HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 14

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:53:
verder staat er in de startpost dat ik niks over providers en prijzen mag vragen, maar ik wil hem graag via marktplaats kopen (bij iemand bij mij in de buurt) dus ik kan er zo langs gaan, maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf?
en zou iemand mij een inbox willen sturen wat een vansoenlijke prijs is voor een complete qtek 9100 met 1gig geheugen kaartje en de rest er ook bij.
prijzen op marktplaats en e-bay liggen namelijk nogal ver uitelkaar
Ik heb de mijne in december verkocht (als nieuw via garantie-swap) en daar heb ik zo'n 250 euro voor gekregen. Ik zou nu zo'n 200 euro betalen voor de wizard in goede staat. Let in ieder geval bij aankoop op dat de telefoon er goed verzorgd uit ziet (kijk ook onder het randje van het scherm, en achter het batterijklepje voor viezigheid) reset de telefoon een keer en probeer er mee te bellen. Als dit allemaal goed zit dan kun je hem met een gerust hart kopen.

ps. als je de mogelijkheid hebt om ook de headset te testen, dan zou ik dit zeker doen! mocht die niet in orde zijn kun je weer wat aan de prijs veranderen

Verwijderd

Krypt schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Welke ROM versie heb je draaien? En heeft T-Mobile deze geupgrade? Heb dit probleem ook gehad, en een andere ROM heeft wonderen gedaan.

Verder moet je eens proberen wat ie doen als je na een hard-reset en instellen van de PPC een soft-reset te doen als ie de Customizations installeert. Dan heb je die troep van T-Mobile niet. Kan zijn dat daar iets mee conflicteerd.
Ik heb ROM versie 2.21.2.5 NLD draaien, en heb m nog niet ge-update.. Waar kan ik die update halen en word dan alles overschreven? Heb nl. ook die irritante T-Mobile dialer vervangen voor de Vista dialer en die wil ik graag houden..

Hoop niet dat ik een hard reset moet doen.. Kan ik alle software weer opnieuw installeren :(

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:53:
[...]

Ik heb de mijne in december verkocht (als nieuw via garantie-swap) en daar heb ik zo'n 250 euro voor gekregen. Ik zou nu zo'n 200 euro betalen voor de wizard in goede staat. Let in ieder geval bij aankoop op dat de telefoon er goed verzorgd uit ziet (kijk ook onder het randje van het scherm, en achter het batterijklepje voor viezigheid) reset de telefoon een keer en probeer er mee te bellen. Als dit allemaal goed zit dan kun je hem met een gerust hart kopen.

ps. als je de mogelijkheid hebt om ook de headset te testen, dan zou ik dit zeker doen! mocht die niet in orde zijn kun je weer wat aan de prijs veranderen
Als ik zijn telefoon reset is hij dan niet alles kwijt?
opzich niet zo erg natuurlijk als ik hem meteen mee neem is hij ook alles kwijt.
resetten kan via dat stiftje en het knopje aan de rechterkant toch?

Als er een bonnentje bij zit zou ik hem dus ook nog om kunnen ruilen? opzich is dat wel een beetje (een k*t streek)((kan even niet op de juiste woord komen)) maar dan heb je natuurlijk wel een nieuwe telefoon.
Er zit standaard 2 jaar garantie op neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:19:
Heb nu sinds een maand de MDA vario en ben er niet echt kapot van. Het toestel is al een keer omgeruild in de winkel omdat 'ie niet kon syncen met Outlook en loop nog steeds tegen problemen aan. Het toestel wil op de een of andere manier geen herinnering (geluid, notificatie) geven wanneer ik een taak of afspraak heb ingepland. Vul alles goed in, geef aan dat ie 15 min. van tevoren een waarschuwing moet geven (met licht en geluid) maar hij doet vervolgens helemaal niks.

Wanneer ik 'm opnieuw opstart hoor ik allerlei geluiden bij het Windows Mobile scherm en blijft het lampje vervolgens non-stop knipperen (krijg het lampje niet meer uit en krijg ook nog steeds geen melding in beeld) Heeft iemand enig idee of ik iets verkeerd doe, of dat het een probleem met de instellingen is ofzo? 8)7
http://www.scarybearsoftware.com/checknotifications.zip

Heeft mij hetzelfde probleem verlopen. Ik had meer dan 1200 notifications...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Weet iemand waar je een Stylus kan kopen in de buurt van Groningen(stad) zouden ze die gewoon bij een gsm winkel verkopen?
en passen er Stylussen van meerdere modellen, of moet je echt die van de m3000 of qtek 9100 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

koekoek2003nl schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:23:
Weet iemand waar je een Stylus kan kopen in de buurt van Groningen(stad) zouden ze die gewoon bij een gsm winkel verkopen?
en passen er Stylussen van meerdere modellen, of moet je echt die van de m3000 of qtek 9100 hebben?
Gewoon even bestellen via Internet. (dit staat ook in de SP).
En of er meerdere passen weet ik niet, maar ik heb heel wat PDA's / PPC gezien, maar geen 1 met zo een pennetje, dus zou het er niet op wagen...

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MDA Vario synchroniseert al een tijd niet meer met ActiveSync.
Als ik hem aansluit wordt hij herkend door Windows, en ik zie hem ook verschijnen onder Netwerkverbindingen (als Lan Verbinding #15 - Windows Mobile based Device # 10) . Maar met geen enkele mogelijkheid krijg ik hem meer synchroniserend, AS start wel op, gaat zoeken, maar stopt na enkele minuten met de mededeling "Niet verbonden" .
Firewalls, virusscanners etc. staan allemaal uit, ik heb het ook op een andere computer geprobeerd maar daar hetzelfde probleem.

Vanmiddag de telefoon een hard-reset gegeven maar dat heeft ook niet geholpen. Dat maakt het raadsel voor mij compleet. Het is niet mijn laptop, want op een andere pc doet ie het ook niet. Maar het is ook niet de aansluiting want Windows herkent hem wel en het toestel laadt ook gewoon op.

Ik heb al meerdere malen de help van ActiveSync (en de daaropvolgende websites van Microsoft) zelf doorlopen, flink geGoogled maar heb tot dusver geen informatie gevonden die me verder helpt.
Synchroniseren met Bluetooth zou een oplossing kunnen zijn, maar liever blijf ik met de draad verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het probleem met ActiveSync ook, ik heb hier de oplossing voor. Alleen kan ik nu even niet zo goed zoeken. Ik zit namelijk bij me oma via de GPRS verbinding, gaat niet erg snel. :)

De oplossing is een bestandje dat je even op je SD kaartje moet zetten en even moet uitvoeren. Was hier ook huiverig over maar het schijnt iets te resetten. Daarna kon ik ook weer gewoon syncen.

Als ik thuis ben kijk ik wel even of ik dit bestandje nog kan vinden en het anders even ergens kan uploaden voor als meer mensen dit probleem hebben (het is zelfs mogelijk dat ik deze oplossing van GoT zelf heb).

Maar de rede dat ik zelf even het topic doorlas is een vraag van mijzelf. Als ik internet op me MDA zelf dan veranderd dat icoontje bovenin (via GPRS) maar als ik me MDA als modem gebruik gebeurd dit niet? Want ik bel in met *99# en ook op me MDA is de enige modem instelling eentje met GPRS dus ik neem aan dat dit gewoon toch via GPRS gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wellicht ben ik persoon nummer 101, maar ik kom er nu echt niet meer verder mee. Ik heb al mensen lastig gevallen die verstand hebben van netwerken, en ik heb veel verschillende sites en tutorials opgezocht.

Probleem is dat ik geen internet op mijn Qtek 9100 krijg. Wat heb ik gedaan?

- tutorials via google doorgenomen;
- op de site van Qtek gebruikersforum gezocht;
- GoT doorzocht, geen passende oplossing gevonden;
- nieuwe firmware op de 9100 gezet;
- zelf een hele dag rotzooien met allerlei instellingen;
- nieuwe Wifit stick gekocht.

En nu ben ik het dus zat. Eerst kon ik helemaal geen verbinding maken, na wat tutorials had ik verbinding, maar ik kreeg geen IP adres toegewezen, na verder zoeken is dat ook verholpen, en heb ik gewoon 100% signaal, kan ik pingen naar mijn pda (4ms, 100% aankomst van pakketten).

Alleen, als ik IE opstart, krijg ik geen internet.

Ik wil een verbinding maken vanaf de pda naar mijn PC, via Wifi. Op de pc heb ik een USB Wifistick aangesloten. De Wifi stick heeft een bridge met mijn LAN netwerk, die netjes via een router naar mijn kabelmodem gaat.

De instellingen:

IP config /all:

Afbeeldingslocatie: http://www.designik.nl/ipconfig.JPG

Goed, dus dat draait. Op mijn PDA:

Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan:

Tab Index

ssid: pdaz
modus: 802.11 Ad Hoc
bssid: 02- 0- 2-0 -6F- A
tx: auto
kanaal: 11

tab geavanceerd:

Status: gekoppeld aan netwerk
Mac: 00- 9-2 - 8-9 - D
IP: 192.168.0.2

Instellingen > Verbindingen > Netwerkkaarten:

netwerknaam: pdaz
maakt verbinding met: internet
verificatie: openen
gegevenscodering: uitgeschakeld

Instellingen > Verbindingen > Verbindingen / geavanceerd:

netwerkbeheerd:

Programma's die autom. verb. maken met het inet gebruiken: Mijn Werk-netwerk.

Instelling voor adhoc op de pc:

ssid: pdaz
ip: 192.168.0.1
security: disabled (via tutorials)

en nu?

Resultaat: mijn pda en netwerkkaart zeggen beiden dat ze verbonden zijn, gewoon goede signaal sterkte, enz enz, pingen gaat perfect, alleen als ik een url intik in mijn pda browser, dan gebeurd er niets (kan geen verbinding maken met de huidige verbindingsinstellingen) of (de pagina kan niet worden weeggegeven omdat de verbinding is verbroken).

Wie geeft mij de gouden tip? Via USB kabel internetten gaat wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
reactie @ hierboven.

ik ben geen netwerk wizard, maar ik dacht dat je de gateway en de verbinding in de zelfde range most hebben (als je tenminste niet allerlei instellingen wilt gaan inkloppen). dus als je het ip adres van je wifi stick nou eens op 192.168.123.1 zet en in je qtec 192.168.123.2 dan denk ik dat het al wat beter zou moeten werken. en hoezo een usb stick en niet een simpel draadloos routertje? dan moet je pc aan staan.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Done. Het valt me op dat verbinden sneller gaat, maar "kan de pagina niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw", zegt mijn IE nu. De site is www.google.nl/pda (en ik heb nog 2 sites geprobeerd).

Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn___ schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:22:
[...]

Ja, ook last van, en ook van de zijkanten en onderkant. Toen ik mijn MDA had opgestuurd voor het vervangen van de microfoon, zei ik dat mijn verf ver afgebladderd was, en mij dat niet normaal leek voor een toestel van 6 maanden oud. Dit viel bij hun onder ket kopje gebruiksschade, en word dus niet (kosteloos) gerapareerd. Kan er wel mee leven, maar voor een toestel van (los) €650,- is dit wel jammer.
Ik heb Qtek een half jaar geleden gemailed hieromtrent en mocht mijn 9100 opsturen.
Ze hebben het 'kastje' kosteloos vervangen, wel 2 weken het toestel moeten missen.
Nu schilfert het niet meer af ... zal allicht betere kwaliteit zijn dan de eerste case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

als ik een beetje aan het internetten heb, thuis hier via mijn accespoint
zie ik altijd in beeld staan dat hij verbinding heeft met gprs, maakt hij dan verbdingding via wifi (wat de bedoeling is) of via gprs wat mijn denk ik een hele hoop centen gaat kosten.
en dat wil ik dus niet.

kan iemand dit uitleggen? en kan ik gprs oid dan ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:02:
als ik een beetje aan het internetten heb, thuis hier via mijn accespoint
zie ik altijd in beeld staan dat hij verbinding heeft met gprs, maakt hij dan verbdingding via wifi (wat de bedoeling is) of via gprs wat mijn denk ik een hele hoop centen gaat kosten.
en dat wil ik dus niet.

kan iemand dit uitleggen? en kan ik gprs oid dan ook uitzetten?
Dat 'G' icoontje is alleen om aan te duiden dat er GRPS verbinding MOGELIJK is. Als je 'telefoonzendmast' (waar je berijk ook staat) een G is geworden dán heb je pas verbinding met GPRS.

Als je verbinding hebt met WiFi, dan staat dat op de plaats van het G icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:03:
Het is weer lang geleden dat ik bezig ben geweest met de MDA Vario van mijn vader en ik zie dat de startpost redelijk verouderd is.Ik had voor het laatst de rom van qtek (2.18.7.6 NLD) erop gezet, destijds de nieuwste versie. Ik haalde toen de rom's en verdere informatie van www.smarter-phones.com, maar helaas doet die het niet meer :(. Deze mda begint de laatste tijd wat traag te doen en vast te lopen, dus het is weer tijd om een herinstallatie te doen met een nieuwe rom. Maar ik zie de bomen door het bos niet meer met al die nieuwe roms die hier worden opgenoemd. Ik ben gewoon opzoek naar een stabiele snelle rom, met weinig onnodige spullen erop. Welke rom raden jullie mij aan en waar is die te downloaden?
Er wordt vooral gebruik gemaakt van tomtom 6 en de modemkoppeling (maar het vaakst natuurlijk gewoon bellen :P) en ook staat er Spb Pocket Plus erop, zodat er niet onnodig programma's open blijven en de today screen (met de grote iconen) en de batterij indicator is ook wel handig. Zijn er hiervoor misschien al betere/handiger programma's uit?. Ook is hij overclocked met OmapClock die in de startpost gelinkt stond. Is dit nog nodig/nuttig met een nieuwere rom, zoja werkt dat nog steeds met hetzelfde prog? Er staan ook redelijk veel contactpersonen op, hoe kan je dat het beste backuppen? Gewoon met outlook syncen?
Hopelijk is er hier iemand die me hiermee een klein beetje kan helpen.

Alvast bedankt,
DaannO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:11:
[...]

Het zit in de planning dat smarter-phones weer binnenkort in de lucht gaat. Er zijn nog wat probleempjes te overwinnen, maar hij komt er wel weer. Hou de site in de gaten. ;)
Ik ga de site zeker in de gaten houden, maar heeft iemand ondertussen een paar antwoorden op me vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
Ik heb iets heel vreemds. Wanneer ik mijn MDA Vario aansluit op mijn pc via de usb kabel, dan start mijn Speedtouch 580 router opnieuw op. Het power lampje blijft branden, de andere lampjes gaan uit, en gaan een voor een weer aan als er weer verbinding is gemaakt. Internet verbinding valt dus ook even weg. Heb dit sinds een week. Sinds 2 weken gebruik ik windows Vista premium, en het bijbehorende Windows mobile synchronisatieprogramma.
Zelf vind ik dit een heel raar probleem, en heb ook geen idee waar ik moet zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn___ op 26-02-2007 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ruim 2 maanden in het bezit van de Qtek 9100.
Er zijn 2 problemen waar ik tegenaan loop, de wekker gaat, terwijl hij uitstaat, gewoon nog af om 5 tijdstippen!!
En als ik een bericht verzend wordt het 2x afgeleverd.
Ik heb de rom versie 2.18.7.6NLD van 2\22\06. Is er inmiddels al een nieuwe rom versie te verkrijgen???

Al met al is het een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Lezen! Uit de TS notabene!
Hoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?
--------------------------------------------------------------------------------

Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Ook andere applicaties welke programma's geheel afsluiten kunnen verantwoordelijk zijn voor dit probleem. Ook hierbij zou het uitsluiten van het Messaging/Berichten programma dit probleem moeten oplossen.
Die wekker staat er ook in. Neem de TS maar eens door.

Edit: welkom op GoT. We verwachten van jou echter wel dat je eerst eens goed zoekt (Google, algemeen topic, de TS leest). Er is veel tijd en moeite in gestoken, en het hier neerdumpen van je vraag is gewoon not done!

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 26-02-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53

Dido

heforshe

Misschien een domme vraag, maar ik zat t ekijken naar de mogelijkheden van Rabo Mobiel bankieren, en daar wordt gesteld dat je telefoon ssl moet begrijpen. Vervolgens staat er een lijst ondersteunde telefoons, daar staat de tytn wel tussen, maar de wizard niet.

Kan de M3000 geen ssl aan (er wordt wel mee gegooid ivm mail-instellingen in deze topics namelijk) of is de lijst van de rabo niet compleet?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Lijst is niet compleet. Er staan ook Wm 5 mobile edition toestellen tussen (I-Mate en HTC) en die kunnen het ook aan. Wm5 PPC edition kan dat dus zeker ook, Overigens internetbankier ik gewoon op mijn Wizard en Vario II zonder enig Rabo abbo, gewoon door naar de site toe te surfen in Pocket IE,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Klein, heel klein vraagje, maar ik krijg het antwoord niet gevonden;

Toevallig vlak voordat de ROM's van xda-developers "verdwenen" heb ik een Faria rom geinstalleerd. Volgens mij de AKU3.3 versie, maar waarschijnlijk is dat even het probleem niet. Hij werkt heerlijk in ieder geval en daar ben ik erg blij om. :9

Standaard heeft die rom onder de tijd die bovenin staat een "tooltje" voor de CPU te kunnen overclocken. Zelfs dynamisch ging dit Vinkje her en der aanzetten en gaan. Waarschijnlijk een standaard tooltje wat er dus extra in was gebakken, maar sinds kort staat ie er niet meer. (volgens mij sinds ik SPB Mobile shell heb geinstalleerd). :( Dus hoe krijg ik nu dat tooltje terug of kan me aangeven welke het is, want nu staat ie constant op of 195 of 247 MHz, terwijl dat "dynamiche" o zo handig is (althans, dat is mijn mening).

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dido schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:44:
Misschien een domme vraag, maar ik zat t ekijken naar de mogelijkheden van Rabo Mobiel bankieren, en daar wordt gesteld dat je telefoon ssl moet begrijpen. Vervolgens staat er een lijst ondersteunde telefoons, daar staat de tytn wel tussen, maar de wizard niet.

Kan de M3000 geen ssl aan (er wordt wel mee gegooid ivm mail-instellingen in deze topics namelijk) of is de lijst van de rabo niet compleet?
Moet volgensmij gewoon lukken hoor. Als het niet in IE gaat moet je ff Opera proberen.

@ Wizzer,
Wat houdt dat dynamische overklokken eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb de MDA vario besteld bij T-Mobile i.c.m. contractvernieuwing.
Nou wil ik graag weten of onderstaande accesoires erbij geleverd worden i.v.m. het bestellen hiervan.
- autolader
- screenprotector

weet iemand dit???

zijn er nog andere aan te raden accesoires voor da MDa vario met bijgevoegde link

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

@ minibrekkers:

t-mobile mailen of bellen met die vraag

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Het antwoord op die twee vragen zijn 'nee' en 'nee'. Voor accessoires verwijs ik je ook even naar de startpost, daar is namelijk een hele kop aan gewijd. Op Internet is werkelijk genoeg te vinden over accessoires (zie bijvoorbeeld PDAshop.nl), dus daar moet je eerst mee vooruit kunnen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sOid schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Moet volgensmij gewoon lukken hoor. Als het niet in IE gaat moet je ff Opera proberen.

@ Wizzer,
Wat houdt dat dynamische overklokken eigenlijk in?
dat hij afhankelijk van je processor kracht automatisch je processor klokt lijkt me?
weinig gebruik lagere clock
hoog gebruik overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETM schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:58:
@ minibrekkers:

t-mobile mailen of bellen met die vraag
T-Mobile gebeld maar kan de vraag niet bantwoorden omdat het geleverd wordt via de leverancier.
Maar misschien dat anderen ook via deze provider hebben gekocht en weten wat erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:56:
[...]

T-Mobile gebeld maar kan de vraag niet bantwoorden omdat het geleverd wordt via de leverancier.
Maar misschien dat anderen ook via deze provider hebben gekocht en weten wat erbij zit.
Wat ik in mijn pakket van T-Mobile had zitten was:
• MDA Vario (dûh ;))
• Reservestylus
• Tasje
• 512MB MiniSD kaart
• 230V AC lader naar 5V DC (USB)
• De nodige boekjes
• Kraskaart van T-Mobile voor €10,- aan wireless Internet

Ik had er geen autolader of screenprotector bij gekregen.

Edit: inderdaad wel een screenprotector, maar die screenprotector ziet er gespikkeld uit en dat ziet er werkelijk niet uit :(.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-02-2007 16:12 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:45:
[...]

dat hij afhankelijk van je processor kracht automatisch je processor klokt lijkt me?
hoog gebruik overclock
Hmm ja.. That makes sense.

Er zit trouwens wél een screenprotector in de T-Mobile verpakkingsding. Staat ook in startpost trouwens, maar het is wel een baggerding. Je kan er beter 15euro voor uittrekken en een goede kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:01:
[...]
Wat ik in mijn pakket van T-Mobile had zitten was:
• MDA Vario (dûh ;))
• Reservestylus
• Tasje
• 512MB MiniSD kaart
• 230V AC lader naar 5V DC (USB)
• De nodige boekjes
• Kraskaart van T-Mobile voor €10,- aan wireless Internet

Ik had er geen autolader of screenprotector bij gekregen.

Edit: inderdaad wel een screenprotector, maar die screenprotector ziet er gespikkeld uit en dat ziet er werkelijk niet uit :(.
Nou dank je.

ga wel ff bestellen bij PDAshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond glad vergeten het bestandje up te loaden voor ActiveSync. Kon het ook niet meer vinden op welke site ik het ook al weer gevonden had. Moet ff een plekje hebben om het up te loaden of mss kan ik het even mailen naar geinteresseerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:05:
Gisteravond glad vergeten het bestandje up te loaden voor ActiveSync. Kon het ook niet meer vinden op welke site ik het ook al weer gevonden had. Moet ff een plekje hebben om het up te loaden of mss kan ik het even mailen naar geinteresseerde?
Als het niet te groot is kan ik 'm wel hosten. Mail maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Brook schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:46:
Als ik het filetje naar de Extended_rom probeert te kopieeren/vereplaatsen wordt de melding gegeven dat dit niet mogelijk is.......
Doe ik iets verkeerd of is er een andere mogelijkheid.....
Ik wil namelijk het Navigatieprogramma Nav4all installeren.
Eerst wordt automatisch de Java MIDlet manger gestart en dan volgt de melding.....
Fout..
De digitale handtekening kan niet worden gecontroleerd
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De CID lock hoort er geen invloed op te hebben. Heb je wel na het uitvoeren van de registry wijzigingen je toestel uitgeschakeld door je standby key 5 sec ingedrukt te houden en hem vervolgens weer in te schakelen? Geen soft reset dus maar handmatig.

@ Eggy,

Ook dit heeft geen resultaat, ik begin na diverse verschillende pogingen de moed op te geven....ik denk dat dit niet mogelijk is op dit toestel.(Of toch.. )
Een late reactie en misschien is het al opgelost, maar ik heb geen zin om alle pagina's door te lezen:
download het bestand (via de MDA of pc) http://www.nav4all.com/mobile/Nav4All.jar (let op de r op het eind ipv de d). Dit bestandje geeft ook een beveilingsmelding maar nu kan je wel gewoon doorklikken. Bij mij werkt het nu. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top MaSTahB, je mag hem ook mailen naar klaasaandemaas at hotmail .com
Erg relaxed, ga het gelijk proberen en hoop dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Whizzer schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:04:
Klein, heel klein vraagje, maar ik krijg het antwoord niet gevonden;

Toevallig vlak voordat de ROM's van xda-developers "verdwenen" heb ik een Faria rom geinstalleerd. Volgens mij de AKU3.3 versie, maar waarschijnlijk is dat even het probleem niet. Hij werkt heerlijk in ieder geval en daar ben ik erg blij om. :9

Standaard heeft die rom onder de tijd die bovenin staat een "tooltje" voor de CPU te kunnen overclocken. Zelfs dynamisch ging dit Vinkje her en der aanzetten en gaan. Waarschijnlijk een standaard tooltje wat er dus extra in was gebakken, maar sinds kort staat ie er niet meer. (volgens mij sinds ik SPB Mobile shell heb geinstalleerd). :( Dus hoe krijg ik nu dat tooltje terug of kan me aangeven welke het is, want nu staat ie constant op of 195 of 247 MHz, terwijl dat "dynamiche" o zo handig is (althans, dat is mijn mening).
google maar eens op BatteryStatus.CAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm. Ik heb een probleem. Gisteren WM6 Underground geïnstalleerd op m'n MDA en werkt erg prettig tot nu toe, behalve dit;

Als ik hem gewoon uit zet (standby dus eigenlijk) gaat hij steeds automatisch weer aan! Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks werkt. Erg irritant dit. Er staat een tip op xda-developers over ActiveSyncding maar dat werkt ook niet...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

koekoek2003nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:45:
[...]

hoog gebruik overclock
Juist!

@murata:
Tja, gezocht en gevonden... Nu weet ik niet hoe je precies je antwoord bedoelde, maar ik had natuurlijk dat tooltje al geinstalleerd, wist alleen niet meer welk tooltje er precies zorg voor draagde... Maargoed, BatteryStatus.cab laat weinig te raden over wat het zou kunnen zijn, dus m'n batterystatus onderin m'n today scherm eens even goed bekeken en daar weer gevonden! Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij iemand de melding " the server certificate is invalid. Continue anyway ? " bekend ?
dit gebeurd tijdens het verzenden van mail van mijn tele2 account via mijn wifi.
Mail ontvangen van dit account gaat goed alleen verzenden lukt niet. Bij send and receive krijg ik steeds de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 08:27
stommiteit van mijn kant: met omapclock per ongeluk op 300 gezet en ook "register" gedaan zodat die met opstarten dit ook meteen doet..

echter hij blijft nu steeds rebooten omdat 300 mhz te veel is...

kan ik dit nog ongedaan krijgen zonder een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha mensen,
Ik ben helemaal nieuw hier maar ik heb nu al een vraag.
Ik heb afgelopen week een Qtek 9100 gekocht in duitsland. Ik weet het, niet zo slim.
Ik zit nu met het probleem dat de software duits is.
Waar kan ik windows mobile phone edition downloaden voor deze telefoon in het nederlands of eventueel engels??
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:30:
Ha mensen,
Ik ben helemaal nieuw hier maar ik heb nu al een vraag.
Ik heb afgelopen week een Qtek 9100 gekocht in duitsland. Ik weet het, niet zo slim.
Ik zit nu met het probleem dat de software duits is.
Waar kan ik windows mobile phone edition downloaden voor deze telefoon in het nederlands of eventueel engels??
Bij voorbaat dank.
Je telefoon op qtek.nl registreren en daar een NL ROM downloaden.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
Martijn___ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:24:
Ik heb iets heel vreemds. Wanneer ik mijn MDA Vario aansluit op mijn pc via de usb kabel, dan start mijn Speedtouch 580 router opnieuw op. Het power lampje blijft branden, de andere lampjes gaan uit, en gaan een voor een weer aan als er weer verbinding is gemaakt. Internet verbinding valt dus ook even weg. Heb dit sinds een week. Sinds 2 weken gebruik ik windows Vista premium, en het bijbehorende Windows mobile synchronisatieprogramma.
Zelf vind ik dit een heel raar probleem, en heb ook geen idee waar ik moet zoeken.
iemand ondertussen een idee wat ik hiermee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Martijn___ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:44:
[...]
iemand ondertussen een idee wat ik hiermee moet?
Ik denk dat je hier beter een apparte topic voor kunt openen. Voor jou probleem zul je dieper in moeten gaan op de configuratie/firmware van je modem.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:31:
[...]

Je telefoon op qtek.nl registreren en daar een NL ROM downloaden.
Dat heb ik al geprobeerd, alleen het imei nummer is dus onbekend omdat hij uit duitsland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de TS gelezen en alle andere 101 topics. Ten 1e heb ik geen SPB, ten 2e met checknotifications krijg ik mn wekker niet uit ! Ik heb alles gelezen en geprobeert maar niets helpt.
Dus lijkt een ROM update voor mij de oplossing, maar ik weet niet wat de nieuwste versie is. Op Qtek staat een versie die ik ook heb.

Voortaan eerst denken voordat je een reactie dumpt!
proller schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:23:
Lezen! Uit de TS notabene!

[...]

Die wekker staat er ook in. Neem de TS maar eens door.

Edit: welkom op GoT. We verwachten van jou echter wel dat je eerst eens goed zoekt (Google, algemeen topic, de TS leest). Er is veel tijd en moeite in gestoken, en het hier neerdumpen van je vraag is gewoon not done!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, alleen het imei nummer is dus onbekend omdat hij uit duitsland komt.
*#06#

Laat je IMEI zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39

Rhapsody

In Metal We Trust

Razer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:49:
[...]

*#06#

Laat je IMEI zien....
Lees zijn reactie nog eens.

Zijn IMEI nummer wordt als onbekend beschouwd. Dit omdat zijn foon niet via de nederlandse retailer verkregen is.

Ik heb hetzelfde, alleen dan belgisch. Ik heb mijn foon bij pdashop besteld en kan voor roms e.d. terecht bij smart-phones.be.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

is er inmiddels al een nieuwe (betere) overclock tool dan omapclock
? die heb ik namelijk gevonden hier op tweaker (via de search jaja)

ff copy en paste:

Hope this helps those having issues with all the pages of instructions here:

Instructions for overclocking Wizard (tested on QTEK 9100). Use at your own risk!

1. Download the following file and unzip. Save the OmapClock.exe to your \Windows folder on your device: http://forum.xda-developers.com/download.php?id=9181

2. Open File Explorer on your device and open Omapclock.exe. Find the maximum speed that your device will handle without locking up. On each test, test all applications you use. This is important because once you place this in your startup, it will load up automatically and could cause your device to stop responding! 252Mhz works for me. Suspending the device at this point will cause the speed to be reset back to default. Execute Windows\OmapClock.exe again if this happens and you want to continue testing.

3. Download and install Resco File Explorer 2005: http://resco.net

4. Open Resco Explorer and go to the \Windows folder. Locate the OmapClock.exe file and hold the stylus on this file until menu pops. Choose “Copy”.

5. Now browse to \Windows\Startup then hold stylus in an empty area and when menu pops, choose paste shortcut.

6. Hold the stylus on the newly created OmapClock shortcut and choose Properties then click the Shortcut tab.

7. Target should be: “\Windows\OmapClock.exe” –clock 252
Change the 252 to the clock speed you tested in step 2 above.

8. Soft reset and test. Suspending the device will reset the device back to the default speed. This is a secondary test to make sure the device does not lock up!

9. Download and install DinarSoft MemMaid: http://www.handango.com/P...uctId=123995&R=123995

10. Open MemMaid and choose the Notification queue button/tab on the bottom (second from left) then click the ADD button.

11. For Program, click the browse button and browse to the shortcut you created in steps 5-7. The location of the shortcut is \Windows\Startup.

12. From the event dropdown choose “The device woke up”.

13. Click Add.

14. Soft reset and you are done. The Clock speed will remain at the specified speed you specified in step 7 even when the device comes out of suspend.

Please let me know if the instructions are not clear.

maar een paar posts hierboven: heeft whizzer het over een ander tooltje die standaart in één of andere rom zat ingebakken, hoe heet dat tooltje?

Ik hen met skype even geinstalleerd, dat installeren ging goed.
tijdens het connecten gaf hij een error, geen verbinding terwijl ik toch echt verbinding maakte met mijn wifi netwerk.nouja 1 streepje maar toch.
toen ging ik even naar beneden +- 2 meter naast mijn router staan, en keek ik hoeveel ik toen had :( schommelend tussen 20 en 30% signaal sterkte, toen bij ernegiebeheer het balkje naar beste prestaties geschoven, maar dat hielp niks.

Verder vind ik het vrij iri dat hij aldoor switched van draadloos netwerk als hij geen connectie kan maken, kan je niet gewoon 1 installen en zeggen dat hij niks met die andere moet doen?.

ook heb ik: WiFiFoFum geinstalleerd, hehe dat is wel een handig programmatje :)

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-02-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 08:27
kan iemand me een link/uitleg geven hoe die WM6 / fotos.rar te installeren?

Ik ben eerst terug gegaan naar de originele 1.5.4.2 WWE rom en installeer daarna de fotos.rar rom

als ik daarna reset krijg ik wel een boot logo met Windows Mobile 6.0 met zo'n mooie animatie etc

maar laat die dit als gegevens zien:

IPL 1.01
SPL 2.24
GSM 01.12.10
OS 1.5.4.2

dus lijkt de update me niet succesvol.

Moet ik nog wat extras doen?

Oeps, iets te snel geroepen moest er nog ff een slotje vanaf halen; is dus al gelukt!

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 28-02-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb sinds sinds september vorig jaar de QTEC 9100.

Ik heb hem eerst met vodafone gebruikt en nadat het contract was afgelopen heb ik mijn sim van orange er in gedaan.

En nu lijkt het of mijn telefoon de connectie met orange verliest terwijl hij wel aangeeft dat hij bereik heeft. smsje krijg ik pas na een paar uur of soms zelfs na een paar dagen, maar bel ik zelf even of reboot mijn telefoon dan krijg ik ze achter mekaar binnen. dit is gewoon heel irritant. :(
En als mensen me bellen krijgen ze 90% van de tijd de voicemail.

ik heb de nieuwste firmware van qtec er al opgezet de V2.18.7.106 de nederlandse versie.
maar dit lost het probleem ook niet op, heb ook al een soft en hard reset gedaan.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? :?

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Komt er ook een opvolger van de Wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit een inmiddels simlockvrije versie van de vario.

Ik krijg echter de instellingen van de GPRS met HI niet werkend.
Internet Explorer maakt verbinding en staat op zoeken, maar hij haalt geen kb binnen.

Ik heb het al geprobeerd via de .cab file in de startpost en de instellingen in het pdfje.
Het lukt dan echter niet.

Is er iemand die weet hoet ik het moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Zit al een hele tijd te zoeken, maar heeft er iemand een tutorial om je mda vario als draadloos gprs pit modem te laten fungeren ?? ( Geloof dat ik eerst had gelezen dat dit kon )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb sinds een tijdje ook een MDA Vario, alleen nu heb ik sinds gister dat zodra ik het toetsenbordje uitschuif en wilt gaan typen ik meteen in CAPS LOCK zit...hoe komt dat? ik kan het gewoon uitzetten maar hij staat 'standaart' op Capslock zodra ik mn QWERTY toetsenbord wil gebruiken....

dank.

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
heb alweer een tijdje een 9100, blijft een leuk ding

Hebben mensen trouwens nog ideeën om te programmeren voor de wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

BarôZZa schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:21:
heb alweer een tijdje een 9100, blijft een leuk ding

Hebben mensen trouwens nog ideeën om te programmeren voor de wizard?
een dynamisch overclock tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Bestaat toch al?
Gebruik zo'n programma uit een voorgebakken ROM: batterystatus, waar een tabblad OMAP in zit, waarin je kan aangeven tussen welke frequentie hij mag selecteren en in welke stapgrootte hij moet opschakelen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

matthijst schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:31:
[...]

Bestaat toch al?
Gebruik zo'n programma uit een voorgebakken ROM: batterystatus, waar een tabblad OMAP in zit, waarin je kan aangeven tussen welke frequentie hij mag selecteren en in welke stapgrootte hij moet opschakelen.
Inderdaad, dat is die tool waarmee ik loop/liep te klooien... Even wat linkjes:
- homepage van de tool: klik
- Thread ervan op xda: klik

Zojuist wel iets gemerkt in de tool waarvan ik niet zeker weet of het een bug is of niet... Wanneer ik hem via USB gekoppeld heb, is de CPU speed *altijd* 195MHz. Los doet ie het allemaal zelf regelen, waarbij ik minimaal 117MHz heb, en een boost naar 286MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
Xevox schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:41:
Ik heb sinds een tijdje ook een MDA Vario, alleen nu heb ik sinds gister dat zodra ik het toetsenbordje uitschuif en wilt gaan typen ik meteen in CAPS LOCK zit...hoe komt dat? ik kan het gewoon uitzetten maar hij staat 'standaart' op Capslock zodra ik mn QWERTY toetsenbord wil gebruiken....

dank.
Heb je toevallig in je soft-keyboard (onscreen) je Caps Lock aan staan?
Heb ik nl gehad en t duurde ff voordat ik er achter was.

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of twee keer op Caps Lock tappen, hielp bij mij!

Overigens nu al de 9100 voor de tweede keer voor reparatie opgestuurd, vorige keer wegens waterschade viel hij continue uit+ strepen over het beeldscherm en geluidsvervorming, deze keer is de beeldchip ermee genokt waarschijnlijk. Alleen maar strepen op het beeldscherm, de rest van de telefoon deed het nog prima.. 8)7 Wel goede service van T-Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:24:
Ik bezit een inmiddels simlockvrije versie van de vario.

Ik krijg echter de instellingen van de GPRS met HI niet werkend.
Internet Explorer maakt verbinding en staat op zoeken, maar hij haalt geen kb binnen.

Ik heb het al geprobeerd via de .cab file in de startpost en de instellingen in het pdfje.
Het lukt dan echter niet.

Is er iemand die weet hoet ik het moet instellen?
WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN???

Heb al HI gebeld en ook HTC maar zij kunnen met niet verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen aan een nederlandstalige ROM!!!!
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,

heb nog even een vraag. Misschien staat hij ook al wel ergens tussen maar heb al heel wat pagina's agezocht op forum :'(

mijn vraag: ik wil graag een "custom" toon als alarm. bijvoorbeeld een mp3. is iets prettiger wakker worden :)

is dit mogelijk? en zo ja, hoe?

greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:30

KSH

De functie om foto's aan je contactpersonen vind ik erg geslaagd. Zo kan je gelijk de foto zien van diegene die jou belt. Alleen ik vind de foto wat aan de kleine kant.

Weet iemand een registertweak of software waarmee ik ervoor kan zorgen dat als je gebeld wordt, de foto er (veel) groter uit komt te zien?

Daarnaast hoop ik dat iemand een leuk proggie heeft om de foto''s in je telefoonboek gelijk te zien(dus ipv namen, juist foto's).
Als je met de huidige software gaat kijken in je telefoonboek, zie je de foto's pas als je een naam open klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op qtek.nl, als je je registreert kan je er de nederlandstalige rom versie downloaden onder het kopje qtek 9100 en dan updates.
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:28:
Wie kan mij helpen aan een nederlandstalige ROM!!!!
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:04:
Kijk eens op qtek.nl, als je je registreert kan je er de nederlandstalige rom versie downloaden onder het kopje qtek 9100 en dan updates.
[...]
Dan moet je toestel wel voldoen aan onderstaande:
Qtek.nl:
Indien u uw toestel niet kunt registreren omdat het IMEI nummer van uw toestel niet wordt herkend, dan bent u hoogstwaarschijnlijk in het bezit van een toestel dat niet via de officiele importeur & distributeur in Nederland - Dangaard Telecom - is geleverd. U kunt in dit geval dan ook geen gebruik maken van de service en ondersteuning zoals die door Smart Mobility wordt aangeboden.

Een toestel dat via Dangaard Telecom is geleverd, is te herkennen aan een “Original Dutch Retail” sticker op de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Ik heb een vraag en het antwoord is ongetwijfeld al een aantal keer gegeven. Alleen....ik kan het niet vinden.

De vraag: mijn stylus valt continue uit mn Qtek en ik ben er de afgelopen week al 2 kwijt geraakt. Het probleem lijkt niet aan de stylus maar aan het apparaat te liggen. Deze klemt mn stylus niet meer vast. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Modbreak:Spammert! :@

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 09:39

Ghosty J

Asus

ik vroeg mij af of ik hier ook mobile 6 op kan zetten ?
las net wat op webwereld over eenspeciale versie die hier te vinden is
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295456

wie o wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ghosty J schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:37:
ik vroeg mij af of ik hier ook mobile 6 op kan zetten ?
las net wat op webwereld over eenspeciale versie die hier te vinden is
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295456

wie o wie kan mij hier duidelijkheid over geven?
Ja dat kan. Maar kijk wel goed dat je de juiste versie hebt.
Op xda kun je alle info vinden.

Hier op Got is dat volgens mij niet toegestaan omdat er geen legale versies van WM6 in omloop zijn (via het internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
sjors123 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:01:
Ik heb een vraag en het antwoord is ongetwijfeld al een aantal keer gegeven. Alleen....ik kan het niet vinden.

De vraag: mijn stylus valt continue uit mn Qtek en ik ben er de afgelopen week al 2 kwijt geraakt. Het probleem lijkt niet aan de stylus maar aan het apparaat te liggen. Deze klemt mn stylus niet meer vast. Iemand een oplossing?
http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:04:
[...]
Dat kan niet omdat die van mij uit duitsland komt.
Op de site van XDA kan ik niet downloaden. Bij de nederlandse rom krijg ik de melding dat de site offline is. Moet je daar ergens inloggen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. probeer TomTom6 (TomTom 6.020.7980 PDA WM2003, WM 2005) op mijn mda vario te zetten. maar als ik als ik applicatie wil installeren geeft hij bij het einde aan dat installatie is mislukt. :'(
Iemand enig idee wat dit betekend? of hoe het opgelost kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:31:
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. probeer TomTom6 (TomTom 6.020.7980 PDA WM2003, WM 2005) op mijn mda vario te zetten. maar als ik als ik applicatie wil installeren geeft hij bij het einde aan dat installatie is mislukt. :'(
Iemand enig idee wat dit betekend? of hoe het opgelost kan worden???
kan het ook liggen aan het feit dat de vario draait op mobile 5 of is dat hetzelfde als WM2005??
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Zojuist heb ik een nieuwe ROM proberen te installeren. Maar hoewel de wizard aangaf dat het gelukt was is dit niet het geval.
Nu blijft mijn QTek 9100 maar rebooten en kom ik er dus niet meer in....

Weet er iemand wat ik nu het beste kan doen? Opsturen voor hersteldienst of is er misschien nog een andere mogelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Rhapsody schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:34:
Zojuist heb ik een nieuwe ROM proberen te installeren. Maar hoewel de wizard aangaf dat het gelukt was is dit niet het geval.
Nu blijft mijn QTek 9100 maar rebooten en kom ik er dus niet meer in....

Weet er iemand wat ik nu het beste kan doen? Opsturen voor hersteldienst of is er misschien nog een andere mogelijkheid....
Cameraknop vasthouden en resetknopje indrukken. Je krijgt dan een scherm met een paar gekleurde balken.

Sluit hem dan aan via USB op je pc (hij maakt geen verbinding met activesync) en installeer een standaard rom van je provider of de rom 'Wizard Love', welke je op verschillende plekken kan vinden.

Moet werken :) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Man je bent een held. Dank je wel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Rhapsody schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:42:
Man je bent een held. Dank je wel!!!!
Hehe graag gedaan ;)

Nog even een sidenote voor het flashen van nieuwe roms, doe dit altijd vanaf een operator rom of die bovengenoemde Wizard Love rom, dan gaat het eigenlijk altijd goed. Voor zover ik heb geprobeerd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pdaviet4 op mn 9100 gezet maar nu zijn de symbolen op mn keyboard door de war o.a. de y en de z. Heb al een aantal dingen gelezen hierover maar ik kom er niet echt uit. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:52:
Ik heb de pdaviet4 op mn 9100 gezet maar nu zijn de symbolen op mn keyboard door de war o.a. de y en de z. Heb al een aantal dingen gelezen hierover maar ik kom er niet echt uit. Heeft iemand tips?
How to restore my local language support for sliding kbd after upgrade to a ROM with different lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel.
Maar als ik nu met regedit naar HKCU\ControlPanel[\Keybbd ga en dan naar de sting Locale ga en die verander in 0413 of 0409 gebeurd er niets.
Wat doe ik dan verkeerd?
quote]Lizard schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 03:21:
[...]

How to restore my local language support for sliding kbd after upgrade to a ROM with different lang?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besten,

ik heb ondertussen al een lange nacht met me MDA Vario zitten te kloten. Ik probeer er namelijk Windows Mobile 6 op te zetten. Ik heb het geprobeerd met de site "http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=293480&page=3". Hiermee is het me niet gelukt en waarom weet ik niet.

Ik heb het volgende gedaan...

1. Een versie van Windows Mobile 6 gedownload van een nieuwsgroep.
2. Het bestandje "nk.nbf" in de dir "ShellTool" gezet.
3. De 2 bestanden "Cert_SPCS" en "EnableRapi" zoals aangegeven in de readme op me pocket gezet.
4. De bestanden uitgevoert.
5. De pocket even een reset geven (geen harde).
6. Vervolgens open ik het bestandje "ShellTool" om te gaan beginnen.
7. Dan druk ik op "Get ROM info".

Vervolgens geeft het onderin bij comments "This is a custom rom" aan. Bij ROM info zie ik geen informatie staan.

Iemand bekend met dit probleem? Zo niet kan iemand het dan even kort in het nederlands uitleggen voor me? Misschien doe ik wel iets fout.

Bedankt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:22:
hoi allemaal,

heb nog even een vraag. Misschien staat hij ook al wel ergens tussen maar heb al heel wat pagina's agezocht op forum :'(

mijn vraag: ik wil graag een "custom" toon als alarm. bijvoorbeeld een mp3. is iets prettiger wakker worden :)

is dit mogelijk? en zo ja, hoe?

greetz...
iemand inmiddels al een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Ja dit kan, maar niet met de standaard alarmding. Moet je even een 3rd party alarm applicatie downloaden.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:52:
Besten,

ik heb ondertussen al een lange nacht met me MDA Vario zitten te kloten. Ik probeer er namelijk Windows Mobile 6 op te zetten. Ik heb het geprobeerd met de site "http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=293480&page=3". Hiermee is het me niet gelukt en waarom weet ik niet.

Ik heb het volgende gedaan...

1. Een versie van Windows Mobile 6 gedownload van een nieuwsgroep.
2. Het bestandje "nk.nbf" in de dir "ShellTool" gezet.
3. De 2 bestanden "Cert_SPCS" en "EnableRapi" zoals aangegeven in de readme op me pocket gezet.
4. De bestanden uitgevoert.
5. De pocket even een reset geven (geen harde).
6. Vervolgens open ik het bestandje "ShellTool" om te gaan beginnen.
7. Dan druk ik op "Get ROM info".

Vervolgens geeft het onderin bij comments "This is a custom rom" aan. Bij ROM info zie ik geen informatie staan.

Iemand bekend met dit probleem? Zo niet kan iemand het dan even kort in het nederlands uitleggen voor me? Misschien doe ik wel iets fout.

Bedankt O-)
Ik heb het ook al meerdere malen met de ShellTool gedaan en bij mij werkte het prima.
Ik snap alleen niet waarom je geen ROM info krijgt, probeer eens een andere ROM te downloaden. Staat er in het schermpje ernaast ook niet zoiets als: 'ROM includes:......'

En wat gebeurd er als je vervolgens extract OS doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Je kan toch gewoon je geluid kiezen door op dat alarmbelletje te klikken?
Anders ff je mp3 in de "windows" folder zetten...

edit, ff gecheckt: mp3 lijkt niet te werken, ik gebruik een eigen nokia_alarm.wav die in de windows folder staat, kwestie van omzetten dus...

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 03-03-2007 10:37 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:33:
Dank je wel.
Maar als ik nu met regedit naar HKCU\ControlPanel[\Keybbd ga en dan naar de sting Locale ga en die verander in 0413 of 0409 gebeurd er niets.
Wat doe ik dan verkeerd?

Lizard schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 03:21:
[...]

Wel daarna een soft reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:40:
is er inmiddels al een nieuwe (betere) overclock tool dan omapclock
? die heb ik namelijk gevonden hier op tweaker (via de search jaja)

ff copy en paste:

Hope this helps those having issues with all the pages of instructions here:

Instructions for overclocking Wizard (tested on QTEK 9100). Use at your own risk!

1. Download the following file and unzip. Save the OmapClock.exe to your \Windows folder on your device: http://forum.xda-developers.com/download.php?id=9181

2. Open File Explorer on your device and open Omapclock.exe. Find the maximum speed that your device will handle without locking up. On each test, test all applications you use. This is important because once you place this in your startup, it will load up automatically and could cause your device to stop responding! 252Mhz works for me. Suspending the device at this point will cause the speed to be reset back to default. Execute Windows\OmapClock.exe again if this happens and you want to continue testing.

3. Download and install Resco File Explorer 2005: http://resco.net

4. Open Resco Explorer and go to the \Windows folder. Locate the OmapClock.exe file and hold the stylus on this file until menu pops. Choose “Copy”.

5. Now browse to \Windows\Startup then hold stylus in an empty area and when menu pops, choose paste shortcut.

6. Hold the stylus on the newly created OmapClock shortcut and choose Properties then click the Shortcut tab.

7. Target should be: “\Windows\OmapClock.exe” –clock 252
Change the 252 to the clock speed you tested in step 2 above.

8. Soft reset and test. Suspending the device will reset the device back to the default speed. This is a secondary test to make sure the device does not lock up!

9. Download and install DinarSoft MemMaid: http://www.handango.com/P...uctId=123995&R=123995

10. Open MemMaid and choose the Notification queue button/tab on the bottom (second from left) then click the ADD button.

11. For Program, click the browse button and browse to the shortcut you created in steps 5-7. The location of the shortcut is \Windows\Startup.

12. From the event dropdown choose “The device woke up”.

13. Click Add.

14. Soft reset and you are done. The Clock speed will remain at the specified speed you specified in step 7 even when the device comes out of suspend.

Please let me know if the instructions are not clear.

maar een paar posts hierboven: heeft whizzer het over een ander tooltje die standaart in één of andere rom zat ingebakken, hoe heet dat tooltje?

Ik hen met skype even geinstalleerd, dat installeren ging goed.
tijdens het connecten gaf hij een error, geen verbinding terwijl ik toch echt verbinding maakte met mijn wifi netwerk.nouja 1 streepje maar toch.
toen ging ik even naar beneden +- 2 meter naast mijn router staan, en keek ik hoeveel ik toen had :( schommelend tussen 20 en 30% signaal sterkte, toen bij ernegiebeheer het balkje naar beste prestaties geschoven, maar dat hielp niks.

Verder vind ik het vrij iri dat hij aldoor switched van draadloos netwerk als hij geen connectie kan maken, kan je niet gewoon 1 installen en zeggen dat hij niks met die andere moet doen?.

ook heb ik: WiFiFoFum geinstalleerd, hehe dat is wel een handig programmatje :)
Dit bovenstaande omtrent omap werkt bij mij niet! (WM06-underground)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]sOid schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:28:
[...]

Ja dit kan, maar niet met de standaard alarmding. Moet je even een 3rd party alarm applicatie downloaden.

heb je dan een link voor mij, heb google e.d al afgezocht, kan niets vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik zit met mij KPN simkaart in de mda vario (T-Mobile) is geunlocked. Nu wil ik dat hij alleen contact maakt met internet via WIFI maar niet via GPRS of hoe dan ook. Hoe kan ik zien dat die geen GPRS gebruikt en hoe of waar kan ik dat instellen??

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:04:
Ik had het probleem met ActiveSync ook, ik heb hier de oplossing voor. Alleen kan ik nu even niet zo goed zoeken. Ik zit namelijk bij me oma via de GPRS verbinding, gaat niet erg snel. :)

De oplossing is een bestandje dat je even op je SD kaartje moet zetten en even moet uitvoeren. Was hier ook huiverig over maar het schijnt iets te resetten. Daarna kon ik ook weer gewoon syncen.

Als ik thuis ben kijk ik wel even of ik dit bestandje nog kan vinden en het anders even ergens kan uploaden voor als meer mensen dit probleem hebben (het is zelfs mogelijk dat ik deze oplossing van GoT zelf heb).

Maar de rede dat ik zelf even het topic doorlas is een vraag van mijzelf. Als ik internet op me MDA zelf dan veranderd dat icoontje bovenin (via GPRS) maar als ik me MDA als modem gebruik gebeurd dit niet? Want ik bel in met *99# en ook op me MDA is de enige modem instelling eentje met GPRS dus ik neem aan dat dit gewoon toch via GPRS gaat?
MaSTahB, zou je aub dat bestandje kunnen mailen, of laten weten waar het te vinden is?
klaasaandemaas at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:28:
[...]

[...]

Ik heb het ook al meerdere malen met de ShellTool gedaan en bij mij werkte het prima.
Ik snap alleen niet waarom je geen ROM info krijgt, probeer eens een andere ROM te downloaden. Staat er in het schermpje ernaast ook niet zoiets als: 'ROM includes:......'

En wat gebeurd er als je vervolgens extract OS doet?
Nadat ik op "Get ROM info"heb gedrukt komt er in het schermpje ernaast "This ROM includes:" te staan. Bij blversion,device enz. staat overal n/a achter.

Daarna druk ik op "Extracts OS" en verschijnt er onderin;

Extracting OS...
Please wait...
Done!

Druk ik op "Flash OS" dan geeft het onderin aan dat hij na 3 seconden klaar is, en dat ik een harde reset uit moet voeren. Als ik de harde reset uitgevoert heb dan laad mijn MDA gewoon weer de rom versie die er al op stond.

Welke rom versie heb jij gebruikt voor je MDA Vario?

Iemand een idee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je voicetags aan contactpersonen kan toevoegen. wil door contactpersoon te noemen kunnen bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PimHb - Waarschijnlijk heb je gewoon in één keer de ROM erbij in de map gedaan, je moet eerst de extensie van de ROM veranderen in .zip, deze uitpakken, en DIE inhoud in de map erbij doen :).
Dan heb je de nk.nbf die het programma'tje nodig heeft. :)
(Als ik het me goed herinner, tis even geleden dat ik het las)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 08:20:
PimHb - Waarschijnlijk heb je gewoon in één keer de ROM erbij in de map gedaan, je moet eerst de extensie van de ROM veranderen in .zip, deze uitpakken, en DIE inhoud in de map erbij doen :).
Dan heb je de nk.nbf die het programma'tje nodig heeft. :)
(Als ik het me goed herinner, tis even geleden dat ik het las)
Bedankt het werkt zo te merken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee hoe ik een a-mailaccount verwijder uit outlook op da vario. Kan het nergens terugvinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:45:
iemand enig idee hoe ik een a-mailaccount verwijder uit outlook op da vario. Kan het nergens terugvinden in de handleiding.
inmiddels gevonden!!! :)

nog wel een andere vraag, hoe verwijder ik de inhoud van de map geschiedenis van het internet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:09:
[...]

inmiddels gevonden!!! :)

nog wel een andere vraag, hoe verwijder ik de inhoud van de map geschiedenis van het internet??
IE opstarten -> dan naar Tools -> Options -> Tabblad Memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rhapsody schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:25:
[...]

IE opstarten -> dan naar Tools -> Options -> Tabblad Memory.
Of je gebruikt het programma ClearTemp en ruimt meteen temp, cache, cookies en wat systeem dingen op :). Werkt ook voor opera, minimo en netfront.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.