iPod Nano: The 2nd generation - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 16.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Het enige dat ik echt mis van m'n Zen, is die 'instant-random-song' knop aan de voorkant van het apparaat.

In de auto maakte ik daar erg vaak gebruik van... als ik het album niet leuk vond, kon ik met die knop zonder te kijken een nieuwe op zetten.

Met de nano gaat dit niet echt, en ben ik meer van de weg afgeleid dan met m'n Zen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:47:
[...]

Dat is geen 2nd gen! :) (misschien was het een typo van je, maar ik benadruk het nog ff extra om miskopen te voorkomen bij anderen... ;))
Ow oops, damn :) Is het de moeite om voor die prijs een 1st gen te kopen? Of is ie ergens al goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:43:
[...]

Ow oops, damn :) Is het de moeite om voor die prijs een 1st gen te kopen? Of is ie ergens al goedkoper?
Tja, ik weet niet... ik heb er zelf ook over zitten denken toen ik hem een paar weken terug ergens heel goedkoop zag liggen, maar ik weet haast wel zeker dat ik na een tijdje spijt zou krijgen dat ik niet wat meer had neergelegd voor de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, alleen al voor de batterijtijd zou ik eerder een nieuwe halen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De looks van de oude waren vet. Zeker omdat die nog in het wit te verkrijgen waren.
Maar de nieuwe functies van de tweede vind ik toch wel erg fijn. En opzich, het krast minder.
Maar blijf het jammer vinden dat Apple geen witte meer heeft. Zal misschien moeilijk zijn met de nieuwe, begrijp best dat dat moeilijk wit te krijgen is om een of andere reden. Maar blijf het een beetje jammer vinden.

Al met al heb ik waarschijnlijk binnekort ook een iPod Nano 2nd gen in mijn bezit. Ik denk een 2gb. Dan maar wat muziek er steeds afgooien. 2gb's zijn nu lekker goedkoop te krijgen.
Vandaag was de koptelefoon van m'n oude mp3speler weer stuk, dus wil hem eigenlijk zo snel mogelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Om al je nummer even te maken van geluidsniveau:
http://mp3gain.sourceforge.net/
Lees eerst even de zeer goede manual die erbij zit, anders doe je miss dingen die onomkeerbaar zijn. Maar voor de rest een leuk programma!

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L i m a schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:22:
Om al je nummer even te maken van geluidsniveau:
http://mp3gain.sourceforge.net/
Lees eerst even de zeer goede manual die erbij zit, anders doe je miss dingen die onomkeerbaar zijn. Maar voor de rest een leuk programma!
Ik heb het gebruikt, een nachtje veel mp3's omgezet naar een geluidsniveau. En nu kraken vele mp3's. Mp3gain is t3h suxorz !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
iTunes heeft die functie toch ook gewoon ingebouwd. Waarom gebruiken jullie die niet?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:14:
iTunes heeft die functie toch ook gewoon ingebouwd. Waarom gebruiken jullie die niet?
omdat sommige mensen iTunes teh suxorz vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Vanmiddag een iPod Nano gehaald (8GB-zwart dus), meteen een Nano Dock er bij gekocht. Prachtig ding, vanmiddag meteen gevult. En klinkt echt heerlijk met m'n Shure E2C dopjes. Ben er blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
mn iPod is wel lekker (echt lekker klein en plat:P) maar na een paar dagen is de scrollwiel een beetje bekrasd ofzo, OMG? ik heb em amper nog gebruikt... cheape kwaliteit man en de behuizing zelf krast niet.. vind ik toch wel een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 08:35
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:33:
mn iPod is wel lekker (echt lekker klein en plat:P) maar na een paar dagen is de scrollwiel een beetje bekrasd ofzo, OMG? ik heb em amper nog gebruikt... cheape kwaliteit man en de behuizing zelf krast niet.. vind ik toch wel een beetje vaag.
Dit is geen cheap-ass, dit is een kwestie van een ander materiaal. De behuizing is van een soort aluminium, het clickwheel is wel van een ander materiaal, dat moet wel wat zachter zijn want anders registreerd hij je vinger niet goed. Ik kan je zowizo aanraden je iPod niet in je zak te plempen met ook sleutels/mobiel of los je oortjes erbij, dit bevorderd het krassen alleen maar!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Inderdaad.
Ik heb altijd vaste indeling van m'n broekzakken. Geen sleutels/telefoon bij elkaar bijvoorbeeld. Mijn iPod zou ik persoonlijke bij m'n portemonee doen. Die is zacht en krast niet. En anders...overweeg een iSkin of een ander hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:33:
Hehe, ik ben dan benieuwd hoe je schermpje eruit ziet >:)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Drawer schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:10:
Inderdaad.
Ik heb altijd vaste indeling van m'n broekzakken. Geen sleutels/telefoon bij elkaar bijvoorbeeld. Mijn iPod zou ik persoonlijke bij m'n portemonee doen. Die is zacht en krast niet. En anders...overweeg een iSkin of een ander hoesje?
Goede optie, maar niet voor mij! Ik heb hem altijd in mijn kontzak zitten, en fiets zo'n 25km op een dag :+ Dus nee, dan heb ik over 2 dagen mijn Nano in 3 stukken liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Mn scherm is nog normaal, maar er zijn wat kleine krasjes op mn scrollwheel (niet ernstig ofzo, maar vooral op de zwarte ipod is het meer zichtbaar, thuis hebben we ook een roze en daar zie je dus helemaal niks). En ik ben ook van plan om die tubes oid te gaan halen ivm krassen. En verder doe ik geen sleutels oid in mn zak met ipod (ene zak ipod, andere zak telefoon, portemonnee sleutel en troep zit in mn jas). Dat deed ik altijd met mn telefoons en met 1 telefoon heb ik het geweten :P. Overigens doe ik nu nog wel eens sleutel met mn telefoon maar mn w800i is tog al verrot en op de knopjes na krasd de behuizing daarvan amper.

