[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.297 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met het in gebreke stellen van Speedlinq? Na alle ellende hier wil ik eigenlijk zo snel mogelijk van hun af...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, heb vorige week mijn welkomsbrief ontvangen, daarin stond dat het modem spoedig geleverd zou worden (heb het meeste simpele modem genomen (geen WL dus). Ben benieuwd of dit er dan wel optijd is. Opleverdatum 12-02-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:10:
Hmmm, heb vorige week mijn welkomsbrief ontvangen, daarin stond dat het modem spoedig geleverd zou worden (heb het meeste simpele modem genomen (geen WL dus). Ben benieuwd of dit er dan wel optijd is. Opleverdatum 12-02-07
Dat staat bij iedereen in de brief dus afwachten of dit daadwerkelijk geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar de volgende url ga om een bevestiging aan te vragen voor mijn versturen van het aktievoucher http://www.speedlinq.nl/php/form_ontvangstbewijs.php
krijg ik onderstaande melding

Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Ga naar de www.speedlinq.nl startpagina en zoek naar koppelingen naar de informatie die u nodig hebt.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.
Klik op Zoeken als u naar informatie op het Internet wilt zoeken.

HTTP-fout 404 - Bestand niet gevonden
Internet Explorer

Waarom kan ik die url niet openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh...gelukkig...ligt het dus niet aan mijn pc :)
hoe kom ik dan aan die bevestiging van het aktievoucher?
misschien andere url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die site niet meer bestaat.
Schijnbaar krijg je nu automatisch een ontvangstbevestiging.

Ik moet de mijne maar eens opnieuw faxen, 2weken geleden ingevuld maar nog steeds niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:11:
[...]

@Haagsegek & @ Blueswoman

Ik heb de Speedtouch 780i WL (ISDN) versie. Heb tevens andere ADSL modems geprobeerd en deze hebben steeds dezelfde fouten. Had een oude Speedtouch 510i liggen en een Eminent ADSL modem. Allemaal dezelfde kuren ofwel een uptime van nog geen 30 minuten en dan weer een reboot van 45 seconden waarna hij loopt te initaliseren. Bij mij is het gewoon een FYSIEK probleem.

Hoe ver zitten jullie van die Telefooncentrale af. Ik zit hier op 3 KM en ik haal dus de maximum snelheid van 6 MB (6016 Compleet) niet. Maakt mij niet uit... hij traint vanzelf wel lager in, zit op 4,5 MB.

Maar goed... ik vermoed dus dat de lengte van mijn kabel te onbetrouwbaar is zelfs voor die snelheid. Met het DMT tooltje SNR op max gezet en hield 2 MB over. Maar nog steeds klapperend. Bakken vol CRC-fouten, HEC fouten en daarbij loss of connections die maar stijgen.

Foutseconden (lokaal/extern): 1.416 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 9 / 0

Maar het vreemde van dit verhaal is, dat ik jarenlang ADSL Lite heb gehad van Planet Internet. Had probleemloos 3 MB internet met uptimes van maanden zonder loss of syncs e.d. Ik kan niet begrijpen waarom Speedlinq me dit niet kan geven. KPN routeert namelijk alleen het verkeer via een andere ATM m.b.v. VCI/VP. Gewoon een ander private network. Meer is het niet in die DSLAM.

Dus mijn vraag aan jullie: Hoe ver zitten jullie van die centrale??

Ow ja, en die gekken bij de helpdesk ben ik helemaal zat. Moest eerst weer een firmware upgrade uitvoeren en klapten zo de telefoon erop. Kon niet eens zeggen dat ik dit de vorige keer al gedaan had. Terwijl die firmware ook een gewone standaard Speedtouch firmware is. Rare zaakjes daar... 8)7
ik zit op een afstand van 1799 mtr volgens http://pcdb.bbned.nl/ en volgens http://www.speedtest.nl/ADSL 1752 dus dat zal wel zo ongeveer kloppen

ik kan alleen maar via KPN omdat ik in buitenbied woon waar geen bbnetwerk is maar ook geen kabel.

tja en die HD.............gek word je ervan maar ja we willen goedkoop op de eerste rang zitten en daar betaal je dus duur voor...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:03:
Omdat die siet niet meer bestaat.
Schijnbaar krijg je nu automatisch een ontvangstbevestiging.

Ik moet de mijne maar eens opnieuw faxen, 2weken geleden ingevuld maar nog steeds niks gehoord.
http://www.speedlinq-faq....id=40&sc_id=200&fq_id=385

hier dan?
kom je daar ook niet als je op die pagina "Ontvangsbewijs Actievoucher Formulier" aanklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:08:
[...]

http://www.speedlinq-faq....id=40&sc_id=200&fq_id=385

hier dan?
kom je daar ook niet als je op die pagina "Ontvangsbewijs Actievoucher Formulier" aanklikt?
zodra je dan op de link klikt krijg je toch pagina niet gevonden.
ik heb de bevestiging trouwens binnen [heb op 29e aangetekend opgestuurd en kreeg gisteren bevestigingsmail]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00
Hmmm... Bij de Ombudsman is SL ook al aardig bekend als koploper op gebied van klachten. Zie: http://www.deombudsman.nl...bRubrkID=10&ContentID=463.

Voor mensen die onder hun SL contract uit willen: http://www.deombudsman.nl...bRubrkID=10&ContentID=469 wellicht handig...

[ Voor 5% gewijzigd door Frankster op 31-01-2007 11:43 . Reden: typvautjes bijgewerkt ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Frankster
Bedankt voor die links.
Ik heb ook een probleem met Speedlinq en als ik dit allemaal zo lees zakt de moed me behoorlijk in de schoenen.
Afgelopen donderdag is mijn ADSL2+ X-tra 20000 + bellen (via BBned) opgeleverd maar tot op de dag van vandaag blijft mijn modem eruit klappen na pakweg 10sec.
Heb de HD al paar keer aan de lijn gehad en iedere keer moet ik weer dingetjes proberen. Draadjes wisselen, met splitter, zonder splitter, andere splitter, nog weer es draadjes wisselen.
Maakt allemaal geen reet uit, de modem zoekt, vindt een ADSL signaal (lampje blijft branden) en klapt er vervolgens na +/- 10sec. weer uit en de cyclus herhaalt zich.
Ik ga vanavond nog weer een poging wagen met de helpdesk want nu willen ze (alweer) wat modeminstellingen weten/controleren.

Ik word er al met al niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Ik kreeg mijn ontvangstbevestiging na ongeveer 2 weken automatisch in m'n e-mail box. Op de bevestiging stond dat ze de voucher 26-1 hadden ontvangen, beetje raar aangezien ik hem 2 weken eerder had gefaxed :?

Inmiddels heb ik geen kpn lijn meer, sinds de 29e, maar ook geen inlognaam en wachtwoord dus ik kan niet vast bellen of gebelt worden. De abbo kosten brengen ze wel meteen in rekening. Van KPN heb ik wel netjes een brief gehad dat mijn telefoonlijn vanaf de 29e opgezegt is. Dat wordt dus weer bellen met speedlinq als er vandaag geen brief is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-10 17:27
Zojuist ging m'n KPN internet eruit (linesync meer). Nieuwe modem aangesloten en ik ben nu verbonden via Speedlinq over het KPN netwerk:
xDSL linestate up (downstream: 11929 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 33.0 dB, Up: 16.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 11.5 dB)
Met deze waarden kan ik toch geen problemen verwachten? Snelheid zit er iig goed in! :)

* _Brake_ gaat zich nu even aanmelden voor Speedlinq bellen.

edit:
Trouwens netjes op de opleverdatum! En ondanks van ADSL > ADSL2 toch naadloos overgestapt!

