Inderdaad, en zoals gezegd is Vista officieel nog niet beschikbaar. Pas na de 30ste zullen ze het pas officieel gaan ondersteunen en ik denk dan ook dat we dan een regen aan extra`s en updates en patches kunnen verwachten. Tot die tijd is het gewoon afwachten.elevator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:05:
[...]
Ik denk het wel eigenlijk. Het is natuurlijk "leuk" als je als consument zo regelmatig iets nieuws krijgt (veel kleine 'cadeautjes' zijn leuker dan in een keer een 'paar cadeautjes' gok ik zo) waardoor ik gok dat ze die updates zoveel mogelijk gaan spreiden, maar dat is puur een gok
Dan zou het toch moeten werken?MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:24:
[...]
Ik heb Vista RTM NLen XP SP2 en kan niet updaten. Updaten is niet beschikbaar en hij kent mijn versie niet ofzo
.
Beide zijn NL.
Everything Can Help!
Als je bijvoorbeeld Vista Ultimate NL Upgrade koopt moet je in bezit zijn van XP ( logisch ) en van een geldige code.
Ik heb 2 pc's met een geldige code. Klopt het dat er bij Upgrade geen key zit? Dat je verder kan op de XP key?
In dat geval hoef ik meer één versie te kopen waar ik beide pc's mee kan upgraden!
Ik heb 2 pc's met een geldige code. Klopt het dat er bij Upgrade geen key zit? Dat je verder kan op de XP key?
In dat geval hoef ik meer één versie te kopen waar ik beide pc's mee kan upgraden!
Everything Can Help!
Dat zou een mooie bak zijnMichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:36:
Als je bijvoorbeeld Vista Ultimate NL Upgrade koopt moet je in bezit zijn van XP ( logisch ) en van een geldige code.
Wat gebeurd er eigenlijk als Vista niet binnen 30 dagen geactiveerd wordt? Kan je de PC dan nog wel opstarten en bij je bestanden? En wat kan je dan niet meer?
Volgens mij draait Vista dan in 'beperkte' modus. Dus Aero werkt niet meer ik vermoed dat je dan ook niets nieuws meer kunt installeren enzo....maar het werkt geloof ik nog wel ..ehh..waarom probeer je het niet evenshoalin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:56:
Wat gebeurd er eigenlijk als Vista niet binnen 30 dagen geactiveerd wordt? Kan je de PC dan nog wel opstarten en bij je bestanden? En wat kan je dan niet meer?
Verwijderd
A computer enters RFM if it fails to activate within the 30-day grace period or if it fails to reactivate within 30 days after the 180 days KMS activation expires (in case of a KMS-activated computer). In RFM, the user is provided multiple options for activation after logon. If the computer is not reactivated within one hour, the user is forcibly logged off. For more details on resolving RFM, see the "Resolving Reduced Functionality Mode" section in the Windows Vista Volume Activation 2.0 Step-by-Step Guide.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 00:10 ]
Verwijderd
Na wat langer met vista gewerkt te hebben, ben ik over het algemaan wel positief.
Maar regelmatig krijg ik wel een melding dat er een functie of service gecrashed is. Ik kan gewoon door werken na de foutmelding, alles werkt gewoon nog goed. Best wel vaag.
Enige probleem waar ik nog mee zit is dat mijn Noblesse voip telefoon niet goed aan de praat krijg in vista. Support emailde mij dat het gewoon moet werken met de xp driver. Maar dat is dus niet het geval.
Verder werken bijna al mijn programma's die ik eerst in xp gebruikte, zonder problemen.
Games heb ik nog niet echt uit geprobeerd.
In het begin vond ik al die eye candy wel erg mooi, maar toch begin ik me te irriteren aan het zoomen en fade effecten van windowsdie je opent of sluit. Niet dat het langzaam gaat, maar zie het nut er niet zo van in, in het begin wel leuk, maar vind het nu niet bijzonder meer, denk ook dat ik het ga uitzetten.
Maar regelmatig krijg ik wel een melding dat er een functie of service gecrashed is. Ik kan gewoon door werken na de foutmelding, alles werkt gewoon nog goed. Best wel vaag.
Enige probleem waar ik nog mee zit is dat mijn Noblesse voip telefoon niet goed aan de praat krijg in vista. Support emailde mij dat het gewoon moet werken met de xp driver. Maar dat is dus niet het geval.
Verder werken bijna al mijn programma's die ik eerst in xp gebruikte, zonder problemen.
Games heb ik nog niet echt uit geprobeerd.
In het begin vond ik al die eye candy wel erg mooi, maar toch begin ik me te irriteren aan het zoomen en fade effecten van windowsdie je opent of sluit. Niet dat het langzaam gaat, maar zie het nut er niet zo van in, in het begin wel leuk, maar vind het nu niet bijzonder meer, denk ook dat ik het ga uitzetten.
Ik werk nu ook een paar dagen met Vista, na dat ik alle meuk uitgezet had. Icoontjes verkleind etc is het best een mooie OS.Draait lekker vloeiend op mijn systeem.
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 3800+ X2
2048MB DDR 400
Nvidia Geforce 7950GT
2x 250GB Maxtor Diamond 10 in Raid 0
Enige nadeel vind ik toch echt de game performance. CS: Source draait op slechts 50 fps, (en niet constant lijkt dus een beetje te schokken) en dat op 1280x1024 4AF en 4AA op XP haalde ik met 8AF en 16AA nog betere resultaten. Denk dat het even wachten is tot Nvidia met echt goede drivers uit komt. Maar dat zal pas eind van de maand zijn.
Nog een nadeel vind ik het configuratie scherm, wat een grote rommel is dat geworden.
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 3800+ X2
2048MB DDR 400
Nvidia Geforce 7950GT
2x 250GB Maxtor Diamond 10 in Raid 0
Enige nadeel vind ik toch echt de game performance. CS: Source draait op slechts 50 fps, (en niet constant lijkt dus een beetje te schokken) en dat op 1280x1024 4AF en 4AA op XP haalde ik met 8AF en 16AA nog betere resultaten. Denk dat het even wachten is tot Nvidia met echt goede drivers uit komt. Maar dat zal pas eind van de maand zijn.
Nog een nadeel vind ik het configuratie scherm, wat een grote rommel is dat geworden.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ben best tevreden over de final, op een paar irritante kleinigheidjes na, vooral drivers.
Ik kan nu bijv. mijn Logitech harmony niet configureren omdat de software niet wil starten. grrr
hopelijk haakt Logitech hier tijdig op in. Mjah, eigenlijk zijn ze al te laat.
Verder top OS, ben op zoek naar een goeie pre-order toko, tips misschien???
Ik kan nu bijv. mijn Logitech harmony niet configureren omdat de software niet wil starten. grrr
Non taken
zoals een paar pagina's terug staat, gaat logitech eind van de maand met vista-drivers komenbornin7ty2 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:00:
Ben best tevreden over de final, op een paar irritante kleinigheidjes na, vooral drivers.
Ik ben ook wel tevreden met Vista. Hij draait, nog, prima op mijn XP2700 met Radeon 9700Pro en 1GB intern geheugen. Bijna alle programma's werken goed. En ik zou er zo dagelijks mee kunnen werken. Waren het dat hij mijn netgear wifi kaartje niet herkend. En ik dus geen netwerk en internet heb. Nog even wachten totdat vista officieel uit is. En dan kijk ik denk ik wel voor een ander pci kaartje.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gisteren een e-mail naar de techstaff van Canon gestuurd over drivers voor de i865 printer.
Dit was hun reactie:
Edit: Zit nog een taalfout in die mail ook, moet sowieso zijn en niet zowiezo
Dit was hun reactie:
Beetje jammer deze reactie; schiet ik niets mee op. Zou ook erg kut zijn als er geen drivers voor uit komen want dan kan ik dus niet meer printenIndien er drivers beschikbaar komen van dit toestel zal dit zowiezo pas bij de officiele release van Windows Vista zijn.
Indien u nog vragen heeft over uw toestel kan u ons steeds contacteren.
Edit: Zit nog een taalfout in die mail ook, moet sowieso zijn en niet zowiezo
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 10-01-2007 11:25 ]
fix ergens een oud beestje, sluit de printer d'r op aan, en lang leven windows bestands & printers delingsOid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:23:
Gisteren een e-mail naar de techstaff van Canon gestuurd over drivers voor de i865 printer.
Dit was hun reactie:
[...]
Beetje jammer deze reactie; schiet ik niets mee op. Zou ook erg kut zijn als er geen drivers voor uit komen want dan kan ik dus niet meer printen
voor me hp 960C, werken de XP drivers gewoon....
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 10-01-2007 11:26 ]
Dat heb ik al schatDutch2007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:26:
[...]
fix ergens een oud beestje, sluit de printer d'r op aan, en lang leven windows bestands & printers deling, gooi er een paar grote hdd's bij en je print & file/download "server" is geboren
voor me hp 960C, werken de XP drivers gewoon....
en in de printerlijst van vista staat ie er ook neit bij??, en als je naar de pc browsed, en dan met die printer connect...sOid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:31:
[...]
Dat heb ik al schatAlleen om via het netwerk te kunnen printer moeten er alsnog drivers worden geinstalleerd op de netwerkcomputer. De XP drivers werken ook niet, helaasch.
ik had eerst met die HP van me het probleem, dat ik wel kon installeren als netwerk printer, ook printopdrachten kon geven maar dan kwam er niets uit de printer...
na de install van de LAATSTE Hp drivers (voor jouw canon
anders een INF proberen te installeren eerst? (als hij niet
En ja de prijzen zijn bekend:
Vanaf week 4 van januari worden de oems uitgeleverd en tussen 25/1 en 29/1 de ffp (full featured product) ofwel retail.
Iedere verkoop aan end-users is verboden tot 30 januari.
Voor oem is er een verschil in 32bit & 64bit zijn aparte producten.
oem home basic ongeveer 87 euro
oem home prem ongeveer 110 euro
oem business ongeveer 140 euro
oem ultimate ongeveer 185 euro
Prijzen voor 32 en 64 bit zijn gelijk, ongeveer omdat het nog licht kan schommelen naargelang single/3 packs of grotere verpakkingen en volume kortingen daarop, samen met de marges dat de winkelier neemt.
Retail en upgrade prijzen zijn minder intressant veronderstel ik, om een idee te geven een retail vista ultimate zal rond de 530 euro gaan kosten.
In de upgrade / retail zie ik dan maar een versie die zal dus 32 en 64 bit naar keuze zijn.
Voor de office 2007 is er dan ook een nieuwigheid, de retail & upgrade versies is als vroeger, licentie en cd.
Voor de oem versies is er een installatiekit waarmee de verkoper installeert en de gebruiker heeft enkele het licentienummer en op basis daarvan unlocked de installatie zich op de computer.
Indien meer vragen shoot.
Vanaf week 4 van januari worden de oems uitgeleverd en tussen 25/1 en 29/1 de ffp (full featured product) ofwel retail.
Prijzen voor 32 en 64 bit zijn gelijk, ongeveer omdat het nog licht kan schommelen naargelang single/3 packs of grotere verpakkingen en volume kortingen daarop, samen met de marges dat de winkelier neemt.
Retail en upgrade prijzen zijn minder intressant veronderstel ik, om een idee te geven een retail vista ultimate zal rond de 530 euro gaan kosten.
In de upgrade / retail zie ik dan maar een versie die zal dus 32 en 64 bit naar keuze zijn.
Voor de office 2007 is er dan ook een nieuwigheid, de retail & upgrade versies is als vroeger, licentie en cd.
Voor de oem versies is er een installatiekit waarmee de verkoper installeert en de gebruiker heeft enkele het licentienummer en op basis daarvan unlocked de installatie zich op de computer.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Bij Azerty kost Ultimate €165 euro andersTomsworld schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:
En ja de prijzen zijn bekend:
Ik zit me nu te kijken of ik voor 32 of 64 bit zal gaan, heb zelf een Core2Duo processor dus die ondersteunt 64 bit. Is het weer net als met XP dat er aparte drivers komen voor de 32 en 64 bit versie? Met XP leek de 64 bit versie toch een beetje het ondergeschoven kindje, iets wat ik (gezien vrijwel iedereen nu wel een 64 bit cpu lijkt te hebben) met Vista niet/veel minder verwacht. Maar toch blijf ik een beetje huiverig om voor die 64 bit versie te gaan.Tomsworld schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:
Wat doen jullie?
Vergeten te vermelden misschien dat het be prijzen zijn.--Christiaan-- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:59:
[...]
Bij Azerty kost Ultimate €165 euro anders.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Allemaal al geprobeerd, maar niks werktDutch2007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:20:
[...]
en in de printerlijst van vista staat ie er ook neit bij??, en als je naar de pc browsed, en dan met die printer connect...
ik had eerst met die HP van me het probleem, dat ik wel kon installeren als netwerk printer, ook printopdrachten kon geven maar dan kwam er niets uit de printer...
na de install van de LAATSTE Hp drivers (voor jouw canon), zowel op de pc waar hij local op draait als op vista (P&P printers disabled), daarna verbonden met de netwerk printer en hij deed ut...
anders een INF proberen te installeren eerst? (als hij nietover win9x driver layout...)
Wat een prijzen trouwens zeg, damn!
Ik zou trouwens voor de 64bits gaan, waarom heb je anders een 64bits cpu? Met de drivers komt het toch wel goed, heb nu op 2 64bits systemen Vista gedraait en werkt vrij vlekkeloos allemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 10-01-2007 15:18 ]
Ikzelf ben er nog niet helemaal uit. Aan de ene kant ben geneigd te zeggen dat als je je hardware en veelgebruikte software onder 64-bit aan de praat kunt krijgen, je geen reden hebt om bij 32-bit te blijven. Aan de andere kant is de hoeveelheid 64-bit software op het moment niet al te dik gezaaid, dus heeft 64-bit gewoon weinig praktische voordelen t.o.v. 32-bit. Software performance (theoretisch even goed als onder 32-bit) en vooral ook gaming performance (evenveel of minder fps als met 32-bit?) zouden bij mij daarom doorslaggevend zijn, maar naar beide heb ik tot dusver nog weinig research gedaan.Stoffa schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:05:
[...]
Ik zit me nu te kijken of ik voor 32 of 64 bit zal gaan, heb zelf een Core2Duo processor dus die ondersteunt 64 bit. Is het weer net als met XP dat er aparte drivers komen voor de 32 en 64 bit versie? Met XP leek de 64 bit versie toch een beetje het ondergeschoven kindje, iets wat ik (gezien vrijwel iedereen nu wel een 64 bit cpu lijkt te hebben) met Vista niet/veel minder verwacht. Maar toch blijf ik een beetje huiverig om voor die 64 bit versie te gaan.
Wat doen jullie?
Onder 64-bit moet je trouwens wel aardig wat RAM hebben, want volgens mij kunnen 32-bit applicaties onder 64-bit in bepaalde gevallen twee keer zoveel RAM verbruiken als onder 32-bit (had ik dacht ik eens gelezen op tomshardware).
>>>insert witty remark here<<<
Nou, dat valt dan ook weer mee--Christiaan-- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:59:
[...]
Bij Azerty kost Ultimate €165 euro anders.
90 Basic
110 Premium
165,- Ultimate
Dat lijken mij redelijke prijzen.
Zeg, is dit OEM net als met hardware OEM? Officieel mag het niet los maar ze doen het toch wel, want dan ga ik hem zeker kopenPWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:35:
[...]
Nou, dat valt dan ook weer mee
90 Basic
110 Premium
165,- Ultimate
--Christiaan-- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Zeg, is dit OEM net als met hardware OEM?
Verwijderd
Geen problemen hier met de Harmony 7.0 software onder Vista Ultimate. Kan gewoon mijn Harmony 525 benaderen en instellen.bornin7ty2 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:00:
Even je map "Movies" of "Videos" (Ik zit nu achter m'n laptop, weet dus niet precies wat het is) een andere naam geven, gewoon een underscore erachter dusverbraakje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
beste Arcanedevil
werkt bij jou need for speed carbon? als ik heb installeern en opstart krijg ik dat EA logo en dan gaat hij terug naar windows en zegt ie kan dit programma niet openen
Je hebt zo mail!Gadgets schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:58:
*Jermaine blij-maker*
Mocht je met meerdere schermen (Op een laptop) werken, en dit tooltje niet aan de praat krijgen, haal dan even je 2e scherm los... Ik krijg het nu ook werken. Ik meld 't maar alvast voordat meerdere mensen over de zeik gaanVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:57:
[...]
Motion desktop voorbeeld is vet, die waterval!
Verwijderd
Ik heb net een USB hub gekocht (2.0). Zodra ik deze aansluit wil hij drivers gaan installeren (die ik er niet bij heb gekregen). Vind ik toch een beetje vaag aangezien een standaard hub toch wel ondersteund moet worden dacht ik zo?
Misschien is het niet een op zichzelf staant probleem: als ik mijn logitech muis aankoppel via een andere hub (die hij wel accepteerd), wil hij ook de drivers voor die muis hebben (wat gewoon een standaard muisje is). Plug ik dezelfde muis dan rechtstreeks in de usb poort van mn laptop, krijg ik geen meldingen over drivers.
is er misschien een soort 'algemene' usb HUB driver te vinden voor vista?