Jammer dat er geen hoesje zit bij de 2nd generatie nano's (okay, die waren best cheap maar tog..) nu moet je zelf eentje aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 13-01-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
OMG? Mijn iPod ging ineens niet meer aan. Doe ik em in de usb, doet het nog niks :S. Iemand oplossing? Ik heb mn ipod binnenkort (reis) nodig dus RMA zou echt heel ontoepasselijk nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had van de week, dat mijn iPod ineens vast liep en niet meer UIT wou, maar na een paar seconden vast houden van de menu+select knop deed alles weer, de muziek bleef er ook nog op staan. mischien werkt dat bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Gelukt, alleen had ik ook play+select ingedrukt nadat menu+select niks deed. Naja mss was ik ff snel alle knopjes aant indrukken 8)7

Overigens lees ik dat de ipod 2nd iets kleiner is. Zal dit uitmaken wanneer je een hoesje koopt?

Afmetingen 90 x 40 x 6.9 mm 90 x 40 x 6,5 mm

[ Voor 102% gewijzigd door BoyzNDaHood op 14-01-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
BoyzNDaHood schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:58:
Gelukt, alleen had ik ook play+select ingedrukt nadat menu+select niks deed. Naja mss was ik ff snel alle knopjes aant indrukken 8)7

Overigens lees ik dat de ipod 2nd iets kleiner is. Zal dit uitmaken wanneer je een hoesje koopt?

Afmetingen 90 x 40 x 6.9 mm 90 x 40 x 6,5 mm
Hmm opzich maakt het niet heel veel uit, sommige hoesjes die er strak omheen zitten krijg je wel problemen mee.. Opzich de rubbere hoesjes zijn niet erg, maar zoals de iSkin Duo, die 'klemt' om de ronding van de 2nd Gen, dan moet je dus wel echt een 2nd Gen hebben. Maar met alle soorten condoompjes etc is een paar milimeter niks natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik bedoel, ik heb een 2nd gen. Maar wanneer ik gewoon een hoesje zoals:

http://dixons.nl/De_onlin...hoes.7063847/default.aspx
http://dixons.nl/De_onlin...tmenu=extendeddescription
http://dixons.nl/De_onlin...-pak.7062744/default.aspx

koop zal ik geen problemen hebben met afmetingen? Of bestaan er verschillende 1st gen en 2nd gen hoesjes?

[ Voor 4% gewijzigd door BoyzNDaHood op 14-01-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
neuh, misschien heb je iets meer speling in de hoogte maar ik denk dat er weinig problemen zullen zijn.. Wat wel zo is, hoesjes die echt strak om de 1th Gen horen, kunnen wat raar gaan zitten omdat de 1th Gen ronde hoeken had, die van de 2nd Gen zijn kaarsrecht.. Ik denk dat het maar op 1 manier uit te vinden is: ga naar een applestore en vraag of je er een paar mag aanraken/passen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd soms dat mijn iPod niet uit wil als ik play een paar seconden indruk, ook gaat deze niet uit als ik "sluimerstand" aanklik in de iPod zelf. Dit geld voor als ik nu wel of niet muziek aan het afspelen ben en als er nu wel of geen oordopjes inzitten. Hijs is niet vast gelopen dan (alles doet het gewoon) maar hij wil gewoon niet meer uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een H4CK voor de Nano waardoor je videos kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Als iPod LinuX in de toekomst ondersteund kun je dat erop zetten. En dan dual boot, kun je kiezen tussen apple software of de linux. Nu was ook alleen puur video ondersteund, dus geen divx/xvid codec.

iPod-Linux Ervaringen & Discussie*
Is meer over te lezen succes! (Alleen G1 nu nog geloof ik)

[ Voor 10% gewijzigd door borstel op 17-01-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik heb vanmiddag ook maar een iPod Nano 4GB gekocht. Lang zitten denken maar het bevalt na 30 min spelen al goed.

Nu nog de cover. Iemand ervaring met de covers van Ciom http://www.ciom.nl/ ? zijn erg goedkoop in vergelijking met Apple's eigen covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:45:
Ik heb de laatste tijd soms dat mijn iPod niet uit wil als ik play een paar seconden indruk, ook gaat deze niet uit als ik "sluimerstand" aanklik in de iPod zelf. Dit geld voor als ik nu wel of niet muziek aan het afspelen ben en als er nu wel of geen oordopjes inzitten. Hijs is niet vast gelopen dan (alles doet het gewoon) maar hij wil gewoon niet meer uit :S
Zelf heb ik dit ook meer dan eens ervaren op m'n Nano 2nd gen.

Alleen gebeurt dit alleen(?) als ik de Nano uit wil zetten terwijl deze bezig is de eerste (pak 'm beet) 5 seconden van een nummer af te spelen.
Het lijkt er op dat 'ie niet uit wil zolang een (langere) songtitel nog over het scherm scrollt.

Een paar seconden wachten (als 'ie net een nieuw nummer aan het afspelen is), en ik kan hem 'gewoon' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
schooierd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:59:
[...]

Zelf heb ik dit ook meer dan eens ervaren op m'n Nano 2nd gen.

Alleen gebeurt dit alleen(?) als ik de Nano uit wil zetten terwijl deze bezig is de eerste (pak 'm beet) 5 seconden van een nummer af te spelen.
Het lijkt er op dat 'ie niet uit wil zolang een (langere) songtitel nog over het scherm scrollt.

Een paar seconden wachten (als 'ie net een nieuw nummer aan het afspelen is), en ik kan hem 'gewoon' uitzetten.
Zou dit niks te maken hebben met de buffer? Het zou goed kunnen dat hij tijdens de eerste paar seconden van het nummer het komende kwartier aan muziek buffert. Een HDD-iPod (10gb+ modellen) doen dit wel, door stroomkosten te besparen en de harde schijf minder te laten draaien.

Ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat het hier wel mee te maken heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:06
stevenP schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Zou dit niks te maken hebben met de buffer? Het zou goed kunnen dat hij tijdens de eerste paar seconden van het nummer het komende kwartier aan muziek buffert. Een HDD-iPod (10gb+ modellen) doen dit wel, door stroomkosten te besparen en de harde schijf minder te laten draaien.

Ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat het hier wel mee te maken heeft!
daarentegen hebben de nano's geen hdd, dus of het nuttig is weet ik niet... ik weet niet hoe dat met flash geheugen werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Movinghead schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:14:
Ik heb vanmiddag ook maar een iPod Nano 4GB gekocht. Lang zitten denken maar het bevalt na 30 min spelen al goed.

Nu nog de cover. Iemand ervaring met de covers van Ciom http://www.ciom.nl/ ? zijn erg goedkoop in vergelijking met Apple's eigen covers.
Inderdaad movinghead, ik ben ook opzoek naar een mooie cover voor m'n toekomende iPod nano die ik zondag ga halen. (koopzondag MediaMarkt Breda :*)
Maar ik hoorde 30E voor zo'n iSkin, beetje té. Ook hoef ik geen skin die er permanent of in ieder geval voor vast omheen zit. Zo'n sok was altijd wel een goed idee. Het is meer voor in m'n zak, op de fiets enzo. Thuis zal ie niet vaak in een skin zitten maar in m'n dock.

Waar ik trouwens ook nog over twijfel, wel/geen dock. Denk vann wel, staat meteen weer een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dock vind ik een must have, en een iSkin eigk ook... in combinatie werkt het ook prima (universal dock + bijgeleverde iSkin dock connector). 30 euro is veel geld, maar ik vind het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Heb m'n iPod al gehaald. :) Gewoon maar in de stad, had anders zondag nog op pad gemoeten, en voor die paar euro. Boeiend hoor. Bevalt best goed.
Een dock moet ik ook nog halen denk ik ja. Eens kijken wat 't aanbod allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik m'n iPod een week of 4 ongeveer, ik poste destijds dat die van m'n zusje gefixed moest worden; kapotte jackplug- uitgang, ze heeft een nieuwe retour gekregen (die helaas afgelopen woensdag is gejat :'( )

Mijn iPod bevalt errrug goed, ik heb inmiddels bij m'n dock ook maar een afstandsbediening gehaald, wel relaxed.

Echter is afgelopen week in de bus op weg naar Oostenrijk een oordopje gesneuveld... Wel jammer, ik heb hem nooit voluit staan, maar ik kon het gewoon niet horen in die herriebus ;) Van de week maar ff terug naar de MM, zou ie opgestuurd moeten worden, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ehm vroeger kon je gewoon oortjes halen alsof het een boutje voor je fiets was *aankloppen en meenemen :P* maar nu is het wel wat moeilijker, volgens mij moet je nu altijd opsturen.. Maargoed, als het door 'gewoon' gebruik is gebeurd dan hoor je het toch wel terug te krijgen, niet?

@Dilemma hoesjes:
Ik heb zelf een iPod 3th Gen (touch variant dus) en daar omheen een iPod sock, deze past precies voor dit ding. Het wat even rekken, maar zit nu prima. Doet goed z'n werk, alleen vraag ik af of hij niet wat te groot is voor een nano.. Mini's gingen er perfect in, maar ik vrees dat hij wat té soepel is voor een Nano..

Ik zit zelf ook heftig te sparen voor een Nano en een beetje met het zelfde dilemma.. Eigenlijk zoek ik een hoesje (liefst Incase ofzo, mooi spul that is!) die een sock evenaard, alleen dan wat steviger.. Mijn broer heeft er een voor zijn iPod Video en is erg chique, ik kan voor de nano niet van die simpele 'insteek'-hoesjes vinden, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het wel, volgens mij hoorde ik idd laatst dat ze nu ''altijd'' worden opgestuurd; ik hoop 't niet :+

Ik heb nog steeds geen hoesje om m'n iPod, ik zag laatst van velletjes die je zo over je iPod heenplakt; kostte zo uit m'n hoofd 6 eurie... Een echt hoesje vind ik toch zonde van het design :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heb een 8gig nano Black.

Positief:
Mooi, klein, klinkt goed genoeg, 8gig is net groot genoeg, transfers gaan snel.

Negatief:
iTunes blijft bagger, geen stroom adapter meegeleverd, geen zwarte oordopjes :)

Ik heb werkelijk een hekel aan iTunes en eigenlijk ook de manier waarop iTunes/iPod werkt.
Wat ik haat/mis (hopelijk kan iemand me helpen?)

- Liefst wil ik gewoon FileDir structuur ipv Artist/Album mode. Om dit op te lossen maak ik een nieuwe playlist aan per CD (deze kan ik benoemen zoals ik wil, en ipod toont hem ook zo). Het probleem zit hem in de playlist _Singles_. Hierin zitten al mijn losse mp3's (goed getagged met artist/title). Maar als ik via de iPod in de _Singles_ playlist ga kijken zie ik dus enkel de titels in de lijst staan! En ik kan niet elke titel uit mijn hoofd linken aan de artist, dus is hier een oplossing voor zodat ik 'Artist - Title' krijg te zien? (Zonder originele mp3 te retaggen?)

- Ik voeg Album art toe aan mijn mp3's in de playlists en iTunes veranderd mijn mp3's op HD (modified). Is er manier om nondistructief mp3's te taggen enkel voor in iTunes/iPod gebruik, maar de originele met rust te laten?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
multipasser schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:35:
Heb een 8gig nano Black.

Positief:
Mooi, klein, klinkt goed genoeg, 8gig is net groot genoeg, transfers gaan snel.

Negatief:

Ik heb werkelijk een hekel aan iTunes en eigenlijk ook de manier waarop iTunes/iPod werkt.

