Ik heb de nederlandse versie. Ik vond iets van gebruikersaccountbeheer in het beveiligingscentrum.DaannO schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:33:
[...]
Hier zit hij: Control panel -> Security -> User accountcontrol uitschakelen.
Edit: overgins valt het me op dat er verdomd weinig widgets beschikbaar zijn. Het zal nog wel te maken hebben dat hij niet breed beschikbaar is. Laten we hopen dat hier verandering in komt.
Gebruikersaccountbeheer is ingeschakeld,maar ik kan het niet uitschakelen.
Ik heb alleen een administrator acount. Moet je echt 2 acounts maken? Ik zit alleen op deze pc.
http://gallery.microsoft....295-84b3-f65e512d4383&l=1sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Ja dit viel mij ook op
Ik heb op het ogenblik de 'Photo of the day' van National Georaphic channel, het weer, een gewone klok en een uitgebreide kalender.
Wil graag nog een werkende battery status en emailchecker...
deze battery monitor werkt perfect bij mij
Verwijderd
Edit: En kun je met een basic upgrade versie wel gewoon een clean install doen zoals dat in XP ook ging (dus booten vanaf cd, formatteren etc.)?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 13:28 ]
Verwijderd
Ik wou ook even een paar games proberen maar die lopen tot nu toe erg slecht. Ik heb GTR 2 geprobeerd en Battlefield 2 en die hebben alletwee de helft van het aantal frames van wat ik in XP haal. Ik heb al verhalen gehoord van mensen waarbij het aantal frames in XP en vista bijna gelijk zijn.(videokaart onbekend)
Ik denk zelf dat het aan me Geforce 7950 GX2 ligt.
Ik kan namelijk niet, net als in XP kiezen voor "Enkele beeldscherm prestatie modus" of "Multi beeldscherm modus"
Ook zie ik in apparaatbeheer maar 1 kaart staan in tegenstelling tot XP waarbij je 2 kaarten ziet staan.
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat er maar 1 kaart gebruikt wordt of dat ze nog niet goed samenwerken ???
Of zijn er mensen waarbij hun 7950GX2 wel goed werkt samen met Vista ?
Driver = v97.46
Vista versie = 6.0.6000.16386 (32 bit)
Specs:
P5W DH deluxe Asus
Conroe 6600
Geforce 7950 GX2 Asus
2 gig OCZ
Neemt hij daadwerkelijk alle info over van XP?
Everything Can Help!
Verwijderd
Mijn ervaring hiermee is heel slecht.MichaelK1985 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:01:
Misschien een stomme vraag maar heeft iemand ervaring met het upgraden van Windows XP naar Windows Vista?
Neemt hij daadwerkelijk alle info over van XP?
De windows installer werkte niet meer dus ik kon niks meer installeren of deinstalleren. Ook waren op sommige websites sommige delen niet te zien. (www.startpagina.nl bijv) en nog een paar van deze dingen. Hij neemt idd wel alle info over maar ik zou voorlopig even wachten met het upgraden van windows XP.
Ik ben sinds een weekje of 2 ook over van Win XP naar Vista (Ultimate) om het eens te proberen.
- de installatie: Ik had een paar GB vrij op mijn windows partitie, maar in de setup kon ik 'm niet formateren. Knopje was gewoon disabled. Toen ik ongeveer 7 GB vrij had lukte het wel. Raar.
Wat mij opviel was dat de informatie enorm snel was. Paar dingen invullen, en hij begint met installeren. Na 20(!) min. was hij klaar en kon ik inloggen!
- Eyecandy: De eerste indruk was "Wow...
nr1 nr2 nr3
- Sidebar. Erg mooien handig! Wat ik alleen jammer vind is dat schermen die je maximaliseerd over de sidebar heen komen, waardoor ik 'm de meeste tijd niet zie. Het zou fijn zijn als hij standaard bij maximaliseren net iets minder breed werd zodat de sidebar ernaast (of overheen) valt.
- Antivirus/firewall: Ik gebruik Kaspersky Internet Security beta, werkt prima.
- De soundmax drivers kun je via windows update doen, maar dan heb je geen paneltje etc. Je kunt gewoon de soundmax drivers voor XP downloaden, en als administrator en in Win XP mode draaien. Werkt dan wel.
- UAC: Leuk bedacht, vooral goed voor de minder ervaren gebruiker zodat niet alles standaard wordt uitgevoerd onder Administrator. Ik heb het echter uitgezet, omdat ik die schermpjes een beetje vervelend vond de hele tijd en mezelf ervaren genoeg acht om dat uit te zetten
- Games: Ik heb het niet echt vergeleken met aantal fps etc, maar mijn indruk is dat het e.e.a. (CS: Source, Trackmania Nations, COD2, UT2004) prima draait. Ik zie net dat de nvidia final drivers er zijn, dus die zo even installeren. Voor Trackmania Nations was het even wat gepruts, maar met de bestanden van de installatie op xp is het toch gelukt.
