Ja en ik ben een systeembouwer, want ik bouw mijn eigen pc. Dat lijkt me goed genoeg, of wou jij zeggen dat het alleen geldt voor mensen die voor hun ooms en vrienden bouwen....lijkt me BS.PWM schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:08:
[...]
Daaronder staat duidelijk:
[...]
M.a.w. Los bestellen indien je een Systeembouwer bent.
Anders bij een PC kopen. OEM dus
Verwijderd
Volgens mij bedoelen ze met systeembouwer een iets andere schaal dan wat je nu noemt. Het is volgens mij voornamelijk bedoelt voor computer-zaken etc en niet voor mensen die zelf een pc-tje in elkaar knutselen (al is het voor anderen).Sjah schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:16:
[...]
Ja en ik ben een systeembouwer, want ik bouw mijn eigen pc. Dat lijkt me goed genoeg, of wou jij zeggen dat het alleen geldt voor mensen die voor hun ooms en vrienden bouwen....lijkt me BS.
UAC en nog wat van die 'veiligheids opties' heeft zo zijn voor en nadelen.. Als ik bijvoorbeeld een gadget voor de sidebar wilde installeren, moest ik standaard 5 of 6 keer doorklikken voordat hij gedownload was en in mijn sidebar stond.. Dan vraag ik me toch af waarom dat zo moeilijk moet.. Al die beveiliging is heel leuk en aardig, maar ik vind persoonlijk dat het elkaar tegenwerkt en ergernis opwekt bij de gebruiker.. Persoonlijk vind ik dat men daar bij Microsoft wel wat beter mag samenwerken bij het bouwen van dingen. En zij bekijken het natuurlijk anders dan de gemiddelde gebruiker..
Vergelijkbaar bij ons op school: omdat de systeembeheerder toestemming moet vragen om zwervende profielen aan te maken voor iedereen, krijgt iedereen wanneer hij of zij een pagina met een flash filmpje opent een of andere rare melding van Microsoft Encarta.. Dat slaat nergens op, maar omdat je als systeembeheerder niet zomaar teostemming krijgt en er blijkbaar eerst heel veel moet worden overlegd binnen de directie (en zij zien natuurlijk het nut niet in waarom dat zou moeten.. aangezien zij minder op internet zitten dan leerlingen (only email en af en toe internet sites) hebben zij er natuurlijk minder last van. En daarom wordt het niet doorgevoerd.. Nouja, zo kan ik nog wel meer voorbeelden verzinnen over mensen die beslissingen moeten nemen voor andere mensen terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben hoe het in de situatie zelf verloopt.. Maar het was maar een voorbeeld hoe misschien ooit Windows verbeterd zou kunnen worden, door programmeurs in te huren die dichter bij de gebruikers staan, ofzo.. Net zoiets als mensen die voor half life een mod hadden gemaakt, en daarna gerecruited werden voor valve om mee spellen te ontwerpen.
Vergelijkbaar bij ons op school: omdat de systeembeheerder toestemming moet vragen om zwervende profielen aan te maken voor iedereen, krijgt iedereen wanneer hij of zij een pagina met een flash filmpje opent een of andere rare melding van Microsoft Encarta.. Dat slaat nergens op, maar omdat je als systeembeheerder niet zomaar teostemming krijgt en er blijkbaar eerst heel veel moet worden overlegd binnen de directie (en zij zien natuurlijk het nut niet in waarom dat zou moeten.. aangezien zij minder op internet zitten dan leerlingen (only email en af en toe internet sites) hebben zij er natuurlijk minder last van. En daarom wordt het niet doorgevoerd.. Nouja, zo kan ik nog wel meer voorbeelden verzinnen over mensen die beslissingen moeten nemen voor andere mensen terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben hoe het in de situatie zelf verloopt.. Maar het was maar een voorbeeld hoe misschien ooit Windows verbeterd zou kunnen worden, door programmeurs in te huren die dichter bij de gebruikers staan, ofzo.. Net zoiets als mensen die voor half life een mod hadden gemaakt, en daarna gerecruited werden voor valve om mee spellen te ontwerpen.
_@/'
Verwijderd
Bij nader inzien moet je in xp er ook op clicken, kortom mijn verhaal daarover klopt niet het is dus net zo handiganandus schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:08:
Deze snap ik niet precies?
Het enige verschil met XP is volgens mij dat het niet naar rechts uitklapt maar naar onder toch?
All Programs gaat hier na een mouse-over of klik open, en volgens mij was dat bij XP niet anders.
Je kan overigens de duur van die mouse-over veranderen (minder miliseconden), volgens mij zelfde truc als in XP (als je vind dat-ie niet snel genoeg open gaat bij een mouseover)
Zit nu ff te neuzen in het register om de mouse over reactie snelheid aan te passen
Ja, de clue ervan is dat je dan niet meer met je muis naar rechts hoeft te gaan, maar alleen omhoog en omlaag. even wennen, maar scheelt weer RSI, zeg maarVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 03:53:
[...]
Bij nader inzien moet je in xp er ook op clicken, kortom mijn verhaal daarover klopt niet het is dus net zo handigWat ik denk ik meer bedoelde is dat al je geinstalleerde programma's in het kader van het start menu verschijnen, dat vind ik een beetje onoverzichtelijk in zon klein vernstertje, maar ach dat zal ook wel weer wennen.
Je kan overigens ook het classic start menu doen, voor oldskool's sake
Zit nu ff te neuzen in het register om de mouse over reactie snelheid aan te passen
offtopic:
(Offtopic, want tech
)
Als ik het goed heb zou het hiermee moeten kunnen:
Open regedit, ga nu HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop, en dan zou je rechts ergens 'MenuShowDelay' moeten hebben (bij mij staat-ie nu op 400). Verander dat naar een waarde naar keuze (zoals 0), regedit afsluiten, computer opnieuw opstarten, en dan zou het volgens mij klikloos moeten gaan
Let wel op dat het 'All Programs'-menu dan, zodra je erover heen gaat, direkt openspringt (als je 0 invult), dus dat je dan gedoe kan krijgen met de rest van je start menu bereiken
Mind you: Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij klopt het wel, zo
Edit: Wel geprobeerd, en bovenstaande XP-trucje geldt alleen voor het classic start menu, niet voor het Vista start menu, dus je zal zelf even verder moeten zoeken
(Offtopic, want tech
Als ik het goed heb zou het hiermee moeten kunnen:
Open regedit, ga nu HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop, en dan zou je rechts ergens 'MenuShowDelay' moeten hebben (bij mij staat-ie nu op 400). Verander dat naar een waarde naar keuze (zoals 0), regedit afsluiten, computer opnieuw opstarten, en dan zou het volgens mij klikloos moeten gaan
Let wel op dat het 'All Programs'-menu dan, zodra je erover heen gaat, direkt openspringt (als je 0 invult), dus dat je dan gedoe kan krijgen met de rest van je start menu bereiken
Mind you: Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij klopt het wel, zo
Edit: Wel geprobeerd, en bovenstaande XP-trucje geldt alleen voor het classic start menu, niet voor het Vista start menu, dus je zal zelf even verder moeten zoeken
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-01-2007 04:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
oh dat het RSI voorkomt is harstikke mooi natuurlijk 
Ik morgen nog even zoeken naar de goede dword/key in vista mocht ik het vinden post ik het hier wel even. Iig bedankt
/me twijfelt of dit waar is: http://www.techworld.com/...sID=7675&pagtype=samechan
Als dit waar is dan voorzie ik een hoop gedonder voor de audio en video fanatiekelingen waaronder ik, ook voor mensen die zich alleen met legale zaken bezig houden.Is het film kijken via je tv out op je vidkaart dan ook voorbij? Dan zullen er waarschijnlijk een hoop work arounds en cracks komen. Ik vind vista verder heel tof, en ga morgen dan ook eens een gekochte beveiligde music afspelen en zelf zien of die mijn digitale outputs afsluit.
