HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 14

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.602 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre.Koster schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:06:
[...]

Ik heb min 81, max 247, boost 286. Lager dan 81 leverde problemen op (freezes)
Ik heb hier even een kleine vraag over, ik heb batteryplus ook geinstalleerd, en heb nu jouw instellingen overgenomen, ik kan alleen nergens een max instellen....

Ik kan alleen de min snelheid en de boost instellen. en die heb ik dus even op 81 en 286 gezet. Om even te kijken of jouw instellingen bij mij ook goed werken.

Ik heb nu dus ook de CPU speed op 81 gezet, is dit een probleem? mijn beeld "streept" nu wel continu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:17:
[...]

Ik heb hier even een kleine vraag over, ik heb batteryplus ook geinstalleerd, en heb nu jouw instellingen overgenomen, ik kan alleen nergens een max instellen....

Ik kan alleen de min snelheid en de boost instellen. en die heb ik dus even op 81 en 286 gezet. Om even te kijken of jouw instellingen bij mij ook goed werken.

Ik heb nu dus ook de CPU speed op 81 gezet, is dit een probleem? mijn beeld "streept" nu wel continu...
Sorry, met "max" bedoelde ik de snelheid die je invult bij "Set CPU speed to". Door het schalen gaat dat als max snelheid fungeren, wat eigenlijk dan weer een beetje ongelukkig benoemd is tav van de boost snelheid.

Wat bedoel je precies met strepen? (screenshot?) Ik merkt wel dat bij bepaalde patronen (m.n. grijze) het beeld trilt op 81 MHz. Ik neem aan dat dit zichtbaar wordt door een te lage verversingsfrequentie. Als je het hinderlijk vindt, neem dan 100 als minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:48
prutser001 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:49:
Als je problemen hebt dat je stylus "eruit valt" ik heb gewoon een tangetje gepakt even geknepen in het "puntje" van het onderste gedeelte geen problemen meer, niet te hard anders krijg je hem er niet meer in :P
Zou je dat verder kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre.Koster schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:54:
[...]

Sorry, met "max" bedoelde ik de snelheid die je invult bij "Set CPU speed to". Door het schalen gaat dat als max snelheid fungeren, wat eigenlijk dan weer een beetje ongelukkig benoemd is tav van de boost snelheid.

Wat bedoel je precies met strepen? (screenshot?) Ik merkt wel dat bij bepaalde patronen (m.n. grijze) het beeld trilt op 81 MHz. Ik neem aan dat dit zichtbaar wordt door een te lage verversingsfrequentie. Als je het hinderlijk vindt, neem dan 100 als minimum.
Ah.. kijk, dat verklaart een hoop! ik heb wel een lichte (met grijstinten) achtergrond, en mij was het al opgevallen dat als ik de min speed omhoog zette, dat het dan verdween!

Ik ga er weer mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een goeden kerstavond tweakers ;)

Ik kan in maart ongeveer een nieuwe telefoon kopen (dan loopt m'n Vodafone abonnement af) en ben me nu een beetje aan het orrienteren op wat nieuwe dingen.

Ik heb nu een iPAQ hx2110 PDA en een Samsung D500 telefoon, maar aangezien ik al genoeg dingen meezeul zou ik graag een combinatie van deze twee hebben.

De MDA Vario van T-Mobile lijkt me dus een goede keuze, ik heb alleen een paar vraagjes waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden.

-Heeft deze een trilfunctie voor bellen/smsen en zoja, is het mogelijk om deze tegelijk af te laten gaan?
-Is de snelheid nou echt zo slecht?
-Wat is de accuduur van de MDA?
-Zijn er nog minpunten, of punten waar ik rekening mee moet houden?

Aangezien dit m'n eerste pocketpc telefoon zou worden en ik best een beetje huiverig ben, met name qua kwetsbaarheid. Ik ga altijd erg zuinig om met m'n spullen, maar het is ook wel eens gebeurd dat ik m'n telefoon heb laten vallen. Zou hij dan helemaal uit elkaar liggen of is hij wel een beetje robuust?

Veel vragen zo op 1e kerstdag, maar ik zie wel wie er antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Heeft deze een trilfunctie voor bellen/smsen en zoja, is het mogelijk om deze tegelijk af te laten gaan?
Ja die functie is er, en het kan ook tegelijk
Is de snelheid nou echt zo slecht?
De snelheid valt reuze mee, maar als je hem overclocked werkt het net iets lekkerder, er waarom zou je dat niet doen, Het risico is heel erg laag. Mijn Qtek 9100 draait als 4 maanden op 270MHZ
Wat is de accuduur van de MDA?
Zo'n vier dagen, normaal gebruik, maar in de auto, thuis en op kantoor laadt hij constant op als ik aan het syncen ben. Dus echt leeg is ie door mijn gebruik nooit geweest!

De mijne is al erg vaak gevallen en doet het nog steeds, hij kan wel wat hebben!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertek volgende week voor een tijdje naar de VS.
Daar wil ik liever geen gebruik maken van GPRS, aangezien dat verschrikkelijk duur is.
Is het mogelijk om GPRS compleet uit te zetten, dus dat ie om geen reden aan gaat, of dat ie eerst toestemming vraagt om verbinding te maken?

thanks!

p.s.
Ooit heb ik in het register de GPRS-settings waarde van AlwaysOn op 1 gezet (dat GPRS dus altijd aanstaat), die heb ik nu weer terug naar 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:08:
Ik vertek volgende week voor een tijdje naar de VS.
Daar wil ik liever geen gebruik maken van GPRS, aangezien dat verschrikkelijk duur is.
Is het mogelijk om GPRS compleet uit te zetten, dus dat ie om geen reden aan gaat, of dat ie eerst toestemming vraagt om verbinding te maken?

thanks!

p.s.
Ooit heb ik in het register de GPRS-settings waarde van AlwaysOn op 1 gezet (dat GPRS dus altijd aanstaat), die heb ik nu weer terug naar 0 gezet.
Valt wel mee hoe duur dat is, en GPRS kost je helemaal niks, tenzij er dataverkeer over heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:28:
[...]

Valt wel mee hoe duur dat is, en GPRS kost je helemaal niks, tenzij er dataverkeer over heen gaat.
Totdat je er een half jaar zit, en hij elk kwartier email binnenhaalt, of perongeluk hotmail opstart, of flitspaal updates doet.

Daarnaast vind ik 17 euro per 1mb wel duur, maar dat is mijn mening.

Terug naar de vraag; hoe zet ik het uit, (en alleen aan op mijn verzoek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij te ver leeg? Overkwam me afgelopen kerstweekend. Ik had geen lader en moest toch wat bellen. Op het laatst had hij nog 1% en viel 'ie dood tijdens een email ophalen. Mijn Varia III met WIZA16 batterij leek helemaal dood en wilde niet meer opladen. De multimeter gaf 2,91 Volt aan. Na wat googelen kwam ik eerst waarschuwingen tegen dat de batterij kan ontploffen als je probeert de batterij te laden met een conventionele lader, daarna kwam ik de volgende link tegen:
http://www.expansys.ca/ft.aspx?i=124866&thread=32
Dat werkt als een speer!
Ik had nog een goedkoop voedinkje liggen (zo een die je met een schuifschakelaar kan schakelen van 3 naar 12 volt) en na 30 seconden op 3 volt (+ op + en - op -) de draadjes er tussen uitgetrokken. De batterij werd geen enkel graadje warmer, maar hij laadde wel meteen door via de USB! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:47:
[...]
Terug naar de vraag; hoe zet ik het uit, (en alleen aan op mijn verzoek)?
Zie hier vanaf #9, credits: RonH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Precies wat ik nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
martijnd schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:33:
[...]

Ja die functie is er, en het kan ook tegelijk

[...]

De snelheid valt reuze mee, maar als je hem overclocked werkt het net iets lekkerder, er waarom zou je dat niet doen, Het risico is heel erg laag. Mijn Qtek 9100 draait als 4 maanden op 270MHZ

[...]

Zo'n vier dagen, normaal gebruik, maar in de auto, thuis en op kantoor laadt hij constant op als ik aan het syncen ben. Dus echt leeg is ie door mijn gebruik nooit geweest!

De mijne is al erg vaak gevallen en doet het nog steeds, hij kan wel wat hebben!
Oké, hartelijk dank.

Dus als ik het goed begrijp houdt dit apparaatje het wel 2 jaar uit? Niet ineens met normaal gebruik (ik bel weinig maar sms vrij veel, hoewel dat wel meer gaat worden aangezien ik komend jaar hoogst waarschijnlijk het ouderlijke huis verlaat) vage klachten ofzo? Spontaan uitvallen, wegvallen van gesprekken etc.

En er is nog een vraag niet beantwoordt; wat zijn de negatieve kanten?

Ik heb al wel gelezen dat de 'stylus houder' het vrij snel begeeft, maargoed daar kan ik denk ik wel mee leven als dit het enige minpunt is.

Overigens is m'n hx2110 wel een stuk sneller (Intel® PXA270 312-MHz processor), en ik vind deze soms zelfs te langzaam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een edit optie zou ook geen overbodige luxe zijn :P

De MDA Vario heeft een dualcore processor, dus is al snel een stuk sneller ;)
MesR schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:32:
De MDA Vario is een dualcore procssor, dus is al snel een stuk sneller ;)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
Als je kan quoten kan je ook editen, dat knopje zit namelijk naast het quoteknopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 26-12-2006 18:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, sorry mijn fout 8)7
Ik log nooit in, ik reply gewoon en log me daar vanuit in.
Dan heb je maar 2 opties, quote en vieuw, dus heb ik me nu maar netjes ingelogd.
RaZ schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:46:
offtopic:
Als je kan quoten kan je ook editen, dat knopje zit namelijk naast het quoteknopje [afbeelding] [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:35:
Een edit optie zou ook geen overbodige luxe zijn :P

De MDA Vario heeft een dualcore processor, dus is al snel een stuk sneller ;)

[...]
Ahh oke :) Weer wat geleerd :P
Het is erg jammer dat er geen site of pdf te vinden is die álle specs heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De dualcore is maar relatief. Want het ene gedeelte gaat over de pda functionalitiet en het andere deel over de telefoon en data functie. Je moet het gewoon zien als 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n pa heeft nu een versie van TomTom op zijn Vario staan die hij toch niet helemaal naar behoren vind werken. Zo gaat hij regelmatig naar Frankrijk in de auto, en kwam hij laatst een aantal keren het gebeuren tegen dat het progje bepaalde wegen niet kent. Is er misschien een nieuwere versie die hier beter in is?(Of eigenlijk, wat is de nieuwste versie die compatibel is met de Vario?) Daarnaast bleek de flitspalen functie niet te werken, en heeft hij in het menu van het progje af en toe het probleem dat hij bepaalde functies niet kan acessen, maar dat zal wel liggen aan het feit dat het progje niet helemaal via de juiste weg verkregen is. Volgens mij mag over het laatste niet gesproken worden hier, dus ik zou het op prijs stellen als jullie een PM of email(knip) zouden willen sturen. Bij voorbaat dank. :)

Modbreak:Je zegt zelf al dat het niet besproken mag worden! 8)7
Ben benieuwd wat meneer de rechter zou zeggen als ik tegen 'm zeg 'Ik ben onschuldig hoor! vraag maar aan dat slachtoffer daar die ik omgekocht heb'.... gaat wel werken; dat voel je wel aan hoop ik :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Ik heb een MDA met de laatste T-Mobile ROM erop. Alles heeft goed gewerkt, maar nadat ik Live Messenger heb verwijderd blijft mijn MDA hangen bij het opstarten. Ik heb alleen een wit scherm. Ook de toetsen lijken niet te reageren.

Als ik dan een reset doe mbv. het pennetje reboot ie en krijg ik weer een wit scherm. Na een minuut krijg ik mijn PIN scherm en werkt alles weer.

enig idee hoe ik erachter kan komen wat dit veroorzaakt?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@ hierboven, weet je wel zeker dat je het op een goede manier gedeïnstalleerd hebt? Anders moet je even een registercleaner erop los laten, dikke kans dat het dan is opgelost.

Ik heb nog even een vraagje, ik neem aan dat ik via WiFi gewoon gratis kan internetten enzo toch? En dat Web'n'Walk alleen voor de plekken is waar geen gratis WiFi accespoint is?

Want dan heb ik dat hele Web'n'Walk niet nodig, aangezien ik toch vrijwel alleen op plekken (Amsterdam) ben waar toch wel accespoints in overvloed zijn.

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
sOid schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:16:
@ hierboven, weet je wel zeker dat je het op een goede manier gedeïnstalleerd hebt? Anders moet je even een registercleaner erop los laten, dikke kans dat het dan is opgelost.

Ik heb nog even een vraagje, ik neem aan dat ik via WiFi gewoon gratis kan internetten enzo toch? En dat Web'n'Walk alleen voor de plekken is waar geen gratis WiFi accespoint is?

Want dan heb ik dat hele Web'n'Walk niet nodig, aangezien ik toch vrijwel alleen op plekken (Amsterdam) ben waar toch wel accespoints in overvloed zijn.
Web 'n Walk is via GPRS, en kan dus overal.
Wifi accespoint kan gratis zijn, maar vaak moet je je er ook voor aanmelden en betalen, zoals bij de T-mobile hotspots.
(Particulieren) hebben het vaak niet beveiligd, en dan kun (/mag?) je daar dus gratis van het internet gebruik maken.

• sOid
  • Niet online
Martijn___ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 03:33:
[...]

Web 'n Walk is via GPRS, en kan dus overal.
Wifi accespoint kan gratis zijn, maar vaak moet je je er ook voor aanmelden en betalen, zoals bij de T-mobile hotspots.
(Particulieren) hebben het vaak niet beveiligd, en dan kun (/mag?) je daar dus gratis van het internet gebruik maken.
Bedankt. Dan ga ik het eerst eens proberen zonder Web 'n Walk. Thuis heb ik toch WiFi, op school ook en zelfs in de bus van school naar huis en andersom!

Kan altijd nog switchen :)

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Niet echt Vario gerealateerd, maar ikzelf woon in de grenstreek met Belgie.

Hoe zit het met GPRS zodra ik het T-Mobile bereik verlaat??
Gaat dat vervolgens via het Belgische netwerk?

(Vraag is eigenlijk om een dure telefoon rekening te voorkomen)

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
.

[ Voor 97% gewijzigd door ikweetniks op 31-12-2006 11:33 ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 23:06
hmmm.. ik heb sinds vandaag ook mijn vario :9~ :9~ :9~

echter heb ik een vraag: vinden jullie de standaard screen protector ook zo k*ut? ik heb hem er meteen weer afgehaald, wat een flut ding... :(

als ik de vario heb verbonden, en ik probeer te internetten, dan geeft ie een 0x000008 error...??

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Moet beter zoeken heb er diverse gevonden.

http://www.zoneos.com/zonescreen.htm
ZoneScreen, solution for extending your desktop display using displays of another computers (including Pocket PC) Iemand deze al geprobeerd? werkt met wifi en is freeware.
Afbeeldingslocatie: http://www.zoneos.com/zonescreen_mirror.jpg

http://www.innobec.com/en/products.php
Innobec Technologies has an application called SideWindow that lets one use their PocketPC screen as an extension for the windows desktop. mmm alleen over activesync geen wifi :|
shareware

bedankt.

[ Voor 38% gewijzigd door ikweetniks op 29-12-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ChaosZ0ne schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:03:
hmmm.. ik heb sinds vandaag ook mijn vario :9~ :9~ :9~

echter heb ik een vraag: vinden jullie de standaard screen protector ook zo k*ut? ik heb hem er meteen weer afgehaald, wat een flut ding... :(
Beter startpost lezen, staat duidelijk dat de standaard screenprotector kut is ;)

Je moet een brando kopen, topdingen voor niet zo veel geld :)

Overigens kwam ik gisteren achter een vervelende verrassing, ik dacht dat m'n abbonnement in maart afliep, maar dat is pas in september :( Dus waarschijnlijk pas in september een nieuwe telefoon...

Maargoed, waarschijnlijk is de Vario II dan goedkoper dus wie weet kan ik die dan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ja hoor, het is gebeurd. Mn MDA is deels overleden, nadat hij gister uit iemands klauwen op straat was gedonderd. :( Blijkbaar werkt die nog, vanochtend ging t alarm gewoon af alleen het display + backlight is kapot. Uiteraard was die ook niet verzekerd |:( Nu kan ik natuurlijk me wel voor me kop slaan om zo'n geprijsde telefoon _niet_ te verzekeren.

Wat baal ik hiervan zeg, heb em pas bijna 5 maanden. Hoe pak ik dit het beste aan? Reparatiekosten op de betreffende persoon verhalen lijkt me, maar heeft iemand een schatting van de reparatie kosten?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik downloadde altijd de nieuwe ROMS op www.smarter-phones.com maar deze site is al een hele tijd offline :( Waar vind ik de (bij voorkeur) t-mobile roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:00:
Ik downloadde altijd de nieuwe ROMS op www.smarter-phones.com maar deze site is al een hele tijd offline :( Waar vind ik de (bij voorkeur) t-mobile roms?
Op de site van T-mobile......

Ga naar zakelijk, zoek de Vario, download de Roms......

:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het idd via zijn vezekering doen, hij laat hem toch vallen.
ND863 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:53:
Ja hoor, het is gebeurd. Mn MDA is deels overleden, nadat hij gister uit iemands klauwen op straat was gedonderd. :( Blijkbaar werkt die nog, vanochtend ging t alarm gewoon af alleen het display + backlight is kapot. Uiteraard was die ook niet verzekerd |:( Nu kan ik natuurlijk me wel voor me kop slaan om zo'n geprijsde telefoon _niet_ te verzekeren.

Wat baal ik hiervan zeg, heb em pas bijna 5 maanden. Hoe pak ik dit het beste aan? Reparatiekosten op de betreffende persoon verhalen lijkt me, maar heeft iemand een schatting van de reparatie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of als je een niet standaart ROM wil : www.molski.biz
Coach4All schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:51:
[...]

Op de site van T-mobile......

Ga naar zakelijk, zoek de Vario, download de Roms......

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ND863 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:53:

Gewoon via zijn verzekering. Je hoeft je niet schuldig te voelen want daar zijn verzekeringen per slot van rekening voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Ik heb een vraag t.a.v. veranderen van de ROM. Ik heb een QTEK 9100 simlock vrij. De volgende gegevens kan ik aflezen bij het opstarten van de PDA:
ipl 1.03
spl 1.03
gsm 1.4.10.0
os 1.3.7.10

Nu heb ik de vraag m.b.t. de Molski roms. Is de rom 2.26.10.2 nu echt een aanrader om erop te zetten, levert dit nu veel voordeel op? Als ik nu bij de eigenschappen kijk van de pda geeft die als vrije geheugen 18.56 MB weer voor programma's en 12.05 MB voor opslag, uiteraard heb ik nu verschillende dingen geinstalleerd zoals tomtom 6 e.d.

Als het dan een voordeel heeft om een andere rom erop te zetten dan gelijk een vraag m.b.t. de upgrade. Er staat op de site van molski http://www.molski.biz/forum/viewtopic.php?t=15 om eerst te kiezen welke versie je moet hebben, hoe kom ik daar achter? Dus moet ik de G3 of de G4 versie hebben.(ik meen ergens hier op GOT te hebben gelezen/begrepen dat ik een G3 versie heb, maar weet dat niet zeker). Ook staat daar dat ik eerst moet downgraden naar 1.05 maar ik heb 1.03 dus kan ik dat dan met datzelfde programma doen die daarvoor beschikbaar is?
En als laatste vraag, 'alleen' de uitvoerbare .exe bestand is verder voldoende om te upgraden? (uiteraard in de juiste volgorde zoals dat op de site staat aangegeven).

MMh een heel verhaaltje geworden dit, maar liever iets duidelijker dan dat er onduidelijkheden blijven bestaan.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ook ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een T-Mobile Vario. Meteen na ontvangst heb ik de nieuwste T-Mobile Rom geïnstalleerd. Wanneer ik mijn Vario aanzet vraagt deze om de pincode van de simkaart, weet iemand of ik dit uit kan schakelen zodat de Vario zich automatisch op het netwerk aanmeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
MVC schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:51:
Ook ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een T-Mobile Vario. Meteen na ontvangst heb ik de nieuwste T-Mobile Rom geïnstalleerd. Wanneer ik mijn Vario aanzet vraagt deze om de pincode van de simkaart, weet iemand of ik dit uit kan schakelen zodat de Vario zich automatisch op het netwerk aanmeld ?
ja, dat kan

start-->instellingen-->telefoon-->V-tje weghalen bij 'PIN vereist als telefoon wordt gebruikt'
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb sinds een paar dagen de hbh ds970 aan mijn MDA hangen.
Leuke gadget. goede kwaliteit geluid mede door de in ear koptelefoon.
Het enige waar ik mijn telefoon nog uit mijn zak moet halen is het starten van de media player.
Iemand een idee. hoe ik dit kan automatiseren? Bijvoorbeeld bij het aanzetten of door op de play knop van de headset te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
cryonic90 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:22:
Die op ebay is alleen het touch screen, dus niet de LCD, als je het goed gelezen hebt, dus dan zou je moeten kijken of het niet in je LCD zit. En er is wel ergens een manual te vinden over hoe je je 9100 helemaal kunt demonteren, staat stapje voor stapje uitgelegd, weet alleen zo de link niet meer, kan hem zo snel ook niet terug vinden
Weet iemand de manual te vinden/staan?Heb google geprobeerd, maar kan niks vinden.Mijn Touchscreen van mij Vario is ook gebroken en wil deze zelf proberen te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Martijn___ schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:13:
[...]

ja, dat kan

start-->instellingen-->telefoon-->V-tje weghalen bij 'PIN vereist als telefoon wordt gebruikt'
klaar
Zodra ik op het vinkje druk, moet ik mijn pincode invoeren. Echter krijg ik steeds de melding dat deze onjuist is. Ik geef gewoon dezelfde pincode op die ik ook gebruik wanneer ik het toestel aanzet en me aanmeld op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 18:22
Ik heb sinds gisteravond het probleem dat mijn trilfunctie niet meer werkt.

Ik heb gisteravond om even voor 12-en nog een smsje gehad; daarbij werkte de trilfunctie nog.
Telefoon weer normaal weggestopt en ik vond het al apart dat ik na 12 uur nog niets had ontvangen (smsje/telefoontje). Ik kijken; aantal smsjes binnen + aantal oproepen...

Ik dacht dat het aan de herrie enz zou liggen, ik vanmorgen testen: trilfunctie blijkt het niet meer te doen. Ik instellingen nakijken en alles staat nog goed; ik hem van trilfunctie afhalen en dan hoor je hem wel; maar nog steeds geen trilfunctie.

Paar keer een soft-reset gegeven, hielp ook niet. Uiteindelijk een hard-reset gegeven maar ook dit mocht niet baten... Nog steeds geen trilfunctie...

Heeft iemand tips voor mij om mijn trilfunctie weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
codeweb schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:06:
Ik heb sinds gisteravond het probleem dat mijn trilfunctie niet meer werkt.

Ik heb gisteravond om even voor 12-en nog een smsje gehad; daarbij werkte de trilfunctie nog.
Telefoon weer normaal weggestopt en ik vond het al apart dat ik na 12 uur nog niets had ontvangen (smsje/telefoontje). Ik kijken; aantal smsjes binnen + aantal oproepen...

Ik dacht dat het aan de herrie enz zou liggen, ik vanmorgen testen: trilfunctie blijkt het niet meer te doen. Ik instellingen nakijken en alles staat nog goed; ik hem van trilfunctie afhalen en dan hoor je hem wel; maar nog steeds geen trilfunctie.

Paar keer een soft-reset gegeven, hielp ook niet. Uiteindelijk een hard-reset gegeven maar ook dit mocht niet baten... Nog steeds geen trilfunctie...

Heeft iemand tips voor mij om mijn trilfunctie weer aan de praat te krijgen?
Heb je al wel een nieuwe licentie gekocht voor de trilfunctie voor 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor de tip van Molski.biz!

Maar nu kan ik daar een G3 en een G4 versie downloaden.. wat is t verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen, maar iemand die mij verder kan helpen met het instellen van een WiFi verbinding op een Qtek 9100? De access point vind hij gewoon en als het goed is moet hij er ook verbinding mee hebben, maar op een of andere manier lukt het me gewoon nog niet om te surfen via onze router. Altijd als ik IE opstart wilt hij een verbinding hebben, die maak ik dan ook aan maar daar moet ik veel data invullen die ik eigenlijk niet weet ? Zou fijn zijn als ik alleen maar een SSID in hoef te vullen en standaard dingen zoals beveiliging, maar domein / username etc ? Iemand anders een guide die me op weg kan helpen ? Danku.

BTW ik heb wel een beetje gezocht maar als dit niet genoeg was gewoon even laten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
username/password = xda
dus
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Wizard/Docs_Tutorials/Wizard_Service_Manual.pdf

ik heb ook een gebroken touchscreen. Ik word niet echt vrolijk van de handleiding. Ik had eigenlijk gehoopt het scherm te kunnen disassembleren los van de rest van het ding... Twee schroefjes kunnen eenvoudig los als je hem openschuift maar de andere twee zitten verborgen. Het scherm schuift een stuk van het toetsenbord maar dan niet verder (gelukkig maar). Nu zou ik hem eigenlijk wel los willen krijgen. Iemand tips?

edit:
heb hem nu verder uit elkaar. Viel op zich mee, maar kost wel een hoop tijd. Om het schermpje echter los te maken heb je weer een miniscule kruiskopschroeverdraaier nodig en die heb ik zo niet bij de hand :-(

[ Voor 11% gewijzigd door maxtrash op 02-01-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een miniSD card van 2Gb (Dane Elec). De kaart is leeg en toch zegt mn Vario dat er 900Mb in gebruik is.. is dit een softwareprobleem of kan mn phone gewoon niet met de 2Gb kaart overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:08:
Het zal wel aan mij liggen, maar iemand die mij verder kan helpen met het instellen van een WiFi verbinding op een Qtek 9100? etc.
Als je bij instellingen->verbindingen->wireless Lan kijkt, zie je daar de naam van de accespoint/router wel staan dan? En vervolgens bij geavanceerd zie je daar dat je een ip nummer hebt gekregen?

Daarnaast, maar dat zal je vast al wel gedaan hebben, moet je wel kijken/instellingen hoe de router is afgesteld, dus met welk type verbinding je mag/moet inloggen (WEP /WAP etc.) Dit moet je dan ook aangeven op de pda anders krijg je ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:06:
thnx voor de tip van Molski.biz!

Maar nu kan ik daar een G3 en een G4 versie downloaden.. wat is t verschil?
Je hebt een G3 nodig. G4 Vario's hebben een IPL/SPL versie in de vorm van x.xx.xxxx en jij hebt de vorm x.xx. Verder zou ik op forum.xda-developers.com even zoeken naar het draadje wat hoort bij deze ROM, daar staat precies wat je moet doen. Nooit in het wilde weg dingen op je phone flashen, in het ergste geval kan je daar je telefoon mee hemelen.
Zelf had ik trouwens grote problemen met die Molski ROM (2.26.xxxxxxx) wat betreft het telefoon gedeelte. Ook al stond er op het scherm dat ik goed verbonden was met het T-Mo netwerk, toch kon vaak niemand me bereiken. Daarom ben ik niet veel later maar weer terug gegaan naar een 2.21 ROM, ook verkrijgbaar op ftp://xda:xda@xda-developers.com

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bebob_NL schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:40:
[...]

Je hebt een G3 nodig. G4 Vario's hebben een IPL/SPL versie in de vorm van x.xx.xxxx en jij hebt de vorm x.xx. Verder zou ik op forum.xda-developers.com even zoeken naar het draadje wat hoort bij deze ROM, daar staat precies wat je moet doen. Nooit in het wilde weg dingen op je phone flashen, in het ergste geval kan je daar je telefoon mee hemelen.
Zelf had ik trouwens grote problemen met die Molski ROM (2.26.xxxxxxx) wat betreft het telefoon gedeelte. Ook al stond er op het scherm dat ik goed verbonden was met het T-Mo netwerk, toch kon vaak niemand me bereiken. Daarom ben ik niet veel later maar weer terug gegaan naar een 2.21 ROM, ook verkrijgbaar op ftp://xda:xda@xda-developers.com
ik sluit me hier bij aan, heb er ook een tijdje een molski rom op gehad, maar toen was ik onbereikbaar (tot grote woede van mijn vriendin ;))
ik gebruik al een dikke 7 maanden de laatste engelse rom van imate, 2.21 is dat uit m'n hoofd. het schijnt dat de laatste van t-mobile zelf ook heel stabiel is.
overigens is de nieuwe roadmap van htc bekend:
http://www.hpc.ru/lib/arts/2258/

ik ben al een tijdje opzoek naar een tool om mijn vario te locken. ik gebruik nu een optie van het progamma batterystatus, dat zodra het toestel uit stand-by wordt gehaald, hij locked. het nadeel hiervan vind ik altijd dat je met je vinger (als je je stylus niet pakt) op dat balkje op het scherm moet drukken, met als gevolg een grote vingerafdruk op dezelfde plek. weet iemand een vergrendel progamma welke je kan unlocken met een hardware button combinatie? (ik zag zoiets laatst op een treo 750v)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:00:
weet iemand een vergrendel progamma welke je kan unlocken met een hardware button combinatie?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=261277
Yet another device lock application, van Matt Armstrong, ook op XDA-Dev's :)

ARGH sorry. Locken kan wel met een hardware button, unlocken niet. Nja, met de linker softkey, opzich wel een hardware button. Weet alleen niet of dit is wat je bedoelde.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retir schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Als je bij instellingen->verbindingen->wireless Lan kijkt, zie je daar de naam van de accespoint/router wel staan dan? En vervolgens bij geavanceerd zie je daar dat je een ip nummer hebt gekregen?

Daarnaast, maar dat zal je vast al wel gedaan hebben, moet je wel kijken/instellingen hoe de router is afgesteld, dus met welk type verbinding je mag/moet inloggen (WEP /WAP etc.) Dit moet je dan ook aangeven op de pda anders krijg je ook geen verbinding.
Jep, de access point zie ik gewoon staan en ik zie ook dat hij beveiligd is. Op de router zelf heb ik WPA2 aanstaan, de Qtek kan alleen WPA1 aan maar toch lijkt hij dit niet erg te vinden. Ik heb meestal gewoon dat er in dit scherm "verbonden" staat bij bet netwerk, maar soms duurd dit wel wat langer.

Het probleem is inderdaad dat ik gewoon geen IP krijg terwijl de rest echt goed ingesteld lijkt te staan. Wep en Wap had ik volgens mij ook nagekeken maar dat ga ik straks nog even nakijken. Één vraag nog in ieder geval : Moet ik in het "nieuwe verbinding maken" scherm een modem connectie kiezen ? Dit leek mij althans het meest logische keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:22:
[...]

Jep, de access point zie ik gewoon staan en ik zie ook dat hij beveiligd is. Op de router zelf heb ik WPA2 aanstaan, de Qtek kan alleen WPA1 aan maar toch lijkt hij dit niet erg te vinden. Ik heb meestal gewoon dat er in dit scherm "verbonden" staat bij bet netwerk, maar soms duurd dit wel wat langer.

Het probleem is inderdaad dat ik gewoon geen IP krijg terwijl de rest echt goed ingesteld lijkt te staan. Wep en Wap had ik volgens mij ook nagekeken maar dat ga ik straks nog even nakijken. Één vraag nog in ieder geval : Moet ik in het "nieuwe verbinding maken" scherm een modem connectie kiezen ? Dit leek mij althans het meest logische keuze...
hmmm... ik heb dus exact hetzelfde probleem... alleen krijg ik dus wel een ip toegewezen.
ook heb ik geen beveiligd netwerk, dus dat is zeker niet het probleem. de router waarmee ik verbinding maak is een sitecom wl-114.
via VM Net browser vind ik de meeste van mijn netwerkpc's, dus verbinding heeft hij gewoon goed, alleen hij wil maar niet surfen... ik snap er niets van en denk dat ik zo maar eens met de helpdesk van t-mobile ga praten( of moet ik daar niet naar bellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Men heeft een aantal keer de vraag gesteld wanneer Smarter Phones weer online gaat komen... Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee. Ik zou de website graag weer online willen zetten maar in verband met mijn herstel wil ik mezelf niet teveel overspoelen met werk.

Dezelfe reden waardoor ik mijn moderator status tijdelijk opzij had gezet kunnen jullie hier lezen:

The Egg and You

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:22:
[...]

Moet ik in het "nieuwe verbinding maken" scherm een modem connectie kiezen ? Dit leek mij althans het meest logische keuze...
Nee, dat hoeft niet, als ik een verbinding heb met mijn router en een ip heb gekregen (en dat kan inderdaad even duren) dan kan ik gewoon op het web surfen met de qtek zonder dat ik eventueel eerst nog wat anders in moet stellen, wel kan het daadwerkelijk gaan surfen ook even duren. Blijkbaar moet de qtek dan eerst wel even een verbinding opzoeken/opbouwen.

Ook kan ik gewoon de netwerkshare van mijn pc benaderen, alhoewel dit niet altijd even lekker verloopt. De verbinding wil nog wel eens wegvallen hierbij.

Ik ben altijd met mijn router verbonden via WPA en Access Control List( ACL) waarbij op mac nummers wordt gefilterd en het gaat perfect. Ik heb ook wel eens met WEP erbij ingeschakeld ook goede verbindingen gehad. Misschien dat daar trouwens bij je nog iets fout kan gaan (?). DIt is een wilde gok van mij hier hoor, kan je op de router instellingen hebben aanstaan dat je mac adres van de pda niet wordt toegelaten?

ZIjn altijd irritante problemen dit, het zal wel weer een hele kleine instellling ergens zijn die ervoor zorgt dat het nu nog niet bij je loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:22:
[...]

via VM Net browser vind ik de meeste van mijn netwerkpc's, dus verbinding heeft hij gewoon goed, alleen hij wil maar niet surfen... ik snap er niets van en denk dat ik zo maar eens met de helpdesk van t-mobile ga praten( of moet ik daar niet naar bellen?)
Of je de hekpdesk moet bellen, dat weet ik niet. Wel vreemd dat als je wel een ip hebt, je niet kan surfen. Kan je dat wel als je het toestel via activesync hebt verbonden?

*** BTW Eggy, fijn om te lezen dat je weer terug bent ***

[ Voor 5% gewijzigd door Retir op 02-01-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Retir schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:45:
[...]

Of je de hekpdesk moet bellen, dat weet ik niet. Wel vreemd dat als je wel een ip hebt, je niet kan surfen. Kan je dat wel als je het toestel via activesync hebt verbonden?

*** BTW Eggy, fijn om te lezen dat je weer terug bent ***
ik ben nu al heel wat verder, ik heb contact gehad met de helpdesk, en na een tijdje van de kast naar de muur gestuurd te worden, was er toch een medewerker zo aardig om mij te helpen O-) .
Hij heeft mij de correcte instellingen gegeven voor gprs, want die stonden dus gewoon verkeerd ingesteld 8)7 ik dacht dat deze vanaf het begin wel goed zouden staan... aangezien het een ding van t-mobile is... maarja. ik kan dus nu via gprs surfen.
helaas is dit nogal prijzig, en niet zo snel

via activesync kan ik niet surfen, dan geeft 'ie een melding dat hij de pagina niet via deze verbinding kan bezoeken, of een vreemde foutcode.

het is inmiddels al wel gelukt om via draadloos internet te surfen, maar dat deed het ineens na 5 mins ook niet niet meer... heel vaag.. het werkt opeens niet meer en hij geeft aan dat de pagina niet gevonden kan worden. ook via een ander accesspoint lukt het niet... ergens heb ik het idee dat ik een dns oid moet instellen, maar kan dat nergens vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:36:
[...]

het is inmiddels al wel gelukt om via draadloos internet te surfen, maar dat deed het ineens na 5 mins ook niet niet meer... heel vaag.. het werkt opeens niet meer en hij geeft aan dat de pagina niet gevonden kan worden. ook via een ander accesspoint lukt het niet... ergens heb ik het idee dat ik een dns oid moet instellen, maar kan dat nergens vinden? :?
Dat is wel vreemd dan, kan je wel opnieuw een verbinding aanmaken zodat je weer een ip krijgt (misschien eerst even het apparaat rebooten en dan opnieuw proberen). Ik had vanavond last dat toen de qtek aan de usb kabel lag dat er geen ip kon worden opgebouwd, het surfen ging toen via activesync.
Mijn ervaring t.a.v. opbouwen draadloos is weldat het beter verloopt als de qtek achter de directe lader ligt (niet de usb kabel dus), het verkrijgen van juiste ip-nummer verloopt dan sneller en beter.

T.a.v. dns kan ik je niet verder helpen, ik heb rondgekeken op mijn qtek maar kan daar niets vinden. Ik kan zien welke ip ik krijg maar niet zoveel meer dan dat. Ik denk zelf dat de gegevens van de router worden opgehaald, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
Martijn___ schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:40:
[...]

Heb je al wel een nieuwe licentie gekocht voor de trilfunctie voor 2007?
jup... twv €1,50...
Nee maar ff serieus; iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Laatst online: 24-09-2021
heb hetzelfde probleem dus ben ook benieuwd naar een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken kan ik via mijn Todayscherm en ook niet via programmas meer naar mijn berichten toe. Kan dus geen berichten/mails meer lezen en verzenden. Vorige keer had ik een soft reset gedaan en toen was het opgelost, maar na ene paar dagen goed zijn gegaan heb ik er weer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar probleem nu, mensen...

Paar dagen terug moest ik er een keer vroeg uit, dus het alarm op 3:55 en 4:05 uur ingesteld. Niks aan 't handje, op tijd wakker geworden enzo.

Maar tegenwoordig gaat m'n MDA alarm ELKE keer af om 3:55 en 4:05 uur, terwijl die tijden al lang niet meer ingesteld staan. Echt vaag.

Ik heb gewoon 8:00 en 8:15 ingesteld, derde keer alarm gebruik ik nooit. Maar TOCH blijft het alarm midden in de nacht afgaan.

Alarm uitzetten is wellicht een optie, maar niet voor mij, want ik heb dat alarm simpelweg nodig.

Herkenbaar voor iemand? Ik vind het gruwelijk vervelend iig. Telkens m'n nachtrust verstoord. Soft reset (is toch met dat knopje?) helpt niet en een hard reset zie ik niet zo zitten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:02:
Raar probleem nu, mensen...

Paar dagen terug moest ik er een keer vroeg uit, dus het alarm op 3:55 en 4:05 uur ingesteld. Niks aan 't handje, op tijd wakker geworden enzo.

Maar tegenwoordig gaat m'n MDA alarm ELKE keer af om 3:55 en 4:05 uur, terwijl die tijden al lang niet meer ingesteld staan. Echt vaag.

Ik heb gewoon 8:00 en 8:15 ingesteld, derde keer alarm gebruik ik nooit. Maar TOCH blijft het alarm midden in de nacht afgaan.

Alarm uitzetten is wellicht een optie, maar niet voor mij, want ik heb dat alarm simpelweg nodig.

Herkenbaar voor iemand? Ik vind het gruwelijk vervelend iig. Telkens m'n nachtrust verstoord. Soft reset (is toch met dat knopje?) helpt niet en een hard reset zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Volgens mij staat dit probleem ook in de OP. (met oplossing :P)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:05:
[...]
Volgens mij staat dit probleem ook in de OP. (met oplossing :P)
Oh! Dan ga ik eens kijken.

Vergeef me mijn luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

noob vraagje :+ :

Ik heb een paar 'optimizing patches' gedraaid, maar nu zijn m'n schuifbalken heel klein. Ik vind dit niet zo handig, vervelend zelfs. Hoe verander ik het terug? (ik neem aan in het register, maar waar)

bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb al aantal maanden probleem gehad met Activesync, het kwam op neer dat ik niet kon sychnoriseren etc. Omdat ik geen Hard rest wilde doen; heb ik de volgende 2 oplossingen gevonden. Ik weet niet welke precies heeft gewerkt maar nu kan ik gelukkig weer syncen :)

Oplossing 1:

- http://blogs.msdn.com/jas...ve/2006/07/07/659348.aspx
Het volgende op je PC in je register toevoegen:

There is a registry key which can be created to essentially remove this change & revert to ActiveSync 4.1 behaviour. This key is:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:0

Oplossing 2:

- http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515
Download bestandje, uitpakken, kopieeren naar storagekaart en vervolgens op je smaphone dubbelklikken.

Ik weet niet welke van die 2 heeft uiteindelijk geleid tot een oplossing maar ik kan gelukkig weer syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Zhadum schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:16:
Ik heb al aantal maanden probleem gehad met Activesync, het kwam op neer dat ik niet kon sychnoriseren etc. Omdat ik geen Hard rest wilde doen; heb ik de volgende 2 oplossingen gevonden. Ik weet niet welke precies heeft gewerkt maar nu kan ik gelukkig weer syncen :)

Oplossing 1:

- http://blogs.msdn.com/jas...ve/2006/07/07/659348.aspx
Het volgende op je PC in je register toevoegen:

There is a registry key which can be created to essentially remove this change & revert to ActiveSync 4.1 behaviour. This key is:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:0

Oplossing 2:

- http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515
Download bestandje, uitpakken, kopieeren naar storagekaart en vervolgens op je smaphone dubbelklikken.

Ik weet niet welke van die 2 heeft uiteindelijk geleid tot een oplossing maar ik kan gelukkig weer syncen :)
Wat voor een foutmelding had je dan? Tis natuurlijk ook handig om te weten waarom je niet kon synchroniseren en wat voor een synchronisatie probleem er precies is...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

\\\registry\HKLM\System\GWE

in die map is het volgens mij 1 of 2 van deze :

cyHScr, cxVScr, cxHScr

deze moeten respectievelijk zijn: 13 13 9
NO2 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:22:
noob vraagje :+ :

Ik heb een paar 'optimizing patches' gedraaid, maar nu zijn m'n schuifbalken heel klein. Ik vind dit niet zo handig, vervelend zelfs. Hoe verander ik het terug? (ik neem aan in het register, maar waar)

bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

F-O-C-U-Z schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:28:
[...]

Wat voor een foutmelding had je dan? Tis natuurlijk ook handig om te weten waarom je niet kon synchroniseren en wat voor een synchronisatie probleem er precies is...
Fout melding was dat er geen contact mogelijk was tussen mobiel en Active sync! Verder geen duidelijke kenmerk etc. Daarom was t vinden van een oplossing ook erg moelijk

- Nu heb ik een andere vraag; ik wil mijn agenda op de PDA syncen met office Outlook. Ik heb een profiel ingesteld maar helaas krijg ik bij de syncen de volgende medeling dat ik oulook moet open doen met de juiste profiel? supportcode: 8503001f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
RMY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:39:
\\\registry\HKLM\System\GWE

in die map is het volgens mij 1 of 2 van deze :

cyHScr, cxVScr, cxHScr

deze moeten respectievelijk zijn: 13 13 9

[...]
http://www.molski.biz/tweaks.html

hier staat het pprecies uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 11-09 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

Altijd even zoeken met je grootste vriend m.b.t. supportcodes: Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
codeweb schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:37:
[...]

jup... twv €1,50...
Nee maar ff serieus; iemand een idee? :)
Niemand die iets van dit probleem afweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Laatst online: 21:07

AirX

Tweak Guru

javami schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:49:
[...]

Eerst had ik het probleem dat de hardwareknoppen het niet meer deden. Toen ben ik naar de T-mobile shop gegaan en een paar weken later kreeg ik hem terug met de knoppen gefixed. Ik ging toen blij naar huis, maar kwam er toen achter dat mijn trilalarm het niet meer deed :(. Toen weer naar de T-mobile shop gegaan en toen moest hij weer ter reparatie opgestuurd worden. Ik vrees dat jij hem dus ook op zult moeten sturen :( (toen ik hem terug kreeg deed hij het weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
javami schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:49:
[...]

Echt té vreemd: mijn trilfunctie doet het weer... Zat in de auto en had hem dus zacht staan; dacht opeens 'wat voel ik nou?'... Naja hij doet het weer... Raar maar waar... Heb er dus niets aan gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door codeweb op 07-01-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
AirX schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Eerst had ik het probleem dat de hardwareknoppen het niet meer deden. Toen ben ik naar de T-mobile shop gegaan en een paar weken later kreeg ik hem terug met de knoppen gefixed. Ik ging toen blij naar huis, maar kwam er toen achter dat mijn trilalarm het niet meer deed :(. Toen weer naar de T-mobile shop gegaan en toen moest hij weer ter reparatie opgestuurd worden. Ik vrees dat jij hem dus ook op zult moeten sturen :( (toen ik hem terug kreeg deed hij het weer)
grmbl :( Bij mij is het ook pas sinds hij "gerepareerd" zou zijn :( Word echt moe van dat ding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb activesync problemen. Op een of andere wijze wil het maar niet lukken, terwijl ik alle fora die ik heb kunnen vinden afgestruind heb en zo'n beetje alles al geprobeert heb. Heb de nieuwste active sync geinstalleerd, heb het register aangepast, hint van de microsoft pagina geprobeert etc. etc. Als ik de mda vario inplug, wordt deze wel herkend, wordt ook een nieuwe hardware aangemaakt incl netwerkverbinding, maar connectie met activesync wil niet lukken. Pak ik mijn oude gsm (qtek8080) dan wordt deze direct herkend en gesynchroniseerd door active sync. Wie heeft er nog een gouden tip over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, ik heb SPB diary een tijd op mijn 9100 gehad, en ik vind het echt een fijne today plugin, alleen mijn phone loopt zeker 1 keer per dag vast...

Heb nu dus SPB diary weer eraf, en hij loopt weer als een trein! Weet iemand waar dit aan kan liggen? heb al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden! Overigens heeft een vriend van mij precies hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn MDA Vario niet meer aan wil gaan, althans hij gaat na 5 seconden uit. Ik heb het idee dat het aan de batterij ligt, maar weet het niet helemaal zeker.

Als ik hem aanzet zie ik heel even het T-mobile scherm, waarna hij na ongeveer 5 seconden langzaam weer een zwart scherm krijgt. Als ik hem aan mijn USB kabel hang, gebeurt er ook vrij weining. Volgens mij laadt hij niet (ik zie geen ledjes oplichten.)

Als ik de accu er uit haal en hem daarna aanzet gebeurt wederom het bovenstaande. Zou dit aan mijn batterij kunnen liggen of zou het iets in het toestel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:06:
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn MDA Vario niet meer aan wil gaan, althans hij gaat na 5 seconden uit. Ik heb het idee dat het aan de batterij ligt, maar weet het niet helemaal zeker.

Als ik hem aanzet zie ik heel even het T-mobile scherm, waarna hij na ongeveer 5 seconden langzaam weer een zwart scherm krijgt. Als ik hem aan mijn USB kabel hang, gebeurt er ook vrij weining. Volgens mij laadt hij niet (ik zie geen ledjes oplichten.)

Als ik de accu er uit haal en hem daarna aanzet gebeurt wederom het bovenstaande. Zou dit aan mijn batterij kunnen liggen of zou het iets in het toestel kunnen zijn?
Waarschijnlijk werkt het weer als je je telefoon oplaadt rechtstreeks via het stopcontact, en niet via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
@TS mischien handig voor de Start post:

-------
Bottom tray icons
Remove the Battery Icon:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Services\Power]
"ShowIcon"=dword:00000000

Remove the Wireless Manager Icon:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Services\WirelessMgr]
"Keep"=dword:00000000
--------
Change ringtone/vibrate/LED flash characteristics

If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events. For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)

For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)

To have the device 'Vibrate and Ring' simultaneously:
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "av0pw3r" (REG_SZ string, no quotes)

The following are the full codes available to you. Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second.
a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code.
-------

Bron: wiki.xda-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Kan iemand me een goed programma aanraden waar ik mijn SMS mee kan backuppen?

Link in startpost doet niet!
Via Google kom ik bij SMS restore maar de trail versie werkt niet en ben benieuwd naar jullie ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zhadum schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:30:
Kan iemand me een goed programma aanraden waar ik mijn SMS mee kan backuppen?

Link in startpost doet niet!
Via Google kom ik bij SMS restore maar de trail versie werkt niet en ben benieuwd naar jullie ervaring/tips?
Jeyo Mobile Extender?

En waar anders te vinden dan op www.jeyo.com

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:31:
[...]

Jeyo Mobile Extender?

En waar anders te vinden dan op www.jeyo.com
Vriendenlijk dank. Ga de trail maar uitproberen :)
Misschien iets voor startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdxero
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb vandaag mijn Qtek9100 gekregen en ik heb een vraag. Ik heb 1x512mb en 2x1gb mini sd kaartjes .. Maar hoe kan ik mijn muziek filmpjes enz op mijn geheugenkaart zetten ipv op de pda zelf. Want als ik via activesyync en dan verkennen kies en in die mappen de dingen zet komt het op t intern geheugen van de pda te staan en niet op de geheugen kaart. Hoe zet ik dingen op de sd kaartjes?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

My Windows Mobile Based Device\Storage card\

dacht ik

Weet ik zeker, ff gecheckt met m'n vario.

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 09-01-2007 16:38 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdxero
  • Laatst online: 03-01-2022
THX:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe het stekkertje heet waar je je antenne in moet doen achterop???????

Ik woon in the middle of nowhere en heb dus 1 of 2 van de 5 streepjes bereik......nu heb ik een extra antenne gekocht (12 dB versterking) maar t stekkertje is niet goed, nu moet ik eerst weten welke type stekker ik wel nodig heb! Naam is genoeg!

Thanks!

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:12:
Wie weet hoe het stekkertje heet waar je je antenne in moet doen achterop???????

Ik woon in the middle of nowhere en heb dus 1 of 2 van de 5 streepjes bereik......nu heb ik een extra antenne gekocht (12 dB versterking) maar t stekkertje is niet goed, nu moet ik eerst weten welke type stekker ik wel nodig heb! Naam is genoeg!

Thanks!
Ik weet niks van het stekkertje :? , maar ik heb onlangs een radio-rom update gedaan _/-\o_ (02.47.11) en dat heeft mijn ontvangst duidelijk verbeterd! :*)
Bij mij thuis was ontvangst ook regelmatig 0 tot 2 streepjes en is nu altijd 2 streepjes of meer!

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen,

ik heb ook problemen met ActiveSync

hij wil de verbinding niet instaleren omdat hij zegt dat hij het stuur programma niet kan instaleren
en geeft deze fout: De servicedatabase is vergrendeld

wat moet ik nu doen?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wat ik me afvraag, als je de CID unlockt, heeft dat invloed op je garantie? Bij de MDA Vario dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:42:
hey mensen,

hij wil de verbinding niet instaleren omdat hij zegt dat hij het stuur programma niet kan instaleren

wat moet ik nu doen?

groetjes
Outlook misschien beveiligd met een wachtwoord?
of een map die je wilt synchoniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:42:

KB264559: When You Try to Change Settings, Error Message Reports That the Service Database Is Currently Locked

Waarschijnlijk een service die niet goed wil opstarten.

Hey mensen en groetjes mag je achterwegen laten b.t.w. dit is geen mailverkeer O-)
sOid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:14:
Wat ik me afvraag, als je de CID unlockt, heeft dat invloed op je garantie? Bij de MDA Vario dus.
Ja dit kan invloed hebben op je garantie. Je hebt kans dat ze het checken. Als je op safe wil spelen moet je dus gewoon de t-mobile firmware blijven gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door DeOS op 10-01-2007 20:27 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Net de beslissing genomen om mijn Vodafone abonnement die nog 8 maanden duurt op z'n allerlaagst te zetten (12.50 per maand) en de MDA Vario te bestellen. Met de korting die er nu op web'n'walk is, scheelt heb me ongeveer 20 euro in kosten dus dat is verwaarloosbaar :)

Toch altijd wel een beetje scary om een abonnement voor 2 jaar weer af te sluiten... Maargoed, ik kan niet wachten tot ik hem heb in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
sOid schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:23:
Toch altijd wel een beetje scary om een abonnement voor 2 jaar weer af te sluiten...
Zeker nu bekend is hoe de iPhone is... ik zou het niet meer durven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is er met de iPhone dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Andre.Koster schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:31:
[...]

Zeker nu bekend is hoe de iPhone is... ik zou het niet meer durven!
Heb je de prijs gezien? 500dollar bij een 2jarig abonnement, dat komt dus op zo'n 600euro neer vanwege Nederlandse belastingen enzo.

En hij komt pas aan het einde van dit jaar uit.
En er komt waarschijnlijk slechts 1 provider die hem in Europa/Nederland uit mag brengen. Dus al met al vind ik het teveel van het goede om er op te wachten, liever PPC met telefoonfunctionaliteiten en een losse mp3speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje: Ben opzoek naar een verloopstekkertje om gewone oordoppen aan te kunnen sluiten. Nu staat er in de begintopic wel een link naar 1 van Brando, maar daar zijn de reacties niet al te positief op, en de prijs is 19,--

Ik kan mij herinneren dat ik ooit een andere langs heb zien komen, die goekoper was. Ik kan alleen niet zo snel vinden waar..... (sorry, maar ben niet heel handig met de search functie....)

Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Of ik hier gelijk in heb?

Ik heb het al gevonden....

Voor meer mensen die dit willen! 2.5mm -> 3.5mm converter

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort hier thuis InternetPlusBellen van KPN. Nu is het zo dat op deze box ook een wireless functie zit. Ik zou graag met mijn Qtek 9100 op dit draadloos internet willen. Ik heb de goede WPA-PSK key ingevuld maar ik krijg maar geen IP-adres toegewezen. Nu heb ik hier een tijd geleden een reactie gelezen dat dit niet mogelijk was (kan de post niet terugvinden). Mijn vraag is, of dat hier ondertussen een oplossing voor gevonden is zodat ik met mijn telefoon op het draadloos netwerk kan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:02:
Ik heb sinds kort hier thuis InternetPlusBellen van KPN. Nu is het zo dat op deze box ook een wireless functie zit. Ik zou graag met mijn Qtek 9100 op dit draadloos internet willen. Ik heb de goede WPA-PSK key ingevuld maar ik krijg maar geen IP-adres toegewezen. Nu heb ik hier een tijd geleden een reactie gelezen dat dit niet mogelijk was (kan de post niet terugvinden). Mijn vraag is, of dat hier ondertussen een oplossing voor gevonden is zodat ik met mijn telefoon op het draadloos netwerk kan hier?
Voor zover ik weet is er geen andere mogelijkheid bijgekomen. Ik heb hier thuis hetzelfde probleem.

Wat denk ik wel zou moeten kunnen, is achter de expedia box een ander draadloosmodem hangen, voor 20 eurie kun je dan klaar zijn, maar er komen volgens mij geen updates meer uit....

Ik weet niet 100% zeker of mijn oplossing werkt... heb het zelf nog niet geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Ik ben sinds een ruime week eigenaar van een SPV M3000, en ik zat met het volgende: welke afmeting moet een wallpaper hebben om zowel portrait als landscape beeldvullend getoond te worden ?

De randen mogen er dan wat mij betreft wel deels afvallen, (in portrait mag er aan de zijkant een stukje af, landscape mag de bovenkant ingekort worden)

Een fors te grote wallpaper nemen werkt wel maar dan krijg je nogal wat JPG-compressie, en bovendien vind ik de resize dan niet echt optimaal.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.