- Ultramon: Laatste versie werkt prima, al gaat er soms toch wel eens wat mis waardoor een venster in beide taakbalken staat
- Configuratiescherm: Stuk gebruiksvriendelijker en duidelijker, vooral voor de minder gevorderde gebruikers. Ook de help functie vind ik goed.
- Zoeken: Leek me erg gaaf, maar het valt toch wat tegen. Indexeren kun je niet zelf doen (dus niet 'm ff een nacht laten stampen en dan weer uit zetten), jammer. Hij indexeerd wel erg goed in de bestanden (dus in documenten etc), faar is het goed voor, maar voor een bestandje zoeken vind ik het nog wat lang duren. Ik gebruik voor m'n documenten Windows search, maar voor m'n films etc Locate32, dat is een stuk sneller.
- Geluid: Erg gaaf dat je het geluid nu per applicatie kan regelen!
- Codecs: Ik heb gewoon het bekende K-lite mega codec pakc gebruikt, werkt prima.
- Office 2007: Hoewel dat geen vista is, hoort het er toch een beetje bij
- Printer: Ik print via een Canon i350 die op een andere XP pc geshared is. De wizard was eenvoudig, vond 'm toevoegen en,... nee, het ging mis, op de een of andere manier kon hij de drivers niet installeren via het netwerk. Hij gaf een foutmelding. Dus ik heb de XP drivers op de canon site gedownload, geinstalleerd, printer verwijderd en weer de netwerkprinter via de wizard toegevoegd. Nu ging het wel goed.
- In de verkenner zijn de icoontjes mooier, en zie je ook een preview van de foto's in het mapjes icoon als die in de map zitten ,maar ook van filmbestanden. Ook een verbetering is dat als je naar een map met videobestanden gaat en hij gaat voor elk bestand de preview generen je de status hiervan bovenaan ziet en je dit ook kan stoppen door op het kruisje te drukken.
- Slaapstand gaat nog niet goed. Ik heb ingesteld dat ik kan kiezen tussen de sluimerstand en slaapstand. Ik gebruik normaal de slaaptstand zodat de pc uit kan maar ik toch niet elke keer alle programma's hoef te openen etc. Alleen wat er hier gebeurd is dat de pc in een stand gaat vergelijkbaar met de sluimerstand (standby ook wel genoemd), en als ik een toets aanraak de pc reboot. Hij start dan op en laad wel netjes de gegevens weer in het RAM. Evhter moet hij dus gelijk uit gaan, en niet blijven hangen in een stanby modus... Iemand hier ook last van?
Ik gebruik Vista nu een week of 2, hoewel ik vooral positief ben wekrt het soms nog erg buggy! Wanneer ik opstart en aanmeld, duurt het soms erg lang voordat alles geladen is, en crasht explorer ook nog vaak. Die moet ik dan herstarten. Oplossing lijkt tot nu toe om de pc aan te zetten en 5 minuten te wachten met aanmelden. Als ik me aangemeld heb zie ik geen zwaar proces wat het kan vertragen, wat je wel zou verwachten. Maar ook heb ik een paar keer gehad dat ik even een uurtje weg was en toen de pc bleef hangen als ik weer verder wilde gaan. Het afsluiten gaat ook niet altijd even goed. Ook zijn er soms momenten dat alles in een keer brak doet. Ik vind het scherm na ctrl+alt+del vrij zwaar, ik zie liever dat je direct taakbeheer krijgt, want soms krijgt hij dat scherm niet meer voor elkaar getoverd. Iets anders wat ik raar vind is dat het start menu extreem traag is. Wanneer ik op bijv. op "Microsoft Office" klik om zo de programma's te zien is hij hier erg lang mee bezig.
Iets loopt er dus nog niet lekker. Ik hoop dat dit snel verbeterd wordt, want verder ben ik erg tevreden!
[ Voor 0% gewijzigd door AlexanderOnline op 07-01-2007 14:23 . Reden: typo ]
Kan je instellen, je kan de sidebar always on top zetten, dan zullen de vensters gemaximaliseerd naast die sidebar staan.AlexanderOnline schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:21:
- Sidebar. Erg mooien handig! Wat ik alleen jammer vind is dat schermen die je maximaliseerd over de sidebar heen komen, waardoor ik 'm de meeste tijd niet zie. Het zou fijn zijn als hij standaard bij maximaliseren net iets minder breed werd zodat de sidebar ernaast (of overheen) valt.
Slaapstand in vista = standby- Slaapstand gaat nog niet goed. Ik heb ingesteld dat ik kan kiezen tussen de sluimerstand en slaapstand. Ik gebruik normaal de slaaptstand zodat de pc uit kan maar ik toch niet elke keer alle programma's hoef te openen etc. Alleen wat er hier gebeurd is dat de pc in een stand gaat vergelijkbaar met de sluimerstand (standby ook wel genoemd), en als ik een toets aanraak de pc reboot. Hij start dan op en laad wel netjes de gegevens weer in het RAM. Evhter moet hij dus gelijk uit gaan, en niet blijven hangen in een stanby modus... Iemand hier ook last van?
Ik gebruik Vista nu een week of 2, hoewel ik vooral positief ben wekrt het soms nog erg buggy!
Sluimerstand in vista = hibernate (slaapstand uit xp)
echter heeft vista nu ook een hybrid mode die automatisch aanstaat bij desktops, is een soort van hibernate, maar hij blijft toch in standby staan... vista copieerd dus de inhoud van het ram naar de hd, maar blijft dan aanstaan. als de stroom wegvalt, laad vista het van de hd, anders kan je toch gewoon nog snel verdergaan omdat het nog is standby staan
download de gadget en sla hem ergens op, open het bestand vervolgens met iets als winrar, en wijzig de directorynaam EN-us in NL-nl; of welke andere taal je geinstalleerd hebt, probeer de installatie nu opnieuw.
(misschien handig voor de start-topic?)
Één laptop met een Xp Home edition en een PC met XP Prof.
Hoe en wat kan ik nu het beste upgraden? Ik had begrepen dat alle versies van Vista
op één dvd staan.
Is eigenlijk ook best raar. Ik bedoel als je Home Vista koopt staat daar ook de volledige
Ultimate op. Je koopt een code voor Ultimate en je bespaard enorm veel geld maar goed.
Wat kan ik het beste doen?
Xp Home -> Volledige Home Premium DVD?
XP Prof -> Upgrade Ultimate?
Ik neem aan dat ik met Home Premium ( volledige versie ) ook kan updaten van xp naar vista?
PS. Zijn er nog meer ervaringen met het upgraden van XP naar Vista?
Everything Can Help!
Van de slaap/sluimerstand, ik bedoel het inderdaad andersom. Het werkt dus nog steeds niet zoals het hoort te werken. Hybride mode heb ik uitgezet.
Of gewoon de gadget downloaden/installeren en dan vervolgens in de map C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Gadgets\jwschors schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:29:
Voor iedereen die het niet voor elkaar krijgt Gadgets te installeren in de Nederlandse editie,
download de gadget en sla hem ergens op, open het bestand vervolgens met iets als winrar, en wijzig de directorynaam EN-us in NL-nl; of welke andere taal je geinstalleerd hebt, probeer de installatie nu opnieuw.
(misschien handig voor de start-topic?)
de betreffende directory renamen. Als je trouwens de bestanden uit de EN-us dir in de root van de gadget map zet werkt de gadget in alle talen van Vista.
Dat je framerate nog maar ongeveer de helft is klopt wel. De Vista drivers van NVIDIA ondersteunen nog altijd geen SLI en aangezien een 7950GX2 intern SLI gebruikt werkt het dus nog maar half.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:28:
Ik heb een paar dagen geleden ook ff Vista Ultimate (32 Bit) geinstalleerd en ben tot nu toe aangenaam verrast door de snelheid in windows zelf (misschien door de clean install ?).
Ik wou ook even een paar games proberen maar die lopen tot nu toe erg slecht. Ik heb GTR 2 geprobeerd en Battlefield 2 en die hebben alletwee de helft van het aantal frames van wat ik in XP haal. Ik heb al verhalen gehoord van mensen waarbij het aantal frames in XP en vista bijna gelijk zijn.(videokaart onbekend)
Ik denk zelf dat het aan me Geforce 7950 GX2 ligt.
Ik kan namelijk niet, net als in XP kiezen voor "Enkele beeldscherm prestatie modus" of "Multi beeldscherm modus"
Ook zie ik in apparaatbeheer maar 1 kaart staan in tegenstelling tot XP waarbij je 2 kaarten ziet staan.
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat er maar 1 kaart gebruikt wordt of dat ze nog niet goed samenwerken ???
Of zijn er mensen waarbij hun 7950GX2 wel goed werkt samen met Vista ?
Driver = v97.46
Vista versie = 6.0.6000.16386 (32 bit)
Specs:
P5W DH deluxe Asus
Conroe 6600
Geforce 7950 GX2 Asus
2 gig OCZ
Ik zit dus nog met hetzelfde probleem. Hoop dat ze eens opschieten met de drivers.
Tesla Model Y RWD (2024)
Als ik dan naar de pagina toega om 'm opnieuw te installeren, krijg ik de melding dat er geen juiste Mediaplayer voor Vista 64 NL is! Opnieuw installeren via configuratiescherm zoals bij XP is dus niet mogelijk meer en nergens op internet kan ik de juiste build (11.0.6...) vinden. Iemand een idee hoe ik 'm toch weer aan de praat kan krijgen?
Voor de rest trouwens uitermate tevreden over Vista. Alle games draaien perfect, alleen het wachten is nog op alle WHQL drivers. Dan ben ik helemaal tevreden en bestel ik netjes via Surfspot, als het beschikbaar komt, Vista 64 NL Ultimate en Office 2007. Lekker legaal werken, ideaal
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:04:
Creative mag wel opschieten met nieuwe drivers, de huidige verlopen over een paar dagen? (Audigy 2 ZS)
Ik heb geen Creative, maar kunnen drivers verlopen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:04:
Creative mag wel opschieten met nieuwe drivers, de huidige verlopen over een paar dagen? (Audigy 2 ZS)
Die van Creative wel.anandus schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:05:
[...]
offtopic:
Ik heb geen Creative, maar kunnen drivers verlopen?
