[PC] Trackmania Nations (Forever) deel 5

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 54.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speelt dat wel fijn, zo'n analoge controller om te sturen?

Ik heb het wel eens met dit geinige ding geprobeerd:

Wikipedia: neGcon

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Namco_Negcon_centred.jpg/800px-Namco_Negcon_centred.jpg

Maar eh.. dat was toch best lastig. Misschien een kwestie van wennen. Op zich is de analogue control van die control pad echt *super*. Je kunt echt super-precies het volledige analoge bereik stapje voor stapje benutten door de pad in het midden te draaien.

de analoge stickjes op de ps/xbox controllers vind ik echter volstrekt waardeloos. Ik heb er althans zwaar moeite mee om daar het analoge bereik te kunnen benutten, dus meestal zit je dan nog 'digitaal' te sturen (dus veel kleine tikjes ipv half uitgeslagen)

[ Voor 18% gewijzigd door brama op 21-04-2008 22:26 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik zit nou al een tijdje met de editor wat baantjes te maken, maar één ding vroeg ik mij af. Ik heb bij elke catogorie gekeken bij advanced maar ik kan het dus echt niet vinden, die richtings borden. Weet iemand of je deze wel kan gebruiken bij Nations Forever? Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56

M2M

medicijnman

nieuw mapje! (ja nummer 2)
Deze is wel uit te rijden, en voor de geoefende gamer binnen anderhalve minuut te doen. (ps. kijk uit voor het dak)

succes.

edit: beste score: 1.24:43

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 21-04-2008 23:08 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
M2M schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:34:
Deze is wel uit te rijden, en voor de geoefende gamer binnen anderhalve minuut te doen. (ps. kijk uit voor het dak)

succes.
Sorry hoor, maar wat een ongelooflijke ***baan. Zit geen logica in, geen flow.

ik heb trouwens weer last van een irritant iets. De besturing slaat af en toe op hol. De auto rijdt opeens op zichzelf lijkt het wel, links/rechts, vooruit/achteruit, compleet random.
Ene keer help een respawn, ander keer alt-tab. Ene keer komt het bijna niet voor, andere keer 2x binnen een kwartier. Het is in ieder geval behoorlijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Muse schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:06:
[...]

ik heb trouwens weer last van een irritant iets. De besturing slaat af en toe op hol. De auto rijdt opeens op zichzelf lijkt het wel, links/rechts, vooruit/achteruit, compleet random.
Ene keer help een respawn, ander keer alt-tab. Ene keer komt het bijna niet voor, andere keer 2x binnen een kwartier. Het is in ieder geval behoorlijk irritant!
gelukkig ben ik nog redelijk groen in het maken van ***banen :D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

[...]

Heb je soms een joystick of iets dergelijks aangesloten? Meestal wil het wel helpen om deze eruit te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

[...]

Met welk toetsenbord speel je Muse?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een erg mooi spel, maar kán het gewoonweg niet spelen :'(

Mijn PC, zie signature, reboot na 1 tot 4 trackchanges zomaar.
Ook wanneer alles op stock snelheden draait.

Als de pc vervolgens weer boot, is mijn inlogschermpj (Win2k stijl) geel met zwarte strepen en als ik ingelogt ben flikkert mijn beeldscherm uit/aan om de 5 seconden.
Ook is mijn wallpaper veranderd in een soort aquarel van het podium in TMNF voordat ie reboote.
Enige manier om dit op te lossen is rebooten tot je er bij neervalt en ineens doet ie weer normaal..

Ik draai met Windows XP Pro met alle updates.
Nvidia ForceWare 169.21 (displaydriver: 6.14.11.6921)
Verder geen software die draait, alleen NOD32 2.7. (als ik die uitgooi veranderd er niks) en WLLloginproxy van Windows Live

Settings van TMNF staan op 'Normaal' 1280x1024. Dit draait met de bench +/- 70 fps en is in game ook gewoon prima.

Iemand enig wat ik hier mee moet beginnen?
Alle andere games draaien 110% met onderstaande settings.. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 23:26 . Reden: Toevoeging TMNF setting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:16
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:23:
(...)
Iemand enig wat ik hier mee moet beginnen?
Alle andere games draaien 110% met onderstaande settings.. |:(
Draait Memtest eens, clock je processor iets terug, en controleer je videokaart. 1 van die componenten houdt er bij jou mee op.

[ Voor 49% gewijzigd door AndriesLouw op 21-04-2008 23:29 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhermans schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:42:
Geniaal spel blijft het ... alleen jammer genoeg kan ik niets over Nations forever vinden hoe dat nu precies zit met car skins :S Krijg het niet aan de praat =(
Ik heb hierover op TMNF Exchange een topic over gemaakt met een handleiding.

http://tmnforever.tm-exch...ow&id=6438&page=auto#auto

Ben zelf heel tevreden met dit spel, zeker omdat de autos nog hetzelfde 'handlen' als in Nations 'classic'. En met vele toernooien in het vooruitzicht, ziet het er zonnig uit voor Forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:27:
[...]

Draait Memtest eens, clock je processor iets terug, en controleer je video-kaart. 1 van die componenten houdt er bij jou mee op.
Processor op stock geeft zelfde problemen, geheugen draai ik al bijna jaar mee, nog nooit reboot gehad. Videokaart zou het nu dan ineens na 2 jaar met 1 spel moet begeven.
Herinstallatie van Windows maakt ook niet uit trouwens.

Vind het ook raar dat het alleen gebeurt als ie de volgende map gaat laden.

DTM Race driver 3, GTA:SA, TMN, CS: Source, NFS: ProStreet, World In Conflict en Colin McRae DiRT hebben met deze config geen probleem...

Zet hem morgen wel aan het memtesten...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:34:

succes.

edit: beste score: 1.24:43
nou vooruit: 01'18''18 http://lighteye.nl/GoT/OM...eye(01'18''18).Replay.Gbx
inclusief wat foutjes, o.a. koprol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:23:

Mijn PC, zie signature, reboot na 1 tot 4 trackchanges zomaar.
Ook wanneer alles op stock snelheden draait.
[enz..]
Je kan het volgende proberen, weet niet of het je helpt maar het stond op tm-forum in een topic waar iemand ook last van crashes had.
I launched the settings - clicked 'Configure', then 'Advanced' and opened the 'Audio' tab. Then I moved 'Audio Device' to 'Generic Hardware' instead of the default. Everything works fine now - no more crashing (except for me driving into the wall).
Iig het proberen waard.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Zojuist de game (NF) via Steam ontdekt en meteen weer veel te lang gespeeld :D
Dit is iets wat nog heeel veel tijd in beslag gaat nemen, wat een gaaf spel! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 22-04-2008 00:16 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha steam maakt het een enorme opleving :)

vraagje: als ik een grijs/geel verticaal iets op rij word ik forced naar cockpit view. Is dat altijd zo of een bug?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:37

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Nee, dat is een cam change. Dit word vaak door bouwers in track ingebouwd bij looping en wallrides zodat je een betere overview krijgt. Vaak springt het beeld ook gewoon weer terug naar het normale beeld zodra je de loop of wallride uitkomt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Is er een manier om te forceren dat dit NIET gebeurd? ik rijd namelijk veel liever met view 2 op een wallride of loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:30:
[...]

Ben zelf heel tevreden met dit spel, zeker omdat de autos nog hetzelfde 'handlen' als in Nations 'classic'. En met vele toernooien in het vooruitzicht, ziet het er zonnig uit voor Forever!
Je kan ook 1 autotje zelf painten eerst, dan maakt hij die folders automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SniperFox schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:33:
Ik zit nou al een tijdje met de editor wat baantjes te maken, maar één ding vroeg ik mij af. Ik heb bij elke catogorie gekeken bij advanced maar ik kan het dus echt niet vinden, die richtings borden. Weet iemand of je deze wel kan gebruiken bij Nations Forever? Of zie ik wat over het hoofd?
RIchtings borden zijn textures. Neem gewoon dat wallride bord met trackmania erop of dat kubusje met trackmania erop en druk vervolgens op het verfbus icoon. Nu zie je blauwe blokjes om alle onderdelen waarvan je de texture kunt aanpassen. Hier moet je vervolgens signLeft/Right/Up/Down kiezen (of danger natuurlijk ;) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:40
Ik speel sinds kort ook TMNF en maak gebruik van de XBox 360 Wireless controller. Maar om de een of andere reden 'ziet' Windows niet dat ik aan het spelen ben: na een tijdje springt ineens de screensaver aan!
Bij andere games die ik met die controller speel, heb ik daar geen last van. Het lijkt dus in het spel te zitten. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door maikel op 22-04-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
SniperFox schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:13:
[...]

Heb je soms een joystick of iets dergelijks aangesloten? Meestal wil het wel helpen om deze eruit te halen. :)
Geen joystick/gamepad. Alleen toetsenbord en muis aangesloten.
Draven schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:20:
[...]

Met welk toetsenbord speel je Muse?
Microsoft Comfort Curve 2000. Geen rare dingen dus. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

http://www.tm-forum.com/v...10&t=14361&st=0&sk=t&sd=a

Hier ook een paar met jouw probleem Muse, alleen bij hun schijnt t te liggen aan waarschijnlijk een background process wat runt tegelijkertijd met TMNF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Janoz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:25:
[...]

RIchtings borden zijn textures. Neem gewoon dat wallride bord met trackmania erop of dat kubusje met trackmania erop en druk vervolgens op het verfbus icoon. Nu zie je blauwe blokjes om alle onderdelen waarvan je de texture kunt aanpassen. Hier moet je vervolgens signLeft/Right/Up/Down kiezen (of danger natuurlijk ;) )
Hier had ik echt zelf niet op gekomen. Zulk soort borden brengen toch dat tikkeltje meer diepgang in je track.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Draven schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:06:
http://www.tm-forum.com/v...10&t=14361&st=0&sk=t&sd=a

Hier ook een paar met jouw probleem Muse, alleen bij hun schijnt t te liggen aan waarschijnlijk een background process wat runt tegelijkertijd met TMNF
Die had ik ook al gevonden, net heb ik weer een uurtje zitten spelen en dan heb ik er geen last van. Had wel zoveel mogelijk afgesloten, maar er zit geen patroon in wanneer het voorkomt, dus lastig te zeggen of dat het nu oplost. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gisteren 1,5 uur op de laptop zitten spelen en daar alle witte races op goud gehaald.
Dacht alleen dat die data overdraagbaar was (aangezien je inlogt enzo)
Maar nu ik op desktop-pc zit zie ik dat die resultaten niet meegaan naar een andere PC.
Klopt dit? En is er dan evt. nog een manier om die resultaten over te zetten naar m'n desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ben tot nu toe alleen met de solo medal races bezig geweest. Nu heb ik alle A banen op goud, maar zie nergens de tijd nodig voor een Nadeo medaille. Het systeem vraagt ook na het behalen van goud of ik naar de volgende baan wil in tegenstelling tot na het behalen van zilver of brons. Waar kan ik de limieten vinden voor Nadeo medailles, of speel je die optie pas veel later vrij?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:17:
Ben tot nu toe alleen met de solo medal races bezig geweest. Nu heb ik alle A banen op goud, maar zie nergens de tijd nodig voor een Nadeo medaille. Het systeem vraagt ook na het behalen van goud of ik naar de volgende baan wil in tegenstelling tot na het behalen van zilver of brons. Waar kan ik de limieten vinden voor Nadeo medailles, of speel je die optie pas veel later vrij?
Die optie komt later inderdaad. Als ik het goed heb als je een black race op goud haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Is zo'n controller nu echt veel fijner dan een toetsenbord? En blijf je gedurende het hele spel alleen maar de pijltjes gebruiken, of komen er ook extra toesten bij ivm stunts ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Meningen daarover blijven verdeeld. Ikzelf heb alleen nog maar met een tobo gespeeld en kan er dus niet veel over zeggen.

En nog even je vraag over die medailles, het klopt dat die niet op meerdere pc's te zien zijn. Alhoewel de profielen roaming zijn, zijn de scores local. Je kan de scores wel kopiëren van de ene pc naar de andere, maar bij nieuwe medailles veranderd dus het niet mee.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Keej thanks voor de info, dan ga ik vanaf nu gewoon maar alleen op m'n desktop voor de medailles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Hier zijn alle nadeo recs van de banen:

http://img138.imageshack.us/img138/472/recnadeobvbmk1.png

Moet nu alleen black nog op gold halen, en een paar banen van de kleur ervoor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje laat maar met een analoog sticky kun je dus vloeiender sturen :) Vooral bij Fullspeed tracks met lange flauwe bochten ga je dan veel minder snel slippen.

Andere vraag van mij... Ik heb (net zoals zo te horen op de ingame chat meerdere gebruikers) last van framedropspikes. Maar heel gek, ik zal het proberen uit te leggen.

Als ik een track in ga kan het een aantal minuten goed gaan, gewoon steady rond de 70 fps. Dan druk ik op enter voor restart, en dan gaat dát specifieke rondje echt haperen als de hell. Gewoon drops naar 5 fps bijv. Als ik dan wéér enter druk gaat het dat rondje ook meteen weer helemaal soepeltjes.

Ik heb elke graphics settings op high/low/on/off/force/unforce whatever gehad maar niets hielp. Ook het veranderen van de clockspeeds van GPU / CPU / MEM maakt totaal geen verschil in hoe vaak het gebeurt. Mijn pagefile staat op een andere fysieke HDD dan waar de game geinstalleerd staat en ik heb 4 gig ram dus swappen kan het ook niet zijn.

Dit gebeurt me zowel met TMN forever als TMU forever maar nooit met gewoon TMU. Dit gebeurt zowel in Vista X64 SP1 als XP 32bit SP3. Heb een 8800GTS op een 2.4 Ghz Athlon 64 X2 en alle forcewares van 169.21 tot en met 174.74 geprobeerd, allemaal het zelfde probleem.

Iemand... please? Pretty pretty please? 8)7

edit:
Dit is voor mij vooral lastig omdat ik graag rounds speel, waar je niet zoals in time attack zo vaak mag restarten als je wil, het is echt op ronde

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trackmania nations forever ook gedownload.
Had hem gelijk gespeeld zonder problemen.
Maar de volgende dag toen ik het spel wou opstarten... toen stond er dat ze m'n internetverbinding gingen testen, maar dan blijft mijn beeld heel lang op even geduld met een zwarte achtergrond.
Zelfs na 1 uur staat het er nog.
Heb het spel al een paar keer opnieuw gedownload, en settings op low, maar dat helpt allemaal niet.
Firewall uitgezet, maar dan doet hij het nog niet.
P2P uitgezet, en nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:34:
Misschien een beetje laat maar met een analoog sticky kun je dus vloeiender sturen :) Vooral bij Fullspeed tracks met lange flauwe bochten ga je dan veel minder snel slippen.

Andere vraag van mij... Ik heb (net zoals zo te horen op de ingame chat meerdere gebruikers) last van framedropspikes. Maar heel gek, ik zal het proberen uit te leggen.

Als ik een track in ga kan het een aantal minuten goed gaan, gewoon steady rond de 70 fps. Dan druk ik op enter voor restart, en dan gaat dát specifieke rondje echt haperen als de hell. Gewoon drops naar 5 fps bijv. Als ik dan wéér enter druk gaat het dat rondje ook meteen weer helemaal soepeltjes.

Ik heb elke graphics settings op high/low/on/off/force/unforce whatever gehad maar niets hielp. Ook het veranderen van de clockspeeds van GPU / CPU / MEM maakt totaal geen verschil in hoe vaak het gebeurt. Mijn pagefile staat op een andere fysieke HDD dan waar de game geinstalleerd staat en ik heb 4 gig ram dus swappen kan het ook niet zijn.

Dit gebeurt me zowel met TMN forever als TMU forever maar nooit met gewoon TMU. Dit gebeurt zowel in Vista X64 SP1 als XP 32bit SP3. Heb een 8800GTS op een 2.4 Ghz Athlon 64 X2 en alle forcewares van 169.21 tot en met 174.74 geprobeerd, allemaal het zelfde probleem.

Iemand... please? Pretty pretty please? 8)7

edit:
Dit is voor mij vooral lastig omdat ik graag rounds speel, waar je niet zoals in time attack zo vaak mag restarten als je wil, het is echt op ronde
Wat je kan proberen is om bij de TM launcher naar settings te gaan en dan bij Peer2Peer alle vinkjes weg te halen, kijk eens of dit scheelt. Enigste nadeel:
Je ziet geen custom cars en custom avatars van anderen meer. (maar prestatiegewijs kan dit een hele hoop schelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik heb ook een track gemaakt. Lengte is ongeveer 1:05, behoorlijk vlot tempo, en geen flauwe truukjes. Wel een paar dingetjes die 'm uitdagend genoeg maken zodat ook de pro's zich er stuk op kunnen bijten (denk ik, ik ben geen pro). Ik heb er dan ook behoorlijk wat tijd in gestopt. Mijn eigen tijd is om te huilen, daar heb ik niet echt mijn best erop gedaan :X

Ik vind het wel erg leuk om hier feedback op te krijgen van de TMN 'goden'. Nog leuker is natuurlijk om de track ergens op een servertje te krijgen!

Anyhoo, hier is de track: http://bram.name/~brama/t...eAirTonight.Challenge.Gbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Zal m strax als ik thuis ben eens uitproberen =) Kijken of ik een leuk tijdje neer kan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Best leuke track. Alleen jammer dat je ramps zo hoekig zijn. Als je even zoekt zijn er ook andere helling types... Dan bots je niet meer zo tegen de helling aan.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Laatst online: 22-09 22:43
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:30:
[...]

Toppie =) ;)

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Borgoth schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:21:
Best leuke track. Alleen jammer dat je ramps zo hoekig zijn. Als je even zoekt zijn er ook andere helling types... Dan bots je niet meer zo tegen de helling aan.
Dankje :) En inderdaad een goed punt. Ik heb 'm verbeterd, waarbij hij wel ietsje moeilijker geworden is. Het gedeelte na de dirt track moest namelijk hiervoor aardig op de schop, maar ik ben zeer tevreden met het eindresultaat.

Nieuwe versie: http://bram.name/~brama/t...AirTonight2.Challenge.Gbx

Nu met enigzins respectabele tijd voor de gold medal, zoals ik 'm zelf gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Heb net op de niet ge-edite track wat gespeeld, de ramps zijn idd net iets stijl, hierdoor wordt de jump verneukt (iig de ramp voor het dirt-gebeuren)
Btw, mn tijd was met n paar x oefenen: 1.01 Dus dat is wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
brama schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:30:
[...]

Dankje :) En inderdaad een goed punt. Ik heb 'm verbeterd, waarbij hij wel ietsje moeilijker geworden is. Het gedeelte na de dirt track moest namelijk hiervoor aardig op de schop, maar ik ben zeer tevreden met het eindresultaat.

Nu met enigzins respectabele tijd voor de gold medal, zoals ik 'm zelf gereden heb.
58:30 krijg ik eruit na 2 runs. Ik hou zelf alleen niet zo van die hoge verre sprongen. Verder een aardige track hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 11:15

Wmm

Als ik replays download van Nadeo tracks dan zie ik die vanuit een TV perspectief zeg maar, terwijl ik recht vanachter de auto wil zien want dan kun je beter kijken hoe ze rijden. Op welke knop ik ook ram, ik krijg dat niet voor elkaar. Bij custom tracks begint ie direct achter de auto dus is dat geen probleem. Iemand enig idee hoe ik dat bij Nadeo tracks ook voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Laatst online: 19-09 11:50
M'n eerste baan ooit gemaakt :D Ben benieuwd wat jullie er van vinden

http://tmnforever.tm-exch...n=trackshow&id=34260#auto

M'n record momenteel is 46:11, kan vast nog wel een halve seconde vanaf =)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Mafk33s schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:12:
M'n eerste baan ooit gemaakt :D Ben benieuwd wat jullie er van vinden

http://tmnforever.tm-exch...n=trackshow&id=34260#auto

M'n record momenteel is 46:11, kan vast nog wel een halve seconde vanaf =)
geen goede baan. Er is geen overzicht. Je moet weten waar je heen moet. (als bouwer natuurlijk geen probleem, maar als speler)
En zoals ik ook bij hierboven zij. Gebruik vloeiende hellingen. Als je tegen een rand bots is je vaart er uit en is er meteen geen zak meer aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Borgoth op 22-04-2008 20:51 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Heb nu een nieuwe track gemaakt, werkt allemaal lekker maar ik heb één vraag. Kan ik de tijd van de dag nog wisselen naar bijvoorbeeld night time? Ik ben niet zo erg tevreden met de huidige belichting.

Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Laatst online: 19-09 11:50
Borgoth schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:51:
[...]

geen goede baan. Er is geen overzicht. Je moet weten waar je heen moet. (als bouwer natuurlijk geen probleem, maar als speler)
En zoals ik ook bij hierboven zij. Gebruik vloeiende hellingen. Als je tegen een rand bots is je vaart er uit en is er meteen geen zak meer aan.
lol, dat overzicht is begrijpelijk, kan nog wat aan gedaan worden idd, maar dat van de snelheid is juist de bedoeling :P moeilijkheidsgraad gewoon tikje hoger gelegd

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
SniperFox schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:59:
Heb nu een nieuwe track gemaakt, werkt allemaal lekker maar ik heb één vraag. Kan ik de tijd van de dag nog wisselen naar bijvoorbeeld night time? Ik ben niet zo erg tevreden met de huidige belichting.

Dank. :)
Ja, dat kan. Als je de track in de editor laad, houd dan de Ctrl knop ingedrukt als je de track selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Zo black ook unlocked ^^ Die laatste multilap van 10 rondjes was al naar, nu op naar de multilap van n uur -_-
Morgen beginnen aan black track 2, zit nu op de 213 medailles ^^
I O+ Trackmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

in mijn favo neo map (18?) die met multi laps dat je continue in een heerlijke flow op de blauwe randjes zit heb ik een probleem: als je bij het 1e of 2e checkpoint versneld moet je vlak erna (vlak voordat het rondje om is) vol in de ankers om de bocht te halen naar rechts. Wat is hier de truc? Ik wijk iets uit naar rechts, rem en dan sturen plus gas. Maar lekkere flow is anders...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Daar is alweer mijn allereerste track!

Speed Nation

Afbeeldingslocatie: http://tmnforever.tm-exchange.com/get.aspx?action=trackscreen&id=35225
Speed Nation

A quick and competitive track containing one wallslide, one loop and one jump. The track is one minute long and contains a sufficient scenery to create a most enjoyable ride. Balancing speed and handling may be the most crucial thing in this track. The track is enjoyable for all skills levels, being competitive for both high and low skill levels.

Take note that this is a scenery heavy map, and might take a bit longer to load.

Length: 1 Minute
Wallrides: 1
Loops : 1
Jumps: 1
Download & Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

SniperFox schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:03:

Speed Nation

[afbeelding]

[...]

Download & Info
leuk baantje, 1 nare bocht.. Pb is nu 53.8 maar kan wel sneller als ik er ff voor ga zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Draven schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:11:
[...]

leuk baantje, 1 nare bocht.. Pb is nu 53.8 maar kan wel sneller als ik er ff voor ga zitten :)
Hey bedankt! :)

Bedoel je die bocht als je van dat blok af gaat waarop je land? Ik zou kunnen proberen om daar wat aan te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 23-04-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Ja, volgens mij hebben we het dan over dezelfde bocht ;)
Als je goed op snelheid bent is ie onmogelijk goed te nemen, maar aan de andere kant is dat wel weer de uitdaging toch. Neem het mee voor een volgende track aan laat deze gewoon zo is mijn tip. Dan worden de banen vanzelf beter :) En nu, bedtijd.. Genoeg ge-TMNF'd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, vandaag was er een update.. er staat alleen niet bij wat het gedaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hoe kun je online kleurtjes in je naam doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Draven schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:11:
[...]

53.85, maar kan wel sneller inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
brama schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:30:
[...]

Heb hem net 1.01 min gereden van de 2de keer.
Kan zeker en vast nog wat seconden sneller met de cut die ik ontdekt heb ;).
http://www.leechit.nl/replay.Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Net een nieuwe track klaar, geen tijd voor een hele post, dus ff de TMX link:

Eschers Highway

1min durende multilap op platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 30-09 14:24
Helaas helaas, nations veel gespeeld maar deze krijg ik niet eens aan als ik op het icoontje druk..

Dubbelklik, dan zie ik héél even een schermkader dat direct weer verdwijnt.

bekend probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Heb je de laatste versie van Direct X?
http://snipurl.com/latestdx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Even proberen. Ik edit zo wel! :)

Niks :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 23-04-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook last van met tmnf, of een fout code iets van 05 op het eind op. Idd net krijg een zwart scherm met loading en dan valt ie weg, moet ik perse systeem herstarten. Maar kan nog wel normaal andere applicaties opstarten die van DirectX gebruik maken.

Wat mij opvalt in dit proces is dat ik altijd al een keertje tmnf heb gespeeld, normale afgesloten en een tweede keer opstarten is het maar de vraag of ie het gaat doen onder dezelfde Windows sessie.

Misschien dat er iets fout zit in de afsluitprocedure van tmnf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand die iets kan met een crash log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tomino schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:35:
Iemand die iets kan met een crash log?
Als je wil gaan troubleshooten zul je toch echt een topic in Spielerij - Problemen & Vragen moeten openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Je zou het eventueel ook op tm-forum kunnen proberen, zou t je niet kunnen zeggen wat het is.. Het kan met je videokaart drivers te maken kunnen hebben, maar het kan ook achtergrondproces zijn.. Misschien je details op laag zetten en via de TMNF launcher starten, en als ie het dan wel doet graphics steeds hoger zetten om te zien waar het misgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Draven op 23-04-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SniperFox schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:03:

Speed Nation

[afbeelding]

[...]

Download & Info
Ik heb een redelijk vlotte tijd weten neer te zetten, ondanks mijn brake rijstijl. 55:87. Misschien een extra checkpoint? Of is dit een bedoelde easteregg.

tmtp://#score=janoz_nl:Speed+Nation:55870:D0095A05

Ikzelf ben ook al redelijk aan de banenmakerij geslagen, maar ik ben mijn inloggegevens bij tm-exchange kwijt. Ik heb ze al een mail gestuurd, maar het duurt blijkbaar even. Ik heb al eerder geprobeerd om mijn wachtwoord te resetten, maar toen bleek het emailadres helemaal niet meer te bestaan...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Even een klein vraagje: Ik ben nu bezig met een nieuwe topic start, maar ben er nog niet helemaal uit, wat hebben jullie liever, één TM Forever topic of twee aparte topics (TMUF/TMNF)?

Laat maar, bij nader inzien is het handiger om beide topics samen te voegen aangezien eht TMU topic toch niet echt druk bezocht word.

[ Voor 27% gewijzigd door Just_I op 23-04-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

zo, tijd voor mapje 3,

sinds het succes van de vorige baantjes van mijn makelaarij (uhum... ;)) deze keer dus een andere aanpak.

Mocht je commentaar willen geven op de onderstaande track, dat wil zeggen of de grond in rammen, of de hemel in prijzen (of daar tussen in), graag!, maar het liefst wel met een beetje uitleg :). Pas versie 1, en is nog lang niet af.

dus: 2x chained master flip flap 720.Challenge.Gbx

(en ps. voor de eerste paar seconden van de track, gewoon je gas inhouden. Het heet niet voor niets 2x chained master flip flap 720)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:08:
(en ps. voor de eerste paar seconden van de track, gewoon je gas inhouden. Het heet niet voor niets 2x chained master flip flap 720)
PF-start dus? ;)

Zal 'm morgen eens uitproberen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Muse schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:12:
[...]

PF-start dus? ;)

Zal 'm morgen eens uitproberen voor je!
PF-start? wat betekend dat?

ps. tnx :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:19:
[...]

PF-start? wat betekend dat?

ps. tnx :)
Press Forward-start. ;) Term die ingeburgerd is onder TMN-ers voor starts waarbij je dus alleen maar gas hoeft te geven en je via allerlei capriolen vervolgens kan beginnen aan een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15
M2M schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:08:
zo, tijd voor mapje 3,

sinds het succes van de vorige baantjes van mijn makelaarij (uhum... ;)) deze keer dus een andere aanpak.

Mocht je commentaar willen geven op de onderstaande track, dat wil zeggen of de grond in rammen, of de hemel in prijzen (of daar tussen in), graag!, maar het liefst wel met een beetje uitleg :). Pas versie 1, en is nog lang niet af.

dus: 2x chained master flip flap 720.Challenge.Gbx

Ziet d'r grappig uit, morgen eens goed gaan spelen. Ik ben zelf alleen fel tegenstander van PF-starts, waarom zou ik elke keer naar 2 12! seconden 'intro' moeten kijken, ik wil racen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Leftblank schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:43:
[...]

Ziet d'r grappig uit, morgen eens goed gaan spelen. Ik ben zelf alleen fel tegenstander van PF-starts, waarom zou ik elke keer naar 2 12! seconden 'intro' moeten kijken, ik wil racen! :P
ik was zelf ook aan het kijken naar misschien een tweesplitsing. Voor de eerste keer, gewoon rechtdoor knallen en vrolijk de salto's doen, en voor de tweede keer kun je er rechts of links langs rijden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Pap3rclip schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:33:
[...]

Heb hem net 1.01 min gereden van de 2de keer.
Kan zeker en vast nog wat seconden sneller met de cut die ik ontdekt heb ;).
http://www.leechit.nl/replay.Replay
He bah, ik had al expres daar dat water neergelegd om precies dat te voorkomen :P

Ik vraag me af of je er wel tijdswinst mee kunt behalen, door de modder driften kan namelijk ook behoorlijk hard. Mijn eigen tijd ligt op 1:00 zonder cuts, maar dat kan ook nog scherper. De edele stuurmanskunst is bij mij echter nog niet zo mooi constant dat me dit makkelijk lukt, maar iemand hier had geloof ik al 58s gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dat was ik... :P

Als ik het me goed herinner heb je een jump waarbij je die 'tent/koepel' inspringt. Als je dat goed doet sla je die hele rechts-links slinger over, daar win je vrij veel mee. Verder heb ik ook geen cut gebruikt. Ook niet gezien, want zoals ik al zei, ik heb 2 runs gedaan en het is niet mijn soort track. Met een beetje oefening is er vast nog wel wat af te krijgen, een 57er is zeker te doen en misschien een 56er ook nog wel. Dat laat ik verder aan Draven/RdV over als hij daar zin in heeft! ;)

offtopic:
RdV, waar rij jij op het moment veel? Ik moet nog flink oefenen op mini's! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Ik rij meestal of op MTZ minis in NED of Nadeo Green in POL maar had vandaag een leuk servertje waarvan ik de naam niet meer weet :P
Wacht tot aseco weer draait op de minipeace ¥ server, dan zal ik daar wel weer te vinden zijn ;)
Buddy me anders -> rdv
Vind je me wat makkelijker en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb me gister bij Paradigit (pas op, reclame! ;) ) een gamepadje gehaald voor 10 euro, met oa 2 analoge stickjes erop. Ik wil wel eens weten of dat fijner rijdt. Binnenkort ga ik dat wel proberen. In het begin zal het wel flink wennen zijn, maar mijn vermoeden is dat het uiteindelijk veel nauwkeuriger rijdt.

\/\/\/ Eerst nog ff wat details regelen. Afstuderen bijvoorbeeld. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-04-2008 10:01 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Als je met dat ding dan ook es wat vaker online bent :+

Zeg ik na een jaar afwezigheid.. ;)

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:56:
Ik heb me gister bij Paradigit (pas op, reclame! ;) ) een gamepadje gehaald voor 10 euro, met oa 2 analoge stickjes erop. Ik wil wel eens weten of dat fijner rijdt. Binnenkort ga ik dat wel proberen. In het begin zal het wel flink wennen zijn, maar mijn vermoeden is dat het uiteindelijk veel nauwkeuriger rijdt.

Ja idd, ik heb je ook een tijd niet gezien :) . Al moet ik zeggen dat ik het op het moment ook een beetje laat afweten :/ , met mijn videokaart valt op het moment niet echt lekker te spelen helaas.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb djie anders ook nog helemaal niet gezien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:56:

Dat is al heel lang een eindeloze discussie =) De een zweert bij een controller, ikzelf rijdt met keyboard en zou niet aan een controller moeten denken. Wel belangrijk met keyboard is dat je de toetsen even goed zet zodat je de ps (powerslide) kan maken. Gebruik zelf de pijltjes voor gas en links en rechs, maar heb de rem op zowel " z " staan als op naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb het gisteravond heel even (offline) geprobeerd, 20 minuutjes of zo. Maar het probleem is dat ik met keyboard gewoon met de pijltjes werk, en de camera met mijn andere hand bedien. Het sturen en gas/remmen gaat dus met één hand. Met de gamepad zal ik dus het sturen en gas/remmen moeten opsplitsen. Ik heb alleen al jaren (jaar of 8 schat ik) niet meer met een gamepad gespeeld, dus dat wordt erg hard wennen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Camera bedienen is zo goed als niet nodig, alleen met een loop of wallride is het makkelijk.. maar dan moet je jezelf beetje aanleren om met je rechterpink tijdens het racen op t numpad te drukken ;)
Linkerhand is dan helemaal vrij voor het racen =) Heb trouwens laatst nog filmpje van wat replays gemaakt.. Die zal ik vanavond als ik thuiskom nog wel even uploaden ^_^ (wel TMN nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is het 'm net. Ik rij nu met rechts, en bedien de camera met links. Met die gamepad heb ik al gemerkt dat dit wel kan, maar het is verre van optimaal. Dus gas/remmen wordt één hand, en het sturen met de andere hand. Verder zijn er dan nog genoeg knoppen voor de camera's, die zijn geen probleem. Alleen mijn coördinatie om te rijden met 2 handen ipv 1, dát is wel nog een probleem... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Ik heb net het nieuwe topic gelanceerd: [PC] TrackMania Forever

Daar kunnen we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[PC] TrackMania Forever (ook voor nations)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 24-04-2008 22:14 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.