HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 14

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik een mailaccount kan wissen in WM 5.0??
Ik heb geprobeerd m'n Windows live adres erin te zetten maar het wil
niet lukken, alleen nu krijg ik m niet meer uit de lijst. Heb niet
zoveel zin in een hard reset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een programma wat ik in de startpost mis, is "Missing Sync" (betaalde download), van markspace.
Voor Mac gebruikers is dit een goede vervanging van ActiveSync voor het synchroniseren van je kalender en adresboek, installeren van software en benaderen van je K-JAM als harde schijf.
Heb dit nu een maand of 2 in gebruik, en het bevalt tot nu toe goed (enige opmerking: de eerste keren moest ik na synchronisatie mijn adresboek vluchtig controleren omdat de K-JAM een ander idee had over het verschil tussen privé- en werk telefoonnummers dan mijn iBook, inmiddels zijn ze het wel eens geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimshw1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Ik heb Wi6ard_pdaviet4.rar op mijn MDA VARIO draaien met de 2.26 Molski Rom en de laatste Radio ROM (2.62) uit zweden.
Ik heb zeker het idee dat er sneller geboot wordt, maar er zitten nog wel rare bugs in.
De keyboardmapping klopt niet. Windows live werkt niet. Probleem met pushmail server certificaat.
Als er een cleanere rom verschijnt (Er zitten nog wat vreemde vietnamese tweaks in), ga ik hem zeker gebruiken.
Er is ook een schonere rom, de fotos.rar versie. OF die Orrwels84 of iets. p.s. mail me anders even.

Ik heb ook de fotos.rar versie op die van mij staan. En werkt allemaal aardig. Dit is naar mijn weten wel een beta versie van WM06. Bovengenoemde rom ook, kan niet anders. Er is niet geen Final versie uit voor de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:49:
Heeft iemand enig idee hoe ik een mailaccount kan wissen in WM 5.0??
Ik heb geprobeerd m'n Windows live adres erin te zetten maar het wil
niet lukken, alleen nu krijg ik m niet meer uit de lijst. Heb niet
zoveel zin in een hard reset :(
In het venster met alle accounts (menu-->tools-->options) kun je toch een langdurige tap doen op het account dat je wil verwijderen en dan verwijderen/delete kiezen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Grr. als ik iets in mn register verander doe ik een soft reset, maar dan heeft die :X:X pda het weer terug gezet naar de originele waarde. Iemand anders hier last van? Eerst werkte het wel, maar na een hardreset werkte het niet meer. Ik heb btw de vario.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AkroBatik schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:47:
Grr. als ik iets in mn register verander doe ik een soft reset, maar dan heeft die :X:X pda het weer terug gezet naar de originele waarde. Iemand anders hier last van? Eerst werkte het wel, maar na een hardreset werkte het niet meer. Ik heb btw de vario.
Je moet even wachten met de softreset (een minuut of twee).....dan blijft het wel staan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb orwells1984-rom op mijn mda-vario. Dit is een WM06 versie en werkt goed + snel.
Alleen het programma pocket informant2007 werkt er niet op!

Mijn vraag is dan ook of de Faria rom aku3.3 een WM05 versie is.
Als dit een WM05 versie is dan werkt deze wel met pocket informant2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:06:
[...]

Er is ook een schonere rom, de fotos.rar versie. OF die Orrwels84 of iets. p.s. mail me anders even.

Ik heb ook de fotos.rar versie op die van mij staan. En werkt allemaal aardig. Dit is naar mijn weten wel een beta versie van WM06. Bovengenoemde rom ook, kan niet anders. Er is niet geen Final versie uit voor de wizard.
Windows Mobile 6 is volgens mij bij mij wel de final. Zie geen beta staan ergens in de pda.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:34:
[...]

In het venster met alle accounts (menu-->tools-->options) kun je toch een langdurige tap doen op het account dat je wil verwijderen en dan verwijderen/delete kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de snelle reactie! Het is gelukt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ie ook final, zie ook geen beta! Orwells1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:19:
Kon die orwell 1984 ff niet vinden dus heb ik fotos versie geinstalleerd. Heet die fotos.rar omdat het camera prg. ontbreekt? :*)
In deze versie werkt push en ook windows live weer naar behoren. Ik heb wel een spb restore gedaan van de pdaviet4 versie dus alle van die rom versie extra geinstalleerde software werkt niet meer.
Zouden ze misschien de camera exe ook getweaked hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:00:
Een programma wat ik in de startpost mis, is "Missing Sync" (betaalde download), van markspace.
Voor Mac gebruikers is dit een goede vervanging van ActiveSync voor het synchroniseren van je kalender en adresboek, installeren van software en benaderen van je K-JAM als harde schijf.
Heb dit nu een maand of 2 in gebruik, en het bevalt tot nu toe goed (enige opmerking: de eerste keren moest ik na synchronisatie mijn adresboek vluchtig controleren omdat de K-JAM een ander idee had over het verschil tussen privé- en werk telefoonnummers dan mijn iBook, inmiddels zijn ze het wel eens geworden).
Ik gebruik idd ook MissingSync, de meeste Mac gebruikers kennen het wel het staat ook op de website van Apple zelf enzo :) maar toch heb ik een vraagje... ik heb al mijn contacten in mijn Adresboek staan op mn mac maar ik krijg ze niet gesynct met mn Vario...is hier een truucje voor of wat?

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Je moet even wachten met de softreset (een minuut of twee).....dan blijft het wel staan als het goed is.
Het beste kun je de Wizard/Vario uitzetten door de power button (aan de bovenkant) een paar seconden ingedrukt te houden. Dan worden wijzigingen in het register opgeslagen. Als je dan met dezelfde knop herstart, volgt een soft reset en zijn de wijzigingen behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:31:
Mijn wekker gaat niet meer af. Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb de dagen aangevinkt en al aan/uit gezet en paar keer wekker gezet en geprobeerd maar helaas.
Ik heb hier nog steeds geen oplossing voor... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

active sync werkt niet meer nu ik wm06 heb? heb wel laatste versie active sync?
iemand hier ook al problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Heb nu ook WM6 draaien, en moet zeggen, over het algemeen ben ik er goed over te spreken. De interface is een stuk aangenamer en de Live integratie is erg geslaagd. Heb speciaal voor m'n Vario even een @live accountje geregistreerd en loop nu wat te testen met Messenger en Live Mail. Live mail ondersteund ook push, zodat je nieuwe mail direct op je phone beland :)

Windows Live Messenger vind ik ontzettend vooruitgegaan ten opzicht van de oude WM5 messenger. Ondersteuning voor 'tabs' zodat je meerdere gesprekken tegelijk kan voeren is goede nieuwe feature. Daarnaast is het mogelijk om nudges (buzzers) te ontvangen, maar (correct me if i'm wrong) niet om buzzer te versturen. En dan de beste functie die nieuw is in WLM; de Voice Clips! Als je even geen zin hebt om te typen, druk je op Voice Clip en lul je je bericht gewoon!

Een aantal mensen vinden vooral dat WM6 er sneller op is geworden, maar ik kan niet direct zeggen dat ik daar nu veel van merk. Ik heb altijd WMP, Messenger en wat kleine progjes op de achtergrond draaien, maar erg veel sneller dan mijn vorige rom vind ik het allemaal niet. TomTom 6 draait zoals eerder vermeld inderdaad prima.

Dat wilde ik er even over kwijt.. ben benieuwd naar andere reacties en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:06:
active sync werkt niet meer nu ik wm06 heb? heb wel laatste versie active sync?
iemand hier ook al problemen mee gehad?
Google eens op activesync 4.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:31:
Mijn wekker gaat niet meer af. Iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb de dagen aangevinkt en al aan/uit gezet en paar keer wekker gezet en geprobeerd maar helaas.
Standaard bug in WMobile.
Ben er ook tijden mee aan het klooien geweest, geen oplossing (zie ook xda dev forum, hoop wanhopige gebruikers ook) :)

Handigste oplossing is een los alarm te gebruiken. Ik gebruik zelf ondertussen praktisch een jaar Pocket WakeUp (Frans programma), freeware, link naar een vertaalde (Engelse) versie:
http://www.zshare.net/download/pocketpc-wakeup-cab.html

Hier de Franse site:
http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1299

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 11-02-2007 23:46 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:19:
Ik heb dezelfde versie als jullie. 5.2.660. Er staat indd geen beta bij. Maar dit is het wel. Aangezien deze minstens 30 dagen geleden al te downloaden was. En WM06 net final is gegaan.

Ook werkt nog niet alles naar behoren. Zoals de camera bijv. ;)
PTRdesign schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:28:
Heb nu ook WM6 draaien, en moet zeggen, blabla
Vind die live messenger ook wel fijn. Enige nadeel is dat gelijk al je MSN contacten ook aan je telefoonlijst worden toegevoegd. |:( Dit is helaas niet uit te zetten, volgens mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
Kan ik ook aan live messenger komen zonder een nieuwe rom te instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mijn Vario connect om een of andere reden niet met mijn Speedtouch (internet plus bellen), ook niet na het invoeren van de juiste WPA-PSK. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:58:
Hallo mijn Vario connect om een of andere reden niet met mijn Speedtouch (internet plus bellen), ook niet na het invoeren van de juiste WPA-PSK. Iemand een oplossing?
Zet de beveiliging van je netwerk even op een wat lager niveau, krijg dagelijks genoeg klanten aan de lijn die problemen hebben met de WPA-PSK encryptie, zet em eens op WEP128 zou ik zeggen, en dan wel even via Mijn KPN aanpassen en niet via de webinterface van je box, want anders zijn al je instellingen na je eerst volgende reset van je Experiabox verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:47:

Vind die live messenger ook wel fijn. Enige nadeel is dat gelijk al je MSN contacten ook aan je telefoonlijst worden toegevoegd. |:( Dit is helaas niet uit te zetten, volgens mij.
Nee klopt, die contactpersonen kan je inderdaad niet uitzetten. Gelukkig worden ze niet ook nog met Outlook gesynct, anders zou het helemaal een chaos worden.

Ik heb het opgelost door even een nieuw @live account aan te maken en daar alleen de mensen waarvan ik wil dat ze me mogen IM'en op m'n Vario. Als ik dan onderweg ben laat ik mijn mail doorsturen naar dit Live account. Zo krijg ik niet al mijn 100 msn contacten uit m'n huidige msn-account tussen mijn contactpersonen staan, maar slecht een tiental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:47:
[...]
Ook werkt nog niet alles naar behoren. Zoals de camera bijv. ;)
Coolcamera for the win, is zowiezo beter dan de brakke camera software. Hiermee kan je erg veel instellen. Is voor iedereen aan te raden zelfs als je standaard toestel heb met windows mobile 5.

Die doet het wel perfect alleen bij mij werkt de flitser niet :/ Maarja een foto met flitser met dit toestel zowiezo erg brak dus toch overbodig.

[ Voor 34% gewijzigd door Meneer iCy op 12-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn sms berichten overzetten naar mijn PC?
Ik heb een ander telefoon gekocht (de MDA Compact III) en nu wilde ik mijn sms berichten overzetten.

Is het mogelijk om gewoon wat bestanden van de vario naar de compact te copieeren? En zo ja, welke moet ik dan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Sinds vandaag is de grote concurrent(Samsung Ultra smart F700) gepresenteerd op de 3GSM World Congress(bij product information).

Waarschijnlijk gaat er een prijzenoorlog beginnen aangezien er een hele nieuwe generatie aan nieuwe mobieltjes ala Nokia N95/HTC Fox er tegelijk dit kwartaal allemaal uitkomen.

Deze is uitgerust met een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord, 7,2Mbps (!) HSDPA, EDGE, een 2,78 inch(7cm) touchscreen met een resolutie van 440 x 240 pixels, een microSD-kaartslot en een 5 megapixel camera.

Verder biedt de F700 onder meer ook nog full HTML-browsing en natuurlijk Bluetooth.

Voor meer info kan je hem ook checken bij Gadgetzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Is het iemand gelukt om te kunnen mmsen met de Orwell rom? Welke tool/programma/instellinge heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

Al een tijdje mis ik een feature die er misschien wel is maar wat dus niet werkt.

Je wilt iemand bellen, je probeert erst het ene nummer, mobiel bijvoorbeeld, maar niet te bereiken, dan wil je het andere nummer (thuis?) kiezen.

Contactpersonen > naam selecteren > nummer selecteren > bellen. (mobiel dus in het voorbeeld)

Als je nou van dezelfde persoon ander nummer wil bellen moet je het helemaal opnieuw doen.

Op een normale telefoon kan je vaak terug na bellen in de contacctlijst. (return/terug toets)

(Nu lukt dat alleen met "inclose" of "alttab" met allerlei handelingen)

Is er nu iets handigs dat je vanuit je contactlijst verschillende nummers kunt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Als je vanuit wm6 je laatste gebelde personen aanklikt zie je gelijk alle informatie (ook sms email, gewoon het contactpersoon) ipv wm5 dat je dan gelijk het laatste nummer belt.

Bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Laatst online: 12-09 16:49

ilrenato

Pizzah!!!!

iCy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:20:
Als je vanuit wm6 je laatste gebelde personen aanklikt zie je gelijk alle informatie (ook sms email, gewoon het contactpersoon) ipv wm5 dat je dan gelijk het laatste nummer belt.

Bedoel je dit?
Voor WM5 dus een oplossing gezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Vito Remote op m'n Vario geïnstalleerd maar ik schijn de volgende gegevens nodig te hebben:

Before you begin, obtain the following information from your Internet service provider (ISP) or wireless service provider: ISP server phone number or access point, user name, and password.

Click Select a modem > Cellular Line (GPRS).
Enter the following information, and click Done.
In Access point, enter the access point name.
In User name, enter your user name for the GPRS network, if required.
In Password, enter your password, if required.
In Domain, enter the primary Domain Name System (DNS) address, if required.
Click Advanced to manually set IP and alternative DNS, if required
To start the connection, begin using the desired program. For example, switch to Internet Explorer Mobile and browse the Internet. Your device will connect automatically. To manually start a connection, tap and hold the connection, and tap Connect.
The Pocket PC uses this connection when you open a program that connects to the Internet.

Heeft iemand enig idee waar ik die gegevens kan vinden? (Ik heb een onbeperkt internet-abo van T Mobile) Ben nl. nog niet echt vertrouwd met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik kan het eigenlijk 123 niet terug vinden tussen al die topics maar:
Aangezien ik aanzienlijk minder ben gaan bellen, blijft er voldoende saldo over op te gaan gprs'en (mail, icr, msn enzo) alleen schijnt dat niet meer te werken op mijn mda.... Harde reset vind ik ook weer zo extreem en site van T-mobile is bagger om iets terug te vinden. wie kan mij aan de juiste instellingen helpen??

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Francis schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:16:
Aangezien ik aanzienlijk minder ben gaan bellen, blijft er voldoende saldo over op te gaan gprs'en (mail, icr, msn enzo) alleen schijnt dat niet meer te werken op mijn mda.... Harde reset vind ik ook weer zo extreem en site van T-mobile is bagger om iets terug te vinden. wie kan mij aan de juiste instellingen helpen??
http://www.modaco.com/lofiversion/index.php/t202941.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xevox schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik idd ook MissingSync, de meeste Mac gebruikers kennen het wel het staat ook op de website van Apple zelf enzo :) maar toch heb ik een vraagje... ik heb al mijn contacten in mijn Adresboek staan op mn mac maar ik krijg ze niet gesynct met mn Vario...is hier een truucje voor of wat?
Merkwaardig.
Heb indertijd dat programma gedownload, geinstalleerd, de K-Jam aangesloten via usb, en na het aangeven van wat keuzes werkte het gewoon. Als je het programma opstart krijg je zo'n lijstje met plugins en een overzicht "laatste sync op ...", heb je daar adresboek (contacts) aangevinkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Francis schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:16:
Staat gewoon in de TS hoor. Kijk even in de laatste alinea's boven accessoires. Hier staan cab files om het automatisch te laten instellen of een pdf van t-mobile waar alles in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hoe krijg ik in me engelse windows mobile nederlandse autoaanvulling bij sms enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee hoe ik m'n active sync weer werkend krijg?

Active sync(4.5 Beta) ziet m'n 9100 nog steeds niet na uitvoeren van check notifications op m'n toestel... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PTRdesign schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:46:
[...]

Nee klopt, die contactpersonen kan je inderdaad niet uitzetten. Gelukkig worden ze niet ook nog met Outlook gesynct, anders zou het helemaal een chaos worden.

Ik heb het opgelost door even een nieuw @live account aan te maken en daar alleen de mensen waarvan ik wil dat ze me mogen IM'en op m'n Vario. Als ik dan onderweg ben laat ik mijn mail doorsturen naar dit Live account. Zo krijg ik niet al mijn 100 msn contacten uit m'n huidige msn-account tussen mijn contactpersonen staan, maar slecht een tiental.
Ik hoop dat hier nog wel een oplossing voor komt want als het niet uit te zetten valt is het echt waardeloos :/

Maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn tot iemand een goede registersleutel heeft gevonden ofzo.

@ the_bladerunner,

Ik heb dit ook gehad eerst. Enige oplossing was een harde reset en outlook opnieuw installeren :S (alleen het laatste zou ook kunnen werken)

[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 12-02-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:39:
[...]

Ik hoop dat hier nog wel een oplossing voor komt want als het niet uit te zetten valt is het echt waardeloos :/

Maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn tot iemand een goede registersleutel heeft gevonden ofzo.

@ the_bladerunner,

Ik heb dit ook gehad eerst. Enige oplossing was een harde reset en outlook opnieuw installeren :S (alleen het laatste zou ook kunnen werken)
Hm, het vreemde is dat active sync wel opstart maar m'n 9100 niet gevonden wordt.
Lan verbinding is er ook en de USB kabel ziet hij ook...
check notifications ook op de MDA van m'n vrouw uitgevoerd...die ziet hij nog wel...
Zal op andere pc ff de adressen e.d. uitprinten want die ben ik waarschijnlijk kwijt als ik outlook opnieuw installeer :/
Prober nog het één en ander...anders inderdaad hard-reset ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iCy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:18:
Hoe krijg ik in me engelse windows mobile nederlandse autoaanvulling bij sms enzo.
Zo:
http://www.zshare.net/dow...completion-dutch-zip.html

Ipv. register aan te passen kan je ze ook ff renamen (ff checken wat de bestaande naam is, dacht mssp2_en.lex):
mssp2_en.lex -> mssp2_enOLD.lex
mssp2_nl.lex -> mssp2_en.lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:40:
[...]

Merkwaardig.
Heb indertijd dat programma gedownload, geinstalleerd, de K-Jam aangesloten via usb, en na het aangeven van wat keuzes werkte het gewoon. Als je het programma opstart krijg je zo'n lijstje met plugins en een overzicht "laatste sync op ...", heb je daar adresboek (contacts) aangevinkt ?
Ik heb het net gevonden :) ik had mijn contacten niet in een groep gezet, alles even gecopieerd in een groep en ik kon hem selecteren bij MissingSync. Het werkt nu erg goed!

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Steeds meer merken van telefoons gaan over naar Windows Mobile

En nu Windows mobile 6 vandaag officieel is aangekondigd is WM een mooi platform om software voor tegaan ontwikkelen.

Ik vraag me dan af of Symbian niet binnen een paar jaarvan de kaart wordt geveegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

matthijst schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:00:
[...]

Zo:
http://www.zshare.net/dow...completion-dutch-zip.html

Ipv. register aan te passen kan je ze ook ff renamen (ff checken wat de bestaande naam is, dacht mssp2_en.lex):
mssp2_en.lex -> mssp2_enOLD.lex
mssp2_nl.lex -> mssp2_en.lex
Thnx werkt perfect,

Oja voor de mensen die de bestandjes niet kunnen overschrijven:

Die dit via de PDA met Resco File Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
AcIDeR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:33:
Zodra ikzelf mijn Rom wil uitlezen zoals beschreven staat , geeft hij aan dat het een Custom Rom is..
en verders overal n/a bij de info..
Zelfde probleem hier op mijn G4 Vario. Heb EnableRapi.cab en Cert_SPCS.cab op de Vario geinstalleerd en daarna softreset, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verkeerde info

[ Voor 82% gewijzigd door Meneer iCy op 13-02-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Geheugen uitbreiding voor Qtec9100.

ik wil een nieuw flash geheugen kaartje kopen!
Nu zijn er veel verschillende prijzen, en zo ook veel verschillende merken geheugen kaartjes.

Wat is nu een goed kaartje en wat niet??
Maakt het merk/prijs wat uit??

Dynabyte:
2gb sandisk €48,-

Vobis:
2gb Apacer €30,-

Opus.nl:
2 gb memorex €24,-
2gb dane-elec €30,-
2gb platinum €21`,-

Om maar enkele voorbeelden te noemen.
Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk, wat juist wel of juist niet goed werkt.
Anders zou het logisch zijn dat ik het goedkoopste kaartje aanschaf, nl. dat van €21,- van platinum 2gb.

Ik snap niet waar de verschillen inzitten.
Alle kaarten hebben vlgs mij dezelfde lees en schrijf snelheid.

Graag wat hulp hierbij gezocht.
Wat is wijsheid?
alvast bedankt voor de moeite.

Gr.

Demazelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
help! Misschien is dit al besproken maar ik kan er niets over terug vinden...
Ik heb tomtom 6 met mn qtek9100 aan de praat gekregen, dankzij de startpost ook met mn bluetooth gps ontvanger kunnen verbinden, maar af en toe blijft tomtom minimaliseren :?

ik start tomtom op, en hij vliegt naar het Today scherm, rechts onder kan ik weer terug naar het tomtom scherm maar binnen een paar tellen zit ik weer terug... in vliegtuigmodus gebeurt het niet dus ik denk dat het komt door iets dat telkens refreshed ofzo...

Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Voor de mensen die geen geld over hebben voor een exchange server met pushmail en hun werk ook geen pushmail bied is er de volgende gratis oplossing:

www.port88.org. Free pushmail account van 350mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Demazelen schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:08:
Geheugen uitbreiding voor Qtec9100.

ik wil een nieuw flash geheugen kaartje kopen!
Nu zijn er veel verschillende prijzen, en zo ook veel verschillende merken geheugen kaartjes.

Wat is nu een goed kaartje en wat niet??
Maakt het merk/prijs wat uit??

Dynabyte:
2gb sandisk €48,-

Vobis:
2gb Apacer €30,-

Opus.nl:
2 gb memorex €24,-
2gb dane-elec €30,-
2gb platinum €21`,-

Om maar enkele voorbeelden te noemen.
Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk, wat juist wel of juist niet goed werkt.
Anders zou het logisch zijn dat ik het goedkoopste kaartje aanschaf, nl. dat van €21,- van platinum 2gb.

Ik snap niet waar de verschillen inzitten.
Alle kaarten hebben vlgs mij dezelfde lees en schrijf snelheid.

Graag wat hulp hierbij gezocht.
Wat is wijsheid?
alvast bedankt voor de moeite.

Gr.

Demazelen
Je bent net te laat. Er waren kaartjes in de aanbieding bij samenkopen.net, ik het zelf een 2gb kingston kaartje besteld voor 22euro inclusief verzendkosten :)
Het zal trouwens niet veel uit maken watvoor merk je hebt, maar als ik uit dat lijstje zou kiezen dan zou ik de Dane-Elec nemen, wereldwijde garantie enzo.

Maar check nog ff Kingston kaartjes, prima dingen voor een vaak erg schappelijke prijs.

@ iCy, bedankt voor de link! zal eens gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:24:
Steeds meer merken van telefoons gaan over naar Windows Mobile

En nu Windows mobile 6 vandaag officieel is aangekondigd is WM een mooi platform om software voor tegaan ontwikkelen.

Ik vraag me dan af of Symbian niet binnen een paar jaarvan de kaart wordt geveegd...
Binnen een paar jaar ? Dat zal wel meevallen:
Symbian currently is the market leader in smartphones, with a 73 percent share of the global market, according to Canalys.

Microsoft, which yesterday officially unveiled its new mobile operating system, Windows Mobile 6, has only a 4.5 percent share of the market.
edit:
En dan is er natuurlijk nog Apple, die in eerste instantie bescheiden mikt op 1% marktaandeel. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat lopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand een mooie oplossing voor Yast van SuSe en PocketPutty?

Als ik yast oproep via pocketputty kan ik niet met de virtuele keyboard omlaag naar de andere functies of omhoog. Met de hardware keyboard lukt dit helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zelf mee gewerkt, maar heb er wel over gelezen op XDA-Devs.

Als je de extentie van je ROM verandert naar .zip kan je deze uitpakken als ware het een gewoon zip-bestand, en daarin vind je de nk.nbf. Als je ipv de ROM deze nk.nbf in de map met de tool zet, leest ie wel de info zoals het hoort.
Tot hier heb ik het geprobeerd, dus ik weet niet of dit ook is hoe het hoort enzo. Maar het gaf in ieder geval weer wat de inhoud van de ROM was ipv slechts "n/a" weer te geven.
AcIDeR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:33:Zodra ikzelf mijn Rom wil uitlezen zoals beschreven staat , geeft hij aan dat het een Custom Rom is..
en verders overal n/a bij de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

sOid schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:03:
[...]

Je bent net te laat. Er waren kaartjes in de aanbieding bij samenkopen.net, ik het zelf een 2gb kingston kaartje besteld voor 22euro inclusief verzendkosten :)
Het zal trouwens niet veel uit maken watvoor merk je hebt, maar als ik uit dat lijstje zou kiezen dan zou ik de Dane-Elec nemen, wereldwijde garantie enzo.

Maar check nog ff Kingston kaartjes, prima dingen voor een vaak erg schappelijke prijs.

@ iCy, bedankt voor de link! zal eens gaan kijken :)
Weet iemand of de 4GB mini SD (van transcend) ook ondersteund wordt? (deze is nl 'maar' 33 euro)

en ik ben ook op zoek naar vervangende headset (wired) voor gesprekken en muziek maar kan geen schappelijk 2,5mm headset vinden.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
heeft iemand een howto voor het installeren van windows mobile 6 op de vario en zou diegene dat aub willen pm'en? heb me rot gezocht en kan het nergens vinden..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
www.xda-developers.com, ga naar het HTC Wizard forum en volg de threads daar. Er is genoeg te lezen en de instructies zijn daar vrij eenvoudig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
JaWa schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:27:
[...]

Weet iemand of de 4GB mini SD (van transcend) ook ondersteund wordt? (deze is nl 'maar' 33 euro)

en ik ben ook op zoek naar vervangende headset (wired) voor gesprekken en muziek maar kan geen schappelijk 2,5mm headset vinden.
Kijk even naar de link van Koksie, daar zijn een aantal threads (in de Wizard sectie o.a.) waarin 4GB mini SD kaartjes worden besproken.

De Wizard ondersteunt oorspronkelijk namelijk geen 4GB kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb een tijd geleden last gehad dat mn qtek echt volledig vast stond, hij reageerde dan nergens meer op, daarnaast had ik last dat het openen van mijn inbox erg lang duurde.

Na aanleiding van wat tips uit deel13 van dit topic heb ik besloten mijn qtek een hard-reset te geven, waarna de problemen opgelost waren _/-\o_

Het is zeker een maand of twee goed gegaan denk ik, maar nu had ik gisteren morgen dat mn device volledig vast stond, vanmorgen weer, en net weer.
Hij reageerd dan nergens meer op, en als je er naar toe belt gaat hij over maar je ziet niets gebeuren :'(
Enige oplossing is dan soft-reset waarna het weer tijdje goed gaat ..., maar hoe lang is dan de vraag.

Ik weet eigenlijk al zeker als ik hem nu een hard-reset geef dat het een tijdje opgelost is, maar dat het later weer terug komt, heeft iemand enig idee hoe dit kan komen ?
Want als het iets aantoonbaars blijkt te zijn ga ik hem toch terug sturen en laat ik hem nakijken ....

Echter heb ik hem bij de zaak "algebeld.nl" gekocht en die is geen officiele qtek dealer waadoor ik hem weer niet bij qtek.nl kan aanmelden, hebben meer mensen hier ervaring mee (het niet kunnen aanmelden bij qtek.nl) ?

[ Voor 10% gewijzigd door NoReseth op 14-02-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Squall schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:22:
Echter heb ik hem bij de zaak "algebeld.nl" gekocht en die is geen officiele qtek dealer waadoor ik hem weer niet bij qtek.nl kan aanmelden, hebben meer mensen hier ervaring mee (het niet kunnen aanmelden bij qtek.nl) ?
Zelf al geken bij algebeld onder Reparatie & Garantie? Mocht wat daar staat niet lukken....contact opnemen met qtek of algebeld neem ik aan. Staat zelf op hun site dat je hem gewoon bij qtek (nl/com) kan aanmelden.

[ Voor 44% gewijzigd door DeOS op 14-02-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ik snap zelf ook dat ik op de site van algebeld kan kijken, echter wil ik wel eerst zeker zijn van mijn zaak, dus vandaar mn vraag of mensen hier ideeen hebben wat een eventuele oorzaak kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

iCy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:26:
Heeft iemand een mooie oplossing voor Yast van SuSe en PocketPutty?

Als ik yast oproep via pocketputty kan ik niet met de virtuele keyboard omlaag naar de andere functies of omhoog. Met de hardware keyboard lukt dit helaas ook niet.
Tips voor andere programma's mag natuurlijk ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
jochemd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:17:
Voor de mensen die problemen hebben met WiFi EAP-TTLS authenticatie:

Er is een release candidate van een nieuwe versie van SecureW2. Hiermee zouden de meeste problemen opgelost moeten zijn. Voor meer details (en de instructies die je moet volgen) zie http://www.securew2.org/forum/viewtopic.php?t=497

Als je nog steeds problemen hebt met het inloggen gelieve dat dan in het forum daar te melden want andere fora volgen we over het algemeen minder actief.
Dank voor de tip! Met deze RC kan ik zonder problemen met het netwerk van de Rijksuniversiteit Groningen verbinden.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mijn MDA Vario wil niet meer verder booten dan het t-mobile scherm :(
iemand hier ervaring mee om het weer goed te krijgen.

heb al een HARD-reset gedaan maar baat ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je in WM06 de 2 'sof't'-toetsen op het today scherk kunt aanpassen. Is standaard calender en contacts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:21:
Weet iemand hoe je in WM06 de 2 'sof't'-toetsen op het today scherk kunt aanpassen. Is standaard calender en contacts!
Start --> Settings --> Buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iCy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:32:
[...]

Start --> Settings --> Buttons
Softkeys moet je regeditten, zie hier:
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Hoi,

welke GPS muis is goed, en goed betaalbaar. Natuurlijk icm Qtec 9100.
Moet je rekenig houden met het aantal satallieten of zo?
Zijn alle GPS muizen in bluetooth?

gr..

Demzalen

• peternator

peternator

Shoop da whoop.

iCy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:07:
Oja voor de mensen die de bestandjes niet kunnen overschrijven:

Die dit via de PDA met Resco File Explorer
Dat ik zelf niet op dit geniale idee gekomen ben... Werkt ook met Total Commander :)
heeft iemand een howto voor het installeren van windows mobile 6 op de vario en zou diegene dat aub willen pm'en? heb me rot gezocht en kan het nergens vinden..

alvast bedankt!
Als je even in de startpost had gekeken, en deze (en ook vooraande versies van deze) thread had doorgeneusd, was je tot de conclusie gekomen dat je op het forum van XDA-Developers.com bergen met info kunt vinden over hoe je je Vario van een nieuwe ROM kunt voorzien en waar je om moet denken... ;)

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Squall schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:22:
Ik heb een tijd geleden last gehad dat mn qtek echt volledig vast stond, hij reageerde dan nergens meer op, daarnaast had ik last dat het openen van mijn inbox erg lang duurde.

Na aanleiding van wat tips uit deel13 van dit topic heb ik besloten mijn qtek een hard-reset te geven, waarna de problemen opgelost waren _/-\o_

Het is zeker een maand of twee goed gegaan denk ik, maar nu had ik gisteren morgen dat mn device volledig vast stond, vanmorgen weer, en net weer.
Hij reageerd dan nergens meer op, en als je er naar toe belt gaat hij over maar je ziet niets gebeuren :'(
Enige oplossing is dan soft-reset waarna het weer tijdje goed gaat ..., maar hoe lang is dan de vraag.

Want als het iets aantoonbaars blijkt te zijn ga ik hem toch terug sturen en laat ik hem nakijken ....

?
Sluit je wel je apps echt af of minimalizeer je ze alleen? Bij minimalizeren loopt je RAM langzaam vol en wordt ie instabiel. Ook als je echter alles echt afsluit (met Pocket Plus oid) loopt je RAM langzaam vol door notifications, delen van apps die toch in RAM blijven hangen etc. Ik soft reset daarom ongeveer elke week een keer en daarmee blijft mijn Vario ontzettend stabiel, ik heb nog nooit een hard reset hoeven doen wegens vastlopers.
Het kan ook zijn dat je zelf software geinstalleerd hebt die instabiel is en af en toe de boel vast laat lopen. Ik denk in ieder geval dat het geen hardware defect is, daarvoor komt het te sporadisch voor en is het met een hard reset weer op te lossen, wat bij een hardware defect niet zou kunnen. Op software zit zowiezo geen garantie, dus opsturen heeft denk ik weinig zin, ze doen het af als een software conflict, sturen hem terug en de rekening is voor jou. Ik zou als ik jou was eens een andere ROM versie proberen die wat nieuwer is, die is wellicht stabieler. Suc6!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
Demazelen schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:14:
Hoi,

welke GPS muis is goed, en goed betaalbaar. Natuurlijk icm Qtec 9100.
Moet je rekenig houden met het aantal satallieten of zo?
Zijn alle GPS muizen in bluetooth?

gr..

Demzalen
Ik ben zeer tevreden over de Holux 236 (BT - sirf III chipset).
Ik heb deze voor ongeveer 50 eu gekocht via Ebay.
Gewoon ff zoeken. Let wel dat je een Sirf III chipset neemt! Deze hebben een veel betere positie bepaling.

Try my footsteps for size

• sOid
  • Niet online
Argh, wat ik net las... :(

Ah well, lees het zelf en huiver: http://feeds.pocketpcthou...hts/~3/90886497/index.php

Erg jammer!

• NoReseth
koksie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:32:
[...]
Sluit je wel je apps echt af of minimalizeer je ze alleen? Bij minimalizeren loopt je RAM langzaam vol en wordt ie instabiel. Ook als je echter alles echt afsluit (met Pocket Plus oid) loopt je RAM langzaam vol door notifications, delen van apps die toch in RAM blijven hangen etc. Ik soft reset daarom ongeveer elke week een keer en daarmee blijft mijn Vario ontzettend stabiel, ik heb nog nooit een hard reset hoeven doen wegens vastlopers.
Het kan ook zijn dat je zelf software geinstalleerd hebt die instabiel is en af en toe de boel vast laat lopen. Ik denk in ieder geval dat het geen hardware defect is, daarvoor komt het te sporadisch voor en is het met een hard reset weer op te lossen, wat bij een hardware defect niet zou kunnen. Op software zit zowiezo geen garantie, dus opsturen heeft denk ik weinig zin, ze doen het af als een software conflict, sturen hem terug en de rekening is voor jou. Ik zou als ik jou was eens een andere ROM versie proberen die wat nieuwer is, die is wellicht stabieler. Suc6!
Ik heb atm de nieuwste rom erop 2.18.7.6 meen ik, wat betreft de software, ik draai er bijna niets op:
spb pocketplus, spb diary en sinds kort spb shell (maar probleem had ik ook voor shell al),
daarnaast af en tom tom met navigeren.
Het sluiten van de meeste apps wordt geregeld door pocketplus, behalve een paar die ik open laat (berichten voor email).

Verwijderd

Ik heb het volgende geprobeerd om mijn Orange MMS aan de praat te krijgen.
Tot nu toe is het me alleen gelukt om met een Orange M3000 ROM te kunnen MMS'en...
Ik heb nu weer een Molski ROM er in.
Wie o wie gaat mij de gouden tip geven?

Orange Abonnement
MMS instellingen (voor versturen van foto's)
• Selecteer Settings vanuit het Start-menu.
• Ga naar het tabblad Connections en selecteer Connections.
• Selecteer Add a new modem connection onder My Work Network.
• Geef Orange MMS als naam voor de connectie en selecteer Cellular Line (GPRS) als modemtype. Druk op Next.
• Vul mmsin bij Access point name: en druk op Next.
• Vul in bij Username: en bij Password:.
• Druk op Finish, twee keer op Ok en op het kruisje om terug te keren naar het hoofdscherm.
• Selecteer Messaging vanuit het Start-menu.
• Selecteer MMS vanuit het Accounts-menu.
• Selecteer MMS Settings vanuit het Tools-menu.
• Ga naar het tabblad Servers en selecteer New
• Vul de volgende gegevens in:
o Server name:Orange MMS
o Gateway:010.250.255.183
o Port number:5080
o Server address:http://mms.orange.nl:8002
o Connect via: My Work Network
o Sending size limitation: 100K
o WAP Version: WAP 2.0
• Druk op Ok. Verwijder de sample server door de sylus ingedrukt te houden op Sample Server en voor Delete te kiezen.
• Bij het tabblad Preferences is het verstandig om de Photo resolution op QVGA te zetten.
• Druk op Ok rechtboven en dan het kruisje om terug te keren naar het hoofdscherm.

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Hoi iedereen,

Mijn Vario wil niet mee activesyncen. Ik heb de Vario nu een half jaar. De eerste 3 maanden ging het prima onder WindowsXP met een usb kabel. Later syncte die niet meer, bleef dat groene bolletje maar rond draaien op de computer. Toen had ik het via bluetooth geprobeerd en dat werkte. Dus de afgelopen 3 maanden heb ik via bluetooth gesynct.

Maar nu heb ik Vista geinstalleerd en Windows Mobile Apparaatcentrum. Maar nu kan ik geen verbinden krijgen via de kabel en ook niet via bluetooth. In de help files van apparaatcentrum staat ook dat je de eerste keer met de kabel moet verbinden voordat het via bluetooth werkt. Ik denk zelf dat er iets mis is in de Vario.

Waarschijnlijk zal een hard-reset het wel oplossen (hoop ik). Maar ik wil nu dus geen hard-reset doen, omdat ik dan alles kwijt ben (het gaat mij eigelijk alleen om de contact personen). Kan nu dus niet meer eerst mijn contactpersonen in Outlook zetten.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
sOid schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:44:
Argh, wat ik net las... :(

Ah well, lees het zelf en huiver: http://feeds.pocketpcthou...hts/~3/90886497/index.php

Erg jammer!
Mijnsinziens werd dit veroorzaakt door de hype rond de uitgelekte crossbow. Ik doe er zelf wel lekker aan mee moet ik eerlijk zeggen, maar via usenet and rapidhare bliven dit soort distros, ook nadat WM6 officieel verschijnt, hun weg naar de liefhebbers en de nono's die de helpdesk van hun mobielleverancier bellen |:( wel vinden. De laatste twee dagen is XDA ook een stuk trager, omdat ze ws aan de max van hun bandbreedte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Is er ook een webshop die losse HTC toestellen verkoopt? En zo ja: Is het dan goedkoper om een los toetsel te kopen & daar een sim-only abo bij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 13:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Djerique schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:43:
Is er ook een webshop die losse HTC toestellen verkoopt? En zo ja: Is het dan goedkoper om een los toetsel te kopen & daar een sim-only abo bij te nemen?
www.pdashop.nl, daar heb ik hem gehaald. Heb echter geen sim-only abo erbij, ik had nog een vodafone abo.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Ik heb sinds enige tijd een T-Mobile MDA met een KPN abonnement, werkt verder volledig, maar buiten dat de MDA zelf helemaal gebrandmerkt is is de software eveneens bestempeld met T-Mobile.

Nu vroeg ik me twee dingen af:

1 - Is het mogelijk om zonder problemen een Qtek 9100 firmware over de MDA te gooien
2 - Heeft dit nut / zijn er concrete voor en/of nadelen?

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Chandler479 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:31:
Ik heb sinds enige tijd een T-Mobile MDA met een KPN abonnement, werkt verder volledig, maar buiten dat de MDA zelf helemaal gebrandmerkt is is de software eveneens bestempeld met T-Mobile.

1 - Is het mogelijk om zonder problemen een Qtek 9100 firmware over de MDA te gooien
Hier staat alles wat je wil en moet weten voor datsoort dingen :)

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=248

Overigens, doe er wel voorzichtig mee want je kan je MDA ermee verpesten.

Er staat ook het een en ander in de startpost.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 17-02-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Chandler479 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:31:

Betreffende punt 2: ik heb zowel de laatste Qtek als de laatste T-Mobile ROM een tijdlang gebruikt en heb op het gebied van snelheid en stabiliteit geen noemenswaardige verschillen tussen de twee gemerkt. Dus, (grote) voordelen biedt Qtek ROM IMHO niet.

Een groot nadeel heeft het flashen van de Qtek firmware natuurlijk wel: je verliest er je garantie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand in stappen kunnen uitleggen hoe in WM6 (Klein Vista dus) op mijn mobiel krijg..?
Ik heb hier op mijn pc een rartje met daarin WM6 maar wat moet ik ermee doen?

Bedankt als jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:40:
Zou iemand in stappen kunnen uitleggen hoe in WM6 (Klein Vista dus) op mijn mobiel krijg..?

Kun je eerst even aangeven wat er dan nog niet lukt na het doorlezen van dit topic en het topic op xda-developers?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:40:

Ik wil niet lullig doen maar als je er zo weinig vanaf weet of niet zelf uit kan zoeken hoe je dit moet doen, zou ik er niet aan beginnen.

Het is namelijk niet zonder gevaar (zeker niet als je een G4 apparaat hebt). Dit is dus ook een van de redenen waarom Microsoft het verboden heeft voor XDA-Developers om ROMS nog te hosten; veel mensen die een andere ROM op hun HTC apparaat zette, kwamen uit met problemen en gingen vervolgens de Microsoft helpdesk etc bellen. Uiteraard kunnen ze hier niks mee bij Microsoft want het heeft niet met het OS zelf te maken...

Maargoed, als je alsnog door wilt gaan, neem dan een kijkje op XDA-Developers, daar kan je alle informatie vinden die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het is weer lang geleden dat ik bezig ben geweest met de MDA Vario van mijn vader en ik zie dat de startpost redelijk verouderd is.Ik had voor het laatst de rom van qtek (2.18.7.6 NLD) erop gezet, destijds de nieuwste versie. Ik haalde toen de rom's en verdere informatie van www.smarter-phones.com, maar helaas doet die het niet meer :(. Deze mda begint de laatste tijd wat traag te doen en vast te lopen, dus het is weer tijd om een herinstallatie te doen met een nieuwe rom. Maar ik zie de bomen door het bos niet meer met al die nieuwe roms die hier worden opgenoemd. Ik ben gewoon opzoek naar een stabiele snelle rom, met weinig onnodige spullen erop. Welke rom raden jullie mij aan en waar is die te downloaden?
Er wordt vooral gebruik gemaakt van tomtom 6 en de modemkoppeling (maar het vaakst natuurlijk gewoon bellen :P) en ook staat er Spb Pocket Plus erop, zodat er niet onnodig programma's open blijven en de today screen (met de grote iconen) en de batterij indicator is ook wel handig. Zijn er hiervoor misschien al betere/handiger programma's uit?. Ook is hij overclocked met OmapClock die in de startpost gelinkt stond. Is dit nog nodig/nuttig met een nieuwere rom, zoja werkt dat nog steeds met hetzelfde prog? Er staan ook redelijk veel contactpersonen op, hoe kan je dat het beste backuppen? Gewoon met outlook syncen?
Hopelijk is er hier iemand die me hiermee een klein beetje kan helpen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

De roms van XDA-developers dreigen te verdwijnen! Mocht je je toestel nog steeds niet hebben geupdate met een nieuwe ROM dan zou ik willen adviseren in ieder geval alvast wat ROMS te downloaden!
en de petitie te tekenen!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geckoo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:01:
De roms van XDA-developers dreigen te verdwijnen! Mocht je je toestel nog steeds niet hebben geupdate met een nieuwe ROM dan zou ik willen adviseren in ieder geval alvast wat ROMS te downloaden!
en de petitie te tekenen!
Oud nieuws :P sOid in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."

Maargoed ik zal de petitie ook ff tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
xileS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:03:
Het is weer lang geleden dat ik bezig ben geweest met de MDA Vario van mijn vader en ik zie dat de startpost redelijk verouderd is.Ik had voor het laatst de rom van qtek (2.18.7.6 NLD) erop gezet, destijds de nieuwste versie. Ik haalde toen de rom's en verdere informatie van www.smarter-phones.com, maar helaas doet die het niet meer :(. Deze mda begint de laatste tijd wat traag te doen en vast te lopen, dus het is weer tijd om een herinstallatie te doen met een nieuwe rom. Maar ik zie de bomen door het bos niet meer met al die nieuwe roms die hier worden opgenoemd. Ik ben gewoon opzoek naar een stabiele snelle rom, met weinig onnodige spullen erop. Welke rom raden jullie mij aan en waar is die te downloaden?
Er wordt vooral gebruik gemaakt van tomtom 6 en de modemkoppeling (maar het vaakst natuurlijk gewoon bellen :P) en ook staat er Spb Pocket Plus erop, zodat er niet onnodig programma's open blijven en de today screen (met de grote iconen) en de batterij indicator is ook wel handig. Zijn er hiervoor misschien al betere/handiger programma's uit?. Ook is hij overclocked met OmapClock die in de startpost gelinkt stond. Is dit nog nodig/nuttig met een nieuwere rom, zoja werkt dat nog steeds met hetzelfde prog? Er staan ook redelijk veel contactpersonen op, hoe kan je dat het beste backuppen? Gewoon met outlook syncen?
Hopelijk is er hier iemand die me hiermee een klein beetje kan helpen.

Alvast bedankt,
Het zit in de planning dat smarter-phones weer binnenkort in de lucht gaat. Er zijn nog wat probleempjes te overwinnen, maar hij komt er wel weer. Hou de site in de gaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand of er een tooltje is om te zien welke programma's / processen van de openstaande GPRS verbinding gebruik maken?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik vraag me af welk HTC toestel het meeste succes heeft gehad en welke de beste is in het algemeen. Ik was namelijk erg ontevreden over de Wizard(Hoewel ik waarschijnlijk perongeluk 2x een defect model heb gekregen, maar ik vond hem bovendien net iets te dik + een slechte camera hebben).

De volgende HTC toestellen krijgen een opvolger a.s. maart:
- HTC Prophet --> HTC 3400
- HTC P3300 --> HTC P3350
bron

Waarschijnlijk zijn deze 2 toestellen mogelijk het meest succesvol van de HTC reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Djerique schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:06:
De volgende HTC toestellen krijgen een opvolger a.s. maart:
- HTC P3300 --> HTC P3350
Bij mijn weten is de P3350 geen opvolger, maar juist een goedkoop alternatief voor de P3300. In tegenstelling tot de P3300 heeft de P3350 namelijk geen ingebouwde GPS en Wi-Fi.

De P3400 kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
TommyCP schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:16:
Bij mijn weten is de P3350 geen opvolger, maar juist een goedkoop alternatief voor de P3300. In tegenstelling tot de P3300 heeft de P3350 namelijk geen ingebouwde GPS en Wi-Fi.

De P3400 kende ik nog niet.
Toch heeft de P3350 weer andere extra functies aanboord zoals een music ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roborobbie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:50:
ik heb net de bluetooth headset van de lidl gekocht, en heb hem gepaired met mijn pc en htc 9100 .. maar hoe zorg ik nou dat het geluid van mijn pda door de headset te luisteren is..
@roborobbie: ik heb er hier ook eentje liggen, is het je al gelukt? zoja, hoe heb je dit gedaan?
voor 40,= moet hij wel werken natuurlijk.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben ook van plan om deze telefoon te kopen, hij is al wel wat oud, maar volgensmij kan hij nog prima mee met de rest.

Ik vroeg me alleen af, of je ook via wireless je mobiel kan synchroniseren met mijn pc, en of het ook mogenlijk is mijn afspraken en agenda zo te synchroniseren met outlook?
of moet ik dan echt via usb verbonden zijn met mijn pc (of via bluetooth heb ik thuis nog niet)

is de agenda functie een beetje handig? ik wil namelijk al mijn huiswerk e.d. van school er inzetten (deze vraag is vast persoonlijk) maar werkt het een beetje makkelijk of is het eigenlijk niet veel soeps

verder staat er in de startpost dat ik niks over providers en prijzen mag vragen, maar ik wil hem graag via marktplaats kopen (bij iemand bij mij in de buurt) dus ik kan er zo langs gaan, maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf?
en zou iemand mij een inbox willen sturen wat een vansoenlijke prijs is voor een complete qtek 9100 met 1gig geheugen kaartje en de rest er ook bij.
prijzen op marktplaats en e-bay liggen namelijk nogal ver uitelkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:53:
Ik ben ook van plan om deze telefoon te kopen, hij is al wel wat oud, maar volgensmij kan hij nog prima mee met de rest.

Ik vroeg me alleen af, of je ook via wireless je mobiel kan synchroniseren met mijn pc, en of het ook mogenlijk is mijn afspraken en agenda zo te synchroniseren met outlook?
of moet ik dan echt via usb verbonden zijn met mijn pc (of via bluetooth heb ik thuis nog niet)
Alleen via USB of Bluetooth. Het kon via WiFi maar dat kan al een tijdje niet meer (sinds activesync 4.2 geloof ik)
is de agenda functie een beetje handig? ik wil namelijk al mijn huiswerk e.d. van school er inzetten (deze vraag is vast persoonlijk) maar werkt het een beetje makkelijk of is het eigenlijk niet veel soeps
Ja en nee. Ik zit op het HBO en gebruik het ook als agenda. Nou heb ik niet zo veel huiswerk en dat gaat wel prima. Ik moet zeggen dat het toetsenbordje wel ideaal is voor het invoeren van tekst, razendsnel! De standaard agenda is prut maar daar heb je alternatieven voor zoals Agenda Fusion of mijn favoriet: Pocket Informant.
verder staat er in de startpost dat ik niks over providers en prijzen mag vragen, maar ik wil hem graag via marktplaats kopen (bij iemand bij mij in de buurt) dus ik kan er zo langs gaan, maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf?
en zou iemand mij een inbox willen sturen wat een vansoenlijke prijs is voor een complete qtek 9100 met 1gig geheugen kaartje en de rest er ook bij.
prijzen op marktplaats en e-bay liggen namelijk nogal ver uitelkaar
Hier kan ik je niks over vertellen eigenlijk. Maar geheugenkaartjes kosten sowieso geen drol meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31

Matjan

:D

weet iemand hoe je kan internetten op je laptop via wifi? Dus internetten op je laptop via de wizard en een draadloos modem?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Matjan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:53:
weet iemand hoe je kan internetten op je laptop via wifi? Dus internetten op je laptop via de wizard en een draadloos modem?
Ehm, gewoon de instellingen van je draadloos modem (SSID/WEP/WPA etc) overnemen en invullen op je laptop als het al niet automatisch gedetecteerd wordt. En zodra je geen bereik hebt dan stel je in dat je via de wizard een connectie moet opzetten via bijvoorbeeld GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een maand de MDA vario en ben er niet echt kapot van. Het toestel is al een keer omgeruild in de winkel omdat 'ie niet kon syncen met Outlook en loop nog steeds tegen problemen aan. Het toestel wil op de een of andere manier geen herinnering (geluid, notificatie) geven wanneer ik een taak of afspraak heb ingepland. Vul alles goed in, geef aan dat ie 15 min. van tevoren een waarschuwing moet geven (met licht en geluid) maar hij doet vervolgens helemaal niks.

Wanneer ik 'm opnieuw opstart hoor ik allerlei geluiden bij het Windows Mobile scherm en blijft het lampje vervolgens non-stop knipperen (krijg het lampje niet meer uit en krijg ook nog steeds geen melding in beeld) Heeft iemand enig idee of ik iets verkeerd doe, of dat het een probleem met de instellingen is ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

sOid schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Alleen via USB of Bluetooth. Het kon via WiFi maar dat kan al een tijdje niet meer (sinds activesync 4.2 geloof ik)

[...]

Ja en nee. Ik zit op het HBO en gebruik het ook als agenda. Nou heb ik niet zo veel huiswerk en dat gaat wel prima. Ik moet zeggen dat het toetsenbordje wel ideaal is voor het invoeren van tekst, razendsnel! De standaard agenda is prut maar daar heb je alternatieven voor zoals Agenda Fusion of mijn favoriet: Pocket Informant.

[...]

Hier kan ik je niks over vertellen eigenlijk. Maar geheugenkaartjes kosten sowieso geen drol meer.
Ok, kan je dan niet gewoon een oude versie van active gebruiken dan?
kun je me een inbox sturen?
ik ga donderdag avond even kijken, heeft iemand nog tips waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf van een 2e hands mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
[...]

ik ga donderdag avond even kijken, heeft iemand nog tips waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf van een 2e hands mobiel?
Dat ligt er een beetje aan wat je er voor moet betalen.
Volgens mij is een redelijke prijs 150,- (zonder extra's)
Dan heb je er een van een jaartje oud met wat gebruikerskrassen.

Voor een nieuwe ben je wat meer geld kwijt

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:19:
Heb nu sinds een maand de MDA vario en ben er niet echt kapot van. Het toestel is al een keer omgeruild in de winkel omdat 'ie niet kon syncen met Outlook en loop nog steeds tegen problemen aan. Het toestel wil op de een of andere manier geen herinnering (geluid, notificatie) geven wanneer ik een taak of afspraak heb ingepland. Vul alles goed in, geef aan dat ie 15 min. van tevoren een waarschuwing moet geven (met licht en geluid) maar hij doet vervolgens helemaal niks.

Wanneer ik 'm opnieuw opstart hoor ik allerlei geluiden bij het Windows Mobile scherm en blijft het lampje vervolgens non-stop knipperen (krijg het lampje niet meer uit en krijg ook nog steeds geen melding in beeld) Heeft iemand enig idee of ik iets verkeerd doe, of dat het een probleem met de instellingen is ofzo? 8)7
Welke ROM versie heb je draaien? En heeft T-Mobile deze geupgrade? Heb dit probleem ook gehad, en een andere ROM heeft wonderen gedaan.

Verder moet je eens proberen wat ie doen als je na een hard-reset en instellen van de PPC een soft-reset te doen als ie de Customizations installeert. Dan heb je die troep van T-Mobile niet. Kan zijn dat daar iets mee conflicteerd.

Pvouput live

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.