[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.982 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:02:
[...]

Waarom wil je zo graag retail? Komt niet echt logisch op mij over. Ik bedoelde te zeggen dat deze bug altijd later door microsoft verholpen kan worden met een update. Dan zit je pas echt met de rotzooi.
Dan kan je altijd nog een quick upgrade Basic->Premium doen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of de gemiddelde tweaker voor de performance Aero Glass niet gewoon uitzet, het ziet er natuurlijk leuk uit maar het voegt ook weinig toe, al moet ik zeggen dat ik de screenpreview in de startbalk wel erg handig vindt. Ik heb Luna in XP ook nooit langer dan 5 minuten laten staan om hem vervolgens naar classic te zetten, als je dat doet in Vista dan houd je alleen een robuuster OS over......

p.s. Als je een applicatie installeert die iets doet met een netwerkverbinding waarin spyware is gestopt dan kan ook Vista daar maar weinig tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:30:
Ik vraag mij af of de gemiddelde tweaker voor de performance Aero Glass niet gewoon uitzet, het ziet er natuurlijk leuk uit maar het voegt ook weinig toe, al moet ik zeggen dat ik de screenpreview in de startbalk wel erg handig vindt. Ik heb Luna in XP ook nooit langer dan 5 minuten laten staan om hem vervolgens naar classic te zetten, als je dat doet in Vista dan houd je alleen een robuuster OS over......
8)7

Je weet dat Vista langzamer is in classic dan in Aero, hè? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows vista 64-bit Ultimate edition en Aero staat aan maar geen 3D-Flip bij alt-tab.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Aero en Aero-glass? hoe kan je zien welke aanstaat?

Mijn Laptop:

T7200 Core 2 Duo
2 gig geheugen
Ati X1400 256 MB

Mvg,

Forcedeagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:31:
Ik heb windows vista 64-bit Ultimate edition en Aero staat aan maar geen 3D-Flip bij alt-tab.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Aero en Aero-glass? hoe kan je zien welke aanstaat?

Mijn Laptop:

T7200 Core 2 Duo
2 gig geheugen
Ati X1400 256 MB

Mvg,

Forcedeagle
3d flip is alleen bij Windows toets - tab niet bij Alt - tab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:31:

Mijn Laptop:

T7200 Core 2 Duo
2 gig geheugen
Ati X1400 256 MB
Aero glass is een beetje transparant (en je hebt dan Flip3D enzo :P )

volgens mij moet die X1400 Aero Glass aankunnen (toch?). Probeer anders de Performance index opnieuw in te stellen (dat 'rapportcijfertje')

edit:
Oh, en het is idd, Win-tab (of knopje in je quick launch)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:16
Het Aero effect moet ook met de Windows + Tab toets.

Maar even iets anders, heeft iemand al drivers voor de Sony Ericsson W810i ? Ik krijg een Bluetooth Pertheral Device en die krijg ik niet geinstalleerd. Kan iemand mij uit de brand helpen, wil toch nu wel graag my Phone Explorer gaan gebruiken om m'n smsjes te back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:32:
[...]

3d flip is alleen bij Windows toets - tab niet bij Alt - tab ;)
Dankje voor de snelle reactie ik zal het thuis uitproberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:31:
[...]
8)7

Is dit 100% zeker? Dan moet ik maar weer over op Aero :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ranja_Ranja schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:43:
[...]

Is dit 100% zeker? Dan moet ik maar weer over op Aero :P
Ja, classic draait 100% op de cpu, maar Aero draait voor een groot deel op de gpu, zodat de cpu meer cycles overheeft voor andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:31:
[...]
8)7

ik weet het niet, zou op zich niet eens onlogisch zijn nu de video ook meehelpt. Heb je dat gelezen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:44:
[...]

ik weet het niet, zou op zich niet eens onlogisch zijn nu de video ook meehelpt. Heb je dat gelezen ergens?
Second, you're going to get the best performance, believe it or not, with Windows Aero, and not with the lower-end Windows Vista Standard and Windows Vista Basic user interfaces, assuming you've got a compatible graphics processor (and again, you almost certainly do). That's because Windows Aero offloads a lot of the onscreen rendering and processing requirements from the CPU to the GPU, freeing your system's microprocessor for other tasks. Aero is also inherently more reliable than the software renderers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, Aero FTW , en ook een classic look ervoor SVP! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

weststar schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:42:
[...]

Vanochtend met APS It-diensten gebeld.

Vista UK VLK en thuisgebruikversie is in december al via APS verkrijgbaar. (goh, en laat het morgen nou december zijn! :P)
Office 2007 is dat nu al.... (direct maar cdtje besteld)
APS IT-diensten gister hier ook nog over gesproken. Volgens de medewerker die ik sprak hadden ze Vista al moeten hebben en vragen zij zich ook af waar het blijft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:47:
Ok, Aero FTW , en ook een classic look ervoor SVP! ;)
Sja, in principe zou je classic toch ook op een hardware-matige manier moeten kunnen renderen?
Een soort classic-skin voor Aero, dus :P

Maar misschien komt dat nog wel, ik verwacht nog vanalles aan skins voor Vista.

In plaats van de transparante blur die er nu is andere transparante 'filters', bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
oja, mmm mij is het nog niet eens gelukt om andere themes te installen ivm met nog niet gepatchde UxTheme, had wel wat gevonden , maar werkte mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:54:
oja, mmm mij is het nog niet eens gelukt om andere themes te installen ivm met nog niet gepatchde UxTheme, had wel wat gevonden , maar werkte mooi niet.
Er is wel een werkende versie voor uxtheme.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand heeft een soort alternatieve Flip3D gemaakt.
Het werkt nog niet zo goed, is nog een beta, maar het laat wel zien dat we in de toekomst nog veel leuke nieuwe dingetjes kunnen verwachten voor Vista.

Deze Flip3D draait de dingen in een Ellips:
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/1161/flipvj6.jpg
topic
progje
Here is a newer version. It's still "beta", i didn't had enough time to work on it, but you can actually use it ! biggrin.gif. You can now switch between the windows. After the application starts, you can press F9 to show the thumbnails. TAB to move forwards, Shift-TAB to move backwards, A to move left, D to move right, and ENTER select window. You can use the mouse to select a window, too.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik had ook al ergens een Exposé-kloon gezien, hij liep alleen iets minder snel dan Exposé op de Mac. Was wel leuk gedaan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@FnF

als jij die uxtheme patch bedoelt van http://www.anti-tgtsoft.com die werkt bij mij niet, of bedoel jij een andere? Of ik doe iets fout. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 12-08 13:37
Er zijn mensen die Azureus aan de praat hebben weten te krijgen onder Vista. Je moet hiervoor wel een beta JRE installeren.

http://www.azureuswiki.com/index.php/Windows_Vista

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48

Vincenz0

Coder

java downloaden en installeren. hierna Azureus downloaden, installeren en gebruiken.
werkt perfect hier.

ik ben aardig tevreden over vista.

wat wel vervelend was dat mijn 9800pro nu net eergister sneuvelde. heb een 6600GT gehaalt voor weinig.
voordelen: in Enemy Territory ipv 30 FPS ==> 90 FPS
nadelen: in Counter Strike Source ipv 60 FPS ==> 30 FPS
(9800 pro naar 6600GT vergelijking both nieuwste vista drivers)

drivers zijn verre van af/geoptimaliseerd maar dat is logisch, ik kan opzich niet klagen.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
utorrent (hoef je ook geen java voor te installeren :P )
Werkt helemaal prima 8)

En utorrent heeft het bijna goed:
Hij download standaard naar user/documents/downloads, ipv user/downloads :P
Maar close enough :P

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Jassy schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:05:
[...]

Voor de Live! in ieder geval nooit, want die wordt niet meer ondersteunt in Vista. Alleen de Audigy reeks zal een vista driver krijgen
Serieus? Mooie boel; ken ik dalijk als Crysis uit komt én mn X1900XTX inruilen, én mn Soundblaster Live! :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Bor de Wollef schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:48:
[...]

APS IT-diensten gister hier ook nog over gesproken. Volgens de medewerker die ik sprak hadden ze Vista al moeten hebben en vragen zij zich ook af waar het blijft.
dan wachten we nog heel ff af ;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
check this: http://www.firingsquad.com/hardware/windows_vista_preview/

een overzicht van alle versie vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:49:
utorrent (hoef je ook geen java voor te installeren :P )
Werkt helemaal prima 8)

En utorrent heeft het bijna goed:
Hij download standaard naar user/documents/downloads, ipv user/downloads :P
Maar close enough :P
Ik gebruik ook deze client ook (1.6 & 1.6.1 beta), maar bij mij werkt het niet helemaal naar behoren. Om een of andere reden kan hij niet middels UPNP een poort op mijn router openen (Asus WLG-500). Dit zorgt ervoor dat ik op bepaalde trackers niet connectable ben en niet aan mijn ratio kan werken.
Ik las dat het iets met de client versie te maken kan hebben, maar ook 1.5 doet het niet.

Heb het ook nog op een Windows XP systeem geprobeerd (met dezelfde executables) en daar werkt het perfect!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

vosss schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:11:
[...]

Serieus? Mooie boel; ken ik dalijk als Crysis uit komt én mn X1900XTX inruilen, én mn Soundblaster Live! :( ;(
Welke Live! heb je? Als je de 24 bit hebt, is er geen probleem, die heb ik ook en zijn deze beta drivers voor. Ik heb ze nog niet getest want hij wilde vista niet installeren gisteren na een vLite op een 10 GB partitie. Vreemd trouwens dat bij een grotere schijf/partitie hij minder ruimte nodig heeft (6 GB) dan bij een kleinere (14 GB).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Halfkakkende schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:19:
[...]

Ik gebruik ook deze client ook (1.6 & 1.6.1 beta), maar bij mij werkt het niet helemaal naar behoren. Om een of andere reden kan hij niet middels UPNP een poort op mijn router openen (Asus WLG-500). Dit zorgt ervoor dat ik op bepaalde trackers niet connectable ben en niet aan mijn ratio kan werken.
Ik las dat het iets met de client versie te maken kan hebben, maar ook 1.5 doet het niet.

Heb het ook nog op een Windows XP systeem geprobeerd (met dezelfde executables) en daar werkt het perfect!
Ow, dat weet ik niet, ik gebruik een vaste poort (62duizendnogwat :P ) en die heb ik in mijn router geportforward :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:32:
[...]
Ow, dat weet ik niet, ik gebruik een vaste poort (62duizendnogwat :P ) en die heb ik in mijn router geportforward :)
Hoe achterlijk dat ik daar niet aan gedacht heb! 8)7 . Bedankt voor de tip! Nu ben ik in elk geval wel weer connectable.

Overigens werkt UPNP wel in, bijv., Direct Connect. Dus het lijkt echt een foutje in uTorrent te zijn.

Om even on topic te blijven:
Ben zeer te spreken over Vista. Het draait lekker op mijn toch wel aardig verouderde systeem (Asus M6800Ne met maar 512 MB geheugen) en ook Aero vind ik prachtig (en ik was een die hard Classic gebruiker in XP). Ook de geluiden vind ik een stuk rustiger en prettiger om te horen.

Enige problemen die ik nu ben tegengekomen:
- Volume (fn+f11 en f12) knoppen werkt niet. Hij ziet Hcontrol als aparte applicatie.
- Power4Gear software werkt niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Halfkakkende op 06-12-2006 14:01 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Over of zowel de x32 als de x64 versie in de retail DVD-box zitten: recente indicaties geven aan dat er 2 dvds zijn, en dat alleen de x32 in de box zit. Je hebt echter recht ook op de x64, en die kan je via de mail toegestuurd krijgen op aanvraag. Omslachtig,maarja beter dan dat je er geen recht op hebt, zoals bij de OEM het geval lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net vista business geinstalleerd (microsoft partner, heb al n licentie :D). Bevalt goed tot nu toe. Alleen drivers zijn nog wat schaars.... en teveel opties zijn verplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb net Vista op mijn computer geïnstalleerd. In het begin was het nogal klote, ik heb een SATA schijf waar ik vista op wil en waar XP ook al op staat. Bij de setup ging alles nog goed, totdat hij ging herstarten, kwam ik weer direct in xp, geen bootmenu, helemaal niets. Wat bleek nou, hij had zijn bootmanager op een IDE schijf gezet en in mijn BIOS heb ik staan dat mijn SATA de eerste boot schijf is, dus kreeg ik geen bootmenu. Dus heb ik via XP een clean install gedaan op een aparte partitie (hij zij dat hij meer nodig had dan er ruimte was, maar het is toch goed gegaan). Nu heeft hij al mijn schijfletters overgenomen zoals ze in XP zijn. Dus mijn XP is C: en Vista D:. Ik mis helaas wel mijn cardreader en ik had verwacht dat mijn wireless kaart erin zou zitten, niet dus. Wel alle onboard spullen, maar geen wifi. Beetje balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.frameworkx.com...etail.aspx?blog=57&id=512 << handige shortcut arrows remover.

Wat mij beetje irriteert aan navigeren door Verkenner: als je op en map klikt wordt die niet uitgeklapt in je linkerpanel, zoals Xp dat wel doet. Je moet dubbelklikken op de map zodat die uitklapt. Is dit irritante default gedrag niet te veranderen ala in Xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik lees hier allerlei verhalen, maar wat is nou ECHT de goedkoopste manier om in januari Vista Ultimate te krijgen? Let wel, ik heb het hier over een LEGALE manier!

[ Voor 22% gewijzigd door Janssen op 07-12-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloaden of nu MCE kopen met een vista coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Geen warez gedoe hier.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Grr...

Net weer ff met APS-ITdiensten gebeld, Vista UK versie pas in januari beschikbaar :(

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:38:
downloaden of nu MCE kopen met een vista coupon.
Enig idee waar dat kan? In de pricewatch zie ik MCE staan voor < €100, maar krijg je daar dan zo'n coupon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:20:
Iemand heeft een soort alternatieve Flip3D gemaakt.
Het werkt nog niet zo goed, is nog een beta, maar het laat wel zien dat we in de toekomst nog veel leuke nieuwe dingetjes kunnen verwachten voor Vista.

Deze Flip3D draait de dingen in een Ellips:
[afbeelding]
topic
progje

[...]
Leuk :)

Staat geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WoutF schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:23:
[...]

Enig idee waar dat kan? In de pricewatch zie ik MCE staan voor < €100, maar krijg je daar dan zo'n coupon bij?
Waarschijnlijk wel, maar let wel op, deze coupon is alleen voor Vista Home Premium, niet Ultimate. Home Premium heeft namelijk ook Media Center. Voor verschillen verwijs ik je naar vorige pagina's en delen van dit topic.

Bij mijn computer ging het geluid installeren geweldig |:(. De Beta driver van Creative installeerd prima, maar ik heb dan nog steeds geen geluid. Zelfs het audio icoontje in de systray zegt "no audio device installed". Nadat ik voor betere drivers ben gaan zoeken en naar mijn XP drivers verwees installeerde hij die en heb wel geluid. En uiteraard, alleen 2.1. Moet nog wel checken of het ook met een 5.1 audio file zo is. In ieder geval gaat Vista er bij mijn computer weer af totdat alles normaal kan werken zoals het in XP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, de verschillen tussen Premium en Ultimate zijn voor zover ik kan zien

16gb vs 128gb
Geen Windows ShadowCopy
Geen System image backup and recovery
Geen Encrypting File System (EFS)
Geen Windows BitLocker Full Drive Encryption
Geen Join domain (Windows Server/SBS)
Geen Offline files and folder support
Geen IIS Web Server
Geen Windows Fax and Scan

Remote Desktop (Client only) <----wat betekent dit?

Moet zeggen dat ik veel van die dingen echt nooit zal gebruiken, behalve RD. Vraag me af wat die beperking inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

WoutF schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:39:Remote Desktop (Client only) <----wat betekent dit?

Moet zeggen dat ik veel van die dingen echt nooit zal gebruiken, behalve RD. Vraag me af wat die beperking inhoudt.
Die beperking houd dus in dat jouw PC wel andere remote desktops kan benaderen, maar zelf niet als server kan fungeren. Dus van een andere PC af de desktop van jouw eigen PC overnemen zal je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
obsidian schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:43:
[...]

Die beperking houd dus in dat jouw PC wel andere remote desktops kan benaderen, maar zelf niet als server kan fungeren. Dus van een andere PC af de desktop van jouw eigen PC overnemen zal je niet lukken.
:{ dat is juist een feature die ik heel veel gebruik
Lekker dan, mag ik dus alleen daar voor extra geld voor de Ultimate uitgeven :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Alex) schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:32:
Ik had ook al ergens een Exposé-kloon gezien, hij liep alleen iets minder snel dan Exposé op de Mac. Was wel leuk gedaan.
Deze Expose kloon is in mijn mening de beste kloon:
http://www.softpedia.com/...nhancements/TopDesk.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Wij hebben laasts een Media Center gekocht van HP( kleine 2 weken geleden )

Maar hier zat geen vista coupon bij, ik neem aan dat er wel een andere manier is om deze te bemachtigen?

(http://h10010.www1.hp.com...25-12726868-77964907.html)
Upgrademogelijkheden
Windows Vista-compatibele pc*Klaar voor Windows Vista Premium

[ Voor 34% gewijzigd door The Otherside op 07-12-2006 13:50 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

WoutF schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:45:
[...]

Waarom gebruik jij die dan zo vaak? Als jij vaak je desktop over moet nemen, dan lijkt het mij dat je de verkeerde PC als hoofd-PC hebt. Ik hoef alleen de desktop van mijn (file/download)server soms over te nemen, en die draait niet op Vista.

Is het een kwestie van graag willen, of echt nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

The Otherside schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:47:
Wij hebben laasts een Media Center gekocht van HP( kleine 2 weken geleden )

Maar hier zat geen vista coupon bij, ik neem aan dat er wel een andere manier is om deze te bemachtigen?
Via de klantenservice van HP misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
[...]

Gebruik je toch lekker een 3rd party progje voor remote desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
obsidian schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:48:
[...]

Waarom gebruik jij die dan zo vaak? Als jij vaak je desktop over moet nemen, dan lijkt het mij dat je de verkeerde PC als hoofd-PC hebt. Ik hoef alleen de desktop van mijn (file/download)server soms over te nemen, en die draait niet op Vista.

Is het een kwestie van graag willen, of echt nodig hebben?
Graag willen natuurlijk, voor het gemak. Check vaak vanaf mijn werk thuis even mijn email en beheer al mijn downloads. Zit ook vaak op school terwijl ik een bepaalde file niet bij me heb, en die pluk ik dan zo even van mijn PC af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

WoutF schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:54:
[...]

Graag willen natuurlijk, voor het gemak. Check vaak vanaf mijn werk thuis even mijn email en beheer al mijn downloads. Zit ook vaak op school terwijl ik een bepaalde file niet bij me heb, en die pluk ik dan zo even van mijn PC af.
Daar zijn makkelijk andere oplossingen voor :)

En tja, als je perse (voor het gemak) die feature wilt hebben, dan moet je er inderdaad voor betalen :) Lijkt me eigenlijk heel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
[...]

Of je neemt business maar dan heb je weer geen MCE. Voor de rest is Business superieur t.o.v Home Premium.

Zelf ga ik voor Business, zit te veel poes pas in bij ultimate die ik toch niet gebruik. Business liep wat lekker op mijn systeem en vind ik prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Heb zojuist MCE 2005 besteld voor € 90,- met Vista coupon. Weet iemand hoeveel je dan in januari moet betalen als je Vista Home Premium wilt?

[ Voor 6% gewijzigd door Janssen op 07-12-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
was geloof ik een gratis upgrade (Windows XP MCE - > Home Premium ) alleen moet je de verzendkosten van de CD betalen a 9,95 geloof ik.

Maar houd er wel rekening mee dat de vista licenties via het upgrade programma wel eens tot maart april op zich kunnen laten wachten. Lees de website van MS maar hier over.

[ Voor 5% gewijzigd door The Otherside op 07-12-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

timow schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:29:
Terecht! Wie draait er nou een Nederlands OS?
Er zijn er genoeg :) Wat denk je van de wat oudere generatie die geen engels spreekt? Of kinderen die er te jong voor zijn? Beetje vreemde uitspraak van je... Ik ben nederlands, dus ik heb ook liever een nederlands OS op mijn PC hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Master
Ja, maar dan moet je ook maar net een Ultimate hebben als ik het goed heb.... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 07-12-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
The Otherside schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:21:
[...]

Kan je ook nog steeds maar geen NEDERLANDSE vista, dit word dus gewoon een engelse versie.
Laat dat nou net de versie zijn die ik wil hebben. :)
timow schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:29:
Terecht! Wie draait er nou een Nederlands OS?
:w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:50:
@Master
Ja, maar dan moet je ook maar net een Ultimate hebben als ik het goed heb.... :z
Ja, da's waar ook :)

[ Voor 110% gewijzigd door elevator op 08-12-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
BreadFan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:55:
[...]

Laat dat nou net de versie zijn die ik wil hebben. :)

[...]

:w :)
Voor zover ik weet werkt een engelse licentie ook prima op een NL versie van windows. Dus als jij een dvd heb van vista van een NL installatie kan je gewoon je Engelse key gebruiken.

(ik refereer naar mijn Engelse XP activatie met een duitse serial :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toegang tot de volume licensing site maar geen dutch Vista hier, dus vraag me echt af waar jullie die image kunnen vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Wie heeft de nederlandse voice regonitizion software al uitgeprobeerd? Was wel benieuwd naar de resultaten..

Edit:

@Gschoots: Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/2350/1ls7.jpg Hij is er toch echt hoor.. Ik steel mijn software all the way :)

[ Voor 47% gewijzigd door elevator op 08-12-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
thecompany schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:22:
Wie heeft de nederlandse voice regonitizion software al uitgeprobeerd? Was wel benieuwd naar de resultaten..
Same here, eigenlijk. Zéér benieuwd, zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, nou ik ben vooral benieuwd of ik van die DVD het taalpakket kan installeren (enterprise only feature) en anders wordt het mijn derde verse installatie.....

@thecompany; is die screenshot van de enterprise versie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:26:
Ah ok, nou ik ben vooral benieuwd of ik van die DVD het taalpakket kan installeren (enterprise only feature) en anders wordt het mijn derde verse installatie.....

@thecompany; is die screenshot van de enterprise versie?
Nee, home premium.. Nog anderhalf uurtje tegaan en dan direct even een microfoon kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
anandus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:24:
[...]
Same here, eigenlijk. Zéér benieuwd, zelfs.
Zit ook te wachten tot daar iemand verslag van brengt. Heb de engelstalige RC2 aan het leren gezet om Nederlands te verstaan maar dat lukt niet al te best :).

Wat ik persoonlijk zeer relaxed vind is het browsen en bladeren met voice recognation. Even rustig achteruit leunen en rustig tegen je pc babbelen :) Wat mij daarmee wel niet goed lukt is urls inputten in de adresbar van IE. Heb daar al hele veldslagen voor geleverd vooraleer ik op de gewenste pagina was. Mocht daar iemand truuks voor ontdekt hebben zijn die altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Nu eindelijk ook Vista draaien :) Vind de Aero Glass nice, alleen jammer als je 1 scherm full-screen hebt, dat hierdoor dan de aero verdwijnt en de taskbar en titlebar zwart worden. Is hier iets tegen te doen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Nederlandstalige spraakherkenning zit niet in m'n Vista NL :(
Alleen nog maar Engels........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Heb een vaag probleem. Autocad 2006 werkt niet onder Vista build 6000 maar wel op Vista build 5840 ...
Jammer ... Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Nou ik ga me dan ook maar eens storten op het Vista avontuur.
Ik heb er veel over gelezen en opgezocht maar ik zit nog steeds met 2 kleine vraagjes, hoop dat jullie er antwoord op hebben. :)

• Ik zelf heb een dualcore 64bit CPU en natuurlijk wil ik daar het optimale uit halen.
Alleen ben ik bang dat we hetzelfde gezeik krijgen met Vista als dat er met XP was, dat drivers en programma's gewoon er niet zijn of niet compatible zijn voor de 64bit versie.
Is het wel verstandig om voor de 64bit versie te gaan of is het nu beter geregelt?

• De versies die momenteel verkrijgbaar zijn, kan ik daar (met eventueel wat trukjes) nog even mee vooruit? Of zal er (wanneer hij echt in de winkel ligt) er een beter versie uit komen?
De Nederlandse final is uit en verkrijgbaar maar is het al verstandig om daar nu al aan de beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
weststar schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:32:
Da's jammer. Was wel te verwachten, maar jammer...
GandalfTheGrey schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:10:
Nu eindelijk ook Vista draaien :) Vind de Aero Glass nice, alleen jammer als je 1 scherm full-screen hebt, dat hierdoor dan de aero verdwijnt en de taskbar en titlebar zwart worden. Is hier iets tegen te doen?
Je kan de kleur nog kiezen, in ieder geval (dus iets anders dan zwart).
[quote]M@NIC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:29:
Nou ik ga me dan ook maar eens storten op het Vista avontuur.
Ik heb er veel over gelezen en opgezocht maar ik zit nog steeds met 2 kleine vraagjes, hoop dat jullie er antwoord op hebben. :)

• Ik zelf heb een dualcore 64bit CPU en natuurlijk wil ik daar het optimale uit halen.
Alleen ben ik bang dat we hetzelfde gezeik krijgen met Vista als dat er met XP was, dat drivers en programma's gewoon er niet zijn of niet compatible zijn voor de 64bit versie.
Is het wel verstandig om voor de 64bit versie te gaan of is het nu beter geregelt?Sowieso zijn een hoop drivers nog een probleem voor Vista, zeker met 64bit, dus het is nog moeizaam, maar ik denk dat het uiteindelijk beter gesupport gaat worden dan XP64
• De versies die momenteel verkrijgbaar zijn, kan ik daar (met eventueel wat trukjes) nog even mee vooruit? Of zal er (wanneer hij echt in de winkel ligt) er een beter versie uit komen?
De Nederlandse final is uit en verkrijgbaar maar is het al verstandig om daar nu al aan de beginnen?
Errrr? Legaal, bedoel je?
De RTM is nu uit, dus die versie is helemaal okee, het is de final.

En als je dat niet bedoelt, dan hoef je het hier ook niet te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb net de Audigy SE gehaald, kost niet veel en Vista drivers (had de Live niet, stelletje strontzakken). Nou bevalt die wel, maar ik zie nu pas dat er geen X64 drivers voor zijn, lekker dan. Zo wordt x64 nooit wat, ik ben niet van plan het te gaan gebruiken, maar koop je wat nieuws zou je toch hopen dat ook x64 ondersteund wordt. maar nee, alleen de dure hardware heeft dat lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
M@NIC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:29:
Is het wel verstandig om voor de 64bit versie te gaan of is het nu beter geregelt?
Dat hangt volledig van je hardware af. Ikzelf heb weinig insteekkaarten en randapparatuur (beide bovendien niet al te oud) en daarom nauwelijks problemen met het vinden van drivers. Als je van plan bent om oude en/of slecht ondersteunde hardware te gebruiken, dan kun je beter de 32-bit versie gaan gebruiken.
M@NIC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:29:
De versie die nu uit is, is de final. Identiek aan wat er eind januari in de winkel zal liggen, afgezien van dat bij de winkel-Vista de meegeleverde stuurprogramma's (en waarschijnlijk ook de gebundelde software) iets recenter zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik ga Vista zeker kopen, maar kon me vandaag toch niet beheersen toen ik hem zag staan. Inmiddels geinstalleerd en ik heb 30 dagen tot ik kan activeren.

Het ziet er in ieder geval heel mooi uit, het loopt lekker snel (ivm XP die er al een jaar op staat). Alleen de verkenner is nog wennen, beetje onoverzichtelijk.

De nieuwe MCE ziet er ook beter uit en werkt perfect met mijn Xbox 360, allemaal voordelen.

Weet iemand hoe ik de pictogrammen op mijn bureaublad kleiner maak, want die zijn echt huge...

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 07-12-2006 22:24 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Laatst online: 21:09
CTRL scrollen met je muis moet dat verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

weststar schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:32:
De Nederlandse versie heeft geen (NL) spraakherkenning. Dat was al tijden bekend overigens. Heeft zelfs op de frontpage gestaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:43:
[...]

Bedoel je het niet andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nee, client is heel wat anders als de server :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

M@NIC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:29:• Ik zelf heb een dualcore 64bit CPU en natuurlijk wil ik daar het optimale uit halen.
Juist om die reden heb ik gisteravond besloten om Vista weer te verwijderen van mijn PC en XP terug te zetten. Er zijn alzo erg weinig fabrikanten die al goede Vista drivers hebben, en voor de 64 bit versie is het helemaal om te huilen. Dat houd in dat je wel je hardware kan gebruiken in de meeste gevallen, maar vaak maar met een gedeelte van de functionaliteit. Ook vinden spellen (Zoals Call of Duty 1 en 2) Vista niet altijd even leuk. Het draait vaak wel, maar soms moet je wat moeite doen om het werkend te krijgen. En ik heb 2GB RAM en sommige spellen (Lees; de Battlefield reeks) vinden het erg fijn om veel RAM te hebben, maar Vista alleen pakt bij mij al zo'n 700-800MB.

Plus, een 64 bit OS is lekker, maar er is gewoon amper 64 bit software te vinden. Zelfs Office van MS zelf is nog geeneens 64 bit. Het heeft nu gewoon nog geen voordeel om 64 bits Windows te gaan draaien.

Ik zeg niet dat ik Vista slecht vind, maar tot er wat goede drivers komen en de ondersteuning voor spellen wat beter is, ga ik weer XP draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TommyCP schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:02:Dat hangt volledig van je hardware af. Ikzelf heb weinig insteekkaarten en randapparatuur (beide bovendien niet al te oud) en daarom nauwelijks problemen met het vinden van drivers. Als je van plan bent om oude en/of slecht ondersteunde hardware te gebruiken, dan kun je beter de 32-bit versie gaan gebruiken.
Dat gaat ook op voor splinternieuwe hardware hoor. Mijn nieuwe Habu laser game-muis (notabene van MS zelf) word niet herkend onder Vista x64. Ja als HID compatible device, maar met geen mogelijkheid krijg ik de drivers aan de praat. Hetzelfde met bijvoorbeeld de G11 en G15 van Logitech, die kan je niet volledig aan de praat krijgen onder Vista x64. Erg jammer, zeker omdat de 64 bitters onder gamers erg popie zijn. Je blijft (misschien alleen voor het gevoel) maar voor 50% gebruik maken van je CPU zo.

Eigenlijk kan je zeggen dat er uberhaupt maar weinig x64 drivers zijn. Alleen AMD/ATI en nVidia hebben ze, en dan houd het volgens mij al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik geluk heb de vista x64 NL geinstalleerd en alles werkt..
Gebruik het nu al een week..

p.s weet iemand waar ik de remote desktop kan vinden in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
obsidian schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:54:
[...]

Dat gaat ook op voor splinternieuwe hardware hoor. Mijn nieuwe Habu laser game-muis (notabene van MS zelf) word niet herkend onder Vista x64. Ja als HID compatible device, maar met geen mogelijkheid krijg ik de drivers aan de praat. Hetzelfde met bijvoorbeeld de G11 en G15 van Logitech, die kan je niet volledig aan de praat krijgen onder Vista x64. Erg jammer, zeker omdat de 64 bitters onder gamers erg popie zijn. Je blijft (misschien alleen voor het gevoel) maar voor 50% gebruik maken van je CPU zo.

Eigenlijk kan je zeggen dat er uberhaupt maar weinig x64 drivers zijn. Alleen AMD/ATI en nVidia hebben ze, en dan houd het volgens mij al op.
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat Vista nog niet uit is. Een aantal fabrikanten lijkt nog te wachten met het uitbrengen van Vista-drivers tot Vista daadwerkelijk in de winkels ligt. Van de voorbeelden die je noemt (Habu muis, Logitech G-muizen) zijn de drivers voor XP x64 gewoon beschikbaar; voor Vista x64 zullen die dan ook wel komen. (Tip: veel XP x64-drivers doen het ook onder Vista x64.)

En er zijn toch echt wel heel wat meer fabrikanten dan alleen AMD/ATI en nVidia die 64-bit drivers hebben, hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Typisch voorbeeld van een Non-tweaker:
obsidian schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:48:
[...]
Juist om die reden heb ik gisteravond besloten om Vista weer te verwijderen van mijn PC en XP terug te zetten. Er zijn alzo erg weinig fabrikanten die al goede Vista drivers hebben, en voor de 64 bit versie is het helemaal om te huilen. Dat houd in dat je wel je hardware kan gebruiken in de meeste gevallen, maar vaak maar met een gedeelte van de functionaliteit.
Ra Ra hoe komt dat? Vista is nog niet eens officieel uit voor de consument... Bovendien is ie in nederland ook nog niet legaal te krijgen dus ja, dat duurt ff, bovendien wat maakt het uit als je er 32 bit op zet? Heb ik ook gedaan met mn laptop en ik merk geen snelheidsverschil ofzo.
Ook vinden spellen (Zoals Call of Duty 1 en 2) Vista niet altijd even leuk. Het draait vaak wel, maar soms moet je wat moeite doen om het werkend te krijgen. En ik heb 2GB RAM en sommige spellen (Lees; de Battlefield reeks) vinden het erg fijn om veel RAM te hebben, maar Vista alleen pakt bij mij al zo'n 700-800MB.
Dat komt alleen maar doordat ie zn ram beter gebruikt. En dan kun je er wel 2 GB in douwen voor BF, die gebruikt dat ook niet 100%. Bovendien is windows wel zo slim om er ruimte voor vrij te maken.
Maar waar games als Cod en BF last van hebben is slechte display drivers. Niet dat ze genoeg ram hebben, want aan 1 gb hebben ze vaak ook genoeg (oke, laad iets langzamer, maar hey het werkt!).
Plus, een 64 bit OS is lekker, maar er is gewoon amper 64 bit software te vinden. Zelfs Office van MS zelf is nog geeneens 64 bit. Het heeft nu gewoon nog geen voordeel om 64 bits Windows te gaan draaien.
Geen, maar totdat bedrijven geen officiele versie van windows vista (32 en/of 64 bit) kunnen krijgen zal dat inderdaad nog wel ff duren. Vergeet niet dat hij pas net uit is.
Ik zeg niet dat ik Vista slecht vind, maar tot er wat goede drivers komen en de ondersteuning voor spellen wat beter is, ga ik weer XP draaien.
Had je dit niet kunnen verwachten? Beetje stom om achteraf te zeggen dat je beter had kunnn wachten met een product wat nog niet eens officieel te verkrijgen is!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik begin me echt te irriteren aan het 'slome' van Vista op mijn PC. Haast 2 minuten opstarten, en dat is nog maar tot aan de logon prompt, tijdens gebruik ook sloom... Niet echt wat ik wil. Ik had gehoopt dat e.e.a. nog bij zou trekken door slim prefetchen ofzo, maar ik vrees dat dit het gewoon is. Sta dus voor de keuze om (voortijdig) te gaan upgraden of terug te gaan naar XP. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:43:
Ik begin me echt te irriteren aan het 'slome' van Vista op mijn PC. Haast 2 minuten opstarten, en dat is nog maar tot aan de logon prompt, tijdens gebruik ook sloom... Niet echt wat ik wil. Ik had gehoopt dat e.e.a. nog bij zou trekken door slim prefetchen ofzo, maar ik vrees dat dit het gewoon is. Sta dus voor de keuze om (voortijdig) te gaan upgraden of terug te gaan naar XP. Lastig.
Heb daar helemaal geen last van, Vista start bijna net zo snel als XP, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet gigantisch veel software heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lekker handig als je de specs er niet bij verteld :P
Gokje: 512Mb of 256Mb geheugen?
(Bij mij, 1Gb RAM, start windows, en programma's reuze snel op. Sneller dan XP, in ieder geval (dat geldt vooral voor de programma's en de explorer).

En @Obsidian:
Vista gebruikt z'n geheugen anders dan XP, dus het is niet dat Vista 700-800Mb gebruikt, maar een stuk minder (300 á 400), de rest vult-ie alvast aan met programma's die Vista verwacht dat je gaat draaien, zodat het sneller opstart. Vista maakt zelf ruimte vrij in z'n geheugen.

Het hele idee (wat al vanaf DOS bestaat) dat je moet kijken hoeveel geheugen je hebt, minus het geheugen dat in gebruik is equals het geheugen wat je over hebt voor andere applicaties gaat niet meer op :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-12-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Daar merk ik ook nog helemaal niks van. Nu moet ik wel zeggen dat ik op mijn laptop heel veel de Hibernate functie gebruik en als ik dan eens opnieuw moet opstarten er niet echt bij blijf of op let...
(nu het zinvolle van mijn reactie:) ;)
De hibernate functie werkt naar mijn idee sneller als in windows xp! Dit merk ik vooral op het moment dat ik veel applicaties nog open heb staan. Daar had XP nog wel eens moeite mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Rudy_V schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:10:
Mijn primaire partitie is maar 10 gigabyte.... gaat dat een probleem opleveren? (aangezien er minimaal 15 vereist is). Mijn programma's staan altijd op een andere partitie, dus alleen Windows zelf hoeft erop te passen....
Ja dat gaat zeker lukken. Ik heb hem op mijn laptop ook staan met een 9,7GB primaire partitie. Let wel op: Bij mij zit er 2GB geheugen in dus dat neemt ie standaard als pagefile op de C: schijf (even verplaatsen dus..). Maar incl. die pagefile had ik na installatie nog 650MB over. En als je Hibernate uitschakeld heb je nog meer ruimte over. Ik kon dus ook Office 2007 er nog op kwijt en heb nog ruim over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

djmantri schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:36:
Typisch voorbeeld van een Non-tweaker:

[...]

Ra Ra hoe komt dat? Vista is nog niet eens officieel uit voor de consument... Bovendien is ie in nederland ook nog niet legaal te krijgen dus ja, dat duurt ff, bovendien wat maakt het uit als je er 32 bit op zet? Heb ik ook gedaan met mn laptop en ik merk geen snelheidsverschil ofzo.

[...]

Dat komt alleen maar doordat ie zn ram beter gebruikt. En dan kun je er wel 2 GB in douwen voor BF, die gebruikt dat ook niet 100%. Bovendien is windows wel zo slim om er ruimte voor vrij te maken.
Maar waar games als Cod en BF last van hebben is slechte display drivers. Niet dat ze genoeg ram hebben, want aan 1 gb hebben ze vaak ook genoeg (oke, laad iets langzamer, maar hey het werkt!).

[...]

Geen, maar totdat bedrijven geen officiele versie van windows vista (32 en/of 64 bit) kunnen krijgen zal dat inderdaad nog wel ff duren. Vergeet niet dat hij pas net uit is.

[...]

Had je dit niet kunnen verwachten? Beetje stom om achteraf te zeggen dat je beter had kunnn wachten met een product wat nog niet eens officieel te verkrijgen is!
Ik heb idd geen zin om steeds bezig te zijn met het werkend te krijgen van alles ja, dus klopt. Ik ben redelijk non-tweaker :)

En hij is wel degelijk legaal te krijgen, ik heb hem ook 100% legaal hoor :) Ik heb een aardige werkgever die een MSDN account heeft waardoor wij gebruik kunnen maken van een volume-licentie :)

Het is dus ook niet STOM dat ik het erop gezet heb, ik heb het gewoon (gratis en toch legaal) kunnen proberen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het nog niks is voor mij. Ik zie de toegevoegde waarde niet tov XP :) En aangezien dit een topic is voor ervaringen met Vista, post ik dat hier :) Misschien dat het anderen kan helpen in hun keuze. Bijvoorbeeld mensen die niet zo'n mazzel hebben zoals ik dat ze het gratis kunnen uitproberen.

Over dat 32/64 bit verhaal. Het maakt ook niet echt iets uit. Maar je zou verwachten dat wanneer >75% van de CPU's 64-bit is, dat het wel wat meer ondersteund zou worden. Net zoals dat het zonde is om een 16-bit OS op een 32-bit CPU te draaien vind ik het zonde om een 32-bit OS op mijn 64-bit CPU te moeten draaien. Ze zijn zo bezig om de nieuwe generaties te promoten die allemaal 64-bit zijn, terwijl je er eigenlijk nog steeds (na hoeveel tijd?) er amper wat aan hebt.

Dus.... je hoeft me niet aan te vallen, ik zet alleen mijn mening en ervaringen neer :)

Vista (x64) is dan pas net uit (en wel degelijk officieel, want hoe wil je MSDN anders noemen?) XP x64 is al heel lang uit, en de ondersteuning daarvan vind ik ook nog steeds bar slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:20:
Dan heb ik geluk heb de vista x64 NL geinstalleerd en alles werkt..
Gebruik het nu al een week..

p.s weet iemand waar ik de remote desktop kan vinden in Vista?
Start, All programs, accesoires, Remote Desktop Connection ??

Of Start, Run, mstsc <ENTER>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
NightMare schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:17:
[...]

Nog makkelijker --> Start ---Search regel-->MSTSC--> ENTER :)

Run staat standaard niet in het startmenu he;)

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 08-12-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightMare schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:17:
[...]

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:25:
[...]
Lekker handig als je de specs er niet bij verteld :P
Gokje: 512Mb of 256Mb geheugen?
Neehoor, het is een P4 op 3 Ghz (Socket 478 nog, dat wel, maar toch) met 3GB geheugen en een Raptor 10k schijf als opstartschijf. Okay, een Core 2 Duo nowadays is sneller, maar dit is toch zeker geen bejaard beestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NightMare schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:15:
[...]

Ja dat gaat zeker lukken. Ik heb hem op mijn laptop ook staan met een 9,7GB primaire partitie. Let wel op: Bij mij zit er 2GB geheugen in dus dat neemt ie standaard als pagefile op de C: schijf (even verplaatsen dus..). Maar incl. die pagefile had ik na installatie nog 650MB over. En als je Hibernate uitschakeld heb je nog meer ruimte over. Ik kon dus ook Office 2007 er nog op kwijt en heb nog ruim over !
Ik heb met een 10 GB partitie en 3 GB ram ook prima op kunnen zetten. Nou heb ik er wel vLite overheen gegooid om tablet pc en media center eruit te rammen (en nog een paar dingen). Mijn Pagefile werd overigens op een andere partitie gezet, namelijk mijn E: welke meer ruimte overhad. Na de installatie van Vista had ik nog zo'n 3 á 4 GB over (als ik het me goed herinner, tis er al weer af, handmatig de boot bestanden verwijdert).

Om Vista dus handmatig te verwijderen vanuit XP kan je de verborgen map 'boot' verwijderen, samen met nog een paar bestanden: BOOTSECT.BAK en bootmgr (wel ownership van overnemen en modify rechten geven). Geen probleem ermee. Ik merkte overigens wel dat het pagefile bleef staan op mijn E: partitie nadat ik die had uitgeschakelt. Deze heb ik handmatig kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

In het forum van ComputerTotaal! word ik gequote. Ik heb ooit in een topic gemeld dat de RAID controller zelf herkend werd door Vista. Echter was dit nog met mijn oude moderbord(MSI). Inmiddels heb ik een Asus(staat op het moment van schrijven in mijn onderschrift), waarbij het niet werkt. Op dit mobo heb ik een RAID 5 op een Silicon 3114.
Het schijnt dat het wel werkt met de RTM. Dit heb ik nog niet getest. Zodra ik het weet, laat ik het weten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

timow schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:13:
In het forum van ComputerTotaal! wordt ik gequote. Ik heb ooit in een topic gemeld dat de RAID controller zelf herkend werd door Vista. Echter was dit nog met mijn oude moderbord(MSI). Inmiddels heb ik een Asus(staat op het moment van schrijven in mijn onderschrift), waarbij het niet werkt. Op dit mobo heb ik een RAID 5 op een Silicon 3114.
Het schijnt dat het wel werkt met de RTM. Dit heb ik nog niet getest. Zodra ik het weet, laat ik het weten.
Mijn 3114 werd standaard herkend (Van mijn Asus XPress 3200 bord) volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nu zag ik de opmerking dat de BF-reeks het niet lekker zou doen onder Vista, en dat dat warschijnlijk aan de grafische drivers zou liggen.

Ik heb Battlefield 2142 geinstalleerd op Vista RC-2 (build 5744) met Forceware 97.34 en draait op een P-640 met 1 GB en een GF-7600gt.

Het laden duurt inderdaad lang, maar eenmaal in het spel zelf draait het prima.

In Half Life 2 heb ik regelmatig dat ie even blijft hangen, maar BF 2142 heeft niet gehaperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ackermans1973 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:37:
Nu zag ik de opmerking dat de BF-reeks het niet lekker zou doen onder Vista, en dat dat warschijnlijk aan de grafische drivers zou liggen.

Ik heb Battlefield 2142 geinstalleerd op Vista RC-2 (build 5744) met Forceware 97.34 en draait op een P-640 met 1 GB en een GF-7600gt.

Het laden duurt inderdaad lang, maar eenmaal in het spel zelf draait het prima.

In Half Life 2 heb ik regelmatig dat ie even blijft hangen, maar BF 2142 heeft niet gehaperd.
Ik had met spellen uit de BF reeks wel wat haperingen, maar verder draaide het best goed.

Ik had meer problemen met spellen zoals CoD en CoD2. En met hardware wat wel werke, maar geen drivers voor waren waardoor ik niet alle functionaliteit kon gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 08-12-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik kwam er vandaag achter dat defragmentatie standaard gescheduled was. Ik wou namelijk even wat disken defraggen omdat ik een paar uurtjes weg ging, maar het bleek dus dat hij 4 dagen geleden al gedefragged had...

Alleen jammer dat je geen idle time kunt instellen, bijvoorbeeld dat wanneer je 15 minuten idle bent hij dan begint te defraggen, indien hij al meer dan een x aantal dagen niet gedefragged had. Toch jammer dat dat soort simpel te bedenken handige functies niet even worden ingebouwd.

Toch weer een reden om andere thrid party disk defrag pakketen te bekijken...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Sluuut schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:34:
Ik kwam er vandaag achter dat defragmentatie standaard gescheduled was. Ik wou namelijk even wat disken defraggen omdat ik een paar uurtjes weg ging, maar het bleek dus dat hij 4 dagen geleden al gedefragged had...

Alleen jammer dat je geen idle time kunt instellen, bijvoorbeeld dat wanneer je 15 minuten idle bent hij dan begint te defraggen, indien hij al meer dan een x aantal dagen niet gedefragged had. Toch jammer dat dat soort simpel te bedenken handige functies niet even worden ingebouwd.

Toch weer een reden om andere thrid party disk defrag pakketen te bekijken...
Volgens mij defragmenteert hij juist gedurende idle time. Als de HD gedurende de defragmentatie iets moet doen, wordt defragmeteren direct stopgezet totdat de HD geen taken meer heeft. Diskeeper werkte de afgelopen jaren ook al zo (iets wat ze 'transparent background defragmentation' noemen dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58
Ik heb even wat hulp nodig 8)7 :
Ik hevb vorige week Vista 6000 32-Bit Premium geinstalleert en Ner 7.5.9.0 Ultra
Nu kan ik gewoon CD en DVD's branden ,maa Duallayer DVD's ,no go
Hij probeert ze te branden ,maar naar 1 % gooit ie ze eruit op een fixatie fout :?
Ik gebruik dezelfde DL DVD's al normaal ,onder XP werkte ze dus wel

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen ??
Misschien een brand programma dat geen problemen heeft met Vista ??
Ik eb er al een paar andere programma's geprobeert (Burn4free ,CloneDVD2 etc ) ,maar geen verschil ,hij blijft ze eruit gooien

Deze grap heeft me nu al 6 DL DVD's gekost :X

2)
Ik ben ook aan het proberen om m'n printer (Lexmark X2250) en m'n webcam (Logitech Quickcam Messenger) aan de praat te krijgen ,maar gezien er geen drivers voor Vista zijn nog niet veel succes

Nu heb ik vorige week op een site gelezen dat je de XP drivers ook onder Vista goed kan laten werken
Ze hadden het hier over een compatibility mode ?? (onder Vista ?? ) die je op XPSP2 moet zetten en dan kon je dus de XP drivers gebruiken voor Vista

Okay ,wat bedoelen ze hier en waar kan ik het vinden :? 8)7

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.