Wat precies snap je er niet aan dat ie niet in europa te krijgen is? Ik begin me al te ergeren (dat doe ik ook al snel, zeker met kerst maargoed) en ik denk die samsung service ook. Allleen in dit deeltopic is al meerdere keren antwoord gegeven op je vraag.Alm4riC schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:19:
Nou, van Samsung's service wordt je ook niet blij. Ondertussen al een week geleden dat ik een mail de deur heb uitgeschopt met de vraag of de 225BW nu in het zwart te krijgen is... Nog steeds geen antwoord
Hoezo, ik stuur Samsung gewoon een mail. Dit is al 'n week geleden en ik vindt dat gewoon lang duren voor 'n simpele vraag.ksi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:53:
[...]
Wat precies snap je er niet aan dat ie niet in europa te krijgen is? Ik begin me al te ergeren (dat doe ik ook al snel, zeker met kerst maargoed) en ik denk die samsung service ook. Allleen in dit deeltopic is al meerdere keren antwoord gegeven op je vraag.
Ik zie hier verder geen topics die over de Acer monitoren gaan. Verder lees ik vooral goede ervaringen en reviews, ik geloof dat jij dat niet wilt begrijpen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:56:
[...]
'Verder is het wel handig als je het eea onderbouwd voordat je zo'n claim maakt.'
wat zei ik nou... lees eens wat acer topics door.. schijnt dat je me niet wilt begrijpen..
maar dat geeft niet (ik koop iig geen acer.. kijk wel uit)
En zo istVerwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:52:
Acer heeft inderdaad een (welverdiende?) slechte reputatie op vlak van kwaliteit enz (ken genoeg voorbeelden), maar dat wil niet direct zeggen dat dit specifieke product een slecht moet zijn, het is gewoon een afweging tussen lagere prijs en mogelijk iets mindere kwaliteit en/of mogelijkheden, en een (veel?) hogere prijs te betalen voor hogere kwaliteit en meer mogelijkheden. Ieder zijn/haar keus he, ik zou zelf ook nooit Acer kopen of iemand aanraden, maar flaimen is voor niets nodig.
Verwijderd
Wat die 206BW en 226BW van Samsung betreft... Aangezien ze zo op dat Vista Premium Certified label zitten te hameren, kunnen we dan redelijkerwijs aannemen dat ze zo tegen de release van Vista beschikbaar zijn? Ik wacht in ieder geval tot begin februari met aanschaf van een nieuwe monitor, maar ik vraag me af het ding tegen die tijd al beschikbaar is. Hoeveel tijd zit er doorgaans tussen 'aankondigen' en 'leveren' bij Samsung?
Wat kan er trouwens 'Vista' aan een scherm zijn? Voor 3d-kaarten, procs en dergelijken kan ik er nog in komen, maar ziet Vista er op mijn 20 inch LCD er anders uit dan op mijn 21 inch CRT uit 1997 ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:51:
Wat die 206BW en 226BW van Samsung betreft... Aangezien ze zo op dat Vista Premium Certified label zitten te hameren, kunnen we dan redelijkerwijs aannemen dat ze zo tegen de release van Vista beschikbaar zijn?
Verwijderd
Zit er eigenlijk bij de samsung tft schermen een DVI kabel standaard?
Gaat om de 205BW,of de 203.Of de 225BW
Dan werkt het gegarandeerd, gok ik. Niet dat de andere schermen niet zullen werken, maar heck, als ze het kunnen garanderen staat zo'n stickertje natuurlijk erg pro. De gemiddelde consument gaat toch niet bekijken waarom die schermen nou juist wel Vista-ready zijn en de andere niet.SVDT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:06:
[...]
Wat kan er trouwens 'Vista' aan een scherm zijn? Voor 3d-kaarten, procs en dergelijken kan ik er nog in komen, maar ziet Vista er op mijn 20 inch LCD er anders uit dan op mijn 21 inch CRT uit 1997 ofzo?
Verwijderd
Dat Vista label geeft niet aan dat het er anders uitziet, maar alleen dat het er gegarandeerd uitziet zoals bedoeld. Vista is bijvoorbeeld geoptimaliseerd voor breedbeeld schermen, kan gebruik maken van HDMI, etcetera. Met een Vista Premium label op hun schermpje geeft Samsung aan dat hun scherm gebruik kan maken van de features die Vista biedt.SVDT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:06:
[...]
Wat kan er trouwens 'Vista' aan een scherm zijn? Voor 3d-kaarten, procs en dergelijken kan ik er nog in komen, maar ziet Vista er op mijn 20 inch LCD er anders uit dan op mijn 21 inch CRT uit 1997 ofzo?
Marketing, weet je wel. En makkelijke info voor consumenten die de ballen verstand hebben van zaken als HDMI connectors of het verschil tussen 4:3 en 16:10.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 00:29 ]
Ik heb ook even een vraagje over grote tft schermen. Ik game zelf veel en wil nu een nieuw scherm kopen. Ik zit nu met een 17" crt. Ik wil een stuk groter hebben, zelf zat ik te denken aan een 21" of 24".
Als ik het goed begrijp is er bij de 24" alleen een soort van extra balk horizontale ruimte. Aangezien de games die ik speel niet echt heel geschikt zijn voor breedbeeld leek een 21" me een meer geschikte keuze.
Dan komt het volgende probleem. Een samsung 21" kost 610 euro. Een acer/hp 24" kost 734/830 euro. Dat is niet zo gek veel duurder. Die 100 of 200 bovenop de prijs van een 21"is wel te doen. Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om een 24" te kopen. Ik wil gewoon een goede monitor hebben. Een 24" zou mijn voorkeur hebben vanwege de resolutie
Kan ik hem namelijk gelijk als tv neerzetten om films te kijken.
Het betreft deze schermen:
21" : http://azerty.nl/producte...14t-21-3-inch-zilver.html
24" : http://azerty.nl/producte...3ws-24-inch-titanium.html
24" : http://azerty.nl/producte...24-inch-zilver-zwart.html
Ik heb voor deze monitoren gekozen omdat ik niet zwem in het geld. Als ik dalijk misschien wat meer geld over heb zat ik ook aan een samsung 244T te denken. Dat lijkt me ook een erg mooi scherm. Wat zijn de voordelen van een dure samsung over bvb de acer. Die is namelijk erg goedkoop vindt ik. Is het echt zo dat goedkoop duurkoop is in dit geval?
Als ik het goed begrijp is er bij de 24" alleen een soort van extra balk horizontale ruimte. Aangezien de games die ik speel niet echt heel geschikt zijn voor breedbeeld leek een 21" me een meer geschikte keuze.
Dan komt het volgende probleem. Een samsung 21" kost 610 euro. Een acer/hp 24" kost 734/830 euro. Dat is niet zo gek veel duurder. Die 100 of 200 bovenop de prijs van een 21"is wel te doen. Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om een 24" te kopen. Ik wil gewoon een goede monitor hebben. Een 24" zou mijn voorkeur hebben vanwege de resolutie
Ik heb voor deze monitoren gekozen omdat ik niet zwem in het geld. Als ik dalijk misschien wat meer geld over heb zat ik ook aan een samsung 244T te denken. Dat lijkt me ook een erg mooi scherm. Wat zijn de voordelen van een dure samsung over bvb de acer. Die is namelijk erg goedkoop vindt ik. Is het echt zo dat goedkoop duurkoop is in dit geval?
Maar de 206/226BW hebben helemaal geen HDMI, toch?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:26:
[...]
Dat Vista label geeft niet aan dat het er anders uitziet, maar alleen dat het er gegarandeerd uitziet zoals bedoeld. Vista is bijvoorbeeld geoptimaliseerd voor breedbeeld schermen, kan gebruik maken van HDMI, etcetera. Met een Vista Premium label op hun schermpje geeft Samsung aan dat hun scherm gebruik kan maken van de features die Vista biedt.
Marketing, weet je wel. En makkelijke info voor consumenten die de ballen verstand hebben van zaken als HDMI connectors of het verschil tussen 4:3 en 16:10.
Heb je ook al naar de Samsung 204B gekeken? Die is 20.1", maar wel een stuk goedkoper en heeft bovendien gewoon 1600x1200 als native resolutie.R-O-Y schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:30:
Ik heb ook even een vraagje over grote tft schermen. Ik game zelf veel en wil nu een nieuw scherm kopen. Ik zit nu met een 17" crt. Ik wil een stuk groter hebben, zelf zat ik te denken aan een 21" of 24".
Dan komt het volgende probleem. Een samsung 21" kost 610 euro. Een acer/hp 24" kost 734/830 euro. Dat is niet zo gek veel duurder. Die 100 of 200 bovenop de prijs van een 21"is wel te doen. Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om een 24" te kopen. Ik wil gewoon een goede monitor hebben. Een 24" zou mijn voorkeur hebben vanwege de resolutieKan ik hem namelijk gelijk als tv neerzetten om films te kijken.
Verwijderd
Dan ga je naar de MyCom, en dan vraag je of je ze naast elkaar kan zien - mischien handig om van te voren even te bellen.. geef aan dat je er niet uit komt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:08:
Hey,
Ik ben al een tijdje bezig met informatie te lezen over de:
- LG L204WT en de Samsung 205BW.
Ik kom er gewoon niet uit welke ik moet kiezen.
De LG is weer wat helderder en goedkoper, terwijl de Samsung wat beter is qua kwaliteit.
LG heeft wat meer last van rode vlekken op het scherm en oogt een beetje 'gammel'. De Samsung heeft weer wat meer last van blacklighting in de hoeken..
Het lukt me gewoon niet om af te wegen welke ik nou wil.
Toch moet er echt 1 van deze twee schermen in mijn kamertje komen zodat ik hem aan mijn Xbox 360 kan aansluiten (daar wil ik het scherm namelijk voor gaan gebruiken).
Kan iemand mij een beetje helpen met kiezen, want ik red het niet meer ^^.
Ik wil gewoon een scherm die geen last heeft van ghosting, goed kan worden afgesteld van helder naar donker (ik speel namelijk het liefst met alle lichten uit dus het scherm moet wel goed zichtbaar zijn en niet dat het allemaal wat te donker is) en het scherm moet gewoon goed zijn qua kwaliteit.
De kans moet zo klein mogelijk zijn dat er wat mis is met het scherm. Ik snap ook wel dat het altijd maar afwachten is of het scherm mankementen heeft of niet, toch moet er wel een verschil zijn tussen de 2 schermen qua afwerking (lijkt mij..).
Zou iemand mij please kunnen helpen, iemand die ervaring heeft met 1 van de twee schermen, of gewoon nog meer over de schermen weet dan dat de reviews vertellen.
Alvast bedankt, Gr. Tom
Bij MyCom doen ze aan niet goed, geld terug -> of ruilen binnen zoveel dagen, pixelgarantie kennen ze niet..
als je ze naast elkaar kan zien, met een filmpie er op / start ff dxdiag (weet niet of je veel aan die cube kan zien, maargoed let op grain / helderheid/lag kan je niet testen ben ik bang) - probeer objectief te vergelijken............)
en stel dan dat je zegt ik wil de l204.. je komt thuis, rode vlek in je scherm hoek.. en denk - fok
met de eisen die je stelt denk ik dat je het beste eerst een l204 mee kan nemen, ik heb het l204 schermpje nu een maand of 3, en ik zou echt niet meer anders willen.. al kom je met een groter scherm.. met bijbetaling.. deze gaat niet meer weg
-edit: voor mediamarkt (en mischien zelfs andere winkels?) geld het zelfde verhaal.
Verwijderd
Ik heb een 244T en ben zeer te spreken over dit scherm. Mooi, strak professioneel vormgegeven en een uitstekend S-PVA paneel. Momenteel heb ik er ook een 242MP naast staan (iets oudere 24" van Samsung, met afstandsbediening en ingebouwde TV tuner) en de 244T geeft donkerder zwart weer. De 242MP maakt geloof ik gebruik van hetzelfde scherm als de Acer. Volgens mij scheelt het kwa response time niet veel, en ook de 242MP is gewoon goed. Als je het er voor over hebt zou ik zeker voor de 244T gaan, het oogt gewoon meer als kwaliteitsproduct.R-O-Y schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:30:
Dan komt het volgende probleem. Een samsung 21" kost 610 euro. Een acer/hp 24" kost 734/830 euro. Dat is niet zo gek veel duurder. Die 100 of 200 bovenop de prijs van een 21"is wel te doen. Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om een 24" te kopen. Ik wil gewoon een goede monitor hebben. Een 24" zou mijn voorkeur hebben vanwege de resolutieKan ik hem namelijk gelijk als tv neerzetten om films te kijken.
Wat betreft de meerwaarde van een 24" over een 21" kan ik zeggen dat ik beide geprobeerd heb, en de 24" echt veel relaxter vind werken. Bij kleinere schermen geef ik de voorkeur aan 4:3, maar bij deze grootte is breedbeeld echt de moeite waard. Als je een 4:3 1600*1200 scherm wilt hebben, kun je naar mijn mening ook beter voor een goedkopere kwaliteits 20" gaan (iets uit de VP range van ViewSonic). Hogere pixeldichtheid.
Overigens kun je 16:10 schermen gewoon op 4:3 instellen via het OSD, zodat je zonder te stretchen games kan spelen die geen breedbeeld ondersteunen (maar de meeste doen dat wel tegenwoordig).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 01:31 ]
de 20" schermen die ik zie zijn over het algemeen ook 500 euro. Is de Acer 24" voor 730 euro een goed scherm? Dan kan ik namelijk gamen met zwarte balken aan de zijkant en als ik niet game heb ik veel extra ruimte. Ik vind dat geld voor een scherm dat ik tevens als tv kan gebruiken wel ok. Is dat scherm dus zijn geld waard en is het gewoon kwaliteit? Ik wil namelijk wel een scherm dat het een tijdje blijft doen 
Ik moet namelijk ook even kijken hoe m'n geld uitkomt. Ik wil namelijk nog een raid controller en 2 harddisks kopen. Moet dus keuzes maken. Ik kan dat spul ook later kopen en gewoon een 244T halen. Als dat echt een stuk beter is vind ik dat wel de moeite. Maar dan moet het wel echt beter zijn. Of het er professioneel uitziet maakt me eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar kwaliteit is.
Ik moet namelijk ook even kijken hoe m'n geld uitkomt. Ik wil namelijk nog een raid controller en 2 harddisks kopen. Moet dus keuzes maken. Ik kan dat spul ook later kopen en gewoon een 244T halen. Als dat echt een stuk beter is vind ik dat wel de moeite. Maar dan moet het wel echt beter zijn. Of het er professioneel uitziet maakt me eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar kwaliteit is.
[ Voor 32% gewijzigd door R-O-Y op 27-12-2006 01:49 ]
Ik meen me te herinneren dat er in het vorige topic ervaringen staan. Maar anders is er de Productsurvey nog.R-O-Y schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:47:
de 20" schermen die ik zie zijn over het algemeen ook 500 euro. Is de Acer 24" voor 730 euro een goed scherm? Dan kan ik namelijk gamen met zwarte balken aan de zijkant en als ik niet game heb ik veel extra ruimte. Ik vind dat geld voor een scherm dat ik tevens als tv kan gebruiken wel ok. Is dat scherm dus zijn geld waard en is het gewoon kwaliteit? Ik wil namelijk wel een scherm dat het een tijdje blijft doen
Kan iemand mij de Samsung 205BW aanraden? Ik twijfel tussen de 940 bf en de 205 bw. De 940BF omdat ik niet zeker weet of al mijn games breedbeeld ondersteunen en heeft een lagere responstijd, en de 205bw omdat ik graag films kijk en omdat breedbeeld mij gewoon super lijkt in de games die het ondersteunen(battlefield 2/2142, nfs carbon, cod2, UT2004, farcry...). Vooral BF2 speel ik veel. Op die resolutie moeten games wel goed blijven draaien, maar dit zou geen probleem moeten zijn voor een geforce 8800 gtx
Welk scherm raden jullie mij aan? Ik zou het vanmiddag willen gaan kopen.
Samsung Syncmaster 225BWskelleniels schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:12:
Kan iemand mij de Samsung 205BW aanraden? Ik twijfel tussen de 940 bf en de 205 bw. De 940BF omdat ik niet zeker weet of al mijn games breedbeeld ondersteunen en heeft een lagere responstijd, en de 205bw omdat ik graag films kijk en omdat breedbeeld mij gewoon super lijkt in de games die het ondersteunen(battlefield 2/2142, nfs carbon, cod2, UT2004, farcry...). Vooral BF2 speel ik veel. Op die resolutie moeten games wel goed blijven draaien, maar dit zou geen probleem moeten zijn voor een geforce 8800 gtxWelk scherm raden jullie mij aan? Ik zou het vanmiddag willen gaan kopen.
Breedbeeld wordt niet ondersteund toch in BF2? Verder is de 205BW al zovaak voorbij gekomen, je mag best even wat reviews zoeken...skelleniels schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:12:
Kan iemand mij de Samsung 205BW aanraden? Ik twijfel tussen de 940 bf en de 205 bw. De 940BF omdat ik niet zeker weet of al mijn games breedbeeld ondersteunen en heeft een lagere responstijd, en de 205bw omdat ik graag films kijk en omdat breedbeeld mij gewoon super lijkt in de games die het ondersteunen(battlefield 2/2142, nfs carbon, cod2, UT2004, farcry...). Vooral BF2 speel ik veel. Op die resolutie moeten games wel goed blijven draaien, maar dit zou geen probleem moeten zijn voor een geforce 8800 gtxWelk scherm raden jullie mij aan? Ik zou het vanmiddag willen gaan kopen.
Verwijderd
Wel, ik heb sinds eind september de 205BW, en ik moet zeggen, ik wil niet kleiner meer, ook al heeft mijn pc'tje het niet bepaald gemakkelijk met games op 1680*1050 (nog een AMD XP 3000+ en een 9600pro). FarCry ziet er best goed uit op max settings op zo'n hoge resolutie (is niet meer speelbaar op mijn pc,maar juist is om te zien wat de engine kan...)skelleniels schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:12:
Ik kan gerust zeggen dat de 205BW een zeer goede koop is, ik heb enkel de helderheid omlaag gezet, en niets aan de kleuren aangepast, hoewel dit perfect te doen is indien gewenst.
Die is meteen 22 inch en dat vind ik te groot. Ik heb al verscheidene reviews gelezen maar wilde zekerheid ivm mijn eisen. Het zal dus inderdaad de 205BW worden. Voor slechts 10 euro meer als de 940 BF(330 euro voor de 205BW) lijkt me dit het beste.
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik vergis me. Het is een HDCP-enabled DVI input.RoD schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:30:
[...]
Maar de 206/226BW hebben helemaal geen HDMI, toch?
2 mensen zijn zeer positief over die Acer. Een iemand negatief. Misschien dat diegene wel pech had. Ik ga denk ik toch voor de Acer. Het is een mooi groot scherm en zo te lezen werkt ie meestal ook perfect. Dat het scherm weinig aansluitingen heeft is ook niet zo erg. Ik kijk tv via m'n pc
Als je het over de Productsurvey hebt: Ja, dat lijkt me wel aangezien de ervaringen die hij beschrijft niet bij een normaal werkend scherm horen. Gevalletje RMA dus.
Even ter informatie; dell heeft nu korting op hun 2 20 inch schermen:
Dell UltraSharp™ 2007WFP 20,1-inch
van € 522,41 voor € 417,93 (20%)
Inclusief BTW, exclusief transport (4 euro)
Dell E207WFP 20-inch LCD-breedbeeldflatpanel
€ 403,41voor € 342,90 (15%)
Inclusief BTW, exclusief transport
Op zich vind ik de 2007WFP ook wel interessant. De Samsung van 22 inch is 'alleen' maar 2 inch groter, maar ergonomisch minder mooi. Zijn er nog andere verschillen zoals in beeldkwaliteit?
Dell UltraSharp™ 2007WFP 20,1-inch
van € 522,41 voor € 417,93 (20%)
Inclusief BTW, exclusief transport (4 euro)
Dell E207WFP 20-inch LCD-breedbeeldflatpanel
€ 403,41voor € 342,90 (15%)
Inclusief BTW, exclusief transport
Op zich vind ik de 2007WFP ook wel interessant. De Samsung van 22 inch is 'alleen' maar 2 inch groter, maar ergonomisch minder mooi. Zijn er nog andere verschillen zoals in beeldkwaliteit?
Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.
* Steph Kai heeft de knoop doorgehakt en heeft zojuist een 225BW besteld...
ik kan haast niet wachten
ik kan haast niet wachten
Hm ik twijfel tussen de Samsung SyncMaster 225BW en de SyncMaster 244T
Ik heb nu een Samsung 191T, dus ik wil in ieder geval gelijk blijven in hoogte. Is die 22inch breedbeeld al even hoog als een 19inch of ga ik er dan op achteruiten moet ik 24 inch nemen?
Andere vraag, ik vind zelf de portraitmode op zo´n scherm erg belangrijk, dus 90 graden kantelen voor A4 weeggave. Op die 225 kan ik zo niet vinden, klopt dat? Alleen de 244T lijkt dat te hebben.
Verder gebruik ik hem allen voor surfen en wat apps en een enkele keer wat snelle 3d shooters. Dus leiver geen veegscherm. In ieder geval niet meer dan wat ik nu heb.
Als ik een verkeerde keus heb gemaakt dan hoor ik het graag. Geld is minder belangrijk, liever 200 euro meer voor een beter scherm. Ik doe er toch weer 4 jaar mee, dus dat is 50 euro per jaar, niet de moeite.
Ik heb nu een Samsung 191T, dus ik wil in ieder geval gelijk blijven in hoogte. Is die 22inch breedbeeld al even hoog als een 19inch of ga ik er dan op achteruiten moet ik 24 inch nemen?
Andere vraag, ik vind zelf de portraitmode op zo´n scherm erg belangrijk, dus 90 graden kantelen voor A4 weeggave. Op die 225 kan ik zo niet vinden, klopt dat? Alleen de 244T lijkt dat te hebben.
Verder gebruik ik hem allen voor surfen en wat apps en een enkele keer wat snelle 3d shooters. Dus leiver geen veegscherm. In ieder geval niet meer dan wat ik nu heb.
Als ik een verkeerde keus heb gemaakt dan hoor ik het graag. Geld is minder belangrijk, liever 200 euro meer voor een beter scherm. Ik doe er toch weer 4 jaar mee, dus dat is 50 euro per jaar, niet de moeite.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Jeetje ErikRo, anders vergelijk je even 2 beeldschermpjes 
Maar de 225 kan, zover ik weet, niet 90 graden draaien. De 225 is dacht ik ook een "sneller" scherm, dus voor sneller shooters is dat weer handiger, 19 inch is 1280/1024, 22inch breedbeeld is 1680,1050 (net als 21inch).
Echter een 24inch is wel bijna 3 keer zoveel geld, dus dan moet je het wel écht nodig hebben.
Maar de 225 kan, zover ik weet, niet 90 graden draaien. De 225 is dacht ik ook een "sneller" scherm, dus voor sneller shooters is dat weer handiger, 19 inch is 1280/1024, 22inch breedbeeld is 1680,1050 (net als 21inch).
Echter een 24inch is wel bijna 3 keer zoveel geld, dus dan moet je het wel écht nodig hebben.
Ik ga ook zo naar Mediamarkt om te kijken 
Maar ik bedoelde eigenlijk de echte hoogte, niet het aantal pixels. Wil niet met 22 inch een breed scherm hebben, maar het gevoel hebben naar een extra brede 17 incher te kijken
3x zo duur zeg je, ha dnog niet echt gekken dacht dat de een 500 was en de andere 1000, 3 x zoveel is inderdaad geen kattepis. Maar ja ik zou die kantelmode voor geen goed meer willen missen. Keuzes, keuzes .....
Maar ik bedoelde eigenlijk de echte hoogte, niet het aantal pixels. Wil niet met 22 inch een breed scherm hebben, maar het gevoel hebben naar een extra brede 17 incher te kijken
3x zo duur zeg je, ha dnog niet echt gekken dacht dat de een 500 was en de andere 1000, 3 x zoveel is inderdaad geen kattepis. Maar ja ik zou die kantelmode voor geen goed meer willen missen. Keuzes, keuzes .....
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
zoals ook in de startpost staatErikRo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:04:
Ik ga ook zo naar Mediamarkt om te kijken
een 22" breedbeeld is even hoog als een 19" gewoon scherm en een 20" breedbeeld is even hoog als een gewone 17"