Misschien is het niet een op zichzelf staant probleem: als ik mijn logitech muis aankoppel via een andere hub (die hij wel accepteerd), wil hij ook de drivers voor die muis hebben (wat gewoon een standaard muisje is). Plug ik dezelfde muis dan rechtstreeks in de usb poort van mn laptop, krijg ik geen meldingen over drivers.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 19:13 ]
Ik heb een OEM toetsenbord en muis, dan bedoel ik
Verwijderd
Dat zijn waarschijnlijk de prijzen die gelden bij gelijktijdig aanschaf van een pc.PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:35:
[...]
Nou, dat valt dan ook weer mee
90 Basic
110 Premium
165,- Ultimate
Verwijderd
het probleem is inmiddels opgelost: ik heb de hele harde schijf automatisch af laten zoeken naar drivers en toen vond hij ze blijkbaar welVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:44:
Ik heb net een USB hub gekocht (2.0). Zodra ik deze aansluit wil hij drivers gaan installeren (die ik er niet bij heb gekregen). Vind ik toch een beetje vaag aangezien een standaard hub toch wel ondersteund moet worden dacht ik zo?
Ik heb ook zo'n probleem
Bij het opstarten zoekt hij drivers voor de USB serial port
Nu is het gekke dat ik 4 poorten op mijn Mb zelf heb zitten waar er maar 2 van werken nu
FrontUSB werken allebij en achterop zitten er ook nog 2 op een bracket en die werken ook
Maar dus van de 4 die op het MB zijn gesoldeerd werken er maar 2
Ook kan hij nergens drivers vinden zegt ie
Niet op HD, CD of inet
Bij het opstarten zoekt hij drivers voor de USB serial port
Nu is het gekke dat ik 4 poorten op mijn Mb zelf heb zitten waar er maar 2 van werken nu
FrontUSB werken allebij en achterop zitten er ook nog 2 op een bracket en die werken ook
Maar dus van de 4 die op het MB zijn gesoldeerd werken er maar 2
Ook kan hij nergens drivers vinden zegt ie
Niet op HD, CD of inet
Verwijderd
Voor degenen die problemen hebben met Vista + Winrar : meuktracker: RAR & WinRAR 3.70 beta 1
ik gebruik al een tijdje 7-zip aangezien deze een x64 versie heeft; weet nu niet hoever winrar er al mee zit
welk programma gebruiken jullie om grake temperatuur te bekijken? ik heb namelijk net een nieuwe videokaart koeler (vf700) maar kan nergens mijn temp uitlezen, wat in windows xp wel kon.
(geforce 6600GT btw)
(geforce 6600GT btw)
[ Voor 6% gewijzigd door Raphaelo op 10-01-2007 20:53 ]
originele signatures zijn top!
bij mij laadtie de laatste 3 blokjes niet bij opstartenVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:00:
[...]
Geen problemen hier met de Harmony 7.0 software onder Vista Ultimate. Kan gewoon mijn Harmony 525 benaderen en instellen.
Non taken
Dit is imo een goed linkje met nadere uitleg over de 2 versies:TommyCP schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
[...]
Ikzelf ben er nog niet helemaal uit. Aan de ene kant ben geneigd te zeggen dat als je je hardware en veelgebruikte software onder 64-bit aan de praat kunt krijgen, je geen reden hebt om bij 32-bit te blijven. Aan de andere kant is de hoeveelheid 64-bit software op het moment niet al te dik gezaaid, dus heeft 64-bit gewoon weinig praktische voordelen t.o.v. 32-bit. Software performance (theoretisch even goed als onder 32-bit) en vooral ook gaming performance (evenveel of minder fps als met 32-bit?) zouden bij mij daarom doorslaggevend zijn, maar naar beide heb ik tot dusver nog weinig research gedaan.
Onder 64-bit moet je trouwens wel aardig wat RAM hebben, want volgens mij kunnen 32-bit applicaties onder 64-bit in bepaalde gevallen twee keer zoveel RAM verbruiken als onder 32-bit (had ik dacht ik eens gelezen op tomshardware).
http://www.tech-recipes.com/microsoft_vista_tips1426.html
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
165 voor het Windows Ultimate noem jij een hoop geld voor een OS
Ik ben het niet volledig eens met het artikel, ik ga nl. voor de 64bit versieStoffa schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 04:08:
[...]
Dit is imo een goed linkje met nadere uitleg over de 2 versies:
http://www.tech-recipes.com/microsoft_vista_tips1426.html
Het is misschien even bikkelen in het begin maar vooral bij aanschaf van nieuw systeem, zou het snel goed moeten gaan, punt 2 vind ik nog wel het grootste nadeel. het schermpje van niet gesigneerd ben ik inderdaad zeer veel tegengekomen. Ik verwacht dat hier wel een soort van crack voor komt.
EDIT: hoewel welk bedrijf gaat nu beta 64bit drivers releasen die niet MS gevalideerd zijn, als er een crack nodig zou zijn om ze te installeren, aanbod zal erg laag worden
quote over driver signing:
2. In Vista x64, any driver that is not properly signed will not be able to enter the kernel and will fail to load. |
Think how many times you have ignored that warning that a certain hardware driver is not properly signed. With vista x64, if your driver has not be blessed by Microsoft, it will not work. Forget about it. |
I have tired to get around this by booting with the F8 option Disable Driver Signature. It doesn't make a difference. |
[ Voor 6% gewijzigd door Tonton op 11-01-2007 11:59 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Vraagje,
Als ik Windows Vista Ultimate 32 bit koop.. Kan ik dan later als ik 64 bit hardware heb de activatie key gebruiken om de 64 bit versie te installleren of moet ik Windows dan opnieuw aanschaffen?
Als ik Windows Vista Ultimate 32 bit koop.. Kan ik dan later als ik 64 bit hardware heb de activatie key gebruiken om de 64 bit versie te installleren of moet ik Windows dan opnieuw aanschaffen?
Zijn de prijzen van Windows Anytime Update al bekend? Heb momenteel een business licentie (msndaa) en wil deze graag gaan upgraden naar ultimate i.v.m. media center voor mijn xboxje.
Is er trouwens ook nog een mogelijkheid om in de explorer alle mappen die je opent standaard in details te laten zien? Aangezien je bij een mp3tje gelijk zo'n muffe indeling krijgt (artiest, naam etc) en bij plaatjes of films zo'n Icon view waar ik niet goed van wordt.
Het is allemaal prima dat het erin zit, maar als ik 1x aangeef dat ik alles wil zien in details, DOE DAT DAN OOK!
Ik heb het bv ingesteld bij layout opties (toepassen op alle mappen). Maar om 1 of andere reden pakt ie dat niet bij muziek of plaatjes. Bovendien hoef ik maar een nieuwe map aan te maken (of dat doet newsleecher voor mij) en er is alweer een ander overzicht...
Het is allemaal prima dat het erin zit, maar als ik 1x aangeef dat ik alles wil zien in details, DOE DAT DAN OOK!
Ik heb het bv ingesteld bij layout opties (toepassen op alle mappen). Maar om 1 of andere reden pakt ie dat niet bij muziek of plaatjes. Bovendien hoef ik maar een nieuwe map aan te maken (of dat doet newsleecher voor mij) en er is alweer een ander overzicht...
OEM is apart 32bit / 64bit dus jaVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:23:
Vraagje,
Retail krijg je beiden als je 64bit koopt
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
dat werkt nog precies zo als in windows xp.djmantri schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:
Is er trouwens ook nog een mogelijkheid om in de explorer alle mappen die je opent standaard in details te laten zien? Aangezien je bij een mp3tje gelijk zo'n muffe indeling krijgt (artiest, naam etc) en bij plaatjes of films zo'n Icon view waar ik niet goed van wordt.
extra -> mapopties -> weergave
So close yet so far 
Is nu in een niet-publieke beta-versie, en Crysis draait er ook prima op, schijnt.
Nog 19 dagen! The horror
* anandus wil de nVidia final Vista driver nu hebben
Is nu in een niet-publieke beta-versie, en Crysis draait er ook prima op, schijnt.
Nog 19 dagen! The horror

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zou ik ook wel eens willen wetenDaannO schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:43:
Is dit op surfspot ook zo?
Verwijderd
De software die ik gebruik is 7.20. Ik gebruik normaal de Aero theme en als ik Logitech harmony 7.20 opstart schakelt hij automatisch terug naar Windows Basic Theme en kan ik vervolgens gewoon met het programma werken. Misschien dat het iets te maken heeft met het Theme dat je gebruikt.bornin7ty2 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:32:
[...]
bij mij laadtie de laatste 3 blokjes niet bij opstarten
'We Are Borg schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 05:22:
[...]
165 voor het Windows Ultimate noem jij een hoop geld voor een OS?
Vind jij dat een koopje dan?
Verwijderd
Probeer het eens met deze link. Daar vind je alle info en de oplossing over je probleem.djmantri schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:
Verwijderd
Voor een volledige OS vind ik dat best mee vallen. Er is genoeg software dat minder functionaliteit heeft en meer kost. Als je ziet hoe vaak je en hoeveel je met Vista zult werken is het bedrag nog vrij gering. Dat het een groot bedrag is om in één keer neer te tellen, dat is misschien waar. Maar het is zeker dat bedrag wel waard.
Dat is een koopje. Je gebruikt dat OS zeker de komende 5 jaar elke dag (althans als ik er vanuit ga dat je elke dag je pc aanzet) en als je dat dan even uitsmeert over 365 dagen per jaar dan is dat natuurlijk een koopje
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Mwah, een koopje...weet het niet. Maar duur: zeker niet. Zoals al is uitgelegd, voor het beste OS uit de vista reeks betaal je 150 euro's. OS gaat meestal wel 5 jaar mee (kan langer, maar 5 jaar voordat nieuwe OS op de markt komt). Dan vind ik 150 euro erg redelijk
Weet iemand of er een shortcut is om de Sidebar tevoorschijn te halen?
Zegmaar zoals Winkey+D desktop is en Winkey+E explorer?
Nou. Drivers gevonden en nog steeds geen internet.Phorze schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:03:
[...]
Tip:
Zoek uit welke chipset er in je kaartje zit, misschien heeft die fabrikant wèl drivers beschikbaar.
Ik heb zelf namelijk de WMP54G, en daar zit in mijn geval een RT61(ralink) chipset in. Zodoende kon ik via de site van ralink geschikte drivers vinden.
Windows update bleek later ook een update van linksys zelf te hebben voor mijn kaartje, maarja dat kan je niet downloaden zonder internet![]()
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Weet iemand de prijs van Vista Ultimate Upgrade OEM?
Want bij OEM zie ik geen Upgrade versies
Jullie gaan hier wel uit van OEMprijzen en die kan je niet zomaar kopen en istallen op een legale manier heWe Are Borg schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:05:
[...]
Mwah, een koopje...weet het niet. Maar duur: zeker niet. Zoals al is uitgelegd, voor het beste OS uit de vista reeks betaal je 150 euro's. OS gaat meestal wel 5 jaar mee (kan langer, maar 5 jaar voordat nieuwe OS op de markt komt). Dan vind ik 150 euro erg redelijk
De retailpakketten zullen veel duurder worden
Als MS hier nu eens mee zou stoppen en dit gelijk trekken dat zou mooi zijn
Hoezo 19 dagen? De 17e liggen alle Vista's al in stock.anandus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:55:
So close yet so far
Nog 19 dagen! The horror
[afbeelding]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wij hoeven nu niet noodzakelijk meer die dure Retailpaketten te kopen, Microsoft heeft nieuwe regels ofzo. Er bestaan nu namelijk ook OEM edities die los verkocht mogen worden (zie bijvoorbeeld Yorcom.nl)mirelia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:01:
[...]
Jullie gaan hier wel uit van OEMprijzen en die kan je niet zomaar kopen en istallen op een legale manier he
Dit is volgens mij al eens eerder langs geweest, maar kan geen kwaad om dit weer naar boven te brengen.Hoe zit het met losse verkoop van Windows OEM?
Windows OEM software voor system builders is verpakt in zogenaamde Microsoft OEM Distribution Packs (1, 3 of 30 pack). Dit is een bruine gesloten doos die is voorzien van etiketten met aan de zijkant de systembuilderovereenkomst. In deze doos zitten 1, 3 of 30 individuele softwarepakketten.
» Download de tekst van de systembuilderovereenkomst (pdf, 42 KB)
Als het pack wordt geopend, mogen de ingesloten individuele softwarepakketten alleen worden geleverd in combinatie met een volledig gebruiksgereed computersysteem, en moeten zij vooraf worden geïnstalleerd.
Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.
De individuele softwarepakketten in het pack mogen niet meer worden geleverd bij hardware die niet als randapparatuur kan worden beschouwd. OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd.
» Voor meer informatie verwijzen we naar de systembuilderovereenkomst (pdf, 42 KB)
Mag ik een COA (-sticker) (Certificate Of Authenticity) verkopen als een officiële licentie?
Nee, een losse COA(-sticker) is geen licentie. Dat is op 19 september 2003 bevestigd door de Voorzieningsrechter van de Rechtbank te Haarlem. Dit geldt niet alleen voor besturingssystemen maar ook voor alle andere Microsoft software. Een COA (-sticker) vertegenwoordigt geen waarde als licentie en mag dus niet als zodanig los worden verkocht. Kopers van een losse COA hebben geen gebruiksrechten.
Een Microsoft OEM licentie voor System Builders bestaat altijd uit vier elementen die niet mogen worden gescheiden:
Een COA (sticker) (Certificate Of Authenticity)
Media met programma voorzien van E2E (edge to edge) hologram
Een verkorte gebruikershandleiding van de betreffende Microsoft software
EULA (End User License Agreement).
Voor meer informatie zie ook: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/nl/default.mspx
De verkoop van losse COA's schaadt ons beider imago en bedrijfsresultaat. Wij verzoeken u om direct contact met ons op te nemen in het geval u organisaties tegenkomt die losse COA's verkopen.
Mijn klant heeft een volume licentie van Microsoft, mag deze gebruikt worden voor een volledige installatie van het desktop besturingssysteem?
Nee, dat mag niet. Een volume licentie geeft nooit het recht op een initiële installatie van een Microsoft besturingssysteem. Onze volumelicenties maken het namelijk alleen mogelijk een besturingssysteem te upgraden waardoor het eenvoudiger is om deze binnen grotere organisaties uit te rollen. Nieuwe pc's dienen voorzien te zijn van een zakelijk besturingsysteem zoals Windows XP Pro of Windows 2000 alvorens de klant de volume media mag gebruiken.
Het blijkt dat volume klanten zich onvoldoende bewust zijn van deze regel. Microsoft heeft een brief opgesteld om u als Microsoft Partner beter in staat te stellen uw klant te informeren. Deze kunt u hier downloaden
Mag mijn klant zijn bestaande OEM licenties gebruiken op zijn nieuwe pc's?
Nee, dat mag niet. Een OEM licentie is pc/servergebonden. Met andere woorden, als de pc of Server vervangen wordt, vervalt de licentie. Een OEM licentie mag dus niet worden overgezet op een ander systeem, wat betekent dat bij aanschaf van nieuwe systemen ook nieuwe licenties moeten worden aangeschaft.
Mijn klant is een school, hebben zij ook een besturingssysteem nodig?
Ja. Er zijn scholen en onderwijsinstellingen die ervan uitgaan dat ze bestaande OEM licenties kunnen hergebruiken bij de aanschaf van nieuwe hardware. Dit kan echter niet, Een OEM Windowslicentie is pc-gebonden. Met andere woorden, als de pc vervangen wordt, vervalt de licentie. Een OEM Windowslicentie mag dus niet worden overgezet op een ander systeem, wat betekent dat bij aanschaf van nieuwe pc's ook nieuwe licenties moeten worden aangeschaft.
De contracten met APS IT diensten (basisonderwijs), SLB diensten (BVE en voortgezet onderwijs) en SURFdiensten (hoger onderwijs) waar onderwijsinstellingen gebruik van kunnen maken, geeft qua desktop besturingssystemen alleen recht op een Microsoft Windows Upgrade (en dus geen volledige versies). In tegenstelling tot zakelijke gebruikers mogen scholen upgraden van een consumenten versie van Windows. De goedkoopste oplossing hiervoor is Windows XP Home.
Het blijkt dat ook veel onderwijs instellingen zich onvoldoende bewust zijn van deze regel. Microsoft heeft een brief opgesteld om u als Microsoft Partner beter in staat te stellen uw klant/onderwijsinstelling te informeren. Deze kunt u hier downloaden.
Mijn klant is een student die zijn Windows licenties heeft verkregen via SLIM of SURFSPOT.nl. Is dit een volledige Windows licentie?
Nee. Ook deze licenties zijn alleen upgrade licenties. De klant heeft dus nog altijd een onderliggende OEM of FPP licentie nodig. Dit wordt ook vermeld op de websites waar deze artikelen door studenten en medewerkers - in zeer beperkte aantallen - kunnen worden besteld.
Hoe zit het precies met Windows op tweedehands pc's?
Een Microsoft Windows OEM besturingssysteem op een tweedehands pc kan alleen onder bepaalde voorwaarden rechtsgeldig worden gebruikt. Dit kan alleen als naast het besturingssysteem dat op de tweedehands pc is geïnstalleerd ook alle componenten waarmee dat besturingssysteem oorspronkelijk werd gedistribueerd worden overgedragen. Doorgaans zijn dit in elk geval de software zelf (geïnstalleerd op de pc), eventuele andere media, documentatie en een echtheidscertificaat/COA.
Deze verschillende componenten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en mogen dus niet los van elkaar worden verhandeld. Daarbij is het echtheidscertificaat geen licentie en uitsluitend bedoeld om de echtheid te garanderen van die software waarmee het oorspronkelijk in het verkeer is gebracht. Wanneer die software dus van de pc wordt gewist, is er geen software meer waarvan de echtheid gegarandeerd zou moeten of kunnen worden, terwijl afnemers veelal (ten onrechte) in de veronderstelling zijn dat het echtheidscertificaat een gebruiksrecht geeft. U dient daarom in die gevallen het echtheidscertificaat tezamen met de software te verwijderen.
Een alternatief zou kunnen zijn de software opnieuw te installeren. Dat is echter alleen toegestaan indien alle oorspronkelijke componenten beschikbaar zijn en voor die her-installatie de oorspronkelijke recovery cd wordt gebruikt. In het geval dat de oorspronkelijke componenten niet meer compleet of niet meer aanwezig zijn en uw afnemers wel een Microsoft besturingssysteem willen, is het met een nieuw besturingssysteem uitleveren van de pc het enige alternatief om uw afnemers van een geldig gebruiksrecht te voorzien. Een zogenaamde OEM versie is dan prijstechnisch het meest gunstig. Bij deze nieuwe software wordt een nieuw echtheidscertificaat geleverd dat op de pc kan (en moet) worden bevestigd.
Bron:http://www.microsoft.com/netherlands/partner/licenties/correctsoftwaregebruik/faq.aspx
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Win+SpatiesOid schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:50:
Weet iemand of er een shortcut is om de Sidebar tevoorschijn te halen?
Verwijderd
Ik heb hier al een keer over gepost, maar tot op heden niet gevonden. Ook niet in vorige fora.
In mijn bezit is een Ati Mobility Radeon 9700 128MB. Van de site van Ati heb ik de laatste vista drivers geplukt en geprobeerd te installeren. De drivers installeerden op zich prima, maar het Control Center niet, en die heb ik echt nodig om kleurinstellingen te wijzigen. Is hier een oplossing voor? De foutmelding die ik krijg is dat "het installatiepakket niet geïnstalleerd kan worden." Dus daar kan ik niet zoveel mee.
In mijn bezit is een Ati Mobility Radeon 9700 128MB. Van de site van Ati heb ik de laatste vista drivers geplukt en geprobeerd te installeren. De drivers installeerden op zich prima, maar het Control Center niet, en die heb ik echt nodig om kleurinstellingen te wijzigen. Is hier een oplossing voor? De foutmelding die ik krijg is dat "het installatiepakket niet geïnstalleerd kan worden." Dus daar kan ik niet zoveel mee.
Verwijderd
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1550Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:36:
Ik heb hier al een keer over gepost, maar tot op heden niet gevonden. Ook niet in vorige fora.
werken deze misschien ?
Verwijderd
nope helaas, ook deze pakt hij niet (ook niet als ik rechtstreeks op de MSI installatie bestanden oid klik of als Administrator installeer)Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:26:
[...]
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1550
werken deze misschien ?
Nog andere ideeën? Zijn er geen tooltjes om de 'output' van svideo naar een andere 'kleurmodus' te wijzigen. Ik weet niet precies hoe deze instellingen heten, maar in ieder geval kon ik daarmee kleur op m'n TV ontvangen (ik geloof dat het om PAL of RBG/RGB instellingen ging oid)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 23:22 ]
Verwijderd
nou ik moet zeggen dat vista wel fun is 
maar ik was verplicht om het terug opnieuw te installeren, omdat mn dvd niet werd herkent.
dus...nu ben ik bezig met xp terug te installeren - 35gig
daarnaast komt dan vista - 35gig
en tenslotte nog een shared van 30...tenminste als dat gaat :x
boeie als dat niet werkt..ik heb alle tijd van de wereld
alles werkt wel goed, buiten dus mn cd rom...wifi werd meteen herkend (top!)..en dan heb ik nog een probleempje met mc, maar dat ligt denk ik gewoon aan de drivers van mn 7600go (jaja het is een laptop..)
maar ik was verplicht om het terug opnieuw te installeren, omdat mn dvd niet werd herkent.
dus...nu ben ik bezig met xp terug te installeren - 35gig
daarnaast komt dan vista - 35gig
en tenslotte nog een shared van 30...tenminste als dat gaat :x
boeie als dat niet werkt..ik heb alle tijd van de wereld
alles werkt wel goed, buiten dus mn cd rom...wifi werd meteen herkend (top!)..en dan heb ik nog een probleempje met mc, maar dat ligt denk ik gewoon aan de drivers van mn 7600go (jaja het is een laptop..)
Verwijderd
Ik heb net Vista RC2 geinstalleerd op mijn Core2Duo desktop, maar om de een of andere reden wil hij alleen de 32-bit versie installeren.. De Core2Duo kan toch gewoon de 64-bit versie draaien? Ik zit nu te twijfelen of ik wel de goede versie van Vista Home Premium NL heb besteld; namelijk de 64-bit versie..
64 bit versie bevat ook de 32 bit versieVerwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:32:
Ik heb net Vista RC2 geinstalleerd op mijn Core2Duo desktop, maar om de een of andere reden wil hij alleen de 32-bit versie installeren.. De Core2Duo kan toch gewoon de 64-bit versie draaien? Ik zit nu te twijfelen of ik wel de goede versie van Vista Home Premium NL heb besteld; namelijk de 64-bit versie..
Verwijderd
Dat is wel relaxtThe Otherside schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:33:
[...]
64 bit versie bevat ook de 32 bit versie
Maar, om nog even terug te komen op mijn vraag, ondersteunt de Core 2 Duo ook de 64-bit versie?
Vandaag verlopen de Audigy Beta drivers... en kijk eens wat er toevallig vandaag bij de driver downloads staan van Creative: Nieuwe audigy drivers
Er staat alleen nog wel BETA boven. Alleen op de Vista availability chart staat dat het final drivers zijn
Er staat alleen nog wel BETA boven. Alleen op de Vista availability chart staat dat het final drivers zijn
[ Voor 15% gewijzigd door Harmsen op 12-01-2007 10:43 . Reden: Link naar chart werkt niet ]
What a fine day for Science! | Specs
This driver does not support the following:
* Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
* DVD-Audio
* DirectSound®-based EAX games
* Gameports
* 6.1 speaker mode.
* Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
* DVD-Audio
* DirectSound®-based EAX games
* Gameports
* 6.1 speaker mode.
dat schiet ook niet op
maar doet 7.1 het dan wel
hehehemaja,die dus vanavond maar eens nstalleren

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
He, cool, dit topic had ik nog niet opgemerkt.
Ik ben van plan komend jaar een Dell Inspiron XPS m1710 (of eigenlijk, zn opvolger) óf een Dell Inspiron 9400 (of eigenlijk, zn opvolger) te kopen en daarbij zal ik zeker Windhoos Fiesta krijgen, dus ik dacht, laat ik de RTM versie eens illegaal downloaden ;-)
Eerst heb ik gekeken waar vista nog *net* op loopt. Met nèt bedoel ik dus echt net, dat hij opstart en als je ook maar íéts wilt doen in de UI hij al dicht bij de 100% cpu zit. Dit bleek bij de volgende config te zijn:
Pentium II 266 / 320 MB / 40gb (hdd is niet echt van toepassing) op een promise ultra100/tx2 controllertje omdat het mobo hem anders niet herkent :-P
Hier liep ik echt tegen myriaden problemen aan. Allereerst is praktisch alle hardware support die in win2k/xp zat verwijderd en vervangen door alléén almost-next-gen-support. Mijn mustek netwerkkaart deed het niet, mn geluidskaart (sound blaster 128 PCI) wilde niet herkend worden. Ik had dus weliswaar leuk beeld (op een 4 MB (!!!!) agp 2x kaartje, waarschijnlijk een ultrasnelle i740 of s3 pre-savage kaart, trio dus) maar geen geluid of internet. Komt ie doodleuk aanzetten met of ik misschien op internet naar drivers wilde zoeken...
Ik was best verontwaardigd hierover, eigenlijk, gezien ik bijna alleen pentium 3 bakjes heb staan met tot nu toe mainstream insteekkaartjes voor audio en netwerk. Alleen ac'97 en realtek/3com gigabit worden ondersteund. Kijk, ik kan me voorstellen dat je support voor een obscure ForteMedia kaart weggooit, maar om support voor álle 3com etherlink II en parallel tasking kaarten weg te doen? En intel pro/100? Dat wordt nog steeds best veel gebruikt!
Maja ik kwam er ook achter dat dit allemaal misschien net iets te langzaam was (nee echt!) voor welke gebruiker dan ook. Dus ik bouwde mn tweede vista-tester:
pentium III 1 GHz/512 MB pc1066/40gb (ata100 native) met geforce 2 MX-400 ddr 64 MB
Ik dacht, he jongens, nu ben ik eindelijk van dat vreselijke niet-hardwareversnelde schokkerige verslepen af. Want op de nVidia site staat dat Nvidia Riva TNT2 t/m geforce 8800GTX worden ondersteund door de laatste twee driverseries op vista.... nee dus. Pas vanaf ergens in de geforce3 Ti generatie wordt mijn nvidia-kaartenpark ondersteund. Jammer, want nu kon ik nog steeds minder dan optimaal genieten van de vista interface. Want nu kon ik inmiddels op redelijke snelheid rondkijken in vista en ik vond het toch wel lekker intuitief werken! Eindelijk, ik hoef geen 'services.msc' meer in te typen maar ik zoek gewoon naar 'service(s)' en meteen komt de console naar boven waarin ik eens flink wat troep kan uitzetten. Maar goed, omdat ik nog steeds niks serieus kon doen (ook IE7 werd niet versneld wat echt vervelend traag renderende pagina's oplevert - op élke andere browser en PC vanaf pentium II is het sneller) ging ik maar eens een nieuw systeem bouwen. Of eigenlijk, gá ik nog bouwen! Het wordt een systeem dat zich netjes houdt aan de Vista Ultimate minimum system requirements:
Pentium 4 (Willamette) 1.8 GHz/400 MHz FSB/triple sdram (133+133+133=400 MHz) layout met 1024 MB RAM/geforce 6600 LE 128 MB/80+40gb wd800jb+maxtor dm9-sff
Het grootste deel van het systeem heb ik al gebouwd, maar de geforce heb ik pas net gekregen (ja, gekregen jongens) dus die ga ik vanmiddag inbouwen en uittesten - kom maar op aero!
{to be continued}
Ik ben van plan komend jaar een Dell Inspiron XPS m1710 (of eigenlijk, zn opvolger) óf een Dell Inspiron 9400 (of eigenlijk, zn opvolger) te kopen en daarbij zal ik zeker Windhoos Fiesta krijgen, dus ik dacht, laat ik de RTM versie eens illegaal downloaden ;-)
Eerst heb ik gekeken waar vista nog *net* op loopt. Met nèt bedoel ik dus echt net, dat hij opstart en als je ook maar íéts wilt doen in de UI hij al dicht bij de 100% cpu zit. Dit bleek bij de volgende config te zijn:
Pentium II 266 / 320 MB / 40gb (hdd is niet echt van toepassing) op een promise ultra100/tx2 controllertje omdat het mobo hem anders niet herkent :-P
Hier liep ik echt tegen myriaden problemen aan. Allereerst is praktisch alle hardware support die in win2k/xp zat verwijderd en vervangen door alléén almost-next-gen-support. Mijn mustek netwerkkaart deed het niet, mn geluidskaart (sound blaster 128 PCI) wilde niet herkend worden. Ik had dus weliswaar leuk beeld (op een 4 MB (!!!!) agp 2x kaartje, waarschijnlijk een ultrasnelle i740 of s3 pre-savage kaart, trio dus) maar geen geluid of internet. Komt ie doodleuk aanzetten met of ik misschien op internet naar drivers wilde zoeken...
Ik was best verontwaardigd hierover, eigenlijk, gezien ik bijna alleen pentium 3 bakjes heb staan met tot nu toe mainstream insteekkaartjes voor audio en netwerk. Alleen ac'97 en realtek/3com gigabit worden ondersteund. Kijk, ik kan me voorstellen dat je support voor een obscure ForteMedia kaart weggooit, maar om support voor álle 3com etherlink II en parallel tasking kaarten weg te doen? En intel pro/100? Dat wordt nog steeds best veel gebruikt!
Maja ik kwam er ook achter dat dit allemaal misschien net iets te langzaam was (nee echt!) voor welke gebruiker dan ook. Dus ik bouwde mn tweede vista-tester:
pentium III 1 GHz/512 MB pc1066/40gb (ata100 native) met geforce 2 MX-400 ddr 64 MB
Ik dacht, he jongens, nu ben ik eindelijk van dat vreselijke niet-hardwareversnelde schokkerige verslepen af. Want op de nVidia site staat dat Nvidia Riva TNT2 t/m geforce 8800GTX worden ondersteund door de laatste twee driverseries op vista.... nee dus. Pas vanaf ergens in de geforce3 Ti generatie wordt mijn nvidia-kaartenpark ondersteund. Jammer, want nu kon ik nog steeds minder dan optimaal genieten van de vista interface. Want nu kon ik inmiddels op redelijke snelheid rondkijken in vista en ik vond het toch wel lekker intuitief werken! Eindelijk, ik hoef geen 'services.msc' meer in te typen maar ik zoek gewoon naar 'service(s)' en meteen komt de console naar boven waarin ik eens flink wat troep kan uitzetten. Maar goed, omdat ik nog steeds niks serieus kon doen (ook IE7 werd niet versneld wat echt vervelend traag renderende pagina's oplevert - op élke andere browser en PC vanaf pentium II is het sneller) ging ik maar eens een nieuw systeem bouwen. Of eigenlijk, gá ik nog bouwen! Het wordt een systeem dat zich netjes houdt aan de Vista Ultimate minimum system requirements:
Pentium 4 (Willamette) 1.8 GHz/400 MHz FSB/triple sdram (133+133+133=400 MHz) layout met 1024 MB RAM/geforce 6600 LE 128 MB/80+40gb wd800jb+maxtor dm9-sff
Het grootste deel van het systeem heb ik al gebouwd, maar de geforce heb ik pas net gekregen (ja, gekregen jongens) dus die ga ik vanmiddag inbouwen en uittesten - kom maar op aero!
{to be continued}
Ik vind het vervelend dat DVD-Audio, DTS en EAX niet goed ondersteund worden. Gameport gebruikt toch bijna niemand meer, en 6.1 is ook niet massaal aanwezig. Je ziet veel meer 5.1 en 7.1 systemen.mrsar schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:53:
dat schiet ook niet opmaar doet 7.1 het dan wel
hehehemaja,die dus vanavond maar eens nstalleren
het lijkt me best logisch dat MS op een gegeven moment oude troep (nofi) eruit knikkerd,die wordt vaak al niet meer ondersteund door de fabrikant zelf 
vista ondersteund op het moment rond de anderhalf miljoen verschillende apparaten als ik het goed heb,dus het meeste (meest gebruikte) zit er al tussen en als het er niet tussen zit is het of te oud of de fabrikant heeft (nog) niets uitgebracht.En daarnaast zijn er inderdaad online bij ms eigen service regelmatig nieuwe drivers,maar dan moet inderdaad je netwerk werken
En ik ben er ook al achter dat als je xp drivers of drivers gebruikt die in de buurt komen wat je hebt het vaak ook werkt (enigsinds)
Ze mogen van mij ook wel opschieten,net als Ati aangezien ik graag complete drivers zie voor mijn X800
vista ondersteund op het moment rond de anderhalf miljoen verschillende apparaten als ik het goed heb,dus het meeste (meest gebruikte) zit er al tussen en als het er niet tussen zit is het of te oud of de fabrikant heeft (nog) niets uitgebracht.En daarnaast zijn er inderdaad online bij ms eigen service regelmatig nieuwe drivers,maar dan moet inderdaad je netwerk werken
En ik ben er ook al achter dat als je xp drivers of drivers gebruikt die in de buurt komen wat je hebt het vaak ook werkt (enigsinds)
inderdaad,was dan ook vooral bedoeld met een knipoog.FnF schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:06:
[...]
Ik vind het vervelend dat DVD-Audio, DTS en EAX niet goed ondersteund worden. Gameport gebruikt toch bijna niemand meer, en 6.1 is ook niet massaal aanwezig. Je ziet veel meer 5.1 en 7.1 systemen.
Ze mogen van mij ook wel opschieten,net als Ati aangezien ik graag complete drivers zie voor mijn X800
[ Voor 26% gewijzigd door mrsar op 12-01-2007 11:13 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
ik kan het mis hebben, maar volgens mij zijn er geen upgrade oem versie's te koop. Enige upgrade oem is die met een coupon als je nu koopt,maar die is niet zo los te koop.Upbeat schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:58:
Weet iemand de prijs van Vista Ultimate Upgrade OEM?![]()
zouden ze vandaag nog nieuwe drivers van ati releasen? zie dat de vorige release 13 Deceber 2006 was... (en om nu vista met XP drivers (V 7.1) te draaien, waar je vista een BSOD maakt als je shutdown, restart, standby, or hibernate kiest, is niet helemaal gezellig, zeker niet als je snel weg moet, zeg je shutdown, kom je daarna bijv terug van je werk, staat ding weer 8 uur stroom te vreten
)
Maar ik mag toch wel aannemen dat de ondersteuning voor DTS en EAX nog wel komt binnenkort? Ik vind het geen "final" label waardig dan hoor, als toch enkele belangrijke features missen.. desalniettemin gaan we natuurlijk die driver installeren. Al is het maar om toch enigszins 5.1 te kunnen hebben.FnF schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:06:
[...]
Ik vind het vervelend dat DVD-Audio, DTS en EAX niet goed ondersteund worden. Gameport gebruikt toch bijna niemand meer, en 6.1 is ook niet massaal aanwezig. Je ziet veel meer 5.1 en 7.1 systemen.
Dus ik kan gewoon een 64Bit OEM Ultimate bestellen? Ik gebruik nu namelijk eerst nog een half jaar 32Bit, en in mei gooi ik me computer bij het stort en dan komt er een nieuw 64Bit systeem.The Otherside schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:33:
[...]
64 bit versie bevat ook de 32 bit versie
Is dit mogelijk?
Om de temp uit te lezen van je 6600 gt gebruik everest ultimate (lavalys) en boot met F8 en kies voor gebruik van ongecertificeerde drivers ofzo. Voor de x64 versie van vista dan.
Iemand adobe reader al geinstalleerd? Dat moet vet omslachtig door na het installeren eerst de hele installatie map uit de temp map te kopieren. In die temp map heeft hij geen schrijftoegang ofzo?
En wat betekent nou die OEM versie concreet dan? Er staat een lap tekst, die ik gedeeltelijk heb gelezen. Maar het betekent gewoon dat je een OEM versie kan kopen dus als 'systeembouwer'? En wat gaan de meeste van jullie doen? Een OEM halen neem ik aan?
Iemand adobe reader al geinstalleerd? Dat moet vet omslachtig door na het installeren eerst de hele installatie map uit de temp map te kopieren. In die temp map heeft hij geen schrijftoegang ofzo?
En wat betekent nou die OEM versie concreet dan? Er staat een lap tekst, die ik gedeeltelijk heb gelezen. Maar het betekent gewoon dat je een OEM versie kan kopen dus als 'systeembouwer'? En wat gaan de meeste van jullie doen? Een OEM halen neem ik aan?
Verwijderd
Ok wacht. ik snap het niet helemaal meer.
Ik heb mijn eigen systeem in elkaar gezet. en heb windows xp home edition. ik wil dus de upgrade versie kopen van vista premium. maar mag dit nou wel .. of mag dit nou niet met een OEM versie? die tekst geeft me alleen maar meer verwarring.
Ik heb mijn eigen systeem in elkaar gezet. en heb windows xp home edition. ik wil dus de upgrade versie kopen van vista premium. maar mag dit nou wel .. of mag dit nou niet met een OEM versie? die tekst geeft me alleen maar meer verwarring.
Er is een goede reden voor het prijsverschil:mirelia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:01:
[...]
Jullie gaan hier wel uit van OEMprijzen en die kan je niet zomaar kopen en istallen op een legale manier he
OEM:
- Geen support van Microsoft, leverancier van OEM pakket moet support leveren
- Windows mag op 1 PC worden geinstalleerd
- Geen upgrade mogelijkheden
- Support van Microsoft
- Windows mag meeverhuizen naar andere pc (mits verwijderd van de eerste)
- Upgrade mogelijk naar nieuwe Windows versie
Alleen Retail versies kunnen een upgrade krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:20:
Ok wacht. ik snap het niet helemaal meer.
[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 12-01-2007 12:29 ]
Nou... wat een goede reden...
Support gebruik ik niet, maar daar kan ik me extra kosten nog wel van voorstellen.
Niet naar een nieuwe pc mogen meenemen, als je toch op de oude pc verwijderd ,is gewoon geldklopperij.
Niet kunnen upgraden met oem is net zoiets.
Support gebruik ik niet, maar daar kan ik me extra kosten nog wel van voorstellen.
Niet naar een nieuwe pc mogen meenemen, als je toch op de oude pc verwijderd ,is gewoon geldklopperij.
Niet kunnen upgraden met oem is net zoiets.
Behalve dat het afsluiten bij het kiezen van de sluimerstand niet goed gaat werkt mijn Revoltec optische usb muis het ook inet meer als ik terugkom van desluimerstand. Stekker erin en eruit en hij doet het weer, maar dat is geen mooie oplossing. Raar, het is gewoon een standaard usb muis... Jammer dat die sluimerstand nog niet overal goed werkt.
Het valt me op dat ik nog niets gelezen heb over ' Casino ' (Werknaam geloof ik) binnen Vista.
Tijdens een presentatie over Office 2007 (/ een beetje Vista) dropte de presentator van Microsoft namelijk het een en ander over een applicatie genaamd Casino, die nog in ontwikkeling zou zijn. (Verder weet ik niet wat het doet, de beamer had ie net uitgezet toen hij een scherm toverde op z'n laptop.)
Edit:
http://shellrevealed.com/...e-_2200_Casino_2200_.aspx
Van de beta ervan heb ik dus een glimp kunnen opvangen, maar hoe of wat precies werd ons niet verteld.
Tijdens een presentatie over Office 2007 (/ een beetje Vista) dropte de presentator van Microsoft namelijk het een en ander over een applicatie genaamd Casino, die nog in ontwikkeling zou zijn. (Verder weet ik niet wat het doet, de beamer had ie net uitgezet toen hij een scherm toverde op z'n laptop.)
Edit:
http://shellrevealed.com/...e-_2200_Casino_2200_.aspx
Van de beta ervan heb ik dus een glimp kunnen opvangen, maar hoe of wat precies werd ons niet verteld.
[ Voor 21% gewijzigd door Spherix op 12-01-2007 13:51 ]
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Logitecht MX700. Echter is het even afwachten totdat de goede drivers voor vista uitkomen.AlexanderOnline schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:30:
Behalve dat het afsluiten bij het kiezen van de sluimerstand niet goed gaat werkt mijn Revoltec optische usb muis het ook inet meer als ik terugkom van desluimerstand. Stekker erin en eruit en hij doet het weer, maar dat is geen mooie oplossing. Raar, het is gewoon een standaard usb muis... Jammer dat die sluimerstand nog niet overal goed werkt.
heeft iemand toevallig al een gadget waarmee ik mijn CPU temperatuur (misschien ook zelfs van de GPU en HDD) kan zien? Tussen de standaard gadgets van Vista zit er wel 1 waarmee ik het gebruik in de gaten kan houden, maar de temperatuur vind ik op zich ook wel interessant..
En hoe zit het dan met Windows XP MCE 2005. Hiervoor kun je een upgrade krijgen (althans volgens de upgrade schema's is het mogelijk om XP MCE 2005 te upgraden naar Vista Home Premium). MCE 2005 is alleen als OEM verkrijgbaar, zou dit de reden zijn?PWM schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:28:
[...]
Er is een goede reden voor het prijsverschil:
OEM:Retail:
- Geen support van Microsoft, leverancier van OEM pakket moet support leveren
- Windows mag op 1 PC worden geinstalleerd
- Geen upgrade mogelijkheden
[...]
- Support van Microsoft
- Windows mag meeverhuizen naar andere pc (mits verwijderd van de eerste)
- Upgrade mogelijk naar nieuwe Windows versie
Alleen Retail versies kunnen een upgrade krijgen.
voor OEM versies zijn ook wel upgrades beschikbaar toch? Het gaat dan alleen niet via microsoft, maar via de fabrikant van je computer (HP, Acer, etc.)
Aanvullend op de digitale audio discussie:
Op dit moment heb ik dus wel geluid via S/PDIF maar geen enkel programma (powerdvd, vlc, wmp) weet ook echt DD of DTS door te sturen naar mijn versterker.
Wel heb ik de mogelijkheid om via een jumper op mobo te switchen tussen NV audio en ALC850. Als ik ALC850 gebruik met de laatste vista drivers van realtek (3.96) dan krijg ik constante errors met bijvoorbeeld RUNDLL die afgesloten moet worden of het configuratiescherm dat crasht.
Het beste voor mij werkt dus nu de nvidia audio driver via windows update, alleen dan wel zonder DD en DTS ondersteuning.
Ook hoorde ik dat vista het uitzenden van high definition audio ging beveiligen enzo, ik hoop niet dat dit hier een symptoon van is.
Op dit moment heb ik dus wel geluid via S/PDIF maar geen enkel programma (powerdvd, vlc, wmp) weet ook echt DD of DTS door te sturen naar mijn versterker.
Wel heb ik de mogelijkheid om via een jumper op mobo te switchen tussen NV audio en ALC850. Als ik ALC850 gebruik met de laatste vista drivers van realtek (3.96) dan krijg ik constante errors met bijvoorbeeld RUNDLL die afgesloten moet worden of het configuratiescherm dat crasht.
Het beste voor mij werkt dus nu de nvidia audio driver via windows update, alleen dan wel zonder DD en DTS ondersteuning.
Ook hoorde ik dat vista het uitzenden van high definition audio ging beveiligen enzo, ik hoop niet dat dit hier een symptoon van is.
Volgens mijn leverancier(s) zit bij alle OEMversies van XP het upgradeformulier naar VistaTheVMaster schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:15:
[...]
En hoe zit het dan met Windows XP MCE 2005. Hiervoor kun je een upgrade krijgen (althans volgens de upgrade schema's is het mogelijk om XP MCE 2005 te upgraden naar Vista Home Premium). MCE 2005 is alleen als OEM verkrijgbaar, zou dit de reden zijn?
Alleen hangt het er vanaf naar welke versie en wat je evt moet bijbetalen
In mijn geval heb ik een MCE OEM gekocht en mag dan voor verzendkosten naar Home Premium
Als je Pro hebt mag je hoger en als je Home hebt moet je meer bijbetalen
Maar je mag dus wel upgraden vanaf OEM voor zover ik het weet
Even iets heel anders, het standaard defrag tooltje van windows werkt niet bij mij
. Druk er op en er gebeurd niks nada noppes... iemand anders die dit ook heeft? (32bit)
Verwijderd
Niet van toepassing , leesfout.:(
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 15:39 ]
Even een vraagje
Ik heb met dit systeem (zie onder) vista final geinstalleerd.
Draait prima. games wat minder maar heb er zegen mee.
Alleen vindt ik mijn score wat laag... ik weet dat mijn geheugen maar 1gb is en mijn cpu een amd 3000+ is die op 2.70ghz draait.
mijn score is 4,4
Processor: 4,4
Geheugen: 4,5
Grafisch: 5,9
Grafische weergave voor spellen:5,8
Primaire vaste schijf: 5,4
Niet dat ik niet tevreden ben over hoe mijn systeem nu draait. maar ik ben abng dat ik iets verkeerd doe waardoor vista beperkingen heeft zegmaar
alvast bedankt
Ik heb met dit systeem (zie onder) vista final geinstalleerd.
Draait prima. games wat minder maar heb er zegen mee.
Alleen vindt ik mijn score wat laag... ik weet dat mijn geheugen maar 1gb is en mijn cpu een amd 3000+ is die op 2.70ghz draait.
mijn score is 4,4
Processor: 4,4
Geheugen: 4,5
Grafisch: 5,9
Grafische weergave voor spellen:5,8
Primaire vaste schijf: 5,4
Niet dat ik niet tevreden ben over hoe mijn systeem nu draait. maar ik ben abng dat ik iets verkeerd doe waardoor vista beperkingen heeft zegmaar
alvast bedankt
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik snap daar ook niks van
Ik krijg een 4.7 voor mijn geheugen (2GB DDR2 800Mhz geheugen)
Als dat al niet genoeg is
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz 5,3
Geheugen (RAM) 2,00 GB 4,7
Grafisch NVIDIA GeForce 7950 GT 5,9
Grafische weergave voor spellen 527 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 5,8
Primaire vaste schijf 28GB beschikbaar (49GB totaal) 5,6
Ik krijg een 4.7 voor mijn geheugen (2GB DDR2 800Mhz geheugen)
Als dat al niet genoeg is
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz 5,3
Geheugen (RAM) 2,00 GB 4,7
Grafisch NVIDIA GeForce 7950 GT 5,9
Grafische weergave voor spellen 527 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 5,8
Primaire vaste schijf 28GB beschikbaar (49GB totaal) 5,6
Ik krijg een 4.6 voor mijn geheugen
2048 DDR400MHZ (dual channel)
4.8 Processor
AMD Athlon X2 3800
5,9 Grafisch
Nvidia Geforce 7950GT
5,9 Harddisk
2x Maxtor Diamond 10 (SATA2, 16MB) in Raid 0 (113mbs)
2048 DDR400MHZ (dual channel)
4.8 Processor
AMD Athlon X2 3800
5,9 Grafisch
Nvidia Geforce 7950GT
5,9 Harddisk
2x Maxtor Diamond 10 (SATA2, 16MB) in Raid 0 (113mbs)
[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 12-01-2007 17:08 ]
Die scores zijn toch prima? 
Hier ook een 4,4 op 1Gb DDR2-pc5400.
Hier ook een 4,4 op 1Gb DDR2-pc5400.
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 12-01-2007 17:18 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
4.4 is toch een prima score
5 is namelijk de maximale score voor WEI (Windows Experience Index)
Score What can you expect from Windows Vista and your software applications? What can you effectively use your computer to do?
WEI score chart
1 You can expect basic performance. The computer meets Windows Vista minimum requirements. Work with productivity applications, such as Microsoft Office, Web browsers, e-mail or instant messaging (IM) applications, or play simple games.
2 You may begin to experience enhanced performance capabilities of Windows Vista, such as Windows Aero capabilities. Run the same applications as the previous level but with better performance.
3 Windows Aero will typically be enabled automatically on computers with this rating. If you see a Windows Premium logo on a new computer, this is the lowest rating that computer can have.
Run all applications from previous levels as well as some graphical games and most Media Center applications.
4 This is considered a high-end computer. Run all applications from previous levels with excellent performance as well as high-definition video. The computer can also effectively work with high-definition monitors or multiple monitors.
5 This computer currently has the highest performance level available in the personal computer market. Run all items from previous levels as well as ultra-rich graphics, three-dimensional modeling, and high-performance applications such as high-end multimedia.
Voor meer info http://www.microsoft.com/...owsvista/krieger_wei.mspx en belangrijk bij WEI is je laagste score je WEI index
Score What can you expect from Windows Vista and your software applications? What can you effectively use your computer to do?
WEI score chart
1 You can expect basic performance. The computer meets Windows Vista minimum requirements. Work with productivity applications, such as Microsoft Office, Web browsers, e-mail or instant messaging (IM) applications, or play simple games.
2 You may begin to experience enhanced performance capabilities of Windows Vista, such as Windows Aero capabilities. Run the same applications as the previous level but with better performance.
3 Windows Aero will typically be enabled automatically on computers with this rating. If you see a Windows Premium logo on a new computer, this is the lowest rating that computer can have.
Run all applications from previous levels as well as some graphical games and most Media Center applications.
4 This is considered a high-end computer. Run all applications from previous levels with excellent performance as well as high-definition video. The computer can also effectively work with high-definition monitors or multiple monitors.
5 This computer currently has the highest performance level available in the personal computer market. Run all items from previous levels as well as ultra-rich graphics, three-dimensional modeling, and high-performance applications such as high-end multimedia.
Voor meer info http://www.microsoft.com/...owsvista/krieger_wei.mspx en belangrijk bij WEI is je laagste score je WEI index
Where is my ANY key
Score kan veel hoger dan 5, is al tig keer voorbij gekomen.cefas schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:18:
4.4 is toch een prima score5 is namelijk de maximale score voor WEI (Windows Experience Index)
WEI score chart
Voor meer info http://www.microsoft.com/...owsvista/krieger_wei.mspx
5.9 is het maximum, daarboven in het photosoep werkFnF schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:21:
[...]
Score kan veel hoger dan 5, is al tig keer voorbij gekomen.
Note: Considering how often computer technology changes, you may wonder how rating values will change as new hardware capabilities become available. So that the score you see today has the same meaning at any point in your computer's lifetime, Microsoft will increase the top end of the rating scale as new hardware innovations become available. For example, the top end of the WEI score range by this time next year might be 8.0 instead of the current 5.9 to accommodate the availability of more advanced computer hardware. So, if I happen to still be using the same computer at that time without having made any hardware changes, my base score would still be 2.2.
Where is my ANY key
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag