HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 14

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.604 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Carpento schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:26:
Ik ben sinds een ruime week eigenaar van een SPV M3000, en ik zat met het volgende: welke afmeting moet een wallpaper hebben om zowel portrait als landscape beeldvullend getoond te worden ?

De randen mogen er dan wat mij betreft wel deels afvallen, (in portrait mag er aan de zijkant een stukje af, landscape mag de bovenkant ingekort worden)

Een fors te grote wallpaper nemen werkt wel maar dan krijg je nogal wat JPG-compressie, en bovendien vind ik de resize dan niet echt optimaal.
Volgens mij 320 bij 320 (twee keer de breedste zijde dus :) )

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hij moet minimaal 320x320 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gisteren afspraak gemaakt met T-Mobile, mijn MDA wordt volgende week donderdag geleverd. Helaas had ik eerder geen tijd om thuis te zijn :(

Maar ik heb nog een vraagje; wat is het verschil tussen http://www.gpsplaza.nl/page.htm?pda-kabel.asp en http://www.pdashop.nl/pro...xda-mini---qtek-9100.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
sOid schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:30:
Gisteren afspraak gemaakt met T-Mobile, mijn MDA wordt volgende week donderdag geleverd. Helaas had ik eerder geen tijd om thuis te zijn :(

Maar ik heb nog een vraagje; wat is het verschil tussen http://www.gpsplaza.nl/page.htm?pda-kabel.asp en http://www.pdashop.nl/pro...xda-mini---qtek-9100.html ?
Ehmmm....op de ene pagina staan kabels en op de andere een screenprotector :?

Ik neem aan dat het tussen de verschillende brando screen protectors gaat. Volgens mij gaat het gewoon over hetzelfde product. Zie ook het identieke plaatje. De één is goedkoper....keuze snel gemaakt lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 12-01-2007 13:19 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DeOS schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:54:
[...]

Ehmmm....op de ene pagina staan kabels en op de andere een screenprotector :?
Woops, my bad! Hij kopiëerd de goede URL niet.
Gaat dus om deze: http://www.gpsplaza.nl/page.htm?screen-protector.asp (2e van boven) en http://www.pdashop.nl/pro...xda-mini---qtek-9100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Voor zover ik weet is er geen andere mogelijkheid bijgekomen. Ik heb hier thuis hetzelfde probleem.

Wat denk ik wel zou moeten kunnen, is achter de expedia box een ander draadloosmodem hangen, voor 20 eurie kun je dan klaar zijn, maar er komen volgens mij geen updates meer uit....

Ik weet niet 100% zeker of mijn oplossing werkt... heb het zelf nog niet geprobeerd!
Ja dit werkt wel degelijk. Ik zelf had een AP van linksys aan de experiabox gehangen en hiermee kon ik draadloos internetten op mijn telefoon. Helaas is de linksys nu ergens anders noodzakelijk en vroeg ik mezelf dus af of ik via het draadloze netwerk van de experiabox kon internetten. Dit blijkt dus nog steeds helaas niet het geval te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 21:49
Rhapsody schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:07:
[...]
Volgens mij 320 bij 320 (twee keer de breedste zijde dus :) )
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:44:
ja hij moet minimaal 320x320 worden
Nou, ik ben even aan het vogelen, 320x320 is het iig niet. In landscape mode doet ie het dan wel zonder resizen (maar toont niet de hele afbeelding), in portrait stand gaat ie dan alsnog resizen omdat de wallpaper tussen de blauwe balken geplakt wordt, en niet tot aan de randen van het scherm.

Maar ik ga wel ff vogelen om tot een goed resultaat te komen :)

[edit]

320x268 (bxh) is the thing 8) Dan krijg je altijd een ongeresizede wallpaper te zien :)

[ Voor 43% gewijzigd door Carpento op 12-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
nou, vandaag dan eindelijk de knoop doorgehakt, ik heb mezelf een mda vario kado gedaan...even gezocht op marktplaats, een mooie uitgezocht (ding ziet er uit als nieuw) en nu kan het spelen beginnen...

echter gelijk de eerste domper op de feestvreugde, de speaker waar het geluid uitkomt als je belt doet het volgens mij niet goed, er zit een soort ruis achter alsof hij of kapot is of er ligt een berg zand op ofzo (je kent dat wel dat als een speaker veels te hard staat dat je een soort van ruis krijgt) iemand enig idee of deze echt kapot is of zou ik hem eens goed schoon moeten maken? wat zou hiervoor de beste manier zijn? baal er wel een beetje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:11:
nou, vandaag dan eindelijk de knoop doorgehakt, ik heb mezelf een mda vario kado gedaan...even gezocht op marktplaats, een mooie uitgezocht (ding ziet er uit als nieuw) en nu kan het spelen beginnen...

echter gelijk de eerste domper op de feestvreugde, de speaker waar het geluid uitkomt als je belt doet het volgens mij niet goed, er zit een soort ruis achter alsof hij of kapot is of er ligt een berg zand op ofzo (je kent dat wel dat als een speaker veels te hard staat dat je een soort van ruis krijgt) iemand enig idee of deze echt kapot is of zou ik hem eens goed schoon moeten maken? wat zou hiervoor de beste manier zijn? baal er wel een beetje van...
ff soft-reset proberen, misschien dat dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Revolutionair verbeterd gebruikesinterface (je hebt geen stylus meer nodig, die zit er dan ook niet bij), stabiel operating system (OS/X, wat gebaseerd is op FreeBSD -- net als Linux een UNIX variant). Daarnaast is ie ook nog schitterend, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Andre.Koster op 12-01-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Andre.Koster schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Revolutionair verbeterd gebruikesinterface (je hebt geen stylus meer nodig, die zit er dan ook niet bij), stabiel operating system (OS/X, wat gebaseerd is op FreeBSD -- net als Linux een UNIX variant). Daarnaast is ie ook nog schitterend, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Tsja das allemaal wel waar maar er is vandaag bekend geworden dat er geen 3rd party applicaties op kunnen draaien. Dat is voor mij sowieso een reden om het niet te kopen en het gewoon bij een PocketPC Phone en mp3speler te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Heb al een geruime tijd last van dat het geluid van een afspraak in de agenda weg is. Na een restore werkt het weer maar plots (kan na een dag zijn of na meerdere dagen) zonder reden (ik installeer geen extra software of iets derg.) is het geluid weer weg.

Hebben hier meer mensen last van en is er geen register key of zo die veranderd kan worden??

Alvast bedankt voor je reaktie.

ps
ik heb een qtek 9100 (mda)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
bing69 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:04:
Heb al een geruime tijd last van dat het geluid van een afspraak in de agenda weg is. Na een restore werkt het weer maar plots (kan na een dag zijn of na meerdere dagen) zonder reden (ik installeer geen extra software of iets derg.) is het geluid weer weg.

Hebben hier meer mensen last van en is er geen register key of zo die veranderd kan worden??

Alvast bedankt voor je reaktie.

ps
ik heb een qtek 9100 (mda)
Kan ook liggen aan de brakke notifications gebruik van WM5

Alarmen werken zomaar niet meer en afspraken worden vergeten te melden...

Check notifications (OP?) is absoluut geen overbodige luxe...
en dan nog vertrouw ik de alarmfunctie van WM5 niet... pocket wake up laat me iets minder vaak liggen dan WM5 tot nu toe gedaan heeft!

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo Tweakers,

Hier rest mijn laatste hoop - vraag. Ik heb een Qtek 9100 en ben er eigenlijk erg tevreden mee.
Alleen ik krijg elke keer TORENhoge rekeningen met de eenvoudige reden dat het apparaat steeds automatisch een netwerk loopt te zoeken en dus hier ook op registreerd. Ik woon kort bij de Duitse grens en het komt zeer regelmatig voor dat als er iemand belt ik dan opneem en op dat moment op een Duits of ander buitenlands netwerk sta.

Voorheen met mijn SE P900 gaf ik mooi aan dat hij handmatig moest gaan zoeken als het netwerk verloren ging. Dan kon ik hem terug registreren op m´n local netwerk of hij vond vanzelf het thuis netwerk zeg maar.

Met deze PDA registreert hij lekker vanzelf waar het op uitkomt. Omdat ik er niet uitkom en zelf geen mensen in de omgeving weet die het zelfde toestel hebben zou ik aan jullie willen vragen of er het zelfde gebeurd. Ik heb het toestel op handmatig staan maar elke keer word er een nieuw netwerk gekozen. Als dit een euvel in WM2005 blijkt te zijn of iets in die zin dan word het toch maar weer een SE. Graag jullie advies alvast heel erg bedankt voor het testen.

Nickx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
-nickx- schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:04:
Hallo Tweakers,

<knipperdieknip>
Met deze PDA registreert hij lekker vanzelf waar het op uitkomt. Omdat ik er niet uitkom en zelf geen mensen in de omgeving weet die het zelfde toestel hebben zou ik aan jullie willen vragen of er het zelfde gebeurd. Ik heb het toestel op handmatig staan maar elke keer word er een nieuw netwerk gekozen. Als dit een euvel in WM2005 blijkt te zijn of iets in die zin dan word het toch maar weer een SE. Graag jullie advies alvast heel erg bedankt voor het testen.

Nickx
Erm, Settings->Personal->Phone->Network->Network Selection: Manual en daar een beetje rondklooien? Verder geen ervaring mee helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door Bebob_NL op 15-01-2007 18:11 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Bebob,

Bedankt voor je reactie hij staat op manual maar springt vrolijk over naar andere netwerken. Toch bedankt!!!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
Als ik een Java Programma wil installeren op mijn SPV M3000 krijg ik een Fout melding ,dat de digitale handtekening niet gecontroleerd kan worden en kan dan het progammaatje niet installeren...
Is dat uit te schakelen of te omzeilen ...zo ja...hoe.....en kan dat kwaad.... :? :?
Alvast bedankt voor het beantwoorden.

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
The Brook schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:02:
Als ik een Java Programma wil installeren op mijn SPV M3000 krijg ik een Fout melding ,dat de digitale handtekening niet gecontroleerd kan worden en kan dan het progammaatje niet installeren...
Is dat uit te schakelen of te omzeilen ...zo ja...hoe.....en kan dat kwaad.... :? :?
Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Zie de OP, onder "• Bij de installatie van een nieuw programma zal je HTC Wizard deze eerst controleren op geldige certificaten. Dit kun je als volgt uitschakelen:". Kan verder weinig kwaad.
[EDIT{
-nickx- schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:33:
Bebob,

Bedankt voor je reactie hij staat op manual maar springt vrolijk over naar andere netwerken. Toch bedankt!!!
En nog geprobeerd preferred networks te selecteren? Dat kan daar ook ergens bij een ander tab-blad geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Bebob_NL op 16-01-2007 09:41 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
dlawit schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:05:
[...]

Kan ook liggen aan de brakke notifications gebruik van WM5

Alarmen werken zomaar niet meer en afspraken worden vergeten te melden...

Check notifications (OP?) is absoluut geen overbodige luxe...
en dan nog vertrouw ik de alarmfunctie van WM5 niet... pocket wake up laat me iets minder vaak liggen dan WM5 tot nu toe gedaan heeft!
Kreeg via pocketinfo de tip om pocketalarm van PocketMax te installeren. En inderdaad alle problemen zijn tot op heden verdwenen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook bezig met programma's maken voor je MDA Vario (Qtek 9100) in Visual Basic????
Zoja, plz tell me what I need!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:11:

Ik had ook last van dit probleem, bij mij lag het aan het scherm want na vervanging was de piep weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-05-2007
Sorry voor bovenstaande..... inlog was veranderd dus effe testen.

Ik heb de nieuwste rom van Molski geinstaleerd en die is snel ;-)
Alleen kan ik nu in de programmas Pocket MSN niet meer terugvinden.
In "vandaag" staat ie wel echter dan komt ie op het today scherm en dat wil ik niet.
Ik wil hem invoegen in Spb Pocket Plus maar daar vind ik hem niet dus mischien kan ik hem
via "custom" een link aanmaken maar naar welke file ?

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:19:
Iemand ook bezig met programma's maken voor je MDA Vario (Qtek 9100) in Visual Basic????
Zoja, plz tell me what I need!
VB of VB.NET?

Voor .NET:
Visual Studio.NET
ActiveSync
Windows Mobile SDK
.NET Compact Framework

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Update van me T-Mobile rom gedaan. TOMTOM daarna opnieuw geinstalleerd. Deze heeft 1x gewerkt met de initele setup (dus gps installeren, stem kiezen etc) maar iedere keer als ik daarna TOMTOM wou starten liep deze vast in het opstartscherm. klinkt dit iemand bekend in de oren?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
Weet iemand een SIMPELE agenda voor de vario
Ik vind al die op outlook gebaseerde dingen veel te ingewikkeld / uitgebreid.
Eigenlijk gewoon een kalender met per dag een blaadje.

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03-2024

schwa78

Weet iemand waar ik de nieuwste rom versie voor de Orange SPV kan vinden? Op de site van orange kan ik er niets over vinden.

Aangezien ik vrij weinig weet van PDA's ben ik bang dat ik de boel verneuk door een niet originele rom te installeren.

Of iemand moet mij precies kunnen zeggen welke rom ik nodig heb.

Specs:
Orange SPV M3000
ROM versie: 1.3.1.13 NLD
Rom Datum: 9/29/05
Protocolversie: 4.0.13.17
ExtROM versie: 1.3.1.111
Operator verise: 12.3.3.111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
schwa78 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:54:
Weet iemand waar ik de nieuwste rom versie voor de Orange SPV kan vinden? Op de site van orange kan ik er niets over vinden.

Aangezien ik vrij weinig weet van PDA's ben ik bang dat ik de boel verneuk door een niet originele rom te installeren.

Of iemand moet mij precies kunnen zeggen welke rom ik nodig heb.

Specs:
Orange SPV M3000
ROM versie: 1.3.1.13 NLD
Rom Datum: 9/29/05
Protocolversie: 4.0.13.17
ExtROM versie: 1.3.1.111
Operator verise: 12.3.3.111
KLIK
AKU2 ROM. Voor zover ik heb begrepen verspreid Orange zijn roms zelf niet echt via hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03-2024

schwa78

DeOS schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 07:56:
[...]

KLIK
AKU2 ROM. Voor zover ik heb begrepen verspreid Orange zijn roms zelf niet echt via hun eigen website.
Thanks very much d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
railrunner146 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:58:
Sorry voor bovenstaande..... inlog was veranderd dus effe testen.

Ik heb de nieuwste rom van Molski geinstaleerd en die is snel ;-)
Alleen kan ik nu in de programmas Pocket MSN niet meer terugvinden.
In "vandaag" staat ie wel echter dan komt ie op het today scherm en dat wil ik niet.
Ik wil hem invoegen in Spb Pocket Plus maar daar vind ik hem niet dus mischien kan ik hem
via "custom" een link aanmaken maar naar welke file ?
Zelf opgelost, de Molski rom is een WWE met een nederlandse taalmodule en daar gaat het fout.
Je krijgt wat dubbele folders in NL en UK en volgens de instalatie van Molski moet je na de install de UK folders verwijderen...... en daar gaat dan de Pocket MSN de trash in :(

Maar goed de Molski Rom is wel erg snel >:)

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
railrunner146 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:22:
[...]

Zelf opgelost, de Molski rom is een WWE met een nederlandse taalmodule en daar gaat het fout.
Je krijgt wat dubbele folders in NL en UK en volgens de instalatie van Molski moet je na de install de UK folders verwijderen...... en daar gaat dan de Pocket MSN de trash in :(

Het schijnt wel dat de batterij extreem snel leeg is met deze rom, kan je dat bevestigen?

Morgen m'n MDA binnen! Screenprotector is ook al binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
sOid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Het schijnt wel dat de batterij extreem snel leeg is met deze rom, kan je dat bevestigen?

Morgen m'n MDA binnen! Screenprotector is ook al binnen :P
Dat is van zoveel dingen afhankelijk dat dit bijna niet te vergelijken is.
Hoe snel draaid ie (overclock), op wat voor stand staat de verlichting, wat voor programma's draaien, gebruik je wifi, hoeveel geheugen heb je (leesacties naar flash geheugen) en nog veel meer.

Een rom is een rom en de vario veranderd niet. wat wel gebeurd is dat je omdat ie soepeler draaid er meer mee gaat doen en dan lijkt het mischien dat ie sneller leeg is.

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
kun je op je wizard zien welke ROM geinstalleerd is? ik zag dat er namelijk al een opgeschoonde AKU3.2 is, en volgens mij heb ik nog 2.0. Dat wilde ik ff checken, maar weet niet hoe.

en moet ik de G3 versie hebben (denk het wel) of de G4 (voor UMTS telefoons?)

zijn er al mensen die de AKU 3.3 ROM getest hebben? de moeite waard?

je kunt zelfs WM6 installeren, maar dat schijnt nogal buggy te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Byte_Me op 17-01-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb even 2 vragen :
1) Mijn beeldscherm 'verstreept' zo af en toe, het is meestal waarneer ik de mobiel ga gebruiken na een lange tijd van stilstand in standy modus, bijvoorbeeld als ik hem s'ochtend van me bureau pak en dan hem aanzet en dan bijv. patience open verstreept die in 2 van de 3 gevallen direct .Wat kan ik ertegen doen of wat is er aan de hand?

2) Kan ik mijn mpv m3000 als webcam gebruiken? Zo jah, met welke software?

~Mvg Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:12:
http://www.ateksoft.com/webcamplus.html

Hallo en groet mag je weglaten btw O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:12:
Hallo mensen,

Ik heb even 2 vragen :
1) Mijn beeldscherm 'verstreept' zo af en toe, het is meestal waarneer ik de mobiel ga gebruiken na een lange tijd van stilstand in standy modus, bijvoorbeeld als ik hem s'ochtend van me bureau pak en dan hem aanzet en dan bijv. patience open verstreept die in 2 van de 3 gevallen direct .Wat kan ik ertegen doen of wat is er aan de hand?

~Mvg Sam
dit probleem heb ik geloof ik ook gehad, heb ik ook in een eerder topic besproken, zou je terug kunnen zoeken, maar als het 't zelfde is, is de enige oplossing terug gaan met het toestel, ik heb een vario en heb toen na 3 weken een totaal nieuw toestel gekregen, nooit meer last van gehad.

Voor de mensen die de molski rom gebruiken, hebben jullie geen last van dat je onbereikbaar bent? ik heb een tijdje terug een molski rom erop gehad, maar mensen konden mij dan affentoe niet bereiken..
misschien dat dit in de nieuwere roms al verbeterd is? want die custom roms zijn idd super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
railrunner146 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is van zoveel dingen afhankelijk dat dit bijna niet te vergelijken is.
Hoe snel draaid ie (overclock), op wat voor stand staat de verlichting, wat voor programma's draaien, gebruik je wifi, hoeveel geheugen heb je (leesacties naar flash geheugen) en nog veel meer.

Een rom is een rom en de vario veranderd niet. wat wel gebeurd is dat je omdat ie soepeler draaid er meer mee gaat doen en dan lijkt het mischien dat ie sneller leeg is.
Ben ik niet helemaal met je eens want ik heb gelezen dat door de niewe radio rom die in jouw molski versie zit, de batterij sneller leeg gaat. Ik bedoel dus of jij dat kan bevestigen :) (gewoon bij normaal gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Byte_Me schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:11:
kun je op je wizard zien welke ROM geinstalleerd is? ik zag dat er namelijk al een opgeschoonde AKU3.2 is, en volgens mij heb ik nog 2.0. Dat wilde ik ff checken, maar weet niet hoe.

en moet ik de G3 versie hebben (denk het wel) of de G4 (voor UMTS telefoons?)

zijn er al mensen die de AKU 3.3 ROM getest hebben? de moeite waard?

je kunt zelfs WM6 installeren, maar dat schijnt nogal buggy te zijn.
WM6 WWE loopt prima hier, zijn wel wat kleine bugjes..

Ik zal toch snel naar de AKU 3.3 overstappen, daar is de laatste maanden hard aan gewerkt, en die is veel meer up-to-date dan de WM6.
Over een maandje ofzo zal de WM6 WWE dan ook onder handen zijn genomen, en is het misschien weer de moeite waard om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:06:
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn MDA Vario niet meer aan wil gaan, althans hij gaat na 5 seconden uit. Ik heb het idee dat het aan de batterij ligt, maar weet het niet helemaal zeker.

Als ik hem aanzet zie ik heel even het T-mobile scherm, waarna hij na ongeveer 5 seconden langzaam weer een zwart scherm krijgt. Als ik hem aan mijn USB kabel hang, gebeurt er ook vrij weining. Volgens mij laadt hij niet (ik zie geen ledjes oplichten.)

Als ik de accu er uit haal en hem daarna aanzet gebeurt wederom het bovenstaande. Zou dit aan mijn batterij kunnen liggen of zou het iets in het toestel kunnen zijn?
Gebruik je de usb kabel die erbij zit? Niet iedere usb kabel kan laden. Waarom wel of waarom niet, weet ik niet.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julleke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Kan iemand mij helpen met het draadloos internet verbinding krijgen met Fontys?
Ik heb onderhand van alles geprobeerd en gezocht maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

railrunner146 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:22:
[...]

Je zegt hierboven da je SPB erop hebt staan. Ik had dat ook en toen liep telkens mijn 9100 vast...

Ik heb een paar pagina's terug gevraagd of daar meer mensen last van hadden, maar geen reactie! Dus nu maar even zo: Loopt jouw ppc ook vast?

(dat zeg je dus in het stuk tekst dat jij quote in dat bericht, en wat nu niet meer zichtbaar is.... :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook nog een vraag:

Vorig weekend op wintersport geweest... je raadt het al, het werkt niet meer zoals het hoort te werken, Het touchscreen werkt nog goed, alleen alle knoppen niet meer.

Ik heb het vermoeden dat misschien een vochtprobleem is aangezien ik hem ook mee de piste op heb genomen. Hij ligt nu al een paar dagen te drogen voor de verwarming en het is wel iets beter, af en toe doet een knop het weer... om er na 5 minuten weer mee te stoppen

Zou dit ook nog een softwarematige fout kunnen zijn ofzo? dat toevallig nu aan het licht is gekomen? Want dan zou ik even een hard reset kunnen proberen en anders de garantie/verzekering maar even raadplegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:59:
heb zelf ook nog een vraag:

Vorig weekend op wintersport geweest... je raadt het al, het werkt niet meer zoals het hoort te werken, Het touchscreen werkt nog goed, alleen alle knoppen niet meer.

Ik heb het vermoeden dat misschien een vochtprobleem is aangezien ik hem ook mee de piste op heb genomen. Hij ligt nu al een paar dagen te drogen voor de verwarming en het is wel iets beter, af en toe doet een knop het weer... om er na 5 minuten weer mee te stoppen

Zou dit ook nog een softwarematige fout kunnen zijn ofzo? dat toevallig nu aan het licht is gekomen? Want dan zou ik even een hard reset kunnen proberen en anders de garantie/verzekering maar even raadplegen....
klinkt toch echt als een hardware probleem, zou erg toevallig zijn als net op wintersport een software probleem de kop op steekt, vooral aangezien je waarschijnlijk niets geinstalleerd hebt oid op vakantie.

succes met garantie, als het een vochtprobleem is heb je waarschijnlijk oxidatie in je toestel en daardoor vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:19:
[...]

klinkt toch echt als een hardware probleem, zou erg toevallig zijn als net op wintersport een software probleem de kop op steekt, vooral aangezien je waarschijnlijk niets geinstalleerd hebt oid op vakantie.

succes met garantie, als het een vochtprobleem is heb je waarschijnlijk oxidatie in je toestel en daardoor vervalt de garantie.
Ik heb inderdaad op vakantie niks geinstalleerd... maar wel in de dagen ervoor. en het kan zomaar zijn dat hij op vakantie voor het eerst opnieuw in opgestart.

Maar als het inderdaad oxidatie is, dan valt dit neem ik aan wel onder de verzekering. Dus dan regelen ze het daar maar mee... ik laat hem nog wel ff drogen bij de verwarming en wie weet over een paar dagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Folks... heb sinds kort een Wizard van Vodafone. Prima, ik wil er ook alleen wel wat mee stoeien op softwaregebied. Key daarbij lijkt te zijn dat je weet of het een G3 of G4 is. Handleidingen op internet geven aan dat dat in het Splash screen te zien in adhv de IPL en SPL versies. Echter, e.e.a in rode letters. En ik denk dat het RODE Vodafone screen dat verbergt..... Iemand dezelfde ervaring of (en liever) een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
martin2005 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:03:
Folks... heb sinds kort een Wizard van Vodafone. Prima, ik wil er ook alleen wel wat mee stoeien op softwaregebied. Key daarbij lijkt te zijn dat je weet of het een G3 of G4 is. Handleidingen op internet geven aan dat dat in het Splash screen te zien in adhv de IPL en SPL versies. Echter, e.e.a in rode letters. En ik denk dat het RODE Vodafone screen dat verbergt..... Iemand dezelfde ervaring of (en liever) een oplossing?
Hou de camera-knop eens ingedrukt tijdens een soft-reset? Je komt dan in de boot-loader terecht, waar ook die IPL en SPL waarden staan. Succes!

Heel ander vraagje: Heeft iemand zo'n mini-sd naar normaal-sd convertje over? Ik ben de mijne tijdens een verhuizing kwijtgeraakt blijkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:43:
[...]

Je zegt hierboven da je SPB erop hebt staan. Ik had dat ook en toen liep telkens mijn 9100 vast...

Ik heb een paar pagina's terug gevraagd of daar meer mensen last van hadden, maar geen reactie! Dus nu maar even zo: Loopt jouw ppc ook vast?

(dat zeg je dus in het stuk tekst dat jij quote in dat bericht, en wat nu niet meer zichtbaar is.... :D
SPB Pocket en de laatste MolskiRom gaan helaas niet samen.....
SPB Diary en SPB Time werken wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn MDA Vario binnen gekregen, en ben er redelijk tevreden over tot nu toe.
Ik heb net de screenprotector aangebracht (wat is dat toch altijd een ongelooflijk kutwerk :X ) maar het valt me erg op dat het beeld een stuk minder 'scherp' is, met name als het wit is, lijken er allemaal 'spikkeltjes' op te zitten, alsof je met een vette vinger over een lcdschermpje hebt, maar dan in wat mindere mate.

Heb ik iets fout gedaan of niet? Er zitten geen luchtbellen onder (wel een of twee kleine stofdeeltjes maar das niet hinderlijk) en volgensmij is het verder gewoon goed gegaan... Ik heb ook een Brando screenprotector op m'n andere pocketpc, maar daarbij is het een stuk minder :(

Ook begint hij te zeuren over certificaten, en die tutorial uit de startpost werkt niet :/ Hij zegt dan dat ik het bestand niet kan verplaatsen/kopiëren naar de extended_rom... Zou dit beveiligd zijn ofzo dat je het helemaal niet aan kan passen?

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 18-01-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:51:
[...]

SPB Pocket en de laatste MolskiRom gaan helaas niet samen.....
SPB Diary en SPB Time werken wel goed!
Ik heb de Nieuwste Molski rom RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD
En Spb Pocket Plus ver 3.1.1 build 5369

En dit werkt gewoon prima en ik heb geen probleem.

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
sOid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens want ik heb gelezen dat door de niewe radio rom die in jouw molski versie zit, de batterij sneller leeg gaat. Ik bedoel dus of jij dat kan bevestigen :) (gewoon bij normaal gebruik)
Nogmaals wat is "normaal" gebruik ..... ik gebruik hem als PDA en heb de telefoon (radio rom) altijd uit staan en die gaat alleen even aan als ik via het prepay kaartje een smsje wil versturen.
Ik gebruik hem dus NIET als telefoon en hij staat vrijwel altijd op de vliegtuigmode.

Deze rom is snel en dus handig voor tom tom, spelletjes, multimedia zooi e.d. en dan staat het scherm aan zodat dit weer flink stroom kost.

Ik heb wel Spb Benchmark waar een Battery Test in zit mischien is hier wat mee te testen

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
sOid schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:04:
Ik heb vandaag mijn MDA Vario binnen gekregen, en ben er redelijk tevreden over tot nu toe.
Ik heb net de screenprotector aangebracht (wat is dat toch altijd een ongelooflijk kutwerk :X ) maar het valt me erg op dat het beeld een stuk minder 'scherp' is, met name als het wit is, lijken er allemaal 'spikkeltjes' op te zitten, alsof je met een vette vinger over een lcdschermpje hebt, maar dan in wat mindere mate.

Heb ik iets fout gedaan of niet? Er zitten geen luchtbellen onder (wel een of twee kleine stofdeeltjes maar das niet hinderlijk) en volgensmij is het verder gewoon goed gegaan... Ik heb ook een Brando screenprotector op m'n andere pocketpc, maar daarbij is het een stuk minder :(
dat hoort in een dag of zo weg te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Heeft iemand hier enig idee hoe je een mp3 wav of wma ringtone zo kunt bewerken dat je zelf de vibrate setting kunt aanpassen. Ik heb een mooie wma ringtone, maar als ik de vibrate and ring optie aanzet dan denkt iedereen dat ik een electrische melkboer in mijn zak heb ;) . Ik wil er gewoon korte herhalende vibraties inzetten. Dan hoor/voel ik mijn telefoon ook als ik mijn bluetooth headset niet op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sOid schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:04:
Is dat die "te kleine" screenprotector die t-mobile mee leverd? waardeloos ding, ik heb daarom ook een andere gekocht die ten eerste perfect past en ten tweede een beter beeld geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
DRvDijk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Hou de camera-knop eens ingedrukt tijdens een soft-reset? Je komt dan in de boot-loader terecht, waar ook die IPL en SPL waarden staan. Succes!
Thanks Mate! Dat werkte. 't Bleek wel een G4, da's was ff slikken, daar zijn de mogelijkheden toch even minder voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:58:
[...]

Is dat die "te kleine" screenprotector die t-mobile mee leverd? waardeloos ding, ik heb daarom ook een andere gekocht die ten eerste perfect past en ten tweede een beter beeld geeft :)
Lezen :P Staat dat het een Brando is :)
martin2005 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:31:
[...]

Thanks Mate! Dat werkte. 't Bleek wel een G4, da's was ff slikken, daar zijn de mogelijkheden toch even minder voor.....
Hier heb ik ook last van inderdaad, maar het is een kwestie van tijd. Het is al mogelijk om (betaald) de CID te unlocken.

Maar weet niemand een oplossing voor die irritante certificaten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sOid schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:42:
Lezen :P Staat dat het een Brando is :)
ja op een andere pocketpc, dat staat er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:34:
[...]

ja op een andere pocketpc, dat staat er ;)
Er staat ook het woordje 'ook' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
sOid schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:42:

Hier heb ik ook last van inderdaad, maar het is een kwestie van tijd. Het is al mogelijk om (betaald) de CID te unlocken.
volgens mij is het voor de DHZer ook al mogelijk, ik dacht dat ik een topic op xda-developers gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb zojuist de aku 3.3 rom via xda-developers erop gezet
Na een beetje spelen is mijn eerste indruk:
Fantastisch! ze hebben werkelijk alle nuttige progamma's erin meegebakken (batterystatus, wm5torage, etc., hij is heerlijk snel, maar vooral; die crossbow themas en icoontjes zien er echt heel vet uit!
deze rom is zeker een aanrader!
(je moet wel een cid-unlocked toestel hebben uiteraard)
ps. ik had hiervoor de laatste imate rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:23:
en ik heb zojuist de aku 3.3 rom via xda-developers erop gezet
Na een beetje spelen is mijn eerste indruk:
Fantastisch! ze hebben werkelijk alle nuttige progamma's erin meegebakken (batterystatus, wm5torage, etc., hij is heerlijk snel, maar vooral; die crossbow themas en icoontjes zien er echt heel vet uit!
deze rom is zeker een aanrader!
(je moet wel een cid-unlocked toestel hebben uiteraard)
ps. ik had hiervoor de laatste imate rom erop.
zitten al die registry hacks daar ook al in verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Byte_Me schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:25:
[...]
zitten al die registry hacks daar ook al in verwerkt?
Alle info die je nodig hebt: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Byte_Me schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:23:
[...]

volgens mij is het voor de DHZer ook al mogelijk, ik dacht dat ik een topic op xda-developers gezien had.
Nee is nog niet mogelijk. Er loopt inderdaad wel een topic over, maar dat is meer een aanzet om een freeware oplossing te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
pimshw1 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:55:
Heeft iemand hier enig idee hoe je een mp3 wav of wma ringtone zo kunt bewerken dat je zelf de vibrate setting kunt aanpassen. Ik heb een mooie wma ringtone, maar als ik de vibrate and ring optie aanzet dan denkt iedereen dat ik een electrische melkboer in mijn zak heb ;) . Ik wil er gewoon korte herhalende vibraties inzetten. Dan hoor/voel ik mijn telefoon ook als ik mijn bluetooth headset niet op heb.
Weet niet meer waar ik het precies vandaan heb, maar had dit nog op mijn pc bewaard:

Change ringtone/vibrate/LED flash characteristics

If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events. For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)

For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)

The following are the full codes available to you. Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second.

a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

DRvDijk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Heel ander vraagje: Heeft iemand zo'n mini-sd naar normaal-sd convertje over? Ik ben de mijne tijdens een verhuizing kwijtgeraakt blijkt :'(
Ik heb er wel eentje voor je. Mijn 2GB kaartje zat in m'n broekzak en kon er niet tegen dat ik erop ging zitten :-( dus de adapter dsarvan heb ik nu over.

Mail me maar ff op: hverbij at gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig al een keer de verzekering in moeten schakelen doordat de telefoon kapot is gegaan door vochtproblemen?

De mijne is nml mee op wintersport geweest, zie vorige pagina. En nu lees ik in de verzekeringsvoorwaarden:

Uitsluitingen:
dieren,ongedierte,insecten,blabla,corrosie,VOCHT,klimaat

Zou dit gaan om de vochtproblemen die ik heb gehad? of gaat dit erom als de telefoon continu in een vochtige ruimte is geweest....

Ik heb destijds bij HSC een verzekering afgesloten voor 10 euro per maand, waarbij alles gedekt was volgens de verkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Martijn___ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:43:
[...] Weet niet meer waar ik het precies vandaan heb, maar had dit nog op mijn pc bewaard:
Change ringtone/vibrate/LED flash characteristics.....
Bedankt voor de tip, maar dit was niet wat ik bedoelde.
Ik probeer uit te vinden hoe de ringtone de vibratie aanstuurt. de ene ringtone doet het braaf op het ritme van de muziek. De andere blijft constant vibreren. Weer anderen hebben helemaal geen vibratie in zich.
In het MIDI ringtone tijdperk kon je de MIDI file bewerken om dit gedrag te beinvloeden. Maar ik heb nog ff gechecked het blijkt dat alle WAV, MP3 en WMA's constante vibratie veroorzaken, het kan blijkbaar alleen met MIDI ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:49:
Heeft iemand toevallig al een keer de verzekering in moeten schakelen doordat de telefoon kapot is gegaan door vochtproblemen?

De mijne is nml mee op wintersport geweest, zie vorige pagina. En nu lees ik in de verzekeringsvoorwaarden:

Uitsluitingen:
dieren,ongedierte,insecten,blabla,corrosie,VOCHT,klimaat

Zou dit gaan om de vochtproblemen die ik heb gehad? of gaat dit erom als de telefoon continu in een vochtige ruimte is geweest....

Ik heb destijds bij HSC een verzekering afgesloten voor 10 euro per maand, waarbij alles gedekt was volgens de verkoper....
Meestal zitten er van die kleine stikkers in met een rood/paars kruis er op. Wanneer er dus vocht in je toestel komt lopen de lijnen van het kruis uit. Je kunt hem altijd opsturen toch? Anders krijg je hem wel weer terug als hij niet onder de voorwaarden valt. Je weet tenslotte zelf niet zeker of het vochtschade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:31:
[...]

Meestal zitten er van die kleine stikkers in met een rood/paars kruis er op. Wanneer er dus vocht in je toestel komt lopen de lijnen van het kruis uit. Je kunt hem altijd opsturen toch? Anders krijg je hem wel weer terug als hij niet onder de voorwaarden valt. Je weet tenslotte zelf niet zeker of het vochtschade is.
Daar heb je gelijk in! ik ga maandag eens even bellen en dan hoor ik wel waar ik hem naartoe kan sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb nu Windows Mobile 2006 op mijn wizard staan. Het werkt echt heerlijk, lekker snel en het ziet er mooier uit. TomTom werkt er ook prima op, ik zal straks even een pic schieten. :)

Edit: er is wel een klein probleempje, hij wil niet syncen met vista mobile base. Maar dat was nog wel te verwachten omdat het om een beta gaat bij beide. :)

[ Voor 192% gewijzigd door DaannO op 20-01-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
Werken programma's die voor WM5 hier ook op of krijg je nu meldingen dat programma's niet gemaakt zijn voor deze versie ?
Anders heb je er weinig aan als je eerst weer moet wachten voordat er weer software voor is.

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
railrunner146 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:36:
Werken programma's die voor WM5 hier ook op of krijg je nu meldingen dat programma's niet gemaakt zijn voor deze versie ?
Anders heb je er weinig aan als je eerst weer moet wachten voordat er weer software voor is.
Tot nu toe werkt alles, zoals je kan zien zit tomtom er ook op! Hij is dus volledig backwords compatible. :)

WM 2006
De nieuwe windows mobile 2006 AKA: Crossbow
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/048d4fa2996fe4b6d393ab8aa64cb256/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/90eb3decd01658c45986f76d8c0b903e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/558e37ffb9c576cd6ac8de0675c07461/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/56a7746f72a61df1d22ecd0b60410cf2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6a7eb78332fcec0399fa301027eb16a0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a1c944172809b138b5dbf09ab8779eec/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71448de0dae8aa546881db336f4ded9d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b2a9ceae15acdb5081b3a6246e52522c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/792ea3e84de8b2f028a53d89d0017c8c/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/04ca86c6b0f46d77e7ff4b567964a461/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/032a4cad23165e2e8b95268696e87d3c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0fae9c08ac534bc0f059597191312b97/thumb.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door DaannO op 20-01-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik hoop niet voor je, dat dat je echte GSM nummer is op één van die screenshots :X

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tranzy schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:13:
Ik hoop niet voor je, dat dat je echte GSM nummer is op één van die screenshots :X
offtopic:
klik er maar eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
DaannO schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:14:
[...]

offtopic:
klik er maar eens op ;)
Waarop .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nu niks meer, je kon er net niet op klikken maar alleen de thumb zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
DaannO schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:17:
[...]

Nu niks meer, je kon er net niet op klikken maar alleen de thumb zien. ;)
Sorry voor de slow chat hier maaruhhhhh ...wat heb je veranderd dan ??? ik kan nog steeds het laatste plaatje aanklikken en daar zie ik een 06 nummer staan ... ik wil alleen aangeven dat als het om jouw echte nummer gaat..dit niet echt slim is... Is dit een fake nummer dan heb ik niets gezegd maar wijzig het dan in 0612345678 bijv. ..

EDIT: Beter zo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tranzy schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:21:
[...]

Sorry voor de slow chat hier maaruhhhhh ...wat heb je veranderd dan ??? ik kan nog steeds het laatste plaatje aanklikken en daar zie ik een 06 nummer staan ... ik wil alleen aangeven dat als het om jouw echte nummer gaat..dit niet echt slim is... Is dit een fake nummer dan heb ik niets gezegd maar wijzig het dan in 0612345678 bijv. ..

EDIT: Beter zo! ;)
Thnx, dat is idd mijn echte. Ik d8 dat er een andere stond en dat was mn test nr. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Zijn er ook nog echte verbeteringen t.o.v. WM5 of is het alleen een cosmetisch metamorfose?
En werkt het een beetje snel en stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ZakHooi schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:19:
Zijn er ook nog echte verbeteringen t.o.v. WM5 of is het alleen een cosmetisch metamorfose?
En werkt het een beetje snel en stabiel?
Zoals ik al zei werkt het erg stabiel en erg snel! Live is beter geintregeerd en e-mail is beter ondersteund. Klein voorbeeldje: als je naar start en dan instellingen gaat, en dan naar systeem. Dat duurt altijd even want hij moet het laden. Maar bij WM6 is het pats boem! En zo gaat het met alles.

Het is echter nog wel een beta, maar als die al zo goed is (ik lees veel positieve reacties op forums) dan wil ik zeker de einde versie hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bedankt voor de moeite om deze screenshots te plaatsen, ziet er inderdaad wel leuk uit :)
Ik heb zojuist de Wizard_Love rom geinstalleerd, en die is 100x beter dan de normale T-Mobile rom, dus ik denk dat ik hem binnenkort ook maar laat unlocken zodat ik er ook andere roms op kan doen.

Ben er nu behoorlijk tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• railrunner146
DaannO schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:48:
[...]

Tot nu toe werkt alles, zoals je kan zien zit tomtom er ook op! Hij is dus volledig backwords compatible. :)
Zal mij benieuwen want ik lees elders dat de programma's WM6 compatible moeten zijn.
Overgens is backwords compatible in de PDA wereld niet zo vanzelfsprekend helaas, kijk maar
eens naar WM5 en vorige versie's :( b.v. WM2003 enz.

Ik ben ook geintreseerd hoe de snelheid is ten opzichte van getweakte roms zoals die van Molski

railrunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 11-09 21:45
Grr jongens ik heb een probleem :S
gister avond toen ik mijn Mda vario aandrukte moest ik mijn pincode weer invoeren..
Hmm zal wel, werkte daarna weer prima
nu keek ik net en staat het er weer, maar ook emt de melding,
"Ongeldige of ontbrekende sim-kaart...."
Na een soft-reset nog steeds het zelfde..
Nu wil ik mijn sim er wel uithalen maar dan moet de accu eruit en dan ben ik ook al mijn smsjes kwijt en dat heb ik liever niet..

Iemand een idee :S?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon je batterij er uithalen. SMSjes blijven gewoon staan. (wm5 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 11-09 21:45
lool.. en ik altijd denken dat dat niet kon :o vreemd geen idee hoe ik er bij kom..
MAar nu werkt hij weer.. vreemd maar misschien iets verschoven (simkaart).
Maar bedankt man :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:53:
[...]

Ik had ook last van dit probleem, bij mij lag het aan het scherm want na vervanging was de piep weg
scherm? hmm...naja het probleem wordt in ieder geval opgelost dus we zien vanzelf wel waar het aan heeft gelegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
@DaannO: Ik zie op de screenshots iets van Internet Calling, heeft WM6 een ingebouwde VoIP client, of ben ik nu iets te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
koksie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:36:
@DaannO: Ik zie op de screenshots iets van Internet Calling, heeft WM6 een ingebouwde VoIP client, of ben ik nu iets te optimistisch?
Dit klopt idd, echter heb ik het nog niet kunnen testen omdat ik geen wifi in de buurt heb. Zodra ik een hotspot tegenkom, zal ik het proberen! Ik vraag me dan ook af via wie dit gaat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik denk dat je je eigen account gegevens van bijv Skype, Voipstunt of Voipbuster kunt invullen en via dat account bellen. De Voip client zou dan dus een soort ingebouwde Skype of SJPhone applicatie zijn. Ik heb SJPhone op mijn Vario II geprobeerd via UMTS, maar de snelheid is te laag, en de app erg groot. Een ingebouwde app zou mooi zijn, zeker als die relatief weinig plek in beslag neemt in het ROM. Jammer is natuurlijk dat Wm6 alleen voor de vario I beschikbaar is en dat die niet over UMTS beschikt. Toch ben ik erg benieuwd naar je bevindingen mbt VoIP over Wifi. Als je het geprobeerd hebt graag een berichtje met je ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
koksie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:03:
Ik denk dat je je eigen account gegevens van bijv Skype, Voipstunt of Voipbuster kunt invullen en via dat account bellen. De Voip client zou dan dus een soort ingebouwde Skype of SJPhone applicatie zijn. Ik heb SJPhone op mijn Vario II geprobeerd via UMTS, maar de snelheid is te laag, en de app erg groot. Een ingebouwde app zou mooi zijn, zeker als die relatief weinig plek in beslag neemt in het ROM. Jammer is natuurlijk dat Wm6 alleen voor de vario I beschikbaar is en dat die niet over UMTS beschikt. Toch ben ik erg benieuwd naar je bevindingen mbt VoIP over Wifi. Als je het geprobeerd hebt graag een berichtje met je ervaringen hier.
in principe werkt SJphone goed (misschien je wizard overklokken) via wifi, of bedoel je dat de bandbreedte van UMTS te klein is? dat kan ik me eigenlijk ook haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Byte_Me schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:12:
[...]

in principe werkt SJphone goed (misschien je wizard overklokken) via wifi, of bedoel je dat de bandbreedte van UMTS te klein is? dat kan ik me eigenlijk ook haast niet voorstellen.
Het kan zijn dat hij die van t-mobile pit gebruikt en dan is de umts gekapt op net geen edge snelheid. Dan is het idd te langzaam. Echter heb ik nog nergens gezien dat ik moet invullen over account gegevens voor voip. Ik zal het asap testen en laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Goedemorgen heren,

Ik heb ook de MDA Vario al lange tijd in bezit, mijn t-mobile is abbonement is nu reeds afgelopen en ben nu vrij om naar een andere provider te gaan. Ik heb de laatste tmobile firmware zelf op de mobiel gezet, wanneer ik bijvoorbeeld de Qtek 9100 software erop zet betekent dat de MDA dan simlock vrij wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

justjermaine schreef op maandag 22 januari 2007 @ 06:58:
Goedemorgen heren,

Ik heb ook de MDA Vario al lange tijd in bezit, mijn t-mobile is abbonement is nu reeds afgelopen en ben nu vrij om naar een andere provider te gaan. Ik heb de laatste tmobile firmware zelf op de mobiel gezet, wanneer ik bijvoorbeeld de Qtek 9100 software erop zet betekent dat de MDA dan simlock vrij wordt?
Waarom vraag je niet gewoon de unlock code bij T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
DaannO schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:23:
[...]

Het kan zijn dat hij die van t-mobile pit gebruikt en dan is de umts gekapt op net geen edge snelheid. Dan is het idd te langzaam. Echter heb ik nog nergens gezien dat ik moet invullen over account gegevens voor voip. Ik zal het asap testen en laten weten. :)
Ik gebruik idd PIT, maar die is nog niet gecapped bij mij, de eerste paar weken heb je volle UMTS/HSDPA snelheid als een soort teaser/taster. Ik haal op DSLreport 656 kbit/s en op speedtest 559 kbit/s (70 Kb/s!) dus de bandbreedte zou voldoende moeten zijn (dit lijkt me nl een HSDPA bandbreedte). Toch is er veel vertraging (1 a 2 sec) en hoor ik steeds mezelf terug op de achtergrond (ook met headset). Ik gebruik overigens de Vario II, dus qua processor snelheid zou het wel snor moeten zitten. Ik heb nog steeds geen Wifi bij de hand gehad om het daarmee eens te proberen, maar zowel SJPhone als X-lite geven hetzelfde resultaat op deze 3G snelheid, dus ik vermoed dat toch de processor de bottleneck is. Daarom ben ik geinteresseerd in de ingebouwde VoIP app in WM6, ik ben benieuwd of die geoptimaliseerd is voor PDA processoren.

edit: @justjermaine: van een andere ROM wordt je Vario niet simlock vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door koksie op 22-01-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om windows mobile 2006 te installeren op mijn Vario. Alleen zonder sync kan ik niet O-)

Is het iemand al gelukt om te syncen onder vista met mobile 2006???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:37:
Ik zit te twijfelen om windows mobile 2006 te installeren op mijn Vario. Alleen zonder sync kan ik niet O-)

Is het iemand al gelukt om te syncen onder vista met mobile 2006???
Vista niet, wel met xp en active sync 4.5 beta moet het gewoon lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Vista niet, wel met xp en active sync 4.5 beta moet het gewoon lukken. :)
Ok thx, ik ga ff een linkje zoeken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

MyS

Ik kan wel gewoon syncen in vista met WM6 en heb er eigenlijk nix bijzonders voor hoeven doen! De eerste keer werkte het niet, even gereboot en daarna werkte het perfect. Ga strax weer eens even proberen om een bluetooth verbinding op te zetten!

Het enige dat niet werkt is het instellen hoe lang hij agenda gegevens moet bewaren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
koksie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:03:
Ik ben ff gaan zoeken hoe het precies met die viop client zit. Op Xda zijn ze er achter gekomen dat er waarschijnlijk een radio rom bij de WM6 rom zat. Echter bij de europese versie is die er niet bij en in japan wel. Dus ze gaan nu de japanse radio rom installeren omdat de geruchten gaan dat je die nodig hebt voor de voip client om hem te laten werken.

Meer info: http://forum.xda-develope...hread.php?t=290786&page=3
MySjah schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:05:
Ik kan wel gewoon syncen in vista met WM6 en heb er eigenlijk nix bijzonders voor hoeven doen! De eerste keer werkte het niet, even gereboot en daarna werkte het perfect. Ga strax weer eens even proberen om een bluetooth verbinding op te zetten!

Het enige dat niet werkt is het instellen hoe lang hij agenda gegevens moet bewaren,
Welke client gebruik je dan om te syncen? Active sync 4.5 b onder vista. :?

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 22-01-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ok, ik zit enorm te twijfelen welke rom ik zal installeren:

molski aku 3.2: helemaal geoptimaliseerd
aku 3.3: work in progress, memory leak?
WM6: gloednieuw, crossbow

ik heb natuurlijk al op xda-developers de topics doorgelezen, maar het wordt me toch niet echt duidelijk wat nou de voor- en nadelen van de verschillende ROMs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Byte_Me schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:22:
ok, ik zit enorm te twijfelen welke rom ik zal installeren:

molski aku 3.2: helemaal geoptimaliseerd
aku 3.3: work in progress, memory leak?
WM6: gloednieuw, crossbow

ik heb natuurlijk al op xda-developers de topics doorgelezen, maar het wordt me toch niet echt duidelijk wat nou de voor- en nadelen van de verschillende ROMs zijn.
Ik heb de molski met de corssbow. Ik ga zo even de optimized versie installeren, ik vind het heerlijk werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:24:
[...]

Ik heb de molski met de corssbow. Ik ga zo even de optimized versie installeren, ik vind het heerlijk werken. :)
Alweer een andere rom geinstalleerd? Ik heb net de crossbow rom gedownload. Vanavond ff installeren thuis. Ik heb de "fotos.rar" versie.

Ben ook nog een nieuwere versie tegengekomen, de PDA-viet. Ik weet niet of die veel beter is eigenlijk, wel gelezen over wat kleine fixes.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.