Toon posts:

Caseconstructie: Evolutionary

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 88.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassguitar
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-09-2009

bassguitar

Dream theater

Ik wou dat ik het kon. Ik vind het er heel gaaf uitzien man. Keep up the good work.

Antec nine hundred, E8500, 4GB 800Mhz, XFX 8800GT XXX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 14:59

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik ben bang dat het er allemaal erg log en collosaal uitgaat zien op het eind.

If you're willing to CHANGE the WORLD, let LOVE be your ENERGY

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: november 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap

Dat gevoel begin ik nu ook te krijgen, maar goed een écht totaal-shot is er niet dus dat is nog lastig beoordelen vind ik.

a·rie - don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-11 14:03
Dat logge karakter krijg je al snel met een basic vierkante vorm. Helemaal wanneer de ribben meer dan dertig centimeter zijn word het al snel een gevaarte. Ik vind het mooie aan dit project dat, ondanks de basic vorm en grote omvang, er zo enorm veel details in verwerkt zitten. Je raakt bij wijze van spreken nooit uitgekeken, steeds weer een ander detail dat opvalt.

Wat me opviel aan deze build in tegenstelling tot andere is de gerichtheid van het werk. Een update bestaat zelden uit meer dan twee onderdelen waaraan gewerkt is, alsof de ts stuk voor stuk z'n ideeen in elkaar zet. Andere casemodders zijn vaak met drie of vier dingen tegelijk bezig en verliezen zo soms het overzicht.

Mooie update weer! :)

[Voor 3% gewijzigd door Pixxel op 09-06-2008 14:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:24
Super update weer. en al die mooie details.

Wat ik me alleen afvraag.
hoe ga je hem straks spuiten? ga je dan alle weer uit elkaar halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-11 17:29
Tuurlijk moet dan alles weer uit elkaar ;) Ik verwacht van een modder als waterkoud niet dat hij tijd gaat proberen te besparen door alles af te plakken. Dan kun je de onderdelen ook niet goed spuiten, dus wordt het resultaat ook niks lijkt me.

@Pixxel; zoals ik wel doe regelmatig. En mensen raken dan idd het overzicht kwijt, voor de bouwer is alles meestal wel duidelijk ;)

Casemods: miXture, Cubeleon

• MexxT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-06 23:27
MrDummy schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:25:
Erg leuk met detail en kleuren werk.

Vraag over papieren plakband. Wacht niet te lang, anders wordt het iets minder makkelijk met eraf halen en dat laat sporen achter. Ja, de kleeflaag kan dan taaier worden, en het scheurt meer.
vertel hem wat zeg 8)7

Trouwens, het is geen vraag. maar een tip.. |:(

Audi S3

• TEAMIKKE
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Dienen die slangentjes ook ergens voor? Lijkt me niet dat je nog weer een bocht kan maken in die kleine ruimte daaronder. Of is dit het bovenste deel?

Wel een leuk detail :) Mooi lijnenspel.

• deCube
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:35
TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:33:
Dienen die slangentjes ook ergens voor? Lijkt me niet dat je nog weer een bocht kan maken in die kleine ruimte daaronder. Of is dit het bovenste deel?

Wel een leuk detail :) Mooi lijnenspel.
Die slangen zijn er om kabels door te voeren van onder naar boven meen ik.

Waterkoud, ga zo door! :D

Work hard & be brave.

• stereohead
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-11 14:20
Klein detail over die slangetjes: op de middelste staan nog lettertjes, zou je die niet vervangen door een zonder lettertjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-10 15:56

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

stereohead schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:52:
Klein detail over die slangetjes: op de middelste staan nog lettertjes, zou je die niet vervangen door een zonder lettertjes?
Jij let goed op kleine details :) Twee slangen zonder tekst, 1 met tekst.
Ja, niet alles gelijk. Hij kan ook die omdraaien en uit zicht houden omdat er later kabels langs lopen, zie je tekst bijna niet meer. Anders wordt het nieuwe slangstuk snijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Er komen inderdaad draden doorheen die naar wat ledjes gaan. De slangen die er nu zitten zijn slechts om te kijken of het past. Heb slang zonder opdruk al klaar liggen. Tape gaat geen problemen geven, op het aluminium zit nog een beschermlaag plasticfolie en al het acrylglas moet uiteindelijk nog behandeld worden met een polijstpasta.
Het enige wat ik moet gaan spuiten zijn de polyester onderdelen en deze zijn allemaal makkelijk te demonteren. Het spuiten zal wel een hele grote klus worden, omdat het hele subtiele details moet krijgen.
Verder is de kast inderdaad groot, maar zoals ik al eerder gezegd heb is het geen kast die ik voor normaal gebruik maak. Ik hoop dat ie mee naar beurzen gaat. De bedoeling is dat ie klaar is om als game pc op het tBCL te staan. Uiteindelijk zal deze pc een plaatsje krijgen op mijn zolder waar ik genoeg ruimte heb voor een grote kast en waar ie waarschijnlijk een hele goede toepassing gaat krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 14:48
ik denk dat ie doordat hij groter is niet bij de eerste blik herkent wordt als een pc maar meer als een multimedia centrum dus met geluidsinstallatie er bij in of zo

hij zal een stuk sexy-ness missen, misschien dat er ineens aan het eind een ongelovelijke chopper motorfiets achtige airbrush over komt en dat dat het recht brijdt. Ben benieuwd of oranje-wit boeiend genoeg blijken. Ben echt benieuwd naar het verloop en blijf het volgen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietjemet
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-12-2015
Ik volg deze al een hele tijd, en ben heel benieuwd naar het eindresultaat, zeker wat de waterkoeling betreft, omdat ik zelf een beetje creatief om moest gaan met de ruimte in mijn kast, maar een custom build kun je natuurlijk perfect met zo'n omvangrijke koeling combineren 8)

Tot nu toe ziet het er allemaal veelbelovend uit, die oranje accenten zijn een verassing, maar zeker niet verkeerd , natuurlijk ook juiste timing met het ek hehe :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• msicaron
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-11 18:35
redparrotnl schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:19:
ik denk dat ie doordat hij groter is niet bij de eerste blik herkent wordt als een pc maar meer als een multimedia centrum dus met geluidsinstallatie er bij in of zo
[...]
Als ik me niet vergis zitten de speakers er mee in :+

Keep up the good work waterkoud. Je case is prachtig _/-\o_ hopelijk val je in de prijzen ;)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 11:34

Krentenbol

Prutz0r

Frietjemet schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:29:natuurlijk ook juiste timing met het ek hehe :P
Hij is al vrij lang bezig met deze mod, dus die timing valt wel mee :P ;)

• Dimby
  • Laatst online: 23-05-2019
Zag je toch ook met zijn vorige mod, duurde heel lang maar echt schitterend resultaat!

• Suri
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03-11-2008
very ziek zal wel heel nice worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb gewoon erg weinig tijd om aan deze kast te werken. Het ligt zeker niet stil en het moet ook gewoon klaar zijn voor het einde van november. Op dit moment zijn alle polyester onderdelen voor de eerste keer met spuitplamuur behandeld. Nu is ook veel beter te zien waar het nog bijgewerkt moet worden met plamuur, iedere oneffenheid is nu goed te zien.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/kap30.jpg

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/zijpaneel1_5.jpg

Alle vlakke delen zijn prima, de overgang van de luchtuitlaten en luchtinlaten zullen nog flink onder handen genomen gaan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10 17:32

dalus

Firing Sparks

Ziet er nut och al behoorlijk strak uit, ziet er straks dan ook goed uit in de verf :9~

High Powered Madness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 02-10 18:06
Nice nice nice.
Ziet er al heel goed uit.
(ik ga het zelfde doen met mijn scooter)deel toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-11 14:03
PRaGA88 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:27:
Nice nice nice.
Ziet er al heel goed uit.
(ik ga het zelfde doen met mijn scooter)deel toch.
ga je in je scooter een kubusvormige watergekoelde pc bouwen?

lijkt me leuk project! ;)

/ontopic

ik vroeg me af of het kleurverschil in de oranje plexi brackets voor de slang nou komt door ingebouwde led's of iets anders, kon het niet terug vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PRaGA88
Pixxel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:33:
[...]

ga je in je scooter een kubusvormige watergekoelde pc bouwen?

lijkt me leuk project! ;)
neen k had het over het inwerken van delen
zou wel leuk zijn een pc in een scooter :P

• waterkoud
  • Niet online
De harde schijven zijn gemonteerd tussen twee platen aluminium en acrylglas.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_0.jpg

Oke tijd om de de harde schijven te monteren in de geveerde box. Nu moet ik zorgen dat de houder waar de harde schijven nu in gemonteerd zijn niet kan gaan schuiven. Aan de onderkant en aan de bovenkant van de box heb ik dus wat strookjes plexiglas gelijmd.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_1.jpg

De houder van de harde schijven past daar precies tussen en wordt op het einde tegengehouden.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_2.jpg

Vanaaf de achterzijde van de kast kunnen de harde schijven in de geveerde behuizing geschoven worden.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_3.jpg

Nu is er echter nog het probleem dat de houder er aan de achterzijde ook weer uit kan glijden. Daarom komt daar ook nog dit. Een rooster met twee plexiglas blokjes die tegen de houder van de harde schijven komt en deze dus zo opsluiten.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_4.jpg

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_6.jpg

Het rooster op zijn beurt wordt met 4 verzonken inbusboutjes op de box geschroefd.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_5.jpg

Dan ziet het er tot nu toe zo uit. Logo moet nog gemonteerd worden, dat hangt nu nog vast met wat tape en het logo moet van achter nog uitgelicht worden met een aantal leds.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_7.jpg

• msicaron
  • Laatst online: 21-11 18:35
Leuk om hier weer een update in te zien:) .
ziet er weer allemaal erg strak uit.

Wanneer mogen we de volgende update verwachten :9~

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• diedazz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Het zou volgens mij gewoon alleen al grappig zijn om hier
http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_7.jpg

een stuk of vier-zes van te maken en ergens tentoon te stellen :P soort van "kijk dit is mijn bibliotheek van de toekomst"

Get Airflow, save the world.

• M.Koers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-11 09:29
Foto's doen het niet meer :'(

• VincentG
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2018
Hier doen de (laatste iig) foto's het nog wel.

Vraag me af hoe lang het nog duurt voordat we het eindresultaat te zien krijgen. Lijkt me sowieso een gigantische bak te worden. En als je kijkt naar het detail dat overal in verwerkt is.
Doet me denken aan Sacrada Familia (of hoe je dat ook schrijft), een prachtig bouwwerk met gigantisch veel detail waar je eindeloos mee bezig kunt blijven.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• brinkdinges
Hij wil hem af hebben voor het tBCL in november, dus rond die tijd kun je het eindresultaat bekijken gok ik ;)

• M.Koers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-11 09:29
November?
Dan mag die nog wel even als ik dat o zie.

• waterkoud
  • Niet online
Eind november inderdaad. Moet te halen zijn, ik ben al verder dan dat ik hier heb laten zien >:)
Op het moment heb ik het polyesterwerk even gelaten voor wat het is en ben ik verder gegaan met de routing van alle kabels. De polyester delen, kap en zijpanelen, heb ik ook niet nodig om verder te kunnen. De kabels voor alle hardware zitten op hun plek en ben druk bezig met leds. Veel soldeerwerk en routen van de wirwar van draden die naar de leds gaan. Dit weekend zal ik de hardware gaan testen om te voorkomen dat eventuele defekte hardware te laat opgemerkt wordt. Het werken met alle kabels is verschrikkelijk pokkewerk, omdat iedere keer alles weer uit de kast moet om gaten te zagen en boren voor de kabels. Kabel passen en bepalen waar een gat of houder moet komen en dan alles eruit om het gat te zagen of boren.

• jos de snelle
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09-09-2008
Hou vol zou ik zeggen, het ziet er weer te gek uit!

• Dimby
Neeee, niet meedoen aan Tbcl win in al helemaal niet meer XD

• waterkoud
  • Niet online
Al zou ik mee willen doen aan het tBCL dan nog zou het niet gaan, ik zit in de "crew" en ben aanwezig als jurylid. Mijn kast zal daar alleen komen te staan als gebruiks pc. We hebben een aantal computers nodig voor dingen als presentaties van de deelnemende casemods. Ik vind het ook niet erg om niet mee te kunnen doen, ben blij dat ik aan zo'n mooi evenement voor casemoddend Nederland en Belgie kan doen. Ik zou nu eigenlijk ook Luxemburg moeten noemen natuurlijk, maar helaas nog geen deelnemers uit dat land ;)

Nu weer een kleine update. Van alle hardware problemen bij mijn vorige casemod heb ik natuurlijk wel wat geleerd. Eerst alles testen en dat heb ik dus gedaan, maar niet voordat ik nog wat gewerkt heb aan de box voor de harde schijven. Mijn standaard logo dat altijd terug zal komen, FJW, zal opgelicht moeten worden natuurlijk. Daarom 18 leds gemonteerd in de zijwand van de box. De weerstanden netjes weggewerkt op de bodem van de box en de kabeltjes met wat plexi houdertjes door de box geleid.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_8.jpg

De houder met de harde schijven is zo gemaakt dat ik deze erin kan schuiven, daarom moest ik er voor zorgen dat de ledjes en draden niet in de weg zouden zitten. Met de plexiglas houders is dit een fluitje van een cent. Aan de rechtse kant is goed te zien dat er genoeg ruimte is in de box om de harde schijven erin te kunnen schuiven.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder1_9.jpg

De bovenkant van de box is niet gelijmd maar geschroefd met kleine verzonken inbusboutjes, dit omdat ik in noodgevallen bij de leds moet kunnen. Er zou er maar eens een kapot gaan. Tijden het installeren van Windows natuurlijk even de ledjes getest en het werkt prima. Het blauwe licht komt van de Tagan voeding. Die blauwe krengen moeten er natuurlijk nog uit en zullen vervangen worden door witte. De gekleurde oplichtende ringen op de Tagan voeding, daar waar de modulaire kabels geschroefd worden, laat ik wel zoals ze zijn.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/harddiskhouder2_0.jpg

Windows staat op de Western Digital Velociraptor en alle hardware werkt naar behoren. Tijd voor de volgende stap, de waterkoeling.

• Dimby
Gruwelijk man

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:36
Wat een mooie kast man. Had ik maar het geduld en de handjes om zoiets te maken. _/-\o_

• waterkoud
  • Niet online
Als gevolg van de upgrade in hardware was er een zwaardere voeding nodig en dat had weer tot gevolg dat ik de kabelhouders opnieuw moest gaan maken. Als je dan toch iets opnieuw moet doen kun je de houder natuurlijk ook helemaal anders maken. Heb zwart aluminium met transparant oranje acrylglas gebruikt. Ook heb ik de houders zo gemaakt dat de kabels wat makkelijker geplaatst kunnen worden en niet dat ik alle stekkkers eraf moet halen en er daarna weer aan moet zetten. Was misschien net wat strakker, maar heb nu toch gekozen voor wat meer gebruiksgemak.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/psukabels1_0.jpg

Op deze foto zij de kabels nog zoals ze bij de Tagan voeding geleverd zijn, standaard sleeving, maar dat is natuurlijk geen gezicht. Misschien dacht je al "wat liggen die kabels los in die houders", maar dat komt omdat er nog wat om de kabels heen komt als afwerking en daardoor worden de kabels nog wat dikker en zullen ze kaarsrecht door de houders lopen.
Aan de linkerkant op de bovenste foto zie je vier kabels door de aluminium scheidingswand gaan en om dit netjes af te werken heb ik een houder gemaakt van plexiglas waarbij ik links en rechts een stukje zwart plexiglas kan verwijderen zodat ik de stekkers er in hun geheel door kan halen. Met verzonken inbusbouten zitten deze stukjes acrylglas dan op hun plek als de kabels er doorheen gehaald zijn.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/psukabels1_1.jpg

• Dimby
Hoe flik je dat toch om alles zo perfect passen op elkaar de krijgen ? Bij mij steekt het aan alle kanten uit en krijg ik het moeilijk recht

• brinkdinges
Casemodden is 10% zagen en 90% vijlen ;) Zorg er in ieder geval voor dat je recht en haaks kunt aftekenen. Als je dat niet kunt dan is het dweilen met de kraan open. Daarna gewoon heel veel passen en aanpassen, dat kost gewoon tijd. Reken er maar op dat het bovenstaande vele uren werk heeft gekost.

• anonimoes
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-05 20:00

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

brinkdinges schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
Casemodden is 10% zagen en 90% vijlen ;)
Een zeer ware uitspraak! Dat valt mij ook altijd weer op als ik iets doe in deze richting, kan soms wel wat frustrerend zijn maar het loont de moeite om er wel die energie in te steken.

Ontopic: de updates zien er weer heerlijk uit!

Gemberthee: water met een smaakje.

• pieterveenstra
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2012

pieterveenstra

1960's beetle :)

Casemodden is 10% zagen en 90% vijlen ;) Zorg er in ieder geval voor dat je recht en haaks kunt aftekenen. Als je dat niet kunt dan is het dweilen met de kraan open. Daarna gewoon heel veel passen en aanpassen, dat kost gewoon tijd. Reken er maar op dat het bovenstaande vele uren werk heeft gekost.
Hangt er ook net vanaf wat voor materiaal je gebruikt natuurlijk :P
Van mij was gewoon 100% in 1 keer goed zagen, anders kon je overnieuw beginnen.
Hoewel een flex ook wonderen verricht :)

1960's VW beetle resto

• Yozzman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-07-2019

Yozzman

meer MAN dan yozz

Hahaha nou wel eerder 80% meten en uittekenen, 10% zagen en 10% vijlen :P

Edit: Ziet er uiteraard top uit! O-)

[Voor 3% gewijzigd door Yozzman op 27-08-2008 18:46]

http://wotlabs.net/sig/eu/yozzman/signature.png

• brinkdinges
Ramius23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:45:
[...]

Hahaha nou wel eerder 80% meten en uittekenen, 10% zagen en 10% vijlen :P
Ik heb mijn ontwerpproces ook bewust niet meegenomen in de berekening, dat verstoort hetgene wat ik wil zeggen zo ;)

• Crp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 26-11 20:57
of je moet een freesmachine tot je beschikking hebben O-)

[Voor 4% gewijzigd door Crp op 29-08-2008 19:49]

• waterkoud
  • Niet online
Grootste werk is de uiteindelijke afwerking. Zeer tijdrovend en extreem saai werk. Er is tot nu toe nog geen enkel onderdeel waar de afwerking helemaal is zoals ie moet zijn. Ik maak eerst alle onderdelen en op het eind ga ik alles fijn schuren en polijsten.

Heb de laatste tijd eigenlijk bijna geen tijd gehad om nog aan de kast te werken. Dit wil echter niet zeggen dat er helemaal niets gedaan is. Te eerste heb ik alle waterkoeling onderdelen binnen. De koelblokken voor de mosfets, north en southbridge, de videokaart en de CPU. Alles van EKwater op de CPU koeler na, dat is een D-Tek Fuzion v2, schijnt meest geschikt te zijn voor een quad CPU.

Verder zijn er best nog wat kleine dingen gedaan, maar die zijn geen update waardig. Wel het een en ander gedaan aan de verlichting. De mat witte plexi omrandingen van de ramen moeten zoals eerder gezegd op gaan lichten. Hiervoor moest ik eerst bevestigingen maken voor de leds. Ik heb twee stukken plexiglas, een van 3mm en een van 5 mm. dik, op elkaar gelijmd en vervlogens hiervan allemaal kleine stukjes gezaagd. Deze stukjes heb ik op de frosted ring geplakt, maar niet voordat ik in ieder stukje een gaatje van 5mm. geboord had.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/raam1_2.jpg

De eerste rand met alle ledhouders. Eeste omdat ik er zo vier nodig heb, voor elke raam een.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/raam1_3.jpg

Vervolgens de draden solderen.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/raam1_5.jpg

Testen van de leds.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/raam1_4.jpg

Nu schijnen de leds nog door het polyester zijpaneel, maar als de boel zwart gespoten is zal dat niet meer zo zijn natuurlijk.

• Flythe
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Het donkerrode plexi waar nog een beetje licht doorheen komt op het wat feller verlichtte frosted plexi ziet er echt super uit, mooi werk :).

Wat een monnikenwerk trouwens al die blokjes (al is modden zoiezo al een tijdrovende bezigheid :P).

[Voor 5% gewijzigd door Flythe op 28-10-2008 23:18]

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nice! Ziet er idd leuk uit door de 2 randen.
1 ding: was het niet mooier geweest om de leds er in de lengterichting in te plaatsen? Dan heb je een meer egaal licht, ipv sterk verlichtte punten daar waar de leds zitten.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
Zo heb hele topic door gelezen op me werk en echt respect voor deze mod. Erg mooi om te zien hoe je alles zelf gemaakt heb. Ik ben zelf helaas niet zo kundig om iets zelf te maken maar vind het wel erg mooi om te zien hoe andere dat wel kunnen. Ik steek er altijd wel iets van op dat scheelt dan weer! Ben benieuwd naar het eind resultaat als alles klaar is.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• egg-bird
  • Laatst online: 06-12-2008
LordHades schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:46:
Zo heb hele topic door gelezen op me werk en echt respect voor deze mod. Erg mooi om te zien hoe je alles zelf gemaakt heb. Ik ben zelf helaas niet zo kundig om iets zelf te maken maar vind het wel erg mooi om te zien hoe andere dat wel kunnen. Ik steek er altijd wel iets van op dat scheelt dan weer! Ben benieuwd naar het eind resultaat als alles klaar is.
T is denk ik ook een kwestie van durven.
en natuurlijk als je niet zo goed bent, er vooral goed de tijd voor te nemen.

Verder ontopic. echt respect voor je case!!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Al bijna 2 jaar bezig :o Maar je maakt er wel wat moois van! ben benieuwd naar het eindresultaat

• waterkoud
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 07:24:
Nice! Ziet er idd leuk uit door de 2 randen.
1 ding: was het niet mooier geweest om de leds er in de lengterichting in te plaatsen? Dan heb je een meer egaal licht, ipv sterk verlichtte punten daar waar de leds zitten.
Die fel verlichte punten zullen niet meer zichtbaar zijn als het zijpaneel gespoten is. Nu zit er slechts een dun laagje spuitplamuur op het polyester en ook nog maar aan een kant. Panelen worden zowel aan de buitenkant als de binnenkant zwart gespoten. Op de witte rand is het licht egaler verdeeld dan nu op de foto lijkt.

[Voor 5% gewijzigd door waterkoud op 29-10-2008 17:32]

• PRaGA88
Wow, nice. Jij barst van de fantasie,(positief). :p
Maar kijk uit als ze zijn gespoten want als ze dan plooien=barsten in de lak. :s
Maar dan moet je ze wel al een paar dm plooien.

[Voor 19% gewijzigd door PRaGA88 op 29-10-2008 19:43]

• waterkoud
  • Niet online
De kans dat er barsten in zullen komen is gering omdat er een aluminum frame aan de binnenkant van de zijpanelen zit dat de boel extra stevigheid geeft.

• waterkoud
  • Niet online
Geen update, maar mijn laatste aanwinst :9~
Vandaag gehaald, mijn nieuwe gereedschap.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/cncportaalfrees1_0.jpg

Er zal wel heel veel tijd in gaan zitten voor ik het het een beetje onder de knie krijg, maar dat is denk ik ook niet zo vreemd gezien de mogelijkheden.

• anonimoes
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-05 20:00

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ziet er mooi uit! Maar wat is het precies en wat kan je ermee? (Ik zit te denken aan een soort computergestuurde frees ofzo? (CNC tafel?)

Gemberthee: water met een smaakje.

• brinkdinges
Dat is het inderdaad, nice :9

• splendes
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-07-2012

splendes

Veurscheutuhhh

zit dit topic net ff te bekijken

:9~ :9~ :9~
kun je een keer een kast voor mij fixen en wat zou dat kosten ?

kijk ook eens in mijn foto album http://www.flickr.com/photos/39021671@N04/ sometimes creativity doesn't agree with technology

• PRaGA88
Wat is dat?? Ik denk CNCtje of Freestafeltje of een lazercutter.

• brinkdinges
PRaGA88 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:08:
Wat is dat?? Ik denk CNCtje of Freestafeltje of een lazercutter.
Hehe, jij hebt overduidelijk nog nooit gezien hoe groot een laser is waarmee je iets mee kunt snijden ;)

• waterkoud
  • Niet online
Het is een High-Z S-720/T CNC portaalfrees met een werkgebied van 72 bij 40 cm.
Het ding zelf is ongeveer 110cm. bij 75cm.

• PRaGA88
Hehe, jij hebt overduidelijk nog nooit gezien hoe groot een laser is waarmee je iets mee kunt snijden ;)
Het kan hé. maar dan wel een hele kleine( voor papier) :P

• Frenkie123
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16-11 09:53

Frenkie123

Lets Mod the World !

waterkoud schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:09:
AARRGHH!!! hebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuhhebbuh :P

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:29

Stoney3K

Flatsehats!

waterkoud schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:09:
Kostie? Ik weet dat de Elektuur ook mooie bouwpakketten voor CNC-frees/graveermachines verkoopt.

Trouwens, ik vind dit een serieus gave mod, maar ik denk dat ie op wedstrijden toch een klasse apart zal zijn. Niet iedereen heeft de middelen om zijn kast eerst compleet als CAD-assembly uit te tekenen, en dan met CNC-frezen in alu en plexi te maken. Desalniettemin errug gaaf :)

Ik ben ook even benieuwd hoe je die ronde vormen van de bovenkant (in epoxy/glasfiber) gedaan hebt. Kun je daar een step-by-step van maken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• brinkdinges
http://forums.bit-tech.net/images/smilies/laugh.gif

* brinkdinges voelt zich aangesproken, of bedoel je dingen als Dark Blade? ;)

• The Godsha
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 13:00

The Godsha

Water-Cooled

Stoney3K schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:58:
[...]

Kostie? Ik weet dat de Elektuur ook mooie bouwpakketten voor CNC-frees/graveermachines verkoopt.

Trouwens, ik vind dit een serieus gave mod, maar ik denk dat ie op wedstrijden toch een klasse apart zal zijn. Niet iedereen heeft de middelen om zijn kast eerst compleet als CAD-assembly uit te tekenen, en dan met CNC-frezen in alu en plexi te maken. Desalniettemin errug gaaf :)

Ik ben ook even benieuwd hoe je die ronde vormen van de bovenkant (in epoxy/glasfiber) gedaan hebt. Kun je daar een step-by-step van maken?
Ik geloof dat dat appraat rond de €2300,- kost in standaard configuratie. Maar ik kan het mis hebben.

DFI Lanparty DK 790GX M2RSH | AMD Phenom II X4 945 @ 3,675Ghz | 4GB OCZ DDR2 PC6400 Platinum Rev. 2 | Sapphire HD4670 w GDDR5 | 2x Seagate Barracuda 1TB | Lenovo 3000 N200| Core 2 Duo T7250 @ 2.0Ghz | Seagate 320GB 7200rpm

• waterkoud
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:58:
[...]

Wat ie kost is eigenlijk niet zo belangrijk. Was een beetje uitgekeken op het zaag en vijlwerk, plus ik heb ideeen van onderdelen die ik onmogelijk met de hand kan maken. Ik heb meer uitgegeven dan ik eigenlijk van plan was uit te gaan geven en ik heb het de machine iets eerder gekocht dan gepland. De portaal freesmachine stond te koop op een CNC forum en gezien de specificaties en alles wat erbij zit was het en "koopje".
De mod waar ik nu mee bezig ben is trouwens helemaal met de hand gemaakt, is geen CAD of CNC aan te pas gekomen.
Voor een tutorial voor de glasvezel onderdelen heb ik deze link voor je
http://www.thebestcasesce...rum/showthread.php?t=9290
Heb ik een tijd geleden gemaakt voor thebestcasescenario. Het enige verschil is dat je voor de bolvorm een mal moet maken van bijvoorbeeld mdf.

• Ediejo
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• swets
  • Laatst online: 24-09 08:01
Kwam hier via cnc forum... zag dat je je machine had...

ik weet niet of je al met je machine iets gemaakt heb, maar ik ben benieuwd wat je nu allemaal ga maken...

zal niet mooier worden dan wat je nu met de hand doe.... maar als je het cnc verhaal een beetje door heb wel sneller, en makkelijker....

4 de zelfde dingen maken is natuurlijk een stuk makelijker....

http://www.arjan-swets.com

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb nog niet erg veel meer gedaan dan alle handleidingen doorlezen en het ding installeren. Begonnen met dingen als nulpunt van werkstuk instellen en dergelijke. Omdat het natuurlijk wel leuk is om ook daadwerkelijk wat te frezen heb ik wat proefstukjes gemaakt. Een aantal teksten in Corel Draw gemaakt. Nooit bij stil gestaan hoeveel mogelijkheden je daarmee al hebt. Tekst laten staan en alles er omheen wegfrezen, alleen outline frezen en alles binne letters frezen. Ga voor huidige projekt nog niet veel met cnc doen, alleen een paar kleine dingen. Zoals de naam van de kast in een raam.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PHXHOLzrwLg]

Uiteindelijk is het dit dan geworden.

Er zijn zo ongelooflijk veel meer dingen mogelijk met dit apparaat dan je met de hand kunt maken. Zoals je al zegt alleen al het maken van meerdere van dezelfde onderdelen, dingen die een grote nauwkeurigheid vereisen. De tekst in het raam was niet mogelijk geweest zonder en zo zijn er nog heel veel dingen. Op een gegeven moment heb je het zagen en vijlen ook wel gezien en wil je verder. Zie het als een stap verder in het casemodden, plus dat het natuurlijk niet zo is dat hiermee alles gewoon vanzelf gaat, zonder idee ook geen kast.

• brinkdinges
He, zo'n idee had ik ook nog op de plank liggen voor m'n windows ;) Maar daar was ik toch al niet aan toegekomen. Ziet er goed uit Franklin, en zoals je heb gemerkt gaat CNC'en niet bepaald vanzelf ;)

• Bladeslayer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Ik gebruik ondertussen ook al geruime tijd CNC machine thuis. Als je eenmaal weet hoe het werkt (tegenwoordig zijn er gelukkig goede programmas voor. Ik weet nog toen wij dat onze CNC binnen kregen, er alleen maar ranzige duitse win 98 programmas waren) dan zijn de mogelijkheden echt enorm. Er ging echt een wereld volmogelijkheden voor me open 8)

Een nette prijs voor die machine! Maarja een vd grootste kosten post zijn toch wel de freesjes. Waar je al snel 15E p stuk voor betaalt. Natuurlijk ook in verschillende diameters, verschillend materiaal, en natuurlijk ook nog een klein voorraadje van alles :z

www.frees-it.com

• TheField
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-08-2011
Erg mooi dat frees resultaat, Ben benieuwd naar het eindresultaat.

• splendes
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-07-2012

splendes

Veurscheutuhhh

update ?

kijk ook eens in mijn foto album http://www.flickr.com/photos/39021671@N04/ sometimes creativity doesn't agree with technology

• PRaGA88
Corel Draw? In school gebruiken wij pff morge eventjes opzoeken. Maar heel gemakelijk om mee te werken, ik heb zelfs een hele cursus er over. ;) (Ik volg ElektroMechanica dus ik moet datkunnen) :P

[Voor 40% gewijzigd door PRaGA88 op 17-11-2008 22:46]

• AsEeL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-03-2018
Beste waterkoud

Wat is jouw manier om plexi te zagen?
Zoals die ovale ringen?
Hoe krijg je die rondingen zo perfect :P

Ik zou hier ook plexi moeten zagen in ovaal vorm maar dat moet echt mooi smooth zijn in de rondingen en niet hoekig zoals dat soms al is durft te zijn

INTEL CORE I5 2.5K // Corsair 4 x 4GB CMZ16GX3M4X1866C9R // GA-Z68X-UD3H-B3 V1.3 bios F11 // ASUS Nvidia GTX560Ti // Samsung 830 Series 128Gb SSD // Corsair 550W

• PRaGA88
figuurzaagje??? ziet je ze toch vaak gebruiken.

• brinkdinges
Het perfect krijgen van de rondingen krijg je niet voor mekaar met een zaag, dat zul je met een vijl moeten doen. Kijken, vijlen, kijken, vijlen, kijken, schuren :) Dat kost inderdaad een hoop tijd, maar zo maak je wel iets moois.

• AsEeL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-03-2018
Ik hoop het want morgen moet ik plexi zagen en vrees er wat voor.
Ik wil net de vorm als koudwater hebben van die oranje ovale ringen die hij gemaakt heeft, maar ik zie het niet goed komen eigelijk, recht zagen is niets maar de bochten vloeiend maken zonder dat ze hoekig of smaller breder worden lijkt me hard :'(

INTEL CORE I5 2.5K // Corsair 4 x 4GB CMZ16GX3M4X1866C9R // GA-Z68X-UD3H-B3 V1.3 bios F11 // ASUS Nvidia GTX560Ti // Samsung 830 Series 128Gb SSD // Corsair 550W

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan ook iets ruimer afzagen, dus buiten de lijn en dan met een bankschuurmachine de boel egaal rond maken. Maar vergt welw at oefening om strak recht te of rond te zagen! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

• ThomVis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-11 14:14

ThomVis

Detected rambling:

PRaGA88 schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:41:
Corel Draw? In school gebruiken wij pff morge eventjes opzoeken. Maar heel gemakelijk om mee te werken, ik heb zelfs een hele cursus er over. ;) (Ik volg ElektroMechanica dus ik moet datkunnen) :P
pff? Dat ken ik niet. Ken wel Inkscape, gratis en voor alle gangbare OSen beschikbaar. Hangt natuurlijk wel een beetje af van het formaat de CNC nodig heeft, Inkscape kan geen CGM aan :(
Joopieboy schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:42:
Je kan ook iets ruimer afzagen, dus buiten de lijn en dan met een bankschuurmachine de boel egaal rond maken. Maar vergt welw at oefening om strak recht te of rond te zagen! :)
En daarbij goed opletten dat je niet te hard drukt en het plastic smelt.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• PRaGA88
ThomVis schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:22:
[...]

pff? Dat ken ik niet. Ken wel Inkscape, gratis en voor alle gangbare OSen beschikbaar. Hangt natuurlijk wel een beetje af van het formaat de CNC nodig heeft, Inkscape kan geen CGM aan :(
Het heet Keller. Heel makkelijk te gebruiken gebruikt de Europese normen en er is een handboek bij van frezen en van draaien.
Maar een kleine 100+ pagina's >:)

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-11 12:56
ik ben benieuwd of we binnenkort weer een update kunnen verwachten (A)

• deCube
  • Laatst online: 10:35
Yeseterror schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:40:
ik ben benieuwd of we binnenkort weer een update kunnen verwachten (A)
Anders lees je Ediejo zijn bericht even. ;)

Work hard & be brave.

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-11 12:56
deCube schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:15:
[...]

Anders lees je Ediejo zijn bericht even. ;)
soms is alles lezen echt heel moeilijk |:( :+

• Soul__assasin
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:41

Soul__assasin

de Belbelg

waarom geen updates meer op tweakers?

www.weefab.com

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-11 17:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

blijkbaar te veel werk ..

[Voor 87% gewijzigd door BGB4rn op 13-01-2009 13:08]

Signature

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of een andere reden, dat zullen we hier maar even in het midden laten.

• jaspara
  • Laatst online: 11:22
Echt wreed deze mod, je krijgt die kabels echt supermooi weggewerkt :o
Ik wou dat mij dat ook lukte, het is echt een rotzooi in mijn kast :P

• Tweak-Freak
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 09:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

waterkoud schreef op woensdag 17 december 2008 om 19:34 @ bouweenpc.nl[/message]:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een update gepost heb, druk met andere dingen dan modden. Verder ben ik, in de tijd die ik had, bezig geweest met de cnc machine. Nu wordt het weer tijd dat ik aan de kast ga werken en toevallig kwam de cnc machine hier al meteen goed van pas. De zwarte Tygon slangen blijken niet zo lekker te werken als wat ik van de bekende transparante Tygon gewend was. Er komen vrij snel knikken in, zeker als de slang al een tijdje gebogen is. De meeste slangen zaten al op hun plek en nu ik weer verder wilde werken, bemerkte ik dat een slang begon te knikken, helemaal geen overdreven scherpe bocht. Tijd om de bochten uit voorzorg te gaan voorzien van anit knik houders, heb een hekel aan veren.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slanghouder1_0.jpg

Dize twee delen kunnen met drie inbusbouten tegen elkaar geschroefd worden. Ook handeg als de boel eens uit elkaar moet, geen slangen die erdoon getrokken hoeven te worden.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slanghouder1_1.jpg

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slanghouder1_2.jpg

Hier het onderdeel op zijn plek. Heb trouwens meer van dergelijke houders gemaakt dan alleen deze op de foto.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slanghouder1_3.jpg

Verder wilde ik nog wat slangdoorgangen afwerken, daar waar de slangen door een tussenwand gaan. Mooie gelegenheid om het frezen van een "pocket"te oefenen. Zwarte plaatje past precies in de uitgefreesde ruimte.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slangdoorvoer1_0.jpg

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slangdoorvoer1_1.jpg
Post van Waterkoud van forum.bouweenpc.nl om toch dit topic een beetje compleet te houden.

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

waterkoud schreef op maandag 22 december 2008 om 21:26 @ bouweenpc.nl[/message]:
Dat van die ledjes is al opgelost zie ik. Bijna alles wat je maar kunt bedenken aan vragen over casemodden is wel ergens te vinden zie je maar weer.
Heb nu zo'n beetje alle slangenhouders klaar en daarom os het nu tijd om aan de details te gaan werken. Toen ik met de naam Evolutionary kwam moest ik zelf gelijk denken aan het bekende plaatje waarbij een aap langzaam rechtop gaat lopen en uiteindelijk de moderne mens wordt. Had al zitten denken om het ergens te laten zandstralen of om het met de dremel in plexi te graveren. Idee stond eigenlijk min of meer in de koelkast. Nu wist ik dat ik ergens gelezen had dat het ook mogelijk is om met een cnc machine te graveren. Kwestie van duidelijk plaatje zoeken, liefst met veel kontrast en omzetten naar een nc file. Met behulp van Cambam heb ik een plaatje omgezet naar een nc bestand voor mijn freesmachine. Om wel in de sfeer te blijven van de rest van de computer kwam ik weer uit op de kleurencombo oranje, zwart en mat wit, net als bij de fanhouders en zelfde lettertype als op mijn window.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/evolutionarylogo.jpg

Zeer waarschijnlijk heb ik een plek gevonden waar ik binnenkort mijn polyester kan gaan spuiten. In de schuur of garage is het te koud om een optimaal resultaat te krijgen.
Post van Waterkoud van forum.bouweenpc.nl om toch dit topic een beetje compleet te houden.

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

waterkoud schreef op zondag 28 december 2008 om 19:39@ bouweenpc.nl[/message]:

Die afbeelding kende ik inderdaad ook, maar ten eerste werd het dan te groot en ik zou de afbeelding eerst nog moeten bewerken voordat ie geschikt zou zijn om te graveren zoals ik dat wilde. Hij is wel geinig.

Bijna alle slangenhouders zitten er nu in, ook de kabels naar de videokaart zijn voorzien van een kleine houder.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/slangenhouders1_0.jpg

Een hele tijd geleden heb ik al een soort behuizing gemaakt voor de pomp, die in de vorige foto rechtsboven te zien is. Tot nu toe was het nog niets meer dan een halve transparante plexiglas pijp, daar moest dus nog wel wat aan gebeuren.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/pompbehuizing1_0.jpg

Op dit moment is de lijm aan het uitharden en dan kan ik de twee "ribben" die nu nog voor de opening van de outtake van de pomp zitten, doorzagen en op maat vijlen.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/pompbehuizing1_1.jpg

In eerste instantie had ik die transparante houders, die de ribben op afstand houden, alleen maar gemaakt om de boel makkelijk te kunnen lijmen, zodat de afstand tussen alle ribben gelijk blijft, maar ik vind ze zo mooi dat ik besloten heb ze daar te laten zitten.

http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/pompbehuizing1_2.jpg

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Bedankt voor je moeite om dit topic toch up-to-date te houden, Ik denk dat meerdere mensen toch graag de voltooing van dit project willen volgen.

/offtopic @ Tweak-Freak: Carmen Electra....

• luccie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-11 11:21
Ik vind de oplossing met de slangenhouders niet zo mooi eigenlijk.

Het lijkt rommelig op de fotos je kast wordt er heel druk van en doet af aan het strakke design van de rest.

Maar een ander oplossing zou ik zelf ook niet zo snel hebben.

Verder weer netjes :D

• RoeAntSte
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09-2013
Heel erg bedankt voor deze cross-posts. Vond het al erg lang stil hier.

Erg mooi. Vraag me wel af welk plaatje hij te groot vond. Maar dit plaatje is ook erg mooi. :)

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[Voor 11% gewijzigd door Ediejo op 21-01-2009 09:17]

• qanar
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Geweldig wat Waterkoud doet, en ik kan het alleen toejuichen dat meer mensen hierover geinformeerd worden.

Vind die slangklemmen persoonlijk wel mooi, al helpt het gereedschap natuurlijk :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even voor de goede orde:

Als er zonder reden geen updates meer geplaatst worden, dan kan ik het gebruikers niet kwalijk nemen dat ze de plaatjes hier neerzetten. De bron wordt tenslotte netjes vermeld.

Als ik geen bericht ontvang met enige uitleg over het hoe&waarom met betrekking tot het uitblijven van updates, dan wacht ik dat af. Er is dan nog geen enkele reden tot het sluiten van dit topic.
Tenzij men hier niet meer ontopic kan reageren!

Waterkoud heeft toestemming gekregen voor een CiP, daarbij hebben we bepaalde eisen en verwachtingen van een gebruiker met betrekking tot de kwaliteit van de casemod en het uitvoeren van updates. Dat laatste blijft uit, echter is dat nog geen reden tot het sluiten van dit topic, zonder nieuwe updates blijft de disscussie uit, en zal dit topic vanzelf wegzakken in het archief.

Jammer maar helaas.

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ediejo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:01:
Als iemand zelf niet update ga je dan zijn posting van een ander forum hier plaatsen. Ik zou daar niet blij mee zijn als iemand dat deed in mijn topic. Als iemand geen update plaatst zou hij daar wel een rede voor hebben. Erg brutaal van Tweak Freak om zomaar zonder iemand zijn toestemming zijn posting te cross posten. Zegt weer genoeg over de mentaliteit van dit persoon. Wat ben ik toch blij dat ik het casemodden de rug toegekeerd hebt. Ik kijk soms nog wel eens hier en daar en als ik dan dit soort honds brutale acties weer zie……………………..

Ik vind dit wel zo hondsbrutaal wat tweak freak doet waar haal je het lef vandaan om waterkoud zijn postings te crossposten???

Just my to cents!
Someone call the feds, er word hier topgeheime info verspreid!
Chill out zou ik zeggen, denk om je bloeddruk ofzo..

Waterkoud heeft zelf dit topic hier gestart, ongeacht of dat hij hier nu nog post of niet.
Tweak-Freak dacht even zo vriendelijk te zijn om voor de rest van ons die niet weten waar we eventueel moeten zoeken naar nieuwe updates, het topic up to date te houden.
Dit heeft hij denk ik gedaan met de beste bedoelingen en het feit dat jij zo ballistic gaat zegt denk ik meer over je eigen persoon / bepaalde ervaringen betreffende de moddingscene dan over Tweak-Freak's vermeende "hondsbrutaliteit"... Dat je dan onder je "just my to cents" link post dat het BEP forum waarschijnlijk niet blij is dat er posts van hun ergens anders gepost worden is imho een beetje heel erg overdreven want ik geloof namelijk niet dat het BEP een exclusiviteits deal heeft betreffende het topic wel?
Dat jij nu een beetje forum politie gaat lopen spelen is imo dan even hondbrutaal aangezien ik er vanuit ga dat Waterkoud dan ook wel mans genoeg zal zijn om er zelf wat van te zeggen als hij het hier niet mee eens is.
Dit zegt wel weer genoeg over jouw mentaliteit om maar even in je eigen woorden te spreken.

Dat je iemand er even op wijst dat er crossposts worden gedaan prima maar om je zo uit te laten tegen iemand die waarschijnlijk niet eens bewust iemand kwaad probeert te doen vind ik ronduit belachelijk en triest. Ongeacht wat jouw persoonlijke ervaringen zijn geeft het je nog geen recht om zo iemand af te branden.
Het meest leuke vind ik nog wel dat in minimaal 40% van de posts hier wel eens een crosspost van iemand anders word gemaakt en ik denk dat je zelf ook wel eens een quote hebt gemaakt van een of andere informatieve tekst oid. om iets te verduidelijken wat je aan het doen was of weet ik veel wat. Informatie trekt men overal vandaan en heel vaak word iemand anders zijn post weer ergens anders aangehaald zodat de informatie verspreid word. Heb je zelf wel altijd toestemming gevraagd aan diegene die het stukje geschreven heeft of denk je dat iedereen dat doet? Hell zelfs de FP admins en posters doen het af en toe als ze nieuws items aanmaken, ga je hun nu ook even wijzen op hun hondsbrutaliteit aangezien ik niet denk dat ze hier iedere keer toestemming voor vragen?

Just my two cents. Doe ermee wat je wil.

[Voor 16% gewijzigd door ScytheNL op 21-01-2009 09:44]

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:36
Vind die slangenhouders ook niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Veels te druk in je kast. Hopelijk zie je dat zelf ook in en pas je het hier en daar nog wat aan.

offtopic:
Hahahahaha, die ediejo is weer is op zijn pik getrapt. Moet altijd lachen om dat mannetje. Dat we er nog op in gaan is nog erger eigenlijk. Gewoon negeren die hap en doorgaan met cross posten tenzij waterkoud hier op tegen is uiteraard.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee