[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Welke versie kan je nu het beste installeren als je net als ik alleen gamed en internet. Ik doe niet aan videobewerking of iets dergelijks. Premium of Ultimate, of nog een andere?
Want als ik ultimate installeer krijg ik dan allerlei extra troep die ik toch nooit gebruik waardoor mijn PC alleen maar langzamer zal lopen? Of gebeurd dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
Home basic, is ook goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows vista 64 bit op mijn pc staan nu alleen heb ik het akelige probleem om een connectie te krijgen met mijn draadloze netwerk. Hij wil hem telkens niet connecten met een onbekende reden. In het begin heeft hij het heel even gedaan, maar nu doet hij niks meer.

Ik heb speciale drivers van de site gehaald. http://www.ralinktech.com/supp-1.htm
Ik gebruik een Ralinktech RT2500 USB.
Alleen ik krijg het gewoon niet aan de praat. Is er iemand anders hier die ook de RT2500 heeft en er problemen mee heeft?
Of is er misschien een programma dat alle soorten draadloze adapters kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:38:
Kom er net (helaas) achter dat het zelfs niet mogelijk is om Windows Media Player 11 te installeren op de Business N variant van Windows Vista. Ik krijg doodleuk de melding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund wordt. Ik dacht dat de N versies alleen bedoeld waren zodat de consument een keus kon maken?

Iemand een work-around hiervoor ;)?
Welke versie heb je gebruikt. Op de MS site staan alleen versies voor OSen t\m XP Ik denk dat er geen versie is voor Vista omdat die eigenlijk overal al in zit. Daarom zal die ook zeggen dat het niet ondersteund wordt. Als ik mijn MSDN AA key heb ga ik eens proberen of die ook met de gewone Bussiness versie werkt. Dit moet haas wel omdat het toch eigenlijk dezelfde versies zijn. Is er al iemand van de UU die dit kan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er eigenlijk al iemand die een key heeft gekregen van ma3d ?
Hij is nu namelijk wel te downloaden, ik heb een verzoek voor eentje gestuurd naar key@ma3d.com

Het lijkt namelijk wel alsof ma3d het woord Vista in hun spamfilter heeft zitten. Heb nog nooit een mail terug gehad betrefende Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
Sjah schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:46:
Home basic, is ook goedkoopste.
Maar dan heb ik geen Aero, dan toch beter premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als je aero wilt moet je wel ja, maar Premium is bijna net zo bloated als Ultimate, maakt niet zoveel uit, Basic is wat kaler. Maar niet dat dat nou zoveel uitmaakt, 't wordt niet in je geheugen geladen, alleen hou ik van een kale HD zonder dingen die ik toch niet wil/gebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 11-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Ik had net een vervelend probleem. Mijn videokaart, een nVidia 7900GTO, werd bij installatie standaard al geïnstalleerd, maar ik heb er toch last van dat OpenGL niet helemaal vlekkeloos werkt. Dus ik download ff de drivers van de nVidia site en begin deze te installeren. Halverwege de installatie gaat het beeldscherm op standby en loopt de boel vast. Hierna stond Aero uit en deed OpenGL en DirectX helemaal niets meer. Wanneer ik probeerde de standaard oude driver weer terug te zetten kreeg ik telkens de foutmelding dat ie het adres niet kon vinden. :/

Uiteindelijk na veel gekloot had ik de map waarin nv_LH.inf staat gekopieerd naar het bureaublad en kon ik het wel installeren met de waarschuwing dat het niet digitaal ondertekend was ofzo. Na herstart deed alles het gelukkig weer. :)
Ik heb het nog eens geprobeerd maar nVidia Vista drivers werken niet bij mij. :|

Oja, ik heb hier Ultimate Final 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
* Saeverix denkt aan Windows ME...

Als ik Windows XP kaal geinstalleerd heb zonder drivers loopt deze ook niet constant vast... Dus vandaar mijn vraag of het iets met Vista te maken heeft...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:50:
Ik heb windows vista 64 bit op mijn pc staan nu alleen heb ik het akelige probleem om een connectie te krijgen met mijn draadloze netwerk. Hij wil hem telkens niet connecten met een onbekende reden. In het begin heeft hij het heel even gedaan, maar nu doet hij niks meer.

Ik heb speciale drivers van de site gehaald. http://www.ralinktech.com/supp-1.htm
Ik gebruik een Ralinktech RT2500 USB.
Alleen ik krijg het gewoon niet aan de praat. Is er iemand anders hier die ook de RT2500 heeft en er problemen mee heeft?
Of is er misschien een programma dat alle soorten draadloze adapters kan besturen?
Deze driver werkt inderdaad ook niet voor mij. Pak gewoon de XP driver, die loopt fantastisch onder Vista! Ik heb met deze nieuwe vista driver ook alleen maar trammalant :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:23:
Als je bij elke fresh boot je wachtwoord blind wil intypen zijn ze iets beter dan die van nVidia. Bij mij start de driver niet goed waardoor ik geen beeld heb. Pas als ik ben aangemeld krijg ik weer beeld, samen met het bericht dat de driver niet meer reageerde. Bovendien heb je geen OpenGL opties (geen idee of nVidia dat wel heeft, niet op gelet). Ik hoop echt dat ATi even goed de handen uit de mouwen steekt en de driver eens goed maakt.
Ik heb op mijn laptop (Asus A7jc) exact hetzelfde probleem.
Zit een X1600 in, met standaard vista drivers doet ie het prima, zodra ik die van ATI zelf installeer gaat het mis en krijg ik ook zo'n zwart scherm nadat ik het Windows logo gezien heb.
Vervolgens tik ik mijn pwd in en zie ik rechts onderin dat de R300 driver gecrashed was en dat ie recoverd is.

Onder XP Media Center geen last van, dus duidelijk wel een driver issue en geen videocard issue.
Hopelijk fixen ze dat snel. Al mag Nvidia van mij eerder zijn voor mijn 8800GTS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

shoalin schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:52:
[...]

Maar dan heb ik geen Aero, dan toch beter premium?
Wat wil je :)

Als je de PC puur gebruikt om te gamen en internetten, waarom dan geen Basic?

Ik zit 10 uur per dag achter mijn laptop, in zakelijke programma's, dan is het Aero heerlijk om erbij te hebben.

Als je 90% van je tijd in games spendeerd, zie je het Aero niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
PWM schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:55:
[...]

Wat wil je :)

Als je de PC puur gebruikt om te gamen en internetten, waarom dan geen Basic?

Ik zit 10 uur per dag achter mijn laptop, in zakelijke programma's, dan is het Aero heerlijk om erbij te hebben.

Als je 90% van je tijd in games spendeerd, zie je het Aero niet eens :)
Goed punt.

Is er trouwens al een versie van Nero die het doet op Vista? Of alleen de lite versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Volgens mij had ik ergens gelezen dat Nero 7.5.9.0 onder Vista werkt. Weet niet meer waar ik het had gelezen, maar ben er 99% zeker van.

Ik kan het zelf niet proberen, Vista Ultimate geprobeerd, maar nog teveel driver problemen, dus ben ik terug gegaan naar XP.

Edit: Dit staat er op de site van Ahead: Nero 7 Ready for Windows Vista RTM

[ Voor 20% gewijzigd door V3g3ta op 12-12-2006 03:00 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
WTF???

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=4621

Niet normaal meer!

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:58:
[...]

Deze driver werkt inderdaad ook niet voor mij. Pak gewoon de XP driver, die loopt fantastisch onder Vista! Ik heb met deze nieuwe vista driver ook alleen maar trammalant :(
Fijn dat er nog iemand is:P
Je hebt gewoon de nieuwste USB RT2500 driver geinstalleerd voor windows XP? Die nu dus op de site staat.

Ik heb het probleem als ik xp versies ( dat had ik al eerder geprobeerd ) dat hij bezig is met installeren er een pop up komt van vista zelf met het installeren van 802.11 wlan. En dat ik de schijf met de drivers moet geven.

Zou je jouw driverversie willen posten en eventueel een jouw manier van installeren? :)
Ik wordt er echt helemaal gek van. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
V3g3ta schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 02:53:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Nero 7.5.9.0 onder Vista werkt. Weet niet meer waar ik het had gelezen, maar ben er 99% zeker van.

Ik kan het zelf niet proberen, Vista Ultimate geprobeerd, maar nog teveel driver problemen, dus ben ik terug gegaan naar XP.

Edit: Dit staat er op de site van Ahead: Nero 7 Ready for Windows Vista RTM
Ik heb versie 7.5.9.0 geinstalleerd, maar heb hetzelfde probleem wat ik ook bij voorgaande versies had. Dat om de haverklap run32.dll (ff uit me hoofd) eruit klapt. Dit heb ik sinds de installatie van Nero en als ik het goed heb was dat een known issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik heb Nero 7.5.7.0 geïnstalleerd en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad onder Visa Premium

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik heb sinds zondag Vista Ultimate NL (32 bit) geinstalleerd, ik moet toegeven alles werkt erg lekker, en snel (AMD 3000+, 1GIG RAM). Ik krijg alleen mijn scanner HP2400 wel geinstalleerd maar niet werkend. Ik heb de drivers van HP al geprobeerd en Vuescan. Maar tot nu toe geen succes. Heeft iemand deze al wel werkend gekregen?

*Update*

Ik zie nu dat er sinds 2 dagen een nieuwere versie uit is van Vuescan, deze zou wel moeten werken met Vista. Vanavond maar eerst even proberen...

[ Voor 19% gewijzigd door drpeer_holland op 12-12-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Dell 640m...T7200 1Gb Ram.

En heb natuurlijk gelijk ff de NL versie van Vista(32 bit Ultimate) geinstalleerd....alles werkt zonder problemen, maar ik zie dat mijn proc. niet echt terug klokt...hij draait dus op 2Ghz, maar zou door de speedstep technologie terug moeten klokken naar 1Ghz, maar dit gebeurt helaas dus niet
Speedstep staat aan in het Bios dus dat is het probleem niet.
Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat de feature "Single Session Virtual PC" inhoudt :? Deze feature zit in Vista Enterprise en Ultimate. Het enige wat ik op Google kan vinden hierover is dat het vroeger de bedoeling was om Virtual PC te stoppen bij deze versie. Maar Virtual PC is al een tijdje gratis als antwoord op het gratis VMWare.

Hoe bevalt de Vista Media Center :? Is het een fijne feature om je muziek en films te benaderen? Of heb je liever de oude directory structuur icm Winamp en BSPlayer?

PS: Vista editions heb ik gebruikt om te bekijken welke Vista versie bij mij past. Na lang zoeken wordt het waarschijnlijk de x64 Business edition, tenzij de Virtual PC of de Media Center feature belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met de hoeveelheid Windows nodes die je op jouw machines mag hosten, als je bijvoorbeeld Windows 2003 R2 server hebt dan mag je daar 4 virtuele instances op laten draaien. Het oude licentie model voorzag hier niet in en je zou dus voor elke lokale instance een licentie moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:14:
Dat heeft te maken met de hoeveelheid Windows nodes die je op jouw machines mag hosten, als je bijvoorbeeld Windows 2003 R2 server hebt dan mag je daar 4 virtuele instances op laten draaien. Het oude licentie model voorzag hier niet in en je zou dus voor elke lokale instance een licentie moeten kopen.
Dus met de Enterprise edition hoef je maar één licentie te betalen als je bijvoorbeeld 4x Windows XP gaat simuleren en bij de Business edition moet je 4 licenties betalen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Michel242186 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:40:
alles werkt zonder problemen, maar ik zie dat mijn proc. niet echt terug klokt...hij draait dus op 2Ghz, maar zou door de speedstep technologie terug moeten klokken naar 1Ghz, maar dit gebeurt helaas dus niet Speedstep staat aan in het Bios dus dat is het probleem niet.
Zijn er meer mensen met deze problemen?
Bij een AMD cpu icm Windows XP is de standaard procedure: Feature in bios aanzetten, minimum power management aanzetten bij power options en de drivers installeren. Ik gok erop dat de driver stap bij Vista niet meer nodig is, maar je zult waarschijnlijk nog wel even moeten aanvinken dat je Speedstep wil gebruiken. Er schijnen trouwens wel wat problemen met speedstep en vista te zijn geweest bij beta versies.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 12-12-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvrt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 10:40
Heeft microsoft eigenlijk al serieuze updates uitgebracht. Want bij mij is het niet vet :z
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/3033/capturenq5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Heb eerder enkele oude builds van Vista getest op een virtual machine, maar ik bedacht me net nog iets waar ik me enorm aan stoor in XP en ik weet niet of het opgelost is in Vista.

Als XP een cd niet goed kan lezen, of de cdrom is nog aan het opspinnen, hangt het complete explorervenster waarin dat gebeurd. Hetzelfde geld bij netwerkshares openen, welke slecht/niet bereikbaar zijn. Geregeld is het dan gewoon wachten op een timeout voordat het venster sluitbaar is (zonder explorer.exe te killen, that is). Is dat nog zo in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

iemand enig idee hoe je de window switcher kan gebruiken via Alt+Tab. kan er geen info over vinden.

verder heb ik het probleem dat als ik Firefox 2.0 gebruik geen WMP files kan afspelen vanwege een onbekende plugin, vreemde is dat ik wel de plugins heb en het onder IE wel werkt.

verder heb ik geen aanmerken op vista. werkt uitstekend :)

oh ik heb trouwens de Ultimate editie build 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

pt0x schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:55:
iemand enig idee hoe je de window switcher kan gebruiken via Alt+Tab. kan er geen info over vinden.
dat moet windowstoets+tab zijn volgens mij

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
pt0x schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:55:

verder heb ik het probleem dat als ik Firefox 2.0 gebruik geen WMP files kan afspelen vanwege een onbekende plugin, vreemde is dat ik wel de plugins heb en het onder IE wel werkt.

verder heb ik geen aanmerken op vista. werkt uitstekend :)

oh ik heb trouwens de Ultimate editie build 6000
Ehh....Windows Switcher? Je bedoelt 3dFlip? Dat gaat via WindowsToets-TAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

wontcachme schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:59:
[...]

dat moet windowstoets+tab zijn volgens mij
meen je niet :) ben ik dan zo simpel bezig haha

@TheVMaster, ja, volgens mijn OS heet die app "window switcher"

[ Voor 13% gewijzigd door pt0x op 12-12-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23
Ik heb sinds kort een MSDNAA accountje via mijn school (Hanze), alleen heb ik er nog geen Vista tussen staan. Moet de school daar eerst een licentie op hebben ofzo voordat het beschikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
pt0x schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:00:
[...]

meen je niet :) ben ik dan zo simpel bezig haha

@TheVMaster, ja, volgens mijn OS heet die app "window switcher"
Lol @ Pt0x ehh..ships je hebt gelijk 'Switch between windows.lnk' ;) die 3dFlip term komt volgens mij uit de Beta2/RC1 tijd, toen zat die shortcut er nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 12-09 12:20
dr snuggles schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:31:
[...]

Dus met de Enterprise edition hoef je maar één licentie te betalen als je bijvoorbeeld 4x Windows XP gaat simuleren en bij de Business edition moet je 4 licenties betalen? Of begrijp ik je nu verkeerd?

[...]

Bij een AMD cpu icm Windows XP is de standaard procedure: Feature in bios aanzetten, minimum power management aanzetten bij power options en de drivers installeren. Ik gok erop dat de driver stap bij Vista niet meer nodig is, maar je zult waarschijnlijk nog wel even moeten aanvinken dat je Speedstep wil gebruiken. Er schijnen trouwens wel wat problemen met speedstep en vista te zijn geweest bij beta versies.
ik heb in het configuratiescherm bij energiebeheer de setting op energiebesparing staan..moet ik verder nog wat aanpassen?
Oh ja en drivers voor speedstep in Vista kon ik niet vinden :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Michel242186 op 12-12-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 12:58

Johnny E

Dôh !!

Ik ben momenteel eens aan het experimenteren geslagen met Vista Ultimate RTM x64 en m'n Xbox 360.

Nu probeer ik DVD's welke ik heb omgezet naar .mpg (mpeg 2) af te spelen via Vista MCE op de Xbox 360 extender. De bestanden spelen perfect af in de Vista MCE omgeving, echter als ik ze probeer af te spelen via de 360 dan krijg ik de fout melding:

Video Error, files needed to play video are not available or not working correctly.
Please restart Windows MediaCenter or this computer.

Ik heb uiteraard mezelf suf gegoogled, WinDVD 8 geïnstalleerd en de Codec check gedaan.
Alles lijkt goed te staan toch vertikt m'n xdoos het.

WMV video's, MP3's en foto's worden perfect weergegeven.
Ik heb het idee dat er toch ergens een codec of instelling in Vista niet klopt, iemand een idee?

Probleem is opgelost:

Zal je altijd zijn, post je een vraag krijg je na 10 minuten een heldere ingeving.
Het bleek McAfee VS 8.5 te zijn die het probleem veroorzaakte.
De netwerk filter driver die deze installeert blokkeerd de Mpeg stream, heel wazig.
Het uitschakelen van de netwerk filter functionaliteit mocht niet baten.
Deïnstallatie gelukkig wel :)

Nu nog maar eens een paar dvd tjes omzetten en kijken of het een beetje werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny E op 12-12-2006 17:59 . Reden: Fout opgelost. ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Isengrim schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:16:
Ik heb sinds kort een MSDNAA accountje via mijn school (Hanze), alleen heb ik er nog geen Vista tussen staan. Moet de school daar eerst een licentie op hebben ofzo voordat het beschikbaar wordt?
Waarschijnlijk krijgen zij een cd'tje opgestuurd en die moeten ze op MSDNAA zetten en dan pas kan jij het downloaden

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:25:
[...]

Waarschijnlijk krijgen zij een cd'tje opgestuurd en die moeten ze op MSDNAA zetten en dan pas kan jij het downloaden
Nee hoor, ze (de MSDN-AA leden dus) kunnen het gewoon bij MS downloaden, al sinds een week geleden of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TripleQ schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:49:
Is er eigenlijk al iemand die een key heeft gekregen van ma3d ?
Hij is nu namelijk wel te downloaden, ik heb een verzoek voor eentje gestuurd naar key@ma3d.com

Het lijkt namelijk wel alsof ma3d het woord Vista in hun spamfilter heeft zitten. Heb nog nooit een mail terug gehad betrefende Vista.
Bij de meeste producten zit de key in de image ingebakken en hoef je er dus geen een apart aan te vragen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:47:
[...]

Nee hoor, ze (de MSDN-AA leden dus) kunnen het gewoon bij MS downloaden, al sinds een week geleden of zo.
Hoe dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan er aangeven wat nou precies de MSDNAA versie is en of de serial erbij zit of dat die aangevraagd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:47:
[...]

Ik toch echt niet.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:14:
Wie kan er aangeven wat nou precies de MSDNAA versie is en of de serial erbij zit of dat die aangevraagd moet worden?
Ik heb via TU Delft MSDNAA (via ma3d.com). Gisteren stond Vista er bij mij voor het eerst tussen. (de final versie) ik heb toen via de mail een serial aangevraagd en deze vandaag ontvangen. Ik ga zo even kijken voor welke versie die serial is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:18:
[...]

Ik heb via TU Delft MSDNAA (via ma3d.com). Gisteren stond Vista er bij mij voor het eerst tussen. (de final versie) ik heb toen via de mail een serial aangevraagd en deze vandaag ontvangen. Ik ga zo even kijken voor welke versie die serial is..
Ah ok, ik heb nu namelijk ook net de final binnen maar daar zit geen key in. Moet hem dus nog even aanvragen. Duurt een werkdag geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:32:
[...]

Ah ok, ik heb nu namelijk ook net de final binnen maar daar zit geen key in. Moet hem dus nog even aanvragen. Duurt een werkdag geloof ik?
precies, heb ik gisteren ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:13:
[...]

precies, heb ik gisteren ook gedaan ;)
Welke versie is het nou btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ik heb vista business met de volgende video driver:
ForceWare Vista 97.35 x86 (laptops)
Windows Vista 32-Bit for NVIDIA GO based Laptops

Nu kan ik geen Half life 2: episode one doen, 20FPS ipv gewoon GOED met XP
Warcraft 3 TFT werkte wel, voor 10 min, na die 10 min ging game haperen en dat bleef zo.
Het ziet ernaar uit dat windows er ook onder lijd... even reboten dus zo

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 12-12-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we de discussie over welke Vista versie en waar je serial nummer te krijgen is bij deze afronden in dit topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels Vista maar op mn desktop geïnstalleerd, aangezien veel speciale functies van mn IBM T42 niet meer werkten met Vista (nog geen Vista drivers beschikbaar). Op mn desktop heb ik een Radeon 9200 en op mn laptop een 9600, dat merk je wel in de graphics van Vista! Op mn laptop zag het er allemaal veeel gelikter uit, maargoed. Hij heeft met mn MSDNAA versie trouwens de gewone Business geïnstalleerd, dus de media player is beschikbaar :P Gelukkig maar. Op mn laptop heb ik al gelijk een echte vastloper gehad. Geen blauw scherm, maar wel een zwart scherm en totaal geen reactie. Met veel moeite kreeg ik Autocad werkend, ik moest bij de eigenschappen compatibiliteitsinstellingen veranderen en dat hij het programma als admin start. Draadloze verbindingen lijkt hij wel sneller te maken, maar je kunt niet meer zien of er netwerk activiteit is... (vreemd eigenlijk, normaal knippert dat icoontje als er iets gebeurd) Ik had F secure virusscan geïnstalleerd en toen zakte de performance van super snel in naar, vrij traag. Ik weet nog niet of ik heel enthousiast ben, maargoed. Ik geef het nog even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je kunt die netwerkactiviteitsanimatie terug aanzetten door rechts te klikken op het netwerkicoontje en te kiezen voor 'Animatie van de activiteit inschakelen' (degene die dat ooit heeft verzonnen) / 'Turn on activity notification'. In welke taal is die MSDN AA-versie trouwens?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlands. Ik ben een beetje teleurgesteld in Vista. Je moet er echt een nieuwe computer voor kopen wil je het gaan draaien, want een hoop hardware werkt gewoon niet meer naar behoren. (geen vista drivers beschikbaar) Jammer, ik had gehoopt dat ze overal iig een soort standaard drivers voor zouden hebben. Mn Santa Cruz geluidskaart heb ik uiteindelijk wel kunnen laten werken, maar zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 14:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:12:
Nederlands. Ik ben een beetje teleurgesteld in Vista. Je moet er echt een nieuwe computer voor kopen wil je het gaan draaien, want een hoop hardware werkt gewoon niet meer naar behoren. (geen vista drivers beschikbaar) Jammer, ik had gehoopt dat ze overal iig een soort standaard drivers voor zouden hebben. Mn Santa Cruz geluidskaart heb ik uiteindelijk wel kunnen laten werken, maar zeer beperkt.
Heb een laptop (3 jaar oud) en alles draait alles uit de box prima, op 1 drivertje na wat via de windows update werd binnen gehaald voordat ik er erg in had. Zeker gezien het een laptop is had ik dit nooit verwacht (vaak exotische hardware). True, je hebt nu eenmaal hardware wat behoorlijk oud is en geen ondersteuning voor is, maar je stelling is erg overdreven.

Daarnaast teleurgesteld in een compleet OS omdat fabrikanten (niet MS) er geen drivers voor willen ontwikkelen :) ? Die mag je mij uitleggen please :) Het zijn altijd nog de fabrikanten die geen drivers willen ontwikkelen, dat mag je imo niet bij MS liggen.

Net eens mijn pagefile uitgezet om te kijken naar performance verschil. Volgens mij zou je het toch moeten merken, aangezien de HD dan minder belast wordt en zeker met mijn 5400rpm kan ik dat goed gebruiken.

Durf niet echt te zeggen of het veel verschilt, maar kreeg wel na 10 min een melding dat het geheugen toch echt 'op' was en dat ik 2 programma's moest afsluiten aldus het advies. Geheugenbruik: 990 MB (heb 1024). Dat is wel even schrikken. Wil je dus zonder pagefile werken, heb je toch echt 1,5Gb nodig. Dat is best veel :X Heb pagefile maar weer aangezwengeld, terug op 500mb gemiddeld

Zijn er nu meer mensen hier die vista draaien zonder pagefile? Is de motivatie snelheid? En merk je er ook echt wat van :) ? Kan niet genoeg testen gezien de situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 13-12-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:16:
Net eens mijn pagefile uitgezet om te kijken naar performance verschil. Volgens mij zou je het toch moeten merken, aangezien de HD dan minder belast wordt en zeker met mijn 5400rpm kan ik dat goed gebruiken.

Durf niet echt te zeggen of het veel verschilt, maar kreeg wel na 10 min een melding dat het geheugen toch echt 'op' was en dat ik 2 programma's moest afsluiten aldus het advies. Geheugenbruik: 990 MB (heb 1024). Dat is wel even schrikken. Wil je dus zonder pagefile werken, heb je toch echt 1,5Gb nodig. Dat is best veel :X Heb pagefile maar weer aangezwengeld, terug op 500mb gemiddeld

Zijn er nu meer mensen hier die vista draaien zonder pagefile? Is de motivatie snelheid? En merk je er ook echt wat van :) ? Kan niet genoeg testen gezien de situatie.
Waarom zou je het zonder pagefile willen draaien? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:12:
Wat had je dan verwacht. Het OS is nog niet eens voor de gewone consument beschikbaar. Logisch dat er vaak nog geen drivers zijn voor de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 14:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
anandus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:19:
[...]

Waarom zou je het zonder pagefile willen draaien? :?
Puur om eens te testen. Er zijn 'ervaringen' dat het sneller zou draaien, en weer mensen die het tegenspreken. Kortom, ik dacht, eens zelf proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prettig dat document and settings herzien is naar c:\users, alleen jammer dat deze onderliggende mappen één voor één verplaatst moeten worden als je zoals ik je documenten op een andere partitie wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb een laptop (3 jaar oud) en alles draait alles uit de box prima, op 1 drivertje na wat via de windows update werd binnen gehaald voordat ik er erg in had. Zeker gezien het een laptop is had ik dit nooit verwacht (vaak exotische hardware). True, je hebt nu eenmaal hardware wat behoorlijk oud is en geen ondersteuning voor is, maar je stelling is erg overdreven.

Daarnaast teleurgesteld in een compleet OS omdat fabrikanten (niet MS) er geen drivers voor willen ontwikkelen :) ? Die mag je mij uitleggen please :) Het zijn altijd nog de fabrikanten die geen drivers willen ontwikkelen, dat mag je imo niet bij MS liggen.

Je hebt helemaal gelijk, maar de overgang van 2000 naar XP was qua drivers veel minder ingrijpend. Op mn IBM T42 werkte alles verder ok, maar alle functies van mn trackpad en alle extra functieknoppen van de laptop werkten niet meer. Vooral de scrollfunctie van de trackpad is essentieel voor een laptop en is Vista dus niet werkbaar voor mij. Nog belangrijker: hij was niet zo stabiel als XP. Ik had juist gehoopt op een nog stabieler en soepeler OS. Op mn Desktop kreeg ik gisteravond allemaal blauwe schermen, waarschijnlijk omdat ik XP drivers van mn Santa Cruz geluidskaart op Vista had geïnstalleerd. Daar ga ik ook gewoon maar weer XP op draaien. Jammer, jammer, jammer, want k vond het allemaal erg mooi, maar ik moet of even wachten of ze Vista drivers voor mn T42 gaan schrijven of een nieuwe computer kopen. (dat gaat toch waarschijnlijk een apple worden, maar das weer een ander verhaal :P)

En waarom mag je eigenlijk niet verwachten dat ze voor alle hardware een soort van standaard driver hebben die een standaard functionaliteit verzorgt?! Dat zou toch het mooist zijn, dat je een OS hebt, wat in ieder geval direct functioneert op je computer. Of het realistisch is weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
Kan iemand mij vertellen of het Microsoft MCE toestenbord onder Vista werkt?

http://www.microsoft.com/...d=038&active_tab=overview

Dit in verband met de eventuele aanschaf van dit toetsenbord voor mijn huidige XP MCE setup en eventuele upgrade hiervan naar Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
[...]

Vista's superfetching gebruikt vrijwel al het geheugen wat het kan krijgen, waardoor het geheugengebruik erg hoog kan zijn. Niets om je zorgen over te maken; het grootste bestaat uit pre-loaded applicaties. Wanneer meer geheugen nodig is, wordt dit deel van het geheugen vrijgemaakt.

Trouwens, als je het pagen naar de harde schijf wilt minimaliseren en je in het bezit bent van een USB 2.0-geheugenstick, dan zou je wellicht de ReadyBoost-feature kunnen uitproberen.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:45:
[...]
En waarom mag je eigenlijk niet verwachten dat ze voor alle hardware een soort van standaard driver hebben die een standaard functionaliteit verzorgt?! Dat zou toch het mooist zijn, dat je een OS hebt, wat in ieder geval direct functioneert op je computer. Of het realistisch is weet ik niet.
Omdat dat technisch niet haalbaar is? Aangezien er zoveel hardware is, is het gewoon niet bij te houden. Bovendien moet je je dan afvragen tot hoe ver terug je hardwareondersteuning wilt geven.
En daarbij komt nog dat veel is veranderd op hoe windows met hardware omgaat (geluid is bv helemaal om gegooid).

Ook zit je met het probleem dat je veel tijd verliest als je alle hardware moet ondersteunen dat het niet meer winstgevend zou zijn.

Bovendien vind ik het nog meevallen. Vista heeft best veel drivers aan boord. Maar goed, omdat bijna elke pc anders is, kun je niet verwachten dat alles 100% werkt.

Alleen wel balen dat het zo lang duurt voordat er fatsoenlijke 3d en audio drivers zijn. Dat zou ik als MS zijnde toch wel als prioriteit stellen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
[...]
Je pagefile uitzetten levert een gratis crash op na verloop van tijd als je geheugen te kort komt. Ik zou je pagefile niet uitzetten.

[ Voor 55% gewijzigd door dr snuggles op 13-12-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik draai sinds de beta2 vista,en zit nu op de rtm,welke duidelijk beter loopt :P
tot nu toe werkt alles eigenlijk,incl mijn ati X800XL met ati driver
mijn standaard geheugen gebruik zit rond de 480mb geloof ik,tijdens gamen loopt dit flink op :P
had de pagefile terug gezet naar 500mb,maar na het spelen van fear maar weer terug gezet naar 1gb omdat fear werd afgelsoten en ik de melding kreeg dat mij pgefile te klein was.

trouwens ontdekt dat games geinstalleerd onder xp, kan ik meestal ook gewoon draaien :) moest tot dusver alleen een dx9 file renamen en in de folder plaatsen van het spel :P,.
Vista draait bij mij gewoon erg lekker :)
amd64 3200+ + 1gig mem

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 13-12-2006 09:45 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
mrsar schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:42:
ik draai sinds de beta2 vista,en zit nu op de rtm,welke duidelijk beter loopt :P
tot nu toe werkt alles eigenlijk,incl mijn ati X800XL met ati driver
mijn standaard geheugen gebruik zit rond de 480mb geloof ik,tijdens gamen loopt dit flink op :P
had de pagefile terug gezet naar 500mb,maar na het spelen van fear maar weer terug gezet naar 1gb omdat fear werd afgelsoten en ik de melding kreeg dat mij pgefile te klein was.

trouwens ontdekt dat games geinstalleerd onder xp, kan ik meestal ook gewoon draaien :) moest tot dusver alleen een dx9 file renamen en in de folder plaatsen van het spel :P,.
Vista draait bij mij gewoon erg lekker :)
amd64 3200+ + 1gig mem
je hoeft helemaal geen DX9 file te RENAMEN!!!, dat is helemaal niet goed ;-)

gene wat je even moet doen, is

de dxwebsetup van oktober downloaden, die even installeren, dan download hij een paar dx3d_xx.dll bestanden en installed ze voor je en dan werken games die :'( over missende d3d files ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dutch2007 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:19:
[...]

je hoeft helemaal geen DX9 file te RENAMEN!!!, dat is helemaal niet goed ;-)

gene wat je even moet doen, is

de dxwebsetup van oktober downloaden, die even installeren, dan download hij een paar dx3d_xx.dll bestanden en installed ze voor je en dan werken games die :'( over missende d3d files ook :)
dan zal ik dat eens doen :P kwam er gewoon bij toeval achter omdat ik natuurlijk nog geen game onder vista heb geinstalleerd en ik moest het natuurklijk testen,en hij zeurde over dat ene bestand,die dus gewoon gekopieerd en daarna werkte het.ik ga natuurlijk niet te makkelijk doen.

maar thanks hiervoor,zal het vanavond gelijk doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 13-12-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

dr snuggles schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:21:
[...]

Je pagefile uitzetten levert een gratis crash op na verloop van tijd als je geheugen te kort komt. Ik zou je pagefile niet uitzetten.
Absoluut 1000% mee eens... De noobs die suggeren dat het verstandig is geen pagefile te hebben moeten eerst maar eens een aantal cursusjes core essentials voor vista/xp gaan doen of een jaartje of tig ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Overigens lijkt de firewall in Vista inderdaad behoorlijk goed te zijn. Via je local security policy is het mogelijk om vrij flexibel rules te definieren. Nadeel hierbij is dat het vooralsnog niet mogelijk lijkt om hostnames te gebruiken en worden alleen IP nummers geaccepteerd. Wat een enorm groot nadeel is.

Testen van de firewall zijn tot dusverre in ieder geval 100% positief. Shieldsup gaf in ieder geval ook een 100% stealth. Voor wat dat waard is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Darth Malak schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:38:
[...]

Absoluut 1000% mee eens... De noobs die suggeren dat het verstandig is geen pagefile te hebben moeten eerst maar eens een aantal cursusjes core essentials voor vista/xp gaan doen of een jaartje of tig ervaring opdoen.
Mijn XP draait anders prima zonder pagefile. Zou dat misschien komen door de 3 GB intern geheugen? Voor Vista zal ik hetzelfde doen, gebruik niet mijn hdd, maar het geheugen wat er is. Waar heb ik het anders voor, niet voor de lol.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:44:
[...]

Mijn XP draait anders prima zonder pagefile. Zou dat misschien komen door de 3 GB intern geheugen? Voor Vista zal ik hetzelfde doen, gebruik niet mijn hdd, maar het geheugen wat er is. Waar heb ik het anders voor, niet voor de lol.
Hoe meer geheugen, hoe langer het duurt voordat je pc crasht. Je pc zal crashen als je geheugen tekort komt. Dus start wat bewerkingen op die veel geheugen vragen terwijl je meerdere spellen draait en geniet van de crash :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Ik zelf vindt Vista RTM goed lopen , stabiel (voor zover je over een Windows praat) ... het enige waar ik me even aan stoor nog is de minimale driversupport voor de 64 bits editie.
Maar wat ik al eerder las, dat zal wel ergens in Februari gaan lopen.

Ten tweede , het feit dat je overal als Admin nog even je rechten moet toekennen ... aaarghhh, ik installeer de versie, dus ik zal ook wel weten wat ik doe nietwaar ? Is dat ergens globaal in te stellen ?

P.S. ik draai er nu een weekje mee, en begin me door de settings te worstelen, vergeef me als ik niet alle pre-TS-en gelezen tot nu toe.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

gertjanvdheuvel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:15:
Ik zelf vindt Vista RTM goed lopen , stabiel (voor zover je over een Windows praat) ... het enige waar ik me even aan stoor nog is de minimale driversupport voor de 64 bits editie.
Maar wat ik al eerder las, dat zal wel ergens in Februari gaan lopen.

Ten tweede , het feit dat je overal als Admin nog even je rechten moet toekennen ... aaarghhh, ik installeer de versie, dus ik zal ook wel weten wat ik doe nietwaar ? Is dat ergens globaal in te stellen ?

P.S. ik draai er nu een weekje mee, en begin me door de settings te worstelen, vergeef me als ik niet alle pre-TS-en gelezen tot nu toe.
via msconfig (laatste tab) kan je uac uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Thanks MRSAR, scheelt wat zoek werk vanavond.
Ik zag een shopsite al adverteren met de OEM versie trouwens. Ondanks mijn 64 bits X2 zal ik helaas denk ik toch aan de 32 bits versie moeten geloven door gebrek aan drivers. Zelfs mijn USB 2.0 drivers van mijn DFI LanParty nf4-Ultra D doen moeilijk :S

En games heb ik nog niet geprobeerd, maar de direct-X websetup biedt waarschijnlijk daar wel een uitkomst, zou dat ook zo kunnen zijn voor mijn USB2.0 misschien ?

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dr snuggles schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:00:
[...]

Hoe meer geheugen, hoe langer het duurt voordat je pc crasht. Je pc zal crashen als je geheugen tekort komt. Dus start wat bewerkingen op die veel geheugen vragen terwijl je meerdere spellen draait en geniet van de crash :).
Daar helpt een pagefile ook niet tegen hoor. Als je 1 GB geheugen hebt, pagefile van 1 GB en je hebt 2,5 GB nodig, heb je net zo'n crash als dat je 1,5 GB nodig hebt zonder pagefile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

uvrt schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:49:
Heeft microsoft eigenlijk al serieuze updates uitgebracht. Want bij mij is het niet vet :z
[afbeelding]
Heb je het nieuwsbericht gemist?

Microsoft heeft besloten Vista uit te leveren zonder fouten. Je zal dus nooit meer updates hoeven draaien. Best handig.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, met directX9 October heb ik eindelijk weer de mogelijkheid om spelletjes te spelen! Helaas nog geen openGL maar dat is geen groot probleem. Ik had mij er al bij neergelegd dat ik nog wel een maand of wat zou moeten wachten tot ATI met goede drivers zou komen.

@Muta, mijn bluetooth werkte out of the box, en je hebt niet aangegeven over welke chipset je het hebt dus hulp is nogal lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:13:
Wow, met directX9 October heb ik eindelijk weer de mogelijkheid om spelletjes te spelen! Helaas nog geen openGL maar dat is geen groot probleem. Ik had mij er al bij neergelegd dat ik nog wel een maand of wat zou moeten wachten tot ATI met goede drivers zou komen.

@Muta, mijn bluetooth werkte out of the box, en je hebt niet aangegeven over welke chipset je het hebt dus hulp is nogal lastig....
sommige games werken wel, heb gelezen dat NFS:Carbon, ook zonder compabilty mode werkt,MAAR!, dan moest je de MAP "movies" renamen, naar iets anders (wat maakt niet uit), (heb je wel geen movies meer oid....),

en verder werken iid de OpenGL games met een ATI kaart niet, volgens mij zit die OCD (zo iets was het heb het opgezocht mjah:P) wel in de NVIDIA drivers voor hun kaartjes, maarjah denk idd, dat ati ze een deze dagen wel released, miss leuk kerst kadotje van je :P :) :o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

gertjanvdheuvel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:24:
Thanks MRSAR, scheelt wat zoek werk vanavond.
Ik zag een shopsite al adverteren met de OEM versie trouwens. Ondanks mijn 64 bits X2 zal ik helaas denk ik toch aan de 32 bits versie moeten geloven door gebrek aan drivers. Zelfs mijn USB 2.0 drivers van mijn DFI LanParty nf4-Ultra D doen moeilijk :S

En games heb ik nog niet geprobeerd, maar de direct-X websetup biedt waarschijnlijk daar wel een uitkomst, zou dat ook zo kunnen zijn voor mijn USB2.0 misschien ?
Ik heb zelf ook een DFI LanParty nf4-Ultra D maar ondervind geen problemen met Vista en USB. (ik draai Vista Ultimate x64).Het was wel even zoeken naar de juiste SATA RAID controller drivers, maar even zoeken met google heeft mij wel geholpen.

Op de USB 2.0 aansluiting zitten: Externe HDD, Camera en een Mobiele telefoon (MDA).

[ Voor 5% gewijzigd door dCY op 13-12-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
gisteren Vista geïnstalleerd op m'n Pundit-r, tot mijn grote verassing werkte mijn oude Linksys WUSB11 gewoon out of the box _/-\o_

Nu moet ik enkel nog drivers voor de IGP9100 chipset vinden...

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Is er al iets bekends over de maximale systeemeisen?
Windows XP kon bijvoorbeeld niet meer dan 3GB aan, maar is dit verhoogd?
Ik zie dat hardware leveranciers al wel systemen aanbieden met 4GB.

Ik zie hierover niks in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 04:13:
Prettig dat document and settings herzien is naar c:\users, alleen jammer dat deze onderliggende mappen één voor één verplaatst moeten worden als je zoals ik je documenten op een andere partitie wilt hebben.
Net ontdekt dat dit wel kan. In register HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList kun je naar believen persoonlijke documenten en nu zelfs ook de standaard programma's directory op een andere partitie zetten. Je mappen zullen niet automatisch verplaatsen, maar elke nieuwe aangemaakte gebruiker na deze wijziging wordt automatisch op de nieuwe lokatie aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In XP was er de mogelijkheid in het energiebeheer venster te kiezen voor de aan/uit knop naar Vragen wat te doen. Compleet verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:45:
In XP was er de mogelijkheid in het energiebeheer venster te kiezen voor de aan/uit knop naar Vragen wat te doen. Compleet verdwenen?
dat kan ik inderdaad ook niet vinden :) .
En ik heb nog iets apparts. Als ik een extra monitor aansluit op de VGA aansluting van mn laptop doet deze het gewoon. Echter sluit ik mn TV erop aan(wat met xp vlekkeloos werkt) gebeurt er totaal niets.(nvidia go7600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

SoNoS schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:31:
Is er al iets bekends over de maximale systeemeisen?
Windows XP kon bijvoorbeeld niet meer dan 3GB aan, maar is dit verhoogd?
Ik zie dat hardware leveranciers al wel systemen aanbieden met 4GB.

Ik zie hierover niks in de openingspost.
Dat is per versie verschillend, home kon maar iets van 4GB of 8GB aan, terwijl de high end versies 128GB+ aankonden als ik me goed herinner.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Handig iets om te weten, waar ik net een flink tijdje mee bezig was: De service Readyboost moet je niet uitzetten, als je nog wil dat je control panel werkt nadat je gerestart hebt. Kost je wel zo'n 200 MB geheugen.

Nu nog uitvinden waarom de Creative Audigy software slechts 2 van de 4 speakers aanstuurt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:45

MyS

Dit is terug te vinden in het configuratiescherm onder energiebeheer en dan Systeeminstellingen. Ik vraag me alleen af of je ook ergens kunt veranderen wat de taak van het knopje is in het menu start. Standaard gaat deze in een soort van standby stand, ik wil hem echter helemaal uit kunnen zetten. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
StarLite schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:22:
[...]

Dat is per versie verschillend, home kon maar iets van 4GB of 8GB aan, terwijl de high end versies 128GB+ aankonden als ik me goed herinner.
8 gig voor Home (64bit) IMO, vraag met niet naar Starter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

MySjah schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:56:
[...]

Dit is terug te vinden in het configuratiescherm onder energiebeheer en dan Systeeminstellingen. Ik vraag me alleen af of je ook ergens kunt veranderen wat de taak van het knopje is in het menu start. Standaard gaat deze in een soort van standby stand, ik wil hem echter helemaal uit kunnen zetten. Iemand een oplossing?
Configuratiescherm > Energiebeheer:
- bij het geselecteerde voorkeurschema klik je op "De schema-instellingen wijzigen"
- vervolgens "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
- tenslotte bij de optie "Aan/uit-knoppen en deksel" de optie "Aan/uit-knop van menu Start" wijzigen naar 'Afsluiten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
ik kan het ook niet vinden, en volgens mij is het er helemaal uit..
wel jammer want dit was de optie die ik nodig heb om alleen mijn MCE af te sluiten (met Harmony Remote) en weer verder te computeren. Nu kan ik alleen mijn hele computer uitzetten of op hibernate ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
geez schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:59:
[...]Iemand hier nog informatie/een mening over?
Hm bij netwerken heb ik dit probleem niet meer. Als het netwerk niet (meer) beschikbaar is dan werkt het venster wel gewoon nog, maar krijg je soms pas na een aantal seconden 'network error'.
Volgens mij is het bij de cd-rom speler nog wel een beetje zo, iig kon ik dat venster echt een paar seconden niet sluiten terwijl de cd geladen werd maar echt vastlopen ofzo dat nou ook weer niet (zoals bij xp :P). Al met al lijkt het best goed te werken.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."
MySjah schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:56:
[...]

Heb jij mijn vraag wel gelezen?
DyStiC schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:10:
[...]

Configuratiescherm > Energiebeheer:
- bij het geselecteerde voorkeurschema klik je op "De schema-instellingen wijzigen"
- vervolgens "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
- tenslotte bij de optie "Aan/uit-knoppen en deksel" de optie "Aan/uit-knop van menu Start" wijzigen naar 'Afsluiten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het op de gebruikelijke plaats niet te vinden is, dan is die hele optie verdwenen. Ik kan hem iig niet vinden en vind dit erg jammer, zou het namelijk graag willen instellen als ik op de sleep knop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:45

MyS

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:49:
PWM in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."

[...]

[...]

Moet je duidelijker formuleren en als jij goed had gelezen had je gemerkt dat DyStiC op mijn vraag in gaat. Maar helaas roep je al voordat je naar je eigen kijkt :'(

• Muta
  • Niet online
ja sorry =) niet aan gedacht. Maar het werkt nu wel volgens mij, iig heb iets kunnen sturen van laptop naar phone. Na 3x de setup gedraaid te hebben en niet meer weten wat ik gedaan heb. Maar uiteindelijk zag ik een bluetooth icoontje in mijn startbalk. Ook kan ik op een file-->rechterklik-->kopieren naar bluetooth device
dus het werkt wel (XP drivers ofc)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ATI heeft vandaag een nieuwe versie van de videodriver uitgebracht voor Vista :

Catalyst Beta Software Suite (32 bit and 64bit) v8.31.100.3.2.1
releasedate : Dec. 13, 2006

Verwijderd

Behalve lezen kun je ook geen Nederlands :+

Verwijderd

Met welk merk Bluetooth USB-stick heb jij dus de goede ervaring dat ie out-of-the-box werkt op Vista (RTM)?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:04:
[...]
Met welk merk Bluetooth USB-stick heb jij dus de goede ervaring dat ie out-of-the-box werkt op Vista (RTM)?
Ik heb een MSI BToes stickje en die werkte meteen.

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:01:
ATI heeft vandaag een nieuwe versie van de videodriver uitgebracht voor Vista :

Catalyst Beta Software Suite (32 bit and 64bit) v8.31.100.3.2.1
releasedate : Dec. 13, 2006
Hopen dat die drivers beter zijn, bij de vorige drivers ging mijn score van 2,5 naar 2,2. Dus maar weer terug gegaan naar de originele Windows drivers.

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:04:
[...]
Kheb hier een 13-in-een-dozijn BT-stick met CSR-chip, die direct zijn werk deed. In XP betekende die stick een nachtje klooien met Widcomm drivers.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

-Klimaks- schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:49:
[...]

Kheb hier een 13-in-een-dozijn BT-stick met CSR-chip, die direct zijn werk deed. In XP betekende die stick een nachtje klooien met Widcomm drivers.
Blijkbaar zit er op dit moment in Vista out-of-the-box ondersteuning voor de Widcomm-bluetooth-stack. Voor BT-sticks met de Toshiba-bluetooth-stack zijn nog geen drivers beschikbaar.

Verwijderd

Hier een HP nc4200, werkte direct en vlekkeloos na Vista installatie :)

Iemand al Remote Desktop gebruikt connecten naar een Windows XP machine?
Hier krijg ik een protocolfout zodra ik op het Startmenu van de XP desktop klik.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:29:
Hier een HP nc4200, werkte direct en vlekkeloos na Vista installatie :)

Iemand al Remote Desktop gebruikt connecten naar een Windows XP machine?
Hier krijg ik een protocolfout zodra ik op het Startmenu van de XP desktop klik.
Eh..heb er al wel Win2k3 systemen mee overgenomen. k heb eigenlijk geen XP meer draaien O-)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Hebben jullie er ook last van dat de verschillende programma's van hetzelfde soort op de taakbalk niet tot 1 groep worden gemaakt (net zoals in XP, alle explorers onder 1 programma op de taakbalk?

Ik heb bij eigenschappen een vinkje staan bij "Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven", maar dat helpt niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.