- Liefst wil ik gewoon FileDir structuur ipv Artist/Album mode. Om dit op te lossen maak ik een nieuwe playlist aan per CD (deze kan ik benoemen zoals ik wil, en ipod toont hem ook zo). Het probleem zit hem in de playlist _Singles_. Hierin zitten al mijn losse mp3's (goed getagged met artist/title). Maar als ik via de iPod in de _Singles_ playlist ga kijken zie ik dus enkel de titels in de lijst staan! En ik kan niet elke titel uit mijn hoofd linken aan de artist, dus is hier een oplossing voor zodat ik 'Artist - Title' krijg te zien? (Zonder originele mp3 te retaggen?)
Mnee, de structuur is de way of life van een iPod, i'm sorry :+ Je kan een hele hoop doen met Playlist, Smart playlist en On-The-Go playlists, hiermee kan ik tenminste goed uit de voeten..! Probeer ook 's te kijken naar compilations, die kan je namelijk ook weer groeperen hey! ;)
- Ik voeg Album art toe aan mijn mp3's in de playlists en iTunes veranderd mijn mp3's op HD (modified). Is er manier om nondistructief mp3's te taggen enkel voor in iTunes/iPod gebruik, maar de originele met rust te laten?
Je kan iTunes van al je mp3'tjes die je in iTunes gooit, een copie laten maken in de iTunes folder. Vervolgens zal hij alleen die files aanvallen en vernachelen zoals jij wil :9 Verder zullen de andere mp3tjes gewoon met rust gelaten worden dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Waarom zou je zelf al het werk doen? iTunes kan het voor je doen. Zolang je taggs netjes hebt, kun je zelf veel gemakkelijk je MP3tjes beheren (via de mooie iTunes interface) en hoef je niet de hele tijd in te zitten over de filestructuur (want dat regelt iTunes voor je).

Je problemen zijn eigenlijk niet op te lossen, als je niet met de tags wil gaan klooien. Het punt is namelijk dat iTunes juist de tags gebruikt om informatie in op te slaan en die ook gebruikt om evt. een filestructuur en filenaam aan te maken. Je kunt dan dus ook de iPod gebruiken om door je muziek heen te navigeren middels artist/titels/albums etc. Het is niet de bedoeling om alleen maar met playlists te werken, dan krijg je namelijk problemen zoals jij al aangeeft met artiest-titel.

Albumart is eigenlijk hetzelfde verhaal dat wordt namelijk ook opgeslagen in je MP3tje. Daar kun je echter wel omheen, iTunes kan zelf namelijk ook albumart zoeken (uit de iTunes Store), hiervoor moet je wel een gratis account aanmaken. Die albumart wordt dan niet in de tags opgeslagen.

Je kunt natuurlijk wel een alternatief voor iTunes gebruiken. Dan kun je ook makkelijker de filestructuur bewaren zoals jij het wil etc. Maar ik zou iTunes toch een kans geven en het zelf willen beheren loslaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 21-01-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst was mijne vastgelopen terwijl ik een liedje wou gaan afspelen. Toen maar ff op google gezocht op: Freezed iPod Nano en toen was het alweer opgelost. Verder geen echte problemen met de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 12:40
multipasser schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:35:
Negatief:

Er zijn alternatieven voor iTunes, je blijft dan natuurlijk wel met de menustructuur op de iPod zitten:
klik (bij de miniFAQ)
Hier staat ie ook nog even:
Mini FAQ:

Wat als ik geen iTunes wil :?
Gelukkig ben je dan niet de enige. De meest populaire alternatieven zijn:
  • ml_iPod, een plugin voor winamp waarmee je iPod verschijnt in de media library. Voor de fanatieke winamp gebruikers dus!
  • Anapod Explorer, dit programmaatje laat je iPod verschijnen in Windows explorer. Je kan nu makkelijk playlists er naar toe verslepen, dit is vooral makkelijk voor mensen die niet van syncen houden. Hier staat een uitgebreide vergelijking tussen iTunes en anapod.
  • Ephpod, is een soort database programmaatje voor je iPod. Ephpod kan ook outlook contacts en afspraken syncen. Het is lichter dan iTunes en is heel netjes vorm gegeven.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Argh een usb->stroom omzetter ding werkt niet bij mn ipod ofzo :S deze is dan geen "echte" ipod ding maar hij werkte ook bij andere mp3 spelers die op usb worden opgeladen. Nu kan ik niet meer opladen omdat ik paar geen pc heb om uren te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
2 maanden geleden heb ik ook de stap gezet, en ook gelijk goed gezet.
De Nano 8gb gekocht, en eigenlijk nooit spijt van gehad. Erg fijn toestelletje waarmee je echt superlang muziek kan luisteren.

Eerste twijfel was de krasvastheid (1st gen.) maar daar hebben ze goed aan gedaan, mooie matte finish!

Je hebt wel bekijks met zo'n dingetje. Heb wel direct een Sony headset erbij gekocht, klinkt toch stukken beter dan de originele witte doppies!

Nu is alleen mijn vraag, ik heb meerdere keren de Nano gekoppeld aan de PC maar het ziet er toch niet uit, zo'n kabeltje en de Nano hopeloos neergekwakt op de desktop.

Nu zag ik onder deze link De volgende tekst:
Net als alle iPod Docks is ook het iPod nano Dock een handige oplossing om de iPod nano snel te kunnen aansluiten als er geen gemakkelijk toegankelijke USB 2.0-poort beschikbaar is. U hoeft niet meer achter de computer te kruipen om de iPod nano aan te sluiten: u zet de iPod nano in het Dock en u kunt hem synchroniseren met iTunes en de batterij opladen. Bovendien kunt u een kabel met mini-stereostekker gebruiken om de lijnuitgang aan te sluiten op uw stereo-installatie of op luidsprekers met eigen voeding.
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA594_screen.jpg

Is deze nou puur en alleen voor de Nano, of voor alle modellen incl. Ipod Video? Ik wil namelijk geen multi-dock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n universal dock, daar zit IR in voor de afstandbediening.... Daar zaten verschillende ''converters''' voor alle typen iPod's bij.

Ik weet niet hoe dat met deze zit maar ik neem aan 't zelfde.

Edit... Ik geloof dat ''universal''' inhoud voor meerdere typen iPod's 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 09:00
Net als alle iPod Docks is ook het iPod nano Dock
Voor welke zal de iPod nano Dock zijn, als hij ergens moet met verschillen met "alle iPod Docks". :)

Bij het nano Dock past alleen de nano, en heb je geen IR.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoeden bevestigd :)

Overigens ben ik gister-avond naar de MM geweest voor m'n kapotte oordopje, ze hebben zo een nieuw setje dopjes gepakt _/-\o_ Volgens de servicemedewerker zou 't kunnen dat een dopje vanaf 't begin al niet helemaal lekker was, ik heb ook het idee dat ze beter klinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
dnhelle schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:39:

Nu is alleen mijn vraag, ik heb meerdere keren de Nano gekoppeld aan de PC maar het ziet er toch niet uit, zo'n kabeltje en de Nano hopeloos neergekwakt op de desktop.

[...]

[afbeelding]

Is deze nou puur en alleen voor de Nano, of voor alle modellen incl. Ipod Video? Ik wil namelijk geen multi-dock...
Die is puur voor de Nano, is ook een stuk kleiner dan de Universal dock. Mooi ding, heb hem ook en werkt perfect :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:26
dnhelle schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:39:
2 maanden geleden heb ik ook de stap gezet, en ook gelijk goed gezet.
De Nano 8gb gekocht, en eigenlijk nooit spijt van gehad. Erg fijn toestelletje waarmee je echt superlang muziek kan luisteren.

Eerste twijfel was de krasvastheid (1st gen.) maar daar hebben ze goed aan gedaan, mooie matte finish!

Je hebt wel bekijks met zo'n dingetje. Heb wel direct een Sony headset erbij gekocht, klinkt toch stukken beter dan de originele witte doppies!

[...]

[afbeelding]

Hem hem zelf ook :) bevalt me goed en staat mooier dan een kabeltje met daaran je ipod natuurlijk :> Verder zal hij zo wat minder snel beschadigen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

stevenP schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:46:
Ehm vroeger kon je gewoon oortjes halen alsof het een boutje voor je fiets was *aankloppen en meenemen :P* maar nu is het wel wat moeilijker, volgens mij moet je nu altijd opsturen.. Maargoed, als het door 'gewoon' gebruik is gebeurd dan hoor je het toch wel terug te krijgen, niet?

@Dilemma hoesjes:
Ik heb zelf een iPod 3th Gen (touch variant dus) en daar omheen een iPod sock, deze past precies voor dit ding. Het wat even rekken, maar zit nu prima. Doet goed z'n werk, alleen vraag ik af of hij niet wat te groot is voor een nano.. Mini's gingen er perfect in, maar ik vrees dat hij wat té soepel is voor een Nano..

Ik zit zelf ook heftig te sparen voor een Nano en een beetje met het zelfde dilemma.. Eigenlijk zoek ik een hoesje (liefst Incase ofzo, mooi spul that is!) die een sock evenaard, alleen dan wat steviger.. Mijn broer heeft er een voor zijn iPod Video en is erg chique, ik kan voor de nano niet van die simpele 'insteek'-hoesjes vinden, iemand?
Is dit misschien iets voor jou?
http://www.ipouch.com.au/nanopouch.php

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ziet er wel leuk uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ibex_Girl schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:46:
[...]

Is dit misschien iets voor jou?
http://www.ipouch.com.au/nanopouch.php

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ziet er wel leuk uit :).
Tnx voor het meedenken, het komt zeker in de richting :) Het nadeel is wel: neopreen. Het is wel kras en een klein beetje schokbeschermend, maar echt 'stevigheid' geeft het niet natuurlijk..

http://www.ipodgarage.com/article.php?id=2440, dit lijkt er al meer op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:46:

@Dilemma hoesjes:

http://cgi.ebay.nl/ALUMIN...ViewItem#ebayphotohosting

http://cgi.ebay.nl/Alumin...ViewItem#ebayphotohosting

Ik heb er eentje voor mijn iPod 5G, krasvrij en niet kapot te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Dus als ik het goed begrijp, kan je deze zo openklikken/trekken en dan je Nano eruit pakken? Want dan kan je hem er nog behoorlijk uithalen voor gebruik met een dock oid.. De service van de iSkin is erg nice, een universal dock adapter erbij, maarja ik vraag me toch af of dat hoesjes niet onwijs huge wordt :x

Zo te zien hebben ze geen clickwheel-protection, erg goed! Ik wordt echt schijtziek van die condoompjes, waarbij ze ook over de clickwheel zitten -> scrollen gaat dan echt voor geen ruk!
Wel een screenprotection of dat ook niet? Dat is mischien wel enigsinds handig moet ik toegeven :P

Maargoed, het perfecte zou dus gewoon een slide-in zijn, maar die zijn kennelijk nergens te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
_Brake_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:05:
Voor welke zal de iPod nano Dock zijn, als hij ergens moet met verschillen met "alle iPod Docks". :)
Bij het nano Dock past alleen de nano, en heb je geen IR.
drensenbrink schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:11:
Die is puur voor de Nano, is ook een stuk kleiner dan de Universal dock. Mooi ding, heb hem ook en werkt perfect :)!
rusman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:38:
Hem hem zelf ook :) bevalt me goed en staat mooier dan een kabeltje met daaran je ipod natuurlijk :> Verder zal hij zo wat minder snel beschadigen denk ik...
Met zo'n ervaringen toch ook maar even opgehaald, en het ziet er toch net ff wat vetter uit, daarbij betere koppeling (klik er in en aan) en geen beschadigingen.

Thnx voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Toch wel een rare ervaring met mijn iPod Nano van 8gb. Ik heb nu al voor de 2de keer een nieuw exemplaar gekregen, want ik had telkens last van het volgende probleem:

Elke keer als ik de Nano aansluit, moet ik opnieuw herstellen. Ik snap er echt niks meer van, ik kan het ook niet met alternatieve apparatuur proberen, want dat werkt niet goed met deze nieuwe generatie. Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb het ook met andere pc's geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem, maargoed het kan toch ook niet 3x aan de iPod liggen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Vold schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:09:
Toch wel een rare ervaring met mijn iPod Nano van 8gb. Ik heb nu al voor de 2de keer een nieuw exemplaar gekregen, want ik had telkens last van het volgende probleem:

Elke keer als ik de Nano aansluit, moet ik opnieuw herstellen. Ik snap er echt niks meer van, ik kan het ook niet met alternatieve apparatuur proberen, want dat werkt niet goed met deze nieuwe generatie. Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb het ook met andere pc's geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem, maargoed het kan toch ook niet 3x aan de iPod liggen? :s
Dat lijkt me heel sterk. Kan het niet zijn dat je hem steeds eerst op jouw PC aansluit, waar het fout gaat en dat hij dan dus ook op dezelfde PC's de melding geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24
Ben zojuist tegen hetzelfde probleem aangelopen.
Screenshot ervan

iPod Nano 2G

edit:
Heb zojuist maar support aangevraagd. Herstellen met iTunes lukt niet bepaald.

[ Voor 30% gewijzigd door Brickman op 27-01-2007 10:46 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Mijn nano is zojuist gejat in Groningen...

Heeft het zin om het serie nummer oid aan Apple door te geven? Er is uiteraard al aangifte van gedaan bij de politie... :( :( :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

_Brake_ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 05:13:
Mijn nano is zojuist gejat in Groningen...

Heeft het zin om het serie nummer oid aan Apple door te geven? Er is uiteraard al aangifte van gedaan bij de politie... :( :( :(
Je kunt het doen. Mocht de iPod ooit ter reparatie bij Apple worden aangegeven, dan weten zij dat ie gestolen is. Daarnaast kun je op www.tweedehandsmac.nl ook je serienummer registreren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik ben van plan een iPod Nano aan te schaffen. Er is me echter nog steeds één ding niet helemaal duidelijk. Kan ik de iPod Nano ook als massa-opslag gebruiken? Hiermee bedoel ik dan, kun je hem aansluiten als een geheugenstick en dan vrij met Deze Computer of Windows Verkenner alle soorten bestanden die er zijn op de iPod zetten en er ook weer afhalen? Dus zonder dat je eerst een bepaald programma op de computer hebt moeten staan (zoals iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ja rune schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:06:
Ik ben van plan een iPod Nano aan te schaffen. Er is me echter nog steeds één ding niet helemaal duidelijk. Kan ik de iPod Nano ook als massa-opslag gebruiken? Hiermee bedoel ik dan, kun je hem aansluiten als een geheugenstick en dan vrij met Deze Computer of Windows Verkenner alle soorten bestanden die er zijn op de iPod zetten en er ook weer afhalen? Dus zonder dat je eerst een bepaald programma op de computer hebt moeten staan (zoals iTunes).
Tuurlijk kan dat, alleen kun je die bestanden dan niet afspelen/bekijken op de Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ja rune schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:06:
ja rune, voor er weer dit soort vragen gesteld worden, wil ik je aanraden even mijn SP te lezen ;)
Opslag
Je iPod Nano is ook als data-opslag bruikbaar, net als een USB-stick. Plug hem in je USB-ingang en hij wordt automatisch herkend, zo simpel als wat. Dus neem niet alleen muziek of foto's mee, maar ook gewoon je presentaties!
Maar inderdaad, je iPod wordt als een externe hdd herkend, je zou er bij wijze van spreke ook gewoon Half-Life op kunnen installeren ja!

@serienummer verhaal hierboven:
weinig kans dat die ooit nog ergens bovenkomt, bij Apple kan je het doen ja, bij tweedehandsmac worden niet eens gestolen iPods verkocht denk ik joh.. Die gaan gewoon lekker via ebay, marktplaats en zwarte markt/viavia de deur uit! Niet geschoten zeker mis, gewoon registreren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vold schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:09:

Brickman schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:20:
Ben zojuist tegen hetzelfde probleem aangelopen.
Screenshot ervan

iPod Nano 2G

edit:
Heb zojuist maar support aangevraagd. Herstellen met iTunes lukt niet bepaald.
Ik ben dus gelukkig niet de enige! Bij de Apple store hier in Utrecht hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord.
Ruilen ze hem direct om? Of is hij ter reparatie aangeboden bij apple?
Erg vervelend probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Heb via de Online store gekocht. En weet hier niet direct iets van Apple in de buurt te zitten.
Dus ter reperatie aangeboden, wacht nu op de doos.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Als je een iSee om je Nano heen doet, kun je hem dan nog kwijt in een dock? Ik snap dat het in een dock speciaal voor de 2nd gen Nano niet meer zal passen, omdat de ipod toch wat dikker word, maar misschien in een universal dock ofzo?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Ben op zoek naar deze beschermhoes, vind ik erg stylish maar kan hem in Nederland nog nergens vinden en bestellen i.c.m. de verzendkosten is niet echt een rendabele oplossing:

http://www.iskin.com/se/index.tpl?cart=11701659251897615

Iemand deze (voor de 2nd gen Nano dus) al ergens toevallig tegen gekomen?

(Edit: heb hem gevonden, €35, had gehoopt op €30 eigenlijk. Oh well, tis een begin (op macka.nl trouwens))

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 30-01-2007 15:42 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verkeerde topic

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:35

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb de ''oude'' nano iSkin hoesjes nog en ik kan hem idd ook niet kwijt in het dock , vind het nogal vervelend . maar om nou meteen weer 30 euro uit te gaan geven voor hoesjes vind ik een beetje te gek :(. |:(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb sinds een paar dagen ook een probleem met m'n Nano...
Vorige week woensdag ofzo had ik m'n nano weer ff aangesloten op de pc om wat liedjes erop te zetten, hij werkte automatisch m'n podcasts bij (Caz weekendmix), alleen toen ik 'm uit de PC haalde (via de officiele weg), was ineens m'n Podcast menu'tje weg in de iPod... Ik had er verder hniet meer naar gekeken, omdatik geen tijd had, maar nu wilde ik weer de nieuwe weekendmix inladen, en nu is het podcast menu nog steeds weg.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Misschien kun je hem gewoon weer aanzetten onder instellingen > hoofdmenu (zo uit m'n hoofd).

In Itunes staat podcasts wel onder je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 09:46

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ik heb sinds eergisteren een Nano 4GB
In iTunes echter, wordt een capaciteit van 3,68GB getoond.
Dat dit soort praktijken met harddisks schering en inslag was, wist ik; maar slechts 90% van de geadverteerde opslagruimte beschikbaar vind ik wel enorm overdreven.
Ik voel me echt bekocht

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
GigaTexel_BE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:37:
Ik heb sinds eergisteren een Nano 4GB
In iTunes echter, wordt een capaciteit van 3,68GB getoond.
Dat dit soort praktijken met harddisks schering en inslag was, wist ik; maar slechts 90% van de geadverteerde opslagruimte beschikbaar vind ik wel enorm overdreven.
Ik voel me echt bekocht
Zoals je zelf zegt... je kon het weten van te voren! Tevens is het niet alleen de "bekende berekening" die er wordt gehanteerd er moet natuurlijk ook op dezelfde flashchip een OSje staan, zodat je de iPod kan bedienen dat neemt ook (een beetje) ruimte in!

Maar om je meteen bekocht te voelen... ;) Moeten ze dan adverteren met: NIEUW de 3,68GB iPod Nano 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Met 4GB word ook al bedoeld dat het 4x 1000kb is, en geen 4x 1024 -> dat is al 4x24=96MB minder. Verder heb je nog de firmware van de iPod en de info van de 'harde schijf', de fat32 bestanden dus. Zodat windows hem gewoon kan lezen als externe schijf, zo kom je met alles bij elkaar wel op die 10% verlies ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 09:46

GigaTexel_BE

AMD MP²

juist ja, maar daar wordt nergens melding van gemaakt...

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Heb vandaag m'n iPod Nano 2G weer gewoon terug gekregen. Apple heeft er niks aan kunnen vinden. Maar heb nog steeds last van het probleem op m'n laptop.

@GigaTexel_BE:
Op je doosje van je iPod staat:
1 GB is gelijk aan 1 miljard byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

_Brake_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:16:
Misschien kun je hem gewoon weer aanzetten onder instellingen > hoofdmenu (zo uit m'n hoofd).

In Itunes staat podcasts wel onder je iPod?
t werkt alweer, ik al mijn podcasts (alle weekendmixen) laten synchroniseren, toen stond het er ineens wel op 8)7 Ook staat podcasts weer in mijn menu op de iPod

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
GigaTexel_BE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:33:
juist ja, maar daar wordt nergens melding van gemaakt...
Ook op De Nano pagina op de Apple site, staat duidelijk vermeld:
1 GB is gelijk aan 1 miljard bytes; de werkelijke geformatteerde capaciteit ligt lager.
Ook is het algemeen bekend dat dit zo gebeurd, ook bij USB-sticks, bij MP3-spelers, bij harde schijven etc. Het gebeurd overal zo!

Al moet ik toegeven, voor de echte leek is het wel wat teleurstellend, dat is zo!

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 05-02-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik probeer nu telkens mijn iPod als schijf te activeren, maar ik krijg telkens de melding
dat mijn iPod niet bijgewerkt kan worden en dat er een onbekende fout (-50) is opgetreden.

Iemand enig idee wat er fout is gegaan?

iTunes enkele malen opnieuw geinstalleerd en de iPod ook een aantal keer opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Rekkie schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:55:
Ik probeer nu telkens mijn iPod als schijf te activeren, maar ik krijg telkens de melding
dat mijn iPod niet bijgewerkt kan worden en dat er een onbekende fout (-50) is opgetreden.

Iemand enig idee wat er fout is gegaan?

iTunes enkele malen opnieuw geinstalleerd en de iPod ook een aantal keer opnieuw geinstalleerd.
Hmm, kan je iets specifieker zijn? Hoe bedoel je 'als schijf te activeren'? Je wilt vanuit je OS gelijk (ik neem aan WinXP?) data op je iPod kwijt? Als het goed is kan je -als je iPod erin zit natuurlijk- via "Deze Computer" ook bij je iPod en hier data opzetten, is niks qua activeren voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
stevenP schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 07:27:
[...]

Hmm, kan je iets specifieker zijn? Hoe bedoel je 'als schijf te activeren'? Je wilt vanuit je OS gelijk (ik neem aan WinXP?) data op je iPod kwijt? Als het goed is kan je -als je iPod erin zit natuurlijk- via "Deze Computer" ook bij je iPod en hier data opzetten, is niks qua activeren voor nodig!
Ik wil dus in iTunes aangeven dat mijn iPod als schijf geactiveerd moet worden.
Als ik deze optie aanvink en dan vervolgens de instellingen wil opslaan krijg ik deze melding.

Vooralsnog kan ik er geen muziek opzetten en vind ik het qua functionaliteit behoorlijk bagger tot nu toe.

Het is inderdaad windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ondekt: weer een rammeltje in het rechteroordopje... Tis al 2e setje :'(

'T lijkt wel of m'n iPodje oordopjes sloopt ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Rekkie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Ik wil dus in iTunes aangeven dat mijn iPod als schijf geactiveerd moet worden.
Als ik deze optie aanvink en dan vervolgens de instellingen wil opslaan krijg ik deze melding.

Vooralsnog kan ik er geen muziek opzetten en vind ik het qua functionaliteit behoorlijk bagger tot nu toe.

Het is inderdaad windows XP
Nou ga ik misschien een paar hele flauwe vragen stellen, maar toch even om het uit te sluiten!
Heb je..
• ..jou iPod al eens aan een andere pc gehangen en geprobeerd daar de optie te switchen?
• ..jou iPod op een andere pc al eens geformatteerd?
• ..de nieuwste versie van iTunes/iPod-software?
• ..al andere opties geprobeerd te veranderen, werken die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
stevenP schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:15:
[...]

Nou ga ik misschien een paar hele flauwe vragen stellen, maar toch even om het uit te sluiten!
Heb je..
• ..jou iPod al eens aan een andere pc gehangen en geprobeerd daar de optie te switchen?
Nee, tot nu toe geen mogelijkheid gehad om een andere pc te proberen.
Op mijn werk is het sowieso niet mogelijk

• ..jou iPod op een andere pc al eens geformatteerd?
Nee
• ..de nieuwste versie van iTunes/iPod-software?
Ja
• ..al andere opties geprobeerd te veranderen, werken die wel?
Nee, krijg dezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Al eens in disk-mode gestart? iPod resetten door Menu+Select ingedrukt te houden, tijdens het zien van het apple-logo, druk je op Select+Play. En dan snel aan je PC hangen, kijken wat hij er dan van bakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
stevenP schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:38:
[...]

Al eens in disk-mode gestart? iPod resetten door Menu+Select ingedrukt te houden, tijdens het zien van het apple-logo, druk je op Select+Play. En dan snel aan je PC hangen, kijken wat hij er dan van bakt!
Dat lukt! Dan kan ik vanaf de PC de Ipod benaderen. Maar nog steeds niet vanuit iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Rekkie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:33:
[...]

Dat lukt! Dan kan ik vanaf de PC de Ipod benaderen. Maar nog steeds niet vanuit iTunes.
Ok, nu hebben we het probleem al een stuk verkleind naar de (waarscheinlijke) oorzaak iTunes. Doordat je nu goed vanaf windows erbij kon, ligt het dus niet aan je iPod of je computer(connectie), want het ging nu wel goed!

Probeer deze dingen eens (vaag allemaal tegen gekomen, kleine methodes om iTunes weer op gang te krijgen 8)7)
• Log jezelf uit bij iTunes music store, heb je geen account, die kan je gratis aanmaken (gewoon een Apple ID) en log opnieuw in.
• Reïnstall iTunes.
• Maak een nieuwe Library aan. Of is dat een heel grote ramp voor je? Als alles in een map staat dan staat hij een half uurtje te rammelen en je hebt je Library terug.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zo even mijn 8gb Nano ophalen :D!

Haal em bij Dixons voor 248. _/-\o_

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Was iemand hier al met een iPod Radio Remote? Want die heb ik zaterdag in m'n bezit, met een nieuwe 8GB nano en een AV dock. Zal dan wel ervaringen posten als dat op prijs gesteld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

_Brake_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:02:
Was iemand hier al met een iPod Radio Remote? Want die heb ik zaterdag in m'n bezit, met een nieuwe 8GB nano en een AV dock. Zal dan wel ervaringen posten als dat op prijs gesteld wordt :)
Yes, laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
zaterdag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
nu al een week of twee een ipod nano 2gig 2nd generation maar soms doed hij nogal raar, zo reset hij soms vanzelf (krijg plotseling het apple logo te zien) en hij is al een keer vastgelopen, heb hem toen gereset.

iemand nog last van zo'n problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
sprankel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:27:
nu al een week of twee een ipod nano 2gig 2nd generation maar soms doed hij nogal raar, zo reset hij soms vanzelf (krijg plotseling het apple logo te zien) en hij is al een keer vastgelopen, heb hem toen gereset.

iemand nog last van zo'n problemen?
Heb je de nieuwste firmware? Wel eens vastgelopen met het overzetten van nummers / sync'en? Dat kan wel eens de oorzaak zijn.. Als het even kan zou ik hem eens restoren en opnieuw alles erop knikkeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nieuwe software (1.1.2) volgens iTunes, ben t nu aan t downloaden, maar kan nergens de release notes vinden... Weet iemand wat er aangepast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Heb ook sinds gister 1.1.2, was al aan het zoeken, maar kon nergens iets vinden over 1.1.2, voor het gevoel is er niets veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
ik heb gisteren mn iPod nano ook geupdate naar 1.1.2, maar ik merk wel (negatief) verschillen: hij loopt soms vast, en voor mijn gevoel zijn de letters wat minder smooth. Nog andere mensen met het zelfde "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 23:40

Pinjataaa

Hit me!

lh-Online.nl schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:25:
ik heb gisteren mn iPod nano ook geupdate naar 1.1.2, maar ik merk wel (negatief) verschillen: hij loopt soms vast, en voor mijn gevoel zijn de letters wat minder smooth. Nog andere mensen met het zelfde "probleem"?
Nope, ik merk helemaal niets. Niets positiefs en niets negatiefs.
Heb ik hier iTunes voor moeten installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:54:
Net ondekt: weer een rammeltje in het rechteroordopje... Tis al 2e setje :'(

'T lijkt wel of m'n iPodje oordopjes sloopt ofzo :+
Gister weer terug naar MediaMarkt, oordopjes werden geen 2e x geruild, hij is opgestuurd.

En nu komt het: Het duurt 4 weken :/ :| :X |:(
Heel flauw, ik heb 't ding inmiddels 2 maandjes maar als 't zo doorgaat ben ik er tot nu nog niet erg blij mee geweest helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_Brake_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:02:
iPod Radio Remote
In dat topic staan wat ervaringen :) Niet de mijne, maar wat ik kan zeggen is dat ik wel tevreden ben over de remote. Eigenlijk gebruik ik hem alleen als remote, en dat werkt goed. Het enige nadeel vind ik de lengte van de kabel. Ik heb de kabel nooit losgemaakt, dus het kabelbindertje er vanaf het begin omheen laten zitten. Anders zit je in combinatie met andere oordopjes dan de bijgeleverde (met een kortere kabel) met veel teveel lengte die je moet wegwerken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
majoh schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:04:
Nieuwe software (1.1.2) volgens iTunes, ben t nu aan t downloaden, maar kan nergens de release notes vinden... Weet iemand wat er aangepast is?
De grootste bugfix is dat je nu met meer dan 1000 nummers op je iPod (kan eik alleen op 8GB Nano's) weer on-the-go playlists kunt maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Hoedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:49:
[...]

De grootste bugfix is dat je nu met meer dan 1000 nummers op je iPod (kan eik alleen op 8GB Nano's) weer on-the-go playlists kunt maken :).
Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
iLounge fora, en dat was ook 't eerste wat mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb eindelijk tijd gehad om die iPod Remote Radio even aan te sluiten. Ik ga er in ieder geval geen oordoppen meer op aansluiten, maar gewoon rechtstreeks op de Nano (blijft het geluid veel beter van). Daarnaast ben ik nog niet overweldigend enthousiast over de radio functionaliteit. Hij vond een paar zenders en liet bij nog minder ook RDS informatie zien. Ook was het nogal storingsgevoelig als ik de remote zelf vastpak, of mezelf aanraak 8)7 haha

De afstandsbediening doet z'n werk wel. Ach, het is een leuk item voor 'erbij'... Misschien komt het enthousiasme nog wel als ik in de stad ben. Als je trouwens je oordoppen er wél op aansluit, heb je meer dan 2 meter lengte kabel (Sennheiser CX300 heb ik het dan over, niet de verkorte meegeleverde doppen).
offtopic:
kopen iemand?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste