Heb al een maand Speedlinq ADSL. Ik heb een Comfort Abbo via KPN met snelheid 6144/768. Probleem wat ik nu heb is dat mijn verbinding behoorlijk klappert. Deze vraag heb ik eerder hier op GoT gesteld maar is
helaas niet beantwoord. Het probleem begin me de spuigaten uit te lopen
Ik heb meerdere keren per dag dat mijn ADSL verbinding uitvalt. Ofwel mijn modem verbreekt de verbinding en initialiseert opnieuw. Daarna weer 5 minuten internet waarna hij weer reconnect. Heel irritant eigenlijk (vooral met MSN).
Ik woon zo'n 3 kilometer van de centrale waardoor denk ik die 6MB niet mogelijk is. Volgens de postcodecheck van hun wel trouwens

. Maar goed mijn modem traint niet harder in dan zo'n 5 MB. Haal dan ook zo'n 525 kB/s wat opzich netjes is. Echter zo'n klapperende verbinding is irritant.
Zie CRC/HEC-fouten in het overzicht. Is hier wat aan de doen????
Nu heb ik hier in dit Topic de
DMT Tool gebruikt. Met de standaard settings heb ik een SNR
downstream van 6,5 dB. Iets meer dan de vereiste 6dB voor ADSL.
Upstream heb ik een SNR van 11.0 dB.
Maar goed, met DMT mijn
downstream ingesteld op 12.0 dB waardoor mijn modem intraint op een respectabele snelheid van 2000 kbit/s. Niet veel maar een zeer goede SNR waardoor de verbinding minder moet gaan klapperen en eigenlijk stabiel moet zijn.
Niets is minder waar. Hij klappert behoorlijk en de lijn is totaal niet stabiel. Dit terwijl ik hiervoor ADSL Lite via Planet had. Daar haalde ik probleemloos 3 Mbit en zonder probs.
Wat kan ik hieraan doen? Is het een tijdelijk iets of zijn ze bezig met dingen?
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:17:47
Modulatie: G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 4.992
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 58,44 / 0,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 43 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0