| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Anoniem: 27963
TBC komt net een weekje te vroeg, liever had ik hem de week erna gehad, zodat ik weer met school begon(dan heb ik nu eenmaal meer tijd dan met stage).Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:56:
Zo, ik heb de week van 16 januari vrijgenomen. Hangt beetje van voortgang van scriptie af waarvoor de week (in welke verhoudingen) gebruikt gaat worden, maar TBC zal er zeker deel van uitmaken ^^.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan 2 weken.Kevinp schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:00:
[...]
TBC komt net een weekje te vroeg, liever had ik hem de week erna gehad, zodat ik weer met school begon(dan heb ik nu eenmaal meer tijd dan met stage).

Mensen van mijn guild hebben al een week (soms 2) vrij genomen om te kunnen levellen, dat vind ik weer net ff iets tever gaan.
Music is not just a sound, it's a way of living.
Ik ben een gruwelijk nieuwe speler, maar ik was niet van plan om wat dan ook over te slaan. Door mijn ervaringen bij "die andere" online RPG (ik zal het jullie niet aandoen de naam daarvan te noemen) weet ik hoe belangrijk het is niet te haasten en op je gemak je karakter onder de knie te krijgen.CV_SmileY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:04:
Ik vind het jammer dat er veel 'nieuwe' spelers nu content als BWL/AQ40/NAXX gaan overslaan als TBC er is. iedereen gaat gewoon doorlevelen naar 70 ipv maanden bezig te zijn in die instances (waar je toch heel veel kunt leren).
Maar ik ben wel een beetje bevreesd voor twee dingen met TBC in aantocht: leegloop en een nog grotere "achterstand" dan ik nu al heb. Het kost me nu al bijzonder veel moeite om aan te haken in game en op forums zoals deze. Als straks de wat meer ervaren spelers ook nog eens verdwijnen naar TBC, dan wordt het helemaal zwaar.
Hopelijk wordt het dan niet onvermijdelijk om instances over te slaan door een gebrek aan deelnemers, want dat zou ik erg jammer vinden ...
*ploetert voort en voelt zich soms behoorlijk verloren in de grote boze wow wereld ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Naja, ik kan 5 weken vrij nemen per jaar, en heb nog een week aan dagen over van 2006. Ben niet van plan om 6 weken weg te gaan dit jaar, duuuuuus =) Bovendien gebruik ik het ook voor scriptie die nu bijna af is.Gennis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:05:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan 2 weken.
Mensen van mijn guild hebben al een week (soms 2) vrij genomen om te kunnen levellen, dat vind ik weer net ff iets tever gaan.
als je al voor de invites beginnen zegt van "joh ik ben even wat later" om wat voor reden dan ook blijft er bij ons altijd een plekje vrij.. wij gebruiken ook een raidsignup systeem met een website waar je precies kan zien wie er ingeschreven staan en die gaan gewoon voor alles. pas als hij echt te laat zou zijn (30min+) dan komt er wel een replacement, maar voor die paar minuten.. neeAnoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:19:toon volledige bericht
[...]
Eh? w0t? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat betreft die Druid-GM situatie:
Ik ben ook weleens vergeten dat iemand later zou komen waarbij de raid dus vol was wanneer die online komt. Men wordt dan pissig, wellicht terecht, maar dat helpt niet. Vergeet niet dat een officer (en de GM helemaal) platgespammed wordt met whispers, zeker tegen de tijd van invites. Bij ons is het simpel opgelost, de classleaders gaan over de invites van hun class, niet ik (GM) en iedereen weet dat, de enige plaats waar ik me met de invites bemoei is in /officer waar de CL's ook aanwezig zijn (nog steeds krijg ik veel whispers, maar die kan ik meestal afdoen met een aardig geformuleerde versie van "hiervoor moet je niet bij mij zijn").
Gezien het feit dat die druid een uur (!) voor de ingang heeft staan wachten neem ik toch wel een klein beetje aan dat ie een uur lang gezeurd heeft om erin te komen (wellicht in /whisper zodat niemand anders het ziet). Ik bedoel, beetje eenzijdig om aan te nemen dat iemand een uur lang daar wacht zonder iets te zeggen, wetende dat net na het begin waarschijnlijk niet zomaar een plaats vrijkomt.
Nou zal die GM het ook niet netjes hebben gedaan (je kunt de druid toelaten en iemands anders kicken of excuses naar de druid maken en melden dat ie er toch niet in komt, dan is het iig duidelijk).
Maargoed, ik krijg, zoals meer ppl het idee dat dit niet het enige incident was, als ik je verhaal zo hoor zou ik eens een wat permanentere oplossing verzinnen (/gquit, GM melden dat jullie een andere willen, of nieuwe guild maken met huidige guildies oid).
blup
Nieuw verlofstelsel: het WoW-verlof.
Niet van toepassing op volgende bevolkingsgroepen: mensen uit de sector van het onderwijs en kindertjes.
Anoniem: 26351
Ik denk dat het op zich wel een beetje meevalt. De grote meute zal wel volop met 60+ content aan de gang gaan, maar er komen ook weer spelers terug die zijn gestopt, er zijn mensen die rerollen (zoals ik bv.) en er zullen nieuwe spelers bijkomen.Weakling schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:08:
[...]
Ik ben een gruwelijk nieuwe speler, maar ik was niet van plan om wat dan ook over te slaan. Door mijn ervaringen bij "die andere" online RPG (ik zal het jullie niet aandoen de naam daarvan te noemen) weet ik hoe belangrijk het is niet te haasten en op je gemak je karakter onder de knie te krijgen.
Maar ik ben wel een beetje bevreesd voor twee dingen met TBC in aantocht: leegloop en een nog grotere "achterstand" dan ik nu al heb. Het kost me nu al bijzonder veel moeite om aan te haken in game en op forums zoals deze. Als straks de wat meer ervaren spelers ook nog eens verdwijnen naar TBC, dan wordt het helemaal zwaar.
Hopelijk wordt het dan niet onvermijdelijk om instances over te slaan door een gebrek aan deelnemers, want dat zou ik erg jammer vinden ...
*ploetert voort en voelt zich soms behoorlijk verloren in de grote boze wow wereld ...
Als ik terugkijk naar mijn lvl1-60 periode, ik was bij lange na niet een van de eerste 60'ers. Alles was nog nieuw, heb meerdere chars geprobeerd (welke zo ongeveer strandden tussen 30-50) en pas later mn eerste lvl60. Toch heb ik nooit het idee gehad dat ik 'er alleen voor stond' zeg maar. En daarbij, niet iedereen heeft TBC gekocht en niet iedereen zal em gelijk op de 16e binnenkrijgen ben ik bang.
[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 04-01-2007 11:25 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Tuurlijk, zo werkt het bij ons ook, en gaat ook meestal goed (ook wij hebben een signup-systeem op een website waar je zelfs aan kan geven dat je wat later komt). Als het echter misgaat dan wordt er niet zo'n groot probleem van gemaakt (iemand gaat niet een uur voor de instance staan wachten), daarbij zijn er vaak genoeg ppl die bereid zijn hun plaats af te staan mocht het echt vervelend zijn voor de persoon in kwestie.eendje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:08:
[...]
als je al voor de invites beginnen zegt van "joh ik ben even wat later" om wat voor reden dan ook blijft er bij ons altijd een plekje vrij.. wij gebruiken ook een raidsignup systeem met een website waar je precies kan zien wie er ingeschreven staan en die gaan gewoon voor alles. pas als hij echt te laat zou zijn (30min+) dan komt er wel een replacement, maar voor die paar minuten.. nee
Als GM weet ik alleen dat het weleens misgaat en waarom dat gebeurt.
Mja, maar ik vind de zorg eigenlijk wel terecht. Iedereen met een main zit zometeen in TBC, muv degenen die direct een shamie of pallie lvlen. Dat wordt pas weer wat minder als de hardcores full-epiex zijn en maar weer met alts gaan spelen, en dat gaat dus wel even duren.Nitai schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:25:
En, mensen zullen ook wel een Shammy of een BE Pally levelen (van 1 naar 70, maar toch...)
ik denk dat 95% van de mensen die het wilde kopen/gepreordered heeft het wel op de 16e binnen krijgt. Alleen zal je wel op de account page moeten komen, omdat je account toch op een of andere manier Outland flagged moet zijn. En die account page zal wel down gaan enkele minuten na middernacht op de 16eAnoniem: 26351 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:12:
[...]
Ik denk dat het op zich wel een beetje meevalt. De grote meute zal wel volop met 60+ content aan de gang gaan, maar er komen ook weer spelers terug die zijn gestopt, er zijn mensen die rerollen (zoals ik bv.) en er zullen nieuwe spelers bijkomen.
Als ik terugkijk naar mijn lvl1-60 periode, ik was bij lange na niet een van de eerste 60'ers. Alles was nog nieuw, heb meerdere chars geprobeerd (welke zo ongeveer strandden tussen 30-50) en pas later mn eerste lvl60. Toch heb ik nooit het idee gehad dat ik 'er alleen voor stond' zeg maar. En daarbij, niet iedereen heeft TBC gekocht en niet iedereen zal em gelijk op de 16e binnenkrijgen ben ik bang.
Het is absoluut niet erg dat je nu voorlopig aan beide vast zit, ik heb ze dan puur voor het level naar lvl 65 ofzo, daarna vervang ik ze wel tegelijk.
Ik heb nog geen vrij genomen, ik kan dit redelijk kort van te voren doen, maar ik ga zeker een paar daagjes vrij nemen om TBC te gaan spelen!Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:56:
Zo, ik heb de week van 16 januari vrijgenomen. Hangt beetje van voortgang van scriptie af waarvoor de week (in welke verhoudingen) gebruikt gaat worden, maar TBC zal er zeker deel van uitmaken ^^.
Ik heb deze week de HW Spellblade gekocht, bestwel lekker die 71 +damage. Jammer alleen van die crit, heb je als frostmage niet heul veul aan. Nu nog een 20 +dam/heal offhand maar ik ga voor de AV frost offhand. Voorlopig maar even honour opsparen, ff zien wat TBC brengt, ik vermoed dat de level 70 honour rewards wel zo veel beter zijn dan de level 60 versies dat het nu weinig zin heeft al m'n honour uit te geven aan de epic armour pieces.QuarK schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:32:
Nou, ik heb net mijn eerste HW fist weapon gekocht, over enkele dagen hopelijk mijn tweede.
Het is absoluut niet erg dat je nu voorlopig aan beide vast zit, ik heb ze dan puur voor het level naar lvl 65 ofzo, daarna vervang ik ze wel tegelijk.
Het is alleen wel aan te raden om als beginnen op een nieuwe server te rollen. Als je naar bijvoorbeeld AD kijkt heeft denk ik rond de 90% van de spelers daar minstens 1 level 60. Op dit moment zijn de level 60 zones gewoon vol, grinden van geld is gewoon klote omdat er op elk moment tientallen mensen hetzelfde aan 't doen zijn, en die zie je ook op de 'goeie' grindspots. AD Horde side doet niemand meer instances, zelfs Schol en Strat zijn gewoon leeg, mensen gaan gewoon honour grinden.Anoniem: 26351 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:12:
Ik denk dat het op zich wel een beetje meevalt. De grote meute zal wel volop met 60+ content aan de gang gaan, maar er komen ook weer spelers terug die zijn gestopt, er zijn mensen die rerollen (zoals ik bv.) en er zullen nieuwe spelers bijkomen.
[ Voor 80% gewijzigd door Hydra op 04-01-2007 11:44 ]
https://niels.nu
Hmm, ik vond krap 2 weken vantevoren al kort ^^Hydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:
Ik heb nog geen vrij genomen, ik kan dit redelijk kort van te voren doen, maar ik ga zeker een paar daagjes vrij nemen om TBC te gaan spelen!
Wel jammer dat er een 70k cap (dacht ik) aan de honor zit..
Anoniem: 196151
Zijn de lvl 70 pvp rewards nog niet bekent dan?Hydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:toon volledige bericht
[...]
Ik heb nog geen vrij genomen, ik kan dit redelijk kort van te voren doen, maar ik ga zeker een paar daagjes vrij nemen om TBC te gaan spelen!
[...]
Ik heb deze week de HW Spellblade gekocht, bestwel lekker die 71 +damage. Jammer alleen van die crit, heb je als frostmage niet heul veul aan. Nu nog een 20 +dam/heal offhand maar ik ga voor de AV frost offhand. Voorlopig maar even honour opsparen, ff zien wat TBC brengt, ik vermoed dat de level 70 honour rewards wel zo veel beter zijn dan de level 60 versies dat het nu weinig zin heeft al m'n honour uit te geven aan de epic armour pieces.
[...]
Het is alleen wel aan te raden om als beginnen op een nieuwe server te rollen. Als je naar bijvoorbeeld AD kijkt heeft denk ik rond de 90% van de spelers daar minstens 1 level 60. Op dit moment zijn de level 60 zones gewoon vol, grinden van geld is gewoon klote omdat er op elk moment tientallen mensen hetzelfde aan 't doen zijn, en die zie je ook op de 'goeie' grindspots. AD Horde side doet niemand meer instances, zelfs Schol en Strat zijn gewoon leeg, mensen gaan gewoon honour grinden.
Ik hoop dat het goed uitpakt voor je maar ik ben bang dat je de eerste dagen meer bezig met de servers die down zijn rollbacks, en wachten op je TBC versie. Hopen dat er geen uitstel of iets komt.Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:56:
Ik heb die week erna aaangevraagd maar ik kan hem ook nog 1 week doorschuiven ik denk dat ik dan meer aan mn week heb als die week ervoor.
@ tranzity jij wilt toch ook in de eerste groep die 70 zijn lekker fatsoenlijk mee raiden!
Andere moeten we maar een versie naar je huisadres sturen
zit te twijfelen om een week te pakken, maar aan de andere kant vind ik het ook zonde van me dagenHydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:
[...]
wat ik gezien heb worden de honor rewards op 70 niet geweldig, wel goed, maar niet zo goed invergelijking tot nu, wat wel heel goed wordt is de Arena gear welke je dus alleen kan halen met de arena rankins (1-1, 2-2, 3-3, 5-5) enzo[...]
Ik heb deze week de HW Spellblade gekocht, bestwel lekker die 71 +damage. Jammer alleen van die crit, heb je als frostmage niet heul veul aan. Nu nog een 20 +dam/heal offhand maar ik ga voor de AV frost offhand. Voorlopig maar even honour opsparen, ff zien wat TBC brengt, ik vermoed dat de level 70 honour rewards wel zo veel beter zijn dan de level 60 versies dat het nu weinig zin heeft al m'n honour uit te geven aan de epic armour pieces.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Pff, op 11-feb 2004 was er ook 6 seconde lag! Asap een instance in imo en niet wipen.MantaMania schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:47:
[...]
Ik hoop dat het goed uitpakt voor je maar ik ben bang dat je de eerste dagen meer bezig met de servers die down zijn rollbacks, en wachten op je TBC versie. Hopen dat er geen uitstel of iets komt.
Ik heb die week erna aaangevraagd maar ik kan hem ook nog 1 week doorschuiven ik denk dat ik dan meer aan mn week heb als die week ervoor.
@ tranzity jij wilt toch ook in de eerste groep die 70 zijn lekker fatsoenlijk mee raiden!
Andere moeten we maar een versie naar je huisadres sturen
Klinkt een beetje als onzin. Ik hoor zo veel mensen beweren dat ze zo ontzettend snel iets op farm hebben, maar als ik naar m'n eigen situatie keek, in een raid communitie de een van de snelste was, zie ik niet hoe je in dungeon gear ZG in 4 avonden op 'farm' kunt krijgen.Anoniem: 63072 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:16:WTF, wat voor guild is dat? Wij gingen allen in pre-raid gear naar ZG en hebben daar 4 avonden voor nodig gehad om hem (bijna geen jindo nog) helemaal plat te leggen. (Ik reken dan niet de keren mee dat we wegens te weinig mensen met 9-12 man snake, bat en spider deden en verder niets.)
Armour nog niet. Weapons alleen de level 70 blue versies, die kosten evenveel als de level 60 epic versies maar zijn wel een stuk beter. Beetje vaag, ook dezelfde naam enzo. Ik zie het gewoon ff aan, ik ga toch eerst naar level 70 voordat ik uberhaupt honour ga uitgeven. Misschien dat ik een tijdje op 69 blijf hangen om honour te farmen.Anoniem: 196151 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:45:
Zijn de lvl 70 pvp rewards nog niet bekent dan?
Ik hoorde dat er geen cap op honour zat hoorQuarK schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:44:
Nee idd. De HW wapens zijn wel de moeite waard als je nog niet beter hebt, maar je kan beter 70k honor opsparen voor lvl 70 stuff.
Wel jammer dat er een 70k cap (dacht ik) aan de honor zit..

2004?Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:48:
Pff, op 11-feb 2004 was er ook 6 seconde lag! Asap een instance in imo en niet wipen.
En waarom zou dat niet kunnen? Als je op de site kijkt naar de levle 70 wapens kosten die gewoon honour hoor, en ze gaan het echt niet resetten.hulkie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:57:
Ik geloof dat je de honor die je nu verdient niet kan gebruiken voor level 70 rewards... Weet het overigens niet helemaal zeker.
Dan haal ik de 60, is tbc uit, mag ik meteen door naar 70 ( niet dat dat een ramp is, maar zo mis je wel de tijd die je in raids zou steken, waarvan ik erg benieuwd ben wat het is, en of mn pc het trekt
Maarja, we zullen het allemaal wel zien, eerst naar de 60... En tentamens leren......
het is ook echt zonde ik vind het ook jammer. Wij hadden net bwl op farm en nu we waren lekker bezig. Veel mensen zullen nooit echt serieus naxx doen of idd zelfs MC.zwAf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:58:
Wat hier op de vorige pagina gezegd werd over het overslaan van BWL/AQ40 enzo, ben ik het helemaal mee eens. Ikzelf heb dat probleem waarschijnlijk dan ook. Ik zit nou op level 52. Nu flink sunken temple aan het doen, waarschijnlijk is dat de laatste instance die ik doe voor TBC.
Dan haal ik de 60, is tbc uit, mag ik meteen door naar 70 ( niet dat dat een ramp is, maar zo mis je wel de tijd die je in raids zou steken, waarvan ik erg benieuwd ben wat het is, en of mn pc het trekt)
Maarja, we zullen het allemaal wel zien, eerst naar de 60... En tentamens leren......
Ik ben ook heel benieuwd in hoevere je dat gaat merken in de nieuwe instances.
dus waarom honor opsparen? je gaat toch ook niet in je guild die net MC begint zeggen "nee ik wacht met m'n dkp tot we in naxx zijn" dat is net zo stom....
en over nooit meer instances zien voor lvl70 is ook zoiets doms.. toen ik aan het lvlen was zat ik juist veel in instances, veel xp en goede drops. Dat verandert echt niet in tbc. Ik weet zeker dat ik mc nog een hoop keren van binnen zal zien, zelfs als ik al lvl63 ben ofzo omdat dat gewoon op farm staat en je xp daar een stuk sneller gaat dan in een instance waar je nog van alles moet leren en bij elke trashmob whiped
blup
Dat waren de eerste verhalen ja, alleen als het gainen van XP een beetje in de buurt komt van de beta....dan denk ik dat er na 2 weken al behoorlijk wat lvl 70s rondlopen. (Dan moet je wel behoorlijk doorspelen)eendje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:08:
ik heb echt het idee dat jullie een idee hebben van hoe snel je lvled naar 70 die compleet niet strookt met de waarheid.. twas toch zo dat 60-70 evenlang duurde als 1-60.. dat heb je dus niet in 3 dagen gedaan.
m.a.w., het zal wel even duren denk ik zo
Anoniem: 155763
Xp vanaf lvl 60 krijg je toch alleen in the Outlands? Dus niet in MC enzo.eendje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:08:
ik heb echt het idee dat jullie een idee hebben van hoe snel je lvled naar 70 die compleet niet strookt met de waarheid.. twas toch zo dat 60-70 evenlang duurde als 1-60.. dat heb je dus niet in 3 dagen gedaan.
dus waarom honor opsparen? je gaat toch ook niet in je guild die net MC begint zeggen "nee ik wacht met m'n dkp tot we in naxx zijn" dat is net zo stom....
en over nooit meer instances zien voor lvl70 is ook zoiets doms.. toen ik aan het lvlen was zat ik juist veel in instances, veel xp en goede drops. Dat verandert echt niet in tbc. Ik weet zeker dat ik mc nog een hoop keren van binnen zal zien, zelfs als ik al lvl63 ben ofzo omdat dat gewoon op farm staat en je xp daar een stuk sneller gaat dan in een instance waar je nog van alles moet leren en bij elke trashmob whiped
Gister voor et eerst MC in geweest, maar et ging niet zo lekker, bepaalde mensen luisterden gewoon niet.
tuurlijk veranderen ze dat.. Blizzard wil in de beta alles testen.. dus ook lvl70 dingen. beetje onhandig als je daar dan 3 maanden mee bezig zou zijn..CV_SmileY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:15:
[...]
Dat waren de eerste verhalen ja, alleen als het gainen van XP een beetje in de buurt komt van de beta....dan denk ik dat er na 2 weken al behoorlijk wat lvl 70s rondlopen. (Dan moet je wel behoorlijk doorspelen)
tis iig confirmed dat je wel xp krijgt buiten outland, maar of dat na de beta nog zo is
[ Voor 8% gewijzigd door Bezulba op 04-01-2007 12:30 ]
blup
Waarom zou je in 1 week lvl 70 willen zijn ?Remco20 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:26:
In de beta kost het me 6-8 uur om te levelen.. als daar niks aan verandert dan verwacht ik dat binnen een week een heleboel mensen level 70 zijn
Ik ga gewoon rustig aan genieten van alle pre-70 content, zal er dus wel minimaal 10 days /played over doen om de 70 te halen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Anoniem: 169853
Ben eigenlijk wel benieuwd welke char iedereen zal gaan lvlen dan. Denk of me warrior (prot specced en de beste items t/m Naxx) of me mage (full epic pvp set). Wil me mage, maar prot specced warriors zijn denk meer nodig
Veel warriors zullen afvallen (denk ik) ik denk dat de echte wel overblijven. Ik heb geen alternatief, ben nooit in de stemming geweest om mijn priest door te lvl'en(die is nu bijna lvl 45). Waarschijnlijk doe ik dat straks wel weer voor nieuwe potions(heeft nu al 300 alchemy & herbalism).Anoniem: 169853 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:36:
Vergeet niet dat je vanaf lvl61 t/m lvl70 bij elk lvl weer een andere instance in kan. sterker nog, als je weet dat hoe je mount hayal in komt, dan moet je maanden langen al die instances in
Ben eigenlijk wel benieuwd welke char iedereen zal gaan lvlen dan. Denk of me warrior (prot specced en de beste items t/m Naxx) of me mage (full epic pvp set). Wil me mage, maar prot specced warriors zijn denk meer nodig
I know, daarom zeg ik 'in de buurt komt', zelf verwacht ik namelijk niet dat ze het met meer dan de helft gaan verlagen oiddeadsy33 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:25:
en het was toch zo dat blizz had geconfirmed dat de exp per mob in de BC lager werd dan in de beta
Hoezo heb je niets aan die crit als frostmage zijnde ? Een crit is voor een firemage net zo boeiend als voor een frostmage. 200% bij frost vs 210% bij fire met igniteHydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:38:
Anoniem: 121555
deadsy33 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:25:
en het was toch zo dat blizz had geconfirmed dat de exp per mob in de BC lager werd dan in de beta

Server-first of "bij de eersten" is ook leuk. En vergeet niet dat de meeste hardcores ook alts hebben waarmee ze rustig later de content nog kunnen lezen/volgen/zien. Ik zal mijn hunter ook asap lvl70 maken om de raidcontent in te kunnen om mee te gaan met de beste guilds op de server. Mijn priest zal ik rustiger lvlen.On_E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:32:
[...]
Waarom zou je in 1 week lvl 70 willen zijn ?
Ik ga gewoon rustig aan genieten van alle pre-70 content, zal er dus wel minimaal 10 days /played over doen om de 70 te halen.
Anoniem: 155763
ps hoorde dus soort van dat je van 60 naar 70 even lang (of iets korter) bezig bent als van 1 naar 60. Maar dat is een gerucht
[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 04-01-2007 13:04 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik heb liever +damage, omdat ik met shatter toch al +50% crit op frozen targets heb. Ik zeg niet dat het nutteloos is, maar ik heb liever het equivalent in +damage.ImdaMned schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:48:
Hoezo heb je niets aan die crit als frostmage zijnde ? Een crit is voor een firemage net zo boeiend als voor een frostmage. 200% bij frost vs 210% bij fire met ignite
Ik snap dat dus niet, bij de ''besten'' (lees : mensen met de meeste vrije tijd) willen horen in een spelletje als WoW, maar goed, ik hoef ook niet alles te snappen natuurlijkAnoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:56:
[...]
Server-first of "bij de eersten" is ook leuk. En vergeet niet dat de meeste hardcores ook alts hebben waarmee ze rustig later de content nog kunnen lezen/volgen/zien. Ik zal mijn hunter ook asap lvl70 maken om de raidcontent in te kunnen om mee te gaan met de beste guilds op de server. Mijn priest zal ik rustiger lvlen.
Dus omdat je het zelf niet meegemaakt hebt is het onzin ??Hydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:56:
Klinkt een beetje als onzin. Ik hoor zo veel mensen beweren dat ze zo ontzettend snel iets op farm hebben, maar als ik naar m'n eigen situatie keek, in een raid communitie de een van de snelste was, zie ik niet hoe je in dungeon gear ZG in 4 avonden op 'farm' kunt krijgen.
Het verschil is dat alles nu uitgekauwd tot videos aan toe van internet af te halen is en je alleen maar hoeft te vertellen wat je moet doen, niks geen taktieken verzinnen. Niks geen veranderingen aanbrengen gewoon voorlezen iedereen op zijn plek zetten en gaan.
Ik zit nu op Aeria Peak een vrij nieuwe realm (6maanden) oud en wij zijn met onze guild na de bekende 5 en 10 mans dungeons ZG in gegaan en de eerste reset deden we er 2 avonden over om hem zonder Jindo te clearen, dus wel met Hakkar. De 2de reset met jindo in 2 dagen en de 3de reset was die clear in 1 avond met Jindo en fishboss.
Naar mijn mening is in 1 avond een complete raidinstance clearen op farm hebben.. Misschien dat dit anders gezien wordt..
Zolang je Loatheb niet 5-mant (kek, da's geen nederlands, I knowvolder schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:13:
[...]
Dus omdat je het zelf niet meegemaakt hebt is het onzin ??
Het verschil is dat alles nu uitgekauwd tot videos aan toe van internet af te halen is en je alleen maar hoeft te vertellen wat je moet doen, niks geen taktieken verzinnen. Niks geen veranderingen aanbrengen gewoon voorlezen iedereen op zijn plek zetten en gaan.
Ik zit nu op Aeria Peak een vrij nieuwe realm (6maanden) oud en wij zijn met onze guild na de bekende 5 en 10 mans dungeons ZG in gegaan en de eerste reset deden we er 2 avonden over om hem zonder Jindo te clearen, dus wel met Hakkar. De 2de reset met jindo in 2 dagen en de 3de reset was die clear in 1 avond met Jindo en fishboss.
Naar mijn mening is in 1 avond een complete raidinstance clearen op farm hebben.. Misschien dat dit anders gezien wordt..
(http://www.dtguilds.com/forums/showthread.php?t=5534)
Doe dat drie keer, dan heb je 'em naar mijn mening op farm.volder schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:13:
[...]
Van mij hoeft het niet perse in een avond. Wij doen BWL, en doordat we soms wat later beginnen cleraen we soms niet alles(soms blijft nef/chrom staan). Die gaan dan wel een andere keer neer, zonder te whipen ofzo.Anoniem: 121555 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:17:
[...]
Doe dat drie keer, dan heb je 'em naar mijn mening op farm.
Ook hebben we 4 naxx bosses neer, dus we zijn wel wat verder dan BWL gekomen. De laatste tijd is het zelfs meestal zo geweest dat nef bleef staan, maar toch heb je hem op farm+BWL.
Wat is voor mij farm, bij bosses die maar 1 ding kunnen, en geen vage dingen doen(chrom met breaths, en nefarian met verschillende adds) als je die 2/3x gedaan hebt, en dat zonder al te veel te whipen(1x kan altijd gebeuren).
voor nef en chrom geld vind ik iets anders: Je moet hem met elke breath een keer gekilled hebben om zeker te zijn, wel is het zo dat wij de eerste 10x geen timelapse hebben gehad op chrom(toen we die wel hadden ging hij in 1x neer
Anoniem: 57365
i'm sorry, maar als je weet hoeveel tijd er in raiden gaat zitten en je bent nu pas lvl 52, dan is raiden echt niks voor jou. Als je in een guild zit die nu bwl op farm heeft is het misschien wel jammer dat je naxx etc niet kan zien...MantaMania schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:01:
[...]
het is ook echt zonde ik vind het ook jammer. Wij hadden net bwl op farm en nu we waren lekker bezig. Veel mensen zullen nooit echt serieus naxx doen of idd zelfs MC.
Ik ben ook heel benieuwd in hoevere je dat gaat merken in de nieuwe instances.
shatter is natuurlijk waardeloos in instances. in pvp is het wel lekker natuurlijk, maar dan is alle crit ook lekker. Denk er ook aan dat als je 70 bent je een 40/0/21 build ofzo kan maken. Doen je frostcrits opeens 250% dmg...Hydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:02:
[...]
Ik heb liever +damage, omdat ik met shatter toch al +50% crit op frozen targets heb. Ik zeg niet dat het nutteloos is, maar ik heb liever het equivalent in +damage.
Crit is iig niet waardeloos, maar op dit moment net zo goed als +hit bij frost. Bij fire is +crit beter dan +hit (+hit 100% extra dmg, +crit 110%)
Precies zoals wij het ook doen, de CL's (Classleaders) inviten hun eigen class en zorgen ervoor dat er genoeg mensen zijn.
Als er plekken over zijn geef ik bv aan, we komen x druids tekort vanavond neem een extra pala/priest mee.
Maar het is net hoe je guild het bepaald, wij hebben 20 minuten invite, dus 19:00 starten de invites, en om 19:20 komen de queue'd mensen erin. Je moet dan of je met je officer afgesproken hebben om een plek open te houden simpel zat. Maar je als raidleader/GM is het gewoon beroerd in 40 man raids.
Daarom heb ik op een gegeven moment mijn whispers in een los scherm gezet anders is er geen beginnen aan.
Zelf leidde ik alleen 20 man raids (ie. AQ20/ZG), omdat ik het niet in goede banen kan leidden in MC/BWL/AQ40 dat is een kunst opzich
En ja je kan behoorlijk pissed worden op mensen, ik teir dan alleen in het druid kanaal en dat zijn ze onderhand wel gewend ;P
User Error -- Please Replace User
Het blijft wel leuk om met bekenden instances te runnen tot TBC, een beetje dollen in AQ en ZG is echt top vind ik, jammer dat we niet echt 40 man op de been krijgen voor BWL of desnoods MC.
In TBC moet je veel meer met 25 man gaan raiden, dit lijkt mij een verbetering, ik hoop dat het goed uitpakt!
Verandering van spijs doet eten... en de nieuwe spijzen zijn over 2 weekjes beschikbaar als alles goed gaat
Verkeerd gequote denk ik want ik heb meer dan genoeg geraid. net even zitten rekenen en ik zit nu op ongeveer 500 uur raid tijd bijna 21 dagen van mn leven verspiltAnoniem: 57365 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:07:
[...]
i'm sorry, maar als je weet hoeveel tijd er in raiden gaat zitten en je bent nu pas lvl 52, dan is raiden echt niks voor jou. Als je in een guild zit die nu bwl op farm heeft is het misschien wel jammer dat je naxx etc niet kan zien...
ja, andersom kan wel je kan wel wow spelen zonder bc te hebben.CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:20:
moet ik om BC te kunnen spelen eerst een versie van WOW kopen?
Maar beginnen in BC is denk ik ook niet leuk je wil toch gewoon bij 1 beginnen lijkt me.
[ Voor 23% gewijzigd door MantaMania op 04-01-2007 14:24 ]
Nee, hoeft natuurlijk niet in één avond. Ik bedoel te zeggen dat je na één keertje clearen de instance nog niet op farm hebt, misschien na een keer of drie. Uiteraard afhankelijk van de instance, niet iedere instance heeft inderdaad hetzelfde aantal variabelen die een groot verschil maken tussen wipen en clearen.Kevinp schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:31:
[...]
Van mij hoeft het niet perse in een avond. Wij doen BWL, en doordat we soms wat later beginnen cleraen we soms niet alles(soms blijft nef/chrom staan). Die gaan dan wel een andere keer neer, zonder te whipen ofzo.
Maar één keer clearen op één avond, ook al is het binnen een kwartier, is voor mij geen farmstatus.
Weet ik niet, volgens mij wel, maar met beperkingen. Maximaal level 20 en geen mogelijkheid tot traden op de auction house. Geloof ik.CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:26:
[...]
Ik heb WOW nu gedownload mbv een trial account. Is dat dezelfde versie als die je koopt?
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 121555 op 04-01-2007 14:28 ]
Ik heb WOW nu gedownload mbv een trial account. Is dat dezelfde versie als die je koopt?
Wij deden het simpeler, misschien oneerlijker maar wel simpeler.Ikke_Niels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:19:
@Gerwen:
Precies zoals wij het ook doen, de CL's (Classleaders) inviten hun eigen class en zorgen ervoor dat er genoeg mensen zijn.
Als er plekken over zijn geef ik bv aan, we komen x druids tekort vanavond neem een extra pala/priest mee.
Maar het is net hoe je guild het bepaald, wij hebben 20 minuten invite, dus 19:00 starten de invites, en om 19:20 komen de queue'd mensen erin. Je moet dan of je met je officer afgesproken hebben om een plek open te houden simpel zat. Maar je als raidleader/GM is het gewoon beroerd in 40 man raids.
Daarom heb ik op een gegeven moment mijn whispers in een los scherm gezet anders is er geen beginnen aan.
Zelf leidde ik alleen 20 man raids (ie. AQ20/ZG), omdat ik het niet in goede banen kan leidden in MC/BWL/AQ40 dat is een kunst opzich
En ja je kan behoorlijk pissed worden op mensen, ik teir dan alleen in het druid kanaal en dat zijn ze onderhand wel gewend ;P
We hadden elke dag een raid, in de Guild message stond de verzamelplaats(was op einde meestal orgri zodat we overal zo konden zijn). Daarna invite een officer of de GM alle CL'ders, en die inviten idd hun class, is een CL niet aanwezig, dan neemt de raidleader of een officer die taak over.
Is er trouwens inmiddels een nieuwe decursive, wij gebruiken nog steeds smart(de)buff en dat werkt best aardig, maar een nieuwe decursive zou leuk zijn.
Klopt, maar ik doe voornamelijk PvP. Vandaar m'n 49 punten in frostAnoniem: 57365 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:15:
shatter is natuurlijk waardeloos in instances.
Ik zou al m'n frost talents, teveel gaan missen. Zonder Ice Barrier kan ik echt nietin pvp is het wel lekker natuurlijk, maar dan is alle crit ook lekker. Denk er ook aan dat als je 70 bent je een 40/0/21 build ofzo kan maken. Doen je frostcrits opeens 250% dmg...
Wij hadden gewoon een web-signup systeem. Werkt erg goed, kun je meteen zien of je backup bent.Kevinp schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:29:
Wij deden het simpeler, misschien oneerlijker maar wel simpeler.
We hadden elke dag een raid, in de Guild message stond de verzamelplaats(was op einde meestal orgri zodat we overal zo konden zijn). Daarna invite een officer of de GM alle CL'ders, en die inviten idd hun class, is een CL niet aanwezig, dan neemt de raidleader of een officer die taak over.
Is er trouwens inmiddels een nieuwe decursive, wij gebruiken nog steeds smart(de)buff en dat werkt best aardig, maar een nieuwe decursive zou leuk zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 04-01-2007 14:33 ]
je kan in ieder geval niet die versie gebruiken om door te spelen omdat het geen echte account is.CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:26:
[...]
Daarbij kan je met die versie maar tot lvl 20.
Ach tegenwoordig kost ie nog maar 20 euro ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door MantaMania op 04-01-2007 14:31 ]
[edit: kan alleen even niet vinden waar dat stond.. :)]
[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 04-01-2007 14:39 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wij hebben dat dus niet d'r worden zo'n 60 mensen online verwacht(55 is het record met 60 members). ok soms sta je op standby dat weet je dan 30 minuten na tijd, maar je moet anders met een websignup ook datzelfde doen. Bij ons krijg je wel gewoon dkp volledig zelfs als je op standby staat. Gewoon om aan te moedigen om toch onine te komen.Hydra schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:30:
[...]
[...]
Wij hadden gewoon een web-signup systeem. Werkt erg goed, kun je meteen zien of je backup bent.
Ja dat kan, maar je bent gedurende de 14 dagen wel gebonden aan die trade block problemen, ik weet neit of de lvl cap dan toch omhoog gaat. Maar als je je accoutn geupgrade hebt naar normaal kan je nog altijd een GM ticked aanmaken, die kunnen je dan misschien verder helpen.OkkE schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:38:
Ik had begrepen dat je een trail-account gewoon kon laten overzetten naar een normaal account.. Verder precies het zelfde dus.
[ Voor 31% gewijzigd door Kevinp op 04-01-2007 14:41 ]
Dat over level 52 slaat ook nergens op. Hoezo NU pas level 52? Niet iedereen speelt vanaf de beta hoor....Anoniem: 57365 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:07:
[...]
i'm sorry, maar als je weet hoeveel tijd er in raiden gaat zitten en je bent nu pas lvl 52, dan is raiden echt niks voor jou. Als je in een guild zit die nu bwl op farm heeft is het misschien wel jammer dat je naxx etc niet kan zien...
En ik kan de argumentatie van:" En sommige hebben een sociaal leven" erbij gooien, maar die laat ik achterwege ivm flames
Ja, want die slaat vaak (ook) nergens op.zwAf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:46:
[...]
En ik kan de argumentatie van:" En sommige hebben een sociaal leven" erbij gooien, maar die laat ik achterwege ivm flames
Weet ik, was ook meer bedoeld als grapjeAnoniem: 121555 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:55:
[...]
Ja, want die slaat vaak (ook) nergens op.
Wij doen hetzelfde maar hebben ook een signup op de site, daaraan kun je niet zien of je backup bent of niet (voorheen wel, was first-signup-first-come basis, maar dan heb je een aantal no-lifers die de site campen, dat is nu dus anders geregeld met backup-systems per class om het eerlijk te maken).Ikke_Niels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:19:
@Gerwen:
Mijn whispers staan idd ook in hun eigen chattab, en eens in de zoveel tijd check ik of ik iets gemist hebt, je kunt toch niet van een GM verwachten dat ie overal binnen 5 sec op antwoord, da's simpelweg niet te doen.
Maargoed, veel mensen onderschatten hoeveel werk GM/officer is en onderschatten de hoeveelheid spam ook die ze krijgen. Heb een aantal ppl die net officer werden al hard zien terugkruipen van hun mening dat dat "wel mee zal vallen".
De grootste whiner die we hadden werd ooit officer en die ging hard op z'n bek want die kon de eventuele conflictjes in zijn class dus ook niet oplossen zonder CAPS etc, was leuk om te zien.
Nou, zonder dollen, je bent wel heel erg casual als je nu nog geen lvl60 bent, verder prima natuurlijk, maar je bent echt geen no-lifer als je nu (al...) een lvl60 char hebt ;-) Ik ken meerdere ppl van 30-40 jaar met een fulltime baan en met vrouw en kinderen die al 2 lvl60 chars hebben, dusseh... ^^zwAf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:46:
Dat over level 52 slaat ook nergens op. Hoezo NU pas level 52? Niet iedereen speelt vanaf de beta hoor....
zoals al werd aangegeven misschien is ie later begonnen!Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:05:
[...]
Nou, zonder dollen, je bent wel heel erg casual als je nu nog geen lvl60 bent, verder prima natuurlijk, maar je bent echt geen no-lifer als je nu (al...) een lvl60 char hebt ;-) Ik ken meerdere ppl van 30-40 jaar met een fulltime baan en met vrouw en kinderen die al 2 lvl60 chars hebben, dusseh... ^^
Zo bedoel ik dat ook helemaal niet. Het gaat erom dat er mensen zijn die nog geen 60 zijn omdat die pas net spelen, ik had al wel 60 kunnen zijn, maar ben er ff tussenuit geweest, mede door de Wii, en school blijft ook belangrijk ( veel leerwerk nu, aangezien de tentamens volgende week beginnen :x )Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:05:
[...]
Nou, zonder dollen, je bent wel heel erg casual als je nu nog geen lvl60 bent, verder prima natuurlijk, maar je bent echt geen no-lifer als je nu (al...) een lvl60 char hebt ;-) Ik ken meerdere ppl van 30-40 jaar met een fulltime baan en met vrouw en kinderen die al 2 lvl60 chars hebben, dusseh... ^^
Anoniem: 85443
Om maar niet spreken over het feit dat diegene met " maar 52" waarschijnlijk alleen bedoelde dat zijn lvl te laag isAnoniem: 121555 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:55:
[...]
Ja, want die slaat vaak (ook) nergens op.
Ook dat hangt er maar net vanaf wanneer je bent begonnen, ik ken mensen die het spel kopen en 3 weken later een level 52 hebben, dan ben je toch wel redelijk verslaafd ( en je moet daarvoor je sociale leven ook opzij zetten). Als je al een jaar speelt en je bent nog steeds geen 60, tja, dan speel je het gewoon op een andere manier dan de meeste mensen. Ach ieder zn eigen ding heh? Ik heb helaas ook alweer 3 level 60's... Toch blijft t een leuk spelletje!Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:05:
[...]
Imo farm = raidinstance met maximaal 1, misschien 2 wipes clearen op een acceptabele snelheid.Anoniem: 121555 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:17:
[...]
Doe dat drie keer, dan heb je 'em naar mijn mening op farm.
Bnet pindle#2913
Ja precies daar doelde ik ook op het is best veel werk voor officers/raidleaders/GM's.Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:03:
[...]
Wij doen hetzelfde maar hebben ook een signup op de site, daaraan kun je niet zien of je backup bent of niet (voorheen wel, was first-signup-first-come basis, maar dan heb je een aantal no-lifers die de site campen, dat is nu dus anders geregeld met backup-systems per class om het eerlijk te maken).
Mijn whispers staan idd ook in hun eigen chattab, en eens in de zoveel tijd check ik of ik iets gemist hebt, je kunt toch niet van een GM verwachten dat ie overal binnen 5 sec op antwoord, da's simpelweg niet te doen.
Maargoed, veel mensen onderschatten hoeveel werk GM/officer is en onderschatten de hoeveelheid spam ook die ze krijgen. Heb een aantal ppl die net officer werden al hard zien terugkruipen van hun mening dat dat "wel mee zal vallen".
De grootste whiner die we hadden werd ooit officer en die ging hard op z'n bek want die kon de eventuele conflictjes in zijn class dus ook niet oplossen zonder CAPS etc, was leuk om te zien.
Daarbij ja wij hebben ook een webbased signup systeem maar dat is bij de meeste guild gelijk ik gok zo dat 95% Phpraider.com gebruikt.
Maar terugkomend op het probleem met druid-GM, elke situatie is anders maar je moet het nooit zo uit de hand laten lopen, wij hebben ook meerdere problemen gehad (welke guild niet).
Maar je moet het altijd netjes houden geen geschreew op TS/VT en in guildchat. En ja als het al meerdere keren is voorgekomen zou je toch is moeten kijken of je bij de guild past.
Gedeeltelijk offtopic: wat zal de belangrijkste rol voor de druids zijn in TBC?
Hybrid (wat er nodig is), DPS (cat), healer, tank (bear). Daar zou ik wel is een discussie over willen zien hoeveel % er in het healing gedachtegoed hangt
Ik ben op zich niet vies van een stukje rijden met de auto. Dat is het wel waard om die expansion die dag nog in handen te hebben
Meeste webshops doen aan versturen, en dat is dan gelijk weer ~2 dagen later. Compleet onacceptabel
AHA, een slacker! =)zwAf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:11:
[...]
Zo bedoel ik dat ook helemaal niet. Het gaat erom dat er mensen zijn die nog geen 60 zijn omdat die pas net spelen, ik had al wel 60 kunnen zijn, maar ben er ff tussenuit geweest, mede door de Wii, en school blijft ook belangrijk ( veel leerwerk nu, aangezien de tentamens volgende week beginnen :x )
Ik doelde ook meer op de opmerking "Niet iedereen speelt vanaf de beta hoor....", dat lijkt me nauwelijks nodig om een lvl60 te hebben =)
Feit blijft toch wel enigszins dat je toch wel een enige mate van flinke tijd in WoW moet steken om alle content te zien. MC red je nog wel, BWL wellicht, maar AQ en Naxx is gewoon voor de echte hardcores en de semi-hardcores. Als echte casual waarvoor 4 uur achtereen raiden al nauwelijks mogelijk is, laat staan minstens 2 a 3 keer in de week houdt het dan gewoon een beetje op imo. Geeft ook niet, er is genoeg te doen zonder AQ40 en Naxx.
Wij gebruiken geen phpraider, maar custom-built systeem, onze voormalige GM (rl-vriend van mij overigens) is webdesigner =) Die heeft zite gemaakt met alles erop en eraan en host dat ding.Ikke_Niels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Ja precies daar doelde ik ook op het is best veel werk voor officers/raidleaders/GM's.
Daarbij ja wij hebben ook een webbased signup systeem maar dat is bij de meeste guild gelijk ik gok zo dat 95% Phpraider.com gebruikt.
[text]
Gedeeltelijk offtopic: wat zal de belangrijkste rol voor de druids zijn in TBC?
Hybrid (wat er nodig is), DPS (cat), healer, tank (bear). Daar zou ik wel is een discussie over willen zien hoeveel % er in het healing gedachtegoed hangt
De roll van hybrids zal pas echt duidelijk worden als het raiden op lvl70 begint denk ik.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27963 op 04-01-2007 15:38 ]
ik denk dat in die 2 dagen de servers nog steeds niet online zijn ;pCU2morO schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:31:
Met een beetje geluk heb ik exact de 16 Januari dat TBC uitkomt een vrije dag. Iemand enig idee waar ik de beste kans maak die dag een exemplaar in mijn handen te krijgen?
Ik ben op zich niet vies van een stukje rijden met de auto. Dat is het wel waard om die expansion die dag nog in handen te hebben
Meeste webshops doen aan versturen, en dat is dan gelijk weer ~2 dagen later. Compleet onacceptabel
Klopt het is grotendeels statisch. Echter, geloof sinds 1.9, scalen zowel evisc als rupture ietwat mee met AP.hulkie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:53:
Is het niet zo dat evisc niet scaled met gear? Voor zover ik weet is het gewoon een standaard amount of dmg. Kortom, met een grijze dagger in je mainhand kan je 2,5k critten met de hoogste rank... Dit is juist de reden dat eviscerate steeds slechter wordt naarmate je gear beter is. Als ik niet crit met 5 CP evisc doe ik minder dmg dan een gemiddelde sinister strike/ white dmg crit...
Bnet pindle#2913
Grote webshops versturen direct naar de klanten vanuit de preorder. Dus dan heb je hem op de dag van de release(iig dat gaat in 95% van de gevallen bij bol.com goed). Verder gewoon vroeg naar de winkels gaan. En vergeet ook niet om bij boekhandels binnen te lopen die krijgen ook wel eens spellen toegestuurd naast hun educatie cd's enzo, daar kijkt dus niemand.CU2morO schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:31:
Met een beetje geluk heb ik exact de 16 Januari dat TBC uitkomt een vrije dag. Iemand enig idee waar ik de beste kans maak die dag een exemplaar in mijn handen te krijgen?
Anoniem: 201593
he bedankt voor je tips. Heb vanavond en eigenlijk de hele nacht nog effe zitte spelen. was zolang afgelogt in me inn dat ik 2 lvls dubblele exp kreeg. zit nu in darksire en heb daar nu ook al aardig wat quests gedaan. Heeft niemand hier een leuke guiild op de realm boulderfist?Whuzz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 08:10:toon volledige bericht
[...]
Nauwelijks.
Na lvl40 kun je een mount aanschaffen en dan gaat het lopen wat sneller, maar je krijgt ook geleidelijk aan steeds meer area's die je kunt/wilt/moet bezoeken. Dat kan voor een deel door transportation (bat/tram/boot/etc), maar een groot deel blijft bestaan aan rond rennen, al dan niet op een mount, dat is nu eenmaal inherent aan het type spel. Veel auto-run doen en ondertussen beetje chatten met guildies enzo. Kills the time
Ik moet zeggen dat ik dat een van de heerlijke dingen aan mijn mage vindt: portals/teleporting. Scheelt een boel tijd.
[...]
www.wow-europe.com en eigenlijk elke andere grote wow-site heeft complete quest- en lvling-guides met welke gebieden je wanneer kunt pakken. ff zelf zoeken
[...]
In je general chat: lvl 22 Lock LF Guild!
Dan krijg je geheid een boel whispers van reqruiters. Dan schrijf je alle aanbiedingen op en bezoek je vervolgens hun websites/forums als ze die hebben en kijk je op het wow-europe forum even op je eigen server forum om te kijken of je daar wat posts van die guilds kunt vinden. Zo krijg je een beetje een idee van wat de verschillende guilds doen enzo.
Welk guild het beste bij je past hangt nogal van je doelstellingen af. Hoeveel tijd wil je aan WoW spenderen. Casual gamer? Of die-hard? Wil je vooral PVP of PVE? Ben je bereid hele avonden aan raids te spenderen? enz enz
[...]
Lees even de GoT-FAQ (zie link bovaan je scherm). Elkaar begroeten doen we hier niet, we vinden elkaar standaard liev![]()
klopt ik heb een hele tijd lang 6 dagen in de week geraid van 19:30 tot 11 uur. Moet zeggen dat ik het wel gehad had na een tijdje. Naxx is echt de meeste vette instance in dit hele spel maar daar tegen over staat wel dat je moet ebayen om je repaircosts te betalen en al je flasks en pots en what not.Anoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:34:
[...]
AHA, een slacker! =)
Ik doelde ook meer op de opmerking "Niet iedereen speelt vanaf de beta hoor....", dat lijkt me nauwelijks nodig om een lvl60 te hebben =)
Feit blijft toch wel enigszins dat je toch wel een enige mate van flinke tijd in WoW moet steken om alle content te zien. MC red je nog wel, BWL wellicht, maar AQ en Naxx is gewoon voor de echte hardcores en de semi-hardcores. Als echte casual waarvoor 4 uur achtereen raiden al nauwelijks mogelijk is, laat staan minstens 2 a 3 keer in de week houdt het dan gewoon een beetje op imo. Geeft ook niet, er is genoeg te doen zonder AQ40 en Naxx.
Dit is ook de grootste reden (denk ik) waarom blizzard TBC toevoegd en het nieuwe pvp systeem. Alle verschillen worden glad gestreken en iedereen zal op lvl 70 ongeveer dezelfde equip hebben. Op deze manier worden de verschillen minder groot en krijg je niet weer hetzelfde fenomeen dat maar 5% van de spelers nieuwe content kan bekijken zoals dat nu met naxx is.
Er zal altijd verschil blijven tussen de echte uber gear en lvl 70 arena of pvp gear.
Het verschil zou een stuk kleiner zijn dan nu geloof ik.QuarK schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:44:
No way dat iedereen op lvl 70 weer hetzelfde equipment zal hebben. De casual players zullen echt never nooit bijv. Caverns of Time: Mount Hyjal of de andere highend raid instances zien.
Er zal altijd verschil blijven tussen de echte uber gear en lvl 70 arena of pvp gear.
De meeste webshops zorgen ervoor dat jij em OP release op je deurmat hebt liggenCU2morO schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:31:
Hehe, weer een noobie frost mageKlopt, maar ik doe voornamelijk PvP. Vandaar m'n 49 punten in frost
Ik zou al m'n frost talents, teveel gaan missen. Zonder Ice Barrier kan ik echt nietIk speel nu vooral voor PvP
nah, ik weet dat ice barrier en vooral iceblock supergoed zijn. Maar ik heb liever fire op dit moment, veel leuker spelen dan frost. Ik ga misschien meer dood, maar ik kill ook veel meer. Tegen alle classes minimaal 50% winst.
Meer te doen voor de highlevels en 2 nieuwe races etc..?
krijg je dan ook aparte BC realms?
Ik heb net ff gepeaked op jullie site ik moet zeggen, netjes gebouwd, ziet er vrij sleek uit (ook in FFAnoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:34:
[...]
Wij gebruiken geen phpraider, maar custom-built systeem, onze voormalige GM (rl-vriend van mij overigens) is webdesigner =) Die heeft zite gemaakt met alles erop en eraan en host dat ding.
De roll van hybrids zal pas echt duidelijk worden als het raiden op lvl70 begint denk ik.
Ik speel zelf niet in de TBC beta maar "ze" zeggen dat het ongeveer een conversie is van T2 naar zo'n lvl 64 greeny's is. Dus ja het word gladgestreken, ik heb ook gehoord dat volgend jaar (of misschien weer 2 jaar?) er ook weer 40 man instances komen, dit zijn echter allemaal geruchten maar toch wel leukAnoniem: 27963 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:57:
Het verschil wordt nu gladgstreken, maar ontstaat vanzelf weer op lvl70. Er zijn ppl die er meer tijd voor (over, prioriteit) hebben dan anderen, die sneller de l33t gear pakken en dan sneller weer de verdere instances in kunnen etc etc, en Blizz maakt gerust wel meer content voor deze spelers als zij het spel hebben "uitgespeeld" (Illidan gekilled oid). Je kunt niet alles voor hardcore ppl én casuals tegelijk maken. Tier0.5 was duidelijk voor casuals, tier2.5/tier3 voor hardcores. Je kunt dat nu eenmaal nooit helemaal gelijk trekken.
Ik ken de uitbreiding van Diablo niet, maar zie het zo:CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:58:
als ik het goed begrijp is BC een uitbreiding zoals Diablo's RoC?
Meer te doen voor de highlevels en 2 nieuwe races etc..?
krijg je dan ook aparte BC realms?
Server blijven hetzelfde, echter zonder de uitbreiding zal je niet in de nieuwe gebieden kunnen en niet verder kunnen levelen dan 60.
En nee er komen (naar mijn weten) geen BC only servers.
[ Voor 15% gewijzigd door Ikke_Niels op 04-01-2007 16:02 ]
Dan zou je dmv traden toch aan BC items kunnen komen dus?Ikke_Niels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:00:
Ik ken de uitbreiding van Diablo niet, maar zie het zo:
Server blijven hetzelfde, echter zonder de uitbreiding zal je niet in de nieuwe gebieden kunnen en niet verder kunnen levelen dan 60.
En nee er komen (naar mijn weten) geen BC only servers.
Ja dat klopt, echter 60+ items zal je niet lukken om te dragen (veel items hebben een level-vereiste).CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:05:
[...]
Dan zou je dmv traden toch aan BC items kunnen komen dus?
Ja dat denk ik wel ja, maar als je geen BC hebt kan je maar lvl 60 worden. Misschien kan je dus aan wat groene en blue lvl 60 TBC items komen maar zodra d'r staat "requires lvl 61" kan je het niet gebruiken.CrushOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:05:
[...]
Dan zou je dmv traden toch aan BC items kunnen komen dus?
En het is idd priecies zoals bij diablo. Als je horde palladin of alliance shaman wil spelen moet je TBC al gekocht hebben voordat je begint, anders kan je gewoon rustig lvl'en naar lvl 60 en dan kopen.
2.0.3 (die denk ik volgende week komt, laatste mogelijkheid voor TBC) zal meer een 'normale' patch worden en niet zo ingrijpend als de laatste.
Ik denk eerder dat questen een ramp wordt op PvP servers.
Of de 1e 2 gebieden zijn zo enorm laggy omdat iedereen er zit, of je staat in de rij om je quest mob te mogen killen.
Ik duik de 1e week Ramparts wel in
Ik verwacht dat mijn tier2/2.5 + hw wapens mij tot lvl 65 van dienst zullen zijn en zullen helpen snel te levelen, daarna zal toch echt alles (of bijna alles) vervangen zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen dat ik TBC niet koop maar wel wil blijven doorspelen. Als ik dan in een AB geplaatst word met lvl 69 players die ruim twee keer de stats hebben als ik heb, lijkt me de lol daar gauw vanaf. Sowieso zijn de arena's slechts beschikbaar voor lvl 70s dus zou ik me niet met gladiatorspul hoeven bezighouden, maar als ik een full HW/GM setje en bijbehorend wapenspul heb kom ik wat gear betreft niet hogerop. En een TBCplayer met lvl 69 greens mept mij dan gezellig finaal in drieën. En dan heb ik het nog nieteens over de nieuwe skills.
Zo filosoferend kan het dus niet anders dat voor niet-TBC-kopers er BGs blijven met als max lvl 60, en dat de daaropvolgende slot(s) voor de TBC-kopers bestemd worden. En als ze het wel doen stoppen de niet-TBC-kopers snel genoeg.
Of kopen ze TBC alsnog
Ik hoop dat veel nieuwe content van skills gaat afhangen en niet vooral aan veel tijd, zoals in het oude PvP systeem, en de resistance farm praktijken voor MC en AQ...
Ik ga lekker zo veel mogelijk instance quests doen, en 'savonds wel wat andere quests doen. Dan kan ik ook nog zo lang mogelijk protection blijvenCyberia404 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:11:
Ik denk dat we de patch 'problemen' al hebben gehad met patch 2.0.x. Hierin is de lua al aangepast.
2.0.3 (die denk ik volgende week komt, laatste mogelijkheid voor TBC) zal meer een 'normale' patch worden en niet zo ingrijpend als de laatste.
Ik denk eerder dat questen een ramp wordt op PvP servers.
Of de 1e 2 gebieden zijn zo enorm laggy omdat iedereen er zit, of je staat in de rij om je quest mob te mogen killen.
Ik duik de 1e week Ramparts wel in
10k armor en 7300 Hp daar zal je toch wel de ramparts moeten kunnen clearen lijkt mij
Anoniem: 63072
Ik was als healer toegewezen aan de druid die die panters moest tanken bij de linker pen. Een warrior stond aan de andere kant met zn eigen priest. Mag je raden waar alle panters het helegevecht waren (op 1 of 2 na die achter de mark aanlopen en gefeared werden om vervolgens ook door een tank opgepakt te worden.
En wat betreft zijn guild? Het was niet mijn bedoeling die af te kraken. Maar zoals al eerder gezegd, staan de taktieken voor de bosses uitgemeten op bijvoorbeeld wowwiki. Als je goed in de UBRS/Strat/Scholo blues zit, kan je met een beetje oefening Hakkar doen, waarbij panter imo wel de moeilijkste boss is om onder de knie te krijgen. Misschien was ik wat voorbarig met mijn WTF en had ik moeten vragen in wat voor gear ze lopen. Maar als je al zo lang bezig bent en op panther vast loopt, dan heb je neem ik aan ook al wat zandelar items geloot.
Als het weken duurt zit je of nog met mindere gear, of je probeert het wiel opnieuw uit te vinden.
En nee, wij hebben ZG niet op farm. We wipen nog wel eens op panther en moeten af en toe Hakkar resetten als de coordinatie niet helemaal lekker loopt. Maar uiteindelijk krijgen we die met 20 man wel allemaal dood.
Daarnaast is het bij de raids wie het eerst komt, tenzij iemand heeft gemeld iets later te zijn. Dan mag een ander tijdelijk mee de eerste bosses doen met de wetenschap dat als die ander op de vermelde tijd komt hij uit de raid moet.(staan we dan voor een boss, maghij die boss nog mee doen, staan we bij trash meteen wisselen. Hij mag dan zelf bepalen of hij mee wil onder die voorwaarde of dat we met minder mensen van start gaan. De betreffende druid was bij ons dus mee gegaan.
Tja, die gast heeft een eigen, goedlopend, bedrijf die dit soort dingen maakt ( http://www.beinspired.com ), normaal gesproken kost dit klauwen met geld =)Ikke_Niels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:00:
[...]
Ik heb net ff gepeaked op jullie site ik moet zeggen, netjes gebouwd, ziet er vrij sleek uit (ook in
Met warriors is het inderdaad minder makkelijk dan een druid, maar een goede warrior die demo shout blijft spammen en niet te goede gear heeft (zodat ie voldoende rage krijgt), houdt de meesten wel op zichzelf. 2-handed of DW tanken is met goede gear een leuk alternatiefAnoniem: 63072 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:23:
Hmmm, dus die panters zijn niet te tanken? Dan heb ik gisteren gehalucineerd zeker?
Ik was als healer toegewezen aan de druid die die panters moest tanken bij de linker pen. Een warrior stond aan de andere kant met zn eigen priest. Mag je raden waar alle panters het helegevecht waren (op 1 of 2 na die achter de mark aanlopen en gefeared werden om vervolgens ook door een tank opgepakt te worden.
Bnet pindle#2913
Dit topic is gesloten.