Dat is inderdaad wel een leuk idee. De potmeters liggen hier toch alleen nog maar, het is nog niet ingebouwd. Het is alleen jammer dat ik geen gamepoort heb, zou het ook via USB kunnen?
Ja hoor, er zijn plenty usb -> game convertors in de markt, ook kan je een analoge usb joystick pakken en die ombouwen.
Voorbeelden:
pricewatch: Sitecom CN-108 USB to Gameport
pricewatch: USB naar PC-Gameport adapter
Aan 1 gamepoort kan je in ieder geval zonder extra hardware 4 potmeters en 4 knoppen plaatsen, met wat trucjes kan je er nog veel meer aanhangen, maar dat kan iig probleemloos.
Voorbeelden:
pricewatch: Sitecom CN-108 USB to Gameport
pricewatch: USB naar PC-Gameport adapter
Aan 1 gamepoort kan je in ieder geval zonder extra hardware 4 potmeters en 4 knoppen plaatsen, met wat trucjes kan je er nog veel meer aanhangen, maar dat kan iig probleemloos.
Ok, thx, dat moet wel lukken opzich. Maar nu snap ik nog steeds niet, hoe kan ik doormiddel van een, zelfgeschreven (?), programma nou de Bass, Treble en Balans veranderen? Ik gebruik zelf altijd Winamp, zou ik daar dan een plugin voor moeten maken?
Mjah, ik heb een geluidskaart die dat hardwarematig kan, een creative live 5.1, dan is het vrij simpel (en werkt direct in alle programma's).
Voor winamp zou je ws zelf een plugin moeten maken inderdaad, maar zo lastig is dat ook niet hoor.
Voor winamp zou je ws zelf een plugin moeten maken inderdaad, maar zo lastig is dat ook niet hoor.
Heeft iemand misschien het webadres en evt nummer van harman kardon nl
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
ah tank you very much
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Still busy
.
Andere LCD is er en hij moet alleen nog even getest worden. Daarna moet ik hem nog even mooi inbouwen en dan komen er weer pics. Wordt als het een beetje mee zit dit weekend. Nog even wachten dus
Andere LCD is er en hij moet alleen nog even getest worden. Daarna moet ik hem nog even mooi inbouwen en dan komen er weer pics. Wordt als het een beetje mee zit dit weekend. Nog even wachten dus
Welk display heb je nou? En is het LCD of VFD?
Ik heb op T.net via V&A een LCD met 20x4 karakters weten te bemachtigen.
VFD werd helaas een beetje dure oplossing.
Hoe gaat het met jou kast verder ?
VFD werd helaas een beetje dure oplossing.
Hoe gaat het met jou kast verder ?
Zoals beloofd een kleine update (weer wachten op onderdelen...)
Het LCD:

Gewoon een standaard 20x4 karakter LCD is het, maar does the job
De kast nu:

Zoals men ziet is hij helemaal leeg, dit komt omdat mijn broer de inhoud mee heeft naar Campzone. En nu kan ik mooi verder werken aan de kast
.
De plaats van het LCD:

Nu kan ik mooi de gaten gebruiken die de receiver gebruikte voor de knopjes.

En zo ziet hij er van voren uit.
Ik hoor je al zeggen: “maar kan je toch zien waar het LCD’tje zit!”
Ja dat klopt, maar ik heb nog een AC Ryan Plexiplaat in het zwart wat ik er achter ga monteren zodat je niet meer de kast in kan kijken.
Verder qua hardware is weer wat veranderd
. De huidige hardware:
-Abit NF-M2 nView
-AMD Athlon X2 5600+ (wordt waarschijnlijk een EE versie)
-2GB PC5300 geheugen
-74GB WD Raptor 16MB Cache (onderweg)
-500GB Seagate SATA Data schijf
-ASUS 8800GTS 320MB
-Corsair 520Watt voeding (stil, sterk en modulair
)
En nog even een foto om het af te leren van mijn huidige kamer
Het LCD:
Gewoon een standaard 20x4 karakter LCD is het, maar does the job
De kast nu:
Zoals men ziet is hij helemaal leeg, dit komt omdat mijn broer de inhoud mee heeft naar Campzone. En nu kan ik mooi verder werken aan de kast
De plaats van het LCD:
Nu kan ik mooi de gaten gebruiken die de receiver gebruikte voor de knopjes.
En zo ziet hij er van voren uit.
Ik hoor je al zeggen: “maar kan je toch zien waar het LCD’tje zit!”
Ja dat klopt, maar ik heb nog een AC Ryan Plexiplaat in het zwart wat ik er achter ga monteren zodat je niet meer de kast in kan kijken.
Verder qua hardware is weer wat veranderd
-Abit NF-M2 nView
-AMD Athlon X2 5600+ (wordt waarschijnlijk een EE versie)
-2GB PC5300 geheugen
-74GB WD Raptor 16MB Cache (onderweg)
-500GB Seagate SATA Data schijf
-ASUS 8800GTS 320MB
-Corsair 520Watt voeding (stil, sterk en modulair
En nog even een foto om het af te leren van mijn huidige kamer
Ziet er goed uit! Maar ik mis een plaatje van een werkend display!
Met mijn kast gaat het redelijk, ik moet bekennen dat m'n dvd-brander nog steeds niet aangesloten is
Verder is mijn VFD niet meer helemaal ok, de eerste twee of drie (nog niet goed gecheckt) verticale beeldlijnen doen het niet meer... misschien draadje los
Oh ja, ik heb inmiddels de originele ledjes van de originele print losgesoldeerd en die ga ik er ooit nog inzetten. De leds die er nu inzitten zijn iets anders van kleur en dat irriteert me
Met mijn kast gaat het redelijk, ik moet bekennen dat m'n dvd-brander nog steeds niet aangesloten is

Verder is mijn VFD niet meer helemaal ok, de eerste twee of drie (nog niet goed gecheckt) verticale beeldlijnen doen het niet meer... misschien draadje los
Oh ja, ik heb inmiddels de originele ledjes van de originele print losgesoldeerd en die ga ik er ooit nog inzetten. De leds die er nu inzitten zijn iets anders van kleur en dat irriteert me
Plaatje van het werkend geheel duurt nog ff, de data kabel moet nog ff gesoldeerd worden (en de local elektro boer heeft vakantie...).
Hmm, dat is wel minder van je VFD om te horen, ga je nog wel fixen hoop ik?
In ieder geval nog veel succes met de kast en hopen dat alles goed komt
Hmm, dat is wel minder van je VFD om te horen, ga je nog wel fixen hoop ik?
In ieder geval nog veel succes met de kast en hopen dat alles goed komt
Hoe is het nou? Werkt het display?
Mijn display is nog niet gefixt, deels omdat ik geen idee heb wat de oorzaak is, deels omdat hij vanwege een verhuizing ergens in een kamer onder/tussen de verhuisdozen staat
Mijn display is nog niet gefixt, deels omdat ik geen idee heb wat de oorzaak is, deels omdat hij vanwege een verhuizing ergens in een kamer onder/tussen de verhuisdozen staat
Ehm tja, hoe zal ik het brengen. Echt veel verder ben ik nog niet. Ik wacht al erg lang op mijn parallelle poort connectoren maar dat maakt opzich niet zoveel uit omdat ik toch veel te weinig tijd heb. Ik werk nu namelijk 6 dagen in de week en heb daarnaast een vriendin dus ik heb een beetje tijdgebrek
.
Ik ben nog wel van plan om het project voort te zetten maar eerst een GOED en werkend USB displaytje vinden ...
Ga jij btw nog verder met je project Reinier ?
Ik ben nog wel van plan om het project voort te zetten maar eerst een GOED en werkend USB displaytje vinden ...
Ga jij btw nog verder met je project Reinier ?
En eindelijk weer wat schot in de zaak... LCD'tje is besteld 
Het is uiteindelijk VL Systems L.I.S 2 Premium geworden. Deze heeft ook 2 regels en is USB powered
.

Deze dus
.
En zoals sommigen misschien al gezien hebben, zijn mijn specs weer veranderd. Nu powered by Intel
Het is uiteindelijk VL Systems L.I.S 2 Premium geworden. Deze heeft ook 2 regels en is USB powered

Deze dus
En zoals sommigen misschien al gezien hebben, zijn mijn specs weer veranderd. Nu powered by Intel
Door omstandigheden moet ik helaas mede delen dat deze CiP stopt. Door te weinig tijd kom ik er kortweg niet aan toe om de mod af te maken. Daarom heb ik hem te koop gezet in de hoop dat iemand hem wil afmaken. Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties en misschien tot ooit
Erg jammer, het is een erg mooie kast, zeker als je al één hebt staan. Hopelijk heb je snel een koper.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Balen dat je er geen tijd voor hebt. Dat LCD is trouwens een VFD volgens mij, toch?
Pfff... geen idee eigenlijk... daar zocht ik niet echt na. Hij moest alleen 2 regels hebben usb powered zijn
. Maar ook het LCD/VFD is afbesteld...