Bij mij branden de lampjes ook netjes om de 5 seconden. Volgens mij is het niet in te stellen, maar ook niet uit te zetten (als ik ongelijk heb hoor ik het graag!)... Wel trouwens een fijne feature, die lampjes! Zeker in combinatie met de slaapstand (waarbij er niks op het beeldscherm te zien is) is dit superhandig! Hoe vaak het me al niet is overkomen met m'n Samsung E900 dat ik na uren pas zie dat ik een SMS-je heb gehad, of een oproep gemist heb... Nee, die lampjes zijn echt een uitvinding!
Voor de rest vind ik het een fantastisch toestel (heb 'm sinds gisteren, gehaald bij 2call). Ik had zoals ik al zei een Samsung E900, maar die beviel toch niet helemaal. Dus nu weer terug bij Nokia, en wat een goede keus heb ik gemaakt! Ik ben nog niks tegengekomen dat me niet bevalt... Nee, da's niet helemaal waar, de camera valt inderdaad tegen, maar eigenlijk interesseert die hele camera me niet, als er een versie van de 6300 was geweest zonder camera (zoals bij de E50), dan had ik 'm zeker zonder camera genomen! Oh ja, en er is nog iets wat ik niet helemaal snap. Stel, je hebt een bepaald thema gekozen. Je verandert je wallpaper (want je eigen wallpaper is natuurlijk toch de leukste) en je verandert bijvoorbeeld de ringtone. Als je dan een ander thema kiest en daarna schakel je weer terug naar je oude thema, dat moet je opnieuw je wallpaper en ringtone weer handmatig aanpassen. Da's niet zo handig... Of weet iemand een manier om wijzigingen binnen een thema op te slaan?
Wat me vooral positief opvalt is de bouwkwaliteit. De meeste telefoons kraken wat (torderen), of er zit hier en daar wat speling in, maar de 6300 is net een blok ijzer! Ongelooflijk! Het stalen frame werkt daar zeker aan mee, super. Als dat een voorbode is voor de levensduur van het toestel dan zit ik een aantal jaren aan deze Nokia vast. Geen straf hoor!
Over de batterijduur kan ik nog niet objectief oordelen. Ik ben er sinds gistermiddag alleen maar mee aan het klooien geweest: contactjes invoeren, alles instellen zoals je het zelf hebben wil, wat muziek erop knallen, wat spelletjes gespeeld, veel muziek geluisterd (klinkt goed trouwens), en ook nog wat gebeld en gesmst... Er zijn nu twee streepjes weg, maar ik maak me geen zorgen, slechter dan m'n oude E900 kan het niet zijn, dus ik vind het allang best!
Ben blij dat ik de stap genomen heb om 'm alvast te bestellen, wachten op de NL versie heeft totaal geen zin (of je moet kicken op een Nederlandse handleiding). De handleiding in PDF formaat is goed genoeg voor mij. Ik ga alleen wél voor zo'n mooi leren hoesje. Het interesseert me niet hoe, maar die gaat er komen!!
Al met al een diepe buiging voor Nokia!