Welkom
Welkom bij mijn eerste echte mod. Na wat kleinere aanpassingen aan mijn vorige kasten had gedaan, was het nu dan toch tijd om met een echte mod te beginnen.
Nog Een Harman/Kardon Mod?
Jazeker, eigenlijk is het dankzij hem dat deze mod nu begonnen is. Enige tijd geleden ben ik ook in het bezig gekomen van een H/K receiver, en een passende HTPC kast is moeilijk te vinden.
Na enig contact gezocht te hebben met H/K, erg aardige mensen daar, hadden ze nog wel een tweede handse receiver staan. Dit was een H/K AVR 130, dezelfde die ik nu ook bezit, maar nog met inhoud. Men stelde zelf voor om deze leeg te halen en de losse kast op sturen. Hier zei * Anoniem: 94768 geen nee tegen, en 2 dagen later had ik hem al !
De plannen
In principe ben ik hetzelfde van plan als Reinier, een gewone PC bouwen in een receiver. Maar er is ook verschil, ik wil namelijk nog een IR oogje maken voor het glaasje in het midden. En ik heb ook 3 potentiometers, orgineel voor de Bass, Treble en Balance, waar ik 3 fans mee willen aansturen. De powerknop van de H/K ga ik ook 'ombouwen' om aan te kunnen sluiten op het moederbord.
De Hardware
Deze onderdelen komen in de kast
AMD Athlon X2 3800+ (AM2)
Abit NF-M2 nView
2*1GB PC5300 geheugen
MSI x1950pro 256MB
2*200GB Maxtor @ Raid0
Aopen TV Kaart
Be Quiet 370Watt PSU
Problemen + Vragen
Omdat ik nog aan het begin van het project ben, ben ik nog niet zoveel problemen tegen gekomen. Wel wil ik graag van jullie over bepaalde dingen jullie advies.
Dit gaat om de volgende dingen:
-Er komt een LCD, maar welke?
-De volumeknop, wat kan ik daarmee doen?
The Beginning
Donderdag kwam de kast binnen, dus gelijk uitpakken en open schroeven die kast.

Dit is de onderplaat van de receiver, waar het mobo en de voeding op komen.

De voorkant, hier zie je de knopjes waar ik het over had

De achterkant voor het front, toen nog met electronica

Het slachtoffer waar ik onderandere de achterkant van ga gebruiken en misschien het harde schijven rekje. Het is gewoon een standaard Packerd Bell kast

De desbetreffende achterkant van de PC

Het moederbord, welke vrijdag is gekomen

De indeling, grotendeels idem als die van Reinier. Ik moet nog even kijken waar de harde schijven komen. Ik sta altijd open voor ideeën

Goeie muziek is van levensbelang
Wat komt er bij de volgende update?
Bij de volgende update:
-Plannen maken met betrekking tot de voorkant
Updates
Update -1-
Update -2-
Update -3-
Update -4-
Update -5-
Bedankwoord
Ik wil graag de volgende personen bedanken voor hun hulp:
Harman Kardon Nederland. Voor het leveren van de prachtige behuizing
Reinier. Voor het idee
Mijn vader. Voor het helpen en het gebruik van de werkplaats.
Excuses voor de soms wat slechtere foto's. Mijn mobiel (K750i) kan slecht in het donker fotograferen en ook is onduidelijk als mijn hand iets beweeg
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 14-03-2007 22:19 ]