[PC] Trackmania Nations (Forever) deel 5

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 54.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen kunnen niet op bij mij. nu heb ik per ongeluk die locatos veranderd in winrar bestand en krijg ik niet terug veranderd.(Opnieuw downloade heeft ook geen zin). Hier baal ik echt van, heeft een van jullie misschien een oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Een locater is een tekstbestand met een url erin.

Die url verwijst naar de locatie van het plaatje.
Dus, staat je plaatje op http://plaatje.nl/nations/tmn.jpg, dan komt in de locator alleen die

locatie te staan 'http://plaatje.nl/nations/tmn.jpg'

Nieuw tekstdocument aanmaken, url erin plakken, opslaan en het bestand renamen naar tmn.jpg.loc

De bestandsnaam is altijd afbeeldingnaam+ .loc

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 21:37

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Net even de volgende website in de TS opgenomen: TM-Creative

Deze site staat vol met tutorials over vanalles over het customizen van al je TM werk. Mods, MT, skins, echt vanalles wordt er besproken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:16
Weeeh :'(
Een crash tijdens een solo race, nu zijn al mijn gouden en zilveren medailles weg (ik had zelfs 1 groene!). Was net halverwege de 2e ronde solo races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik ga komende week een klein tournooitje organiseren en ik heb ondertussen al zo'n 30 tal inschrijvingen. Ik heb een (dedicated linux) server met aseco en een lokale mysql database. Alles werkt erg lekker, maar ik ben op zoek hoe ik mensen op de server kan toelaten op basis van hun login. Zodat ik in een of ander bestandje alle login's kan zetten en dan een passwoord op de server zodat alleen mensen met een 'juiste' login erop komen :).

Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen bereiken ? Ik heb al een tijdje doorgebracht in de aseco_rasp folder en daar wat xml/php files zitten doorzoeken, maar ik kon niet direct iets vinden. Ook google en het officiele tm-forum hebben niets opgeleverd. Dit is echter mogelijk omdat ik al twee servers heb bezocht waarbij op basis van je login je toegelaten werd (of niet).

Anders wordt het wel erg lastig om te zorgen dat er geen 'verkeerde' spelers op de server komen, aangezien het passwoord op een publiek deel van een forum komt. Ook wil ik tijdens de finale niet meer mensen dan de finalisten toelaten om lagg te voorkomen (mijn upload is niet oneindig :( ). Hopelijk kan iemand me verderhelpen :).

Nu ik weer een 6tal weken bezig ben met trackmania begint het allemaal weer erg lekker te gaan en ik heb er meer plezier in dan ooit. De leuke clan waar ik inzit draagt natuurlijk een deel bij :). Hopelijk komt trackmania forever snel en gaat die de tekortkomingen van tmn oplossen. Wat een heerlijk spel toch _/-\o_ .

Doen er mensen mee aan de clanbase opencup ? Ik heb me ingeschreven voor zowel de 1v1 als de 2v2 met niveau 5, geen idee of ik daar een correcte schatting heb gemaakt :P. Het mappack is ook al vrijgegeven, maar ik vind het persoonlijk geen echt leuke of goede tracks. Geef mij dan maar véél liever het laatste ESWC mappack.
Red devil schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:43:
Weeeh :'(
Een crash tijdens een solo race, nu zijn al mijn gouden en zilveren medailles weg (ik had zelfs 1 groene!). Was net halverwege de 2e ronde solo races.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar de de golden medailles zijn meestal wel erg simpel te halen ;). Heb het afgelopen half uur even voor de fun alle pro tracks nadeo gereden, ik meen me te herinneren dat ik daar vroeger toch net wel wat meer moeite/tijd heb in moeten steken :+ .

[ Voor 34% gewijzigd door DeadLock op 13-03-2008 08:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 20:53

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Je kan zoiets wel met PHP bereiken. Je moet dan een event aan onPlayerConnect hangen die de inloggende login controleerd met een gegeven array en dan daar je conslusies uit trekken. Het is niet zo erg netjes, maarja het werkt.

Ik heb laatst per ongeluk al mijn aseco bestanden weggemikt (nieuwe server, iets te snel format C op de oude gedaan :/ ), maar het is snel te maken. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Hey Petje ligt je server eruit?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ja hij lag idd plat, is gefixt. Geen idee hoe of wat, moet de logs ff doorspitten

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Basti504 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:05:
Je kan zoiets wel met PHP bereiken. Je moet dan een event aan onPlayerConnect hangen die de inloggende login controleerd met een gegeven array en dan daar je conslusies uit trekken. Het is niet zo erg netjes, maarja het werkt.

Ik heb laatst per ongeluk al mijn aseco bestanden weggemikt (nieuwe server, iets te snel format C op de oude gedaan :/ ), maar het is snel te maken. :)
Jep, zo iets had ik ook al bedacht, maar ik heb echt 0 kennis van php, dan gaat het nogal moeilijk worden :+.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Ik kan het wel ff snel voor je maken, als dat nodig is, dan post ik het hier wel. Dan heeft de rest van de mensheid er ook nog wat aan :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Basti504 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:31:
Ik kan het wel ff snel voor je maken, als dat nodig is, dan post ik het hier wel. Dan heeft de rest van de mensheid er ook nog wat aan :P
Dat zou prachtig zijn _/-\o_ .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: ben er al achter

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
Weet niet of het al een keer gezegt was in dit topic (mijn excuses dan), maar deze week of volgende week gaat de open beta van start van TrackMania Nations Forever.

Laatste officiele releasedatum van TMN en TMU Forever is 11 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:13:
Weet niet of het al een keer gezegt was in dit topic (mijn excuses dan), maar deze week of volgende week gaat de open beta van start van TrackMania Nations Forever.

Laatste officiele releasedatum van TMN en TMU Forever is 11 april.
Deze datum kende ik nog niet. Ik was al benieuwd wanneer ze getest konden worden en uit kwamen.

Ik speel dit spel al een tijdje niet meer, dankzij Project Torque. :P Daar wacht ik nog even op de grote patch die deze week uitkomt. Lost deze belangrijke problemen op voor mij dan heeft Trackmania een concurrent en anders niet.

Trackmania blijft nog wel de favoriet. ;) :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat die Nations Forever ook gratis worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:29:
Gaat die Nations Forever ook gratis worden?
Ja :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=13245

Daar staat hoe jij je in kan schrijven voor de (half) open betatests voor TMNF!

Let op: je hebt wel TrackMania United nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

EDIT schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:48:
http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=13245

Daar staat hoe jij je in kan schrijven voor de (half) open betatests voor TMNF!

Let op: je hebt wel TrackMania United nodig!
Daar zat ik dus op te wachten :)

En nu afwachten... :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Iedereen die zich heeft opgegeven is tester :)
Als ik Florents bericht op het TM forum mag geloven heeft hij al 3x TMNF/TMUF opnieuw moeten uploaden omdat ze telkens nog even per se iets wilden fixen voor deze Beta 4 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

EDIT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:02:
Iedereen die zich heeft opgegeven is tester :)
Als ik Florents bericht op het TM forum mag geloven heeft hij al 3x TMNF/TMUF opnieuw moeten uploaden omdat ze telkens nog even per se iets wilden fixen voor deze Beta 4 release.
Vraagje, heb jij toegang tot TrackMania Forever Beta test forum? Ik wel, maar ik heb totaal geen mailtje gehad dat ik uitgeloot ben :?

Ik zit wel in de groep TMF Alpha Testers, dus ik ben nu maar de beta aan het downloaden.

Edit:

Het werkt nu allemaal, account aangemaakt. Was alleen mijn account naar vergeten omdat Basti504 al bezet was (mijn TMU account) daarom had ik er iets anders van gemaakt, maar dat wist ik zo gouw niet meer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Basti504 op 29-03-2008 23:34 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ja ik heb daar toegang tot. Test Forever sinds eind februari.

Voor zover ik weet heeft niemand daar een mail over gehad. Misschien is het net zoals bij de TMU beta's, dat mensen ong. 4 weken na het uitkomen van het spel nog een mailtje kregen dat ze waren ingeloot bij de beta's.

Als je toegang hebt tot het betaforum zit het allemaal wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 30-03-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 15:49
Larrs schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:16:
[...]

Ik speel dit spel al een tijdje niet meer, dankzij Project Torque. :P
Waaa wat een verslavend spel is dat zeg, jammer van de bugs die er nog inzitten :( kan geen license kopen helaas maar wel top opzet!

