[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
dierkx36 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:03:
[...]

2)
Ik ben ook aan het proberen om m'n printer (Lexmark X2250) en m'n webcam (Logitech Quickcam Messenger) aan de praat te krijgen ,maar gezien er geen drivers voor Vista zijn nog niet veel succes

Nu heb ik vorige week op een site gelezen dat je de XP drivers ook onder Vista goed kan laten werken
Ze hadden het hier over een compatibility mode ?? (onder Vista ?? ) die je op XPSP2 moet zetten en dan kon je dus de XP drivers gebruiken voor Vista

Okay ,wat bedoelen ze hier en waar kan ik het vinden :? 8)7
Op vraag een heb ik helaas geen antwoord. Wat betreft het aan de praat krijgen van een Logitech Webcam misschien wel. Check deze oplossing even, bij mij werkte het ook...

firestarz over het installeren van een Logitech webcam in Vista

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 08-12-2006 17:13 . Reden: linkje opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:13
TheVMaster schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:07:
[...]

Op vraag een heb ik helaas geen antwoord. Wat betreft het aan de praat krijgen van een Logitech Webcam misschien wel. Check deze oplossing even, bij mij werkte het ook...

firestarz over het installeren van een Logitech webcam in Vista
Okay ,Thanx ik ga eens kijken _/-\o_

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
TommyCP schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:57:
[...]

Volgens mij defragmenteert hij juist gedurende idle time. Als de HD gedurende de defragmentatie iets moet doen, wordt defragmeteren direct stopgezet totdat de HD geen taken meer heeft. Diskeeper werkte de afgelopen jaren ook al zo (iets wat ze 'transparent background defragmentation' noemen dacht ik).
Oke dat zou wl moio geregeld zijn. Alleen is het dan wel vreemd dat je toch een tijd moet aangeven wanneer je het wilt draaien als schedule.. Maarja, inderdaad nog nooitlast van gehad dat schijven ineens langzamer werden omdat ie dan aan het defraggen was.

Straks Vista opnieuw installeren.. Ik mag hier alleen niet posten waarom want dan is het weer een "illegale" post ofzo :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
gehehe Windows Vista Ultimate NL :D Beat That :)

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/2650/vistalameya3.th.jpg

(site weggehaald, beetje ''slechte'' site :P

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Had je 2 weken terug mee moeten komen, dan was het stoer, maar nu.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Sjah schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:04:
Had je 2 weken terug mee moeten komen, dan was het stoer, maar nu.... :z
tja.. bedrijfen hebben hem nu net pas hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
tjtristan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:56:
gehehe Windows Vista Ultimate NL :D Beat That :)

[afbeelding]

(site weggehaald, beetje ''slechte'' site :P
Wow geweldig, als je de thread had gelezen had je gezien dat er op 1 december al gemeld was dat ie op MSDN stond. En aangezien de iso niet aangepast hoeft te worden (er zit immers geen beveiliging op), staat ie op dat moment (of zelfs al eerder) al op de topsites. Dus ja, het is niet zo gek dat een week (!) later de release zover omlaag is gesijpeld in de kanalen dat zowat alle leechers/kneuzen er nu ook access toe hebben.

Maar wat wil je nu eigenlijk bespreken :? En wat begrijp je niet aan de opmerking van de moderator over warez? Heb je de thread uberhaupt wel ingekeken voordat je begon te posten? En heb je ook nog een inhoudelijke mening over de (nederlandstalige) vista, of vraag ik nu iets wat veel te hoog gegrepen is?

[/rant] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even over dat defraggen, ik heb eigenlijk liever een shedule. Dit omdat als vista op een laptop draait met accu, je niet wilt dat hij extra energie gaat gebruiken als je net even je scherm dicht doet om wat te pakken of naar de wc te gaan (of wat voor reden dan ook, noem maar wat). De accu's van tegenwoordig gaan ook maar net 2 uur mee (de mijne iig) dus dan wil je niet dat Windows die tijd verkort door even leuk de hdd volledig te gaan gebruiken met defragmentatie. Standaard staat de shedular op 1 uur 's nachts, een tijd waar eigenlijk geen enkele computer op aan staat (tenzij je een server bedoelt of download bak of wat dan ook, je te lui bent om je comp uit te zetten).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
sewer schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:43:
[...]
Dus ja, het is niet zo gek dat een week (!) later de release zover omlaag is gesijpeld in de kanalen dat zowat alle leechers/kneuzen er nu ook access toe hebben.
offtopic:
Zo, dus alle leechers zijn kneuzen volgens jou? Moraalridder ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
ff zeiken over iets waar ik behoorlijk van baal... specifieke Nvidia beta drivers waren vrijwel meteen beschikbaar na het verschijnen van iedere release candidate. Vind het nu wel een beetje vreemd dat het zo lang moet duren voordat de eerste officiele driver beschikbaar komt voor de RTM versie.

Ja ik weet het... on-officiele (lees beta drivers...) zijn al wel beschikbaar...

Draai er al even met Vista (dank zij mijn via Tech-Ed in Barcelona gratis verkregen Technet Plus membership :+) maar kan nog steeds niet mijn TV-out gebruiken via een NIET beta driver...

PS... Net mijn Canon 710IS aangesloten (die meteen herkend word). Maar die nieuwe "Import Pictures and Video's" wizard werkt echt wel heel mooi. Je geeft alleen een tag aan en er wordt automatisch een nieuwe map aangemaakt in je pictures folder met de huidige datum + tag... Dat deed ik dus eerst met de hand. Ik vind het gewoon heel mooi dat over die kleine dingen nagedacht is.

[ Voor 25% gewijzigd door NightMare op 09-12-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand al eens geluisterd naar de voorbeeldmuziek bij Vista in WMP? Habib Koite, kende ik niet, maar... _/-\o_ http://www.habibkoite.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
sewer schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:43:
[...]

Wow geweldig, als je de thread had gelezen had je gezien dat er op 1 december al gemeld was dat ie op MSDN stond. En aangezien de iso niet aangepast hoeft te worden (er zit immers geen beveiliging op), staat ie op dat moment (of zelfs al eerder) al op de topsites. Dus ja, het is niet zo gek dat een week (!) later de release zover omlaag is gesijpeld in de kanalen dat zowat alle leechers/kneuzen er nu ook access toe hebben.

Maar wat wil je nu eigenlijk bespreken :? En wat begrijp je niet aan de opmerking van de moderator over warez? Heb je de thread uberhaupt wel ingekeken voordat je begon te posten? En heb je ook nog een inhoudelijke mening over de (nederlandstalige) vista, of vraag ik nu iets wat veel te hoog gegrepen is?

[/rant] ;)
Volgens mij ben jij degene die over warez begint, niet ik. en natuurlijk heb ik wel een inhoudelijke mening over deze versie van windows vista, maar daar had ik het in die post toch nog niet over, ik beslis zelf wel wanneer/of ik dat hier post.

[ Voor 11% gewijzigd door tjtristan op 09-12-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb gisteren de Nederlandse versie van Vista geinstalleerd. Ik weet niet of de vertaling is afgerond maar als dat zo is dan is het om te janken.

Om even een voorbeeld te noemen: als je in de Engelse versie met je rechtermuisknop op hwet bureaublad klik krijg je de optie "Personalize". Bij de Nederlandse versie is dit "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen"

Taaltechnisch is het wel goed maar het klinkt gewoon niet. Gelukkig zijn 16 collega`s het met me eens ( overige 3 boeit het niet).

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mentox schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:56:
Ik heb gisteren de Nederlandse versie van Vista geinstalleerd. Ik weet niet of de vertaling is afgerond maar als dat zo is dan is het om te janken.

Om even een voorbeeld te noemen: als je in de Engelse versie met je rechtermuisknop op hwet bureaublad klik krijg je de optie "Personalize". Bij de Nederlandse versie is dit "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen"

Taaltechnisch is het wel goed maar het klinkt gewoon niet. Gelukkig zijn 16 collega`s het met me eens ( overige 3 boeit het niet).
Ik ben het helemaal met je eens. De nederlandse taal leent zich niet goed voor games en de Windows UI. Aangzien ik van origin een Engelsman ben heb ik uiteraart alles op mijn PC in het Engels en is er niets nederlands aan te herkennen. Games gaan bij ook op Engels.

Voor mij klinkt het nog vreemder.

Ooit Windows XP in het Grieks gezien en vraag de Grieken wat ze ervan vinden. Up to the native UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar ik nu van baal is dat Vista niet goed overweg kan met de DHCP-server time-out. Waar XP en eerder dan automatisch overgaat op je alternative configuratie, blijft Vista heel vaak op zijn 169.254.x.x adres hangen. Bovendien vergeet hij soms het adres die hij had en knalt weer terug naar 169.254.x.x terwijl hij eerst wel het goede ip adres had. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb nu maar voor thuis een direct adres ingevuld ipv naar de alternatieve configuratie te laten gaan, want dat is echt om te huilen. Ik heb nog geen aparte ip profielen gezien voor bepaalde wireless netwerken. Dat zou een hele verbetering zijn om per SSID een ip adres configuratie te kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik he wel gemerkt dat Vista er wat langer over doet om te connecten op Wifi, maar wat vooral wat irritant is dat je niet direct doorhebt dat hij verbinding heeft gemaakt (bij XP is duidelijk is tray te zien dat hij bezig is om een IP adres te claimen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

obsidian schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:21:
[...]

Mijn 3114 werd standaard herkend (Van mijn Asus XPress 3200 bord) volgens mij
Vista versie: RTM x64(6.000)
Moederbord: Asus K8N4-E Deluxe
SATA(RAID) controller: Silicon 3114
Helaas een negatief resultaat. De driver kan ik wel selecteren van de diskette(nieuwste software; 1.2.3.1). Probleem is al verstuurd naar Asus. Ik hoop dat ze iets weten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vista connect bij mij, voor mijn school verbinding iig, een stuk sneller. Voor mij thuis duurt het idd wat langer, maar als ik een vast ip invul, is hij net zo snel als XP, namelijk direct bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar dan gebruik hij dus ook geen dhcp, dat is denk ik het hele punt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

School heeft wel dhcp, daarom heb ik alternatieve config. Daar duurt het lang bij, als hij geen DHCP vind, dat hij dus niet overschakelt op de juiste manier. Als ik een vast adres invul, is hij net zo snel, namelijk direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Hmm...wat me erg opvalt is dat WMP verschrikkelijk veel CPU gebruikt, in vergelijking met WinAmp.
Net Vista geinstalleerd, en met WMP komt het geregeld voor dat de CPU naar de 100% springt; zeg eens in de 30 seconden. Dit lijdt tot ergernis omdat andere applicaties niet reageren op die momenten (moet soms wel 10 seconden wachten voordat er weer verder gewerkt kan worden)
Nu net maar even WinAmp erop geknald, en warempel: de CPU komt niet boven de 10%, en veelal rond de 5%.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier doet WMP bij het afspelen van een Divx (688x384) tussen de 5 en 9 procent (E6300).
Is het niet een oudere WMP, want die waren inderdaad nogal log :P

Kijk eens bij je performance tool, misschien staat daar nuttige info? :)
edit:
Mp3 doet tussen 2 en 5 procent

edit:
2.24 om precies te zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/5237/wmprs9.jpg

Wel vreemd, misschien omdat WMP ook probeert om je muziek te indexeren in het begin? :)

[ Voor 68% gewijzigd door anandus op 09-12-2006 14:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:19:
Irritant dat veel grote HW fabrikanten (bijv Logitech, ATI en Creative) nog geen (goede) Vista drivers hebben :(
Enorm irritant zelfs.

Geen mulitmedia knoppen meer op mijn logitech toetsenbord, het is wennen moet ik zeggen :)

En ATI mag ook nog wel eens nieuwe beta's uitbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet bij ATI niet om een customer feedback formuliertje in te vullen....

Zou iemand mij kunnen vertellen of er nu ook een Nederlandse Enterprise versie beschikbaar is op MSDN of Technet, ik heb ondertussen een combi met Ultimate maar ik zoek echt die ene specifieke versie, en die is (nog) niet te krijgen bij de Volume License site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tip voor mensen met tvkaart waarvan de drivers er niet zijn, of waardeloos: kijk voor TV eens naar Dscaler, die brengt zijn eigen driver mee, en werkt wel bij mij. Verder als je tvkaart ook radio heeft, kijk eens naar Radiator, brengt ook zijn eigen drivers mee, en werkt hier vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vista vreet ook mijn hele c schijf leeg.
Temp folders staan allemaal op D.
Temp infternet files ook op D ingesteld.
Restore point staat ook uit.
Paging file staat ook op D.

Maar ik zie C steeds kleiner worden. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Probeer system restore eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Is er inmiddels al goed te gamen met Vista icm een nVidia kaart? :? Voorheen was het nog niks. Zijn er ook al goede nforce 4 drivers voor Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nog geen nForce drivers gezien voor Vista. Als je de XP drivers probeert zegt hij dat er al betere geïnstalleerd staan.
Gamen heb ik niet getest op mijn computer, maar volgens de cijfers zou dit beter moeten gaan dan op mijn laptop en die heeft een ATi Mobility radeon X1400 waar ik toch lekker vloeiend UT2k4 kan spelen. Hoe het zit met AA en AF en wat dan ook meer voor opties, geen idee, maar ik draai dan op 1280x800, max van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

*geanonimiseerd* schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:57:
[...]

Als je het safe wilt doen kan je ook de C: schijf loskoppelen. Hierna start je met alleen de X: schijf en de CD-rom van vista. (puur om te testen)

Je kan inderdaad een multiboot maken als je beide harde schijven aangesloten laat, maar let wel op dat je bootloader veranderd en het deinstalleren (als je dit wilt) wat problemen kan opleveren.

@ post hier onder:
Deze wordt gewoon vanzelf er overheen gezet. Zorg wel dat je de partitie X: selecteert tijdens de installatie. Vista kan zien welke andere besturingssystemen er zijn geinstalleerd en zal deze configureren voor de bootloader. Dit gebeurt bij de installatie van Vista.
Ok, bedankt. Ik ga het proberen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubaruRene
  • Laatst online: 15-12-2024
Hey halo ik heb vista nl build 6000. Maar ik heb heel erg vervelend beeld als ik bf2142 wil draaien..

hoe kan dit ik heb wel de nvidia driver er op

[img=http://img502.imageshack.us/img502/2713/untitled1ph0.th.jpg]

[ Voor 64% gewijzigd door SubaruRene op 10-12-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:49:
Hibernation file/setting ook uit gezet? die slurpt ook redelijk wat ruimte weg...
Staan ook allemaal uit, zelf mijn outlook berichten sla ik op op mijn D schijf! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Upgraden vanaf een oude Windows versie: ja, noodgedwongen.
Mijn dvd-speler werd niet herkend bij de installatie van Vista op een lege partitie, hij startte wel op vanaf de dvd, maar kon het installatieproces niet vervolgen.
Dus heb ik eerst XP Prof (x64) geinstalleerd en vanuit daar de Vista (Premium x64) installatie gestart.
Er is niets achtergebleven. Na de installatie van Vista stond er een map "Windows Old" met daarin de gehele XP installatie. Die heb ik verwijderd en nu is er niets meer wat mij herinnert aan de tijdelijke XP installatie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Canaria schreef op zondag 10 december 2006 @ 08:16:
Mijn dvd-speler werd niet herkend bij de installatie van Vista op een lege partitie, hij startte wel op vanaf de dvd, maar kon het installatieproces niet vervolgen.
Dus heb ik eerst XP Prof (x64) geinstalleerd en vanuit daar de Vista (Premium x64) installatie gestart.
Er is niets achtergebleven. Na de installatie van Vista stond er een map "Windows Old" met daarin de gehele XP installatie. Die heb ik verwijderd en nu is er niets meer wat mij herinnert aan de tijdelijke XP installatie.
Ik zit hier ook aan te denken, maar mijn c partitie is totaal 20 gb, waarvan winXP nu 10 opgeslokt heeft. heb ik aan die overige 10 gb wel genoeg dan?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Flyby_Wire schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:43:
Ik heb alles afgezocht, maar ik kom er niet helemaal uit.

Situatie: Op de c schijf is nu xp prof geiinstaleerd. Nu heb ik nog een Z partitie van een 2e HD. Hier wil ik graag Vista op instaleren, zonder dat de c schijf en dus mijn XP verkloot wordt.

Hoe zou ik dit het beste kunnen doen? zou graag een dual boot willen.

Robert
Misschien heb je hier iets aan. Hier staat beschreven hoe je ze volledig onafhankelijk van elkaar installeerd:

http://jango.tweakdsl.nl/multiboot.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik gebruik Vista NL nu een paar dagen en ben erg tevreden, het is echt supersnel in vergelijking met mijn XP installatie en de overall feeling is ook gewoon lekker.

Net wat lopen klooien met de sidebar.. Had de sidebar eigenlijk gelijk uitgezet, maar je kan er best wel leuke dingen mee doen, jammer genoeg werken niet alle gadgets die op de MS staan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat ik wel een blunder vind is dat, als je handmatig een driver wil installeren ("have disk", je kent het wel), dat het dan default op A: staat :X
Ten eerste ken ik echt niemand die überhaupt een floppydrive heeft, en ten tweede was de laatste keer dat ik drivers op een floppy kreeg ergens tussen de Franse revolutie en de eerste stoommachine in :P

Klein steekje laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
anandus schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:03:
Ten eerste ken ik echt niemand die überhaupt een floppydrive heeft.....
Ik gebruik mijn floppy drive nog regelmatig om van de booten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over diskettes gesproken...
Heb een SATA drive... Bij XP moest ik hiervoor speciale Via drivers van op diskette zetten, anders vond hij m'n drive niet. Herkent Vista mijn sata automatisch bij de installatie of moet ik terug een driver afhalen vooraleer ik hem installeer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zet er binnenkort XP weer op. Vista werkt nog niet helemaal 100% (Komt door de drivers, niet door Vista) en is soms wel redelijk traag... (512mb werkgeheugen is echt net de grens).

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 10-12-2006 11:29 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:25:
Over diskettes gesproken...
Heb een SATA drive... Bij XP moest ik hiervoor speciale Via drivers van op diskette zetten, anders vond hij m'n drive niet. Herkent Vista mijn sata automatisch bij de installatie of moet ik terug een driver afhalen vooraleer ik hem installeer?
Je zult deze nodig hebben in het begin van de installatie, probeer eens zonder en je komt een foutmelding tegen vóór de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Ik heb weer wat technische vragen verwijderd, open gewoon een nieuw topic voor technische vragen aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Dennahz schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:29:
Ik zet er binnenkort XP weer op. Vista werkt nog niet helemaal 100% (Komt door de drivers, niet door Vista) en is soms wel redelijk traag... (512mb werkgeheugen is echt net de grens).
Ik heb Vista voor een paar weken gedraaid met 1024 MB memory. Dat ging op zich wel prima, alleen zodra ik een game wou spelen waande ik me soms echt door een nachtmerrie. Alt tabben wou soms echt lang duren (1 minuut+) en me algemene performance tijdens games was gewoon zeer matig, terwijl ik in XP bijna nergens last van heb. (Radeon x800 xl en Athlon 3500+)

Dus ik heb voorlopig maar besloten eerst te upgraden naar 2 Gig memory en dan probeer ik Vista nog wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Eyradir schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:17:
[...]

Ik heb Vista voor een paar weken gedraaid met 1024 GB memory. Dat ging op zich wel prima, alleen zodra ik een game wou spelen waande ik me soms echt door een nachtmerrie. Alt tabben wou soms echt lang duren (1 minuut+) en me algemene performance tijdens games was gewoon zeer matig, terwijl ik in XP bijna nergens last van heb. (Radeon x800 xl en Athlon 3500+)
Welke games? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
WoW en Call of Duty 2 zijn de games die ik voornamelijk speelde rond die tijd. Far Cry ook wel, maar dat liep wel ok. Het zou evengoed met video card drivers te maken kunnen hebben, maar even wachten tot ATi weer de handen uit de mouwen steekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook over gegaan op Windows Vista, werkt best lekker moet ik zeggen! :)

Net heb ik ook nog even Firefox 2 geinstalleerd, ik dacht dat alles goed werkte, maar helaas. Zodra ik een webpagina open, blijft de pagina hele tijd verschuiven van boven naar beneden. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Ja dat is bekend, maar zet eens je bookmark werkbalk aan en pleur daar wat links in, dan is het over...Ik weet ook niet hoe dat komt maar goed, heb dr hier verder geen last meer van

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eyradir schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:17:
[...]

Ik heb Vista voor een paar weken gedraaid met 1024 GB memory.
Woei, ik wou dat ik zoveel geheugen had.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:52
M@cer schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:51:
Ik gebruik Vista NL nu een paar dagen en ben erg tevreden, het is echt supersnel in vergelijking met mijn XP installatie en de overall feeling is ook gewoon lekker.

Net wat lopen klooien met de sidebar.. Had de sidebar eigenlijk gelijk uitgezet, maar je kan er best wel leuke dingen mee doen, jammer genoeg werken niet alle gadgets die op de MS staan.
De gadgets werken trouwens wel met de engelse versie. Ok heb nl in eerste instatie de UK versie gebruikt toen wel juist werkende gadgets, vervolgens de NL versie geinstalleerd en toen bleek dat het merendeel van de gadgets niet werkte (bug?)
Ik ben dus weer terug gegaan naar de engelse versie

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:32:

Net heb ik ook nog even Firefox 2 geinstalleerd, ik dacht dat alles goed werkte, maar helaas. Zodra ik een webpagina open, blijft de pagina hele tijd verschuiven van boven naar beneden. Is dit een bekend probleem?
Ja, maar niet met Vista, maar met Firefox geloof ik.
edit:
Ow, djmantri had al het goede antwoord gegeven :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-12-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:39:
[...]

Woei, ik wou dat ik zoveel geheugen had.. O-)
Hehe, ik was nog niet helemaal wakker :D Fixed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:38:
Ja dat is bekend, maar zet eens je bookmark werkbalk aan en pleur daar wat links in, dan is het over...Ik weet ook niet hoe dat komt maar goed, heb dr hier verder geen last meer van
Probeer ik dat even, ik heb er trouwens met het classic theme geen last, maarja probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 10 december 2006 @ 08:16:
Ok, dus dat geneuzel dat er rommel achterblijft is alleen bij Windows 9x upgrades (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:55:
[...]

Ok, dus dat geneuzel dat er rommel achterblijft is alleen bij Windows 9x upgrades (geweest)?
Volgens mij wel :)

Wat ik me afvraag:
Als je een upgrade doet vanuit een XP-installatie, hoe goed worden je instellingen meegenomen?
Disclaimer: Ik heb bijna nooit een upgrade gedaan, altijd een clean install, dus zou ook niet weten of er bij een upgrade überhaupt instellingen worden meegenomen, maar meen me wel iets te herinneren van een "file and settings transfer wizard" in XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die file and settings wizard is om je instellingen van de ene xp naar de andere xp te verhuizen, of om je instellingen te bewaren als je een nieuwe install doet. Ik heb geen idee of er met een upgrade instellingen worden overgenomen, ik doe ook altijd een clean install en heb zelfs nog geen enkel reden gehad om een upgrade uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de settings meenemen van je programma's zou een goede reden kunnen zijn om die wizard te gebruiken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb die wizard nooit gebruikt, ik dacht dat het alleen ging voor de instellingen van Windows. De meeste instellingen die ik maak worden dmv ini's gemaakt of andere config files en driekwart van de programma's die ik heb, behoeven geen herinstall om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:32:

Waarschijnlijk had je dat met een lege bookmarks bar. Zet er eens een bookmark in, of schakel de bookmarks bar uit en het probleem is weg. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:52:
Ik heb die wizard nooit gebruikt, ik dacht dat het alleen ging voor de instellingen van Windows. De meeste instellingen die ik maak worden dmv ini's gemaakt of andere config files en driekwart van de programma's die ik heb, behoeven geen herinstall om te werken.
Dus jij hebt een upgrade gedaan, met clean install zal je alle programma's opnieuw moet installeren, instellen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ehm, heb je mijn post eerder nog gelezen? Daar zet ik duidelijk neer dat ik nooit een upgrade heb gedaan, alleen maar clean installs. En wat ik doe, is meestal met eigen instellingen die ik altijd weer iets anders heb.

Ik heb overigens wel dat snelkoppelingen in het startmenu Games niet meer werken, en mijn Help is al een lange tijd stuk. Ik zie het over een week wel of het daarna weer werkt, moet toch een herinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
Vandaag zelf dan ook maar eens de RTM geinstalleerd... mocht wel eens tijd worden ook... MSDN was al een tijd beschikbaar alleen altijd te lui geweest met installeren.

Wat ik alleen wel erg jammer vind is dat Vista kennelijk anders omgaat met vbscriptjes... ik had altijd een handige zodat me network drives gemapped worden, alleen die werkt dus niet meer... zowel in usermode als in admin modus. Moet die nog even uitzoeken maar daarna werkt alles wel weer perfect verder :)

Ook heb ik in een VPC sessie even gechecked of de "beruchte" VMWare image echt werkte, en verdomd nog aan toe... hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben is een 2e maar ze zijn er wel weer snel bij ;)

Mis nu alleen nog "officiele" drivers voor me G7/G15 van Logitech. De XP software voor de G15 werkt das geen probleem gelukkig (of nog niet?), voor de G7 is het een ander verhaal... de XP Software kan je wel installeren maar het haalt gewoon geen zak uit :/

Ook mis ik voor me Belkin Bluetooth USB stickie de drivers, even afwachten maar... dan maar even geen sync tussen outlook-->telefoon. Als dan ook nog de drivers van Creative/Nvidia uit "beta" stadium komen is het helemaal af voor mij.

Wel weer erg mooi dat de RTM versie sneller werkt dan de laatste 58xx beta die ik had, hoewel die natuurlijk ook wel snel was voor een beta.

Mocht ik nu nog dingen tegenkomen die hendig zijn zal ik niet schromen ze hier te delen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
N.a.v. dit artikel, vroeg ik me af wat jullie ervaringen met hibernaten zijn? In XP gebruik ik het erg veel (handig, je gaat zo weer verder waar je mee bezig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Zijn er nu al drivers waarmee je fatsoenlijk kunt gamen? Ik heb de 97.35 en deze werken niet echt lekker met gtasa.. veel artifacts.. Toch hoor ik bij andere users dat ze wel goed kunnen gamen.. Welke drivers gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
AlexanderOnline schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:45:
N.a.v. dit artikel, vroeg ik me af wat jullie ervaringen met hibernaten zijn? In XP gebruik ik het erg veel (handig, je gaat zo weer verder waar je mee bezig was).
Ik gebruik de slaapstand/sluimerstand behoorlijk veel... het duurt 2 seconden voordat je weer kunt inloggen, bij xp was dit toch wel iets langer.. Ik ben erg enthousiast over de slaapstand..

[ Voor 5% gewijzigd door thecompany op 10-12-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Ik zeg: USB werkt niet op me laptop als ik uhm in sleep mode zet, en er weer uit haal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Als ik bij Vista hibernate blijft hij soms hangen... er is geen HD activiteit meer en volgens mij is de HD ook al uitgeschakeld, maar hij blijft gewoon draaien... soms doet hij het goed, soms niet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

thecompany schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:59:
[...]

Ik gebruik de slaapstand/sluimerstand behoorlijk veel... het duurt 2 seconden voordat je weer kunt inloggen, bij xp was dit toch wel iets langer.. Ik ben erg enthousiast over de slaapstand..
Vind het zelf ook vele malen beter dan bij XP. Jammer alleen dat zodra de PC uit slaapstand komt , mn Server niet meer te benaderen is. Op de en of ander manier werkt het niet. :(
Als ik een herstart doe dan is deze wel weer te benaderen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb helemaal geen problemen met Hibernate. Werkt prima. Alleen het naar hibernate gaan duurt wat langer dan bij XP en je ziet geen voortgang. Ik krijg eerst een zwart scherm en op ongeveer het midden van de voortgang schakelt mijn scherm uit. Het uit Hibernate komen gaat stukken sneller dan bij XP. Binnen een halve minuut kan ik weer aanmelden. Ik heb wel een paar keer gehad dat ik uit Hibernate kwam en alles nog normaal deed en een tijd later, soms wel uren later, mijn internet het niet meer doet voor normaal webbrowsen. Mijn internet radio blijft doorspelen, msn blijft aangemeld maar mijn browser (Opera 9.02) sluit plotseling af en wat voor pagina ik dan probeer op te vragen komt als een niet gevonden terug. IE komt dan met het adres is niet geldig melding en in de adresbalk staat dan 'http:///' als adres. Na een reboot is het pas weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Iemand een idee hoe je dat irritante bluetooth icoontje uit je taskbar weg kan krijgen? de mooie option in settings werkt niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:14:
Iemand een idee hoe je dat irritante bluetooth icoontje uit je taskbar weg kan krijgen? de mooie option in settings werkt niet echt :P
Rechtsklikken op taakbalk > properties > notification area > customize > hide?

Zo zie ik hem iig niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Dan moet ik vanavond nog maar eens kijken.... heb er gisteren dan blind overheen gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Hybernaten werkt net zo goed als in XP alleen duurt het zo verrekte lang voor ik weer verbinding heb met mijn draadloze netwerk (dhcp). Met XP was er gewoon instantaan verbinding (volgens mij bewaart XP de instellingen en kan je meteen aan de slag), maar het lijkt wel of Vista weer een nieuw ip-nummer gaat aanvragen.

Dit geldt ook bij het opstarten.

Ook duurt het een eeuwigheid voor mijn Wacom driver is geladen, maar dat is iets wat ook in XP het geval is. Volgens mij wacht die driver op een signaal van het tablet, maar dat zou toch niet zo lang mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Hoe zet je de Hybernate uit..? Kost mij anders weer een 1.5 GB ruimte op de C:\.
En de optie hybernate gebruik ik nooit. Ik heb al geprobeerd te zoeken in Vista, maar helaas nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb VISTA NL en EN geprobeerd op mijn nieuwe systeem. Installeren ging allemaal lekker enzo, maar eenmaal ingelogd begon de ellende...

Zou dat met mijn nieuwe moederbord te maken hebben? EVGA 680i (NForce 680i)
Dat de drivers van VISTA zo instabiel zijn dat de boel zo loopt?

Want NVIDIA zelf heeft nog geen drivers voor Vista...
Of ligt t gewoon nog aan Vista zelf?

Heb nu eerst XP er weer op gezet, en dat loopt weer super... Dus aan de hardware ligt t niet...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Saeverix schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:44:
Want NVIDIA zelf heeft nog geen drivers voor Vista...
Of ligt t gewoon nog aan Vista zelf?
Je mag 3 keer raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
dCY schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:52:
Hoe zet je de Hybernate uit..? Kost mij anders weer een 1.5 GB ruimte op de C:\.
En de optie hybernate gebruik ik nooit. Ik heb al geprobeerd te zoeken in Vista, maar helaas nog nergens kunnen vinden.
Misschien moet je eens op hibernate zoeken ipv. hybernate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Molybdenum schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:14:
Hybernaten werkt net zo goed als in XP alleen duurt het zo verrekte lang voor ik weer verbinding heb met mijn draadloze netwerk (dhcp). Met XP was er gewoon instantaan verbinding (volgens mij bewaart XP de instellingen en kan je meteen aan de slag), maar het lijkt wel of Vista weer een nieuw ip-nummer gaat aanvragen.

Dit geldt ook bij het opstarten.

Ook duurt het een eeuwigheid voor mijn Wacom driver is geladen, maar dat is iets wat ook in XP het geval is. Volgens mij wacht die driver op een signaal van het tablet, maar dat zou toch niet zo lang mogen duren.
Nou echt wel
Neosmart stelt dat zes van de acht test-pc's problemen geven bij het ontwaken uit de slaapstand. Indien er problemen optraden, van missende bestanden tot en met blauwe schermen, moest de pc opnieuw worden gestart om weer correct te functioneren. In een enkel geval moest zelfs systeemherstel worden gedraaid om de pc in zijn oude staat terug te krijgen.

"Door deze fouten is het gebruik van de slaapstand vrijwel onmogelijk", aldus het team van Neosmart. "Het lijkt er op dat de problemen in de kernel zitten en niet makkelijk te verhelpen zullen zijn."

De problemen zijn bij Microsoft gemeld. Het softwarebedrijf werkt aan een oplossing.
bron: http://neosmart.net/blog/archives/299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Hoe zijn de ATI drivers voor Vista trouwens? Net zo bagger als nVidia of gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je bij elke fresh boot je wachtwoord blind wil intypen zijn ze iets beter dan die van nVidia. Bij mij start de driver niet goed waardoor ik geen beeld heb. Pas als ik ben aangemeld krijg ik weer beeld, samen met het bericht dat de driver niet meer reageerde. Bovendien heb je geen OpenGL opties (geen idee of nVidia dat wel heeft, niet op gelet). Ik hoop echt dat ATi even goed de handen uit de mouwen steekt en de driver eens goed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Hero Of Time schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:23:
Als je bij elke fresh boot je wachtwoord blind wil intypen zijn ze iets beter dan die van nVidia. Bij mij start de driver niet goed waardoor ik geen beeld heb. Pas als ik ben aangemeld krijg ik weer beeld, samen met het bericht dat de driver niet meer reageerde. Bovendien heb je geen OpenGL opties (geen idee of nVidia dat wel heeft, niet op gelet). Ik hoop echt dat ATi even goed de handen uit de mouwen steekt en de driver eens goed maakt.
Volgens mij ligt het aan jou videokaart. 'k heb zelf ook een ATI videokaart (in zowel pc als laptop) en eigenlijk geen truobles whatsoever.

De ATI driver is volgens mij wel een stuk beter/stabieler dan de nVidia driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Beste Mensen,

Als het zolang duurt voor dat je een verbinding krijgt met het wireless netwerk????
Ga dan zo te werk!!!!!!

naar Netwerk and sharing center
dan Customize en dan Private aanklikken.

daarna werkt het weer zeer snel.

M.v.g Vulliw

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ATI driver werkt op zich goed maar met de Windows driver krijg ik een hogere performance rating, niet dat dat echt iets uitmaakt 3D performance is bij mij nog steeds beroerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

InZane schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:11:
[...]

Misschien moet je eens op hibernate zoeken ipv. hybernate ;)
in Vista however because the GUI for Power Options has changed and doesn't offer the ability to disable hibernation. But you can disable hiberation in Vista from the command line if you use admin privileges. Here's how:

1. Press the WINDOWS key and type cmd into the Start Search box but *don't* press ENTER

2. Right-click on cmd in the Programs list and select Run As Administrator

3. Click Continue when the UAC prompt appears

4. Type powercfg -h off and press ENTER

Note: This tip is based on a pre-release version of Windows Vista and may not reflect functionality in the final product.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Rudy_V schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:17:
Hoe zijn de ATI drivers voor Vista trouwens? Net zo bagger als nVidia of gewoon goed?
Vrij oke, het enige waar ik last van heb is in CSS soms corrupte textures.. Andere games werken prima. Oja en Battlefield 2402 nog niet geprobeerd misschien is dat menu nog steeds een ramp.. Laatste keer dat ik dat geprobeerd had was ongeveer 2 maanden geleden met een stuk oudere drivers. Maar ik vind wel dat nVidia & ATi wat meer aan Vista drivers mag gaan doen.

Wat trouwens ook vreemd is maar ik weet echt niet waar dat aan ligt is dat ik soms tijdens booten corrupt scherm te zien krijgt.. Alles beweegd dan als een malle en niks is meer te volgen.. Maar ik denk dat dat ergens in mijn hardware zit.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
vulliw schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:53:
Beste Mensen,

Als het zolang duurt voor dat je een verbinding krijgt met het wireless netwerk????
Ga dan zo te werk!!!!!!

naar Netwerk and sharing center
dan Customize en dan Private aanklikken.

daarna werkt het weer zeer snel.

M.v.g Vulliw
hee, mooie tip! ga ik vanavond proberen! :)

(dat is zo'n beetje de meest voorkomende uitspraak die ik hier zie! :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de de NL versie van Windows Vista Business N geactiveerd en draaiend :)

Iemand die weet of het klopt dat met de Business N de computer niet geclassificeerd kan worden?
Ik krijg namelijk de melding dat mijn computer geen ondersteuning heeft voor multimedia. Nu weet ik alleen niet of dit een driverprobleem is, of dat het door Business N komt aangezien deze niet alle features heeft natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:16
Ja dat is normaal dat heb ik ook met de bussiness N van MSDNAA. Weet iemand waar ik de NL versie van windows media player volledig kan downloaden voor mijn Bussiness N editie?

[ Voor 47% gewijzigd door Bart1983 op 11-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bart1983 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:57:
Ja dat is normaal dat heb ik ook met de bussiness N van MSDNAA. Weet iemand waar ik de NL versie van windows media player volledig kan downloaden voor mijn Bussiness N editie?
Ik had begrepen dat WMP niet geïnstalleerd kon worden op de N-versies?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:51:
Ik heb nu de de NL versie van Windows Vista Business N geactiveerd en draaiend :)

Iemand die weet of het klopt dat met de Business N de computer niet geclassificeerd kan worden?
Ik krijg namelijk de melding dat mijn computer geen ondersteuning heeft voor multimedia. Nu weet ik alleen niet of dit een driverprobleem is, of dat het door Business N komt aangezien deze niet alle features heeft natuurlijk ;)
Ook een cs.uu student? ;-) Bij mij werkt alles gewoon op mn laptop. Alle aanwezige apparaten werden ook in een keer herkend en bij de installatie. Maar je het zegt heb ik het even geprobeerd; hij zegt bij mij het zelfde (alleen dan in het Engels): Cannot complete the requested assessment. This system does not have the necessary multi-media support to run the requested assessment.

Toch vreemd, want alles inclusief Aero doet het gewoon.

Ik snap nog steeds niet waarom wij nou de -N versie gekregen hebben. Zijn wij minder dan niet-Europeanen en/of is dit een manier van Microsoft om ons Europeaanse studenten met een MSDN-AA terug te pakken voor wat onze Nelie van hun vraagt? Het slaat toch werkelijk nergens op eigenlijk, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand voor welke versie je als TU Delft student een serial krijgt? Ik heb nu maar de Ultimate versie geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:01:
Weet iemand voor welke versie je als TU Delft student een serial krijgt? Ik heb nu maar de Ultimate versie geïnstalleerd :P
Alle onderwijsinstellingen werken via MSDNAA en die krijgen Bussiness N !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
anandus schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:59:
[...]
Ik had begrepen dat WMP niet geïnstalleerd kon worden op de N-versies?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :)
Nou volgens mij heeft de EU besloten dat iedereen zelf mag bepalen welke media player ze gebruiken. Daarom heeft MS de N versie uitgebracht zodat de gebruiker niet gedwongen wordt Windows media player te gebruiken. Voor zover IK weet kan je die wel gewoon installeren als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:06:
[...]

Alle onderwijsinstellingen werken via MSDNAA en die krijgen Bussiness N !
Ok, thx, dan moet ik even gaan herinstalleren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:14:
[...]

Ok, thx, dan moet ik even gaan herinstalleren :9
Tja ik vraag me af wat er gebeurd als je dan een bussiness N key invoerd. Zegt hij dan dat het geen ultimate key is? Of mischien disabled hij dan zaken? Of eist hij dan toch dat je opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je kan er de donder op zeggen dat hij zegt dat het geen Ultimate key is. Maar probeer het en laat het ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er net (helaas) achter dat het zelfs niet mogelijk is om Windows Media Player 11 te installeren op de Business N variant van Windows Vista. Ik krijg doodleuk de melding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund wordt. Ik dacht dat de N versies alleen bedoeld waren zodat de consument een keus kon maken?

Iemand een work-around hiervoor ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:38:
Kom er net (helaas) achter dat het zelfs niet mogelijk is om Windows Media Player 11 te installeren op de Business N variant van Windows Vista. Ik krijg doodleuk de melding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund wordt. Ik dacht dat de N versies alleen bedoeld waren zodat de consument een keus kon maken?

Iemand een work-around hiervoor ;)?
Dit is vaker langs gekomen in dit topic, geen idee of er ook een oplossing is vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:29:
[...]

Tja ik vraag me af wat er gebeurd als je dan een bussiness N key invoerd. Zegt hij dan dat het geen ultimate key is? Of mischien disabled hij dan zaken? Of eist hij dan toch dat je opnieuw moet installeren?
Bij het installeren geeft hij aan, dat je windows opnieuw moet installeren als je key niet overeen komt met je versie. Verder selecteert hij de te installeren Vista varianten aan de hand van je key. Dus als je meerdere varianten kunt gebruiken met je key, zal Vista dit tijdens de installatie aangeven. Ik ben nu maar gewoon even opnieuw aan het installeren, Business N dus. Wel vreemd dat ik hierboven lees dat WMP11 geeneens te installeren is op Business N, beetje doorgeslagen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat je met de Business N-key ook de gewone Business kan installeren/activeren? Met een beetje geluk maakt MS qua licentie geen onderscheid..

Hier draait Business NL op dit moment geactiveerd en wel naar tevredenheid, het enige is dat de nvidia-drivers onder aero glass geen beeldschermrotatie ondersteunen. Gelukkig met de laatste drivers in Aero Basic wel, dus ik kan iig voorlopig werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar irritant hoor al die versies, ik blijf niet herinstalleren :P
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.