Ik morgen nog even zoeken naar de goede dword/key in vista mocht ik het vinden post ik het hier wel even. Iig bedankt
/me twijfelt of dit waar is: http://www.techworld.com/...sID=7675&pagtype=samechan
Als dit waar is dan voorzie ik een hoop gedonder voor de audio en video fanatiekelingen waaronder ik, ook voor mensen die zich alleen met legale zaken bezig houden.Is het film kijken via je tv out op je vidkaart dan ook voorbij? Dan zullen er waarschijnlijk een hoop work arounds en cracks komen. Ik vind vista verder heel tof, en ga morgen dan ook eens een gekochte beveiligde music afspelen en zelf zien of die mijn digitale outputs afsluit.
[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 04:51 ]
Op een Windows blog stond dat het niet waar is. Waar het op neerkomt: U2 brengt een nieuwe beveiligde CD uit. Deze CD vraagt aan de PC welke beveiligingsgradaties het ondersteunt en gaat zich downgraden als het er niet mee eens is. Het enige wat Vista doet is antwoord geven welke gradatie het ondersteunt. Als de cd van Linux geen antwoord krijgt gaat ie zich wellicht wel downgraden of weigeren af te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 04:36:
oh dat het RSI voorkomt is harstikke mooi natuurlijk
Ticking away the moments that make up the dull day
Maar zolang dat die cd ook in een gewone cdspeler werkt, kan je het toch afspelen neem ik aan?Radagast2005 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:40:
[...]
Op een Windows blog stond dat het niet waar is. Waar het op neerkomt: U2 brengt een nieuwe beveiligde CD uit. Deze CD vraagt aan de PC welke beveiligingsgradaties het ondersteunt en gaat zich downgraden als het er niet mee eens is. Het enige wat Vista doet is antwoord geven welke gradatie het ondersteunt. Als de cd van Linux geen antwoord krijgt gaat ie zich wellicht wel downgraden of weigeren af te spelen.
Misschien dat je ook een speciale cd-speler nodig hebt ofzo? (God forbidMayco schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:17:
[...]
Maar zolang dat die cd ook in een gewone cdspeler werkt, kan je het toch afspelen neem ik aan?

Maar het lijkt me van wel.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 04-01-2007 13:22 ]
Lijkt me wel, maar zoals die blogger al zei, dat is niet Microsoft's beslissing.Mayco schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:17:
[...]
Maar zolang dat die cd ook in een gewone cdspeler werkt, kan je het toch afspelen neem ik aan?
Ticking away the moments that make up the dull day
admin command prompt:Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:37:
Ik heb hier net in me logs gekeken, maar moet zeggen dat ik er weinig bij zie staan? Heel veel meldingen van Vista die een kms-server zoekt en niet meer kan vinden () (om het uur overigens, nogal veel
)
slmgr -sai 10080
zet het op 7 dagen ipv de standaard 2 uur
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Systeembouwer (System Builder), is een aparte status binnen Microsoft die een persoon of bedrijf kan krijgen,Sjah schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:16:
[...]
Ja en ik ben een systeembouwer, want ik bouw mijn eigen pc. Dat lijkt me goed genoeg, of wou jij zeggen dat het alleen geldt voor mensen die voor hun ooms en vrienden bouwen....lijkt me BS.
Mmm, feit blijft dat er zat winkels zijn waar je de oem zo meekrijgt. Wat die single-pack van Salland nou moet betekenen, is mij dan een beetje een raadsel. Ik bedoel: er zou toch duidelijk bij moeten staan dat bestellen als thuisbouwer geen zin heeft...
edit: ok nu heb ik het gevonden, bij Ms zelf nog wel: http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx
quote:
Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.
Kortom: een ongeopende single-pack mag ik volkomen legaal gebruiken. Een losse oem CD uit een 30-pack gehaald en zo verkocht, is niet legaal.
edit: ok nu heb ik het gevonden, bij Ms zelf nog wel: http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx
quote:
Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.
Kortom: een ongeopende single-pack mag ik volkomen legaal gebruiken. Een losse oem CD uit een 30-pack gehaald en zo verkocht, is niet legaal.
[ Voor 150% gewijzigd door Sjah op 04-01-2007 18:41 ]
Ik draai Vista nu een maandje ofzo en ik weet nog niet helemaal of ik ermee tevreden ben.
Config is een E6600 / 2GB, Intel 975X / S-ATAII HD's
Onder XP draait alles supersnel. Onder Vista eigenlijk ook...
Om een voorbeeld te geven;
mijn PC staat al heel de dag aan, enkel uTorrent draait en Outlook 2007.
Verder is er een remote desktop connectie om de e-mail remote te lezen.
Als ik dan 's avonds thuiskom en inlog dan lijkt alles ok. Maar als ik dan bv excel 2007 bestand wil openen duurt het zo ontzettend lang. Of soms duurt IE 7 ook erg lang met een nieuwe Tab openen.
Iemand ook deze ervaringen? Want ik draai niet veel programma's maar ik het het idee dat er een mem leak ofzo is.
[edit]
nog iets anders. Met remote desktop merk ik dat de sidebar erg veel refreshed, en er dus totaal niet mee te werken valt, dus remote + sidebar aan. Als je deze uitzet dan werkt alles goed. Iemand hier ook ervaring mee?
Als ik dan 's avonds thuiskom en inlog dan lijkt alles ok. Maar als ik dan bv excel 2007 bestand wil openen duurt het zo ontzettend lang. Of soms duurt IE 7 ook erg lang met een nieuwe Tab openen.
Iemand ook deze ervaringen? Want ik draai niet veel programma's maar ik het het idee dat er een mem leak ofzo is.
[edit]
nog iets anders. Met remote desktop merk ik dat de sidebar erg veel refreshed, en er dus totaal niet mee te werken valt, dus remote + sidebar aan. Als je deze uitzet dan werkt alles goed. Iemand hier ook ervaring mee?
[ Voor 14% gewijzigd door The Source op 05-01-2007 00:00 ]
Heb je al geprobeerd om in perfmon te kijken welk programma die vertraging veroorzaakt?The Source schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:29:
Ik draai Vista nu een maandje ofzo en ik weet nog niet helemaal of ik ermee tevreden ben.
Ik heb nu Ultimate Build 6000. Ik wil deze 30 dagen gaan testen om te kijken of ik Vista echt wil hebben. Ik heb dan ook geen key ingevoerd.