Trackmania is echter wel veeeeel beter voor cups/leagues/matches. Ben benieuwd naar forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 11:25
Hoe zit het daar eigenlijk mee, met Forever?? Zie er erg naar uit, en las een tijdje terug dat de open beta over een week beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Killzone schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:38:
Hoe zit het daar eigenlijk mee, met Forever?? Zie er erg naar uit, en las een tijdje terug dat de open beta over een week beschikbaar zou zijn?
De opgeef ronde is al voorbij (of er zou nog een beta moeten komen) en de mensen zijn ook al uitgekozen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Ben de laatste tijd terug een beetje bezig met TMN... Aangezien ik liever tracks maak dan rijd (want ik ben verschrikkelijk slecht :D) heb ik mijn tracks maar een geupload: http://qanar.ulyssis.be/tmn.php

Ik weet niet wat jullie ervan zullen vinden? Ik gok dat vele deze tracks te 'makkelijk' gaan vinden :P

Vele van deze tracks zijn redelijk kort (1 minuut / 1.30 minuten) en vele hebben ook gesharede banen, dit is dan gemaakt voor network play waarbij mensen die pas vertrekken een eind oprijden met mensen die bijna aankomen.

[ Voor 27% gewijzigd door qanar op 03-04-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Basti504 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:54:
[...]

De opgeef ronde is al voorbij (of er zou nog een beta moeten komen) en de mensen zijn ook al uitgekozen.
Als je TMU moet hebben om op te geven voor een open beta vind ik niet dat het echt een open beta is hoor :|

Maar ik hoop ook dat er een echte open beta uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
qanar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:22:
Ben de laatste tijd terug een beetje bezig met TMN... Aangezien ik liever tracks maak dan rijd (want ik ben verschrikkelijk slecht :D) heb ik mijn tracks maar een geupload: http://qanar.ulyssis.be/tmn.php

Ik weet niet wat jullie ervan zullen vinden? Ik gok dat vele deze tracks te 'makkelijk' gaan vinden :P

Vele van deze tracks zijn redelijk kort (1 minuut / 1.30 minuten) en vele hebben ook gesharede banen, dit is dan gemaakt voor network play waarbij mensen die pas vertrekken een eind oprijden met mensen die bijna aankomen.
Als je je banen echt wil delen kan je ze ook uploaden op de Trackmania Nations exchange (TMX)

Overigens 1-1,5 minuten lang is niet bepaald kort, meer middel lang. De meeste track die gebouwd worden zijn rond 45-60 seconden lang en online zijn de tracks vaak 30-50 seconden lang.

Maar wat bedoel je met het netplay eigenlijk, bedoel je rounds?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
nee... bedoel gewoon over het netwerk :) Doen we op unief vaak onder de middag, gewoon lannetje starten en wat racen :)

meestal doen we trouwens gewoon timed, dus 5 minuten en de beste tijd telt.

[ Voor 24% gewijzigd door qanar op 03-04-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De officiele trailer voor TMNF is uit :)
Zie http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?f=44&t=13692
Of bekijk 'm op http://www.tm-united.com/trailers/tmnf/

Release date: 16 april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Werd tijd! :) Trailer ziet er goed uit, ik weet alleen nog niet wat ik van de offroad moet gaan vinden. Vond dat eigenlijk niks toen ik een keer TMU speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Oeh ziet er goed uit! Ik denk dat offroad te vergelijken is met op het gras racen in Nations. 16 april is al lekker snel, heb er zin in!! Ook de graphics zien er weer gelikt uit :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Killzone schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:28:
Oeh ziet er goed uit! Ik denk dat offroad te vergelijken is met op het gras racen in Nations. 16 april is al lekker snel, heb er zin in!! Ook de graphics zien er weer gelikt uit :9 .
Niet helemaal. in tegenstelling tot het gras is het oppervlak van het dirt niet glad, maar hobbelig. Dit zorgt ervoor dat als je verkeerd neerkomt je wel eens een bug landing kan krijgen waardoor je veel snelheid verliest (zoals de loop bug in TMN). Nog iets wat verschilt met gras is dat het dirt verzonken ligt in het oppervlak tenzij het een heuvel weggetje is wat 2 meter boven het oppervlak ligt.
Wat wel leuk is, is dat er ook echt stof of je wagen komt als je over het dirt heen rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Just_I schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:27:
[...]

