FrontPage moderatiesysteem gaat veranderen. * update *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:00:
Als je een reactie tegenkomt die bijvoorbeeld een +3 moderatie heeft, en je denkt dat die eigenlijk beter een +2 zou hebben gekregen lijkt het me logisch dat je hiervoor dus "-1 overgewaardeerd" kiest.
Nu vraag ik me af, als een andere mod op diezelfde moment dezelfde gedachte had, en hij kiest ook voor "-1 overgewaardeerd", komt deze reactie dan uiteindelijk dan op +1 te staan, of op het correctere +2?
Daar wordt voor gecorrigeerd. In dit geval gaat de reply slechts 1tje omlaag en wordt de tweede vergeten. :) Het wordt vervelender als er 3 tegelijk modereren want dan gebeuren er vreemde dingen, die bekend zijn zoals uit :-1: Inzichtvol ??? blijkt. Een bekend iets, maar het advies blijft om je daar niet druk over te maken en gewoon een -1 uit te delen als je meent dat een -1 op z'n plaats is. :)

* Delerium denkt dat het probleem in de nabije toekomst definitief opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:00:
Als je een reactie tegenkomt die bijvoorbeeld een +3 moderatie heeft, en je denkt dat die eigenlijk beter een +2 zou hebben gekregen lijkt het me logisch dat je hiervoor dus "-1 overgewaardeerd" kiest.
Nu vraag ik me af, als een andere mod op diezelfde moment dezelfde gedachte had, en hij kiest ook voor "-1 overgewaardeerd", komt deze reactie dan uiteindelijk dan op +1 te staan, of op het
Tweemaal op hetzelfde moment dezelfde moderatie resulteert in één punt verschil. het systeem 'denkt' dat beide moderatoren één puntje omhoog of omlaag bedoelen.

Wat an sich natuurlijk weer vervelend is als je een reactie van +1 naar +4 zou willen zien natuurlijk, ook dan telt één van de moderaties als 0 mee en word de score +2. Maar je bent wel je moderatie op die post kwijt.

En ook dit is een probleem wat bij het nieuwe systeem getackeld word :)

edit:
Hmmmpf, komt die Ect.^^^ op de volgende pagina te voorschijn :o

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 20-03-2007 14:27 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 01:06
Argh!
Na lang zoeken dan eindelijk de oorzaak gevonden waarom ik nergens meer kon modereren....
Ik moet dan ook veel meer op GoT kijken. Ik had bijna een mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand was, gelukkig keek ik verder dan mijn neus lang was.
Wel een puntje van kritiek voor de mensen die daar wat aan kunnen doen: de eerste plaats waar ik ging zoeken was de moderator faq en heb deze nog eens doorgelezen om te zien of ik iets over het hoofd had gezien. Het is een beetje jammer dat de faq gewoon staat zoals ie er stond, zonder vermelding dat het systeem omgegooid is.
Ik ben bang dat er veel meer mensen zijn -zoals ik- die weinig op GoT zitten, maar niet begrijpen waarom ze niet kunnen modden. Misschien toch ook maar een link op de FP?
Was toch echt wel een half uur aan het zoeken... :(
BTW: ben het er wel mee eens dat het systeem van zelfonderhoud zijn langste tijd had gehad...wat dat betreft is het een positieve verandering en ik ben dan ook erg benieuwd naar het nieuwe modsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Daan: Wat dacht je van het .plan op de FP: plan: Invoering interim moderatiesysteem maandag 19 maart, welke ook op de voorkant zichtbaar is :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 01:06
JHS schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:08:
Daan: Wat dacht je van het .plan op de FP: plan: Invoering interim moderatiesysteem maandag 19 maart, welke ook op de voorkant zichtbaar is :) ?
Ja, inderdaad, daar had ik moeten kijken, blijft natuurlijk wel even goed zoeken terwijl het hier om een rigoreuze ingreep gaat in het modsysteem terwijl de modfaq ongewijzigd is, zoals gezegd imho de eerste plaats waar je gaat kijken als je (niet) kan modden en wil weten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Mijns inziens schort er nog wat aan de geselecteerde groep mensen die modrechten gekregen hebben.

Als ik bijvoorbeeld zie dat een post als deze een +1 Inzichtvol gekregen heeft, dan lijkt het me dat diegene die die moderatie uitgevoerd heeft, zijn modrechten eigenlijk niet verdient.

Hoe kijkt men hier tegenaan vanuit de TMF-crew ?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Yoeri schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:19:
Mijns inziens schort er nog wat aan de geselecteerde groep mensen die modrechten gekregen hebben.

Als ik bijvoorbeeld zie dat een post als deze een +1 Inzichtvol gekregen heeft, dan lijkt het me dat diegene die die moderatie uitgevoerd heeft, zijn modrechten eigenlijk niet verdient.

Hoe kijkt men hier tegenaan vanuit de TMF-crew ?
Ik neem aan dat er geen nieuwe members in de mod groep worden toegelaten tot de werking van de groep en de kwaliteit van de mods door de members erg goed geobserveerd zijn. In mijn ogen is het echte screenen dan ook nog niet voorbij.

Bij sommige moderaties, zoals degene die jij aanhaalt, alsmede ook de inactiviteit van sommige gekozen mensen (voor zover ik dat kan zien natuurlijk) heb ik ook mijn twijfels maar vertrouw op het werk van botoo en esc.

Nu het modden is overgegaan van een open naar een min of meer gesloten systeem vallen mij een paar threads op waarin elke vorm van moderatie lijkt te ontbreken. Het gaat in dit gevallen om minder populaire onderwerpen zoals bv firmwares in de meuktracker. Een aantal voorbeelden zijn hier te vinden:

meuktracker: Tomato 1.05
meuktracker: Tomato 1.06
meuktracker: Apple AirPort Extreme Update 2007-002

Hoe wil men er voor zorgen dat dit soort topics toch voorzien worden van de gewenste modding? Wanneer je dit soort topics aan hun lot zou overlaten word het misschien minder interessant voor mensen om te reageren gezien de reacties daar allemaal op de standaard '0' score blijven staan. Het lijkt me niet handig per topic elke keer aan de bel te moeten trekken bij dergelijke threads.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 20-03-2007 15:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Yoeri schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:19:

'k Zou niet direct op de achterste benen staan maar het even in de gaten houden. :)
Het is best lastig om een post waarvan je in eerste instantie denkt "ja! vind ik nou ook!" omlaag te modden omdat ie strict gezien gewoon niet boven de 0 hoort. Maar het klopt wel dat het de bedoeling is dat eenieder met modrechten zich nu in kan houden. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eens met Cyphax, om daar nou gelijk modrechten voor te heroverwegen vind ik wel (enorm heel erg reusachtig gigantisch grotesk buitensporing geweldig) kort-door-de-bocht.

Dat kijken we nog even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:27:
Nu het modden is overgegaan van een open naar een min of meer gesloten systeem vallen mij een paar threads op waarin elke vorm van moderatie lijkt te ontbreken. Het gaat in dit gevallen om minder populaire onderwerpen zoals bv firmwares in de meuktracker. Een aantal voorbeelden zijn hier te vinden:

Hoe wil men er voor zorgen dat dit soort topics toch voorzien worden van de gewenste modding? Wanneer je dit soort topics aan hun lot zou overlaten word het misschien minder interessant voor mensen om te reageren gezien de reacties daar allemaal op de standaard '0' score blijven staan. Het lijkt me niet handig per topic elke keer aan de bel te moeten trekken bij dergelijke threads.
Mooie voorbeelden die een bestaand 'probleem' aankaarten, twee van de meukjes zijn van voor het interim-systeem en die werden toen ook al nauwelijks/niet gemodereerd, dus wat dat betreft is er geen verschil met de huidige situatie. Users lijken het dus, onverkort of er gemodereerd word, toch interessant genoeg te vinden om hun reacties daar te plaatsen.

Overigens lees ik in de meukjes voor het overgrote deel +1 reacties, waarmee die reacties dus niets te kort gedaan worden. Ik _denk_ dat meukberichten voornamelijk interessant zijn voor de inhoud van het meukje zelf en niet zozeer vanwege de reacties. Ook al is er best wel eens interessante info te vinden mbt dat meukje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:27:
[...]

Ik ben een fanatiek meuktracker bezoeker, en probeer de draadjes wel van puntjes te voorzien, het probleem is alleen dat ik niet per direct boven elk nieuw meukbericht kan springen. :) Ook zijn niet alle draadjes te modden, meuktracker: Tomato 1.05 is er daar 1 van, en die van de AirPort update ook.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 20-03-2007 16:45 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
laat het geen EA worden die het overneemt, a.u.b.
Vooropgesteld dat ik geen ervaring heb met EA, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er wel degelijk iets aan de hand lijkt te zijn met dat bedrijf. Jammer dat dit probleem niet onderbouwd/uitgelegd word want anders zou het best wel eens 'inzichtvol' kunnen zijn (en hoe inzichtvol hangt natuurlijk af van de onderbouwing en mogelijke bewijsvoering).

Overigens had dit inhoudelijk mss beter in het kleine mismoderatie topique besproken kunnen worden.
[edit]
Of in Draadje om in de gaten te houden :+
[/edit

[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 20-03-2007 16:49 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

botoo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:42:
[...]
Mooie voorbeelden die een bestaand 'probleem' aankaarten, twee van de meukjes zijn van voor het interim-systeem en die werden toen ook al nauwelijks/niet gemodereerd, dus wat dat betreft is er geen verschil met de huidige situatie. Users lijken het dus, onverkort of er gemodereerd word, toch interessant genoeg te vinden om hun reacties daar te plaatsen.

Overigens lees ik in de meukjes voor het overgrote deel +1 reacties, waarmee die reacties dus niets te kort gedaan worden. Ik _denk_ dat meukberichten voornamelijk interessant zijn voor de inhoud van het meukje zelf en niet zozeer vanwege de reacties. Ook al is er best wel eens interessante info te vinden mbt dat meukje.
Hoewel je een goed punt hebt vind ik persoonlijk de meuk berichten interessant juist vanwege de reacties die er worden geplaatst (bv ervaringen. andere alternatieven etc). Maar goed, dat is inderdaad persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Hoewel je een goed punt hebt vind ik persoonlijk de meuk berichten interessant juist vanwege de reacties die er worden geplaatst (bv ervaringen. andere alternatieven etc). Maar goed, dat is inderdaad persoonlijke voorkeur.
Volgens mij zijn de problemen niet zo groot. Ik had standaard de instelling staan op reactie weergeven +2. Omdat er bij meuk niet zo vaak gemod wordt is het bijna standaard even nivieau op 1 of 0 zetten en de reactie's even lezen. Naar mijn idee is het grootste probleem dat slechte berichten omhoog gaan of slechte omlaag.

Ik had niet op zitten letten en wist nog niets van de veranderingen. Tot ik een mailtje kreeg van mij nieuwe vriend botoo :)
Maar ik nu je het zegt zal ik eens vaker bij meuk kijken of er nog wat eer te behalen valt. :P

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik weet niet of in het nieuwe moderatie systeem behalve de score-aanpassing de kwalificaties als 'inzichtvol' 'overgewaardeerd' e.d. blijven. Indien niet dan heb ik liever een altijd zichtbaar +1, 0 en -1 knopje.

Ik vind de vertraging die je hebt met zo'n dropdown listbox eigenlijk net irritant, zeker als je fanatiek aan het modden bent.

Zelfs als die kwalificaties wel blijven kan er wellicht een speciale moderatie-weergave komen waarbij naast elk bericht de inhoud van de dropdown komt te staan, dus rechtstreeks klikbaar.

En nu ik toch bezig ben: voor het doorgaan naar een volgende pagina ('vanaf huidige thread...) vind ik die dropdown ook erg irritant. Het past imho best als twee reguliere linkjes op één regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

crisp

Devver

Pixelated

Titusvh schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:41:
Ik weet niet of in het nieuwe moderatie systeem behalve de score-aanpassing de kwalificaties als 'inzichtvol' 'overgewaardeerd' e.d. blijven. Indien niet dan heb ik liever een altijd zichtbaar +1, 0 en -1 knopje.

Ik vind de vertraging die je hebt met zo'n dropdown listbox eigenlijk net irritant, zeker als je fanatiek aan het modden bent.

Zelfs als die kwalificaties wel blijven kan er wellicht een speciale moderatie-weergave komen waarbij naast elk bericht de inhoud van de dropdown komt te staan, dus rechtstreeks klikbaar.

En nu ik toch bezig ben: voor het doorgaan naar een volgende pagina ('vanaf huidige thread...) vind ik die dropdown ook erg irritant. Het past imho best als twee reguliere linkjes op één regel.
Zonder verder op details in te gaan kan ik je vertellen dat er aan al deze zaken gedacht is in het nieuwe reactie- en moderatie-systeem ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wilde nog even kwijt dat ik het nieuwe systeem een goed idee van de crew vind. :) (ja jullie doen ook wel ns wat goed :P )

Een enigzins geselecteerde / gescreende groep fp mods heb ik meer vertrouwen dan in het oude systeem waarbij iedereen relatief anoniem maar wat deed.

Wel hoop ik dat de huidige groep groot genoeg is tov het aantal posts die gemod moeten worden. Als ik naar mezelf kijk dan deelde ik af en toe een puntje uit en soms een puntje eraf in een topic waar ik zat maar ging niet echt tig topics af of zo.

Verder heb ik wel het gevoel dat er redelijk snel naar nul gemod wordt terwijl het op zich imo ook best op 1 had kunnen blijven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

in het begin vond ik het modden wel leuk, daarna heb ik eentijd gemod om de "unmodded" mensen punten mee te geven - mods vond ik zeer zeldden nodig (tenzij echt flame ofzo) 0 als het een reactie was en + 1 of + 2 als ze relevante informatie gaven totdat ik een van t.net zei dat ik teveel 0 punten weg gaf .. en dus op mijn flikker kreeg (in mijn ogen ontrecht)

IMHO moeten mensen die iets bijdragen aan de post op de frontpage
- goeie postitieve of negatieve kritiek die gegrond is (post inhoudelijk) een + krijgen

- mensen die het niet snappen zouden ipv dood gemoddereerd (-) hun eigen GOT post moeten krijgen "Frontpage discussies" ofzo door hun mede GOT-ers tot inzicht gebracht moeten worden (volgens GOT moderators)

wat IMHO vaak vergeten word is dat een opmerking die als -1 gemod word meestal komt omdat men het product niet goed kent en dus niet weet waarover ze praten. in hun opvoeding zit er dus wat kennis tekort.

Ik erger me vaak dood aan mensen die niet zoeken, maar sommige weten zelfs niet wat ze zoeken of waar ze het over hebben. dan help je zo'n persoon beter door links te geven en tekst + uitleg
En hier op GOT of Frontpage wordt men als dom beschouwd en lui dan "nieuwsgierig en uitleg zoekkend"

je hebt dus 3 poster types
- mensen met kennis en dus gegronde argumenten (de gewenste maar minst aanwezig)
- mensen met geen kennis en eigenlijk zoekende (de meest voorkomende variant IMHO)
- etterbakken (op zoek naar discussie en erop uit om mensen te frusteren)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
crisp schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:42:
[...]

Zonder verder op details in te gaan kan ik je vertellen dat er aan al deze zaken gedacht is in het nieuwe reactie- en moderatie-systeem ;)
Als je een vrouw was zou ik je zoenen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Titusvh schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:51:
Als je een vrouw was zou ik je zoenen _/-\o_
[TMF's vrijdagmiddag modderpoel opmerking]
Crisp zou het misschien niet zo leuk vinden (maar misschien ook wel :P ), maar als je het in het openbaar doet dan heeft de rest van het team er nog dagen lol van }> _O-
[/TMF's vrijdagmiddag modderpoel opmerking]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Misschien is het een idee om op de plek waar bij mij het volgende staat
Je hebt nog x moderator punten in je broekzak liggen.
bij diegenen die niet kunnen modereren een linkje naar TMF te plaatsen, in de trant van:
Klachten/opmerkingen over moderaties, ga naar TMF (met link)
Ik hoop dat daarmee
- het editten van een eigen post met daarin de klacht over de moderatie tot het verleden hoort
- meer niet-modders feedback leveren over de moderatie (en daar schiet(en) ik (we) iets mee op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Dank aan Maarten, ik mag ook weer met de knopjes spelen. Een eerste reactie dan.

Eigenlijk .... is het op het eerste gezicht wel een stuk saaier geworden zo!! >:) Geen lachwekkende +4tjes meer, geen eindeloze moderaties meer bij kritische topics. Maar zo willen we het natuurlijk uiteindelijk wel hebben, mooi dus :)

Na een paar topics doorgelopen te hebben vind ik dat het er makkelijker op geworden is omdat de meeste reaktie al goed staan. Kwestie van niet gemodde reakties even modden. Ik heb nog wel problemen met mijn leesniveau. Blijf ik nu doorgaan met lezen op 0 zoals ik hiervoor deed om geen nuttige dingen te missen, of ga ik lezen op +1 wat nu ook zo'n beetje klopt en een hoop rommel uit de weg ruimt. In oudere topics is +2 zelfs goed mogelijk, in nieuw en minder bezochte topics nog niet. Maar als ik op >0 ga lezen mis ik er wel veel die je als moderator wel zou moeten beoordelen ivm eventuele correcties van 0 naar 1 ofzo.

Misschien moet ik in mijn achterhoofd houden waar het modsysteem voor bedoeld is. Dat is toch een dienst aan de t.net lezers zodat deze niet lastig gevallen worden met onnodige reakties en snel de wel nuttige informatie van posters die echt wat te zeggen hebben kunnen opzuigen?
In dit licht zou elke moderator juist wel alle reakties door moeten en alles op 0 blijven lezen en modereren.

Verder zie ik graag de verbeteringen aan de knopjes komen want het zal niet de eerste keer zijn dat ik 50 reakties gemod heb op een pagina en dan per ongeluk op een link klik ipv op de listbox. 'back' werkt dan niet meer alle moderaties foetsie :X

@HELP: lijkt me een goede regel ja, modereren doe je op -1. Zou de zesde regel van de 'vijfregelfaq' kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RwinG op 28-03-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^ @RwinG
Als ik me niet vergis is hier ergens wel genoemd dat het de bedoeling is dat je als moderator standaard op -1 instelt.

[ Voor 87% gewijzigd door Help!!!! op 28-03-2007 09:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Net even flink gemod in deze draad: nieuws: Xbox 360 Elite officieel aangekondigd , meer dan de helft van 90 reacties waren nog ongemod :)
Toch eigenlijk stiekem wel weer leuk om lekker te kunnen modden, moet wel eerlijk zeggen dat ik minder kans zie om reacties te verbeteren. Wellicht een pluspuntje van het screenen :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1975140

Waar ik mij wel over verbaas (voor zolang dit systeem nog bestaat) is dat ik bij sommige reactie's niet alle punt mogelijkheden heb.
Zoals bij bovenstaande. Die was nog ongemod en die wou ik een off-topic geven.
Ik kon echter alleen kiezen uit een 0, -1 trol, of een -1 flaim.
Ik heb er maar een 0 naar gegooid maar het viel mij eerder al een keer op dat niet overal gelijke keuze mogelijkheden zijn.
Is dat normaal of een klein kevertje?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Die reactie is op 0 geplaatst en aangezien offtopic ook een 0 score heeft kon je dat niet nogmaals toepassen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
Tussenstand: het gaat nog steeds goed met het modden. Twee puntjes:

- je bent zo snel door je modpunten heen (enthousiasme zeker, zal wel minder worden >:) )
- reakties van Femme staan zo'n vijf uur ongemod! Dat is ongehoord!!
Heb hem maar een +1 gegeven :)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981058

EDIT: @codecaster: Ik was de hele thread aan het modereren natuurlijk anders kom je zo'n reaktie helemaal niet tegen. Vond't grappig om hem tegen te komen, illustratief voor de nieuwe manier van modereren.

[ Voor 24% gewijzigd door RwinG op 04-04-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het maakt niet uit wíe het post, maar wát er gepost wordt ;)

Daarbij, wanneer ik mod, doe ik dat alleen bij artikelen waar ik wat van de inhoud afweet, zodat ik dan alle reacties onbevooroordeeld kan beoordelen. Dan modereer ik direct de hele thread.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als je vrij vroeg in een draadje gaat modden en dat draadje wordt goed lang dan vind ik het moeilijk om nog te weten wat je wel of niet heb gehad. Juist omdat ik met de geneste layout werk komen al die reacties op post er tussen. Ben dan vaak de 'draad' kwijt. Vaak gaat zo'n draadje nog 'n aantal dagen door. Dan kan een post, als hier boven gemeld, niet opgemerkt worden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

De eerste dagen was ik erg enthousiast over het nieuwe moderatie systeem, de kwaliteit was er naar mijn mening behoorlijk vooruit gegaan. Echter nu de nieuwigheid er vanaf is blijven er nogal wat reacties ongemodereerd. Natuurlijk hoeft niet alles gemodereerd te worden maar naar mijn mening blijft er nu nog te veel off-topic en ongefundeerde BS staan. Ik pleit ervoor om na de proefperiode het aantal moderators flink op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Er zullen best reacties ongemodereerd blijven. Als de start waarde 1 is en dat is ook de juist waarde imo dan doe ik er echt niets mee. Als meerderen die waarde zo goed vinden dan blijft dat ook zo.
Het zal even wennen zijn dat er meer dan vroeger ongemodereerd blijven staan of er zou "0 - gezien" keuze moeten komen. :)

Verder kan ik ook niet elke dag even veel tijd besteden. -Beter één draadje goed dan tien middelmatig.-
Dan zullen er dit Paas weekeinde wel meer mensen weg zijn zoals ik.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
Als de start waarde 1 is en dat is ook de juist waarde imo dan doe ik er echt niets mee.
In het moderatie queue overzicht blijft dan gewoon staan dat er nog veel te modereren is. Dat is jammer want dan denken andere moderators dat er nog veel moet gebeuren. Een enkele knop met 'moderatie ok' zou dus nuttig zijn = (0 gemodereerd).

Verder hoop ik dat het moderatiesysteem zo gaat veranderen dat je niet meer een puntje erbij of eraf gaat doen, maar dat je de waarde aangeeft waar een reaktie werkelijk op zou moeten staan. Dus als een reaktie op 0 ingeschoten staat maar het is een +4 waard dat ik die meteen kan geven.
De waarde die een post krijgt is dan een gemiddelde van alle moderaties, met uitzondering van de eerste keer dat is een gemiddelde van de 1e moderatie en de initiele waarde. In mijn voorbeeld gaat hij dan eerst naar +2.
Je kunt in dat geval ook een profiel van jezelf opvragen, zeg maar hoe jij modereert ten opzichte van het gemiddelde moderatieniveau. Als dat rond de 0 ligt ben je goed bezig. Bij afwijkingen met meer dan 0.5 punt zou je eens achter je oren moeten krabben of je niet te hoog of te laag mod ten opzichte van wat gewenst is. En wat gewenst is, tsja dat is de cultuur van t.net dat is lastig te definieren maar wel op deze manier te meten.

@The_Zeroorez : waarom niet een +1, +2 +3 en +4 mogelijkheid geven, je hoeft +4 toch niet te gebruiken? Zou wel blijk van vertrouwen geven...

[ Voor 5% gewijzigd door RwinG op 05-04-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RwinG: Die knop voor in één keer naar +4 komt niet hoor ;)

De powermods hadden dat, maar die zijn nu geleidelijk aan het stoppen met powermodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een FrontPageModerator (FPM) maar ben er pas gisteren achtergekomen, dacht dat het systeem hetzelfde was gebleven, op vakantie gaan is duidelijk niet zo'n goed idee als je wat mee wil zijn :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:51
In eerste instantie had ik een mailtje gehad dat ik kon modden in het nieuwe systeem en kon ik dat ook. Nu doe ik de laatste tijd wat rustiger aan omdat ik mijn studentenleven met ingang van februari ingeruild heb voor een baan, maar vandaag wil ik eens door een draadje heen gaan lopen en zie ik nergens meer modknopjes?
Ben ik de fout in gegaan ergens of is het domweg gebeurd omdat ik een tijdje te weinig gemod heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Jesse: als je een poosje (meer dan een wek) niet op de FP geweest bent dan is je tweakotine 0 en je modpoints zijn daar op gebaseerd.

Zodra je weer wat tweakotine hebt kan je vanzelf weer modden :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:51
botoo schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:00:
@Jesse: als je een poosje (meer dan een wek) niet op de FP geweest bent dan is je tweakotine 0 en je modpoints zijn daar op gebaseerd.

Zodra je weer wat tweakotine hebt kan je vanzelf weer modden :)
Hé, idd, ik heb alweer puntjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nou modde ik niet zo vaak en hoef ook niet mijn mod-rechten maar het valt me wel op dat er erg veel naar beneden/omlmaag gemod wordt: best veel leuke reacties: hoe fout en technisch onjuist ook maar post die op een bepaalde manier wel verhelderd zijn worden naar -1 of 0 gemod.
Ik snap dat de power mods veel meer inzicht hebben dan de gemiddelde reageerder hier maar het lijkt wel een beetje een ons en ons feestje te worden zo.
Ik heb het opgelost door mijn 'kijkniveau' op alles te zetten, ik zie meer verandering dan verbetering met het nieuwe moderatie systeem.
Gaat er een evaluatie komen van het nieuwe systeem? Ik heb al eerder gepleit voor een tweede dimensie in het modden: naast de mate van interessantheid (die ik soms hoog vind van een post) ook de mate van overeenstemming met de eigen mening:veel mensen hebben de neiging om als ze het niet ergens mee eens zijn het omlaag te modden, noem het digg+
Beetje vaag misschien alles, maar sorry: eerste zomerdag!

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 16-04-2007 00:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dit (interim)moderatiesysteem is tijdelijk franssie, het echte volledig nieuwe is in afbouwfase dus evaluatie-discussies zijn weliswaar welkom voor de toekomst, maar we zulen vrijwel zeker geen detailaanpassingen doen in het interim systeem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
botoo schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:39:
Dit (interim)moderatiesysteem is tijdelijk franssie, het echte volledig nieuwe is in afbouwfase dus evaluatie-discussies zijn weliswaar welkom voor de toekomst, maar we zulen vrijwel zeker geen detailaanpassingen doen in het interim systeem.
Mag ik dan vragen wat er gaat veranderen? En wanneer?

Mijn idee zou zijn geen moderatiesysteem maar alleen powermoderators die in ernstige gevallen ingrijpen. Het systeem van nu is gewoon nutteloos in mijn ogen.

Als iemand iets vindt van iemands reactie dan moet dat maar getypt worden, dan kan iemand ook meteen zijn argumenten vinden.

Het moderatiesysteem is teveel een doel op zichzelf geworden in plaats van de discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:39:
Ik kan wel zeggen dat ik het intererimsysteem helemaal niets vind. Óf ik wordt niet gemod, óf ik krijg gelijk een overbodig (wat ik vaker bij anderen zie gebeuren bij reacties waarvan ik dan dan wél vind dat ik wat gemist had als ik die niet gelezen had (waarvoor overbodig staat volgens de FAQ)).

Als ik even uit ga van de mogelijke komende richtlijnen/criteria van karma vanaf 1,4 punten per reactie gaat dat wel heel erg ten koste van modrechten (die ik dan dus bij lange na niet zou krijgen). Of komt er een reset bij 't nieuwe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
Modbreak:Kritiek mag, opbouwende kritiek graag zelfs, maar wel graag op een normale manier zonder schelden en/of beledigen.

[ Voor 88% gewijzigd door botoo op 28-04-2007 14:06 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:45:
Het nieuwe systeem is waardeloos. <rant deleted>
Je bedoelt jouw bijdrage http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2005091

Er zijn daar inderdaad een paar incorrecte overbodigs weggegeven.
Mismoderaties gebeurden altijd al en daar hebben we een aparte draad voor
Het kleine-mismoderatietopic

Jouw post hoorde niet op 0.
Maar hij staat nu prima op -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Camacha:
Als je vindt dat er een reactie van je fout gemod is, dan mag je dat melden in het topic dat daarvoor bestemd is (zoals RwinG meldde).
Je opmerking dat er veel meer overbodig gemod wordt, is zeker terecht, dat is ook zo. En misschien zit daar een deel foute overbodigs tussen, maar over het algemeen is dat omdat de moderaties vroeger fout waren, niet omdat ze nu fout zijn.
Maar, als je het er oneens mee bent, hebben we heel graag dat je voorbeelden geeft, en dan kunnen we daar zeker over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:45:
[modbreak]
Kritiek mag, opbouwende kritiek graag zelfs, maar wel graag op een normale manier zonder schelden en/of beledigen.
[/modbreak]
Precies wat ik bedoelde. Een moderator kan niet tegen kritiek en verwijderd dus maar gelijk de hele tekst. Dat vind ik zielig en doet afbreuk aan Tweakers.net.

En natuurlijk is iets ten onrechte als 'overbodig' modden gewoon gescheld en uitlokking van een scherpe tegenreactie. Dan moet je ook niet gaan klagen als die komt.

Mijn comment hierboven bestond uit drie delen: een signalering van een probleem, een scherpe mening daarover en een mogelijke oplossing ervoor. De moderator die viel over het tweede deel heeft in zijn (na)ijver ook de rest gewist. Dat hoort dus niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalief op 28-04-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
RwinG schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:56:
[...]

Je bedoelt jouw bijdrage http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2005091

Er zijn daar inderdaad een paar incorrecte overbodigs weggegeven.
Mismoderaties gebeurden altijd al en daar hebben we een aparte draad voor
Het kleine-mismoderatietopic

Jouw post hoorde niet op 0.
Maar hij staat nu prima op -1
Heb je daar ook argumenten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:36:
[...]

Heb je daar ook argumenten voor?
Als je mensen voor 'lul' gaat uitmaken hoort een reactie maar op één plaats terecht: op de -1.

Sowieso is een edit die op moderatie slaat al niet erg gewenst (daar is dit forum voor) en als die meer dan de helft van de reactie uitmaakt komt dat de score ook niet ten goede zeg maar.

Nog los van het feit dat de oorspronkelijke reactie (pre-edit) ook al niet hoger dan 0 verdiende, wegens simpele one-liner, die weinig toevoegt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:28:
Precies wat ik bedoelde. Een moderator kan niet tegen kritiek en verwijderd dus maar gelijk de hele tekst. Dat vind ik zielig en doet afbreuk aan Tweakers.net.

En natuurlijk is iets ten onrechte als 'overbodig' modden gewoon gescheld en uitlokking van een scherpe tegenreactie. Dan moet je ook niet gaan klagen als die komt.

Mijn comment hierboven bestond uit drie delen: een signalering van een probleem, een scherpe mening daarover en een mogelijke oplossing ervoor. De moderator die viel over het tweede deel heeft in zijn (na)ijver ook de rest gewist. Dat hoort dus niet.
Als je 'scherpe kritiek' even bot was als je reactie op de frontpage snap ik het heel goed dat je reactie verwijderd is. De bedoeling is toch dat je hier een klein beetje beschaafd probeert te reageren. als je dan mensen gaat uitmaken voor 'lul' omdat ze je (overigens terecht) op 0 modereren verdient dat zeker een -1 moderatie, en volgens mij zelf een OW. Zo'n reacties zijn gewoon niet gewenst. En je moet dat niet omdraaien naar de mods die niet tegen kritiek kunnen, iedereen staat hier open voor foute moderaties (zoals ik zelf al vaak ervaren heb), je moet alleen een klein beetje fatsoenlijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Mijn constatering was simpel in de betekenis van begrijpelijk, maar gezien het onderwerp niet onbelangrijk. (Daarover kun je van mening verschillen, maar schrijf die mening dan op ipv te modden.) En waarom zou je iets met veel woorden moeten zeggen als het ook met weinig kan, liever kort en krachtig dan langdradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:00:
En waarom zou je iets met veel woorden moeten zeggen als het ook met weinig kan, liever kort en krachtig dan langdradig.
Kijk ik kan in 2 scheldwoorden precies duidelijk maken hoe ik over je denk, maar helpt dat iets? We zitten hier op een forum, en proberen een beetje beleefd met elkaar om te gaan. Als je het ergens niet mee eens bent, zoek je een (nette) mogelijkheid om dat aan te kaarten, bij voorkeur in dit forum dus. In dat geval kijken er nog wat mensen naar, en kun je rekenen op een redelijke beoordeling. Als je echter domweg gaat schelden schiet jij er niks mee op (ga je als een speer onder het vriespunt, da's zo afgesproken hier), leren wij er niets van, en diegenen die jij een belangrijke mededeling wilde doen ook niet, want ze lezen hem gewoon niet. Daarna even doodleuk de mods uitschelden is uiteraard ook de beste manier om jezelf onhoudbaar te maken. Zij zijn hier de baas, accepteer dat vast, dan doen ze best aardig terug :D

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
FreezeXJ schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:26:
[...]
Kijk ik kan in 2 scheldwoorden precies duidelijk maken hoe ik over je denk, maar helpt dat iets? We zitten hier op een forum, en proberen een beetje beleefd met elkaar om te gaan. Als je het ergens niet mee eens bent, zoek je een (nette) mogelijkheid om dat aan te kaarten, bij voorkeur in dit forum dus. In dat geval kijken er nog wat mensen naar, en kun je rekenen op een redelijke beoordeling. Als je echter domweg gaat schelden schiet jij er niks mee op (ga je als een speer onder het vriespunt, da's zo afgesproken hier), leren wij er niets van, en diegenen die jij een belangrijke mededeling wilde doen ook niet, want ze lezen hem gewoon niet. Daarna even doodleuk de mods uitschelden is uiteraard ook de beste manier om jezelf onhoudbaar te maken. Zij zijn hier de baas, accepteer dat vast, dan doen ze best aardig terug :D
Waar slaat dit op, wie heeft het over scheldwoorden? De tekst ging over een updatefunctie die niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kalief schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:07:
[...]

Waar slaat dit op, wie heeft het over scheldwoorden?
Jij. 'Lul' word toch echt als scheldwoord gezien...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo Kalief en botoo hebben inmiddels een stuk genuanceerdere mailwisseling en ik hoop dat dit dispuut daarmee opgelost word.

Ook hier in TMF.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:42:
Maar, als je het er oneens mee bent, hebben we heel graag dat je voorbeelden geeft, en dan kunnen we daar zeker over discussiëren.
Ik bedoelde misschien meer te zeggen dat wat mij betreft een slecht werkend systeem (of 'niet volledig werkend zoals het bedoeld is' volgens jullie zelf) vervangen is door een nog veel slechter werkend systeem. Desondanks zal ik op een moment dat ik iets meer tijd heb nog eens kijken of ik wat voorbeelden kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden vind ik het allemaal prima lopen, maar toch nog een opmerking: kan er op een duidelijk manier worden aangegeven welke reactie je al hebt gemod, zodat je deze niet dubbel gaat moddereren (welke uiteindelijk toch genegeerd worden) :?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
slin, er komt een totaal nieuw modsysteem aan.. ;)

Verder is dat wel handig ja, en een optie tot re-modden, voor als 'ie gewijzigd is, of je een foutje hebt gemaakt. Gewoon dat je moderatie daar blijft staan dus, en je hem nog kunt aanpassen. Maar afaik gaat het ook zoiets worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn modpoints doen een beetje gek :?
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/modpoints.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat zijn vrij veel modpoints ja. Of je even alle nieuwsberichten ooit afloopt en de reacties modt. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, gelukkig zie ik boven elk nieuwsbericht wel de juiste waarde: 400 nogwat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Is dat niet meer iets voor de parse devvers? ;)

@onder: Frontpage Algemeen FAQ -- laatste update: 13 januari 2007

edit2: Ah, tuurlijk. nvm dan :P

[ Voor 53% gewijzigd door TheZeroorez op 01-05-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat melden :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik zou me er niet druk om maken, met het nieuwe modsysteem gaat alles anders en de devvers zullen geen tijd meer investeren in minor bugs in het huidige systeem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil bij deze graag mijn mod-powers beschikbaar stellen aan iemand anders. Ik heb niet voldoende tijd meer om fan-boy moderaties recht te zetten. Toch dank voor het getoonde vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:20:
Ik wil bij deze graag mijn mod-powers beschikbaar stellen aan iemand anders. Ik heb niet voldoende tijd meer om fan-boy moderaties recht te zetten. Toch dank voor het getoonde vertrouwen.
Een nobel gebaar vind ik :) Netjes dat je dit zo oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Niet nodig om je moderatiemogelijkheid uit te zetten Pittoors, we vallen je niet af op een lage kwantiteit en aan/uit vinkjes hebben we in overvloed dus je doet niemand tekort door er bij te blijven :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Het is niet echt verbeterd met het moderatie systeem. Tweakers is zowieso al wat grimmiger geworden.
Nofi, maar sinds kort kan je niks meer zeggen op Tweakers wat niet in het moderators straatje past :'(
Zag ik ook al bij een nieuwsbericht over Microsoft, alles wat ook maar een beetje iets in twijfel trok werd gelijk met 'overbodig' 'troll' of 'flame' de grond in geboort. En eigenlijk alles wel, of het nou bij een nieuwsbericht over MS is of niet :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
The Triad schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:58:
Het is niet echt verbeterd met het moderatie systeem. Tweakers is zowieso al wat grimmiger geworden.
Nofi, maar sinds kort kan je niks meer zeggen op Tweakers wat niet in het moderators straatje past :'(
Zag ik ook al bij een nieuwsbericht over Microsoft, alles wat ook maar een beetje iets in twijfel trok werd gelijk met 'overbodig' 'troll' of 'flame' de grond in geboort. En eigenlijk alles wel, of het nou bij een nieuwsbericht over MS is of niet :/
Of je was gewoon teveel verwend met al die +4 en +3, welke er zo langzaam ingekropen zijn, en nu in één klap weer recht staan :Y)

Maarrehh.. What about onderbouwd commentaar? Je bent echt de XXXe die dit zegt, zonder enige onderbouwing. Dit is nu een mooi voorbeeld van een -1 flame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2015887

"Tblijft open riool spul, Java. Ook al gebruik ik het dagelijks om te ontwikkelen"
+3 inzichtvol -O-

waar is de onderbouwing en wat bedoeld hij eigenlijk. :X

volgens mij moet dit nog gefinetuned worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Light op 08-05-2007 23:22 ]

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... op dit moment staat die reactie niet op +3, maar -1. En dat zonder powermod.

Soms moet je ook eventjes geduld hebben. Het zou ook kunnen dat de vermelding van de post hier op dit forum, ervoor gezorgd heeft dat er even een paar moderatoren op gedoken zijn, die 'm anders gemist hadden.

Wat mij betreft is het niveau van de moderaties trouwens echt wel gestegen. Maar het is zeker niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:55:
Hmmm... op dit moment staat die reactie niet op +3, maar -1. En dat zonder powermod.

Soms moet je ook eventjes geduld hebben. Het zou ook kunnen dat de vermelding van de post hier op dit forum, ervoor gezorgd heeft dat er even een paar moderatoren op gedoken zijn, die 'm anders gemist hadden.
Daarom. Hij staat niet meer bij de nieuwe posts, niet onder een nieuw artikel, en niet bij de ongemodde posts. Hierdoor is het wss gemod, ikzelf doe dat ook vaak.
Wat mij betreft is het niveau van de moderaties trouwens echt wel gestegen. Maar het is zeker niet perfect.
Het is inderdaad wat beter geworden, maar niet veel nee :X

Over een aantal dagen komt trouwens m'n nieuwe PMG binnen, dus zal ik weer wat meer tijd achter de PC hebben (na het installeren en de examens :( ). Ik kan dan ook weer eens wat meer gaan modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytsmabeer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:43
Perfect wordt het nooit, maar het systeem heeft potentie.
In het begin moet je even wennen, dat je als 1 van de weinigen mag modden.
Maar even later ga je het ene artikel langs na de andere.
(Al heb ik daarna een maand lang niks gedaan)

Solaredge 8x 420 en 6 x 275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 15:35
The Triad schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:58:
Valt me ook op, als Microsoft op de frontpage wordt genoemd dan lijkt het alsof er heeeeel erg voorzichtig gemod wordt. Tuurlijk heb je een heleboel offtopic bij Microsoft nieuws, ik ben het aan de andere kant eens dat MS nieuws op de frontpage een uitzondering moet krijgen bij modden.
Als Linux/OSX erbij wordt gehaald en de reactie on topic is, moet deze niet weggemod worden, dit zie je nu wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
supertheiz schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Als Linux/OSX erbij wordt gehaald en de reactie on topic is, moet deze niet weggemod worden, dit zie je nu wel gebeuren.
Geef eens een zooi concrete voorbeelden dan?

Volgende keer aub iets eerder melden, en dan in het 'foute moderaties'-topic. Dit is wel erg gemakkelijk zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
TheZeroorez schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:26:
[...]

Geef eens een zooi concrete voorbeelden dan?
Voorbeelden:
nieuws: 'Dell kiest voor Ubuntu'
Reply Mentox. Vind ik niet off-topic en een goede reply. (wel slechte spelling))

nieuws: Rutkowska geeft kraakles aan professionele Vista-hackers
Reply Falcon 8:10.
Reply Fiander 11:06
Hoeven van mij geen +4 te zijn, maar een 0 is ook overdreven.

nieuws: 'Toch geen Windows op olpc-laptops'
Reply Lammetak 10:39
Reply Merethan 10:44

Als ik dan ook een post op dit mod forum ziet zoals:
Extra waakzaamheid gevraagd in UAC artikel.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
nieuws: 'Dell kiest voor Ubuntu'
Reply Mentox. Vind ik niet off-topic en een goede reply. (wel slechte spelling))
-> http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2007151
Goed is anders maar het is een valide en ontopic vraag dus 0 is te schraal imo, ik zal 'm iig naar de defaultwaarde tillen zodat 'ie weer in het zicht is.
nieuws: Rutkowska geeft kraakles aan professionele Vista-hackers
Reply Falcon 8:10.
Reply Fiander 11:06
Hoeven van mij geen +4 te zijn, maar een 0 is ook overdreven.
-> Falcon: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2008279 wmb hooguit grappig bedoeld en offtopic, 0 is goed genoeg
-> Fiander: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2008456 ook offtopic
nieuws: 'Toch geen Windows op olpc-laptops'
Reply Lammetak 10:39
Reply Merethan 10:44
-> Lammetak: kan ik niet vinden in dat nieuwsje :?
-> Merethan: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2009745 0 is idd te schraal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
botoo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:22:
[...]

Goed is anders maar het is een valide en ontopic vraag dus 0 is te schraal imo, ik zal 'm iig naar de defaultwaarde tillen zodat 'ie weer in het zicht is.

[...]

-> Falcon: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2008279 wmb hooguit grappig bedoeld en offtopic, 0 is goed genoeg

[...]

-> Merethan: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2009745 0 is idd te schraal.
Botoo, het gaat me niet zozeer om deze individuele posts. Ik wilde The Triad een beetje steunen met zijn mening mbt Microsoft nieuws replies. Ik vind het heel lastig te modden en zoals ik al vertelde heb ik het idee dat alle modders een beetje op hun tenen lopen. Is ook wel weer te verklaren omdat je juist daar flames kan verwachten. Ik denk dat onze rol als modder daar juist is om te controleren of de reply ontopic en zinvol is. Niet zodra OSX/Linux wordt genoemd de reactie modden, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14
botoo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:22:
[...]

[...]

[...]

Lammetak moet lammmetak zijn denk ik ;). Weliswaar hoogst speculatief, maar een aardige gedachte op zich, gezien het feit dat Microsoft heeft toegezegd te ontwikkelen voor OLPC, en dat deze hoogst waarschijnlijk een Linux variant gaat draaien... mag wat mij betreft max 2.

De overige reacties vindt ik eerlijk gezegd nauwelijks lezenswaardig (max 1 dus) en sommigen off-topic (0). Wat dat betreft sluit ik me van harte aan bij botoo.

Eens met botoo. Het zijn allemaal geen ijzersterke reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Op zich is het niet zo gek dat er nu voorzichtiger wordt gemodereerd dan voorheen.
Juist omdat mensen zijn verkozen om te modereren maakt dat ze voorzichtig om zullen gaan met het in hun gestelde vertrouwen.

Zelf probeer ik zo veel mogelijk op dezelfde manier door te gaan zoals ik voorheen deed. Dat betekent dat ik niet alle artikelen doorkijk maar meer datgene wat ik interessant vind maar nu wel aangevuld met die artikelen waavan ik verwacht dat er weer felle discussies kunnen losbarsten zoals bv nVidia/ATi; Brein/RIAA en MS/Linux artikelen.

Soms wordt je (ik) zo gegrepen door de discussie dat je al zelf een reactie hebt gegeven waarna je erachter komt dat er ergens een reactie staat die wel wat hoger zou mogen staan.

Ook dat is iets wat kan gebeuren en waarbij je gewoon wat vertrouwen in je mede moderators moet hebben.

Ik heb de indruk dat het wel verbeterd is ten opzichte van het oude systeem maar misschien dat het met het aankomende systeem nog beter gaat worden.

Het enige wat ik eigenlijk mis is een spellingscontrole/verbeteraar voor sommige reacties. Daar erger ik me soms wel eens aan maar dat kan ook een beroepsdeformatie zijn.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
k1n8fisher schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:40:
Op zich is het niet zo gek dat er nu voorzichtiger wordt gemodereerd dan voorheen.
Juist omdat mensen zijn verkozen om te modereren maakt dat ze voorzichtig om zullen gaan met het in hun gestelde vertrouwen.

Zelf probeer ik zo veel mogelijk op dezelfde manier door te gaan zoals ik voorheen deed. Dat betekent dat ik niet alle artikelen doorkijk maar meer datgene wat ik interessant vind maar nu wel aangevuld met die artikelen waavan ik verwacht dat er weer felle discussies kunnen losbarsten zoals bv nVidia/ATi; Brein/RIAA en MS/Linux artikelen.

Soms wordt je (ik) zo gegrepen door de discussie dat je al zelf een reactie hebt gegeven waarna je erachter komt dat er ergens een reactie staat die wel wat hoger zou mogen staan.

Ook dat is iets wat kan gebeuren en waarbij je gewoon wat vertrouwen in je mede moderators moet hebben.

Ik heb de indruk dat het wel verbeterd is ten opzichte van het oude systeem maar misschien dat het met het aankomende systeem nog beter gaat worden.

Het enige wat ik eigenlijk mis is een spellingscontrole/verbeteraar voor sommige reacties. Daar erger ik me soms wel eens aan maar dat kan ook een beroepsdeformatie zijn.
je hebt wel een beetje een punt, en ik vertrouw je in je mod gedrag op deze manier.
Maar tel maar eens de reacties op frontpage op een willekeurig nieuwsitem. 80% wordt gemod als "Overbodig".....
En meestal zijn dat dan reacties die best bijdragen aan het plaatje dat rond het item hoort, zoals eigen ervaring, een algemen vraag, een rare situatie voorgesteld of een leuke mening, soms zelfs een poging tot het beantwoorden van een vraag van een ander.

Tjsah, als de bedoeling is dat alleen reacties komen van mensen die het nieuwbericht uitbreiden of verdiepen......is het dan niet veel handiger om ipv modpunten uit te delen gewoon een technisch team neer te zetten dat als enige diepgaande reacties mag plaatsen?

Mijn punt is een beetje dat het wel een levendige frontpage moet blijven. Een nuttige reactie die het inzicht in de situatie vergroot is goed. Maar een reactie die over het onderwerp gaat en normaal is, niet raar of gezocht, hoort er ook gewoon bij, en zou standaard als +1 moeten worden gemod vind ik.

Anders krijg je dat naar verloop van tijd alleen mensen gaan posten die technische aanvulling geven, maar dat is helemaal niet representatief voor de groep mensen die het nieuwitem lezen en interessant vinden om er over te praten met andere (of hun mening willen geven).

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Sibylle schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:13:
[...]

je hebt wel een beetje een punt, en ik vertrouw je in je mod gedrag op deze manier.
Maar tel maar eens de reacties op frontpage op een willekeurig nieuwsitem. 80% wordt gemod als "Overbodig".....
En meestal zijn dat dan reacties die best bijdragen aan het plaatje dat rond het item hoort, zoals eigen ervaring, een algemen vraag, een rare situatie voorgesteld of een leuke mening, soms zelfs een poging tot het beantwoorden van een vraag van een ander.

Tjsah, als de bedoeling is dat alleen reacties komen van mensen die het nieuwbericht uitbreiden of verdiepen......is het dan niet veel handiger om ipv modpunten uit te delen gewoon een technisch team neer te zetten dat als enige diepgaande reacties mag plaatsen?

Mijn punt is een beetje dat het wel een levendige frontpage moet blijven. Een nuttige reactie die het inzicht in de situatie vergroot is goed. Maar een reactie die over het onderwerp gaat en normaal is, niet raar of gezocht, hoort er ook gewoon bij, en zou standaard als +1 moeten worden gemod vind ik.

Anders krijg je dat naar verloop van tijd alleen mensen gaan posten die technische aanvulling geven, maar dat is helemaal niet representatief voor de groep mensen die het nieuwitem lezen en interessant vinden om er over te praten met andere (of hun mening willen geven).
Heb je helemaal gelijk in. Misschien is het iets om reacties die gewoon op +1 op hun plaats staan te modereren met 0 zodat de andere moderators weten dat deze reactie gewoon moet blijven staan maar dat ie verder niets meer of minder waard is. Zo hou je je discussie levend zonder te veel overbodig te modereren (wat ik trouwens veel probeer te voorkomen).

BTW bedankt voor je vertrouwen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Ik geloof wel dat veel mods deze laatste 10 posts van dit topic hebben gelezen.
Ik merk dat er naar mijn mening veel 'rechtvaardiger' wordt gemod.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

En daar is dus het Moddereter forum voor! Zo zie je maar dat als je je mond open doet mensen vanzelf wel eens luisteren. Ze hoeven er niets mee te doen maar als je iets goeds aanhaalt wordt er vanzelf over nagedacht. Kan je toch nog tevreden zijn! ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het FrontPage moderatiesysteem is per 05.06.2007 wederom veranderd, maar nu definitief.

Nadere info (voor zover niet intuïtief) en nieuwe FAQ volgt zsm.