[ Voor 16% gewijzigd door master6464 op 27-12-2006 16:26 ]
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Verwijderd
nee idd zelfs het logotje van lg is vaagVerwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:41:
Ik neem aan dat de xbox geen 1680 bij 1050 gaat uitzenden? Dat plaatje geeft trouwens geen goede indruk
Vandaag een Samsung 205BW aangeschat, en het is een prima scherm. Geen dode of luie pixels. Wel wat backlight bleeding, maar niet overdreven. Ghosting heb ik nog niet naar gekeken. En breedbeeld 1680x1050 geeft natuurlijk een lekker grote desktop 
Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er in de buurt van Amersfoort zo'n kleuren calibratie tool als de LaCie Blue Eye Pro te huur of te leen is. De bijgeleverde software vind ik niet echt nauwkeurig, en het kleurverschil met m'n oude CRT is duidelijk te zien.
Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er in de buurt van Amersfoort zo'n kleuren calibratie tool als de LaCie Blue Eye Pro te huur of te leen is. De bijgeleverde software vind ik niet echt nauwkeurig, en het kleurverschil met m'n oude CRT is duidelijk te zien.
Verwijderd
Lekker KL*TE,vandaag een 940BF aangeschaft,en ja hoor een kapotte pixel,ik had het kunnen weten.Gelukkig is de computer winkel niet zo ver hier vandaan(wel ellende hoor dit),Kunnen ze het gelijk eigenlijk niet goed maken,om altijd afhankelijk te zijn van die pixel onzin
Nou heb ik de volledige twee pagina's doorgelezen hiervoor en nog weet ik er over heen te lezenmaster6464 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:25:
[...]
zoals ook in de startpost staat
een 22" breedbeeld is even hoog als een 19" gewoon scherm en een 20" breedbeeld is even hoog als een gewone 17"

Bedankt in ieder geval. Die 225 lijkt toch een prima koop te zijn, alleen balen van die portraitmode
Oh hoe werkt dat, ben wel benieuwd. Stel dat ik een game in 1280x1024 of 1024x768 opstart moet ik dan elke keer door de menu's heen bladeren om de verhouding goed te krijgen? Of snapt hij dat zelf?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:29:
[...]
Ik heb een 244T en ben zeer te spreken over dit scherm. Mooi, strak professioneel vormgegeven en een uitstekend S-PVA paneel. Momenteel heb ik er ook een 242MP naast staan (iets oudere 24" van Samsung, met afstandsbediening en ingebouwde TV tuner) en de 244T geeft donkerder zwart weer. De 242MP maakt geloof ik gebruik van hetzelfde scherm als de Acer. Volgens mij scheelt het kwa response time niet veel, en ook de 242MP is gewoon goed. Als je het er voor over hebt zou ik zeker voor de 244T gaan, het oogt gewoon meer als kwaliteitsproduct.Verder maak ik weinig gebruik van de 242MP (staat ook te koop voor weinig).
Overigens kun je 16:10 schermen gewoon op 4:3 instellen via het OSD, zodat je zonder te stretchen games kan spelen die geen breedbeeld ondersteunen (maar de meeste doen dat wel tegenwoordig).
En wat doet hij dan gaat hij het proberen passend te maken (zonder te stretchen) of krijg je dan zwarte raden om je beeld heen? Wat waarschijnlijk mooier is omdat het native is.
Ben ook wel benieuwd hoe dit zit met de Samsung 225T.
3e vraag stel dat ik de 24 inch koop , is een hoop geld, kan ik hem dan weggooien als vista uitkomt? Daar hoor je ook nogal eens spookverhalen over.
Verwijderd
Als ik nog is en scherm haal weet ik wel waar ik naartoe ga, MM of MyCom.. geen gezeur - gewoon een nieuwe halen..Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:02:
Lekker KL*TE,vandaag een 940BF aangeschaft,en ja hoor een kapotte pixel,ik had het kunnen weten.Gelukkig is de computer winkel niet zo ver hier vandaan(wel ellende hoor dit),Kunnen ze het gelijk eigenlijk niet goed maken,om altijd afhankelijk te zijn van die pixel onzin
Ik zit er aan te denken de Samsung 225BW te bestellen. Ik had een vraag bij welke winkel (liefst in de buurt van rotterdam) ik hem het beste kan kopen in verband met de pixel garantie enzo. Ik heb de winkel Euromaxi uit de winkel lijst geplukt omdat deze het dichtsbijzijnde is voor mij. Is dit een goede winkel met pixelgarantie of? Hij is trouwens pas over een week weer in deze winkel. Ik zag dat bij mycom de monitor meteen 50 euro duurder is.
@NeoX17 Das simpel, dat maakt niet uit ben ik vandaag achter gekomen. Aangezien de Samsungs tegenwoordig zo goed zijn (en ik denk dat dat voor meer merken geld) bieden winkels geen apparte garantie meer, enkel de fabrieksgarantie en die is HIER te vinden.
Ik zou de Samsung 244T toch wel willen afraden, zeker als je af en toe wil gamen. De 244T heeft namelijk, zoals alle schermen van Samsung die een S-PVA paneel gebruiken, erg veel last van inputlag. Inputlag is een vertraging van het scherm tussen het ontvangen van de beelden van de grafische kaart en het weergeven er van op het scherm. Waar dit bij een goed scherm rond de 20-30 ms ligt ligt en bij een redelijk traag scherm rond de 50 ms, ligt dit bij de Samsung 244T rondom de 90 ms. Dat is duidelijk merkbaar en maakt gamen onmogelijk. Van de 24 inch schermen in de prijsklasse van de Samsung 244T zou ik eerder voor de BenQ FP241W(Z) gaan of als je iets meer uit wil/kan geven nog een Eizo S2410W. In een prijsklasse daaronder (650 tot 900 euro) zijn de Dell 2407WFP of de Acer AL2423W interessant.ErikRo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:28:
Hm ik twijfel tussen de Samsung SyncMaster 225BW en de SyncMaster 244T
Met de TN schermen van Samsung is niks mis overigens, de 225/6 BW is dus wel een prima scherm als je niet al te hoge eisen stelt. Dit scherm is overigens niet geschikt voor pivoting (het draaien van het scherm dus), de verticale kijkhoek van een TN scherm is niet groot en daardoor zul je veel contrast verliezen in pivot-mode.
[ Voor 29% gewijzigd door SVDT op 27-12-2006 23:17 ]
Verwijderd
Ik krijg morgen ook gewoon weer een nieuwe,maar waarom is dat nodig,je koop een nieuw apparaat en hup het is niet goed of kapot.Als je vroeger een tv of monitor kocht,kon je ermee jaren genieten,nu moet je natabene eerst een pixel test uitvoeren,om te zien of je pas aangeschafte apparaat wel correct werkt.Allemaal massa produktie,dit was vroeger niet:(Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:33:
[...]
Als ik nog is en scherm haal weet ik wel waar ik naartoe ga, MM of MyCom.. geen gezeur - gewoon een nieuwe halen..
Het voordeel dat je 20+" TFT nu geen 15000E kost vind je natuurlijk niet belangrijk? Massaproduktie kan inderdaad nadelen hebben, maar ik denk dat de meerderheid van de wereldbevolking baat heeft van de voordelen er van.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:22:
[...]
Ik krijg morgen ook gewoon weer een nieuwe,maar waarom is dat nodig,je koop een nieuw apparaat en hup het is niet goed of kapot.Als je vroeger een tv of monitor kocht,kon je ermee jaren genieten,nu moet je natabene eerst een pixel test uitvoeren,om te zien of je pas aangeschafte apparaat wel correct werkt.Allemaal massa produktie,dit was vroeger niet:(
Verwijderd
Ik bedoel alleen aan te geven,als je iets kostbaars koop dat het gewoon in orde is.Kan altijd wel kapot gaan,maar ik heb dat ding nog geen 5 minuten in huis...SayWhatAgain! schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:33:
[...]
Het voordeel dat je 20+" TFT nu geen 15000E kost vind je natuurlijk niet belangrijk? Massaproduktie kan inderdaad nadelen hebben, maar ik denk dat de meerderheid van de wereldbevolking baat heeft van de voordelen er van.
Ik begriijp je ook wel, maar als je meer van hetzelfde maakt is de kans dat er eentje afwijkt groter naarmate je er meer van maakt. Het is dus wel vervelend, maar als er alleen maar pixelperfecte schermen uit de fabriekshal moeten rollen, wordt het onbetaalbaar. In de (ISO?) norm voor TFT staat ook duidelijk dat er pixeldefecten mogen zijn. Risico van het vak.
En ik weet dat het vervelend is (kapotte subpixel op laptop) maar op zo'n bedrag vond ik de pixelgarantie betaalbaar en het kwam nog van pas ook (helaas).
Maar goed, beetje offtopic.
En ik weet dat het vervelend is (kapotte subpixel op laptop) maar op zo'n bedrag vond ik de pixelgarantie betaalbaar en het kwam nog van pas ook (helaas).
Maar goed, beetje offtopic.
Ik ga denk ik voor de 2007FP van Dell omdat ik geen behoefte heb aan Breedbeeld en ik vrij goede dingen lees over de 2007WFP. Het enige nadeel is dat ik vrij weinig reviews kan vinden van de 2007FP, maar volgens mij is hij wel beter dan de samsung 225BW
Voel met je mee, zoals iets eerder in dit topic vermeld staat heb ik nog geen dag kunnen genieten van mijn Acer 2216w (jaja het is geen samsung ik weet het wel) maar dat ding hield er helemaal mee op!Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:02:
Ik heb hem via een webshop besteld dus het terugbrengen gaat nog iets omslachtiger ook.
Bedankt ik dacht hoopte dat deze daar geen last van zou hebben, kwam het namelijk nog nergens tegen. Zal jouw verhaal aandachtig bestuderen, bedankt voor je moeite.SVDT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:11:
[...]
Ik zou de Samsung 244T toch wel willen afraden, zeker als je af en toe wil gamen. De 244T heeft namelijk, zoals alle schermen van Samsung die een S-PVA paneel gebruiken, erg veel last van inputlag. Inputlag is een vertraging van het scherm tussen het ontvangen van de beelden van de grafische kaart en het weergeven er van op het scherm. Waar dit bij een goed scherm rond de 20-30 ms ligt ligt en bij een redelijk traag scherm rond de 50 ms, ligt dit bij de Samsung 244T rondom de 90 ms. Dat is duidelijk merkbaar en maakt gamen onmogelijk. Van de 24 inch schermen in de prijsklasse van de Samsung 244T zou ik eerder voor de BenQ FP241W(Z) gaan of als je iets meer uit wil/kan geven nog een Eizo S2410W. In een prijsklasse daaronder (650 tot 900 euro) zijn de Dell 2407WFP of de Acer AL2423W interessant.
Met de TN schermen van Samsung is niks mis overigens, de 225/6 BW is dus wel een prima scherm als je niet al te hoge eisen stelt. Dit scherm is overigens niet geschikt voor pivoting (het draaien van het scherm dus), de verticale kijkhoek van een TN scherm is niet groot en daardoor zul je veel contrast verliezen in pivot-mode.
Bij mijn 730bf en 225bw kwam standaard een dvi kabel (beide vga en dvi aansluitingen).Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:07:
Zit er eigenlijk bij de samsung tft schermen een DVI kabel standaard?
Als die modellen een dvi aansluiting ondersteunen, dan hebben ze ook standaard een dvi kabel erbij denk ik.
Bij mijn 204b's zat ook zowel een DVI als een sub-d kabel
Bij de 203b worden ook twee kabels geleverd. Een DVI een sub-d kabel.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Ik vind het kopen van de monitor echt het moeilijkste van alles... Ik weet al aardig hoe mijn nieuwe systeem eruit komt te zien, maar ik kan maar niet beslissen of ik nou een 19" (5:3) neem of een 22" (16:10). Breed is wel mooi, maar ja, je hebt toch een hele lading extra pixels te verwerken... Ik weet dat je met nVidia 1280x1024 games ook op 1:1 kan spelen, dus dat scheelt dan alweer, maar ik weet niet of Ati dat kan (ik wacht namelijk toch nog maar even op de R600 voordat ik alles aansschaf). En er zijn toch nog steeds aardig wat games die niet standaard breedbeeld ondersteunen (alhoewel daar wel oplossingen voor zijn).
Kan iemand eens een plaatje posten van een 1280x1024 game op 1:1 op een 22" wide? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, hoeveel zwart eromheen zit en zo. Als dat echt okay werkt ga ik denk ik toch maar voor de Samsung 225/226 BW... Denk ik...
Kan iemand eens een plaatje posten van een 1280x1024 game op 1:1 op een 22" wide? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, hoeveel zwart eromheen zit en zo. Als dat echt okay werkt ga ik denk ik toch maar voor de Samsung 225/226 BW... Denk ik...
Verwijderd
Ik zit met het zelfde dilemma als jou. Ik wacht ook op de R600 nu en ik ben ook op zoek om mijn oude 19 tft 4:3 te vervangen, maar zodra de games te krachtig worden voor een R600 over 1,5 jaar dan wil ik automatisch gaan downscalen en ik vraag me dus ook af hoe dat eruit ziet.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:30:
Ik vind het kopen van de monitor echt het moeilijkste van alles... Ik weet al aardig hoe mijn nieuwe systeem eruit komt te zien, maar ik kan maar niet beslissen of ik nou een 19" (5:3) neem of een 22" (16:10). Breed is wel mooi, maar ja, je hebt toch een hele lading extra pixels te verwerken... Ik weet dat je met nVidia 1280x1024 games ook op 1:1 kan spelen, dus dat scheelt dan alweer, maar ik weet niet of Ati dat kan (ik wacht namelijk toch nog maar even op de R600 voordat ik alles aansschaf). En er zijn toch nog steeds aardig wat games die niet standaard breedbeeld ondersteunen (alhoewel daar wel oplossingen voor zijn).
Kijk anders ook eens op Hardforum.com, daar staat echt heel veel info. Gebruikerservaringen, testen, reviews en nieuws over mogelijke revisies enzo. Bijna ieder scherm heeft wel een draadje.ErikRo schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:40:
[...]
Bedankt ik dacht hoopte dat deze daar geen last van zou hebben, kwam het namelijk nog nergens tegen. Zal jouw verhaal aandachtig bestuderen, bedankt voor je moeite.
www.hardforum.com
Verwijderd
wat klopt hier nietVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:22:
[...]
Ik krijg morgen ook gewoon weer een nieuwe,maar waarom is dat nodig,je koop een nieuw apparaat en hup het is niet goed of kapot.Als je vroeger een tv of monitor kocht,kon je ermee jaren genieten,nu moet je natabene eerst een pixel test uitvoeren,om te zien of je pas aangeschafte apparaat wel correct werkt.Allemaal massa produktie,dit was vroeger niet:(
Hier met kerst ook twee Acer AL2216W's gekregen. (Vreemd dat dit model nog steeds niet in de startpost staat!?). Beide zonder pixelfouten, en tot nu toe iig geen problemen. Ik heb nog tot 2 januari gratis pixelgarantie bij de lokale PC boer, dus als er iets stuk moet... hoop ik dat dat gelijk gebeurd ipv later.Sipio schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:22:
[...]
Voel met je mee, zoals iets eerder in dit topic vermeld staat heb ik nog geen dag kunnen genieten van mijn Acer 2216w (jaja het is geen samsung ik weet het wel) maar dat ding hield er helemaal mee op!
Ik heb hem via een webshop besteld dus het terugbrengen gaat nog iets omslachtiger ook.
Zoals eerder aangegeven in dit topic, TFT's zijn best wel fel en dat is even wennen.
Ik kan geen problemen ontdekken met banding, en de kleuren zien er ook goed uit, en er zijn ook geen problemen met ghosting (iig niet onder Half-Life 1, en onder Counterstrike: Source).
Ik kan alleen de input lag niet testen, dus als iemand hier info over heeft hoor ik het graag.
//edit:
de volgende review gevonden over de AL2216W:
http://www.behardware.com...-that-will-take-over.html
Conclusie: de input lag is minimaal 8mS en maximaal 32mS, met een gemiddelde van 20mS. Alhoewel er ook metingen waren van 0mS. Dit allemaal op de analoge ingang ipv de DVI ingang!
[ Voor 23% gewijzigd door lordsnow op 28-12-2006 18:40 ]
Morgen ga ik even langs de Mediamarkt om het verschil tussen 20" normaal en 22" breedbeeld 's goed te kunnen waarnemen. Hopelijk hebben ze er de 204B en de 225BW staan, in die twee ben ik vooral geïnteresseerd.
Hoe zit het nu verder precies met de pixelgarantie bij de Mediamarkt? Ik heb het topic even doorgezocht, maar het komt niet heel erg duidelijk naar voren. Kan ik een een monitor met een dode pixel gewoon binnen enkele dagen retourneren? En is het misschien slim om het daar nog even na te vragen?
Hoe zit het nu verder precies met de pixelgarantie bij de Mediamarkt? Ik heb het topic even doorgezocht, maar het komt niet heel erg duidelijk naar voren. Kan ik een een monitor met een dode pixel gewoon binnen enkele dagen retourneren? En is het misschien slim om het daar nog even na te vragen?
Een spatie achter leestekens?
en @ The Sixt, dat heeft weinig met massaproduktie te maken, meer met acceptabele uitvalwaarden. Als jij een scherm koopt, weet je dat een redelijke kans op dode pixels hebt.
dot.blaat
Bij mediamarkt Rotterdam lijnbaan hebben ze bijna geen 22 inch staan. Alleen een BenQ en een Apple 23 nch.GTACrime schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:12:
Morgen ga ik even langs de Mediamarkt om het verschil tussen 20" normaal en 22" breedbeeld 's goed te kunnen waarnemen. Hopelijk hebben ze er de 204B en de 225BW staan, in die twee ben ik vooral geïnteresseerd.
Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.
bah, ik moet nog eens 3 weken gaan wachten op mijn 225BW scherm
BlaBlaBla
Ow shit, nouja ik zie wel.apophis4u schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:22:
[...]
Bij mediamarkt Rotterdam lijnbaan hebben ze bijna geen 22 inch staan. Alleen een BenQ en een Apple 23 nch.
Weet je misschien ook hoe de pixelgarantie precies in elkaar steekt?
Zojuist kwam ik via google deze review tegen (Misschien is deze al gepasseerd):
Test van verschillende 22 inch TFT's bij behardware.com
Sinds een week ben ik me aan het verdiepen in de Asus MW221u, maar nu ik deze review gelezen heb begin ik erg te twijfelen: prima reactie-snelheid en mooi design, maar slechte kleur-weergave. Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar andere reviews van deze monitor misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen?
Een echt alternatief voor de Asus heb ik op dit moment nog niet, mede omdat ik perse een DVI aansluiting erop wil (maar alleen omdat ik denk dat dit beter is). Alleen de samsung 225BW komt hierdoor nog op mijn lijstje voor. Zijn er meer mensen die voor de asus willen gaan ?
Test van verschillende 22 inch TFT's bij behardware.com
Sinds een week ben ik me aan het verdiepen in de Asus MW221u, maar nu ik deze review gelezen heb begin ik erg te twijfelen: prima reactie-snelheid en mooi design, maar slechte kleur-weergave. Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar andere reviews van deze monitor misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen?
Een echt alternatief voor de Asus heb ik op dit moment nog niet, mede omdat ik perse een DVI aansluiting erop wil (maar alleen omdat ik denk dat dit beter is). Alleen de samsung 225BW komt hierdoor nog op mijn lijstje voor. Zijn er meer mensen die voor de asus willen gaan ?
waar besteld? Ik heb hem bij Euromaxi besteld en die zeggen dat tie er binnen een week weer is.Strider schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:36:
bah, ik moet nog eens 3 weken gaan wachten op mijn 225BW scherm
Vandaag eens op en neer gekacheld naar Breda, de enigste plek in brabant waar ze nog 1(!!) 225BW hadden staan. Na een beetje op en neer kachelen is dit het resultaat, wat is het VET om farcry breedbeeld te spelen!

Gelukkig had ik even gevraagd naar hoe ze omgingen met pixelgarantie, want helaas zag ik al vrij snel op een donkere achtergrond een x-tal dode subpixels, en op een lichtblauwe achtergrond schrok ik al helemaal.. Het lijkt wel pixel schimmel of zoiets
....

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gehaald had, en hoop morgen een reactie te krijgen. Ik hoop alleen wel dat ze snel de nieuwe monitoren binnen hebben, want ik wil hem nu ook wel helemaal plat gaan testen!

Gelukkig had ik even gevraagd naar hoe ze omgingen met pixelgarantie, want helaas zag ik al vrij snel op een donkere achtergrond een x-tal dode subpixels, en op een lichtblauwe achtergrond schrok ik al helemaal.. Het lijkt wel pixel schimmel of zoiets

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gehaald had, en hoop morgen een reactie te krijgen. Ik hoop alleen wel dat ze snel de nieuwe monitoren binnen hebben, want ik wil hem nu ook wel helemaal plat gaan testen!
Verwijderd
Heb sinds vandaag eindelijk mijn goede(hoop ik)940BF tft scherm.De 2 vorige waren met een pixel gaatje.Dit is eigenlijk mijn 1ste tft scherm,en merk dan ik best last van mn ogen krijg icv,lichte hoofdpijn.Mijn vriendin heeft het zelfde.Is dit wennen van de felle kleuren,vooral de witte ahtergronden op sommige internet sites?Met een CRT monitor heb ik nooit last gehad van enige hoofdpijn...
Wie kan er meer over vertellen......BTW ik heb het scherm in het menu toch aardig aangepast:)
Wie kan er meer over vertellen......BTW ik heb het scherm in het menu toch aardig aangepast:)
Bij de mycom heb ik gevraagd en daar hebben ze gewoon 8 dagen omruil garantie wat ongeveer hun pixelgarantie is.GTACrime schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:41:
[...]
Ow shit, nouja ik zie wel.
Weet je misschien ook hoe de pixelgarantie precies in elkaar steekt?
Bij de mediamarkt weet ik de pixelgarantie niet.
Ik had daar wel problemen met mn dinovo media desktop. Gewoon langs de service balie, aangegeven dat ie niet goed werkte en kon hem zo omruilen. Ze keken er niet eens naar, ging zo terug naar logitec.
Dit kun je volgens mij dus ook zonder problemen met een monitor doen en ter plekke omruilen.
Bij de 2e keer trouwens dat ik omruilde voor mn media desktop (ja, was 2x kut, baalde ik wel van) kreeg ik nog 20 euro terug, omdat de set in prijs gedaald was en ik kreeg nog wel het oude bedrag op de tegoedbon
Als je afgaat op de straling is een TFT scherm vele malen beter want de CRT schermen hebben TCO99 en TFT rond de TCO03. Misschien staat de helderheid en het contrast nog iets verkeerd. Heel soms heb ik ook last van felle witte achtergronden op internet. Zorg er voor dat de omgeving goed is belicht waardoor je minder snel hoofdpijn krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:00:
Heb sinds vandaag eindelijk mijn goede(hoop ik)940BF tft scherm.De 2 vorige waren met een pixel gaatje.Dit is eigenlijk mijn 1ste tft scherm,en merk dan ik best last van mn ogen krijg icv,lichte hoofdpijn.Mijn vriendin heeft het zelfde.Is dit wennen van de felle kleuren,vooral de witte ahtergronden op sommige internet sites?Met een CRT monitor heb ik nooit last gehad van enige hoofdpijn...
Kan iemand mij trouwens zeggen hoeveel ruimte er tussen het scherm
(225BW) is, dus vanaf bureaublad tot aan de onderkant van het scherm?
De laagste positie is genoeg (de hoogste is +10cm?)...
Offtopic:apophis4u schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:11:
[...]Knip
Ik had daar wel problemen met mn dinovo media desktop. Gewoon langs de service balie, aangegeven dat ie niet goed werkte en kon hem zo omruilen. Ze keken er niet eens naar, ging zo terug naar logitec.
Knip
Bij de mediamarkt had ik het eens nagevraagd, het was volgens mij 14(zo niet, dan zal het ook wel 8 wezen) dagen, dat je kon ruilen. Ik had eerst een 17" tft en later zag ik een 19" staan. Toen ben ik maar langsgeweest en had die gewisseld. Ze vonden het geen probleem.
De kleinste afstand is 7.8 cm, hierbij zit mijn dvi kabel wel bijna dubbel tegen de voet aan.The.Force schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:32:
Kan iemand mij trouwens zeggen hoeveel ruimte er tussen het scherm
De grootste afstand is inderdaad 10 cm meer.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
sallandautomatiseringSnoll3bulk schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:43:
[...]
waar besteld? Ik heb hem bij Euromaxi besteld en die zeggen dat tie er binnen een week weer is.
maar bij 4launch hadden ze hem voorlopig ook nog niet.
BlaBlaBla
Weet iemand wat voor problemen er op mijn monitor te zien zijn, vandaag zette ik hem aan en was het een stuk minder, maar ik vind het toch wel creepy...
Kan je misschien iets duidelijker zijnxces schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:02:
Weet iemand wat voor problemen er op mijn monitor te zien zijn, vandaag zette ik hem aan en was het een stuk minder, maar ik vind het toch wel creepy...
Ik heb sinds gisteren de Acer 2051W. Via de standaard VGA-poort werkt hij goed, alleen via de DVI-poort krijg ik geen signaal. De DVI-poort van m'n computer is in orde, want die heb ik getest met een verloopje van VGA naar DVI. Ik krijg van m'n leverancier een nieuwe DVI-kabel om te testen. Anders wordt de monitor omgeruild.
Zijn er meer mensen met deze problemen? (Op GOT kon ik niets vinden)
Zijn er meer mensen met deze problemen? (Op GOT kon ik niets vinden)
14 dagen ja, kun je "zonder problemen" ruilen455451n schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 02:00:
[...]
Offtopic:
Bij de mediamarkt had ik het eens nagevraagd, het was volgens mij 14(zo niet, dan zal het ook wel 8 wezen) dagen, dat je kon ruilen. Ik had eerst een 17" tft en later zag ik een 19" staan. Toen ben ik maar langsgeweest en had die gewisseld. Ze vonden het geen probleem.
Geweldig die Samsung 205BW schermen. Broertjes scherm is na 2 dagen ermee werken overleden. Het aanlampje brand wel maar geen 1 pixel doet meer wat (getest op een paar pc's).
Mijn eigen scherm ging gisteren in eens 3 keer achter elkaar even uit voor 2 seconde
.
Pluspunt: Wat een zee van ruimte op zo'n groot breedbeeld scherm
Mijn eigen scherm ging gisteren in eens 3 keer achter elkaar even uit voor 2 seconde

Verwijderd
Hed je al eens geprobeerd om via het OSD de input op manueel te zetten en dan de ingang te kiezen die je gebruikt? want als die op automatisch staat, en om 1 of andere rare reden ziet die de actieve niet en neemt de foute... dan zal je niks zien nee. Wat de monitor wel zou moeten doen (als die in orde is) is als je de monitor afzet, de signaalkabel uittrekt, nog even laat staan, en dan weer de monitor opzet, dan zou die een kader moeten geven met iets zoals "check signal cable" (dit met een rood, groen en een blauw vakje erbij, dan kan je zelfs weten of de kleuren werken).Mrlten schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:56:
Geweldig die Samsung 205BW schermen. Broertjes scherm is na 2 dagen ermee werken overleden. Het aanlampje brand wel maar geen 1 pixel doet meer wat (getest op een paar pc's).
Mijn eigen scherm ging gisteren in eens 3 keer achter elkaar even uit voor 2 seconde.
En dat aan en uit gaan: zou ook wel eens kunnen liggen aan het automatisch selecteren van de input. (ik heb ook al is zoiets raars gehad, monitor afzetten en weer opzetten en geen probleem meer, ik zou niet weten waaraan het ligt, maar mijn exemplaar is pixelperfect, en ik heb die rariteit nog maar 2 keer gehad, dus ik doe daar niet moeilijk over (al sinds eind september heb ik een 205BW in gebruik)
Ik denk al een paar dagen na over het aanschaffen van een tft scherm. Ik heb de Samsung 204B en 205BW gezien en ik vind ze allebei wel goede schermen, maar ik kan op dit moment dus geen keuze maken. Dat het de 205BW widescreen is dat boeit me niet zo. Dus ik vraag aan jullie hulp met het maken van deze keuze.
Hier kun je zelf nog wel een aantal dingen mee doen. Stel je eisen op en maak adh daarvan keuzen. Als dan uit bijv 2 of meer monitoren een keuze moet maken en je komt er echt niet uit, dan ga je hier rondvragen
Hier kun je zelf nog wel een aantal dingen mee doen. Stel je eisen op en maak adh daarvan keuzen. Als dan uit bijv 2 of meer monitoren een keuze moet maken en je komt er echt niet uit, dan ga je hier rondvragen
[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 29-12-2006 19:19 ]
Bedankt voor je reactie!apophis4u schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:11:
[...]
Bij de mycom heb ik gevraagd en daar hebben ze gewoon 8 dagen omruil garantie wat ongeveer hun pixelgarantie is.
Dit kun je volgens mij dus ook zonder problemen met een monitor doen en ter plekke omruilen.
Bij de 2e keer trouwens dat ik omruilde voor mn media desktop (ja, was 2x kut, baalde ik wel van) kreeg ik nog 20 euro terug, omdat de set in prijs gedaald was en ik kreeg nog wel het oude bedrag op de tegoedbon
Ik heb vandaag dus de Samsung 205BW gekocht, maar helaas zit er rechts van het midden een dode pixel.

Zouden ze er moeite mee hebben om het scherm daar even te testen op dode pixels?
Ik zou het gewoon eisenGTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:46:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Ik heb vandaag dus de Samsung 205BW gekocht, maar helaas zit er rechts van het midden een dode pixel.Maar goed, gelukkig heb ik bij de Mediamarkt nog even doorgevraagd en ruilen is binnen 14 dagen altijd mogelijk. Het probleem is echter dat ik niet heel dicht bij de Mediamarkt woon en dat ik er morgen dus weer naar toe moet. Op zich niet heel erg, maar ik zou er wel van balen als ik morgen thuis kom en het vervangende scherm weer een dode pixel bevat.
Zouden ze er moeite mee hebben om het scherm daar even te testen op dode pixels?
[ Voor 5% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-12-2006 17:57 ]
Mijn eigen scherm staat ingesteld op manual input, dus daar kan het niet aan liggen. Bij mijn broertjes scherm gaf die geen check cable melding en drukken op de select input knopje werkte ook niet. We hebben het scherm zowel met dvi als met vga kabel getest.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:43:
[...]
Hed je al eens geprobeerd om via het OSD de input op manueel te zetten en dan de ingang te kiezen die je gebruikt? want als die op automatisch staat, en om 1 of andere rare reden ziet die de actieve niet en neemt de foute... dan zal je niks zien nee. Wat de monitor wel zou moeten doen (als die in orde is) is als je de monitor afzet, de signaalkabel uittrekt, nog even laat staan, en dan weer de monitor opzet, dan zou die een kader moeten geven met iets zoals "check signal cable" (dit met een rood, groen en een blauw vakje erbij, dan kan je zelfs weten of de kleuren werken).
En dat aan en uit gaan: zou ook wel eens kunnen liggen aan het automatisch selecteren van de input. (ik heb ook al is zoiets raars gehad, monitor afzetten en weer opzetten en geen probleem meer, ik zou niet weten waaraan het ligt, maar mijn exemplaar is pixelperfect, en ik heb die rariteit nog maar 2 keer gehad, dus ik doe daar niet moeilijk over (al sinds eind september heb ik een 205BW in gebruik)
Dinsdag wordt het defecte scherm opgehaald door Samsung dus het komt wel weer goed. Tot die tijd moet hij het helaas doen met zijn van de trap af gedonderde crt scherm
Haha ja, ik kijk er wel lief bij dan moet het wel lukken denk ik.Snoll3bulk schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:56:
[...]
Ik zou het gewoon eisenen leg uit dat je niet dichtbij de mediamarkt woont en anders weer ver moet reizen.
Overigens hadden ze het showmodel vandaag al even aan een laptop geknoopt voor mij om het beeldscherm eens op 1680x1050 te bekijken. Ze sluiten alle schermen standaard aan op één PC met 1024x768 of iets dergelijks, waardoor alle breedbeeldschermen gewoon super lelijk lijken. Ik denk dat ze daardoor best veel omzet missen, aangezien de gemiddelde Nederlander vast niet weet dat het op een veel mooiere resolutie kan.
In ieder geval ben ik echt helemaal gedesoriënteerd vanwege de grootte.
Als iemand pics wil, hoor ik het wel.
Verwijderd
als je nu dus een 17crt over hebt.. kan je die mischien op je vga-sub-d aansluting zetten...
(neem aan dat je je tft op DVI hebt staan)..
zo heb ik het hier aangesloten, 20.1" tft op dvi, 17" op sub-d
en dan met nvidia dualview/ultramon (dat werkt echt turbo relaxed).. werken doe ik op me tft, en irc/ongein/dvd/tvkijken doe ik op me crtje die rechts er van staat =)
2 bureaubladen met dualview van nvidia, SUPER!
en dan met nvidia dualview/ultramon (dat werkt echt turbo relaxed).. werken doe ik op me tft, en irc/ongein/dvd/tvkijken doe ik op me crtje die rechts er van staat =)
Kan ik inderdaad goed doen, maar ik was net zo blij dat ik eindelijk weer wat schrijfruimte op m'n bureau heb...Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:34:
als je nu dus een 17crt over hebt.. kan je die mischien op je vga-sub-d aansluting zetten...

Bedankt voor de tip in ieder geval.
Edit:
Aangezien m'n 7900GT twee DVI aansluitingen heeft, heb ik de CRT monitor momenteel even via een converter aangesloten. Hoe heb je dat met de resoluties geregeld?
[ Voor 10% gewijzigd door GTACrime op 29-12-2006 19:57 ]
Verwijderd
Op mijn 225bw is niks te zien qua dode pixels, maar op een foto zag ik ineens dit: http://i113.photobucket.com/albums/n233/vlastok/PC230019.jpg (dat witte puntje dus) .
Irl is het niet te zien, dus misschien komt het door de foto of door de camera? Of is het wel iets wat niet helemaal in orde is?
Irl is het niet te zien, dus misschien komt het door de foto of door de camera? Of is het wel iets wat niet helemaal in orde is?
Verwijderd
DUALVIEW is the keyword.. en de nieuwste nvidia drivers..GTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:38:
[...]
Kan ik inderdaad goed doen, maar ik was net zo blij dat ik eindelijk weer wat schrijfruimte op m'n bureau heb...Maar goed, ik zie nog wel wat ik ermee doe.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
Edit:
Aangezien m'n 7900GT twee DVI aansluitingen heeft, heb ik de CRT monitor momenteel even via een converter aangesloten. Hoe heb je dat met de resoluties geregeld?
je kan dan voor iedere display een resolutie instellen (met ultramon kan je extra taakbalk 2e erbij krijgen, en 2 wallpapers instellen)
@Hondindegoot: zet je wallpaper is uit, achtergrond zwarte kleur geven..
dode/luie (sub)pixel denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 20:06 ]
Je camera kan ook dead/hotpixels hebben. Maak eens een foto in het donker zonder schermVerwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:55:
Op mijn 225bw is niks te zien qua dode pixels, maar op een foto zag ik ineens dit: http://i113.photobucket.com/albums/n233/vlastok/PC230019.jpg (dat witte puntje dus) .
Ja de mediamarkt is soms niet zo slim bezig idd. Ze sluiten dan b.v ook LCD HD TV's aan op de kabel (niet digitaal), dit ziet er natuurlijk NIET uit. Ik vroeg ook of ik zo'n TV b.v met een DVD kon zien toen zei die man dat die er geen tijd voor had om er helemaal een DVD speler op aan te sluiten.GTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:05:
[...]
Haha ja, ik kijk er wel lief bij dan moet het wel lukken denk ik.Morgenvroeg ga ik er wel even langs.
Overigens hadden ze het showmodel vandaag al even aan een laptop geknoopt voor mij om het beeldscherm eens op 1680x1050 te bekijken. Ze sluiten alle schermen standaard aan op één PC met 1024x768 of iets dergelijks, waardoor alle breedbeeldschermen gewoon super lelijk lijken. Ik denk dat ze daardoor best veel omzet missen, aangezien de gemiddelde Nederlander vast niet weet dat het op een veel mooiere resolutie kan.
In ieder geval ben ik echt helemaal gedesoriënteerd vanwege de grootte.Ik was een oude 17" CRT gewend en nu kan ik toch wel even iets meer kwijt op m'n scherm.
Overigens heb ik inmiddels nVidia scaling (zie daarvoor de optie "platte schermschaal wijzigen" in het linker menu bij "Beeldscherm" » "Resolutieattributen wijzigen") ook aan de praat gekregen en 1280x1024 ziet er echt behoorlijk goed uit met twee zwarte randen.
Als iemand pics wil, hoor ik het wel.
maar goed...
Ik zou graag wat pics willen zien in de resolutie 1280x1024
Helaas heeft m'n zus tijdelijk de camera geleend en zit ze in Berlijn, dus kan ik op dit moment geen foto's maken van het scherm zelf. Ze komt morgen terug als het goed is, dus komend weekend zal ik wel het een en ander maken. 
Ik heb even wat print-screens gemaakt, maar daar is natuurlijk niet zoveel op te zien.
Windows @ 1280x1024

Windows @ 1680x1050

Anno 1701 met alles op high @ 1680x1050

Ik heb nog niet geprobeerd om BF2 op 1280x1024 te draaien, maar ik verwacht dat het goed werkt.
Screenshots staan wel op ImageShack, maar het zijn directe links naar de foto's en zo krijg je dus geen popups. Houd er ook even rekening mee dat de screenshots natuurlijk lang niet zo scherp zijn als dat het beeld in het echt is.
Veel plezier ermee! De foto's van het scherm zelf (plus verschillende resoluties) komen dus waarschijnlijk dit weekend, daar kun je meer aan zien.
Ik heb even wat print-screens gemaakt, maar daar is natuurlijk niet zoveel op te zien.
Windows @ 1280x1024

Windows @ 1680x1050

Anno 1701 met alles op high @ 1680x1050

Ik heb nog niet geprobeerd om BF2 op 1280x1024 te draaien, maar ik verwacht dat het goed werkt.
Screenshots staan wel op ImageShack, maar het zijn directe links naar de foto's en zo krijg je dus geen popups. Houd er ook even rekening mee dat de screenshots natuurlijk lang niet zo scherp zijn als dat het beeld in het echt is.
Veel plezier ermee! De foto's van het scherm zelf (plus verschillende resoluties) komen dus waarschijnlijk dit weekend, daar kun je meer aan zien.
[ Voor 5% gewijzigd door GTACrime op 29-12-2006 21:50 . Reden: Typo ]
Verwijderd
@GTACrime: je koopt een nieuw scherm,en dan laat je ons screenshots van XP en een game zien..
wat hebben we daar nou weer aan
wat hebben we daar nou weer aan
Ik zei toch: je hebt er niet veel aan maar ik zal komend weekend echte foto's maken als m'n camera er weer is.
Je hebt zo wel een beeld van de breedte van een 20.1" breedbeeld TFT. Bovendien kun je zien waar je het scale gebeuren van nVidia in kunt stellen, aangezien hier nogal wat onduidelijkheid over was.

Je hebt zo wel een beeld van de breedte van een 20.1" breedbeeld TFT. Bovendien kun je zien waar je het scale gebeuren van nVidia in kunt stellen, aangezien hier nogal wat onduidelijkheid over was.
[ Voor 25% gewijzigd door GTACrime op 29-12-2006 22:03 ]
Verwijderd
Volgens een chinese Samsung site zal de 226BW officieel worden geintroduceerd in de derde week van januari 2007.
Tot zo ver dit nieuwsbulletin.

http://www.samsung.com.cn...e_20061226_0000308241.asp
BedanktGTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:47:
Site laad erg traag en ik zie alleen maar ??????????. Is het trouwens zinvol om te wachten op de 226BW in plaats van het kopen van de 225BW? En komt de 226BW wel in het zwart of is dit nog niet bekend en wat is er anders aan het scherm dan de 2ms en hogere contrast?Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:43:
Volgens een chinese Samsung site zal de 226BW officieel worden geintroduceerd in de derde week van januari 2007.
[ Voor 5% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-12-2006 23:34 ]
Er zijn al een aantal mensen geweest die gevraagd hebben of het zinvol is om te wachten op de 226BW. En het antwoord is: Dat moet je zelf weten.Snoll3bulk schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:33:
[...]
Site laad erg traag en ik zie alleen maar ??????????. Is het trouwens zinvol om te wachten op de 226BW in plaats van het kopen van de 225BW? En komt de 226BW wel in het zwart of is dit nog niet bekend?
Wachten en een wellicht iets hogere prijs vs. iets betere specs.
Overigens vind ik het persoonlijk niet de moeite waard om te wachten.
Edit
Het uiterlijk is iets anders. Verder niks geloof ik.en wat is er anders aan het scherm dan de 2ms en hogere contrast?
[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 29-12-2006 23:36 ]
Volgens onze franse vrienden kan men de 226bw
ook niet langer meer in hoogte verstellen... (enkel swivel/tilt)
ook niet langer meer in hoogte verstellen... (enkel swivel/tilt)
zo te zien komen die vlekjes van cola/fanta/7up als je koolzuurhoudend drinken naast je monitor zet dan krijg je dit soort dingen.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Dat is dus het gekke, de optie lijkt bij mij toch echt niet aanwezig te zijn. Ik heb de laatste nVidia drivers (93.71) voor mijn Geforce 7900GT geinstalleerd. Via DVI krijg ik de resolutie van mijn SyncMaster 203b niet op 1400x1050. Het "wijzigen naar de ingebouwde resolutie" lijkt me nou net zo'n handig knopje.GTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:00:Bovendien kun je zien waar je het scale gebeuren van nVidia in kunt stellen, aangezien hier nogal wat onduidelijkheid over was.
De optie staat overigens wel vernoemt in de help. Ik gebruik de geavanceerde beeldopties maar de opties lijken er niet te zijn. Meer mensen met dit probleempje?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
goede en informatieve thread.
ik mis alleen iiyama monitoren, nou snap ik ook wel dat je niet alle monitoren kan vermelden.
maar heb zelf altijd iiyama gehad.
had tot gisteren een pro 512 (22" crt) em heb een prolite e2200 ws gekocht (22" tft).
en ik moet zeggen super monitor.
http://www.iiyama.nl/defa...=2&PROD=7276&CE=undefined
goede specs en goede afwerking.
nadeel niet in hoogte verstelbaar. (maar is ook niet echt van belang voor mij)
just my 2 cents.
ik mis alleen iiyama monitoren, nou snap ik ook wel dat je niet alle monitoren kan vermelden.
maar heb zelf altijd iiyama gehad.
had tot gisteren een pro 512 (22" crt) em heb een prolite e2200 ws gekocht (22" tft).
en ik moet zeggen super monitor.
http://www.iiyama.nl/defa...=2&PROD=7276&CE=undefined
goede specs en goede afwerking.
nadeel niet in hoogte verstelbaar. (maar is ook niet echt van belang voor mij)
just my 2 cents.
Verwijderd
Inmiddels is het zaterdag en m'n (droom-)scherm is nog steeds niet binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:24:
Nou nog even van het vorige deel, gezien geen duidelijk antwoord gekregen op de vragen.
[Ik heb dus de Samsung 215TW besteld]
Had eigenlijk vandaag afgeleverd moeten worden, hele tijd iemand thuis, maarja, zal de kerstdrukte wel zijn. Woensdag dan hopelijk!
Begin het een vreemde zaak te vinden, want het bedrijf kan ook geen verzendgegevens (Track & Trace) vinden. *Zucht*. Hopelijk hoef ik niet weer een proces van 6-7 weken in te gaan zoals ik ooit had met ACE Systems, echt geen trek in..
Gelukkig verstuurd deze shop verzekerd, maar vraag me nu al af hoe lang ik nog moet gaan wachten
Leuk riedeltje tranceGTACrime schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:47:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 11:19 ]
Bij de office center (in alkmaar) is alleen vandaag!!! de 20"wide van acer (Value Line geloof ik) 8 ms voor 199,- excl. btw.
Was gister bij office center en zag bovenstaande. Ik sta op het punt er 2 te halen...
Kon em alleen nergens terug vinden op internet... Ik ga er straks nog een keer heen want ik weet zeker dat het een uit de Value Line is en dat ie wide is. Er heb er geloof ik nog voor gestaan. Maar rara welke is het nou....
Was gister bij office center en zag bovenstaande. Ik sta op het punt er 2 te halen...

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Dit topic is gesloten.