[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.974 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Nog steeds geen openGL in de nieuwe ATI drivers......

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:48:
[...]

Hopen dat die drivers beter zijn, bij de vorige drivers ging mijn score van 2,5 naar 2,2. Dus maar weer terug gegaan naar de originele Windows drivers.
Dat is apart. Bij mij ging de score van een 2,5 naar een 3,4. Ik ga zo de nieuwe installeren.

@tweakernick
Ik heb bij RDP naar een XP client helemaal geen last. Heb je het overigens direct of pas na een tijdje? Ik heb vanaf mijn laptop een test gedaan van een minuut of 10 en daar had ik geen problemen mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 14-12-2006 13:52 . Reden: Verkeerde score ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Het probleem op sommige notebooks (waaronder dus die van mij, Asus W3J) waardoor na het Windows logo de VPU-driver eruit knalt, en je dus je wachtwoord blind moet intypen, is opgelost met de nieuwe ATI-driver :Y)

Ik ging eerst van 2x een 4,9 naar 2,6 en 3,7... Bleek dat m'n power settings in het CCC nog niet goed stonden, nu weer gewoon 2x een 4,9 :9

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met het gamen onder in de 64bits versie? Bijv. een spel als GTA San Andreas, werkt die hieronder?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Het probleem lijkt idd opgelost. Ik zag het niet staat tussen de release notes, maar na 2x herstarten lijkt het goed te gaan. Mijn score is wel gelijk gebleven, dus echt betere prestaties heb ik niet. Ik merkte wel toen Vista de score ging updaten hij automatisch naar High Performance ging en toen hij klaar was, weer netjes terug op power saver waar ik hem op had staan. Ik zag ook dat ik een paar resoluties extra heb. Nu heb ik de tussenliggende resoluties 1280x720 en 1280x768. Die had ik eerst niet, ik ging direct van 1024x768 naar 1280x800. Dit is wel prettig, want dan kan ik es zien of onze tv wel degelijk hd ready is :).

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 14-12-2006 13:57 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:01
Fijntjes hoor!
Na het installeren van de Ati Catalyst drivers is mijn "Graphics Index score" van 3.7 naar 2.2 gegaan en de "Gaming graphics Index score" van 3.5 naar 2.7 :(
Hoe kan dit nu weer?

[ Voor 16% gewijzigd door Yohost! op 14-12-2006 14:33 ]

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Notebook? Verkeerde PowerPlay settings?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:01
Thnx, ja dat was hem :(

Was wel handig geweest als Vista dat tijdens die check zelf even uitschakelde.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:58:
Nog steeds geen openGL in de nieuwe ATI drivers......
nog steeds niet?

dat ze dan beta suport d'r in smijten fzo, want dit zuigt gewoon.... (evt met NOTE dat OpenGL support BETA is)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43

TheVMaster

Moderator WOS
Dutch2007 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:52:
[...]

nog steeds niet?

dat ze dan beta suport d'r in smijten fzo, want dit zuigt gewoon.... (evt met NOTE dat OpenGL support BETA is)
Ach..de hele driver is nog in beta dussuh ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43

TheVMaster

Moderator WOS

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

pt0x schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:55:
iemand enig idee hoe je de window switcher kan gebruiken via Alt+Tab. kan er geen info over vinden.

verder heb ik het probleem dat als ik Firefox 2.0 gebruik geen WMP files kan afspelen vanwege een onbekende plugin, vreemde is dat ik wel de plugins heb en het onder IE wel werkt.

verder heb ik geen aanmerken op vista. werkt uitstekend :)

oh ik heb trouwens de Ultimate editie build 6000
Zo, ik heb het even uitgezocht. voor veel mensen zal het wel bekend zijn maar voor FF 2.0 kan je de embedded windows media player aan de gang krijgen door het volgende topic even goed door te nemen.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

op deze website staan een 3tal DLL's die je moet downloaden en zowel in je "Windows Media Player" map moet zetten als in je "Firefox\Plug-in" map.

je kan ervoor kiezen om de "addblock extention" te installeren maar zover ik heb gezien is dit niet meer nodig om de security fout op te lossen in Vista.

hij gaat ondanks de oude DLL's trouwens wel gewoon de nieuwste Media Player gebruiken die met vista is meegeleverd. en andere embeded players leiden hier niet onder.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb vandaag mijn MA3D key binnen gekregen en het is was een key voor vista business. De taal lijkt niet uit te maken, want de key lijkt ook te werken op de engelse RTM [heb hem nog niet geactiveerd, maar hij accepteerde de key in de setup en selecteerde automatisch vista business].

Ik denk er toch maar over om binnenkort te gaan upgraden van XP naar vista, hoe zijn de ervaringen met het "upgraden" van XP pro naar vista, dus zonder verse install, maar echt een upgrade dus?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• pt0x

pt0x

Why are we here..

ik heb dat met RC1 geprobeerd als test maar liep helemaal in de soep. pas halverwege gaf hij aan dat ik enkele programma's op mijn XP installatie had staan die niet combatible zijn.

de setup afbreken is de enige optie geweest en ik heb daarmee ook mijn (gelukkig eerst gemaakte) ghost image terug moeten restoren.

maarja, RC1 is alweer een paar maandjes terug.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
ATi heeft nog niet alle fouten uit zijn driver gehaald. Ik deed net het scherm dicht om wat te pakken, doe hem weer open en geen beeld. Dit had ik bij de vorige versie ook, maar niet zo veel meer de laatste tijd. Ik heb naar hibernate moeten gaan om het op te lossen (sleep was ook mogelijk maar had ik geen zin in). De 'truuk' van ctrl+alt+del werkte niet. Bij de vorige driver versie werkte dat ook niet altijd. Dit vind ik heel jammer. Het lijkt wel alsof ze niet een controle uitvoeren of het schem weer 'aangezet' wordt.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:33:
[...]

Fijn dat er nog iemand is:P
Je hebt gewoon de nieuwste USB RT2500 driver geinstalleerd voor windows XP? Die nu dus op de site staat.

Ik heb het probleem als ik xp versies ( dat had ik al eerder geprobeerd ) dat hij bezig is met installeren er een pop up komt van vista zelf met het installeren van 802.11 wlan. En dat ik de schijf met de drivers moet geven.

Zou je jouw driverversie willen posten en eventueel een jouw manier van installeren? :)
Ik wordt er echt helemaal gek van. :'(
Als je de installatie heb gedraad (van de XP drivers) worden de drivers neergepleurd in C:\Program files\RALINK\installer\ nog iets, moet je ff naar kijken. En dan vanuit het apparaatbeheer de driver installeren :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
StarLite schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:13:
Ik denk er toch maar over om binnenkort te gaan upgraden van XP naar vista, hoe zijn de ervaringen met het "upgraden" van XP pro naar vista, dus zonder verse install, maar echt een upgrade dus?
Ik heb vorige week mijn XP Prof. NL installatie geupgrade naar Vista Ultimate. Het upgradeproces duurde bijzonder lang, maar zowel OS als de door mijn geinstalleerde software werkte vervolgens zonder problemen (een paar Vista-incompatible programma's uitgezonderd). Geen klachten dus. :)

Overigens raad ik je aan om de Windows Vista Upgrade Advisor (link) van te voren te laten controleren welke programma's na de upgrade niet goed meer zullen werken en deze vervolgens voor de upgrade alvast te verwijderen.

>>>insert witty remark here<<<

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik had het geinstalleerd maar weer verwijderd
Dit omdat de ondersteuning van mijn geliefde Soundblaster Live er niet is
Verder vond ik dat ik als Administrator veel te weinig rechten had en ik had geen zin nog om me er te veel in te verdiepen aangezien ik het toch ging verwijderen ivm geen geluid

Het zag er wel mooi uit imo

Ik probeer het wel opnieuw als ik mijn nieuwe (snelle) systeem af heb

• Dutch2007
mirelia schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:41:
Verder vond ik dat ik als Administrator veel te weinig rechten had en ik had geen zin nog om me er te veel in te verdiepen aangezien ik het toch ging verwijderen ivm geen geluid

SB live! zal volgens mij ook niet in vista door Creative Supported worden FYI...

Verwijderd

Zonde, Administator herstellen is maar 1 vinkje weghalen :P
Hero Of Time schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:11:
[...]

Dat is apart. Bij mij ging de score van een 2,5 naar een 3,4. Ik ga zo de nieuwe installeren.

@tweakernick
Ik heb bij RDP naar een XP client helemaal geen last. Heb je het overigens direct of pas na een tijdje? Ik heb vanaf mijn laptop een test gedaan van een minuut of 10 en daar had ik geen problemen mee.
Random eigenlijk, anyway, die machine ga ik binnenkort upgraden dus dan is dat ook over :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 17:55 ]

Verwijderd

Met de standaard WDDM driver voor mijn ATI mobility X600 krijg ik Aero Desktop Performance van 2,5 en met de ATI driver 2,0 dat is wel een beetje vreemd. Je hoort mij niet klagen want ik kan er RTCW:ET mee spelen zonder merkbaar verschil met XP.

Ik heb nu de recommended hardware voor Solitair !!!

Ik vindt dat met die scores wel briljant voor winkels en consumenten of een computer bij je past en of alles goed in balans is.

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:51:
Heeft iemand al ervaring met het gamen onder in de 64bits versie? Bijv. een spel als GTA San Andreas, werkt die hieronder?
Heb geen San Andreas getest, maar wel de volgende 3 games:

- World of Warcraft. Draait prima op mijn systeem met max settings en 1680x1050 reso, tot nu toe geen last van slechte performance. Heb nog geen raids geprobeerd though, was voornamelijk solo play (met Photek UI).
- Fifa 07. Met een reso van 1280x1024 (hoger ondersteunt EA nog steeds niet :() en medium setting speelt het atm niet echt lekker. Performance is vrij matigjes hier. Weet niet hoe andere gebruikers Fifa performance wijs ervaren, maar hier is het niet om over naar huis te schrijven.
- Far Cry 1.4. Alle settings op zijn max + 1680x1050 reso, draait prima.

Verder nog geen games geprobeerd. Mijn systeem is trouwens: Athlon 3500+, Radeon X800 XL, 2 GB DDR RAM, nForce4 moederbord. En natuurlijk de nieuwe catalyst beta drivers ;)

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
Heb exact hetzelfde probleem met fifa. Op mijn a6t lappie lopen de meeste games (pes 6, nfs carbon) prima, maar fifa loopt voor geen meter. Geen idee waar dit aan ligt. Ben al met drivers aan het stoeien geweest, maar dat lijkt de oplossing toch niet te zijn tot nu toe.

• mirelia
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:54:
[...]

Waar zit dat vinkje dan??
Waarschijnlijk install ik het volgende week weer op mijn nieuwe bak namelijk
Ik moet alleen nog de knoop doorhakken of ik een Core2Dou 6600 of een AMD X2 5000 neem

[ Voor 13% gewijzigd door mirelia op 14-12-2006 19:19 ]

• mirelia
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:54:
[...]

Sorry dubbel

[ Voor 32% gewijzigd door mirelia op 14-12-2006 19:18 ]

• ApoC
Volgens mij wordt het vinkje bedoelt waar je UAC mee uitzet :) Als UAC uitstaat ben automatisch administrator volgens mij. Zit ergens bij de account settings en dan advanced .... (onthoud die namen nooit ;) )

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Of zoek gewoon op User Account Control of Gebruikersaccountsbeheer (zoek gewoon op account :+)

We are shaping the future

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:20:
[...]
Blijkbaar zit er op dit moment in Vista out-of-the-box ondersteuning voor de Widcomm-bluetooth-stack. Voor BT-sticks met de Toshiba-bluetooth-stack zijn nog geen drivers beschikbaar.
Een BT-stick met een Widcomm-stack doet het inderdaad out-of-the-box op Vista RTM. Voor een BT-stick met een Toshiba-stack is er nog geen ondersteuning. Duidelijk.

• Alex)
Nou, dat zou ik niet al te hard roepen...
Mijn laptop is van Toshiba en de Bluetooth-stack doet het redelijk. Soms vindt hij mijn Bluetooth-ding (geïntegreerd btw) wel, en soms niet. Als hij hem wél vindt doet hij het ook gewoon perfect.

Bij hardware geeft hij twee apparaten aan: Microsoft Bluetooth-stack en Bluetooth-stack van Toshiba...

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:28
M@cer schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:49:
Hebben jullie er ook last van dat de verschillende programma's van hetzelfde soort op de taakbalk niet tot 1 groep worden gemaakt (net zoals in XP, alle explorers onder 1 programma op de taakbalk?

Ik heb bij eigenschappen een vinkje staan bij "Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven", maar dat helpt niet.
bij mij doet ie dat dus wel(snel ff met windows explorer getest wintoets+E) echter doet ie het pas als je 6 schermen open hebt staan. En dan is je taakbalk al goed vol als je een paar andere programma's hebt draaien.

Verwijderd

mirelia schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:17:
[...]

Waar zit dat vinkje dan??
Waarschijnlijk install ik het volgende week weer op mijn nieuwe bak namelijk
Ik moet alleen nog de knoop doorhakken of ik een Core2Dou 6600 of een AMD X2 5000 neem
Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (Klassieke weergave) -> Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen -> wegvinken :)

• Giant87
  • Laatst online: 08-09 16:18
Hmm, kzie bij die updates nu " Windows Vista Validation Update" staat (KB929391). Denk dat ik nog meer even wacht met het installeren van die update...

Al te veel berichten gelezen over mensen met legale keys waarbij het een en ander toch geblocked werd (was wel bij de rc1/2 versie, maar toch).

----------
Zo even die ati drivers proberen op mijn laptoppie (krijgt nu nog een 4,3 als laagste score--->HD 5400rpm... de andere zijn 4.6 en 4.7's)

Verwijderd

Giant87 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:17:
Hmm, kzie bij die updates nu " Windows Vista Validation Update" staat (KB929391). Denk dat ik nog meer even wacht met het installeren van die update...
Hmm... apart, die zie ik er niet bij staan bij mij.

Wanneer ik ook Microsoft has released an update for the Windows Vista validation components opzoek, kan dat dus kloppen omdat ik Enterprise Edition gebruik, niet dat het me ene moer boeit heb em gewoon legaal.
Maar vraag me dus wel af waarom ie er niet is voor de Enterprise Edition, ook die kun je kraken.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
En alle mensen die hem geinstalleerd hebebn met een beta versie code krijgen er een aparte versie door!

Afbeeldingslocatie: http://markosoft-has.homelinux.net/vista/error.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door MSoft06 op 14-12-2006 20:57 ]

• ApoC
wel een goedkope manier om aan Vista basic te komen :+

Verwijderd

ApoC schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:55:
wel een goedkope manier om aan Vista basic te komen :+
Totdat je in gedeactiveerd wordt.. :P Ik ga even de update installeren (beta code), wil toch weten waar ik aan toe ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 21:42 ]

Verwijderd

Nou... Aero werkt bij mij ook niet, omdat er geen Nvidia drivers voor Vista zijn voor mijn 8800GTS. ;)

• Dutch2007
sinds waneer is die update er dan?? net nog ff vista geladen om de ati drivers te installeren, (nu weer XP ff geladen, anders geen OpenGL support :P)

• Eyradir
Ik zit nu even Mobility Center uit te testen met mijn HP Ipaq hx2110, maar het ziet er naar uit dat deze niet wordt ondersteund. Jammer is dat. Weet iemand of er voorlopig sync alternatieven zijn behalve te switchen naar XP? Zo te zien heeft HP nog geen oplossing in de vorm van een update beschikbaar.

• Alex)
Het mobility centrum is niet bedoeld voor je iPAQ (PDA-syncing dus), maar om je mobiele machine langer draaiende te houden door veelgebruikte opties in een laptop (volume, wireless, tweede scherm) snel te kunnen bedienen. PC-fabrikanten kunnen hier ook uitbreidingen voor schrijven...

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

M_V

Nah, ik heb hem geinstalleerd en hij werkt als een zonnetje. Vooral dat vastpinnen van programmas in het startmenu is superhandig. Een groot probleem waar ik nog wel mee zit is dat mijn itouch toetsenbord nog niet naar behoren werkt. Alleen het volume en de mute werken standaard, als je dan itouch installeert doet alles het, behalve het volume :D.

Verder doen de programma's het ook prima, SPSS heeft nergens last van, mijn radeon doet het prima met de meegeleverde drivers (4.0 als score, voor een X600).

Wordt cool&quiet nou automatisch geinstalleerd met Vista? Op de homepage van AMD staat niks over Vista drivers namelijk....

Verder probeer ik al de hele tijd mijn mailfolder van c:\users\mijnnaam naar d:\ te krijgen. Die irritante Vista staat dit gewoon niet toe en zegt dat ik mijn admin moet contacten. Ik heb alle schrijfrechten al opengezet maar hij blijft irriteren...... hoe zit dat? Is dat User Account control uitzetten de enige optie?

[ Voor 93% gewijzigd door M_V op 14-12-2006 22:55 ]

• MSoft06
Eyradir schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:27:
Ik zit nu even Mobility Center uit te testen met mijn HP Ipaq hx2110, maar het ziet er naar uit dat deze niet wordt ondersteund. Jammer is dat. Weet iemand of er voorlopig sync alternatieven zijn behalve te switchen naar XP? Zo te zien heeft HP nog geen oplossing in de vorm van een update beschikbaar.
Je moet beta 3 installeren, die ondersteund wel syncen, ik heb het zelf namelijk gefixed met dezelfde ipaq ;)

Edit:

Willen de mensen aub niet doorverwijzen naar mijn plaatje?
En het plaatje zelf ergens hosten, dit kost mij me halve internet.
Bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door MSoft06 op 14-12-2006 23:17 ]

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
MSoft06 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:46:
En alle mensen die hem geinstalleerd hebebn met een beta versie code krijgen er een aparte versie door!

[afbeelding]
dus als ik mijn RTM versie. geinstaleerd met een rc1 code deze update uitvoer gaat mijn systeem naar de kl*te ?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Verwijderd

Lol, hele wezen stoeien met m'n Lexmark printer waar nog geen drivers voor zijn. Stuur ik hem naar Win2003 driver pakt die hem wel :D

• MSoft06
Ruler-Nrg schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:19:
[...]

dus als ik mijn RTM versie. geinstaleerd met een rc1 code deze update uitvoer gaat mijn systeem naar de kl*te ?
Je kan toch lezen wat er allemaal gebeurt met het systeem?

• Eyradir
MSoft06 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:17:
[...]

Je moet beta 3 installeren, die ondersteund wel syncen, ik heb het zelf namelijk gefixed met dezelfde ipaq ;)
Hoera, dank je wel _/-\o_

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Rudy_V schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:42:
Nah, ik heb hem geinstalleerd en hij werkt als een zonnetje. Vooral dat vastpinnen van programmas in het startmenu is superhandig. Een groot probleem waar ik nog wel mee zit is dat mijn itouch toetsenbord nog niet naar behoren werkt. Alleen het volume en de mute werken standaard, als je dan itouch installeert doet alles het, behalve het volume :D.

Verder doen de programma's het ook prima, SPSS heeft nergens last van, mijn radeon doet het prima met de meegeleverde drivers (4.0 als score, voor een X600).

Wordt cool&quiet nou automatisch geinstalleerd met Vista? Op de homepage van AMD staat niks over Vista drivers namelijk....

Verder probeer ik al de hele tijd mijn mailfolder van c:\users\mijnnaam naar d:\ te krijgen. Die irritante Vista staat dit gewoon niet toe en zegt dat ik mijn admin moet contacten. Ik heb alle schrijfrechten al opengezet maar hij blijft irriteren...... hoe zit dat? Is dat User Account control uitzetten de enige optie?
Apart dat het bij jou niet werkt. Ik kan prima de map verplaatsen in Windows Mail. Je moet wel zorgen dat de map leeg is, dus ook geen desktop.ini mag erin staan. Indien je probeert om je Outlook Express mappen terug te krijgen, gaat niet op deze manier lukken, Windows Mail maakt namelijk gebruik van een andere indeling. Mogelijk dat je kan importeren, maar direct neerzetten zoals je bij XP kan zal niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

M_V

Ik gebruik Outlook 2007 voor mijn mail. Het is dus gewoon niet mogelijk om daar uberhaupt een storefolder op D aan te maken.....heel vaag.... naja, dit is niet echt een problementopic, dus laten we er maar over ophouden :).

Mijn mail op D zetten vind ik alleen wel erg handig altijd, dan kan je gewoon je C schijf ghosten, en heb je al je meuk nog gewoon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Je moet het niet meteen draaien hoor. :) De software moet ook een kans krijgen om zich te herstellen zodat ze niet zo vaak admin rechter vereisen. Verder vraag ik me af wat je allemaal doet om die vraag om bevestiging als irritant te ervaren. Ok, als je net Windows geinstalleerd hebt en al je programma's opnieuw moet installeren, moet je idd vaak toestemming geven. Maar daarna ben je toch niet de hele dag programma's aan het installeren enzo?

Ik heb zelf ook al gehad dat ik dacht dat het wat minder 'leuk' was op dit punt, maar je weet waar je het voor doet. Het is me wel de moeite waard om een goede nieuwe gewoonte aan te leren en de feature gewoon dus aan te laten staan.
Dan hoef ik al helemaal geen antivirus scanner en firewal te draaien (wat ik al jaren niet doe overigens en zonder problemen). Dit natuurlijk in combinatie met een beetje gezond verstand en goede configuratie.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:40:
Nou, dat zou ik niet al te hard roepen...
Mijn laptop is van Toshiba en de Bluetooth-stack doet het redelijk. Soms vindt hij mijn Bluetooth-ding (geïntegreerd btw) wel, en soms niet. Als hij hem wél vindt doet hij het ook gewoon perfect.

Bij hardware geeft hij twee apparaten aan: Microsoft Bluetooth-stack en Bluetooth-stack van Toshiba...
Oke. Bij een BT-stick met een Widcomm-stack verschijnt er inderdaad de Microsoft Bluetooth-stack. Maar de BT-stick met een Toshiba-stack wordt er om drivers gevraagd. En aangezien er dus ook een Bluetooth-stack voor Toshiba in Vista zit, zal het wel aan de gebruikte chipset van de desbetreffende BT-stick liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Ok, maak gister wel iets leuks mee. op mijn oude pc staat nog RC1 geinstalleerd en aangezien ik nieuwe laptops heb gekocht gebruik ik dat ding alleen nog voor muziek.

Ik wilde even remote desktop aanzetten en wat gebeurde er vervolgens, toen ik mijn pc probeerde over te nemen liep hij gigantisch vast, en ik heb hem op geen enkele mogelijke manier meer aan de praat gekregen. alleen safe-mode boot de computer in maar zelfs na een systemrestore is normaal booten niet meer mogelijk.

als ik over een maandje weer op mezelf woon ram ik daar XP wel weer op, kan ik iig een beetje gamen.
mijn laptop met RTM b6000 draaid wel als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21
Als je UAC uitzet, krijg je steeds een waarschuwing rechtonder in beeld of je het ff weer aan wilt zetten, meer mensen problemen daarmee? hoe zet ik die uit?

EDIT: ah thanks :) wat simpel. tis nog even wennen aan nieuwe layout denk ik ..

trouwens ik heb upgrade van 512 naar 1024MB gedaan en das een goede investering voor Vista!

Alle reguliere programma's die ik verder gebruik lopen als een zonnetje :)
oa: Office 2007, Newsleecher, winrar, quickpar, MCE (video), Guitar pro, Nero, Alcohol 120%, DU meter.

games nog niet zo geprobeerd
mijn Ixus camera krijgt foldertjes, beetje onnodig
en rotaten foto's is greyed out
Als mensen resolutie niet hoog genoeg krijgen, probeer eens drivers voor je monitor te vinden ipv genuine, toen was probleem bij mij opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door Tonton op 15-12-2006 10:45 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 20:28
Tonton schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:37:
Als je UAC uitzet, krijg je steeds een waarschuwing rechtonder in beeld of je het ff weer aan wilt zetten, meer mensen problemen daarmee? hoe zet ik die uit?
dubbel klik op het rode schild met het kruisje. Dan aan de linker kan t van t scherm kiezen voor "change the way Security Center alerts me". En dan kies je 1 van de drie opties. Bij de eerste zie je het icoontje, en krijg je een melding. Bij de 2e geen meldingen meer. En bij de 3e verdwijnt t rode schildje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht je net als ik een enorme hekel hebben aan command line tools om iets simpels te veranderen:

Met VistaBoot kun je op een simpele grafische manier binnen 10 seconden je boot menu veranderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
ZaZ schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 01:04:
[...]

Je moet het niet meteen draaien hoor. :) De software moet ook een kans krijgen om zich te herstellen zodat ze niet zo vaak admin rechter vereisen. Verder vraag ik me af wat je allemaal doet om die vraag om bevestiging als irritant te ervaren. Ok, als je net Windows geinstalleerd hebt en al je programma's opnieuw moet installeren, moet je idd vaak toestemming geven. Maar daarna ben je toch niet de hele dag programma's aan het installeren enzo?

Ik heb zelf ook al gehad dat ik dacht dat het wat minder 'leuk' was op dit punt, maar je weet waar je het voor doet. Het is me wel de moeite waard om een goede nieuwe gewoonte aan te leren en de feature gewoon dus aan te laten staan.
Dan hoef ik al helemaal geen antivirus scanner en firewal te draaien (wat ik al jaren niet doe overigens en zonder problemen). Dit natuurlijk in combinatie met een beetje gezond verstand en goede configuratie.
Waar het mij om ging was dat ik Firefox en Thunderbird terug wilde kopieren om al mijn settings te behouden en zelfs dat mocht ik niet omdat ik niet in de documents and settings-map kon komen
Ik moest dat via een omweg doen

Ik heb het gewist omdat mijn geluidskaart het niet deed en zonder geluid is het niks
Ik ga een nieuwe pc kopen met sound onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb uac ook uitgezet nadat het mijn irritatie factor had gehaald door altijd om bevestiging te vragen bij het starten van winrar,ook kon ik geen .rar openen vanaf een netwerk drive (mapped)
uac uit en alles werkt weer ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Grappig van Microsoft dat ze nu pas die beta keys hebben geblokkeerd.

Voglens mij gaat mijn Vista nog wel ff werken, sowieso nog 180 dagen en anders reinstall ik em gewoon weer , geen probleem :P

Is het trouwens geen mogelijkheid om een Image te maken en deze na een X aantal dagen weer opnieuw erop te pleuren? Herinstallatie werkt ook dus dan zou dit ook moeten kunnen werken...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Mensen hebben er al een ghost image van gemaakt, met succes, maar het terugzetten ervan, dat ging weer niet goed. Je kan het proberen, maar ik geef je weinig garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Sluuut schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:11:
Grappig van Microsoft dat ze nu pas die beta keys hebben geblokkeerd.

Voglens mij gaat mijn Vista nog wel ff werken, sowieso nog 180 dagen en anders reinstall ik em gewoon weer , geen probleem :P

Is het trouwens geen mogelijkheid om een Image te maken en deze na een X aantal dagen weer opnieuw erop te pleuren? Herinstallatie werkt ook dus dan zou dit ook moeten kunnen werken...
Ghost, terugzetten in DOS gaat..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Als half januari / eind januari de OEM licentie een beetje fatsoenlijk geprijsd is dan ben ik wel van plan hem te kopen i.p.v. met een MSDNN key rond te huppelen en andere achterdeur-methoden :) En dat ga ik redden met 180 dagen denk ik.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf de tweede beta meegedaan aan de participatie en nu kan ik Vista niet meer gebruiken.

Asjeblieft voor mijn hulp. Dank je wel en nu opzouten en dokken zei Microsoft.

Mijn eerste kennismaking was met een bijgeleverde DVD bij de computertotaal van augustus 2006. Ik heb een tool gedownload van Microsoft om problemen te uploaden en ik heb heel wat bugs richting hun gestuurd.

Zo ondankbaar in mijn ogen dat ik weiger Vista te gebruiken. Alleen MSDN leden krijgen een gratis coupon en alle anderen mogen dokken al hebben ze serieus meegeholpen aan de opbouw ervan.

Ik weet nog dat ik 3 uur zoet was om een bug uit de kernel te vissen en de foute code door te sturen. De bug is inmiddels verholpen, maar ik mag dat niet meer testen. Ik voel me belazerd en nu willen ze ook nog de Linux lobby gaan uitmelken omdat ze patenten zouden hebben misbruikt. Ze zijn wel zo fijn bezig dat ik aan het stoeien ben gegaan met Linux op een aparte partitie. Ik overweeg zelfs lid te worden van de NLLGG club.

Dit vind ik zuur! en ik begin een behoorlijke hekel aan heel de Vista hype te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het mogelijk is om via een commando/tooltje naar een ander OS te booten? Voor games draai ik nu nog XP naast Vista en ik zou een 'Boot into XP' linkje/button in Vista wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar MS heeft volgens mij nooit aangegeven dat je Vista gratis zou krijgen als je zou beta testen. Dat alleen een select groepje een gratis licentie heeft gekregen is al heel netjes en onverwachts (voor mij).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:44:
Ik heb vanaf de tweede beta meegedaan aan de participatie en nu kan ik Vista niet meer gebruiken.

Asjeblieft voor mijn hulp. Dank je wel en nu opzouten en dokken zei Microsoft.
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb ook flink wat bugs opgestuurd naar Microsoft en vindt het jammer dat we er niks voor terug zien, omdat wij slechts community beta testers waren. Gisteren werd mijn Vista Ultimate gedeactiveerd (dat hadden ze toch wel tot juni kunnen laten staan?) en ik nu overgestapt op een Enterprise editie (geactiveerd op de misschien wel bekende methode) en hoop dat deze het even uithoudt.

Ik zal vista wel kopen als het uitkomt, maar de Europese versie is erg overpriced en ik vind het erg jammer dat Microsoft zo trouwe beta-testers in de steek laat.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:58:
Sorry hoor maar MS heeft volgens mij nooit aangegeven dat je Vista gratis zou krijgen als je zou beta testen. Dat alleen een select groepje een gratis licentie heeft gekregen is al heel netjes en onverwachts (voor mij).
Het enige verschil tussen die beta-testers en ik is dat zij wel aangesloten waren op het Vista programma op Connect. IK heb zeker meer dan vijf grote bugs (met goede onderbouwing) opgestuurd naar Microsoft en ben zowiezo al goed actief op Microsoft Connect. Ik vind het echt lullig dat ik niet zoals die beta-testers ook een Vista licentie gekregen heb, terwijl ik minstens net zoveel gedaan heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:58:
Klopt, waar zou het heen moeten gaan als Microsoft iedereen Vista gratis zou geven, dan kunnen ze net zo goed Vista gratis op straat uit gaan delen.
Jij was het die zo graag de beta wou testen, niet omdat Microsoft dat wou, jij hebt bugs gesubmit, niet omdat Microsoft dat wou, daar heeft Microsoft zijn eigen "echte" beta testers wel voor, die ook echt Vista gratis hebben gekregen.

En Microsoft is trouwens erg soepel met het verlenen van licensies in sommige gevallen, zo heb ik al een gratis Windows 2003 Server gekregen voor een paar bugreports.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 15-12-2006 13:06 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu twee dagen de vista ultimate versie; werkt als een zonnetje op één bsod na tijdens het afsluiten.

Vista herkende alle hardware op 4 na maar deze heb ik kunnen installeren met windows XP drivers.
Idle @ 500mb, tijdens een volle virusscan van AVG zit ik op zo'n 1gig (!) dus laat ik dat maar even lekker zitten.

Sinds de 'Windows Vista Validation Update (KB929391)' kan het blitse Aero niet meer gebruikt worden maar ach, daar geef ik ook niet bijster veel om.
GTA:SA draait (geinstalleerd onder/op WinXP partitie) verder prima, alleen komt het 'validation-schermpje ^^' op bij het spelen.
UT200x idem.
Bij alt-tabben en het wegklikken van het venster en weer terug alttabben naar het spel komt het telkens weer op; onder het spelen van een spel blíjft het dus staan.

Heeft iemand trouwens een multi-boot met Vista en 2 andere MS os-en? Ik ben benieuwd naar de opties in het boot-menu; immers XP staat er droog als 'earlier versions of windows',

edit; post wat logischer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
FileZilla werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Elke verplichte update kan je weigeren. Prima, je systeem update dan hooguit niet meer, maar kan je daarvoor ook niet gewoon de netwerk uitvoering downloaden met de validatie van een legale versie? Ik kan prima een secundaire update voor XP runnen op een illegale versie. Ik valideer tijdens het downloaden met een legale versie en installeer hem dan op de illegale. De installatie controleert verders niets, dat is bij het downloaden al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer voor je dat IE7, MP11 en Windows Defender (en meer) tegenwoordig een ingebouwde check hebben bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gewoon de selfextractor uitpakken en de losse .exe's runnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Voor de mensen die Audigi Kaart hebben (weet niet of xfi ook werkt, maar Audigi 2 iig wel),
Er zijn nieuwe openal drivers uit.

Ik had eerst iig last van rare kraken en andere tonen en dat is nu over.

download het hier: http://developer.creative...=1&sbcat=31&top=38&aid=46

Weet niet precies wat het doet, maar het werkt een stuk beter nu!

The OpenAL Installer for Windows will install the OpenAL 1.1 library, enabling support for core OpenAL operations as well as extensions such as EAX and EFX. The installer supports both 32-bit and 64-bit versions of Windows.

Werkt dus ook met andere versies van windows maar Vista zeker!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Mijn scherm is vandaag weer uitgevallen nadat ik de klep had dicht gedaan. Als het zo blijft, heb ik liever dat ik blind mijn w8woord moet intypen dan telkens na het dichtklappen moet hibernaten, slapen of rebooten. Ik zit er overigens aan te denken om gewoon maar weer op XP te blijven. Winamp crasht te vaak door gebruik van een USB apparaat (verwisselbare media), maar dit zou ook opgelost kunnen worden door de media library uit te zetten tijdens install. Opera knalt er geregelt uit op ntdll.dll net zoals andere programma's. Het is overduidelijk dat dat bestand de grootste problemen levert. Ik ga een keer een herinstall proberen, maar als ik ook maar 1 probleem of appcrash tegenkom gaat het er vanaf.
Ik heb vandaag ook al mijn downloadmap voor usenet verwijdert omdat het gewoon klote weergeeft in de verkenner. Ik selecteer 2 bestanden in de map, druk op delete en hij gooit direct mijn hele map weg. Uiteraard had ik weer de prullenbak uitgeschakeld dus niets meer terug te halen. Data recovery vond maar 5% van wat ik was kwijt geraakt en duurt tevens veel te lang (kheb nu eenmaal voor dat soort zaken geen geduld).
Ik ben vandaag bezig geweest met php programmeren voor school, maar blind gaan werken en een crashende browser vind ik te erg om mee te werken. Ik geef Vista nog 1 kans, daarna wacht ik wel tot SP1 uit is. Ik ben nog wel genoeg tevreden om hem legaal te kopen, tenzij hij niet goed werkt op mijn computer ivm audio. Dan kan MS naar mijn centen fluiten en geef ik ze liever een trap die hard genoeg is om ze naar de maan te sturen. Kunnen ze daar verder gaan zitten kloten. (ja, ik ben een beetje chagerijnig, komt omdat php niet wilde werken en Vista liep te rommelen).

Het enige wat mij nog wel verbaast is dat ik die befaamde update nog niet heb gezien. Zou die pas komen nadat je Vista hebt geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy_V schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:27:
Ik gebruik Outlook 2007 voor mijn mail. Het is dus gewoon niet mogelijk om daar uberhaupt een storefolder op D aan te maken.....heel vaag.... naja, dit is niet echt een problementopic, dus laten we er maar over ophouden :).

Mijn mail op D zetten vind ik alleen wel erg handig altijd, dan kan je gewoon je C schijf ghosten, en heb je al je meuk nog gewoon.....
Ik de Users folder verwezen naar mijn D: partitie (zie eerdere post).
Vervolgens met Windows Easy Transfer mijn Mailsettings extract en ingeladen in Vista. Outlook pakt nu netjes de outlook.pst uit mijn D: partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
De Readyboost feature van Microsoft schijnt best goed te werken. Er is ook een compatibility lijst te vinden.

Ik ga binnenkort eens een snel en goedkoop stickje proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Toen ik gisteren eergisteren Vista installde heeft hij zich op D gezet
Terwijl ik toch echt voor de primary partitie heb gekozen (C)
Weer een hele partitie aan data kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mirelia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:00:
Toen ik gisteren eergisteren Vista installde heeft hij zich op D gezet
Terwijl ik toch echt voor de primary partitie heb gekozen (C)
Weer een hele partitie aan data kwijt
Aha, je was je niet bewust dat drive letters niets zeggen. Het enige waar je goed aan kan zien welke drive het is, is de hoeveelheid lege ruimte of als er specifiek bij staat disk(0), partition(0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap toch dat MSDN niet helemaal. Op die website van MSDNAA staat mijn universiteit (UU) en faculteit wel. Hier heb je echter een username/password nodig om in te loggen maar je kunt nergens aanmelden (of moet dit via de faculteit?). Als ik via MA3D probeer aan te melden dan krijg ik
code:
1
2
Select the progams you want to subscribe to here below. 
You did not select a subscription. You must select at least 1 subscription to continue.
Daar lijkt het dus alsof ze weer geen programma's open hebben, maar ze zijn wel lid van die MSDNAA. Ik zou ook niet weten wie ik hierover zou moeten contacten. Weet iemand hoe dat MSDNAA nou precies werkt?

Dat readyboost klinkt trouwens erg interessant. Misschien ook maar eens gaan kijken naar een usb stickje. Die dingen kosten tegenwoordig toch niet zo heel veel meer en als het echt invloed heeft op de prestaties zou natuurlijk wel leuk zijn :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 08-09 16:18
maybe je studentennummer / email + wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Mensen...Lees de FAQ van ma3d eens,
Ik heb een gisteren nog stukje gepost in een ander topic over msdnaa...

https://www.ma3d.com/section/949#7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 22:54
Guru3D heeft weer eens een nvidia driver voor vista, voor zo wel x86 als x64.
Het is de 97.19 driver het is een stapje terug maar deze heeft volgens mij wel meer opties in de controlpanel.

Ik weet niet hoesnel deze driver is, aan gezien ik nu naar bed ga. Maar ik wou jullie er niet van onthouden.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
andrestartrek schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:20:
Guru3D heeft weer eens een nvidia driver voor vista, voor zo wel x86 als x64.
Het is de 97.19 driver het is een stapje terug maar deze heeft volgens mij wel meer opties in de controlpanel.

Ik weet niet hoesnel deze driver is, aan gezien ik nu naar bed ga. Maar ik wou jullie er niet van onthouden.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1535
Errrrr... die is van 1 november :P (heb ik namelijk ook :P)
Control panel heb je nog weinig aan, vrees ik :(

Edit
Hier zelfs een screenshot :+
anandus in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."
Maar het wordt wel serieus hoog tijd dat Nvidia met een nieuwe driver uitkomt. Gamen is gewoon nog niet okee op vista en ik vind dit heel jammer :/
Daarnaast is de gebrekkige control panel heel erg jammer. Ik ben blij dat ik geen 8800 in SLI heb staan, want dan was ik helemaal de pineut geweest :P

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 16-12-2006 01:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:50
tJa Nvidia laat het helemaal afweten, geloof dat moederbordbezitters van ze ook in de aap gelogeerd zijn, geen drivers hoor ik. Ben ik toch blij met mijn middle of the road Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Voor de mensen die Vista niet gebruiken wegens het gebrek aan 1440x900 support.
DEZE driver ondersteund 1440x900 met DVI.

Ze draaien prima bij mij, ik ga straks even wat games testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApOE schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:24:

Draait hier ook prima! Had bij sommige spellen wat last van geluids haperingen, net de nieuwe OpenAl geinstalleerd, kijken of dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApOE schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:24:

Bij veel games waaronder EA games kunje de resolutie aanpassen in de options.ini file (zo te vinden in Vista).

Deze games ondersteunen elke resolutie die jij je maar wenst:

-UT2004 (in ut2004.ini)
-Lord of the Rings Battle for middle-earth 1 en 2 via de options.ini in user/appl.data/my b. (verborgen)
-Natuurlijk de voorgangers zoals de Command en conquer series (Red Alert bijv.)
Ik heb ze getest op 1280x1024 (5:4) en op 640x512 en dat pikken de games (uiteraart alleen om te testen).

Dus 1440x900 mag geen probleem zijn. Let vooral goed op de ini files die bij een game zitten. Soms zul je daarvoor het register in moeten. Maar vaak is het gewoon mogelijk en volgens mij zelkfs zonder die driver! Gewoon forcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:16:
Heeft iemand trouwens een multi-boot met Vista en 2 andere MS os-en? Ik ben benieuwd naar de opties in het boot-menu; immers XP staat er droog als 'earlier versions of windows',
Ja, ik heb een tijdje een tripleboot gehad met XP, Vista en 2003.
Bij het opstarten kreeg ik eerst het Vista bootmenu, als ik vervolgens de optie 'earlier versions' koos, kreeg ik het oude bootmenu, waarin ik kon kiezen voor 2003 of XP.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Voor mensen met een Creative Audigy die meer willen dan 2.1 geluid: Met deze A3D plugin kun je in Winamp je geluid "upmixen" naar 4.1 of 5.1 geluid. Voor je stereo mp3'tjes klinkt dat prima.

De oorzaak dat meer dan 2.1 niet normaal werkt in Winamp, is omdat Directsound naar het schijnt verwijderd is uit Windows. De logica is dat iedereen met OpenAL moet gaan werken (prima idee op zich). Dit betekent wel dat alle programma's die van Directsound gebruik maken, nu nog maar op twee speakers werken, inclusief WMP. Voor zowel Winamp als Foobar zijn er A3D achtige plugins te vinden, eventueel met crossfading :).
Canaria schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:54:
[...]

Ja, ik heb een tijdje een tripleboot gehad met XP, Vista en 2003.
Bij het opstarten kreeg ik eerst het Vista bootmenu, als ik vervolgens de optie 'earlier versions' koos, kreeg ik het oude bootmenu, waarin ik kon kiezen voor 2003 of XP.
Misschien handig: Het eerder genoemde VistaBootPro kan van deze twee bootmenu's weer één maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr snuggles schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:32:
Voor mensen met een Creative Audigy die meer willen dan 2.1 geluid: Met deze A3D plugin kun je in Winamp je geluid "upmixen" naar 4.1 of 5.1 geluid. Voor je stereo mp3'tjes klinkt dat prima.
Als je de digital-out gebruikt (Audigy 2 ZS) heb je ook prima 5.1 geluid. :)
Stereo geluid zal je inderdaad natuurlijk moeten upmixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik zag in deel 6 en deel 7 van het Vista topic reacties voorbij komen over BSPlayer die niet werkt. Het goede nieuws is: het werkt wel :).

De truc om bsplayer beeld te laten geven is om bij options -> preferences -> video -> video rendering te kiezen voor bijvoorbeeld use VMR-9. Dit heb ik getest met versie 1.37 (de laatste versie zonder adware), maar schijnt ook te werken met versie 2.*.

Het enige wat ik nu nog zoek is een DSP plugin voor BSPlayer om vier speakers aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat dit hier zeker geplaats mag worden:

Zojuist zette ik mijn computer met de engelse RTM aan...
na 5 minuten wachten (veel langer dan normaal),
kwam er een melding dat ik geen legale vista had.
Na het 20 keer overnieuw lezen van de melding,
ben ik tot de conclusie gekomen dat de nieuwe WGA tool
nog niet goed is getest voor het verspreiden.
Ben ik nu verplicht om een herinstallatie te doen of een crack te installeren?
Ik weet zeker dat ik een 100% legale RTM heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:14:
Ik vind dat dit hier zeker geplaats mag worden:

Zojuist zette ik mijn computer met de engelse RTM aan...
na 5 minuten wachten (veel langer dan normaal),
kwam er een melding dat ik geen legale vista had.
Na het 20 keer overnieuw lezen van de melding,
ben ik tot de conclusie gekomen dat de nieuwe WGA tool
nog niet goed is getest voor het verspreiden.
Ben ik nu verplicht om een herinstallatie te doen of een crack te installeren?
Ik weet zeker dat ik een 100% legale RTM heb.
Dan kan je volgens mij gewoon prima opnieuw activeren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik heb al veel rondgezocht maar op deze site

http://www.microsoft.com/...allanguage/languages.mspx

kan ik geen Language Pack voor mijn legale vista vinden. Deze is dus momenteel volledig in het engels en ik had het wel prettig gevonden moest ik deze dus in het nederlands kunnen zetten. Iemand een idee hoe ik aan zo een language pack geraak? Andere informatie hieromtrend ook altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Volgens onze grote vrienden van Gartner, komt er geen opvolger meer :)

Ik ga niet de ultimate kopen, wellicht in de VS, maar hier in NL koop ik de premium version voor 300 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 15:21
met NFS carbon is mijn comp gecrashed en er zijn erg veel programma's beschadigd
Office krijg ik niet meer aan de praat, elke keer this program stopped working
nero moest opnieuw, alcohol moest er opnieuw op
vreemd verhaal

nu draaide office weer maar weer opnieuw zelfde probleem. zonder crash

EDIT: office 2007, alle progs ook diagnostic, direct: this program stopped.......
zelfs de change / repair doet het niet

[ Voor 17% gewijzigd door Tonton op 17-12-2006 00:43 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 09:23
Tonton schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:32:
met NFS carbon is mijn comp gecrashed en er zijn erg veel programma's beschadigd
Office krijg ik niet meer aan de praat, elke keer this program stopped working
nero moest opnieuw, alcohol moest er opnieuw op
vreemd verhaal

nu draaide office weer maar weer opnieuw zelfde probleem. zonder crash
Welke office versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de Vista Ultimate UK RTM (met legale key!!!) geïnstalleerd en werkt goed op één ding na. Steeds als ik bestanden/mappen verwijder of bestanden verplaats/kopieër/verwijder krijg ik een klein scherm met daarboven de melding 'calculating time remaining' (zie afbeelding). Het duurt dan enig tijd voordat dit schermpje verdwijnt en zolang kan ik in Explorer ook geen verdere acties ondernemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.micheldeboer.nl/images/vista-1.png

Misschien dat deze vraag/oplossing al eens aan de orde is gekomen maar ik kan dat dan (helaas) niet zo snel terug vinden. Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen om dit vervelende euvel op te lossen.

Trouwens, WS_FTP Pro versie 7.62 draai hier gewoon goed. Is wel niet de laatste versie maar doet wel wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we ondertussen ophouden met het noemen van RTM, het lijkt mij meer relevant welke editie + taal je hebt geinstalleerd. Volgens mij draait er nu bijna niemand meer met RC1 of RC2, en als je daar al ervaringen of problemen mee hebt lijkt me het eerste advies om naar een volledige over te stappen.

Heeft iemand al een idee hoe je het beste edities kunnen afkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nu dit probleem ; nieuws: Update voor Windows elimineert Vista 'Frankenbuild'

Over 29 dagen moet ie dus geactiveerd worden, maar het uitkomen van Vista duurt langer dan 29 dagen nog. Nou ga ik voor de tussentijd maar even middels de activatieserver draaien.

Maar ik ben wel van plan hem uiteindelijk legaal te kopen, nou zag ik op een site deze OEM versie staan ;
http://www3.hardwareversa...ail.jsp?aid=8379&agid=185

Maar wat is de "catch" ? Hij is relatief goedkoop. Ik ben namelijk zelf niet van plan om 300+ euro aan een besturingssysteem uit te geven 8)7 Maar 130 euro vind ik wel fair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitage schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:29:
heeft iemand btw de NL talige al geinstalleerd en geprobeerd met Melinda?

heb em net binnen gehengeld :*)

[afbeelding]
Alle Enterprise of Business Edities moeten met Melinda werken.
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:54:
Kunnen we ondertussen ophouden met het noemen van RTM, het lijkt mij meer relevant welke editie + taal je hebt geinstalleerd. Volgens mij draait er nu bijna niemand meer met RC1 of RC2, en als je daar al ervaringen of problemen mee hebt lijkt me het eerste advies om naar een volledige over te stappen.

Heeft iemand al een idee hoe je het beste edities kunnen afkorten?
Starter Edition: ST
Home Basic: HB
Home Premium: HP
Business : BS
Enterprise: E (ENT?)
Ultimate: U (ULT?)

Zoiets? :)
Voor de N edities plak je er een N achter of zo :P

Ik zal Vista wel kopen als ik volgend jaar studeer denk ik, anders is het veel te duur voor mij! Dan blijf ik voorlopig liever Vista op de iets minder legale manier draaien..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:23 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.