Ik heb mijn gsm nu een week (bij GSMTrack besteld) en ik ben er zeer tevreden over.
- Bellen gaat snel, stemmen zijn helder en je kunt zelfs de helderheid van stemmen opkrikken in het optie-menu. Contacten kunnen elk apart worden voorzien van beltonen, video's, etc. Speaker-functie is ook erg goed en met één druk op de knop tijdens het gesprek aan of uit te zetten. Handsfree bellen gaat prima met een bluetooth headset. Mijn Jabra vond ie in no-time en kan automatisch gevonden worden.
- SMS-en gaat ook lekker snel met Nederlandse T9. Berichten worden netjes in verschillende mappen gezet en leveringsrapporten hebben ook een aparte map. Contacten zijn snel te vinden.
- Geluid klinkt helder, hij leest probleemloos mp3's en aac's. Je kunt mp3/aac instellen als beltoon, berichtentoon, chattoon, waarschuwingtoon, terugbeltoon, alarmtoon (wekker) en agendatoon (Samsung eat your heart out). Het geluid is soms wat flets, mist een mooie bass, maar is over het algemeen prima te beluisteren en met de equalizer naar behoren in te stellen. Met een stereo hoofdtelefoon is het helemaal prima.
- Het scherm is zeer mooi, groot en met rijke kleuren. Logo's zitten netjes bovenin en zijn totaal niet lastig. De 6300 heeft een energie-besparende stand en zelfs een slaapstand, dus dat bespaart energie. Je kunt zelf thema's kiezen, een aantal zitten al op de telefoon en de meegeleverde geheugenkaart. Thema kiezen is een eitje en gaat vlot.
- De camera is prima voor een gsm. Het is niet het beste wat er is, maar ook niet het slechtste. Het scherm blijft duidelijk bij snelle bewegingen. Foto's maken kan tot een resolutie van 1600x1200 en zoomen gaat vloeiend en snel. Voor de mooiere foto's ben je (natuurlijk) wel aangewezen op een losse digitale camera.
Ik zeg:
- voor supermooie foto's: koop een digitale camera
- voor supermooi geluid: koop een Denon home-theatre set
- voor supermooi beeld: koop een 1080p HD-TV
- voor superfijn bellen: koop de Nokia 6300