[Online MMORG] Ogame Universum - 11

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
Ogame Universum

Ogame Universum is een simulatie game waarbij je de beschikking krijgt over een complete planeet.
Op deze planeet bouw je gebouwen voor bepaalde grondstoffen, zoals metalen en kristallen, en hiermee kun je weer andere gebouwen bouwen voor het bouwen van schepen, afweergeschut en technologieen.

Je kunt je expansiedrift botvieren op nog ongekoloniseerde planeten, zodat je nog meer welvaart vergaart. Ook is het mogelijk om grondstoffen van andere planeten te stelen, stuur je vloot erop af om de verdediging van de verdediger in puin te schieten en zijn materiaal te stelen.

Ook hebben we als GoT een eigen alliantie zodat er samengewerkt kan worden voor de wereldheerschappij over het heelal.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs10/300W/i/2006/132/3/6/OGame_Pic_by_Lee_Xai.jpg

Gratis
Afbeeldingslocatie: http://ogame173.de/epicblue/planeten/normaltempplanet05.jpg
Een van de leukere aspecten van Ogame is (naast dat het erg verslavend werkt) dat je het gratis kunt spelen. Geen verplichte bijdrage van meer dan 10 euro per maand, geen beperkte gameplay of trial, nee gewoon gratis knallen.

Er is ook een betaalde variant (3 euro per maand, Ogame Commander genaamd), dan krijg je een bannervrij spel en een paar handige hulpmiddeltjes erbij.

Allianties

Je kunt allianties aangaan met anderen, en, als het uiteindelijk drukker wordt
kun je oorlogen uitvechten met andere spelers/allianties.Het is niet een spel dat je even in een uurtje speelt, je moet je wel registreren, maar vanaf dat moment begint het ook te lopen. Zelfs als je niet online bent loopt het spel door. Er is ook een GoT alliantie, hierover lees je meer verderop in deze TS.

Universums

Het spel is inmiddels zo populair, dat er meerdere "universums" van beschikbaar zijn. Dit is inmiddels het 11e universum. Vorig jaar is er in een ouder universum (2 en later 3) een grote groep GoTTers geweest die een alliantie hebben gevormd en een tijdlang hebben geheerst over het gehele universum.

Nieuw Universum

Inmiddels is in deze 2 universums het meeste spannende wel geweest, men is in een soort koude oorlog uitgekomen waar weinig meer te beleven is. Bovendien zijn degenen die er vanaf het begin al zitten zo krachtig geworden dat je als nieuwkomer weinig meer in de melk te brokkelen hebt.

Dit nieuwe, 11e Universum is slechts enkele dagen oud. Nu registreren zorgt ervoor dat je bij de eerste groep zit en dat je dus relatief een voorsprong hebt t.o.v. mensen die zich aanmelden. Meer informatie over hoe aan te melden en de beste bouwstrategie in het begin kun je verderop vinden.

GoT Alliantie
Afbeeldingslocatie: http://www.play-free-online-games.com/listmachine/uploads/image_ogame_1_thumb.jpg
Net als in de andere universums (2 en 3) zal er weer een GoT Alliantie worden opgezet. Omdat veel "oude rotten" ook mee gaan doen aan dit nieuwe universum kunnen ze via dit topic de kneepjes aan nieuwe mensen overdragen.

In Universum 2 is het gelukt om de grootste oorlog in het heelal te ontketenten (bekend als de FaGoT oorlog). Door deze oorlog is Universum 2 indertijd in zo'n grote massale oorlog terechtgekomen dat de gevolgen ervan nog steeds merkbaar zijn. De massale inzet van vele GoT-leden, de ontwikkelde tools, statistieken en het dedicated forum maakten het dat er een grote verbondenheid was in de alliantie.

Hopelijk wordt het in dit universum weer minstens zo gaaf als "back then" in Universum 2. Inmiddels is het spel iets veranderd, het is makkelijker geworden om de krachten van je legers te bundelen, zodat een goed georganiseerd team zoals wij daar extra voordeel uit kunnen halen.

In het begin zal het voor iedereen opbouwen worden en mischien wat buren leegroven, maar als het over een aantal weken echt spannend gaat worden en we onze eerste oorlogen zullen gaan voeren, zullen we waarschijnlijk weer een private forum opzetten om alle geheime/tactische informatie op te vergaren. Algemene discussie kan gewoon in dit topic blijven.

Hoe registreer ik mezelf?

Ga naar www.ogame.nl registreer jezelf in Universum 11.

Wil je je aanmelden voor onze GoT Alliantie? Volg dan de volgende stappen:
1. Zoek onze alliantie (linkerpaneel "zoeken"). Zoek op aliantienaam: "GoT"
2. Dien een aanvraag in. Geef bij je aanvraag je GoT user ID en user name, zodat je identiteit te checken is.
3. Wacht op goedkeuring :)

Eisen

Er zijn een paar basiseisen gesteld om te voorkomen dat mensen zich speciaal voor deze alliantie op GoT aanmelden. Voorwaarden:
- Je kunt je GoT username + GoT ID nummer tonen en je minimaal 1 week op Gathering of Tweakers geregistreerd bent en minimaal 10 techpost hebt.
- Als je geen GoT account hebt, kun je door een bestaand alliantie lid wordt voorgedragen (als zijnde vriend/broer/zus/opa enz).

Handige Links

www.ogame.nl - spel zelf
Nederlandstalige FAQ
Ogame Wiki

Links naar oude topics

Hieronder vindt je de links naar de topics van oude ogame universums. Ga deze niet (onnodig) omhoog lopen schoppen, als kennisbank zijn ze echter erg handig.

Ogame - Universum 2 (Huiskamer only!)
GoT II Alliance: Ogame - Universum
GoT II Alliance: Ogame - Universum Deel 2
GoT II Alliance: Ogame - Universum II Deel 3

Bouwstrategie

Heel in het kort hoe je zou moeten beginnen met het spel. Er zijn 3 soorten grondstoffen: Metaal, kristal en deuterium.
Metaal wordt het meest gebruik voor het bouwen van mijnen/fabrieken
Kristal wordt het meest gebruikt voor technischer gebouwen (bijvoorbeeld sattelieten) en onderzoek
Deuterium wordt het meest gebruikt voor het aandrijven van schepen en onderzoek.

Voor alle 3 soorten grondstoffen kun je een mijn of fabriek bouwen. Deze is steeds verder te upgraden waardoor hij meer oplevert, maar ook meer grond inneemt op je planeet en meer energie vereist.

Zorg dat je altijd voldoende electriciteitscentrales hebt (Zonne-energie centrales), bouw deze dus eerst. Heb je te weinig energie dan neemt de productie linear af (heb je maar voor 80% energie dan werken de fabrieken ook maar op 80%) Zorg ongeveer dat je met je metaal mijnen 2 levels hoger zit dan de kristalmijnen. Begin niet te snel met deuterium. Hoe veel je daarvan nodig hebt hangt af van hoe veel je met je scheepjes gaat vliegen. Bouw fabrieken tot je energie in het rood staat, bouw dan meteen een nieuwe energiecentrale. Een redelijk begin is de volgende strategie: (vergeet niet genoeg energiecentrales te bouwen)

metaal tot level 4
dan kristal mijn tot level 3
dan metaal level 5
kristal level 4
metaal level 6
deuterium tot level 3

[ Voor 16% gewijzigd door MM op 18-12-2006 20:25 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
gereserveerd voor eventuele uitbreidingen. Input (extra links, informatie) voor de TS is van harte welkom!

