[Ervaringen] Lcd-tv als pc monitor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:58:
[...]

Wat is er toch mis met VGA, dan zijn er genoeg opties open
DVI geeft een veel beter beeld - als het werkt ... :P

Via de link van Mickey5times is er een link naar een mooi lijstje van 1:1 modellen (dus geen overscan enz.)
http://wiki.htpc-news.de/wiki/index.php?title=Fernseher

[ Voor 26% gewijzigd door Joepi op 08-04-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:50:
[...]

DVI geeft een veel beter beeld - als het werkt ... :Pr
En als je het ziet. De meeste mensen zien het verschil niet eens denk ik. Dus een veel beter beeld - is nogal overtrokken.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Wat ik wel merk is dat op mijn Samsung LE23R81B de achtergronden met veel wit of een beeld met veel wit en een onderwerp in het midden een beetje een donkere zweem over het hele beeld geven. Ik heb begrepen dat dit met DVI/HDMI een stuk minder is, zeker als je op hogere resoluties gaat draaien. Ik draai hier nu de native reo van het scherm (1360x768).

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
DJFliX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:58:
Wat ik wel merk is dat op mijn Samsung LE23R81B de achtergronden met veel wit of een beeld met veel wit en een onderwerp in het midden een beetje een donkere zweem over het hele beeld geven. Ik heb begrepen dat dit met DVI/HDMI een stuk minder is, zeker als je op hogere resoluties gaat draaien. Ik draai hier nu de native reo van het scherm (1360x768).
Native resolution zal wel (is) 1366x768, maar dat terzijde..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een asus moederbord (P5GC-MX/1333) met intel 945GC chipset en Intel Graphics Media Accelerator 950. Die PC is met vga aangesloten op een JVC breedbeeld tv met een resolutie van 1366x768. Probleem is dat ik de PC (win xp) niet op die resolutie kan instellen. Ligt dit aan de onboardvideokaart? Los ik dit op door een goedkoop pci-e videokaartje te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder aan je drivers. Je zou ook aan powerstrip kunnen denken. Maar het kan ook geen kwaad om een ander kaartje erbij te doen, aangezien die Intel nou niet echt een superjofel beeld zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu powerstrip gebruikt, kan nu wel de resolutie selecteren, maar alleen op 137Hz, waardoor er geen goed beeld ontstaat. De verandering van aantal Hz is gedisabled, krijg em dus nog niet goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:57:
Eerder aan je drivers. Je zou ook aan powerstrip kunnen denken. Maar het kan ook geen kwaad om een ander kaartje erbij te doen, aangezien die Intel nou niet echt een superjofel beeld zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
mooi om te weten dat dvi beter beeld geeft :D

[ Voor 77% gewijzigd door Jeffrey88 op 31-01-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
1,5 jaar later :) Ik ben nu een LG 32LH3000 aan het overwegen als PC monitor. Ik merk nu ik een 28 inch scherm heb (Hanns-G) dat een grotere monitor een veel mooiere ervaring geeft met gamen dan mn vorige 22 inch, dus nog een stapje groter lijkt me ook wel wat.
Dan kom je bij een TV uit met als nadeel de in verhouding wat lage resolutie van 1900X1080 (toch scherp genoeg volgens mij), maar als voordeel dat het wel een beter panel heeft (S-IPS dacht ik) dan TN van veel monitoren, met als gevolg betere kleuren en kijkhoek. Een 30 inch monitor met een een hogere resolutie is veel duurder en vraagt wel heel veel van een videokaart dus dat is geen optie.
Iemand ook zoiets gedaan? Werkt het inmiddels goed kwa ondersteuning van native resolutie?

anathema

Pagina: 1 2 Laatste