[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een (gratis) vervanger is voor het IPX/SPX protocol (wat er dus niet meer in zit).
Aangezien ik nog regelmatig C&C over m'n netwerk heen speel tegen wat vrienden gaat dat vrij lastig worden zonder IPX/SPX. TCP/IP werkt niet met C&C network play. IPX/SPX only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:49:
Weet iemand of er een (gratis) vervanger is voor het IPX/SPX protocol (wat er dus niet meer in zit).
Aangezien ik nog regelmatig C&C over m'n netwerk heen speel tegen wat vrienden gaat dat vrij lastig worden zonder IPX/SPX. TCP/IP werkt niet met C&C network play. IPX/SPX only!
Kijk eens in dit topic:
IPX/SPX in Windows Vista

(Al klint het niet echt positief, misschien een IPX-emulator ofzo?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIe had ik al uiteraard gevonden en doorgelzen, helaas stond daar niet echt een handzame oplossing in. Dat programma Kali moet je voor gaan betalen (waar ik niet op zit te wachten).
VMware heb ik al eens geprobeerd, werkt wel, maar vind het niet echt lekker spelen.

Ik hoop dus dat je gewoon ergens een protocol driver voor het IPX/SPX protocol kunt downloaden voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
zoals ze al zeiden in da ipx topic, IPX via IP dmv novell client, is miss een optie (schijnt dat novell, wel pas in januari ofzo een client hiervoor uitgeeft)

als het al werkt dan zal het trouwens 32bits only worden..

heb nml op 1 pc 32bits XP, en op een andere 64bits XP, en ook bij x64 XP heb je ook de mogelijkheid om IPX te installeren, maar als je dan bijv RA2 probeerd te gaan spelen, dan gaat da niet lukken

*bij de x64 xp ziet ie dan ook niet dat je IPX installed hebt..*

[ Voor 51% gewijzigd door Dutch2007 op 02-12-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software kan je gebruiken dat compatible is met Windows Vista om tv te kijken? Ik heb een FlyDVB-T duo mini kaart van Lifeview, maar wordt door MCE niet ondersteund, wat 'k jammer vind. Heb Powercinema geprobeerd dat onder XP wel werkt, maar in Vista geeft hij: Tuner card not found.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Media Portal (linkje eerder in dit topic of het vorige deel).
Werkt prima met mijn A7jc laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:00:
Welke software kan je gebruiken dat compatible is met Windows Vista om tv te kijken? Ik heb een FlyDVB-T duo mini kaart van Lifeview, maar wordt door MCE niet ondersteund, wat 'k jammer vind. Heb Powercinema geprobeerd dat onder XP wel werkt, maar in Vista geeft hij: Tuner card not found.

Iemand een oplossing?
Chris-TV? (http://www.chris-tv.com) 'k gebruik hem om videobanden om te zetten (in Vista) en het werkt perfectos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Draait top op een AMD Sempron 2600+ met 256 MB. Ongeloofelijk, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap heb ik een tijdje geleden eindelijk RTM Ultimate geinstalleerd blijkt onze volume license key daarop niet te werken, nou geen probleem want vrijwel gelijktijdig kwam Enterprise uit, nu die geinstalleerd en alles weer overgezet komen ze alweer aan met de Nederlandse, kan ik $%T(%me weer opnieuw beginnen. De optie van een MUI klinkt leuk maar mijn ervaring daarmee (in Sharepoint krijg je berichtjes die midden in de zin van taal wisselt) dat je dan een omgeving overhoudt die beide talen gebruikt.

Maar goed, je bent stom en je wilt wat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai het nu al meer dan één week en grafisch zeer afgelikt.
Vraagt wel veel van de cpu
Kan er maar kort over zijn ....xp met een mooie grafische skin !!!
Alleen maar kassa...kassa...voor MS en B..zonder Gates :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Gebruikt Vista nou inderdaad allebei de core's van bv een Core2Duo of een X2 ??

Ik heb namelijk vanmiddag de preRTM 5840 (32-bit uitvoering ) op m'n PC gegooit gezien ik dus problemen had met XP 8)7 maar als je onder task manager kijkt lijkt het toch dat 1 core al het werk doet en core2 gewoon stationaar een beetje meehobbelt :9

Nu had ik op een ander forum (amerikaans uit m'n hoofd ,ben de site kwijt |:( ) iets gelezen dat er een "speciale" driver voor vista is voor core2duo CPU's

weet iemand hier iets van ??
en als die bestaat waar die driver te vinden is , ik kan namelijk niks vinden bij intel

En als laatste :
Het is zeker de 64-bit uitvoering die "volledig" gebruik maakt van een dual core ??

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
je kunt zeggen wat je wilt maar windows media player is echt niet 100% stabiel ofwel zijn mijn codecen verrot (wat niet echt kan aangezien ik dezelfde voor XP gebruik)

als ik geminimaliseerd heb en dan maximaliseer naar fullscreen blijft m'n pc echt gwn doodleuk hangen.. ook met Media player classic of VLC

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:40:
je kunt zeggen wat je wilt maar windows media player is echt niet 100% stabiel ofwel zijn mijn codecen verrot (wat niet echt kan aangezien ik dezelfde voor XP gebruik)

als ik geminimaliseerd heb en dan maximaliseer naar fullscreen blijft m'n pc echt gwn doodleuk hangen.. ook met Media player classic of VLC
Dit klinkt meer als een video driver probleem dant een probleem met media player.
Ik moet zeggen dat ik dit met eerdere vista build ook had toen ati nog geen vista drivers had (en dus de meegeleverde gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:12:
Gebruikt Vista nou inderdaad allebei de core's van bv een Core2Duo of een X2 ??

Ik heb namelijk vanmiddag de preRTM 5840 (32-bit uitvoering ) op m'n PC gegooit gezien ik dus problemen had met XP 8)7 maar als je onder task manager kijkt lijkt het toch dat 1 core al het werk doet en core2 gewoon stationaar een beetje meehobbelt :9

Nu had ik op een ander forum (amerikaans uit m'n hoofd ,ben de site kwijt |:( ) iets gelezen dat er een "speciale" driver voor vista is voor core2duo CPU's

weet iemand hier iets van ??
en als die bestaat waar die driver te vinden is , ik kan namelijk niks vinden bij intel

En als laatste :
Het is zeker de 64-bit uitvoering die "volledig" gebruik maakt van een dual core ??
Dat is vast niet iets wat fout is gegaan bij het maken van het OS.

Download eens cpu burn-in en start deze twee keer wedden dat alle 2de cores 100% gaan draaien.

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
Clox schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:35:
Had laatst eindelijk Call of Duty 2 gekocht, dus ik ga er is even goed voor zitten...kan ik helemaal niet connecten met punkbuster enabled servers. Lekker dus. Uiteindelijk ben ik er wel achter gekomen hoe het (iig bij mij) opgelost kan worden. Gewoon CoD2 als administrator draaien, anders heeft PB te weinig rights ofzo. Ik dacht ik meld het even...
Dat vraag ik me nog steeds af. Moet ik nou Vista gaan gebruiker onder het administrator-account of moet ik een apart account aanmaken omdat dat 'veiliger' zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Bernaar schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:08:
[...]

Dat vraag ik me nog steeds af. Moet ik nou Vista gaan gebruiker onder het administrator-account of moet ik een apart account aanmaken omdat dat 'veiliger' zou zijn?
Het is een compromis wat je moet sluiten. In bijv. Linux weten de devs dat je niet standaard over Admin privileges beschikt. In Windows is dat anders. Veel programmeurs schrijven bijvoorbeeld nog hun settings naar HKLM om maar wat te noemen. Dat past al een aantal jaar niet meer bij de filosofie van MS, maar het werkte nog steeds, dus zag je weinig veranderingen.

Nu echter, worden de devs of eindgebruikers soort van gedwongen om keuzes te maken.
Gezien het feit dat niet elke gebruiker erg tech-savvy is; is hoogstwaarschijnlijk de devver degene die aanpassingen moet maken en zich 'gedwongen' meer moet verdiepen in de security hierarchy van Windows.
Dit kost echter tijd. En je IMHO is het de beste oplossing om de 'troublesome apps' gewoon een zogenaamde 'flag' te geven dmv compatibility mode om met Admin rechten te runnen.
Uiteindelijk lost het probleem zichzelf op deze manier langzaam op als de nieuwste software zich houdt aan de wat strictere regels van Vista.

Dat het zover is gekomen is misschien aan MS te wijten, maar ik vind dat ze een goede stap hebben gemaakt. Zeker na het jaren lezen van flames richting MS dat ze eens naar NIX moesten gaan kijken ivm security. Veel mensen leken te smeken voor een dergelijke benadering. Nu is het erdoor en zullen we allemaal de rommel een beetje op moeten vegen, maar het is het in mijn optiek meer dan waard.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Placid_K schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:46:
Draait top op een AMD Sempron 2600+ met 256 MB. Ongeloofelijk, maar waar.
En is het nog een beetje te doen?
Die 256Mb lijkt me wel heel krap? Te4 vergelijken met een XP op 128Mb (of zelfs 64Mb) ofzo? :)
Wel tof, hoor :)
ZaZ schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:24:
[...]

Het is een compromis wat je moet sluiten. In bijv. Linux weten de devs dat je niet standaard over Admin privileges beschikt. In Windows is dat anders. Veel programmeurs schrijven bijvoorbeeld nog hun settings naar HKLM om maar wat te noemen. Dat past al een aantal jaar niet meer bij de filosofie van MS, maar het werkte nog steeds, dus zag je weinig veranderingen.

Nu echter, worden de devs of eindgebruikers soort van gedwongen om keuzes te maken.
Gezien het feit dat niet elke gebruiker erg tech-savvy is; is hoogstwaarschijnlijk de devver degene die aanpassingen moet maken en zich 'gedwongen' meer moet verdiepen in de security hierarchy van Windows.
Dit kost echter tijd. En je IMHO is het de beste oplossing om de 'troublesome apps' gewoon een zogenaamde 'flag' te geven dmv compatibility mode om met Admin rechten te runnen.
Uiteindelijk lost het probleem zichzelf op deze manier langzaam op als de nieuwste software zich houdt aan de wat strictere regels van Vista.

Dat het zover is gekomen is misschien aan MS te wijten, maar ik vind dat ze een goede stap hebben gemaakt. Zeker na het jaren lezen van flames richting MS dat ze eens naar NIX moesten gaan kijken ivm security. Veel mensen leken te smeken voor een dergelijke benadering. Nu is het erdoor en zullen we allemaal de rommel een beetje op moeten vegen, maar het is het in mijn optiek meer dan waard.
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

anandus schreef op zondag 03 december 2006 @ 06:53:
[...]
En is het nog een beetje te doen?
Die 256Mb lijkt me wel heel krap? Te4 vergelijken met een XP op 128Mb (of zelfs 64Mb) ofzo? :)
Wel tof, hoor :)

[...]
Helemaal mee eens :)
* PWM checked de tijd van de post, en kijkt op de calender. Zondag

Moet jij niet slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren windows vista (x64-bit) geinstalleerd mijn laptop heeft 2 gig aan geheugen aan boord maar als ik in de taskmanager kijk dan gebruikt vista standaard al 38% van mijn geheugen hebben meer mensen hier last van??

Mvg,

forcedeagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:40:

Ligt aan je codecs/drivers/anders, heb hier geen enkele crash of probleem gehad met WMP.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:46:
Ik heb gisteren windows vista (x64-bit) geinstalleerd mijn laptop heeft 2 gig aan geheugen aan boord maar als ik in de taskmanager kijk dan gebruikt vista standaard al 38% van mijn geheugen hebben meer mensen hier last van??

Mvg,

forcedeagle
Vista gaat heel anders om met geheugen. Maak je daar niet druk om, het gaat uiteindelijk om hoe het performed, inclusief applicaties... Hoe is dat?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:51:
[...]

Vista gaat heel anders om met geheugen. Maak je daar niet druk om, het gaat uiteindelijk om hoe het performed, inclusief applicaties... Hoe is dat?
Over de prestaties ben ik dik te vrede.
Thnx voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Wat is de aanbevolen grote van de HDD voor het installeren van Vista 64BIT ??
Voor Vista 32-Bit is het 12 GB maar wil nou dus 64-Bit installeren

Moet alleen effe m'n hele hdd opnieuw opdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Even over admin, als je UAC uit hebt ben je toch altijd als admin ingelogt? En als je UAC aanlaat, hoe wordt je dan admin als standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
dierkx36 schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:29:
Wat is de aanbevolen grote van de HDD voor het installeren van Vista 64BIT ??
Voor Vista 32-Bit is het 12 GB maar wil nou dus 64-Bit installeren

Moet alleen effe m'n hele hdd opnieuw opdelen
volgens mij zit er niet echt veel verschil in, Ik heb de 64bit versie op een partitie van 20gb staan en na installeren van een boel programma's nog 7gb vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
hellboy123 schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:38:
[...]

volgens mij zit er niet echt veel verschil in, Ik heb de 64bit versie op een partitie van 20gb staan en na installeren van een boel programma's nog 7gb vrij
Okay Thanx

Ga dus 20 GB gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Sjah schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:11:
Even over admin, als je UAC uit hebt ben je toch altijd als admin ingelogt? En als je UAC aanlaat, hoe wordt je dan admin als standaard?
Met UAC uit ben je admin als je een administrator account hebt.

Met UAC aan werkt het anders. Je bent dan altijd eerst een normale user. Pas als een programma admin rechten nodig heeft, dan krijg je een promptje of je dat wil toestaan. Verder kan je rechtsclicken op een programma en de optie gebruiken Run-as Admin.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wat mij opvalt is dat ik helemaal niks zie (in oa de TS) over de voordelen van Vista als je een dualcore cpu hebt. Ik heb Ms nergens zien bekendmaken dat Vista veel beter gebruikt maakt van dual dan Xp. Kortom, dat valt allemaal wel mee, hoewel het wel het gerucht was, of ben ik blind....
Nu lees ik dat Ballmer over de nieuwe Windows heeft gezegd dat er multi-core optimalisatie zal plaatsvinden (hij heeft het over Vienna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:39:
draai het nu al meer dan één week en grafisch zeer afgelikt.
Vraagt wel veel van de cpu
Kan er maar kort over zijn ....xp met een mooie grafische skin !!!
Alleen maar kassa...kassa...voor MS en B..zonder Gates :+ :+
Ja je hebt helemaal gelijk 8)7 Jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik begin mij, na 3 weken, echt dood te ergeren aan windows explorer (de layout, de feel, ...) en aan de search functie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
SideShow schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:12:
Ik begin mij, na 3 weken, echt dood te ergeren aan windows explorer (de layout, de feel, ...) en aan de search functie ...
Ik moet zeggen dat ik in het begin ook erg moest wennen aan die nieuwe explorer, maar na een tijdje deze gebruikt te hebben ben ik er best tevreden over en kan ik er goed mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Als ik muziek luister en de computer is met iets bezig (iets uitpakken van Winrar bv) dan gaat mijn muziek helemaal stotteren. Bij XP heb ik hier nog nooit last van gehad.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
shoalin schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:10:
Als ik muziek luister en de computer is met iets bezig (iets uitpakken van Winrar bv) dan gaat mijn muziek helemaal stotteren. Bij XP heb ik hier nog nooit last van gehad.
de processor prioriteit van je mediaspeler hoger zetten, denk ik. (middels task manager).

wat zijn je specs? ik heb er in ieder geval geen last van. :)

waar ik wel steeds last van heb ik het niet werken van mn US Int. keyboard feature (dubbele quotes/tildes/singlequotes etc). het werkte, maar op een gegeven moment ging het fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
shoalin schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:10:
dat betekend waarschijnlijk dat je wat te weinig ram geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Windows Vista loopt bij mij echt SUPER! _/-\o_

Alleen jammer dat sommige games niet goed werken, zoals bijvoorbeeld scarface.

De videokaart drivers heb ik ook helaas moeten tweaken aangezien Hewlett Packard nog geen Windows Vista drivers beschikbaar heefd...

Op dit moment heb ik dan ook een bug ontdekt, en dat is dat mijn geluidskaart drivers vaak wegvallen, maar na een herinstallatie van de driver is dit probleem opgelost. :P

Ik maak gebruik van een Laptop, met de volgende specs:

Intel Core CPU T2300 @ 1,66 Ghz (dual core)
2 GB DDR2 ram @ 667Mhz
Nvidia Geforce Go 7400 512MB
120GB Sata HD

[ Voor 73% gewijzigd door MitchellOnline op 03-12-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 19:16
Games is nog een grote ramp.
Ik draai XP er nog langs om af en toe een game te spelen, want Vista is er echt nog niet klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
The Source schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:33:
Ik draai XP er nog langs om af en toe een game te spelen, want Vista is er echt nog niet klaar voor.
Ik had heel veel moeite met Farcry. Uiteindelijk na trial and error op NT4 compatibiliteit gezet en hij loopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:33:
Same here!
In XP kan ik bijv. tegelijk geluid krijgen uit mijn SPDIF & via de analoge kanalen.
Handig als je even lekker in analoge 5.1 mode via je receiver een game wil spelen.
In Vista kan dat niet.
Heeft te maken met het feit dat er nog geen goeie X-fi driver is van Creative voor Vista.

Ook wordt het voor mij uberhaupt dus lastig om te gamen, omdat er geen driver is voor mijn videokaart. Die komt dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:05:

waar ik wel steeds last van heb ik het niet werken van mn US Int. keyboard feature (dubbele quotes/tildes/singlequotes etc). het werkte, maar op een gegeven moment ging het fout...
Ik ben er uit: US Int. keyboard werkt niet goed meer als UAC uit staat. Vraag me niet waarom. Het is net of je een keylogger hebt: normaal als je bv. ~ intypt, dan verschijnt ie niet. Als je vervolgens een n intypt, dan verschijnt dit: ñ

Nu, met UAC uit verschijnen er twee tildes ~~. Idem voor quotes, dubbelquotes, accenten, dakjes etc.

Pfoeh.. Gelukkig geen keylogger! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik heb in mediaplyer maar geluid uit mijn 2 voorste speakers :S

Ik heb een zen 5400 set (5.1)

In windows heb ik aangegeven dat ik 5.1 heb, maar als ik een mp3 afspeel in mediaplayer worden niet alle speakers gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je een MP3 bestand met 5.1 geluid dan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
timow schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:34:
Heb je een MP3 bestand met 5.1 geluid dan?
Hij kan toch geluid uit me achterste boxen gooien of niet soms. Doet die het multichannel ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
PacinoAllstars schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:32:
Ik heb in mediaplyer maar geluid uit mijn 2 voorste speakers :S

Ik heb een zen 5400 set (5.1)

In windows heb ik aangegeven dat ik 5.1 heb, maar als ik een mp3 afspeel in mediaplayer worden niet alle speakers gebruikt :?
Heb je een Creative kaart? Door de nieuwe manier hoe Vista met sound omgaat zijn er nog geen 5.1 ondersteunende drivers. Ook niet dmv upmixen van stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PacinoAllstars schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:56:
[...]

Hij kan toch geluid uit me achterste boxen gooien of niet soms. Doet die het multichannel ofzo :?
Dat is hetzelfde in XP. Mijn surround setje heeft ook alleen geluid uit de front speakers bij Winamp en MPC (WMP heb er uit ge-nlite). Nadat ik de Creative programma's heb geïnstalleerd kan ik via een optie zeggen dat hij het moet mixen over mijn surround speakers. Oftewel, het is een driver kwestie met een programma ernaast. Ik ga pas met mijn computer over als ik zeker weet dat er drivers komen voor mijn onboard Creative Live 24 Bit met bijbehorende programmatuur zoals surround mixer en speaker settings. Ik zou het echt belachelijk vinden als Creative, met de kennis dat Vista zou komen, de geluidskaart op een moederbord laat zetten die Vista capable is (computer is iets meer dan een jaar oud, zie sig) geen driver support ervoor gaat geven. Nu zie ik wel een beta driver voor deze kaart, maar vraag me af of er nog een werkelijke final gaat komen met dezelfde functionaliteit zoals in XP.

Voor codecs ed gebruik ik FFDShow. Build 20061109, het is een tryout, werkt bij mij onder Vista zonder problemen. Geen hangers, BSODs of rare foutmeldingen. In het vorige topic werd ook nog Vista Codecs genoemd. Indien je geen voorstander bent van FFDShow kan je hierop googlelen (wel google gebruiken, anders mag dit werkwoord niet ;)).
Net de laatste versie van FFDShow geïnstalleerd en deze werkt ook zonder problemen voor zover ik kan zien op het eerste oog (build 20061203).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al nieuws van Nvidia? Heb hier een 1440*900 scherm dat ik 'fully' wil benutten op Vista x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:12
Winnetou schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:59:
[...]

Ik kan Vista booten met grub op exact dezelfde manier als windows XP.

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is een keuzemenu met ubuntu, xp én vista. Vista schrijft de bootloader van xp over en moet nu dus eerst in grub kiezen voor ubuntu of windows en dan vervolgens windows Vista of windows xp.
Kijk hier maar eens... http://jango.tweakdsl.nl/multiboot.htm
Gaat over multibooten met meerdere OS'en.. werkt perfect..

[ Voor 5% gewijzigd door NightMare op 04-12-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Een klein vraagje. Ik ben de Publish to Web wizard kwijt (evenals de TS hier: [vista] waar is xp publisher gebleven).
Na een zoektocht op google, microsoft.com en GoT heb ik nog niets zinnigs gevonden. Enig idee?

Edit: toch wel :) http://windowshelp.micros...&cr=US&sloc=en-us&m=1&p=1
No, this feature is no longer available.
:'(

[ Voor 36% gewijzigd door Pacjack op 04-12-2006 14:49 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Pacjack schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:20:
Een klein vraagje. Ik ben de Publish to Web wizard kwijt
[..No, this feature is no longer available..]
Stom! Dat was juist een simpele manier om samen te werken met een Gallery website.

Ik ontdek net per toeval de shortcut Windows+T om door de knoppen op je taakbalk heen te wandelen, met zo'n zinloze-maar-toch-leuke preview :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Is het ook mogelijk om meer dan 26 schijfletters te hebben in Vista? Ik heb nu namelijk al A t/m Z (B uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gaat een OS dan niet gewoon doorletteren met AA, AB, AC, ... etc?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:09:
Is het ook mogelijk om meer dan 26 schijfletters te hebben in Vista? Ik heb nu namelijk al A t/m Z (B uitgezonderd).
Ben erg benieuwd hoe je daar in godsnaam aan komt.
Oke, hard disk met een paar partities, optical drives, card reader en verder alleen maar netwerk disks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Neuh, windows xp kan het zeker niet (zie hier). En ik denk dat ze bij vista het ook niet gewijzigd hebben, gezien het bij 'map network drive' in de explorer en ook bij 'disk management'|"change drive letter and path' het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:41:
[...]

Oke, hard disk met een paar partities, optical drives, card reader en verder alleen maar netwerk disks?
Moet toegeven dat ik ook al A tot en met Q heb :).

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
[...]

Ik zit ook aan R met men cardreader en een hele reeks image drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
ZaZ schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:24:
[...]

Tja, mijn voorkeur heeft inderdaad ook gewoon 'user-mode' gebruiken. Aan de andere kant; als ik straks de Windows Vista van mijn buren installeer en ik geef ze een normaal account, dan moet ik uiteraard ook het Admin wachtwoord geven voor als ze een nieuwe applicatie willen installeren. Gevolg: bij elke keer dat ze dat wachtwoord-request krijgen bij wat dan ook, vullen ze dat wachtwoord in, zonder naar te kijken wat ze doen, waardoor je een deel van het probleem gewoon weer terug hebt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of (en zo ja hoe) je Windows Media Player 11 kan installeren op de N-versies van Vista? De download op de MS website is alleen voor XP (en weigert te installeren, ook in compatibility mode), en ik kan er verder helemaal nada over vinden... Misschien is het gewoon nog te vroeg en moet ik wat geduld opbrengen? :)

Dit omdat ik een versie van Vista Business N heb via de universiteit (de UU overigens, hij is daar vanaf vandaag beschikbaar), en ik Media Player eigenlijk wel handig vind...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:38:
Heeft iemand een idee of (en zo ja hoe) je Windows Media Player 11 kan installeren op de N-versies van Vista? De download op de MS website is alleen voor XP (en weigert te installeren, ook in compatibility mode), en ik kan er verder helemaal nada over vinden... Misschien is het gewoon nog te vroeg en moet ik wat geduld opbrengen? :)

Dit omdat ik een versie van Vista Business N heb via de universiteit (de UU overigens, hij is daar vanaf vandaag beschikbaar), en ik Media Player eigenlijk wel handig vind...
Probeer eens windows. Werkt veel prettiger en vooral veeeeeeeeel sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Na mn SATA schijven van mn Promise controller naar de VIA verplaatst te hebben loppt Vista Build 6000 als een trein.
Tot nu toe werken alle programma's die ik in XP gebruikte. Enig probleem was Nero, maar vvoor in de plaats gebruik ik nu Alcohol.
Photoshoppen gaat ook als een speer. Wat ik trouwens erg lekker bind in Vista is dat als je een fot bekijkt in WMP11 dit erg snel gaat. Scrollen van links naar rechts gaat zonder enig vertraging. Was in XP een ander koek :(
Wat spellen betreft, alles aan de praat gekregen behalve Rfactor. Denk dat ze daar een update voor moeten uitbrengen.

Het enig probleem wat ik toto nu tegengekomen ben is dat als ik het systeem uit SLEEP mode haal ik mn server niet meer te zien krijg bij NETWORK.
Om deze weer te zien te krijgen moet ik gewoon een herstart doen. (of gewoon de PC uitdoen als ik deze niet gebruik i.p.v in slep mode te zetten)
Hopelijk hebben ze dit wel goed voor elkaar eind Januari

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Nog steeds geen beta drivers van M-Audio voor welke kaart van ze dan ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
[...]

Wat HD's, DVD's, virtuele schijven, zo kom je snel op er op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
FnF schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 06:43:
[...]

Wat HD's, DVD's, virtuele schijven, zo kom je snel op er op hoor :)
idd, 6 schijven, 2 branders, 6 netwerk drives :), zijn er al 14, dan nog een werkende A drive, mp3 speler en ik kom zo al op 16 stuks uit ;-) (B = dan niet gebruikt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Heeft iemand nog wat nieuws m.b.t. de release van Vista op MSDN AA? Zou op 1dec plaats vinden, nog steeds niets gezien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Bart1983 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:50:
Heeft iemand nog wat nieuws m.b.t. de release van Vista op MSDN AA? Zou op 1dec plaats vinden, nog steeds niets gezien :'(
Ik heb begrepen (uit dit topic) dat dat gelijk zou lopen met de consumenten release. Over een ruime maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

Irritant dat veel grote HW fabrikanten (bijv Logitech, ATI en Creative) nog geen (goede) Vista drivers hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De XP drivers voor Harmony remotes doet het trouwens onder Vista, alleen zet -ie tijdens het draaien Aero even uit. Gaat bij mij zonder problemen. Als je Harmony uit je startup haalt heb je daar dus ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:50:
Zoals in mijn post hierboven ook min of meer af te leiden is: gisteren verscheen Vista Business N op de MSDN-AA server op de Universiteit Utrecht. Dat betekent ook dat het inmiddels voor alle MSDN-AA leden te downloaden is, dus is het nu afhankelijk van de individuele admins om het onder hun studenten te verspreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:00:
[...]

Zoals in mijn post hierboven ook min of meer af te leiden is: gisteren verscheen Vista Business N op de MSDN-AA server op de Universiteit Utrecht. Dat betekent ook dat het inmiddels voor alle MSDN-AA leden te downloaden is, dus is het nu afhankelijk van de individuele admins om het onder hun studenten te verspreiden ;)
Oh ja helemaal overheen gelezen. Bij mij staat hij er nog niet op. Denk dat hij er in de loop van de dag wel op komt te staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb Vista Home Basic nu installt en hier even verslagje . Tov Premiun mis je: Aero, MediaCenter, DVDmaker (wie mist dat nou??), en Inkball en Chess :'( .Verder mis je gppedit.msc, maar dat heeft Premium ook niet. Samengevat: als je niet om MediaCenter geeft mis je enkele Aero, ik vind persoonlijk 90 euro meer uitgeven voor Aero beetje veel :| (ik heb het over de Retail Upgrade). Verder is het gewoon een goeie versie, met behoorlijke backup, en uiteraard volledige Dx10

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 05-12-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las zojuist dat Vista Business edition te activeren is door een bepaalde key te gebruiken en hem te activeren op een nep activatie server. Thuis maar eens proberen! :D

Zou je daarnaa ook nog kunnen upgraden naar Ultimate zonder te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Update!!
Ik zit in Home Basic, zonder Aero nu een dag, en na halve dag in classic gezeten te hebben zet ik hem maar in Themes op Windows Vista weer (standaard), en wat gebeurt er: hij switcht naar Aero Glass (geen gelul!). Een bug of.... ik vind het niet erg, flip 3D en alles doet het nu. :D Mooi, dan weet ik nu wel welke versie ik ga halen... hier een jpeg als bewijs.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/AeroHomeBasic.jpg

Iets anders: waarom doet F8 niks bij opstarten , je moet daar toch keuzescherm krijgen voor veilige modus enzo, net zoals bij Xp? Of is het andere knop bij Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:14:
Update!!
Ik zit in Home Basic, zonder Aero nu een dag, en na halve dag in classic gezeten te hebben zet ik hem maar in Themes op Windows Vista weer (standaard), en wat gebeurt er: hij switcht naar Aero Glass (geen gelul!). Een bug of.... ik vind het niet erg, flip 3D en alles doet het nu. :D Mooi, dan weet ik nu wel welke versie ik ga halen... hier een jpeg als bewijs.

[afbeelding]
:o
Bizar zeg! :)
Vista wordt steeds goedkoper :P
Dus het enige verschil met Premium is de Media Center, Chess en de DVD Maker, waarvoor (gratis) alternatieven zijn?
Maar is het gebrek aan Mobility Center geen probleem ivm syncen van mijn telefoon enzo?
Heb je nu ook de live previews in de taakbalk?
edit:
Ow, wacht, is zelfs in het screenshot :P
Iets anders: waarom doet F8 niks bij opstarten , je moet daar toch keuzescherm krijgen voor veilige modus enzo, net zoals bij Xp? Of is het andere knop bij Vista...
Nee, volgens mij hoort F8 het te doen?
Misschien werkt dat niet bij Home Basic :+

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 05-12-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Update!!

[afbeelding]

Heb ik hier wel @ Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik zit dus op een opleiding met zo'n MSDN AA account. Hoe werken die accounts nou precies? Wordt zo'n ding stopgezet als je afgestudeerd bent, of krijg je gewoon tegen een gereduceerde prijs de software, en mag je die eeuwig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:16:
[...]
:o

Maar is het gebrek aan Mobility Center geen probleem ivm syncen van mijn telefoon enzo?
Heb je nu ook de live previews in de taakbalk?

[...]
Nee, volgens mij hoort F8 het te doen?
Misschien werkt dat niet bij Home Basic :+
Mobility center heb ik ballen verstand van, zit dat wel in Premium dan?

Ja live previews heb ik, kan je ook op linkerscherm screenshot zien die thumbnail, of bedoel jij iets anders (Flip3D?)..

Misschien zit F8 niet in Basic.....dat zou wel bizar zijn, je moet toch bij veilige modus kunnen komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Rudy_V schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:44:
Ik zit dus op een opleiding met zo'n MSDN AA account. Hoe werken die accounts nou precies? Wordt zo'n ding stopgezet als je afgestudeerd bent, of krijg je gewoon tegen een gereduceerde prijs de software, en mag je die eeuwig gebruiken?
Nou bij mij vorige opleiding had ik een MSDNAA account en daar heb ik nog een tijd gebruik van kunnen maken ondanks dat ik al weer op een nieuwe school zat. Ligt er dus maar aan hoe goed zij hun administratie bijhouden.

Je hoeft niets voor de software te betalen. Je kunt gewoon inloggen en downloaden en je krijgt een key. Officieel moet je de software verwijderen als je de opleiding/school verlaat. Niet officieel kun je de software gewoon blijven gebruiken tot je een ons weegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:16:
[...]
Dus het enige verschil met Premium is de Media Center, Chess en de DVD Maker, waarvoor (gratis) alternatieven zijn?
De exacte verschillen tussen Home Basic en Home Premium staan in dit document uitgelegd:

http://www.microsoft.com/downloads/details.blabla.en

Edit: voor mensen zonder XPS-reader en/of Vista (die een XPS-reader aan boord heeft):

http://www.microsoft.com/downloads/detaiweerzonlangeurl

[ Voor 27% gewijzigd door TommyCP op 05-12-2006 14:01 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TommyCP schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:56:
[...]

De exacte verschillen tussen Home Basic en Home Premium staan in dit document uitgelegd:

http://www.microsoft.com/downloads/details.blabla.en#filelist
Flinke documenten! :o

Ik had op de Winsupersite gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:58:
[...]
Flinke documenten! :o

Ik had op de Winsupersite gekeken :)
De verschillen staan in een tabel op pagina 17-20; het lezen van alle 316 pagina's is niet nodig. :)

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik probeer UniveRSS te downloaden, maar het wil niet lukken.
Iemand deze 3D-RRS reader al geprobeerd?

Of het handig is weet ik niet, maar ik wilde het wel even uitproberen. Helaas gaat er iets mis met componenten downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kennelijk iets mis met de download inderdaad, hier precies t zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bart1983 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:51:
[...]

Nou bij mij vorige opleiding had ik een MSDNAA account en daar heb ik nog een tijd gebruik van kunnen maken ondanks dat ik al weer op een nieuwe school zat. Ligt er dus maar aan hoe goed zij hun administratie bijhouden.

Je hoeft niets voor de software te betalen. Je kunt gewoon inloggen en downloaden en je krijgt een key. Officieel moet je de software verwijderen als je de opleiding/school verlaat. Niet officieel kun je de software gewoon blijven gebruiken tot je een ons weegt :)
Dus, even samengevat...

gratis - ja
legaal - nee

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
obsidian schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:39:
[...]

Dus, even samengevat...

gratis - ja
legaal - nee

:)
Nou,

gratis - ja
Legaal - ja, zolang je op een opleiding zit die MSDNAA heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bart1983 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:42:
[...]

Nou,

gratis - ja
Legaal - ja, zolang je op een opleiding zit die MSDNAA heeft.
Maar dat stond niet in zijn verhaal :) Hij zei, totdat je een ons weegt... Oftewel, ook als je niet meer op een opleiding zit... je snapt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
van techzine:
Illegale versie Vista wordt waardeloos
Gepubliceerd door Jeroen Langenberg op zaterdag 18 november 2006
Bron: Neowin.net - ingezonden door Nikolas - 6 reacties - views 2591
Nadat deze week bekend raakte dat Microsoft’s Windows Vista alweer ruim verspreid is op het web, komt Microsoft nu met het nieuws dat de illegale versies die op dit moment in omloop zijn, binnenkort waardeloos zullen worden.

De illegale versie van Vista wordt verspreid met een productcode die de gebruikers moeten ingeven, alvorens de illegale versie van Vista wordt geactiveerd. Een tweede download, met de toepasselijke naam "activation crack", moet dan worden geïnstalleerd, zodat het activatieproces, dat de legaliteit van het product moet garanderen, omzeild wordt.

Microsoft beweert echter dat de mensen die volgens die methode hun kopie van Vista hebben geactiveerd, binnenkort buiten spel zullen worden gezet.
http://www.techzine.nl/ni...sta-wordt-waardeloos.html

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Lees net in de Vista general NG dat je het kan vergeten met upgrade versie om cleane install te doen. Dat is niet meer mogelijk, enige wat mogelijk is, is vanaf een legale Xp install upgradeproces uit te voeren. Achja, pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:26:

Of het handig is weet ik niet, maar ik wilde het wel even uitproberen. Helaas gaat er iets mis met componenten downloaden ofzo?
Hier hetzelfde probleem, 'k zal eht vanavond nog eens proberen op een Vista pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:24:
Lees net in de Vista general NG dat je het kan vergeten met upgrade versie om cleane install te doen. Dat is niet meer mogelijk, enige wat mogelijk is, is vanaf een legale Xp install upgradeproces uit te voeren. Achja, pech gehad.
Wat raar zeg?
Dus je móet eerst XP installeren? Wat een gedoe?
Maar kan je wel een honder procent cleane install daarna eroverheendoen (dus formatje, voor Vista er alsnog opgaat)?

Oh:
Paul Thurrott <thurrott@gmail.com>

3:59 pm (26 minutes ago)
Curious. Windows Aero is not actually a feature of Vista Home Basic, so this
is probably a glitch or hack of some kind. It wouldn't surprise me to
discover that one could someone enable this feature. Thanks!
Had je bevinding even gemaild :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 05-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Bernaar schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:27:
[...]

Tja, mijn voorkeur heeft inderdaad ook gewoon 'user-mode' gebruiken. Aan de andere kant; als ik straks de Windows Vista van mijn buren installeer en ik geef ze een normaal account, dan moet ik uiteraard ook het Admin wachtwoord geven voor als ze een nieuwe applicatie willen installeren. Gevolg: bij elke keer dat ze dat wachtwoord-request krijgen bij wat dan ook, vullen ze dat wachtwoord in, zonder naar te kijken wat ze doen, waardoor je een deel van het probleem gewoon weer terug hebt, lijkt me.
Mjah. Je kunt nog zoveel airbags en abs etc. in een auto stoppen, maar je kunt niet voorkomen dat een idioot achter het stuur brokken maakt :P
Ook een systeem als Linux is vrij gemakkelijk om zeep te helpen als je geen idee hebt van wat je doet.
Maar hoe dan ook, het is wel veiliger. Als je bijv een installer hebt die standaard aan heeft gevinkt om de Yahoo toolbar te installeren gaat dat bij XP automatisch. Zo krijg je omdat je even niet alles goed leest zomaar weer extra troep erbij. Volgens mij (niet uitgeprobeerd) krijg je nu dan een extra waarschuwing dat er voor het installeren van een toolbar admin rechten nodig zijn. Maar dat kan ik mis hebben dus.

Het beste advies wat je mensen kunt geven die niet veel van computers weten is ze te vragen of ze niet zomaar op OK en Verder willen rammen zonder te lezen wat de vraag was.
Zelfs de grootste idioot zou de vragen moeten kunnen begrijpen in veel gevallen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:24:
Ugh...
Zou je nog wel een cleane install *naast* een al geinstalleerde XP kunnen zetten (Dual Boot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:27:
[...]
Wat raar zeg?
Dus je móet eerst XP installeren? Wat een gedoe?
Maar kan je wel een honder procent cleane install daarna eroverheendoen (dus formatje, voor Vista er alsnog opgaat)?

Oh:
[...]

Had je bevinding even gemaild :P
Klasse dat je even emailde. Hoe meer mensen het weten dat het opzich kan, hoe meer kans dat er een tweak komt waardoor je er zeker van bent.

ik quote even:

Windows Vista Upgrade Version only permits an actual
upgrade from a genuine Windows XP installation. It
will not permit booting from the DVD and using a
Windows XP CD to qualify for a clean install.
In your particular case, it would be best if you
purchased a "Full Version" of Windows Vista.

With the Upgrade Version of Windows Vista,
upgrade literally means "upgrade".

-- Carey Frisch Microsoft MVP Windows Shell/User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dat is jammer, imo erg lastig om zo te moeten installeren. Maar goed, eens wachten wat een OEM editie doet qua prijs versus upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
andere quote:
If you have Windows 2000, then use it and not XP as 'cannon fodder' to upgrade to Vista. en:

In the upgrade scenario, it seems it is better to upgrade from Windows 2000 since Windows 2000 does not require activation. If you mess up Vista, you can begin the process again with a good copy of Windows 2000.

Mmm, wat is trouwens canon fodder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
We Are Borg schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
Dat is jammer, imo erg lastig om zo te moeten installeren. Maar goed, eens wachten wat een OEM editie doet qua prijs versus upgrade :)
maar OEM mocht je niets veranderen aan je comp of je moet nieuwe key kopen
dus zowel OEM als Upgrade valt af, dus wordt gewoon volledige premium versie (ik moet MCE hebben)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!!

[afbeelding]

Een advies, koop gewoon de features die je wil gebruiken. Als je koopt wat je nodig hebt, kan je altijd gebruik maken van wat je wil gebruiken. Deze weg bewandelen geeft enkel gerotzooi, dat beetje extra geld is het echt wel waard om Home Premium te nemen. Denk aan hoeveel gezeik het je bespaart in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:56:
[...]

maar OEM mocht je niets veranderen aan je comp of je moet nieuwe key kopen
dus zowel OEM als Upgrade valt af, dus wordt gewoon volledige premium versie (ik moet MCE hebben)
Volgens mij geldt voor een OEM hetzelfde activatiebeleid als voor de retail versie (10x harde schijf + iets anders veranderen en via internet activeren; daarna via telefoon activeren). Een heractivatie volgens het Vista algoritme staat niet gelijk aan een 'nieuwe' pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:43:
[...]

Een advies, koop gewoon de features die je wil gebruiken. Als je koopt wat je nodig hebt, kan je altijd gebruik maken van wat je wil gebruiken. Deze weg bewandelen geeft enkel gerotzooi, dat beetje extra geld is het echt wel waard om Home Premium te nemen. Denk aan hoeveel gezeik het je bespaart in de toekomst.
Een beetje extra geld?? Weet niet hoe jij over geld denkt, maar je hebt het over 90 euro extra enkel voor Aero (rest moet ik niet), dat vind ik bijna afzetterij voor 1 feature. Als dit gewoon blijkt te werken koop ik op zeker geen Premium hoor. En welk gerotzooi heb je het over, het werkt of werkt niet, punt.

Nouja, misschien koop ik wel Business, de OEM dan, maar wil eigenlijk een retail, en die zijn stuk duurder, dus dan moet je keuzes maken. 't Is voor mij al heel wat dat ik nu persee legaal wil gaan. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 05-12-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:46:
[...]

Volgens mij geldt voor een OEM hetzelfde activatiebeleid als voor de retail versie (10x harde schijf + iets anders veranderen en via internet activeren; daarna via telefoon activeren). Een heractivatie volgens het Vista algoritme staat niet gelijk aan een 'nieuwe' pc.
en volgens mij las ik juist dat dit beleid erg was aangescherpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 20:55
Ik heb hem geinstalleerd op een Virtual PC met Microsoft Virtual PC 2007, gaat dan om versie Vista Ultimate. :)

Draai keurig, alleen hij kent mijn audiochip (C-Media CMI8738 Audio Chip) niet en de videokaart (nVIDIA GeForce4 MX 420 (64MB)) is waarschijnlijk te licht en word niet goed herkent. Maar verder ziet het er keurig uit en denk dat Microsoft met dit systeem een goede stap heeft gezet in de toekomst. O-)

Misschien dat mensen nog weten hoe ik die audiochip aan de praat krijg, waarschijnlijk niet meer up to date of iets. Hoor het wel! :P

Ik ben tot nu toe tevreden over Vista. ;)

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:26:

Ik had vanmiddag hetzelfde probleem. Maar inmiddels is het downloaden en installeren wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:58:
[...]

Een beetje extra geld?? Weet niet hoe jij over geld denkt, maar je hebt het over 90 euro extra enkel voor Aero (rest moet ik niet), dat vind ik bijna afzetterij voor 1 feature. Als dit gewoon blijkt te werken koop ik op zeker geen Premium hoor. En welk gerotzooi heb je het over, het werkt of werkt niet, punt.

Nouja, misschien koop ik wel Business, de OEM dan, maar wil eigenlijk een retail, en die zijn stuk duurder, dus dan moet je keuzes maken. 't Is voor mij al heel wat dat ik nu persee legaal wil gaan. :+
Waarom wil je zo graag retail? Komt niet echt logisch op mij over. Ik bedoelde te zeggen dat deze bug altijd later door microsoft verholpen kan worden met een update. Dan zit je pas echt met de rotzooi.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.