[ Voor 38% gewijzigd door MM op 17-12-2006 17:27 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Nóg een ogame topic? Leuke topicstart hoor, maar er zijn al minstens 4 andere topics over ogame, en het is een beetje onzin om elke nieuwe uni een eigen topic te geven (imho)

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 17-12-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Ben ik op zich met je eens, als je in de search kijkt is er inderdaad bijna voor elk universum wel een topic geopend. Vaak zijn die al na enkele 10-tallen reacties doodgebloed, te meer omdat die topic starts vaak weinig te melden hadden en dat het weinig toegevoegde waarde had omdat de meeste mensen in Universum 2 of 3 speelden.

Ik heb echter het idee dat er op dit moment wat meer mensen zijn die ooit met Universum II of III gestopt zijn en nu de draad weer op willen pakken (kijk ook maar eens in Ogame Universum 2 - GoT alliantie nieuwe leden werving).

Met exact dezelfde insteek heb ik de mods ook al gemaild, maar om te voorkomen dat iemand een weer een makkelijk, onduidelijk topic opent heb ik 'em toch maar online gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Mjah... zit te twijfelen... Tijdje in Uni2 gespeelt bij GoT, later GoT II en nog bij wat andere allianties rondgelopen. FaGoT vanaf de zijlijn zien gebeuren...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

ben wel blij met het topic. Uni 11 is duidelijk een compleet nieuw begin en het zit nog in de beginfase zonder echt grote spelers/allianties. Hoop dat er een flink aantal GoTers mee gaan doen, maakt het er alleen maar beter op.

Wat is nou de ideale produktieratio is het simpelweg 3:2:1 (iron, cristal, deut) of ligt het wat ingewikkelder. Ben nu bijna zover dat ik me met andere dingen ga bezighouden dan het upgraden van mijnen/solarplants dus deze info wordt nu wel ff belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:22
Hangt af van speler tot speler... het is zoiezo aangeraden om je metaal mijnen ongeveer 2 levels hoger te houden dan je cristal mijnen, zo heb ik bijv. op bijna al m'n planeten level 29-27-23. In het begin ga je best voor veel metaal, naarmate je hogere levels bereikt krik je je kristal productie op tot wat ik net zei. Nu is het wel zo dat kristal zowat bij iedereen en overal altijd schaars is. Maar ik heb ondervonden dat zelfs wanneer je je best doet om je kristal mijnen hoger te levellen, je toch steeds tekort hebt t.o.v. metaal, tenzij je iemand z'n sats hebt kunnen crashen ;) Ook als je een nieuwe maan wilt opbouwen heb je hopen kristal nodig.

En dan wat betreft deuterium, daar heb je in het begin weinig behoefte aan. Naarmate je vloot groter wordt en je meer upgrades wilt doen daarentegen wordt het heel erg belangrijk. Zeker op de planeten waar je manen hebt en vlug je vloot moet kunnen bewegen is het belangrijk om steeds een mooie voorraad deut liggen te hebben.

Vermits je nog in het beginstadium zit zou ik dus aanraden om je vooral te focusen op je metaal en kristal mijnen, hou je metaal mijn ongeveer 2 levels hoger en dan zit je zeker goed. Dan afhankelijk of je een raider of een turtle bent kan je je wat meer focusen op je deut mijnen. Een turtle gaat meestal vrij lage deut levels hebben en als hij dan toch deut nodig heeft even traden met iemand.

[ Voor 8% gewijzigd door Sfinx- op 17-12-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfinx- schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:41:
Vermits je nog in het beginstadium zit zou ik dus aanraden om je vooral te focusen op je metaal en kristal mijnen, hou je metaal mijn ongeveer 2 levels hoger en dan zit je zeker goed. Dan afhankelijk of je een raider of een turtle bent kan je je wat meer focusen op je deut mijnen. Een turtle gaat meestal vrij lage deut levels hebben en als hij dan toch deut nodig heeft even traden met iemand.
ben nog zeer beginner (geen schip in zicht, volgende week ergens) dus ik zal me aan deze tips houden. Doel was om rond de 1000 iron te hebben met de bijbehorende andere grondstoffen. Daarna focussen op raiden als het een beetje kan, maarja bijna geen inactives in de buurt, alleen maar groen en één speler die evenhoog staat met alli. Kortom we bouwen voorlopig lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ik wil wel weer meedoen eigenlijk. :)

Wordt er weer een universe map opgezet waar iedereen z'n scans kwijtkan enzo?

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Uni 11 gaat lekker bij mij. Helaas ben ik in het begin 2x aangevallen waardoor je meteen een kleine terugval merkt. (Ben tegelijk met m'n broertje begonnen dus dan is het verschil goed te zien.)
Maar inmiddels heb ik al 3 scheepjes en loopt het lekker.
wacco schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:17:
Ik wil wel weer meedoen eigenlijk. :)

Wordt er weer een universe map opgezet waar iedereen z'n scans kwijtkan enzo?
Galaxytool bedoel je ?

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Oud Ogamer ZonaX (aka ZKtaS) begint ook maar weer eens met ogame.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

* FrostXL heeft zich ook net aangemeld in uni 11

offtopic:
@ZktaS: via je radio moet je ff leden werven ^^

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Heb me net ook maar s aangemeld in uni 11...s kijken of dit wat is en of het te combineren valt met eve :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel grappig om te zien dat er al mensen een allieantie hebben gestart met de naam got of gotII puur ter afschrikking.

Misschien tijd dat we ons wat gaan organiseren, leden schieten iig al aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vermits het blijkbaar zo'n dooie boel is in Uni 2 en ik toch de .nl server eens wil uittesten ben ik ook maar eens begonnen in Uni 11 ;) Kga wel m'n commander missen uit .org :/ Wat is nu de Alliantie naam? En kan er iemand mij al wat minerals sturen om op te starten? :>

Ik host op de .org site de Galaxytool van m'n alliance, moet ik ook eentje opstarten voor GoT Uni 11 of bestaat die al?

[ Voor 18% gewijzigd door Sfinx- op 18-12-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

nou voorlopig weer s aan het werk ;) net ff 2 ijzer en 2 kristal mijnen gebouwd en 2 energie centrales,
komt er weer 1tje bij zodra mn stock weer op peil is en dan gaan we gewoon verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 18:44

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Heel stom, maar ik heb net ook maar eens een acc. aangemaakt in Uni11. Ben er nog niet uit of ik er weer een nieuwe verslaving bij wil hebben, heb lange tijd met veel plezier gespeeld in Uni3, maar na mijn gehele vloot kwijt geraakt te zijn, niet meer de zin gehad dit opnieuw op te bouwen.

Aangezien Uni11 nog niet zolang loopt, toch maar weer eens begonnen, roept een hoop herinneringen op. Straks blij met je 1e LG, terwijl je er later rustig 10-duizenden van hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Lucky-Shirt schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:38:
Heel stom, maar ik heb net ook maar eens een acc. aangemaakt in Uni11. Ben er nog niet uit of ik er weer een nieuwe verslaving bij wil hebben, heb lange tijd met veel plezier gespeeld in Uni3, maar na mijn gehele vloot kwijt geraakt te zijn, niet meer de zin gehad dit opnieuw op te bouwen.

Aangezien Uni11 nog niet zolang loopt, toch maar weer eens begonnen, roept een hoop herinneringen op. Straks blij met je 1e LG, terwijl je er later rustig 10-duizenden van hebt :) .
Idd hier moet ik veel moeite doen om één kv tebouwen en in uni1 bouw ik ze met honderden te gelijk. 8)7

@Hierboven, richt je eerst op je metaal mijnen en hou die iets hoger dan je kristal mijn in het begin.
Dit is erg handig met opbouwen aangezien je nu even veel meer metaal nodig hebt. (Later in het spel heb je meer kristal nodig en in het geval van een flinke vloot, bergen en bergen deut.)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Weet er toevallig iemand wat het juiste server adres is van Universe 11? Kwil m'n galaxietool eens uittesten maar daarvoor heb ik het adres van de sever nodig...

Edit: nvm, kheb het al gevonden :)

Voor alle GoT'ers die bekend zijn met Galaxietool en zich willen registreren:

http://scoutsbeveren.be/ogame/nl/galaxietool

[ Voor 34% gewijzigd door Sfinx- op 18-12-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ik had het idd al gelezen...nu weer ff een solarplant aan het bouwen en dan verder met de metaalmijnen...gaat wel langzaam dat mijnen pfff :P
iemand mag ook mij wel ff helpen hoor met wat metaal als je teveel hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik zou je buildorder toch wel even aanpassen.
Heb zelf deze buildorder remt je heel erg af als je echt binnen een half uur van de uni start bezig gaat.
Eerst zon1
metaal1, 2
zon2
metaal3
kristal 1
zon3
metaal4
zon4
deut 1
kristal1

Zover ik weet ging hij zo
De reden dat ik deut 1 veel eerder heb staan is dat je deze nodig hebt voor je lab en werf1 ook al zet je de deut alleen maar op X % zondat je niet in het rood komt kwa energie dan blijf je toch in ieder geval wat produceren en scheelt het weer wat uurtje wachten voor je eerste raid.
Moet wel zeggen dat ik me zelf niet snel weer in een nieuwe uni zie komen.
Het koste me te veel tijd en vooral slaap. :o
Je wilt niet weten wat je allemaal moet doen om in de 1e week in de top5 te blijven :O <-- dat doe je dan bijna de hele week ja... :z
4 a 5x per nacht je wekker zetten praat ik dan over
Maar het geeft wel een kick dat je weet dat jij en de persoon waarmee je 's nachts aan het chatten bent gewoon maar 30min in bouw tijd achter elkaar aan lopen en dat over 50uur speeltijd :P
Misschien zijn er hier nog Uni7 speler maar ik (The-Source en ja met het streepje er tussen :P ) en SatanSerra (ook bekend onder een naam met een C maar die noem ik verder niet ;) ) hebben daar wel ff plezier gehad.
Alleen jammer dat na verloop van tijd je werk ook wat meer aandacht gaat vragen ;) en daardoor gewoon op achterstand komt.
Deathscythehell schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:45:
ik had het idd al gelezen...nu weer ff een solarplant aan het bouwen en dan verder met de metaalmijnen...gaat wel langzaam dat mijnen pfff :P
iemand mag ook mij wel ff helpen hoor met wat metaal als je teveel hebt :+
Eerste KV kun je pas in 50uur speeltijd halen, of 48 als je het echt goed doet :P

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 18-12-2006 16:42 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

klaasbram schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:41:

Je wilt niet weten wat je allemaal moet doen om in de 1e week in de top5 te blijven :O <-- dat doe je dan bijna de hele week ja... :z
4 a 5x per nacht je wekker zetten praat ik dan over
[...]

Eerste KV kun je pas in 50uur speeltijd halen, of 48 als je het echt goed doet :P
Ik ken het wel ja, ben nooit tot top5 gekomen, plaats 7 is het hoogste geweest, maar die wekker, heel herkenbaar.

En KV, als in Klein Vrachtschip, die heb je toch wel sneller dan binnen 48 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09:57
hmm, klinkt wel grappig... maar hoeveel tijd ben je hier per week aan kwijt?
* DarkChylde wil voorkomen dat hij ruzie krijg met zijn vriendin ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

DarkChylde schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:07:
hmm, klinkt wel grappig... maar hoeveel tijd ben je hier per week aan kwijt?
* DarkChylde wil voorkomen dat hij ruzie krijg met zijn vriendin ;(
Ligt er aan hoe je wilt spelen. Degenen hier boven hebben erg fanatiek gespeeld en dan ben je veel, erg veel tijd kwijt. Ik heb zelf een iets rustigere speelstijl door onder andere school, werk en stage en kom dus ook niet zomaar in de top100 terecht. ;)

Ik speel ook in uni1, vandaag iets actiever, maar de rest van de week kan ik daar met mijn stijl makkelijk met 30 mins per dag af. (Inbox checken, GS versturen en het eea aanzetten en m'n vloot weer saven.) Daar speel ik dus als turtle dus gewoon veel, erg veel verdediging bouwen.
Als je net begint zou ik gewoon een keertje beginnen op een dag of avondje dat je niet zoveel te doen hebt dan kun je het rustig ontdekken.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Voor diegenen die op m'n galaxietool registereren en de gtoolbar in Firefox willen laten werken:

- servername: ogame603.de
- galaxytool url: http://scoutsbeveren.be/o...l/secret/galaxyplugin.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Lucky-Shirt schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:47:
[...]

Ik ken het wel ja, ben nooit tot top5 gekomen, plaats 7 is het hoogste geweest, maar die wekker, heel herkenbaar.

En KV, als in Klein Vrachtschip, die heb je toch wel sneller dan binnen 48 uur?
Uni starten toen om 12uur 's middags op een woensdag en me eerste raid was op vrijdag rond 12 uur 's middags. Spy drones had ik zaterdag al dus toen ging het raiden redelijk. Alleen nadeel was dat ik bij veel sterke spelers zat dus het raiden werd al snel minder interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Schapie schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:30:
[...]

Als je net begint zou ik gewoon een keertje beginnen op een dag of avondje dat je niet zoveel te doen hebt dan kun je het rustig ontdekken.
Het nadeel is, vind ik dan tenminste, dat het begin niet representatief is voor de rest van het spel. In het begin is het vooral wat mijnen aanzetten en dat is het dan. Pas als je een deut fabriek hebt kan je in het Melkweg venster kijken, alhoewel dat in het begin ook nog beperkt is vanwege de deut kosten (wel 10 deut per keer, haha, mijn fleetsave in Uni3 kosten me een paar 100 duizend deut) en echt leuk wordt het pas als je sondes en schepen hebt.

Dan kan je mensen gaan observeren, dagboeken bijhouden etc. en gaan aanvallen / raiden, ha, als ik dit zo intik kan ik eigenlijk niet wachten tot het weer zover is, daar gaat me sociale leven weer :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

is er al een alliance bekend? stuur me anders ff berichtje of voeg me toe aan je vriendjeslijst :+
nick= Deathscythe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Lucky-Shirt schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:55:
[...]

Het nadeel is, vind ik dan tenminste, dat het begin niet representatief is voor de rest van het spel. In het begin is het vooral wat mijnen aanzetten en dat is het dan. Pas als je een deut fabriek hebt kan je in het Melkweg venster kijken, alhoewel dat in het begin ook nog beperkt is vanwege de deut kosten (wel 10 deut per keer, haha, mijn fleetsave in Uni3 kosten me een paar 100 duizend deut) en echt leuk wordt het pas als je sondes en schepen hebt.

Dan kan je mensen gaan observeren, dagboeken bijhouden etc. en gaan aanvallen / raiden, ha, als ik dit zo intik kan ik eigenlijk niet wachten tot het weer zover is, daar gaat me sociale leven weer :D .
Daar heb je gelijk in, maar het spel veranderd zodra je een maan hebt ook wel weer redelijk drastisch. Dan heb je de beschikking over een phalanx en later in het spel ook sprongpoorten. (Ik heb nog steeds maar 1 maantje. :'( )

Wat ik daarmee zeggen wil is dat het spel gewoon gaande weg evolueert en daar moet je dan je speelstijl weer aan aanpassen om succesvol te zijn. En je speelstijl bepaalt ook weer je vlootopbouw, verdedigings opbouw etc.

Ohja en als je zoveel deut kwijt bent voor fleetsave's in uni3, had je dan zo'n grote vloot of nog geen sterretjes. Ik heb 1 ster puur om te fleetsaven. En met mijn vloot kost me dat meestal 50k deut.
Totaal ongeveer 12k scheepjes die ik dan weg stuur, dm me maar voor exacte aantallen ivm anderen die meelezen. ;) * Schapie zit een postwar fase.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Voor zover ik weet niet... er is wel "Gathering of Tweakers" maar das slechts 1 gast en die laat geen nieuwe leden toe. Zal hem effe een berichtje sturen om te horen hoe dat in elkaar zit... :)

Edit: Hmm, krijg een error als ik alliantie pagina's probeer te bereiken :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Sfinx- op 18-12-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Als duidelijk wordt hoe de alliantie gaat heten (neem aan toch gewoon GoT) dan kom ik ook joinen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Probleem is dat er al iemand GoT heeft gebruikt en die aanvaardt geen nieuwe leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Ik ben degene die GoT II heeft geregd, die kerel die GoT geregd heeft liep ik ook al tegen aan. Ik zal eens een balletje opgooien in het officiele forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

heb al een aanvraag gedaan naar GoT II

Kreeg net ook een berichtje van iemand in mijn solarsys met de "vraag" of ik bij zn alliantie kwam...ze hadden al 11 sterke leden.....

And I'm in :)

[ Voor 4% gewijzigd door ScytheNL op 18-12-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Jep aanvragen zijn geopend :)

Ik heb het probleem nu gedeeltelijk omzeild, heb de alliantienaam "GoT" te pakken. Alleen onze tag is nog GoT II (maar daar is ook wel wat op te verzinnen).

Iemand die eenvoudig een forumpje kan hosten? (mischien zelfde forum als ook voor Universum 2 werd gebruikt?) Desnoods kan ik zelf wel wat opzetten maar dan moet ik eerst even een server etc. configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

hmm ik zie nu al een puinveld bij een van de planeten...hoop niet dat ze mij komen bezoeken..alhoewel ik niks heb om te stelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
MM schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:28:
Iemand die eenvoudig een forumpje kan hosten? (mischien zelfde forum als ook voor Universum 2 werd gebruikt?) Desnoods kan ik zelf wel wat opzetten maar dan moet ik eerst even een server etc. configureren.
http://scoutsbeveren.be/ogame/nl/forum/index.php ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow gaat snel. Zal me zsm aanmelden als het allemaal staat. Gisteren ook men eerste raid gehad, aan de verkeerde kant dus zeg maar. Nouja had ik verdiend door geen verdediging te bouwen. Heb nu 1 raketlanceerder helpt dat wat tegen een kv of een lg?

Daarnaast heb ik nu echt energie issues, zonnecentrale kost me nu echt teveel (lvl 11, 6000 iron alleen al voor 12) en die fusiereactor gaat hard diezelfde kant op. Dan heb je nog die sattelieten maar die raadt iedereen af ivm kannonvoer factor. Kortom hoe deden jullie dat met energie in het verleden, gewoon doorbijten en accepteren dat het een halve dagopbrengst is of is er een betere manier? (Energie techniek maakt hier toch niks uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zolang je verdediging goed genoeg is kan je gerust een paar solar sats bouwen. En Ogame is nu eenmaal een game die veel tijd in beslag neemt, dat is inderdaad niet meer dan normaal. In een ver gevorderd stadium moet je soms dagen wachten tot een bepaalde upgrade klaar is, of tegen je voldoende mineralen verzameld hebt.

Voorbeeldje (van men account op de .org server uiteraard):
Weapons Technology (level 14)
Weapons technology makes weapons systems more efficient. Each level of weapons technology increases the weapon strength of units by 10 % of the base value.
Requirements: Metal: 13.107.200 Crystal: 3.276.800
Construction Time: 21d 8h 0m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hmmm het lijkt er op dat de portal er weer uit ligt..... :(
Doet het ook alweer .:)

De GoT alliantie heeft nog maar 4 leden, dat kan nog wel een beetje meer niet?

[ Voor 49% gewijzigd door Snowwie op 19-12-2006 00:06 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Volgens mij heb jij nu nog niet niet aangemeld. We zitten nu overigens op 6. Dat is gemiddeld 1 per uur. Als dat de komende week zo doorgaat gaan we voor het weekend over de 100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Kan je misschien eens instellen dat we kunnen zien wie er in de alliance zit? Snap niet goed waarom je dat uit hebt staan :/

[ Voor 5% gewijzigd door Sfinx- op 19-12-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ok, ik ben gestart. kan op werk mooi de komende paar dagen wat mijnen bouwen. en dan in de vakantie een keer goed de tijd nemen om alles te bekijken.
wel mooi dat ik nu weet welke build order ik mee moet starten. scheelt toch weer een boel uitzoekwerk
* DarkChylde weet dat je het de eerste keer meestal fout doet :-)

hoe zit het trouwens als je vanaf 2 locaties speelt (dus werk en thuis).
er stond in de regels dat je dat moet doorgeven?
moet dit echt?

[ Voor 17% gewijzigd door DarkChylde op 19-12-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Iedereen kan elkaar nu zien + online status. Standaard zijn er namelijk geen rangen toegekend dus heb je 0 rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42
Snowwie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:04:
Hmmm het lijkt er op dat de portal er weer uit ligt..... :(
Doet het ook alweer .:)

De GoT alliantie heeft nog maar 4 leden, dat kan nog wel een beetje meer niet?
Zo, daar zijn veel mensen weg gevallen. Probleem met het spel was altijd dat er op een gegeven moment een maximum was bereikt en dan kon je alleen nog maar aanvallen, aanvallen en euh aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
cardinal808 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:50:
[...]

Zo, daar zijn veel mensen weg gevallen. Probleem met het spel was altijd dat er op een gegeven moment een maximum was bereikt en dan kon je alleen nog maar aanvallen, aanvallen en euh aanvallen.
Nee, ik bedoelde ik heb even gekeken hoeveel mensen er in de GoT alliantie in UNI 11 !! zaten, dat waren er gisteren nog maar 4, nu schijnbaar 6, en straks 7 want ik ga me aanmelden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87819

ik heb me ook maar eens aangemeld bij dit spel, het ziet er tot nu toe leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

zijn er ondertussen al weer 9 ;) gaat ondertussen al redelijk aardig...heb nou lvl 6 ijzer lvl 4 kristal lvl 2 deut (wil zsm een onderzoekslab bouwen) en lvl 7 solar...
ook wel prettig als je een nachtje geslapen hebt dat de voorraden dan ff wat aangevuld zijn..kun je meteen ff een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
MM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:27:
Iedereen kan elkaar nu zien + online status. Standaard zijn er namelijk geen rangen toegekend dus heb je 0 rechten.
Misschien ook op de interne alliantie pagina de link naar ons interne forumpje en galaxietool plaatsen? Ik ga me een van deze dagen wel eens bezighouden met een uitgebreide tutorial te schrijven of tenminste door te linken, dan plaats ik die op het forum.

Verder zie ik reeds 2 leden met 100+ punten, als die zich geroepen voelen om de rest een beetje resources te sturen om op te bouwen, dat zou leuk zijn :+

Ik hoop tegen vanavond m'n eerste ship te kunnen bouwen en eens rond te neuzen in m'n eigen systeem naar mogelijke farms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Sfinx- schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:25:
[...]

Misschien ook op de interne alliantie pagina de link naar ons interne forumpje en galaxietool plaatsen? Ik ga me een van deze dagen wel eens bezighouden met een uitgebreide tutorial te schrijven of tenminste door te linken, dan plaats ik die op het forum.

Verder zie ik reeds 2 leden met 100+ punten, als die zich geroepen voelen om de rest een beetje resources te sturen om op te bouwen, dat zou leuk zijn :+

Ik hoop tegen vanavond m'n eerste ship te kunnen bouwen en eens rond te neuzen in m'n eigen systeem naar mogelijke farms.
kan je daar ook in vertellen hoe je de galaxietool gebruikt (werkt toch wel met ie7?)
* DarkChylde is al hier aan het rondneuzen http://en.wiki.galaxytool.eu/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ja en nee. Je kan de galaxietool wel browsen in IE maar er is geen plugin zodat ie automatisch geupdated wordt wanneer je Ogame zelf browst. Maar als je van plan bent om serieus Ogame te spelen kan je zoiezo niet zonder Mozilla. Alle broodnodige plugins die je nodig hebt om dit spel "goed" te kunnen spelen zijn voor Mozilla :)

Jep, ik zal 'n tutorial schrijven waar zowat alles instaat dat je goed kan gebruiken, inclusief de galaxietoolbar. Lijkt mij best dat iedereen zich ook inschrijft op het forum dan kunnen we daar met elkaar communiceren. Zeker na verloop van tijd is het best dat niet jan en alleman kan meelezen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Sfinx- op 19-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Vanavond zal ik de interne alliantiepagina even bijwerken, zit nu op mijn werk. Toch is dat Ogame verrekt goed te combineren met studie/werk, gewoon ff in de pauzes weer wat bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
MM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:16:
Vanavond zal ik de interne alliantiepagina even bijwerken, zit nu op mijn werk. Toch is dat Ogame verrekt goed te combineren met studie/werk, gewoon ff in de pauzes weer wat bouwen :)
Moet je niet langer dan 35min studeren want ander zou je vloot gecrashed kunnen worden...
Op die manier spreek ik niet uit ervaring maar wel door klein beetje overwerk 10min later thuis komen dan fleetsave en vlootje flink uitgedunt. En dit had niet met een phalanx te maken maar puur pech van de ander want die was ook een grote hap van zijn vloot kwijt :P
Begint toch langzamer hand wel weer te kriebelen en ik zal me oude teammates weer eens op irc een bezoekje brengen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 19-12-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

nou onderzoekslab gebouwd...die zonnedinges worden idd steeds duurder zeg..en onderzoek heeft lekker veel deut nodig..voor een beginner iig wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Sfinx- schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:54:
Ja en nee. Je kan de galaxietool wel browsen in IE maar er is geen plugin zodat ie automatisch geupdated wordt wanneer je Ogame zelf browst. Maar als je van plan bent om serieus Ogame te spelen kan je zoiezo niet zonder Mozilla. Alle broodnodige plugins die je nodig hebt om dit spel "goed" te kunnen spelen zijn voor Mozilla :)

Jep, ik zal 'n tutorial schrijven waar zowat alles instaat dat je goed kan gebruiken, inclusief de galaxietoolbar. Lijkt mij best dat iedereen zich ook inschrijft op het forum dan kunnen we daar met elkaar communiceren. Zeker na verloop van tijd is het best dat niet jan en alleman kan meelezen ;)
Tutorial heb ik nog wel online staan. En kan je hier vinden. Is oorspronkelijk geschreven voor uni 1 voor de alliantie waar ik inzit. En is geschreven door m'n broertje (username13 op dit forum, als die actief is. ;) ).
Een aantal dingen klopt dan ook niet, maar het meeste is wel bruikbaar opzich.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat ziet er niet slecht uit, mooi gedaan :) Zal ik zeker naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfinx- schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:25:
[...]

Probleem is ff dat ik nog geen schip in de lucht heb, zodra die er zijn ben ik wel bereid om een dagproductie af te staan aan de alliantie. (ong. 1000,600,150) pu.

Kunnen we wel bespreken op het forum maar duurt iig nog een dag of wat.

Voor de rest gaat het lekker, merk wel dat ik nog niet echt een strategie heb en meer een beetje aan het mijnen bouwen ben. Vanavond eens gaan nadenken over welke kant ik op wil, opzich lijkt raiden me wel gaaf maar in de buurt alleen maar groene planeten of mensen met een leuke alli achter zich. Misschien nog eerst ff een beetje turtelen, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

nou als je een schippie in de lucht hebt dan kun je bij mij in system al 2 puinvelden ruimen ;) eentje van 600/600 en de ander van 1800/1800....als dat zomaar kan ten minste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Oh btw MM tof dat je de alliantie pagina aangepast hebt maar je hebt wel 2x de link naar dit forum geplaatst ipv een link te plaatsen naar ons private forum :) Als je dat nog even kan aanpassen...

Ranks kunnen we ook eens over nadenken want soldier en forumbeheerder klinkt nogal dom vind ik persoonlijk :+ Ik kan bijna 'n werf bouwen maar het zal voor morgenvroeg worden... hopelijk ineens ook een eerste raid uitproberen :P
Deathscythehell schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:00:
nou als je een schippie in de lucht hebt dan kun je bij mij in system al 2 puinvelden ruimen ;) eentje van 600/600 en de ander van 1800/1800....als dat zomaar kan ten minste...
Heb je recyclers voor nodig en het duurt wel even tegen je die kunt bouwen ;)
Anoniem: 119987 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:57:
[...]Vanavond eens gaan nadenken over welke kant ik op wil, opzich lijkt raiden me wel gaaf maar in de buurt alleen maar groene planeten of mensen met een leuke alli achter zich. Misschien nog eerst ff een beetje turtelen, we zien wel.
Moet je je toch niet aantrekken... zolang hun planeet defensieloos is ga je er toch gewoon voor. Of ze nu in een alliantie zitten of niet, wat maakt dat nu uit in deze beginfase van het spel.

[ Voor 55% gewijzigd door Sfinx- op 19-12-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Vergeet niet minimaal een paar raketlanceerders te plaatsen, het liefst in combinatie met een paar kleine lasers. Zo hou je de aasgieren op afstand. Het is erg balen als je de volgende dag weer inlogt en al je grondstoffen zijn gejat :)

Oh ja, ingame heet ik Stifler, maar dit ga ik weer terugveranderen in Demonfreak. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowwie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:53:
Vergeet niet minimaal een paar raketlanceerders te plaatsen, het liefst in combinatie met een paar kleine lasers. Zo hou je de aasgieren op afstand. Het is erg balen als je de volgende dag weer inlogt en al je grondstoffen zijn gejat :)

Oh ja, ingame heet ik Stifler, maar dit ga ik weer terugveranderen in Demonfreak. :)
ah dus jij bent stiffler, dacht al wie gaat daar zo enorm snel. Je bent zeker aan het raiden of niet?

Enne ik dacht dat je groene planeten niet kon aanvallen? Zo niet dan heb ik vanavond weer wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wat je allemaal moet doen vooraleer je schepen kan bouwen heb ik wel zwaar onderschat :/ Voorlopig dus nog even focusen op m'n mijnen of er komt nooit schot in de zaak. Toen ik op de .org server begon kreeg ik ineens een leuk pakketje opgestuurd om mee te beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
maaruh, krijg je niet snel ruzie in je zonnelstelsel als je de buren gaat raiden..
of zien ze niet wie het gedaan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Zo heb me ook hier even geregistreerd, zal eens kijken of het wat is.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkChylde schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:22:
maaruh, krijg je niet snel ruzie in je zonnelstelsel als je de buren gaat raiden..
of zien ze niet wie het gedaan heeft :P
Tjah opzich wel maarja, zo is het leven. Daarnaast kunnen ze altijd vragen of je wilt stoppen of bij een grote alliance gaan. Ik heb een tijd als sort of turtle travian gespeeld maar is toch best saai na een tijdje. Deze keer doe ik het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Als je ze een paar keer goed raid ben je gewoon sterker dan ze, zeker in het begin van de game. Helaas gaan ze na een tijdje vanzelf de beginnersprotectie in (zodra je 5x zoveel punten als ze hebt kun je ze niet meer aanvallen). Ik kan waarschijnlijk vanavond of morgenochtend voor het eerst raiden, afhankelijk van hoeveel lef ik heb (wel of geen gevechtsvliegtuigen meesturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Snowwie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:53:

Of als je de volgende ochtend inlogt en je eerste scheepjes zijn alweer gecrasht. ;(
* Schapie moet nog een beetje wennen aan het starten in een nieuwe uni. ;)
Vannacht ga ik dus beter saven. :P

Op dit moment zit ik trouwens nog in een andere alliantie, maar ik denk dat ik binnenkort wel GOT join.
Daar zie ik meer in. (M'n broertje is grondlegger van de alliantie waar ik nu inzit, maar ik kan niets doen met hem nu natuurlijk. Geen AGS, niets.)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik vind al die nieuwe (voor mij dan :) ) plaatjes wel leuk.
Ik heb net mijn niv. 1 onderzoekslab klaar, ook hier allemaal nieuwe plaatje, hiep hoi :9~ .
Kan niet wachten totdat de werf klaar is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 17:36
hmmm.... vet spel!! het het heel vroeger ook eens gespeeld, in uni1, maar dat is te lang geleden... ik begin denk ik ook maar eens in uni 11.. is er trouwens een verband tussen grondstoffen en bouwtijd?

is het misschien een idee dat een sterk iemand een zwak iemand grondstoffen geeft, zodat die iets kan opbouwen, en later terugbetaalt, of mag dat niet volgens de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat mag. Omgekeerd mag niet :) Daarmee bedoel ik: een sterkere speler mag grondstoffen zenden naar een zwakkere speler maar nooit omgekeerd, tenzij je aan het handelen bent.

En ja, tis leuk als er nieuwe opties verschijnen... deel van de verslaving ;) Dit is nog maar het begin, geloof me.

Verband tussen grondstoffen en bouwtijd... goh, niet rechtstreeks. Maar hoe hoger de levels, hoe meer grondstoffen ze kosten en hoe langer het duurt om ze te bouwen. In die zin wel dus.

[ Voor 55% gewijzigd door Sfinx- op 20-12-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verband tussen grondstoffen en bouwtijd... goh, niet rechtstreeks
Wel rechtstreeks geloof ik. Maar met een robotfabriek kun je de bouwtijd verminderen, en elk level nano halveert de bouwtijd zelfs

Zelfde voor de werf en onderzoekslab, tijd is afhankelijk van de kosten en het level van de lab/werf
(en nano voor de werf en intergalactisch onderzoeksnetwerk voor het onderzoekslab)

11 dagen bouwen voor een metaalmijn 31 is niet leuk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 20-12-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL meldt aan als "Brainwashed" (in-game)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Is die alliantie van GoT II de enige echte?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coldcat schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:31:
Is die alliantie van GoT II de enige echte?
idd, die andere got moet nog even opgezocht en vervolgens "aangemoedigd" worden om die naam af te staan. Iemand al door wie die naam heeft?

Nog even voor de duidelijkheid, groene buren kan je niet aanvallen toch? Ik kan er iig geen spionageprobe op afsturen.

En een got logo probeer ik vanavond wel een conceptje van te maken, hebben we iig voorlopig iets.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/ogame_got.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 20-12-2006 22:53 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Waardoor ontstaan puinvelden nou eigenlijk? want er is nou al een derde in mn system met nog meer ijzer en kristal....
en hoe komt het dat 3 van de 4 spelers in mn sys nu een witte naam hebben zonder de (s) en daarvoor een roze met (s) ? zijn ze dan geen sterke speler meer?

Deathscythehell schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:40:
Waardoor ontstaan puinvelden nou eigenlijk? want er is nou al een derde in mn system met nog meer ijzer en kristal....
en hoe komt het dat 3 van de 4 spelers in mn sys nu een witte naam hebben zonder de (s) en daarvoor een roze met (s) ? zijn ze dan geen sterke speler meer?
Puinvelden komen van vloot dat gecrashed (kapotgeschoten) is en kun je ophalen met receyclers. Puin zal in de toekomst waarschijnlijk je voornaamste inkomstenbron worden, tenzij je gaat turtlen. Vloten van (zwakkere) tegenstanders crashen en het puin daarvan ophalen met receyclers is verreweg de snelste manier om te groeien. En natuurlijk voorkomen dat je eigen vloot gecrashed wordt (door altijd en perfect te fleetsaven).

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Jah ehhh.. fleetsaven jah...
hoop dat die tut snel komt op interne forum ;)

Korte fleetsave manual:

Fleetsaven is feitelijk het wegsturen van je vloot van de planeet(/maan). Alleen planeten en manen kunnen aangevallen worden, dus zo lang je vloot onderweg is kan deze ook niet kapotgeschoten worden. Zo kun je bijvoorbeeld je vloot op een aanvalsmissie naar een inactive sturen, puinruim missie, haltmissie bij een alliantiegenoot of plaatsing/transport naar een van je eigen koloniën.

Als er later in het spel manen en phalanxes komen kun je alleen nog maar veilig saven door vanaf een maan naar puin te vliegen, of vanaf een planeet (als je zelf geen maan hebt) te plaatsen naar een eigen kolonie. Met een phalanx is het namelijk mogelijk voor de aanvaller om zijn vloot precies 2 of 3 seconden na thuiskomst van jou vloot te timen, en is er niets meer wat je kunt doen om het te redden. (in 2 seconden is er niet genoeg tijd om je vloot weer weg te sturen)

Maar, alleen planeten kunnen gephalanxed worden, dus manen of puinvelden niet. Van maan naar puin kun je dus veilig fleetsaven. Door een bug in het spel kunnen ook teruggetrokken plaatsingsmissies niet gephalanxed worden. (door dezelfde bug zal je vloot ook uit je eigen vlootoverzicht verdwenen zijn, en is dus 'zoek'. Maar geen paniek, je vloot zal thuiskomen op het tijdstip dat deze ook werkelijk thuis hoort te komen)
In het geval dat je saved met een plaatsingsmissie moet je er dus zeker van zijn dat je op het moment van aankomst online bent, zo dat je terug kunt trekken in het geval iemand de gok waagt en je plaatsing 'phalanxed'. In dat geval kun je dus veilig terugtrekken en is je vloot 'onzichtbaar' voor de vijandelijke phalanx.

Goede tip om (goedkoop) te fleetsaven is door met een receycler en de rest van je vloot op 20% van je maan/planeet naar een puinveld in je eigen stelsel te vliegen. Je vloot is dan voor ongeveer 8 uur weg, wat precies een nacht slapen / dag werken etc is. Later, als je een ster des doods hebt, kun je vanaf je eigen maan naar eigen puin vliegen, (7 uur ongeveer) wat vrijwel geen brandstof kost.
Fleetsaven zou me anders 300.000 deut per dag kosten 8)7

En nu niet gecrashed worden :P

• Sfinx-
Effe geduld, tis bijna vakantie ;)

En om op de vraag van die "witte, groene en roze namen" te beantwoorden: spelers met een groene naam en met (z) erachter zijn in "noob status" (z staat voor zwakker), dit wil zeggen dat ze minder als 5000 punten hebben en bovendien minder als 5x jouw punten hebben. Je kan ze niet bespioneren of aanvallen.

Spelers in het wit zitten "op je eigen niveau", zolang je zelf onder de 5000 punten zit wil dit zeggen maximaal 5x sterker of zwakker. Alle spelers boven 5000 punten mogen je zoiezo niet aanvallen. Spelers met (s) in het rood zijn sterker, dus meer dan 5x je punten of meer als 5000 punten. Die kunnen je dus niet aanvallen of bespioneren.

Na je de kaap van 5000 punten overschreden hebt kan iedereen je dus aanvallen, inclusief de allerbesten. Maar vermits nu iedereen ongeveer gelijk start valt dat allemaal wel best mee... moet je maar eens beginnen in een universe waar de eerste 7 miljoen punten heeft, dan leer je pas hoe je dit spel moet spelen :+ *Sfinx spreekt uit ervaring* (trouwens in al die tijd nog nooit iets gecrashd gehad)

[ Voor 3% gewijzigd door Sfinx- op 21-12-2006 01:10 ]

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Is er al iemand die veel spionage techniek heeft en een mogelijk doelwit voor me kan bespioneren?

• DarkChylde
Anoniem: 119987 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:54:
[...]

idd, die andere got moet nog even opgezocht en vervolgens "aangemoedigd" worden om die naam af te staan. Iemand al door wie die naam heeft?

Nog even voor de duidelijkheid, groene buren kan je niet aanvallen toch? Ik kan er iig geen spionageprobe op afsturen.

En een got logo probeer ik vanavond wel een conceptje van te maken, hebben we iig voorlopig iets.

[afbeelding]
hmm, hem is inderdaad geen lang leven beschoren O-)

• Sfinx-
Net even gekeken, de GoT tag is nog steeds in gebruik... heb hierbij wel de alliantie verlaten, dus gelieve me effe terug te accepteren :+

Mja, binnen dit en een aantal weken zou het wel moeten lukken om hem te "overtuigen" 8)

MM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:55:
Is er al iemand die veel spionage techniek heeft en een mogelijk doelwit voor me kan bespioneren?
Wat zijn de coördinaten, als het een beetje te doen is kan ik er wel 3 op afsturen. Ook niet een te grote tegenstander he, ben nogal gehecht aan men satelietjes).
Sfinx- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:27:
Net even gekeken, de GoT tag is nog steeds in gebruik... heb hierbij wel de alliantie verlaten, dus gelieve me effe terug te accepteren :+

Mja, binnen dit en een aantal weken zou het wel moeten lukken om hem te "overtuigen" 8)
Ja ik begrijp er geen zak van, die got alliance staat wel bij de eerste 100 maar die speler is nergens terug te vinden. Met een beetje mazzel dus een inactive die er binnenkort uit gaat blijft vreemd, nouja kwestie van tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 21-12-2006 12:38 ]

• DarkChylde
maaruh, als je net begint (zin nu rond de 15 punten). hoe bouw je dan een verdediging?
moet perse een raket silo hebben, of kan je ook je kv/lg schepen gebruiken als verdediging tegen raid. en werkt je werf zelf als een verdediging tegen raids?

ik hoop nl morgen genoeg te hebben een kv te bouwen. maar wil ook wel iets van verdediging hebben

[ Voor 8% gewijzigd door DarkChylde op 21-12-2006 14:35 ]

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Zodra je een werf hebt gebouwd kun je raket lanceerders bouwen, dit is een goede basic verdediging. De raket silo heb je in het begin van het spel helemaal niet nodig, deze werkt ook alleen tegen inkomende raketten.

• DarkChylde
MM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:17:
Zodra je een werf hebt gebouwd kun je raket lanceerders bouwen, dit is een goede basic verdediging. De raket silo heb je in het begin van het spel helemaal niet nodig, deze werkt ook alleen tegen inkomende raketten.
duh! die staan bij verdediging :+
ik keek er de hele tijd overheen

thx

Verdediging is imho redelijk nutteloos in dit spel. Er is bestaat namelijk geen verdediging die niet gecrashen kan worden. (Demonfreak weet er alles van :P)

Wat dan ook de beste oplossing is om niet geraid te worden is gewoon een paar vrachtschepen bouwen en je grondstoffen meenemen in de fleetsave. werkt voor mij nu al meer dan een jaar ;)

Als je gewoon fleetsaved is het maximale wat je kunt verliezen (en het maximale wat er is te halen!) door een aanval een nacht mijnproductie, wat geen onoverkomelijk iets is. Als je nu al een dikke defence begint te bouwen kun je straks miljoenen verliezen door een aanval (30% van je def raak je kwijt)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 21-12-2006 15:44 ]

• DarkChylde
snap, ik maar ik wil in mijn eigen melkweg een beetje gaan raiden.
en als ik 1 of 2 RL's heb, dan ontmoedig wraak acties :o

• Sfinx-
MM kan je me terug de nodige rechten geven? Bedankt ;)
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
490 Metaal, 264 Kristal en 0 Deuterium
Jeuj, eerste raid gelukt >:)

Edit: tweede nog veel beter _/-\o_
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
2433 Metaal, 536 Kristal en 0 Deuterium

[ Voor 83% gewijzigd door Sfinx- op 21-12-2006 17:39 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

wat is dan nou eigenlijk het nut van verdediging? om een aantal van je aanvallers schepen te vernietigen? heb nou namelijk 2 rl en een kl......en een kv kan die dan makkelijk vernietigd worden als je die bij een raid gebruikt?
wat zou je in princiepe op een planeet af moeten sturen om een raid succesvol te volbrengen?

ja ik weet t ben nieuw dus ff een paar vragen om het te kunnen ;)

• Sfinx-
Uiteraard is verdediging niet nutteloos. Zeker in dit beginstadium kan het zwakkere spelers afschrikken om je aan te vallen. Maar je moet altijd rekening houden dat er spelers zijn die sterker staan en dus zoiezo een vloot kunnen sturen die sterker is dan je verdediging.

Om het samen te vatten: bouw voldoende verdediging opdat je zwakkere (en sterkere) spelers kan afschrikken, maar ondertussen moet je ervoor zorgen dat je nooit teveel grondstoffen achterlaat op je planeet terwijl je offline bent. Als ze meer verliezen dan winnen met je aan te vallen, of de winstmarge is te klein, dan zullen ze het ook niet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sfinx- op 21-12-2006 18:20 ]

• Schapie

Schapie

Bleh...

Deathscythehell schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:42:
wat is dan nou eigenlijk het nut van verdediging? om een aantal van je aanvallers schepen te vernietigen? heb nou namelijk 2 rl en een kl......en een kv kan die dan makkelijk vernietigd worden als je die bij een raid gebruikt?
wat zou je in princiepe op een planeet af moeten sturen om een raid succesvol te volbrengen?

ja ik weet t ben nieuw dus ff een paar vragen om het te kunnen ;)
Nouja qua verdedeging geldt dus het bovenstaande. * Schapie is in uni 1 mixer en heeft een aardige def.

En om een raid succesvol uittevoeren heb je eigenlijk maar een paar dingen nodig, teneerste een spiorapport. Een spiorapport verkijg je door met spionage sonde's een andere speler te spioneren. Het aantal sonde's en het niveau van je spioganetechniek bepaalt hoeveel je kan zien.
Dan ga je aan de slag met het spio bericht, je kopieert en plakt het in speedsim. (Het liefst zo compleet mogelijk, wapen, schild en pantser techniek kan het verschil maken tussen winst en verlies en deze komen als laatste.)
Daarna voer je in speedsim jouw vloot in. Of om deut te besparen of meerdere raids te kunnen doen een gedeelte ervan. (Deut besparen is nu nog niet aan de aan de orde, maar bij een vloot van >1k slag doe je dat graag. ;) ) En je zult zien of je wint, verliest of dat het remise wordt tevens kun je je winst zien etc.
Laatste stap is het uitvoeren van je aanval, bij actieve spelers kan je voor de zekerheid nog enkele minuten voor impact nog een keertje spio'en voor de zekerheid dat je geen slachtoffer wordt van een ninja oid. (Bij inactieven zal dit meevallen, maar ik heb er een keer m'n vloot mee verloren. :X )

No signature found

• Sfinx-
Als je dus voor een serieuze hit gaat op een actieve speler is het dus best als je hem kan phalanxen of tenminste iemand weet die het voor je kan doen ;) En dan ben je nog niet 100% veilig, ik kan voorbeeldjes geven van situaties waarbij men phalanx ontwijkt door vloot weg te sturen met deploy en te recallen zodat ie terug arriveert net voor de vijand aankomt ;)

Maar dit is nog niet echt iets om je nu zorgen over te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben ook weer begonnen, maar er is 1 ding waar ik echt doodmoe van word en telkens blijf ik het verkeerd doen. Echt heel vermoeiend. Het gaat hierom:

Bij het inloggen moet je eerst een universum kiezen. Daar staat de 'cursor' standaard op, dus dan druk je op de END knop en dan ben je er. Vervolgens TAB je naar de username <vult username in> <TAB> <vult password in> TAB <ENTER>
En dan kom je weer op de startpagina.. en mag je je gegevens opnieuw invoeren. :z Na het password zou de TAB moeten gaan naar "login", maar hij gaat naar "Startpagina". Zeer frustrerend.

Ik weet ook wel dat ik gewoon op <ENTER> moet drukken zonder TAB, dan gaat het wel goed, maar TAB <ENTER> moet ook gewoon werken. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
eerste raid gelukt:
De vloot levert 2158 metaal, 2158 kristal en 682 deuterium af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 17:36
Sfinx- schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:20:
Dat mag. Omgekeerd mag niet :) Daarmee bedoel ik: een sterkere speler mag grondstoffen zenden naar een zwakkere speler maar nooit omgekeerd, tenzij je aan het handelen bent.
Hmm... dat is vreemd... ik zou eerder zeggen andersom mag niet,daar de zwakke speler dan een voordeel heeft tov de andere zwakke spelers. waarom is dit gedaan dan?

Edit: is er niet iets dat je niet steeds in hoeft te loggen? dat je gewoon ingelogd blijft of automatisch inlogt bij elk bezoek?

[ Voor 12% gewijzigd door ChaosZ0ne op 22-12-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:17:
[...]

Hmm... dat is vreemd... ik zou eerder zeggen andersom mag niet,daar de zwakke speler dan een voordeel heeft tov de andere zwakke spelers. waarom is dit gedaan dan?
Zodat massa-allianties hun topspelers niet met bijvoorbeeld 100man naar hoge rangen kunnen pushen. (+/- 50 personen van de GoT alliantie in uni2 is eens om die reden gebanned geweest O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:24:
[...]

Zodat massa-allianties hun topspelers niet met bijvoorbeeld 100man naar hoge rangen kunnen pushen. (+/- 50 personen van de GoT alliantie in uni2 is eens om die reden gebanned geweest O-) )
En om afpersingspraktijken te voorkomen, zelfde regel zie je vaak terug bij dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie

Schapie

Bleh...

Sfinx- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:57:
Als je dus voor een serieuze hit gaat op een actieve speler is het dus best als je hem kan phalanxen of tenminste iemand weet die het voor je kan doen ;) En dan ben je nog niet 100% veilig, ik kan voorbeeldjes geven van situaties waarbij men phalanx ontwijkt door vloot weg te sturen met deploy en te recallen zodat ie terug arriveert net voor de vijand aankomt ;)

Maar dit is nog niet echt iets om je nu zorgen over te maken :P
Dat had ik nog maar even buiten beschouwing gelaten. ;)
Voordat de eerste maan in deze uni te vinden is duurt denk nog wel een maand of twee.

* Schapie gaat eerst eens sparen voor impulsmotor 3. Dan kan je namelijk kolonisatie schepen bouwen en meer planeten betekend meer grondstoffen.
Benodigd: Metaal: 8.000 Kristal: 16.000 Deuterium: 2.400
Productie tijd:6u 0m

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik wil ook naar impulsmotor 3, maar ik heb net pas m'n onderzoekslab gebouwd :P

Tot hoe ver heb jij je metaal/kristal/deut heb jij, voordat je zo ver bent? Ik zit nu op 7/5/3

Dividend for Starters

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste