May Lyssa aid you
Hey bedankt. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan. Met de clone en heal tools heb ik de druppel verwijderd. De hart vorm heb ik met de liquify tool gemaakt. De kleur kan je op meerdere manier veranderen. Ik heb een nieuwe laag gemaakt, deze gevuld met geel en de blending option veranderd.
Dit had ik ook. Echt 3-4 keer opnieuw gekeken, is er idd niet uit te halen.WhiteViper schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:42:
ik haal uit je logo niet echt de ''i'' van Pixxy... mischien dat je dat iets duidelijker zou kunnen maken?
Verwijderd
Misschien kun je inderdaad beter wat doen met de 2 X'en dan met de I.ZypherNL schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:50:
We moeten voor webtechnologieen 1 binnenkort een showcase portfolio maken dus heb ik alvast een beginnetje gemaakt
[afbeelding]
mss het perspectief wat veranderen dat het puntje op de i wat kleiner oogt dan het balkje van de 'i'WhiteViper schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:42:
ik haal uit je logo niet echt de ''i'' van Pixxy... mischien dat je dat iets duidelijker zou kunnen maken?
Iedereen kan dit effect binnen zo'n 5 seconden behalen in Photoshop, niet echt de moeite waard om te laten zien als je het mij vraagt.
Waarom staat er twee keer een \ als de naam maar één 'i' heeft?ZypherNL schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:50:
We moeten voor webtechnologieen 1 binnenkort een showcase portfolio maken dus heb ik alvast een beginnetje gemaakt
[afbeelding]
The devil is in the details.
voorbeeld : http://britton.disted.camosun.bc.ca/metamorphoseIII.jpg
Ik ben daar plaatjes voor aan het verzamelen, dus input is zeer welkom!
maar mijn hoofdvraag hierbij is. In welk grafisch programma kan ik dit het beste doen. ik ben het meest bedreven in Photoshop, maar als het op schaal, en nauwkeurigheid aankomt, kan ik dan niet beter iets anders proberen?

Als het goed is moet dit deze layout gaan werken zonder te veel problemen

Ik zou zeggen, ga eens met Illustrator aan de slagHyperTrophy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:19:
Ik wil voor me zelf voor training en vermaak het escherlogo (metamorphose II) gaan namaken.
maar mijn hoofdvraag hierbij is. In welk grafisch programma kan ik dit het beste doen. ik ben het meest bedreven in Photoshop, maar als het op schaal, en nauwkeurigheid aankomt, kan ik dan niet beter iets anders proberen?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
kijk je toch echt niet goed genoeg... zit echt wel wat meer in als alleen find edges hoorHahn schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:16:
[...]
Iedereen kan dit effect binnen zo'n 5 seconden behalen in Photoshop, niet echt de moeite waard om te laten zien als je het mij vraagt.
zat er al stiekem aan te denken.DarkX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:39:
[...]
Ik zou zeggen, ga eens met Illustrator aan de slagDit lijkt me nl. meer een vectorklusje.
Tips qua werkwijze?

Dit is het grootste materiaal wat ik kon vinden tot nu toe..
zal wel een wekenproject zijn, maar heb er wel zin in.
het maakt niet uit wat er in zit... feit is dat het voornamelijk filters zijn en er verder niet is nagedacht over compositie of wat dan ook... die mensenmassa is veel te dominant... volgens mij kan je dat stuk veel beter uitvlakken met een zwart wit overgang die in de plaat past... anyway, niet heel gek dat er gezegd wordt dat het een werkje is dat het niet waard is om te tonen omdat het heel opzichtig filters zijn, je kunt ook op creatieve manieren filters gebruiken in een ontwerp waar over nagedacht is...WhiteViper schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:45:
[...]
kijk je toch echt niet goed genoeg... zit echt wel wat meer in als alleen find edges hoor
Als ik jou was zou ik het coming soon weghalen. Dat is zo een lege verkoop term aan het worden. Ik zelf word er niet echt door getriggerd om weer terug te komen.ZypherNL schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:50:
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Poeh eh tips... Teken je figuren met de pen tool, probeer met patterns te werken voor de arceringen, zorg dat je duidelijke lagen en groepen hebt. Werk eventueel in stukken met overtrekken, want ik denk niet dat illu zo'n grote afbeelding als basis in kan laden.HyperTrophy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:51:
[...]
zat er al stiekem aan te denken.
Tips qua werkwijze?
[afbeelding]
Verder eh.. tja, als je problemen hebt kan ik je wel tips geven, maar zo is het lastig
Wat ga je percies doen? Dat hele ding namaken als vector? Dat is wel héél vet, ff laten drukken bij een drukker en heb je een zeer mooie poster voor in de kamer.HyperTrophy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:51:
[...]
Tips qua werkwijze?
[afbeelding]
Verwijderd
hier een link naar de pagina:
hij is nog niet af maar hier is ie
Idd ik wil hem helemaal gaan namaken. Of het gemakkelijk in vector kan weet ik nog niet, maar ik ga dat wel zeker proberen. En ik ga nog kijken hoe ik het kan toepassen, ik zit er aan te denken een strook van 40cm op mn wand te plakken... maar eerst maar eens maken.EVILSalami schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:37:
[...]
Wat ga je percies doen? Dat hele ding namaken als vector? Dat is wel héél vet, ff laten drukken bij een drukker en heb je een zeer mooie poster voor in de kamer.
Ik ga idd in stukken aan het werk. En juist daarom ga ik niet eerst aan een ander werk van escher beginnen, deze panorama heeft juist ook makkelijke stukken, waardoor je vanzelf de leercurve betreedtDarkX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:29:
[...]
Poeh eh tips... Teken je figuren met de pen tool, probeer met patterns te werken voor de arceringen, zorg dat je duidelijke lagen en groepen hebt. Werk eventueel in stukken met overtrekken, want ik denk niet dat illu zo'n grote afbeelding als basis in kan laden.
Verder eh.. tja, als je problemen hebt kan ik je wel tips geven, maar zo is het lastigProbeer evt. eerst een van zijn kleinere metamorfoses? Learn to walk before you run
Ik zal zo nu en dan wel eens een wipje posten
Cool! OpenSource Vector?HyperTrophy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:19:
[...]
Idd ik wil hem helemaal gaan namaken. Of het gemakkelijk in vector kan weet ik nog niet, maar ik ga dat wel zeker proberen. En ik ga nog kijken hoe ik het kan toepassen, ik zit er aan te denken een strook van 40cm op mn wand te plakken... maar eerst maar eens maken.
Ik zou het zelf wel willen maken, maar heb niet mega veel tijd...
haha open source weet ik nog niet hoor.EVILSalami schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:13:
[...]
Cool! OpenSource Vector?Zo'n poster zou wel tof staan in mijn kamer... hehe
Ik zou het zelf wel willen maken, maar heb niet mega veel tijd...
qua tijd, ach ja tijd zat in de avonduurtjes. het lijkt me geen ontwerp wat gaat vervelen, gezien de diversiteit van de schets.
Dit lijkt me zo vet! ik zou je zeker wel willen helpen als ik de tijd had. Anyway, zoals anderen ook al eerder zeiden, Illustrator lijkt een goede keuze voor deze klus. SuccesHyperTrophy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:19:
Ik wil voor me zelf voor training en vermaak het escherlogo (metamorphose II) gaan namaken.
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:04:
ik ben vandaag even bezig geweest met een nieuwe layout voor de site, ik denk ook dat ik deze houdt.
hier een link naar de pagina:
hij is nog niet af maar hier is ie
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Let niet op z'n linker arm, ik heb net de 'cape' los van zn lichaam gehaalt, en er een aparte layer van gemaakt
[ Voor 26% gewijzigd door mimic op 13-09-2007 13:50 ]
Misschien intressant: http://www.tess-elation.co.uk/index.htm . Daar is een kopje "How Escher Did..."HyperTrophy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:51:
[...]
Tips qua werkwijze?
[afbeelding]
Nee, het is nogsteeds verschrikkelijk..
Wat voegt deze afbeelding toe aan dit topic ?
Het is een plaatje van een vrachtwagen en een layout die behoorlijk lame is door de hoekige eenvoud..
ziet er érg goed uit!Blaise schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 02:01:
[afbeelding]
Nieuwe layout van mijn CMS. Vooral eenvoud, gebruiksvriendelijkheid en consistentie in kleur/betekenis heeft een belangrijke rol gespeeld bij het ontwerp.
Graag kritiek!
Ik heb echter nog wel een paar tips / vraagjes:

Pagina navigatie:
Misschien kan je dit makkelijker met pijltjes (<< en >>) aangeven o.i.d, geeft wat meer rust in de pagina. Verder kan je misschien wat filters aanmaken, zoals sorteren op of aantal posts per pagina, gewoon een klein dropdown-menu'tje, maar maakt het leven een stuk aangenamer!
Opties:
Ik neem aan dat dit dingen als delete / edit / namechange etc zijn, misschien kan je dit ook beter met icons doen? (zoals bij nieuw bericht, bovenaan de pagina). Dit is met een flinke omweg moet ik toegeven, of heb ik ongelijk?
Verder is de layout echt heel netjes gedaan, lekker strak en overzichtelijk, het lijkt een net geheel zo! zelf geschreven cms ook?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ik vind met tekst juist duidelijker. Misschien dat ik nog wel een icoontje van >> of << toevoeg, dat ga ik nog even bekijken.stevenP schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:44:
[...]
ziet er érg goed uit!Niet te druk, duidelijk en strak vormgegeven, nice work!
Ik heb echter nog wel een paar tips / vraagjes:
[afbeelding]
Pagina navigatie:
Misschien kan je dit makkelijker met pijltjes (<< en >>) aangeven o.i.d, geeft wat meer rust in de pagina. Verder kan je misschien wat filters aanmaken, zoals sorteren op of aantal posts per pagina, gewoon een klein dropdown-menu'tje, maar maakt het leven een stuk aangenamer!
Sorteren kan door op de kolom te klikken. Als je al op een kolom gesorteerd hebt, en je klikt nog een keer, wordt de andere kant op gesorteerd.
Je ziet het nu niet, maar er komen ook nog kolommen bij, zoals "auteur" en "status" (live/draft/future).
Aantal posts per pagina is een goede. Technisch is het ook al mogelijk, maar ik ben het eigenlijk vergeten tijdens het ontwerpen. Kan mooi tussen vorige/volgende en weergave.
Hier heb ik veel over nagedacht voordat ik het ging maken. Icoontjes die direct zichtbaar zijn geeft een enorme onrust, neemt veel ruimte in, en staat slordig. Ik heb van alles geprobeerd, naast elkaar, onder elkaar, met en zonder tekst. Het klopte gewoon niet voor mijn gevoel en het bleef irriterenOpties:
Ik neem aan dat dit dingen als delete / edit / namechange etc zijn, misschien kan je dit ook beter met icons doen? (zoals bij nieuw bericht, bovenaan de pagina). Dit is met een flinke omweg moet ik toegeven, of heb ik ongelijk?Wat je ook nog kan overwegen, is de knopjes of opties onderaan de pagina zetten, en een checkbox ("vinkje") bij alle posts zetten. Als je eentje aanvinkt en vervolgens op edit ramt, zal je deze gaan edit'en.
Voor de (mijn) rust en de ruimte zitten ze daarom in een dropdown. Ik zelf vind dit de mooiste oplossing zonder dat vorm de functie schaadt. Bij een mouseover zijn de opties gelijk zichtbaar met een icoontje + duidelijke omschrijving, en klikbaar.
Checkboxes om meerdere items tegelijk te bewerken heb ik ook over nagedacht. Maar in dit CMS is dat alleen zinvol voor wissen. Je kan namelijk niet meerdere items tegelijk bekijken of wijzigen. Daarom heb ik het weggelaten.
Bedankt voor je complimenten en suggesties!Verder is de layout echt heel netjes gedaan, lekker strak en overzichtelijk, het lijkt een net geheel zo! zelf geschreven cms ook?
Het is inderdaad een zelf geschreven CMS. Of meer een framework eigenlijk, waarop ik snel modules kan schrijven, en eerder geschreven modules kan uitbreiden of aanpassen.
Anyway, hier nog een werk van mij. Wordt een youtube/flickr achtig website die we voor school moeten maken. Ben er zo nog niet tevreden over.

Link
Verwijderd
ziet er al beter uit dan youtube, ik zeg opsturen naar googlemavi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:43:
Best wel rustig hier zo te zien![]()
Anyway, hier nog een werk van mij. Wordt een youtube/flickr achtig website die we voor school moeten maken. Ben er zo nog niet tevreden over.
[afbeelding]
Link
Allemaal iig erg netjes, ben zelf geen enorme fan van zwarte websites maar in jouw geval heb je het netjes opgelost en is het een keurige layout. Enige ding (en dat krijg je al snel) is dat het roze + het lettertype al snel een link met geenstijl met zich mee brengt, geen groot probleem gezien het internationale idee er achter maar je zou een kunnen kijken hoe oranje of lime zouden staan met een wat vriendelijker lettertype. iig zeer nette site, complimenten.
niks tegen zwarte websites, maar die standaard gradients in elk blok kan echt niet... wissel het af met gewoon fill colors... en zoek inderdaad een beetje een eigen stijl als je zoiets maakt...mavi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:43:
Best wel rustig hier zo te zien![]()
[afbeelding]
Link

Tips & reacties welkom
Ziet er wel netjes uit opzichDarkX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:06:
Zo, eindelijk eens de tijdelijke layout van onze website eruit gegooid voor een look die aansluit bij onze promo cd (zie een paar eerdere posts). Er moet nog wat getweakt worden hier en daar (tekst rechts sluit iets te krap aan e.d.), maar dit is dus hoe het er nu uitziet:
[afbeelding]
Tips & reacties welkom
/me heeft ook even op de site zelf gekeken
Je kan nog heel erg zien dat je voor de foto's en het gastenboek een standaard template hebt gebruikt, probeer hier nog wel wat de css van de verbouwen.. Het ziet er nu wel heel erg 'standaard' uit met een ander lettertype, rare borders en een ander kleurenpalet
Verder ziet het er best goed uit!
Hehehe, goed gezien, maar dat komt omdat ik ff ruzie heb met buggy CMS. Eerst moet die cms gedebugged worden wil ik die lettertypes kunnen fixenstevenP schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:26:
[...]
Ziet er wel netjes uit opzichIk zou wel de info van de upcoming Gig echt anders doen, zo valt het volledig niet op, dat is wel jammertjes..
/me heeft ook even op de site zelf gekeken
Je kan nog heel erg zien dat je voor de foto's en het gastenboek een standaard template hebt gebruikt, probeer hier nog wel wat de css van de verbouwen.. Het ziet er nu wel heel erg 'standaard' uit met een ander lettertype, rare borders en een ander kleurenpalet
Verder ziet het er best goed uit!
Dat van die next gig kan ik wel ff naar kijken. Thanks voor de complimenten verder
Je hebt wel gelijk. Ik vind ook dat het wel iets mist. Ik zal wat met de kleuren spelen en nieuwe dingen proberen. Tnx voor de feedbackTjeemp schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:54:
[...]
niks tegen zwarte websites, maar die standaard gradients in elk blok kan echt niet... wissel het af met gewoon fill colors... en zoek inderdaad een beetje een eigen stijl als je zoiets maakt...
[quote]ziet er al beter uit dan youtube, ik zeg opsturen naar google [/qoute]
Haha tnx
Dark, ik voel die kikker niet echt.. en het lettertype vind ik wat te kinderachtig.DarkX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:06:
Zo, eindelijk eens de tijdelijke layout van onze website eruit gegooid voor een look die aansluit bij onze promo cd (zie een paar eerdere posts). Er moet nog wat getweakt worden hier en daar (tekst rechts sluit iets te krap aan e.d.), maar dit is dus hoe het er nu uitziet:
[afbeelding]
Tips & reacties welkom
Ik neem aan dat het een rockbandje is ? Probeer wat destroyed lettertypes oid.
Zoiets ? (zelf lettertype wat aangepast)

Ik vind dat de gebruikte lettertypes wel goed bij het geheel passen. Daarnaast zijn de letters costum made.Shrien schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:54:
[...]
Dark, ik voel die kikker niet echt.. en het lettertype vind ik wat te kinderachtig.
Ik neem aan dat het een rockbandje is ? Probeer wat destroyed lettertypes oid.
Zoiets ? (zelf lettertype wat aangepast)
[afbeelding]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik niet dus.Rakkerzero schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:13:
[...]
Ik vind dat de gebruikte lettertypes wel goed bij het geheel passen.
Haha, daar ben je mooi een beetje laat mee. Ik heb P.I.G. al op Campzone 2005 ofzo verspreid (mm ja, maakdatum 23-07-2005): Promoot Illegale Games ... hmm, nu ik me bedenk, hij moet hier nog op m'n laptop staan. Even zoeken. Ik had geloof ik het mondje van het varken dichtgesoept zodat het leek alsof hij onschuldig floot.rstyled schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:28:
Jullie kennen het vast nog wel. Dat varken met die hippe bril op die duidelijk moet maken dat kopiëren slecht is. Antipiraterijsite B.I.G had dan ook een leuke afbeelding die ik een jaar of 1,5 geleden dan maar eens heb gesoept. Vond de bedoeling achter die site ook belachelijk.
[afbeelding]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik vind distorted best lelijk eigenlijk

Daarnaast, dit is ons logo, dat ga ik echt niet veranderen

Tips en reacties waren welkom, dus ik dacht ik probeer wat.DarkX schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:13:
[...]
Ik vind distorted best lelijk eigenlijk
Daarnaast, dit is ons logo, dat ga ik echt niet veranderen
Oh, sorry, zo bedoelde ik het ook weer nietShrien schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:06:
[...]
Tips en reacties waren welkom, dus ik dacht ik probeer wat.

Goed, om even inhoudelijk te reageren op dat distorted: het is misschien leuk voor een ruige rock/metal band, maar wij maken akoestische pop/rock liedjes en dan mag je wel een liever logo hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 30-09-2007 15:24 ]
Doet idd beetje denken aan comic sans achtige fonts. Voor de rest wel strakke layout.
Verwijderd
Ik dacht dus meer aan zoiets (te groot om direct te posten). Logo, naam en payoff moeten nog linksboven.
Wat denken jullie ervan?
Ziet er netjes uitVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 02:43:
Ben bezig met een website voor een cateraar. Is nu een zooitje met wat ze wel en niet allemaal leveren en dat je maar moet mailen of bellen voor meer info. Ik maak altijd een website die werkt (dus ook daadwerkelijke conversie) maar vind dit thema (eten, culinair) erg lastig.
Ik dacht dus meer aan zoiets (te groot om direct te posten). Logo, naam en payoff moeten nog linksboven.
Wat denken jullie ervan?
Waar je wel aan moet denken is de dynamica, een graphic zoals bovenaan die pagina moet iedere keer opnieuw gemaakt worden, dat kan niet zomaar dynamisch gegenereerd worden..
Ook de afgeronde hoekjes bij je "meer vragen?" en "opties bij dit buffet" zijn een ramp dynamisch te maken.. Misschien als je het een fixed formaat houd, dan is het geen probleem, maar ook dit is érg lastig!
Dan nog 1 puntje, zorg voor strakke lijnen binnen je site! Als je het menu'tje helemaal door laat lopen tot rechts, dat "contact" gelijk staat aan de buitenranden van die "opties bij buffet"-vakjes..
Verder ziet het er netjes en verzorgd uit!
[ Voor 17% gewijzigd door stevenP op 04-10-2007 09:14 ]
Mij vallen een paar dingen direct op als de site bekijk.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 02:43:
Ben bezig met een website voor een cateraar. Is nu een zooitje met wat ze wel en niet allemaal leveren en dat je maar moet mailen of bellen voor meer info. Ik maak altijd een website die werkt (dus ook daadwerkelijke conversie) maar vind dit thema (eten, culinair) erg lastig.
Wat denken jullie ervan?
Zie afbeelding:

1) Deze afstand aan de linkerkant van de content is prima. Niks aan doen.
2) Waarom is deze afstand ineens een stuk groter dan de afstand in punt 1??? Gewoon hetzelfde maken, staat veel mooier.
3) Wat gebeurd er met deze afstand? nog plannen mee?? Anders gewoon de menu balk tot einde door laten lopen (lichtegrijze tekst gewoon weer mee laten rechts uitlijnen).
4) Wat ga je met de header doen?? Een leeg wit vlak is natuurlijk niet mooi om naar te kijken. Maak bijv. een flash animatie van verschillende foto's van gerechten enzo.
5 + 6) Waarom deze vage vlakken? Oftewel, waarom zijn "opties bij dit buffet" en "Heeft u vragen" op zo'n rare hoogte geplaatst??? IK zou ze gewoon of bovenaan alignen of eventueel onderaan alignen, maar niet halverwege.
IK denk dat je verder de smaak van het webdesignen wel goed te pakken hebt. Let er wel op dat als je aparte lettertypes wilt gebruiken je of de tekst in een afbeelding moet zetten of sIFR kan/moet gebruiken wil het goed overkomen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Voortaan toch maar een stramien maken voordat ik beginRakkerzero schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:13:
[...]
Mij vallen een paar dingen direct op als de site bekijk.
Zie afbeelding:
[afbeelding]
1) Deze afstand aan de linkerkant van de content is prima. Niks aan doen.
2) Waarom is deze afstand ineens een stuk groter dan de afstand in punt 1??? Gewoon hetzelfde maken, staat veel mooier.
3) Wat gebeurd er met deze afstand? nog plannen mee?? Anders gewoon de menu balk tot einde door laten lopen (lichtegrijze tekst gewoon weer mee laten rechts uitlijnen).
4) Wat ga je met de header doen?? Een leeg wit vlak is natuurlijk niet mooi om naar te kijken. Maak bijv. een flash animatie van verschillende foto's van gerechten enzo.
5 + 6) Waarom deze vage vlakken? Oftewel, waarom zijn "opties bij dit buffet" en "Heeft u vragen" op zo'n rare hoogte geplaatst??? IK zou ze gewoon of bovenaan alignen of eventueel onderaan alignen, maar niet halverwege.
4. Ik denk niet dat er een header komt met plaatjes of een flash animatie. Ik probeer altijd de rust erin te houden en de content de aandacht te geven die het verdiend.
De afstand tot de content van boven gemeten is op dit plaatje veel te groot. Ik plaats denk ik linksboven het logo en de slogan en rechts de links sitemap, inloggen en een zoekveld.
Heeft sIFR nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld Google? Zoniet ga ik hier misschien wel mee werken.IK denk dat je verder de smaak van het webdesignen wel goed te pakken hebt. Let er wel op dat als je aparte lettertypes wilt gebruiken je of de tekst in een afbeelding moet zetten of sIFR kan/moet gebruiken wil het goed overkomen.
Gelukkig hoef ik de site niet zelf in elkaar te knutselenstevenP schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:11:
[...]
Waar je wel aan moet denken is de dynamica, een graphic zoals bovenaan die pagina moet iedere keer opnieuw gemaakt worden, dat kan niet zomaar dynamisch gegenereerd worden..
Ook de afgeronde hoekjes bij je "meer vragen?" en "opties bij dit buffet" zijn een ramp dynamisch te maken.. Misschien als je het een fixed formaat houd, dan is het geen probleem, maar ook dit is érg lastig!
De site wordt denk ik voor een groot deel statisch om te garanderen dat hij er altijd strak uit blijft zien.
Thanks voor jullie comments!!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 12:57 ]
Verwijderd
Background zijn 5 layers gebrushed met grunge brushes
Renders is van

En zo goed in photoshop ben ik niet
Plaatje is gelinkt naar big version

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 02:14 ]

Alleen ik weet niet goed meer welke versie het beste is. Ik ben er qua deze icon ff blind voor geworden. Ik ben benieuwd wat jullie er van denken? Welke versie zou jij kiezen en waarom? Ik heb zelf al wel een gedachte welke goed zou zijn en waarom. Let ook op de kleinere versies naast de groottere.
Dan blijft dus nummer 3 en 5 over. Als dan die 2 ga bekijken komt nummer 5 eigenlijk wat saai over. Dit komt omdat er op de achtergrond een verloop gebruikt is en deze komt niet voor in het ovaal waar php instaat. Hierdoor lijkt de ovaal niet helemaal af en niet bij de gebruikte stijl passen.
Nummer 3 blijft dan dus over. Deze vind ik dus eigenlijk het beste en het mooiste, ook als he geschaald is
Nope, sIFR (linkje) is een stukje flash waar je een lettertype inpakt. sIFR vervangt dan de door met speciale CSS-style aangegeven tekst met het ingepakte lettertype indien de browser Flash ondersteunt.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:54:
Heeft sIFR nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld Google? Zoniet ga ik hier misschien wel mee werken.
[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 06-10-2007 20:36 ]
Ik zou voor 5 gaan, lekker clean.HawVer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:15:
Ik ben bezig met iconen voor een applicatie en nu heb de volgende versies ontworpen:
[afbeelding]
Alleen ik weet niet goed meer welke versie het beste is. Ik ben er qua deze icon ff blind voor geworden. Ik ben benieuwd wat jullie er van denken? Welke versie zou jij kiezen en waarom? Ik heb zelf al wel een gedachte welke goed zou zijn en waarom. Let ook op de kleinere versies naast de groottere.
Eén van deze logo's zal op t-shirts worden afgedrukt voor de ploeg. Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor het logo met de vleugels. De ploeg daarentegen is meer te vinden voor het andere logo.
Ik ben benieuwd wat het afgeprinte resultaat op de t-shirts zal geven. Zouden bijvoorbeeld de gebruikte kleurgradiënten voldoende zichtbaar zijn ?
Op -en aanmerkingen zijn welkom.
(klikbaar)

@Arutha,
Ik kan me wel vinden in commentaar van je ploegleden. De reden dat je persoonlijk voor logo 1 gaat is waarschijnlijk dat hij vanuit grafisch oogpunt er interessanter en uitgebreider uit ziet. Ik vermoed dat je ook aan logo 1 het meeste werk besteed hebt. Logo 2 is eenvoudig en ziet er stoer uit. Voor mijn gevoel ziet logo 1 er niet helemaal 'compleet' uit. En dat gevoel krijg ik door o.a.
- De randen van het vaandel zijn niet echt af. Het geheel ziet er wat plat uit. Bijvoorbeeld een extra streepje aan de randen zou het geheel wat diepte geven?
- De zeven lijkt plat op de bal te liggen terwijl hij in logo 2 meer naar voren komt. De zeven in logo 2 staat er als het ware voor.
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar logo 2 omdat het gewoon net wat meer af lijkt.
/Edit
Eventueel zou ik de tekst nog wat groter maken. Die kan nog wel eens wegvallen op een zwart shirt.
[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 06-10-2007 22:13 ]
Ik zou voor de eerste gaan. Gewoon omdat het veel "gafer" eruit ziet
De eerste, no contest.
Hangt er wel vanaf op wat voor een kleur shirts het gedrukt word, dit op een zwart shirt gaat er niet uit zien.. rood zal mee vallen, het beste zal hij uitkomen op een wit shirt though..
De 2e zullen minder grafish aangelegde mensen leuker vinden denk ik, zoals gezegd simpel en stoer.
Maar zelf zou ik voor de 1e gaan. Erg goed gedaan, complimenten.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Precies zoals ik er over denk

(Is het een trend ofzo? ik wordt echt misselijk van al die gradients overal
----
@hierboven:
2e is veel makkelijker / in een oogopslag te zien. Die eerste is te veel, gebeurd te veel. En daar komt bij dat ik HawVer gelijk moet geven, 2 ziet er clean en 'af' uit, 1 kan op een of andere manier misschien nog wat aangevuld / verbeterd worden..
Precies. Gradients in logos is een no-go. Probeer met zo min mogelijk verschillende kleuren hetzelfde te maken. En dan niet dissolve gebruikenstevenP schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:32:
[...]
Precies zoals ik er over denkZeker op klein formaat worden gradients nog lelijker
(Is het een trend ofzo? ik wordt echt misselijk van al die gradients overal)
Geldt dat tegenwoordig nog, in deze multimedia- en internettijden?Rakkerzero schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:56:
[...]
Precies. Gradients in logos is een no-go. Probeer met zo min mogelijk verschillende kleuren hetzelfde te maken. En dan niet dissolve gebruiken

Twee grote Nederlandse merken trekken zich in ieder geval niets aan van die geen-gradients-regel. Met een dergelijk logo val je op tussen alle niet-gradient logo's, en het heeft iets moderns en fris'. (maar sowieso is een logo iets om goed en diep over na te denken, en gradient-logo's zijn niet voor alle gevallen geschikt)
klein puntje wat me direct opviel, in het witte blokje rechts heb je wel (een soort van) opsommingstekens gebruikt, maar daaronder doe je dat niet. Ook lijkt het nu of je deze pagina niet kan printen (greyed-out idee), allebei hetzelfde is denk ik net iets makkelijker in gebruik. Verder zéér geil mooi kleurgebruik en gebruik van (wit)ruimte!Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 02:43:
Wat denken jullie ervan?
edit: laat, maar ik kan me gedeeltelijk wel vinden in rakkerzero's commentaar, maar ik vind wel dat je niet 100% hoeft vast te houden aan hét 3kolom model, maakt het imo ook een stuk saaier.
[ Voor 9% gewijzigd door Technicality op 07-10-2007 02:09 ]
Steeds minder, maar als je het gebruikt moet je het gewoon goed gebruiken. Als je net komt kijken bij ontwerpen van logo's zou ik het sowieso achterwege laten.Blaise schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 01:50:
[...]
Geldt dat tegenwoordig nog, in deze multimedia- en internettijden?
Probeer eerst maar eens een fatsoenlijk logo te maken zonder gradient. Als dat goed gelukt is kun je gradients gaan toepassen. Gradients zijn namelijk gewoon verfraaiingen van een logo en niet het logo zelf. En dat is waar het vaak mis gaat. De gradient wordt als belangrijk onder van het logo gebruikt, terwijl dit juist niet te bedoeling is.
HawVer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:15:
Ik ben bezig met iconen voor een applicatie en nu heb de volgende versies ontworpen:

endemol anyone ?
Echt netjes gedaan ! Ik zou voor de eerste gaan.Arutha schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:28:
Twee logo's ontworpen voor mijn volleybalploeg. '7' staat voor de naam van onze ploeg, en 'Lint' staat voor de gemeente. Zwart en rood zijn de clubkleuren, dus die moest ik alvast gebruiken.
Eén van deze logo's zal op t-shirts worden afgedrukt voor de ploeg. Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor het logo met de vleugels. De ploeg daarentegen is meer te vinden voor het andere logo.
Ik ben benieuwd wat het afgeprinte resultaat op de t-shirts zal geven. Zouden bijvoorbeeld de gebruikte kleurgradiënten voldoende zichtbaar zijn ?
Op -en aanmerkingen zijn welkom.
(klikbaar)
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar mijn mening is het wel iets te overdreven design voor een volleybal team..
tenzij het een volleybal team is met ruige harige mannen..
[ Voor 64% gewijzigd door Shrien op 07-10-2007 12:39 ]
Bedankt voor het complimentje trouwens.
Toch vind ik ergens dat de klassieke stijl van logo ontwerp (strak, niet teveel kleuren e.d.) mijns inziens veel sterker is dan tegenwoordig die heel kleurige logo's.Rakkerzero schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 02:58:
[...]
Steeds minder, maar als je het gebruikt moet je het gewoon goed gebruiken. Als je net komt kijken bij ontwerpen van logo's zou ik het sowieso achterwege laten.
Probeer eerst maar eens een fatsoenlijk logo te maken zonder gradient. Als dat goed gelukt is kun je gradients gaan toepassen. Gradients zijn namelijk gewoon verfraaiingen van een logo en niet het logo zelf. En dat is waar het vaak mis gaat. De gradient wordt als belangrijk onder van het logo gebruikt, terwijl dit juist niet te bedoeling is.
Een logo dat gewoon uit een goede vorm bestaat is enorm veel mee te doen, je kunt vormen laten terugkomen, je kunt het tegen elke achtergrond zetten en het is -hoe je het ook druk- altijd duidelijk. Ook bij bestickeren e.d. is het veel gemakkelijker dan veelkleurige logo's.
Klassiek voorbeeld van een kleurenlogo dat problemen oplevert vind ik nogsteeds het rabobank logo. Op het moment dat je dat logo tegen een foto zet lijkt hij in de foto mee te gaan doen, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Terwijl een logo als die van vodafone (die apostrophe zegmaar) heel breed te gebruiken valt. Ze gebruiken die vorm als kader van een foto, in de randen van een pagina, ze zetten em achter een tekst, en overal blijft het typisch vodafone.
Het feit dat tegenwoordig veel grote bedrijven toch voor deze logo's (naja, plaatjes zijn het meer) kiezen is voor mij nog geen rede om te zeggen dat het een goede keuze is

En welke versie vinden jullie mooier?
//edit
Uit verveling nog even een schetjes gemaakt met mijn Wacom

[ Voor 44% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-10-2007 18:51 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Nee, het ontwerp van de iconen komt van FAMFAMFAM af, die overigens netjes in mijn credits staan. Zie page_white_php. De iconen zijn alleen verkrijgbaar in één resolutie. Vandaar dat ik mijn eigen uitbreiding op maak.Shrien schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:35:
[...]
[afbeelding]
endemol anyone ?moest er gelijk aan denken toen ik er voor de 2e keer naar keek.
Helaas zie ik hier geen Google Earth & Google Sketchup tussen staan.Rakkerzero schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:28:Als je logootjes van bekende bedrijven, organistatie etc.. wilt toevoegen in je werk, is onderstaande link een prima bron:
Brands of the world.com
Weet iemand anders nog zo'n soort site waar bekende vectorlogo's te vinden zijn?
Google heeft toch geen specifieke logo's hiervoor? Is gewoon het google beeldmerk met de subnaam eronder getypt. Als je even uitzoekt welk lettertype het is dan ben je er toch?Djerique schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:17:
[...]
Helaas zie ik hier geen Google Earth & Google Sketchup tussen staan.
Weet iemand anders nog zo'n soort site waar bekende vectorlogo's te vinden zijn?
Google heeft er wel specifieke logo's voor. Check maarDarkX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:08:
Google heeft toch geen specifieke logo's hiervoor? Is gewoon het google beeldmerk met de subnaam eronder getypt. Als je even uitzoekt welk lettertype het is dan ben je er toch?
Het beeldmerk is hetzelfde hoor, het is gewoon dat beeldwoordmerk met een tekst eronder toegevoegd. Dat er mensen zijn die daar aparte bestandjes voor aanmaken op BotW zegt me verder weinigDjerique schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:16:
[...]
Google heeft er wel specifieke logo's voor. Check maar
Kom op man, dat is toch super gemakkelijk zelf te doen

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 09-10-2007 22:30 ]
Volgens mij, gebruiken ze er zelf een standaard font voorDarkX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:23:
Kom op man, dat is toch super gemakkelijk zelf te doen
Verwijderd
Een beeldmerk is niet hetzelfde als een logo.
Een logo of beeldmerk is een teken of symbool dat een woord (bijvoorbeeld een bedrijfs- of productnaam) vertegenwoordigt.
Een logo is meestal het visitekaartje van een bedrijf of product. Een tekening, een duidelijk of juist een nietszeggend symbool, is een beeldmerk. Dit wordt vaak ten onrechte logo genoemd. Een logo wordt geheel geïntegreerd met het te vertegenwoordigen woord. In dit laatste geval is het lettertype en kleurkeuze van de letters het 'logo'.
[ Voor 83% gewijzigd door DarkX op 09-10-2007 22:31 ]
Respect...:) Wel cool als je zulk soort dingen in paint kan.Sir_Hendro schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:34:
Hoe vinden jullie deze mspaint tekening van me? Het zijn 2 versies. Eerst het orgineel van me en daarna nog een opnieuw ingekleurde versie.
[afbeelding]
//edit
Uit verveling nog even een schetjes gemaakt met mijn Wacom
[afbeelding]
Je afbeeldingen passen denk ik beter in dit topic. Daar zul je meer reacties krijgen van mensen die ook tekenen. Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Ja klopt. Normaal werk ik ook in photoshop maar die had ik even voor de verandering is in paint gemaaktHawVer schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:48:
[...]
Respect...:) Wel cool als je zulk soort dingen in paint kan.Overigens moet jij maar eens snel een volwaardig paint pakket opstarten. Daar kun je zulk soort dingen mooier en beter in doen. Overigens vind ik versie twee mooier, omdat daar meer diepte in zit door de kleuren.
Je afbeeldingen passen denk ik beter in dit topic. Daar zul je meer reacties krijgen van mensen die ook tekenen. Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ziet er goed uit! Waarvoor is het? En hoe heb je dat logo gemaakt?EsCo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:41:
Vandaag een beetje zitten prutsen aan een concept-opzet voor een website:
[afbeelding]
Kreten als "Coiffure" en "Knippen" duiden op een kapperszaakBlaise schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Ziet er goed uit! Waarvoor is het? En hoe heb je dat logo gemaakt?
Over de site: Ziet er netjes uit! Je lijnen kloppen, je kleuren zijn netjes, ik heb er weinig op aan te merken. Ik krijg eerlijk gezegd meer het idee van een onwijze space-age kapper.. Misschien is het de bedoeling om het zo neer te zetten, bij deze mijn complimenten dan
Ja, dat het iets met haar te maken had, zover was ik ookKreten als "Coiffure" en "Knippen" duiden op een kapperszaak
Bedankt voor de complimenten stevenP. Dat alle lijnen kloppen is meer geluk dan wijsheid vrees ik. Ik heb niet zoveel interesse voor dat soort regeltjes eerlijk gezegd, als de sfeer en het totaalplaatje maar klopt. Soms is daarvoor nodig dat dat soort dingen kloppen, soms ook weer niet.
Blaise: het logo is voor een klein deel gemaakt in Cinema 4D (glazen boxje), de rest is Photoshop. Het is trouwens niet het originele logo, maar een opgeleukte versie ervan zodat het wat meer in de stijl past.
Verwijderd
Ik vind de eerste wat mooier, de 2e is imo toch iets te licht.Sir_Hendro schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:34:
Hoe vinden jullie deze mspaint tekening van me? Het zijn 2 versies. Eerst het orgineel van me en daarna nog een opnieuw ingekleurde versie.
[afbeelding]
Graag C&C

ps. 't adres klopt niet, maar dat is zodat niet alle gotters straks langs komen
[ Voor 10% gewijzigd door Geert.H op 13-10-2007 14:57 ]
Aan de andere kant... Ik heb zelf heel vaak dat ik best coole dingen maak, maar ergens in het proces gebeurt er iets vreemds. Doordat je je blind staart op details en constant andere invloeden binnenkrijgt en meer inspiratie opdoet is je eigen werk nooit af of nooit goed genoeg. Ontzettend frustrerend en wellicht een wat vaag verhaal, maar ik merk dat het helpt als ik regelmatig andere mensen naar mijn werk laat kijken, soort van realitycheck.
Erg strak, stijl ziet er top uit
Mijn opmerkingen;
Bij je 1ste poster loopt de tekst niet helemaal strak met die telefooncel (de diagonale lijn).
Ook vind ik bij beide die ornamenten (foliage) erg druk overkomen maar dat komt waarschijnlijk omdat ze erg over elkaar zijn ge-layerd. Wellicht kun je het één en ander (foliage) wat van elkaar draaien/roteren zodat het wat meer lucht krijgt?
Vind persoonlijk de 2de er wat lekkerder uitzien (btw, let wel op dat die '2007' bij de 2de enigzins wegvalt
Je verhaal vind ik niet zo vaag
@Pendaco
Idd de telefoon cel zit idd paar graden scheef, zal er even naar kijken. Verder heb ik bewust wat meer meer foilage gebruikt, dit zodat het wat meer een geheel werd. Ik zie alleen nu dat ik dat 'geheel' een beetje naar de kloppen help met de outer glow van de dame. Ik vind de collage van de tweede poster eigenlijk meer een compleet iets dan van de tweede. Maar de eerste is in mijn ogen wat rustiger.
Ik zal iig even weer even wat verder werken, beide tnx voor de comments
Ziehier het resultaat:

*klik voor high(er) res*
Ik wil nog wat meer detail in het gezicht brengen, denk dat ik daar morgen mee bezig ga, heb alleen nog geen idee waar te beginnen
Commentaar welkom!
[ Voor 4% gewijzigd door happyguppy op 16-10-2007 12:30 ]
Is dat gebasseerd op joomla? Aan de frontpage tekst te zien ...EsCo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:41:
Vandaag een beetje zitten prutsen aan een concept-opzet voor een website:
[afbeelding]
Je bedoelt het Lorem Ipsum? Dat is al eeuwenlang een standaard placeholder tekst voor typografen. Joomla is gewoon een van de velen die er gebruik van makenBartjuh schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Is dat gebasseerd op joomla? Aan de frontpage tekst te zien ...
www.lipsum.com
Klaar voor de steroorlogen?
Verwijderd

http://img.photobucket.com/albums/v331/yanoz/shakirawp3.jpg
Ik heb wat kleine details toegevoegd maar het verder heel rustig gehouden, ik hoef eigenlijk niet zo heel nodig reacties maar constructief commentaar is altijd welkom!
De resolutie is 1680*1050 maar aangezien niet zo heel veel mensen dat ook hebben moet je maar even replyen als je hem graag op een andere res. wilt.
Leuke plaat, alleen klopt de verhouding van haar buik ten opzichte van haar benen niet helemaalgerbenvandijk schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:53:
Beste mensen, na jaren enkel Photoshop vanmiddag maar eens besloten aan de Illustrator te gaan
Ziehier het resultaat:
[afbeelding]
*klik voor high(er) res*
Ik wil nog wat meer detail in het gezicht brengen, denk dat ik daar morgen mee bezig ga, heb alleen nog geen idee waar te beginnen
Commentaar welkom!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Lijkt me sterk dat hij daar wat aan kan doenFragNeck schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:48:
[...]
Leuke plaat, alleen klopt de verhouding van haar buik ten opzichte van haar benen niet helemaal
Ik dacht al, *uche uche* ! je hebt een 's' te weinigGeert.H schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:50:
ps. 't adres klopt niet, maar dat is zodat niet alle gotters straks langs komen
Oh en bijdeweg: ik denk dat je al genoeg dametjes gevonden hebt, maar ze zijn wel te vinden onder de naam 'retro pinups' ... en de stijl kun je verder nog een beetje afkijken van oude KLM of V&D posters.
[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 17-10-2007 19:46 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
En m'n dames (klinkt slecht dit) haal ik van plan59.com, staan echt briljante posters op. Maar deze 'zoekterm' had ik nog niet, altijd handig.
tnx
Dit topic is gesloten.
Let op dat je alleen werk post waar je ook echt moeite voor hebt moeten doen. Klusjes die je in 5 minuten geklaard hebt zijn meestal weinig interessant voor anderen.

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.
Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.