[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 15

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Samsung heeft een goede naam ja, denk dat dat ook meespeelt. Verder denk ik niet dat de verschillen tussen beide schokkend groot zijn. Specs zeggen trouwens niet alles. Ik denk dat het kwalitatief niet veel uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16
Even nog iets over inputlag. Inputlag heeft toch niks te maken met fps. Inputlag is toch als je met je muis bv beweegt en dat het scherm iets later reageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 21:23
SchiedamLauw schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:39:
Ik heb al een tijdje zitten wachten op de Asus MW221U tot ie ergens op voorraad was en uiteindelijk was dat gisteren bij Azerty.

Heb ze gelijk gebeld en gevraagt of ie echt op voorraad was en dat was dus zo. Dus gelijk besteld (nu staat er op de site dat ie niet meer op voorraad is >:) )

Heeft er al iemand de Asus MW221U, zo ja hoe bevalt ie? En weet er nog iemand meer reviews van deze monitor behalve deze? Kan ze niet vinden namelijk :/
Zelf ben ik ook op zoek naar deze monitor, maar op dit moment ontbreekt de cash nog een beetje waardoor ik helaas nog even moet wachten. Aangezien je de monitor al besteld hebt ga je er eigenlijk vanuit dat je voldoende vertrouwen in de monitor hebt. Ook ik heb alleen de review gelezen waar jij het over hebt, maar ik ben ook nog een site tegengekomen waar n ze een soort "collectieve"-order gedaan (soort inkoopactie) hebben: http://www.nindeals.com.au/showthread.php?t=2104

De eerste monitors zijn daar nu binnen aan het komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ruudonline op 05-01-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hei jongens een vraagje ondersteunt samsung 204B ook HDCP,
en ik heb een XFX 7900GT kaart onder steunt die ook HDCP
als vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 18:32

M-ThijZ

Riding on Rails

SVDT schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:14:
[...]
Ik zou gewoon voor de BenQ FP241WZ gaan, ik heb talloze schermen vergeleken (heel veel reviews gelezen en Hardforum.com binnenstebuiten gekeerd) en de BenQ scoort op alle vlakken zeer goed, het is zeg maar een budget Eizo :P Als je voor echte kwaliteit gaat is de BenQ FP241WZ echt een prachtig scherm. Ik ga er zelf ook eentje kopen. :) Hij moet inderdaad alleen nog op de markt verschijnen, half januari is een datum die ik vaak hoor.

[...]
Scherm komt ook in Nederland op de markt, moet alleen nog uitkomen.
De BenQ FP241WZ is toch gewoon te bestellen? (pricewatch: BenQ FP241WZ (24", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D/HDMI, Zilver/Zwart)) of kijk ik nu ergens overheen?
Nu ik wat reviews heb bekeken lijkt me dit wel een scherm om voor te gaan. Ik heb ook al naar de 23" Apple Cinema Display gekeken, maar volgens mij heeft de BenQ meer scherm voor minder geld, HDMI ondersteuning en nog veel meer invoer mogelijkheden (HDMI, DVI-D, D-SUB, Component-video, S-video, Composite video inputs).
Dit zou me zelfs de mogelijkheid geven om een Wii aan te sluiten zonder een aparte TV te hoeven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
M-ThijZ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:55:
[...]

De BenQ FP241WZ is toch gewoon te bestellen? (pricewatch: BenQ FP241WZ (24", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D/HDMI, Zilver/Zwart)) of kijk ik nu ergens overheen?
Niemand lijkt hem op voorraad te hebben, en bij sommigen staat er bij de voorraad indicatie ook gewoon 'Pre-order' of een verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Samsung 225BW op thetechlounge

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-07 22:55
Volgens deze post is de BenQ FP241WZ in februari beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jaaoie17 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:42:
Even nog iets over inputlag. Inputlag heeft toch niks te maken met fps. Inputlag is toch als je met je muis bv beweegt en dat het scherm iets later reageerd?
Ja, dat klopt :)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:23:
hei jongens een vraagje ondersteunt samsung 204B ook HDCP,
en ik heb een XFX 7900GT kaart onder steunt die ook HDCP
als vast bedankt
Zoek dat zelf even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier ook iemand ervaring met de Iiyama E2200WS-B1, 22 inch? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe tft, dit keer een grote 22 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:17:
Heeft er hier ook iemand ervaring met de Iiyama E2200WS-B1, 22 inch? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe tft, dit keer een grote 22 inch.
Er zijn maar weinig mensen die dit scherm hebben, en weinig ervaringen te vinden. Het scherm lijkt me minder populair. Hoewel de reviews niet slecht waren.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 05-01-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook maar erg weinig over kunnen vinden. Weet je misschien dan nog een andere 22 inch, voor de 300-350 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:22:
Ik heb er ook maar erg weinig over kunnen vinden. Weet je misschien dan nog een andere 22 inch, voor de 300-350 euro?
Dat zou dan de Samsung 225BW zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:04:
[...]

Ja, dat klopt :)

[...]

Zoek dat zelf even op.
jaah heb ik ook gedaan op de officele site staat het ook niet of vandaar dat ik het hier vroeg mischien hebben jullie wat meer verstand van:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:39:
[...]

jaah heb ik ook gedaan op de officele site staat het ook niet of vandaar dat ik het hier vroeg mischien hebben jullie wat meer verstand van:s
Het staat er niet nee. Betekent dat ie het niet heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
M-ThijZ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:55:
Nu ik wat reviews heb bekeken lijkt me dit wel een scherm om voor te gaan. Ik heb ook al naar de 23" Apple Cinema Display gekeken, maar volgens mij heeft de BenQ meer scherm voor minder geld, HDMI ondersteuning en nog veel meer invoer mogelijkheden (HDMI, DVI-D, D-SUB, Component-video, S-video, Composite video inputs).
De Apple heeft meer scherm, maar gewoon minder extra's. Het is het paneel dat telt, en beter dan het Apple-scherm kan je niet gaan (Dell komt dicht in de buurt). Dat moeten ze wel voor hun reputatie, want ze worden eenmaal veel gebruikt door grafische, en fotografen, waar het beeld zo dicht mogelijk bij de realiteit moet liggen.

ps: ik zeg wel niet dat je voor de Apple moet gaan, want vind hem te kostelijk (te goede paneel), voor mijn doeleinden. En ik zou idd ook liever HDMI (met full-hd), hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:53:
[...]

De Apple heeft meer scherm, maar gewoon minder extra's. Het is het paneel dat telt, en beter dan het Apple-scherm kan je niet gaan (Dell komt dicht in de buurt). Dat moeten ze wel voor hun reputatie, want ze worden eenmaal veel gebruikt door grafische, en fotografen, waar het beeld zo dicht mogelijk bij de realiteit moet liggen.

ps: ik zeg wel niet dat je voor de Apple moet gaan, want vind hem te kostelijk (te goede paneel), voor mijn doeleinden. En ik zou idd ook liever HDMI (met full-hd), hebben.
Dat is achterhaald:
reviews: Groot, groter, grootst: drie Dell en Apple lcd's vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

F e r o x schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Is de kwaliteit van het BenQ scherm dan echt stukken slechter dan het Apple (of Dell) scherm? Het feit dat het BenQ scherm als 'tv' inzetbaar (aansluiten van o.a. console) is trekt me over de streep om zoveel geld aan een scherm uit te geven. Stel ik geef zo'n €1000,- uit aan een scherm, dan is het toch super dat er ook een console aan te hangen is zonder nog een fix bedrag uit te moeten trekken voor een mooie TV (heb geen tv in m'n studentenkamer).
Alleen VGA en DVI maakt het scherm veel minder inzetbaar, dan kan ik beter voor de 22" Samsung gaan en later nog een mooi LCD-TV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:29:
Review Samsung 225BW op thetechlounge

link
Het is een mooi schermpje ja alleen jammer dat die niet in zwart leverbaar is hier in europa, anders had ik er gelijk één gehaald. Dus wacht ik maar effe op de 226BW die schijnt wel zwart te zijn. als die in Feb komt dan is dat precies op tijd met de build van mijn nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Het is een mooi schermpje ja alleen jammer dat die niet in zwart leverbaar is hier in europa, anders had ik er gelijk één gehaald. Dus wacht ik maar effe op de 226BW die schijnt wel zwart te zijn. als die in Feb komt dan is dat precies op tijd met de build van mijn nieuwe pc.
Je hebt gelijk alleen de 226BW is niet meer in hoogte verstelbaar, weet niet of je dit een probleem vind.

(Jammer moet weer helaas tot dinsdag wachten op mijn 225BW |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...te laat... :(

(Was heads-up voor misco inkoopdeal; maar reeds uitverkocht)

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie...

Als de Samsung 206BW & 226BW hier in Nederland verkrijgbaar is, zal de 205BW & 225BW dan snel uit de (online) winkels verdwijnen, omdat de 2x6BW's zeg maar de vervanger zal worden?

In februari of maart wil ik een nieuwe pc gaan aanschaffen en dan wil ik er ook een 22" Samsung bij kopen.Op dat moment zou het dan kunnen zijn, dat de 2x6BW er is, maar als dan blijkt dat er niet veel voordelen zijn, dan zou ik wellicht toch liever de 225BW nog willen aanschaffen o.a. vanwege de verstelbaarheid en niet glossy rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Je hebt gelijk alleen de 226BW is niet meer in hoogte verstelbaar, weet niet of je dit een probleem vind.

(Jammer moet weer helaas tot dinsdag wachten op mijn 225BW |:( )
ik zit nu op een iiyama prolite e481s en die is ook niet in hoogte verstelbaar. Gelukkig is mijn bureaustoel dat wel ;) dus daar hecht ik vrij weinig waarde aan. Bovendien begint deze monitor nu raar te doen. Ik begin steeds meer ghosting te zien terwijl dat eerst niet zo was met dvd's kijken. Het scherm is al wel bijna 2 jaar oud, maar toch vind ik dat raar. Ik hoop dat samsung op dit gebied beter zijn zaakjes voor elkaar heeft. Overigens staat de monitor wel enorm veel aan. Hij zal het nog even moeten trekken tot feb, zoals ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het wel klote en ook stom van samsung om hier alleen zilver/zwart uitvoering tehebben van de samsung lcd's en in de USA wel zwart waar slaat dat nu weer op.

Maarja heb hem nu eenmaal inhuis en tis een prachtig scherm om op tewerken de 2225BW bedoel ik dan alleen dat 1ne min puntje dan dat hij niet zwart is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:18
[...]
Ik zou gewoon voor de BenQ FP241WZ gaan, ik heb talloze schermen vergeleken (heel veel reviews gelezen en Hardforum.com binnenstebuiten gekeerd) en de BenQ scoort op alle vlakken zeer goed, het is zeg maar een budget Eizo :P Als je voor echte kwaliteit gaat is de BenQ FP241WZ echt een prachtig scherm. Ik ga er zelf ook eentje kopen. :) Hij moet inderdaad alleen nog op de markt verschijnen, half januari is een datum die ik vaak hoor.
[...]
Je bent nogal enthousiast zie ik, als ie echt zo goed is wacht toch maar wat langer. Zitten er helemala geen nadelen aan?
btw hdmi stekkers zijn niet zo goed als dvi hoor. Het zijn zulke iele plugjes dat constant beeld laat wegvallen als er even iets beweegt en slecht contact is. Die klacht hoor ik vaak van mesnen met hdmi beamers. Die willen allemaal graag weeer een stevige dvi stekker :-)

ps heeft dat ding nou wel of niet portrait mode? Klinkt als niet

---------
De flexibele beeldscherminstellingen van de BenQ FP241WZ garanderen een uiterst comfortabele kijkervaring. Zo is het scherm instelbaar op verschillende manieren: met een -5 / -25 graden instelbare invalshoek, met een -45 / 45 graden links / rechts kanteling

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 05-01-2007 18:22 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:37

R-B

Blokkert

* R-B heeft knoop doorgehakt en de 225BW besteld

Verwacht hem rond dinsdag 16 januari uiterlijk :)

Waarom geen 226? Kan niet in hoogte verstellen. En dat was nodig dus.. En het uiterlijk van de 225 pas ook bij me 913V :)

[ Voor 36% gewijzigd door R-B op 05-01-2007 20:04 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 17:45
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:33:
Wat denken jullie...

Als de Samsung 206BW & 226BW hier in Nederland verkrijgbaar is, zal de 205BW & 225BW dan snel uit de (online) winkels verdwijnen, omdat de 2x6BW's zeg maar de vervanger zal worden?

In februari of maart wil ik een nieuwe pc gaan aanschaffen en dan wil ik er ook een 22" Samsung bij kopen.Op dat moment zou het dan kunnen zijn, dat de 2x6BW er is, maar als dan blijkt dat er niet veel voordelen zijn, dan zou ik wellicht toch liever de 225BW nog willen aanschaffen o.a. vanwege de verstelbaarheid en niet glossy rand.
en niet te vergeten de veel lagere prijs...

ik denk dat er tegen die tijd wel andere aantrekkelijkere aanbiedingen zijn, met betere schermen..
daarbij is het redelijk optimistisch om de 2x6 series al in maart beschikbaar te achten....

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:33:
Wat denken jullie...

Ik vind persoonlijk de 226bw minder mooi dan die 225bw. Ik wil er geen luidsprekers aan, daar heb je toch niets aan. en ik vind het super om alleen maar een dun randje om je scherm te hebben.

probleem is echter dat de samsung bijna nergen meer voorradig is en volgens mij is er ook moeilijk aan te komen. wellicht komt dat al door de nieuwe 226bw.

De fujitsu vind ik in principe nog mooier dan de samsung maar is kwalitatief weer iets minder.
Zal mij benieuwen wanneer de samsung weer op voorraad komt bij de winkeliers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me @ Samsung 215TW sinds vandaag :D :*)
Eindelijk binnen na een verzending van 10 werkdagen :| Zelfs een pakket uit Hong Kong was sneller hier..9200km vs 70km :|

Wat een heerlijk scherm :) pixelperfect (nog 7 dagen garantie daarop) en ja..gewoon een heel stuk ruimere desktop in vergelijking met m'n oude 17" TFT. Kleuren lijken stuk echter ook!
Installatie ging soepel en tot nu toe nog niet echt nadelen kunnen ontdekken..alleen aan m'n eigen bureau cq kamer. Het scherm moet iets meer naar achter..maarja daar kan het scherm niks aan doen..moet gewoon even m'n kamer veranderen.

Wat een verademing deze grootte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb niet veel tijd om alles door te lezen van [search=samsung 215tw pivot] door te lezen, maar ik heb die monitor nu, en ik vraag mij af: hoe sterk is het pivot mechanisme?

Er zit een heel mooi schakelaartje in die de computer vertelt hoe de monitor staat en dat het beeld 90o gedraaid moet worden, maar ik zit dat zo vaak te gebruiken (zit nu ook dit topic 'rechtop' te lezen) dat ik mij afvraag of het wel regelmatig (ongeveer 1x per kwartier computertijd) gebruikt kan worden.

Verder mooie monitor, moet hem nog even goed afstellen qua helderheid en contrast, en ik heb 1 nadeel gevonden: het knipperende lampje van de powerknop als hij uit staat. Dat is zeer irritant als je wilt slapen, en te lui bent om uit bed te komen om hem uit te zetten :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 en 2stimpy
Wanneer de 2x6BW's komen is inderdaad nog gokken, maar bij de 225BW viel het me toen op, dat die best snel leverbaar was, terwijl Samsung Nederland er zelfs nog niets van af wisten (werd hier verteld in één van de vorige delen).

De 225BW is gewoon zonder luidspreker te koop en of hij wel of niet mooier is, blijft toch een persoonlijke mening. Wel kan het misschien vervelender zijn dat die rand glimmend is, maar ook
dat kan meevallen. Daarvoor zouden we eens moeten kijken naar reacties over de 931 serie van Samsung, die er hetzelfde uitziet.
probleem is echter dat de samsung bijna nergens meer voorradig is en volgens mij is er ook moeilijk aan te komen. wellicht komt dat al door de nieuwe 226bw.
Inderdaad en daar ben ik dus ook bang voor. Als Samsung nu de prioriteiten legt bij de 2x6BW, dan zal het alleen maar lastiger worden om nog een 225BW te bestellen. Zeker als blijkt dat de 2x6BW goed gaat verkopen, dan schrappen ze de 225BW misschien wel helemaal.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
ErikRo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:16:
Je bent nogal enthousiast zie ik, als ie echt zo goed is wacht toch maar wat langer. Zitten er helemala geen nadelen aan?
Er zat voor zover ik weet één nadeel aan deze monitor, hij kon niet 1 op 1 weergeven en dat is lastig bij games enzo, maar dat wordt opgelost met een firmwareupdate. Er zijn ook wat problemen gemeld met HDCP handshaking via HDMI maar daar bestaat nog geen duidelijkheid over en niet iedereen lijkt er last van te hebben. Voor de rest kent deze monitor geen nadelen. :)
btw hdmi stekkers zijn niet zo goed als dvi hoor. Het zijn zulke iele plugjes dat constant beeld laat wegvallen als er even iets beweegt en slecht contact is. Die klacht hoor ik vaak van mesnen met hdmi beamers. Die willen allemaal graag weeer een stevige dvi stekker :-)
Volgens mij zitten alle denkbare aansluitingen er op. :) Alleen een echte 2e DVI (dus geen HDMI) aansluiting zou mooi zijn. Voor mij is dat echter geen breekpunt, als dat wel het geval is kom je volgens mij automatisch terecht bij de Eizo S2410W

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/18/IMG0018628.jpg
ps heeft dat ding nou wel of niet portrait mode? Klinkt als niet:
De flexibele beeldscherminstellingen van de BenQ FP241WZ garanderen een uiterst comfortabele kijkervaring. Zo is het scherm instelbaar op verschillende manieren: met een -5 / -25 graden instelbare invalshoek, met een -45 / 45 graden links / rechts kanteling
Hmmm, volgens mij heeft hij wel een portrait mode :)

Van BeHardware.com
It compensates with the video inputs (HDMI, YUV, S-Video), the USB hub of 3 ports (two on the left side and one above), the vertically adjustable foot and pivot mode.
Van Tweakers.net
Verder kan de FP241W in hoogte versteld worden, in pivotmode gebruikt worden en zijn er drie usb-aansluitingen aanwezig.
Verder trof ik dit plaatje aan bij Trustedreviews.com
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3425-7.jpg

Hier trouwens een mailtje dat ik op Hardforum.com tegen kwam. Pas in februari zou het scherm hier op de markt komen. ;( En ook jammer dat de FP241W hier niet uit komt (hij staat overigens wel op de site van Pixmania dus die heb ik even gemaild, nog geen antwoord...), hoewel die geen BFI heeft zou ik wel erg graag een zwart scherm willen en hij is ook nog wat goedkoper. Hopen dat de FP241WZ alsnog in het zwart uit komt. :)
Geachte heer,

Door een technische storing is uw vraag nu pas bij ons terecht gekomen, mijn excuses voor de trage beantwoording van uw vraag.

Helaas is de lancering van de FP241WZ in Nederland uitgesteld naar februari (de FP241W zal niet beschikbaar zijn in de Benelux).

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Mvg,

Marcel
BenQ

[ Voor 6% gewijzigd door SVDT op 06-01-2007 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreselijk mooi ding die 206BW. Ik heb alleen 1 vraag: Maakt 60Hz uit in games/normaal internetten. Aangezien als ik nu mijn monitor op 60Hz zet, het scrollen nogal irritant is (denk hierbij aan schokken).
Zal dit ook gebeuren met die 206BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit heeft echt niet met die 60hz te maken denk ik appeltje, heb je alle vga drivers wel geinstaleerd? want 60hz = 60 beelden per seconde :| en je maakt mij niet was dat jij dat dan ziet "schokken" :P of je hebt "laserogen"en ben je de nieuwe superman/woman :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 03:20:
dit heeft echt niet met die 60hz te maken denk ik appeltje, heb je alle vga drivers wel geinstaleerd? want 60hz = 60 beelden per seconde :| en je maakt mij niet was dat jij dat dan ziet "schokken" :P of je hebt "laserogen"en ben je de nieuwe superman/woman :P
Vaag, heb het even geprobeerd. Nergens last van :P Waarschijnlijk iets geweest toen...
Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 03:20:
60 Hz is zeker wel irritant, vooral als je net niet direct kijkt naar het beeldscherm, maar iets er naast.
Heeft iets te maken met kegeltjes en staafjes in de ogen.

Ongeveer vanaf 85 Hz is het niet meer waarneembaar.

Bij een TFT heb je hier dacht ik geen last van, omdat deze het beeld niet helemaal opnieuw opbouwt maar het bestaande beeld met deze frequentie aanpast.

[ Voor 33% gewijzigd door peeweeherman op 06-01-2007 10:02 ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
SVDT schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:43:
[...]
Er zat voor zover ik weet één nadeel aan deze monitor, hij kon niet 1 op 1 weergeven en dat is lastig bij games enzo, maar dat wordt opgelost met een firmwareupdate. Er zijn ook wat problemen gemeld met HDCP handshaking via HDMI maar daar bestaat nog geen duidelijkheid over en niet iedereen lijkt er last van te hebben. Voor de rest kent deze monitor geen nadelen. :)
[...]
In dat geval is het toch de moeite waard om even te wachten. Die portrait mode hoop ik dan maar want ik kan nergens in de specs wat vinden hierover. Hopelijk hebben die sites geen fout gemaakt of hear say overgenomen.
Wat ik persoonlijk wel preetig vind is het gebruik van nieuwe technologie die zwarte frames invoegen. Al wat over gelzen end at schijnt eecht een rustiger beeld te geven, had alleen niet verwacht dat het zo snel uit kwam.

btw balen dat dat ding maar niet te koop is. Ik zag ies over feb maar die winkel kreeg dan ook maar 2 modellen!! annneeer is dan de volgende levering :-)
Mei? hopewijk geen xbox360 tafelrelen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13
Ik heb een reviewtje geschreven voor de Asus MW221U die ik gister binnen heb gekregen.
Aangezien hier nog niets bij staat in de startpost misschien handig om erbij te zetten?
Hier is ie te vinden. Als er nog aanvullingen nodig zijn hoor ik het wel.

Het is in ieder geval een aanrader voor de gamers onder ons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken aan een groter scherm. Heb nu een 17" TFT (met een 8800GTS er achter).
Echter vind ik de resolutie om op te gamen wel prima.
Kun je dat zondermeer gewoon doen op een 22" scherm? Dat er dan bijv. links en rechts balken op het scherm komen? Of wordt het dan enorm uitgerekt?

De reden dat ik een groter scherm wil is o.a. voor het bewerken van m'n foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:24:
Ik zit zelf ook te denken aan een groter scherm. Heb nu een 17" TFT (met een 8800GTS er achter).
Echter vind ik de resolutie om op te gamen wel prima.
Kun je dat zondermeer gewoon doen op een 22" scherm? Dat er dan bijv. links en rechts balken op het scherm komen? Of wordt het dan enorm uitgerekt?

De reden dat ik een groter scherm wil is o.a. voor het bewerken van m'n foto's.
Waarom lees je niet even het hele topic door? dit hebben we al paar keer besproken. Je kan idd met een 22inch breedbeeld de resolutie 1280x1024 nog steeds gebruiken door middel van zwarte balken aan de zijkant. Ook kun je een game in breedbeeld spelen, sommige ondersteunen dit en sommige games niet. Je kan dus bij de games die het niet ondersteunen een hack gebruiken waardoor je het spel wel in breedbeeld kan spelen. Hier onder een site met alle games die je dus kan "breedbeeldhacken":

http://www.widescreengami...tle=Master_Games_List_-_A

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 6 weken gewacht op de 225bw nog steeds niet te krijgen, daarom maar gecanceld,sinds gister in het beZit van een 214t 21,3 inch van samsung geweldig scherm met schitterende kleuren :) :) . ik heb tevens de nieuwe 931c gezien met de befaamde blinkende zwarte rand echt afchuwelijk leid te veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook naar een nieuwe TFT aan het kijken en het valt me op dat de ontwikkelingen - in ieder geval voor mij - niet snel genoeg gaan. Mijn nieuwe monitor moet aan een fors aantal eisen voldoen:

-24 inch breedbeeld, 1920x1200
-4:3 mogelijkheid, dus 1600x1200
-16,7 miljoen kleuren (non-dithered)
-HD Ready, als het even kan met HDMI
-Responsetijd van minimaal 2ms
-Moet goed verstelbaar zijn

Heb ik niet goed genoeg rond gekeken of klopt het dat er momenteel geen monitor op de markt is die aan al mijn eisen voldoet? En zo ja, is het wellicht bekend wanneer er een op die markt komt die wel aan al mijn eisen kan voldoen? Een monitor die hieraan voldoet is in mijn ogen perfect :)

Ik maak nu gebruik van een Samsung Syncmaster 970p, en die is niet slecht, maar toch erger ik me aan wat dingen. Dat de kleuren gedithered zijn merk ik toch wel af en toe, en ook is de responsetijd van 6ms weleens te merken in spellen. 19" is ook best leuk, maar als ik voor een nieuwe ga dan wil ik sowieso een breedbeeld en dan meteen een stuk groter, zowel in de breedte als in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
De benq 24" lijkt mij redelijk goed voor u (behalve dan die 4:3 weergave denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:42:
ik heb 6 weken gewacht op de 225bw nog steeds niet te krijgen, daarom maar gecanceld,sinds gister in het beZit van een 214t 21,3 inch van samsung geweldig scherm met schitterende kleuren :) :) . ik heb tevens de nieuwe 931c gezien met de befaamde blinkende zwarte rand echt afchuwelijk leid te veel af.
Welke shop? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje of iemand weet welk 19" lcd ( normaal ) van samsung het meeste lijkt op de 225BW.

Ik zit eraan tedenken om 2 19" erbij tekopen en dan alle 3 naast elkaar tezetten zodat je een soort cockpitview krijg. 19" 22" 19" aangezien ze allemaal evenhoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij alternate in ridderkerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me 225BW besteld en kom hem na 4 dagen ophalen. Beetje raar dan

Ook bij Alternate

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hmm ok, heb hem bij Euromaxi besteld. We zullen zien. ik hou het op maximaal 2 weken :) Zo niet, ff bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort praktijken heb ik wel altijd bij azerty.
Betaaling gedaan via internet 5 werkdagen staat er dat ze nog op het geld wachten.
Leveringen 4 weken later dan gezegt en steeds maar zeggen nog even geduld meneer.
Niets van zich laten horen. Als je dan wat vraagt via het forum omdat je nooit antwoord krijgt via e-mail of telefoon wordt hij verwijderd gelijk.

Alternate tot nu toe altijd netjes geweest en optijd voor mij dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:48:
Ik ben ook naar een nieuwe TFT aan het kijken en het valt me op dat de ontwikkelingen - in ieder geval voor mij - niet snel genoeg gaan. Mijn nieuwe monitor moet aan een fors aantal eisen voldoen:

-24 inch breedbeeld, 1920x1200
-4:3 mogelijkheid, dus 1600x1200
-16,7 miljoen kleuren (non-dithered)
-HD Ready, als het even kan met HDMI
-Responsetijd van minimaal 2ms
-Moet goed verstelbaar zijn

Heb ik niet goed genoeg rond gekeken of klopt het dat er momenteel geen monitor op de markt is die aan al mijn eisen voldoet? En zo ja, is het wellicht bekend wanneer er een op die markt komt die wel aan al mijn eisen kan voldoen? Een monitor die hieraan voldoet is in mijn ogen perfect :)
Neem idd de BenQ FP241WZ, heeft een responsetijd van 6 ms, maar dit scherm maakt gebruik van een technologie waardoor er geen ghosting meer optreedt, BFI. Voor de rest voldoet hij aan al jouw eisen.

Over BFI, ook wel AMA-Z:

http://hardware.thgweb.de...tion_lcd_flachbildschirm/

http://www.behardware.com...t-lcd-with-screening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
http://www.viewsonic.com/...isplays/xseries/vx2435wm/

24" van viewsonic. Met 1 HDMI aansluiting maar helaas zonder DVI :(. Erg jammer weer anders had dit een goed alternatief kunnen zijn voor de BenQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pred87 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:54:

24" van viewsonic. Met 1 HDMI aansluiting maar helaas zonder DVI :(. Erg jammer weer anders had dit een goed alternatief kunnen zijn voor de BenQ.
DVI naar HDMI converter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Pred87 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:54:

Ik vind hem nogal lelijk eerlijk gezegd, zo'n dikke glimmende rand, daar kun je toch niet achter werken op je PC. :o

Afbeeldingslocatie: http://www.viewsonic.com/images/media/vx2245wm_us_eng_lrg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zie ik dat nou goed, kun je daar een iPod op aansluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:57:
[...]

DVI naar HDMI converter :)
Ja i know maar het hele idee van een hdmi aansluiting imo is dat je bv een ps3 of hd tv erop aan kan sluiten. En dan op de dvi gewoon je pc. Dat wil ik in ieder geval doen.

Over die glimmende rand.. geen idee hoe dat werkt. Onze lcd tv hier heeft ook zon glimmende rand en daar is het niet irritant. Maarja dan zit je wel op 4 meter afstand van het scherm. Ik vind het er zelf wel mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 16:57
Omdat de 22" Xerox monitor me erg mooi lijkt ben ik op zoek naar de versie met DVI. Die kan ik echter niet vinden. Maar op BeHardware wordt gesteld dat DVI wel beter zou moeten zijn dan VGA maar dat er in werkelijkheid geen verschil te bemerken is. Ook niet met goede meetapparatuur.

Kan iemand mij in de richting van een artikel wijzen dat het tegendeel bewijst? Ik hoor namelijk hier op GoT wel vaak dat VGA een afknapper is en DVI een must is maar waarom eigenlijk? Als het alleen een theoretisch voordeel betreft....

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:42:
Ik sta op het punt de 214 T te kopen.
Maar er zijn weinig reviews over te vinden.
Heb je last van inputlag bij algemeen gebruik( alles behalve games )?
Heb je last van inputlag bij games?

Staat de monitor stevig op die mooie :*) voet?
Hoe zit het met de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik had mijn 225bw op de woensdag besteld en had hem vrijdag binnen. Dit was bij http://www.encyshop.nl/ .

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07 19:26

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik ben sinds enkele dagen op zoek naar een leuk lcd scherm om naast mijn huidige benq FP791 te zetten. Een soort van dual-monitor setup dan , maar wel niet met twee dezelfde monitors (helaas :9 ).

Ik heb de topic start gelezen + heel wat reviews enzo gelezen , maar toch kom ik er niet helemaal uit. Ik ben op zoek naar een leuk groot scherm , dus 20inch of groter (anders zou ik niet in dit topic posten :+) , met een maximum budget van +- 350€. Dit budget is niet de echte maximum , maar zie het meer als een virtueel maximum , lichtjes erover mag en kan wel , zolang dit maar te verantwoorden is.

Ik ga op dit 'hoofdscherm' (men benq wordt dus 'slave') vooral veel normale pc dingen doen : internetten , programmeren , blender , .... Ook wil ik er af en toe film op kijken (is dit überhaupt te doen van op ongeveer 2-3m afstand met een 20inch scherm ? Met mijn huidige scherm moet ik toch dichter gaan zitten wil ik ook maar beetje kunnen lezen van de ondertiteling ;). Ook ga ik er af en toe op gamen , maar dit gaat eerder uitzondering zijn (dus geen tig uren per dag gamen). Toch wil ik een vlot snel scherm , voor als ik later (weer) moest gaan gamen.

Ik had vooral al de Samsung 204B ; 20.1 inch op het oog. Deze heeft een leuke respons tijd , redelijk goed contrast en helderheid. Maar deze is '1600*1200' , dus het typische 4/3 verhouding , wat ik opzich wel goed vind. Maar is een breedbeeld niet beter voor deze grote ? Of wordt het hele beeld (inclusief tweede monitor) dan niet héél breed ?

Alle meningen zijn welkom , alsook raad over wat ik moet nemen ; breedbeeld of gewoon formaat. Ook andere suggesties dan dat samnsung scherm zijn altijd welkom :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:56:
Ik had mijn 225bw op de woensdag besteld en had hem vrijdag binnen. Dit was bij http://www.encyshop.nl/ .
Heb hem bij alternate besteld en kan hem dinsdag halen. Eerst zeiden ze dat ik hem vorige vrijdag kon halen toen bleek dat de leverancier hem opeens niet kon leveren, nu moet ik dus wachten op dinsdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik was aan zoeken naar een newe tft :). toen kwam ik deze tegen:
BENQ FP222Wa:

spec:

http://www.benq.nl/produc...nsPrinter.cfm?product=729

Afbeeldingslocatie: http://cimg2.163.com/catchpic/D/DD/DDF19E7BE5FE9CE127301C4C8BF9F783.jpg

Input connector: D-Sub/DVI-D/S-Video/Composite

dus later kan ik mijn wii opaansluiten? volgens mij wel

prijs: 300€

en wat vinden jullie er van?????

review????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:56:
Vreemd, die had hem er van de week nog op staan met voorraad nul. Hoe was de voorraad toen jij hem bestelde dan?

Ik kan hem nu trouwens helemaal niet meer in de lijst vinden bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Samsung 215TW :) . Dit is mijn 3e TFT monitor.
Ik heb de poot eraf gehaald en vervangen met een monitor arm (erg handig).
Ik gebruik hem vooral om tv/film te kijken en image editing.
Tot nu toe alleen Company of Heroes gespeeld. Best goed. Maar mijn videokaart kan de medium settings nog net aan.
Films kijken is goed te doen met deze monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt Company Of Heroes gespeeld met de 215TW? Heb je geen last gehad van input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Ik heb de poot eraf gehaald en vervangen met een monitor arm (erg handig). '

met welke arm, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:01:
Je hebt Company Of Heroes gespeeld met de 215TW? Heb je geen last gehad van input lag?
Niet dat ik weet eigenlijk. Ik heb niet echt gemerkt, verschilt niet zo veel als met mijn vorige monitor Acer 1714.

@rvanleeuw: NewStar LCD Arm FPMA-D600 Wit kost 10 euro bij Paradigit. Als je geen arm nodig hebt dan is Samsung poot veel beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Ik heb sinds een paar dagen de Mirai 22 inch DML-522W100. En moet zeggen dat hij mij goed bevalt. De kleuren moesten wel goed ingesteld worden adobe gamma doet wonderen. Standaard staat de scherm veel te hoog qua contrast en brightness.

Hoe hoog de scherm staat is ook zeer belangrijk ivm banding. Nadeel daarbij is dat de voet niet in hoogte verstelbaar is, en ook een beetje cheap aanvoelt. De rest van de scherm voelt goed aan, de plastic geeft niet mee. De scherm lijkt ook niet echt op de andere mirai schermen, de design is wat strakker geworden.

Bij games is de reactie tijd van 5ms prima, ik zie echt geen ghosting met FPS spellen.

Er is wel wat blacklight bleeding, wat onder en boven, maar dit valt bijna niet op.

Nog een bonus, is dat mirai bij deze scherm wel een DVI kabel meeleverd!

Toen ik hem wou kopen heb ik de scherm in de winkel naast de LG204wt en IIyama E2200WSV-B gehad, de Mirai en LG beide op dvi en de Iiyama op d-sub. En ik moet zeggen dat ze allemaal heel vergelijkbaar waaren. Terwijl de LG net zo duur was, en de Iiyama 50 euro meer en geen DVI. De Iiyama voelde wel veel stabieler.

Paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/up1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/up2.jpg

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

2stimpy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:14:
[...]

Vreemd, die had hem er van de week nog op staan met voorraad nul. Hoe was de voorraad toen jij hem bestelde dan?

Ik kan hem nu trouwens helemaal niet meer in de lijst vinden bij hun.
Ja ik had blijkbaar de laatste in voorraad, maar er zouden er 8 jan weer nieuwe komen.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook wat zeggen over de beeldkwaliteit van de IIyama, en het verschil met de Mirai.
Ik zit namelijk erg te twijvelen tussen deze twee, en dat over de afwezigheid van een dvi aansluiting van de Ilyama zit hem in de E2200WSV-B er is wel een met dvi al is die weer eens stukje duurder. (de E2200WS-B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik heb ondertussen alweer een paar dagen de Acer AL2423W in gebruik, echt een heerlijke monitor! Geen dode pixels, geen backlight bleeding, geen merkbare inputlag of iets anders. Gewoon een lekker en mooi scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:58:
[...]

Kun je ook wat zeggen over de beeldkwaliteit van de IIyama, en het verschil met de Mirai.
Ik zit namelijk erg te twijvelen tussen deze twee, en dat over de afwezigheid van een dvi aansluiting van de Ilyama zit hem in de E2200WSV-B er is wel een met dvi al is die weer eens stukje duurder. (de E2200WS-B)
Ik moet zeggen in de winkel zat er geen merkbaar groot verschil tussen, maar ik had er ook geen grote studie gemaakt om elk punt met elkaar te vergelijken. En de winkel is ook misschien niet de beste plek om alles rustig te vergelijken.

De versie met DVI was en is nog steeds lastig te krijgen, die hadden ze ook niet in de winkel.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:33
icegodd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:38:
ik was aan zoeken naar een newe tft :). toen kwam ik deze tegen:
BENQ FP222Wa:

spec:

http://www.benq.nl/produc...nsPrinter.cfm?product=729

[afbeelding]

Input connector: D-Sub/DVI-D/S-Video/Composite

dus later kan ik mijn wii opaansluiten? volgens mij wel

prijs: 300€

en wat vinden jullie er van?????

review????
toon volledige bericht
Zit er wel S-Video/Composite op? Want de verschillende webshops vermelden deze helaas niet.
De Benq website wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Iiyama is zo lief geweest om drivers voor de E2200WS op hun site te zetten:

http://www.iiyama.nl/defa...G=NL&NAV=1192&PCAT=0&CE=F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophis4u
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 19:45
Ik heb sinds gister de Dell 2007WFP

Moet zeggen dat ik erg blij ben met dit scherm. Moest zelfs nieuwe drivers downloaden om de resolutie aan te kunnen :)

Hij is in elk geval in alle richtingen te verstellen, echt ideaal aangezien ik hem op een hoger plateau heb staan en een gewone standaard te hoog zou zijn (moet ik teveel omhoog kijken).

Verder kan je hem heel eenvoudig naar links en naar rechts draaien.

De Dell schermen worden hier amper besproken, maar vindt deze echt de iets hogere prijs dan de budget schermen waard. Alles zit er gewoon bij en de aansluitingen zijn ook volledig.

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ze worden veel besproken, hoor. Er is zelfs een apart topic voor, daarom komt er hier niet veel van Dell te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk net in me mailbox en jahoor een berichtje terug van samsung.
Had een mailtje gestuurd of en wanneer de Samsung 226BW uit zou komen.

Hier het berichtje terug:

Geachte heer Allart,

Dank u voor uw email met betrekking tot de SyncMaster 226BW.

Dat de 226BW zal uitkomen is zeker. Watnog niet bekend is is of deze ook in de Benelux uitgebracht zal gaan worden. En het is derhalve niet bekend wanneer dat zou kunnen zijn.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 21:32

SgtStrider

Fractal Switchover!

[...]
[...]
Schemr is al ongeveer 2 maanden uit in de US. Zie bijvoorbeeld newegg :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet om de US maar om NL
SgtStrider schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Schemr is al ongeveer 2 maanden uit in de US. Zie bijvoorbeeld newegg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:13:
Kijk net in me mailbox en jahoor een berichtje terug van samsung.
Had een mailtje gestuurd of en wanneer de Samsung 226BW uit zou komen.

Hier het berichtje terug:

Geachte heer Allart,

Dank u voor uw email met betrekking tot de SyncMaster 226BW.

Dat de 226BW zal uitkomen is zeker. Watnog niet bekend is is of deze ook in de Benelux uitgebracht zal gaan worden. En het is derhalve niet bekend wanneer dat zou kunnen zijn.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics
toon volledige bericht
Over ongeveer 2 weken weten we meer want in de derde week van 2007 zal het scherm OFFICIEEL worden gespresenteerd door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Na wat schermen te hebben vergeleken leek me de BenQ-FP241WZ een goede keus, maar nu lees ik net op de frontpage dat Samsung een nieuw 27" model introduceert, misschien ook een optie om in gedachten te houden.

Samsung SyncMaster 275T
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/3492_275T_front.jpg

" ... but a representative confirmed the monitor had interfaces for 15-pin D-sub, DVI-D CVBS, S-Video and Component inputs."

Dat zijn ongeveer dezelfde aansluitingen als op de BenQ, is het niet? Wat is CVBS, andere term voor HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de Asus PW201. Het beeld is prachtig, ik ben er zeer content mee. Ook de vormgeving en het uiterlijk is mooi, vooral de instelknopjes. Als ie uitstaat zie je ze niet, maar als ie aanstaat branden ze oranje. Mooi gedaan. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat als je film kijkt, je wel wat backlight bleeding ziet bij de zwarte randen, vooral bovenaan. Als je precies recht voor de monitor zit valt dit niet op, maar hang je er wat meer schuin voor zie je het toch wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ik wou het net plaatsen wat jij bedoeld is component er zit geen hdmi op deze zo te zien, en ook geen kantelmode anders had ik zekder belangstelling

hier de rest van het verhaal.
-----

Samsung heeft als eerste fabrikant een computermonitor geïntroduceerd met een beelddiagonaal van 27 inch. Hiermee is Samsung net eerder dan Dell dat binnenkort ook met een 27 inch scherm op de markt zal komen.

De Samsung SyncMaster 275T heeft dezelfde resolutie als de meeste 24 inch schermen, namelijk 1920x1200, waardoor de individuele pixels relatief groot zijn. Het scherm is gebaseerd op het Samsung LTM270M1-panel en heeft een contrastratio van 3.000:1, kijkhoeken van 178º, een grijs-naar-grijs responstijd van 6ms en een helderheid van 500cd/m². Dell zal gebruik gaan maken van hetzelfde panel aangezien Samsung momenteel de enige fabrikant is die panels fabriceert met deze beelddiagonaal. De Samsung SyncMaster 275T is uitgerust met verschillende video-ingangen. Het scherm kan aangesloten worden met d-sub, dvi-d, cvbs, s-video en component kabels en zal in februari in de winkels verschijnen met een adviesprijs van 999 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja, kantelmode zal ik niet zo snel willen gebruiken en hdmi is toch met een kabel naar DVI (zonder geluid) om te zetten?
Zoals ik het nu zie heb je met deze Samsung meer scherm voor hetzelfde geld in vergelijking met de BenQ, de hogere dotpitch vind ik eigenlijk wel fijn bij het kijken van films, een hogere resolutie is niet nodig, straks ga ik nog blokjes zien bij HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb juist mijn bestelling voor 2 keer 204B geplaatst >:)

Niet goedkoop, maar ik denk dat het wel zijn geld waard is.

Iemand ervaring met zo een opstelling?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Snakiej schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:01:

Misschien in Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Laatst online: 07:50

Jup, werkt heerlijk (zie ook mijn setup rsmits in "Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic"). En het was zijn geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07 19:26

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Waar heb je deze nog gevonden ? Ze zijn nergens meer op voorraad ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus MW221U in backorder staan. Nu zag ik eigenlijk voor het eerst een review van verschillende 22" monitoren, met daar onder andere de Asus in. De kleurechtheid blijkt niet helemaal aan de verwachtingen te voldoen en mijn oog viel op een andere door de reviewers getestte TFT; de Fujitsu-Siemens L22-1W . Iemand enig idee waar hij te verkrijgen is, in de Pricewatch staat hij nog niet, en google levert weinig resultaat op Nederlandse pagina's.

Dit is de test: http://www.behardware.com/art/imprimer/647/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
http://www.engadget.com/2...and-28-inch-lcd-monitors/

volgens dat bericht heeft de viewsonic wel HDMI en DVI aansluitingen. Ik hoop dat het waar is. De prijzen zijn in ieder geval geweldig. Vooral die 28" zie ik wel zitten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:47:
Ik heb de Asus MW221U in backorder staan. Nu zag ik eigenlijk voor het eerst een review van verschillende 22" monitoren, met daar onder andere de Asus in. De kleurechtheid blijkt niet helemaal aan de verwachtingen te voldoen en mijn oog viel op een andere door de reviewers getestte TFT; de Fujitsu-Siemens L22-1W . Iemand enig idee waar hij te verkrijgen is, in de Pricewatch staat hij nog niet, en google levert weinig resultaat op Nederlandse pagina's.

Dit is de test: http://www.behardware.com/art/imprimer/647/
hier zou je eigenlijk voor in duitsland moeten kijken, die hebben hem vanaf 359 euro. daar komt verzenden bij.(20 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Laatst online: 08:34
Ik heb sinds afgelopen donderdag een Samsung 204B. 350 euro bij perfect-systems incl verzendkosten. Was al een tijdje gek van deze monitor dus heb m nu ook maar eens gekocht.

Bij het uitpakken: Een 9 kilo zware doos die helemaal vol zat. TFT scherm zat een kwart slag gedraaid omdat ie dan in de doos paste. Uitgepakt waren de verschillen kwa grote met mn Samsung 913N aardig groot. 1.1 Inch verschil is toch aardig wat.

Vriend van me heeft een 19 inch scherm met een Analoge en DVI aansluiting, om daar tussen te switchen. Dit werkt hier met 1 druk op de knop (wel aansturing op Manual zetten). Werkt perfect, heb nu mn PC op DVI aangesloten en mn Xbox op Analoog.

Toen ik de monitor eenmaal aangesloten had, en de resolutie van 1280x1024 naar 1600x1200 had opgeschroefd, was het bureaublad toch een heel stuk groter dan voorheen. Echt geweldig. Ik heb de monitor dus sinds donderdag en ben er in 2 dagen aan de grootte gewend geraakt, alles lijkt nu heel normaal en werkt heel fijn.

Ook het draaien van het scherm is heel leuk, als je een Website op die manier bekijkt past ie precies :P

Conclusie: Top monitor voor een topprijs!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Laatst online: 07:50
Strikertje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:41:
Ook het draaien van het scherm is heel leuk, als je een Website op die manier bekijkt past ie precies :P

Conclusie: Top monitor voor een topprijs!! _/-\o_
Hangt van de grote van de site af hoor :P Bij een topic als deze zal je toch nog moeten scrollen. Zelf ben ik niet zo van het draaien van het scherm (te veel moeite)

Ben het verder 100% met je conclusie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:47:
de Fujitsu-Siemens L22-1W . Iemand enig idee waar hij te verkrijgen is, in de Pricewatch staat hij nog niet, en google levert weinig resultaat op Nederlandse pagina's.
Hij was al 2 maanden te koop bij Pixmania.nl, maar ik zie net dat hij daar niet meer in de verkoop is, hij staat nog wel op de site dus misschien wordt hij binnenkort wel weer verkocht.

http://www.pixmania.nl/nl...2-scherm-l22-1w-5-ms.html

En anders kun je hem ook in Duitsland kopen:
http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=406954

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 13:57

TheBorg

Resistance is futile.

Samsung XL20 met LED backlight

Afbeeldingslocatie: http://www.orbitalconnection.com/private/xl20.jpg

a-si TFT/VA
20,1 (50,8 cm)
250 cd/m²
1000:1
8 ms (G/G)
178° horizontal/178° vertikal
Up to 114 Percent of NTSC Color Gamut

Zou vanaf deze maand verkrijgbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
TheBorg schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:26:
Samsung XL20 met LED backlight

[afbeelding]

a-si TFT/VA
20,1 (50,8 cm)
250 cd/m²
1000:1
8 ms (G/G)
178° horizontal/178° vertikal
Up to 114 Percent of NTSC Color Gamut

Zou vanaf deze maand verkrijgbaar moeten zijn.
Dan mag je wel een flink pak geld aan Samsung overhandigen. LED-schermen zijn erg duur. Dit scherm gaat meer dan 2000 euro kosten, adviesprijs in Dollars is namelijk 1999.

[ Voor 7% gewijzigd door SVDT op 08-01-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ben ik nog ff weer met een volgende monitor, namelijk de BenQ FP222WA. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet wat voor scherm dit is?
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/29702.jpg
LCD Grootte 22"
Resolutie (max.) 1680 x 1050 (WSXGA+)
Pixel pitch 0.282 mm
Kleuren 16,7 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 30 - 82
Verticale frequentie (Max)Hz 56 - 76
Video bandbreedte (MHz) 25 - 165
Kijkhoek (links/rechts, omhoog/omlaag) (CR>=10) 170/160
Beeldschermgebied 473.76 x 296.1(mm)
Contrast 700:1
Helderheid 250 cd/m2
Reactietijd (tr/tf) 5ms (2+3) ms
Kleurentemperatuur Roodachtig / Normaal/ Blauwachtig + Gebruikersmodus
Input connector D-Sub/DVI-D/S-Video/Composite
Stroomverbruik 49W
Stroomvoorziening Ingebouwd
Nettogewicht 5.8 kg
Bruto Gewicht 8 kg
Afmetingen (HxBxD) 422.45 x 518.26 x 169.57mm
Afmetingen (HxBxD) 465,5 x 534,8 x 248,4mm
Luidspreker Nee
USB No
VESA-wandmontage Ja (100x100mm)
Kantelbaar No
Draaibaar - landscape/A4 Nee
iKey Ja
Senseye Ja
Kensington Slot Ja
Accessoires (meegeleverd) VGA Kabel

Poot gaat er bij mij toch af.
Volgens mij niet echt verkeerd

[ Voor 47% gewijzigd door 2stimpy op 08-01-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

evert_ schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:42:
[...]

Waar heb je deze nog gevonden ? Ze zijn nergens meer op voorraad ?
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=51644335

levertijd van 6 a 10 dagen :)

Is toch mooi niet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:33
Strikertje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:41:
Vriend van me heeft een 19 inch scherm met een Analoge en DVI aansluiting, om daar tussen te switchen. Dit werkt hier met 1 druk op de knop (wel aansturing op Manual zetten). Werkt perfect, heb nu mn PC op DVI aangesloten en mn Xbox op Analoog.
Is dat een xbox 360? Hoe ziet het beeld er dan uit? Want dan word het opgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Laatst heb ik weer eens met Benq gebeld over de FP241WZ... Deze schermen schijnen nu ergens in februari te komen (was eerst begin december...) Het begint onderhand toch wel eens tijd te worden dat ze leverbaar worden... Ik wil er graag een hebben !
Ook viel mijn oog op de Gateway FPD2485W. Ik weet niet of die in de eerdere 14 delen al genoemd was maar op zich is het ook een interessant scherm, en erg competitief geprijsd. Heeft eigenlijk alle features (ingangen) van de Benq behalve dan de HDMI ingang, en ook 1:1 pixel mapping, en dat voor rond de 679 dollar... Of ie ook verkrijgbaar is ?...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
FreeRider schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:51:
Laatst heb ik weer eens met Benq gebeld over de FP241WZ... Deze schermen schijnen nu ergens in februari te komen (was eerst begin december...) Het begint onderhand toch wel eens tijd te worden dat ze leverbaar worden... Ik wil er graag een hebben !
De FP241W(Z) is in Scandinavië al op de markt (ze staan daar in tegenstelling tot hier ook op de BenQ site zelf, dus kennelijk is dat een teken welke schermen er op de markt zijn in een bepaald land), ze zijn daar nu ook uit voorraad leverbaar. :) Kijken of ik een shop kan vinden die hem tegen een mooie prijs kan leveren. Denemarken is Schengenland, dus dan hoef je ook nog geen invoerrechten te betalen. :)

edit:
Deense prijsvergelijk site:
http://www.edbpriser.dk

De BenQ FP241W (zwart) - 871,20 euro
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246938

De BenQ FP241WZ - 1046,17 euro
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250256

De FP241W is dus wel lekker goedkoop daar. _O_ Dus het lijkt er ook op dat ze hem daar al een tijdje op de markt hebben, meestal zorgt dat voor prijsdalingen. Maar ik wil toch de WZ denk ik, en die is nog wel duur. :(

Dat Deens lijkt trouwens wel een beetje op Fries. :P

edit: In Zweden hebben enkele zaken beide schermen ook al op voorraad.
Ook viel mijn oog op de Gateway FPD2485W. Ik weet niet of die in de eerdere 14 delen al genoemd was maar op zich is het ook een interessant scherm, en erg competitief geprijsd. Heeft eigenlijk alle features (ingangen) van de Benq behalve dan de HDMI ingang, en ook 1:1 pixel mapping, en dat voor rond de 679 dollar... Of ie ook verkrijgbaar is ?...
Gateway zit volgens mij alleen nog maar in de VS. Tussen 1998 en 2002 leverde Gateway wel in Nederland maar daar zijn ze denk ik vanuit economisch oogpunt mee gestopt.

[ Voor 53% gewijzigd door SVDT op 09-01-2007 01:48 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.