Hehe, ja geen slecht idee! Al denk ik dus eerder dat het aan de videobestanden dus ligt. In verband met de codecs dus. Anyway, time will tell I guess.
Bij mij was dat probleem opgelost toen ik nero eraf haalde en nero lite erop zette zonder vision express. Ik had op een forum gelezen dat er wat kleine problemen waren onder vista, bepaalde codecs werken niet lekker. Bij mij gebeurde het alleen met mp(e)g en vobfiles.DaFrenk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:49:
Zijn er al mensen met ervaringen met ReadyBoost? Ik had vandaag een leuke USB stick in mijn handen (die naderhand USB 1.1 bleek te zijn), nu moet het dus een USB 2.0 sticky zijn.. liefst natuurlijk van een paar GB.. maar heeft het ook echt effect? Heeft iemand van jullie het al geprobeerd?
En nog iets.. hebben jullie ook veel van die "Windows hostproces (een of andere dll) werkt niet meer." meldingen als je in een map met videobestanden bladert? Meestal is het Rundll32. Eerst kreeg ik het met een ander bestand, dat lag denk ik aan de codecs.. nu heb ik FFdshow geinstalleerd, maar toch krijg ik het af en toe nog. Erg vervelend.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 13-01-2007 22:56 ]
Net een poging gedaan om mijn XP te upgraden naar vista, maar ben erachter gekomen dat de upgrade optie knap waardeloos in elkaar zit.
De 1e poging ging goed totaan de 1e boot, daar bleef hij in een eindeloze reboot loop hangen.
Daarna geluidskaart + tv-kaart uit pc gehaald, hielp niks. Setup Rollback naar XP gedaan [de rollback werkt overigens wel goed gelukkig] en alle mogelijke conflicterende software verwijderd [vmware, hamachi en alle software die speciale drivers etc nodig heeft om te werken] maar ook de 2e poging strandde in een eindeloze reboot loop, zelfs in safe mode.
Ga toch maar een complete backup van alle programma's etc maken en een verse nieuwe install doen, jammer dat de upgrade optie niet lekker werkt, kost me toch weer veel tijd om alle software opnieuw te installeren
De 1e poging ging goed totaan de 1e boot, daar bleef hij in een eindeloze reboot loop hangen.
Daarna geluidskaart + tv-kaart uit pc gehaald, hielp niks. Setup Rollback naar XP gedaan [de rollback werkt overigens wel goed gelukkig] en alle mogelijke conflicterende software verwijderd [vmware, hamachi en alle software die speciale drivers etc nodig heeft om te werken] maar ook de 2e poging strandde in een eindeloze reboot loop, zelfs in safe mode.
Ga toch maar een complete backup van alle programma's etc maken en een verse nieuwe install doen, jammer dat de upgrade optie niet lekker werkt, kost me toch weer veel tijd om alle software opnieuw te installeren
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Aha! Dat is interessant! Nu je het zegt, ik krijg het idd elke keer als ik een VIDEO_TS map open.. Ik dacht echter dat ik Vision Express niet mee had geinstalleerd toen ik Nero erop zette. Eigenlijk gaat het me bij Nero alleen om Nero Burning ROM en Smart Start. Zit dat in die Nero Lite? Dan moet ik daar maar eens naar op zoek.Barfman schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:50:
[...]
Bij mij was dat probleem opgelost toen ik nero eraf haalde en nero lite erop zette zonder vision express. Ik had op het forum van ahead gelezen over dat probleem, heeft met de mpeg decoder te maken. Bij gebeurde het alleen met mpg en vobfiles.
Wat zijn je specs? Ik had een vergelijkbaar iets met een AsRock Dual-SATA2 bord en een SATA 2 harde schijf. Ik heb de SATA2 bus toen in IDE modus gezet, en nu werkt alles prima.StarLite schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:55:
Als jij er voor kiest geen Vision Express te installeren, gooit die wel alle codecs en andere troep neer in de nero mappen. Probeer maar eens Nero Lite, werkt hier perfect nu.DaFrenk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:57:
[...]
Aha! Dat is interessant! Nu je het zegt, ik krijg het idd elke keer als ik een VIDEO_TS map open.. Ik dacht echter dat ik Vision Express niet mee had geinstalleerd toen ik Nero erop zette. Eigenlijk gaat het me bij Nero alleen om Nero Burning ROM en Smart Start. Zit dat in die Nero Lite? Dan moet ik daar maar eens naar op zoek.
Even een nieuwsgierigheid van mijn kant (ik heb hier elders ook al een topic over geopend): zijn er hier mensen die al een unattended setup met behulp van autounattend.xml aan de praat hebben gekregen?
Iedereen heeft jaren lopen zeiken over XP. Nu komt Vista er aan, en doet iedereen net alsof XP hun eerste en grootste liefde was.aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:46:
Wat mij betreft is Vista niets meer dan een kleine Upgrade op XP. Na zoveel jaar is dit het resultaat ? komop iedereen had iets meer revolutionairs verwacht. Net zoals XP vs eerdere editie's
Het grootste minpunt van XP destijds? "Het is gewoon een skin op Windows 2000".
History repeating itself
Als je zo tevreden bent met XP, moet je lekker XP blijven gebruiken. Je OS stopt er niet opeens mee. Ik werk heerlijk met Vista, en vele anderen ook. Er is meer dan alleen de skin, en UAC. Als je die andere (100) dingen niet tegenkomt, kan je beter bij XP blijven.
Noem eens een paar grootte pluspunten van Vista tegenover XP ?PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:01:
[...]
Iedereen heeft jaren lopen zeiken over XP. Nu komt Vista er aan, en doet iedereen net alsof XP hun eerste en grootste liefde was.
Het grootste minpunt van XP destijds? "Het is gewoon een skin op Windows 2000".
History repeating itself![]()
Als je zo tevreden bent met XP, moet je lekker XP blijven gebruiken. Je OS stopt er niet opeens mee. Ik werk heerlijk met Vista, en vele anderen ook. Er is meer dan alleen de skin, en UAC. Als je die andere (100) dingen niet tegenkomt, kan je beter bij XP blijven.
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Ik ben het eigenlijk me elk woord eens wat je zegt. Het ligt ook niet aan de gebruiker maar aan het verschil in mensen. MS kan moeilijk aan ieder zijn wensen voldoen en dus zal hetniet voor iedereen perfect zijn. Op die manier bedoel ik dat het aan de gebruiker zijn verwachtingen ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:10:
[...]
Zodra iemand zegt "het ligt aan de gebruiker" komt dit belachelijk op mij over (althans als ik het lees in de context lees die ik denk dat je bedoelt). Toen ik vrijwillig een iBook had met OS X 10.4 (Tiger) erop; heb ik ook op de apple fora mijn mening laten weten (die niet bepaald positief was). Uiteindelijk werdt het er maar naartoe geschoven dat het aan mijn gebrek van "kunde" lag, en dat "iedereen" maar overweg moest kunnen met OS X anders was het maar een noob. Ik kon zelf prima overweg met het OS maar ik vond het zelf veel minder productief dan bijvoorbeeld XP of Ubuntu. Ik onderbouwde dit met argumenten dat ik vond dat OS X geen duidelijk task management systeem had; en dat waar veel afgeschoven werdt op toetsencombinaties met het toetsenbord (appeltje q etc.), liet het toetsenbord weer steken vallen met essentiële functies als door dialoogvensters heentabben.
Afijn; het is een persoonlijke kwestie in welke mate een OS voldoet aan de eisen van een gebruiker. Zelf vind ik dat een OS zo breed mogelijk gebouwd moet zijn zodat het aan de eisen van iedereen voldoet; is dat niet het geval dan is dat automatisch een ontwerpfoutje. Zo lijkt dat met OS X (ik kan snappen dat mensen er met plezier mee werken, maar ik zelf dus niet), en zo lijkt dat ook met Vista (vind het zelf geweldig, maar je moet begrijpen dat er ook mensen zijn die dat niet zo fijn vinden werken, en nee, ik vind niet dat dit op de gebruiker zelf afgeschoven hoeft te worden, aangezien geen een mens hetzelfde is). Je kan er verder lang over discussiëren aangezien "de gebruiker" zelf ook als het grootste gevaar wordt gezien ivm security, en geen enkel systeem is natuurlijk foolproof.. Of het zin heeft is nog maar de vraag, maar ik denk dat er wel steeds meer vraag gaat komen naar besturingssystemen die voldoen aan de harde eisen van de eindgebruiker (ik geloof niet dat besturingssystemen dat nu doen, daarvoor hebben we op dit moment juist pletora daarvan die in basis op toch wel een soortgelijke interface zijn gebouwd en nog steeds afhankelijk zijn van ouderwetse gebruiksmethodes; de muis en het toetsenbord). Speech recognition en touch screens zijn in opkomst maar hebben een marginale marge vooral omdat de essentie van besturingssystemen daar niet omheen ontworpen zijn.
Verder ligt het natuurlijk ook gewoon in de aard van de mens om over nieuwe dingen te klagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 01:31 ]
Ik blijf bezig, komt elke week terug deze vraag.aex351 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:14:
[...]
Noem eens een paar grootte pluspunten van Vista tegenover XP ?
Er zijn veel meer punten aan Vista (Zoals DirectX 10), die ik nog niet gebruik, ik zal even mijn lijstje toppers neerzetten:
- UAC (ja, echt
)
- Indexing Service (beter dan welke ook)
- Problems & Reports (Pushed oplossingen voor crashes, zoals nieuwe drivers)
- Veel betere Perfmon (veel opties, mooi om te zien)
- De nieuwe Explorer (nieuwe Previews, indeling, werkt lekker
- Sidebar (heb er handige gadgets in staan)
- Networking (Zit goed in elkaar. Als er iets fout is, niet alleen constateren, maar ook uitleggen wat er fout is)
- Performance (Soepeler dan XP)
- Nieuwe Power Settings op Laptop (doe veel langer met accu)
- Slaapstand werkt Fantastisch (1 sec, en weer up, en toch 5 dagen op batterij)
- Aero ziet er gelikt uit
Lees de (ook kritische) review op www.winsupersite.com (http://www.winsupersite.com/reviews/winvista.asp) , voor een overzicht van een hele hoop functies en nieuwe mogelijkheden.
Ik heb de Enterprise draaien, en maak ook gebruik van zaken als ShadowCopy en Bitlocker.
Voor de IT afdelingen is het voordeel nog veel groter, maar ik zou zeggen, lees het WinSuperSite overzicht eens.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 14-01-2007 01:34 ]
Verwijderd
Mensen die vooraf al negatief kijken naar een nieuw product zullen de voordelen nooit zien, dat is ook de reden dat die vraag telkens terug komt. Pas als je "open minded" iets kijkt kan je daar ook een goed en Eerlijk oordeel over geven. Tenminste, zo zie ik het dan he.PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:29:
[...]
Ik blijf bezig, komt elke week terug deze vraag.
Er zijn veel meer punten aan Vista (Zoals DirectX 10), die ik nog niet gebruik, ik zal even mijn lijstje toppers neerzetten:Ik kan wel bezig blijven. Elke keer worden hier weer lijstjes gepost, wat iedereen mooi vind werken.
- UAC (ja, echt
)
- Indexing Service (beter dan welke ook)
- Problems & Reports (Pushed oplossingen voor crashes, zoals nieuwe drivers)
- Veel betere Perfmon (veel opties, mooi om te zien)
- De nieuwe Explorer (nieuwe Previews, indeling, werkt lekker
- Sidebar (heb er handige gadgets in staan)
- Networking (Zit goed in elkaar. Als er iets fout is, niet alleen constateren, maar ook uitleggen wat er fout is)
- Performance (Soepeler dan XP)
- Nieuwe Power Settings op Laptop (doe veel langer met accu)
- Slaapstand werkt Fantastisch (1 sec, en weer up, en toch 5 dagen op batterij)
Lees de (ook kritische) review op www.winsupersite.com, voor een overzicht van een hele hoop functies en nieuwe mogelijkheden.
Ik heb de Enterprise draaien, en maak ook gebruik van zaken als ShadowCopy en Bitlocker.
Voor de IT afdelingen is het voordeel nog veel groter, maar ik zou zeggen, lees het WinSuperSite overzicht eens.
Pluspunten van Vistaaex351 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:14:
[...]
Kernel
SuperFetch
DirectX 10 (unified shaders)
Netwerk
Audio (sterk verbeterd)
Windows Backup
Beveiliging
Bestandsysteem
Parental Controls
Performance Monitor
Media Center
Windows Defender
Windows Mail
Calendar
Photo Gallery
Sidebar
Firewall (werkt van 2 kanten)
Eigenlijk nog veel meer, de èèn zal bijv. media-center niet als pluspunt zien, maar de ander wel. In ieder geval is het duidelijk dat Vista wel meer te bieden heeft dan alleen de Aero look
Oja, hier nog een mooi artikel http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1931913,00.asp
(Is wel een oud artikel (half jaartje), maar zeker de moeite waard om te lezen)
[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 14-01-2007 01:44 ]
aex351 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:14:
[...]Noem eens een paar grootte pluspunten van Vista tegenover XP ?
De reden dat deze (goede) vraag steeds maar weer wordt gesteld, ligt volgens mij aan het feit dat er geen simpel antwoord op mogelijk is. Vista bevat namelijk erg veel nieuwe dingen, maar het is niet mogelijk om één of twee grote dingen aan te wijzen die alleen de aanschaf van Vista al rechtvaardigen. En waar ligt dat aan: de veranderingen zelf zijn over het algemeen niet erg groot. Maar wat wel zo is, is dat het er enorm veel zijn. En al deze veranderingen bij elkaar opgeteld, maakt dat Vista XP op veel gebieden ruimschoots overtreft.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:34:
[...]
Mensen die vooraf al negatief kijken naar een nieuw product zullen de voordelen nooit zien, dat is ook de reden dat die vraag telkens terug komt.
Ik bedoel, laten we als voorbeeld stabiliteit nemen. Er is geen vernieuwing in Vista aan te wijzen waarbij je kunt zeggen "dit maakt Vista zoveel stabieler dat je wel van XP moet upgraden." Echter, als je bij elkaar optelt dat Vista op Server 2003 code is gebaseerd, het grafische gedeelte uit de kernel is gehaald en het audiogedeelte volledig is herzien (waarbij de audio stacks nu in user mode draaien) dan heb je alweer drie dingen die samen voor een zeer grote vooruitgang op het gebied in stabiliteit zorgen. En zo is het met alles in Vista een beetje. Veel features zijn individueel niet indrukwekkend, maar bij elkaar opgeteld zorgen ze toch voor beste verschillen met XP.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 14-01-2007 02:04 ]
>>>insert witty remark here<<<
Ik heb een stick die ReadyBoost ondersteund. 'k moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het helpt (de stick heeft het wel druk..hehe), al heeft m'n laptop er meer baat bij dan m'n pc heb ik het idee. De laptop heeft van zichzelf een 4200 toeren HD en m'n pc een snelle 7200 toeren SATA HD.DaFrenk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:49:
Zijn er al mensen met ervaringen met ReadyBoost? Ik had vandaag een leuke USB stick in mijn handen (die naderhand USB 1.1 bleek te zijn), nu moet het dus een USB 2.0 sticky zijn.. liefst natuurlijk van een paar GB.. maar heeft het ook echt effect? Heeft iemand van jullie het al geprobeerd?
En nog iets.. hebben jullie ook veel van die "Windows hostproces (een of andere dll) werkt niet meer." meldingen als je in een map met videobestanden bladert? Meestal is het Rundll32. Eerst kreeg ik het met een ander bestand, dat lag denk ik aan de codecs.. nu heb ik FFdshow geinstalleerd, maar toch krijg ik het af en toe nog. Erg vervelend.
Wat betreft die Rundll32 die crasht, dat ligt aan Nero. Het heeft te maken (stond ook ergens in dit topic of een vorig deel) met ehh..het process/de dll die verantwoordelijk is voor het aanmaken van thumbnails wat door de installatie van Nero ineens niet meer werkt. Ik heb Nero Lite v7.5.1.1 geinstalleerd en nu heb ik het probleem niet meer. Maar er worden nog steeds geen thumbs aangemaakt
Ehh.....jij hebt zeker die filmpjes niet bekeken die ik gisteren gepost heb?aex351 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:14:
[...]
Is het jullie ook al opgevallen dat er een nieuw item in de Media Center staat: 'Sports'.
Voor zover ik kan zien kan je niet zelf je sport/clubs selecteren wat het voor mij onrelevant maakt,
maar toch leuk geprobeerd.
Voor zover ik kan zien kan je niet zelf je sport/clubs selecteren wat het voor mij onrelevant maakt,
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik deed het ook maar uit het hoofdSjah schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:49:
[...]
Dat is heeeel boeiend, ik bepaal lekker wel wanneer ik gestoord wil worden door wat voor updates!
@FnF: "gebruikelijk bericht" zag ik er niet tussen staan, maar eea uitgezet, nu doet die het niet meer, mooi.
SURFivor schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:26:
waar kan ik ook alweer de tabel vinden met de verschillen tussen alle Vista-versies? die stond eerst altijd op de site van MS maar ik kan deze niet meer terugvinden...
[ Voor 34% gewijzigd door Phyxion op 14-01-2007 10:14 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
@Swedish_sausage: Grappig, ik heb sinds een halfjaar ook een Macbook erbij, en kan me helemaal in jou punten vinden.
Wat ik trouwens een goed pluspunt vind is dat je kan zoeken in het configuratiescherm. Niet zoeken maar iets ook alweer staat, gewoon het woord (bijv 'toetsenbord' ) intypen! ideaal.
Ik vind het een goed OS, echter was XP bij mij stabieler (opstarten gaat hier niet goed met explorer die crasht etc. ik weet nog niet hoe dit komt, maar ik heb gezien dat Vista uitgebreid problemen logt, dus dat ga ik eens uitzoeken!)
Wat ik trouwens een goed pluspunt vind is dat je kan zoeken in het configuratiescherm. Niet zoeken maar iets ook alweer staat, gewoon het woord (bijv 'toetsenbord' ) intypen! ideaal.
Ik vind het een goed OS, echter was XP bij mij stabieler (opstarten gaat hier niet goed met explorer die crasht etc. ik weet nog niet hoe dit komt, maar ik heb gezien dat Vista uitgebreid problemen logt, dus dat ga ik eens uitzoeken!)
Verwijderd
Dat had ik nog niet opgemerkt, handig! Bedankt!AlexanderOnline schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:39:
alexander, ik heb hetzelfde. Bij het installeren van nvidia drivers crasht vista en moet je system restoren terwijl xp gewoon op vga.dll was overgestapt. En meer van dat soort grappen. Maar als een /programma/ tussendoor crasht gaat vista gewoon altijd door, je hebt nooit bsod's door een programma dat even wat mafs doet (behalve misschien een virus dat in real mode gaat zitte werken, maar wat wil je).
doordat nvidia drivers het niet doen is mn gaming performance best slecht... *wacht op nieuwe drivers*
doordat nvidia drivers het niet doen is mn gaming performance best slecht... *wacht op nieuwe drivers*
Verwijderd
Nogmaals een vraag over de versies van Vista die op de 64-bit DVD staan.. Staat hier nu echt zowel de 64-bit als de 32-bit versie op? Ik heb namelijk contact gehad met enkele online shops (Azerty, Cool-prices, Yorcom) en allen vertellen dat op de 64-bit DVD alleen de 64-bit staat en op de 32-bit DVD alleen de 32-bit versie..
Lijkt mij persoonlijk ook logischer, want de 64-bit is goedkoper dan de 32-bit versie en waarom zouden ze dan EN 64-bit EN 32-bit op dat schijfje zetten
Lijkt mij persoonlijk ook logischer, want de 64-bit is goedkoper dan de 32-bit versie en waarom zouden ze dan EN 64-bit EN 32-bit op dat schijfje zetten
Nvidia drivers? Heb je windows update gedraaid? Check het versienummer van je graphics driver eens bij apparaatbeheer?ssj3gohan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:44:
alexander, ik heb hetzelfde. Bij het installeren van nvidia drivers crasht vista en moet je system restoren terwijl xp gewoon op vga.dll was overgestapt. En meer van dat soort grappen. Maar als een /programma/ tussendoor crasht gaat vista gewoon altijd door, je hebt nooit bsod's door een programma dat even wat mafs doet (behalve misschien een virus dat in real mode gaat zitte werken, maar wat wil je).
Ik heb niets hoeven installeren, windows update verzorgd de nieuwste drivers hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Phorze op 14-01-2007 11:22 ]
Per DVD maar 1 versie....maar voor zover ik het weet werkt het serienummer van de 32 bits versie wel bij de 64 bits versie. Dus ik zeg 1 versie kopen en de andere downloaden (mocht je tijdelijk nog met de 32 bits willen werken...Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:06:
Nogmaals een vraag over de versies van Vista die op de 64-bit DVD staan.. Staat hier nu echt zowel de 64-bit als de 32-bit versie op? Ik heb namelijk contact gehad met enkele online shops (Azerty, Cool-prices, Yorcom) en allen vertellen dat op de 64-bit DVD alleen de 64-bit staat en op de 32-bit DVD alleen de 32-bit versie..
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2007 11:43 ]
Verwijderd
Voor de OEM versies zijn 64 en 32 aparte producten. Bij de retail 64 bit versie zit een extra cd met de 32 bit versie! Als je de 64 bit OEM koopt krijg je dus alleen de 64 bit dvd.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:06:
Extra DVD mag ik hopenVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:51:
[...]
Voor de OEM versies zijn 64 en 32 aparte producten. Bij de retail 64 bit versie zit een extra cd met de 32 bit versie! Als je de 64 bit OEM koopt krijg je dus alleen de 64 bit dvd.
Verwijderd
Het klopt dat er voor de OEM versies de 64 en 32 aparte producten zijn en dat er bij de 64 geen 32 zit.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:51:
[...]
Voor de OEM versies zijn 64 en 32 aparte producten. Bij de retail 64 bit versie zit een extra cd met de 32 bit versie! Als je de 64 bit OEM koopt krijg je dus alleen de 64 bit dvd.
Jij hebt het over een 64 bit retail versie maar die bestaat niet. Ook bestaat er geen 32 bit retail versie. De retail versie heeft standaard een 32 bit en een 64 bit versie verdeeld over 2 dvd's in de doos zitten.
Dat is ook een van de redenen dat OEM zo weinig kost in verhouding tot de retail. Maar er is een groot nadeel aan de OEM versie. Voor de 32 en 64 bit OEM versies van vista Ultimate betaal je €170,- per versie. Als je dus eerst een 32 bit OEM versie koopt en je wil later overstappen naar 64 bit kost je dat 2x€170,- = €340,- want bij de OEM versie is de productcode gebonden aan de productversie zelf (Ultimate, Premium enz) maar bepaalt ook of het een 32 bit of 64 bit versie is. De upgradeversie waarbij als het goed is zowel de 32 bit en de 64 bit bij inbegrepen zijn kost €320,-. Dat scheelt je dus €20,- en bovendien krijg je nog customer support van Microsoft erbij, je mag Vista op meer dan een pc zetten en bovendien is de productcode alleen geboden aan de softwareversie maar daarnaast niet aan een 32 bit of 64 bit zoals de OEM. Je kan dan zowel 32 als 64 bit met één productcode installeren wat de OEM dus nooit zal kunnen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 12:40 ]
Weet iemand hier een oplossing voor ? ik heb vista op mijn laptop geinstalleeerd Asus A6kt. Webmessenger werkt wel alle gewonen msn werkt nietKillertjuh schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:55:
Ik heb een probleem dat msn niet werktheb verschillende versies geprobeerd van 6.2 tot live messenger en iets wat me wel opviel is dat je naar extra opties endan verbindingen pakt zegt hij dat je verbonden bent via netwerkbekabeling terwijl ik op me laptop zit en draadloos internet
msn loopt vast terwijl hij aan hetaanmelden is ik krijg msn dan ook niet meer uitdus ik denk als hij de contactlijst ophaald dat hij op die punt vast loopt iemand een idee ? ik krijg ook geen foutmelding of iets
![]()
en met msnkun je ook testen of je verbinding hebt en dat loopt allemaal goed
Verwijderd
Laten we eerlijk zijn, het hele 64 bit gedoe is overhyped. Sommige programma's hebben een beetje prestatiewinst, maar dat is niet heel veel. Het enige voordeel is dat sommige vista beveiligingen enkel in de 64 bit versie aanwezig zijn (PatchGuard). De belangrijkste reden dat naar 64 bit wordt overgeschakeld is dat op deze manier in de toekomst met grotere hoeveelheden ram kan worden omgegaan.
Verwijderd
Heel erg duidelijk en helder verhaal!Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:08:
[...]
Het klopt dat er voor de OEM versies de 64 en 32 aparte producten zijn en dat er bij de 64 geen 32 zit.
Jij hebt het over een 64 bit retail versie maar die bestaat niet. Ook bestaat er geen 32 bit retail versie. De retail versie heeft standaard een 32 bit en een 64 bit versie verdeeld over 2 dvd's in de doos zitten.
Dat is ook een van de redenen dat OEM zo weinig kost in verhouding tot de retail. Maar er is een groot nadeel aan de OEM versie. Voor de 32 en 64 bit OEM versies van vista Ultimate betaal je €170,- per versie. Als je dus eerst een 32 bit OEM versie koopt en je wil later overstappen naar 64 bit kost je dat 2x€170,- = €340,- want bij de OEM versie is de productcode gebonden aan de productversie zelf (Ultimate, Premium enz) maar bepaalt ook of het een 32 bit of 64 bit versie is. De upgradeversie waarbij als het goed is zowel de 32 bit en de 64 bit bij inbegrepen zijn kost €320,-. Dat scheelt je dus €20,- en bovendien krijg je nog customer support van Microsoft erbij, je mag Vista op meer dan een pc zetten en bovendien is de productcode alleen geboden aan de softwareversie maar daarnaast niet aan een 32 bit of 64 bit zoals de OEM. Je kan dan zowel 32 als 64 bit met één productcode installeren wat de OEM dus nooit zal kunnen.
Zit nu een beetje te twijfelen wat ik ga doen, want vond de 64-bit versie van XP niet echt heel relaxt werken op m'n Core2Duo systeem.. Vond het maar vervelend die 'dubbele' mappen (32- en 64-bit).
Vraag me af wat het performance verschil nu is tussen 32- of 64-bit op een Core2Duo systeem..
Groot nadeel van de upgrade edition is dat je nu eerst een andere windows geinstalleerd MOET hebben, terwijl je bij XP nog gewoon een cdtje bij de installatie er in kon doen.
Niet alleen meer totaal ram, maar ook meer geheugen aanspreekbaar per proces, wat nu op de 2 of 3 gb zit, en wat in de 64bit meer kan zijn.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:12:
Laten we eerlijk zijn, het hele 64 bit gedoe is overhyped. Sommige programma's hebben een beetje prestatiewinst, maar dat is niet heel veel. Het enige voordeel is dat sommige vista beveiligingen enkel in de 64 bit versie aanwezig zijn (PatchGuard). De belangrijkste reden dat naar 64 bit wordt overgeschakeld is dat op deze manier in de toekomst met grotere hoeveelheden ram kan worden omgegaan.
Even meedoen met deze oude koe 

(Hier E6300, 1Gb ram)
En qua productiviteit gaat het hier een stuk beter, je kan overal komen door een stuk minder te klikken (mappen, programma's, systeem, etc).
Maar misschien is het ook gewenning.
Wat is onoverzichtelijker bijvoorbeeld?
En ik vind het veel toegankelijker dan XP, daar zit je eindeloos in menuutjes en properties te pielen tot je iets gevonden hebt, ik noem de device manager bijvoorbeeld

XP:

Vista:

En je vind het niet makkelijker?
Ik hoef het niet eens meer in classic te gooien
Maar wat had je wél verwacht of gehoopt dat Vista zou hebben dan?
Hier wel, maar blijkbaar is dat systeemafhankelijk. Ben benieuwd waar ongeveer het omslagpunt zitaex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:08:
Ik gebruik Vista nu al sinds Oktober. En ik moet zeggen dat ik het niet beter dan XP vind. Het werkt juist trager.
(Hier E6300, 1Gb ram)
En qua productiviteit gaat het hier een stuk beter, je kan overal komen door een stuk minder te klikken (mappen, programma's, systeem, etc).
Volgens mij is dit een mening, want ik vind het veel overzichtelijker.In zijn geheel is Vista onoverzichtelijker en ontoegangelijker geworden dan XP.
Maar misschien is het ook gewenning.
Wat is onoverzichtelijker bijvoorbeeld?
En ik vind het veel toegankelijker dan XP, daar zit je eindeloos in menuutjes en properties te pielen tot je iets gevonden hebt, ik noem de device manager bijvoorbeeld
Ik ga ervanuit dat je hiermee bedoelt dat het niet meer horizontaal, maar vertikaal is? Ik vind dat persoonlijk wel fijn, ik merk gewoon dat ik een *stuk* minder hoef te muizen om programma's te openenStartmenu is een opgepropt hoop. Mede daarom gebruik ik nu de Classic menu.
Tja, dat kan je uitzetten, maar als je moet bevestigen om iets te verwijderen dan heb je gewoon geen ownership over die desbetreffende map, dus óf moet je ownership nemen, óf UAC uitzetten of gewoon je bestanden in je eigen useromgeving gooien.Beveiligings waarschuwingen word je gewoon gek van. Steeds 3x dubbel bevestingen dat je iets wilt verwijderen.
Deze mag je wel even uitleggen hoor?Configuratie scherm is ook niet makkelijker geworden.
XP:

Vista:

En je vind het niet makkelijker?

Ik hoef het niet eens meer in classic te gooien
Maar wat had je wél verwacht of gehoopt dat Vista zou hebben dan?
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-01-2007 14:43 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Daarom heb ik ook de full retail versie besteld omdat ik geen trek heb om Windows XP eerst te moeten installeren als ik een clean install wil doen.FnF schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:28:
Groot nadeel van de upgrade edition is dat je nu eerst een andere windows geinstalleerd MOET hebben, terwijl je bij XP nog gewoon een cdtje bij de installatie er in kon doen.
Allereerst is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat je eerst Vista erop hebt staan, dat je daarna de harde schijf moet wissen, daarna XP moet installeren en daarna weer opnieuw Vista installeren. Zo gaat dat toch als je Vista eens opnieuw wil installeren als je systeem na een jaar vervuild is.
Ten tweede heb ik een OEM versie van XP. Wat als ik de hardware verander? Dan kan ik de OEM versie bij het voorgaande scenario niet eens activeren en dus ook niet upgraden. Of is alleen de installatie van XP zonder activatie voldoende voor een upgrade. Microsoft kennende ben ik bang van niet.
Ik heb gewoon de full retail besteld dan zit ik altijd goed.
WIJZIGING: Ik weet eigenlijk wel zeker dat je XP geactiveerd moet hebben voordat je kunt upgraden naar Windows Vista. Anders kan iedereen met een illegale versie een upgrade kopen en dat wil Microsoft niet.
Als dit het geval is en je hebt een OEM versie van XP dan kun je beter geen Vista Upgrade kopen want als je de hardware wijzigd kun je XP niet activeren en is de upgradeversie van Vista waardeloos aangezien die zonder activatie van XP niet eens geïnstalleerd moeten worden.
Veel mensen zien de gevolgen van gescheiden verkoop van 32 en 64 bit OEM versies niet en de gevaren van de upgrade. Jammer dat Microsoft hier ook geen duidelijkheid over verschaft.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:52 ]
hee mensen, ik vroeg me af nadat ik vista al een aantal keren op mn 250gb heb geinstalleerd of het al mogelijk is om deze te installeren op een raid0 setupje met nforce 4, ik zag altijd mn hdd wel staan maar hij zag nooit de data erop bij de vista install en nu wil ik het dus gaan proberen.
is het hopeloos zonder raid drivers of moet het gewoon werken ?
ik heb al een aantal vorige delen doorzocht ik kon er niet veel over vinden.
is het hopeloos zonder raid drivers of moet het gewoon werken ?
ik heb al een aantal vorige delen doorzocht ik kon er niet veel over vinden.
Heeft iemand dit al daadwerkelijk geprobeerd? Want ik vind het echt een bizar verhaal...FnF schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:28:
Bekijk de site van Microsoft eens, staat er wel ergens tussen.posttoast schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:48:
[...]
Heeft iemand dit al daadwerkelijk geprobeerd? Want ik vind het echt een bizar verhaal...
Ik heb hier trouwens 1 tip en 1 vraag.
Als eerste de tip.
Voor mensen die nog een vervanger zoeken voor Windows Media Player of een mediaplayer die van zich zelf al genoeg codecs in huis heeft om 99% van alle media af te spelen heb ik deze gevonden:
GOM Player ( http://www.gomplayer.com )
Deze speler beschikt standaard over:
Huidige beta ligt op GOM Player 2.1.0.3390 Beta (rechtsklikken enzo)
En de vraag over upgraden:
Heeft hier iemand trouwens al ervaring met het upgraden van vista RC2 naar RTM of Final?
Aangezien mijn vader waarschijnlijk in de loop van de week zijn Vista binnenkrijgt (hij is softwaredeveloper en krijgt gigantische korting) krijg ik van hem ook 1 licentie (of 2, ligt eraan wat ik op mn laptop wil hebben, staat ook nog steeds rtm op).
Maar nou weet ik dus niet of dat uberhaupt kan, of het lekker werkt en of je dan weer alles opnieuw in moet stellen, want ik hoop/vermoed dat die rtm namelijk wel weer wat sneller is. Bovendien heb ik nog steeds problemen met trackmania en hoop dat het dan over is.
Als eerste de tip.
Voor mensen die nog een vervanger zoeken voor Windows Media Player of een mediaplayer die van zich zelf al genoeg codecs in huis heeft om 99% van alle media af te spelen heb ik deze gevonden:
Deze speler beschikt standaard over:
- Veel codecs (XviD, DivX, FLV1, AC3, OGG, MP4, H263 en meer)
- Automatisch zoeken en downloaden van missende codecs
- Support voor ondertiteling
- Heel veel sneltoetsen (zelfs voor het positioneren van de ondertiteling! )
- Support voor kapotte videobestanden.
- Ondersteuning van Streaming, playlists en 5.1 geluid
- Screencapture
- Customize brightness, contrast and saturation. Sharpen and add noise to your video.
- Audio equalizer.
- Ondersteuning voor custom skins (WMP, WMClassic, ipod en meer look alikes) (Meer skins dan op de mainsite zijn hier)
Heeft hier iemand trouwens al ervaring met het upgraden van vista RC2 naar RTM of Final?
Aangezien mijn vader waarschijnlijk in de loop van de week zijn Vista binnenkrijgt (hij is softwaredeveloper en krijgt gigantische korting) krijg ik van hem ook 1 licentie (of 2, ligt eraan wat ik op mn laptop wil hebben, staat ook nog steeds rtm op).
Maar nou weet ik dus niet of dat uberhaupt kan, of het lekker werkt en of je dan weer alles opnieuw in moet stellen, want ik hoop/vermoed dat die rtm namelijk wel weer wat sneller is. Bovendien heb ik nog steeds problemen met trackmania en hoop dat het dan over is.
Hmm, ik kan het zo niet vinden en zou wel eens een bron hiervan willen.FnF schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:09:
[...]
Bekijk de site van Microsoft eens, staat er wel ergens tussen.
Voor zover ik weet koop je een upgrade licentie, geen upgrade waarbij een voorgaand OS geinstalleerd moet staan.
Hier staat niets in hoor ?mastair schreef op zondag 14 januari 2007 @ 09:51:
Is het jullie ook al opgevallen dat er een nieuw item in de Media Center staat: 'Sports'.
Verwijderd
Op de windows help site staat het volgende:posttoast schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:48:
[...]
Heeft iemand dit al daadwerkelijk geprobeerd? Want ik vind het echt een bizar verhaal...
Unlike the "Full Version" of Windows Vista, the "Upgrade Version"
disc is non-bootable. You'll have to begin the upgrade or clean install
process at the desktop of Windows XP. In other words, you must
have a genuine version of Windows XP installed and properly activated
before beginning an upgrade or clean install if using a Vista upgrade disc.
--
Carey Frisch
Microsoft MVP
Windows Shell/User
Aan de andere kant zegt Paul Thurrott:
Clean install. With this method, you boot the PC from the Windows Vista install DVD, run interactive Setup, format the PC's hard drive, and install Windows Vista as the only OS. This is probably the rarest way to get Vista on a PC. You can use a "Full" or "Upgrade" retail version of Windows Vista to perform a clean install, though you will need "qualifying media"--typically a Windows XP or 2000 CD that proves you qualify for the Upgrade version.
Beiden hebben zover ik weet niet daadwerkelijk een upgrade versie getest of die bootable is enz. Ook vraag ik me dan af wat Microsoft bedoeld met "alle versies staan op 1 DVD" want dan zou de upgrade en de full DVD hetzelfde moeten zijn. Waarschijnlijk is de upgrade DVd wel bootable maar wordt installatie gewijzigd als je een upgrade productcode gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 17:23 ]
Vreemd hoor. Paul Thurrot weet veel, maar het lijkt me toch dat Microsoft het zelf het beste weet. Nou ja, we zullen het zien zodra de eerste mensen hier een upgrade gaan installeren.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:08:
[...]
Op de windows help site staat het volgende:
Unlike the "Full Version" of Windows Vista, the "Upgrade Version"
disc is non-bootable. You'll have to begin the upgrade or clean install
process at the desktop of Windows XP. In other words, you must
have a genuine version of Windows XP installed and properly activated
before beginning an upgrade or clean install if using a Vista upgrade disc.
--
Carey Frisch
Microsoft MVP
Windows Shell/User
Aan de andere kant zegt Paul Thurrott:
Clean install. With this method, you boot the PC from the Windows Vista install DVD, run interactive Setup, format the PC's hard drive, and install Windows Vista as the only OS. This is probably the rarest way to get Vista on a PC. You can use a "Full" or "Upgrade" retail version of Windows Vista to perform a clean install, though you will need "qualifying media"--typically a Windows XP or 2000 CD that proves you qualify for the Upgrade version.
Beiden hebben zover ik weet niet daadwerkelijk een upgrade versie getest of die bootable is enz. Ook vraag ik me dan af wat Microsoft bedoeld met "alle versies staan op 1 DVD" want dan zou de upgrade en de full DVD hetzelfde moeten zijn.
Ik heb nog nooit van GOM Player gehoord, maar ik heb het even geïnstalleerd, en deze bevalt tot nu toe prima!djmantri schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:32:
Als eerste de tip.
Deze speler beschikt standaard over:Ik gebruik hem nu al een tijdje en hij wordt steeds beter.
- Screencapture
- Customize brightness, contrast and saturation. Sharpen and add noise to your video.
- Audio equalizer.
- Ondersteuning voor custom skins (WMP, WMClassic, ipod en meer look alikes) (Meer skins dan op de mainsite zijn hier)
ik heb me beta geupgrade naar RTMdjmantri schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:32:
Als eerste de tip.
Deze speler beschikt standaard over:Ik gebruik hem nu al een tijdje en hij wordt steeds beter.
- Screencapture
- Audio equalizer.
Verwijderd
Ik heb wat verder gelezen op het windows help forum en kwam tot de volgende conclusie.posttoast schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:19:
[...]
Vreemd hoor. Paul Thurrot weet veel, maar het lijkt me toch dat Microsoft het zelf het beste weet. Nou ja, we zullen het zien zodra de eerste mensen hier een upgrade gaan installeren.
- de upgrade DVD is bootable
- bij het intoetsen van de upgrade productsleutel als je Vista probeert te installeren krijg je dan het bericht dat je je oude besturingssysteem moet booten en het setup van daaruit moet draaien.
- je moet dus de upgradeversie vanuit XP draaien om die te kunnen installeren.
- de XP versie moet 'genuine' en dus geactiveerd zijn.
Het is me niet duidelijk of dit waar is dus het is afwachten. Aan de andere kant lijkt me het wel logisch want op deze manier wordt misbruik van de upgrade-versie voorkomen want mensen kunnen niet effetjes een illegale schijf erin douwen en dan Vista installeren. Ook lijkt me het logisch naar analeiding van de verscherping van Microsofts maatregelen de laatste jaren.
De upgrade tests die ik op internet hebben gezien waren allemaal van de MSDN site aangezien Vista voor de consument niet leverbaar is
Natuurlijk is een upgrade vanuit een directe boot dan wel mogelijk.
Een bootable upgrade is natuurlijk ook mogelijk met een volledige versie.
Er zal dus duidelijkheid komen zodra de upgrade-versies beschikbaar zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 17:52 ]
Ja ik zit ook met twijfels over de upgrade-retail. Ten eerste heb ik "legale" Win2k oem. Maar oem upgraden met een upgrade-Retail mag officieel niet. Van activatiegedoe heb ik geen last, maar wat als ik een dik 200 euro Upgrade-retail heb die weigert omdat die een oem Win2k ziet (ziet die aan de serial). Terugsturen met zo een verhaal wordt moeilijk.
Maar dan iets ander, als je gewoon boot vanaf de DVD en clean install doet , door niet key in te vullen, maar gewoon je versie te kiezen. Dan kom je in cleane Vista en je wilt activeren....zou die gaan zeuren dat je met deze key een upgrade had moeten uitvoeren, en zou die verder weigeren? Afwachten maar...
Maar dan iets ander, als je gewoon boot vanaf de DVD en clean install doet , door niet key in te vullen, maar gewoon je versie te kiezen. Dan kom je in cleane Vista en je wilt activeren....zou die gaan zeuren dat je met deze key een upgrade had moeten uitvoeren, en zou die verder weigeren? Afwachten maar...
Ik ben ook echt enorm benieuwd naar de ervaringen hieromtrent. Ik zit totaal niet te wachten op dit soort praktijken, ik heb een hekel aan upgrade installaties, cleane installs zijn wat mij betreft de way to go. Hoe moet dit dan als je systeem onderuit gaat? Eerst weer XP uit de kast trekken, installeren, activeren, etc, en dán pas weer Vista?
Nah, ik kan het me gewoon haast niet voorstellen...
Nah, ik kan het me gewoon haast niet voorstellen...
XP upgrade editie kon je erg makkelijk omzetten naar een normale editie. Ik ben benieuwd of dat met Vista ook mogelijk is.
Bij mijn weten, gaat het zo:
Yep, zoals ik het nu lees op WinSuperSite kan je gewoon een Upgrade versie installeren op een lege computer. Het enige wat de installatie wil weten is de Windows 2000/XP key.
- Lege HD
- Vista DVD er in
- Vista Product Key invullen
- Windows XP cd er in
- XP/2000 key invullen
- Vista DVD er in
- Installeren
Yep, zoals ik het nu lees op WinSuperSite kan je gewoon een Upgrade versie installeren op een lege computer. Het enige wat de installatie wil weten is de Windows 2000/XP key.
[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 14-01-2007 19:19 ]
Heeft iemand ervaring met het draaien van Aero op een Mobility X700 256mb?
/Was als Edit bedoeld.
/Was als Edit bedoeld.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 14-01-2007 19:21 ]
Verwijderd
Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf de 128mb versie in mijn laptop zitten en de Vista Upgrade Advisor gaf aan dat alles compatible isPWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:21:
/Was als Edit bedoeld.
Verwijderd
Je bent een ding vergeten. Paul Thurrott heeft de RTM versie van Microsoft gekregen via MSDN. Hij heeft geen upgrade versie gekocht met een upgrade productsleutel. Met de volledige versie kun je inderdaad upgraden bij het booten. Thurrott kan niet weten of het bij een upgradelicentie ook zo is aangezien hij die niet in zijn bezit heeft nog is die momenteel te koop. Hij schrijft over dat je alleen een cd nodig hebt op basis van voorveronderstelling.PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:14:
Bij mijn weten, gaat het zo:EDIT:
- Lege HD
- Vista DVD er in
- Vista Product Key invullen
- Windows XP cd er in
- XP/2000 key invullen
- Vista DVD er in
- Installeren
Op de website van Microsoft heb ik het volgende gevonden:
Important Upgrade Information: The upgrade software is available on DVD or CD media. A DVD-ROM or CD-ROM drive is required
to install the upgrade software. Upgrade software must be installed on your PC with Windows XP preloaded. Back up all your files
and settings before upgrading. You may be required to perform a clean install of Windows Vista and then reinstall your existing files,
settings, and programs. See your system builder or www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeinfo.mspx for details.
Hier is de LINK
De Nederlandse vertaling heb ik ook gevonden:
De Upgrade Software is verkrijgbaar op een DVD of een CD. U heeft een DVD-Rom of een CD-Rom nodig om de Software Upgrade te kunnen installeren. De Upgrade Software moet op uw PC geïnstalleerd worden en Windows XP moet al op uw PC geïnstalleerd zijn.
Hier is de LINK
Het gaat hierbij om mensen die XP als OEM aangeschaft hebben. Verder lijkt me het wel duidelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 19:42 ]
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:32:
You may be required to perform a clean install of Windows Vista and then reinstall your existing files,
Verwijderd
Ja, maar het kan zijn dat het vanuit een geactiveerde installatie van WinXP moet gebeuren.
Misverstand denk ik, het zijn beiden MVP's en spreken niet namens Microsoft.posttoast schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:19:
[...]
Vreemd hoor. Paul Thurrot weet veel, maar het lijkt me toch dat Microsoft het zelf het beste weet. Nou ja, we zullen het zien zodra de eerste mensen hier een upgrade gaan installeren.
Een clean Vista install is per defenitie niet over een Windows XP versie heen natuurlijk. Misschien bedoel je het anders te zeggen, maar clean install = schone harddisk.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:44:
[...]
Ja, maar het kan zijn dat het vanuit een geactiveerde installatie van WinXP moet gebeuren.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Onzin, clean install is ook op de bestaande partitie alles schoon installen, en de oude windows in een aparte directory zetten. Dan zijn je oude instellingen dus niet bewaard gebleven, en hoef je alleen maar die oude directory te deleten, en je hebt het zelfde effect als na een format.
Op Dixons (nouja, je gaat eens rondkijken niet waar...) zie ik dit bij de Vista specificaties staan:
*Deze UPGRADE versie is uitsluitend te installeren als Windows XP is geïnstalleerd!
Draai Vista Enterprise op een 1.83 Ghz Pentium M met 2GB geheugen en een 128Mb X300. Draait goed met de Aero interface.PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:21:
/Was als Edit bedoeld.
[ Voor 5% gewijzigd door falconxp op 14-01-2007 21:53 ]
Verwijderd
Jammer.... Zo wordt een upgardeversie wel onaantrekkelijk. Ik houdt ervan 1x in de 9-12 maanden mijn besturingssysteem schoon te installeren. Als ik een upgradeversie wil installeren moet ik dit doen. Harde schijf wissen, windows xp installeren, windows xp activeren, windows vista installeren, windows vista activeren en daarna begint de cyclus weer opnieuw.Servor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:35:
Op Dixons (nouja, je gaat eens rondkijken niet waar...) zie ik dit bij de Vista specificaties staan:
[...]
Een full retail voor mij dus. Upgrade geen denken aan. Ik heb geen zin in dat hele gedoe eromheen.
Tsja, in dit dilemma zit ik dus ook. Heb net een nieuwe PC gebouwd en had 100-200 euro gereserveerd voor een upgrade licentie (heb een full retail XP Pro staan hier). Dit lijkt nu dus minstens het dubbele te gaan worden. Of toch 'genoegen' nemen met Home Premium.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:52:
[...]
Jammer.... Zo wordt een upgardeversie wel onaantrekkelijk. Ik houdt ervan 1x in de 9-12 maanden mijn besturingssysteem schoon te installeren. Als ik een upgradeversie wil installeren moet ik dit doen. Harde schijf wissen, windows xp installeren, windows xp activeren, windows vista installeren, windows vista activeren en daarna begint de cyclus weer opnieuw.
Een full retail voor mij dus. Upgrade geen denken aan. Ik heb geen zin in dat hele gedoe eromheen.
Deze licentie vorm zit alleen bij compleet geleverde pc's en is gebonden aan de desbetreffende pc. Je kan hem dus niet verplaatsen naar een andere pc wat wel met een full retail kan,je hoeft dus geen upgrade procedure te volgenServor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:58:
Is een OEM licentie eigenlijk een upgrade of een full-retail, licentietechnisch gezien?
[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 14-01-2007 22:08 ]
Verwijderd
Licentietechnisch gezien is een OEM geen van beiden. Er zitten een aantal grote verschillen tussen de OEM versie en de Upgrade/retail. mer info hierove rvind je in dit topic of de voorgaande versies hiervan.Servor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:58:
Is een OEM licentie eigenlijk een upgrade of een full-retail, licentietechnisch gezien?
Moet ik er toch een kiezen dan is het full-retail. Je kunt namelijk geen upgrade uitvoeren met de OEM-versie alleen een clean install.
het is een full, met de uitzondering dat je hem maar 1x mag gebruiken, en geen technisch support hebt van Ms. Oja, je mag hem ook niet doorverkopen.Servor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:58:
Mag wel degelijk doorverkocht worden. Maar met de hardware waarbij je hem gekocht hebtSjah schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:12:
[...]
het is een full, met de uitzondering dat je hem maar 1x mag gebruiken, en geen technisch support hebt van Ms. Oja, je mag hem ook niet doorverkopen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ach wat kost dat nou aan extra tijdVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:52:
[...]
Jammer.... Zo wordt een upgardeversie wel onaantrekkelijk. Ik houdt ervan 1x in de 9-12 maanden mijn besturingssysteem schoon te installeren. Als ik een upgradeversie wil installeren moet ik dit doen. Harde schijf wissen, windows xp installeren, windows xp activeren, windows vista installeren, windows vista activeren en daarna begint de cyclus weer opnieuw.
Xp staat er in een halfuurtje op....en dat 1 keer per jaar, Lima Bravo
Ok, dat is waar. Ik verkoop nooit mijn pc's , ik bouw ze om. Een retail kan je los doorverkopen, en er wordt nog veel voor gegeven op Marktplaats zag ik.ThunderNet schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:17:
[...]
Mag wel degelijk doorverkocht worden. Maar met de hardware waarbij je hem gekocht hebtEn je mag hem alleen icm die hardware gebruiken
Jup, maar kijk naar een gevalletje laptop verkopenSjah schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:25:
[...]
Ok, dat is waar. Ik verkoop nooit mijn pc's , ik bouw ze om. Een retail kan je los doorverkopen, en er wordt nog veel voor gegeven op Marktplaats zag ik.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
De voornaamste reden dat ik voor enn full-retail kies is dat ik bang ben dat je XP eerst moet activeren voordat ik kan upgraden naar Vista. Aangezien ik een OEM versie heb wordt dat een probleem want ik wil nog een keer hardware veranderen wil en dan kan de OEM-versie niet geactiveerd worden.mirelia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:19:
[...]
Ach wat kost dat nou aan extra tijd
Eh....door ervaringen uit het verleden met upgrades, doe ik liever een clean install. Blijkbaar kan dat dus niet meer als je een upgrade koopt. Zeer jammer en weer een kans die microsoft de grond een boord voor mensen die naar vista willen overstappen.mirelia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:19:
[...]
Wat zegt MS zelf hierover?Miki schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:44:
[...]
Eh....door ervaringen uit het verleden met upgrades, doe ik liever een clean install. Blijkbaar kan dat dus niet meer als je een upgrade koopt. Zeer jammer en weer een kans die microsoft de grond een boord voor mensen die naar vista willen overstappen.
Tja als je een image hebt gemaakt van een clean geactiveerde XP dan is het installeren van XP maar 8 minuten werk. Lijkt me niet echt een probleem om dan te upgraden, het probleem met hardware bij een upgrade lijk me wel een reden om voor een full versie te gaan.
Verwijderd
Perfect. Ik had problemen met codecs onder Vista maar deze player lost alles voor mij op. Heb nu K-lite en Cyberlink PowerDVD van mijn PC verwijdert want GOM Player vervangt dit allemaal. Nogmaals bedankt voor deze tip!djmantri schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:32:
Als eerste de tip.
Support deze ook Aero? Want VLC heeft daar nog problemen mee en schakelt over naar basic.djmantri schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:32:
Daar gaat het mij niet om, het gaat me erom dat ik geen clean install kan doen met een upgrade cd met mijn Vaio laptop pre-installed MCE2005. Zoals ik al eerder aangaf heb ik geen goede ervaringen met upgrades. Ik zit dan opgescheept met een oude of nieuwe XP installatie die mijn Vista kan beinvloeden en dat wil ik dus niet. Tenzij Vista upgrade process mij mijn harde schijf laat formateren wil ik er niets eens aan beginnen. Ik snap echt werkelijk niet wat ze daar bij microsoft bezielt. Ik heb altijd trouw hun producten gekocht maar dit slaat echt alles....stormfly schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:14:
Tja als je een image hebt gemaakt van een clean geactiveerde XP dan is het installeren van XP maar 8 minuten werk. Lijkt me niet echt een probleem om dan te upgraden, het probleem met hardware bij een upgrade lijk me wel een reden om voor een full versie te gaan.
VLC doet het hier perfect met Aero hoor!, heb je nieuwste versie?The Source schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:51:
[...]
Support deze ook Aero? Want VLC heeft daar nog problemen mee en schakelt over naar basic.
Coding 4 Fun!
paste uit de NG:
Darrel Gorter (MSFT) reported the results of some experiments he did for us using an Ultimate edition product key. It looks like good news for those hoping to be able to migrate directly from W2k and XP 32bits to Vista 64bits at upgrade prices. It goes without saying that your computer must be 64bit capable.
His findings:
When you boot the machine with a Vista x86 dvd and enter an upgrade edition product key you will be instructed to restart Setup from the legacy desktop. You cannot use an UE pk without running the legacy OS.
When you boot the machine with a Vista x64 dvd and enter an upgrade edition product key you will NOT be required to restart and run from the legacy desktop. As long as a qualifying legacy Windows is installed you will be allowed to proceed. This removes a key concern, which was that x64 Setup cannot run from an x86 desktop. It turns out that it doesn't have to. Ealier statements turned out to apply only to the x86 dvd but not the x64 dvd.
Conclusion: If you are running 32bit Windows you can install 64bit Vista using an upgrade edition product key. All you need to do is boot with the 64bit dvd. Those already running XP Pro x64 should have the choice of booting with the dvd or running from the desktop.
Darrel believes that the x64 dvd is only included in the Vista Ultimate upgrade edition box and will have to be requested for the other upgrade editions.
mooi, dus je hoeft helemaal niet persee Xp64 te hebben voor een upgrade Retail en 64bits Vista. Goed nieuws!
Darrel Gorter (MSFT) reported the results of some experiments he did for us using an Ultimate edition product key. It looks like good news for those hoping to be able to migrate directly from W2k and XP 32bits to Vista 64bits at upgrade prices. It goes without saying that your computer must be 64bit capable.
His findings:
When you boot the machine with a Vista x86 dvd and enter an upgrade edition product key you will be instructed to restart Setup from the legacy desktop. You cannot use an UE pk without running the legacy OS.
When you boot the machine with a Vista x64 dvd and enter an upgrade edition product key you will NOT be required to restart and run from the legacy desktop. As long as a qualifying legacy Windows is installed you will be allowed to proceed. This removes a key concern, which was that x64 Setup cannot run from an x86 desktop. It turns out that it doesn't have to. Ealier statements turned out to apply only to the x86 dvd but not the x64 dvd.
Conclusion: If you are running 32bit Windows you can install 64bit Vista using an upgrade edition product key. All you need to do is boot with the 64bit dvd. Those already running XP Pro x64 should have the choice of booting with the dvd or running from the desktop.
Darrel believes that the x64 dvd is only included in the Vista Ultimate upgrade edition box and will have to be requested for the other upgrade editions.
mooi, dus je hoeft helemaal niet persee Xp64 te hebben voor een upgrade Retail en 64bits Vista. Goed nieuws!
Ik ben gewoon een control freak en ik wil, als ik een nieuw OS installeer, absoluut zeker weten dat er niks van het oude OS overblijft. De enige manier om dat 100% zeker te weten, is om een clean install te doen. Dit zou Tweakers toch aan moeten spreken? Waarom zou je 'oude meuk' van je _vorige_ OS mee willen nemen naar Vista?mirelia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:19:
[...]
Overigens had ik begrepen dat je nu als zelfbouwer wel degelijk een OEM Vista mag kopen, ook achteraf, maar dat je moederbord dan het component is waar die OEM versie bij hoort. Nouja, dan ga ik maar aan de OEM denk ik.
Verwijderd
Helemaal mee eens.Servor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:37:
[...]
Ik ben gewoon een control freak en ik wil, als ik een nieuw OS installeer, absoluut zeker weten dat er niks van het oude OS overblijft. De enige manier om dat 100% zeker te weten, is om een clean install te doen. Dit zou Tweakers toch aan moeten spreken? Waarom zou je 'oude meuk' van je _vorige_ OS mee willen nemen naar Vista?
Spreek voor je zelf.Servor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:37:
Ik ben gewoon een control freak en ik wil, als ik een nieuw OS installeer, absoluut zeker weten dat er niks van het oude OS overblijft. De enige manier om dat 100% zeker te weten, is om een clean install te doen. Dit zou Tweakers toch aan moeten spreken? Waarom zou je 'oude meuk' van je _vorige_ OS mee willen nemen naar Vista?
De echte Tweaker draait de Vista Upgrade-advisor, volgt de aanwijzingen en doet een succesvolle upgrade.
Wat ik daarmee wil zeggen, ik heb al verschillende uprades gedaan naar Vista en de resultaten zijn zonder uitzondering prima. Datzelfde hoor ik ook in de nieuwsgroepen, ervaringen van andere dus. Dus je kunt hier wel gaan stellen dat een upgrade zuigt maar misschien moet je het eerst eens proberen of ervaringen van anderen lezen voordat je je oordeel vormt.
Ik wil juist geen clean install
Het liefste zou ik alle applicaties en instellingen geinstalleerd en al mee willen. Gelukkig heb ik voor mijn instellingen en documenten de files & settings transfer gebruik. Dit scheelt al een hele hoop werk
Ik stel helemaal niet dat een upgrade zuigt, waar haal je dat vandaan? Ik zeg alleen dat ík een control freak ben, en dat ík om die reden graag een clean install doe. Prima als jij of anderen happy zijn met een XP -> Vista migratie maar ík (en kennelijk anderen) zijn dat niet. Ik weet niet of je vorige upgrade paden (98 -> XP, NT -> 2000) hebt meegemaakt, maar dat ging niet altijd even succesvol.
En ik wil ook best geloven dat MS tegenwoordig een fatsoenlijke upgrade procedure kan maken hoor, die berichten had ik namelijk ook al gelezen. Maar nogmaals, hoe weet ik nou 100% zeker dat er geen XP zooi achterblijft bij een upgrade? Ik ga voor 100%, dus is een clean install de enige optie wat mij betreft. Dan vind ik het dus bijzonder jamer dat ik, alhoewel ik beschik over een legale XP Pro (ik heb de blauwe retail doos) geen gebruik kan maken van de upgrade editie van Vista. Let op, jammer, ik maak er geen halszaak van (zoals ik al zei, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden), maar ik vind het jámmer.
En ik wil ook best geloven dat MS tegenwoordig een fatsoenlijke upgrade procedure kan maken hoor, die berichten had ik namelijk ook al gelezen. Maar nogmaals, hoe weet ik nou 100% zeker dat er geen XP zooi achterblijft bij een upgrade? Ik ga voor 100%, dus is een clean install de enige optie wat mij betreft. Dan vind ik het dus bijzonder jamer dat ik, alhoewel ik beschik over een legale XP Pro (ik heb de blauwe retail doos) geen gebruik kan maken van de upgrade editie van Vista. Let op, jammer, ik maak er geen halszaak van (zoals ik al zei, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden), maar ik vind het jámmer.
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.htmlVincenz0 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:45:
[...]
VLC doet het hier perfect met Aero hoor!, heb je nieuwste versie?
Latest packages (0.8.6a)
Ik weet dat er build versies zijn die wel goed mer Aero werken, echter die crashen steeds bij mij. Dus ik heb laatste stable versie gebruikt, en die werkt niet goed.
Welke versie heb jij?
Ik gebruik ook VLC, echt stable is hij niet, en aero word bij mij ook uit gezet.
Iets anders, ik krijg mijn Nvidia Control panel niet geinstalleerd. Ik heb via Windows Update Vista de Nvidia drivers laten installeren. Hier zit geen control panel bij.
Ik heb toen de originele drivers gedownload maar die installeren niet omdat de driver al aanwezig is. Nou dacht ik. Dan verwijder ik de windows driver, en installeerde Nvidia drivers.... maar dan zeurt hij dat hij geen apparaat heeft gevonden die geschikt is voor deze drivers. Dus dan toch maar weer de windows drivers van nvidia gebruiken.
Me game performance is ook erg laag. En de FPS zijn zeer instabiel.
Mijn videokaart in een Nvidia 7950GT.
Iets anders, ik krijg mijn Nvidia Control panel niet geinstalleerd. Ik heb via Windows Update Vista de Nvidia drivers laten installeren. Hier zit geen control panel bij.
Ik heb toen de originele drivers gedownload maar die installeren niet omdat de driver al aanwezig is. Nou dacht ik. Dan verwijder ik de windows driver, en installeerde Nvidia drivers.... maar dan zeurt hij dat hij geen apparaat heeft gevonden die geschikt is voor deze drivers. Dus dan toch maar weer de windows drivers van nvidia gebruiken.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
ATI en Nvidia hebben laten weten waarom het zolang duurt. Heb gisteren het artikel zitten lezen, en weggedrukt, ben bang dat ik de link niet heb
Het probleem is simpel: De SLI en Crossfire opstellingen zorgen voor de vertraging. Nvidia denkt daardoor ook de 64-bit drivers niet op tijd af te hebben
32-bit denken ze beide gewoon te halen, echter of je (goed) gebruik kan gaan maken van 2 kaarten op die dag, is nog niet bekend.
Het probleem is simpel: De SLI en Crossfire opstellingen zorgen voor de vertraging. Nvidia denkt daardoor ook de 64-bit drivers niet op tijd af te hebben

32-bit denken ze beide gewoon te halen, echter of je (goed) gebruik kan gaan maken van 2 kaarten op die dag, is nog niet bekend.
ik heb gewoon de nvidia drivers over die van MS heen gegooit werkte prima hier, verder ondervind ik ook lage FPS en instabiele game performance,7800gtxThe Otherside schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:07:
Ik gebruik ook VLC, echt stable is hij niet, en aero word bij mij ook uit gezet.
Hmm, sinds vanmiddag een probleem lees ik op de sms.
Heb op mijn huidige pc alleen vista draaien, maar kan niet meer inloggen. Hij zegt (wat ik van de sms lees) dat de key ongeldig is, en via internet een goede moet aanvragen. wanneer je op cancel drukt, kun je niks meer.
Opzich geen ramp, ik was vanplan om de 30ste vista te bestellen via de uni, alleen dit moment kwam iets te vroeg. Kan nu dus niks meer met de pc, en er staan belangrijke documenten op die ik en mijn vriendin nog nodig hebben deze week. Is er een makkelijke manier om deze melding 2 weken 'uit te stellen' of zou het afdoende zijn wanneer ik windows xp installeer vanavond en dan op een of andere manier probeer de rechten te verkrijgen van mijn user account uit de vista partitie, zodat ik bij mijn documenten kan komen? Meen me namelijk nog te herinneren toen ik vista naast xp had draaien dat ik in xp niet in de user map van vista kon komen. (maar onder administrator account kan je toch rechten verkrijgen om zo toegang te krijgen?)
Heb op mijn huidige pc alleen vista draaien, maar kan niet meer inloggen. Hij zegt (wat ik van de sms lees) dat de key ongeldig is, en via internet een goede moet aanvragen. wanneer je op cancel drukt, kun je niks meer.
Opzich geen ramp, ik was vanplan om de 30ste vista te bestellen via de uni, alleen dit moment kwam iets te vroeg. Kan nu dus niks meer met de pc, en er staan belangrijke documenten op die ik en mijn vriendin nog nodig hebben deze week. Is er een makkelijke manier om deze melding 2 weken 'uit te stellen' of zou het afdoende zijn wanneer ik windows xp installeer vanavond en dan op een of andere manier probeer de rechten te verkrijgen van mijn user account uit de vista partitie, zodat ik bij mijn documenten kan komen? Meen me namelijk nog te herinneren toen ik vista naast xp had draaien dat ik in xp niet in de user map van vista kon komen. (maar onder administrator account kan je toch rechten verkrijgen om zo toegang te krijgen?)
had je zeker frankenstein build 
en om dan de folder in te kunnen komen moet je in xp met admin account ownership nemen over de folder
dan kan je er wel in.
ik heb mijn pc in domein thuis en zowel de xp als vista in domein met zelfde user account,dus ik heb altijd overal toegang vanwege zelfde account
en om dan de folder in te kunnen komen moet je in xp met admin account ownership nemen over de folder
ik heb mijn pc in domein thuis en zowel de xp als vista in domein met zelfde user account,dus ik heb altijd overal toegang vanwege zelfde account
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=2904&p=15PWM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:27:
ATI en Nvidia hebben laten weten waarom het zolang duurt. Heb gisteren het artikel zitten lezen, en weggedrukt, ben bang dat ik de link niet heb![]()
Het probleem is simpel: De SLI en Crossfire opstellingen zorgen voor de vertraging. Nvidia denkt daardoor ook de 64-bit drivers niet op tijd af te hebben![]()
We spoke to NVIDIA to understand why there isn’t a 8800 Vista driver currently and why we won’t see one until Vista’s launch. NVIDIA’s GPU drivers these days are made up of approximately 20 million lines of code, which as a reference point is about the size of Windows NT 4.0.
Because G70 and G80 are radically different architectures, they each require a separate driver. Combine that with the fact that Windows Vista has completely changed the driver interface, similar in magnitude to what happened between Windows 3.1 and 95, and you’ve got a “perfect storm” of conditions for driver development. The end result is that for Windows Vista, two 20M line drivers have to be completely re-written (one for G80 and one from all previous architectures). In other words, this isn’t a simple port, it’s a radical departure from the way things were written before.
There are other elements of Vista driver development that apparently require more work than before. DirectX 9, DX9 SLI, DX10 and DX10 SLI support is provided through four separate binaries, which increases the complexity of testing and the overall driver itself, whereas there was only a single driver in the past.
Interfaces for HD-DVD and Blu-ray video acceleration requires a lot more code than before, thanks to the support for a protected path for HD video under Vista. Supporting this protected path for HD content decode means that you can’t re-use the video part of your driver when developing a Vista version.
The last major difference between Windows XP and Vista driver development is that the display engine connecting monitors to the GPUs has been completely redone.
Initial investment in driver development under Vista takes up quite a bit of time, and now we understand a little more of why. While it would be nice to have one today, there’s always a tradeoff that has to be made especially when driver work this intense has to be done. Couple that with the recent launch of NVIDIA’s G80 GPU and the decision was made to focus on DX9 and XP drivers in order to make the G80’s launch as solid as possible, and commit to delivering an 8800 driver by Vista’s launch.
When the driver is eventually available NVIDIA expects performance to be at par, slightly slower or slightly faster than the XP driver. What we’ve seen thus far from other Vista drivers is that performance is slower almost entirely across the board. As stability is currently the primary goal for both ATI and NVIDIA, many compiler optimizations and performance tweaks aren’t being used in order to get a good driver out in time for Vista’s launch.
hmm, oke..dan ga ik vanavond maar windows xp installeren. Aangezien het lastig zoeken wordt naar een niet nette oplossing zonder een pc waarmee je kunt internettenmrsar schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:34:
had je zeker frankenstein build
en om dan de folder in te kunnen komen moet je in xp met admin account ownership nemen over de folderdan kan je er wel in.
ik heb mijn pc in domein thuis en zowel de xp als vista in domein met zelfde user account dus,dus ik heb altijd overal toegang vanwege zelfde account
Wat is nou precies een "frankenstein build"?
Nou goed, enorm jammer voor de dual-GPU mensen, maar als single GPU gebruiker (en dat lijkt me toch veruit de meerderheid) denk ik dan... releasen die handel!PWM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:27:
Dat is de naam van het resultaat na het illigaal activeren op een bepaalde manier van vista. Dit werd gedaan met bestanden van oudere builds te gebruiken bij een nieuwere versie van vista. Dus de verschillende bestand versies door elkaar heeft het uiteindelijk de naam 'frankenstein build' opgeleverd. Ondertussen zijn al deze versies gedeactiveerd door microsoft meen ik.Quincy5 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:25:
Wat is nou precies een "frankenstein build"?
[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 15-01-2007 14:38 ]
Klopt, en op de minuut nauwkeurig ook 
Vannochtend kon ik nog lekker internetten voordat ik naar mijn werk ging, maar nu kan mijn vriendin werkelijk niks meer met de pc.
Beetje jammer dat er weinig tegen te doen valt, en ik nu tijdelijk even terug naar windows xp moet voor een paar weekjes. Beetje teveel van het goede om vista voor 2 weekjes nog even opnieuw te installeren.
Vannochtend kon ik nog lekker internetten voordat ik naar mijn werk ging, maar nu kan mijn vriendin werkelijk niks meer met de pc.
Beetje jammer dat er weinig tegen te doen valt, en ik nu tijdelijk even terug naar windows xp moet voor een paar weekjes. Beetje teveel van het goede om vista voor 2 weekjes nog even opnieuw te installeren.
JupThe Source schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:51:
[...]
Support deze ook Aero? Want VLC heeft daar nog problemen mee en schakelt over naar basic.
Ik heb trouwens nu wat meer zitten zoeken rond GOM Player. En ik heb gezien dat het een product van Koreaanse makelijk is waar het populairder is dan Windowsmediaplayer en een marktaandeel heeft van 50%! Bovendien kan je er ook tv op kijken naar zo het schijnt (misschien in koreaanse versie dat het beter werkt, maar zeer handig programma om filmpjes mee te kijken
Er is inderdaad een patch op Windows Update verschenen. Maar de installatie daarvan is optioneel. Mensen die updates niet compleet automatisch laten verlopen kunnen gewoon verder werkenThe Source schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:36:
[...]
Dat is de naam van het resultaat na het illigaal activeren op een bepaalde manier van vista. Dit werd gedaan met bestanden van oudere builds te gebruiken bij een nieuwere versie van vista. Dus de verschillende bestand versies door elkaar heeft het uiteindelijk de naam 'frankenstein build' opgeleverd. Ondertussen zijn al deze versies gedeactiveerd door microsoft meen ik.
Start op in veilige modus.koentjuh schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:17:
Hmm, sinds vanmiddag een probleem lees ik op de sms.
Zorg dat je bij cmd.exe kan komen.
Start deze op in Administrator mode.
Tik "cscript slmgr -rearm" in.
Start Windows opnieuw op.
En het werkt weer
Volledig legaal, sla help en slmgr er maar op na
input Error: There is no file extension in "C:\windows\system32\slmgr"FnF schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:39:
[...]
Start op in veilige modus.
Zorg dat je bij cmd.exe kan komen.
Start deze op in Administrator mode.
Tik "cscript slmgr -rearm" in.
Start Windows opnieuw op.
En het werkt weer
Volledig legaal, sla help en slmgr er maar op na
andere suggesties?
slmgr -rearm, zonder cscript werkte bij wel.....
[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 15-01-2007 16:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag