[Ervaringen] Lcd-tv als pc monitor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Bij deze doe ik een voorstel voor en maak ik een begin met een ervaringen-topic m.b.t. lcd-tv's als pc monitor. Het gaat mij voor dit moment in de eerste plaats niet om technische problemen of verhalen. Indien dit topic echter voldoende aandacht krijgt en er voldoende vraag naar is (ofwel, als er voldoende problemen zijn ;) ), zou iemand met meer verstand van technische zaken dit topic om kunnen toveren tot een breder ervaringentopic waar ook aandacht is voor de technische kant van de zaak Er zou dan bijvoorbeeld een FAQ kunnen worden opgesteld.

Wat in eerste instantie voor mij en hopelijk meerderen centraal staat is:

- Welke Lcd-tv gebruik jij als monitor?
- Hoever zit je van de monitor af?
- Waar gebruik je de monitor voornamelijk voor?
- Hoe ervaar jij de lcd-tv t.o.v. uitsluitend lcd-monitoren voor de pc van 19 inch of groter die vaak een hogere resolutie hebben?

Zelf ben ik van plan een 27 inch lcd-tv te kopen en ben vooral erg benieuwd naar de meerwaarde gezien het feit dat je afstand moet nemen om te voorkomen dat je je gaat ergeren aan te grote pixels als het gaat om het pc-gebruik.

We zullen zien of 't wat wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een 32" LCD TV.

Zat op een afstand van 2,5 / 3 meter. Anders heb je gewoon geen overzicht. Dat is het hele probleem van grote schermen.

Daarnaast zat ik gewoon wat op de bank een beetje te internetten ofzo om te relaxen. Werken is niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje onzintopic. LCD tv == LCD monitor, alleen vaak wat groter. Verder niets. klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Grootste nadeel is de resolutie. Op een dergelijk scherm wil je minimaal native 1080p kunnen weergeven om het een beetje op je PC te gebruiken. Daarnaast moet je natuurlijk een scherm nemen dat je ook daadwerkelijk op zijn native resolutie kunt aansluiten op de PC. Niet alle schermen kunnen dat.

Ik zou zeggen: doe het niet. Koop dan liever een echte 24" LCD monitor. Dan weet je in ieder geval dat het goed zit :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:04:
Beetje onzintopic. LCD tv == LCD monitor, alleen vaak wat groter. Verder niets. klaar....
Het verschil is dat je een tv en eventueel pc-monitor in 1 koopt in plaats van een lcd-tv en lcd-monitor voor de pc. Natuurlijk kun je ook een tv-kaart kopen, maar dan vind je het conventionele 24 inch of kleiner scherm wellicht te klein om te gebruiken als televisie.

Daarom kan het vooral een financieel voordeel zijn om een lcd-tv te kopen en deze als monitor te gebruiken, althans zo zie ik het. Alleen deel ik de twijfels van voodooless en daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Ik weet namelijk dat er mensen zijn die deze stap wel hebben gezet en er ook mensen zijn die er over denken.

Zelf lijkt het mij niet helemaal onlogisch als het gaat om een 27 inch lcd-tv..

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-11-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:04:
Er is wel degelijk een verschil. Een computer monitor heeft over het algemeen een veel hogere DPI (dus hogere resolutie bij dezelfde afmeting). Daarnaast is het bij een tv gebruikelijker om er verder vanaf te zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:32:
[...]

Er is wel degelijk een verschil. Een computer monitor heeft over het algemeen een veel hogere DPI (dus hogere resolutie bij dezelfde afmeting). Daarnaast is het bij een tv gebruikelijker om er verder vanaf te zitten.
Er zit toch ook verschil in DPI tussen LCD monitoren onderling ? Je hebt bijvoorbeeld zelfs verschil tussen 17" -ers onderling.... kwestie van specs lezen, vergelijken en gezond verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:00:Er zit toch ook verschil in DPI tussen LCD monitoren onderling ? Je hebt bijvoorbeeld zelfs verschil tussen 17" -ers onderling.... kwestie van specs lezen, vergelijken en gezond verstand.
Een LCD monitor heeft vrijwel altijd veel te grote pixels om er dich op te gaan zitten. Op mijn 24" monitor is 1920x1200 al best groot ;) Hoe groot moet 1366x768 dan wel niet zijn... Dat is gewoon bagger.

Daarnaast betaal je voor een heleboel meuk in de TV: zoals tuners, en vooral een berg DSP dingen. Dat heeft een normale monitor niet nodig, en er blijft dus meer centen over voor zinvolle zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:00:
[...]

Er zit toch ook verschil in DPI tussen LCD monitoren onderling ? Je hebt bijvoorbeeld zelfs verschil tussen 17" -ers onderling.... kwestie van specs lezen, vergelijken en gezond verstand.
Dat valt heel erg mee. Ongeveer 95% (gokje) van de 17" TFT schermen is 1280x1024. Platte schermen die voor TV worden gebruikt hebben echter vaak een veel lagere resolutie. Een HD-ready TV heeft nieteens dezelfde hoeveelheid beeldlijnen als een standaard 17" monitor, en die hebben over het algemeen een stuk hogere diagonaal (dus dubbel nadelig voor de DPI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
voodooless schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:08:
[...]

Een LCD monitor heeft vrijwel altijd veel te grote pixels om er dich op te gaan zitten. Op mijn 24" monitor is 1920x1200 al best groot ;) Hoe groot moet 1366x768 dan wel niet zijn... Dat is gewoon bagger.

Daarnaast betaal je voor een heleboel meuk in de TV: zoals tuners, en vooral een berg DSP dingen. Dat heeft een normale monitor niet nodig, en er blijft dus meer centen over voor zinvolle zaken.
Jouw 24 inch scherm is denk ik veel duurder dan 560 euro, de prijs die ik voor een 27 inch lcd-tv neertel. Dan heb ik het idd over 1366X768, maar dan heb ik het ook over een contrastratio van 3000:1. Vooral gezien dit contrast word ik erdoor aangetrokken. Misschien onterecht gezien de lage resolutie voor zo'n groot scherm.

Om over die resolutie nog even door te gaan. Zou je mij kunnen vertellen welke afstand voor jou acceptabel is bij de resoluties 1900x1200 en 1366x768? Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik kan in mijn kamer namelijk (gezien mijn huidige bureau) niet veel verder dan 1 meter van mijn scherm af zitten als ik zo'n 27 inch lcd-tv zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:17
Ik heb een Samsung LE27S71 gebruik hem voornamelijk voor het spelen van GTR2 op ongeveer 50-100cm afstand. Ik vind het 10X beter dan me 17" Samsung 710V tft. De pixels zijn wel wat groter, maar het grotere beeld vind ik toch wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sorry hoor, maar 1366x768 op 27" daar is niet mee te computeren. Ik weet niet wat voor monitor je nu hebt en welke resolutie je draait, maar ik denk dat het een hoog sesamstraat gehalte zal gaan hebben (aangezien de letters zo groot worden). Bedenk dat een scherm met een pixelhoogte van 768 pixels gebruikelijk is voor 14" monitoren.

edit: Met gamen maakt het inderdaad niet zo heel veel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Janoz op 28-11-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
silencedead schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:31:
Ik heb een Samsung LE27S71 gebruik hem voornamelijk voor het spelen van GTR2 op ongeveer 50-100cm afstand. Ik vind het 10X beter dan me 17" Samsung 710V tft. De pixels zijn wel wat groter, maar het grotere beeld vind ik toch wel fijner.
Is dat de Samsung LE27S71B met een beelddiagonaal van 68 centimeter? Deze heb ik zelf nameijk enigszins op het oog en dan voornamelijk voor race-spellen :)

Doe je ook aan tekstverwerken/internet? Waar woon je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik maak zelf gebruik van een Samsung LE26R71. Gebruik hem als computermonitor en TV. Voornamelijk monitor, mijn oude tft is dan ook naar de andere computer verhuist.

Het is als je het mij vraagt alleen te doen als je een multimedia-user bent. Ik kijk veel tv-series die ik in HD download, tevens kijk ik dvd's via mijn computer. Alleen het tekstverwerken gaat niet meer zo gemakkelijk. Ik zit er dan 1.2 mter vanaf, maar mijn zitpositie is niet ideaal. Laat ik zeggen, de afstand wél!!! Als jij het zo kan regelen dat jij op 1-1.8 mter van je scherm afzit in een comfortabele positie werkt het prima. Ik ga binnenkort verhuizen en wil dit probleem oplossen met een draaibare beugel. Zodat ik hem naar mijn bed toe kan draaien tijdens films en richting mijn bureau voor tekstverwerken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Janoz schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:33:
Sorry hoor, maar 1366x768 op 27" daar is niet mee te computeren. Ik weet niet wat voor monitor je nu hebt en welke resolutie je draait, maar ik denk dat het een hoog sesamstraat gehalte zal gaan hebben (aangezien de letters zo groot worden). Bedenk dat een scherm met een pixelhoogte van 768 pixels gebruikelijk is voor 14" monitoren.

Ja ik vrees dat je met teksverwerken gelijk hebt. Wat ik mij afvraag is of je door een juiste kijkafstand toch een fijn en werkbaar beeld kunt krijgen. Ik denk dat ik daarvoor gewoon een keer zelf moet kijken bij de mediamarkt ofzo...

Edit:
@Shailesh: dus indien je de goede kijkafstand hebt, zo 1 tot 1,8 meter, dan zijn de letters 'goed en fijn' leesbaar. Is deze resolutie bovendien niet 'gek' om naar te kijken als het gaat om tekst?

Speel je er ook spellen op?

[ Voor 13% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-11-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:30:
Jouw 24 inch scherm is denk ik veel duurder dan 560 euro, de prijs die ik voor een 27 inch lcd-tv neertel.
Klopt, was iets duurder, iets boven de 700 euro. Valt nog wel mee dus :)

hoogte van 768 pixels is gewoon veel te '90's. Dat is voor een computermonitor echt niet meer bij de tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 28-11-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
voodooless schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:42:
[...]

Klopt, was iets duurder, iets boven de 700 euro. Valt nog wel mee dus :)

hoogte van 768 pixels is gewoon veel te '90's. Dat is voor een computermonitor echt niet meer bij de tijd.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat zo'n hd-ready lcd tv van 27 inch, met zo'n lage resolutie wel heel scherp dvd's of hd-films kan weergeven, maar niet windows of een spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:30:
[...]

Jouw 24 inch scherm is denk ik veel duurder dan 560 euro, de prijs die ik voor een 27 inch lcd-tv neertel. Dan heb ik het idd over 1366X768, maar dan heb ik het ook over een contrastratio van 3000:1. Vooral gezien dit contrast word ik erdoor aangetrokken. Misschien onterecht gezien de lage resolutie voor zo'n groot scherm.

Om over die resolutie nog even door te gaan. Zou je mij kunnen vertellen welke afstand voor jou acceptabel is bij de resoluties 1900x1200 en 1366x768? Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik kan in mijn kamer namelijk (gezien mijn huidige bureau) niet veel verder dan 1 meter van mijn scherm af zitten als ik zo'n 27 inch lcd-tv zou kopen.
Let wel op dat het niet echt 3000:1 zal zijn :P De waarden waarmee geadverteerd worden zijn meestal na het aanzetten van de enhancende troep zoals de dynamic contrast van Samsung, daar wordt het niet mooier mee...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Chester schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:18:
[...]

Let wel op dat het niet echt 3000:1 zal zijn :P De waarden waarmee geadverteerd worden zijn meestal na het aanzetten van de enhancende troep zoals de dynamic contrast van Samsung, daar wordt het niet mooier mee...
Geldt dat voor alle lcd's of alleen lcd-tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:24:
[...]

Geldt dat voor alle lcd's of alleen lcd-tv's
Bij TV's, vandaar dat het lijkt alsof monitoren slechte contrast ratio's hebben terwijl dat niet zo is. Sommige fabrikanten zetten wel beide ratio's erbij:
Contrast op het scherm 1800:1
Dynamisch contrast 8000:1

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Aan een dergelijk hoog contrast heb je niet eens wat als je dicht op je scherm zit. Mijn LCD doet 1:1000 en en zo contrast als helderheid staat niet vol open. Merk ook op dat 800 of 8000 niet echt een factor 10 meer is omdat de schaal logaritmisch verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:10:
[...]

Maar wat ik dan niet begrijp is dat zo'n hd-ready lcd tv van 27 inch, met zo'n lage resolutie wel heel scherp dvd's of hd-films kan weergeven, maar niet windows of een spel?
Dit blijf ik me afvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal wat je bedoelt denk ik ;) maar dit is de LCD TV die ik als (2e) monitor gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediasale24.de/images/product_images/thumbnail_images/819_0.jpg
Samsung LW15-M23C, 15 inch, 1024x768 via VGA, maar slikt ook alles via z'n analoge antenne-ingang (tuner en beeld zijn beter dan m'n Hauppauge TV-kaart en DScaler), SCART, S-Video en composiet.