Niet helemaal. in tegenstelling tot het gras is het oppervlak van het dirt niet glad, maar hobbelig. Dit zorgt ervoor dat als je verkeerd neerkomt je wel eens een bug landing kan krijgen waardoor je veel snelheid verliest (zoals de loop bug in TMN). Nog iets wat verschilt met gras is dat het dirt verzonken ligt in het oppervlak tenzij het een heuvel weggetje is wat 2 meter boven het oppervlak ligt.
Wat wel leuk is, is dat er ook echt stof of je wagen komt als je over het dirt heen rijd.
Zwaar irritant dus! Krijg je weer van die luckbanen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Tsja, luck banen (LOL tracks) waren er ook in TMN net zoals in TMU, daar ontkom je gewoon niet aan. Maar op de meeste goed gebouwde tracks zal je geen/weinig last hebben van die bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Inderdaad, en dan is het gewoon een kwestie van de goede servers uitkiezen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
Ok, dus 16 april nog een versie van Track Mania installeren :) Ben benieuwd.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ow, beter! Een nieuwe gratis Trackmania! :D

TMN is een van de weinige spellen die ik blíjf spelen, ook al ben ik steeds minder gamer aan het worden. Joepie. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 03:29
Deze update kwam toch ook voor TMU(hoop het :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
bjorntju schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:16:
Deze update kwam toch ook voor TMU(hoop het :*) )
Ja, met deze update wordt de stadium omgeving van TMU en TMN gelijk aan elkaar. Daarnaast krijgen de andere omgevingen van TMU ook een update als ook de menu's etc.

Je kan eigenlijk zeggen dat TMN Forever een nieuw spel is en TMU Forever een grote update. Zover ik weet wordt TMN Forever dan ook een stand alone game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:53
haha lache, zal kijken of ik weer eens wat baantjes ga maken in TMF :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al systeemeisen bekend of is dat vergelijkbaar met tmu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Systeemeisen zijn hetzelfde inderdaad.

Pentium 4 1,6 GHz of vergelijkbaar
256 MB RAM met XP
16 MB 3D DirectX 9.0c kaart
Voor Nations ongeveer 700 MB schijfruimte (excl download en cache), voor United een stuk meer.

Overigens nog een paar mooie screentjes verschenen op de site:
http://www.tm-united.com/eng/images_tmnf/

[ Voor 19% gewijzigd door EDIT op 09-04-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Damn dat ziet er ziek goed uit!!
Veel objecten die je in Nations niet hebt :D , ook het dirt ziet er mooi uit, daar kunnen hele leuke dingen mee worden gedaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Opnieuw is er een soort 'open beta/release candidate' voor de mensen die dat leuk vinden.
Voor meer info: check http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=13959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
http://files.filefront.co...013754;/fileinfo.html/1/1
TMN Forever
:)

[ Voor 5% gewijzigd door Muse op 16-04-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Dank u, ik zit al sinds vannacht 12 uur een stuk of 5 sites te refreshen, wachtend op de free version :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Op de officiele site is de download inderdaad nog niet te vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Nee inderdaad, ik denk dat FileFront ook één van de eerste is die het spel aanbied. Zelfs GamersHell heeft hem nog niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Nja, hij is hier nu geïnstalleerd, dus ik ga het er maar eens op wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Holy fsck, van die FileFront site moest mijn PC (met firefox) flink zweten. Maar de download-link doet het gelukkig wel.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 30-09 08:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of je leecht van de eigen mirror: meuk: Trackmania Nations Forever 2.11.11

Tot nu toe vind Nations Forever wel een goeie verbeteringen. Het spel voelt vloeiender aan en de mogelijkheid om bij een checkpoint te restarten vind ik erg handig. Niet altijd though, want het haalt wel de snelheid - en dus een flinke tijdwinst - uit je rondetijd. Nu alleen nog het beeld tweaken en je kan lekker gaan met de banaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Speelt inderdaad al erg lekker. Het is wel even wennen, want het voelt op sommige punten toch wel wat anders aan. Het driften is voor mijn gevoel ook net even anders dan voorheen.
Leuk is ook dat de single player nu ook echt wat toevoegt door de Medalsranking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
In Nations gebruikte ik de single player modus vooral voor het testen van tracks voor TMX en voor de offline records, dus ik gebruikte het zeker wel :)

Anyways, ik zie jullie vast nog wel een keertje online

Bij een nieuwe versie van het spel hoort ook een nieuwe exchange: TMN Forever TMX. Deze site heeft veel nieuwe features ten opzichte van TMN-X en zelfs nieuwe feautures die er op TMU-X (nog) niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik gebruikte het af en toe wel voor het testen/oefenen van sommige tracks, maar dat was wel sporadisch. Offline records heb ik nooit serieus iets mee gedaan.

Helaas nu werken, vanavond verder kijken. :) En wachten op een nieuwe server van dapet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Die nieuwe modus om het spel in 3D te zetten lijkt me ook erg tof. Het probleem is alleen, ik heb zo'n 3D bril, ik kan 'm alleen niet vinden :+

Verder vind ik het zeker een verbetering, de banen zien er goed uit en de auto's sturen wat realistischer heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

Nu eerst tot zes uur wachten tot ik de winkel kan sluiten, dan naar huis scheuren om TMNF te downloaden en dan racen maar xD
Gister al een beetje met TMUF gespeeld, iig van de Nations solo (white) alles op goud gehaald.. En vanavond dan daar weer verder mee gaan ^^
Het ziet er allemaal goed uit =)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen nog op de laptop bekeken, alles op low en 20 fps ofzo :P zal vanavond eens thuis kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Net even 2 uurtjes geracet...ik ben al 2e van gelderland

op de solo tracks dan he :P

Anyway, ziet er tof uit vind ik, ben dan ook alleen maar nations gewend ;)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Laatst online: 23-09 15:05
Ik heb last van een irritante bug. Bij de start draait mijn wagen automatisch naar links. Als ik een keer links of indruk vlak na de start draait hij niet meer en kan ik gewoon racen. Ik vind dit uitermate irritant, en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb geen game toetsenbord dus daar zal het wel niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Yay, als n00b nog snel even profiteren van het laag aantal spelers. #102 op de wereldlijst, #7 van NL, #1 van Noord-Brabant met m'n 116 medailles :P

Het spel is wel zwaarder geworden voor de graka. Ik had eerst 1680x1050 met mijn 7900GT, en dat speelde vloeiend. Nu met 102x768 en 'fast' setting stottert het soms nog (meestal tijdens een jump met meerdere auto's)

De modder is wel gaaf!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyVokda
  • Laatst online: 30-09 19:25
Ik heb em net op men laptop (t7500 - 2.2ghz/ 8700m gt) gespeeld op normal settings en moet zeggen het liep ontiechelijk lekker. scherm is 1680x1050.

Heb stuk of wat gespeel, ben beetje vastgelopen op de b tracks:P kom steeds een paar miliseconden later binnen dan de goud medal kereltje :P erg irritant 8)7

maar goed, ik speel nu dus ook voor het eerst trackmania....geweldig spel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeg Ed, ga eens snel een server hosten jei!

Wat vinden jullie trouwens, hoort er (Forever) in de titel, of is dat een dusdanig logische toevoeging dat het 'gewoon' TMN kan blijven heten hier? (en bij TMU idem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Ja Forever mag er van mij wel in, TMN is nu eigenlijk afgeschreven. Wie speelt er nog TMN als er een betere/nieuwere versie is die ook nog eens gratis is? :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Denzo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:39:
Ik heb last van een irritante bug. Bij de start draait mijn wagen automatisch naar links. Als ik een keer links of indruk vlak na de start draait hij niet meer en kan ik gewoon racen. Ik vind dit uitermate irritant, en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb geen game toetsenbord dus daar zal het wel niet aan liggen.
Da's raar, ik heb dus exact hetzelfde. Het ene moment kan ik gewoon perfect racen en even later stuur mijn auto naar rechts or links en blijft hij vast tegen de muur rijden. Bijna alsof de game denkt dat ik een bepaalde toets ingedrukt blijf houden. Andere games werken perfect en ik kan ook gewoon goed typen in word. Ligt dus niet aan mijn toetsenbord. Ik haal 40 fps, dus settings zijn het ook niet.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basti504 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:02:
Ja Forever mag er van mij wel in, TMN is nu eigenlijk afgeschreven. Wie speelt er nog TMN als er een betere/nieuwere versie is die ook nog eens gratis is? :P
Let op, ik heb zoveel de gewone Nations gespeeld, dat deze game toch wel een speciaal gevoel met zich meebracht. Dat laat je zomaar niet lossen. Kwestie van wennen natuulijk, maar volgens mij blijf ik Nations nog wel even spelen er naast. (vergelijking: waarom zijn er nog zoveel mensen die de oude counter strike spelen?)

Vraagje: is er iemand in geslaagd om met z'n oude nations account in te loggen? Ik heb echt wel de goede login en paswoord gebruikt maar het lukte me niet. Nu heb ik een nieuwe account gemaakt met exact dezelfde login en paswoord. Hopelijk verprutst dat ginder bij Nadeo mijn gewone Nations account niet in hun database

edit: dat herstarten zat trouwens al in de allereerste trackmania. (nog voor original, dat was de versie waar ze later een 'original' hebben van gemaakt) Those were the days, veel moeilijker ook :)
Effe opgezocht, 2004... 8)7 Damn wat gaat de tijd snel (speelde toen al trackmania, geweldige serie)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Nations en Nations Forever zijn twee verschillende spellen, ze hebben ook allebei een andere Masterserver. United en United Forever zijn wel twee dezelfde spellen. Daarom is er ook een grote patch om TMU naar TMUF te updaten. Deze twee hebben ook dezelfde masterserver. TMN en TMNF staan ook volledig los van elkaar. Daarom kan Nadeo, als ze willen, heel TMN kappen door de masterserver plat te leggen.

Mensen die TMU gekocht hebben kunnen dus gratis updaten naar TMUF :)

[ Voor 8% gewijzigd door Basti504 op 16-04-2008 17:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

En TMUF en TMNF kunnen samen spelen.
Het is dus zo dat TMNF gebruikmaakt van de servers en rankings van TMU(F).

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Welk van de twee topics (TMN of TMU) moet dan het Forever topic worden, of komt er een derde? Het is een beetje een vage boel zo eigenlijk, wat topics betreft :P
Hoe kun je nu iemand challengen? Ik kan offline niet verder zonder dat te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine tip voor sommige misschien: rename of verwijder de sound van de horn: ff F3 (voor de serach) in installatie folder en zoek op *horn* ofzo en vind BayCarHorn.wav (of exacte folder: ..\TmNationsForever\GameData\Vehicles\Media\Audio\Sound\WavData ) rename of verwijder die. Een oase van rust online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Denzo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:39:
Heb het inmiddels gefixt. Volgens mij was het mijn joystick die irritant deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:46:
Nog een kleine tip voor sommige misschien: rename of verwijder de sound van de horn: ff F3 (voor de serach) in installatie folder en zoek op *horn* ofzo en vind BayCarHorn.wav (of exacte folder: ..\TmNationsForever\GameData\Vehicles\Media\Audio\Sound\WavData ) rename of verwijder die. Een oase van rust online :)
Ik zag dat je bij je profiel kon instellen wat voor claxongeluid je wilt, hoewel het overgrote deel dit niet zal veranderen moet je voor echte rust online waarschijnlijk net wat meer bestanden verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Mensen kunnen ook custom sounds pakken, hoe je die zou moeten blokkeren zou ik niet zo snel weten. De avatars kun je wel gewoon uitzetten.

En om nou het hele P2P gebeuren uit te gaan zetten... :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je kunt bij je profiel ook kiezen of je 'unlimited horns' wil. Met dat ding uit zul je per persoon waarschijnlijk maar een toeter of twee horen maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
PhoenixT schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:08:
[...]

Da's raar, ik heb dus exact hetzelfde. Het ene moment kan ik gewoon perfect racen en even later stuur mijn auto naar rechts or links en blijft hij vast tegen de muur rijden. Bijna alsof de game denkt dat ik een bepaalde toets ingedrukt blijf houden. Andere games werken perfect en ik kan ook gewoon goed typen in word. Ligt dus niet aan mijn toetsenbord. Ik haal 40 fps, dus settings zijn het ook niet.
Ik heb twee dingen gedaan voor dat het gefixt was.

1: Joystick uitgeplugd.
2. AF naar 8x gezet omdat ik net wat meer FPS wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Arf wil ik me oude map gaan editen ben ik het password vergeten :( mooi balen. Nu maar kijken of het te kraken is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Wel fijn dat je met meer dan 50 man weer een ladder hebt :)
Zaten net met ruim 100 man in de server, ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:25:
Welk van de twee topics (TMN of TMU) moet dan het Forever topic worden, of komt er een derde? Het is een beetje een vage boel zo eigenlijk, wat topics betreft :P
Hoe kun je nu iemand challengen? Ik kan offline niet verder zonder dat te doen 8)7
weet niet of je er al uit bent, maar aan het eind van een race (alleen solo ff getest) krijg je een button waar challenge in staat. Ff file saven en copy naar clipboard deed de track unlocken.

Zelfde geldt ook voor het buddy gedoe enzo, het hoeven geen bestaande namen te zijn, als je de actie maar even gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Denzo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:30:
Ik heb twee dingen gedaan voor dat het gefixt was.

1: Joystick uitgeplugd.
2. AF naar 8x gezet omdat ik net wat meer FPS wou.
Ik heb ooit hetzelfde gehad met TrackMania Nations. Ik had er toen net een apparaatje aanhangen om m'n PS2 gamepad op m'n PC te kunnen gebruiken. Als ik die eruit haalde, ging alles goed. Als dat apparaatje erin zat, dan ging m'n auto bij de start gelijk linksaf. Oftewel, ik denk dat aktie 1. de oplossing was. :)

Ik probeerde trouwens om een 'Malthus' account aan te maken, maar deze was al bezet. Heb ik gewoon pech dat tussen 1700+ TMNF-spelers al een Malthus rondloopt, of blijven oude accounts bestaan? Ik kon trouwens ook niet inloggen met m'n TMN account, dus ik zit niet mezelf in de weg, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
Ben 'm nu hard naar binnen aan het hale, Dapet draait ie al? :P Moest eerst ff Ajax aanzien ;) . Zo maar eens ff spelen.

@ hierboven, ik had het bij Nations al dat rechtsaf gaan van mijn auto. Ff joystick eruit of ff alle kanten op bewegen (calibreren) en het was opgelost.

edit: Eerste impressie = erg leuk :P , ben al 4e van Noord Holland (van de 10 ;) ). Maar erg leuk spel weer, komende tijd weer wat te spelen.

[ Voor 58% gewijzigd door mach2 op 16-04-2008 22:35 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

TMN accounts zijn niet over gezet naar TMNF, omdat die 2 compleet verschillende masterservers hebben. Je kan wel met je TMU account inloggen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mach2 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:47:

@ hierboven, ik had het bij Nations al dat rechtsaf gaan van mijn auto. Ff joystick eruit of ff alle kanten op bewegen (calibreren) en het was opgelost.
idd, bij andere games had ik dat ook (gears of war bvb). Joypad eruit halen en probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
En ik maar zoeken net waar ik nu in godsnaam mijn eigen tracks moest plaatsen........staat het mapje waar ze in moeten in 'mijn documenten' |:( Dan kun je lang zoeken.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Ja, dat duurde ook even voor dat ik dat door had. Ik vond het beter toen alles in 1 map stond, dan kan ik ook alles makkelijk kopieren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mach2 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:58:
En ik maar zoeken net waar ik nu in godsnaam mijn eigen tracks moest plaatsen........staat het mapje waar ze in moeten in 'mijn documenten' |:( Dan kun je lang zoeken.
ah, goede tip :p

Dat is dan ook veranderd tov vroeger, waar het wel wat onhandig was, zo diep in de trackmania folder. Nu is het meer zoals normale games die ook een eigen mapje onder 'my documents' maken.

(wat overigens niet zo leuk is, nu is het daar een wildgroei van gamemapjes, wanneer leren ze eens het mapje 'my games' te gebruiken, zoals my music en my pictures, zou een stuk ordelijker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittig hoor die solo maps op een gegeven moment. Heb eindelijk 150 medals en de eerste black gedaan met een zilveren medaille.

Solo wordt overigens ook online bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Maar goed ook, want de tijden zijn niet echt scherp bij de eerdere maps. Author medals heb ik vaak zonder moeite.

Ik heb nu de eerste 3 categorieën gehad volgens mij.

Zeker bij de eerdere challenges zitten zelfs de gouden tijden nog vol wallkisses. Ik had een vette crash en zag daarna de gouden medaille ghost ook nog eens goed crashen. Op die manier is het dan weinig uitdaging. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Muse op 16-04-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik kom helemaal niet online. :?
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 17:43

Twazerty

AVCHDCoder developer

wat draaid Trackmania nations forever slecht zeg. Met een HD3870 op medium. Draait het niet goed. Spel gebruikt 1,3 GB intern geheugen ! Ook allemaal witte dingetjes door het beeld heen. Geluid hapert. Draai vista 64 bit.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dan zit er bij jou toch echt iets niet goed!

