[Online MMORG] Ogame Universum - 11

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:32

Coldcat

HODL

Ik heb ook nog een vraagje. Wat is een goede verdediging op dit moment. Ik heb nu 30 RL, 20KL en 5 GL. Is dit voldoende op dit moment of moet ik al gaan uitbreiden?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat is nu nog wel voldoende volgens mij.. Want ik heb: 106 RL en 9 KL en ben nog niet aangevallen door de nummer 254 die me gespioneerd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

Pimorez schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:50:
Dat is nu nog wel voldoende volgens mij.. Want ik heb: 106 RL en 9 KL en ben nog niet aangevallen door de nummer 254 die me gespioneerd heeft..
nette verdediging maar geen rl meer bouwen, die dingen kunnen relatief makkelijk worden weggemaaid met kruisers. KL zijn natuurlijk nog wel een optie maar voor nu ziet het er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik bouw alleen RL als ik TEveel metaal over heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 14:40
ik heb me net ook geregistreerd en een apply ingediend voor de alliantie, ik heb het al is in een ander universum gespeeld maar ga het nu maar weer is proberen (heb net mijn eerste metaal mijn gebouwd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07
Anoniem: 119987 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:23:
[...]

nette verdediging maar geen rl meer bouwen, die dingen kunnen relatief makkelijk worden weggemaaid met kruisers. KL zijn natuurlijk nog wel een optie maar voor nu ziet het er netjes uit.
Later in de game zijn ze dan weer goedkope fodder die je in massas kan bouwen met zwaarder geschut erbij om de echte damage te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Hm, heb gezocht niet gevonden.

Hoe maak ik een kolonie? Ik heb een kolonie schip, maar wat ik ermee moet doen?
Kan iemand bij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zoeken naar een leeg plaatsje in een melkweg, best op positie 4, 5 of 6 want dan heb je het meest kans op een deftige grootte. Kolonieschip naar die coordinaten sturen op "kolonisatie" missie, verschijnt als optie onder aanvallen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Anoniem: 55111 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:12:
Hm, heb gezocht niet gevonden.

Hoe maak ik een kolonie? Ik heb een kolonie schip, maar wat ik ermee moet doen?
Kan iemand bij helpen? _/-\o_
Kijk in de melkweg naar een geschikte plek, inderdaad de beste mogelijkheden zijn planeten 4,5 en 6.

- Ga naar vloot, vul in bij koloniesatieschip "1"
- Voer de coordinaten in waar je wil koloniseren
- Klik op "koloniseer".

Zodra je je nieuwe planeet hebt krijg je hiervan een melding. Je zult em ook zien staan in je hoofdscherm. Hier staan ook gelijk het aantal velden vermeldt die je planeet heeft. Planeten 4 t/m 6 geven de beste kans, maar geen garantie (kijk maar naar mij :) ) Ik adviseer je alle planeten kleiner dan 100 velden zowiezo weer af te breken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Snowwie schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:09:
Ik heb zo'n 8 kolonieschepen moeten bouwen voordat ik weer een goede kreeg. Dat heeft me een hoop punten gekost, en tevens de 1e plek in de ally.... :(
Je weet dat die plaats in goede handen is. :)
Verder haal je me nog wel in :P

Ik heb nog 2 kutkolonies die ik nog moet afbreken. Gaat me ongeveer 600 punten kosten en zoveel sta ik helaas nog niet op je voor. Verder mag ik niet klagen. Het gaat best goed met me, behalve dat ik m'n zg en kruisers kwijt ben dan. Zeventien en vier stuks respectievelijk.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Ah thanks voor de uitleg, alleen ben aangevallen in de tussen tijd. Weg kolonie ship! grrr. Even niet opgelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 17:44

Neerio

bezorgt ook bij regen

ik heb een vraag wat zijn de nadelen van het keizen van een kolonie heel ver weg ?
b.v op een hele rustige plek want de voordelen zijn dat je veel kans heb dat je een goede plek kan krijgen met meer Plaatsen.

de nadelen die ik kan bedenken zijn lange reistijden tussen je thuisplaneet en je kolonie en je kolonie is kwetsbaar

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hangt er ook wat vanaf wat voor soort speler je bent. Als je graag aanvalt en je kruipt ergens in de middle of nowhere ga je daar ook niet veel targets vinden. Bovendien is er dan ook minder kans dat er nog GoT-ers in je buurt zitten om te helpen indien nodig. Voordeel is dat je zelf ook minder aangevallen zult worden.

Als actieve speler raad ik wel aan om in de bevolkte buurten te blijven, dus voorlopig de eerste helft van de universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Laatst online: 29-07-2023
Als je kolonies ver uit elkaar liggen ben je niet echt meer kwetsbaarder door de lange reistijden...
Die tijd crashed je namelijk niet he! (ook knn je je als je aan het vliegen bent niet crashen als het dat was waar je op doelde)
Enkel kun je minder makkelijk ninjaen en kost je vloot verplaatsen je een hoop deut als je colo's ver uit elkaar liggen!

En idd: bouw geen rl's! Een xer kan er zo tot tien vernietigen door één keer te schieten! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik mag toch wel stellen dat ik een succesvol nachtje had. :P
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
25000 Metaal, 24999 Kristal en 0 Deuterium

Hij steelt
13170 Metaal, 8429 Kristal en 118 Deuterium

Hij steelt
49365 Metaal, 49365 Kristal en 1269 Deuterium

Hij steelt
48703 Metaal, 48703 Kristal en 2592 Deuterium

Hij steelt
24682 Metaal, 24682 Kristal en 635 Deuterium

Hij steelt
33015 Metaal, 31319 Kristal en 5069 Deuterium
Ben op weg naar dezelfde targets voor de tweede ronde :D Had niet genoeg gv's om alles mee te nemen. Nu snel naar school :)

193935 metaal & 187497 kristal totaal btw :D

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 14:49
nice. je bent weer goed bezig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
en loopt iedereen nog een beetje *schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 05:31

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Niet echt, heb me vlootje laten crashen, te lui geweest om in te loggen en dacht dat het niet zo interessant was, maar dit is nog niet zo'n oude Uni en 50K grondstoffen is nog de moeite waard.

En ik krijg weer eens 56 velden op pos. 6 en plof met mijn stomme kop de enige 200+ kolonie die ik heb i.p.v. die minder prettige 56 velder |:( . Damn, motivatie voor Ogame is gelijk weer naar een diepte punt gezakt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hm dat was wel een beetje dom ja :) Het is altijd interessant om te fleetsaven, een uurtje niet opletten is al voldoende om alles kwijt te spelen. Enneuh, je gaat toch zo rap niet opgeven zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 16:56
(commander optimise)

hier gaat ie wel goed net 1e kolo 283 spaces lekker dus.
beetje aan et resource bouwen en dingen onderzoeken vloot komt later.
zo nu en dan een raid precies altijd genoeg om datgene te bouwen/onderzoeken wat ik nodig heb.
ik kom nu zo langzamerhand in de top 1500 terecht(eindelijk)

mvg

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Sfinx- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:35:
Hm dat was wel een beetje dom ja :) Het is altijd interessant om te fleetsaven, een uurtje niet opletten is al voldoende om alles kwijt te spelen. Enneuh, je gaat toch zo rap niet opgeven zeker ;)
Nueh, nog niet, maar het zit me niet lekker, vooral die kolo niet. Had er al mijnen t/m level 14 ofzo opstaan. Naja, we zien wel, voorlopig eerst sparen voor een nieuwe koloschip en dan maar hopen op een beetje leuke hoeveelheid velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:17:
[...]

Nueh, nog niet, maar het zit me niet lekker, vooral die kolo niet. Had er al mijnen t/m level 14 ofzo opstaan. Naja, we zien wel, voorlopig eerst sparen voor een nieuwe koloschip en dan maar hopen op een beetje leuke hoeveelheid velden.
hmm, dat is inderaad heel K**
kan me voorstellen hoe frustrerend het kan zijn om de verkeerde kolo te droppen, vooral met alle mijnen.
maar over een week ben je er weer boven op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

DarkChylde schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:53:
[...]

hmm, dat is inderaad heel K**
kan me voorstellen hoe frustrerend het kan zijn om de verkeerde kolo te droppen, vooral met alle mijnen.
maar over een week ben je er weer boven op ;-)
Dat is zeker waar en je moet je kolo's gelijk hernoemen, nu had ik drie kolo's zonder naam, dan is een vergissing ook makkelijk gemaakt. (Ach, we hadden een tijdje terug in Uni3 iemand die een kolo met zijn hele vloot opblies, was dacht ik zelfs de nummer 1, wel een bekende, zijn naam schiet me even niet te binnen......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Sfinx- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:35:
Jep daarnet was ik 5 minuten te laat thuis al een probleem voor mij.

De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 01-16 16:54:50, toen het tot een gevecht kwam:

Aanvaller nhf4life (X:XXX:XX)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
K.Vrachtschip 25
G.Vrachtschip 8
L.Gevechtsschip 220
Z.Gevechtsschip 29
Kruiser 15
Slagschip 3

Verdediger schapie (X:XXX:XX)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
K.Vrachtschip 14
G.Vrachtschip 10
L.Gevechtsschip 15
Z.Gevechtsschip 6
Kruiser 12
Recycler 3
Spionage Sonde 16
Zonneenergie Satelliet 3
Raketten 55
K.Laser 15
G.Laser 4
Ion.K 2
K.Koepel 1

Na het gevecht...

Aanvaller nhf4life (X:XXX:XX)
K.Vrachtschip 17
G.Vrachtschip 7
L.Gevechtsschip 145
Z.Gevechtsschip 24
Kruiser 15
Slagschip 3

Verdediger schapie (X:XXX:XX)
Vernietigd!

Hij steelt:
102'479 Metaal, 56'382 Kristal en 22'971 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 394'000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 898'000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 214'800 Metaal en 110'400 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 3 %

Converted by Tirzono - Version 1.08
01-16 16:27:56 Vloot beheer Thuiskomst van een vloot
Een van je vloten (Klein vrachtschip:14 Groot vrachtschip:10 Licht gevechtsschip:15 Zwaar gevechtsschip:6 Kruiser:12 Recycler:3 Spionage sonde:16 ) keert terug van X:XXX:X naar Sweet Home [X:XXX:X] . De vloot levert 103002 metaal, 37326 kristal en 29483 deuterium af
01-16 16:22:28
Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet BZRK JWT [X:XXX:XX] werd opgemerkt bij je planeet Sweet Home [X:XXX:X]. Kans op contra espionage: 1 %
* Schapie gaat weer rebuilden. :P Opzich vind ik het verlies nog reuze mee vallen, want ik heb ook nog wat rebuild van m'n defs. Dus ik ben er denk binnen een paar dagen weer bovenop. (Nu alleen 1 rec bouwen en de rest vrachtscheepjes.)

[ Voor 5% gewijzigd door Schapie op 16-01-2007 19:54 . Reden: Coords vergeten weg tehalen ]

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
haal ff je eigen planeet id weg bij de laatste quote ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Bij mij loopt het ook niet echt geweldig, al verscheidene aanvallen te verduren gehad in melkweg 4, kan er geen verdediging tegen aanbouwen. Vloot is er al haast niet, en produktie fleetsaven gaat ook niet. Ik heb er mooie kolonies, qua groote, dus afbreken is ook doodzonde. Ach, ik modder wel wat aan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Kan je geen schepen sturen vanuit andere lokaties om je grondstoffen te fleetsaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Snowwie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:37:
Bij mij loopt het ook niet echt geweldig, al verscheidene aanvallen te verduren gehad in melkweg 4, kan er geen verdediging tegen aanbouwen. Vloot is er al haast niet, en produktie fleetsaven gaat ook niet. Ik heb er mooie kolonies, qua groote, dus afbreken is ook doodzonde. Ach, ik modder wel wat aan.
Eens goed nadenken of ik dan wel een kolo in MW4 ga nemen. In MW2 en MW5 is het iig lekker rustig en in MW2 is er genoeg om te raiden. M'n kolo in MW5 is er pas een dag dus nog niet zo ver opgebouwd. Daarnet nog wel een koloschip verspilt aan een kolo op plaats 13 om te gaan functioneren als deut planeet, maar dat zal me nog wel een koloschip of wat kosten voor ik een redelijk aantal velden heb.

Ik ga sowieso nog even nadenken over de opbouw van m'n kolonies. Ik denk dat ik voor 2 kolo's in MW 1 ga, 3 in MW2, 2 in MW 5 en die laatste twee zijn dan nog even open. (Als ik m'n main mee tel als kolo. ;) )

Iemand overigens daar nog tips of ervaring mee?

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
In mw 1 zit zo goed als alles vol en als je leeg plaatsje ziet is het al weer weggekaapt voor je eraan komt. Al tweemaal gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Sfinx- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:07:
Kan je geen schepen sturen vanuit andere lokaties om je grondstoffen te fleetsaven?
Nee, want het zijn niet de grondstoffen die gestolen worden die op dat moment liggen, maar de nachtelijke grondstoffen die net vers geproduceerd zijn.
Alle grondstoffen die ik nog heb liggen voordat ik op bed ga geef ik uit. Maar ik heb nu al 1 dag rust, dus ik bouw nu snel wat extra kleine lasers bij om geen
interessant doelwit meer te zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben blij dat m'n mailtje geholpen heeft Demonfreak. Als alleen woorden niet helpen, zou ik morgen een vloot moeten hebben die groot genoeg is om hem te verslaan. :) Zal 'm zo nog eens scannen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Snowwie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:06:
[...]

Nee, want het zijn niet de grondstoffen die gestolen worden die op dat moment liggen, maar de nachtelijke grondstoffen die net vers geproduceerd zijn.
Alle grondstoffen die ik nog heb liggen voordat ik op bed ga geef ik uit. Maar ik heb nu al 1 dag rust, dus ik bouw nu snel wat extra kleine lasers bij om geen
interessant doelwit meer te zijn.
ik ben nu zelf aan het investeren in gauss def. want anders heb je tegen een vloot kruisers geen kans.
kan je niet 2 dagen alleen je resources aan def uitgeven (en desnoods 's nachts je productie laag zetten). als je eenmaal een flinke def hebt staan, dan komt het wel goed, toch?

* DarkChylde is blij dat je blijft!

edit:
PromWarMachine, als je gaat aanvallen, kan ik evt mijn vloot bijvoegen. heb ook al wat kruisers ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkChylde op 17-01-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
*Sfinx heeft enkel een leuk vlootje in Melkweg 1*

Ik kan echter wel verhuizen naar Melkweg 2 of 3 indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:16
Ik ga me zo even aanmelden voor GoT II, ik vind het wel een leuk spel om te doen (wilde eerst weten of ik het wel bleef spelen, dat is wel zo denk ik).. ;) Ik zit in MW2.. Bij 494 op locatie 8..

Ik speel het nu iets meer dan een weekje denk ik..!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
zou niet je exacte locatie in een open forum noemen... je weet maar nooit wie mee leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Alsof het zo moeilijk is om iemand op te sporen, zeker met Galaxietool ;) Zou ik me nu niet bepaald zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Iemand heeft het hier over fleetsaven in 3 sec met de Foxgame plugin. Iemand die hier meer van weet? Of anders mag het me ook uitgelegd worden via DM. Vind het alleen vaag dat gasten die zeggen dat het kan het niet willen uitleggen omdat het bij 'topspelers' hoort. :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Euh, foxgame is een legale Firefox-plugin voor Ogame waardoor je onder andere bij alle tellers in ogame ook het exacte eind-uur ziet. Dit is veel handiger dan handmatig te moeten uitrekenen op welk uur exact je iets wil doen.

Stel bijvoorbeeld je wordt aangevallen op een kolonie en je zit met een vloot niet ver daarvandaan. Dan kan je het zo timen dat je vloot aankomt op je kolonie een paar luttele seconden voor de aanval arriveert zodat deze mislukt en je gratis een leuk puinveld krijgt.

Om dit zonder foxgame te doen moet je toch al goed kunnen rekenen, en bovendien zit er op die timers rap lag. Op het einduur zit nooit lag, uiteraard, dat wordt één keer berekend en is onmiddelijk juist.

Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sfinx- schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:41:
Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt :)
Nee, zij zeggen dat Foxgame dan voor hen fleetsaved in 3 sec inclusief gronstoffen. :?

Heb de broncode van Foxgame ook al gevonden maar daar kan ik weinig in vinden over de werking van de hele plugin :?

[ Voor 19% gewijzigd door webfreakz.nl op 17-01-2007 15:17 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

webfreakz.nl schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:37:
Iemand heeft het hier over fleetsaven in 3 sec met de Foxgame plugin. Iemand die hier meer van weet? Of anders mag het me ook uitgelegd worden via DM. Vind het alleen vaag dat gasten die zeggen dat het kan het niet willen uitleggen omdat het bij 'topspelers' hoort. :?
Nee, een phalanx van 3 seconden ontwijken kan niet, ook niet met de foxgame plugin. Met een extra scriptje (of aangepaste foxgame module) kan het idd wel, maar dat is illegaal. In uni10 zijn er kortgeleden twee mensen permanent gebanned die onder een 3 seconden phalanx uitkwamen.

Als je twee sprongpoorten hebt kan het natuurlijk wel, ben je wel je grondstoffen (voor de helft) kwijt, maar je vloot kan je ermee redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JoetjeF schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:41:
[...]
Als je twee sprongpoorten hebt kan het natuurlijk wel, ben je wel je grondstoffen (voor de helft) kwijt, maar je vloot kan je ermee redden.
Zelfs dat kun je vergeten, want je moet in 3 seconden op "Gebouwen" klikken, alle vlootaantal handmatig inkloppen, je doelmaan selecteren en op "maak sprong" klikken. Dat lukt je dus echt niet in 3 seconden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nouja nu bedoelt die gast dat foxgame alleen coords invult voor je en zelf missie selecteert. Niks bijzonders dus? :?

@Demonfreak: Je hebt toch ook de knop "Alle Schepen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
webfreakz.nl schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:20:
@Demonfreak: Je hebt toch ook de knop "Alle Schepen"?
Niet bij sprongpoorten... net om deze situaties te vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Ben ik net weer aangevallen, dit maal door 48 slagschepen. 8)7 En volgens mij heeft niemand in uni11 ooit gehoord van safety spio's. :? Nouja door m'n eigen stomheid ben ik dus weer m'n herbouwde vlootje kwijt en iets van 16k aan GS. (Nu had ik het meeste wel al netjes gesaved. ;) )
Door uni 1 ben ik een beetje lui geworden, daar ben ik juist degene die mensen aanvalt. :+

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

48 ss?
damn, dat die al rondvliegen (need to tech more :()

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MLM schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:14:
48 ss?
damn, dat die al rondvliegen (need to tech more :()
123 zijn er al :o

http://board.ogame.nl/thread.php?threadid=94258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

hmm, en ik was al blij met mijn paar kruisers :(

tegen de tijd dat ik mijn eerste SS afbouw, wil ik niet weten waar die gasten al mee rondvliegen :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

MLM schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:45:
hmm, en ik was al blij met mijn paar kruisers :(

tegen de tijd dat ik mijn eerste SS afbouw, wil ik niet weten waar die gasten al mee rondvliegen :P
Ach als ik m'n hyperruimte motor nog twee niveau's omhoog gooi kan ik ze ook bouwen.
Alleen heeft dat nog even mijn prioriteit niet, eerst wat kolo's opbouwen en een beetje een verdediging.
Moet zeggen dat ik me daar wel in vergist heb hoe belangrijk dat is in deze begin periode.

Nouja over deze twee tegenslagen kom ik wel weer overheen denk ik. Alleen ga ik mijn speelstijl wel iets aanpassen aan deze uni en de tijden dat de mensen online zijn.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Snowwie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:59:
[...]

Zelfs dat kun je vergeten, want je moet in 3 seconden op "Gebouwen" klikken, alle vlootaantal handmatig inkloppen, je doelmaan selecteren en op "maak sprong" klikken. Dat lukt je dus echt niet in 3 seconden.
Je moet gewoon zorgen dat je 1 stuks van elk schip op je maan hebt, dan kan je de aantallen van te voren ingeven en vlak voor de 'crash' de vloot naar je ander maan transporteren. Vrij basic moet ik zeggen, had je na ruim een jaar spelen ook wel kunnen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JoetjeF schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:33:
[...]

Je moet gewoon zorgen dat je 1 stuks van elk schip op je maan hebt, dan kan je de aantallen van te voren ingeven en vlak voor de 'crash' de vloot naar je ander maan transporteren. Vrij basic moet ik zeggen, had je na ruim een jaar spelen ook wel kunnen weten :)
Op het moment dat jij in je 'sprongpoort' staat zit je dus niet in het overzicht. Dus je ziet niet de teruglopende tijd. Dan moet je al een stopwatch synchroniseren met die terugkeertijd. Dan zou het inderdaad wel kunnen. Moet je natuurlijk niet te vroeg klikken.. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Hmm, ik bouw zelf ook geen verdediging :)
Ik ben nog nooit aangevallen waarbij iemand meer dan 1k stal, en ik ben nog nooit 1 unit/gun kwijtgeraakt in defense ^^
(Wel in offense btw, +/- 10k)

Maar, wat is "beter"?
Zonnecentrales, Fusiecentrales of Zonnesats?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

MLM schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:03:
Hmm, ik bouw zelf ook geen verdediging :)
Ik ben nog nooit aangevallen waarbij iemand meer dan 1k stal, en ik ben nog nooit 1 unit/gun kwijtgeraakt in defense ^^
(Wel in offense btw, +/- 10k)

Maar, wat is "beter"?
Zonnecentrales, Fusiecentrales of Zonnesats?
Volgens mij eerst Zonnecentrales. Ik zit nu op level 17 en heb niet genoeg om level 18 te betalen dus moet overstappen op een fusiecentrale omdat die zonnestats vernietigd worden bij elke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Maar het beste is toch wel zonne sats hoor.. Je kan ze makkelijk terughalen.. Zonnecentrale niet, moet je eerst sparen en fusi centrale zuipt deut.. Daarvoor moet je ook weer redelijke deut mijn hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Sats zijn het goedkoopst maar daarvoor moet je dus wel een degelijke verdediging hebben. Op hoog niveau zit je uiteindelijk met een Zonne-energiecentrale van lvl 28-29 en daarbij een stuk of 200 sats, en zet je je deuterium fabriek op 0% om zoveel mogelijk deut te produceren.

Maar in het begin is zonne-energiecentrale wel het veiligste :) Je hebt namelijk altijd vervelende gasten die je aanvallen zelfs al valt er niets te verdienen, en je stuurt een berichtje dat je online bent :( Die komen in mijn black list voor later eens een bezoekje te brengen als de rollen omgekeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Pimorez schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:07:
Maar het beste is toch wel zonne sats hoor.. Je kan ze makkelijk terughalen.. Zonnecentrale niet, moet je eerst sparen en fusi centrale zuipt deut.. Daarvoor moet je ook weer redelijke deut mijn hebben..
Best bouw je eerste zonne'- energie centrale. Als je level 18 ofzo hebt kun je beginnen aanvullen met sats. Later in het spel kun je zo sats bijmaken... kosten niet veel dus! Maar als je voortdurend aangevallen wordt, investeer je dus best in die zonne centrale. Fusie centrale is nr mijn mening beetje nutteloos. Het neemt veel velden in beslag, neemt je kostbaar deut af en zo veel energie levert het ook al niet!
Maar in het begin is zonne-energiecentrale wel het veiligste :) Je hebt namelijk altijd vervelende gasten die je aanvallen zelfs al valt er niets te verdienen, en je stuurt een berichtje dat je online bent :( Die komen in mijn black list voor later eens een bezoekje te brengen als de rollen omgekeerd zijn.
Lol, ik heb ook zo'n lijstje. Ik haat defence bashers.

[ Voor 20% gewijzigd door dieter87 op 18-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

dieter87 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:26:
[...]
Lol, ik heb ook zo'n lijstje. Ik haat defence bashers.
Bij mij is het juist andersom, wat nu? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

zorgen dat ze nooit sterker dan jij worden, want dan ben je er geweest :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik vind fusie tot lvl 5-6 best handig. kan je eerst je mijnen wat verder door bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Optimise gaat lekker zit nu op rank 1396 and still rising strong.
ben nu eerst veel research aan doen en dan pas serious fleet building.
zitte genoeg inactieve spelers in de buurt met aardig wat gs op de planeten die ik met paar gv's raid.

zit gelukkig in een aardig rustige buurt alleen laatste tijd spioneerd m'n buurman mij wat vaker maar dat mag ie van mij.

mvg

amd(commander optimise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Je gaat uiteindelijke toch wel fusie 10 bouwen, omdat de kosten van zonne-energie centrale niveau 25 of hoger toch de pan uitreizen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

amdboy1983 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:38:
Optimise gaat lekker zit nu op rank 1396 and still rising strong.
ben nu eerst veel research aan doen en dan pas serious fleet building.
zitte genoeg inactieve spelers in de buurt met aardig wat gs op de planeten die ik met paar gv's raid.

zit gelukkig in een aardig rustige buurt alleen laatste tijd spioneerd m'n buurman mij wat vaker maar dat mag ie van mij.

mvg

amd(commander optimise)
Zou ik toch wat verdediging gaan bouwen. Ik ga nu mijn buren ook bespioneren en zie dat de nmr 9 angstaanjagend 1 zonnestelsel bij me vandaan zit. Nu nog wat schepen bouwen en daarna maar aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Coldcat schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Zou ik toch wat verdediging gaan bouwen. Ik ga nu mijn buren ook bespioneren en zie dat de nmr 9 angstaanjagend 1 zonnestelsel bij me vandaan zit. Nu nog wat schepen bouwen en daarna maar aanvallen :)
ik heb ook geen grote vloot em me gs zijn vaak meteen verbruikt maar ga binnenkort wel defence uitbreiden btw nu net weer gestegen nu 56 plekker wederom omhoog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 02:23

Def87

DefXtreme

Hallo allemaal,

Ik speel nu sinds een maand ongeveer ook ogame in uni 11.

Heb 1 kolonie gemaakt met 124 velden waar ik nu alleen wat mijnen neerzet om naar mn hoofdplaneet te brengen.

Ben ook al iets van 3 a 4 keer aangevallen waarbij de grootste vloot 97 schepen bedroeg :|
Maar tot nu toe gaat het wel lekker, mijnen zijn allemaal ong op niv 13 en meeste onderzoeken ook al op niv 4 / 5.

XBL/PSN Gamertag : DefXtreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164351

1 klein vraagje.... Hoe werkt die Recycler? Ik heb het ding maar ik weet niet hoe ik hem aan de gang moet krijgen...?Verder gaat het hier goed met de progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
hallo iedereen
Ik had dit spel al eens gespeeld maar ben dan gestopt
Maar ik verveelde me dus ik ga opnieuw beginnnen

Hoe join ik de alliance van GoT?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

Anoniem: 164351 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:57:
1 klein vraagje.... Hoe werkt die Recycler? Ik heb het ding maar ik weet niet hoe ik hem aan de gang moet krijgen...?Verder gaat het hier goed met de progressie.
Als het goed is selecteer je hem bij vloot en van daar geef je hem de missie om het het puin te ruimen.

Maar als het goed is moet het ookw erken door op het puin te drukken en dan op puin ruimen te klikken maar dat werkt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Def87 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:16:
[...]

Als het goed is selecteer je hem bij vloot en van daar geef je hem de missie om het het puin te ruimen.

Maar als het goed is moet het ookw erken door op het puin te drukken en dan op puin ruimen te klikken maar dat werkt niet :?
Via de vloot kan ik hem nu wel aan de gang krijgen.Dan moet ik dus wel handmatig de planeet invoeren en dan op puinruimen.Maar als ik het via de melkweg doe en dan op puinruimen klik.Dan staat "puinruimen"grijs gedrukt.Dus alsof je nog geen recycler hebt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

Anoniem: 164351 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:57:
[...]

Via de vloot kan ik hem nu wel aan de gang krijgen.Dan moet ik dus wel handmatig de planeet invoeren en dan op puinruimen.Maar als ik het via de melkweg doe en dan op puinruimen klik.Dan staat "puinruimen"grijs gedrukt.Dus alsof je nog geen recycler hebt. :?
ja dat heb ik dus ook , zal wel een bug zijn die iedereen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Def87 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:07:
[...]

ja dat heb ik dus ook , zal wel een bug zijn die iedereen heeft?
Dat lijkt mij dan ook.Kan die puinruimer eigenlijk ook vernietigd worden tijdens het ruimen?Of kun je die gewoon overal op af sturen? Anders is het makkelijk om een heel legertje puinruimers te maken en het heelal af te struinen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Nee, je kan alleen puinruimen via melkweg als je commander bent.. Dat is dus een voordeelzijn van commander, je moet dus zonder te betalen ook gewoon via vloot puin ruimen... Het is dus GEEN bug!

edit:
@hierboven, nee dat kan niet, daarom is het ook het beste als je een maan hebt om je vloot vanaf je maan naar puin te saven omdat mensen het dan ook niet kunnen phalanxen..

[ Voor 32% gewijzigd door Pimorez op 20-01-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pimorez schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:21:
Nee, je kan alleen puinruimen via melkweg als je commander bent.. Dat is dus een voordeelzijn van commander, je moet dus zonder te betalen ook gewoon via vloot puin ruimen... Het is dus GEEN bug!

edit:
@hierboven, nee dat kan niet, daarom is het ook het beste als je een maan hebt om je vloot vanaf je maan naar puin te saven omdat mensen het dan ook niet kunnen phalanxen..
Oke. Da's duidelijk. _/-\o_
Maar kunnen ze aangevallen worden.Of kun je gewoon je gang gaan met die recyclers...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Kunnen niet kapot tijdens een puinruim-missie. Maar de kans is klein dat je heuse puinvelden kan ruimen alvorens diegene die ze veroorzaakt heeft ;) Naarmate het spel vordert is een puinveld van <20k niet echt belangrijk meer, nu lijkt het nog heel wat maar dat produceren je mijnen op een uurtje op hoger niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Voor alle duidelijkheid. Zolang je vloot vliegt, kan deze niet kapot gaan! Dit geldt voor alle type schepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
<offtopic> Laatste 10 reacties ofzo? zijn we allemaal avatarloos geworden :) </offtopic>

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

ik ben aan het sparen voor een grote schild koepel op mijn hoofdplaneet...

ik kwam laatst een kleine tegen bij 1 van mijn raids, en dat ding was behoorlijk goed (aka, ik kwam er niet doorheen) (hij had gelukkig geen andere defense/vloot, anders was ik aan barrels geschoten)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

ik heb nu ook zo kleine defense koepel, ook aant sparen voor zo grote.
ben momenteel bezig om mn mijnen naar niv 15 te verbeteren.

ben 2 dagen geleden weer aangevallen door iemand met allemaal kruisers en zware gevechtsschepen. Zag het optijd en kon met 2 vrachtschepen van mijn hoofdplaneet naar mijn kolonie gaan voordat hij aankwam. Had alle GS meegenomen en hij kwam 1 min daarna aan en vernietigde 2 a 3 defense gebouwtjes en stal 1 metaal :P

heb laatste tijd veel mensen die me aanvallen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Def87 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:10:
ik heb nu ook zo kleine defense koepel, ook aant sparen voor zo grote.
ben momenteel bezig om mn mijnen naar niv 15 te verbeteren.

ben 2 dagen geleden weer aangevallen door iemand met allemaal kruisers en zware gevechtsschepen. Zag het optijd en kon met 2 vrachtschepen van mijn hoofdplaneet naar mijn kolonie gaan voordat hij aankwam. Had alle GS meegenomen en hij kwam 1 min daarna aan en vernietigde 2 a 3 defense gebouwtjes en stal 1 metaal :P

heb laatste tijd veel mensen die me aanvallen. :'(
Die defense koepel lijkt mij ook erg handig. Hij heeft zo'n 2000 schild kracht, dat was net zoveel als mijn lastertjes en RL bij elkaar hadden om het moment dat ik werd aangevallen. Ik had toen zo'n 50RL en 20KL en 5GL. Helaas kwam hij met kruisers aanvallen en was het zo weggeblazen. Daar heb ik van geleerd en heb nu meer KL en die koepel gekocht.

Ben nu ook bezig met het stichten van nieuwe kolonies en bouwen van gevechtsschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Coldcat schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:33:
[...]

Die defense koepel lijkt mij ook erg handig. Hij heeft zo'n 2000 schild kracht, dat was net zoveel als mijn lastertjes en RL bij elkaar hadden om het moment dat ik werd aangevallen. Ik had toen zo'n 50RL en 20KL en 5GL. Helaas kwam hij met kruisers aanvallen en was het zo weggeblazen. Daar heb ik van geleerd en heb nu meer KL en die koepel gekocht.

Ben nu ook bezig met het stichten van nieuwe kolonies en bouwen van gevechtsschepen.
Het is logisch als je rl hebt en er komen xers dat die direct kapot zijn. Xers hebben er namelijk snelvuur op. Verder vind ik het nog een beetje zinloos om zoveel te investeren in een grote schildkoepel, maar goed dat hangt ook volledig af van je speelstijl (turtle-raider-miner)
BTW als je toch te veel gs liggen hebt raken ze er toch door hoor... en is de kans groot dat je je grote schildkoepel kwijt bent.
Dus als je altijd mooi saved, zullen ze niks komen pikken hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

hmm... ik ben unlucky vandaag, verlies meer dan speedsim voorspelt in bijna alle gevechten :(
al 5zg down, das 166% van de voorspelling :(

aan de zonnige kant, de vloten keren terug met +/- 233k resources, dus die zg kan ik weer herbouwen ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

dieter87 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:41:
[...]

Het is logisch als je rl hebt en er komen xers dat die direct kapot zijn. Xers hebben er namelijk snelvuur op. Verder vind ik het nog een beetje zinloos om zoveel te investeren in een grote schildkoepel, maar goed dat hangt ook volledig af van je speelstijl (turtle-raider-miner)
BTW als je toch te veel gs liggen hebt raken ze er toch door hoor... en is de kans groot dat je je grote schildkoepel kwijt bent.
Dus als je altijd mooi saved, zullen ze niks komen pikken hoor! ;)
elke avond en ochtend onderzoek ik of bouw ik nog wat zodat mijn GS heel laag zijn. En toch blijven ze me aanvallen. :/

Dan heb ik liever wat extra verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

mja, alle def die je bouwt en niet herbouwen na een aanval zijn verloren GS...
ik ben er meer een fan van om te fleetsaven naar een kolonie ofzo, bij voorkeur 1 die nog nooit gespio-t is ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

MLM schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:39:
mja, alle def die je bouwt en niet herbouwen na een aanval zijn verloren GS...
ik ben er meer een fan van om te fleetsaven naar een kolonie ofzo, bij voorkeur 1 die nog nooit gespio-t is ;)
ja dat is ook wel zo, maar op dit moment heb ik 2 schepen en 1 kolonie. speel het ook pas 3 a 4 weken dus mn speelstijl zal wel wat veranderen in de loop van de komende weken / maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

je wordt geraid als ej ngo niet zo'n hoge score hebt? dat gebeurt niet zoveel ;)
(meestal raiden mensen inactives aant begin)

het is dat inactives niet zoveel opleveren, anders zou ik dat nu nog steeds doen, geen risico, wel free spullen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MLM op 21-01-2007 20:01 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

dan ben ik blijkbaar niet echt een leuke buurman dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Def87 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:16:
[...]

elke avond en ochtend onderzoek ik of bouw ik nog wat zodat mijn GS heel laag zijn. En toch blijven ze me aanvallen. :/

Dan heb ik liever wat extra verdediging.
Je gs moeten niet zo heel laag, ze moeten allemaal weg zijn. Je moet je gs meenemen met je schepen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb een keer weer eens geluk, na heel veel pogingen, de 7e kolonie met 290 velden :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samantha
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-04-2024

Samantha

Tweakers-Elect devver
MLM schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:11:
hmm... ik ben unlucky vandaag, verlies meer dan speedsim voorspelt in bijna alle gevechten :(
al 5zg down, das 166% van de voorspelling :(

aan de zonnige kant, de vloten keren terug met +/- 233k resources, dus die zg kan ik weer herbouwen ;)
Is je speedsim wel up-to-date dan? Als je een oudere versie hebt kunnen er wellicht fouten inzitten waardoor je meer verlies hebt dan wordt voorspeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Samantha schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:48:
[...]

Is je speedsim wel up-to-date dan? Als je een oudere versie hebt kunnen er wellicht fouten inzitten waardoor je meer verlies hebt dan wordt voorspeld.. ;)
Het is normaal dat speedsim er wel eens naastzit en een xers of ss meer eraan is direct een hoop puin meer (in het begin toch)
Vaak help het ook om je aantal simulaties hoger te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verder kan je altijd naar het beste/slechtste scenario kijken en je daarop baseren, die marge is bijna altijd correct. Uiteraard is het gemiddelde resultaat dat je eerst ziet verschijnen slechts één mogelijkheid, de uitkomst van een gevecht gaat met kansberekening en is dus onmogelijk correct te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
yesss. nog een goede kolo :P 194 velden

sta nu op
1/163
2/174
3/180
4/274
5/194

gaat best lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Men 2e kolo is OOK 37 velden groot :')
Best wel triest.. Nu maar wachten tot ik weer genoeg deut heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

dieter87 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:50:
[...]

Je gs moeten niet zo heel laag, ze moeten allemaal weg zijn. Je moet je gs meenemen met je schepen he...
ik zie eigenlijk het nut er niet van in om iemand aan te vallen die onder de 1000 metaal, kristal en deut heeft. Denk niet dat als ik alles meeneem dat ze dan opeens niet komen. Had vorige keer iemand die me gewoon kwam aanvallen terwijl ik 1 metaal, 0 kristal en 0 deut had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat kan gerust een fleetsave zijn, dus hij valt je gewoon aan om op die manier zijn vloot op missie te hebben tijdens de nacht. Kan je niet veel aan doen behalve vriendelijk vragen om een inactief doel uit te kiezen ipv jou.

Het koloniseren gaat hier trouwens ook niet van een leien dakje, tot nu toe slechts 3 die ik voor altijd kan houden. En al een hele hoop pogingen achter de rug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Koloniseren wil hier ook niet echt lukken. Heb al 4 kolonies weggegooid. Het kwam me op een gegeven moment zo de spuigaten uit dat ik heb besloten niet alles weg te gooien. Heb nu een mooie planeet naast mijn oude met 90 velden. Heb ik eigenlijk niets aan heb ik begrepen van de ervarener spelers dan mij maar tot nu toe gaat het redelijk. Ik heb er één keer een lading grondstoffen naartoe gestuurd en voor de rest levert de planeet alle bouwkosten op. Ga hem maar gebruiken om veel grondstoffen te krijgen, steeds mine en kristal +1 voor elke zonneenergie centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

ze bespioneerden me wel om de 10 min ofzo dus zal wel geen fleetsaven zijn geweest. En als het dat toch is dan ben ik een gewild fleetsave punt :P

mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit , maar wel irritant dat ik telkens een paar kleine lasers kwijtraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Def87 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:59:
ze bespioneerden me wel om de 10 min ofzo dus zal wel geen fleetsaven zijn geweest. En als het dat toch is dan ben ik een gewild fleetsave punt :P

mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit , maar wel irritant dat ik telkens een paar kleine lasers kwijtraak
vaag... wat is je ogame naam (kan ik ff kijken waar je zit)

en aan de kolonisten... wel proberen op planeet 4 tot 6. beste kansen..
er komen nu aardig wat plekken vrij, de inactives worden langzaam aan geruimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

DarkChylde schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:25:
[...]

vaag... wat is je ogame naam (kan ik ff kijken waar je zit)

en aan de kolonisten... wel proberen op planeet 4 tot 6. beste kansen..
er komen nu aardig wat plekken vrij, de inactives worden langzaam aan geruimd
zelfde als wat ik hier gebruik , Def87 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
hmm, niet echt veel opvallends aan je.
maar wel een hele zooi inactives in de melkweg naast je ;-)
ik heb een kolo daar in de buurt, en ben hard bezig met mijn vloot.
dus als je nog lastig gevallen word, en het is geen vloot van SSjes..
laat maar weten. misschien kan ik je helpen. (ik heb rank 307)
maaruh, je bent toch wel lid van alli :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

nee nog niet , heb me pas paar dagen geleden geregistreerd hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zo, de laatste kolonie is ook een feit, met 193 velden meer dan groot zat.

Na weken aanklooien en gemiddeld denk er wel 15 kolonieschepen tegenaan gegooid te hebben zijn mijn kolonies nu als volgt:

Main : 163 velden :)
1e kolonie : 187 velden :*)
2e kolonie : 214 velden :Y)
3e kolonie : 306 velden :Y
4e kolonie : 243 velden :Y)
5e kolonie : 197 velden :*)
6e kolonie : 278 velden :9~
7e kolonie : 290 velden :9~
8e kolonie : 193 velden :*)

Geen van deze kolonies gaat mij in de toekomst problemen opleveren en vanaf nu raak ik geen punten meer kwijt aan verloren gegane kolonies. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste