FrontPage moderatiesysteem gaat veranderen. * update *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.536 views sinds 30-01-2008

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Met screenen bedoel ik ook vooraf, analoog aan de HK-screening :) . Maar met dien verstande dat het niet gaat om het selecteren van de beste users (A61-superlight ter vergelijking), maar om het weren van mismodders (vgl. HK).

[ Voor 5% gewijzigd door JHS op 07-01-2007 15:00 ]

DM!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
De 'selectiescreening' ;) is nogal wat werk, we hebben er een paar honderd gedaan en moeten dus nog een veelvoud daarvan.

Wat betreft Datafeests opmerking: als je (veel te) weinig mod zal je ws niet bij de eerste selectie zitten, maar een mailtje naar powermods [at] tweakers.net dan kijken we er naar zodat je wel bij de eerste lichting mee zou kunnen.

Juist users die incidenteel modden omdat ze iets fout gemodereerd vinden (dus heel overwogen modders) kunnen buiten de eerste selecie vallen terwijl we die er juist graag bij willen hebben. Die 'pot-mods' zullen zelf wat initiatief moeten nemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

JHS schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:48:
Met screenen bedoel ik ook vooraf, analoog aan de HK-screening :) . Maar met dien verstande dat het niet gaat om het selecteren van de beste users (A61-superlight ter vergelijking), maar om het weren van rotte appels (HK).
't zal idd meer richting HK-access gaan dan A61. We hebben als vuistregels de eerste aanzet gemaakt en zijn daarmee begonnen. Maar als Datafeest een mailtje stuurt met enige onderbouwing dan zullen we hem zo meenemen uiteraard. Dan mag íe verder gaan met z'n incidentele puntjes.

Intern komt het er wel op neer dat je met 1 puntje per maand iig niet positief door de screening komt. Het kan dan wel goed zijn, maar het is dermate weinig dat wij geen beeld krijgen en zij an sich toch al niet zoveel deden. Maar met 3 puntjes per maand wordt het al hele andere koek.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
ecteinascidin schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:19:
Maar als Datafeest een mailtje stuurt met enige onderbouwing dan zullen we hem zo meenemen uiteraard. Dan mag íe verder gaan met z'n incidentele puntjes.
En uitgebreid hoeft zo'n onderbouwing helemaal niet te zijn, 'ik wil modden omdat [insert reden]' is wmb al genoeg, uiteindelijk screenen we meer opvallend negatief gedrag dan dat iemand een schoolvoorbeeld moet zijn :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat mij betreft kan dat hele modereren van +1 inzichtvol en -1Overbodig etc. gewoon compleet vervallen.

Het voegt geen ene barst toe aan het discusieren an sich. Wat heeft dat voor nut?

Wat voor de 1 inzichtvol is, is voor de andere een teken van dwaasheid.

Gewoon dat hele systeem eruit knikkeren, en modereren zoals modereren moet, posts verwijderen of aanpassen.

Denk daar maar eens over na i.p.v. dat overbodige systeem te "tweaken".

Verwijderd

Dat je ergens de achtergrond en motivatie niet van begrijpt, is geen reden het af te doen als nutteloos. :) Moderatie is bedoeld om *niet* af te hangen van een standpunt, maar van de bijdrage aan de discussie door middel van argumenten, aanbrengen van informatie, etcetera.

Één en ander staat ook uitgelegd in de moderatie-FAQ. Juist omdat zo velen niet naar die richtlijnen modereren, wordt overgegaan op deze wijziging. Het lijkt me ook raadzaam de doelen zoals beschreven in TMF FAQ door te nemen, en dat te leggen naast de resultaten de afgelopen jaren, en de kansen van dit nieuwe systeem.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ackermans1973 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:42:
Wat mij betreft kan dat hele modereren van +1 inzichtvol en -1Overbodig etc. gewoon compleet vervallen.

Het voegt geen ene barst toe aan het discusieren an sich. Wat heeft dat voor nut?
Het nut lijkt mij duidelijk: door het basis "view" niveau op bv alleen +1 te zetten krijg je alleen normale reacties te zien. De reacties die naar -1 zijn gemod zijn in 99% van de gevallen (de 1% pak ik even voor de mismoderaties) zaken die niet interessant zijn om te lezen. Kortom: het moderatie systeem houd juist de reactiethreads interessant om te lezen. Doe je dit niet dan krijg je snel een Fok! systeem: ellenlange reacties die vrijwel allemaal niet interessant zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:51:
Dat je ergens de achtergrond en motivatie niet van begrijpt, is geen reden het af te doen als nutteloos. :) Moderatie is bedoeld om *niet* af te hangen van een standpunt, maar van de bijdrage aan de discussie door middel van argumenten, aanbrengen van informatie, etcetera.

Één en ander staat ook uitgelegd in de moderatie-FAQ. Juist omdat zo velen niet naar die richtlijnen modereren, wordt overgegaan op deze wijziging. Het lijkt me ook raadzaam de doelen zoals beschreven in TMF FAQ door te nemen, en dat te leggen naast de resultaten de afgelopen jaren, en de kansen van dit nieuwe systeem.
Is er ook op kort termijn mee te doen aan een status waar men niet op personen gemodereed kan worden als deze persoon dat niet wenst?

Waar ik zelf vaak mee te maken krijg is dat mensen andersdenkend zijn dan mij waardoor ze geen tegenargumenten voeren maar mij wegmodereren. Een discussie is niet te voeren met een rechter, als je begrijpt wat ik bedoel. Iemand met diepgaande technische kennis op hardware gebied wordt weggemod door een simpel gamertje van 10 jaar jonger. Zo had ik er enkele jaren ook geen zin meer en zit er nu ook weer tegenaan om gewoon helemaal maar niets meer te zeggen. Dit lijkt me òòk niet de bedoeling van een goed forum.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Nouja, het hele punt van dit nieuwe systeem is dat er als het goed is alleen mensen zullen modereren die niet dat soort moderaties uitvoeren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, dat probleem wordt juist opgelost door niet iedereen meer te laten modereren, maar het modereren te laten doen door een selecte groep mensen die al heeft laten zien te modereren hoe het hoort: op bijdrage en de waarde ervan, en niet op mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
Kennelijk zijn die ervaringen juist weer tegenstrijdig. Ik post hier niet zomaar iets. Het is vooral sneu dat als je Karma ineens van 1.4 onder de 1.0 verdwijnt door dergelijke. Mij boeit het verder niets, maar ik ga liever met zulke mensen in discussie dan dat ze kennelijk niet 100% goed modereren. Voor mij is het discusseren op zich leerzaam en voor de tegenpartij mbt kennis.

Ook zitten er uiteraard moderaties bij die niet meer dan 1 punt waard zijn en ik dan weer 2 punten krijg. Het grootste probleem ligt het in het aantal punten om te modereren. Als je 200 punten had, wil dat niet zeggen dat je verplicht bent 200 punten uit te delen. Zo gaat het wel en heb er met de jaarwisseling en invoering van het nieuwe systeem nog niets van gemerkt.

Vandaar dat ik liever niet mee doe gemodereerd te worden. Als ik wil zwammen, ga ik wel naar de kroeg.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hardware Junk: Je levert kritiek op het huidige systeem, terwijl we nog helemaal niet kunnen merken hoe het nieuwe systeem werkt. Afaik is dat nl. nog niet ingevoerd ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Len

Leeg

Hardware Junk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 04:15:
Dit lijkt me òòk niet de bedoeling van een goed forum.
Vergeet niet dat FP geen forum is. Alleen reacties die ontopic zijn en wat toevoegen kunnen een positieve moderatie verwachten.

Op het forum kan je redelijk offtopic gaan of (nieuwe) vragen stellen. Ook lijkt mij het forum de juiste plaats voor een goeie discussie. Op de FP is een discussie alleen maar ruis en storing en zo vaak voorspelbaar en offtopic...

edit:
just my 2 cents

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JHS schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:16:
Hardware Junk: Je levert kritiek op het huidige systeem, terwijl we nog helemaal niet kunnen merken hoe het nieuwe systeem werkt. Afaik is dat nl. nog niet ingevoerd ;) .
Ik wou al zeggen, ik heb m'n knopjes nog steeds terwijl ik geen mailtje heb verstuurd 8)7

Waar ik wel benieuwd naar ben, wordt er straks ook "gemeten" in hoeverre de nieuwe wijzigingen echt effect blijken te hebben, of wordt er na een X aantal maanden enkel gezegd iets in de zin van "Ik heb het gevoel dat het wel goed heeft gedaan"? :P Het "meten" zou bijvoorbeeld kunnen door nu een X aantal oude topics te 'hermodereren' om zodoende het aantal afwijkingen te bepalen, en dit herhalen zodra het systeem enige tijd in gebruik is genomen.
Ik vind het idee van de nieuwe wijzingen op zich prima (serieuze moderators, beter op de hoogte, meer ervaring, etc) maar vraag me toch af in hoeverre de uiteindelijke moderaties nu echt beter zullen zijn :p

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"metingen" kan je niet echt doen hierop denk ik...Het zal vooral zichtbaar zijn door het evalueren van de hoeveelheid berichten in TMF (hoe minder, hoe beter).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Len: Het lijkt me dat een enorm deel van de reacties op de FP toch wel iets weg hebben van een discussie, en ook wel degelijk iets toevoegen. Ik ben het met je eens dat reageren op de FP iets anders is dan posten op het forum, maar om nu sec te zeggen dat discussies op de FP loos zijn gaat mij veel te ver. Juist met een discussie gaan mensen goede en nieuwe argumenten en informatie aanleveren.

Datafeest: Dat lijkt me inderdaad een uitstekend idee :) .

Boeboe: Waarom zou je niet kunnen meten op de manier die * JHS voorsteld :? . Daarnaast: waarom zou het slecht zijn als er hier méér reacties komen? Ik dacht dat juist een van de doelen van de invoering van dit nieuwe systeem de verhoging van de betrokkenheid van moddereters was. En dat brengt met zich mee dat er juist meer discussie over de moderatie van reacties plaats zal vinden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo had ik het nog niet bekeken. Op dit moment wordt TMF vooral gebruikt om huidige moderaties aan te klagen zodat Powermods deze kunnen bijwerken. Aangezien het de bedoeling is dat powermods uiteindelijk volledig verdwijnen zal dit soort commentaar dus in de toekomst vermeden moeten worden. Laat me het dus anders stellen: hoe minder klachtenposts over moderatie op TMF, hoe beter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Len

Leeg

JHS schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:44:
Len: Het lijkt me dat een enorm deel van de reacties op de FP toch wel iets weg hebben van een discussie, en ook wel degelijk iets toevoegen. Ik ben het met je eens dat reageren op de FP iets anders is dan posten op het forum, maar om nu sec te zeggen dat discussies op de FP loos zijn gaat mij veel te ver. Juist met een discussie gaan mensen goede en nieuwe argumenten en informatie aanleveren.
In utopia.net misschien wel ja ;)
Ik heb even mijn reactie nagelezen en ik stel het wel erg zwart-wit inderdaad. Maar lees even nieuws: Corona als processorkoeling door. Dat is niet eens huiskamer waardig. In andere FP newspost komen de meest nuttige discussie uit het echte tech nieuws. Zodra er maar iets grappig in zit dan komen er weer 10 one-liners die mij (beroeps zuurpruim) niet doen glimlachen. De bekende fan-boy discussies kan je beter ook op het forum kwijt ipv op de FP.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:48:
Met screenen bedoel ik ook vooraf, analoog aan de HK-screening :) . Maar met dien verstande dat het niet gaat om het selecteren van de beste users (A61-superlight ter vergelijking), maar om het weren van rotte appels (HK).
Bedankt namens 150.000 tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Dat je geen HK-XS hebt betekent niet dat je een rotte appel bent. Het is echter zo dat de rotte appels de HK niet inkomen. Je draait het een beetje om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heel goed dat je de quote zo goed uit z'n verband weet te rukken. Je weet het verschil tussen actief iets verkrijgen, passief iets aanvragen of gewoon uit onwetendheid niet doen? Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:06:
Heel goed dat je de quote zo goed uit z'n verband weet te rukken. Je weet het verschil tussen actief iets verkrijgen, passief iets aanvragen of gewoon uit onwetendheid niet doen? Waarschijnlijk niet.
Ik begrijp natuurlijk wel dat ik eigenlijk had moeten zeggen: bedankt namens 5.000 tweakers die HK access aangevraagd hebben maar het niet gekregen hebben.

Maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je de term rotte appels in dit kader gebruikt. Rotte appels zijn mensen waarvan het account permanent geblocked is of een IP ban hebben omdat ze hier de hele boel volspammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat mij betreft kan het nieuwe systeem niet vroeg genoeg beginnen :) Ik denk dat het plan al aardig uitgekristalliseerd is als ik de reacties zo lees.

Overigens zie ik niet in waarom er zo moeilijk word gedaan over de term rotte appels. Natuurlijk is dit niet in alle gevallen een goede omschrijving maar de bedoeling is duidelijk en er zijn behoorlijk veel mensen die modden uit voorkeur kijkende naar de amd vs intel topics of topics over MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@grizzlybeer: 'rotte appels' is idd een niet optimaal gekozen term, maar volgens mij begrijp je de gedachte er achter best wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:16:
(...) Maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je de term rotte appels in dit kader gebruikt. Rotte appels zijn mensen waarvan het account permanent geblocked is of een IP ban hebben omdat ze hier de hele boel volspammen.
HK toegang wordt je niet zomaar geweigerd, over het algemeen is er toch echt wel iets negatiefs op te merken :) . Aan de andere kant heb je wel gelijk dat de term wat te sterk is voor hetgeen ik uit wil drukken, ik zal het dus aanpassen. Wel denk ik dat je begrijpt in welke context ik het bedoelde, en dat het hier natuurlijk ter illustratie was..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al enig idee wanneer het nieuwe systeem in voegen zou komen? En "Na de merge" is geen goed antwoord meer ;)
Ik weet niet of ik het ben, maar in mijn ogen begint het systeem alsmaar meer te ontsporen. Vooral akkoord/niet akkoord modden is erg populair.
Ik wou daarjuist nog eens een draadje modden, maar na een paar reacties met hun score gezien te hebben heb ik het snel opgegeven.
Nog iets: Grappige posts mogen normaal toch maximaal op +2 komen he? Je ziet echter wel regelmatig bv. +3 (Grappig) voorbij komen. Is het niet nuttig om ervoor te zorgen dat iets met die tag sowiso niet boven de +2 uitkomt? Uiteraard is dit een nogal lage prioriteitsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

1) We hebben wel een vermoeden, maar vertellen het lekker niet. En dat is niet omdat we je willen plagen maar vooralsnog willen we hooggespannen verwachtigen niet teleurstellen met uitstel. Dat is namelijk TMF en daarom doen we er niets aan. Ik verklap alleen dit jaar, maar verder.....
2) Of dat zo is... och, dat onsporen merken we om de zoveel tijd elke keer opnieuw. Het lijkt ietswat minder te zijn, maar het kan ook een schuivende perceptie zijn.
3) Zet dan een url neer op TMF of val ons lastig via mail ICQ PM/DM whatever, daar zijn we alleen maar blij mee en als er iets niet klopt is dat altijd een nieuwe/mooie discussie.
4) Grappig +2 is idd de norm..... maar soms heb je ondergewaardeerde grappen. Het systeem laat een grap op +3 toe dus zal die grap dat dan wel verdienen. Tenzij de grap niet grappig is... dan gaat 'ie net zo snel naar 0.

PS, stel gerust meer vragen.... graag geziene gasten op TMF hebben tot nu toe een aardige verdere carriere gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het screenen van de groep potetiele kandidaten voor de eerste grote lichting is een klus waar we ons toch wel wat op verrekend hebben en wat niet alleen daardoor vertraging oploopt, maar door die vertraging loopt het screen enthousiasme ook wat terug :|
Maar we blijven douwen :Y) maar ik durf geen tijd te noemen, ik _hoop_ voor eind feb. (2007 that is :+ ).

Grappige posts horen idd maximaal op +2, en ja, dat is momenteel idd lage prioriteit.

[edit]
* botoo is loslippiger (en optimistischer?) dan Ecteinascidin ^^ :o
(maar er staat niet voor niets 'ik hoop' :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 17-01-2007 23:39 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik heb het nu toch alvast in mijn agenda gezet hoor ;)
Eicteinascidin: Ik zal nadat ik deze reactie heb getypt eens een draadje open doen.
En ja, om eerlijk te zijn was ik al aan het denken dat je het werk nogal had onderschat :P. Het lijkt me inderdaad wel redelijk veel werk om zoveel users te scannen. Maar zolang er op regelmatige basis aan gewerkt wordt, is het goed voor mij. En eind februari zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hoe screenen jullie het dan? :o Geen mooie SQL query met meest actieve moderators met een goed karma zonder een al te hoge penalty, maar echt handmatig? Ik kan me leukere klusjes bedenken inderdaad :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

We hebben een dartboard met 200.000 vakjes en het vakje waarin we 2 pijlen krijgen, die worden het
Het begon met een query met vermoedelijk karma 1.5 of meer. Inmiddels zijn we al zover dat we hebben ontdekt dat er enkele mensen ontbreken (zoals Daniel) enzovoort. Maar handmatig is idd het toverwoord...... (frequentie) moderaties, reacties, usernotes en dat soort dingen.

En misschien heeft Bo wel een leuke datum zo met eind feb, maar ik laat mij daar niet over uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

* DaMarcus verbaast zich dat het hier al een weekje stil is :z

Ik vind het zelf ook een goed initiatief om het moderatiesysteem aan te passen d.m.v. geregistreerden te laten modden. Regelmatig kom ik onrechtmatige trollen / ondergewaarde / overgewaardeerde reacties tegen die niet meer zijn te modden.

Aan de andere kant: iedereen heeft zijn eigen mening over een reactie. Waar modje A de reactie Interessant vindt, kan modje B de reactie een troll vinden en de de reactie ook daadwerkelijk modereren naar een troll. Ik neem aan dat er richtlijnen worden opgezet?

Maargoed, met een Karma van 1.4 heb je wel enige kennis van zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 23-01-2007 20:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja hoor. En dat staat uitstekend beschreven in TMF FAQ. :)

Maar we zijn dus bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

ecteinascidin schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:08:
Ja hoor. En dat staat uitstekend beschreven in TMF FAQ. :)

Maar we zijn dus bezig :)
Dankje, weer iets geleerd over modereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik ben trouwens benieuwd of we hier straks vanaf zijn:

Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Overbodig, +1: Interessant, +1: Interessant, +1: Inzichtvol, +0,80: Interessant, -0,67: Overgewaardeerd, 0: Overgewaardeerd, +0,50: Inzichtvol, -0,44: Overbodig, +0,40: Interessant, 0: Interessant, -0,33: Flamebait, +0,31: Inzichtvol, -0,29: Overgewaardeerd, -0,27: Overgewaardeerd, -0,25: Overbodig, -0,24: Troll, +0,22: Interessant, -0,21: Overbodig, -0,20: Overgewaardeerd, 0: Overbodig, -0,18: Off-topic, +0,17: Inzichtvol, +0,17: Inzichtvol, -0,15: Overbodig, -0,14: Flamebait, -0,13: Overgewaardeerd, +0,11: Interessant, Som: 2.18 / 29x

Das dus de beoordeling van 1 van mijn postjes. Wel grappig om te zien.. Behalve grappig heb ik alle beoordelingen wel gekregen geloof ik...
Van Troll, flamebait tot interessant en inzichtvol....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mij ergens aanmelden zodat ik per email een bericht krijg wanneer dit nieuwe mod-systeem in gebruik genomen gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Pittoors: mailen mag naar powermods [at] tweakers.net of naar mij, maar ik heb je al op de lijst gezet :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks.

Ik kan niet wachten tot het zover is. Denk dat de FP een stuk aangenamer wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voorlopig stop ik maar even met modden.
Door hetzelfde wat Quacka al heeft opgemerkt heeft de metamod mij bestraft.
Na een lange tijd vond en vind ik het nog steeds juist om in één draadje 2 flamebait's uit te delen.
Er stond er bij eentje er al een alleen deze was door de eerst vaste waarde nog niet zichtbaar voor de buitenwereld. Als er echter daarna zo'n ondefinieerbare reut, als hierboven aan gegeven, er achteraan komt ben je nergens. Zo kan je met een groep altijd trolls en flamebait overroelen. Vanaf nu deel ik ze niet meer uit.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
KroontjesPen schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:30:
Voorlopig stop ik maar even met modden.
Door hetzelfde wat Quacka al heeft opgemerkt heeft de metamod mij bestraft.
Na een lange tijd vond en vind ik het nog steeds juist om in één draadje 2 flamebait's uit te delen.
. . .
Vanaf nu deel ik ze niet meer uit.
Ik hoop dat je het weer oppakt zodra de mod-aanpassingen werkzaam zijn?
Verder zie ik niet waar de metabot jou bestraft heeft, je hebt een extreem lage penalty-ratio dus is er niets aan de hand.
. . .
Dat zou jammer zijn, het systeem is er niet om te zorgen dat users elkaar niet meer oprecht durfen modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 19:14
Wordt net wakker uit mijn winterslaap, en alles is nog net als vroeger :)

Zijn er nog spannende ontwikkelingen? Anders draai ik me weer om en ga lekker verder tukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
We staan in de startblokken, de selectie is klaar en de berichtgeving is tekstueel af, nu is het is nog even wachten op de implementatie (en dat ligt niet in ons bakje :| ). Ik had de goede hoop om het voor eind feb. in gebruik te hebben maar het lijkt wat uit te lopen :'(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 20-08 21:38
Kan ik me nog aanmelden :)?
Goed nieuws iig dat jullie al klaar zijn. En met de extra code-writing-resources zal het toch niet zo lang meer duren? :D

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee. :)
De eerste screenlichting bevatte je naam al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ecteinascidin schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:19:
[...]

Nee. :)
De eerste screenlichting bevatte je naam al ;)
Is het dan niet handig om de mensen die wel modrechten houden een mailtje te sturen met wat er van ze verwacht wordt enzo?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zodra we 'live' gaan word iedereen die z'n modrechten houd gemailed, komt er een .plan op de FP en natuurlijk wat info @ TMF :)

Maar we wachten daar mee totdat we daadwerkelijk live kunnen gaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 20-08 21:38
Cool, gata dan eindelijk de modstatus werken :+
Coolste vond ik toen ik nog Liev Modje was dat er altijd nog stond: Mod-status: Inactief :P

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

player-x

Disruptive by design

Ok heb deze discussie een beetje laat ontdekt maar toch even mij mening geven en voor een aantal van mijn voorstelen is het al te laat voor nu :D

Ik denk dat als mensen een bepaalt niveau halen met hun karma score zij automaties mod recht krijgen
Ben van mening mensen die een zo hoge mogenlijk karma hebben ook over het algemeen beter nadenken over hun post voor dat zij hem plaatsen en dat waarschijnlijk ook zullen doen tijden het modereren

Dit kan ook betere reacties op leveren.
(al zal het waarschijnlijk maar een kleine groep zijn die zich daar door geprikkeld voelt)

Als men de lat haalt zou men een mail kunnen krijgen waar men een uitleg krijgt hoe en waar men op moet letten als men daar mee akkoord gaat zou men moderatie rechten kunnen krijgen.
De lat kan je zo hoog of laag te legen als je het aantal moderatoren nodig denkt je denkt te hebben.

Wat ik imho denk wat een goed plan is hier kan ook kleine keurses aan worden verbinden waar men kan leren waar op te letten met voorbeelden tijdens het modereren.

Zo iets als wat zou je hier doen: als je deze reactie moet beoordelen
En bij het niet halen geen rechten krijgen

Bij misbruik van de rechten word je een jaar of permanent geschorst van het hebben van mod rechten
Denk dat de FP moderatie staat en valt bij goede mods

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Goed nieuws! Morgen is het zo ver. Ik heb erg hoge verwachtingen van het nieuwe systeem. Een initiële groep moderators van circa 425 mensen is een mooie groep om mee te beginnen als dit allemaal actieve users zijn (maar daar is vast goed naar gekeken). Hulde voor de inzet tot dus ver :)

Kan iemand hier alvast iets over vertellen?
De wijzigingen in het moderatiesysteem zijn van tijdelijke aard. Het huidige systeem, dat sinds zijn introductie in 2000 nagenoeg onveranderd is gebleven, zal over enige tijd vervangen worden door een geheel nieuw moderatiesysteem. Dit systeem zal weer een open toegang hebben voor alle geregistreerde gebruikers en zal eenvoudiger en duidelijker van opzet zijn. Het nu geselecteerde gezelschap van moderators zal ook in het nieuwe systeem een belangrijke rol vervullen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 18-03-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:17:
Kan wel, maar we hebben zelf ook nog niet alle ins en outs, we weten wel dat er goed geluisterd is wat er in TMF aangedragen is als goede/slechte punten in het huidige systeem. Hoe het er exact uit gaat zien ligt nog op de dev-tafel en aangezien dat altijd veranderlijk is is het niet nuttig om daar nu al over te gaan debatteren.

[edit]
Of doel je op
Het nu geselecteerde gezelschap van moderators zal ook in het nieuwe systeem een belangrijke rol vervullen.
Daar ga ik iets verder op in http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1963127 :)

[ Voor 19% gewijzigd door botoo op 18-03-2007 18:54 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Thanks voor de uitleg. Ik bedoelde beide punten inderdaad. Ik ben erg benieuwd naar wat de komende dagen gaat brengen. Zo te zien staat er al een aardige schare van members in de wachtrij om zich aan te melden als frontpage modje.

Vandaag is het de dag "des oordeels" voor veel mensen begrijp ik. Ik las al dat er wordt gestart met het afnemen van mod rechten voor iedereen om de mensen in de initiële groep daarna weer rechten te geven. Een goede aanpak vind ik. Is er een tijd oid dat jullie verwachten dit proces te hebben afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo rekent er op dat het vóór morgen afgerond is :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heeeel benieuwd. Wat zal het een genot zijn om eindelijk weer correcte moderaties te zien in controversiele threads.

Ik hoop dat een groep van 450 mensen groot genoeg is... Die zullen flink actief moet modereren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De rechten zijn inmiddels ingetrokken zie ik. Succes met het handmatig activeren van de groep modders :) Dat kan nog redelijk veel werk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 19-03-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo doet crosspost :o

Alle noodzakelijke vinkjes zijn uit/aangezet, degenen die nu kunnen modereren: proficiat en welkom bij de Molice :)
De mail volgt in de loop van de dag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

botoo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:21:
* botoo doet crosspost :o

Alle noodzakelijke vinkjes zijn uit/aangezet, degenen die nu kunnen modereren: proficiat en welkom bij de Molice :)
Dankje :P
De mail volgt in de loop van de dag.
Al binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Jammer, niet binnen en geen modrechten. Eigenlijk had ik het ook al niet meer verwacht na een gesprek met ecteinascidin een tijdje terug. Ik weet niet of ik nog mod rechten ga aanvragen gezien met het niet automatisch toekennen van deze rechten imho een duidelijk signaal word afgegeven.

Desalniettemin heb ik hoge verwachtingen van het nieuwe systeem en wens alle benoemde modjes veel succes bij een taak die zeker de nodige tijd en inspanning zal vragen om hem goed uit te voeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 19-03-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Misschien al eerder gevraagd(ik heb net dit topic gescreend daaarop, en zit op mijn werk dus al te veel tijd aan lezen kan ik niet besteren) maar krijgen de modders de mogelijkheid om te modden als ze zelf al een reactie hebben geplaatst? Natuurlijk dan wel zo dat je je eigen post niet kan beoordelen ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

beany schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:42:
Misschien al eerder gevraagd(ik heb net dit topic gescreend daaarop, en zit op mijn werk dus al te veel tijd aan lezen kan ik niet besteren) maar krijgen de modders de mogelijkheid om te modden als ze zelf al een reactie hebben geplaatst? Natuurlijk dan wel zo dat je je eigen post niet kan beoordelen ;)
Ik neem toch aan dat de huidige functionaliteit op dat punt gehandhaafd zal blijven (niet meer modden na het plaatsen van een reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:45:
[...]

Ik neem toch aan dat de huidige functionaliteit op dat punt gehandhaafd zal blijven (niet meer modden na het plaatsen van een reactie).
Op het eerste gezicht lijkt dat idd de beste oplossing. Maar aangezien het modden nu op kleine groep aan komt en je die toch ook wel wil laten blijven reageren op nieuws items, is het misschien toch handig om het zo te bouwen dat modders na reactie toch nog kunnen modden. Je eigen post niet, en misschien ook de reacties op je eigen post niet.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
De huidige functionaliteit blijft idd ongewijzigd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Misschien is het een goed idee om in de FAQ het antwoord op de vraag
Wat zijn moddereters en wat doen ze?
te updaten. Mn. eerste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad wel iets waar ik nu iets meer rekening mee ga houden...

De 400 nieuwe FrontPageModerators zullen wel niet alleen actieve/geinteresseerde moderators zijn geweest, maar waarschijnlijk ook actieve posters. Met zo'n klein aantal t.o.v. het totaal aantal bezoekers en users, zullen we moeten oppassen dat we onszelf niet inactief maken door te snel zelf te posten.

Ik denk dat het nuttig kan zijn de eerste tijd wat statistieken hier om trent bij te houden.... hoeveel moderatoren er gereageerd hebben in een thread, en daardoor hun mod-rechten op dat onderwerp kwijt zijn, t.o.v. het totaal aantal moderatoren. Zou vervelend zijn als er altijd na een paar uur geen vrije FPM's meer over zijn...

Zeg Botoo.... krijgen wij nu ook allemaal een officiele Molice badge?
Of minstens een Molice smily? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het budget ging op aan alle vinkjes, maar je staat vrij om zelf een badge te fabrieken ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:33:
De 400 nieuwe FrontPageModerators zullen wel niet alleen actieve/geinteresseerde moderators zijn geweest, maar waarschijnlijk ook actieve posters. Met zo'n klein aantal t.o.v. het totaal aantal bezoekers en users, zullen we moeten oppassen dat we onszelf niet inactief maken door te snel zelf te posten.

Ik denk dat het nuttig kan zijn de eerste tijd wat statistieken hier om trent bij te houden.... hoeveel moderatoren er gereageerd hebben in een thread, en daardoor hun mod-rechten op dat onderwerp kwijt zijn, t.o.v. het totaal aantal moderatoren. Zou vervelend zijn als er altijd na een paar uur geen vrije FPM's meer over zijn...
Klopt, dat is idd een zwak puntje in het geheel, dat heeft er in mijn beginnende Molice periode toe geleid dat ik afwachtender ben gaan posten. Gelukkig denken veel Tweakers gelijke gedachten en zie je vaak iets wat je op zou willen merken door een ander gepost (lekker lui/makkelijk dus :) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ah, ik heb ook een mailtje gehad.. heb het gevoel dat ik niet zo'n heel erg actieve moderator ben maar ik lees wel altijd veel artikelen en reacties en denk dat ik ook wel eerlijk modereer. Heb me in het verleden ook wel eens geërgerd aan het feit dat er blijkbaar veel mensen waren die reacties waar ze het niet mee eens waren naar beneden modereerden, terwijl het een kwalitatief goede reactie kon zijn. Het nieuwe systeem trekt me dus wel aan. Ik wil dus ook best iets actiever gaan modereren voor t.net.
@AHBdV: Dat de FPM's ook actieve fp-posters zijn gaat voor mij in ieder geval niet op, ik heb slechts 65 frontpage reacties. Ik heb heel vaak het gevoel dat wat ik wil zeggen al gezegd is, wat botoo zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In theorie zou iemand zelfs met 1 reactie een mailtje kunnen krijgen. Als de moderaties goed genoeg zijn zou dat voldoende moeten zijn. Met 65 reacties (en een hoog karma) hoor je er gewoon bij. Want wie bepaald wat veel is?

* Delerium heeft uiteraard liever actieve reageerders.
Met het idee dat deze vast ook actiever modereren, maar dat hoeft niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

player-x

Disruptive by design

ecteinascidin schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:41:
Met 65 reacties (en een hoog karma) hoor je er gewoon bij. Want wie bepaald wat veel is?
* player-x vraagt zich dan af waarom hij er dan niet bij is, :D
Of komt het om dat X voor zich zelf kan denken en daarom soms lastig is ? :p

Registratiedatum Donderdag 2 mei 2002
Laatste reactie Maandag 19 maart 2007, 15:59
Aantal reacties 708 (#349)
Gemiddelde 0,40 reacties per dag
Totaalscore 1025 (#331 - 1,4 modpunten per reactie)
Karma 1233 (#332 - 1,7 punten per reactie) (tja er zijn er die een stuk hoogere hebben, gelukkig meer die lager hebben)
Tweakotine 514 (#174)
Status Godlike (hey ik ben een God, wist ik eigenlijk al O-) )
Modstatus Inactief (was de laatste tijd toch nutteloos om te modereren dus X was er mee gestopt)
Abonnement My.Tweakers.net Free (of ben ik er niet bij om dat ik niet betaal ? :P)
V&A feedback 0 (neutraal)
Pageviews 2505

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

player-x schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:30:
[...]

[me=54579]vraagt zich dan af waarom hij er dan niet bij is, :D
Misschien ben je wel nummer 426....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben blij te zien dat er gewoon niets verandert voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het valt mij op dat er een behoorlijk aantal users tussen de mod group lijken te zitten die nauwelijks posts hebben gemaakt sinds ze geregistreerd zijn. Is men niet bang dat deze users erg inactief zijn en de daadwerklijke effectieve groep modders dus veel lager komt te liggen dan de gekozen 425 (plm)?

Hebben jullie hier rekening mee gehouden of gaat het hier vaak om lurkers die wel actief modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ben geroerd dat ik vanmiddag ook een mailtje mocht ontvangen van onze vriend botoo. :) Vermoedelijk is de selectie automagisch gebeurd, maar toch. :P

Ik denk dat de verandering een goede keuze is geweest, en ik ben blij dat ik onderdeel ben van het modder-team. Als de discussies hier nog net zo gezellig zijn als een jaartje of twee geleden, dan zal ik me hier weer eens wat meer laten zien. ;)

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Laatst online: 10-09 10:12
Ben ook vereerd dat ik deel van het team uit mag maken, zal mij zoveel mogelijk inzetten voor duidelijke moderaties, off-topics er uit zien te vissen en vooral gezamelijk met alle anderen gewoon zorg dragen voor een hoge kwaliteit en duidelijkheid van de moderaties.

Ben er ook trots op een lurker te zijn, ben ik van mn leven nog nooit voor uit gemaakt :)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat dit een stap in de goede richting is. Ik reageer minder vaak op posts de laatste 2 jaar ofzo aangezien na een paar uur vaak de meest "waardevolle" reacties al geplaatst zijn, en wanneer ik zelf reageerde kon ik bovendien geen mod-punten meer toekennen.

Hoe dan ook, ik hoop dat op deze vernieuwde manier in ieder geval de leesbaarheid, het leesplezier en waarde van de draadjes wat omhoog gehaald kan worden,... ik heb er alle vertrouwen in. Ook hoop ik dat T.net wel een oogje in het zeil blijft houden op het verloop van dit alles, al zal dat een minder grote klus zijn met een beperkte groep punten-prikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Zoals hierboven al gezegd is hangt het niet van het aantal posts af. Ik heb (tot mijn lichtelijke) verbazing ook een mailtje gekregen van Botoo terwijl ik toch niet regelmatig post of modereer. Wel ben ik dagelijks op T.net.

Maargoed, nu ik dus 1 van de 400(?) personen ben die nog kan modereren zal ik wat vaker het moderatievakje hanteren. Ik kan in ieder geval zeggen dat jullie met mij geen verkeerde keuze hebben gemaakt, ik modereer nooit een reactie omlaag als ik het er niet mee eens ben terwijl het wel aan alle omgangsregels voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Mijn eerste indruk is dat het nieuwe systeem erg aardig werkt, afgaande op de ~10 frontpage artikelen sinds de invoering vanmiddag. Het lijkt zelfs dat er nu al minder flames en trolls worden gepost, ik heb er sinds vanmiddag maar eentje uit hoeven delen >:)

Verder een opvallend hoog aantal interessante/inzichtvolle etc. posts. Misschien dat dit nieuwe systeem mensen ook extra motiveert om te posten, omdat ze weten dat ze niet onterecht naar beneden gemod worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Nee, omdat hij in het verkeerde topic een request doet om toegevoegd te worden ;)

En ja, ik merk dat het een stuk netter is nu. Soms zie ik weleens iets wat te laag staat oid, maar da's dan nog niet gemod, of iets dat m.i. verkeerd gemod is, maar dan maar 1 puntje oid. Echte -1 troll bij een geniale reactie heb ik nog niet gezien, en ook al die -1+1-1+1-1-1-1-1+!+1+1+1+! dingen heb ik niet meer gezien :D

[ Voor 31% gewijzigd door TheZeroorez op 19-03-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Mombasa schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:31:
Zoals hierboven al gezegd is hangt het niet van het aantal posts af. Ik heb (tot mijn lichtelijke) verbazing ook een mailtje gekregen van Botoo terwijl ik toch niet regelmatig post of modereer. Wel ben ik dagelijks op T.net.
Met de verwijzing naar de postcount doelde ik meer op minder actieve users dan op mensen die weinig posten op zich. Ik had dat misschien iets anders moeten verwoorden. Verder gaat de vraag in mijn post gewoon nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:15:
Het valt mij op dat er een behoorlijk aantal users tussen de mod group lijken te zitten die nauwelijks posts hebben gemaakt sinds ze geregistreerd zijn. Is men niet bang dat deze users erg inactief zijn en de daadwerklijke effectieve groep modders dus veel lager komt te liggen dan de gekozen 425 (plm)?

Hebben jullie hier rekening mee gehouden of gaat het hier vaak om lurkers die wel actief modden?
Ja daar hebbe we rekening mee gehouden, en over het geheel gezien zijn het veel actieve modders terwijl er ook ee aantal laagfrequente modders bij zitte die domweg opvielen adhv hun modgerdag.
Ook mag je er op rekenen dat er een paar foutjes zijn ingeslopen maar bij die 'foutjes' vallen de mismoderaties nu veel eerder op :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
[...]

Registratiedatum Donderdag 2 mei 2002
Laatste reactie Maandag 19 maart 2007, 15:59
Aantal reacties 708 (#349)
Gemiddelde 0,40 reacties per dag
Totaalscore 1025 (#331 - 1,4 modpunten per reactie)
Karma 1233 (#332 - 1,7 punten per reactie) (tja er zijn er die een stuk hoogere hebben, gelukkig meer die lager hebben)
Tweakotine 514 (#174)
Status Godlike (hey ik ben een God, wist ik eigenlijk al O-) )
Modstatus Inactief (was de laatste tijd toch nutteloos om te modereren dus X was er mee gestopt)
Abonnement My.Tweakers.net Free (of ben ik er niet bij om dat ik niet betaal ? :P)
V&A feedback 0 (neutraal)
Pageviews 2505
Jep, grote kans dat dit zo is.
Wellicht moeten we een aparte status krijgen. "kritische tweaker" onder onze naam.
Overigens denk ik er hetzelfde over als bor:
Ik weet niet of ik nog mod rechten ga aanvragen gezien met het niet automatisch toekennen van deze rechten imho een duidelijk signaal word afgegeven.
Ik weet het alleen wel zeker: ik ga het niet aanvragen. Ik ga sowieso niet vragen om extra rechten (waar dan ook), die tijd heb ik gehad.
Eigenlijk ook wel prettig. Hoef ik er ook niet meer aan te denken dat ik bij sommige draadjes beter kan wachten met reageren, omdat ik anders niet meer kan modden.
Ik mis alleen mn staatje dat ik nog zoveel modpunten in kluis had. Dat zei me gelijk of ik de laatste tijd nog wat zinnige reacties had geplaatst. Misschien kan daar nog iets voor verzonnen worden, voor de paria's onder ons?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik mocht (toch wel een beetje tot mijn eigen verbazing :p ) mijn +1 en -1 rechten behouden :)
De laatste tijd loop ik erg veel op de FP rond en post niet heel veel, wel regelmatig. Modereren kwam er niet al teveel van, simpelweg omdat het vaak voelde als een klein modpuntje dat terechtkwam in de wervelwind van goede, minder goede en zwaar bevooroordeelde modpuntjes. Zo nu en dan wel het een en ander gemod (altijd naar eer en geweten) als er van de bestaande moderatie niets klopte of als een vers draadje erg goede, slechte of grappige reactie's bevatte.
Nu met dit systeem zie ik weer hoop :) ;)
Ik heb vandaag al flink gebruikt gemaakt van de mod-mogelijkheden en zo te zien is de wijziging van het systeem aardig succesvol. Nu maar hopen dat de FPM's niet alleen vandaag hun rechten laten gelden maar het ook volhouden. Dat ben ik iig wel van plan :)

Overigens vind ik de reacties op bijvoorbeeld een Product Survey of een ad in V&A wel van een ander niveau dan een reactie op een nieuwsartikel/review/meuk/etc. Aangezien deze in aantal en verscheidenheid natuurlijk veel groter zijn dan artikelen komen hier wss minder FPM's langs en zal er dus weinig gemod worden. Opzich zonde, want deze werden over het algemeen prima gemod; de meeste reacties bleven staan en de slechtste werden eruit gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:49:
Overigens vind ik de reacties op bijvoorbeeld een Product Survey of een ad in V&A wel van een ander niveau dan een reactie op een nieuwsartikel/review/meuk/etc. Aangezien deze in aantal en verscheidenheid natuurlijk veel groter zijn dan artikelen komen hier wss minder FPM's langs en zal er dus weinig gemod worden. Opzich zonde, want deze werden over het algemeen prima gemod; de meeste reacties bleven staan en de slechtste werden eruit gefilterd.
Ik denk eigenlijk ook dat dit het geval gaat zijn. Ikzelf kom eigenlijk vrij weinig in de productsurveys/V&A/enz. en ik denk dat ik niet de enige ben van de 400 uitverkorenen. Voor de nieuwsartikelen en de meuktracker zullen die 400 wel genoeg zijn. Maar met slechts 400 kan je niet verwachten dat alle reacties van de productsurvey/V&A/enz. worden gemod, omdat die gewoon een stuk minder frequent worden bezocht (ik kan er natuurlijk ook totaal naast zitten en zijn 400 meer dan genoeg). Misschien is een poll houden onder de 400 FPM's om te zien waar ze zoal rondhangen/modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

crisp

Devver

Pixelated

Bor de Wollef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:17:
[...]
1 ding kan ik alvast verklappen: het wordt ajax-based ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
crisp schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Web 2.0 :+ Wel gaaf hoor, echt iets voor jou om je op uit te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:49:
Niet helemaal mee eens.. ongeveer 25% van mijn reacties zijn van V&A, en hiervan zijn er maar een handje vol gemod, rest is gewoon +1 standaard niveau. Ik denk dat de hoeveelheid mods op die plekken noch zal toenemen, noch zal afnemen. But you neeeeever know ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Electrowolf op 20-03-2007 01:45 . Reden: rephrase ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Quacka schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:22:
[...]

naam doet er niet toe.
Maar mod is bij de meeste mensen bekender, dan regular. Dat zou mij namelijk echt niets zeggen.
'ze zoeken regulars... 8)7 :? ')
Moderator Light is imo een goede naam. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

crisp schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Oeh Oeh! Je maakt me nieuwschierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Oeh oeh! Ik heb al een stukje gezien en het wordt erg mooi! :9 Ben benieuwd of het snel ingevoerd wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Proefballonnetje:

Is het, nu we het nieuwe systeem hebben, misschien een goed idee om de modpunten af te schaffen? :)

De modpunten zijn oorspronkelijk toch een poging om het aantal mismoderaties te beperken. Dat zou nu niet meer nodig moeten zijn, toch? Ik merk dat ik, bij een flinke mod-actie, vrij snel door m'n punten heen ben. :o

Als alternatief kunnen we een status in 't leven roepen die mensen meer punten geeft. Die kunnen we dan Lief Modje noemen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Laatst online: 01-04-2024
Een korte vraagje.. Ik heb nog steeds de mogelijkheid om te modereren op de FP ondanks dat ik geen mailtje heb gehad. Ik hoop niet dat het één van de genoemde 'foutjes' is, want ik vind het een erg goed systeem waar ik, tot voorkort, onregelmatig aan mee werkte (nu mij de exclusievere mogelijkheid geschonken wordt doe ik het vaker :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Netman768 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:50:
Proefballonnetje:

Is het, nu we het nieuwe systeem hebben, misschien een goed idee om de modpunten af te schaffen? :)

De modpunten zijn oorspronkelijk toch een poging om het aantal mismoderaties te beperken. Dat zou nu niet meer nodig moeten zijn, toch? Ik merk dat ik, bij een flinke mod-actie, vrij snel door m'n punten heen ben. :o

Als alternatief kunnen we een status in 't leven roepen die mensen meer punten geeft. Die kunnen we dan Lief Modje noemen. O-)
Het modsysteem is momenteel in ontwikkeling, dus aan het huidige systeem wordt niets gewijzigd. En juist aan je hoeveelheid modpunten kun je zien of je goed mod; wanneer deze alsmaar blijft stijgen zit je goed.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

guanche schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:05:
Een korte vraagje.. Ik heb nog steeds de mogelijkheid om te modereren op de FP ondanks dat ik geen mailtje heb gehad. Ik hoop niet dat het één van de genoemde 'foutjes' is, want ik vind het een erg goed systeem waar ik, tot voorkort, onregelmatig aan mee werkte (nu mij de exclusievere mogelijkheid geschonken wordt doe ik het vaker :) ).
Vreemd? Geen mailtje gehad maar toch modereren? Dat van dat mailtje klopt niet, die had je moeten hebben. Dat van de rechten klopt wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@guanche: kan het zijn dat je mailadres veranderd is?Het is naar je G-mail gegaan. Je bent iig geen 'foutje' :)
Als je wilt kan ik het nogmaals naar je G-mailadres sturen? PM je correcte adres anders maar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Laatst online: 01-04-2024
ecteinascidin schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Vreemd? Geen mailtje gehad maar toch modereren? Dat van dat mailtje klopt niet, die had je moeten hebben. Dat van de rechten klopt wel :).
Oh bedankt!
Ik zie dat het lag aan een antiek email adres in mijn profiel.. mijn fout dus.. ;)
* guanche is erg content met de verkregen rechten.

EDIT @Botoo:
Ik heb het net mijn profiel aangepast naar mijn Gmail, vandaar.. er stond hiervoor een @home adres.

[ Voor 12% gewijzigd door guanche op 20-03-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
CodeCaster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Het modsysteem is momenteel in ontwikkeling, dus aan het huidige systeem wordt niets gewijzigd. En juist aan je hoeveelheid modpunten kun je zien of je goed mod; wanneer deze alsmaar blijft stijgen zit je goed.
OK, goed punt, we wachten dan geduldig. Overigens betekent een groeiend aantal modpunten niet persé dat je er voldoende hebt of gaat krijgen. De regel over het "Lief Modje" verwees naar een status die voor de powermod bestond een aantal zeer reguliere modders tien keer meer punten gaf, en zelfs toen waren we er soms wel eens doorheen. :) (excuses trouwens als ik spul vertel wat allang bekend is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Netman768 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:50:
Proefballonnetje:

Modpunten gaan inderdaad verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modpunten zijn bij een gesloten systeem inderdaad wat overbodig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik tot mijn tevredenheid mijn frontpage-moderatierechten behouden heb, zou ik nog iets willen weten over het moderatiesysteem, waarop ik het antwoord tot nu toe nergens ben tegengekomen.

Als je een reactie tegenkomt die bijvoorbeeld een +3 moderatie heeft, en je denkt dat die eigenlijk beter een +2 zou hebben gekregen lijkt het me logisch dat je hiervoor dus "-1 overgewaardeerd" kiest.
Nu vraag ik me af, als een andere mod op diezelfde moment dezelfde gedachte had, en hij kiest ook voor "-1 overgewaardeerd", komt deze reactie dan uiteindelijk dan op +1 te staan, of op het correctere +2?

Hetzelfde gaat natuurlijk op voor reacties die op deze manier onbedoeld op 0 of zelfs -1 zouden kunnen belanden, zeker als nog meer moderators op dezefde moment hun beoordeling indienen.

Is hier al rekening mee gehouden door bijvoorbeeld te kijken naar de waarde waarop een reactie stond vooraleer ze gemodereerd werd, of kan dit de reden zijn van het soms voorkomen van "-1 -1 -1 +1 +1"- achtige moderaties in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

GeronimoS: Zover ik weet corrigeert het systeem daarvoor, er wordt dus voor gezorgd dat een moderatie ten opzichte van de toen zichtbare waarde plaatsvindt. Daarom krijg je soms rare zaken als een +1 overgewaardeerd moderatie en dergelijke, dus helemaal feilloos is het volgens mij niet :P .

DM!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het FrontPage moderatiesysteem is per 05.06.2007 wederom veranderd, maar nu definitief.

Nadere info (voor zover niet intuïtief) en nieuwe FAQ volgt zsm.