[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:41:
[...]

Vraagje : Ik heb bevestiging ook aangevraagd : Maar hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht had van ontvangst ?

Ik heb hem vorige week per fax verstuurd. (ontvangstbevestinging ook). Tot op heden geen bevestiging van hun.
Bij mij het zelfde, 2 weken geleden een fax verstuurd en daarna de ontvangstbevestiging via de website ingevuld. Maar nog geen enkele reactie.... Vraag me af of ik niet te snel de ontvangstbevestiging verstuurd heb (half uurtje na de fax).

Zou het nog zinvol zijn om nogmaals een ontvangstbevestiging te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:30:
Hoe kan ik (naast telefonisch) contact opnemen met speedlinq betreffende mijn actievoucher? Ik heb al wel bevestiging, maar geen geld terug gehad! Via de formulieren kan ik niks vinden. Tevens kan ik nergens een e-mail adres vinden.
Er is een klachtenformulier dat goed verstopt zit.
Als je zoekt aan het begin van deze thread (ervaring deel 4) heb ik hem ergens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 10:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:12:
[...]
Er is een klachtenformulier dat goed verstopt zit.
Als je zoekt aan het begin van deze thread (ervaring deel 4) heb ik hem ergens gepost.
Deze zit waarschijnlijk net zo goed verstopt op de speedlinq site als jouw post in het begin van deze thread met een link naar een klachtenformulier...
Ik kon hem in ieder geval niet vinden op de 1e vier pagina's van deze thread... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles 3 keer gestuurd en aangevraagd :)
Bevestiging van ontvangst-actievoucher heb ik binnen 2 weken in de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Hoi mensen,

Na het doorspitten van dit hele topic heb ik een paar vraagjes. Mijn huidige adsl van HetNet loopt binnenkort af en dit lijkt mij een mooie gelegenheid om over te stappen op SL Comfort 20000 op het KPN netwerk. Ik heb hier dus nog wel een paar vragen over waarvan ik het antwoord niet op de SL site kan vinden, voor ik een kapitaal verbel voor die Helpdesk hoop ik dat jullie mij misschien antwoord kunnen geven.

1. Ik heb ergens gelezen dat het bellen pas actief wordt na invoeren van activatiecodes via internet. Als ik de activatie niet doe, heeft dat gevolgen voor de rest van mijn abonnement? Dus eigenlijk het abonnement zonder bellen? (behoudt van KPN bellen over huidige lijn)
2. Als ik in een later stadium wel op de Voip mogelijkheid wil overstappen, kan dit dan? Ook met nummerportering? (uiteraard met opzegging van KPN)

Ik vind het een aantrekkelijk abonnement maar de gang van zaken rond het bellen is erg onduidelijk. Wegens omstandigheden is geen werkende telefoon hebben voor mij onacceptabel. Zonder ADSL red ik het wel een tijdje maar phone is een no-go.

Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Wanneer krijg je eigenlijk je eerste factuur van speedlinq? Ik heb ADSL al sinds 3 januari, maar ik kan de actievoucher niet opsturen zonder factuur. En speedlinq is nou niet de snelste, en aangezien ik in november heb besteld moet de voucher voor 28 feb binnen zijn. KPN factuur heb ik ook niet, aangezien ik geen kpn heb...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:07

yassine

Nothing to it but to do it!

Shailesh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:57:
Wanneer krijg je eigenlijk je eerste factuur van speedlinq? Ik heb ADSL al sinds 3 januari, maar ik kan de actievoucher niet opsturen zonder factuur. En speedlinq is nou niet de snelste, en aangezien ik in november heb besteld moet de voucher voor 28 feb binnen zijn. KPN factuur heb ik ook niet, aangezien ik geen kpn heb...
Ik had met een kpn factuur gedaan. Maar in jou geval gaat dat niet....volgens mij krijg je de factuur alleen p/mail. ( ik althans ) dus dan moet je daar nog opwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Heb eind november aangevraagd bij SL (20mbit incl. bellen), opleverdatum 2 januari,
toen is het inschieten mislukt hoorde ik via de klantenservice, het zou later die week nog een keer gebeuren. Maar wederom nix.
Ik terug naar tfortelecom, (ben trouwens blij dat ik daar afgesloten heb, kunnen zij voor me bellen naar de klantenservice a 70ct/pm!!!) zeggen ze dat de modem en de welkomstbrief al op de 9e verzonden zijn, maar ik heb vandaag de dag nog nix. En de lijn zou al actief zijn.
HEEFT ER IEMAND ENIG IDEE HOE IK ONLINE KAN KOMEN MET MIJN OUDE SPEEDTOUCH 510 MODEM?????
Ik heb ondertussen alleen een internet verbinding via mijn PIT-abbo van T-mobile, 5kb/sec, ondragelijk!!!!!!!!!!
Heb het voor elkaar, Heb een actieve verbinding via mijn oude modem!!
Helaas is dit maar 7Mbit, kan dit aan de modem liggen? zo ja, wat kan ik er aan doen? Het betreft een Speedtouch 510 (4.2.7.16.0)
Ben geholpen door een medewerker van speedlinq om de verbinding te maken, maar ik durf niet meer te bellen. Ik was nl. 26min x 70ct =18,20,- euries kwijt!!!!! dat is @$%=*!!! bijna het hele maandbedrag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8mbit is limit van een adsl1 modem volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:57:
Als het goed is staan de facturen van SL in je mailbox bij SL, via de site inloggen op je webmail met de codes die in de welkomstbrief staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:29:
[...]

Als het goed is staan de facturen van SL in je mailbox bij SL, via de site inloggen op je webmail met de codes die in de welkomstbrief staan
Ja klopt, maar ik zit net in een ongelukkige periode met aansluiting. De rekening komt pas eind van de maand, dus zal ik daar nog even op moeten wachten. Bedankt in ieder geval.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Ja klopt, maar ik zit net in een ongelukkige periode met aansluiting. De rekening komt pas eind van de maand, dus zal ik daar nog even op moeten wachten. Bedankt in ieder geval.
Factuur van je modem is voldoende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag gebeld door Speedlinq over de lage downloadsnelheid, op m'n mobiel wel te verstaan.

KPN heeft alles doorgemeten, veel meer dan de 7 Mbps zit er niet door de omstandigheden van het koper (afstand, kwaliteit).

KPN kan downgraden naar 8 Mbps en ik krijg dan een aanpassing van de abonnementskosten.

Zelfde verhaal dus als Frenchman, alleen ik kan er wel mee leven.

Speedlinq heeft niets te zeggen over het koper tussen de centrale en mijn huis, dus kan ik ze dat ook niet aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahendriks schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:24:
[...]

Deze zit waarschijnlijk net zo goed verstopt op de speedlinq site als jouw post in het begin van deze thread met een link naar een klachtenformulier...
Ik kon hem in ieder geval niet vinden op de 1e vier pagina's van deze thread... :?
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Heb al een maand Speedlinq ADSL. Ik heb een Comfort Abbo via KPN met snelheid 6144/768. Probleem wat ik nu heb is dat mijn verbinding behoorlijk klappert. Deze vraag heb ik eerder hier op GoT gesteld maar is helaas niet beantwoord. Het probleem begin me de spuigaten uit te lopen :(

Ik heb meerdere keren per dag dat mijn ADSL verbinding uitvalt. Ofwel mijn modem verbreekt de verbinding en initialiseert opnieuw. Daarna weer 5 minuten internet waarna hij weer reconnect. Heel irritant eigenlijk (vooral met MSN).

Ik woon zo'n 3 kilometer van de centrale waardoor denk ik die 6MB niet mogelijk is. Volgens de postcodecheck van hun wel trouwens :-(. Maar goed mijn modem traint niet harder in dan zo'n 5 MB. Haal dan ook zo'n 525 kB/s wat opzich netjes is. Echter zo'n klapperende verbinding is irritant.
Zie CRC/HEC-fouten in het overzicht. Is hier wat aan de doen????

Nu heb ik hier in dit Topic de DMT Tool gebruikt. Met de standaard settings heb ik een SNR downstream van 6,5 dB. Iets meer dan de vereiste 6dB voor ADSL. Upstream heb ik een SNR van 11.0 dB.

Maar goed, met DMT mijn downstream ingesteld op 12.0 dB waardoor mijn modem intraint op een respectabele snelheid van 2000 kbit/s. Niet veel maar een zeer goede SNR waardoor de verbinding minder moet gaan klapperen en eigenlijk stabiel moet zijn.

Niets is minder waar. Hij klappert behoorlijk en de lijn is totaal niet stabiel. Dit terwijl ik hiervoor ADSL Lite via Planet had. Daar haalde ik probleemloos 3 Mbit en zonder probs.

Wat kan ik hieraan doen? Is het een tijdelijk iets of zijn ze bezig met dingen?
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:17:47
Modulatie: G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 4.992
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 58,44 / 0,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 43 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 13.240 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.023
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat je ook je dataverkeer (hoeveel je aan data up en download) kunt opvragen/bekijken, maar ik kan dat nergens vinden op de site van speelinq of in mijn servicepunt.

Kan iemand opheldering geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik heb net mijn speedlinq bellen aangesloten. ik maak ook nog gebruik van me kpn lijn in me 716wl
Het bellen werk half, ik gebeld worden op kpn nummer en op me speedlinq nummer maar als ik zelf wil bellen krijg ik een ingesprektoon. Zijn er meer mensen met dit probleem en weten deze een oplossing?

*update* 24-01-2007
Na een uurtje kon ik weer gewoon gebeld worden. Alles werkt nu, op nummer weergave van kpn na.

[ Voor 16% gewijzigd door Taarmen op 24-01-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteren (22/1) in één bijschrijving ontvangen van Speedlinq:
- modemkosten
- installatiekosten
- 12 keer de maandelijkse aktiekorting

Voor de rest van dit verhaal: Hermarcel in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4"

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:48
Er is vandaag al de prijs van mijn modem afgehaald van mijn bankrekening. Nu valt mij op dat tweak mij de volgende tekst in de omschrijving vermeld: E-MAIL INFO@G-VERGEER.SPEEDLINQ.NL,STEVEN@VERGEE (dit laatste zal mijn huidige email zijn, alleen past dit er niet op. Nu hoop ik niet dat hij mijn emailadres ook wordt ivm er meer mensen in dit huis zijn en ik graag het in deze opzet zou wiilen zien, namelijk: NAAM@VERGEER.SPEEDLINQ.NL. In de voorwaarden zag ik het volgende staan:

De persoonlijke domeinnaam die je kiest bepaalt je e-mail adres. Je persoonlijke domeinnaam komt achter

het @teken en eindigt altijd op .speedlinq.nl .

Alles wat voor het @teken geplaatst wordt, wordt naar je e-mail box gestuurd.

Voorbeeld:

Gekozen persoonlijke domeinnaam:

www.achternaam.speedlinq.nl

e-mail: chantal@achternaam.speedlinq.nl

Nu vraag ik mij af waarneer heb ik mijn persoonlijke domeinnaam gekozen en kan dit nog veranderd worden?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
steven2 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:22:
Er is vandaag al de prijs van mijn modem afgehaald van mijn bankrekening. Nu valt mij op dat tweak mij de volgende tekst in de omschrijving vermeld: E-MAIL INFO@G-VERGEER.SPEEDLINQ.NL,STEVEN@VERGEE (dit laatste zal mijn huidige email zijn, alleen past dit er niet op. Nu hoop ik niet dat hij mijn emailadres ook wordt ivm er meer mensen in dit huis zijn en ik graag het in deze opzet zou wiilen zien, namelijk: NAAM@VERGEER.SPEEDLINQ.NL. In de voorwaarden zag ik het volgende staan:

De persoonlijke domeinnaam die je kiest bepaalt je e-mail adres. Je persoonlijke domeinnaam komt achter

het @teken en eindigt altijd op .speedlinq.nl .

Alles wat voor het @teken geplaatst wordt, wordt naar je e-mail box gestuurd.

Voorbeeld:

Gekozen persoonlijke domeinnaam:

www.achternaam.speedlinq.nl

e-mail: chantal@achternaam.speedlinq.nl

Nu vraag ik mij af waarneer heb ik mijn persoonlijke domeinnaam gekozen en kan dit nog veranderd worden?
Dit kan je veranderen later in je service menu, naar alles wat nog beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Taarmen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:51:
Ik heb net mijn speedlinq bellen aangesloten. ik maak ook nog gebruik van me kpn lijn in me 716wl
Het bellen werk half, ik gebeld worden op kpn nummer en op me speedlinq nummer maar als ik zelf wil bellen krijg ik een ingesprektoon. Zijn er meer mensen met dit probleem en weten deze een oplossing?
Ja, maar het is gewoon een storing denk ik. Ik heb het namelijk ook sinds vanmiddag, en voorheen deed hij het prima. Even afwachten dus.

Overigens, factuur modem. Bij mij staat er geen bedrag bij, geldt dit ook als factuur dan? Het is wel mijn garantiebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Nadat de 16de mijn KPN was afgesloten en ik nog niks van Speedlinq bellen had vernomen, heb ik de 19de gebeld.

Er is een melding gemaakt bij de technische helpdesk (na eerste 10min in de wacht te hebben gestaan met me mobiel)

Kreeg ik vandaag een brief van KPN dat ze het zonde vonden dat ik wegging en dat mijn lijn de 25ste word opgeheven, alleen is dat al gebeurd...

nu maar hopen dat ik dan ook mijn gegevens krijg voor Speedlinq Bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraag.

Is het mogelijk om over te stappen naar speedlinq met een telefoonnummer die bij tweakdsl.nl zit?
Kan er bij speedlinq niets over vinden, alleen nummerportering via KPN.

Mocht het mogelijk zijn welke provider (KPN of BBNED) kan ik dan beter nemen, zit nu via BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
VerkerkSander schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:36:
[...]

Dit kan je veranderen later in je service menu, naar alles wat nog beschikbaar is.
Ook het geen wat achter het @teken komt. Kan je daar dan zien wat er nog over is?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:48:
Hallo even een vraag.

Is het mogelijk om over te stappen naar speedlinq met een telefoonnummer die bij tweakdsl.nl zit?
Kan er bij speedlinq niets over vinden, alleen nummerportering via KPN.

Mocht het mogelijk zijn welke provider (KPN of BBNED) kan ik dan beter nemen, zit nu via BBNED.
Ik hoop het wel, want ik heb namelijk het zelfde gedaan :)

Weet iemand of het ook mogelijk is om de aansluiting via het tweede aderpaar te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:38:
Ben vandaag gebeld door Speedlinq over de lage downloadsnelheid, op m'n mobiel wel te verstaan.

KPN heeft alles doorgemeten, veel meer dan de 7 Mbps zit er niet door de omstandigheden van het koper (afstand, kwaliteit).

KPN kan downgraden naar 8 Mbps en ik krijg dan een aanpassing van de abonnementskosten.

Zelfde verhaal dus als Frenchman, alleen ik kan er wel mee leven.

Speedlinq heeft niets te zeggen over het koper tussen de centrale en mijn huis, dus kan ik ze dat ook niet aanrekenen.
Ik reken hun ook niet aan dat volgens KPN mijn verbinding niet sneller kan maar wat ik ze wel aanreken dat ik overal iedere keer zelf weer achteraan moet voor 0,70 € p/m. 29 december heb ik het al gemeld en ze zouden het gelijk doorgeven aan de KPN. Het doormeten zou 4 a 5 dagen duren. Nu eindelijk op 22 januari eindelijk te horen dat 20 Mbit niet mogelijk is. Heeft me intussen al aardig wat euries gekost om dit te weten te komen. Daar komt bij dat de postcodecheck wel degelijk aan gaf dat het mogelijk was. Verder niemand die dan op het idee komt te zeggen dat het niet kan. Gisteren ook niemand die kon vertellen wat ik ga betalen na downgrade. Moet maar mailtje afwachten. De klantvriendelijkheid en de service die je krijgt is ronduit ver beneden peil. Ok het abbogeld is laag dus...... maar staat tegenover dat we 0,70 € p/m betalen dus daarvoor mogen we toch ook wel hulp verwachten.

edit: net nog keertje postcodecheck gedaan en word nog steeds aangegeven dat comfort wel kan. dus waar ligt dan de foute voorlichting en informatie???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:36:
[...]

Ja, maar het is gewoon een storing denk ik. Ik heb het namelijk ook sinds vanmiddag, en voorheen deed hij het prima. Even afwachten dus.

Overigens, factuur modem. Bij mij staat er geen bedrag bij, geldt dit ook als factuur dan? Het is wel mijn garantiebewijs.
de factuur a 149 euro als je draadloos hebt die zit in je mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:36:
[...]

Die factuur die je ontvangt in je mailbox kan je dus met je voucher opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:35:
edit: net nog keertje postcodecheck gedaan en word nog steeds aangegeven dat comfort wel kan. dus waar ligt dan de foute voorlichting en informatie???
De postcodecheck is maar een "domme" postcode check, het zegt niet hoe de kabels precies lopen in een ster-ster-ster netwerk en het zegt al helemaal niet hoe de kwaliteit van het koper en de aansluitingen is.

Sommige providers, zoals XS4ALL, bouwen een soort kunstmatige intelligentie op. M.a.w. als ze weten dat het op een bepaald adres niet goed werkt met de snelheid die gehoopt wordt, gaan ze de buurman weigeren hetzelfde abonnement aan te bieden, want een ezel stoot zich in het gemeen geen twee keer aan dezelfde steen.

Speedlinq heeft blijkbaar minder ervaring hierin en vooral minder tijd/resources. Ze bieden een spotgoedkoop abonnement aan zonder goede/snelle service, maar om mensen met echte problemen toch te helpen, bouwen ze een drempel in, in de vorm van een behoorlijk dure helpdesk.

Tot nu toe is mijn ervaring dat alles opgelost wordt, alleen kan het in drukkere perioden 2 tot 3 weken duren wat ook bijvoorbeeld bij het klachtenformulier vermeld wordt.

Mensen die ongeduldig zijn en dus iedere dag een kwartier bellen komen van een koude kermis thuis, zeker als ze dan proberen de belkosten te verhalen. Gewoon geduld hebben, en anders had je snel ADSL bij XS4ALL moeten nemen voor 2-3x de maandprijs.

En nee, ik heb geen enkele band met Speedlinq, ik probeer alleen de zaken zo realistisch mogelijk voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb sinds een verse windows install (SP2) veel last van dat internet supertraag wordt als azureus aanstaat. nou is dat eerder voorbij gekomen en heb ik geklooid met max aantal connections, uPnP uitzetten, braaf alle poorten (6881 TCP en 6882 UDP in dit geval) forwarden. Ook met dat programmaatje de signal-noise ratio omlaag geschroefd (stond de laatste keer dat ik keek op 3.5). Ook heb ik de max upload wat omlaag gezet. Maar nog steeds: staat azureus aan dan lijkt de router (716 WL v5) nauwelijks pagina';s te bereiken.
heeft iemand ooit een goede oplossing gevonden?

oja, nog wat: azureus downloadt helemaal niet zo heel snel. welke instellingen zijn ongeveer aan te raden bij n kpn 20000 abo?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Kan iemand mij vertellen of port 25 bij deze provider open staat? Ik zit er namelijk aan te denken om internet aan te vragen van speedlinq, maar heb wel een eigen server, waar ik onder andere mail op draai. En ik wil wel mail kunnen blijven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
hallo, ik heb een perfect werkende adsl verbinding (KPN Confort 20000 met bellen.
Nu werkt internet dus perfect via mijn SpeedTouch 716 modem, maar het bellen werkt niet. Ik heb een tijdje terug de codes aangevraagd, gekregen, ingevoerd zoals zij het adviseren, en ik krijg geen kiestoon.

Als ik via mijn computeradresboek (in mijn modem) iemand bel, gaat mijn telefoon wel over (daarna zou hij dat nummer moeten bellen wat ik wil) maar ook dan krijg ik geen kiestoon, maar alleen korte piepjes

ik heb een gloedjenieuwe Dect draadloze telefoon gekocht, en alle kables zitten perfect. wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:20:
[...]

De postcodecheck is maar een "domme" postcode check, het zegt niet hoe de kabels precies lopen in een ster-ster-ster netwerk en het zegt al helemaal niet hoe de kwaliteit van het koper en de aansluitingen is.

Sommige providers, zoals XS4ALL, bouwen een soort kunstmatige intelligentie op. M.a.w. als ze weten dat het op een bepaald adres niet goed werkt met de snelheid die gehoopt wordt, gaan ze de buurman weigeren hetzelfde abonnement aan te bieden, want een ezel stoot zich in het gemeen geen twee keer aan dezelfde steen.

Speedlinq heeft blijkbaar minder ervaring hierin en vooral minder tijd/resources. Ze bieden een spotgoedkoop abonnement aan zonder goede/snelle service, maar om mensen met echte problemen toch te helpen, bouwen ze een drempel in, in de vorm van een behoorlijk dure helpdesk.

Tot nu toe is mijn ervaring dat alles opgelost wordt, alleen kan het in drukkere perioden 2 tot 3 weken duren wat ook bijvoorbeeld bij het klachtenformulier vermeld wordt.

Mensen die ongeduldig zijn en dus iedere dag een kwartier bellen komen van een koude kermis thuis, zeker als ze dan proberen de belkosten te verhalen. Gewoon geduld hebben, en anders had je snel ADSL bij XS4ALL moeten nemen voor 2-3x de maandprijs.

En nee, ik heb geen enkele band met Speedlinq, ik probeer alleen de zaken zo realistisch mogelijk voor te stellen.
Ik snap wel wat je zegt en zit idd wel waarheid in. Ik heb zeker niet elke dag gebeld maar die keren dat ik belde was het al gauw een half uur met als resultaat afwachten. Nooit een duidelijk antwoord gehad. Verder is dan duidelijk dat 20000 niet haalbaar is dus ander abbo krijg ik. Maar daar is het probleem van hosten van een game met de st 716 ook niet mee verholpen en daar wordt ook niks meegedaan. Zelfs het antwoord van st zelf is te gek voor woorden. zie antwoord elders in dit topic. Dus is er met de st toch wel iets anders. Daar word niets meegedaan.
En met drukke periode dat het langer duurt, zal altijd wel zo zijn. Mijn schatting is dat van de 10 abbo's er 6 zijn met problemen. Is dus toch meer dan de helft dus zal het altijd druk blijven.
Van mijn nieuwe abbo heb ik intussen ook nog niks gehoord. Dus om met de woorden van SL te spreken zullen we maar weer afwachten. Zelf schat ik dat het uit zal komen op 20€. Scheelt dus een heel stuk met wat ik nu moet betalen, geloof er niet in dat er iets geregeld zal worden als soort van vergoeding voor alle problemen en tel kosten die ik intussen gehad heb. Maar ja laat het wel weten als ik meer weet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
thestiffmeister schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:58:
Heb al een maand Speedlinq ADSL. Ik heb een Comfort Abbo via KPN met snelheid 6144/768. Probleem wat ik nu heb is dat mijn verbinding behoorlijk klappert. Deze vraag heb ik eerder hier op GoT gesteld maar is helaas niet beantwoord. Het probleem begin me de spuigaten uit te lopen :(

Ik heb meerdere keren per dag dat mijn ADSL verbinding uitvalt. Ofwel mijn modem verbreekt de verbinding en initialiseert opnieuw. Daarna weer 5 minuten internet waarna hij weer reconnect. Heel irritant eigenlijk (vooral met MSN).

Ik woon zo'n 3 kilometer van de centrale waardoor denk ik die 6MB niet mogelijk is. Volgens de postcodecheck van hun wel trouwens :-(. Maar goed mijn modem traint niet harder in dan zo'n 5 MB. Haal dan ook zo'n 525 kB/s wat opzich netjes is. Echter zo'n klapperende verbinding is irritant.
Zie CRC/HEC-fouten in het overzicht. Is hier wat aan de doen????

Nu heb ik hier in dit Topic de DMT Tool gebruikt. Met de standaard settings heb ik een SNR downstream van 6,5 dB. Iets meer dan de vereiste 6dB voor ADSL. Upstream heb ik een SNR van 11.0 dB.

Maar goed, met DMT mijn downstream ingesteld op 12.0 dB waardoor mijn modem intraint op een respectabele snelheid van 2000 kbit/s. Niet veel maar een zeer goede SNR waardoor de verbinding minder moet gaan klapperen en eigenlijk stabiel moet zijn.

Niets is minder waar. Hij klappert behoorlijk en de lijn is totaal niet stabiel. Dit terwijl ik hiervoor ADSL Lite via Planet had. Daar haalde ik probleemloos 3 Mbit en zonder probs.

Wat kan ik hieraan doen? Is het een tijdelijk iets of zijn ze bezig met dingen?

[...]

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:17:47
Modulatie: G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 4.992
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 58,44 / 0,98
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,5 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 43 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 13.240 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.023
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 269
Niemand een oplossing?? Jullie zouden geweldig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Even een korte vraag:
Waarschijnlijk gaan wij binnenkort een 20000/1000 speedlinq KPN abb nemen.
Maar aangezien wij zéér slechte ervaringen hebben met digitale telefonie (UPC) willen we graag de eerste paar maanden zowel speedlinq (tijdelijk nummer ofzo) en KPN (huidige nummer) houden. Weet iemand als dit mogelijk is?

Of een andere optie: We laten het KPN abb doorlopen totdat speedlinq telefonie werkt, blijkt dit niet goed te werken, kunnen we dan binnen (korte) tijd weer terug naar KPN?

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DemonTPx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:52:
Kan iemand mij vertellen of port 25 bij deze provider open staat? Ik zit er namelijk aan te denken om internet aan te vragen van speedlinq, maar heb wel een eigen server, waar ik onder andere mail op draai. En ik wil wel mail kunnen blijven ontvangen.
Ik draai een eigen mailserver via een Speedlinq KPN Comfort abo. No problemo: poort 25 is beide richtingen op gewoon open. Uitgaande post hoef je dus niet te relayen via de Speedlinq SMTP-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
Voor Plaagje:

vraag:
Kan ik mijn huidige telefoonnummer blijven gebruiken bij Speedlinq Bellen ?

antwoord:
Er zijn 2 manieren om je huidige telefoonnummer te blijven gebruiken:

1. Je laat je huidige nummer overzetten naar Speedlinq Bellen door nummerportering.

2. Je krijgt een Speedlinq telefoonnummer en blijft daarnaast je huidige nummer gebruiken.

1a. Nummer portering bij gewone / analoge lijn

Door middel van nummerportering kun je je huidige telefoonnummer van KPN of een andere aanbieder laten overzetten naar Speedlinq Bellen. Je huidige nummer wordt dan het nummer van Speedlinq Bellen.

Het verzoek tot het laten overzetten van je nummer kun je meteen doen bij het aanvragen van Speedlinq Bellen, of naderhand, via je Servicepunt. Speedlinq regelt de gehele nummerportering voor je.

Na portering kun je geen gebruik meer maken van je oude vaste verbinding. Indien je korter dan een jaar KPN abonnee bent, worden de eventuele resterende abonnementstermijnen door KPN in 1 keer gefactureerd. Je ontvangt hierover apart een brief van KPN, die de opzegging bevestigt.

1b. Nummerportering bij ISDN

Indien je beschikt over een ISDN aansluiting met meerdere telefoonnummers, dan kun je maar 1 telefoonnummer laten porteren. Je bepaalt zelf welk nummer je laat porteren. Na portering kun je geen gebruik meer maken van je ISDN aansluiting. Alle niet-geporteerde telefoonnummers komen met de portering te vervallen.

De procedure voor nummerportering bij ISDN is als hierboven beschreven.

2 .Gebruik Speedlinq telefoonnummer èn je huidige nummer

Je kunt ook besluiten je huidige telefoonnummer te blijven gebruiken, naast je Speedlinq nummer. Bij aanvraag van Speedlinq Bellen kies je je Speedlinq telefoonnummer, dat je nieuwe nummer wordt voor de telefoon(s) die je op je Speedlinq VoIP modem aansluit. Mocht je later merken dat je toch weinig gebruik meer maakt van je vaste lijn en (oude) nummer, dan kun je alsnog besluiten je nummer naar Speedlinq te laten porteren, of je abonnement bij KPN opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:36:
[...]

OK dan, moet ik even achteraan gaan dan, want die heb ik dus nooit ontvangen! Ik wacht even tot eind januari, anders bel ik even. Goed dat ik het weet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:25:
Niemand een oplossing?? Jullie zouden geweldig zijn _/-\o_
Dichter bij de centrale gaan wonen, want gezien de lijndemping ligt er nu ca. 3 km koperkabel tussen.

Maar even serieus, je hebt toch geen 716v5 WL modem met 6.1.7.2 firmware erop?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Dichter bij de centrale gaan wonen, want gezien de lijndemping ligt er nu ca. 3 km koperkabel tussen.

Ja, ik ook dus. Toch die oude software erop gooien?
Ik heb trouwens nog steeds gen bel codes, en KPn heeft het signaal van het bellen reeds eraf gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik, Haagsegek :)

Doe het nu maar, ik draai er nu 3 dagen mee en het is echt STUKKEN beter geworden.

Hier nog even de links:

http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Dan met dit tooltje configureren:

http://www.speedtouch.nl/...585_R5x_config_nl_v11.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:35:
[...]

Ik reken hun ook niet aan dat volgens KPN mijn verbinding niet sneller kan maar wat ik ze wel aanreken dat ik overal iedere keer zelf weer achteraan moet voor 0,70 € p/m. 29 december heb ik het al gemeld en ze zouden het gelijk doorgeven aan de KPN. Het doormeten zou 4 a 5 dagen duren. Nu eindelijk op 22 januari eindelijk te horen dat 20 Mbit niet mogelijk is. Heeft me intussen al aardig wat euries gekost om dit te weten te komen. Daar komt bij dat de postcodecheck wel degelijk aan gaf dat het mogelijk was. Verder niemand die dan op het idee komt te zeggen dat het niet kan. Gisteren ook niemand die kon vertellen wat ik ga betalen na downgrade. Moet maar mailtje afwachten. De klantvriendelijkheid en de service die je krijgt is ronduit ver beneden peil. Ok het abbogeld is laag dus...... maar staat tegenover dat we 0,70 € p/m betalen dus daarvoor mogen we toch ook wel hulp verwachten.

Als je bij een andere provider bijv. XS4ALL, wat krijg je dan uit de postcodecheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
steven2 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:51:
[...]
Weet iemand of het ook mogelijk is om de aansluiting via het tweede aderpaar te laten lopen?
Heeft iemand dit al eens gedaan en hoe verliep dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:34:
Dat weet ik, Haagsegek :)

Doe het nu maar, ik draai er nu 3 dagen mee en het is echt STUKKEN beter geworden.

Hier nog even de links:

http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Dan met dit tooltje configureren:

http://www.speedtouch.nl/...585_R5x_config_nl_v11.exe
Ik ben een beetje huiverig voor flashen dus even het zekeren voor het onzekere.
Heb die 2 proggies gedownload.
Is het nu gewoon twee keer kliken en de setup draaien of moet je dan eerst iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie gasten daar bij SL.

Heb 2 keer gebeld naar mijn werk s'avonds om te kijken of mijn bellen al werkte.
Gewoon 1 keer laten overgaan om te kijken of ie het doet en dan gelijk weer opleggen.
Hebben ze twee keer 1 sec gerekend met ook twee keer 5 ct als start tarrief.

Dus niet alleen als ze opnemen betaal je
Niet alleen als je een bezettoon krijgt betaal je.
Nee...als je alleen al een nummer durft te draaien begint de teller al te lopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dat ze dat 1e deden wist ik, niet dat ze ook rekenen als je geen toon te horen krijgt (gebeurt ook nog wel eens!)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@knuppelhout en feertje

wat jullie zeggen klopt maar speedlinq overtreed de regels die ze zelf opstellen

Algemene Voorwaarden Telefoniedienst (Speedlinq Bellen) van Speedlinq

1.4 Starttarief
Het vaste en éénmalige tarief dat in rekening gebracht wordt voor elke keer dat met behulp van de Telefoniedienst daadwerkelijk verbinding gemaakt wordt met de door de Klant gebelde bestemming

staat gewoon in hun voorwaarden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik nu een klacht indienen....zal wel weer een hele klus worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
en wat betekend daadwerkelijk?? ook bij lijn bezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een mail naar de helpdesk gestuurd met een quote uit hun eigen algemene voorwaarden.
Heb gezegd dat ik aanneem dat ze het recht zetten en dat het niet nodig zal zijn om via juridische wijze dit op te moeten lossen. grijnzzzzz... een betje jennen moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
maarreeeehhhhh, hoe hebben jullie bittorrent ingesteld> http ligt er vrijwel uit als ik download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Haha, briljant antwoord :) Nou jah, niet echt een optie op dit moment 8)7

Nee ik heb zo'n een Speedtouch 780i WL met 6.1.9.6 firmware.
Had hem al geupgrade van 6.1.7.2. Aangezien het daar helemaal rampzalig mee is.

Maar goed... Hij vliegt er net zo vaak uit helaas 8)7 :'( |:(
Nog erger, indien hij offline is gegaan reset die zich 10 keer ofzo... waardoor die echt gewoon 5 minuten offline is :(

Is er voor deze Speedtouch 780i WL dan ook een oudere 5 versie net zoals voor die 716v5WL?
Wat waren de klachten bij dat modem dan?

In ieder geval thx for the reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even een vraag voor overstappen.
Heb nu adsl en telefoon(nummer) bij tweakdsl, ben geen klant meer bij KPN (lijnkosten zitten ook bij tweakdsl)

Bij de 20mbit kpn aanvraag op de speedlinq site krijg ik het probleem dat ik verplicht mijn KPN gegevens moet invullen maar dat gaat dus niet.

Net ook nog even geprobeerd om het aan te vragen via internetten.nl maar daar kom ik ook niet uit. Volgens mij moet ik hier weer eerst €49 betalen voor een nieuwe KPN lijn en bij mijn telefoonnummer gaan ze ervan uit dat die op de analoge lijn zit.

Enig idee hoe ik zoiets zou moeten aanvragen, bij Dixons of zo?

Bij internetten.nl
Let op: Wat zijn de extra kosten als u geen KPN-lijn heeft?
€ 9,50* per maand (m.u.v. Speedlinq Bellen zonder KPN en 20 Mb Compleet, dan zijn er geen extra maandelijkse kosten) en € 49,-* éénmalig

Huidige telefoonlijn:
?gewone (analoge) telefoonlijn (vul hieronder uw nummer in!)
?digitale (ISDN) telefoonlijn (vul hieronder uw hoofdnummer in!)
?geen KPN telefoonlijn (éénmalig €49,- )

Telefoonnummer vaste lijn - Let op: 0000000 invullen als u geen lijn heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:40

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb de oude 5.x.x firmware geinstalleerd (Had eerst de nieuwste versie) en nu werkt mijn sip telefonie ook en is internet erg stabiel.

DOwngraden is easy. Eerst de downgrade util draaien totdat ie klaar is en dan de config bestand draaien.

Thx a lot.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
gertitombo schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:19:
Ik heb de oude 5.x.x firmware geinstalleerd (Had eerst de nieuwste versie) en nu werkt mijn sip telefonie ook en is internet erg stabiel.

DOwngraden is easy. Eerst de downgrade util draaien totdat ie klaar is en dan de config bestand draaien.

Thx a lot.
Is dat op de 716WL Speedtouch of de 780WL Speedtouch.

Mocht dat de 780WL zijn ben ik zeer geinteresseerd in het firmware 5.x bestand. Ik kan hem nergens vinden op internet. Alleen die 6.x versies. Tis huilen met de pet op bij mij...

Weer een uptime van jawel 5 minuten 8)7

Foutseconden (lokaal/extern): 20.627 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 12 / 2.502
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.563 / 403

Toch niet normaal dit ? Bij Planet had ik ADSL Lite zonder enig probleem ADSL op 3 mbit. Nooit zulke fouten gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door thestiffmeister op 24-01-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq 20Mbit abo op KPN is hier inmiddels opgeleverd. Ik was een beetje laat met overstappen (binnen de 4 weken termijn), maar al met al heb ik maar een week of drie zonder internet gezeten, dus niets te klagen. Snelheid is aardig goed. Werkt verder ook prima hier met een Draytek Vigor 2800VG. Was wel even vogelen, want instellingen KPN zijn heel anders dan voor m'n oude provider.
Ik heb trouwens gewoon m'n KPN telefoon abo gehouden. Je krijgt dan een Speedlinq nummer voor erbij. Moet wel hun modem nog binnen krijgen, dus goed dat ik deze al had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Als je bij een andere provider bijv. XS4ALL, wat krijg je dan uit de postcodecheck?
ADSL Start Leverbaar op uw adres
Prijs p.m. EUR 29,95 Aansluitkosten EUR 0,-
Snelheid * 1500/256 Kbit/s
Datalimiet Geen
Geen aansluitkosten, Wireless modem cadeau en gratis installatie van internet en VoIP door monteur

ADSL Lite Leverbaar op uw adres
Prijs p.m. EUR 39,95 Aansluitkosten EUR 0,-
Snelheid * 3000/512 Kbit/s
Datalimiet Geen
Geen aansluitkosten, Wireless modem cadeau en gratis installatie van internet en VoIP door monteur

ADSL Basic Leverbaar op uw adres
Prijs p.m. EUR 59,95 Aansluitkosten EUR 0,-
Snelheid * 6000/768 Kbit/s
Datalimiet Geen

ADSL Ultra Leverbaar op uw adres
Prijs p.m. EUR 79,95 Aansluitkosten EUR 0,-
Snelheid * 20000/1024 Kbit/s
Datalimiet Geen

gefeliciteerd

Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Hieronder kun je je keuze maken.

ADSL van Orange bij jou thuis

Orange ADSL Family & Telefonie Basis

Onbeperkt internetten en bellen met het voordeligste Telefonie abonnement. Neem je KPN telefoonnummer mee naar Orange.

Inclusief gebruik Livebox modem. Je betaalt geen aansluitkosten, je voordeel is € 99,90.

meer weten

20 Mbit/s /
1024 Kbit/s*

€ 24,95
per maand,
na 12 maanden € 34,90 per maand

Ook hier schijnt 20000 abbo te kunnen dus. Het is dus niet alleen SL die aangeeft dat het kan, het is de KPN die aangeeft dat het NIET kan. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:32:
Ook hier schijnt 20000 abbo te kunnen dus. Het is dus niet alleen SL die aangeeft dat het kan, het is de KPN die aangeeft dat het NIET kan. :(
Ik begrijp je principekwestie wel, maar de denkfout die je maakt is dat commerciele bedrijven er NIET zijn om jou van dienst te zijn, maar om er ZELF beter van te worden.

Bij rand/twijfel/grijze gevallen zal een commercieel bedrijf, zeker als dat toch al in een zware concurrentiepositie zit, proberen je binnen te trekken en daarna zien we wel weer verder.

Niet helemaal netjes, maar om te overleven in de markt moeten bedrijven helaas wat agressiever worden, want in dit kader maken zachte heelmeesters stinkende wonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht maar even af met welk abbo ze komen. Ben alleen bang gezien de aanbiedingen ze hebben het prijsverschil niet zoveel voordeliger zal zijn voor mij. Alleen alles stukje langzamer.ou zo spoedig mogelijk een mailtje krijgen zeiden ze afgelopen maandag maar ze moeten eerst nog ff nadenken welk abbo het word denk ik.
Heb intussen wel mijn modem gedowngrade en opnieuw geconfigureerd. hopelijk dat dat het leed nog beetje verzacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertitombo schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:19:

Thx a lot.
Oei, goeie berichten. Ik ga het meteen draaien als ik mijn telefoon activatiecode krijg (na 2 weken). Want stabiliteit (vooral met wifi) kunnen we wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Mijn verbinding is traag...

Van de 6Mbit heb ik er nog maar 1 :'(
Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
Hallo StevenB, kun je het verloop van je omzetting hier bijhouden.
Ik wil ook van tweak naar speedlinq en ben benieuwd of de omzetting goed verloopt (adsl en telefoonnummer)
steven2 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:51:
[...]

Ik hoop het wel, want ik heb namelijk het zelfde gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stiff: die CRC-fouten geven aan dat er een probleem zit in de lijn danwel in het modem. Probeer eens een ander modem. (Ter info: mijn Livebox van Orange Family heeft een soortgelijk gehad. De verbinding liep eens in de zoveel tijd compleet vast; er wilde geen druppel data meer door de lijn heen omdat het aantal CRC-fouten in één klap totaal explodeerde. Na een verse reboot was het probleem tijdelijk weer verholpen, totdat het modem op een gegeven moment helemaal niet meer wilde en maar CRC-fouten bleef geven. Ik heb hem vervolgens aan de kant geknikkerd en een reservemodem ertussen gehangen. Gevolg: verbinding stabiel, geen problemen meer. Conclusie: Livebox kaputt, tijd voor een nieuwe). Het kan ook zijn dat de telefoonkabels aan vervanging toe zijn of dat ze te lang zijn. Bedenk je wel dat ADSL2+ een stuk minder goed tegen lange / rotte telefoonkabeltjes kan dan ADSL1. Waar een bepaalde set-up onder ADSL1 probleemloos door kan zoemen, kan het onder ADSL2+ plotseling problemen geven, met klapperende verbindingen als gevolg.

@Frenchman: Een aantal providers houden rekening met de geschatte afstand centrale <--> woonhuis in het bepalen of een abo beschikbaar is (Tiscali, BBNed, Tele2). KPN doet dit niet en geeft standaard alles als beschikbaar, tenzij er geen ADSL2+ in de centrale zit of er geen poorten meer beschikbaar zijn. Orange geeft het ook altijd als beschikbaar. Orange geeft echter een duidelijk voorbehoud + duidelijke uitleg met tweede postcodecheck om te zien wat de te verwachten snelheid kan zijn. Ook Speedlinq heeft trouwens een duidelijk voorbehoud staan (ze waarschuwen je er dus voor). Ik citeer even:
Disclaimer: De down- en uploadsnelheden van onze producten kunnen variëren. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, modem of computer. Speedlinq biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
Er zijn overigens niet alleen commerciële belangen om de postcodecheck altijd positief te laten zijn, ondanks dat de snelheid niet haalbaar is. Orange heeft bijvoorbeeld maar twee abonnementen (2 en 20Mbit/s). Dan is het een beetje onlogisch om bijvoorbeeld mensen die meer dan 3 km van de centrale wonen uitsluitend de 2Mbit/s aan te bieden, terwijl op dit soort afstanden 6 a 7 haalbaar is. Op deze manier geef je dus iedereen de kans om een wide-open lijn te nemen en daarmee het maximale uit de lijn te trekken. Tele2 wil op mijn adres bijvoorbeeld de 20Mbit/s niet leveren (alleen de 4), terwijl mijn Livebox droog intraint op 7Mbit/s. En dat kan sneller worden als ik er geen 25mtr telefoonkabel tussen zou hebben liggen. Ik dacht zelf, toen ik Family van Orange bestelde, dat ik maximaal 4Mbit/s zou halen, maar dat is positief meegevallen.

Terzijde: Consumenten zijn verplicht om zelf een goed en grondig onderzoek te doen naar het product of de dienst die ze aanschaffen. Providers hoeven er dus niet expliciet voor te waarschuwen; theoretisch is een simpele opmerking in de AV (snelheden worden niet gegarandeerd) voldoende. Consumenten hebben in Nederland heel veel rechten, maar daar staat tegenover dat ze dus zelf ook af en toe even wat voorwaarden moeten lezen ;). Alhoewel ik je frustratie en ongenoegen volledig begrijp, had je dus van te voren kunnen en moeten weten dat 20Mbit/s niet mogelijk zou zijn. Je kunt Speedlinq in dit geval niet verwijten dat je het niet wist; bot omschreven kunnen ze terecht stellen dat je je huiswerk gewoon niet hebt gedaan.

Verder kan ik je frustraties overigens volledig begrijpen. Het is irritant om zelf te moeten bellen om de status van je klacht op te vragen; het is ook vervelend dat een lijnmeting zo lang moet duren (oorzaak: KPN heeft het momenteel heel erg druk, oa met duizenden mensen die per week overstappen naar IPB en andere dual play producten waarbij er af en toe een flinke f*ck-up tussen zit). Als Speedlinq tegen je zegt dat het vijf dagen duurt, is dat een punt wat ze moeten verbeteren. Maar goed, nagenoeg iedere provider werkt op deze manier. Dat zal voorlopig ook wel zo blijven; pas als het aantal aanvragen weer afneemt hebben ze de tijd om dit soort puntjes op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik had ook even een kort vraagje,

Ik had ook gebruik gemaakt van die actie, dat je maar 9,95 hoeft te betalen excl. de kpn toeslag van 9,50.
Het eerste jaar zou het dan 19.95 worden, maar de eerste 3 maanden wordt er nog geen korting gerekend, nu heb ik de korting ontvangen, maar blijf ik toch 29.95 betalen, dat is dus het tarief, dat vanaf het eerste jaar zou worden gerekend.

Hebben ze nu in het bedrag dat je terug kreeg, gewoon die 10 euro die je een paar maanden te veel betaald zitten?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je betaalt altijd het standaardmaandtarief. Kortingen van 12 x de maandkorting worden in 1 keer verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Iemand een idee waarom hun website het al een aantal dagen niet doet bij mij?
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

Enige site waar ik problemen mee heb (time-out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Sendar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:27:
Ik had ook even een kort vraagje,

Ik had ook gebruik gemaakt van die actie, dat je maar 9,95 hoeft te betalen excl. de kpn toeslag van 9,50.
Het eerste jaar zou het dan 19.95 worden, maar de eerste 3 maanden wordt er nog geen korting gerekend, nu heb ik de korting ontvangen, maar blijf ik toch 29.95 betalen, dat is dus het tarief, dat vanaf het eerste jaar zou worden gerekend.

Hebben ze nu in het bedrag dat je terug kreeg, gewoon die 10 euro die je een paar maanden te veel betaald zitten?
Staat gewoon in de voorwaarden :
2.3 De Klant betaalt altijd eerst de volledige bedragen voor modempakket, aansluitkosten en Abonnementskosten, waarna, indien aan de actievoorwaarden voldaan is, de kortingen worden uitgekeerd. Bij deelname aan de actie gelden onder andere onderstaande tarieven (inclusief BTW). Overige tarieven, waarop geen actiekortingen van toepassing zijn, staan vermeld op de tarievenpagina.
Rambo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:37:
Iemand een idee waarom hun website het al een aantal dagen niet doet bij mij?
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

Enige site waar ik problemen mee heb (time-out).
Je bent iig niet de enige : Alle sites bereikbaar behalve www.speedlinq.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 25-01-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:58:
Ik wacht maar even af met welk abbo ze komen. Ben alleen bang gezien de aanbiedingen ze hebben het prijsverschil niet zoveel voordeliger zal zijn voor mij. Alleen alles stukje langzamer.ou zo spoedig mogelijk een mailtje krijgen zeiden ze afgelopen maandag maar ze moeten eerst nog ff nadenken welk abbo het word denk ik.
Heb intussen wel mijn modem gedowngrade en opnieuw geconfigureerd. hopelijk dat dat het leed nog beetje verzacht.
Ik wacht ook maar even af wat ze doen met mijn downgrade van 20 naar 8 Mbit, de eerste factuur met deel januari + februari heb ik vandaag binnengekregen, uiteraard nog met de "oude" bedragen van 29.95, dus wellicht dat dat dan volgende maand rechtgetrokken wordt.

Qua downgrade ben ik wel HEEL benieuwd wat je ervaringen gaan zijn, want mijn theorie blijft voorlopig dat die 6.1.7.2 firmware het hoofdprobleem is bij veel mensen met de 716v5 WL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:33:
Heb net een mail naar de helpdesk gestuurd met een quote uit hun eigen algemene voorwaarden.
Heb gezegd dat ik aanneem dat ze het recht zetten en dat het niet nodig zal zijn om via juridische wijze dit op te moeten lossen. grijnzzzzz... een betje jennen moet kunnen
Misschien lullig om te zeggen, maar die effort had je beter kunnen gebruiken om je modem firmware te downgraden naar 5.4.0.14.

Nu ben je alleen maar jezelf verder aan het frustreren, want Speedlinq zal hooguit antwoorden (als ze al antwoorden) dat je de helpdesk hierover maar even moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:42:
[...]

Ik wacht ook maar even af wat ze doen met mijn downgrade van 20 naar 8 Mbit, de eerste factuur met deel januari + februari heb ik vandaag binnengekregen, uiteraard nog met de "oude" bedragen van 29.95, dus wellicht dat dat dan volgende maand rechtgetrokken wordt.

Qua downgrade ben ik wel HEEL benieuwd wat je ervaringen gaan zijn, want mijn theorie blijft voorlopig dat die 6.1.7.2 firmware het hoofdprobleem is bij veel mensen met de 716v5 WL.
Heb contact gehad met SL. Als bekend is welk abbo het wordt, wordt het teveel betaalde gecrediteerd en gaat het nieuwe abbo tarief in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:10:
@Stiff: die CRC-fouten geven aan dat er een probleem zit in de lijn danwel in het modem. Probeer eens een ander modem. (Ter info: mijn Livebox van Orange Family heeft een soortgelijk gehad. De verbinding liep eens in de zoveel tijd compleet vast; er wilde geen druppel data meer door de lijn heen omdat het aantal CRC-fouten in één klap totaal explodeerde. Na een verse reboot was het probleem tijdelijk weer verholpen, totdat het modem op een gegeven moment helemaal niet meer wilde en maar CRC-fouten bleef geven. Ik heb hem vervolgens aan de kant geknikkerd en een reservemodem ertussen gehangen. Gevolg: verbinding stabiel, geen problemen meer. Conclusie: Livebox kaputt, tijd voor een nieuwe). Het kan ook zijn dat de telefoonkabels aan vervanging toe zijn of dat ze te lang zijn. Bedenk je wel dat ADSL2+ een stuk minder goed tegen lange / rotte telefoonkabeltjes kan dan ADSL1. Waar een bepaalde set-up onder ADSL1 probleemloos door kan zoemen, kan het onder ADSL2+ plotseling problemen geven, met klapperende verbindingen als gevolg.
Om te beginnen heb ik gewoon ADSL1 want ik beschik over KPN Comfort 6016. Jammergenoeg geen fancy ADSL2+ ;) Misschien maar beter ook op 3 kilometer van de centrale.

Inderdaad een goede tip. Ik heb gisteravond/nacht mijn modem vervangen door een Speedtouch 510i V4. Dus ook oude degelijke firmware op dat ding. Ten eerste viel me op dat dat modem een stuk lager intraint. 750 kbit/s minder in de download. Maar goed... maakt mij weinig uit zolang die verbinding stabiel is.

Maar goed, hier ook een uptime van maximaal 2 uur. Tevensch een andere ADSL modem geprobeert, een Eminent Wireless Router. Tevensch slechte connecties. Zie onderstaande foutlogs.
Ik heb een mail gestuurd richting speedlinq. Kijken of hier wat aan gedaan kan worden. Kan niet eens normaal bellen via VOIP want de connectie wordt steeds verbroken. 8)7

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 704 / 4288
Uptime = 00:11:45
kBytes Tx/Rx = 1288 / 9398

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 25 / 40
Noise Margin (dB) up/down = 7 / 7
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 228 / 0
Loss of link (remote) = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Misschien lullig om te zeggen, maar die effort had je beter kunnen gebruiken om je modem firmware te downgraden naar 5.4.0.14.
Is er ook ergens de software te downen op het moment dat de oude software toch niet bevalt? :P
Enne ik hoor net dat de inlogcode voor bellen op de deurmat liggen. Cool twee vliegen in 1 klap, boel flashen en tegelijk bellen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michielvd

1. Waar kan ik zien of ik nu ADSL1 of 2+ heb?

2. Je schrijft: "Een aantal providers houden rekening met de geschatte afstand centrale <--> woonhuis in het bepalen of een abo beschikbaar is (Tiscali, BBNed, Tele2). KPN doet dit niet en geeft standaard alles als beschikbaar, tenzij er geen ADSL2+ in de centrale zit of er geen poorten meer beschikbaar zijn."
Als ik volgens jou dus bij Tiscali, BBnet of Tele2 op de website check of ik het 20Mb abo kan nemen en het is beschikbaar voor mij, dan kan ik er vanuit gaan dat ik ook die snelheid krijg?

3. Je schrijft: "Consumenten zijn verplicht om zelf een goed en grondig onderzoek te doen naar het product of de dienst die ze aanschaffen."..."Alhoewel ik je frustratie en ongenoegen volledig begrijp, had je dus van te voren kunnen en moeten weten dat 20Mbit/s niet mogelijk zou zijn."
Nu is mijn vraag hierbij: hoe moet ik onderzoek doen/ hoe kan ik testen wat mijn snelheid zal gaan worden wanneer ik een 20 mb abo zou nemen van SpeedLinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:
[...]
Is er ook ergens de software te downen op het moment dat de oude software toch niet bevalt? :P
Tuurlijk!

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Maar gegarandeerd dat je dat niet wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:07

yassine

Nothing to it but to do it!

Wat een idioten daarow zeg. Word ik eerst gebeld waarom ik me abbonoment heb opgezegd, ( terwijl ik hem wou verlengen, waarna de medewerker na nog één keer kijken in de adm. te kijken de verlening zal voorzetten) , krijg ik nu een brief met de bevestiging dat me abo. 1-02-2006 afloopt. En ze betreuren het dat ik, het speelinq abo. heb opgezegd. |:( |:(

Administratie heb ze totaal niet op orde.

Ik maar weer belle net, krijg ik te horen dat ik weer een berichtje moet achterlaten, waarna ik word teruggebeld.. Yahh.. Right... Dat heb al tig keer gehoord...

[ Voor 9% gewijzigd door yassine op 25-01-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
@kkendall:

Snelheid die je haalt is volledig afhankelijk van de manier (kwaliteit) van aansluiten in je eigen huis en inderdaad de afstand woning <> wijkcentrale. Via google kun je meerdere tooltjes vinden op websites die de afstand voor je uit een database kan halen na het intoetsen van een postcode en huisnummer.

Maar dan nog is het nog de vraag of je de maximale snelheid zult halen. Veel ISP's adverteren wel met 20mbit, maar dat is dus het maximale! Om 20 mbit te halen zul je praktisch om de hoek moeten wonen van de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ben ik weer nee geen problemen meer met de verbinden gelukkig.

Ik heb SL aangevraagd op 29 nov via breedbandgekte.nl en hier is duidelijk aangegeven dat de eenmalige 49euro voor de dedicated line ( had geen kpn ) gratis zouden zijn in de betreffende actie ik meerdere malen voorwaarden gelezen en het was echt zo en via speedlinq zelf aanvragen was dit niet zo.

Nu doet speedlinq alsof dat niet zo is en ik word het bedrag leuk afgeschreven, ja de modem en aansluitkosten van gezamelijk 180 euro krijg ik terug maar niet de dedicated line kosten terwijl ik wel onder die voorwaarden de boel aangevraagd heb ook is het bij de breedbandgekte.nl aangepast en moet je er nu ook voor betalen, zal dit een administratieve fout geweest zijn die ze tussentijds aangepast hebben want ik heb vandaag pas de factuur binnen en kom er dus ook net pas achter dat ik het nu wel moet betalen zonder dat ik aanspraak kan maken op terugstorting van dit bedrag.

Is er nog een manier om te kunnen bewijzen dat dit gratis moest zijn? ik heb breedbandgekte.nl al gemaild of zij mij wellicht nog die voorwaarden kunnen mailen van de maand november.

Iemand anders hier nog met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:19:
Oke, ben ik weer nee geen problemen meer met de verbinden gelukkig.

Ik heb SL aangevraagd op 29 nov via breedbandgekte.nl en hier is duidelijk aangegeven dat de eenmalige 49euro voor de dedicated line ( had geen kpn ) gratis zouden zijn in de betreffende actie ik meerdere malen voorwaarden gelezen en het was echt zo en via speedlinq zelf aanvragen was dit niet zo.

Nu doet speedlinq alsof dat niet zo is en ik word het bedrag leuk afgeschreven, ja de modem en aansluitkosten van gezamelijk 180 euro krijg ik terug maar niet de dedicated line kosten terwijl ik wel onder die voorwaarden de boel aangevraagd heb ook is het bij de breedbandgekte.nl aangepast en moet je er nu ook voor betalen, zal dit een administratieve fout geweest zijn die ze tussentijds aangepast hebben want ik heb vandaag pas de factuur binnen en kom er dus ook net pas achter dat ik het nu wel moet betalen zonder dat ik aanspraak kan maken op terugstorting van dit bedrag.

Is er nog een manier om te kunnen bewijzen dat dit gratis moest zijn? ik heb breedbandgekte.nl al gemaild of zij mij wellicht nog die voorwaarden kunnen mailen van de maand november.

Iemand anders hier nog met hetzelfde probleem?
De enige tip die ik je in de toekomst kan meegeven is alles aan voorwaarden uitprinten op het moment dat je iets aanvraagd. Dan de datum bijzetten en bewaren. Als er dan weer eens verwezen wordt naar een voorwaarden heb je de voorwaarden die er toen op dat moment gelde.
Ik weet niet of dit rechtsgeldig is als bewijs maar het is iig iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Is er al iemand die de aansluiting via het 2de aderpaar heeft lopen, zodat je rustig het andere abbonement kunt opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:40

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

thestiffmeister schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:22:
[...]

Is dat op de 716WL Speedtouch of de 780WL Speedtouch.

Mocht dat de 780WL zijn ben ik zeer geinteresseerd in het firmware 5.x bestand. Ik kan hem nergens vinden op internet. Alleen die 6.x versies. Tis huilen met de pet op bij mij...

Weer een uptime van jawel 5 minuten 8)7

Foutseconden (lokaal/extern): 20.627 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 12 / 2.502
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.563 / 403

Toch niet normaal dit ? Bij Planet had ik ADSL Lite zonder enig probleem ADSL op 3 mbit. Nooit zulke fouten gehad.
@thestiffmeister

Speedtouch 716wl!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Wie helpt mij kiezen?

Ik heb nu een 3Mb verbinding voor 24,50 per maand.
Bij ons is alleen KPN-netwerk beschikbaar; volgens de postcodecheck zijn de volgende abbonnementen mogelijk:

Comfort 6016 BELLEN
- actietarief 12 maanden 14,95. Daarna 20,00 (ADSL) + 4,95 (Speedlinq Bellen) per maand.
- GRATIS Speedlinq Bellen in jaar 1.

Comfort 12000 SPEED SPECIAL
- actietarief 12 maanden 19,95. Daarna 24,95 per maand.

Comfort 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden 24,95. Daarna 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn
- dus geen vaste lijn meer nodig!

De toeslag vaste lijn kost 9,50 per maand (als ik ons KPN-abb. dus opzeg);
Daarmee komt Comfort 6016 BELLEN dus volgend jaar op 20+4,95+9,50= 34,45 per maand.

Comfort 20000 COMPLEET is dus sneller én goedkoper!
Vraag 1: Waarom zou ik dan voor Comfort 6016 of 12000 kiezen?

Het enige wat ik kan bedenken is de downtime tijdens de overgang van de ADSL naar ADSL2+; dat kan wel enkele weken duren hè?
Vraag 2: Kan ik dan ook al die weken niet meer bellen via KPN?

Dat zou ik nl. wel echt een nadeel vinden...

vraag 3: ik heb een Linksys wireless router; kan ik die zo achter de single pc VOIP modem zetten, zodat ik weer over 4 aansluitingen+wireless beschik?

[ Voor 6% gewijzigd door Hkuit op 25-01-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Niet verbonden...

Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar.

Controleer of uw SpeedTouch correct op uw DSL-lijn is aangesloten. Verdere informatie vind u in uw documentatie.
Burb.... 8)7 :X

Heb andere modems geprobeerd...... :'( :'( :'( Huilen met de pet op....
Mail gestuurd naar dat volk. Kijken of ze wat kunnen doen. Gezien ik alle verhalen hier gelezen heb...

Zal dit niet veel goeds betekenen voor me :(
Ik weiger dan ook vooralsnog dat 0,70 ct nr. te bellen en het maar met mails te doen.

Hopen dat het wat wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:19

knakworst

Get more sats!

Hkuit schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:34:

Het enige wat ik kan bedenken is de downtime tijdens de overgang van de ADSL naar ADSL2+; dat kan wel enkele weken duren hè?
Vraag 2: Kan ik dan ook al die weken niet meer bellen via KPN?

vraag 3: ik heb een Linksys wireless router; kan ik die zo achter de single pc VOIP modem zetten, zodat ik weer over 4 aansluitingen+wireless beschik?
Vraag 2:
Volgens mij moet je aan uren denken ipv weken...

Vraag 3:
Geen probleem, maar je moet even op letten dat de single PC voip modem ook een router is, zodat je de linksys als acces point kan gebruiken. Je hebt dan wel maar 3 poorten ipv 4. Een router achter een router kan trouwens op zich ook, maar dat is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Naast alle negatieve berichten wil ik ook even een duit in het zakje doen met een positief bericht.

aanvraag 22/12/06
modem afgeschreven 26/12/06
welkomsbrief 5/1/07 (verwachte aansluiting 25/1/07)
modem binnen 11/01/07
voucher opgestuurd 19/01/07
ontvangsbevestiging 22/01/07 (zonder dat ik de bevestiging had aangevraagd)

vandaag aangesloten (precies op tijd); modem verwisseld en werken.
Vooralsnog toppie. afwachten hoe het zich verder gaat gedragen, maar vooralsnog lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Welk modem krijg je nu geleverd als je KPN Comfort 20000 + bellen besteld hebt met een wireless modem: 706WL, 716WL, 780WL of Zyxel 2602hw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

steven2 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:21:
Is er al iemand die de aansluiting via het 2de aderpaar heeft lopen, zodat je rustig het andere abbonement kunt opzeggen?
yup, dat was bij mij het geval. Had er niet specifiek om gevraagd, maar zo voerden ze het wel uit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:49:
Welk modem krijg je nu geleverd als je KPN Comfort 20000 + bellen besteld hebt met een wireless modem: 706WL, 716WL, 780WL of Zyxel 2602hw?
Dat weet je niet, 't blijft een gok. 't Is maar net wat ze hebben liggen bij BNS Data Logistics ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:18:
[...]

yup, dat was bij mij het geval. Had er niet specifiek om gevraagd, maar zo voerden ze het wel uit.
De kpn-monteur heeft dit uit zichzelf al op die 2de aderpaar aangesloten. Als de monteur komt, dan kan je je dit ook zelf aangeven of moet al in het begin aangegeven worden op de helpdesk?

[ Voor 26% gewijzigd door steven2 op 26-01-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat de link naar de bevestigingpagina niet meer werkt ?

http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisteren dan eindelijk de codes voor bellen gekregen. gelijk de software naar de oude versie gedowngrade. Met hulp van deze site (waarom staan die proxy- en regitstrargegevens niet gewoon op de SL site..) bellen aan de praat gekregen, Kwaliteit geod etc.

Echter nu worden eindelijk de hikjes tastbaar, je hoort om de zoveel tijd (interval varieert, half uur, uur) het klikje van de voip. Oftwel, het dsl signaal is even weg. na 40 seconden weer terug. Voor surfen geen probleenm. Voor voip ook vervelend, voor wifi zwaar balen, verbinding is dan vaak weg.

Wat voor opties hebben we nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:38:

ja, dat klopt. Mijn ervaring van afgelopen week is echter dat ze nu standaard een ontvangstbevestiging sturen. Ik had er niet om gevraagd (van wege het niet werken de de link), maar kreeg 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arieh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:49:
[...]

ja, dat klopt. Mijn ervaring van afgelopen week is echter dat ze nu standaard een ontvangstbevestiging sturen. Ik had er niet om gevraagd (van wege het niet werken de de link), maar kreeg 'm wel.
Ik heb vorige week bon gefaxt (+ bevestiging op site ingevuld) echter tot op heden niks gehoord.
Zou ik moeten bellen of nog even afwachten ? (btw mijn lijn is nog niet opgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:55:
[...]

Ik heb vorige week bon gefaxt (+ bevestiging op site ingevuld) echter tot op heden niks gehoord.
Zou ik moeten bellen of nog even afwachten ? (btw mijn lijn is nog niet opgeleverd)
Kreeg van de week mijn bevestiging bevestigd door Speedlinq. Had 2 weken daarvoor de voucher + facturen gefaxed. Dus Tim, nog een weekje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:55:
[...]

ik heb vorige week vrijdag de bon gepost en afgelopen maandag had ik een bevestiging in de email. Op dat moment was ik ook nog niet aangesloten. (dat is gisteren gedaan zonder enige vorm van problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Na een tijd rond de 14 Mbit te hebben gewerkt, connect mijn modem opeens niet hoger dan 8 Mbit..? Terwijl ik toch echt een 20 Mbit comfort abbo heb. Zijn er meer mensen die dit probleem op het moment hebben.?
Ik heb al verschillende keren mijn modem gereset. Maar steeds blijf ik op 8 Mbit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat is wat ik ook dacht.
Je kunt dus alleen controleren hoe ver je van de centrale af woont.
Dit zegt vervolgens weer niets want op welke afstand je ook woont, niemand kan zeggen wat je snelheid kan zijn op jou specifieke punt.

Is er niet een vuistregel oid? Bijvoorbeeld iedere 100 meter verder = 5% minder theoretische snelheid.
Zelf woon ik op 650 meter van de centrale. Wat zou dan mijn theoretisch haalbare snelheid zijn bij een 20 Mbit abo?

Hoe de kwaliteit van je lijn is, valt volgens mij niet te controleren...
Je kunt dus onmogelijk als consument van te voren controleren wat je snelheid zal worden zoals michielvd stelt...
Pas achteraf moet maar blijken wat het is geworden en kan er pas actie ondernomen worden... :/
trolleystad schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:17:
@kkendall:

Snelheid die je haalt is volledig afhankelijk van de manier (kwaliteit) van aansluiten in je eigen huis en inderdaad de afstand woning <> wijkcentrale. Via google kun je meerdere tooltjes vinden op websites die de afstand voor je uit een database kan halen na het intoetsen van een postcode en huisnummer.

Maar dan nog is het nog de vraag of je de maximale snelheid zult halen. Veel ISP's adverteren wel met 20mbit, maar dat is dus het maximale! Om 20 mbit te halen zul je praktisch om de hoek moeten wonen van de wijkcentrale.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:10:
Je kunt dus alleen controleren hoe ver je van de centrale af woont.
Klopt, en dat geeft een ondergrens aan van de lengte koperkabel die erg ligt, en het zijn blijkbaar geen uitzonderingen dat dat dan zomaar 50% meer is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
knakworst schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:28:
[...]

Vraag 2:
Volgens mij moet je aan uren denken ipv weken...

Vraag 3:
Geen probleem, maar je moet even op letten dat de single PC voip modem ook een router is, zodat je de linksys als acces point kan gebruiken. Je hebt dan wel maar 3 poorten ipv 4. Een router achter een router kan trouwens op zich ook, maar dat is niet ideaal.
bij 2: een paar uur is natuurlijk geen probleem, maar ik dacht dat het véél meer was; 1 of 2 pagina's hiervoor schrijft iemand dat hij een downtime van maar 3 weken had, "dat viel dus mee", schrijft hij.

hier is dat bericht:
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:26:
Speedlinq 20Mbit abo op KPN is hier inmiddels opgeleverd. Ik was een beetje laat met overstappen (binnen de 4 weken termijn), maar al met al heb ik maar een week of drie zonder internet gezeten, dus niets te klagen. Snelheid is aardig goed.
Of begrijp ik het verkeerd, en lag hij er 3 weken uit vanwege z'n te late overstap?

bij 3: waarom is een single pc modem een router? Een router is toch juist om meerdere pc's aan te sluiten?

[ Voor 24% gewijzigd door Hkuit op 26-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Hkuit schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:34:
...
"Daarmee komt Comfort 6016 BELLEN dus volgend jaar op 20+4,95+9,50= 34,45 per maand.

Comfort 20000 COMPLEET is dus sneller én goedkoper!
Vraag 1: Waarom zou ik dan voor Comfort 6016 of 12000 kiezen?

Vraag 2: Kan ik dan ook al die weken niet meer bellen via KPN?...
Wie heeft een antwoord?
En hoe zit het met het bellen; ligt dat er ook weken uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:38:

Werkt bij mij ook niet. 404.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.