Ik draai medium (nog niet zwaarder geprobeerd) vloeiend op een 6800GT! Die werkt samen met een 2800+ A64 net 1GB werkgeheugen. Dus het ligt dan zeker niet aan TMNF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Kan je het spel eigenlijk wel offline spelen? Aangezien hij geluk contact maakt met de server bij het inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:26
Zijn er ook mensen hier die het spel niet zien als een verbetering tegenover het vorige deel? Een tweetal zaken die me al zijn opgevallen :

- Menu's zijn niet overzichtelijk; te veel poespas/onduidelijkheden. In de games zie je bv de plaats van een speler op de ranking, in het menu van rankings zie je niet de plaats van een speler, maar een score die waarschijnlijk punten voorstelt.
- Bij finish krijg je automatisch de scores te zien; als ik wil zien hoe de top 20 er voor staat druk ik zelf wel op tab. Dat extra scherm hoef ik niet voor m'n hoofd.

[ Voor 27% gewijzigd door Visionist op 17-04-2008 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 17:43

Twazerty

AVCHDCoder developer

Muse schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:41:
Dan zit er bij jou toch echt iets niet goed!

Ik draai medium (nog niet zwaarder geprobeerd) vloeiend op een 6800GT! Die werkt samen met een 2800+ A64 net 1GB werkgeheugen. Dus het ligt dan zeker niet aan TMNF.
Sp1 voor vista geinstalleerd en het loopt bijna als een zonnetje. Op wat haperend geluid na dan (op hoge snelheid racen) op lage snelheden ook een soort krassen in het geluid. Ik merk dat het fout gaat in mn rear speakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 17-04-2008 02:22 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TheZeroorez schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:12:
Je kunt bij je profiel ook kiezen of je 'unlimited horns' wil. Met dat ding uit zul je per persoon waarschijnlijk maar een toeter of twee horen maximaal.
Lekker he... En als je geen zin hebt in gewauwel, kan de chat ook nog uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyVokda
  • Laatst online: 30-09 19:25
een vraagje over die skinns van GoT.
Ik heb onuitgepakt in het bestand gedaan, maar ik krijg em niet in het spel te zien.

Hoe werk dat import skin eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Visionist schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:51:
Zijn er ook mensen hier die het spel niet zien als een verbetering tegenover het vorige deel? Een tweetal zaken die me al zijn opgevallen :

[...]
- Bij finish krijg je automatisch de scores te zien; als ik wil zien hoe de top 20 er voor staat druk ik zelf wel op tab. Dat extra scherm hoef ik niet voor m'n hoofd.
Daar kun je gelijk op Enter drukken, dan gaat hij gewoon door na restart. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Twazerty schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:06:
wat draaid Trackmania nations forever slecht zeg. Met een HD3870 op medium. Draait het niet goed. Spel gebruikt 1,3 GB intern geheugen ! Ook allemaal witte dingetjes door het beeld heen. Geluid hapert. Draai vista 64 bit.
Mijn specs:
Vista x64 Ultimate
AMD 5600+
HD 3870
4GB DDR2-800

Mijn settings:
Geen AA, 2x AF, PC2 shaders, verder high. Draait prima. Heb ik ook nog de 8.3 drivers zonder hotfix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Visionist schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:51:

- Menu's zijn niet overzichtelijk; te veel poespas/onduidelijkheden. In de games zie je bv de plaats van een speler op de ranking, in het menu van rankings zie je niet de plaats van een speler, maar een score die waarschijnlijk punten voorstelt.
De menu's vind ik ook geen vooruitgang hoor! Bij Nations was alles lekker simpel en overzichtelijk, dat gevoel ben ik nu kwijt. Zoiets simpels als het scorebord is nu bijna niet meer te lezen doordat het zo klein gemaakt is. De indeling van het menu om een server te kiezen vind ik ook niet fijn werken. Het werkt allemaal wel een stuk soepeler, maar het is er niet overzichtelijker op geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Gisterenavond gedownload en even gespeeld. Errug tof om weer eens te doen, dat race-gamen! :D

Alleen dat on-line spellen moet nog even wennen. Ik begrijp nog niet helemaal hoe je jezelf in rankings oid terugvind. Ik kreeg wel allerelei meldingen van JWfx, welcome en dan nog iets en er stond ook ineens een getal (iets van 55duizendnogwat) onder m'n naam. Maar dat soort dingen leer ik nog wel.

Het offline oefenen op de 'white'-banen ging goed, sommige banen in één keer naar goud, gaf verdorie nog het gevoel dat ik goed was ook (wat natuurlijk BS is, ik game al jaren niet meer, muv Fallout 1 en 2 die ik elk jaar opnieuw speel). Leuk spel dat Trackmania, ik ga hier ook ff alle tips lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 06:44
Die 55 duizend is je world ranking, oftewel je bent 55 duizend zoveelste van de wereld.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.