Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help Khaine aan een auto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NoTimeRemains schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:42:
betekent dat hij een lage betrouwbaarheid heeft of hoe ik dit interpreteren?
Right you are...

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43

NoTimeRemains

I know

dus in principe niet kopen...?

This is the Way.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik persoonlijk niet nee...

Als je van spanning houdt is er natuurlijk niks aan het handje ;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Misschien vind je het niks, een twingo is een fijne auto. Je moet niet zo'n hele oude nemen ivm interieur en rare kleuren. Maar hij is echt heel ruim en rijdt lekker.

www.casarodriguillo.com

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

D. Ninjai schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:35:
[...]

Op pagina 2 staat 'ie vrij laag in de geposte afbeelding: http://www.whatcar.com/NonCar/134555445.jpg (plek 303).
Mjah gaat dit om een oude punto uit '95 of om het model van 2005? Snap niet hoe ze kunnen zeggen van al die auto;s die pas te koop zijn, hoe betrouwbaar ze zijn :S Lijkt me toch dat je dat pas na 15 jaar kan zeggen...

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:55:
Ik heb een Mitsubishi Colt uit 97.

Hele betrouwbare auto, en ook nog een sportief en mooi uiterlijk en zeker niet traag voor een 1.3 met 75PK. Vrijwel niks kapot gegaan in 3 jaar tijd en best zuinig. Aanradertje.
Zo ene

Een van de degelijkste die je kunt krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.nippon-revolution.de/Member/Nettelbi/Nettelbi2.jpg

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ikke! schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:56:
[...]

Mjah gaat dit om een oude punto uit '95 of om het model van 2005? Snap niet hoe ze kunnen zeggen van al die auto;s die pas te koop zijn, hoe betrouwbaar ze zijn :S Lijkt me toch dat je dat pas na 15 jaar kan zeggen...
Zo is het maar net :).

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Op de 1 of andere manier viel het mij op dat er meer Corolla's op dingen als Autotrader staan, dan Colts. Ik wil wel een blijvertje eigenlijk. Als ik er nu wat voor uitgeef moet ik ook wat terug krijgen, en voor 2000 heb ik al een leuk autotje gezien met 130.000 op de teller. In het zwart met afzichtelijke wieldoppen, dus het is iig van de buitenkant geen racemonster geweest.

Dat brengt mij op de volgende vraag. Ik ben hard aan het googlen geweest naar occasion-dealers in Dordrecht, maar heb er maar een paar kunnen vinden. Ik weet dat ik een jaar of 2 terug al meer sites had van die dealers dan nu. Enig idee hoe ik daar weer aankom? Dan kan ik eens bladeren door hun occasions.

@Kev0: wat een verschrikkelijk mooie colt heb jij O+

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 07-12-2006 10:12 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Khaine schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:11:
Op de 1 of andere manier viel het mij op dat er meer Corolla's op dingen als Autotrader staan, dan Colts. Ik wil wel een blijvertje eigenlijk. Als ik er nu wat voor uitgeef moet ik ook wat terug krijgen, en voor 2000 heb ik al een leuk autotje gezien met 130.000 op de teller. In het zwart met afzichtelijke wieldoppen, dus het is iig van de buitenkant geen racemonster geweest.

Dat brengt mij op de volgende vraag. Ik ben hard aan het googlen geweest naar occasion-dealers in Dordrecht, maar heb er maar een paar kunnen vinden. Ik weet dat ik een jaar of 2 terug al meer sites had van die dealers dan nu. Enig idee hoe ik daar weer aankom? Dan kan ik eens bladeren door hun occasions.

Waarom niet gewoon bij de dealer? Grotere kans dat je een volledige onderhoudshistorie erbij krijgt...

Verwijderd

Thnx :P
het is wel niet precies mijne, had geen foto online, maar op de booskijkers en velgjes na is die vrijwel precies hetzelfde.
Ik had eens gelezen dat het een ondergewaardeerde auto was terwijl het 1 van de degelijkste auto's zou zijn die je kon krijgen. Heb helaas de bron niet, maar wat ik ervaren heb klopt het wel :P. Uiteraard is het wel altijd een beetje een kwestie van geluk/pech met auto's, ongeacht het merk. Alleen met de ene heb je wat meer kans op pech dan de andere.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

-tom-562

Oliesjeik

Op autotrack en autotrader staan ook gewoon vaak occasiondealers, anders zoek eens op goudengids.nl ofzo :p

@mikeyman, omdat (merk)dealers vaak duurder zijn

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:30:
@mikeyman, omdat (merk)dealers vaak duurder zijn
Ja, is het erg om 500 euro meer te betalen voor wat meer zekerheid?

Verwijderd

Als ik er nu wat voor uitgeef moet ik ook wat terug krijgen, en voor 2000 heb ik al een leuk autotje gezien met 130.000 op de teller. In het zwart met afzichtelijke wieldoppen, dus het is iig van de buitenkant geen racemonster geweest.
Het uitzicht van een auto moet je niet al te veel belang aan hechten, ikzelf reed met een Hyundai Pony die er echt uitzag gelijk het prototype ouwe-peten-bak (grijsmetalisé, zetelhoezen in een ander grijs met lelijke groene streepjes, 5 deurs én zelfs geen wieldoppen meer) en mijn zus rijdt momenteel met een Peugeot 306 die er vanbuiten ook gewoon uitziet (geen aluvelgen, donkerblauw).
Ik kan je zeggen dat als die 2 in tweedehands zouden gegaan zijn dat het enkel miseriebakken gaan zijn, ik zat vaker in het rood te rijden dan eronder (+ onderhouden als het ons paste, laatste 3 jaar zelfs enkel rap lichten afstellen en naar de keuring, geen oliewissel of iets), en bij mijn zus is het al bijna even erg (buiten het feit dat zij het dan nog nodig vindt om af en toe een borduur te raken)

edit; borduur is die trap van 10cm tussen de straat en het voetpad

Verder heeft dat niets met naam waarmaken te zien, 90% van de belgen rijdt 140 op de autostrade, ik ook. Alleen betekent dat in zo'n auto'tje wél dat hij door de 5000 toeren moet gaan om dat te kunnen aanhouden (en aangezien ik per km betaal, moet ik mij van verbruik toch niets aantrekken. Of ik nu 8 of 15 liter verbruik, mij kost het evenveel).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 10:48 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:38:Het uitzicht van een auto moet je niet al te veel belang aan hechten, ikzelf reed met een Hyundai Pony die er echt uitzag gelijk het prototype ouwe-peten-bak (grijsmetalisé, zetelhoezen in een ander grijs met lelijke groene streepjes, 5 deurs én zelfs geen wieldoppen meer) en mijn zus rijdt momenteel met een Peugeot 306 die er vanbuiten ook gewoon uitziet (geen aluvelgen, donkerblauw).
Ik kan je zeggen dat als die 2 in tweedehands zouden gegaan zijn dat het enkel miseriebakken gaan zijn, ik zat vaker in het rood te rijden dan eronder (+ onderhouden als het ons paste, laatste 3 jaar zelfs enkel rap lichten afstellen en naar de keuring, geen oliewissel of iets), en bij mijn zus is het al bijna even erg (buiten het feit dat zij het dan nog nodig vindt om af en toe een borduur te raken)
Je maakt je naam wel weer waar, Athmozz.
Dit verhaal pas echt heerlijk bij het beeld dat de meeste GoTters ondertussen hebben van je...
offtopic:
WTF is een borduur?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:32:
[...]

Ja, is het erg om 500 euro meer te betalen voor wat meer zekerheid?
Als je student bent, ja, en zeker met de budgetten waarover hier gepraat wordt, is 500 euro vrij veel

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:19:
[...]

Als je student bent, ja, en zeker met de budgetten waarover hier gepraat wordt, is 500 euro vrij veel
Als je student bent zit je nog minder te wachten op verrassingen, lijkt me...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alsof je met een auto van 2.5k van een dealer geen verassingen kunt verwachten ;) Ik heb al verhalen genoeg gehoord dat dealers zulke auto's dermate goedkoop vinden dat ze er 0,0 garantie en nazorg aan besteden. Dan kun je nog beter bij een autohandelaar terecht komen misschien, of particulier een dealer onderhouden auto kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:47:
Alsof je met een auto van 2.5k van een dealer geen verassingen kunt verwachten ;) Ik heb al verhalen genoeg gehoord dat dealers zulke auto's dermate goedkoop vinden dat ze er 0,0 garantie en nazorg aan besteden. Dan kun je nog beter bij een autohandelaar terecht komen misschien, of particulier een dealer onderhouden auto kopen.
Kwestie van een goede dealer zoeken...

Ik heb 3k betaald voor mijn auto en gewoon een halfjaar garantie en volledige onderhoudshistorie uitgedraaid gekregen...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tja of kwestie van meteen een goeie auto uitzoeken. Als je een beetje handig bent, of iemand meeneemt die verstand heeft van auto's is het geen probleem om bij een particulier/occasiondealer te kopen.

Vaak bu'j te bang!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ik heb het voordeel dat ik een zwager heb die autofanaat is, en z'n beide broers zitten in de monteurs-wereld. Ik kan hem ten alle tijden meenemen voor proefritten, onderzoek of keuring van een auto. Dat scheelt mij al wat minder kopzorgen. Hij weet iig een hele boel, dus als we een auto onderzoeken/bekijken gaan, gaatie tot zover altijd mee.

Verder ben ik nu druk aan het kijken voor Corolla's en me verdiepen in die dingen. Binnenkort ook maar eens op corolla-forum aan gaan melden trouwens.

Iemand anders nog tips over garage's in Dordrecht, EN/OF auto's die niet in het lijstje in mijn openingspost staan? Ik hoor het graag!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je een Corolla zoekt (heb dat zelf niet zo slim aangepakt): ga dan voor een GXI of GTSI uitvoering. Dat zijn de luxere series.

Check deze bijvoorbeeld, bijna te goed om waar te zijn? http://www.marktplaats.nl...3D%253D%26df%3D1%26fta%3D

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:23:
Als je een Corolla zoekt (heb dat zelf niet zo slim aangepakt): ga dan voor een GXI of GTSI uitvoering. Dat zijn de luxere series.
Enlighten us !

Waarom niet? Had je dezelfde eisen als mij? Ander verwachtingspatroon?

Verwijderd

Nissan Micra

Voordelen die ik eraan heb
  1. 11 euro wegen belasting of iets in die richting verdomde goedkoop vergeleken met mijn vorige auto dat was 48 euro of zo
  2. Laag in verbruik (op mijn rit van Weert naar Groningen deed ik gemiddeld 1:19 met constant 100-110km/h)
  3. Automaat, sommige zeggen dat het minder zuinig rijd, maar in de bebouwde kom rijd ik 1:16-1:16,5 (berekend op 1 tank/km)
  4. Betrouwbaar (140K op de teller, en alleen de APK gehad, nog geen enkele zware ingreep nodig gehad buiten het verversen van vloeistoffen)
  5. Lekker rijdend (Ondanks de top van maximaal 130Km/h rijd je lekker rustig, ik rijd meestal 100-110Km/h)
  6. Goedkoop in aanschaf (1000-2000 euro moet je er 1 vinden)

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, ik had op zich wel wat vooronderzoek gedaan, maar achteraf had ik graag iets meer luxe gehad. Daar betaal je nml niet of nauwelijks voor als je de auto aanschaft aangezien bij een 2e hands auto leeftijd, km-stand en staat van onderhoud (zowel motorisch als qua carrosserie) veel belangrijker zijn dan of hij elektrische ramen heeft. Achteraf had ik liever een 1.3 GXI gehad dan een 1.3 XLI. De GTSI is dan nog iets luxer qua materialen en stoelen, maar die is in Nederland wat minder verkocht. Ik heb dus een XLI Spirit, ongeveer de kaalste uitvoering die je kunt kopen :D Die gaat er over een jaartje als ik werk heb wel uit.

Verder niks te klagen overigens, in de eerste 6k km is er eigenlijk niks kapot gegaan en hebben we alleen wat ergernissen als rammeltjes aangepakt. Totale reparatiekosten tot nu toe zijn dan ook 37 euro :D

Edit: M'n voorganger hierboven noemt terecht de Nissan Micra. M'n oma heeft het oudere, hoekigere model gehad, dat waren lekker ruime auto's en goed betrouwbaar. Ik paste er met m'n ruime 1m90 makkelijk in. Ik heb toen we voor een auto gingen kijken ook gekeken voor een Micra, maar de nieuwere modellen (zoals deze) paste ik echt niet in. Wel jammer, want ook dat blijft maar rijden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 08-12-2006 08:45 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ruimte in kleine auto's valt altijd wel mee (positief bedoelt dus). Ik ben zelf 1.85+ meter, en rijd in een daihatsu cuore (formaat suzuki alto), ik kan hier echt makkelijk in zitten. Stoel in de achterste stand, en ik heb ruimte zat, ook hoofdruimte (zeker nog zo'n 7/8 cm vrij boven mij).

Vaak bu'j te bang!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn oma heeft een Suzuki Alto. Prima auto, niks mis mee, maar wat ik met die kleinere auto's merk is dat ik de stoel ver achterover moet kantelen om niet met m'n hoofd tegen het plafond te zitten. Gevolg daarvan is dat je een beetje ver van het stuur zit, kortom: ik kan de ideale zitpositie niet vinden.

Maar goed, zoals met alles in het leven kun je moeilijk op de mening van anderen vertrouwen: probeer wat verschillende auto's uit, maak proefritten, pas hoe het zit, uiteindelijk is dat ook belangrijk. Ik heb overigens de bestuurdersstoel van mijn Corolla vervangen voor een Scheel Traveler S stoel, echt de beste investering die ik in de auto heb gedaan, want van de standaard stoelen kreeg ik pijn in mijn rug op lange afstanden :)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:41:
Edit: M'n voorganger hierboven noemt terecht de Nissan Micra. M'n oma heeft het oudere, hoekigere model gehad, dat waren lekker ruime auto's en goed betrouwbaar. Ik paste er met m'n ruime 1m90 makkelijk in. Ik heb toen we voor een auto gingen kijken ook gekeken voor een Micra, maar de nieuwere modellen (zoals deze) paste ik echt niet in. Wel jammer, want ook dat blijft maar rijden :)
Wij hebben onze micra eigenlijk per toeval gevonden, wij hadden eerst een Deawoo (ja een echte) nubria, maar zoals bij elke opel motor in de deawoo begon na 100K de koppakking te slijten. Gevolg was dat we vaak motor pech hadden. Reparatie kosten waren 750 euro, maar kon ook 1250 euro zijn. Op weg naar onze eigen garage zagen we een micra staan, en ik zei nog voor de gein.."Als ik daar in moet rijden, rijd ik me dood...koekblik"

/me wist nog niet dat hij 2 uur later de eigenaar van deze auto zou zijn

Vandaag bijgetankt, 400km gereden in totaal, 24 liter getankt..tank was bijna leeg, daarom kwam ik op een 1:17 uit (grove schatting!)

edit:
bijna vergeten te vermelden...ik zelf ben gemiddeld van lengte..1,75m maar ik pas er ZEER goed in, een goede vriend van mij is 1,94m en die paste op de passagier stoel en zat lekker..Terwijl achterin nog 2 mensen zaten. (En dat doe ik dus nooit meer!, afgezien van het rijden, heb je een debiel in je auto naast je zitten die bij links of rechts af het raampje open draait en zijn arm eruit steekt...ongeacht links of rechts!) 8)7 :P

edit 2:
Mijn voorganger hier boven beschreef het verhaal van een stoel...mijn buurman heeft al 20 jaar de zelfde stoel. Op maat laten maken en dergelijke. Maar hij heeft elk jaar een andere mercedes en dan gaat de stoel gewoon mee. Let wel, hij is 5 dagen per week onderweg in zijn auto...1x die auto van binnen gezien...alleen een magnetron ontbreekt nog. Is een heel kantoor...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 00:12 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, onder de betere stoelen kun je gewoon het frame weg doen en een nieuw frame kopen, zo ook bij mijn stoel. Mocht ik ooit wat anders kopen waar hij met het huidige frame niet in past, koop je voor iets van 100 euro een nieuw frame :)

Verwijderd

Ik kan je aanraden dat als je naar een auto zoekt, en je niet het type bent wat "Chicks" wilt scoren met het woordje GTI op je bumper/verlaagde golfje. Dat je dan gewoon eens een autoblad moet gaan kopen, en ik bedoel geen topgear. Maar het boekje van autotrader/autotrack en dergelijk. Hierin staan veelal leuke testen en punten waarop je moet letten.

tevens weet ik niet meer of dat programma bestaat of niet, maar op Discovery Channel had je twee figuren. Die zochten een auto, kochten die voor bijvoorbeeld 250 pond. Knapte hem in de orginele staat op en verkochten hem dan met winst. Niet dat ik je wil zeggen dat je een schrootbak moet gaan kopen, maar ze gaven wel altijd tips. Dat je bijvoorbeeld bij oudere audi's last kon hebben bij roest, en bij welk merk je bepaalde kenmerken/gebreken kon verwachten. Dat vond ik altijd leerzaam, vooral dat die man gewoon op zoek ging naar een speciaal type auto

Was dacht ik iets met Mark Evans...

edit:
Wheeler Dealers. Met Edd en Mike...schijnbaar nog steeds live om 19:00 s avonds

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 13:18 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
^^ Leuke tip :) Ik ga eens wat afleveringen zoeken!

De tip van de stoel is ook wel grappig. Maar het moet wel heel slecht zitten wil ik er geen lange afstanden mee doen hoor ;) .

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Wheeler dealers is nu vervangen door the fith gear, op de buis. Ook interessant programma, maar heeft vaak de duurdere auto's ;)

Helaas zijn er bijna geen afleveringen van te vinden op 't net, maar dat terzijde.

Ik volg dit topic, omdat ik vrijwel 't zelfde lijstje eisen aan m'n toekomstige auto heb. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

En? Heeft meneer inmiddels al concrete opties? :)

Allemaal heel leuk en aardig om een lijst op te stellen, maar inmiddels is de lijst al akelig lang geworden :P Dat bevordert het koopproces meestal niet ;)

Ik denk dat het tijd is geworden voor de TS om een aantal auto's af te gaan strepen. Ik wil daarbij het volgende adviseren:
- Stel voor jezelf vast wat je wilt besteden aan 'vaste maandlasten', ofwel: verzekering en belasting
- Bepaal vervolgens een 'vast' budget voor brandstof. Maak een schatting van het aantal kilometers dat je verwacht te gaan rijden, verdubbel dat aantal ( ;) ) en bereken zo de maximale kosten die je wilt maken hiervoor.
- Reserveer een vast bedrag voor onderhoud. Niet dat je dat altijd nodig hebt, maar dan heb je in ieder geval reserves voor als er wel een dure onderhoudsbeurt bij zit :)

Met deze factoren in ogenschouw genomen, kun je - naast je eigen wensen en eisen - een aantal criteria bepalen ten aanzien van het gewicht (belasting), verbruik (brandstofkosten) en oorspronkelijke nieuwprijs (verzekering). Als je die gegevens hebt afgebakend, kun je meer gericht gaan zoeken. :)

Ik heb nog even je TS bekeken en met je eisen voldoen veel van de genoemde auto's aan je eisen. Echter, met je criterium dat verzekering + belasting samen niet meer dan €100 mogen kosten, vallen de grotere auto's eigenlijk per definitie af (Xantia, 626, Carisma, Carina E). De overige auto's uit de lijst vormen een redelijk compleet beeld van de mogelijkheden binnen jouw (maandelijkse) budget.

Om het een en ander overzichtelijk te houden, raad ik aan om je keuze nu te beperken tot maximaal vijf potentiële kanshebbers. Kostentechnisch zijn de mogelijkheden redelijk afgebakend, dus nu mag je je persoonlijke voorkeur laten spreken. Kies een vijftal auto's waarin je zou willen rijden en ga op basis hiervan zoeken naar occassions.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Wok schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:11:
En? Heeft meneer inmiddels al concrete opties? :)
Jah. Ik heb al wat concrete opties :). Er zijn op dit moment een aantal auto's van de lijst die het meest aantrekkelijk zijn, ik kom hier zo op terug.
Allemaal heel leuk en aardig om een lijst op te stellen, maar inmiddels is de lijst al akelig lang geworden :P Dat bevordert het koopproces meestal niet ;)
Dat is zeer zeker waar. Maar dit topic was bedoeld om wat meningen te verzamelen, en vanuit daar een keuze te maken.
Ik denk dat het tijd is geworden voor de TS om een aantal auto's af te gaan strepen. Ik wil daarbij het volgende adviseren:
- Stel voor jezelf vast wat je wilt besteden aan 'vaste maandlasten', ofwel: verzekering en belasting
- Bepaal vervolgens een 'vast' budget voor brandstof. Maak een schatting van het aantal kilometers dat je verwacht te gaan rijden, verdubbel dat aantal ( ;) ) en bereken zo de maximale kosten die je wilt maken hiervoor.
- Reserveer een vast bedrag voor onderhoud. Niet dat je dat altijd nodig hebt, maar dan heb je in ieder geval reserves voor als er wel een dure onderhoudsbeurt bij zit :)

Met deze factoren in ogenschouw genomen, kun je - naast je eigen wensen en eisen - een aantal criteria bepalen ten aanzien van het gewicht (belasting), verbruik (brandstofkosten) en oorspronkelijke nieuwprijs (verzekering). Als je die gegevens hebt afgebakend, kun je meer gericht gaan zoeken. :)

Ik heb nog even je TS bekeken en met je eisen voldoen veel van de genoemde auto's aan je eisen. Echter, met je criterium dat verzekering + belasting samen niet meer dan €100 mogen kosten, vallen de grotere auto's eigenlijk per definitie af (Xantia, 626, Carisma, Carina E). De overige auto's uit de lijst vormen een redelijk compleet beeld van de mogelijkheden binnen jouw (maandelijkse) budget.

Om het een en ander overzichtelijk te houden, raad ik aan om je keuze nu te beperken tot maximaal vijf potentiële kanshebbers. Kostentechnisch zijn de mogelijkheden redelijk afgebakend, dus nu mag je je persoonlijke voorkeur laten spreken. Kies een vijftal auto's waarin je zou willen rijden en ga op basis hiervan zoeken naar occassions.
De vijftal auto's zien er op basis van gegevens (dus enkel statistisch,zonder proefritten) zijn de volgende 5 geworden
• 1. Toyota Corolla
• 2. Mitsubishi Colt
• 3. Nissan Almera
• 4. Mitsubishi Carisma
• 5. Mazda 323

Dat zijn de auto's waarop ik mij wil richten met uitzoeken, komende paar dagen/weken/maanden. Zoals ik ook in de TS beschrijf kan ik niet deze maand al een auto bekostigen. Ik ga liever ook voor een iets luxere versie van een auto, dan 1 met 300K op de teller die dan iets goedkoper is.

Deze lijst is ook op volgorde van zoeken. Dus de toyo heeft prio :) .

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

welke mazda 323 zoek je eigenlijk? Een 323F, of een 323 sedan, of zo'n (vrij kort uitgebrachte) 323 coupe/opel kadett achtig iets? Of nog het type nieuwer?

Vaak bu'j te bang!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
-tom-562 schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:28:
welke mazda 323 zoek je eigenlijk? Een 323F, of een 323 sedan, of zo'n (vrij kort uitgebrachte) 323 coupe/opel kadett achtig iets? Of nog het type nieuwer?
Zowel een 323F als een 323 hatchback (kleine model) is best. Ik heb alleen het id dat de F-versie meer afgeragd voorkomt, dan normaal.

• Wok

Wok

Dakloos...

Wel, op basis van de lijst die je hebt samengesteld, kan ik voorhand zeggen dat je vrij weinig risico loopt op een kat in de zak :) Gezien je budget, zal je bij de Corolla hoogst waarschijnlijk zijn aangewezen op een E10-versie (ter referentie: mijn Rolla was ook een E10). Een vroege E11 (die met die kikkerogen) zou misschien ook nog net kunnen.

Als je voor de hatchback gaat, is de 1.3 ook nog goed te doen. Mocht je een station of sedan willen (of toevallig tegenkomen), dan zou ik toch wel voor de 1.6 gaan. De 1.3 voldoet dan wel, maar op de snelweg komt-ie wat amechtig over: weinig reserves. De 1.6 heeft dan meer in huis. Kijk bij een E10 ook even onder de rubbers langs de raamstijlen van het portier. Een vroege E10 kan daar namelijk gaan roesten, wat duidt op een niet erg zorgvuldige eerdere eigenaar.

Verder zou ik ook de (onderhouds)historie raadplegen. Zeker de exemplaren die op LPG lopen of hebben gelopen verdienen een inspectie van de cilinderkop (klepspeling). De 4E-FE (1.3) en 4A-FE (1.6) zijn zeer betrouwbare motoren, maar op LPG is de levensduur van de cilinderkop niet hoog. Bij 200-250k km zijn de kleppen vaak wel uitgesteld en is een revisie of ruilkop noodzakelijk. Nogmaals, dit geldt louter voor de exemplaren die LPG hebben geslikt. Benzinegestookte exemplaren gaan bij normaal gebruik nagenoeg oneindig mee (400+ k km is geen uitzondering). :)

Een ander 'zwak' punt van de E10 is de achterwielophanging en dan specifiek de rubbers van de stabilisatorstang. Als de auto achterin kraakt of rammelt bij het (in)veren, zijn die rubbers versleten. Is verder niet ernstig en is ook niet duur om te vervangen.

Verder heeft een E10 eigenlijk geen specifiek zwakke punten. Het is een degelijke en betrouwbare auto. Buiten de cilinderkop (ik reed LPG) en een stukje uitlaat heb ik verder geen opvallende kosten gehad buiten regulier en preventief onderhoud.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:27:
Hier, nog een reden erbij ;)

Maar nogmaals; ik ben behoorlijk Nissan oriented dus kan over andere merken niet gek veel zeggen.
Wel kan ik zeggen dat mijn 2.0 16V motor (SR20De) ruim 1 op 12 haalt terwijl ik met enige regelmaat lekker doortrek :)
SR20DE..
Welk model heb je dan van Nissan?
Ik heb me recentelijk verdiept in de motoren van Nissan omdat ik er zelf ook 1 ga kopen, en het zijn vrijwel altijd goede motoren. Vooral de RB serie schijnt top te zijn, maar dat ga ik binnekort zelf ervaren :)

Verwijderd

Ik heb een 1998 Primera SLX (code P11) (http://home.versatel.nl/famnijssen).

Je hebt de SR20De (Primera 2.0 GX, SRi, SLX, SE) en de SR20DE (Nissan Sunny GTI (N14), Primera GT (P10 en P11). De SR20De heeft 131 pk, de SR20DE heeft er 150.
Variaties zijn SR20DET, SR20VE. De SR20DET heeft een turbo en zat dacht ik op de Sunny GTI-R (code RNN14). Ook bestaat er de SR20Di, welke een carburateur versie is.
Verder is de RB-serie geloof ik mee richting de auto's van caliber 200SX en Skyline? Bijv. de RB26DETT oid.

Zijn idd fijne motoren, kunnen superlekker knallen in de hoge toeren (als ik t moet geloven door de boring x slag die gelijk zijn; 86,0 x 86,0) en relatief zuinig. Ook zijn lekke koppakkingen ZEER zeldzaam.

Hopelijk heb je nu genoeg info ;) Welk model wil jij kopen? Ben erg benieuwd!

Verwijderd

/offtopic
Nissan Skyline r32 GTS-t. Het is een RB20DET motor. Gaat één dezer dagen de boot op in Japan om hierheen verscheept te worden. Inclusief overtocht en keuring e.d. moet ie in mijn bezit zijn over ongeveer 2 maanden.

Verwijderd

GAAAF! Tegen die tijd ff reggen @ forum.nissanclub.nl !

• Grrrrrene
  • Niet online
Wok schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:59:

Een ander 'zwak' punt van de E10 is de achterwielophanging en dan specifiek de rubbers van de stabilisatorstang. Als de auto achterin kraakt of rammelt bij het (in)veren, zijn die rubbers versleten. Is verder niet ernstig en is ook niet duur om te vervangen.

Verder heeft een E10 eigenlijk geen specifiek zwakke punten. Het is een degelijke en betrouwbare auto. Buiten de cilinderkop (ik reed LPG) en een stukje uitlaat heb ik verder geen opvallende kosten gehad buiten regulier en preventief onderhoud.
Over die stabilisatorstangrubbers: die heb ik zelf al vervangen, kosten bij de dealer 8 euro per stuk (koop geen namaakspul, dat schijnt vrij snel kapot te gaan). Verder heb ik de V-snaar vervangen, kosten zo'n 20 euro bij de dealer. Tot nu toe zijn dat in een kleine 7k km de enige vervangen onderdelen en heb ik nog geen problemen gehad met de auto, die stabilisatorstangrubbers zijn gewoon slijtage, net zoals je banden, remmen en een koppeling verslijt zonder dat je daar wat aan kunt doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2006 19:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:40:
/offtopic
Nissan Skyline r32 GTS-t. Het is een RB20DET motor. Gaat één dezer dagen de boot op in Japan om hierheen verscheept te worden. Inclusief overtocht en keuring e.d. moet ie in mijn bezit zijn over ongeveer 2 maanden.
Dan ben jij dus een eigenaar van de skyline ala 2Fast2Furious? Daar reden er toch maar 10-100 van in NL?

Verwijderd

met wd40 kom je ook een heel eind om die rubbers weer piep en kraakvrij te krijgen. Auto goed wassen en daarna die rubbers compleet inspuiten met die zooi. Die van mij piepen sinds 6 maanden niet meer.

Verwijderd

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcarcompany.com/Stockimages/0019c.jpg

Verwijderd

Landschap ziet er er japans uit :X

Mooie bak btw

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:01:
met wd40 kom je ook een heel eind om die rubbers weer piep en kraakvrij te krijgen. Auto goed wassen en daarna die rubbers compleet inspuiten met die zooi. Die van mij piepen sinds 6 maanden niet meer.
Ik weet niet of je het over de stabilisatorstangrubbers hebt, maar die zijn op een gegeven moment zo versleten dat je de stabi-stangen hoort rammelen in de gaten waar ze doorheen zitten. Kan totaal geen kwaad, maar is gewoon irritant en het stuurt net wat minder strak. Je kunt dan inspuiten wat je wil, je krijgt die rammel niet weg met WD40 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:38:
[...]

Dan ben jij dus een eigenaar van de skyline ala 2Fast2Furious? Daar reden er toch maar 10-100 van in NL?
Ik weet niet hoeveel eigenaars er zijn nu van skylines in Nederland. Het worden er wel steeds meer, omdat het een stuk makkelijker en betaalbaarder is geworden om ze hierheen te halen. De skylines uit 2fast2furious, een r34 was dat, zijn hier nog wel erg zeldzaam, volgens mij rijden er daar maar 1 of 2 van ofzo in particulier gebruik. De r32 (die ik aanschaf) en de r33 komen iets meer voor hier.
Ik heb ze ook nog maar 2 keer zien rijden hier op de openbare weg, eentje afkomstig uit belgie, van een of ander driftiets, en ik zag er een keer één rijden (r33 GTR) vlak bij mijn woonplaats.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tja, je kan gaan kijken naar een VW-polo uit 1996/'97 of '98

Als je een 1.4 neemt is deze zuiniger dan je swift, wel iets duurder in wegenbelasting en verzekering wordt ook iets minder.

Daarnaast is het onderhoud niet zo gek duur aan een polo, onderdelen in overvloed en het is vaak makkelijk om zelf te doen (ook voor de auto-leek ;) )

richtprijs ligt tussen de 2500 en 4500 euro....nagenoeg de leeftijd, staat en type (comfortline is duurder dan een kale....)

Wabbawabbawabbawabba

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Kleine update.

Uit een onverwachte hoek kwam vandaag een aanbod. De volgende auto werd mij aangeboden door een oud klasgenoot/vriend van me:
- Toyota celica 1.6 STI
- Bouwjaar 1991
- Opties : Stuurbekrachtiging + elek. ramen
- Tellerstand : 157.000
- Benzine en handgeschakeld
- verbuik +/- 1:14
- Originele staat , wel 4 nieuwe banden.
- APK tot en met september dit jaar , vorige 2 APK's geen kosten behalve de APK zelf (29 euro ? )
- Kleur : zwart Metallic
- Geen roest, waar dan ook. Dealer onderhouden. Volledige historie bekend. 2e eigenaar.
- Eigenaar is zuinig op z'n auto geweest.

En dat met als richtprijs ongeveer 2000 euro. Gebaseerd op deze informatie, is het dan een redelijke prijs?

Verwijderd

Ik denk niet dat een Celica bij je eisen past:

Eisen:
• Budget (over enkele maanden met sparen) : +/- 2000 ~ 3000 euro. Goedkoper mag ook.
• Verzekeren + wegenbelasting bij elkaar niet meer dan 100 euro .
• Normale kleuren (geen pimpelpaars/olievlek/gifgroen)
• Ongestyled/ongetuned. Ik hoef geen opgevoerde speeltuin met kerstdecoratie.
• Klein OF middenklasse auto. Geen flying spur formaat dus. Formaat Carisma / A3 is zat.
• Geen populaire racebak (golf 2/3 , civics, etc.)
• Brandstof in de vorm van Benzine OF LPG G3 (let wel .. alleen G3 .. anders is de toeslag te hoog voor mijn kilometerage)

Dan komen we nog bij de dingen die mogen, maar niet perse hoeven. Des te meer de potentiele kar van deze lijst iets heeft, des te beter.
Wensen:
• Stuurbekrachtiging
• Beetje ruim (1.90 Meter moet kunnen passen)
• Kwaliteit ( veel goede ervaring met Mitsubishi zelf)
• Handgeschakeld
• Zuinig (1:12 buiten bebouwde kom is het minimum toch echt wel)
• Geen import.
• Enigsinds goedkoop in onderhoud.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:12:
Ik denk niet dat een Celica bij je eisen past:
Valt volgens mij nog wel redelijk mee hoor.

Eisen:
• Verzekeren + wegenbelasting bij elkaar niet meer dan 100 euro . <-- moet geen probleem zijn, wegbelasting rond de 35 euro, verzekering moet voor 60 euro gemakkelijk kunnen, is maar net 100 pk :)

• Klein OF middenklasse auto. Geen flying spur formaat dus. Formaat Carisma / A3 is zat. <-- hij's niet klein, groter dan een carisma denk ik, maar weegt maar 1000 kg, lichter dan een A3 of Carisma

• Geen populaire racebak (golf 2/3 , civics, etc.) <- minder populair dan een golf of civic, dat zijn ragbakken, een celica heeft nog stijl als ie er netjes uitziet (imo dan)

Dan komen we nog bij de dingen die mogen, maar niet perse hoeven. Des te meer de potentiele kar van deze lijst iets heeft, des te beter.
Wensen:

• Zuinig (1:12 buiten bebouwde kom is het minimum toch echt wel) <- Met een 1.6 prima te doen :)

• Enigsinds goedkoop in onderhoud. <-- Toyota, betrouwbaarheid aanwezig, mits goed onderhouden, maar dat is wat TS zegt. Onderdelen zijn wel duur, dus informeer je over naderend onderhoud.

* HaaZ heeft een iets minder sportieve, maar toch redelijk vergelijkbare Mazda 323F gehad, zeer fijn beestje

[ Voor 26% gewijzigd door HaaZ op 08-01-2007 20:24 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ik denk zelf dat het aardig meevalt. Motivatie:
wb = 30 / maand
verzek = 45 / maand
Gecombineerd dus 75 euro. Dat valt onder de 100 imho :D

Zelfde formaat als een Carisma, alleen anders geproportioneerd.
Populair is de auto helaas wel, maar ik weet van deze dat hij iig niet afgeragd is.
1:16 buiten en 1:12 binnen bebouwde kom doet deze wel hoor.
Goedkoop in onderhoud vind ik em best wel. Al 2 vlekkeloze APK's en het blijft een Toyo he! Jah .. onderdelen zijn duurder, maar daar gaat deze discussie niet over :) .

• Wok

Wok

Dakloos...

Khaine schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:21:
Ik denk zelf dat het aardig meevalt. Motivatie:
wb = 30 / maand
verzek = 45 / maand
Gecombineerd dus 75 euro. Dat valt onder de 100 imho :D

Zelfde formaat als een Carisma, alleen anders geproportioneerd.
Populair is de auto helaas wel, maar ik weet van deze dat hij iig niet afgeragd is.
1:16 buiten en 1:12 binnen bebouwde kom doet deze wel hoor.
Goedkoop in onderhoud vind ik em best wel. Al 2 vlekkeloze APK's en het blijft een Toyo he! Jah .. onderdelen zijn duurder, maar daar gaat deze discussie niet over :) .
1:16 ga je niet halen hoor :P 1:14 is meer reëel. Dat laatste is ook de fabrieksopgave voor het 'gecombineerd verbruik'. Aangezien de fabrikant zijn verbruikscijfers echter meet onder optimale omstandigheden (lees: dat zul je in de praktijk niet of nauwelijks meemaken), valt het verbuik vrijwel altijd wat hoger uit. Desalniettemin is 1:14 voor zo'n auto ook zeker geen verkeerd verbruik :)

Als de auto inderdaad zo netjes is als je beweert, dan doe je er zeker een goede koop aan :)

• Grrrrrene
  • Niet online
1:16 is erg enthousiast, ik denk dat je wel boven de 1:12 uitkomt, maar 1:14 halen de meeste Corolla rijders met een 1.6 4A-FE. In jouw Celica ligt denk ik geen zuinig-getunede motor, maar een wat meer performance gerichte 1.6, dan zul je wel onder de 1:14 uitkomen, vrees ik.

Achja, 't is een mooie auto en een ragbak... Valt wel mee denk ik, sowieso kan die Toyota motor er wel tegen :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

en toch is het verstandig om voor de audi 80 te gaan, rond model, vanaf 86/87.. en nieuwer..

met voorkeur eentje uit 87 of 88, die zijn er met SUPERbetrouwbare 1.8 90pk carburateur motoren..
heb je ook geen gezeik met sensoren die stuk kunnen zoals bij de nieuwere injectie motoren..
ook de benzinepomp is mechanisch, en niet elektrisch..

als je dat dan combineert met het feit dat je geen roest hebt ( als je een originele vind, waarvan ze niet plaatdelen vervangen hebben.. )

heb je een superbetrouwbare kar, voor weinig geld.. dr kan immers bijna niks aan kapot!, je zal hooguit geld steken in remmen/banden eens in de zoveeltijd..

en met de 1009 kilo die degene die ik bedoel weegt. is de belasting ook prima te doen

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

De afgelopen 5 jaar heb ik met 1 auto langs de weg gestaan omdat de auto er mee ophield. Was vanwege een weigerende motor, een audi 80 met 1.8 liter carb :P

Magoed, t zijn wel degelijke auto's, maar de meesten hebben geen stuurbekrachtiging

[ Voor 9% gewijzigd door HaaZ op 08-01-2007 22:42 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

ach dan kweekt die tweakert ook nog ns wat spiertjes met het in/uit parkeren >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Grrrrrene
  • Niet online
Is Audi niet vrij duur met onderdelen? Ik denk dat het iig weinig uitmaakt met de Celica qua betrouwbaarheid.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Reuze Kick

Doch zeker niet overbodig. Ik zoek ervaringen. Een geode vriend van me heeft zojuist zijn 2e hands autozaak geopend, en mij uitgenodigd in de micro-showroom. Naast de gerestaureerde 1967 Corvette waren er voor mij ook nog betaalbare autotjes bij. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar toch genoeg motivatie om even op tweakers te peilen.

Welke bak gaat het om?
- Diahatsu Valera , 1995
Oersaaie auto met meer opties dan ik eigenlijk nodig had. Centrale deurvergrendeling/ stuurbekrachtiging en elektrishe raampjes voor/achter. Verdere specs:
- 90 PKtjes. SR 1.5i
- Gewicht : 859 KG
- KM-stand : 84.289
- Onderhoudshistorie bekend
- Kleur : Iets van lelijk grijs, absoluut zonder krassen/deuken
- Geen roets/deuken/scheuren/krassen, zowel niet in de carros. als in de bekleding/interieur.
- Vraagrpijs : 2000 euro. 3 Maanden garantie, maar omdat ik het ben krijg ik 6 ook wel voor elkaar.
- Hij gooit er een gratis APK op bij aflevering.

De vraagprijs is niet gek. Het mag dan een retesaaie auto zijn, hij lijkt me allersinds degelijk. Waarom dan toch de kick? Ik heb om mij heen al wat Diahatsu's zien neergaan, en wil hetzelfde niet meemaken.

De vraag dus:
Wie heeft er ervaring met een Diahatsu Valera uit 1995? Bekende zwakke plekken en dergelijken?

Verwijderd

Tja, 85.000 is natuurlijk niet echt veel, zeker niet voor een oude van 12 jaar, en je ziet toch nog redelijk wat oude daithatsus rijden. Zelf overigens geen ervaring mee. Dat er een onderhoudshistorie is is mooi, maar ga die wel na om te zien of het geen maandagmorgenmodel is: van elke auto zijn er wel exemplaren waar al-tijd wat mee is.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik neem aan dat je er een APK + grote beurt bij krijgt als je hem koopt. Alleen APK is een kwestie van een paar tientjes, kost normaal iets van 20-25 euro ofzo.

Verder is de prijs vooral voor de km stand best netjes, zeker als je er 6 mnd garantie uit kunt slepen. De Valera is de sedan versie van de Charade als ik me niet vergis en juist die Charade staat bekend als een erg betrouwbare (en snelle) compacte auto. Heb ik destijds ook naar gekeken, maar ik kwam er geen in goede staat tegen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die dingen zijn nog verbazend vlot... En tis net een soort toyota, dus weinig mis mee ;)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 20:40
s Audi niet vrij duur met onderdelen? Ik denk dat het iig weinig uitmaakt met de Celica qua betrouwbaarheid.
Valt wel mee. Er is nog heel veel te vinden op de sloop of goed gebruikt en er is ook heel veel goede immitatie. Duurste reparatie bij mij waren mn voorremmen en dat was niks duurder dan een ieder andere auto.

K heb nog een audi 80 2.0 waar ik graag vanaf wil. :)

Goede auto, kan ik je zeker aanraden, echt waar! Voldoet aan al je eisen. ^^

[ Voor 61% gewijzigd door kieltju op 25-04-2007 23:55 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30

woutur

Klauwtjes uit!

Roamor schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:41:
[...]

Dit is een groot en goed aangeschreven auto onderzoek in de UK.
[afbeelding]

Waar vinden we bijvoorbeeld de eerste Mercedes? Rechter rijtje dus. Generalisaties slaan dus vaak de plank mis. ;)
Ik wil nog even zeuren over duitse auto's en de opmerking hierboven. Sinds Skoda lid is van de VAG, kan men wel stellen dat 4 uit de toptien Duitse auto's zijn. Niet slecht dus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een vriend van me heeft een valera, en ik heb er ook in gereden.
Ze zijn lekker vlot, en voor zo'n auto best ruim, grote kofferbak enzo. Verder is het japanse techniek, en daihatsu is van toyota, ze zullen dus niet gauw stuk gaan. Verbruik valt ook mee, hij rijd er 1:13 / 1:14 mee met goed doorrijden

Vaak bu'j te bang!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ah thnx :)

Goede tips/ervaringen allemaal! Bedankt :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Overigens ragt hij 'm best wel af, en de auto geeft geen krimp :*) (alleen de banden zijn op :P)

Vaak bu'j te bang!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
*Kleine kick*

Ik had besloten deze diahatsu niet te kopen. Niet omdat het een slechte auto is of kan zijn, maar omdat de verkoper mij 250 euro meer rekende als op het internet stond (let wel, identieke auto dus, op nummerplaat gevonden). Hij had de auto van een dealer die failliet gegaan is, en verzekerde mij dat geen van de auto's duurder zouden zijn dan bij de failliette dealer. Wel dus. 2000 ipv 1750. Dat scheelt nogal voor een auto waar verder niets aan gedaan is en onder dezelfde voorwaarden verkocht zou worden. 250 euro op een nieuw model is misschien niet veel, maar op 2000 euro is het toch 1/8 v/d prijs.

Ik heb toch doorgezocht, en bij mij in de buurt wat gevonden. Op maarliefst 4 minuten rijden van mijn huis staat al even een Nissan Sunny 1.4 Sail uit 1996 te koop. Aan de buitenkant te zien mag hij wel eens gewassen worden maar kon ik zo snel (2 minuten gekeken) geen grote deuken of roest ontdekken. De binnenkant is niet toegetakeld, maar je kunt zien dat hij gebruikt is. Stoelen met miniscule gaatje erin, en krasjes op de handrem/versnelllingspook etc. Gewoon gebruikerssporen dus. Al met al zag het er best redelijk uit.

Specs:
- Nissan Sunny Sail 1.4
- Bouwjaar : 1996-05
- Km-stand: 167.955
- Historie bekend en bijgeleverd. Boekjes e.d. compleet.
- Kleur : Blauw Metallic
- Optie : Stuurbekrachtiging , Centrale vergrendeling , Open schuifdakje.
- Prijs : 1950 euro, inc APK.

Iemand die meer in de Sunny's zit, en mij de "zwakke plekken" voor zover mogelijk kan vertellen?

P.S. : @ dreeke: Als je dit leest, kom eens online :)

Verwijderd

Ik heb een '94 Sunny 1.4 Clair gehad. Deze had een elec. open dakje o.a.
De GA14DE motoren zijn zeer betrouwbaar, dingen als lekke koppakingen komen eigenlijk nooit voor. Met 87 PK niet supersnel maar vlot genoeg. Verbruik ong. 1 op 13 - 1 op 16 afhankelijk van de stads/snelwegritten.

Hier een lijstje van het clubforum:
Motorisch / Aandrijving:

Slechte regelplunjer in Carburateur versie's, oa stotend rijgedrag, hoge CO bij APK.
Defecte benzine stopregelaar, auto slaat moeilijk aan en slaat gelijk af bij koppeling intrappen.
Kapot relais van Automatische Choke, op carburateur versie's, hoog stationair lopen ook als ie warm is.
Houd de homokineet/aandrijafas hoezen in de gaten dat ze niet kapot zijn.
Een kapotte Dynamo en startmotor komt nog wel is voor.
Rotte Carterpan.
Rotte Radiateur.
Slechte bovenste radiateurslang, draadjes die je voelt knappen als je erin knijpt.
Een kapotte onstekingsunit kan voorkomen.

Onderstel / Remmen:

Slechte schokbrekers, vooral achter bij de 5drs en 4drs.
Knokken van schokbrekers voor wat duid op speling.
Remmen op de Sunny is geen hoogstandje, een upgrade is geen luxe als je een sportieve rijstijl hebt.
Lekkende remcilinders achter.
Vast zittende remklauwen voor.

Interieur / Exterieur:

Raammechanisme kraken of hebben speling waardoor raamkantelt.
Een CDV motortje wil nog wel is kapot gaan bij de luxere modellen.
Kachelweerstan d defect, werkt alleen op stand 4.
Recirculatie klep die vast zit.
Van dit alles heb ik alleen van de ashoes en kachelweerstand last gehad. Voor 5 euro @ sloop nieuwe gehaald en er in gezet. Voor uitleg hoe of wat dit te vervangen mail me maar; is een eitje.

Ik ben er probleemloos mee naar Z-Frankrijk gecrosst, en ook naar de Ardennen was geen probleem. Na 1,5 nacht in -25 startte hij perfect.

Gekocht voor 3000 euro met 118.000 op de teler. Ik had een sedan, in het rood. Voor foto's: ook mailen ;)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hey peanut. Ik had jouw bakje al eens gezien, en zelfs nog op gereageerd in jouw topic.
Ik dacht alleen dat het een almera was die je had, en geen sunny.

Bedankt voor je lijst. Ik ga die auto nog een kritisch bekijken, en uiteraard ff testritje maken :).

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 13:39

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb ook nog een auto te koop.
Het is een Golf 3 Rabbit uit 1994.

* Phreak duikt in een hoekje voor de aanstormende menigte..
Nee het is niet zo'n sjonnie auto met plastic aanplak spul en aanduwbeugel.
Hij staat wel op Marktplaats. Klik.

Het is een 2.0 8v met 115pk.
Buiten de bebouwde kom reed ik er gemiddeld 1 op 12,5 mee.

Noobmeter WoT: Froekie

• Grrrrrene
  • Niet online
Een vriend van me heeft een Sunny 1.4, exacte uitvoering weet ik niet, maar 't is de hatchback-versie. Ik vond het een fijne auto, ik pas er met m'n 1m91 prima in en hij heeft ook een zonnedakje. Het rijdt prima, niet supersnel, maar vlot genoeg om even snel of sneller dan het overige verkeer te rijden. Qua betrouwbaarheid weet ik niet precies wat hij aan onderhoud heeft gehad, maar het enige probleem waar ik van weet is dat zijn carterpan verroest was en moest worden vervangen. Maar goed, dat moet bij mijn Corolla 1.3 binnenkort ook, dus dat kan de beste overkomen :+

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
* Khaine kickt topic

Goed. Update. Met mijn huidige barrel een ongeluk gehad. Een vrouw kwam met d'r golf een uitrit uitzeilen op mijn woonerf, en vergat voor het gemak dat ik daar ook reed. Gevolg: De rechterkant voor ligt ongeveer in puin. Zij en ik mankeren gelukkig niets. De golf was een beetje gedeukt, en de grille hangt er wat armoedig bij.
Morgen staat het gevaarte bij de schademonteur, en stiekem hoop ik dat ze het ding total loss verklaren. Ik zou er eigenlijk niet mee kunnen zitten, want de dagwaarde van de swift is vast hoger dan de 400 die ik er max nog voor kon vragen.

De urgentie om een nieuwe auto te kopen is dus iets verhoogd. Voor de verhuizing waar ik midden in zit kan ik gelukkig nog mijn ma's alto lenen, waar net zoveel als in de Swift past. Ik heb het geluk dat ze vakantie heeft ook nog, want anders had ik kunnen fietsen....

* Khaine zoekt lekker door naar een nieuwe bak

• Grrrrrene
  • Niet online
Die Sunny is dus niks geworden?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:22
Khaine schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:04:
* Khaine kickt topic

Goed. Update. Met mijn huidige barrel een ongeluk gehad. Een vrouw kwam met d'r golf een uitrit uitzeilen op mijn woonerf, en vergat voor het gemak dat ik daar ook reed. Gevolg: De rechterkant voor ligt ongeveer in puin. Zij en ik mankeren gelukkig niets. De golf was een beetje gedeukt, en de grille hangt er wat armoedig bij.
Morgen staat het gevaarte bij de schademonteur, en stiekem hoop ik dat ze het ding total loss verklaren. Ik zou er eigenlijk niet mee kunnen zitten, want de dagwaarde van de swift is vast hoger dan de 400 die ik er max nog voor kon vragen.

De urgentie om een nieuwe auto te kopen is dus iets verhoogd. Voor de verhuizing waar ik midden in zit kan ik gelukkig nog mijn ma's alto lenen, waar net zoveel als in de Swift past. Ik heb het geluk dat ze vakantie heeft ook nog, want anders had ik kunnen fietsen....

* Khaine zoekt lekker door naar een nieuwe bak
offtopic:
Beetje zonde man, maar je gaat dus weg uit de stadspolders? :o

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
FoutTM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:00:
[...]

offtopic:
Beetje zonde man, maar je gaat dus weg uit de stadspolders? :o

A. Jah, ik ga op mezelf (lees samenwonen met girl)
B. Niets zonde aan, rammelbak :P

@ Greeeene: Als je de carolla bedoelt, die was al weg voor ik er tijd voor had. Had lokaal nog een colt gezien, maar die was al weg na 2 uur online te staan :| .

Zoals ik al zei, ik zoek gewoon door :D

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:38

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Als je gaat samenwonen met je girl, is een 323F BA helaam ideaal. 5 deurs, genoeg ruimte, misschien met een 1.5 net iets underpowerd, maar je hoeft toch niet te racen of zo.
Ik zelf heb een 1.5 je en ben er zeer tevreden mee. Je ziet ze vaak, ook vaak met wazige spoilers en wat dan ook, maar waar dat heb je wel overal, zoek gewoon een leuke zonder wazige spoilers of wat dan ook.

Hier zelfs met een 1.8:
http://zoek.autotrader.nl...peid=b&id=200720292729483

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@ Aight! : Jammer alleen dat die krengen vrij zwaar zijn. Uit mijn TS moet blijken dat ik voor verzekeren + wb niet al te veel wil kwijt zijn. Op mijn naam een X pk 1115 KG machine zetten zal ongetwijfeld boven de 100 euro/maand uitkomen.

@ greeene : Die sunny is idd niets geworden. Het is een aardige bak, maar ook weer 1015 kilo's. Kost me toch 33 euro/maand aan WB, iets wat ik met mijn huidige barrel per kwartaal deed.

@ iedereen: Wie heeft er ervaring met deze occasion-dealer, genaam Auto Carrera ?

[ Voor 20% gewijzigd door Khaine op 07-06-2007 20:45 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben voor een auto van 1200kilo met 140 pk en een nieuwwaarde van 26000 euro, 80 euro in de maand kwijt voor verzekering + wb...
En ik ben 18, sinds vorige week verzekerd...

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Nu we toch bezig zijn.

Honda civic gespot, van een vriendin. KM-stand nog geen 150K, rond de 130K eerder. 1e eigenaars. Bouwjaar 1992, wel defecte homokineten.

Iemand enig idee wat het kost om die te repareren?
Vraagprijs voor dit witte blik is 600 euro ongeveer, zonder reparatie namelijk. Even aankijken of het rendabel is.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
En nu we alsnog bezig zijn:

Toyota Starlet
Bouwjaar : 1994
Editie : 1.3 GL
Kleur : Donkergroen
APK tot Jan 2008

Prijs : 1750

Bijzonder : geen SB helaas, maar interieur als nieuw, en niet in gerookt e.d.

Twijfel Twijfel Twijfel .

• Grrrrrene
  • Niet online
Op een Slet heb je echt geen SB nodig hoor :* Ik vind het op mijn Corolla al redelijk overbodig, zelfs inparkeren is prima te doen zonder SB en SB zorgt er zeker bij dit soort auto's voor dat je geen gevoel meer hebt in het stuur.

Zelfde motor als mijn Corolla trouwens, zal wel de 88pk versie zijn. Later is hij intern iets veranderd (motormanagement ofzo) waardoor hij meer koppel en minder vermogen (75pk) kreeg. Met een Starlet en een 1.3 moet je wel 1:17-1:18 kunnen rijden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 08-06-2007 12:00 ]

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:01
Ik zou zelf niet zo snel een auto zonder stuurbekrachtiging nemen hoor. De eend van m'n ma mist het ook. Dat ding is superlicht, heeft dunne bandjes, maar met inparkeren merk je het nog steeds goed :P En als je niet continue hard aan het hoeken bent in de bochten maakt het niet zoveel uit dat je niet zoveel gevoel in je stuur hebt. Auto's zonder stuurbekrachtiging zijn ook een stuk minder gewild, dus raak je minder makkelijk kwijt, maar denk dat dat hier niet zo van toepassing is.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:22
Stuurbekrachtiging vind ik zelf een overbodige luxe. Dan maar iets meer kracht zetten met inparkeren, so be it. Ik rij mijn vader's sloep (opel vectra 1.6i uit 1992) zonder stuurbekrachtiging, maar het rijdt gewoon lekker hoor :) ook met inparkeren ja en ik hoef niet aan het stuur te hangen :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
* Khaine schopt topic.

Iemand gehoord van/ ervaring met een Toyota Paseo? Ik kende heel het model niet eens, en het lijkt ook een echt buitenbeentje geweest te zijn. Beschikbaar in 1 model, 1 caross in 2 edities (non-GT en GT).

Gunstig gewicht met 895 kilo. 90 PK is voor mij meer dan zat. Grappig karretje, niet te groot en niet te klein.

Maar echt werkelijk niemand die ik ken rijdt in zo'n dingetje. Bouwjaar is overigens 1996.

Iemand al eens in gereden of kennis van?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Ik heb er één uit 1997 gehad, beviel prima. Ik heb hem eigenlijk alleen maar weggedaan omdat ik een auto met airco wilde hebben.

Zo zag mijn Paseo er uit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v282/zzt230/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v282/zzt230/09.jpg

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Gaaf ! Ik zag net ook een zwarte in het Toyota-topic voorbij komen.
Volgens mij een vrij unieke auto in Nederland? Ik kan ook weinig vinden over rij-ervaring, zwakke punten en/of kosten bij aanschaf.

Wat wel zonde is, is de "hoge" KM-stand. Die ik gezien heb staat bijna 198.900 op de teller. Onderhoudshistorie is 100% bekend, en het bakje heeft een NAP-document. APK staat staat te vervallen op anderhalve maand geleden. Dat kan de prijs van 2999 euro verklaren.

Misschien toch maar eens een blik werpen?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Misschien kan je voor meer informatie over de Toyota Paseo hier eens kijken: http://www.team-paseo.nl
Pagina: 1 2 Laatste