En? Heeft meneer inmiddels al concrete opties?
Allemaal heel leuk en aardig om een lijst op te stellen, maar inmiddels is de lijst al akelig lang geworden

Dat bevordert het koopproces meestal niet
Ik denk dat het tijd is geworden voor de TS om een aantal auto's af te gaan strepen. Ik wil daarbij het volgende adviseren:
- Stel voor jezelf vast wat je wilt besteden aan 'vaste maandlasten', ofwel: verzekering en belasting
- Bepaal vervolgens een 'vast' budget voor brandstof. Maak een schatting van het aantal kilometers dat je verwacht te gaan rijden, verdubbel dat aantal (

) en bereken zo de maximale kosten die je wilt maken hiervoor.
- Reserveer een vast bedrag voor onderhoud. Niet dat je dat altijd nodig hebt, maar dan heb je in ieder geval reserves voor als er wel een dure onderhoudsbeurt bij zit
Met deze factoren in ogenschouw genomen, kun je - naast je eigen wensen en eisen - een aantal criteria bepalen ten aanzien van het gewicht (belasting), verbruik (brandstofkosten) en oorspronkelijke nieuwprijs (verzekering). Als je die gegevens hebt afgebakend, kun je meer gericht gaan zoeken.
Ik heb nog even je TS bekeken en met je eisen voldoen veel van de genoemde auto's aan je eisen. Echter, met je criterium dat verzekering + belasting samen niet meer dan €100 mogen kosten, vallen de grotere auto's eigenlijk per definitie af (Xantia, 626, Carisma, Carina E). De overige auto's uit de lijst vormen een redelijk compleet beeld van de mogelijkheden binnen jouw (maandelijkse) budget.
Om het een en ander overzichtelijk te houden, raad ik aan om je keuze nu te beperken tot maximaal vijf potentiële kanshebbers. Kostentechnisch zijn de mogelijkheden redelijk afgebakend, dus nu mag je je persoonlijke voorkeur laten spreken. Kies een vijftal auto's waarin je zou willen rijden en ga op basis hiervan zoeken naar occassions.