| Help Khaine aan een auto. |
Mijn huidige merk. |
| Voorwoord |
Dit topic is bedoeld om een goede keuze te kunnen maken m.b.t. een vervolg-karretje. Ik rijd nu in mijn 2e "studenten-"karretje. Een 1992-er Suzuki Swift. Het is een opperbest karretje, en totaal optieloos. Dat geeft niets want het verbruik maakt een hoop goed (gemiddeld gecombineerd 1:15/1:16). Je komt met de 750 kilotjes en 55 PK toch nog aardig vooruit, en hij ziet er voor zo'n bakje nog enigsinds sportief uit. Toch vind ik het tijd voor een nieuw karretje. Ik wil iets met wat meer toekomst in zich. Graag heb ik daar natuurlijk de (objectieve) meingen van GoT-ers bij, om zo tot een aantal resultaten te komen, of auto's waar ik nooit aan zou hebben gedacht. Huidige specificaties ter vergelijking. Auto: - Suzuki Swift 1.3 GS - 750 Kilo's - 1992 gemaakt - 55 PK Maandlasten: - 11 euro / maand wegenbelasting - 32 euro / maand verzekeren (WA + beperkt casco) - 300 KM / 20 Liter benzine. - +/- 600 KM / maand |
| Eisen/wensen lijstje |
Eisen: • Budget (over enkele maanden met sparen) : +/- 2000 ~ 3000 euro. Goedkoper mag ook. • Verzekeren + wegenbelasting bij elkaar niet meer dan 100 euro . • Normale kleuren (geen pimpelpaars/olievlek/gifgroen) • Ongestyled/ongetuned. Ik hoef geen opgevoerde speeltuin met kerstdecoratie. • Klein OF middenklasse auto. Geen flying spur formaat dus. Formaat Carisma / A3 is zat. • Geen populaire racebak (golf 2/3 , civics, etc.) • Brandstof in de vorm van Benzine OF LPG G3 (let wel .. alleen G3 .. anders is de toeslag te hoog voor mijn kilometerage) Dan komen we nog bij de dingen die mogen, maar niet perse hoeven. Des te meer de potentiele kar van deze lijst iets heeft, des te beter. Wensen: • Stuurbekrachtiging • Beetje ruim (1.90 Meter moet kunnen passen) • Kwaliteit ( veel goede ervaring met Mitsubishi zelf) • Handgeschakeld • Zuinig (1:12 buiten bebouwde kom is het minimum toch echt wel) • Geen import. • Enigsinds goedkoop in onderhoud. |
| Selectie tot zover. |
• Mitsubishi Colt (nog altijd een favoriet) • Mitsubishi Carisma • Suzuki Swift • Suzuki Baleno • Renault Clio • Mazda 323(F) • Volvo 440 • Fiat punto • Toyota Carina E • Toyota Corolla • Toyota Starlet • Citroen Xantia • Mazda 626 (GLX) • Peugeot 306 • Audi 80 • Diahatsu Valera • Oude Mercedes diesel-bak Oldtimer dinges • Ford Mondeo • Opel Astra • Opel Corsa • Hyundai Lantra • Hyundai Excel • Nissan Almera • Renault Twingo |
| Waarom dit topic? |
Dit topic is niet zozeer een topic om een besluit te nemen, maar meer om jullie ervaring met auto's mee te nemen in mijn keuze. Als je daarom zelf goede ervaringen hebt met een merk, dan mag je dit altijd inbrengen. Als je zelf iets te koop hebt staan ben je ook welkom. Ga echter niet zomaar marktplaats advertentie's lopen spammen, die kan ik zelf ook vinden. Happy searching! |
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?