Op het eerste gezicht loopt alles erg snel en soepel en het ziet er netjes uit. Alleen mijn modem wordt nog niet gezien, maar daar zal ik even de drivers voor op zoeken. Zijn er nog dingen die de snelheid bevorderen die ik uit kan zetten? Ik wil er nu graag optimaal gebruik van maken.
Op het eerste gezicht loopt alles erg snel en soepel en het ziet er netjes uit. Alleen mijn modem wordt nog niet gezien, maar daar zal ik even de drivers voor op zoeken. Zijn er nog dingen die de snelheid bevorderen die ik uit kan zetten? Ik wil er nu graag optimaal gebruik van maken.
Check deze Tweak Guide eens, met diverse mogelijk uit te schakelen services.DaannO schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:50:
Ik heb nu Ultimate Build 6000. Ik wil deze 30 dagen gaan testen om te kijken of ik Vista echt wil hebben. Ik heb dan ook geen key ingevoerd.
Ik heb nu Windows XP Pro draaien op mijn 1e boot-partitie, en Vista als multi-boot op de 2e partitie.
Ik wil nu XP Pro opnieuw installeren, en dan is uiteraard de multi-boot verdwenen. Is het dan mogelijk om met VistaBootPro de XP partitie weer multi-bootable te maken, en dat Vista op de 2e partitie dus ook weer bootable is?
Ik wil nu XP Pro opnieuw installeren, en dan is uiteraard de multi-boot verdwenen. Is het dan mogelijk om met VistaBootPro de XP partitie weer multi-bootable te maken, en dat Vista op de 2e partitie dus ook weer bootable is?
Verwijderd
Microsoft heeft een nieuwe beta applicatie gelaunched genaamd Orbit;
http://www.liveside.net/b...e-for-tv-in-the-wild.aspx
Onder het artikel heeft iemand een link geplaatst voor een signup en de setup, ik kan hem helaas niet testen omdat hij alleen voor Ultimate werkt en dus niet voor Enterprise..... bummer
http://www.liveside.net/b...e-for-tv-in-the-wild.aspx
Onder het artikel heeft iemand een link geplaatst voor een signup en de setup, ik kan hem helaas niet testen omdat hij alleen voor Ultimate werkt en dus niet voor Enterprise..... bummer
Bedankt!DyStiC schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:15:
[...]
Check deze Tweak Guide eens, met diverse mogelijk uit te schakelen services.
Is het al bekend of Norton 2006 het zal doen onder vista? Ik denk dat je hem dan op backwards compatible moet zetten, en dan zal het geen probleem zijn toch? Of is er een andere antivirus aan te raden met vista?
NIET DOEN!!DaannO schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:44:
[...]
Bedankt!
Is het al bekend of Norton 2006 het zal doen onder vista? Ik denk dat je hem dan op backwards compatible moet zetten, en dan zal het geen probleem zijn toch? Of is er een andere antivirus aan te raden met vista?
een virus scanner zit ingebakken in je windows files en register, gaat helemaal mis bij vista, er zijn speciale versies beschikbaar van mcafee/avg die vista ondersteunen.
Coding 4 Fun!
Oke dan, bedankt. Dan gaan we eens die proberen.Vincenz0 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:04:
[...]
NIET DOEN!!
een virus scanner zit ingebakken in je windows files en register, gaat helemaal mis bij vista, er zijn speciale versies beschikbaar van mcafee/avg die vista ondersteunen.
Verwijderd
Ja idd, de laatste avg scanner doet het goed onder vista. http://www.grisoft.com/doc/1Vincenz0 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:04:
[...]
NIET DOEN!!
Verwijderd
Is het trouwens mogelijk om de Games Explorer aan te passen? Battlefield 2142 wordt hier namelijk niet herkend als spel (terwijl oudere spellen dat wel worden
) en ik wilde graag toch een cover en informatie toevoegen als dat mogelijk is.
Als virusscanner zou ik eigenlijk NOD32 aanraden, werkt ook prima onder Vista, ook onder 64bits (vreemd dat het nog NOD32 heet eigenlijk
)
Weet iemand of ZoneAlarm PRO al werkt onder Vista?
Weet iemand of ZoneAlarm PRO al werkt onder Vista?
Avast heeft een Vista virusscanner. Ik vind hem prima werken, en hij is nog gratis ook:
www.avast.com
www.avast.com
Gisteren Vista op m'n laptop geinstalleerd nadat ik hem al op m'n desktop had gebruikt. Bevalt wel prima, maar heb nog wel een aantal vragen.
-Hoe kan ik de icoontjes op desktop kleiner maken? Ze zijn ongeveer 3x zo groot als in XP
-Werkt BSplayer of VLC media player al goed onder Vista?
-Welke codecpack moet ik installeren? Heb er al een paar geprobeerd maar werkt allemaal niet echt lekker
Die nieuwe Cleartype was wel ff wennen trouwens, maar geloof dat ik hem nu wel prettig vind.
-Hoe kan ik de icoontjes op desktop kleiner maken? Ze zijn ongeveer 3x zo groot als in XP

-Werkt BSplayer of VLC media player al goed onder Vista?
-Welke codecpack moet ik installeren? Heb er al een paar geprobeerd maar werkt allemaal niet echt lekker

Die nieuwe Cleartype was wel ff wennen trouwens, maar geloof dat ik hem nu wel prettig vind.
[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 05-01-2007 13:06 ]
Verwijderd
Icoontjes op je desktop maak kleiner door het indrukken van de ctrl toets en dan te scrollen...
Wat betreft die players, try it out, media player classic werkt iig gegarandeerd goed.
Zoek eens op VistaCodecPack, dat werkte bij mij iig goed, ffdshow zou je ook kunnen proberen.
Wat betreft die players, try it out, media player classic werkt iig gegarandeerd goed.
Zoek eens op VistaCodecPack, dat werkte bij mij iig goed, ffdshow zou je ook kunnen proberen.
ctrl-muiswiel?sOid schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:03:
Gisteren Vista op m'n laptop geinstalleerd nadat ik hem al op m'n desktop had gebruikt. Bevalt wel prima, maar heb nog wel een aantal vragen.
Leef je uit
Hier wel-Werkt BSplayer of VLC media player al goed onder Vista?
Ik gebruik good old Klite codecpack, werkt prima-Welke codecpack moet ik installeren? Heb er al een paar geprobeerd maar werkt allemaal niet echt lekker
edit:
Laaaaat
Laaaaat

Chill! 
Leuke functie met die scroll, kende het al wel van Photoshop enzo maar wist niet dat het ook in Windows werkte nu
Heb VLC geloof ik al werkende zonder extra codecs!
Net ook Irfanview geinstalleerd maar de automatische bestandstoewijzingen zegmaar (dat ie standaard .jpg bestanden met IF opent bijvoorbeeld) werkt niet
Beetje jammer, maar zal nog wel veranderd worden
En ja, ik weet dat je dat tegenwoordig vrij makkelijk zelf in kan stellen
Leuke functie met die scroll, kende het al wel van Photoshop enzo maar wist niet dat het ook in Windows werkte nu
Heb VLC geloof ik al werkende zonder extra codecs!
Net ook Irfanview geinstalleerd maar de automatische bestandstoewijzingen zegmaar (dat ie standaard .jpg bestanden met IF opent bijvoorbeeld) werkt niet

Beetje jammer, maar zal nog wel veranderd worden
En ja, ik weet dat je dat tegenwoordig vrij makkelijk zelf in kan stellen
Ik probeer het ingebakken backup systeem van Vista eens uit..
Maar ik kan niets instellen wat ik in wil kunnen stellen..
Of kan het toch wel?
Het werkt als volgt:
Selecteer je drive waar je backup heen moet (niet eens een directory ofzo).
Daarna welke schijven je wil backuppen.. Maar ik wil niet m'n hele schijf backuppen, 2 directories wil ik want al die game install maken me niet zoveel uit eigenlijk.
Daarna krijg je welke type files, Pictures, Music .... enz.
Maar geen optie tot kiezen van extensie van de files.
Zijn er oplossingen voor dat het wat geavanceerder word?
Of kan het toch wel?
Het werkt als volgt:
Daarna welke schijven je wil backuppen.. Maar ik wil niet m'n hele schijf backuppen, 2 directories wil ik want al die game install maken me niet zoveel uit eigenlijk.
Iemand iets gelezen over Vista N versies. Ik vraag me af, nu je die zo makkelijk kan installen vanaf de DVD, (de BusinessN staat er ook op bijv.) zou je met een legale Business key je N kunnen activeren?
Hmm... Nog even een vraagje 
Is het mogelijk om de alt+tab en winkey+tab functie om te draaien?
Ik ben alttab natuurlijk gewent, maar ik vind die functionaliteit van winkeytab veel leuker/mooier/handiger, maar wil het liefst alttab blijven gebruiken, anders krijg ik volgensmij een heel stuk sneller RSI in m'n linker hand
Is het mogelijk om de alt+tab en winkey+tab functie om te draaien?
Ik ben alttab natuurlijk gewent, maar ik vind die functionaliteit van winkeytab veel leuker/mooier/handiger, maar wil het liefst alttab blijven gebruiken, anders krijg ik volgensmij een heel stuk sneller RSI in m'n linker hand
Ik las hier 64 bit heeft 32bit meegeleverd
heb direct OEM 64 bit UK bij een nieuw systeempje besteld maare, straks is die OEM weer speciaal. zonder 32bit
naja weet nog niet eens wat 64bit en 32bit nu precies voor gevolgen heeft voor mij
heb direct OEM 64 bit UK bij een nieuw systeempje besteld maare, straks is die OEM weer speciaal. zonder 32bit
naja weet nog niet eens wat 64bit en 32bit nu precies voor gevolgen heeft voor mij
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik gebruik zelf McAfee AntiVirus Enterprise 8.5i, die werkt erg makkelijk, geen gezeur en lekker licht. Ik zou sowieso de huis/tuin/keuken versie van McAfee en Norton vermijden, die zijn nogal bloated.Vincenz0 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:04:
[...]
NIET DOEN!!
Alleen jammer dat de huidige versie van MP Classic Aero tijdelijk uitschakelt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:07:
Had ik ook, wat ik gedaan heb is de oude ntbackup van XP gekopieerd. Zie hier voor uitleg:Tantuss schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:21:
http://episteme.arstechni...f/99609816/m/719008622831
Op een ander forum heb ik 't ook nagevraagd.. Dit was de reactie:Tantuss schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:21:
Of kan het toch wel?
Het werkt als volgt:
you can’t backup specific directories using these tools. You have to select files by file type.
I’m not going to try and justify this decision from Microsoft, but their explanation is that the backup tool is designed for home users, and the priority is that it be as simple as possible. IT users typically use third-party enterprise backup tools, anyway.
I will say that I’m using the tools built into Vista. Yes, it’s backup up some unnecessary folders for me, but I’d rather waste a little bit of disk space than to put the extra time into making sure just the files I really need are backed up. Storage is cheap.
Conclusie is dus eigenlijk, het kan niet wat ik wil en de backup tool is er op achteruit gegaan.
Nu heb ik 't zelf zo gedaan:
Backup met de standaard tool aangezet op de Outlook mail, want die kan wel backuppen als m'n outook openstaat.
Overige bestanden met een andere third-party tool..
En storage mag wel goedkoop zijn, maar ik heb geen zin om een 400 gb schijf te kopen voor een backup die eigenlijk ook in 20 gb past.
Weet wel wat je doet he, bij oem is het kiezen tussen 64 en 32bit, je krijgt niet beide, dat is alleen bij retail zo. 64bit zal wel goed werken bij je nieuwe systeem, maar er zijn nog altijd problemen met drivers voor oude randapparatuur die je misschien hebt, of software die niet compatible is.Tonton schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:16:
Ik las hier 64 bit heeft 32bit meegeleverd
Verwijderd
Ik vraag mij af wanneer hij bij surfspot te krijgen is, zal wel net zoveel gaan kosten als Windows XP upgrade, €50.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:53:
sja, de HvA is helaas nou niet bepaald snel als het gaat om het regelen van degelijke voorzieningen![]()
Zal wel weer eens ergens in maart ofzo worden bij ons![]()
Verwijderd
Ik heb vandaag NDAS beta-drivers ontvangen van Ximeta. Deze maken het gebruik van o.a. de Freecom Network Drive mogelijk in Vista.
Ze staan op www.caribbean-court.com/ximeta_ndas_3.20.1512_us_x86. De 64-bitversie staat op www.caribbean-court.com/ximeta_ndas_3.20.1512_us_x64.
Ik was dolgelukkig met deze support van Ximeta en hoop dat ik andere mensen ook op de goede weg heb geholpen. Ik heb de driver ook naar Freecom gestuurd en hopelijk passen zij hem officieel aan.
Ze staan op www.caribbean-court.com/ximeta_ndas_3.20.1512_us_x86. De 64-bitversie staat op www.caribbean-court.com/ximeta_ndas_3.20.1512_us_x64.
Ik was dolgelukkig met deze support van Ximeta en hoop dat ik andere mensen ook op de goede weg heb geholpen. Ik heb de driver ook naar Freecom gestuurd en hopelijk passen zij hem officieel aan.
Verwijderd
Enig idee wanneer de Nforce drivertjes komen? Ik heb hier een licencie via MSDN maar ik wacht eigenlijk tot al mijn hardewaren een goede drivert hebben.
Verwijderd
Met wat geluk kun je de RTM drivers al downloaden nog voor Vista uit isVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:36:
[...]
Enig idee wanneer de Nforce drivertjes komen? Ik heb hier een licencie via MSDN maar ik wacht eigenlijk tot al mijn hardewaren een goede drivert hebben.
Verwijderd
Hij is blijkbaar (nog) niet voor alle Geforce kaarten: http://www.nvidia.com/obj..._x86_97.46_supported.html
Op mijn GeforceFx 5900 wou hij ook niet installeren, maar de meegeleverde Vista drivers werken hier gelukkig al goed genoeg
Op mijn GeforceFx 5900 wou hij ook niet installeren, maar de meegeleverde Vista drivers werken hier gelukkig al goed genoeg
Ja bij mij niet, flink balen want had de oude drivers al geüninstalledVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:52:
Hij is blijkbaar (nog) niet voor alle Geforce kaarten: http://www.nvidia.com/obj..._x86_97.46_supported.html
En laptopvideo2go.com werkt ook niet
1024x768 resolutie ftw!
Verwijderd
Zou je ze ergens anders nog neer willen zetten? Heb de vorige beta al geinstalleerd staan maar merk een paar kleine minpunten aan die drivers!Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:50:
Ik heb vandaag NDAS beta-drivers ontvangen van Ximeta. Deze maken het gebruik van o.a. de Freecom Network Drive mogelijk in Vista.
Heb Vista (Final) weer geïnstalleerd, maar ik heb die tweak (wil het geen crack noemen
) gebruikt dat ik Vista heb geactiveerd via mijn beta key maar dat werkte nog gewoon, ik dacht dat ze dat hadden beveiligd. Ik heb gewoon alle update's, vond het wel grappig.
Heb nog wel een vraagje met het kopen van Vista, wanneer kan ik een oem versie van Vista mee krijgen? Alleen bij een nieuw moederbord en processor of ook al bij alleen een hardeschijf.
Heb nog wel een vraagje met het kopen van Vista, wanneer kan ik een oem versie van Vista mee krijgen? Alleen bij een nieuw moederbord en processor of ook al bij alleen een hardeschijf.
Maar dan moet je hem nog steeds activeren, want je beta key verloopt ergens in juni dacht ik.volvoboy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:15:
Heb Vista (Final) weer geïnstalleerd, maar ik heb die tweak (wil het geen crack noemen) gebruikt dat ik Vista heb geactiveerd via mijn beta key maar dat werkte nog gewoon, ik dacht dat ze dat hadden beveiligd. Ik heb gewoon alle update's, vond het wel grappig.
Maar tegen die tijd heb ik Vista al gekochtmartijn1992 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:18:
[...]
Maar dan moet je hem nog steeds activeren, want je beta key verloopt ergens in juni dacht ik.
Call me stupid... MiB?Vincenz0 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:37:
[...]
hij moet minimaal 230 MiB vrije ruimte hebben dan werkt het wel
ik zie het nut er alleen niet in om 230 MiB van mijn usb stick op te offeren, ik merk helemaal geen snelheid verschil...
Verwijderd
Die RTM drivers van nVidia zijn de 97.46 drivers, precies dezelfde als degenen die al op Windowsupdate staan sinds twee weken geleden, en al drie weken op laptopvideo2go.
Ik heb de MSDN versie van Vista in 't Nederlands nu een tijdje draaien (dual boot) en ben nog niet teruggeweest in XP sindsdien. Het systeem werkt naar mijn mening echt heerlijk. Alles werkt veel vloeiender en dat bevalt me wel. Ook vind ik de Sidebar een genot, al vind ik de functionaliteit wel beperkt. Ik had ooit filmpjes gezien dat de volumemixer in de sidebar aanwezig was en dat je MSN in de sitebar kon stoppen. Ik had eigenlijk verwacht dat die functionaliteit ook aanwezig zou zijn, maar dit zal wel later komen.
Een ander pluspunt vind ik de omgang met WebDAV. Windows kan nu eindelijk op een normale manier deze mappen mounten, bijvoorbeeld van een SharePoint site. In XP vond ik die uitwerking erg slecht, maar nu werkt het prima. Een groot voordeel voor mij!
Echter ik heb een erg naar probleem gehad. Ik heb een VPN-verbinding met de zaak. Ik was laatst even verbonden om wat met remote desktop te kunnen doen en een paar minuten later heb ik de verbinding weer verbroken en ik zag netjes dat de verbinding met het VPN weer verdween, net als in XP. De dagen daarna lekker wat dingen gedownload voor een aantal gig. Kreeg ik een mail van m'n zakelijke provider dat er ineens erg veel dataverkeer overheen ging. Wat bleek? Vista zei wel dat ik de verbinding met m'n VPN had verbroken, maar als ik naar het Netwerkcentrum ging, bleek de verbinding helemaal niet verbroken! En de knoppen om de verbinding te verbreken werkten ook niet goed! Ik kon erop drukken, hij gaf de melding dat de verbinding was verbroken, maar als ik weer op de verbinding klikte, zag ik in de werkbalk nog steeds een knop "Deze verbinding verbreken", oftewel de verbinding was toch nog actief. Voor de zekerheid de pc maar opnieuw opgestart en toen was het probleem eindelijk wel verholpen.
Gevolg? Providerrekening van 300 euro meer dan normaal

Nu stottert het nog af en toe een beetje. Erg brak.
Een ander pluspunt vind ik de omgang met WebDAV. Windows kan nu eindelijk op een normale manier deze mappen mounten, bijvoorbeeld van een SharePoint site. In XP vond ik die uitwerking erg slecht, maar nu werkt het prima. Een groot voordeel voor mij!
Echter ik heb een erg naar probleem gehad. Ik heb een VPN-verbinding met de zaak. Ik was laatst even verbonden om wat met remote desktop te kunnen doen en een paar minuten later heb ik de verbinding weer verbroken en ik zag netjes dat de verbinding met het VPN weer verdween, net als in XP. De dagen daarna lekker wat dingen gedownload voor een aantal gig. Kreeg ik een mail van m'n zakelijke provider dat er ineens erg veel dataverkeer overheen ging. Wat bleek? Vista zei wel dat ik de verbinding met m'n VPN had verbroken, maar als ik naar het Netwerkcentrum ging, bleek de verbinding helemaal niet verbroken! En de knoppen om de verbinding te verbreken werkten ook niet goed! Ik kon erop drukken, hij gaf de melding dat de verbinding was verbroken, maar als ik weer op de verbinding klikte, zag ik in de werkbalk nog steeds een knop "Deze verbinding verbreken", oftewel de verbinding was toch nog actief. Voor de zekerheid de pc maar opnieuw opgestart en toen was het probleem eindelijk wel verholpen.
Gevolg? Providerrekening van 300 euro meer dan normaal
Nu stottert het nog af en toe een beetje. Erg brak.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Dat zijn toch best oude drivers?
De .46 heb ik al een tijdje niet meer, draai nu de .52
Nvidia mag wel opschieten met z'n drivertjes, nog 24 dagen
(Volgens mij wordt er al weken heftig gestresst op het nvidia driver-devlab
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 06-01-2007 11:47 ]
Verwijderd
nVidia beweert dat dit de final rtm drivers zijn lijkt het wel..anandus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:46:
[...]
Dat zijn toch best oude drivers?
De .46 heb ik al een tijdje niet meer, draai nu de .52
Nvidia mag wel opschieten met z'n drivertjes, nog 24 dagen
(Volgens mij wordt er al weken heftig gestresst op het nvidia driver-devlab)
Mja heel raar is dat Battlefield 2142 echt niet wilde starten met .46 en met .52 opeens weer wel.
Overigens, met betrekking tot mijn vraag over de games explorer. Is het iemand al gelukt om een spel toe te voegen die niet ondersteunt wordt, of ben ik de enige die dat interessant vindt?
Iemand die het gelukt is: http://www.hak5.org/forums/viewtopic.php?t=3821 (onderaan)
Screen (sorry voor de grootte, maar het is mijn plaatje niet):

De manier die hij beschrijft werkt hier echter niet
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 12:13 ]
Verwijderd
Wat ik niet begrijp, is dat ik een score van 4,5 heb met de originle installatie van Vista met mijn videokaart (NVidia 7600 GS) en na de installatie van de allerlaatste NVidia-drivers ik terugval naar 4,4.
Wie weet er een verklaring voor en hoe kan ik mijn score "opboosten" (zonder natuurlijk een nieuwe kaart te kopen)?
Wie weet er een verklaring voor en hoe kan ik mijn score "opboosten" (zonder natuurlijk een nieuwe kaart te kopen)?
Verwijderd
waarschijnlijk presteerd die driver wat minder dan je vorige. Althans dit lijkt me logisch.
Waarschijn zal dat wel vooruitgaan naarmate en meer ervaring is met het maken van drivers voor vista.
Ik zou even afwachten, waarschijnlijk merk je niks van zon klein verschil als 0,1 punten
Waarschijn zal dat wel vooruitgaan naarmate en meer ervaring is met het maken van drivers voor vista.
Ik zou even afwachten, waarschijnlijk merk je niks van zon klein verschil als 0,1 punten
beste Arcanedevil
werkt bij jou need for speed carbon? als ik heb installeern en opstart krijg ik dat EA logo en dan gaat hij terug naar windows en zegt ie kan dit programma niet openen
werkt bij jou need for speed carbon? als ik heb installeern en opstart krijg ik dat EA logo en dan gaat hij terug naar windows en zegt ie kan dit programma niet openen
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
welke videokaart/driver gebruik je?verbraakje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
beste Arcanedevil
ik gebruik de ati x800 gto op xp runde hij prima!
Verwijderd
Carbon heb ik nog nooit gespeeld, dus daar kan je ik weinig over vertellen helaas..verbraakje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
beste Arcanedevil
Edit: Ik snap je vraag al. Die screen is niet van mij, maar van een ander!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 14:24 ]
ow sorry zie het nu pas dat het niet jou plaatje is mijn fout weet iemand anders het ?
Verwijderd
maar onder vista gebruik je nu geen beta driver daarvoor? Ik heb niet op de hoogte van drivers voor ati kaarten onder vista omdat ik een nvidia kaart heb. Maar als dat dus een beta is kan het goed zijn dat het niet werkt, even wachten op een nieuwe versie dan maarverbraakje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:20:
ik gebruik de ati x800 gto op xp runde hij prima!
LOL ik sla de plank flink mis ik dacht het spel zelf maar het gaat dus over het lijstje met games in vista...
EDIT:
@Arcanedevil ok dan zat ik er dus 2x naast

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 14:43 ]
Verwijderd
Nee, hij vraagt wel degelijk naar ervaringen met het spel zelf. Hij dacht alleen dat ik dat spel in bezit had vanwege mijn screen en stelde daarom aan mij de vraagVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:24:
[...]
maar onder vista gebruik je nu geen beta driver daarvoor? Ik heb niet op de hoogte van drivers voor ati kaarten onder vista omdat ik een nvidia kaart heb. Maar als dat dus een beta is kan het goed zijn dat het niet werkt, even wachten op een nieuwe versie dan maar
LOL ik sla de plank flink mis ik dacht het spel zelf maar het gaat dus over het lijstje met games in vista...
Helemaal mee eens. Echter begin ik wel op een paar problemen te stuiten: als ik in mediacenter ga en ik wil msn live erin gebruiken, dan wordt dat nog niet ondersteund. Best jammer want ik wil wel eens zien hoe dat eruit ziet. En mn sidebar wil geen widgets meer installeren?! Iemand ook dit probleem, ik heb het nu met 2 verschillende browsers geprobeerd, maar installeren doet hij niet.Ik heb de MSDN versie van Vista in 't Nederlands nu een tijdje draaien (dual boot) en ben nog niet teruggeweest in XP sindsdien. Het systeem werkt naar mijn mening echt heerlijk. Alles werkt veel vloeiender en dat bevalt me wel. Ook vind ik de Sidebar een genot, al vind ik de functionaliteit wel beperkt. Ik had ooit filmpjes gezien dat de volumemixer in de sidebar aanwezig was en dat je MSN in de sitebar kon stoppen. Ik had eigenlijk verwacht dat die functionaliteit ook aanwezig zou zijn, maar dit zal wel later komen.
Ik draai nog steeds RC2, maar weet nog niet welke Vista ik moet kopen.
Er zijn 2 functionaliteiten die ik echt nodig heb: Remote Desktop (voor laptopje connecten vanaf de bank) en MCE (voor Xbox360). Hierdoor zit ik automatisch vast aan de mega dure ultimate versie.
Misschien moet ik maar een Home Premium kopen (mce2005 oem + coupon is niet duur
) en voor het remote connecten maar een third party tool zien te vinden.
Heeft iemand al ervaring met een losse remote desktop tool op vista die normaal te benaderen is met de standaard windows RDP client?
Er zijn 2 functionaliteiten die ik echt nodig heb: Remote Desktop (voor laptopje connecten vanaf de bank) en MCE (voor Xbox360). Hierdoor zit ik automatisch vast aan de mega dure ultimate versie.
Misschien moet ik maar een Home Premium kopen (mce2005 oem + coupon is niet duur
Heeft iemand al ervaring met een losse remote desktop tool op vista die normaal te benaderen is met de standaard windows RDP client?
Verwijderd
Welke kaart heb jij? Ik heb zelf een Asus en7600gs (512mb), en haal bij Grafisch een 4.2 en bij Grafische weergave voor spellen een 4.4.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:54:
Wat ik niet begrijp, is dat ik een score van 4,5 heb met de originle installatie van Vista met mijn videokaart (NVidia 7600 GS) en na de installatie van de allerlaatste NVidia-drivers ik terugval naar 4,4.
Wat ik merk als ik Vista op mijn PC boot, is dat mijn HDD (Maxtor 6L160M0, 160 GB SATA) bij het minste of geringste gaat lopen 'ratelen'. Als ik dan zie welke programma's er actief zijn, kan ik geen bijzonderheden bespeuren. In XP is mijn HDD voor het grootste deel vrijwel geluidloos. Dit weerhoudt mij er voorlopig van om over te stappen naar Vista, want ik heb sterk de indruk dat dit mijn performance niet ten goede komt. Ik had bij mijn Device Manager al cache writing (o.i.d.) enabled, maar het maakte verder niet veel uit. Zijn er meer mensen met deze HDD (of niet) met soortgelijke ervaringen? Evt. tips etc.? 
Edit: Heb een nForce4 moederbord (schijnen nog wat issues voor te zijn, al weet ik niet of dit te maken heeft met mijn HDD) en een AMD Athlon 64 3500+, lijkt mij voldoende voor Vista.
Edit: Heb een nForce4 moederbord (schijnen nog wat issues voor te zijn, al weet ik niet of dit te maken heeft met mijn HDD) en een AMD Athlon 64 3500+, lijkt mij voldoende voor Vista.
[ Voor 13% gewijzigd door Eyradir op 06-01-2007 17:15 ]
Verwijderd
Ik heb 2 dezelfde HDD's in een raid0 hangen en ze zijn zo stil als wat. Als je XP boot doet hij het niet? Maw, hij rateld nergens tegenaan?Eyradir schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:12:
Wat ik merk als ik Vista op mijn PC boot, is dat mijn HDD (Maxtor 6L160M0, 160 GB SATA) bij het minste of geringste gaat lopen 'ratelen'. Als ik dan zie welke programma's er actief zijn, kan ik geen bijzonderheden bespeuren. In XP is mijn HDD voor het grootste deel vrijwel geluidloos. Dit weerhoudt mij er voorlopig van om over te stappen naar Vista, want ik heb sterk de indruk dat dit mijn performance niet ten goede komt. Ik had bij mijn Device Manager al cache writing (o.i.d.) enabled, maar het maakte verder niet veel uit. Zijn er meer mensen met deze HDD (of niet) met soortgelijke ervaringen? Evt. tips etc.?
ExactVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:18:
[...]
Ik heb 2 dezelfde HDD's in een raid0 hangen en ze zijn zo stil als wat. Als je XP boot doet hij het niet? Maw, hij rateld nergens tegenaan?
Vista heeft een index service, hij is nu nog bezig met je hard disk te indexeren en te defragmenteren, als hij na een paar dagen aanstaan daar klaar mee is is het veel sneller zoeken en sneller opstartenEyradir schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:12:
Coding 4 Fun!
Viel mij ook op, die constante disk access, iets wat ik in XP niet heb. Om de vier seconden ofzo is er hoorbare diskactiviteit, ik heb eens met filemon gekeken wat daarvan de oorzaak is, en het is windows zelf die daar verantwoordelijk voor is. Windows update dan systeembestanden die horen bij NTFS (C:\$MFT, C:\$LOGFILE, c:\$BITMAP).Eyradir schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:12:
Ik had vista geinstalleerd op een Intel Centrino laptopje met de daarbij horende grafische kaart van intel, die wel herkend werd in vista maar geen shared ram toegewezen krijgt. Vista geeft gezellig 0 mb ram aan voor video.
En intel is schijnbaar te beroerd om de 82855 te ondersteunen.
Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
En intel is schijnbaar te beroerd om de 82855 te ondersteunen.
Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
dr snuggles schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Met de Creative drivers (beta) is het al een tijdje mogelijk om 5.1 te krijgen voor een Audigy. Met jouw drivers werken nu dus ook de Soundblaster Live kaarten. De volledige lijst staat hier.
Het enige wat nog opgelost moet worden is dat stereo geluid ook weer door je geluidskaart naar 5.1 kan worden "ge-upmixed", nu blijft stereo geluid stereo en 5.1 blijft 5.1.
Ik heb nu deze drivers geinstalleerd voor mijn live kaart. Echter doet alleen de center speaker het ipv alle 5 de speakers. Ik krijg namelijk tijdens de installatie een fout melding dat de 2e poort niet geinstalleerd kan worden. Heeft iemand dit nog meer meegemaakt?WoutF schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:01:
Voor mensen met Creative kaarten, 5.1 geluid is mogelijk! Nog niet via officiële drivers, maar wel via die van kX
http://forums.creative.co....id=Vista&message.id=3715
Je moet NFS in compatibiliteits modus opstarten, dan werkt het wel. Als ik me niet vergis moet je het op XPSP2 zetten. Dit werkt bij mij wel.verbraakje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
beste Arcanedevil
Ik draai nu ook sinds 2 dagen de nl ultimate versie, werkt super.
Ik heb een paar vragen:
1. Welk brandprogramma kan ik gebruiken? Nero 7 premium werkt niet meer.
Als ik sommige programma`s start zoals winrar, dan wordt het scherm even donker en dan geeft hij aan dat een onbekend programma toegang wil krijgen tot de computer, dat moet ik dan toestaan.
2. Hoe kan ik dit permanent toestaan?
3. Mijn prullenbak is ineens verdwenen van mijn scherm, ik heb al geprobeerd deze terug te halen, maar zonder resultaat. Hoe kan ik dit doen?
Ik heb een paar vragen:
Als ik sommige programma`s start zoals winrar, dan wordt het scherm even donker en dan geeft hij aan dat een onbekend programma toegang wil krijgen tot de computer, dat moet ik dan toestaan.
3. Mijn prullenbak is ineens verdwenen van mijn scherm, ik heb al geprobeerd deze terug te halen, maar zonder resultaat. Hoe kan ik dit doen?
Verwijderd
\laatste officele versie van nero werkt anders prima hier hoor onder vista, het staat nu zelfs aangegeven op de nero site.peppie71 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:38:
Ik draai nu ook sinds 2 dagen de nl ultimate versie, werkt super.
Ik heb een paar vragen:
Omdat ik mijn Windows XP SP2 install een beetje had verkracht door wat illegale activiteiten
, heb ik deze er maar afgegooid en Windows Vista Build 6000 geinstalleerd, en damn, wat een pracht OS! Niets meer dan lof. Voelt erg stabiel en degelijk aan (heb em nog maar anderhalf dag draaien). Sneller dan XP bij mij was, en nee, komt niet omdat dit een verse install is.
Heel erg gebruiksvriendelijk en voor mij als Home entertainment geek is de Media Center Add-on echt ideaal. Ik ga dan 30 januari zeker een Windows Vista Home Premium OEM dvd'tje halen, zal mijn eerste legale Windows worden

Heel erg gebruiksvriendelijk en voor mij als Home entertainment geek is de Media Center Add-on echt ideaal. Ik ga dan 30 januari zeker een Windows Vista Home Premium OEM dvd'tje halen, zal mijn eerste legale Windows worden
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Beetje pielen met windows defender/gebruikersaccounts opties/security center.peppie71 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:38:
Geloof dat deze instelling bij gebruikersaccounts zit maar je moet ze maar even allemaal doorlopen.
Hier zit hij: Control panel -> Security -> User accountcontrol uitschakelen.sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:31:
[...]
Beetje pielen met windows defender/gebruikersaccounts opties/security center.
Geloof dat deze instelling bij gebruikersaccounts zit maar je moet ze maar even allemaal doorlopen.
Edit: overgins valt het me op dat er verdomd weinig widgets beschikbaar zijn. Het zal nog wel te maken hebben dat hij niet breed beschikbaar is. Laten we hopen dat hier verandering in komt.
[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 06-01-2007 22:35 ]
Ja dit viel mij ook opDaannO schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:33:
[...]
Hier zit hij: Control panel -> Security -> User accountcontrol uitschakelen.
Edit: overgins valt het me op dat er verdomd weinig widgets beschikbaar zijn. Het zal nog wel te maken hebben dat hij niet breed beschikbaar is. Laten we hopen dat hier verandering in komt.
Ik heb op het ogenblik de 'Photo of the day' van National Georaphic channel, het weer, een gewone klok en een uitgebreide kalender.
Wil graag nog een werkende battery status en emailchecker...
Zo ziet die van mij er uit:sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Ja dit viel mij ook op
Ik heb op het ogenblik de 'Photo of the day' van National Georaphic channel, het weer, een gewone klok en een uitgebreide kalender.
Wil graag nog een werkende battery status en emailchecker...

Nu even zo trouwens:

Echter is die klok erg lelijk en past hij gewoon niet bij de Vista look.
[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 06-01-2007 22:43 ]
Wat is die onderste? Was ik al naar opzoek maar kon hem nergens vinden, zal even screenshotje maken van die van mij.DaannO schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:40:
[...]
Zo ziet die van mij eruit:
[afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 06-01-2007 22:49 ]
Link: http://gallery.microsoft....33c-9e3d-ad209b0ecd40&l=1sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:42:
[...]
Wat is die onderste? Was ik al naar opzoek maar kon hem nergens vinden, zal even screenshotje maken van die van mij.
Op mijn 2e screen van mijn vorige post zie je ook dat ik een adsl metertje heb: http://gallery.microsoft....a14-9725-0bc6cd5d9872&l=1
ik heb dus problemen met die widgets die ik download, als ik ze download en installeer dan komen ze niet op mijn sidebar, nog in het venster waar je side dingen kan toevoegen...
Het heeft ooit wel gewerkt maar nu niet meer.. wel jammer iemand een oplossing hiervoor?
Het heeft ooit wel gewerkt maar nu niet meer.. wel jammer iemand een oplossing hiervoor?
Ik had dit inderdaad ook. Ben er achter gekomen dat het komt doordat sommige widgets ontwikkeld zijn voor RC1, en die werken niet met Build 6000. Alleen Beta 2 widgets werken, dus je moet even kijken voor welke build ze zijn gemaakt.bibawa schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:51:
ik heb dus problemen met die widgets die ik download, als ik ze download en installeer dan komen ze niet op mijn sidebar, nog in het venster waar je side dingen kan toevoegen...
Vreemd, ik krijg hem niet geinstalleerd

Heb dat probleem al bij een paar gadgets gehad (wat een belachelijke vertaling trouwens, maargoed). Misschien komt het omdat ik x64 draai?
Lol, spuitelf

Wel vreemd dat hij bij jou wel werkt... Ik draai trouwens Vista RTM x64.
[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 06-01-2007 22:56 ]
Dat is inderdaad vreemd. Ik denk dat het gehele widgets gebeuren nog niet optimaal is, vooral omdat de meeste widgets voor Beta 2 zijn. Dit zal over een maand wel goed komen.sOid schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:54:
[...]
Vreemd, ik krijg hem niet geinstalleerd
Heb dat probleem al bij een paar gadgets gehad (wat een belachelijke vertaling trouwens, maargoed). Misschien komt het omdat ik x64 draai?
Dan geef je hem toch een andere lookDaannO schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:40:
[...]
Als je in de opties van de klok kijkt, kan je andere kiezen. Ik heb het horloge, en als tekst er in "IWC". Net echt
PWM schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
[...]
Dan geef je hem toch een andere look
Als je in de opties van de klok kijkt, kan je andere kiezen. Ik heb het horloge, en als tekst er in "IWC". Net echt
Bedankt
Weet iemand toevallig waarom Vista bij mij niet wil booten zonder de DVD in de drive? Krijg de melding NTLDR missing... Met DVD er in werkt het wel...
Zie ook Image terug gezet, maar vind bootdisk niet meer...
Verder werkt Vista wel goed...
Maar blijf voorlopig toch bij XP denk ik.
Zie ook Image terug gezet, maar vind bootdisk niet meer...
Verder werkt Vista wel goed...
[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 07-01-2007 00:09 ]
mogelijk is dit iets voor de topicstart om even bij het readyboost verhaaltje te zetten:
windows heeft wel eens de neiging om usb schijven "fout" te benchmarken voor de readyboost functie.
dit is de truck om er omheen te komen en readyboost te forceren. (dit trucje ze je dus ook in staat om gewone usb hd's te gebruiken.
start regedit (gewoon intikken in zoekbalkje in startmenu)
ga naar: HKLM (Local Machine)\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\EMDgmt
zoek je usb ding op.
verander doretestdevice naar 0
verander device status naar 2
verander readspeedkbs naar 1000 of hoger
verander writespeedkbs naar 1000 of hoger
en voila, readyboost werkt op zo'n beetje elke schijf die je wilt....
wel ff opletten, als je usbding echt traag is gaat de prestaties alleen maar achteruit
windows heeft wel eens de neiging om usb schijven "fout" te benchmarken voor de readyboost functie.
dit is de truck om er omheen te komen en readyboost te forceren. (dit trucje ze je dus ook in staat om gewone usb hd's te gebruiken.
start regedit (gewoon intikken in zoekbalkje in startmenu)
ga naar: HKLM (Local Machine)\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\EMDgmt
zoek je usb ding op.
verander doretestdevice naar 0
verander device status naar 2
verander readspeedkbs naar 1000 of hoger
verander writespeedkbs naar 1000 of hoger
en voila, readyboost werkt op zo'n beetje elke schijf die je wilt....
wel ff opletten, als je usbding echt traag is gaat de prestaties alleen maar achteruit
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hallo.
Ik zit nu al geheel de avond te klooien maar ik kom er niet uit.
Ik heb windows vista via ma3d. nu heb ik deze geinstalleerd en pakte met deze installatie ook gelijk de drivers voor mijn chipset en videokaart mij.
hardstikke handig voor een doorsnee gebruiker. alleen wil ik liever men eigen driver voor met name mijn videokaart!.
Nu heb ik de nieuwste drivers gedownload van nvidia. en wilde deze installeren. hij installeert ze wel maar als die klaar is zegt die "no actions" . en blijft de driver van mijn videokaart gewoon op WDDM staan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat eruit krijg? ik wil het liefst namelijk ook gewoon mijn nvidia controlpanel terug en in rivatuner kunnen werken. maar dat gaat nu helaas allemaal niet...
alvast bedankt voor de hulp.
Ik zit nu al geheel de avond te klooien maar ik kom er niet uit.
Ik heb windows vista via ma3d. nu heb ik deze geinstalleerd en pakte met deze installatie ook gelijk de drivers voor mijn chipset en videokaart mij.
hardstikke handig voor een doorsnee gebruiker. alleen wil ik liever men eigen driver voor met name mijn videokaart!.
Nu heb ik de nieuwste drivers gedownload van nvidia. en wilde deze installeren. hij installeert ze wel maar als die klaar is zegt die "no actions" . en blijft de driver van mijn videokaart gewoon op WDDM staan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat eruit krijg? ik wil het liefst namelijk ook gewoon mijn nvidia controlpanel terug en in rivatuner kunnen werken. maar dat gaat nu helaas allemaal niet...
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Voor zover ik weet zijn er nog geen nVidia drivers die het doen onder Rivatuner (ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen).ikbengoofy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:29:
En voor het control panel moet je wachten tot nvidia met de uiteindelijke versie voor Vista uitkomt.
Als je echter doelt op het oude XP control panel, vrees ik dat je die niet meer te zien krijgt onder Vista (
Mij is het in ieder geval niet gelukt om het oude control panel neer te zetten. Hopen dat nVidia hem alsnog erbij zet.
Wat voor drivers had je in gedachten dan? XP-drivers ofzo?
Final drivers zijn er met Control Panel. meuktracker: nVidia ForceWare 97.46 WHQL Vista final
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 8) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag