[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.993 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
mirelia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:36:
Ik snap daar ook niks van
Ik krijg een 4.7 voor mijn geheugen (2GB DDR2 800Mhz geheugen)

Als dat al niet genoeg is

Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz 5,3
Geheugen (RAM) 2,00 GB 4,7
Grafisch NVIDIA GeForce 7950 GT 5,9
Grafische weergave voor spellen 527 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 5,8
Primaire vaste schijf 28GB beschikbaar (49GB totaal) 5,6
Dan is er volgens mij toch echt iets niet goed met die vista test.

Ik bedoel. als ik zijn systeem vergelijk met de mijne is mijn systeem ongeveer de helft van wat hij heb...

alleen de videokaart is ongeveer het zelfde. maar hij heeft dual core e6600 die toch echt wel veel beter presteert als mijn single core amd 3000+ al draait die op 2.7ghz..en mijn geheugen is 1gb wat trouwens wel erg snel geheugen is..(Gskill pc4400le) maar is dus geen 2gb...

overal haalt zijn systeem maar 0,3 punten meer als de mijn systeem..
klopt dat toch helemaal niks van?

Ik neem vanaf nu geheel die test met een korreltje zout 8)7

ik heb trouwens net systeem clean gedaan en ben nu aan het defragenteren.. kijken of er resultaat uit geboekt kan worden.

en als iemand veel hoger dan 5.0 komt.. met wat voor systeem is dat dan behaald?

Edit: Lees net dat 5.9 de max is.. dan is mijn score nog wel behoorlijk denk ik zo..
Dacht namelijk dat de score op max 10 waren gebasseerd.

Ondanks ik niet begrijp dat een stuk sneller systeem als de mijne niet veel hoger scoort als ik doe.

[ Voor 13% gewijzigd door ikbengoofy op 12-01-2007 17:34 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

mirelia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Volgens mijn leverancier(s) zit bij alle OEMversies van XP het upgradeformulier naar Vista
Alleen hangt het er vanaf naar welke versie en wat je evt moet bijbetalen
In mijn geval heb ik een MCE OEM gekocht en mag dan voor verzendkosten naar Home Premium
Als je Pro hebt mag je hoger en als je Home hebt moet je meer bijbetalen

Maar je mag dus wel upgraden vanaf OEM voor zover ik het weet
Ik heb hier net een Acer notebook binnen met XP-home en het upgrade-programma. Moet ik 50 euro bijbetalen voor Home Basic, en 70 euro voor Home Premium?

Voor dit bedrag zit ik er bijna over na te denken om maar gewoon een Vista versie te kopen, anders krijg ik die Acer-zut er nog bij. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Kreeg vandaag een update via windows update, betrefd de nieuwste logitech quickcam drivers. Keek net op hun site, en zie dat ze alle drivers geupdate hebben naar Vista drivers, inmiddels werkt mijn QuickCam Pro 5000 perfect inclusief software. Erg netjes gedaan bij Logitech.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

cefas schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:23:
[...]

5.9 is het maximum, daarboven in het photosoep werk

[...]
Zeg dan ook niet dat 5 het maximum is. :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Klein vraagje, hoe verander je ook alweer het uiterlijk van office 2007? Ik weet dat je dat in word moet doen, maar ik kan het nergens vinden. Ik wil graag dat het bij de darktheme van Vista past.

Gevonden: Start word -> opties -> color scheme. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 12-01-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:09
ikbengoofy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:30:
[...]

overal haalt zijn systeem maar 0,3 punten meer als de mijn systeem..
klopt dat toch helemaal niks van?

Ik neem vanaf nu geheel die test met een korreltje zout 8)7

ik heb trouwens net systeem clean gedaan en ben nu aan het defragenteren.. kijken of er resultaat uit geboekt kan worden.

en als iemand veel hoger dan 5.0 komt.. met wat voor systeem is dat dan behaald?

Edit: Lees net dat 5.9 de max is.. dan is mijn score nog wel behoorlijk denk ik zo..
Dacht namelijk dat de score op max 10 waren gebasseerd.

Ondanks ik niet begrijp dat een stuk sneller systeem als de mijne niet veel hoger scoort als ik doe.
Je kan de WEI score totaal niet vergelijken met performance testen zoals 3D Mark, een van de zaken waarvoor het bedoeld is als vervanging wat er altijd op de zijkant van een software pakket staat. "Om dit programma te draaien hebt u minimaal een Pentium 3 nodig met 512 MB, een VGA videokaart, bla,bla oftewel wat een fabrikant zegt wat je minimaal nodig hebt om zijn specifieke software pakket te draaien (en bij games, ook nog wat je optimale configuratie zou moeten zijn) Dit is natuurlijk voor een leek niet te begrijpen en het gebeurt dan ook regelmatig dat mensen software voor hun computer kopen dat ze niet kunnen draaien.

Het is het plan dat bovenstaande situatie vervangen gaat worden door de WEI score. Dus in de toekomst komt er op de doos te staan "Om dit spel te draaien moet je computer minimaal de WEI score van 3.8 hebben en voor optimaal spelplezier een score van 5.2"

Voor een plaatje .... http://windowsvistablog.c...wsvista/pages/458117.aspx laatste plaatje, op deze site staan trouwens alle details over WEI

[ Voor 4% gewijzigd door cefas op 12-01-2007 18:19 ]

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb een Acer laptop maar in het serial nummer staat geen -OEM- ...
Dit hoort toch bij een OEM versie?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Nu begrijp is het doel van WEI . thanks :)

nu maar 30 januarie afwachten.. ik merk namelijk wel dat games enz stukken minder draaien onder vista.. hopen dat daar betere drivers voor komen.. of eventuele tweaks...

Naast dat draait vista erg goed.. lekker snel en zonder problemen.. ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik dat "toestemming tot" uit kan zetten.. bij iedere move vraagt vista namelijk om toestemming van mij.. en dat is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:28:

nu maar 30 januarie afwachten.. ik merk namelijk wel dat games enz stukken minder draaien onder vista.. hopen dat daar betere drivers voor komen.. of eventuele tweaks...

Naast dat draait vista erg goed.. lekker snel en zonder problemen.. ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik dat "toestemming tot" uit kan zetten.. bij iedere move vraagt vista namelijk om toestemming van mij.. en dat is vrij irritant.
ga via je configscherm naar gebruikersaccounts en zet daar gebruikersaccountbeheer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Linksys support over uw WMP54GX

Op dit moment zijn er geen drivers geplanned voor XP64bits en Vista 64bits. Of dit in de toekomst wel gaat gebeuren voor onze bestaande producten is nog onzeker.
GEWELDIG LINKSYS! Hier heb ik meer dan 100 euro voor betaald! Leuk joh! Ik mag geen internet op Windows Vista dus. 8)7 8)7 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Oke nu ik weet dat 5.9 de max is vind ik idd mijn score niet zo heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ikbengoofy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:28:

17e = retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Barfman schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:54:
Kreeg vandaag een update via windows update, betrefd de nieuwste logitech quickcam drivers. Keek net op hun site, en zie dat ze alle drivers geupdate hebben naar Vista drivers, inmiddels werkt mijn QuickCam Pro 5000 perfect inclusief software. Erg netjes gedaan bij Logitech.
Waar op hun site zie je dat? Ik zie alleen maar XP drivers

Hmm, mijn webcam zal wel te oud zijn

[ Voor 4% gewijzigd door WoutF op 12-01-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
WoutF schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:26:
[...]

Waar op hun site zie je dat? Ik zie alleen maar XP drivers

Hmm, mijn webcam zal wel te oud zijn
In het menu waar je je OS moet kiezen staat Vista nu ook bij. Aan de linkerkant kan je kiezen voor 32 of 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
30e is de retail. Dan pas mag het verkocht worden. :)

http://www.livegadgets.net/#ig

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 12-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaannO schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:54:
[...]

30e is de retail. Dan pas mag het verkocht worden. :)

http://www.livegadgets.net/#ig
17e mag Vista verkocht worden. Aantal winkels in UK hebben hem de 17e in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tomsworld schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:
En ja de prijzen zijn bekend:

Vanaf week 4 van januari worden de oems uitgeleverd en tussen 25/1 en 29/1 de ffp (full featured product) ofwel retail.

Iedere verkoop aan end-users is verboden tot 30 januari.

Voor oem is er een verschil in 32bit & 64bit zijn aparte producten.

oem home basic ongeveer 87 euro
oem home prem ongeveer 110 euro
oem business ongeveer 140 euro
oem ultimate ongeveer 185 euro

Prijzen voor 32 en 64 bit zijn gelijk, ongeveer omdat het nog licht kan schommelen naargelang single/3 packs of grotere verpakkingen en volume kortingen daarop, samen met de marges dat de winkelier neemt.

Retail en upgrade prijzen zijn minder intressant veronderstel ik, om een idee te geven een retail vista ultimate zal rond de 530 euro gaan kosten.

In de upgrade / retail zie ik dan maar een versie die zal dus 32 en 64 bit naar keuze zijn.

Voor de office 2007 is er dan ook een nieuwigheid, de retail & upgrade versies is als vroeger, licentie en cd.

Voor de oem versies is er een installatiekit waarmee de verkoper installeert en de gebruiker heeft enkele het licentienummer en op basis daarvan unlocked de installatie zich op de computer.

Indien meer vragen shoot.
Volgens mij geld dit verhaal toch mbt de release. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
DaannO schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:03:
Klein vraagje, hoe verander je ook alweer het uiterlijk van office 2007? Ik weet dat je dat in word moet doen, maar ik kan het nergens vinden. Ik wil graag dat het bij de darktheme van Vista past.

Gevonden: Start word -> opties -> color scheme. :)
Waar haal jij office 2007 vandaan?

Ik kan via msndaa en via ma3d software krijgen.. alleen zie ik nog geen 2007 er tussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ikbengoofy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:23:
[...]

Waar haal jij office 2007 vandaan?

Ik kan via msndaa en via ma3d software krijgen.. alleen zie ik nog geen 2007 er tussen staan...
Torrent, net als Vista, ik wil graag het totaal plaatje testen voordat ik hem bij surfspot bestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Goed, ik heb mn geforce 6600 PE 128 MB geinstalleerd en mn systeem ziet er als volgt uit:

pentium 4 1.8 GHz/400 MHz fsb
1024 MB RAM
geforce 6600 PE 128 MB
80gb wd800jb

op een uitermate brakke p4b-mx, maar goed, ik heb niks anders om dat op te doen.

Vista doet het prima met alleen de videokaart maar zodra ik nVidia drivers voor vista x86 installeer raakt vista volledig van slag en moet ik system restore draaien voor vista weer werkt. Het lijkt erop dat de nvidia drivers (meerdere versies) gewoon niet werken :s. Iemand hier ervaringen mee?

ik ga nu even restoren en de benchmark posten... ogenblikje (haha, ik zeg ogenblik maar hierna typ ik hieronder gewoon weer door zodat het geen zin heeft om dit te zeggen maar alsnog lollig hahaha oh wat cool leet man zucht het duurt te lang...)

startup repair....
searching for problems....
*praat tussensmonds erover dat windows vista NIET geschikt is voor de die-hard tweaker/modder onder ons*
do you want to restore your computer JA NATUURLIJK ANDERS HAD IK DAAR NIET OP GEKLIKT
*klikt 'restore'*
attempting repairs...
*zet zijn muziek maar weer aan: Boards of Canada - Aquarius (Version 3)*
'Restart your computer to complete the repairs' nou dat zullen we dan maar doen hè
*memory check duurt uren* <-- tip: installeer geen 1024 MB geheugen op een moederbord dat elke kilobyte gaat doorchecken...
600 MB....
900 MB...
doorstart naar vista....
*het nieuwe opstartgeluidje*
Welcome! ja jij ook...
en hij wérkt weer!!!!
benchmark zoeken en runnen...
Rating this computer
btw windows aero ziet er echt ultrastrak uit... mochten ze wel eens eerder doen van mij!
hij is klaar!!!
hm helemaal niet slecht!!!

Processor: 2,8 (das dus een 1,8 GHz)
Memory: 1,8 (tsja, sdram hè)
Graphics: 4,3 (netjes, zo'n 6600)
Gaming graphics: 4,5
Primary hard disk: 5,3 (gaat niks boven een flinke WD)

leuk toch... voor een gratis pc?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

* PWM kreeg net de nieuwe Nvidia driver gepusht

Build van vandaag, hopelijk is dit de Final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in vista nog een my network place aanmaken? Ik heb via school een soort digitaal kantoor en in xp kon ik daar gewoon een network place aan linken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Even over de extra`s voor ultimate. Microsoft heeft er nu een site voor: http://windowsultimate.com/
Windows DreamScene: Windows DreamScene gives users the ability to use a video as their desktop background, just as they would any stationary image background. DreamScene will consist of high-quality looped videos that make your desktop come alive. As a default, we've included a nice waterfall video (shown at the keynote) among several others. Better yet, you can even use your own videos. Want to know a little-known secret? For computers that support Windows Aero, DreamScene offers enhancements to positioning of stationary images as wallpapers in Windows Vista.

BitLocker and EFS Enhancements: MS will provide enhancements to BitLocker in Ultimate Extras, including a tool called the Secure Online Key Backup, with which you can store your BitLocker recovery password on a secure MS website.

Texas Hold'em Poker Game: MS is bringing this popular poker game to Windows Vista. With this Ultimate Extra, you can add to your Windows gaming experience. Hold'em players: Windows Vista's DirectX improvements give you amazing graphics effects in the game -- you can play up to five computer players at once. We've also thrown in the ability to customize the table and cards, too.

Ultimate Extras are slated for release on 30 January, and this is just the beginning -- we're not stopping here. More Ultimate Extras are coming. You're going to want to pay special attention to the brand new Windows Ultimate Web site for updates and information on current and upcoming Windows Vista Ultimate Extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
PWM schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:26:
* PWM kreeg net de nieuwe Nvidia driver gepusht

Build van vandaag, hopelijk is dit de Final.
Care to share? :9

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Klopt het dat een Xbox moeite heeft met het benaderen van een Vistabak??

En zoja wat kan ik eraan doen?
Gaat om een gewone Xbox 1 dus geen 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Linkje please......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista is weer lekker gehyped. Het ziet er wat leuker uit. Maar substantiele verbeteringen. Noem d'r is een paar? Beveiliging??? Mwah niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

waarom komt mijn athlon 64 x2 4800+ maar op een magere score van 3.8??? die score klopt dus echt van geen kant...

en nou maar hopen dat er snel sli ondersteuning is... wil wel weten of ik die 5.9 kan halen :P

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:06:
Vista is weer lekker gehyped. Het ziet er wat leuker uit. Maar substantiele verbeteringen. Noem d'r is een paar? Beveiliging??? Mwah niet echt.
Dat jij ze niet ziet of merkt. Betekend nog niet dat ze er niet zijn ;) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 12-08 13:37
Heb je überhaupt wel research gedaan naar wat de vernieuwingen in Vista t.o.v. XP zijn? Je klinkt, met alle respect, namelijk alsof je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. :)

Hier is een degelijke bron van informatie: http://www.winsupersite.com/reviews/winvista.asp

[ Voor 14% gewijzigd door TommyCP op 12-01-2007 23:20 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XMassacre
Vista pakt altijd de laagste beoordeling per onderdeel als totaalscore. Dus als jou processor maar 3.8 scoort en je videokaart(en) een 5.9 zal je altijd nog maar 3.8 in beeld zien staan.......
Dat is hier (helaas) ook zo. Mijn intern geheugen scoort een 4.3 de rest allemaal hoger, hoogste onderdeel score is 5.7 (videokaart ATI Radeon X1900XTX) maar als totaalscore geeft Vista de 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
nexxemium heeft wel een punt. Want: UAC? zet ik uit
Defender? Haat ik, gaat uit.
Firewall? Sodemieter op!

Is het dan nog veiliger? ;)

Mij gebeurt niks heb al 24/7 8 jaar lang me pc aan inet hangen zonder firewall, nog nooit last gehad, behalve met MsBlaster, maarja das Ms schuld, niet mijnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sjah schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:26:
Firewall? Sodemieter op!

Mij gebeurt niks heb al 24/7 8 jaar lang me pc aan inet hangen zonder firewall, nog nooit last gehad, behalve met MsBlaster, maarja das Ms schuld, niet mijnes.
Dan blijft alsnog de vraag staan of Vista veiliger is geworden. Het antwoord is ja, mits je alles aan laat staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Firewall? Sodemieter op!

Het is dan zeker nog wel veiliger door een aantal andere security features, zoals bv. ASLR. De 64-bit versie heeft t.o.v. de 32-bit versie een aantal extra features, zoals kernel patch protection om er een te noemen.

Maar waarom zou je UAC uitzetten? Naarmate steeds meer en meer software Vista-ready wordt, komt UAC steeds minder tevoorschijn. Dus dat 'genag' valt best mee.

Overigens dacht ik toch echt dat Blaster de schuld was van 18-jarige Amerikaan, niet MS.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyCP op 12-01-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Firewall? Sodemieter op!

Ja zo kan ik het ook!

Onder linux, inloggen met root, anders moet je superuseren enzo. gedoe.
Shit, wachtwoord en IP adres vergeet ik ook! Hé Handig! Die zet ik op de frontpage van mijn website, zodat ik het altijd kan lezen wanneer ik remote wil inloggen :D

\o/ En oh oh, wat blijft linux veilig dan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Nah ik word de laatste tijd steeds minder optimistisch over Vista, vooral in combinatie met Office 2007. Ik heb de afgelopen dagen wat zwaarder werk gedaan op mijn pc, en toch veel vastlopers etc.

Op een gegeven moment is zelfs mijn complete windows gesloopt. Ik kreeg de mededeling: "Explorer heeft een fout gemaakt" en daarna "Explorer wordt opnieuw gestart" en dan crashte hij weer binnen 2 seconde. Geen gare software geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen. Uiteindelijk was de enige oplossing het terugzetten van een oude ghostimage.... niet echt lekker dus.

[ Voor 0% gewijzigd door M_V op 12-01-2007 23:45 . Reden: seconde dus, geen minuten.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok ok, ik wou alleen maar aangeven dat ik vind dat Ms lapmiddlen heeft ingezet om veiliger te maken. Defender, met zijn kloteupdates bijna dagelijks. UAC die echt wel veiligheid geeft,maar ik vind het de pay-off niet waard. Ik zie geen architecturele veranderingen waardoor virus en malware schrijvers gewoon veel minder kans hebben, alhoewel die kernel-patch misschien dan toch. Achja sinds IE7 een stuk veiliger is geworden zie ik het sowieso wat zonniger in (bijna onnodig om te vermelden dat ik fx gebruik).

@tommy: aslr ziet er idd goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 12-01-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rudy_V schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:39:
Nah ik word de laatste tijd steeds minder optimistisch over Vista, vooral in combinatie met Office 2007. Ik heb de afgelopen dagen wat zwaarder werk gedaan op mijn pc, en toch veel vastlopers etc.

Op een gegeven moment is zelfs mijn complete windows gesloopt. Ik kreeg de mededeling: "Explorer heeft een fout gemaakt" en daarna "Explorer wordt opnieuw gestart" en dan crashte hij weer binnen 2 minuten. Geen gare software geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen. Uiteindelijk was de enige oplossing het terugzetten van een oude ghostimage.... niet echt lekker dus.
Corrupte office misschien. Ik denk namelijk dat jij hem ook gedownload hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zou ze ook graag willen hebben.. werken ze ook met GO kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

DaannO schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:40:
[...]

Corrupte office misschien. Ik denk namelijk dat jij hem ook gedownload hebt. :)
Ik heb de office enterprise van de bekende bron. Ik heb niet gehoord van anderen dat het problemen oplevert. Vooral Excel knalt er opeens uit als je een ingewikkelde berekening uitvoert, zoals het updaten van 20.000x30 velden.

En mijn windows crashte dus na een paar seconden, niet minuten....

[ Voor 7% gewijzigd door M_V op 12-01-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Sjah schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:40:
Ok ok, ik wou alleen maar aangeven dat ik vind dat Ms lapmiddlen heeft ingezet om veiliger te maken. Defender, met zijn kloteupdates bijna dagelijks. UAC die echt wel veiligheid geeft,maar ik vind het de pay-off niet waard. Ik zie geen architecturele veranderingen waardoor virus en malware schrijvers gewoon veel minder kans hebben, alhoewel die kernel-patch misschien dan toch. Achja sinds IE7 een stuk veiliger is geworden zie ik het sowieso wat zonniger in (bijna onnodig om te vermelden dat ik fx gebruik).
Grote architectuele veranderingen zijn uit ten boze ;) Want dan werkt ineens een hele hoop software niet meer. En laten we eens raden waar jij dan over gaat vallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rudy_V schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:44:
[...]

Ik heb de office enterprise van de bekende bron. Ik heb niet gehoord van anderen dat het problemen oplevert. Vooral Excel knalt er opeens uit als je een ingewikkelde berekening uitvoert, zoals het updaten van 20.000x30 velden.
Misschien even wachten op de updates van de 30ste. Dan pas begint het Vista feest. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zelf onderzoek gedaan??? Mwah niet echt

Ga je eens verdiepen in Vista en de verbeteringen die zijn aangebracht voordat je iets afschilderd als een hype :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP

@tommy: aslr ziet er idd goed uit.
UAC zou ik geen lapmiddel willen noemen. Het is altijd de gedachte achter de Unix-varianten (Linux, BSD, OSX, e.a.) geweest om programma's met weinig privileges te laten draaien, waarbij meer privileges alleen met toestemming van een administrator (root) kunnen worden verkregen. Deze manier van het met privileges omgaan is af en toe wellicht wat irritant, er worden immers extra handelingen van de gebruiker vereist, maar tegelijkertijd heeft dit de Unix-varianten altijd zeer goed beveiligbaar gemaakt. UAC en andere veranderingen op het gebied van privileges in Windows Vista zijn in feite een stap in de richting van een soortgelijk systeem. UAC is hiermee veel meer dan een simpele patch.

Windows Defender kan je inderdaad wel een lapmiddel noemen, maar een virusscanner is dat strikt gesproken dan ook. Hun functies zijn immers soortgelijk.

Dat je IE7 noemt, is wel trouwens grappig. Onder Vista draait deze namelijk in een zgn. protected mode, wat simpel gezegd inhoud dat dit programma zo min mogelijk privileges heeft; nog minder dan standaard Windows-applicaties. Dus ook minder dan de huidige Firefox. :) (Niet dat ik hierom van Firefox naar IE7 zou overstappen, maar dit om aan te geven dat MS dit privilegesgeneuzel serieus neemt. Zoals het ook hoort, dacht ik zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Als ik met mijn MySQL administrator IN een tabel wil kijken, crasht hij in Vista. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kman je nog network places aanmaken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:07:
kman je nog network places aanmaken???
Tuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien leuk voor de startpost. Een paar video's door oa. Tony Krijgen van Microsoft over Windows Vista. De video's zijn afkomstig van Microsoft's It's Showtime : http://www.microsoft.com/netherlands/technet/itsshowtime

Microsoft Windows Vista en verbeteringen voor de betrouwbaarheid
Beveiliging in Windows Vista
Windows Vista uitvoeren met de minste privileges

Overigens is de onderste video in het Engels, de overige 2 zijn in het Nederlands.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaannO schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:00:
Even over de extra`s voor ultimate. Microsoft heeft er nu een site voor: http://windowsultimate.com/

[...]
DreamScene is zonde geld, want VLC kan ook prima video's op bureaublad achtergrond renderen.

BitLocker is nu nog nutteloos zonder de juiste chips. En TrueCrypt doet eigenlijk hetzelfde.

Hold 'Em Poker, enige waar je misschien wat aan hebt als je deze game leuk vindt.

Ik had toch echt veel meer Ultimate Addon's verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DreamScene heet dat dus :)
Hebben :P

Maar even serieus: Een bewegende achtergrond, een kaartspelletje en een crypter vind ik inderdaad ook nogal weinig. Ik mag hopen dat er meer bijkomt dan alleen dat.

Al is die waterval/regendruppels/wasbeer wel tof :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 13-01-2007 11:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb een vreemd (imo) probleem, ik heb per ongeluk van de Documents en Pictures dezelfde map toegewezen. Maar nu refereren ze beide naar de zelfde locatie. Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3986/documentsrz3.jpg

Weet iemand misschien hoe je dat kan resetten oid?

Ook ben ik op zoek naar de registry entry waar ik mij default installatie directory kan veranderen.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]

[ Voor 7% gewijzigd door HammerT op 13-01-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HammerT schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:22:
Ik heb een vreemd (imo) probleem, ik heb per ongeluk van de Documents en Pictures dezelfde map toegewezen. Maar nu refereren ze beide naar de zelfde locatie. Het ziet er nu zo uit:

[afbeelding]

Weet iemand misschien hoe je dat kan resetten oid?

Ook ben ik op zoek naar de registry entry waar ik mij default installatie directory kan veranderen.
De locatie veranderen helpt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Nee, dan neemt hij ze beide mee. Het lijkt wel of ze vast zitten aan elkaar. Ik heb ook per ongelijk te snel op een pop up window geklikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FnF schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:52:
[...]

DreamScene is zonde geld, want VLC kan ook prima video's op bureaublad achtergrond renderen.
Het gaat er om dat het geintegreerd is.
BitLocker is nu nog nutteloos zonder de juiste chips.
Een DVD brand programma is nutteloos zonder DVD brander. What's your point :) Mijn 2 laptops hebben allebei een TPM chip, en de meeste nieuwe laptops worden er standaard mee geleverd.
Ik had toch echt veel meer Ultimate Addon's verwacht.
De grap is juist dat er allemaal Ultimate Addon's in ontwikkeling zijn. Om de zoveel tijd (maand?) krijg je weer een nieuwe.

Overigens moet je Vista Ultimate niet kopen, juist om die Extra's. Echter, als Ultimate nuttig voor je is (alle Home en Business functies), dan zijn de Ultimate Extra's, een leuke.... Extra :+

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-01-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HammerT schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:45:
Nee, dan neemt hij ze beide mee. Het lijkt wel of ze vast zitten aan elkaar. Ik heb ook per ongelijk te snel op een pop up window geklikt :X
(Heb even het register voor je doorgespit :P )
Kijk hier eens:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Volgens mij kan je het daar fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Het gaat er om dat het geintegreerd is.

[...]

Een DVD brand programma is nutteloos zonder DVD brander. What's your point :) Mijn 2 laptops hebben allebei een TPM chip, en de meeste nieuwe laptops worden er standaard mee geleverd.

[...]

De grap is juist dat er allemaal Ultimate Addon's in ontwikkeling zijn. Om de zoveel tijd (maand?) krijg je weer een nieuwe.

Overigens moet je Vista Ultimate niet kopen, juist om die Extra's. Echter, als Ultimate nuttig voor je is (alle Home en Business functies), dan zijn de Ultimate Extra's, een leuke.... Extra :+
Als ik dubbelklik op een bestand dan opent VLC, dan kan ik ook meteen op achtergrond selecteren. Ik vind het gewoon een nutteloze addon, daarnaast, wie wil nou film kijken met allemaal pictogrammen er voor, waar is Windows Media Player voor :X .

BitLocker is misschien handig, maar voor de meeste thuisgebruikers helemaal niet interessant.

Hopelijk komen er nog wat echte handige Addon's, want dit is echt te weinig :)

Maar inderdaad, gelijk heb je dat je Ultimate niet moet kopen om de extra's. Het is meer een bonus dan dat je er wat aan hebt denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 13-01-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt 5.1 DTS en DD geluid wel met de nieuwe creative drivers, echter wordt het signaal via SPDIF door gegeven naar m'n Z5500.

Dat Poker spel lijkt met overigens wel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:37:
[...]

GEWELDIG LINKSYS! Hier heb ik meer dan 100 euro voor betaald! Leuk joh! Ik mag geen internet op Windows Vista dus. 8)7 8)7 8)7
Voor € 10,- heb je een PCI kaartje wat wel Vista ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat ik het een superbesturingsprogramma vind. Denk dat veel van de problemen die mensen hebben dan ook komen door dat ze zelf iets fout doen. Ik heb nog geen vastloper, foutmelding gehad.

Enige punt waar ik me aan irriteer is dat hij mijn programma lijst op alfabetische volgorde zet en dat wil ik niet. Eigenlijk doet Vista dat overal. Iemand die weet hoe ik dat uit kan zetten? Bepaal graag mijn eigen volgorde.

Verder vind ik het helemaal top dat Vista, hij werkt zelfs sneller als XP bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:51:
Enige punt waar ik me aan irriteer is dat hij mijn programma lijst op alfabetische volgorde zet en dat wil ik niet. Eigenlijk doet Vista dat overal. Iemand die weet hoe ik dat uit kan zetten? Bepaal graag mijn eigen volgorde.
Bedoel je programma lijst in menu Start? Zoja, ga naar 'Eigenschappen van Taakbalk en menu Start', vervolgens op het tabje 'Menu Start' op de knop 'Aanpassen' klikken en daar de optie 'Menu Alle programma's op naam sorteren' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, die bedoelde ik :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
anandus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:52:
[...]
(Heb even het register voor je doorgespit :P )
Kijk hier eens:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Volgens mij kan je het daar fixen ;)
die staan allemaal goed :/
en bij User Shell Folder staat ook alles goed

Ik heb ook m'n %ProgramFiles% veranderd, maar een heleboel snelkoppelingen verwijzen hier naar (bijvoorbeeld: "%programfiles%\Windows Collaboration\WinCollab.exe"). Dus als ik dit verander werkt dat allemaal niet meer! Hoe lossen jullie het dan op om je programma's allemaal op een andere schijf te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
anandus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:19:
DreamScene heet dat dus :)
Hebben :P

Maar even serieus: Een bewegende achtergrond, een kaartspelletje en een crypter vind ik inderdaad ook nogal weinig. Ik mag hopen dat er meer bijkomt dan alleen dat.
Vergeet ShadowCopy niet. Persoonlijk vind ik die feature toffer dan de drie extras die op het moment op de Windows Ultimate website worden genoemd.

Da's dus al vier... idd nog wel wat weinig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

TommyCP schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:16:
[...]

Vergeet ShadowCopy niet. Persoonlijk vind ik die feature toffer dan de drie extras die op het moment op de Windows Ultimate website worden genoemd.

Da's dus al vier... idd nog wel wat weinig. :/
Er zijn nog wat dingen voor de "Gamers" die zouden extra opties krijgen om extra resources vrij te maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
ThunderNet schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:18:
[...]

Er zijn nog wat dingen voor de "Gamers" die zouden extra opties krijgen om extra resources vrij te maken etc.
Daar heb ik ook van gehoord, maar ik heb deze feature nog nergens gezien. Misschien dat dit Vista uiteindelijk niet heeft gehaald?

Ik heb op basis van de Vista Product Guide trouwens het volgende lijstje gemaakt waarin de meerwaarde van Ultimate t.o.v. Home Premium staat opgesomd:

- Complete PC Backup and Restore (image based)
- Shadow Copy (restore previous versions of your documents)
- Two processors (two processor sockets) support
- Windows Fax and Scan
- Small Business Resources
- Wireless network provisioning
- Full Windows Mobility Center (Home Premium bevat deze slechts 'partial')
- Offline Folder support
- System image–based backup and recovery
- Encrypting File System
- Desktop deployment tools for managed networks
- Policy-based quality of service for networking
- Windows Rights Management Services (RMS) Client
- Control over installation of device drivers
- Network Access Protection Client Agent
- Support for simultaneous installation of multiple user interface languages
- All worldwide user interface languages (36 languages total) available
- Subsystem for UNIX-based applications
- Ultimate Extras (tot dusver DreamScene en Hold 'Em Poker)

Ik ben er nog niet uit of ik Ultimate wil...

[ Voor 7% gewijzigd door TommyCP op 13-01-2007 14:36 . Reden: link toegevoegd, typo verwijderd, lijstje aangevuld; ik druk wel vaker eens te snel op 'verstuur bericht' :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Vooral dat POSIX er goed in komt ben ik blij om :) Kun je veel extra proggies draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Ik ben ook niet zo'n voorstander van het aanzetten van zoveel mogelijk services maar ik vind dat windows defender wel een goede keus.
Ikzelf gebruik het niet, maar waarom ik het goed vind is als volgt:
Een heleboel mensen die met de computer werken hebben er echt de ballen verstand van. Nou heeft bv XP wel servicepack 2 waarmee ze hoopten dat alles weer goed beveiligd zou zijn. Maar helaas, doordat een goede virus/spyware scanner ontbreekt is het vaak snel afgelopen met het gebruiksgemak en/of stabiliteit voor zo'n systeem. Daarvoor vind ik het juist wel goed dat zo'n service als dat standaard wordt opgestart omdat je daardoor een stuk minder last zult hebben van spyware en het verspreiden daarvan.
Bovendien zijn de updates die hij download niet zo groot en moet je tegenwoordig wel bijna elke dag een update doorsturen omdat je anders weer achterloopt.

Ikzelf gebruik het niet want ik wil mijn systeem gewoon zo snel mogelijk hebben, en bovendien weet ik donders goed waar ik naar uit moet kijken. Ik check mijn services regelmatig en schoon mijn pc om de 2 weken eens goed (geen format, is niet nodig). Maar om af en toe eventjes de bezem er doorheen te halen is windows defender een uitstekend programma.
Bovendien weet je als tweaker zijnde toch wel wat je doet en is het een kleine moeite om hem uit te zetten. (toch? :? :> )
Dus goede zaak voor Jan met de korte achternaam, kleine moeite voor de tweakert!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wireless network provisioning
Wat houdt dat precies in? :) De andere technieken heb ik niet echt behoefte aan, als ik dat lijstje zo bekijk...

En ik denk dat Surfspot alleen Home Premium gaat verkopen, dan ga ik sowieso niet voor ultimate. Dat wordt mij een te duur geintje als ik die retail moet kopen...

Surfspot zal een prijs van rond de €50 gaan hanteren, zal denk ik wel om de upgrade versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Dit hoort toch bij een OEM versie??

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Ik heb een probleem dat msn niet werkt :( heb verschillende versies geprobeerd van 6.2 tot live messenger en iets wat me wel opviel is dat je naar extra opties endan verbindingen pakt zegt hij dat je verbonden bent via netwerkbekabeling terwijl ik op me laptop zit en draadloos internet :)

msn loopt vast terwijl hij aan hetaanmelden is ik krijg msn dan ook niet meer uit :O dus ik denk als hij de contactlijst ophaald dat hij op die punt vast loopt iemand een idee ? ik krijg ook geen foutmelding of iets :(

en met msnkun je ook testen of je verbinding hebt en dat loopt allemaal goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
MichaelK1985 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:38:
Dit hoort toch bij een OEM versie??
Nee hoor......dat was met Win95 nog wel zo
Nu moet je gewoon een 5x5code hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Killertjuh schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:55:
Ik heb een probleem dat msn niet werkt :( heb verschillende versies geprobeerd van 6.2 tot live messenger en iets wat me wel opviel is dat je naar extra opties endan verbindingen pakt zegt hij dat je verbonden bent via netwerkbekabeling terwijl ik op me laptop zit en draadloos internet :)

msn loopt vast terwijl hij aan hetaanmelden is ik krijg msn dan ook niet meer uit :O dus ik denk als hij de contactlijst ophaald dat hij op die punt vast loopt iemand een idee ? ik krijg ook geen foutmelding of iets :(

en met msnkun je ook testen of je verbinding hebt en dat loopt allemaal goed :O
Er zit een link in het startmenu waar je wlm kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Ik gebruik Vista nu al sinds Oktober. En ik moet zeggen dat ik het niet beter dan XP vind. Het werkt juist trager. In zijn geheel is Vista onoverzichtelijker en ontoegangelijker geworden dan XP. Startmenu is een opgepropt hoop. Mede daarom gebruik ik nu de Classic menu. Beveiligings waarschuwingen word je gewoon gek van. Steeds 3x dubbel bevestingen dat je iets wilt verwijderen. Configuratie scherm is ook niet makkelijker geworden.

Denk dat veel mensen alleen Vista zullen kopen omdat het 1) nieuw is 2) vernieuwde GUI heeft.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:08:
Ik gebruik Vista nu al sinds Oktober. En ik moet zeggen dat ik het niet beter dan XP vind. Het werkt juist trager. In zijn geheel is Vista onoverzichtelijker en ontoegangelijker geworden dan XP. Startmenu is een opgepropt hoop. Mede daarom gebruik ik nu de Classic menu. Beveiligings waarschuwingen word je gewoon gek van. Steeds 3x dubbel bevestingen dat je iets wilt verwijderen. Configuratie scherm is ook niet makkelijker geworden.

Denk dat veel mensen alleen Vista zullen kopen omdat het 1) nieuw is 2) vernieuwde GUI heeft.
trager? hmm, heb zelf het geluk dat ik 2GB ram heb, en als ik in vista bijv een spel speel als secondlife, als ik daar dan, op me amd 3000+@2.1ghz, word, firefox, internet explorere, daarnast wilde openen, dan ging dat wel, maar dan moest je gewoon 5 minuten e.d. wachten totdat het programam d'r is... bij vista heb ik dit dus totaal niet...

waarschuwingen, hmm, alleen bij verwijderen heb ik dit, goede programma's hebben geen admin nodig, dus daar zou je dan geen melding moeten krijgen, configuratie scherm?, hmm 2 opties, bij mij ultimate staat die op classic view :), en dan is die gewoon net zoals de classic van XP, de normale lijkt op die van XP (de NON classic fyi)

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8825/vistacontrolpaneltj1.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 13-01-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

- Full Windows Mobility Center (Home Premium bevat deze slechts 'partial')
Wat is dit voor indrukwekkends? Moet ik hierbij denken dat ik minder opties krijg, of dat het helemaal niet werkt i.c.m. mijn PDA? Of betekent dat ik het alleen moet downloaden?

Edit: schijnt mee te vallen, dit is meer geënt op laptops en dergelijke, minder (of niet) voor PDA's

[ Voor 16% gewijzigd door Krisp op 13-01-2007 17:56 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:08:

Weet niet wat voor pc je hebt maar het werkt bij mij sneller. Wat is de score van je pc in Vista? Heb namelijk wel eens gehoord dat er een omslagpunt is wanneer je het voordeel van Vista gaat merken.

Startmenu is net zo opgepropt als je zelf wilt, je kan daar alles aanpassen naar je eigen wensen, mijn startmenu is namelijk heel overzichtelijk.

Beveiligingswaarschuwingen kan je gewoon uitzetten als je er last van hebt.

Configuratiescherm is idd wat onoverzichtelijker geworden maar het is vooral een kwestie van even wennen en met open mind er naar kijken.

En als laatste, natuurlijk kopen veel mensen Vista voor het nieuwe jasje, mensen kopen alle dingen die ze kopen vooral omdat ze er mooi uitzien. Bijvoorbeeld een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dutch2007 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:26:
trager? hmm, heb zelf het geluk dat ik 2GB ram heb, en als ik in vista bijv een spel speel als secondlife, als ik daar dan, op me amd 3000+@2.1ghz, word, firefox, internet explorere, daarnast wilde openen, dan ging dat wel, maar dan moest je gewoon 5 minuten e.d. wachten totdat het programam d'r is... bij vista heb ik dit dus totaal niet...
Niet trager in de zin van je computer doet traag. Trager in de zin van productiviteit.
Dutch2007 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:26:
waarschuwingen, hmm, alleen bij verwijderen heb ik dit, goede programma's hebben geen admin nodig, dus daar zou je dan geen melding moeten krijgen, configuratie scherm?, hmm 2 opties, bij mij ultimate staat die op classic view :), en dan is die gewoon net zoals de classic van XP, de normale lijkt op die van XP (de NON classic fyi)
[afbeelding]
En toch moet je nadat je op het eerst icoontje te hebben geklikt door een wir war van menu's. Dat van het classic view gebeuren is mij natuurljk al bekend. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:43:
[Startmenu is net zo opgepropt als je zelf wilt, je kan daar alles aanpassen naar je eigen wensen, mijn startmenu is namelijk heel overzichtelijk.
Het is niet te ontkennen :P Je hebt gewoon veel minder "startmenu" ruimte dan mogelijk is met XP of Classic
Beveiligingswaarschuwingen kan je gewoon uitzetten als je er last van hebt.
Dat is toch nou net waar Vista omdraait.
Configuratiescherm is idd wat onoverzichtelijker geworden maar het is vooral een kwestie van even wennen en met open mind er naar kijken.
Bedoeling is dat Vista overzichterlijk/beter is dan XP.

Wat mij betreft is Vista niets meer dan een kleine Upgrade op XP. Na zoveel jaar is dit het resultaat ? komop iedereen had iets meer revolutionairs verwacht. Net zoals XP vs eerdere editie's

[ Voor 30% gewijzigd door aex351 op 13-01-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet eens met wat je zegt maar goed,

Mensen die wel weten wat ze doen met een pc kunnen de waarschuwingen toch gewoon uitzetten geen enkel probleem en het startmenu is voor mij perfect, maar goed ik ben dan ook wel heel netjes en verwijder elke snelkoppeling die ik niet gebruik enz. Heb in totaal 6 mappen en daarin staan weer mappen en programma's.

Vista is precies wat ik er van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
FnF schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Er zit een link in het startmenu waar je wlm kan downloaden.
Die heb ik ook gebruikt alleen dan heb ik dit fout nog steeds :( zodra hij zegt maar de contact lijst wilt ophalen hangt hij :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

mirelia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Nee hoor......dat was met Win95 nog wel zo
Nu moet je gewoon een 5x5code hebben
Hoe weet ik dan zeker dat ik een OEM versie heb? Dat weet je dus niet?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 18:27
MichaelK1985 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Hoe weet ik dan zeker dat ik een OEM versie heb? Dat weet je dus niet?
als het bij je laptop zat, met alleen een plastic hoesje eromheen, je kon kiezen uit meerdere talen. Dan heb je een oem versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Als er op je sticker iets staat met Acer erop is het zowiezo OEM en bv als er op staat Windows XP Home Oem

Met andere woorden het staat op de sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:46:
[...]

Niet trager in de zin van je computer doet traag. Trager in de zin van productiviteit.

[...]

En toch moet je nadat je op het eerst icoontje te hebben geklikt door een wir war van menu's. Dat van het classic view gebeuren is mij natuurljk al bekend. ;)

[...]

Het is niet te ontkennen :P Je hebt gewoon veel minder "startmenu" ruimte dan mogelijk is met XP of Classic

[...]

Dat is toch nou net waar Vista omdraait.

[...]

Bedoeling is dat Vista overzichterlijk/beter is dan XP.

Wat mij betreft is Vista niets meer dan een kleine Upgrade op XP. Na zoveel jaar is dit het resultaat ? komop iedereen had iets meer revolutionairs verwacht. Net zoals XP vs eerdere editie's
Trager in de zin van productiviteit.
Firefox start op Vista zo een paar seconden sneller op. Heel veel andere programma's ook. Dit bespaart toch een hoop tijd, en als iets anders dan een tel langer duurt, ach, het compenseert allemaal wel hoor. Na een tijdje zal je trouwens steeds minder pop-ups krijgen over beveiligingswaarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt bang dat heel veel problemen die mensen hebben niet aan de software liggen maar aan de gebruiker.

Neem de kwestie: snelheid

Wanneer die bij 50 van de 100 mensen beter is dan bij XP kan het dus nooit aan de software liggen aangezien die telkens identiek is. Logischer is het dus wanneer het ligt aan of de hardware samenstelling of de gebruiker of de verwachting.

Iemand die een wat oudere CPU heeft zal niet zulke hele goede performance halen maar zal toch waarschijnlijk toch klagen. Is dus niet eerlijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:46:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik snap dat als je ergens behoorlijk wat euro's voor neertelt, dat je dan het liefst een 100% nieuw product ziet, maar zo werkt de markt niet (meer). Je ziet hetzelfde bij auto's: elk model verandert elk jaar maar een klein beetje en vraag je je af wat er nauw precies veranderd is, maar zet je alle modellen naast elkaar zie je het verschil wel degelijk.
Toegegeven: de enige echte belabberde overgang was die van win95 naar win98 (hoewel ik nooit veel met eerstgenoemde hebt gewerkt). De komst van XP was in mijn ogen best wel een vooruitgang.
Bovendien vind ik dat microsoft tegenwoordig steeds meer het lef krijgt producten te veranderen: kijk naar office 2007 en internet explorer 7. Ook de overgang van hotmail naar live mail is best groot. Bij niet-tweakers merk je dat de scepsis over deze veranderingen zelfs bij jonge mensen groot is. Een vriendin (22) van me die niets met computers heeft kan totaal niet werken met Live messenger, omdat ze het irritant vind (hoevaak ik ook zeg dat het veel makkelijker is als je het eenmaal gewend bent :P). Blijkbaar houdt ook de nieuwe generatie niet altijd van veel veranderingen (dat zit nauw eenmaal in de aard van de mens ;) ). Microsoft weet ook dat ze op teveel veranderingen net zo hard (mss wel harder) worden afgerekend.
Ik denk dat microsoft met vista een hele goede balans heeft gevonden tussen vooruitgang en het toch ook de wat minder computer-geïnteresseerden begrijpelijk houdt.
Vergeet ook niet dat er voor de gemiddelde gebruiker ook veel onzichtbare technische veranderingen zijn.

En wees eerlijk: als je het geld er niet voor over hebt: je hoeft het niet te kopen. Ook met windows 95 kun je nog gewoon je word documentjes uittypen.

Om met name één grote vooruitgang te noemen: netwerken. In tegenstelling tot alle voorgaande besturingssystemen, zijn alle netwerkinstellingen duidelijk in 1 scherm in te stellen en heb je geen gezeik dat je elkaars pc dan nog steeds niet vindt.

Eén ding wat me in vista wel stoort is de opbouw van het configuratiescherm en alle overige computerinstellingen. Dit kan nog veel centraler in een soort "instellingen programma" dat over écht alle instellingen gaat. Het begin is al wel gemaakt door het 'personalize' menu en netwerkinstellingen, maar deze lijn had ook ik het configuratiescherm wel wat doorgetrokken kunnen worden.
Het is nog steeds omslachtig om bij apparaatbeheer te komen of weergave/effect instellingen. Hier hebben ze (nogal slordig) gewoon wat 'oude menuutjes' van XP gewoon laten staan (ook bij de screensaverinstellingen zie je nog wat 'knip en plakwerk' vanuit XP).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
't heeft niet direct wat met Windows Vista te maken :+ maar 'k vond toch dat het wel bij dit topic paste ;)

'k kreeg vanmiddag een e-mail van Microsoft :

Congratulations on becoming a Microsoft Certified Technology Specialist: Microsoft Windows Vista: Configuration!

'k heb op 10 november het Beta examen : Configuring Windows Vista (71-620) gedaan en vandaag hoorde ik dus dat ik het gehaald had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Gefeliciteerd!!!!

Misschien weet jij dit dan?

Klopt het dat een Xbox moeite heeft met het benaderen van een Vistabak??
En zoja wat kan ik eraan doen?
Gaat om een gewone Xbox 1 dus geen 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nog een leuk punt is dat Vista eigenhandig de partitie waar het op staat benoemd tot C: .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:37:
Nog een leuk punt is dat Vista eigenhandig de partitie waar het op staat benoemd tot C: .
Das op zich wel handig, soms dan kom je er na een install van XP achter dat ie op F staat ofzo...

Daar heb ik trouwens een vraag over, is Vista op een pc zetten waar al xp-pro en xp-64-pro op staan (met een bootmenutje) geen probleem? Dus komt er dan gewoon een item bij in je bootmenu? En als ie dan zijn driveletter gaat aanpassen? Want eigenlijk staat xp-pro op de C:....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

gladiool schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Das op zich wel handig, soms dan kom je er na een install van XP achter dat ie op F staat ofzo...

Daar heb ik trouwens een vraag over, is Vista op een pc zetten waar al xp-pro en xp-64-pro op staan (met een bootmenutje) geen probleem? Dus komt er dan gewoon een item bij in je bootmenu? En als ie dan zijn driveletter gaat aanpassen? Want eigenlijk staat xp-pro op de C:....
Dat is absoluut niet handig. Want dan mag je in je hoofd steeds gaan terug rekenen welk partitie nou bij welke schijf hoort en in welke volgorde. Heb er geen woorden voor -O- :N }:|. Ik vind het uitermate irritant. Met name wanneer je 8 jaar lang iets anders gewend bent en op C: bepaalde mappen staan die ik continue aanroep.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 13-01-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:12:
Het is nog steeds omslachtig om bij apparaatbeheer te komen of weergave/effect instellingen. Hier hebben ze (nogal slordig) gewoon wat 'oude menuutjes' van XP gewoon laten staan (ook bij de screensaverinstellingen zie je nog wat 'knip en plakwerk' vanuit XP).
Ook dit klopt niet, binnen 2 kliks zit je in apparaatbeheer of weergave/effect instellingen.
Rechtsklik mijn computer, en je kan kiezen apparatenbeheer of geavanceerde systeeminstellingen, zo omslachtig is het dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
djmantri schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:53:
[...]

Bovendien weet je als tweaker zijnde toch wel wat je doet en is het een kleine moeite om hem uit te zetten. (toch? :? :> )
Mag jij me even vertellen hoe je van die irritante melding na een reboot afkomt als je Defender in services hebt uitgeschakeld. En hoe je van de Defenderupdatemeldingen in Winupdate afkomt. (ook al staat Defender uit, je krijgt ze toch, net zoals ik niet weet hoe je bij Office 2k3 van die bijna verplichte updates afkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:59:
Ik ben echt bang dat heel veel problemen die mensen hebben niet aan de software liggen maar aan de gebruiker.

Neem de kwestie: snelheid

Wanneer die bij 50 van de 100 mensen beter is dan bij XP kan het dus nooit aan de software liggen aangezien die telkens identiek is. Logischer is het dus wanneer het ligt aan of de hardware samenstelling of de gebruiker of de verwachting.

Iemand die een wat oudere CPU heeft zal niet zulke hele goede performance halen maar zal toch waarschijnlijk toch klagen. Is dus niet eerlijk dan.
Zodra iemand zegt "het ligt aan de gebruiker" komt dit belachelijk op mij over (althans als ik het lees in de context lees die ik denk dat je bedoelt). Toen ik vrijwillig een iBook had met OS X 10.4 (Tiger) erop; heb ik ook op de apple fora mijn mening laten weten (die niet bepaald positief was). Uiteindelijk werdt het er maar naartoe geschoven dat het aan mijn gebrek van "kunde" lag, en dat "iedereen" maar overweg moest kunnen met OS X anders was het maar een noob. Ik kon zelf prima overweg met het OS maar ik vond het zelf veel minder productief dan bijvoorbeeld XP of Ubuntu. Ik onderbouwde dit met argumenten dat ik vond dat OS X geen duidelijk task management systeem had; en dat waar veel afgeschoven werdt op toetsencombinaties met het toetsenbord (appeltje q etc.), liet het toetsenbord weer steken vallen met essentiële functies als door dialoogvensters heentabben.

Afijn; het is een persoonlijke kwestie in welke mate een OS voldoet aan de eisen van een gebruiker. Zelf vind ik dat een OS zo breed mogelijk gebouwd moet zijn zodat het aan de eisen van iedereen voldoet; is dat niet het geval dan is dat automatisch een ontwerpfoutje. Zo lijkt dat met OS X (ik kan snappen dat mensen er met plezier mee werken, maar ik zelf dus niet), en zo lijkt dat ook met Vista (vind het zelf geweldig, maar je moet begrijpen dat er ook mensen zijn die dat niet zo fijn vinden werken, en nee, ik vind niet dat dit op de gebruiker zelf afgeschoven hoeft te worden, aangezien geen een mens hetzelfde is). Je kan er verder lang over discussiëren aangezien "de gebruiker" zelf ook als het grootste gevaar wordt gezien ivm security, en geen enkel systeem is natuurlijk foolproof.. Of het zin heeft is nog maar de vraag, maar ik denk dat er wel steeds meer vraag gaat komen naar besturingssystemen die voldoen aan de harde eisen van de eindgebruiker (ik geloof niet dat besturingssystemen dat nu doen, daarvoor hebben we op dit moment juist pletora daarvan die in basis op toch wel een soortgelijke interface zijn gebouwd en nog steeds afhankelijk zijn van ouderwetse gebruiksmethodes; de muis en het toetsenbord). Speech recognition en touch screens zijn in opkomst maar hebben een marginale marge vooral omdat de essentie van besturingssystemen daar niet omheen ontworpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:06:
[...]

Mag jij me even vertellen hoe je van die irritante melding na een reboot afkomt als je Defender in services hebt uitgeschakeld. En hoe je van de Defenderupdatemeldingen in Winupdate afkomt. (ook al staat Defender uit, je krijgt ze toch, net zoals ik niet weet hoe je bij Office 2k3 van die bijna verplichte updates afkomt).
Defender even aanzetten.
Defender openen.
Settings.
Het gebruikelijke bericht uitzettten.
Defender uitschakelen.

Google had je dit antwoord ook kunnen geven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

En lekker boeiend dat ie bij de updates komt te staan. Mocht je hem onverhoopt een x nodig hebben dan is ie up 2 date. Bovendien is dat toch maar een klein bestandje (kleiner dan 500kb iig) dus dan maakt het toch geen reet uit? Zou me er niet aan storen iig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Ook dit klopt niet, binnen 2 kliks zit je in apparaatbeheer of weergave/effect instellingen.
Rechtsklik mijn computer, en je kan kiezen apparatenbeheer of geavanceerde systeeminstellingen, zo omslachtig is het dus niet :P
Nee wat betreft kliks is het niet zoveel. Ik bedoel meer dat het niet logisch in elkaar zit (gevoelsmatig). Helaas heb ik hier even geen vista tot m'n beschikking, maar volgens mij zit 'apparaatbeheer' nog steeds onder 'deze computer' met behulp van tabbladen. Wat mij betreft hadden ze er goed aan gedaan als ze alle instellingen in een boomstructuur hadden ondergebracht. (tot zover dit mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
djmantri schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:29:
En lekker boeiend dat ie bij de updates komt te staan. Mocht je hem onverhoopt een x nodig hebben dan is ie up 2 date. Bovendien is dat toch maar een klein bestandje (kleiner dan 500kb iig) dus dan maakt het toch geen reet uit? Zou me er niet aan storen iig.
Dat is heeeel boeiend, ik bepaal lekker wel wanneer ik gestoord wil worden door wat voor updates!

@FnF: "gebruikelijk bericht" zag ik er niet tussen staan, maar eea uitgezet, nu doet die het niet meer, mooi. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waar kan ik ook alweer de tabel vinden met de verschillen tussen alle Vista-versies? die stond eerst altijd op de site van MS maar ik kan deze niet meer terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Zijn er al mensen met ervaringen met ReadyBoost? Ik had vandaag een leuke USB stick in mijn handen (die naderhand USB 1.1 bleek te zijn), nu moet het dus een USB 2.0 sticky zijn.. liefst natuurlijk van een paar GB.. maar heeft het ook echt effect? Heeft iemand van jullie het al geprobeerd?

En nog iets.. hebben jullie ook veel van die "Windows hostproces (een of andere dll) werkt niet meer." meldingen als je in een map met videobestanden bladert? Meestal is het Rundll32. Eerst kreeg ik het met een ander bestand, dat lag denk ik aan de codecs.. nu heb ik FFdshow geinstalleerd, maar toch krijg ik het af en toe nog. Erg vervelend.

[ Voor 37% gewijzigd door DaFrenk op 13-01-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
DaFrenk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:49:
Zijn er al mensen met ervaringen met ReadyBoost? Ik had vandaag een leuke USB stick in mijn handen (die naderhand USB 1.1 bleek te zijn), nu moet het dus een USB 2.0 sticky zijn.. liefst natuurlijk van een paar GB.. maar heeft het ook echt effect? Heeft iemand van jullie het al geprobeerd?

En nog iets.. hebben jullie ook veel van die "Windows hostproces (een of andere dll) werkt niet meer." meldingen als je in een map met videobestanden bladert? Meestal is het Rundll32. Eerst kreeg ik het met een ander bestand, dat lag denk ik aan de codecs.. nu heb ik FFdshow geinstalleerd, maar toch krijg ik het af en toe nog. Erg vervelend.
heb ik dus ook :S, zelfs als ik layout of details zet..., zeer vreemd idd, mjah heb ze gewoon allemaal laten versturen, dus jah, laat ze daar maar gek worden en dat ze ut fixen :P
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.