[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 15

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
souderkeamer schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:04:
Bij de office center (in alkmaar) is alleen vandaag!!! de 20"wide van acer (Value Line geloof ik) 8 ms voor 199,- excl. btw.
Was gister bij office center en zag bovenstaande. Ik sta op het punt er 2 te halen... :9~ Kon em alleen nergens terug vinden op internet... Ik ga er straks nog een keer heen want ik weet zeker dat het een uit de Value Line is en dat ie wide is. Er heb er geloof ik nog voor gestaan. Maar rara welke is het nou.... 8)7
In de value line zie ik alleen de 2017 van Acer. Die kost zo'n 230 euro in de Pricewatch, dus die zou het kunnen zijn. Maar die is niet breedbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Ik heb zojuist de 205BW gaan ophalen en ik moet zeggen het speelt heerlijk!! De grootte is perfect voor mij(kdenk dat 22 inch teveel zou zijn). In games gaat het allemaal supervloeiend met mooie en heldere beelden. Film kijken is al helemaal fantastisch. Het is een heel verschil met mijn oude packard bell 17 inch crt van 7 jaar oud :9~

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:56:
[...]

Ik zou het gewoon eisen }:O en leg uit dat je niet dichtbij de mediamarkt woont en anders weer ver moet reizen.
Ben vandaag dus weer naar de Mediamarkt geweest. Direct bij de ingang doorgelopen naar het service center gebeuren. Daar het verhaal uitgelegd en ze hadden volledig begrip voor de situatie en wilden de monitor direct omruilen. Ze wilden het echter nog wel even controleren (zie ik er zo onbetrouwbaar uit? }:|) en sloten de boel aan op een PC daar. Vreemd genoeg was de zwarte morsdode pixel in het midden van het scherm ineens verdwenen :? , maar hij vond de overleden subpixel aan de andere kant van het scherm ook genoeg reden tot ruilen. Hij sloot de boel wel aan via VGA en draaide het scherm op 1440x900, maar dat moet toch geen invloed kunnen hebben?

Naja goed, hij was overtuigd en ging dus naar de kelder om een nieuwe te halen. Toen bleek echter dat alleen het demomodel nog op voorraad was. We hebben het even op beschadigingen en alles gecontroleerd, maar het scherm zag er - op wat stof na - prima uit. Toen gevraagd of ik hem ook even op dode pixels kon controleren en dat was wederom geen probleem. Hij liet me het scherm (wederom via VGA en die bagger resolutie van 1440x900) rustig aan alle kanten bekijken en het zag er prima uit. :)

Eenmaal thuisgekomen heb ik de boel natuurlijk direct uitgepakt en ook daar zag alles er prima uit. Alleen is het scherm zelf nogal vies en krijg ik dit niet goed schoon met een droog doekje. Een emmer water erover lijkt me daarentegen ook niet bepaald de bedoeling... :+ iemand tips om een dergelijk scherm schoon te krijgen?

Maar goed, verder een hele dikke duim voor de Mediamarkt dus! d:)b
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
GTACrime schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:27:

Een emmer water erover lijkt me daarentegen ook niet bepaald de bedoeling... :+ iemand tips om een dergelijk scherm schoon te krijgen?

Ik zou hem schoonmaken met een wc papiertje helemaal nat maken en dan een klont ervan maken en dan daarmee schoonmaken. Daarna met een droog wc papiertje weer droog maken. Ook het beeld van het TFT scherm kan je op deze manier schoonmaken en lijkt daarna weer als nieuw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt ook speciaal TFT schoonmaakspul. Zijn ervaringen genoeg over te vinden. Lijkt me beter dan met wcpapier en water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
ik heb vandaag een 2de Acer AL2016W (s) gehaald zodat ik dualscreen kon gaan draaien. Ik heb hem net als de eerste bij officecentre gehaald, alleen vandaag €199 ex voor betaald en vorige keer €299 ex ofzo :P De nieuwe heeft alleen wel andere firmware en hij lijkt een iets ander beeld te geven dan me eerste beeldscherm, ookal staan alle instellingen precies hetzelfde. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:05:
[...]

Ik zou hem schoonmaken met een wc papiertje helemaal nat maken en dan een klont ervan maken en dan daarmee schoonmaken. Daarna met een droog wc papiertje weer droog maken. Ook het beeld van het TFT scherm kan je op deze manier schoonmaken en lijkt daarna weer als nieuw 8)
Oké, bedankt. Ik had de TFT inderdaad al even schoon gemaakt met een vochtig doekje, alleen was ik bij het beeld gestopt. Dit is de eerste TFT die ik echt full-time voor mezelf gebruik en ik wist niet of het goed tegen water kon.

Ik heb inmiddels vernomen dat m'n zus weer in Nederland is en dat ze hier waarschijnlijk vanavond nog langs komt. Met een beetje geluk heb je dus morgen je foto's. ;)
RoD schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:06:
Je hebt ook speciaal TFT schoonmaakspul. Zijn ervaringen genoeg over te vinden. Lijkt me beter dan met wcpapier en water.
Bedankt, ik zal begin volgende week wel even de stad in duiken. :)
Chesta schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:13:
ik heb vandaag een 2de Acer AL2016W (s) gehaald zodat ik dualscreen kon gaan draaien. Ik heb hem net als de eerste bij officecentre gehaald, alleen vandaag €199 ex voor betaald en vorige keer €299 ex ofzo :P De nieuwe heeft alleen wel andere firmware en hij lijkt een iets ander beeld te geven dan me eerste beeldscherm, ookal staan alle instellingen precies hetzelfde. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
TFT schermen verschillen altijd iets van elkaar. Misschien helpt het wel als je de beide schermen nìet precies hetzelfde instelt, maar zo dat ze het meest overeen komen?

[ Voor 0% gewijzigd door GTACrime op 30-12-2006 17:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rostvertol-Mil schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:15:
[...]

Een spatie achter leestekens?

en @ The Sixt, dat heeft weinig met massaproduktie te maken, meer met acceptabele uitvalwaarden. Als jij een scherm koopt, weet je dat een redelijke kans op dode pixels hebt.
nee, fout. :p Het duidde op deze zin
Allemaal massa produktie,dit was vroeger niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTACrime schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:27:
[...]
-knip-

Eenmaal thuisgekomen heb ik de boel natuurlijk direct uitgepakt en ook daar zag alles er prima uit. Alleen is het scherm zelf nogal vies en krijg ik dit niet goed schoon met een droog doekje. Een emmer water erover lijkt me daarentegen ook niet bepaald de bedoeling... :+ iemand tips om een dergelijk scherm schoon te krijgen?

Maar goed, verder een hele dikke duim voor de Mediamarkt dus! d:)b

[...]

:| je scherm met een droog doekje schoon proberen te maken is echt no go....

ik gebruik altijd een licht/redelijk vochtige microvezel doekje, en afdrogen doe ik altijd (omdat het dan toch al schoon is..) met de zachtste handoek die ik kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
Snoll3bulk schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:05:
[...]

WC papier is papier en dat is hout. Dat slijt of krast. Altijd op zijn minst katoen of een andere stof (microvezel idd) gebruiken. En verder alleen water, zou voldoende moeten zijn mits je niet koffie over je scherm heen proest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamarinde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik maak al tijden met glassex en wc papier mijn scherm schoon en niets aan de hand.
Dit is natuurlijk geen garantie dat het daadwerkelijk goed is voor het scherm.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Glassex kan de coating van je monitor slopen. Wordt door erg veel mensen gezegd als je een search doet op "tft schoonmaken". Zou ik dus niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Tamarinde schreef op zondag 31 december 2006 @ 04:20:
Ik maak al tijden met glassex en wc papier mijn scherm schoon en niets aan de hand.
Dit is natuurlijk geen garantie dat het daadwerkelijk goed is voor het scherm.
nooit doen met glassex! Vertrouw mij nou maar gewoon een wc papiertje voorzichtig over je tft scherm heen bewegen dus een soort schilderbeweging. Daarna precies hetzelfde doen met een DROOG wc papiertje ik doe dit nu al 2 jaar en er is niks aan de hand en de monitor ziet er weer uit als nieuw daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Toch wordt er over het algemeen aangeraden om een microvezeldoekje te gebruiken. Lijkt me beter dan houtdeeltjes. Het zou toch zonde zijn dat je je monitor verkloot.
Maargoed deze discussie is al tot in den treure gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:42:
[...]

nooit doen met glassex! Vertrouw mij nou maar gewoon een wc papiertje voorzichtig over je tft scherm heen bewegen dus een soort schilderbeweging. Daarna precies hetzelfde doen met een DROOG wc papiertje ik doe dit nu al 2 jaar en er is niks aan de hand en de monitor ziet er weer uit als nieuw daarna
vooral doen, lieftst met euroshopper grijs wc papier, en vervolgens met dat zelfde (droge) papier schoon wrijf.. (goed boenen).. na afloop niet huilen als je scherm onder de krassen zit 8)7

voor lenzen gebruikt men ook microvezel doekjes (wel goede kwaliteit m.v doek nemen......)
dus dan zal het ook wel goed genoeg zijn voor onze schermpjes dacht ik zo..
het beste kan je denk ik..
halve m.v-doek nat maken.. schoon maken.. andere helft gebruiken om af te drogen, en zo heb je echt jaren lang plezier er van.......... (doek af en toe even buiten uit slaan, of voor gebruik.. zodat stof er uit is, krijg je geen krassen : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Samen met de kerstman heb ik een ViewSonic VX2025wm gekocht en ben er erg blij mee. Vandaag heb ik een survey ingevuld.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:13:
Samen met de kerstman heb ik een ViewSonic VX2025wm gekocht en ben er erg blij mee. Vandaag heb ik een survey ingevuld.
werkt goed he' :P ultramon met dualview :P

meer mensen hier die dualview gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb nu problemen dat mijn 205BW steeds meer voorover gaat staan. Net of de steun lam aan het worden is. Hoe zou ik dit misschien kunnen oplossen? Is hier iets voor of dergelijke, of garantie-kwestie ofzo? Heb m net een paar maand.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik deze gekocht omdat ik niet tevreden was met de steun die bij m'n scherm kwam.. (je kan de kabels alle 3 dvi/vga/power, door de arm heen laten lopen)

http://www.mycom.nl/Produ...wstar_FPMAD600/65197.aspx

ben er tot heden erg tevreden mee, wel goed opletten bij het monteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:50:
ik deze gekocht omdat ik niet tevreden was met de steun die bij m'n scherm kwam.. (je kan de kabels alle 3 dvi/vga/power, door de arm heen laten lopen)

die steun heb ik hier ook liggen. kun je me misschien een foto laten zien hoe je hem gemonteerd hebt en hoe je je kabels door de arm hebt laten lopen? ben hem van plan loop van deze week te monteren.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe breedbeeld TFT monitor. Op dit moment heb ik een 19'' VideoSeven TFT. Dit scherm heeft geen dode pixels en van backlight bleeding heb ik geen last. Het enige nadeel is ghosting maar dit is dan ook een scherm met 16ms of 8 ms geloof ik. Helaas heeft dit scherm ook nog een D-SUB aansluiting.

Mijn grote twijfel gaat tussen deze twee schermen:

VideoSeven L22WD 22 Inch
Samsung 205BW 20 Inch

Omdat Samsung een goede naam heeft en omdat ik positieve ervaringen van mensen heb gelezen is dit scherm heel aantrekkelijk. Er zijn ook veel reviews van te vinden. Over het scherm van VideoSeven heb ik geen ervaringen of reviews kunnen vinden. Het huidige scherm dat ik heb van V7 doet het goed; maar dat kan een toevalstreffer zijn. Nu zit ik erg in twijfel! Groter scherm voor hetzelfde geld? Of zeker zijn van kwaliteit? Als iemand ervaringen of advies heeft hoor ik het graag.

Budget is rond de 300 euro daarom deze keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:39:
[...]

die steun heb ik hier ook liggen. kun je me misschien een foto laten zien hoe je hem gemonteerd hebt en hoe je je kabels door de arm hebt laten lopen? ben hem van plan loop van deze week te monteren.
nee dat kan ik niet :o, want de kabels liggen hier atm los - maar ik kan het wel uitleggen

het is goed dat je me dit vraagt voordat je er aan begint, er zit namelijk een plastic koker in het midden van je steun - hier kan je het beste je powercable doorheen laten lopen - zodat je in het gootje (aan de voorkant zeg maar) wat je er af kunt klikken je vga en dvi doorheen kan laten lopen

ik had alle 3 de kabels door het voorste gootje.. maar dat zat zo strak dat ik m'n monitor steun bijna niet meer kon verstellen (zodoende ligt het nu los)... ik ben te beroerd om m'n steun van het bureau af te halen (om de powercable er doorheen te laten lopen..............), het is zwaar werk.. als je een bureau van een meter diep hebt en je moet het alleen doen
(een liter zweet is niet overdreven.. :'( )

wat belangrijk is, 1. dat je goed bekijkt hoe je je kabels wilt laten lopen - dat ze ook nog wat ruimte hebben om te bewegen. dat je het scherm op een slimme manier bevestigd.. ik had bij mijn scherm (l204wt) een voet die onder/achterin in het scherm steekt, wat heb ik gedaan - ik heb de arm... naar voren getrokken en bevestigd aan het scherm (vesa75) terwijl de steun dus nog onder het scherm stond... toen was ik klaar en zat het scherm aan de arm, en de voet er nog onder - die voorzichtig er af gehaald (kan je beste mischien al even los halen 1 x voordat je hem aan de arm bevestigd, zodat ie er makkelijk af gaat : ) : ) )

en klaar is kees, ik moet zeggen dat het er toch wel erg gaaf uit ziet - zo'n scherm wat voor je hangt ipv op een steun staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort de 225bw te gaan halen, maar nu twijfel ik bij welke shop dat moet gebeuren. Ik heb veel goede ervaringen gelezen over Mycom i.v.b. met eventuele dode pixels bij aanschaf. Dus ik kijk hoe duur die daar is en dat is vergeleken met andere shops wel ERG duur, bijna 60 euro duurder! Dus dat gaat niet door, ik heb ook gelezen dat de serves bij media markt goed is, alleen kan ik de prijs op de site niet terug vinden? Ik woon in den bosch en ik ben dus opzoek naar een GOEDE shop die niet al te ver weg is. De prijs van de 225bw moet rond de E380,- zijn hebben jullie meschien tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:50:

Heeft deze ook een pivot functie? Dus dat je het scherm kunt draaien van landscape naar portret stand?

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDik schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Heeft deze ook een pivot functie? Dus dat je het scherm kunt draaien van landscape naar portret stand?
nee, heeft ie niet (de duurdere 129e versie heeft dit ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:35:
Ik ben van plan om binnenkort de 225bw te gaan halen, maar nu twijfel ik bij welke shop dat moet gebeuren. Ik heb veel goede ervaringen gelezen over Mycom i.v.b. met eventuele dode pixels bij aanschaf. Dus ik kijk hoe duur die daar is en dat is vergeleken met andere shops wel ERG duur, bijna 60 euro duurder! Dus dat gaat niet door, ik heb ook gelezen dat de serves(service ;) ) bij media markt goed is, alleen kan ik de prijs op de site niet terug vinden? Ik woon in den bosch en ik ben dus opzoek naar een GOEDE shop die niet al te ver weg is. De prijs van de 225bw moet rond de E380,- zijn hebben jullie meschien tips ?
mediamarkt geeft geen prijzen weer op hun sites, ivm concurentie enzo... (geven ze ook niet via de telefoon, de prijs) :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Na al een veel te lange tijd op zoek te zijn naar een nieuwe monitor bedacht ik me vandaag iets om de keuze nog wat te bemoeilijken.

Een LCD-TV kan natuurlijk ook. :)

Nu niet gelijk zeggen dat dat veel slechter is, er zijn namelijk ook LCD-tv's die eigenlijk een gewone computer monitor zijn met ingebouwde tuner. Het grote voordeel is voor mij dat mijn vriendin dan TV kan kijken terwijl ik op m'n side-kick monitor (dual opstelling) nog op mijn computer kan werken.
Bovendien vind ik die Tv's vaak mooier vormgegeven.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen de LG M203WA gevonden. Deze lijkt gebaseerd op de L203WT. De "TV-versie" is zo'n honderd euro duurder maar een tunerkaart kost ook al gauw 70 euro dus als het financieel verschil ongeveer zo groot blijft vind ik het wel goed. Ik wil echter niet achteruitgaan op kwaliteit.

Hebben jullie nog andere opties gezien de laatste tijd en wat denken jullie ervan? Goede optie, of niet?
-Ik zet dit overigens bewust in dit topic en niet in A/V omdat ik niet opzoek ben naar een 16:9 TV met bagger resoluties die je via HDMI o.i.d. ook aan een computer kan hangen maar juist naar een goede 20"+ monitor die een tuner geintegreerd heeft-

[ Voor 10% gewijzigd door LenNerd op 01-01-2007 20:15 ]

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LenNerd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:47:
Na al een veel te lange tijd op zoek te zijn naar een nieuwe monitor bedacht ik me vandaag iets om de keuze nog wat te bemoeilijken.

Een LCD-TV kan natuurlijk ook. :)

Nu niet gelijk zeggen dat dat veel slechter is, er zijn namelijk ook LCD-tv's die eigenlijk een gewone computer monitor zijn met ingebouwde tuner. Het grote voordeel is voor mij dat mijn vriendin dan TV kan kijken terwijl ik op m'n side-kick monitor (dual opstelling) nog op mijn computer kan werken.
Bovendien vind ik die Tv's vaak mooier vormgegeven.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen de LG M203WA gevonden. Deze lijkt gebaseerd op de L203WT. De "TV-versie" is zo'n honderd euro duurder maar een tunerkaart kost ook al gauw 70 euro dus als het financieel verschil ongeveer zo groot blijft vind ik het wel goed. Ik wil echter niet achteruitgaan op kwaliteit.

Hebben jullie nog andere opties gezien de laatste tijd en wat denken jullie ervan? Goede optie, of niet?
-Ik zet dit overigens bewust in dit topic en niet in A/V omdat ik niet opzoek ben naar een 16:9 TV met bagger resoluties die je via HDMI o.i.d. ook aan een computer kan hangen maar juist naar een goede 20"+ monitor die een tuner geintegreerd heeft-
ik heb een westinghouse 37" FULL HD LCD TV gekocht die door middel van DVI aansluiting is aangesloten op mijn pc. geniaal, echt, 100cm beeldfun. >:) Bovendien kan je er nog een dVD speler, een digital tv tuner en dergelijke op aansluiten doro de verschillende aansluitingen die op zo'n LCD tv zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:35:
Ik ben van plan om binnenkort de 225bw te gaan halen, maar nu twijfel ik bij welke shop dat moet gebeuren. Ik heb veel goede ervaringen gelezen over Mycom i.v.b. met eventuele dode pixels bij aanschaf. Dus ik kijk hoe duur die daar is en dat is vergeleken met andere shops wel ERG duur, bijna 60 euro duurder! Dus dat gaat niet door, ik heb ook gelezen dat de serves bij media markt goed is, alleen kan ik de prijs op de site niet terug vinden? Ik woon in den bosch en ik ben dus opzoek naar een GOEDE shop die niet al te ver weg is. De prijs van de 225bw moet rond de E380,- zijn hebben jullie meschien tips ?
Ik heb hem besteld bij Euromaxi heb hem sinds vorige week gereserveerd. Hij is daar 365 euro en ga hem dan hopelijk van de week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:33:
[...]

die van mij kan het wel om een of andere reden

de "bracket" waar je je scherm aanvast schroeft kun je draaien tenopzichte van de arm.
dus pannen is weldegelijk mogelijk.
zodra ik de boel heb geinstalleerd (wat waarschijnlijk zondag word) zal ik een foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zo nu even alles een goed door telezen en ook nog een paar oudere topic maar wat is nu een van de betere schermen die hdcp or hoe heet dat ondersteund ?? 20" en plus zat tekijken naar 22" 225bw van samsung of de viewsonic VX2245WM maar ik weet zeker dat die laatste geen hd ondersteund de samsung kan ik niet vinden tot dus ver misschien een ander sherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HD of HDCP? :? Iets duidelijker graag. Verder ondersteund de 225BW gewoon HDCP zoals je kunt zien in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:59:
HD of HDCP? :? Iets duidelijker graag. Verder ondersteund de 225BW gewoon HDCP zoals je kunt zien in de specs.
Ja hdcp bedoelde ik heb het net gevonden jammer dat we in europa alleen geen zwart model kunnen krijgen liefst een zwarte gehad aangezien voor derest alles die kleur heeft van me pc. Voor derest zien de specs van de 225bw er goed uit ook om op tegamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:33:
Volgens de site van newstar moet hij het wel kunnen:
http://www.newstar.nl/nl_1producten/lcd-d600_info.html

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Dat had je ook anders kunnen zeggen, op deze manier zul je ongetwijfeld "vijandig" overkomen

[ Voor 82% gewijzigd door Ultraman op 03-01-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:20:
[...]

die van mij kan het wel om een of andere reden

de "bracket" waar je je scherm aanvast schroeft kun je draaien tenopzichte van de arm.
dus pannen is weldegelijk mogelijk.
zodra ik de boel heb geinstalleerd (wat waarschijnlijk zondag word) zal ik een foto maken
Krijg nou de ******, dat kan ie idd wel

nou pas zie ik ook hoe breed ie wel niet is |:( (hoog nu dus..)

-edit: pivot op een breedbeeld is wel erg ... :D (op kantoor gebruik ik het welles op 4:3 dat werkt prima voor documenten/webpagina's).. maar dit is volgens mij alleen leuk voor
futurepinball (gratis te dloaden, met table 3angels :P)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer zo'n post waar we geen fuck aan hebben. -knip-
Modbreak:Waarom zie ik dan geen topicreport van je?

[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 03-01-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die in het bezit is van een xerox xm7-22w. Kan deze voor een mooi prijsje op de kop tikken , er is echter nagenoeg geen review over te vinden. Hier een linkje met de specs:

www.progress.nl/productinformatie/pdf/XEROX_XM7.pdf

Of iemand die misschien wat informatie heeft. Gaat om het 22" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:59:
Ondersteund de 225BW ook hdtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:45:
[...]

Ondersteund de 225BW ook hdtv?
het is geen televisie maar een computer beeldscherm

http://en.wikipedia.org/wiki/Hdtv

http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP (HD content protection)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:54:
[...]

Ik heb hem besteld bij Euromaxi heb hem sinds vorige week gereserveerd. Hij is daar 365 euro en ga hem dan hopelijk van de week ophalen.
Hmm ik ben benieuwd wat je van hun service etc gaat vinden, heb onlangs een scherm besteld en ik wacht er nog steeds op. Terwijl ie de 21e is verzonden..
Zo doen nu een "intern onderzoek". Ik wacht het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:20:
[...]

Hmm ik ben benieuwd wat je van hun service etc gaat vinden, heb onlangs een scherm besteld en ik wacht er nog steeds op. Terwijl ie de 21e is verzonden..
Ok,
Al is die bij alternate vrijdag te verkrijgen koop ik hem daar wel. 399 euro + 39 euro voor een jaar pixelgarantie.Bij euromaxi krijg je voor die 39 euro 8 dagen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als TNT de zending kwijt raakt of wat dan niet heeft dat niets temaken met Alternate natuurlijk.
Ik koop zowat alles bij hun en nooit problemen gehad in al die tijd. Heb 1 x wat besteld bij azerty en dat was gelijk de laatste x. # dagen levertijd werd 2 weken toen helemaal niet en toen weer wel 5 weken later zou ik het ontvangen ja dag.

Alternate is ok zijn wel iets duurder dan andere.
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jow manne,
Groeten kun je achterwege laten, we doen elkaar hier permanent de groeten met elke post
ten eerste respect misq :P je reageert echt GOED op die zeikerds ;)
Modbreak:Je zit er 200% naast. Op gezeik ga je als je slim bent niet in en als je het irritant vind maak dan een topicreport, dan kijken wij er even naar. Op deze manier ontstaat enkel irritatie.
Bovendien wordt hierdoor een goed lopend Ervaringen topic om zeep geholpen door gehap.

nu mijn vraag: is er al bekend wanneer de samsung 226bw in nederland verkrijgbaar is? lijkt mij het PERFECTE scherm... :D

[ Voor 49% gewijzigd door Ultraman op 03-01-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vanmorgen naar Samsung gebeld met betrekking op m'n steun van m'n 205BW omdat die naar voren hangt (de monitor zelf dan).

Valt onder garantie en ze gaan hem ophalen en verwisselen \o/

Jammer dat ze het niet terplekke doen. Kleine moeite :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:30:
jow manne,

ten eerste respect misq :P je reageert echt GOED op die zeikerds ;)

nu mijn vraag: is er al bekend wanneer de samsung 226bw in nederland verkrijgbaar is? lijkt mij het PERFECTE scherm... :D
Waarom lijkt jouw het perfecte scherm als er nog amper wat over bekend is.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:24:
Alternate heeft hem op voorraad komen er een paar de 4de binnen heb net de mijne besteld.
Kostwel iets meer 399,- euro maar de 1 jaar pixel garantie is wel iets goedkoper 39,- euro

[...]
Kijk net op de site. Levertijd is weer onbekend :(

edit: heb net gebeld hij is er vrijdag weer en heb hem gereserveerd + een jaar pixelgarantie :*) :*) :*) :*) ga hem vrijdag ophalen (hoop ik :+ ) (Samsung Syncmaster 225BW)

[ Voor 41% gewijzigd door Snoll3bulk op 03-01-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 22:37
Hallo,

Ik wil me binnekort mn eerste echte TFT halen, ook ik moet er maar aan geloven, die IIyama 454pro 19'' (CRT) kan nu echt niet meer.

Graag had ik een monitor dat voor 1600x1200 gemaakt is, dus geen breedbeeld..
En dan kom je dus al snel uit op de Samsung 204B (of heeft iemand nog een leuk alternatief?)

Jammer genoeg lees ik vrij weinig bevindingen hier van jullie over dit scherm?
Wie heeft/kent dit scherm en is zo vriendelijk om zijn bevindingen te posten?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik zit zelf te kijken naar een 20" breedbeeld als vervanging voor m'n philips 109p40. Deze is inmiddels ook alweer 6 jaar oud en begint zo nu en dan ook wat kuren te vertonen.

Na wat reviews gelezen te hebben zit ik te twijfelen tussen de Viewsonic VX2025WM en de Dell 2007WFP. Het is een beetje lastig om monitoren in de winkel te vergelijken met een dell, dus ik was benieuwd of iemand ervaring had met deze schermen. Dankzij de actie van dell zijn ze momenteel ook allebei ongeveer even duur.

Ik ben geen die hard gamer maar hou op z'n tijd wel van een gamepje. Volgens mij kunnen deze monitoren wel redelijk goed gebruikt worden voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben net wezen kijken bij de mediamarkt in Breda. Daar zag ik een 20 inch breedbeeld monitor staan van viewsonic. Deze heeft een poot met 3 usb sticks en ziet er zeer strak uit.

Ik kan hem alleen niet vinden in pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Waarom lijkt jouw het perfecte scherm als er nog amper wat over bekend is?

Nou omdat de specs nagenoeg gelijk zijn aan de 225bw, alleen hij heeft inplaats van 5ms reactietijd 2ms ! en hij ziet er een stuk beter uit dan de 225bw (mede omdat hij zwart is) en de rest is hetzelfde als de 225BW en dat is al een top scherm. En ik denk dat ze het ghosting probleem ook wel een heel eind hebben opgelost.. kortom HEERLIJK schermpje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Ben je er zeker van dat de 226BW ook verstelbaar is in hoogte?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

roT- schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:23:
Hallo,

Ik wil me binnekort mn eerste echte TFT halen, ook ik moet er maar aan geloven, die IIyama 454pro 19'' (CRT) kan nu echt niet meer.

Graag had ik een monitor dat voor 1600x1200 gemaakt is, dus geen breedbeeld..
En dan kom je dus al snel uit op de Samsung 204B (of heeft iemand nog een leuk alternatief?)

Jammer genoeg lees ik vrij weinig bevindingen hier van jullie over dit scherm?
Wie heeft/kent dit scherm en is zo vriendelijk om zijn bevindingen te posten?

alvast bedankt :)
Over de Samsung 204B is genoeg te vinden anders.

Kijk eens in de productsurvey bijvoorbeeld:
pricewatch: Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

En verder staan er in de TS 3 reviews. En dan hebben we google nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:33:
@Waarom lijkt jouw het perfecte scherm als er nog amper wat over bekend is?

Nou omdat de specs nagenoeg gelijk zijn aan de 225bw, alleen hij heeft inplaats van 5ms reactietijd 2ms ! en hij ziet er een stuk beter uit dan de 225bw (mede omdat hij zwart is) en de rest is hetzelfde als de 225BW en dat is al een top scherm. En ik denk dat ze het ghosting probleem ook wel een heel eind hebben opgelost.. kortom HEERLIJK schermpje O+
Ze zeggen idd dat het scherm niet meer verstelbaar is in hoogte en de zwarte randen nogal glimmen wat dus erg irritant is. Maar goed ik koop de 225BW want het verschil tussen 5 ms of 2ms is amper te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Heb her en der wat commentaar geplaatst en wat dingentjes schoon geveegd.
Als een post slecht is geef dan constructief commentaar of negeer ze. Mocht het vervelend spul zijn of loopt het uit de hand, maak dan een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan (linksboven). Ik kijk liever een keer extra per dag dan dat ik achteraf kan gaan schoonmaken ;)

Verder zijn posts als "Ik heb monitor X besteld bij shop Y (, en hij kostte Z euro).", niet nuttig. Laat dat soort posts gewoon achterwege want daar heeft niemand wat aan.
Voorraad vragen kunnen, maar laat dan zien dat je zelf ook wat afgezocht hebt ipv 2-3 shops. Er zijn genoeg winkels die TFTs verkopen.
Garantie en Service dingen zijn Ervaringen met fabrikanten en monitoren dus die mogen gerust langskomen.
Misschien is het leuk als de TS wat pointers gaat bevatten op dat gebied.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is inderdaad niet meer in hoogte verstelbaar. Hier staan de specs (in een of ander gaar taaltje, waarschijnlijk Roemeens):
Stand
Tip: Simple
Functii: Swivel, Tilt
En die 2ms klopt:
Timp de raspuns (ms): 2 (GtoG)
Het hele verhaal, voor het geval dat de pagina verwijderd wordt:
Panel Diagonala vizibila 22" WIDE
Pixel Pitch (mm) 0.282 x 0.282
Luminozitate 300 cd/m2
Contrast 700:1 (DCR TBD)
Vizibilitate 160&degorizontal /160&degvertical
Timp de raspuns (ms) 2 (GtoG)
Frecventa Frecventa orizontala (kHz) 30~81
Frecventa verticala (Hz) 56-75
Culori 16.7Mil.
Rezolutia maxima 1680x1050
Semnal Intrare Analog RGB, DVI
Sincronizare Separate H/V, Composite, SOG
Conectori intrare 15pin D-sub, DVI-D
Plug & Play DDC 2B
Hub USB alimentat din monitor USB (1up, 2 down)
Compatibilitate MAC DA
Consum energie Pornit 55W
Stand-by 2W
Alimentator Incorporat
Boxe NU
Standard montare pe perete VESA 100mm
Norme X
Culoare Negru
Dimensiuni Montat pe suport (L*H*G)(mm) 514.6 x 422 x 219.3
Fara suport (L*H*G)(mm) 514.6 x 63 x 353.3
In cutie (L*H*G)(mm) 606 x 158 x 488
Greutate Net (kg) 4.9
Brut (kg) 7.4
Caracteristici DVI (HDCP), MagicTune, MagicBright2, High Glossy Black
Stand Tip Simple
Functii Swivel, Tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

225 is dus wel verstelbaar in hoogte? (Belangrijk voor mij om zeker te weten!!)
Edit:
Features:
DVI-D, HDCP, in hoogte verstelbaar
Ja dus, omg :+

Maar nu volgende:

pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwart/Zilver)

pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)

2 verschillende versies 225BW, de duurdere heeft wel extra 2 speakers ;). Let daarop mensen :)

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 03-01-2007 19:07 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
R-B schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:05:
225 is dus wel verstelbaar in hoogte? (Belangrijk voor mij om zeker te weten!!)
Edit:
Features:
DVI-D, HDCP, in hoogte verstelbaar
Ja dus, omg :+

Maar nu volgende:

2 verschillende versies 225BW, de duurdere heeft wel extra 2 speakers ;). Let daarop mensen :)
Misschien nog een leuke review voor je:

http://www.short-media.com/review.php?r=336&p=1

(hij is alleen niet zwart in nederland)

[ Voor 4% gewijzigd door Snoll3bulk op 03-01-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik zit er ook over te denken om de 225BW te gaan kopen, alleen zit ik met die pixelgarantie. Samsung zelf heeft een redelijk beroerde pixelgarantie (net als iedere monitorboer geloof ik), dus ik wil een garantie voor 0 dode pixels. Alleen is dit bij lang niet iedere winkel duidelijk hoe dit geregeld is en of dit uberhaupt mogelijk is bij de winkel in kwestie.

Nu zie ik de hele lijst met shops die hem verkopen in de Pricewatch, maar een heleboel vermelden niets over pixelgarantie, laat staan over een extra garantie voor dode pixels, zoals bijvoorbeeld Graficall en Salland Automatisering aanbieden.

Ook ben ik benieuwd naar hoe zoiets in zijn werk gaat: op wiens kosten gaan het eventueel terugsturen in zo'n geval? Ik mag toch wel aannemen dat die dan voor de shop zijn en niet voor de klant?

Zou best kunnen dat ik me misschien te druk maak over dode pixels, maar heb al teveel rampverhalen gehoord over TFT-schermen (werk nu nog met een 22" CRT van Iiyama, die wederom op springen staat na een reparatie slechts een halfjaar geleden) en die ellende wil ik dus voor zijn. Maar dus even voor de zekerheid: heeft het zin om extra pixelgarantie te nemen of valt het volgens jullie wel mee met de problemen en is het weggegooid geld?

[ Voor 6% gewijzigd door TimMer op 03-01-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
TimMer schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:40:
........
Ik zit er ook over te denken om de 225BW te gaan kopen, alleen zit ik met die pixelgarantie. Samsung zelf heeft een redelijk beroerde pixelgarantie (net als iedere monitorboer geloof ik), dus ik wil een garantie voor 0 dode pixels. Alleen is dit bij lang niet iedere winkel duidelijk hoe dit geregeld is en of dit uberhaupt mogelijk is bij de winkel in kwestie.
......
Bij alterante b.v kan je een jaar lang pixelgarantie erbij kopen voor 39 euro. Je krijgt dan dus gewoon een nieuwe monitor al heb je een dooie pixel.

Ik had dan nog een vraag over de 225BW voor de mensen die hem al hebben. Ik las in een review dat het backlight bleeding nogal erg is zoals op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.short-media.com/images/articles/samsung225bw/225BW_BACKLIGHT2.JPG
Is het bij iedereen de de 225BW heeft zo erg, en word dat misschien nog verbeterd in de nieuwere versies van de 225BW of is dat al verbeterd en heeft niet elke 225BW dit probleem?

[ Voor 34% gewijzigd door Snoll3bulk op 03-01-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:44:
[...]

Bij alterante b.v kan je een jaar lang pixelgarantie erbij kopen voor 39 euro. Je krijgt dan dus gewoon een nieuwe monitor al heb je een dooie pixel.
Ok, bedankt voor de info! :)
Ik had dan nog een vraag over de 225BW voor de mensen die hem al hebben. Ik las in een review dat het backlight bleeding nogal erg is zoals op deze foto:

[afbeelding]
Is het bij iedereen de de 225BW heeft zo erg, en word dat misschien nog verbeterd in de nieuwere versies van de 225BW of is dat al verbeterd en heeft niet elke 225BW dit probleem?
Daar ben ik ook benieuwd naar, dat is het enige wat me nog doet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Snoll3bulk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:44:
[...]

[afbeelding]
Ik heb nu ruim een week een 225BW, dat backlightbleeding is bij mij ook wel aan wezig maar een stuk minder dan op die foto. Alleen onder en boven het scherm is bleeding te zien, het valt mij eerlijk gezegd nauwelijks op. Zelf in films, waar ik eerst bang voor was ivm de zwarte balken boven en onder, valt het me heel erg mee.
Voor wat betreft pixelgarantie, dit heb ik niet genomen en gelukkig ook geen dode pixels op m'n scherm. Verder erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
<knip> 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Harold_S op 04-01-2007 20:54 . Reden: na verder informatie inwinnen is het een beetje dom bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:40
Ik ben van plan om binnenkort een 22 inch aan te schaffen, daarom ben ik dus met wat vooronderzoek bezig. Nu lees ik hier veel lof voor de Samsung 225bw, ik hoor eigenlijk niemand over de Acer AL2216W.

De acer is wel goedkoper, en komt ook redelijk uit de test van behardware.com, daar zijn de minpunten slechte afwerking en mindere materiaalkeuze. Ook de niet aanwezige dvi en hdcp zijn als minpunt aangegeven. Toch waren de kleuren goed. Nu heb ik nog een andere type gevonden voor 385 euro, namelijk de AL2216Wsd
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 700:1
Beeldschermdiagonaal 22 "
Beeldscherm TFT active matrix LCD
Kleur
Aantal kleuren 16.2 M
Pixel pitch 0.282 mm
Frequentiebereik horizontaal 30 - 82 KHz
Frequentiebereik verticaal 56 - 76 Hz
Horizontale grootte beeld 473 mm
Verticale grootte beeld 296 mm
Kijkhoek, horizontaal 170 °
Kijkhoek, vertikaal 160 °
Aspect ratio 16:10
Montage-interface VESA 100 mm
Beeldschermresolutie
Resolutie 1680x1050 pixels
Energie
Stroomverbruik 55 W
Stroomverbruik (indien uit) 1 W
Stroomverbruik (in standby) 2 W
Kleur
Kleur Zilver/Zwart
Verbindingsmogelijkheden
Ingangssignaal Analog/Digital
VGA poort(en) 1
DVI-D ports quantity 1
Gewicht en omvang
Afmetingen (B x D x H) met voet 514 x 198 x 406 mm
Gewicht met voet 4800 g
Ergonomie
Hoek schuine stand -/+ 20 °
Certificaten
Plug-en-play
Certificering TCO'03
Deze heeft toch wel de dvi, maar verder zie ik het verschil niet met die andere type.

Weet iemand me meer te vertellen over deze monitor? En misschien zie ik iets over het hoofd en is deze monitor daardoor toch echt minder geschikt dan de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In Nederland wordt alleen de versie met DVI verkocht. Volgens mij is dat het enige verschil ook trouwens. Verder staat er op de monitor zelf gewoon AL2216W, maar heeft toch DVI.
Ik heb deze monitor zelf ook, en kan er alleen maar tevreden over zijn. De kleuren zijn goed (zoals ook uit de reviews blijkt) en de monitor ziet er gewoon goed uit. Ik heb zelf geen last van het feit dat het materiaal goedkoop is. Ik vind het prima zo. Hij ziet er heerlijk strak uit. Verder gebruik ik trouwens niet de bijgeleverde plastic voet die veel mensen zo cheap vinden aanvoelen, maar een bureau-arm. Echter de monitorvoet voelt opzich best stevig aan en ziet er ook niet verkeerd uit oid.

Ik vind het zelf een geweldig scherm, en vind zelf de Samsung geen meerwaarde hebben. Ik geloof ook niet dat de beeldkwaliteit van de Samsung beter is. HDCP boeit me niet en verstelbaarheid in hoogte heb ik niet nodig doordat ik een monitorarm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:57

lordsnow

I know nothing

AL2216W is wat er op de monitor zelf staat.

De "W" is voor "wide". De "s" voor "silver". En de "D" voor "DVI".

Ik zelf kon hem bestellen met en zonder DVI. Ik heb natuurlijk met genomen.

Ik heb 'm na kerst bij mijn ouders getest (zie eerdere posting in deze thread), en nu na de vakantie bij mijzelf thuis nog geen tijd / energie gehad om 'm uit te pakken en installeren. Waarschijnlijk gaat dat zodadelijk gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik ben van plan om binnenkort een WS TFT scherm te kopen voor bij mijn 15.4" MacBook Pro. Ik heb nog een 19" CRT maar die vind ik te groot en lomp op mijn bureau, daarom gebruik ik nu alleen het 15" scherm van de MBP.
Op zich is de resolutie prima (1440x900) maar ik merk dat ik toch wat begin te turen, een extra scherm is dus geen overbodig luxe.
Op mijn werk sluit ik een 19" WS TFT op de MBP aan welke dezelfde resolutie heeft, ik merk toch wel dat dit een dag lang een stuk fijner kijkt.
Natuurlijk heb ik ook een aantal eisen, zo moet het scherm in ieder geval widescreen zijn en een grootte hebben van 20 inch, maar liever nog een slag groter.
Verder wil ik het scherm ook gebruiken om veel films (en tv) op te kijken met een paar personen vanaf m'n bank, dus de inkijkhoek moet groot genoeg zijn zodat ik het scherm niet elke keer hoef bij te draaien als je iets anders gaat zitten.
Af en toe speel ik ook nog wel eens een spelletje, daarbij vind ik het belangrijk dat het beeld niet een grote waas wordt bij een snelle beweging in een FPS, de response time is dus ook vrij belangrijk.
Aangezien ik nog nooit veel geld aan een monitor heb uitgegeven ben ik van plan om een fatsoenlijke investering te doen in een kwalitatief goed scherm, naar het prijskaartje wil ik in eerst instantie niet kijken maar laten we zeggen dat het budget van een €1000,- het maximum wel bereikt heeft.

Wie kan me een goed scherm adviseren?
(ik heb al enkele schermen bekeken en zal hieronder een opsomming zetten van schermen die mijn interesse hebben gewekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:56:
Is er iemand die in het bezit is van een xerox xm7-22w. Kan deze voor een mooi prijsje op de kop tikken , er is echter nagenoeg geen review over te vinden. Hier een linkje met de specs:

www.progress.nl/productinformatie/pdf/XEROX_XM7.pdf

Of iemand die misschien wat informatie heeft. Gaat om het 22" scherm
Dit lijkt mij dus echt een heel mooi scherm. :9~ Ik weet niet hoe Xerox bekend staat in de TFT's maar qua vormgeving is dit echt een van de mooiste 22" schermen die er nu verkrijgbaar is. Mag ik zo vrij zijn te vragen aan Wi0ra_ voor welk bedrag je hem kan kopen en waar? Ik heb hem (helaas) nog nooit in de Pricewatch gezien.
De kijkhoek en 16.7M kleuren doen vermoeden dat het hier om een MVA of (S-) IPS paneel gaat. Dat zou de eerste MVA 22"er zijn die mij bekend is! Voor mij goed nieuws aangezien met meerdere personen films kijken en beelbewerking belangrijker zijn dan gamen. (naar mijn eigen bescheiden mening natuurlijk ;) )

Iemand nog meer info? Volgens mij zijn er velen naar opzoek als hij goed en betaalbaar blijkt.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
LenNerd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:23:
De kijkhoek en 16.7M kleuren doen vermoeden dat het hier om een MVA of (S-) IPS paneel gaat. Dat zou de eerste MVA 22"er zijn die mij bekend is! Voor mij goed nieuws aangezien met meerdere personen films kijken en beelbewerking belangrijker zijn dan gamen. (naar mijn eigen bescheiden mening natuurlijk ;) )
Ik denk niet dat het een X-VA/SIPS scherm is, ook TN-schermen kunnen 16,7 miljoen kleuren weergeven maar fabrikanten kiezen meestal voor wat goedkopere aanstuurelektronica, 6 bit ipv 8 bit, waardoor je meestal ziet dan schermen met een TN-paneel 16,2 miljoen kleuren kunnen weergeven. Ook het contrast van 700:1 wijst niet op een X-VA of SIPS scherm.

Flatpanels.dk geeft voor het kleinere broertje uit de XM7 lijn ook aan dat er een TN-paneel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ok, ik ga hem ook monteren aan een arm dus die hoogte verstelling heb ik ook niets aan. Op mijn werk heb ik een 19 inch acer, die er best wel goed uit ziet.
Ik zal er nog eens sterk over na denken, ik dacht dat ik deze thread goed had gelezen, maar dus toch nog even iets gemist.

Heeft 1 van jullie ook last met het opstartten dat je dan eerst op auto moet drukken?
Daar had die in de test wel last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Dit lijkt mij dus echt een heel mooi scherm. :9~ Ik weet niet hoe Xerox bekend staat in de TFT's maar qua vormgeving is dit echt een van de mooiste 22" schermen die er nu verkrijgbaar is. Mag ik zo vrij zijn te vragen aan Wi0ra_ voor welk bedrag je hem kan kopen en waar? Ik heb hem (helaas) nog nooit in de Pricewatch gezien.

Iemand nog meer info? Volgens mij zijn er velen naar opzoek als hij goed en betaalbaar blijkt.
Inderdaad, dat lijkt niet op een TN scherm die je bij alle overige 22" schermen ziet. Vaag dat er zo weinig over bekend is. Ding heeft trouwens ook HDMI met HDCP, ook niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Als je de Samsung 225BW vergelijkt met andere monitoren met ghosting is hij helemaal niet zo goed zie:

http://www.lesnumeriques....ma2=52&mo2=95&p2=969&ph=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Waar zie jij staat dat er een hdmi aansluiting op zit ? Ik zie alleen hdcp dvi aansluiting staan. Er staat HDMI compliant video sources. Met een HDMI-DVI converter dus neem ik aan. Wel een beetje vaag idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
[b]mso schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:12 /b]
Als je de Samsung 225BW vergelijkt met andere monitoren met ghosting is hij helemaal niet zo goed zie:

http://www.lesnumeriques....ma2=52&mo2=95&p2=969&ph=1
Daar is helemaal niks van te zien zeggen de mensen die de 225BW hebben.

Ook in deze review:

quote: Response Time: Being a big fan of FPS gaming, this was not a difficult category to test. I played several hours of fast-paced 'Day of Defeat: Source' on the 225BW and it was an absolute joy. This is without a doubt a very fast panel. I saw no ghosting at all--even during the fastest of game play. I don't have any way of measuring the claimed 5ms gray to gray response time, but it is faster than any LCD I have used to date.

Movies: High definition content and regular DVD content both looked awesome on the 225BW. The quick response time of the panel made movie watching an enjoyable experience. Unfortunately, the backlight bleed issue did take away from the experience during dark scenes.

[ Voor 45% gewijzigd door Snoll3bulk op 04-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pred87 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:17:
Waar zie jij staat dat er een hdmi aansluiting op zit ? Ik zie alleen hdcp dvi aansluiting staan. Er staat HDMI compliant video sources. Met een HDMI-DVI converter dus neem ik aan. Wel een beetje vaag idd.
Oh dan heb ik het verkeerd gelezen. Staat er wel een beetje vals dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die Frans kunnen, is in de volgende twee PDF's alle officiële info te vinden over
de Samsung 206BW en 226BW

http://www.samsung.com/fr.../tftlcd/files/sm206bw.pdf
http://www.samsung.com/fr.../tftlcd/files/sm226bw.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Snoll3bulk schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:51:
[...]

Daar is helemaal niks van te zien zeggen de mensen die de 225BW hebben.

Ook in deze review:

quote: Response Time: Being a big fan of FPS gaming, this was not a difficult category to test. I played several hours of fast-paced 'Day of Defeat: Source' on the 225BW and it was an absolute joy. This is without a doubt a very fast panel. I saw no ghosting at all--even during the fastest of game play. I don't have any way of measuring the claimed 5ms gray to gray response time, but it is faster than any LCD I have used to date.

Movies: High definition content and regular DVD content both looked awesome on the 225BW. The quick response time of the panel made movie watching an enjoyable experience. Unfortunately, the backlight bleed issue did take away from the experience during dark scenes.
Ja maar daar wordt hij niet vergeleken... en heb je de verschillende vergelijkingen wel is bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:56:
Voor de mensen die Frans kunnen, is in de volgende twee PDF's alle officiële info te vinden over
de Samsung 206BW en 226BW

http://www.samsung.com/fr.../tftlcd/files/sm206bw.pdf
http://www.samsung.com/fr.../tftlcd/files/sm226bw.pdf
Erg jammer dat 226BW niet meer in hoogte is te verstellen. Anders had ik misschien wel gewacht op de 226BW.

Bestaat er trouwens een programma die de responstijd van je monitor volledig test?

[ Voor 7% gewijzigd door Snoll3bulk op 04-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Laatst online: 11-09 21:34
Harold_S schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:37:
Wat is nou een goed advies van 20-21-22 inch monitor wanneer ik foto's van mijn digitale camera goed wil kunnen bekijken zonder in elkaar gedrukte foto's.

Heb nu een Samsung 930BF monitor maar het mag nog wel een maatje groter.

De resolutie van een standaard digitale camera is in verhouding: 1600 x 1200
Echter de monitoren zijn 1650 x 1050

Kan slechts 1 model vinde van Iiyama ProLite H2130-B1 die 1600x1200 is in 21 inch, maar die is over de 1000 euro.

Heeft iemand hier een goed advies voor?
Is een Samsung 204b niks voor je? Is slechts een derde van die Iiyama. Prima monitor; ben zelf sinds 2 weken eigenaar van 2 exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:31
Volgens mij nog niet gemeld in dit topic, maar volgens pricewatch.tweakers.net is de 225BW nu ook in zwart leverbaar. Of het ook daadwerkelijk beschikbaar is, weet ik niet, maar nieuws is het wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Is iemand al een zaak tegengekomen waar de BenQ FP241W(Z) verkocht wordt? Of moet hij nog uit komen, ik zie namelijk bij de meeste zaken staan dat het voorverkoop betreft als ze hem aanbieden op hun website.

Kijk trouwens eens naar dit prijsverschil, de FP241W bij
Pixmania Nederland 1016 euro

Pixmania Luxemburg 932 euro

Nu dus nog een manier verzinnen dat ding uit Luxemburg te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
japie101 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:51:
Volgens mij nog niet gemeld in dit topic, maar volgens pricewatch.tweakers.net is de 225BW nu ook in zwart leverbaar. Of het ook daadwerkelijk beschikbaar is, weet ik niet, maar nieuws is het wel lijkt me.
Waar zie je dat? Ik zie alleen Zwart/Zilver staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v4lu10.jpg

Dit is toch de Zwart/Zilver?

[ Voor 11% gewijzigd door Snoll3bulk op 04-01-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ben nog weer even verder aan het zoeken geweest, kwam ik de volgende nog tegen van acer voor 427 euro. Ik kan er alleen zelfs op de site van acer niets over vinden.
AL2223W

Beeldscherm
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 800:1
Beeldschermdiagonaal 22 "
Beeldscherm TFT active matrix LCD
Kleur
Aantal kleuren 16.2 M
Pixel pitch 0.282 mm
Horizontale grootte beeld 473 mm
Verticale grootte beeld 296 mm
Kijkhoek, horizontaal 160 °
Kijkhoek, vertikaal 160 °
Beeldschermresolutie
Resolutie 1680x1050 pixels
Audio
Audiosysteem 2 x 1.5W
Kleur
Kleur Zilver
Verbindingsmogelijkheden
Ingangssignaal Analog/Digital
VGA poort(en) 1
DVI-D ports quantity 1
Certificaten
Certificering TCO'03
Ik zie trouwens dat deze 300 cd/m2 heeft en de samsung 280. Wat is dan eventueel het zichtbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een bekende van mij had voor een zaak een monitor nodig en die heeft toen met een actie twee gekocht. Zal nog wel es vragen waar, maar volgens mij bij officecenter ofzo. Vervelende daarvan is dat ze geen assortiment online hebben staan (of weet iemand waar ik dat kan vinden). Ik moet er 300e voor neerleggen (das dan btw vrij en vriendenprijsje :)).

Heb em zonet ook aangesloten gezien. Ziet er zeker mooi uit, kijkhoeken, kleur en de monitor zelf helemaal (Alluminium voet) Enige nadeel is dat deze versie alleen VGA aansluiting heeft. In de specs staat dat DVI optioneel is :? . Heb er ook niet mee kunnen gamen dus weet niet hoe dat eruit ziet.

Kan je ook checken op de monitor zelf wat voor paneel erin zit, dan kan ik dat nml wel ff doen. Tis allemaal beetje een zwart gat deze Xerox, toch raar want tis zeker mooi schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
japie101 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:51:
klopt niet
Snoll3bulk schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Waar zie je dat? Ik zie alleen Zwart/Zilver staan.

[afbeelding]

Dit is toch de Zwart/Zilver?
klopt
2stimpy schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:28:
...
Ik zie trouwens dat deze 300 cd/m2 heeft en de samsung 280. Wat is dan eventueel het zichtbaar verschil.
300CD/m2 is enorm veel.. dit zal alleen nuttig zijn in de buitenlucht als er een zonnetje op je scherm schijnt.
in een gewoone kantooromgeving of woonkamer heb je daar veel te veel aan.
zoals je kunt lezen dimmen veel mensen de blacklight van de samsung schermen, omdat deze onplezierig fel zijn.
280cd/m2 is dus zat genoeg, en zelfs die zou je waarschijnlijk nog wel eens stukje willen knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

dat van die 2e samsung 225 in de pricewacht zei ik op vorige pagina ook al maar ok :)

226 valt dus definitief af voor mij, hij zou voor de race-stoel komen maar dan moet hij omhoog. En dat kan hij niet :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik heb al een tijdje zitten wachten op de Asus MW221U tot ie ergens op voorraad was en uiteindelijk was dat gisteren bij Azerty.

Heb ze gelijk gebeld en gevraagt of ie echt op voorraad was en dat was dus zo. Dus gelijk besteld (nu staat er op de site dat ie niet meer op voorraad is >:) )

Heeft er al iemand de Asus MW221U, zo ja hoe bevalt ie? En weet er nog iemand meer reviews van deze monitor behalve deze? Kan ze niet vinden namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kid1988 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:43:
[...]

klopt niet

[...]

klopt

[...]

300CD/m2 is enorm veel.. dit zal alleen nuttig zijn in de buitenlucht als er een zonnetje op je scherm schijnt.
in een gewoone kantooromgeving of woonkamer heb je daar veel te veel aan.
zoals je kunt lezen dimmen veel mensen de blacklight van de samsung schermen, omdat deze onplezierig fel zijn.
280cd/m2 is dus zat genoeg, en zelfs die zou je waarschijnlijk nog wel eens stukje willen knijpen.
Zeg dat wel. Ik heb ook 300CD/m² en heb hier brightness op 0 staan. Veel en veel te veel licht. Overigens hoor je bij het overgrote deel van de TFT-schermen dat de brightness veel te hoog is @ standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat is momenteel de beste monitor die ik kan kopen voor zowel pc-gebruik, als spelen met de PS3? Minimum 22", maximum 24". En liefst voor een scherp prijsje. Ik zelf denk aan de Benq 24" omdat deze full-hd is en HDMI heeft. Maar deze is nog niet verkrijgbaar hier (België). Als er nog interessante modellen zijn die nog niet verkrijgbaar zijn, mag dit ook gemeld worden. Het is de bedoeling om hem te hebben tegen eind Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:40:

*knip*
Ook ben ik benieuwd naar hoe zoiets in zijn werk gaat: op wiens kosten gaan het eventueel terugsturen in zo'n geval? Ik mag toch wel aannemen dat die dan voor de shop zijn en niet voor de klant?

*knip*
Ik vrees, en volgende is slechts mijn gedachte, dat meeste webshops je het verzenden terug naar hun toe, zelf laten betalen, maar wel de kosten om te verzenden naar jou toe, op zich nemen.
Het zou idd correcter zijn als ze ook de verzendkosten die jij moet maken vergoeden, maar goed ik vrees dus..dat het in de praktijk niet zo werkt :) Maar als iemand voorbeelden heeft van shops die dat wel netjes doen hoor ik dat graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

F e r o x schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:12:
Wat is momenteel de beste monitor die ik kan kopen voor zowel pc-gebruik, als spelen met de PS3? Minimum 22", maximum 24". En liefst voor een scherp prijsje. Ik zelf denk aan de Benq 24" omdat deze full-hd is en HDMI heeft. Maar deze is nog niet verkrijgbaar hier (België). Als er nog interessante modellen zijn die nog niet verkrijgbaar zijn, mag dit ook gemeld worden. Het is de bedoeling om hem te hebben tegen eind Juni.
He, dat Benq scherm is voor mij misschien ook interessant om eens naar te kijken. Is dat scherm wel in Nederland verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
@ Wi0ra_

Ik geloof dat het wel mogelijk is om te zien wie de fabrikant van het paneel is en wat voor paneel het is. Hoe je dat ziet weet ik echter niet, ik geloof niet dat het gewoon op een stikkertje staat. Iemand hier tips over?

Overigens ben ik stikjaloers op je! Da's een mooi bedrag voor een nog mooier scherm!! :9~

Mocht je hem hebben ben ik benieuwd naar de evt. inputlag en/of ghosting.
En dat met die optionele DVI vind ik ook raar. Ik weet sowieso niet wat ik moet vinden van dvi versus vga. Hier op tweakers zijn er velen van mening dat dvi echt beter is. BeHardware stelt echter dat dit theoretisch zo zou moeten zijn maar dat ze er in hun metingen geen verschil in kunnen ontdekken. :?

Als je hem hebt, worden tests/bevindingen zeer op prijs gesteld! (en gefeliciteerd he! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij de zerox niet alleen de dvi die erbij komt maar ook HDCP, Als ik ergens de complete versie kan vinden is dat mijn nieuwe monitor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand el een idee wanneer de 2 LCD's van samsung uitkomen??

Samsung 206BW en 226BW deze 2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:40:
Iemand el een idee wanneer de 2 LCD's van samsung uitkomen??

Samsung 206BW en 226BW deze 2 dus.
Ergens in Februari 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
F e r o x schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:12:
Ik zou gewoon voor de BenQ FP241WZ gaan, ik heb talloze schermen vergeleken (heel veel reviews gelezen en Hardforum.com binnenstebuiten gekeerd) en de BenQ scoort op alle vlakken zeer goed, het is zeg maar een budget Eizo :P Als je voor echte kwaliteit gaat is de BenQ FP241WZ echt een prachtig scherm. Ik ga er zelf ook eentje kopen. :) Hij moet inderdaad alleen nog op de markt verschijnen, half januari is een datum die ik vaak hoor.
M-ThijZ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:52:
He, dat Benq scherm is voor mij misschien ook interessant om eens naar te kijken. Is dat scherm wel in Nederland verkrijgbaar?
Scherm komt ook in Nederland op de markt, moet alleen nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Van horen zeggen verschilt een X" CRT van een X" TFT. Kan iemand mij vertellen hoeveel verschil dit is? (enkel het beeldscherm, niet incl. de rand eromheen dus) Is bijvoorbeeld een 21" TFT ook echt 53.3 cm? Of verschilt dit weer per merk?

Ik heb nu een Iiyama 21" CRT welke effectief 'maar' 50,5 cm is en ben geinteresseerd in een 20,1" Samsung of 22" wide Samsung en wilde het verschil graag weten. Op de Samsung site staan wel afmetingen, maar dat is de gehele monitor incl. rand lijkt mij en niet enkel het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Vos schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:15:
Van horen zeggen verschilt een X" CRT van een X" TFT. Kan iemand mij vertellen hoeveel verschil dit is? (enkel het beeldscherm, niet incl. de rand eromheen dus) Is bijvoorbeeld een 21" TFT ook echt 53.3 cm? Of verschilt dit weer per merk?

Ik heb nu een Iiyama 21" CRT welke effectief 'maar' 50,5 cm is en ben geinteresseerd in een 20,1" Samsung of 22" wide Samsung en wilde het verschil graag weten. Op de Samsung site staan wel afmetingen, maar dat is de gehele monitor incl. rand lijkt mij en niet enkel het scherm.
Vermenigvuldig de dotpitch met het aantal pixels op native resolutie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

SVDT schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:19:
[...]

Vermenigvuldig de dotpitch met het aantal pixels op native resolutie. ;)
Mijn monitor kennis is heel groot ;), weer wat geleerd haha, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bedankt SVDT. Die Benq is inderdaad interessant. Maar heb er nog niet veel info over gelezen. Hoeveel inputs heeft hij precies? Ik zou namelijk graag een PS3 verbinden (HDMI dus), een Mac aansluiten (DVI dus, wegens de hogere resolutie liever geen VGA), en als het mogelijk zou zijn mijn losse Sony-dvd-recorder waar distributie opzit. Zodat ik tv kan kijken en films vanaf de hdd van de sony kan spelen (is er nog zo een extra aansluiting? vb. S-video, composite, ...). Er moet dan wel een knop op het scherm zijn, waar ik de line-input kan selecteren. Dit zijn eigenlijk alle functies van een lcd-tv, maar die bestaan nu eenmaal niet in zo een kleine maat + full-hd. Er zou ook een Dell 27" uitkomen, misschien eventueel is die nog een optie, maar ik vind het al wat te groot voor computerscherm. Iemand enige info hierover.

edit: hij heeft inderdaad al die aansluitingen, dus er moet wel een knop aanwezig zijn voor input-line.

[ Voor 7% gewijzigd door F e r o x op 05-01-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Laatst online: 08-08 16:14
Ik ben nu al enkele dagen aan het rondzoeken naar een vervanging voor m'n 19" CRT-bak.

Heb m'n keuze al beetje gemaakt voor een widescreen, alleen nu nog de vraag welke. Heb het hele internet afgespeurd voor reviews en vergelijkingen en ben nu gestrand bij twee types/merken:

Allereerst de Samsung SyncMaster 205BW - voornamelijk omdat hij in de BBG van januari 2007 werd genoemd en overal goed naar voren komt (ook hier op GoT)

Maar nu lees ik ook hele goede dingen over de LG L204WT en de twijfels slaan weer toe.

Kan iemand mij vertellen welke het beste is. Het is voornamelijk voor gewoon gebruik (internet, beetje webdevelopment/flashen en photoshoppen) en daarnaast veel gamen (voornamelijk FPS).

Zoals ik het lees is de LG qua specs veel beter. Een snellere responstijd, hogere contrastverhouding en ook nog eens goedkoper (al zijn die 20 euro te verwaarlozen).

Alleen zie ik overal iedereen kwijlen over de Samsung en lees ik veel minder over de LG. En ook in de BBG over LCD's van augustus staat dat de LG de beste specs heeft - in die prijsklasse. Maar toch wordt de Samsung in alle BBG's aanbevolen boven de LG... waarom?

Is hier een reden voor? Heeft Samsung een betere naam en neemt daarom iedereen hem of komt dit door andere dingen?

[ Voor 21% gewijzigd door Skar op 05-01-2007 02:25 . Reden: beetje herschreven tot beter leesbaar geheel ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.