maar zij weten helemaal niet wat voor systeem ik heb?Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:07:
[...]
Waarom zou een developer geen pakketje maken? Zij weten hoe de software werkt. Zij weten precies welke dependencies er zijn. Ik zie een modern package systeem als volgt voor me:
En wat nou als dat packaging formaat helemaal niet handig is? Het zou bijvoorbeeld het hele idee vak klik packages onhaalbaar maken. Je maakt met zoiets je hele ecosysteem minder flexibel, en dat is nu juist de kracht van het open source development model.Er is 1 dominant packaging formaat.[...]
Ik denk overigens wel dat tools zoals de Novell buildservice het extreem veel makkelijker zullen maken om packages te maken voor verschillende distro's.
Laat die ISVs maar gewoon 1 formaat kiezen, whatever het ook is. In dat ene formaat zit normaal gesproken alle info, welke bestanden erin zitten, welke dependencies erin zitten, en welke scripts er nog gedraaid moeten worden. De maintainer van mijn distro kan met die info daarvan een package maken wat weer perfect in mijn systeem past.
Dat is alles wat een package is, het beschrijft gewoon precies op welke manier het filesysteem veranderd moet worden, welke bestanden toegevoegd moeten worden en welke gewijzigd. Door de eenvoudige maar krachtige opzet van unix is dat heel makkelijk te porten naar een andere distro. Ik maak met portage in feite ook zo vaak packages voor mijn systeem van rpms of debs. Gaat prima.
Echt, dat die packages zo'n probleem zouden zijn voor ISVs is echt een slap excuus om een heleboel gebruikers te kunnen negeren.
It sounds like it could be either bad hardware or software