[ Voor 9% gewijzigd door _Brake_ op 31-01-2007 13:12 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_schimmel schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:00:
Ik kreeg mijn ontvangstbevestiging na ongeveer 2 weken automatisch in m'n e-mail box. Op de bevestiging stond dat ze de voucher 26-1 hadden ontvangen, beetje raar aangezien ik hem 2 weken eerder had gefaxed :?

Inmiddels heb ik geen kpn lijn meer, sinds de 29e, maar ook geen inlognaam en wachtwoord dus ik kan niet vast bellen of gebelt worden. De abbo kosten brengen ze wel meteen in rekening. Van KPN heb ik wel netjes een brief gehad dat mijn telefoonlijn vanaf de 29e opgezegt is. Dat wordt dus weer bellen met speedlinq als er vandaag geen brief is :(
zal je ws niet helpen
want hetzelfde deed ik ook toen ik bericht kreeg van kpn dat de lijn op dood ging, ik heb direct de HD gebeld
en kreeg de mededeling........... we kunnen niet eerder een inlogcode opsturen dan wanneer de lijn compleet is overgegeven van KPN naar ons.........een goedeniddag........... :(
maar inmiddels zit ik dus inderdaad zonder mn telefoon [ waar ben ik aan begonnen] en heb taal noch teken van SL gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:11:
[...]

@Haagsegek & @ Blueswoman
Hoe ver zitten jullie van die Telefooncentrale af. Ik zit hier op 3 KM en ik haal dus de maximum snelheid van 6 MB (6016 Compleet) niet. Maakt mij niet uit... hij traint vanzelf wel lager in, zit op 4,5 MB.

Maar goed... ik vermoed dus dat de lengte van mijn kabel te onbetrouwbaar is zelfs voor die snelheid. Met het DMT tooltje SNR op max gezet en hield 2 MB over. Maar nog steeds klapperend. Bakken vol CRC-fouten, HEC fouten en daarbij loss of connections die maar stijgen.

Foutseconden (lokaal/extern): 1.416 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 9 / 0

Maar het vreemde van dit verhaal is, dat ik jarenlang ADSL Lite heb gehad van Planet Internet. Had probleemloos 3 MB internet met uptimes van maanden zonder loss of syncs e.d. Ik kan niet begrijpen waarom Speedlinq me dit niet kan geven. KPN routeert namelijk alleen het verkeer via een andere ATM m.b.v. VCI/VP. Gewoon een ander private network. Meer is het niet in die DSLAM.

Dus mijn vraag aan jullie: Hoe ver zitten jullie van die centrale??
8)7
Ik zit 1,7 km van de centrale af. En ik haal 1500 k/s. En over de snelheid nisk te klagen. Upload ook prima. Maar ik heb liever een wat lagere snelheid en minder klapperen. de problemen zijn minimaal, maar wel irritant. Echt gene wifi op te zetten met dat hikken. Klapt er om de zoveel tijd uit.
Maar ik zou SL niet kwijt willen, simpelweg omdat ik die klachten wel voor lief neem als hetme 50e per maand scheelt in vergelijking met Planet + KPN telefoonrekening. Maar als iemand een oplossing voor het klapperen weet laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durf het bijna niet te vertellen maar ben super tevreden :?
Besteld ..... 1 week later bevestiging ..... 3 weken later modem binnen .... 2 dagen later internet.
Had alleen een vrije dag genomen omdat de kpn mijn lijn door kwam meten (nieuwbouw huis) maar die heb ik nooit gezien!!
Instellingen voor het Bellen moest ik even voor bellen maar verder draait het als een trein hier met het 20 mb abbo via de kpn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

rvsmakkie, ik ben blij dat je vermeld dat je tevreden bent. Zoiets hoor je namelijk te weinig. Je hoort het alleen wanneer het mis gaat of er klachten zijn. Hetgeen absoluut begrijpelijk is, maar het geeft wel een overall negatief beeld. Het is een topic over ervaringen, echter wordt het steeds meer een rant danwel klachten topic, op zich best jammer.

Hoeveel klanten heeft Speedlinq nu eigenlijk? Ik krijg het gevoel dat ze explosief aan het groeien zijn. Helemaal nu veel mensen overwegen om over te stappen naar Internet+bellen en daarom eens goed om zich heen kijken. Speedlinq komt gewoon als aller, alles goedkoopste uit de bus. En wanneer er een grote toestroom van nieuwe klanten komt dan kan dat niet anders dat er problemen om de hoek komen kijken.

Maar goed, ik wik en weeg nog steeds. Het jammerlijke op dit moment is dat ik, wanneer ik kies voor Speedlinq, ik niet kan kiezen welke modem ik wil, de Zyxel of de Speedtouch. Ik wil namelijk de Zyxel. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het ook even duidelijk zijn voor de opvolgenden. KPN lijnmeting boeit geen kont. Ga al helemaal geen vrij nemen ofzo, want of ze komen niet, of ze regelen het vanachter hun fornuis zelf. Scheelt je alweer wat geldbesparing dat je goed kan gebruiken om ff te bellen naar de HD als de tijd weer rijp is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Hoe lang duurt de overstap van een Wanadoo / Orange (voor de GoT search) naar Speedlinq KPN Comfort 20000? En welk modem krijg je bij dit abo en hoe goed is het?

Het enige wat ik kan lezen is:
Overstappen op een COMFORT abonnement (netwerk KPN)

Volg onderstaande procedure:

1. Postcode check.

2. Abonnement aanvragen en aangeven dat je al ADSL van een andere internetprovider hebt. In het besteltraject kun je aangeven per wanneer je wilt overstappen. Let hierbij op de opzegtermijn van jouw huidige ADSL abonnement.

3. Je dient je huidige ADSL abonnement op te zeggen bij je huidige internetprovider.Dit doe je ca 2 weken nadat je het Speedlinq abonnement hebt aangevraagd. NB. Let hierbij op dat je wel voor het aflopen van je abonnement van je huidige provider opzegt, anders wordt je contract in de meeste gevallen weer voor eenzelfde periode verlengd. Opzeggen bij je huidige provder kun je doen door hen conform hun opzegprocedure op de hoogte te stellen. Dit kun je doen door een de brief te sturen naar je huidige provider. De adressen van de verschillende providers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het actievoucher toch maar aangetekend opgestuurd met ontvangsbevestiging.
Vandaag het formulier via post terug ontvangen en ...............................
via e-mail ook maar dan wel ZES keer HAHA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook hier geen enkel probleem. Een week na de bestelling en de incasso het modem (St716) ontvangen. Keurig op de gewenste datum overgezet van Het Net naar Speedlinq, ik heb de 6016 Comfort Bellen (is maximum snelheid hier). Daadwerkelijke snelheid is altijd rond 5500. Is sinds de oplevering op 20 jan. non-stop actief, geen dropouts of snelheidswisselingen. DMT zegt RCO 60% (10240 kbps) en bij de errors heb ik allemaal nullen staan. Kortom, prima verbinding. Volgens afspraak vandaag mijn telefoon nummer geporteerd vanaf kpn en dat lijkt ook goed te zijn gegaan, ik moet alleen mijn inlogcode nog ontvangen, maar dat is volgens verwachting. Voicemail etc. werkte direct al, dus hier ook alles OK.

Ze hebben volgens mij heel veel problemen met wide open verbindingen en het St modem, staat ook op de site. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook de huidige leveringsproblemen met de modems (volgens mij staat er een uitzendkracht 24 uur per dag modems te flashen ofzo).

Voor mij in ieder geval geen problemen en alles keurig op tijd op de aangekondige data. Ik had ook al 1 dag na het opsturen ongevraagd de bevestiging van de voucher in de mailbox.

[ Voor 4% gewijzigd door he3763 op 31-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:35:
[...]

Ik zit 1,7 km van de centrale af. En ik haal 1500 k/s. En over de snelheid nisk te klagen. Upload ook prima. Maar ik heb liever een wat lagere snelheid en minder klapperen. de problemen zijn minimaal, maar wel irritant. Echt gene wifi op te zetten met dat hikken. Klapt er om de zoveel tijd uit.
Maar ik zou SL niet kwijt willen, simpelweg omdat ik die klachten wel voor lief neem als hetme 50e per maand scheelt in vergelijking met Planet + KPN telefoonrekening. Maar als iemand een oplossing voor het klapperen weet laat het me weten.
welk type abbonnement had je dan aangevraagd?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hmmm... volgens mij ben ik er achter hoe je de juiste modem kunt kiezen :)

Wireless/Ethernet/VOIP modem -> Zyxel
Wireless/Ethernet/VOIP/USB modem + USB adapter -> Speedtouch

Volgens mij klopt deze theorie, toch? :)
De Zyxel heeft geen USB adapter en de Speedtouch wel...

Zijn die twee modems nou 11Mbit wireless? Niet echt state-of-the-art toch? Snelheid van 54Mbit wireless is er toch al een tijdje...

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 31-01-2007 21:19 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:40:
[...]

zal je ws niet helpen
want hetzelfde deed ik ook toen ik bericht kreeg van kpn dat de lijn op dood ging, ik heb direct de HD gebeld
en kreeg de mededeling........... we kunnen niet eerder een inlogcode opsturen dan wanneer de lijn compleet is overgegeven van KPN naar ons.........een goedeniddag........... :(
maar inmiddels zit ik dus inderdaad zonder mn telefoon [ waar ben ik aan begonnen] en heb taal noch teken van SL gehad
Ik heb vandaag mijn inlogcodes gekregen, 2 dagen dus zonder telefoon gezeten maar natuurlijk werkt het nog niet :( Ik kan oproepen ontvangen maar ik kan niet uit bellen, ik krijg dan een toon dat de lijn niet bestaat (volgens mij). Ik gok het er op dat nog niet alles helemaal geactiveerd is maar inmiddels is er wel al geld afgeschreven voor het abbo, ik wil dus nu kunnen bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben net verhuist, dus ik moet ook weer aan het Internet. Ik had Speedlinq, en wil het nu weer, denk ik. Ik heb alleen geen KPN lijn/aansluiting. Op de website staat dat je dan 44 euro (eenmalig moet betalen), maar zijn er dan ook nog verdere kosten per maand? Iemand die me dat kan vertellen? Speedlinq doet nu al 7 dagen over dat antwoord namelijk.

Ten tweede vroeg ik me af of ISP het aantal verbindingen cappen oid. Ik merkte namelijk dat als ik flink aan het leechen was met utorrent dat mijn vriendje lag in WoW had. Kan dat door de provider komen, of eerder aan de verbinding/installatie/apparatuur?
Momenteel hijacken we (met toestemming!) wireless de Wannadoo (20mbit) lijn van de buren, maar als ik wat leech gaat WoW in de lag :(

ps: en hoe verschillen de netwerken zich onderling? maakt het veel uit (per regio?)

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 31-01-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Laatst online: 25-10 16:21
Als jij download gaat al het andere langzamer, dus dat ligt niet aan het aantal verbindingen, jij gebruikt een deel van de lijn dus je vriendje heeft een kleiner deel over.

Volgens mij heb je bij de speedlinq abbo's nog ongeveer €9.50 extra kosten voor de kpn lijn, bij de 20mbit varianten zit dit in de prijs.

Hoe lang duurt het normaal voordat je online bent als de kpn monteur de lijn gecontroleerd heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door SavageNL op 31-01-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageNL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:17:
Hoe lang duurt het normaal voordat je online bent als de kpn monteur de lijn gecontroleerd heeft?
0-3 dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Huidige ervaringen:
  • half november Comfort 20/1 (KPN) aangevraagd
  • 15-12 modem ontvangen (716) en brief dat wegens KPN de oplevering vertraagd is.
  • 19-12 lijn opgeleverd
  • rond 23-12 bellen aangevraagd
  • 24-1 brief van kpn dat mijn abbo is opgezegd en dat deze op 26-1 offline gaat
  • 26-1 geen telefoon meer. Speedlinq gebeld dat ik nog geen inloggegevens heb gekregen voor het bellen-pakket. Helpdesk gaf aan dat de wachttijd langer dan 15 minuten is en geeft de optie om een bericht achter te laten zodat je wordt teruggebeld. Bericht achtergelaten met 06-nummer
  • 26-1 's avonds 2e poging om Speedlinq te bellen. Na 7 minuten geholpen: ze krijgen pas op de afsluitdag van KPN te horen dat de lijn vrij is. 1-2 werkdagen later krijg je de inlog-gegevens van ze.
  • 27-1 teruggebeld door Speedlinq over mijn bellen vraag (dat is netjes....niet verwacht na al die verhalen hier :*) )
  • 29-1 (weekend tussen) gegevens ontvangen en bellen werkt binnen 10 minuten.
Openstaande punten:
  • Downloadsnelheid 20/1 verbinding wel aan de lage kant. Wordt als 12/1 op de modem aangegeven. Voor een 12/1 verbinding wel een redelijke verbinding trouwens. Hier wordt door KPN naar gekeken (zegt SL). Afstand tot centrale wordt op gemiddeld 1625 meter geschat.
  • Klapperende verbinding; meerdere malen per dag wordt de connectie verbroken. Reden om dit topic te blijven volgen....
Eigenlijk weinig klachten hier over de werkwijze van Speedlinq. Wie verwacht er nou top-of-the-bill support als je qua internetverbinding ver onder het gemiddelde tarief van de overige aanbieders zit?? Heb hiervoor ook Chello gehad.....daar wil ik mijn verdere leven geen woorden meer aan vuil maken :X

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:27

gex

De gekste

Het is misschien vergezocht, maar ik heb ook speedlinq aangevraagd (ingangsdatum 19-02), en sinds gisteren klapt telkens mijn planet! internet verbinding er uit, voorheen nooit last van gehad, kan dit iets met het testen van de lijn of zo te maken hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik overweeg om de X-tra compleet 20000 (BBNED) te nemen. Maar ik wil m'n KPN niet opgeven, vanwege de zekerheid van een vaste lijn. Nu kun je tijdens het aanmelden opgeven dat je je eigen nummer wilt behouden (dus: een nieuw Speedlinq nummer krijgen, zie hieronder):
Afbeeldingslocatie: http://donja.fol.nl/Speedlinq.jpg

Wat ik me nu afvraag is hoeveel ik ga betalen als Speedlinq niet de non-linesharing fee moet afdragen aan KPN (want ik blijf €9,97 belbudget betalen aan KPN). De aanbieding is hier niet duidelijk over. Wel staat er in de actievoorwaarden:
2.4 X-tra 20000 COMPLEET Abonnement bestaat uit ADSL met de maximale snelheid van 20000/1024 Kbps en Speedlinq Bellen. Speedlinq factureert per maand €15,50 voor het ADSL, €4,95 voor Speedlinq Bellen en, indien de Klant zijn KPN abonnement opzegt, tevens €9,50 toeslag voor het gebruik van de telefoonlijn conform artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden ADSL.
Dus het lijkt of je voor €20,45 (zonder actie) klaar bent. En misschien met actie nog goedkoper.
Toen ik hierover de helpdesk belde was het antwoord dat de actie alleen geldt bij het opgeven van je eigen nummer, en als je dat niet doet betaal je dezelfde prijs.
Ik kan dat nauwelijks geloven gezien bovenstaande actievoorwaarden.
Heeft hier iemand ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Wortelstok op 01-02-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat?! Dan zou 20000 compleet 5 euro goedkoper zijn dan 6 mbit! Dat kan toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Klik eens op 'aanvragen'. Dat kan zonder daadwerkelijk Speedlinq aan te vragen. Maar dan zie je op de laatste pagina direct welke maandelijkse kosten er in rekening worden gebracht. Leg dat naast de actiekortingen, dan weet je precies wat het per maand gaat kosten. Ook zie je wat je éénmalig moet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Zoals ik het begrijp heb je dan inderdaad die €9,50 niet bij speedlinq. Bij mij is op dit moment ook nog alleen maar €15 voor het internet en €5 voor het bellen afgeschreven (afgeronde bedragen) en daar zal nu wel €9,50 bij komen.

Je kan dus je KPN lijn houden en dan volgens mij die €9,50 niet aan speedlinq betalen. Houd er wel rekening mee dat het bulbudget abonnement is afgeschaft bij KPN en dat er nu alleen nog een belbasis abonnement is van €18 in de maand. Dit gaat in per 1 februari (vandaag dus). Bron.

Het 20Mbit abonnement is goedkoper dan het 6Mbit abbo, lijkt onlogisch maar ik denk dat KPN zo de deur open wil zetten voor TV via ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dus door die afschaffing van het KPN Belbudget abonnement is het goedkoper om de telefoonlijn bij Speedlinq onder te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 20:05

rick77

... get to the point!

Ik zie dat dus echt nergens staan, sterker nog: KPN biedt het nog steeds aan: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Houd er wel rekening mee dat het bulbudget abonnement is afgeschaft bij KPN en dat er nu alleen nog een belbasis abonnement is van €18 in de maand.
Klopt niet! Belbudget blijft bestaan.

Reply op een mail aan KPN klantenservice (17 jan):
Naar aanleiding van uw vraag over BudgetBellen kunnen wij u als volgt informeren: Het BudgetBellen abonnement blijft ook na de nieuwe abonnementstructuur bestaan.
Echter, ze communiceren er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... uit het zelfde artikel wat s_schimmel als bron gebruikt:
Bellen voor vast bedrag wordt standaard:
KPN informeert haar klanten vanaf 22 november over de nieuwe abonnementen. Dat betekent dat zij persoonlijk per brief op de hoogte gesteld worden. Voor degenen die via een alternatieve (Carrier Pre Select) aanbieder bellen, verandert er niets en zij krijgen dus geen bericht. Dat geldt ook voor klanten met een Belbudget abonnement van € 9,67 dat in de huidige vorm blijft bestaan.
Zoals ik het lees blijft het abonnement Belbudget dus wel bestaan en blijft het gewoon € 9,67 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

SavageNL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:17:
Volgens mij heb je bij de speedlinq abbo's nog ongeveer €9.50 extra kosten voor de kpn lijn, bij de 20mbit varianten zit dit in de prijs.
No offence, maar iemand die iets meer zekerheid heeft hierover? Ik wilde een 4mbit abo hebben van 9,95, maar als daar nog 9,95 per maand bij komt voor de lijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
No offence, maar iemand die iets meer zekerheid heeft hierover? Ik wilde een 4mbit abo hebben van 9,95, maar als daar nog 9,95 per maand bij komt voor de lijn...
Ja natuurlijk. Je hebt minimaal belbudget nodig voor ADSL, behalve als Speedlinq die lijn overneemt (alleen bij de 20Mb aanbieding dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wortelstok schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:54:
Ja natuurlijk. Je hebt minimaal belbudget nodig voor ADSL, behalve als Speedlinq die lijn overneemt (alleen bij de 20Mb aanbieding dus)
Alleen bij een 20Mbit abonnement? Weet je dat zeker? Want wanneer ik een 6Mbit abonnement aanvraag (hoogst mogelijk in mijn regio), dan staat er toch echt de mogelijkheid tussen om Speedlinq mijn telefoonlijn te laten overnemen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/830f9fd021997efd9a80ad3af7f871d0/full.jpg

Kan iemand dit met een 6Mbit abonnement bevestigen of ontkrachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ja maar dan moet je 9,50 extra betalen per maand. En ook overname kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Han schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Klik eens op 'aanvragen'. Dat kan zonder daadwerkelijk Speedlinq aan te vragen. Maar dan zie je op de laatste pagina direct welke maandelijkse kosten er in rekening worden gebracht. Leg dat naast de actiekortingen, dan weet je precies wat het per maand gaat kosten. Ook zie je wat je éénmalig moet betalen :)
Afbeeldingslocatie: http://donja.fol.nl/Kostenoverzicht.jpg
:) :)
Heb ik dus maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik baal gigantisch dat ik niet in een ADSL2 gebied zit. Dan ging ik ook voor het 20Mbit abonnement, dat is in verhouding veel goedkoper. Het dorp naast ons (5 km) heeft wel ADSL2. Kan ik ergens een overzicht zien van het dekkingsgebied van ADSL2? En wat er op de planning staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Han schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:08:
[...]

Alleen bij een 20Mbit abonnement? Weet je dat zeker? Want wanneer ik een 6Mbit abonnement aanvraag (hoogst mogelijk in mijn regio), dan staat er toch echt de mogelijkheid tussen om Speedlinq mijn telefoonlijn te laten overnemen.

[afbeelding]

Kan iemand dit met een 6Mbit abonnement bevestigen of ontkrachten? :)
Ja, dat kan. Dan neem je dus Bellen zoals bijv. All-in 6016 bellen. Dan neemt Speedlinq je nummer over en bel je via hen. Telefoon op modem aansluiten dan. Qua kosten is het 4,95 voor de beldienst, 9,50 voor kale koper van KPN en wat je dan natuurlijk verbelt. Die kale koper is bij de 20Mb wel inbegrepen (lees: die komt er niet meer bij) maar bij de 6Mb komt die er dus wel apart bij. Staat ook hier http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php maar wel in verdekte termen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... dan is een 20Mbit abonnement wel heel aantrekkelijk als ook nog eens de kosten van KPN vervallen. Hoe kom ik er achter wanneer er bij ons in het dorp ADSL2 komt? Want anders wacht ik nog even met bestellen van Speedlinq en ga ik direct voor het 20Mbit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Want anders wacht ik nog even met bestellen van Speedlinq en ga ik direct voor het 20Mbit abonnement.
Je hoeft niet te wachten. Volgens de voorwaarden mag je overschakelen naar een "hoger" abonnement tegen dezelfde prijs als bij het afsluiten van je huidige abo. (Dan gaat wel opnieuw een jaar-contract periode in).
Eerder in dit forum staat wel een post van iemand bij wie het vanaf een 6Mb+bellen abo niet gelukt is, blijkbaar is dat al te "hoog" (in de zin van, dat Speedlinq er meer aan verdient dan aan een 20Mb). Dus je zou een 4Mb moeten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 01-02-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier heb ik alles op 1 Jan aangevraagt en nu werkt alles al.
De opleverdatum zou 26 Feb 2007 zijn.-)))

Modem had ik al na 1 week in huis en xs4all hebben ze zo van de lijn gegooid.

Perfect zo.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:59:
Hmmm... volgens mij ben ik er achter hoe je de juiste modem kunt kiezen :)

Wireless/Ethernet/VOIP modem -> Zyxel
Wireless/Ethernet/VOIP/USB modem + USB adapter -> Speedtouch

Volgens mij klopt deze theorie, toch? :)
De Zyxel heeft geen USB adapter en de Speedtouch wel...

Zijn die twee modems nou 11Mbit wireless? Niet echt state-of-the-art toch? Snelheid van 54Mbit wireless is er toch al een tijdje...
Ik heb geen usb adapter etc, maar toch Speedtouch , helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:18:
Ik heb geen usb adapter etc, maar toch Speedtouch , helaas :)
Ik heb het over de modems met wireless. Is die van jou ook wireless, maar zonder USB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Ik heb het over de modems met wireless. Is die van jou ook wireless, maar zonder USB? :)
Yep. gewoon Wireless aangevraagd en krijg je die gare Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Wortelstok schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:51:
[...]

Je hoeft niet te wachten. Volgens de voorwaarden mag je overschakelen naar een "hoger" abonnement tegen dezelfde prijs als bij het afsluiten van je huidige abo. (Dan gaat wel opnieuw een jaar-contract periode in).
Eerder in dit forum staat wel een post van iemand bij wie het vanaf een 6Mb+bellen abo niet gelukt is, blijkbaar is dat al te "hoog" (in de zin van, dat Speedlinq er meer aan verdient dan aan een 20Mb). Dus je zou een 4Mb moeten nemen.
Dat was mijn post. Ik kan je vertellen dat je via BabyXL sowieso niet kan upgraden de eerste 10 maanden. Ongeacht waar vanaf en waar heen en tegen welke prijs. Dat kreeg ik zowel per mail als via de helpdesk te horen. Dus als iemand het toch wil proberen dan 'be my guest' maar bij deze alvast de waarschuwing ;-) Dat verhaaltje op de site klopt dus niet helemaal. Verder werkt Speedlinq hier prima. Die upgrade was leuk geweest maar zeker niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Vanaf vandaag een nieuwe actie: Speedlinq All-in 2048 voor €4,95 p/m :)
Naast dat is het ook mogelijk digitale TV (digitenne) te bestellen bij Speedlinq of in een Compleet pakket, maar dat later :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
KPN weet ook niet wat ze willen. Ze hadden in december 2006 al brieven gestuurd aan een aantal abonnees dat het belbudget eruit ging. Als het blijft bestaan maakt het dus niet uit welk abonnement je neemt. Behalve voor je gesprekskosten natuurlijk.

Digitenne via Speedlinq? Is dat niet Mine van KPN, tv via ADSL? Ik zie dat niet staan bij breedbandwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Hoi

ik heb sinds vandaag ook speedlinq, het verliep allemaal erg goed.. maar ik heb een paar dingetjes:

- ik heb een wireless router gekregen terwijl ik multi-pc heb besteld, ik moest hiervoor 119 betalen.. ik kan nergens vinden of deze prijs van de wireless is of van de multipc is.. als het van mutlipc is heb ik natuurlijk gelukt gehad.. weet iemand dit?

- ik kan ook niet meer naar www.speedlinq.nl, ik heb hem door iemand anders laten pingen en via het ipadres kan ik wel op de site.. maar dit is behoorlijk irritant.. weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
rutgerprins schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:40:
Hoi

ik heb sinds vandaag ook speedlinq, het verliep allemaal erg goed.. maar ik heb een paar dingetjes:

- ik heb een wireless router gekregen terwijl ik multi-pc heb besteld, ik moest hiervoor 119 betalen.. ik kan nergens vinden of deze prijs van de wireless is of van de multipc is.. als het van mutlipc is heb ik natuurlijk gelukt gehad.. weet iemand dit?

- ik kan ook niet meer naar www.speedlinq.nl, ik heb hem door iemand anders laten pingen en via het ipadres kan ik wel op de site.. maar dit is behoorlijk irritant.. weet iemand wat dit kan zijn?
DNS??

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rutgerprins schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:40:
Hoi

onderaan deze pagina staan de modemprijzen voor korting. 119 is voor de ethernet zonder wifi, dus je hebt geluk gehad.
een probleem met de toegewezen DNS, wat hierboven genoemd wordt. Eerder in dit topic instellingen die je handmatig in kan vullen. Hier staan ook de adressen van de DNS servers bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even update
ik heb vandaag mn inlogcode's gekregen om te bellen

tig keer opnieuw geinstalleerd en .................joepie het werkt

nu toch nog even de andere probleempjes zien op te lossen of opgelost te krijgen [ wegvallen van verbinding] en dan maar eens kijken of ik beter af ben met een 20000 abbo[all-in via kpn]

maar eerst zien dat ik mn geld van de voucher terug krijg

word vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
Mc.Boldy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:12:
Huidige ervaringen:
  • half november Comfort 20/1 (KPN) aangevraagd
  • 15-12 modem ontvangen (716) en brief dat wegens KPN de oplevering vertraagd is.
  • 19-12 lijn opgeleverd
  • rond 23-12 bellen aangevraagd
  • 24-1 brief van kpn dat mijn abbo is opgezegd en dat deze op 26-1 offline gaat
  • 26-1 geen telefoon meer. Speedlinq gebeld dat ik nog geen inloggegevens heb gekregen voor het bellen-pakket. Helpdesk gaf aan dat de wachttijd langer dan 15 minuten is en geeft de optie om een bericht achter te laten zodat je wordt teruggebeld. Bericht achtergelaten met 06-nummer
  • 26-1 's avonds 2e poging om Speedlinq te bellen. Na 7 minuten geholpen: ze krijgen pas op de afsluitdag van KPN te horen dat de lijn vrij is. 1-2 werkdagen later krijg je de inlog-gegevens van ze.
  • 27-1 teruggebeld door Speedlinq over mijn bellen vraag (dat is netjes....niet verwacht na al die verhalen hier :*) )
  • 29-1 (weekend tussen) gegevens ontvangen en bellen werkt binnen 10 minuten.
Openstaande punten:
  • Downloadsnelheid 20/1 verbinding wel aan de lage kant. Wordt als 12/1 op de modem aangegeven. Voor een 12/1 verbinding wel een redelijke verbinding trouwens. Hier wordt door KPN naar gekeken (zegt SL). Afstand tot centrale wordt op gemiddeld 1625 meter geschat.
  • Klapperende verbinding; meerdere malen per dag wordt de connectie verbroken. Reden om dit topic te blijven volgen....
Eigenlijk weinig klachten hier over de werkwijze van Speedlinq. Wie verwacht er nou top-of-the-bill support als je qua internetverbinding ver onder het gemiddelde tarief van de overige aanbieders zit?? Heb hiervoor ook Chello gehad.....daar wil ik mijn verdere leven geen woorden meer aan vuil maken :X
Ehmzz... bij jou wel bereid om de KPN in te schakelen? Ik word hier steeds afgepoeierd met lullige kutsmoezen of de verbinding met de HD wordt verbroken. Het kookpunt is bij mij eigenlijk bereikt.

Kan niet normaal downloaden/msn'en/VOIP-bellen (lang leve mijn oude KPN ISDN aansluiting)/streaming video kijken zonder dat mijn modem om de 20 minuten herinitialiseert.

So tell me your little secret how to convince those silly bitches 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:59:
[...]

Yep. gewoon Wireless aangevraagd en krijg je die gare Speedtouch.
ik had multi aangevraagd en kreeg ook wireless maar wel met usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik vraag me namelijk af of ik kan zien wanneer ADSL2 in mijn dorp beschikbaar wordt. Kan ik dat ergens terugvinden? De sites die ik vind via Google zijn van het jaar 2002/2003, niet echt up-to-date. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
thestiffmeister schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:47:
[...]
Kan niet normaal downloaden/msn'en/VOIP-bellen (lang leve mijn oude KPN ISDN aansluiting)/streaming video kijken zonder dat mijn modem om de 20 minuten herinitialiseert.
Heb je al ADSL2 geprobeerd ipv ADSL2+ ? Heb je je Target Noise Margin al omhoog geschroefd? Dit kan met deze tool, en hielp bij mij aardig. Mijn lijn is nu zo'n 50 uur achter elkaar op. Het moet natuurlijk nog stabieler kunnen, dus wil ik ook nog de oude 5.x firmware proberen in m'n Speedtouch. Of een Zyxel modem proberen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 08:00

dollyking

duck tape

O.K, ik heb inmiddels een DSL signaal op de lijn, maar mijn modem nog niet ontvangen.
tot die tijd wilde ik graag mijn oude modem (als mogelijk) gebruiken en eventueel als reserve bewaren.
het gaat om een E-tech Wireless ADSL 2+ Modem router Annex A
Model:ADWG03 met software versie 3.6.0C/5.02.0x (meest recente) +nwste bootloader.

ik heb een X-tra 8192 + Bellen abo via BBNed afgesloten.
ik heb de settings ingevoerd in mijn modem;Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35. maar nog geen bitje kunnen ontvangen.

weet iemand of deze modem überhaupt wel kan en welke naar welke instellingen nog moet kijken?
bellen en voip kan natuurlijk niet met deze modem.
anders wachten we nog een weekje, en gaat deze modem naar het museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:04:
[...]
Juist, en ik krijg het dus niet voor elkaar. Ik gebruik het volgende:
- KPN Chicago 700 dect centrale
- 3x Siemens 4000 Classic
[afbeelding]
+ 1x Siemens 4000 Comfort
[afbeelding]

De dect telefoons hebben voorheen altijd het nummer laten zien. De Chicago heeft in de specs staan dat ie ook nummerweergave ondersteund. Voordat ik voip kreeg kon ik met de comfort telefoon de instellingen aanpassen in de dect centrale ( toen nog siemens isdn ding). Nu lukt dat niet meer. Iemand een oplossing?
Gebruik je een huiscentrale o.i.d.? Dat wil weleens problemen geven.

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:18
Afbeeldingslocatie: http://server.sanderverkerk.nl/dmt20070130_1651.png

Mijn verbinding klapt er soms snachts nog wel is uit, hoe zijn de waardes op dit plaatje ?

Heb de 6mbit + bellen van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

12 jan: Digitale aanvraag gedaan.
12 jan: E-mail bevestiging van aanvraag.
15 jan: E-mail met factuur (modem kosten).
15 jan: Modem kosten zijn van de rekening afgeschreven.
16 jan: Actiebon ingevuld en gefaxt
16 jan: Ontvangstbevestiging op site ingevuld
27 jan: Welkoms brief met inloggegevens (opleverdatum 12-02-2007)
02 feb: Modem ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Laatst online: 25-10 16:21
Tot nu toe:

9 jan: Aanvraag gedaan (online)
14 jan:Modemgeld afgeschreven
28 jan:Gebeld door kpn voor afspraak lijncheck op 8 februari
1 feb: Welkomstbrief gevonden (vanaf die dag konden we de post pas checken)
8 feb: Opleverdatum volgens brief, nog geen modem ontvangen

[ Voor 60% gewijzigd door SavageNL op 02-02-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB : Kan je ook enig uitleg geven over dat tooltje? Hoe heb je de marge omhoog gezet?
Mijn duits is nieterg best en metengels kom ik er ook niet uit.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-10 20:25

McMiGHtY

- burp -

Nou hier ging het dus compleet mis.

Overgestapt van Demon naar Speedlinq, modem kosten werden keurig netjes afgeschreven en daarna bleef het stil. Tot vandaag. Het bleek niet meer mogelijk om te internetten. Gebeld met Demon "Ja u bent afgesloten".
Gebeld met SL, bleek er wat fout gegaan te zijn, en bestelling liep nog wel, maar was blijven hangen op het modem. Deze was nog niet opgestuurd en ze konden me dus ook nog geen inloggegevens vertellen.

Al met al ga ik nu een paar dagen zonder internet zitten :(

Goed geregeld bij SL, aangezien ze ook de inloggegevens niet konden zien of doorsturen, een modem is nog wel aan te komen, maar zonder inloggegevens kom je natuurlijk nergens.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10 09:26
Ik heb speedlinq aangevraagt en het is 9 Feb gereed. Gister dus het modem binnengekregen. in een woord : k*t modem. Ik heb een Copperjet 16XX oid( wit met oranje kastje ). VoiP modem . ten eerste het modem ondersteunt dus alleen een cross kabel. Na heel wat gedoe met kabels etc eindelijk het ding aan de praat gekregen.

Maar eenmaal na het instellen van het modem ging die rebooten en kreeg ik geen ip adres meer van het modem. Ik probeer dus handmatig een ip adres in te voeren alleen dat heeft ook geen nut. Het modem zelf heeft helaas geen reset knop oid ( hoe komen ze der op -_- ). Heeft iemand nog suggesties om dit probleem op te lossen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem resetten door erop in te loggen of door simpelweg de kabel uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10 09:26
helaas werkt het bovenstaande niet. hij wil gewoon niet meer een IP geven. Ik las zonet iets over een tooltje voor op de pc die ga ik later wel proberen zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:15:
RichieB : Kan je ook enig uitleg geven over dat tooltje? Hoe heb je de marge omhoog gezet?
Mijn duits is nieterg best en metengels kom ik er ook niet uit.
De DMT tool is in dit topic en elders uitgebreid beschreven. Een korte handleiding voor de engelse versie:
  1. zet in het Special menu onder "Misc. Options" een vinkje bij "unlock experimental area"
  2. je hebt nu een 4e tabblad genaamd "modemoptions", zet daar de ADSL standaard op "ADSL2"
  3. zet het vinkje "default SNRM" uit
  4. je kan nu met de schuifknop je Noisemargin instellen: hoe hoger, hoe langzamer je download snelheid, maar hoe stabieler je lijn
  5. doe nu een "DSL Resync" als dat niet al automatisch is gedaan
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
VerkerkSander schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:10:
[afbeelding]
Mijn verbinding klapt er soms snachts nog wel is uit, hoe zijn de waardes op dit plaatje ?

Heb de 6mbit + bellen van BBned.
Dat is raar. Met een SNRM van 12 dB moet je toch een stabiele lijn hebben. Ik heb ergens gelezen dat de lijnsync wegvalt bij 5 dB. Zelf zit ik nu op 6 dB met een training van 8864 kbit/s. Niet slecht voor een 20mbit abbo. :(

Netjes trouwens dat jij 8 mbit/s traint als je een 6mbit abbo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:38:
[...]

Dat is raar. Met een SNRM van 12 dB moet je toch een stabiele lijn hebben. Ik heb ergens gelezen dat de lijnsync wegvalt bij 5 dB. Zelf zit ik nu op 6 dB met een training van 8864 kbit/s. Niet slecht voor een 20mbit abbo. :(

Hier valt ie ook om de 20 minuten even 40 seconden weg :( Beetje huiverig voor dat proggie, maar zal eraan moeten geloven denk ik.

Ook check ik nog weleens een pop box bij kpnplanet (internetplusbellen). Maar dat is nauwelijke bereikbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
RichieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:38:
[...]

Ben op dit moment 1 dag en 15 uur online.
Haal nu met die 8mbit 840 gem kb (via newsleecher op 2 betaalde servers)

Zou met 8mbit toch 1000kb moeten halen :(

Zou volgende week is mijn marge in het DMT tool omhoog en omlaag doen kijken ofdat er iets verschilt... heb liever een 800 verbinding ofzo en dat hij super stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
VerkerkSander schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:58:
[...]

Ben op dit moment 1 dag en 15 uur online.
Haal nu met die 8mbit 840 gem kb (via newsleecher op 2 betaalde servers)

Zou met 8mbit toch 1000kb moeten halen :(

Zou volgende week is mijn marge in het DMT tool omhoog en omlaag doen kijken ofdat er iets verschilt... heb liever een 800 verbinding ofzo en dat hij super stabiel is.
Je hebt hier je overhead niet meegerekend. Ik hou zelf vaak deze regel aan. 8000/10 = 800kb/s
Dit geeft vaak een stuk rieeler beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
steven2 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:05:
[...]

Je hebt hier je overhead niet meegerekend. Ik hou zelf vaak deze regel aan. 8000/10 = 800kb/s
Dit geeft vaak een stuk rieeler beeld.
ow oke >:) nog wel oke dan he O-)

Ff kijken hoe mijn verbinding het houd, mocht hij er nog is uitklappen zou ik met het tooltje is gaan werken...

Voorlopig staat het nog op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McMiGHtY schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:45:
Nou hier ging het dus compleet mis.

Overgestapt van Demon naar Speedlinq, modem kosten werden keurig netjes afgeschreven en daarna bleef het stil. Tot vandaag. Het bleek niet meer mogelijk om te internetten. Gebeld met Demon "Ja u bent afgesloten".
Gebeld met SL, bleek er wat fout gegaan te zijn, en bestelling liep nog wel, maar was blijven hangen op het modem. Deze was nog niet opgestuurd en ze konden me dus ook nog geen inloggegevens vertellen.

Al met al ga ik nu een paar dagen zonder internet zitten :(

Goed geregeld bij SL, aangezien ze ook de inloggegevens niet konden zien of doorsturen, een modem is nog wel aan te komen, maar zonder inloggegevens kom je natuurlijk nergens.
Als je bbnet heb wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week verwacht ik me Voip gegevens.( Hoop Ik) Maar moet er in de speedtouch nog wat aan het dialplan gedaan worden?

Of is dit al met het CDtje geregeld. Want heb geen zin om iedere keer voor een lokaal gesprek +3115 te moeten draaien.

hoor graag van jullie

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Net even gebeld met de klantenservice over de stus van mijn aanvraag.
Er zouden problemen zijn met de capaciteit van de toeleverancier. De problemen zijn opgelost midden volgende week. Meer wist deze mevrouw mij niet te vertellen. Ik heb toch nog even doorgevraagd over mijn modem die ik zou krijgen. Dit zou een Alcatel modem worden, want deze zou op voorraad staan. Meer wist zij mij hierover ook niet te vertellen.
Met andere woorden weer wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:30:
Er zouden problemen zijn met de capaciteit van de toeleverancier. De problemen zijn opgelost midden volgende week. Meer wist deze mevrouw mij niet te vertellen. Ik heb toch nog even doorgevraagd over mijn modem die ik zou krijgen. Dit zou een Alcatel modem worden, want deze zou op voorraad staan. Meer wist zij mij hierover ook niet te vertellen.
Dat ze niets weten is niets vreemds. Zitten volgens mij nog met ouderwetse kladblokken te werken ipv pc's waar alles in staat. Alle tijd gaat naar nieuwe abbonnee's voordat die weer gauw opzeggen als ze dit allemaal lezen in deze topic. De bestaande abbonnee's zijn niet echt belangrijk meer omdat die ertoch een x aantal maanden aan vast zitten. Zit al 2 weken te wachten om te weten te komen wat voor abbo ik krijg ivm downgrade van mijn comfort 20000 omdat die snelheid niet haalbaar is voor mijn verbinding volgens KPN. Verder wordt er over mijn klachten mbt mijn speedtouch ook niet mer gesprokene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

steven2 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:30:
Wij hebben gisteren een brief gehad dat de modem eind volgende week komt en dat het abonnement dan ook pas ingaat (staat ook in de voorwaarden). Gek is dan alleen wel dat we al een factuur hebben voor diensten vanaf 25-01. Maar 's afwachten of ze dat vanzelf recht-trekken of dat we daar weer achteraan moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al met digitenne besteld?

http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php?a=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:35:
[...]

De DMT tool is in dit topic en elders uitgebreid beschreven. Een korte handleiding voor de engelse versie:
  1. zet in het Special menu onder "Misc. Options" een vinkje bij "unlock experimental area"
  2. je hebt nu een 4e tabblad genaamd "modemoptions", zet daar de ADSL standaard op "ADSL2"
  3. zet het vinkje "default SNRM" uit
  4. je kan nu met de schuifknop je Noisemargin instellen: hoe hoger, hoe langzamer je download snelheid, maar hoe stabieler je lijn
  5. doe nu een "DSL Resync" als dat niet al automatisch is gedaan
Suc6!
Wat ik ook aanvink, 4e tabbald komt helaas niet tevoorschijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het nog eens rustig stap voor stap, want bij mij werkt het op minstens 3 verschillende computers.

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/2n6x4ex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To Longone..

Graag stap voor stap ;) Ik wete ookniet wat er mis gaat haha.
Oke help help. Vragen:

1) IP nummers is IP nummer modem? Dus 198..... etc?
2) Username / Wachtoowrd is van modem (Aministrator) of van verbinding? Beide opties geprobeerd ,maar beide werken niet.
3) Dit tooltje moet altidj aanstaan / opstarten bij aanzetten pc? Of eenmalig installeren? Ik bedoel soms is desktop uit maar laptop met wifi wel aan, ook dna wil ik stabiliteit (juist dan :P )
4) welke instellingen nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Hier nog iemand die blij is dat die speedlinq heet aangevraagd (7 dec.) maar nog steeds is de adsl verbdinding niet gerealiseerd. Morgen zouden ze de opleverdatum hebben (Eindelijk).
Maar nu zit ik nog met een probleem, de ADSL gebruikersnaam van speedlinq is mij niet bekend, ik heb namelijk: "sp******@...." wat moet er achter de @ komen?
Ik heb diverse opties geprobeerd, als @speedlinq.nl @speedlinq-comfort en @speedlinq
Dit werkt allen _niet_.
maak ik gebruik van @adsl-comfort dan wordt ik netjes ontvangen op een pagina van planet met de melding dat gebruikersnaam & wachtwoord fout zijn, logisch heb daar geen account. Maar zo ben ik er zeker van dat ik niet door KPN wordt gelockt.

Weet iemand wat voor gebruikersnaam ik moet invullen op de router om er voor te zorgen dat de verbinding vrijwel direct werkt? sp[nummer]@[??] Bedankt alvast.

Hier ligt overigens alleen Bitstream van KPN, dus neem aan dat ik PPPoA moet gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door S7eph4n op 04-02-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
In het modem hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken, speedlinq gebruikt geen PPPoA. maar ETHoA. Bij het modem heb je een cd-rom gekregen. Draai de setup die daar op staat en kies de zonder bellen instellingen en je hebt meteen internet als adsl is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:55:
To Longone..

Graag stap voor stap ;) Ik wete ookniet wat er mis gaat haha.
Oke help help. Vragen:

1) IP nummers is IP nummer modem? Dus 198..... etc?
2) Username / Wachtoowrd is van modem (Aministrator) of van verbinding? Beide opties geprobeerd ,maar beide werken niet.
3) Dit tooltje moet altidj aanstaan / opstarten bij aanzetten pc? Of eenmalig installeren? Ik bedoel soms is desktop uit maar laptop met wifi wel aan, ook dna wil ik stabiliteit (juist dan :P )
4) welke instellingen nog meer?
Zo even mezelf quoten. Ja ik kan nu in dat proggie. En op ADSL2 (ipv 2+) gaat mijn download van 1400 naar 900, maar heb ik wel een SNRM van 6,5. Als dit echt werkt (dan maar wat langzamer downen) zou ik heel blij zijn. Blijft de vraag wat er gebeurt als dit proggie uitstaat(desktop uit) en m'n vriendin met wifi het modem benadert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het DMT progje kan je op 2 manieren gebuiken:
  1. Om je modem te configureren (ADSL2 ipv ADSL2PLUS, SNR etc)
  2. Om je modem te monitoren
Alleen in het 2e geval moet het tooltje constant draaien. Zelf gebruik ik het alleen voor het configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

s_schimmel schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:52:
In het modem hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken, speedlinq gebruikt geen PPPoA. maar ETHoA. Bij het modem heb je een cd-rom gekregen. Draai de setup die daar op staat en kies de zonder bellen instellingen en je hebt meteen internet als adsl is opgeleverd.
Dit lijkt me niet logisch, aangezien hier specifiek Bitstream ligt en dus gebruik moet maken van PPPoA. Overigens heb ik geen modem van hun, omdat ze "zeggen" dat de levering van de modem verlaat is en dan zouden we nogmaals een maand langer moeten wachten.Dus vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 16:45
Sinds begin januari SpeedLinq (20000 + bellen - via KPN netwerk).
De aanvraag verliep redelijk soepel. Steeds een briefje met wanneer je wat kan verwachten en zo. Alles keurig binnen de termijn opgeleverd.
Er was geen 'oude' kpnlijn beschikbaar, dus die moest apart worden geactiveerd. (De vorige bewoner had een kabel abbo en ik had geen vaste lijn.)

Enige vreemde vind ik dat ADSL en bellen apart worden behandeld. Ik had dit als een pakketje verwacht. Verbaasde me dus enigszins dat je eerst de ADSL activeert en vervolgs VOIP moet aanvragen om dit 2 dagen later aan te kunnen zetten. Was bij mijn vorige provider (Versatel) toch anders.

De verbinding is over het algemeen redelijk goed. Alleen met die zware storm deed een gedeelte het niet meer. Ik had geen www, wel e-mail, maar de telefoon deed het ook niet. De volgende dag weer wel.

Plant eens een boompje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
S7eph4n schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Dit lijkt me niet logisch, aangezien hier specifiek Bitstream ligt en dus gebruik moet maken van PPPoA. Overigens heb ik geen modem van hun, omdat ze "zeggen" dat de levering van de modem verlaat is en dan zouden we nogmaals een maand langer moeten wachten.Dus vreemd is het wel.
De instellingen vann KPN zijn volgens de website van Speedlinq:

Modem instelingen KPN:

Protocol: RFC1483 (bridged)

VPI = 0

VCI = 34

Multiplexing = LLC

HDLC framing = never

Protocol = ENET ENCAP/LLC

Dat van dat modem is wel raar, gisteren tegen mij zeiden ze dat ik een Alcatel modem zou krijgen, want deze hadden ze op op voorraad. Jij hebt je al in december aangemeld, en jij moet nog wachten op het modem. Ik heb mij pas aangemeld op 22 januari. Erg logish allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:08:
Het DMT progje kan je op 2 manieren gebuiken:
  1. Om je modem te configureren (ADSL2 ipv ADSL2PLUS, SNR etc)
  2. Om je modem te monitoren
Alleen in het 2e geval moet het tooltje constant draaien. Zelf gebruik ik het alleen voor het configureren.
okee, dus dat configureren heb ik nu gedaan (idd adsl2+ => adsl2). Dit levert wle gelijk een forse snelheid reductie op, zolang hij stabiel blijft geen problemen mee. Ik kan eigenlijk alleen de download aanpassen, upload blijft gelijk.

Net viel wel weer die wifi uit. Hoe kan dat toch he? wat stel ik verkeerd in? Hoe hebben jullie dat? Ik kan geen WPA gebruiken op deze laptop, heb dus voor WEP gekozen. Dit werkte echter met Planet prima. Viel nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:39:
[...]

De instellingen vann KPN zijn volgens de website van Speedlinq:

Modem instelingen KPN:

Protocol: RFC1483 (bridged)

VPI = 0

VCI = 34

Multiplexing = LLC

HDLC framing = never

Protocol = ENET ENCAP/LLC

Dat van dat modem is wel raar, gisteren tegen mij zeiden ze dat ik een Alcatel modem zou krijgen, want deze hadden ze op op voorraad. Jij hebt je al in december aangemeld, en jij moet nog wachten op het modem. Ik heb mij pas aangemeld op 22 januari. Erg logish allemaal :?
Noem eens iets wat wel logisch is bij SL??? De eerste week gaat alles goed want dan zijn de termijn van de 7 dagen opzegmogelijkheid nog niet voorbij. Daarna is er niets meer logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Ik heb me dus op 9 november 2006 aangemeld en ook nog steeds geen modem.

Tralalalala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:58:

Tralalalala
2005 zeg je? :+ Nee dit is niet echt leuk meer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:58:

Tralalalala
maar kun je al wel verbinding maken met speedlinq of moet je daar voor op het modem wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:33:
[...]

maar kun je al wel verbinding maken met speedlinq of moet je daar voor op het modem wachten?
ja dat is mogelijk met mijn oude modem speedtoch, maar toch werkt dit niet helemaal perfect.
Maar dit ligt aan mijn modem.

Heb adsl comfort via kpn 6mb + bellen dus.

Maarja dat bellen gaat dus zeker niet zonder voip modem.
voor de rest heb ik alles:
inloggegevens, telefonie is geactiveerd.

maar heb dus wel nu een brief ontvangen dat het modem eind volgende week geleverd wordt.
tsja dat mag ook wel na 3 maanden.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.