Maar volgens mij ging dat alleen om hun software, geluid heb je nog wel.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Doei Vista

Hoi XP
_@/'
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
DuszzSteephh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:21:
Hm, Vista ziet er leuk uit, en er zitten wat leuke extra's bij, maar ik ben er echt totaal niet tevreden over.. Ik heb nu de RTM versie, maar ik ga straks Windows XP from scratch builden en dat ga ik dan een aantal maanden in ieder geval houden. Veel programma's werken niet goed maar wanneer ik ze als Administrator laat draaien of in een compibiliteits modus dan werken ze wel goed. Vrijwel alle games heb ik toch wel werkende gekregen, maar ik heb toch het gevoel dat de performance een heel eind naar beneden gaat.. Jammer...
Doei Vista
Hoi XP
Je hebt een aantal programma's, die het niet doen, maar eigenlijk het gewoon wel doen.
En...
Je hebt de games werkend, maar het gevoel dat de performance minder is.
Sterke punten
Dit is ook de reden dat MS heel voorzichtig was om Beta's en RC's vrij te geven, wat ze uiteindelijk wel hebben gedaan.
De reden dat ze het liever niet doen:
Mensen gaan voor de release het OS afrekenen, draaiend met Beta drivers, en nog niet aangepaste programma's.
Alle bekende hardware bakkers hebben laten weten de Vista drivers klaar te hebben voor 30 januari. Voor de meeste programma's is een Vista versie in de maak (indien uberhaupt nodig).
Wat je nu hebt, mensen die Vista installeren, alles Beta. Merken dat het matig werkt, het weg halen, en aan iedereen die het wil of niet wil weten vertellen dat XP toch beter is.
Ik zou zo zeggen, probeer het eens als de spullen klaar zijn, over een week of 4.
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 07-01-2007 21:45 ]
Ik heb hem inderdaad ook uitgeprobeerd. Wel wat ingewikkelder dan de oude ActiveSync vind ik persoonlijk, maar het is allemaal gelukt om te syncen met outlook 2007DaannO schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:24:
Ik heb net even met Windows Mobile Device Center gespeeld, en het werkt prima! Het ziet er weer gelikt uit en heeft veel opties. Deze zijn allemaal duidelijk weergegeven en het is een echte verademing. Het is overings nog een Beta 3 prog.
Screen: [afbeelding]
Alleen lukt het me (nog) niet om via bluetooth te syncen, jou al wel gelukt?
Ik heb zelf een Macbook en ik moet zeggen dat ik het idee van een sidebar met gadgets veel handiger vind dan het dashboard bij OSX, omdat je deze ziet en echt snel bereikt, terwijl je het dashboard steeds naar voren moet halen.
Bluetooth ga ik niet proberen omdat ik daar weinig behoefte aan heb. De data doorvoer is te langzaam en ik steek net zo lief een kabeltje erin. Het is nog wel een beta, dus ik denk niet dat hij al perfect is.sOid schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:34:
[...]
Ik heb hem inderdaad ook uitgeprobeerd. Wel wat ingewikkelder dan de oude ActiveSync vind ik persoonlijk, maar het is allemaal gelukt om te syncen met outlook 2007
Alleen lukt het me (nog) niet om via bluetooth te syncen, jou al wel gelukt?
Kijk eens een paar posts terug.AlexanderOnline schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:39:
@DaannO: Leuke klok, nog niet eens gezien dat je die kon veranderenWaar heb je die hard disk gadget vandaan?
Ik heb zelf een Macbook en ik moet zeggen dat ik het idee van een sidebar met gadgets veel handiger vind dan het dashboard bij OSX, omdat je deze ziet en echt snel bereikt, terwijl je het dashboard steeds naar voren moet halen.
[ Voor 30% gewijzigd door DaannO op 07-01-2007 22:40 ]
Weet iemand hoe dit komt? Ik begrijp best dat dit mogelijk is als de CPU load van beide core 100% is, maar niet bij 22%. Zou dit door diskactivity kunnen komen?
Verwijderd
Verwijderd
De functies van het control panel werken maar voor een deel en bepaalde onderdelen zijn niet beschikbaar.
Ik heb een 6600 GT. Meer mensen die dit probleem hebben?
Hier de Reliability Monitor chart:

En nu (zo'n 2 weken later) begint het geheugen duidelijk slechter te worden en kreeg ik een, imho, hele goede en (voor de leek) behulpzame foutmelding.

Geheugen gaat natuurlijk zsm de vuilnisbak in, maar ik moet zeggen dat Vista er heel netjes mee omgaat (en verbazingwekkend stabiel bleef)
Verwijderd
Ja, waarschijnlijk wel. Probeer hetzelfde eens vanaf 2 verschillende harde schijven, dan zou het beter moeten gaan. In windows XP wordt prioriteit niet echt meegenomen in disk access. Misschien is dit in vista beter geworden. Probeer het compressieprogramma eens op lage prioriteit te zetten.The Source schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:00:
Ik heb een dual core E6600 en ik ben met Vista een DVD aan het kijken in VLC media player. Op de achtergrond ben ik een RAR van 5GB aan het uitpakken. De CPU load is ongeveer 22% maar toch begint VLC af en toe te stotteren.
Weet iemand hoe dit komt? Ik begrijp best dat dit mogelijk is als de CPU load van beide core 100% is, maar niet bij 22%. Zou dit door diskactivity kunnen komen?
Ik had met RC2 geen problemen met mijn 6600GT driversVerwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:26:
Die nieuwe nvidia drivers werken bij mij nog steeds niet goed.
De functies van het control panel werken maar voor een deel en bepaalde onderdelen zijn niet beschikbaar.
Ik heb een 6600 GT. Meer mensen die dit probleem hebben?
Ik geloof dat er iemand in voorgaan de topics wel eens een link heeft geplaatst naar een goede codec pack die volledig werkt onder Vista, ik ben de link hiervan helaas ook kwijt.DaannO schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:33:
Ik heb hier bij VLC geen beeld. Wel geluid, maar het beeld blijft zwart. DIt terwijl meerdere mensen VLC werkend hebben op vista.
Echter lijkt mij het zo ie zo wel handig om een lijstje met links voor driver en freeware te gaan maken die prima werken onder Vista. ( En maybe in de startpost opnemen ? Apart Topic ? Grote Vista Compatibility list software
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Waar zit die Reliability Monitor? Ik ben namelijk nog bezig met het oplossen van een mogelijk hardwarematig probleem.
Verwijderd
Control panel -> Performance information and tools -> Advanced tools -> Open performance and reliability monitorQuincy5 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:33:
@anandus:
Waar zit die Reliability Monitor? Ik ben namelijk nog bezig met het oplossen van een mogelijk hardwarematig probleem.
Nouja. Daar zit wel wat in.. Maar ik heb de RTM versie al, dus wat maakt dat uit met de 'echte' versie? Ik weet het niet.. Ik zeg niet dat ik nooit meer op Vista overstap, maar ik ga het pas doen als ik zeker weet dat alles compatible is. Ik denk overigens dat een lijst met programma's 'gerechtigd' zijn om op Vista te draaien (en anders moet je expliciet toestemming geven, mét wachtwoord om een programma te installeren) dat dat veel beter werkt dan heel die rechtensystemen.. Naar mijn mening vertraagd dat de boel en wekt het irritatie op..PWM schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:41:
[...]
Duszz
Je hebt een aantal programma's, die het niet doen, maar eigenlijk het gewoon wel doen.
En...
Je hebt de games werkend, maar het gevoel dat de performance minder is.
Sterke punten
Dit is ook de reden dat MS heel voorzichtig was om Beta's en RC's vrij te geven, wat ze uiteindelijk wel hebben gedaan.
De reden dat ze het liever niet doen:
Mensen gaan voor de release het OS afrekenen, draaiend met Beta drivers, en nog niet aangepaste programma's.
Alle bekende hardware bakkers hebben laten weten de Vista drivers klaar te hebben voor 30 januari. Voor de meeste programma's is een Vista versie in de maak (indien uberhaupt nodig).
Wat je nu hebt, mensen die Vista installeren, alles Beta. Merken dat het matig werkt, het weg halen, en aan iedereen die het wil of niet wil weten vertellen dat XP toch beter is.
Ik zou zo zeggen, probeer het eens als de spullen klaar zijn, over een week of 4.
_@/'
Het verschil is simpel. Neem je games voorbeeld.Steephh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:5:
[...]
Nouja. Daar zit wel wat in.. Maar ik heb de RTM versie al, dus wat maakt dat uit met de 'echte' versie? Ik weet het niet..
Je draait nu Vista RTM (wat inderdaad Final is), maar met Beta Drivers van Ati en Nvidia. Nvidia levert pas in de week voor release zijn Final drivers uit. Ati volgens mij hetzelfde.
Wat dat betreft heb je dus gelijk, de games zijn, of voelen, vaak iets minder snel aan. Daarom kan je de echte conclusie pas 1 february maken, als je alles Final draait.
Werkt het dan nog niet goed, dan is het moment om kritiek te hebben.
Nu heb ik een amd die dus 64bit ondersteund, maar ik lees overal dat er altijd miserie is met de drivers voor vanalles en nog wat...
Nu zie ik jullie hier overal links geven van drivers enzo...dus mijn vraag is wat denken jullie? Zullen fabrikanten in de toekomst 64bit drivers mooi meegeven?
En is het prestatieverschil groot tegenover 32bit? Anders neem ik misschien voor het gemak dan 32bit, maar als dan 64bit toch een stuk sneller lijkt te zijn...
en nog even een klein vraagje, 32bit software zoals bv virtualdub en 3dsmax enzo die draaien probleemloos op een 64bit versie dan?
Techno>Music
Verwijderd
al zie ik tegenwoordig dat de ondersteuning voor 64bit beter en beter wordt. ben je van plan om oude hardware aan te sluiten (een oudere webcam e.d. ...) dan ben je beter af met een 32bits vista.

ik heb wel een leuke gadget ontwikkeld : klik!sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Ja dit viel mij ook op
Ik heb op het ogenblik de 'Photo of the day' van National Georaphic channel, het weer, een gewone klok en een uitgebreide kalender.
Wil graag nog een werkende battery status en emailchecker...
tvgids! nederlands
lijkt misschien spam, maar dit is een gadget die iedereen wel handig vind, opmerkingen graag in mijn mailbox arnouddemaster [apenstaartje] hotmail.com
en dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen
[ Voor 17% gewijzigd door Gadgets op 08-01-2007 19:08 ]
En waar kan ik hem downloaden? Want ik wil hem erg graag hebben omdat ik daar al op zat te wachtenGadgets schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:58:
[...]
ik heb wel een leuke gadget ontwikkeld : klik!
tvgids! nederlands
stuur me maar een mailtje arnouddemaster [apenstaartje] hotmail.comDaannO schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:00:
[...]
En waar kan ik hem downloaden? Want ik wil hem erg graag hebben omdat ik daar al op zat te wachten
Ik heb ben ingelogt, maar kan em niet downloaden ?Gadgets schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:09:
[...]
stuur me maar een mailtje arnouddemaster [apenstaartje] hotmail.com
Vanaf 14 minuten een hele leuke Vista/Office demo. Duurt tot de 24ste minuut. Aanrader
mms://omedia.wmod.llnwd.n...0107/ces_20070107_500.wmv
mail me maar ffgeforce5_guy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:27:
[...]
Ik heb ben ingelogt, maar kan em niet downloaden ?
Hé die extra's zien er wel vet uit. Kun je die al ergens downloaden?PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:38:
Keynote CES:
Vanaf 14 minuten een hele leuke Vista/Office demo. Duurt tot de 24ste minuut. Aanrader
Erg cool filmpje! Het loont ook even om het door te kijken! Vooral die achtergrond die beweegt ziet er erg mooi uitPWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:38:
Keynote CES:
Verwijderd
Motion desktop voorbeeld is vet, die waterval!losealot schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:32:
[...]
Hé die extra's zien er wel vet uit. Kun je die al ergens downloaden?
Zal wel aan mijn Enterprise versie liggen.
Op mijn nieuwe laptops (deze maand nog) gaat Ultimate, dat weet ik na deze demo wel zeker
Hoe kom je aan die desktop dan?PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:18:
Ik heb hier wel die Animated Desktop, maar kan geen eigen dingen toevoegen.
Zal wel aan mijn Enterprise versie liggen.
Op mijn nieuwe laptops (deze maand nog) gaat Ultimate, dat weet ik na deze demo wel zeker
Was te downloaden. Link heb ik niet meer, bestand wel. 500kb, als ik het ergens kan plaatsen hoor ik het wel. Kleine waarschuwing: Het is een animated desktop, en ziet er erg leuk uit, maar de Waterval zit er niet in
Misschien dat je hem kan uploaden of mailen.PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:23:
[...]
Was te downloaden. Link heb ik niet meer, bestand wel. 500kb, als ik het ergens kan plaatsen hoor ik het wel. Kleine waarschuwing: Het is een animated desktop, en ziet er erg leuk uit, maar de Waterval zit er niet in
Heb hem ergens geplaatst. Nooit gebruikt die site, maar volgens mij werkt het:DaannO schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:25:
[...]
Misschien dat je hem kan uploaden of mailen.
http://www.sharebigfile.c.../AnimatedDesktop-zip.html
Ik weet niet wie dit gemaakt heeft of waar het vandaan komt. Het werkt wel, en heb er verder geen problemen mee gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 08-01-2007 21:29 ]
Ik vroeg me trouwens af.... Readyboost werkt door de page file(s) van Windows Vista te dumpen op een USB stick om zo de zoektijden te versnellen. Dit moet toch ook te doen zijn via Windows XP, ik bedoel je kan het virtueel geheugen toewijzen aan een schijf dus een USB stick moet dan ook wel lukken lijkt me.
Ik heb dit overigens geprobeerd, maar mijn Windows XP blijft het virtueel geheugen terug zetten op één van mijn normale de schijven. Misschien dat iemand met hetzelfde idee loopt en misschien een tweak instelling weet hiervoor.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Verwijderd
Ik heb vista nog niet geïnstalleerd, ik wil wetne op voorhand of ik er problemen mee zou kunnen hebben.
Maar de enigsta vraag die nu nog niet beantwoord is, is die of de 64bits versie dan veel sneller gaat als de 32 bit versie? Hoeveel sneller in %'ten, bij welke toepassingen enz...
Iemand een link ofzo?
Techno>Music
Het is binnenkort met Windows Anytime Upgrade (zie control panel) mogelijk te upgraden van business naar ultimate. Wat dit precies gaat kosten weet ik nog niet, maar dat zie ik dan t.z.t. wel.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:33:
Is het met de business versie helemaal niet mogelijk via een update oid om de media center functies te installeren???
Downgraden naar home premium is zover ik weet niet mogelijk.
Klik
Linkje toegevoegd.
[ Voor 14% gewijzigd door ProGo op 09-01-2007 00:28 ]
Verwijderd
Leuk filmpje! Is dat Animated Desktop ergens aan te zetten?PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:38:
Keynote CES:
dat zet mij wel weer aan het denken, voordeel van ultimate boven home premium is dus ook de extra features die later worden toegevoegd.... had net home premium gepreorderedPWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:38:
Keynote CES:
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Wel grappig filmpje.PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:38:
Keynote CES:
Al komt het hele "kijk eens hoe goed alles met elkaar samenwerkt!"-gedoe nogal geforceerd over
En ik wil ook die waterval

Verwijderd
idd mooi propaganda filmpje, en ik wil inderdaad ook die waterval. Die was echt mooi om te zienanandus schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:06:
[...]
Wel grappig filmpje.
Al komt het hele "kijk eens hoe goed alles met elkaar samenwerkt!"-gedoe nogal geforceerd over
En ik wil ook die waterval
Waarom gebruik je niet gewoon Outlook 2007? Gebruik ik ook, werkt perfectMichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:30:
[...]
Dat bedoel ik
Hoe krijg je in godsnaam die mails van Outlook in Windows Mail?
Mooi zo. Daar zat ik idd ook op te wachten, om mijn volume niet te kunnen regelen begint toch wel irritant te worden.WoutF schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:28:
Het spreekt bijna voor zich, maar Logitech heeft bekend gemaakt dat ze vanaf 30 januari Vista compatible drivers/software op de site zullen hebben. Eindelijk weer volume/mute control vanuit Setpoint hoop ik
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door elevator op 09-01-2007 22:28 ]
Everything Can Help!
Everything Can Help!
Officieel wordt vista nog niet echt ondersteund omdat het nergens te verkijgen is. Dat probleem zal met een software update, na de 30e van de deze maand, verholpen worden. Dat denk ik teminste.MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:27:
Nog een vraagje. Ik heb de RTM versie gedownload enz maar hier staat de optie Upgrade uitgeschakeld, tenminste bij mij. Nog meer mensen hier last van? Ik hoop niet dat het zo is meegenomen naar de Final Release die op dvd verschijnd.
dit kan alleen van een NL -> NL versie als je ook bij dezelfde bits blijft dus 32 -> 32. Dan zou hij het gewoon moeten doenMichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:27:
Nog een vraagje. Ik heb de RTM versie gedownload enz maar hier staat de optie Upgrade uitgeschakeld, tenminste bij mij. Nog meer mensen hier last van? Ik hoop niet dat het zo is meegenomen naar de Final Release die op dvd verschijnd.
Nee hoor ik heb XP Sp2 NL en probeer RTM te upgraden maar die functie is niet beschikbaar, kan ik niet aanvinken en daarbij word vermeld dat hij geen vorige versie van windows kan vindenhellboy123 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:42:
[...]
dit kan alleen van een NL -> NL versie als je ook bij dezelfde bits blijft dus 32 -> 32. Dan zou hij het gewoon moeten doen
Everything Can Help!
Heeft iemand deze gadget al werken? Want bij mij wil hij niet installeren.Gadgets schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:58:
[...]
ik heb wel een leuke gadget ontwikkeld : klik!
tvgids! nederlands
lijkt misschien spam, maar dit is een gadget die iedereen wel handig vind, opmerkingen graag in mijn mailbox arnouddemaster [apenstaartje] hotmail.com
en dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen
nog maals, je XP = nederlands, is je vista Engels!, dan geen upgrade mogelijk!MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:19:
[...]
Nee hoor ik heb XP Sp2 NL en probeer RTM te upgraden maar die functie is niet beschikbaar, kan ik niet aanvinken en daarbij word vermeld dat hij geen vorige versie van windows kan vinden
download/koop je de nederlandse vista (die is er ook...), heb je NEderlandse XP, DAN!, gaat dat wel
originele signatures zijn top!
Ik heb Vista RTM NLDutch2007 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:14:
[...]
nog maals, je XP = nederlands, is je vista Engels!, dan geen upgrade mogelijk!
download/koop je de nederlandse vista (die is er ook...), heb je NEderlandse XP, DAN!, gaat dat wel
Everything Can Help!
Ja ik heb hem werkend gekregen. Waarschijnlijk heeft de maker zelf de engelse versie van Vista geinstalleerd, bij mij wilde hij onder vista ultimate nl ook niet installeren. Heeft waarschijnlijk iets met de taalbestanden te maken die missen voor nl.DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:26:
[...]
Heeft iemand deze gadget al werken? Want bij mij wil hij niet installeren.
Rename de gadget naar tvguide.cab, pak hem uit naar program files > gadgets > tvguide.gadget, en voila je kunt hem toevoegen.
Als je daarna de opties probeert te openen van de gadget (met rechts > opties) dan kreeg ik wel weer een niet werkend optieschermpje, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mijn Vista NL
Voor de rest werkt het top!
PS arnoud, beschouw dit maar als de beloofde feedback:P
Echt weer een nuttige toevoeging aan dit interessante topicVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:02:
Aan alle Vista users, heb ik dit te melden:
[afbeelding]

Er zijn natuurlijk veel dingen gejat van mac en linux, maar zo gaat dat al jaren vice versa. Dat jij het design "gejat" vind ik toch zeer scheef. Als je het gebruik van die strakke lijntjes en subtiele kleurverschillen bedoeld, dat is iets wat overal gebeurd, het is "hot" om het zo te doen, moderne vormgeving.
[ Voor 29% gewijzigd door Phorze op 09-01-2007 20:53 ]
Verwijderd
Ah, perfecte uitleg!Phorze schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:38:
[...]
Ja ik heb hem werkend gekregen. Waarschijnlijk heeft de maker zelf de engelse versie van Vista geinstalleerd, bij mij wilde hij onder vista ultimate nl ook niet installeren. Heeft waarschijnlijk iets met de taalbestanden te maken die missen voor nl.
Rename de gadget naar tvguide.cab, pak hem uit naar program files > gadgets > tvguide.gadget, en voila je kunt hem toevoegen.
Als je daarna de opties probeert te openen van de gadget (met rechts > opties) dan kreeg ik wel weer een niet werkend optieschermpje, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mijn Vista NL
Voor de rest werkt het top!
PS arnoud, beschouw dit maar als de beloofde feedback:P
Bedankt

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Hoe bedoel je ? Ik heb een rtl wireless kaartje van sweex en hij zegt me perfecte verbinding te hebben en toch lukt het mij ook niet. Mij nrouter van linksys kan ik ook niet inkijken ? .....Denizz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:49:
BAH! Ik wil zo graag internet........ maar Linksys vertikt het gewoon om drivers uit te geven. Hierdoor zit ik steeds op XP...
Tip:Denizz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:49:
BAH! Ik wil zo graag internet........ maar Linksys vertikt het gewoon om drivers uit te geven. Hierdoor zit ik steeds op XP...
Zoek uit welke chipset er in je kaartje zit, misschien heeft die fabrikant wèl drivers beschikbaar.
Ik heb zelf namelijk de WMP54G, en daar zit in mijn geval een RT61(ralink) chipset in. Zodoende kon ik via de site van ralink geschikte drivers vinden.
Windows update bleek later ook een update van linksys zelf te hebben voor mijn kaartje, maarja dat kan je niet downloaden zonder internet
Verwijderd
Voorbeeldje:
Hebben anderen hier ook last van en waarom probeert Vista in godsnaam om de 2 minuten te activeren terwijl het al geactiveerd is?
Overigens gaat mijn laptop ook niet meer in slaapstand. Het scherm wordt zwart en de harde schijf gaat ratelen maar hij gaat niet uit. Als je weer op de aanknop drukt gaat het scherm meteen weer aan, alsof er niks gebeurd is (je moet wel inloggen). Hebben anderen hier ook ervaring mee? Waar kan ik de logs van de powermanagement system bekijken?
Opeens werkt slaapstand wel weer... Vreemd.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:32 ]
Als ik dat indruk in cmd dan kan ik nergens de tijd veranderen.
Verwijderd
Dat heb ik ook gedaan, als ik -dlv doe krijg ik ook netjes te zien dat de activatie interval 10080 minuten is. Toch probeert Vista zoals je ziet om de 5 minuten te activeren, ik snap echt niet waarom.
Ik ben niet helemaal stom
Ik krijg 'em geeneens gedownload. Nergens zie ik een download link staan. (en ja, ik ben wel ingelogd)DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:26:
[...]
Heeft iemand deze gadget al werken? Want bij mij wil hij niet installeren.
Eh..ongeveer 100 xelevator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:38:
Ok, topic weer opgeschoont van vragen.
Had ik al gezegd dat vragen niet gewenst zin? thanks
Wat ik mij dus afvraag he
Ik denk het wel eigenlijk. Het is natuurlijk "leuk" als je als consument zo regelmatig iets nieuws krijgt (veel kleine 'cadeautjes' zijn leuker dan in een keer een 'paar cadeautjes' gok ik zo) waardoor ik gok dat ze die updates zoveel mogelijk gaan spreiden, maar dat is puur een gokTheVMaster schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:02:
Wat ik mij dus afvraag hezouden die Ultimate Extra's nu ook pas na 30 januari uitkomen? 'k wil graag die Animated Desktop (jaja..ik heb die zipfile wel..maar dat werkt toch anders)...
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag