Jouw 24 inch scherm is denk ik veel duurder dan 560 euro, de prijs die ik voor een 27 inch lcd-tv neertel. Dan heb ik het idd over 1366X768, maar dan heb ik het ook over een contrastratio van 3000:1. Vooral gezien dit contrast word ik erdoor aangetrokken. Misschien onterecht gezien de lage resolutie voor zo'n groot scherm.voodooless schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:08:
[...]
Een LCD monitor heeft vrijwel altijd veel te grote pixels om er dich op te gaan zitten. Op mijn 24" monitor is 1920x1200 al best grootHoe groot moet 1366x768 dan wel niet zijn... Dat is gewoon bagger.
Daarnaast betaal je voor een heleboel meuk in de TV: zoals tuners, en vooral een berg DSP dingen. Dat heeft een normale monitor niet nodig, en er blijft dus meer centen over voor zinvolle zaken.
Om over die resolutie nog even door te gaan. Zou je mij kunnen vertellen welke afstand voor jou acceptabel is bij de resoluties 1900x1200 en 1366x768? Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik kan in mijn kamer namelijk (gezien mijn huidige bureau) niet veel verder dan 1 meter van mijn scherm af zitten als ik zo'n 27 inch lcd-tv zou kopen.