No one can predict the market! - Who the hell knows!
* Snowwie weet er inderdaad alles vanaf. Maar het ligt toch iets anders. MEGAverdedigingen hebben geen zin, een beetje verdediging hebben om je grondstoffen relatief veilig te houden kan nooit geen kwaad. Bijvoorbeeld 1000 kleine lasers en 20 plasma's per kolonie is meer dan zat. Dan kun je zo tot 1 miljoen grondstoffen laten liggen.Anoniem: 147126 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:37:
Verdediging is imho redelijk nutteloos in dit spel. Er is bestaat namelijk geen verdediging die niet gecrashen kan worden. (Demonfreak weet er alles van)
Ja, maar zodra ze zelf weer meer dan 5000 punten hebben verdwijnt de beginnersbescherming, of jij nu 10.000 of 10 miljoen punten hebt.MM schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:15:
Helaas gaan ze na een tijdje vanzelf de beginnersprotectie in (zodra je 5x zoveel punten als ze hebt kun je ze niet meer aanvallen).
Zie technologie, je kunt later in het spel een Terravormer bouwen. Per niveau kun je dan 5 velden genereren. Na niveau 4 of 5 wordt dit wel redelijk onbetaalbaar en heb je ook bergen energie nodig. Dus als je kolonies gaat bouwen, zorg dat ze minimaal 150 velden, 160 velden aanbevolen en 170 velden of meer is ideaal. Richt je kolonieschepen zoveel mogelijk op planeten 4,5 en 6.Heb ook nog een vraagje, kan je er ook land bij krijgen. Mijn planeet heeft zo'n 170 velden waar er al 30 van in gebruik zijn. Mocht ik richting de 150 komen zijn er dan ook gebouwen beschikbaar die mij in staat stellen om nieuwe grond bij te bouwen?
edit: heb je nu al een kolonie dan? zo ver ben ik nog niet eens..
[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 22-12-2006 20:29 ]
Anoniem: 119987
Wil ik ook graag en kan hem eigenlijk al onderzoeken, np. Maar de kosten zijn nog steeds 20.000/10.000/10.000 toch?Schapie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:12:
[...]
gaat eerst eens sparen voor impulsmotor 3.[/me] Dan kan je namelijk kolonisatie schepen bouwen en meer planeten betekend meer grondstoffen.
[...]
Nu valen die eerste 2 wel mee, dagje sparen maar voordat je een keer 10000 deut hebt ben je wel ff verder, en de punten ben je ook direct weer kwijt zodra je een kolonie heb. Ik heb maar besloten om tot begin volgend jaar te wachten, dan ben ik beter in staat om zulke grondstofhoeveelheden te verdedigen en een nieuwe planeet enorm snel op te bouwen.
wat houdt dit precies in? dat ze een spionage sateliet hebben gestuurd?
ben nou overigens al redelijk goed bezig denk ik zo zelf...10/9/6 geloof ik maar die solarplants worden nu echt belachelijk duur

maja we gaan gewoon vrolijk verder
Ja je bent bespioneerd door die gast. Contraspionage zegt wat over de kans dat jij de sattelieten opmerkt en vernietigd. Hiervoor heb je zelf sattelieten en een vloot nodig. Vernietigen kan echter nooit voor de 'scan' dus zien doen ze je toch.Deathscythehell schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:06:
Een buitenlands vloot van planeet thuis planeet [1:358:8] werd opgemerkt bij je planeet Jita V [1:348:4]. Kans op contra espionage: 0 %
ben nou overigens al redelijk goed bezig denk ik zo zelf...10/9/6 geloof ik maar die solarplants worden nu echt belachelijk duuren je hoeft maar 2-3 mijnen te bouwen of wat en je moet alweer een nieuwe bouwen of eerder....
ohwja, fusiecentrale is deel 2 van je antwoord, wel een beetje oppassen met het deut verbruik maar daarna zijn solars wel weer een beetje te doen.
Hier nog wel een vraag over.
1 satteliet is grondstoffen
2 sattelieten is vloot en grondstoffen
3 sattelieten is vloot, verdediging en grondstoffen
etc.
maar laatst scande ik iemand met 3 sattelieten en kreeg alleen zijn grondstoffen te zien, 6 sats werkte dan wel weer maar met wat minder plesante gevolgen overigens
Kortom hoe werkt dit? welke factor heeft nog meer met het 'scanbereik' te maken?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 22-12-2006 23:43 ]
BMW 535D
Waar haalt iedereen de tijd vandaan?
Ik kon alleen 's avonds een beetje spelen en in het weekend . Na het uitgaan kon je goed raiden.
Overdag speel ik niet want dan ben ik aan het werk.
Is iedereen nog student die dit speelt of moet je gewoon geluk hebben om je vloot heel te houden?
meteen aangemeld bij got ii trouwens
[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 23-12-2006 11:26 ]
idd ja, lang verhaal waarom het geen got is, staat een paar pagina's terug.Coldcat schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:31:
Is GoT II de officiële GoT alliance nu?
Heb nu niet zoveel te doen dus zit er wat meer achter dan nodig maar normaal moet je het wel met een half uurtje per dag afkunnen. Zorgen dat je goed je fleet saved (pagina terug bovenaan) zorgt ervoor dat je je vloot heel houdt en je steekt er gewoon net zoveel tijd in als je wilt, je zal niet in de top 100 komen met een uurtje per dag maar kan wel gewoon lekker meespelen. In het begin is het misschien een beetje zoeken en wennen maar als je eenmaal een plan hebt en je weet hoe alles werkt ben je zo klaar.Cramthabam schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:01:
Ik ben ook maar eens weer begonnen maar ik wou wel eens een ding weten.
Is iedereen nog student die dit speelt of moet je gewoon geluk hebben om je vloot heel te houden?
en commander abbo is natuurlijk erg handig met queus en bouwtijd enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 23-12-2006 12:12 ]
Ik kijk al flinke tijd mee op dit forum
There's only one SUPERBIG!
Het GoT-imperium heeft meermaals aangetoond dat wij eender welke verdediging kunnen slopen, het is te zien hoe zwaar iemand gehaat wordt. Is het dan de moeite waard om een massale wareffort op te zetten en iemand tot in verdoemenis te bombarderen?Snowwie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:24:
* rapture weet er inderdaad alles vanaf. Maar het ligt toch iets anders. MEGAverdedigingen hebben geen zin, een beetje verdediging hebben om je grondstoffen relatief veilig te houden kan nooit geen kwaad. Bijvoorbeeld 1000 kleine lasers en 20 plasma's per kolonie is meer dan zat. Dan kun je zo tot 1 miljoen grondstoffen laten liggen.
Beetje verdediging om kosten/baten van de aanvaller laag te houden is handig. Als je een miljoen grondstoffen ziet liggen, daarvan kan je 500k meenemen en je vloot loopt schade van meer dan 500k, dan ga je niet langs.
De buren snuffelen ff aan jou en ze zien waarschijnlijk alles. Afhankelijk van de spionagetechnologie kan je meer of minder zien. Als ik met spiolvl 13 aan iemand met spiolvl 8 snuffel, dan krijg ik alle details. Maar ik zal meer moeite hebben om iemand met spiolvl 12 succesvol te spioneren. Meer sondes sturen help ook, maar hoe meer sondes, hoe meer kans ze ontdekt worden en neergehaald worden.Deathscythehell schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:06:
Een buitenlands vloot van planeet thuis planeet [1:358:8] werd opgemerkt bij je planeet Jita V [1:348:4]. Kans op contra espionage: 0 %
ben nou overigens al redelijk goed bezig denk ik zo zelf...10/9/6 geloof ik maar die solarplants worden nu echt belachelijk duuren je hoeft maar 2-3 mijnen te bouwen of wat en je moet alweer een nieuwe bouwen of eerder....
Ik wordt door de buren met rust gelaten, voordat ze iets opmerken, kan mijn phalanx/vloot in actie schieten en de buurt wordt gesloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 23-12-2006 12:28 ]
Ik zit al op 14/13/7 heb veel gestopt in m'n mijnen in het begin, maar beter eerst een paar raketlanceerders kunnen bouwen. Want ik was na 1 raid van iemand eigenlijk al die winst kwijt en ik was weerloos er tegen.PromWarMachine schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:35:
Ik wil ook naar impulsmotor 3, maar ik heb net pas m'n onderzoekslab gebouwd
Tot hoe ver heb jij je metaal/kristal/deut heb jij, voordat je zo ver bent? Ik zit nu op 7/5/3
Anoniem: 119987 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:11:
[...]
Wil ik ook graag en kan hem eigenlijk al onderzoeken, np. Maar de kosten zijn nog steeds 20.000/10.000/10.000 toch?
Nu valen die eerste 2 wel mee, dagje sparen maar voordat je een keer 10000 deut hebt ben je wel ff verder, en de punten ben je ook direct weer kwijt zodra je een kolonie heb. Ik heb maar besloten om tot begin volgend jaar te wachten, dan ben ik beter in staat om zulke grondstofhoeveelheden te verdedigen en een nieuwe planeet enorm snel op te bouwen.
Eventjes uit uni 1.Kolonisatie schip ( 1 beschikbaar )
Dit schip zorgt voor de mogelijkheid om te gaan waar nog niemand gegaan is om nieuwe werelden te koloniseren.
Benodigd: Metaal: 10.000 Kristal: 20.000 Deuterium: 10.000
Productie tijd:13m 50s
Er zijn drie factoren van belang, het aantal spionage sonde's dat je stuurt.Anoniem: 119987 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:41:
[...]
Kortom hoe werkt dit? welke factor heeft nog meer met het 'scanbereik' te maken?
Je eigen spionage techniek en dat van je te spioneren doelwit is van belang.
Ik spio nu in uni 11 met spiotech 2 meestal met 2 spiosonde's en uni 1 spio ik er met 6 tegelijk spiotech op 11.
Even quote van het ogame forum. (Alle formules zijn tevinden onder: OGame.nl » Vragen » Spel » )
Spionage sondes
Een spionage-rapport heeft 5 delen, die je kunt krijgen door een verschillend aantal spionage sondes te zenden:
- 1 Spionage sonde :toont resources
- 2 Spionage sondes :toont vloot
- 3 Spionage sondes :toont verdediging
- 5 Spionage sondes :toont gebouwen
- 7 Spionage sondes :toont onderzoek
Om voor het verschil in Spionage techniek niveaus te compenseren gebruik je :
(level spionage techniek vijand - level eigen spionage techniek)²
Wanneer je eigen spionagetechniek lager is dan dat van je tegenstander tel je de uitkomst van deze formule op bij het benodigde aantal sondes, wanneer je spionagetechniek hoger is dan dat van je tegenstander trek je de uitkomst af van het benodigde aantal sondes.
Wanneer je uitkomt op een negatief aantal is het sturen van 1 sonde voldoende.
Voorbeeld 1
Je wil volledig rapport: 7 Spionage sondes
Eigen spionage level 5 , spionage level vijand 10 : (10 - 5)² = 25
Je zend dus 25 + 7 = 32 Spionage sondes
Voorbeeld 2
Je wil rapport tot aan verdediging: 3 Spionage sondes
Eigen spionage level 10 , spionage level vijand 5 : (5-10)² = 25
Je zendt dus 3 - 25 = 1 Spionage sonde
No signature found
Deuterium: 3672 Energie: 753
Vloten
Klein vrachtschip 1
Kans op contraspionage:0%
Geen verdediging, speler staat nog niet in de rankings dus het is geen kolonie, hmm. Ik heb een tekort aan vrachtschepen wil ik deze leeg sleuren
Hoe vaak mocht je ook al weer achter elkaar aanvallen? 3x toch?
* wacco gaat ongeduldig wachten tot de vloot is afgebouwd (nog iets meer dan een half uurtje)
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
damn, plan het wel goed uit want na de eerste aanval zal die wel rl's gaan neerzetten. Maar als je het lukt ben je hopi rijk iig. Good find!wacco schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:36:
Metaal: 26737 Kristal: 19478
Deuterium: 3672 Energie: 753
Vloten
Klein vrachtschip 1
Geen verdediging, speler staat nog niet in de rankings dus het is geen kolonie, hmm. Ik heb een tekort aan vrachtschepen wil ik deze leeg sleuren
Hoe vaak mocht je ook al weer achter elkaar aanvallen? 3x toch?
* wacco gaat ongeduldig wachten tot de vloot is afgebouwd (nog iets meer dan een half uurtje)
There's only one SUPERBIG!
Ik hoop dat 'ie ze niet neerzet voordat de eerste aanval is gedaan. M'n vloot is nog ernstig in de kinderschoenen, en ik doe er wel een paar uur over om te arriveren. Genoeg tijd voor hem om de helft te spenderen aan rocket launchers. Tijd om dus een paar uurtjes heel erg nerveus te zijnAnoniem: 119987 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:49:
[...]
damn, plan het wel goed uit want na de eerste aanval zal die wel rl's gaan neerzetten. Maar als je het lukt ben je hopi rijk iig. Good find!
(en dan kan het ook nog zijn dat 'ie zelf een raid aan het doen is op het moment, want als hij al een vrachtschip heeft, heeft ie ook lg's waarschijnlijk

Ohja, zo zat het. Niet dat ik genoeg schepen heb om het te doen right now, maar goed om te weten voor laterMM schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:46:
Je mag per dag 3x aanvallen. Elke aanval mag maximaal uit 3 vloten bestaan die binnen een tijdsslot van een kwartier moeten arriveren (anders telt het als meerdere aanvallen). Je kunt dus 3x per dag 3 vloten vlak achter elkaar aansturen. Zo kan je steeds 87,5% van de grondstoffen jatten (50% + 25% + 12,5%).
[ Voor 38% gewijzigd door wacco op 23-12-2006 14:02 ]
Dat zijn de oude regelsMM schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:46:
Je mag per dag 3x aanvallen. Elke aanval mag maximaal uit 3 vloten bestaan die binnen een tijdsslot van een kwartier moeten arriveren (anders telt het als meerdere aanvallen). Je kunt dus 3x per dag 3 vloten vlak achter elkaar aansturen. Zo kan je steeds 87,5% van de grondstoffen jatten (50% + 25% + 12,5%).
* webfreakz.nl gaat maar eens nadenken om bij GoT II te komen
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik denk dat het een zware uni gaat worden aangezien er heel veel top spelers uit vorige unis aanwezig zijn.JappieR schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:44:
Ik ben ook begonnen in uni 11, speel ook alweer een jaar in uni 3. Ben benieuwt of dit een leuke uni word (moeten er wel meer mensen in komen dan de 5400 nu). Mijn eerst kolo schip heb ik vanavond in de planning en hoop ik morgenvroeg/vanacht op pad te kunnen sturen. Ik wacht even af hoe het in deze uni gaat en kom dan misschien wel bij de GoT alliantie
Time will tell
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Hoop niet dat deze game veel tijd gaat kosten.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Dat gaat het wel!!!!!!!! Zolang je maar in de gaten houd dat het niet teveel word.Onroptemraakle schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:13:
Ik ben ook begonnen met deze game (nog nooit gespeeld) en join op termijn ook de Got clan. Wil zelf eerst een beetje prutsen voordat ik join.
Hoop niet dat deze game veel tijd gaat kosten.
Greets
Amdboy1983 (commander optimise in uni8)
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
wow al een kolonie schip. Hoe kom je aan al die deut? Veel raiden weinig ontwikkelen?JappieR schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:44:
Ik ben ook begonnen in uni 11, speel ook alweer een jaar in uni 3. Ben benieuwt of dit een leuke uni word (moeten er wel meer mensen in komen dan de 5400 nu). Mijn eerst kolo schip heb ik vanavond in de planning en hoop ik morgenvroeg/vanacht op pad te kunnen sturen. Ik wacht even af hoe het in deze uni gaat en kom dan misschien wel bij de GoT alliantie
12-23 10:43:10 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet Get crushed [1:341:4] werd opgemerkt bij je planeet Jita V [1:348:4]. Kans op contra espionage: 0 %
12-23 16:30:48 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet Get crushed [1:341:4] werd opgemerkt bij je planeet Jita V [1:348:4]. Kans op contra espionage: 0 %
laat m maar komen zou ik zeggen
kl's en rl's had je volgens mij beter andersom kunnen doen, moet je maar eens uitrekenen met die combat sim. Ben iig gestopt met lasers voor nu.Deathscythehell schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:22:
nou ben wel in trek bij 1 bepaald iemand...
laat m maar komen zou ik zeggennet weer mn voorraad gespendeerd aan wat onderzoek en 8 kl en 3 rl
heb ik mooi wat puin te ruimen alsie komt en ik een recycler heb
Anoniem: 147126
Kleine lasers zijn veel beter, want raketlanceerders zijn vrijwel nutteloos tegen kruisers (snelvuur)Anoniem: 119987 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:48:
[...]
kl's en rl's had je volgens mij beter andersom kunnen doen, moet je maar eens uitrekenen met die combat sim. Ben iig gestopt met lasers voor nu.
Ik heb er 20Anoniem: 147126 schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:21:
[...]
Kleine lasers zijn veel beter, want raketlanceerders zijn vrijwel nutteloos tegen kruisers (snelvuur)
* Snowwie kan s'nachts rustig slapen
tja die kom je nog al lekker vaak tegen momenteel. Ik iig niet. Maar volgens speedsim maakt het niet zoveel uit, allebei hebben ze ongeveer 25 lf nodig om ze te vernietigen dus als je de kristal kan missen is het misschien wel beter ook. En ik kon de kristal niet missen want:Anoniem: 147126 schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:21:
[...]
Kleine lasers zijn veel beter, want raketlanceerders zijn vrijwel nutteloos tegen kruisers (snelvuur)
Kolonieschip in aanbouw!! nog een uurtje ofzo. Kolonie komt ongeveer 4 zonnestelsels verder, scheelt toch maar een uur met kv of je hem nou direct naast je zet of een stukje verder, of maak ik nu een enorme newb fout?
Is er nou geen enkele manier om te weten welke planeet ik het beste kan koloniseren, kan ik geen scan uitvoeren ofzo. Ik kan nu alleen men schip op pad sturen naar een specifieke locatie en heb geen flauw idee wat voor planeet ik krijg, ik dacht dat ik al eens een overzicht had gezien met een soort scan oid..
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 25-12-2006 13:57 ]
Beetje laat gelezen (rest van de reacties hierna ook nog niet gezien).Cramthabam schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:01:
Ik ben ook maar eens weer begonnen maar ik wou wel eens een ding weten.
Ik kon alleen 's avonds een beetje spelen en in het weekend . Na het uitgaan kon je goed raiden.
Overdag speel ik niet want dan ben ik aan het werk.
De één heeft er inderdaad veel meer tijd voor dan de ander. Ik draai wisselende diensten wat voor en nadelen heeft en het allerbelangrijkste, ik heb ook nog een gezin die mijn tijd vraagt. Dus heel erg veel tijd heb ik er ook niet voor.
BMW 535D
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
2414 Metaal, 2414 Kristal en 171 Deuterium
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Jep plaatsen 4,5 en 6 zijn de plaatsen met de beste kansen, maar dat wil niet zeggen dat je ook een goede planeet krijgt. * Schapie heeft vanmiddag een kolo van 64 velden gekregen.Anoniem: 119987 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:17:
[...]
Is er nou geen enkele manier om te weten welke planeet ik het beste kan koloniseren, kan ik geen scan uitvoeren ofzo. Ik kan nu alleen men schip op pad sturen naar een specifieke locatie en heb geen flauw idee wat voor planeet ik krijg, ik dacht dat ik al eens een overzicht had gezien met een soort scan oid..

Kolonies met >163 hebben de voorkeur. Voorlopig zal ik deze nog wel even houden en dan later opheffen en dan kan ik die gebruiken als ploffer als ik eens een keertje echt veel ga aanvallen.
Je kan ook kiezen voor planeet op 1,2 of 3 voor bijvoorbeeld graviton te doen of 13,14 of 15 als je een goede deut planeet wilt.
No signature found
Een zonne-energie centrale op lvl 11 kost nu aardig wat rescources terwijl een fusiereactor nog evenveel kost als een zonne-energie centrale op lvl 1. Ik ben alleen m900 k5160 d2580 om kwijt om een lvl 1 fusiereactor te bouwen.
EDIT
Zie net
Ik kom vaak tegen in FAQ dat je geen solar dingen moet bouwen omdat ze als eerste worden vernietigd?Anoniem: 119987 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:41:
ohwja, fusiecentrale is deel 2 van je antwoord, wel een beetje oppassen met het deut verbruik maar daarna zijn solars wel weer een beetje te doen.
Ik zit nu op 11/9/5/1. Wanneer moet ik eens gaan denken aan een vloot? Moet ik dan een vloot maken om te raiden, een recycler of gelijk een kolonieschip?
Nog 1 vraag
[ Voor 25% gewijzigd door Temraakle op 26-12-2006 17:51 ]
Onroptemraakle schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:40:
Is het slim om in het begin of ooit een fusiereactor neer te zetten?
Een zonne-energie centrale op lvl 11 kost nu aardig wat rescources terwijl een fusiereactor nog evenveel kost als een zonne-energie centrale op lvl 1. Ik ben alleen m900 k5160 d2580 om kwijt om een lvl 1 fusiereactor te bouwen.
EDIT
Zie net
[...]
Ik kom vaak tegen in FAQ dat je geen solar dingen moet bouwen omdat ze als eerste worden vernietigd?
Daarmee bedoelen ze solarsatelieten, het schijnt dat het daarmee wel meevalt maar ik zou deze niet bouwen, heb je simpelweg niet nodig. Gewoon fusiecentrale neerzetten en je hebt wel weer voor een korte periode genoeg. Let alleen wel op dat je jouw deut fabriek een beetje opwaardeert af en toe het kost tenslotte wel wat. En als die fusiecentrale weer duur wordt heb je weer genoeg mijnen om die 9000 metaal aan te kunnnen.
Ik zit nu op 11/9/5/1. Wanneer moet ik eens gaan denken aan een vloot? Moet ik dan een vloot maken om te raiden, een recycler of gelijk een kolonieschip?
recycler hoef je nog niet aan te denken, kolonieschip ook nog even niet maar als je echt wil dan kan dat over een weekje wel. Schepen moet je eigenlijk al hebben, gewoon 1 a 2 kv om de inactives langs te gaan en als je straks satelieten hebt kan je eens kijken wat voor de verdediging de buren hebben.
Nog 1 vraagals je geen spionage techniek heb kan je dan ook geen spionage aanval zien?
ja, maar de aanlooptijd van een spionage aanval duurt maar een minuut ofzo en je kan er toch niks aan doen. Volgens mij kan je wel zien dat je bespioneert bent ook al heb je niks staan, maar in dat stadium ben je meestal groen voor de grotere spelers dus kunnen ze je niet bespioneren.
De keyfactor is hier wederom jezelf niet interessant maken voor eventuele aanvallen, zodat ze je niet aanvallen en jij je satellietjes niet te rap kwijt geraakt. Uiteraard als je er een hele hoop hebt zullen ze nu of later wel eens door iemand gespot worden die zin heeft in wat extra kristal.
Als je gravitatie wilt researchen (wat je nodig hebt om springpoorten te bouwen op je manen) dan heb je een enorme hoeveelheid energie nodig (300.000) en kan je niet anders dan een hoop satellieten bouwen (zo ongeveer 8000). Hierbij hoef ik waarschijnlijk niet uitleggen hoe belangrijk het is om een zeer stevige verdediging te hebben om eventuele crashers af te schrikken.
Er zijn een tijdje geleden nieuwe spelregels ingevoerd waarin dit aangepast is, nu mag een planeet nog maar 6x per dag aangevallen worden, maar hoeven de vloten niet meer binnen een bepaalde tijd (een half uur was dat vroeger overigens) van elkaar te arriveren. Aanvallen met bijvoorbeeld een enkele spionagesonde (noodzakelijk om een puinveld te slaan) gelden ook gewoon als een volwaardige aanval!MM schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:46:
Mwah verdediging niet, wat meer van belang is, is dat je het snel doet. En daarmee bedoel ik dat je nano4 nodig hebt om het in 24 uur af te ronden. Beetje geluk en dat lukt dan welSfinx- schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:18:
Even over satellieten, geloof me die zijn wel erg handig, zeer goedkope energie (toch in een later stadium) maar het grote nadeel is dus dat ze inderdaad als eerste sneuvelen wanneer je aangevallen wordt. Kortom, satellieten zijn ideaal als je graag wat turtled (lees: een leuk verdedigingetje gebouwd hebt), en hoe je het ook draait of keert, dat doet iedereen wel op een gegeven moment op zijn thuisbasis.
De keyfactor is hier wederom jezelf niet interessant maken voor eventuele aanvallen, zodat ze je niet aanvallen en jij je satellietjes niet te rap kwijt geraakt. Uiteraard als je er een hele hoop hebt zullen ze nu of later wel eens door iemand gespot worden die zin heeft in wat extra kristal.
Als je gravitatie wilt researchen (wat je nodig hebt om springpoorten te bouwen op je manen) dan heb je een enorme hoeveelheid energie nodig (300.000) en kan je niet anders dan een hoop satellieten bouwen (zo ongeveer 8000). Hierbij hoef ik waarschijnlijk niet uitleggen hoe belangrijk het is om een zeer stevige verdediging te hebben om eventuele crashers af te schrikken.
Defence is nutteloos, het kost je grondstoffen (die je nuttiger had kunnen gebruiken voor die sats) en defence kan altijd gesloopt worden (hè Demonfreak
Graviton bedoelSfinx- schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:18:
Even over satellieten, geloof me die zijn wel erg handig, zeer goedkope energie (toch in een later stadium) maar het grote nadeel is dus dat ze inderdaad als eerste sneuvelen wanneer je aangevallen wordt. Kortom, satellieten zijn ideaal als je graag wat turtled (lees: een leuk verdedigingetje gebouwd hebt), en hoe je het ook draait of keert, dat doet iedereen wel op een gegeven moment op zijn thuisbasis.
Graviton heb je niet nodig voor sprongpoorten, maar voor sterren des doods.
Het sterkste en tevens langzaamste schip in het hele spel. En met langzaam bedoel ik ook echt langzaam, maar ideaal als je op den duur een enorme vloot hebt om te saven. Tevens zijn het ideale schepen om gravitonprojecten (de meestal ~8k sats) uit de lucht te knallen.
Over zonnesats, tja of je ze bouwt moet zelf weten. Ik bekijk gewoon hoevaak ik wordt aangevallen en of ik sowieso wordt aangevallen. In het begin zou ik er nog even meewachten, maar als je een aardige verdediging hebt hoef je niet zo bang tezijn dat je verliest. Fusiecentrale gebruik ik alleen maar om tijdelijke energie te korten optevangen.
Defence nutteloos noemen ben ik het niet mee eens, als je een maan hebt en geen zin hebt om iedere keer al je GS te saven enzovoort en je wilt het op je planeet laten liggen dan is een redelijke verdediging een must. Ik zie verdediging altijd als middel om je GS te beschermen.webfreakz.nl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:05:
[...]
Mwah verdediging niet, wat meer van belang is, is dat je het snel doet. En daarmee bedoel ik dat je nano4 nodig hebt om het in 24 uur af te ronden. Beetje geluk en dat lukt dan wel
Defence is nutteloos, het kost je grondstoffen (die je nuttiger had kunnen gebruiken voor die sats) en defence kan altijd gesloopt worden (hè Demonfreak).
De enige uni waar verdediging echt nutteloos is is uni10.nl en uni50.de alle twee speeduni's met verdediging naar puin. Dat het altijd gesloopt kan worden ben ik met je eens het zei door ipr's
No signature found
Misschien kom ik later bij jullie!
Mijn ingame naam is: swiffer
Kunnen de spelers ff hun ingame naam hier plaatsen die zich topspelers kunnen noemen en die zich al bewezen hebben...
[ Voor 113% gewijzigd door dieter87 op 27-12-2006 17:14 ]
Ik ben nu in het stadium beland waarin ik schepen wil gaan bouwen om wat te gaan raiden. Het probleem is alleen dat ik nog geen onderzoek heb gedaan in spoinage.
Als ik nu schepen op pad stuur doe ik het eigenlijk op goed geluk en moet ik hopen dat de tegenpartij geen of weinig defence heeft doen jullie dat ook zo? Moet ik dan een paar kleine vrachtschepen sturen met een paar licht gevechtsschepen?
Inactieven ben ik nog niet tegengekomen alleen één in vakantiemodus maar dan kan je ook niks mee

Maar als je toch moet wachten, dan zou ik het gewoon sturen. Beter iets dan niets.
ik heb het wel eerder gespeelt maar niet op hoog niveau.
HDD 6320 is LIeeev
heb al wel wat ervaring met ogame was leider van .g. in uni 8 deze is nu ontmanteld en account net 10 min heb ik daar opgezegt ik was (nie hoog maar toch top 500 player bijna 400
tot snel in uni 11 mede gotters :-) may we be strong.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
En als ik zo de verhalen lees wat er in uni 1 en 2 gebeurde...
Hoe groot achten jullie de kans dat jullie dat weer in uni 11 knn doen?? Ik wil wel meehelpen enkele grote te cracken!
metaal tot level 4
dan kristal mijn tot level 3
dan metaal level 5
kristal level 4
metaal level 6
deuterium tot level 3
Wat ik zelf beter vind werken is:
Metaal mijn tot level 5
Daarna energie maken tot je niet meer in het rood staat
Kristal mijn level 3
Deuteurium mijn level 1
Metaal mijn level 10
Kristal mijn level 7
En zo maar door, dat is hardstikke makkelijk en in het begin kan je al heel snel nieuwe dingen maken omdat je snel Metaal erbij hebt..
[ Voor 74% gewijzigd door Pimorez op 29-12-2006 10:14 ]

[ Voor 92% gewijzigd door Pimorez op 29-12-2006 10:14 ]
Ik werkte bij beide planeten gewoon dat standaard lijstje af en heb nooit echt een gebrek aan metaal gehad, is ook de grondstof die het best is te raiden. Maarja ieder zen tactiek he.Pimorez schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:30:
Wie is de leider van GoT II? Want ik heb zelf een alliantie en wil ff wat vragen..
metaal tot level 4
dan kristal mijn tot level 3
dan metaal level 5
kristal level 4
metaal level 6
deuterium tot level 3
Wat ik zelf beter vind werken is:
Metaal mijn tot level 5
Daarna energie maken tot je niet meer in het rood staat
Kristal mijn level 3
Deuteurium mijn level 1
Metaal mijn level 10
Kristal mijn level 7
En zo maar door, dat is hardstikke makkelijk en in het begin kan je al heel snel nieuwe dingen maken omdat je snel Metaal erbij hebt..
Voor de rest ben ik nu een beetje doelloos aan het mijnen bouwen, nog een kolonie kan ik ff qua tijd niet aan en ik moet ff een nieuw doel bedenken, misschien een kruiser in de lucht voor het nieuwe jaar, maakt het raiden opeens een stuk makkelijker.
Welke #1 plaats?Snowwie schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:44:
Tis wel steeds stuivertje wisselen he Sparkx op die nummer 1 plaats
Ik sta 217 -> swiffer
Even 1 tip, als je kolo kleiner is dan 150 kom je over een half jaar nogal wat ruimte te kort.
Maar even over de GoT alliantie, wie is nou de best geplaatste speler. Ik kan zo snel even niemand vinden die boven mij staat
@ dieter87 Zit jij wel in de GoT alliantie, ik zie PAG als alli tag. Ik heb even terug gelezen en zeg je zel dat je in PAG zit

[ Voor 16% gewijzigd door JappieR op 29-12-2006 20:51 ]
341 als grootste van de ali, Demonfreak zal me wel weer snel voorbij gaan daar niet vandieter87 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:23:
Wat is de best geplaatste GoT tot nu toe??
Ik sta 217 -> swiffer
Sodemieter, was even spannend. Kom net uit men werk en denk, ach ff snel pc aan voor ik ga douchen. Zie ik opeens dat ik over 3 minuten wordt aangevallen.. woohoo stress moment. Dus snel even wat gebouwen aanzetten en de rest in mijn kleine vloot. Uiteindelijk heeft die het volgende bereikt:
Hij steelt
590 Metaal, 188 Kristal en 1 Deuterium
En natuurlijk men spionage sondes pleite maarja dat overleven we wel. Hij had wel een flinke vloot meegestuurd dus verdedigen was niet aan te beginnen, nieuwe doel is dus kleine laser all the way en binnenkort een kruiser of wat binnen mijn vloten.
op een heel ander onderwerp. Onze grote vriend van de ali GoT heeft ook wat meer van zich laten horen:
dus.... hebben we hier nou te maken met een achterlijk kind wat helemaal niks met got te maken heeft of is het gewoon een lid die dit topic nog niet heeft ontdekt en alleen maar het beste bedoelt.=== Welkom bij de GoT alliantie. ===
GoT staat voor Gathering of Tweakers
Toetreden is alleen mogelijk als je actief lid bent van het GoT forum.
Leden: 1/20
Bondgenootschappen
Geen
Nap's
Geen
Oorlog
Geen
Deze alliantie is alleen bestemd voor mensen met een actief, bestaand account op GoT. Als je een aanvraag doet vermeld dan ook je GoT UserID! Je snel even bij ons aanmelden heeft geen nut, alle aanvragen worden gecheckt op aanmeldingsdatum.
Voor vragen, opmerkingen en eventuele NAP's en Allies kun je een voorstel op ons forum plaatsen, of contact opnemen met onze leider:
### GoTkiLLed. ###
Hij zit iig hier: 1:189:6, gotkilled
Zal hem eens een berichtje sturen met een verzoek voor wat extra info, tenzij de alliantie leider dat wil doen natuurlijk, ik doe iig niks tot morgenmiddag.
fijn dat jij vindt dat het goed isPimorez schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:21:
Naja, ik wil dus een vriendschap tussen GoT en DFJFF willen aanvragen. Ik zit in alle andere uni's waar ik speel in GoT dus wat mij betreft is het goed. Maar wat vinden jullie leider(s) hiervan? Graag reactie
Maar wat bedoel je met vriendschap, een alliantie of eerder iets richting een NAP?
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 29-12-2006 21:12 ]
heb al een paar keer een nieuw ww aangevraagd
Ik moest je nog accepteren, is bij deze gebeurd. Probeer nu nog maar eensDarkChylde schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:25:
doet de galaxy tool het? ik krijg de hele tijd wachtwoord verkeerd..
heb al een paar keer een nieuw ww aangevraagd
Had gisteren 'n kolonieschip gestuurd, 55 velden op positie 4

Nou, ehm wat is een alliantie dan? Want GoT II is een alliantie, DFJFF ook, dus ik snap dat niet helemaal, maar zegmaar als bondgenoten..Maar wat bedoel je met vriendschap, een alliantie of eerder iets richting een NAP?
nouja bij een alli denk ik er aan dat als jullie worden aangevallen wij moeten helpen, en daar heb ik heel weinig zin in. Bij een nap laten we elkaar gewoon met rust, dat is voor mij bespreekbaar maarja daar heb je nog weinig aan.Pimorez schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:54:
[...]
Nou, ehm wat is een alliantie dan? Want GoT II is een alliantie, DFJFF ook, dus ik snap dat niet helemaal, maar zegmaar als bondgenoten..
Ik heb me net geregistreerd. Ik ben benieuwd wat het precies is. Ik werk zelf in een call-center dus dit zijn de ideale spelletjes ervoor. (niet tijd gebonden)
Greetz,
Erik
ogame nickname dexter
Ik heb de go al een bericht gestuurd maar heeft iemand meer ervaring hiermee?
Hoe strikt wordt het bijgehouden 'maximaal 6 keer per 24 uur' en geldt het ook voor inactives? Want ik heb nu een soort pendeldienst tussen een paar planeten waarvan ik niet precies weet hoe vaak ik ze al heb aangevallen.JoetjeF schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:02:
Dat zijn de oude regelsJe mag nu een planeet maximaal 6x per 24 uur aanvallen, waves zoals met de oude regels bestaan niet meer.
Hoelang duurt het voordat ik de alliantie kan joinen want ik heb het donderdag volgens mij aangevraagd
Regel telt ook voor inactives en is vrij strict, pas dus goed op! Een keertje kan je je wel eens vergissen natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Sfinx- op 30-12-2006 16:38 ]
vroeger ook zoiets gespeeld (Imperial Conflict)
-niks-
Jij hier? \o/MLM schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:59:
ik heb me geregged, en een apply in de alliantie gedaan
vroeger ook zoiets gespeeld (Imperial Conflict)
Mijn eerste kolonisatie ging CRAP. Een of andere kloteplaneetje met 86 velden.

Heb het wel opgebouwd, maar zodra ik het me kan veroorloven een nieuw kolonisatieschip te bouwen, gaat deze weg. Ik bouw hem eigenlijk alleen op om de veel gebruikte buildorder te testen.
in IC bouwde je gebouwen met ~50 tegelijk ofzo, hier kost het tijd
-niks-
Don't worry. 163 is veel te weinigMLM schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:18:
mijn "begin" heeft 162, best veel zo te zien (ben nog niet eens op 20 velden)
in IC bouwde je gebouwen met ~50 tegelijk ofzo, hier kost het tijd
Ik kan iedereen aanraden om alle koloniën <200 velden gelijk te vernietigen, en er zeker niets in te investeren
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 31-12-2006 00:03 ]
Maar inderdaad, ik investeer ook niets in m'n planeet van 86 velden. Hoop wel dat ik morgen genoeg cash heb voor een nieuw schip en dat die planeet dan wel iets beter uitpakt...
Je bent er van op de hoogte dat je met een :4 en :5 planeet de grootste kans hebt op een grote planeet, en dat 1 2 3 14 en 15 bijna altijd kleine planeten worden?PromWarMachine schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:24:
Hij heeft het over z'n hoofdplaneet, die is altijd 163
Maar inderdaad, ik investeer ook niets in m'n planeet van 86 velden. Hoop wel dat ik morgen genoeg cash heb voor een nieuw schip en dat die planeet dan wel iets beter uitpakt...
Ik had begrepen :4, :5 & :6. Ben op #6 gaan zitten en dat is dus slecht afgelopen.Anoniem: 147126 schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:58:
[...]
Je bent er van op de hoogte dat je met een :4 en :5 planeet de grootste kans hebt op een grote planeet, en dat 1 2 3 14 en 15 bijna altijd kleine planeten worden?
Beetje overkill wat je daar zegt, alles wat boven de 160 velden is kun je gewoon houden. Je kunt later met de Terraformer ook nog een hoop doen, en geloof me, op een bepaald moment bouw je gewoon geen hogere mijnen. Ik heb in uni 8 al metaalmijn niveau 30 en kristal mijn niveau 25, allemaal op een 161 velden planeetje (waarvan ik nu nog 2 velden over heb), maar nog geen Terraformer heb gebruikt.Anoniem: 147126 schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:03:
[...]
Don't worry. 163 is veel te weinig
Ik kan iedereen aanraden om alle koloniën <200 velden gelijk te vernietigen, en er zeker niets in te investeren
Afhankelijk van je speelstijl zou ik,
als ik een raider was alle kolonies < 140 velden zowiezo schrappen.
als ik een mixer was alle kolonies < 150 velden schrappen.
en als je miner/turtler bent alle kolonies < 160 velden schrappen.
Mijn main:Snowwie schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:17:
[...]
Beetje overkill wat je daar zegt, alles wat boven de 160 velden is kun je gewoon houden. Je kunt later met de Terraformer ook nog een hoop doen, en geloof me, op een bepaald moment bouw je gewoon geen hogere mijnen. Ik heb in uni 8 al metaalmijn niveau 30 en kristal mijn niveau 25, allemaal op een 161 velden planeetje (waarvan ik nu nog 2 velden over heb), maar nog geen Terraformer heb gebruikt.
Afhankelijk van je speelstijl zou ik,
als ik een raider was alle kolonies < 140 velden zowiezo schrappen.
als ik een mixer was alle kolonies < 150 velden schrappen.
en als je miner/turtler bent alle kolonies < 160 velden schrappen.
Dat zijn dus al 30 velden geterraformed, 5 extra velden zou me kosten:12800 km ( 190 / 193 velden )
Kristal: 3.200.000 Deuterium: 6.400.000 Energie: 64.000
Niet echt reeël dus om nog verder uit te breiden. Vooral de energie is een pain in the ass voor een :12 planeet (véél zonnesats voor 64k energie)
Al mijn koloniën ben ik nu ook richting 180 velden aan het bouwen, zonder terraformers gelukkig omdat het grote planeten zijn. 160 is gewoon te weinig
Het is veel handiger om in het begin even een paar extra kolonieschepen te kopen tot je grote planeten hebt, dan in de toekomst een volle 140 velden planeet te vernietigen wat je miljoenen gaat kosten...
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 31-12-2006 03:12 ]
Ik zie 160 velden ook als het minimum, ik heb ze liever ook groter, het liefst groter dan 180 velden. Met Terravormer niveau 4 heb je dan een planeet van 200 velden en 200 velden heb je niet gauw vol.Anoniem: 147126 schreef op zondag 31 december 2006 @ 03:01:
[...]
Mijn main:
[...]
Dat zijn dus al 30 velden geterraformed, 5 extra velden zou me kosten:
Kristal: 3.200.000 Deuterium: 6.400.000 Energie: 64.000
Niet echt reeël dus om nog verder uit te breiden. Vooral de energie is een pain in the ass voor een :12 planeet (véél zonnesats voor 64k energie)
Al mijn koloniën ben ik nu ook richting 180 velden aan het bouwen, zonder terraformers gelukkig omdat het grote planeten zijn. 160 is gewoon te weinig
Het is veel handiger om in het begin even een paar extra kolonieschepen te kopen tot je grote planeten hebt, dan in de toekomst een volle 140 velden planeet te vernietigen wat je miljoenen gaat kosten...
Dat ligt eraan, op :4, :5 en :6 heb je maar ..% kans dat het zo groot wordt, het kan net zo goed zijn dat het een kleinere planeet wordt dan op :1 bijvoorbeeld..PromWarMachine schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:14:
[...]
Ik had begrepen :4, :5 & :6. Ben op #6 gaan zitten en dat is dus slecht afgelopen.
[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 31-12-2006 13:56 ]
Ik zit nu een beetje te prutsen in Excel maar dit werkt niet zo heel erg lekker, zijn er ook nog programma's voor?
Dit is trouwens wel een mooie vangst
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
11665 Metaal, 3336 Kristal en 0 Deuterium
Op zich niet zo'n probleem, maar ik had een vloot de deur uit gedaan, waarvan ik absoluut voor aankomst nog even moest scannen.
Toen ben ik in slaap gevallen, omdat ik toch niet kon spelen. Net logde ik weer in (en natuurlijk te laat voor de scan), ben ik kansloos afgeslacht.
Hopelijk zijn de raids van vannacht succesvoller, zodat ik die vloot snel weer kan rebuilden.
krijg je berichtje of zo?
Wel, afhankelijk van je spionage level tenminste. Helemaal in het begin weet je alleen dat er iemand aanvalt maar verder niets. Naarmate je level stijgt zie je het aantal schepen & uiteindelijk exact hoeveel van welk type.Pimorez schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:09:
Dan staat er als je inlogd een rode teks met de naam en planeet vanwaar diegene je aanvalt, als je je muis dan op vloten of vloot houd zie je met wat hij je aanvalt..
Fleetsaven is het magische woord daarvoor. Dus gewoon je vloot op aanvallen, puinruimen, transport zetten tot wanneer je weer terug bent. Zo gauw je recyclers hebt en je gaat niemand aanvallen heeft puinruimen de voorkeur. (Dit kan 'niet' gephalanxt worden, maar dat is nu nog niet aan de orde.)DarkChylde schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:56:
helder, dacht al zoiets.. maar de laatste keer dat ik aangevallen werd was ik niet online
No signature found
maar die gast kan ik 'goed' bespioneren.... hoe stuur ik meerdere sonde's??
vanaf
01-02 20:05:20 Vloot beheer Spionage rapport van The Bounty Hunter []
Grondstoffen op The Bounty Hunter [] op 01-02 20:05:20
Metaal: 46099 Kristal: 24783
Deuterium: 9218 Energie: 1470
edit:
berichtje gestuurde, met de vraag wat hij van plan was...
en vloot is weg

[ Voor 11% gewijzigd door DarkChylde op 03-01-2007 11:36 ]
Kan je in opties instellen, bij mij staat die standaard op 3.DarkChylde schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:08:
hoe stuur ik meerdere sonde's??
Grondstoffen op The Bounty Hunter [#:###:#] op 01-02 20:39:21
Metaal: 47014 Kristal: 25391
Deuterium: 9307 Energie: 1470
Vloten
Klein vrachtschip 7 Licht gevechtsschip 4
Zwaar gevechtsschip 1 Spionage sonde 4
Verdediging
Raket lanceerder 10 Kleine laser 10
Grote laser 7
Euh, dat is anders wel totaal verkeerdSchapie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:00:
[...]
Zo gauw je recyclers hebt en je gaat niemand aanvallen heeft puinruimen de voorkeur. (Dit kan 'niet' gephalanxt worden, maar dat is nu nog niet aan de orde.)
Dit als je fleesavet vanaf een planeet natuurlijk. Zodra je een maan hebt is het inderdaad ideaal om naar een puinveld te saven vermits een maan niet phalanxable is. Zo kan je bijvoorbeeld ook een plaatsingsmissie naar een andere maan doen, zonder die terug te roepen. Maar eenmaal dat je een grote vloot hebt bouw je best ook een ster des doods zodat je naar je eigen puinveld kan saven aan lage snelheid (op 10% duurt het dan 7u30min ongeveer in totaal, ideaal voor snachts of overdag tijdens het werk).
Nogmaals, dit alles is momenteel inderdaad nog niet belangrijk
Yep bedoelde ik ook, vandaar ook de haakjes.Sfinx- schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:30:
[...]
Euh, dat is anders wel totaal verkeerdAls je vanaf een planeet puin ruimt en iemand spot je vloot op zijn phalanx, kan hij je eenvoudig crashen bij de return van je vloot. Het enige wat onzichtbaar is op een phalanx is een plaatsings-missie die teruggeroepen is.
Dit als je fleesavet vanaf een planeet natuurlijk. Zodra je een maan hebt is het inderdaad ideaal om naar een puinveld te saven vermits een maan niet phalanxable is. Zo kan je bijvoorbeeld ook een plaatsingsmissie naar een andere maan doen, zonder die terug te roepen. Maar eenmaal dat je een grote vloot hebt bouw je best ook een ster des doods zodat je naar je eigen puinveld kan saven aan lage snelheid (op 10% duurt het dan 7u30min ongeveer in totaal, ideaal voor snachts of overdag tijdens het werk).
Nogmaals, dit alles is momenteel inderdaad nog niet belangrijk
Verder gaat het behoorlijk goed met mijn accountje. Wanneer ik GOT zal gaan joinen weet ik nog niet, vind het een beetje lullig voor m'n broertje om uit zijn alliantie te stappen terwijl ik de sterkste ben.
No signature found
Is er trouwens een IRC kanaal van Uni11? 4 en 5 hebben er wel eentje geloof ik.
edit:
huh, als ik nu kijk naar die ander melkweg, dan kan het en kost het niks.
maar kreeg net de melding, niet genoeg deut
[ Voor 27% gewijzigd door DarkChylde op 03-01-2007 13:50 ]
[ Voor 55% gewijzigd door JoetjeF op 03-01-2007 14:55 ]
euhm bij mij kon ik gister gewoon men melkweg bekijken met 2 deut. Nouja niet dat het boeit ofzo. Wel bagger natuurlijk dat het zoveel deut kost, over een maand zal het je wel niet meer boeien maar beetje unfair voor de kleine spelers, alhoewel ze dat ook wel weer een beetje tegen zichzelf beschermt.JoetjeF schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:26:
Eigen melkweg kost geen deut, elke andere kost 10 deut. Het vreemde is trouwens dat je wel iets deut op voorraad moet hebben om je eigen melkweg te zien, ondanks dat het geen deut kost.