Meestal draait dat schermpje naast m'n hoofdscherm voor debug-doeleinden, etc., maar je kunt er ook prima TV of een DVD'tje op kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:10:
[...]

dvd films worden op zo'n tv niet scherper weer gegeven dan op een pal tv met progressive mogelijkheden (of een 800x600 beamer op 576p (oid)). Die film lijkt zo enorm scherp omdat je een stuk verder van een tv afzit dan van een monitor. Hoeveel graden blikveld een pixel in neemt is ongeveer hetzelfde bij een veraf tv als bij een dichtbij monitor. Een game zal er op een HDTV ook nog steeds goed uit zien.

Tekst daarintegen vraagt een behoorlijk hogere resolutie. Waneer je voor een leter te weinig pixels neemt wordt het een vaag vlekje. Bij films en games maakt dat vlekje effect niet uit omdat het toch onderdeel is van veel grotere structuren.

Neem maar als voorbeeld het volgende: Een stukje reclame op een auto tijdens een race op tv is te wazig om te lezen, echter stoort het niet omdat je naar de auto's aan het kijken bent. Als dat logo echter de tekst in je tekstverwerker voorsteld is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:37:
[...]

@Shailesh: dus indien je de goede kijkafstand hebt, zo 1 tot 1,8 meter, dan zijn de letters 'goed en fijn' leesbaar. Is deze resolutie bovendien niet 'gek' om naar te kijken als het gaat om tekst?

Speel je er ook spellen op?
Ik lig op dit moment in bed op zo'n 2 meter afstand en het is nog prima te doen, alleen kost het inmiddels wat moeite. Maar het is zeker niet gek ofzo...En ik speel nu geen spellen meer, maar heb dat in het begin wel gedaan. Werkt super, je moet alleen niet té dichtbij gaan zitten, anders ziet het er minder mooi uit natuurlijk door de relatief lage resolutie op zo'n groot scherm. Ik zit er meestal 2-3 meter vanaf bij het gamen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Thanks voor de reacties tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

gamen op een 26" is gewoon vet, doe het nu al anderhalf jaar... beetje anti-aliasing erover, ziet er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Wat gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zowel een 32" 16:9 TV met 1368x768 als een 20" 16:9 met 1368x768. Aan de eerste hangt een media center PC en de tweede gebruik ik soms als tweede scherm bij een PC. Maar 1280x768 op 20" breedbeeld is toch wel een stuk kleiner dan 1280x1024 op 5:4 19"......

Bovendien ondersteunen veel LCD TV's maar gebrekkig computerresoluties. Vaak gaat de ondersteunde resolutie niet verder dan 1024x768, ook al is de panelresolutie veel hoger.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
Heb even een paar dagen voor nood, omdat de crt monitor van mijn zoon ineens dood was, de 23" Medion 16:9 lcd-tv uit de slaapkamer geroofd.
Ik hoor hier veel negatieve verhalen, maar ik vond het heel erg meevallen eigenlijk!
Schermresolutie is 1280x768 en het beeld zag er gewoon scherp en strak uit, geen last van ghosting o.i.d. De lcd-tv is inmiddels wel weer terug waar die hoort en een 19" breedbeeld LG lcd-monitor gekocht. Die heeft een wat hogere resolutie (1440x900) en groot zat voor op het bureau.
Maar het was toch zeker niet behelpen met een 23" lcd-tv... wel vet zo'n groot beeld! 8)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:29:Bovendien ondersteunen veel LCD TV's maar gebrekkig computerresoluties. Vaak gaat de ondersteunde resolutie niet verder dan 1024x768, ook al is de panelresolutie veel hoger.
Dat is vaak niet het probleem van het scherm, maar van de drivers. Zijn gewoon tooltjes voor. Dannog kun je er niet vannuit gaan dat je ieder scherm ook daadwerkelijk op native resolutie zal kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:52:
Dat is vaak niet het probleem van het scherm, maar van de drivers. Zijn gewoon tooltjes voor.
Ik kan je verzekeren dat er legio LCD TV's zijn die je zelfs met powerstrip en consorten niet fatsoenlijk VGA kan laten weergeven. Dat zit keihard in de aansturingselectronica van de TV zelf en is met drivers of tooltjes niet op te lossen. En dat zijn geen hakkietakkiemerken maar merken zoals Sony, Philips, Panasonic, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. In de hal van het bedrijf waar ik werk hebben we vorig jaar een 32" Philips opgehangen (1366 x 768, type zou ik moeten opzoeken). 't Ding draait meestal demo- en promo-DVD's, en dat gaat prima. Maar voor bv. Powerpoint presentaties met een PC aan de DVI-poort kregen we 'm niet acceptabel boven de 800 x 600, ook niet met Powerstrip.

Diverse PC's geprobeerd:
- 2 oude laptops met resp. een S3 en een SiS videochip
- Dell Optiplex 550 (1 GHz P3 met een Intel onboard chip)
- Diezelfde Dell, maar nu met een nVidia TNT2 kaart
- Een 'zelfbouw' PC (AMD Athlon64 3000+) met een ATi 9600 XT kaart.

Die laatste doet 't met dezelfde drivers en Powerstrip instellingen prima op een LG panel van een vriend van mij, zowel via DVI-DVI (1360 x 768) als via VGA-DVI (1280 x 768), maar op die Philips bleef 't steken op 800 x 600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:35:
[...]

Is dat de Samsung LE27S71B met een beelddiagonaal van 68 centimeter? Deze heb ik zelf nameijk enigszins op het oog en dan voornamelijk voor race-spellen :)

Doe je ook aan tekstverwerken/internet? Waar woon je ;)
Yup die tv. Als je hem wil kopen kijk bij alternate zag hem toevallig staan voor 599,-
Janoz schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:33:

Ik gebruik hem ook niet om mee tekst te verwerken, want dan is de resolutie wel wat te laag. Maar met gtr2 vind ik het super. Net als dvd's en gedownklooide series.
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:12:
Klopt. In de hal van het bedrijf waar ik werk hebben we vorig jaar een 32" Philips opgehangen (1366 x 768, type zou ik moeten opzoeken). 't Ding draait meestal demo- en promo-DVD's, en dat gaat prima. Maar voor bv. Powerpoint presentaties met een PC aan de DVI-poort kregen we 'm niet acceptabel boven de 800 x 600, ook niet met Powerstrip.

Diverse PC's geprobeerd:
- 2 oude laptops met resp. een S3 en een SiS videochip
- Dell Optiplex 550 (1 GHz P3 met een Intel onboard chip)
- Diezelfde Dell, maar nu met een nVidia TNT2 kaart
- Een 'zelfbouw' PC (AMD Athlon64 3000+) met een ATi 9600 XT kaart.

Die laatste doet 't met dezelfde drivers en Powerstrip instellingen prima op een LG panel van een vriend van mij, zowel via DVI-DVI (1360 x 768) als via VGA-DVI (1280 x 768), maar op die Philips bleef 't steken op 800 x 600...
Volgens mij moet je de monitor gewoon aansluiten met de vga ingang (als dat erop zit)

[ Voor 31% gewijzigd door silencedead op 29-11-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:16:
Ik kan je verzekeren dat er legio LCD TV's zijn die je zelfs met powerstrip en consorten niet fatsoenlijk VGA kan laten weergeven. Dat zit keihard in de aansturingselectronica van de TV zelf en is met drivers of tooltjes niet op te lossen. En dat zijn geen hakkietakkiemerken maar merken zoals Sony, Philips, Panasonic, etc.
Dat zeg ik toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:16:
[...]

Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen :? Die resolutie staat vast, moet ie het toch ook weergeven als het wordt uitgestuurd... ik zou het zoeken in inderdaad de drivers maar ook gewoon de videokaart zelf, maar toch niet het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:07:
Volgens mij moet je de monitor gewoon aansluiten met de vga ingang (als dat erop zit)
Heeft 'ie niet. Tenminste geen 15-polige D-SUB VGA aansluiting, wel analoge VGA-ondersteuning op z'n DVI-ingang, en die hebben we dan ook steeds gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:02:
[...]
Heeft 'ie niet. Tenminste geen 15-polige D-SUB VGA aansluiting, wel analoge VGA-ondersteuning op z'n DVI-ingang, en die hebben we dan ook steeds gebruikt.
Aha. Ja een VGA ingang is wel een vereiste in mijn stelling ja. 8)7

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:54:
Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen :? Die resolutie staat vast, moet ie het toch ook weergeven als het wordt uitgestuurd... ik zou het zoeken in inderdaad de drivers maar ook gewoon de videokaart zelf, maar toch niet het scherm.
Ik spreek uit eigen ervaring en c't heeft hetzelfde ondervonden bij het reviewen van een aantal moderne LCD TV's dat werd getoetst voor gebruik bij een media center PC. De PC-wereld en de CE-wereld zijn nog altijd niet echt lekker compatible.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Kortom: het is, buiten alle technische apsecten, zeker toch ook een persoonlijk gevoel. Bovendien, jij (eindgebruiker) moet ermee werken uiteindelijk. Dus jij moet happy zijn....

Mijn advies: koop de TV die je op het oog hebt en zeg erbij dat je hem (ook) voor dit doel wilt gebruiken en als dat niet lekker gaat of niet naar wens is, je hem wilt kunnen omruilen/retourneren.

Gaan ze daar niet voor zou ik zeker m'n hele zwikkie (pc) oppakken en in de winkel aansluiten op de TV naar keuze.

Ik vind dat je 1 van beide opties gewoon mag verwachten van winkels.....t'is potjandorie niet een pak koffie van 2,50 euro dat je koopt....

• Tommy The Cat
Voor wat betreft mijn eigen keuze volg ik je advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nou ik heb een LE27S71B gekocht :)

Dat heb ik gedaan om het zelf te testen. Voordat ik mijn ervaringen deel, heb ik toch nog een technische vraag.

Ik heb twee dvi-hdmi kabels gekocht, eentje van 25 en eentje van 50 euro. Nu wil ik deze natuurlijk testen. Maar ik was verbaasd te lezen (in de manual) dat een hdmi-dvi aansluiting geen beeld op zou leveren, indien aangesloten op de pc. Het verbaast mij des te meer dat dit ook zo blijkt te zijn.

Toch heb ik op forums gelezen dat er mensen zijn die het wel via dvi hebben aangesloten. Zijn dat misschien andere tv's of zijn er nog trucjes?

VGA geeft wel gewoon beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via powerstrip 1360x768 naar je scherm knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ja, het probleem is echter niet de juiste resolutie, maar het feit dat er uberhaupt geen signaal is. Ik zal mijn videokaartinstellingen nog eens een keer nalopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Signaal is er nu, alleen zie ik alleen mijn achtergrond en als ik rechtermuisknop doe slechts de properties. Dus dat wordt nog even knooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Ik heb het zelfde scherm op me pc aangesloten via VGA. Hier heb ik voorgekozen omdat met dvi allerlei problemen schijnen te zijn, zoals niet de juiste resolutie te selecteren delen die van je scherm vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
silencedead schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:48:
Ik heb het zelfde scherm op me pc aangesloten via VGA. Hier heb ik voorgekozen omdat met dvi allerlei problemen schijnen te zijn, zoals niet de juiste resolutie te selecteren delen die van je scherm vallen.
Ah een ervaringsdeskundige :)

Ik heb dit scherm nu gekocht met de optie dat ik m zo weer terug kan brengen. Ik was vooral benieuwd naar de scherpte van het bureaublad/internet/word..
Via VGA moet ik zeggen dat ik niet tevreden ben omdat ik een visuele echo zie van iconen en lijnen (niet overal). Heb jij dit ook? Ik heb overigens nog een Gforce 4200 Ti, een oudje dus (wel met dvi-uitgang). Wellicht dat dit er mee te maken heeft. Ik zal zometeen ook even de nieuwste drivers ophalen. Overigens komt er straks een andere pc en dus ook een andere videokaart. Ik zat te denken aan een 7600 GT.

Maar stel dat ik met andere instellingen, drivers of videokaart geen 'visuele echo' meer krijg, dan kun je nog steeds niet gebruik maken van het HD-ready verhaal als je via je pc iets in HD downloadt of afspeelt. Van mijn pc wil ik namelijk een multimediacentre maken (waar ik tevens op game en verder op werk) en het zou jammer zijn als ik geen gebruik zou kunnen maken van de HD-ready optie... Wat zijn jouw gedachten daarover?

Wat betreft de resolutie was ik voorbereid op grote pixels, vandaar dat het mij meevalt :). Als je een spel speelt merk je hier overigens weinig van, maar ik weet dat het bureaublad, de icoontjes e.d., scherper kunnen. Het is een heel persoonlijk verhaal, waarin je een afweging moet maken en moet letten op je voornaamste toepassingen en je budget.

Edit
Mijn muis kan aan de rechterkan het beeld uit :9 , das wel k*t want dan kun je niet lekker snel iets wegklikken want dan ben je je muis kwijt ;)

Edit2
Als ik een GTR2 demo draai, zegt ie: niet ondersteund. Das ook wel gek

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 01-12-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een Mirai 32" scherm, waar ik zo'n 75cm vanaf zit. Ik ben er echter niet erg tevreden mee. De resolutie is simpelweg te laag (1360*768), waardoor het beeld zelfs met AA het beeld nog te blokkerig is. Daarnaast heeft de tv nog meer "foutjes" wat betreft weergave. Sommige kleuren (met name rood) lijken een beetje uitgesmeerd terwijl zwart-wit wel strak weergegeven worden. Daarnaast heeft het scherm nogal een vreemd probleem met bewegende beelden. Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat er aan de hand is, maar het komt er op neer dat je twee frames door elkaar ziet. Foute boel dus. Ik heb wel spijt dat ik 'm gekocht heb, hoewel ie puur als tv best aardig fungeert.

Ik ben nu op zoek naar een PC scherm met een hogere resolutie. Waarschijnlijk wordt het een 24" met 1920*1200 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ok. Nu heb ik zelf bewust niet gekozen voor een 32 inch en zag ik 27 als de absolute max bij de, inderdaad, relatief lage resolutie.
Wat bedoel je met AA, heb jij het scherm wel met een digitaal signaal aan de praat gekregen?

Overigens vind ik de wat lagere resolutie niet opwegen tegen de voordelen als ik de zaak digitaal aan de praat krijg en de visuele echo weg is. Dit omdat ik het een heel mooi scherm vind qua design, het grote beeld simpelweg errrug tof is, het (voor mij) heel erg relaxed en handig is dat ik m'n pc scherm ook als tv kan gebruiken waarvan bijvoorbeeld de kijkhoek heel goed is (het is een tv...) en de game-eravring bij 27 inch in mijn optiek nog weer net een stapje hoger ligt dan bij een 24, maar dat kan ik eigenlijk niet vergelijken omdat ik nog niet heb gegamed op een 24 inch (met hogere resolutie).

[ Voor 57% gewijzigd door Tommy The Cat op 01-12-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Met AA bedoel Anti Aliasing (verminderen van karteltjes) bij 3d beelden.

Het scherm werkt via dvi, maar ik geloof niet dat het digitaal beeld is. Wanneer ik vergelijk met vga ziet het er namelijk exact hetzelfde uit. Hoe kan ik vaststellen of er digitaal of analoog beeld via mijn dvi kabel verstuurd/gebruikt wordt?

Ik er wel bij zeggen dat ik echt een mierenneuker ben EN ik zit dicht bij het beeld dus mij vallen alle schoonheidsfoutjes op. Misschien vinden andere mensen het niet zo storend of zien zij de foutjes niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Zojuist volledig beeld gekregen met Hdmi, doordat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd. Als ik echter 1360 768 inschakel dan is het beeld volledig verward en bijna onleesbaar. Bij lagere resoluties is het wel leesbaar maar valt het belld nog steeds buiten het scherm (voor een deel)

Als ik de DNIe-demo laat zien, dan zie ik hoe het beeld eruit ziet als de DNIe uit staat. Dan is het beeld echt heel goed. Aangesloten met HDMI en DNIe uit is alles heel helder, lekker scherp en heb ik geen last van de eerder genoemde visuele echo's. Echter, als ik DNIe-modus demo weer uitzet, is de DNIe gewoon weer aan. Kan dit definitief uit worden gezet??

Dus, als het beeld zou passen (wellicht met powerstrip, hoewel mij dat nog niet gelukt is), en het DNIe over het hele beeld is uit, dan ben ik zeer tevreden. Dit is dus nog niet gelukt.

Plug and play..........

[ Voor 30% gewijzigd door Tommy The Cat op 01-12-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom check je niet gewoon even [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3 dan kom je erachter dat PC via HDMI geen goede combinatie is als het gaat om de huidge Samsungmodellen. Daar tegenover staat dat Samsung een heel goede prijs/kwaliteits verhouding heeft dus als dat het enige is... pak je gewoon VGA, het verschil zie je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nou, inmiddels heb ik via HDMI wel de resolutie binnen het beeld gekregen doordat de Nvdia software de optie geeft om je desktop te resizen. Echter heb ik dit nog niet met de juiste resolutie en met DNIe uit, maar dit moet kunnen. Hopelijk vind ik de oplossing daar nog voor, en dan komt dat in dit topic als oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Wat betreft de vga en de 'visuele echo'. Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, want dezelfde videokaart geeft bij m'n crt over vga niet deze echo. Ook heb ik de laptop van m'n pa erop gezet (met een latere videokaart), dit maakte wat dat betreft via vga geen verschil. Aangezien het ook niet aan t scherm ligt (want via hdmi-dvi doet ie dat ook niet, hoewel daar dan andere dingen spelen), blijft alleen de kabel over. De kabel die ik gekocht heb is wel dunner dan de vga-kabel van m'n oude crt. 't Is een Belkin-kabel. Ik weet zo even niet wat deze kabel heeft gekost, maar misschien moet ik een betere proberen.
Kun je overigens HD-film kijken via VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:54:
[...]

Ik kon het me ook moeilijk voorstellen, maar het is tegenwoordig bijna bijzonder als je een scherm op native panel resolutie kan aansturen. Veel schermen hebben wel een 1366x768 panel, maar kunnen op de hdmi poort alleen 1280x720 of 1920x1080(interlaced) aan, of 1024x768 of lager, maar niet 1366x768. Zelfde verhaal voor de component aansluitingen.

Dat is wel iets waar je op zou moeten letten als je zo'n scherm koopt om er een PC aan te hangen (voor tekst en dagelijks gebruik is native panel resolutie wel een must, voor TV en films minder sterk,maar heeft het nog steeds de voorkeur).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
JvS schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:07:
[...]

Ik kon het me ook moeilijk voorstellen, maar het is tegenwoordig bijna bijzonder als je een scherm op native panel resolutie kan aansturen. Veel schermen hebben wel een 1366x768 panel, maar kunnen op de hdmi poort alleen 1280x720 of 1920x1080(interlaced) aan, of 1024x768 of lager, maar niet 1366x768. Zelfde verhaal voor de component aansluitingen.

Dat is wel iets waar je op zou moeten letten als je zo'n scherm koopt om er een PC aan te hangen (voor tekst en dagelijks gebruik is native panel resolutie wel een must, voor TV en films minder sterk,maar heeft het nog steeds de voorkeur).
Dit blijft inderdaad een vage issue, de TV fabrikanten zijn hier ook absoluut niet helder in, in hun uitlatingen/specs van hun TV's.

Is het wellicht een idee om hier een sticky/faq? iets van te maken om op die wijze in kaart te brengen welke schermen dit nu wel goed doen?

Het blijkt toch nl. keer op keer weer dat de consument hier ook onwetend in is...
Men denkt: ik zie/wil/koop een mooi scherm, met HDMI of DVI ingang en ik heb (of koop) een mooie PC (HTPC) erbij en klaar is kees. Thuiskomend blijkt dat het eigenlijk helemaal niet 'comptible' is met elkaar. Toch zuur als je, zeg. 1000 euro voor je/een scherm en 1000 euro voor je PC hebt uitgegeven...............

EDIT: het komt ook hier op GoT regelmatig terug, zou makkelijk zijn als je dan ook eerst naar een/het algemen topic kunt verwijzen....

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 02-12-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:07:
[...]

Ja maar ook jij hebt het nu weer over HDMI. Zoals ik al eerder aangaf baseer ik mijn stelling op het gebruik van de VGA aansluiting. Dus géén HDMI, en géén DVI. Aangezien VGA analoog is kan het volgens mij niet dat dat problemen zou veroorzaken om de native resolutie perfect weer te geven, het zij met of zonder powerstrip. (mits de videokaart een beetje bij de tijd is.) :)

overigens wordt de resolutie dan wel 1360x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:57:
Ja maar ook jij hebt het nu weer over HDMI. Zoals ik al eerder aangaf baseer ik mijn stelling op het gebruik van de VGA aansluiting. Dus géén HDMI, en géén DVI.
HDMI bevat DVI en DVI bevat VGA. Zo simpel zit het in elkaar. De VGA support op die TV's loopt altijd via een DVI-I interface die zowel digitaal als analoog doet. HDMI bouwt daar weer op voort.
Aangezien VGA analoog is kan het volgens mij niet dat dat problemen zou veroorzaken om de native resolutie perfect weer te geven, het zij met of zonder powerstrip. (mits de videokaart een beetje bij de tijd is.) :)
Je kunt het geloven of niet, maar de feiten spreken voor zich. Ik heb het al in eerdere topics over dit onderwerp gezegd en JvS bevestigt het. Reviews in c't tonen het ook aan.

Het is allemaal niet zo simpel als dat je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Exirion schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:15:
............
HDMI bevat DVI en DVI bevat VGA. Zo simpel zit het in elkaar. De VGA support op die TV's loopt altijd via een DVI-I interface die zowel digitaal als analoog doet. HDMI bouwt daar weer op voort......
Huh? Lijkt me sterk dat het zo werkt. Bovendien er zijn wel degelijk DVI interfaces die geen analoog signaal (meer) voeren; DVI-D heeft alleen een digitaal signaal.
Wikipedia nog maar eens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kaajee schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:38:
Huh? Lijkt me sterk dat het zo werkt. Bovendien er zijn wel degelijk DVI interfaces die geen analoog signaal (meer) voeren; DVI-D heeft alleen een digitaal signaal.
Wikipedia nog maar eens......
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe DVI werkt :) Ik zeg dat het gros van de TV's een HDMI interface heeft die daarin ook DVI (is er onderdeel van) ondersteunt, en dat is dan DVI-I zodat er ook analoge VGA signalen op ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Exirion schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:13:
[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe DVI werkt :) Ik zeg dat het gros van de TV's een HDMI interface heeft die daarin ook DVI (is er onderdeel van) ondersteunt, en dat is dan DVI-I zodat er ook analoge VGA signalen op ondersteund worden.
Aha, je bedoelt vanuit de/een TV ge-redeneert. Ja dat zou best kunnen. Als je dat meteen gezegd zou hebben zou ik idd niet gedacht hebben dat jij de DVI werking niet helemaal snapt. Zo zie ja maar; duidelijk omschrijven....... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Zou de volgende kaart een oplossing zijn voor het zoveel gehoorde incompatibel-probleem (wat ik zelf dus ook ervaar) mbt het aansluiten van een videokaart aan een lcd-tv doormiddel van een HDMI-DVI kabel, aangezien deze kaart een HDMI-uitgang heeft?

pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, HDMI) EN7600GT/HTDI/256M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Tommy The Cat schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:14:
Zou de volgende kaart een oplossing zijn voor het zoveel gehoorde incompatibel-probleem (wat ik zelf dus ook ervaar) mbt het aansluiten van een videokaart aan een lcd-tv doormiddel van een HDMI-DVI kabel, aangezien deze kaart een HDMI-uitgang heeft?

pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, HDMI) EN7600GT/HTDI/256M
Je zou denken van wel, maar niets is minder waar. Ik heb al verschillende mensen gehoord die dezelfde problematiek ondervinden, ook met een PC met een HDMI uitgang (onboard & via videokaart). Die 2 (tv producenten & pc producenten) lijken (nog) een beetje langs elkaar heen te werken......
Bovendien DVI en HDMI zijn echt niet veel anders, behalve de audio aders. Dus en directe HDMI uitgang en een verloopje van DVI-naar-HDMI zouden geen verschil mogen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:14:

Je bent best eigenwijs bezig. :P Als je nou het topic doorleest wat ik je aangaf, zul je zien dat je last hebt van overscan. Je zult gewoon geen bevredigend resultaat behalen met HDMI <--> DVI met je huidige Samsung. Ik heb zelf de 7600GS van Asus en ook ik ben eigenwijs dus heb ik het ook zelf geprobeerd, maar de kabel ging de volgende dag weer retour. Maar gelukkig geeft VGA meer dan goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Over dat overscan gesproken: dat ie eigenlijk iets vanuit het analoge PAL verleden. Waarom hebben die moderen tv's geen optie in zich op juist niet de overscan toe te passen? Dus een soort overscan compendsatie oid.

Helemaal als je je scherm middels HDMI/DVI aansluit. Alle apparaten die een HDMI/DVI aanlsuiting hebben tegenwoordig hebben toch geen last meer van dit fenomeen? DIe zijn toch in staat om gewoon de volle resolutie weer te geven? Dan heb je dat hele overscan toch niet meer nodig?

Tuurlijk kan het nog steeds zo zijn dat DVD makers hier wel rekening mee houden, omdat ze ook willen dat ook mensen met oudere schermen alles wat zij beogen te zien krijgen. Maar dan nog zou je toch makkelijk in de software van de huidige generaties schermen een overscan aan/uit optie kunnen inbouwen? Dan heb je als gebruiker zlef tenminste controle over die mi. debiele fenomeen. Als je dat met een PC bijv. gewoon 1-to-1 pixelmapping wil dan krijg je die tenminste ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:17:
[...]

Je bent best eigenwijs bezig. :P Als je nou het topic doorleest wat ik je aangaf, zul je zien dat je last hebt van overscan. Je zult gewoon geen bevredigend resultaat behalen met HDMI <--> DVI met je huidige Samsung. Ik heb zelf de 7600GS van Asus en ook ik ben eigenwijs dus heb ik het ook zelf geprobeerd, maar de kabel ging de volgende dag weer retour. Maar gelukkig geeft VGA meer dan goed resultaat.
Ben ik ook :X

Ik overweeg toch die kaart binnen te halen en t gewoon zelf te testen. Mocht t niet lukken kan ik idd nog altijd vga aansluiten. Echter de hudige vga verbinding ben ik dus niet tevreden over, maar dat kan aan de kabel of mijn oude Gforce 4200 ti liggen.

Want ik begrijp nu toch goed dat VGA geen beperking op Hi Definition video legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Tommy The Cat schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:01:
[...]
..........
Want ik begrijp nu toch goed dat VGA geen beperking op Hi Definition video legt?
Qua resolutie niet nee, wel mbt HDCP (wat er nog niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Achja de beveiliging, niet onbelangrijk, maar dat zien we wel tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:15:HDMI bevat DVI en DVI bevat VGA. Zo simpel zit het in elkaar. De VGA support op die TV's loopt altijd via een DVI-I interface die zowel digitaal als analoog doet. HDMI bouwt daar weer op voort.
Niet helemaal natuurlijk. HDMI bevat geen analoge connectie meer. HDMI is dus DVI-D met wat extra zut zoals audio en een ander stekkertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
kaajee schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:16:
[...]

Je zou denken van wel, maar niets is minder waar. Ik heb al verschillende mensen gehoord die dezelfde problematiek ondervinden, ook met een PC met een HDMI uitgang (onboard & via videokaart). Die 2 (tv producenten & pc producenten) lijken (nog) een beetje langs elkaar heen te werken......
Bovendien DVI en HDMI zijn echt niet veel anders, behalve de audio aders. Dus en directe HDMI uitgang en een verloopje van DVI-naar-HDMI zouden geen verschil mogen zijn.....
Hopelijk zijn er uitzonderingen, afhankelijk van de videokaart/lcd-tv combinatie.

[ Voor 154% gewijzigd door Tommy The Cat op 04-12-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:00:
Niet helemaal natuurlijk. HDMI bevat geen analoge connectie meer. HDMI is dus DVI-D met wat extra zut zoals audio en een ander stekkertje :)
Een HDMI chipset bevat ook een DVI-I implementatie. Een apparaat dat HDMI ondersteunt, ondersteunt ook DVI-I en dus ook VGA. Kijk maar naar chipsets van NXP (voormalig Philips Semiconductors), Broadcom, Analog Devices etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, kan daar nergens info over vinden. Voor zover ik kan zien doet HDMI alleen maar digitale zut. Zou ook vreemd zijn, DVI gebruik namelijk losse aders voor zijn RGB output (C1,C2,C3,C4,C5), en die ontbreken bij de HDMI stekker.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5b/DVI_Connector_Pinout.svg/300px-DVI_Connector_Pinout.svg

De rest komt verreweg overeen met wat je bij HDMI kan vinden.

[ Voor 57% gewijzigd door voodooless op 04-12-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja volgens mij is die VGA implementatie in DVI simpelweg het aanwezig zijn van pinnetjes voor het VGA signaal in de DVI stekker en kabel. Die zitten er dan in naast de DVI connectorstekkers.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 04-12-2006 13:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik denk dat hier een beetje langs elkaar heen gepraat wordt. Deed ik ook hierboven.
Ik lees het zo (in enorme lekentaal, maar hopelijkt wordt men er wijs uit).
Exirion heeft het over de implementatie van de verschillende signalen in de TV. Daar zit natuurlijk ook logica. Dat zit allemaal op 1 printje met de door hem genoemde chips wellicht en daar worden alle signalen ontvangen en verwerkt.

Dus komt daar een DVI signaal binnen, wordt dat door die bewuste chipset ge-interpreteerd, evt. bewerkt oid en aan het digitale paneel doorgegeven. Datzelfde geldt voor een HDMI signaal, die zal dezelfde weg doorlopen behalve dat de audio ook 'verwerkt' moet worden.
Ook is dit stukje electronica verantwoordelijk voor de verwerking van het/een analoog signaal, dat kan component zijn maar ook rgb middels d-sub/vga.
Maar alle signalen die de tv/scherm binnen komen worden door dezelfde electronica (chip) behandeld....

Feitelijk staat dit dus los van wat je middels een kabel (computer, hd ontvanger, etc.) je TV instopt.....

(lees ik het zo goed?)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 04-12-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, Exirion beweert gewoon dat je analoge VGA over de HDMI kabel kan. JvS en ik beweren dat dat niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:21:
Nee, Exirion beweert gewoon dat je analoge VGA over de HDMI kabel kan. JvS en ik beweren dat dat niet mogelijk is.
Dat beweert ie helemaal niet volgens mij. En jij bent toch Exirion niet? Laten we even op hem wachten anders........ :9

Hij heeft het om te beginnen niet eens over een 'kabel' dat probeer ik nou juist te zeggen. Jullie blijven maar over die 'kabel' doorgaan, natuurlijk gaat er geen anaoloog signaal over een HDMI kabel, dat weet iedereen....ook Exirion. Je meot juist niet meer aan een/de kabel denken, maar aan het stukje exlectronica (interpretatie van dit alles) in de TV. Ook zonder kabel, of juist zonder kabel.....

[ Voor 36% gewijzigd door kaajee op 04-12-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kaajee schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:16:
Ik denk dat hier een beetje langs elkaar heen gepraat wordt. Deed ik ook hierboven.
Ik lees het zo (in enorme lekentaal, maar hopelijkt wordt men er wijs uit).
Exirion heeft het over de implementatie van de verschillende signalen in de TV. Daar zit natuurlijk ook logica. Dat zit allemaal op 1 printje met de door hem genoemde chips wellicht en daar worden alle signalen ontvangen en verwerkt.

Dus komt daar een DVI signaal binnen, wordt dat door die bewuste chipset ge-interpreteerd, evt. bewerkt oid en aan het digitale paneel doorgegeven. Datzelfde geldt voor een HDMI signaal, die zal dezelfde weg doorlopen behalve dat de audio ook 'verwerkt' moet worden.
Ook is dit stukje electronica verantwoordelijk voor de verwerking van het/een analoog signaal, dat kan component zijn maar ook rgb middels d-sub/vga.
Maar alle signalen die de tv/scherm binnen komen worden door dezelfde electronica (chip) behandeld....
Exact, en volgens mij stond dat ook er ook duidelijk:
voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:21:
Laat ik mezelf gewoon quoten ;)
Exirion schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:58:
Een HDMI chipset bevat ook een DVI-I implementatie. Een apparaat dat HDMI ondersteunt, ondersteunt ook DVI-I en dus ook VGA. Kijk maar naar chipsets van NXP (voormalig Philips Semiconductors), Broadcom, Analog Devices etc.
Ik zeg nergens dat het analoge signaal over een HDMI kabeltje kan, maar een apparaat dat HDMI ondersteunt heeft ook meteen support voor zowel analoog als digitaal DVI (DVI-I dus) en kan VGA weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat zou hij anders moeten beweren :? Jou verhaal in ieder geval niet, want dat heeft er helemaal niks mee te doen. Dat is namelijk de stap nadat het signaal in de TV is en omgezet naar een formaat waar de TV mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:29:
Wat zou hij anders moeten beweren :? Jou verhaal in ieder geval niet, want dat heeft er helemaal niks mee te doen. Dat is namelijk de stap nadat het signaal in de TV is en omgezet naar een formaat waar de TV mee kan werken.
I rest my case :) :)

(en kijk in het vervolg uit met 'het voor andere spreken') :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:30:(en kijk in het vervolg uit met 'het voor andere spreken') :9
Ik zou niet weten waarom. Als je vind dat je anderen daarmee kunt helpen of dingen verduidelijken: doe het!

Oke, we hebben duidelijkheid nu, je had blijkbaar toch gelijk :+

Maareh Exirion, je bent verre van onduidelijk. leuk dat een HDMI chipset ook een ingangetje heeft om de oude VGA zooi te kunnen ontvangen, maar wat heeft dat met de HDMI standaard te maken? Als je op de chip een fietsbel kunt aansluiten maakt het dat toch ook geen onderdeel van de standaard? Of als een auto toevallig ABS heeft, wil dat ook niet zeggen dat alle auto's ABS hebben.

Dat een HDMI apparaat ook meestal wel een analoge input heeft is logisch, immers wil je ook nog je mooie RGB scart input gebruiken enzo. En een chipje voor alles is nu eenmaal handig.

[ Voor 58% gewijzigd door voodooless op 04-12-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:32:
[...]

Ik zou niet weten waarom. Als je vind dat je anderen daarmee kunt helpen of dingen verduidelijken: doe het!
..................
Bijna genoeg hierover: maar je moet het dan wel wat minder stellig brengen, jij als moderator al helemaal! Jij zegt nl. gewoon ijskoud: "Nee, Exirion beweert gewoon...."
Als je nou gewoon zegt: "ik denk dat Exirion...." of "volgens mij bedoelt"......

Maar zoals ik al begon, back op topic........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:32:
Maareh Exirion, je bent verre van onduidelijk.
Ja, vond ik dus ook, maar volgens mij bedoel je het tegenovergestelde :+

Enfin, we houden erover op. Dat de HDMI specs niks over analoog zeggen doet niks af aan het feit dat elke HDMI chipset support biedt voor DVI-I, en dat dus ook elk apparaat met HDMI support biedt voor VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:43:
Bijna genoeg hierover: maar je moet het dan wel wat minder stellig brengen, jij als moderator al helemaal! Jij zegt nl. gewoon ijskoud: "Nee, Exirion beweert gewoon...."
Als je nou gewoon zegt: "ik denk dat Exirion...." of "volgens mij bedoelt"......
Achja, als ik iets zeg, dan is dat mijn mening natuurlijk, en niet die van iemand anders. Het had natuurlijk wel wat takischer gekund. Volgende keer netter.
Exirion schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:44:
Ja, vond ik dus ook, maar volgens mij bedoel je het tegenovergestelde :+
Woops :+
Enfin, we houden erover op. Dat de HDMI specs niks over analoog zeggen doet niks af aan het feit dat elke HDMI chipset support biedt voor DVI-I, en dat dus ook elk apparaat met HDMI support biedt voor VGA.
Ja, dat wisten we natuurlijk al lang ;) Als je dat nu meteen zo gezegd had, dan had het ons een heleboel tijd gespaard.

Blijft trouwens wel vreemd dat, als het een enkele chipset is die het geheel verzorgt, de ondersteunde resoluties voor beide standaarden niet altijd de zelfde zijn... Ik bedoel: hoe moeilijk kan het zijn om dat een beetje goed aan te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:50:
Ja, dat wisten we natuurlijk al lang ;) Als je dat nu meteen zo gezegd had, dan had het ons een heleboel tijd gespaard.
Iemand hierboven begreep toch precies wat ik bedoelde. Als moderator heb je soms de neiging om te snel door topics heen te browsen en over dingen heen te lezen. Dan krijg je soms vreemde misverstanden en dat weet ik uit ervaring :)
Blijft trouwens wel vreemd dat, als het een enkele chipset is die het geheel verzorgt, de ondersteunde resoluties voor beide standaarden niet altijd de zelfde zijn... Ik bedoel: hoe moeilijk kan het zijn om dat een beetje goed aan te pakken...
Je weet dat er veel protectionisme heerst in de verschillende takken van de industrie. In m'n werk heb ik veel te maken met standaarden, technologie en politiek. En laat politiek nou vaak veel zwaarder wegen dan technologie (denk aan de DRM ellende). Iets wat technologisch simpel te bereiken is, levert vaak politiek gezien onoverkomelijke hindernissen op voor bedrijven. Resultaat: er worden kromme technische dingen verzonnen uit politieke (economische) overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:55:
Iemand hierboven begreep toch precies wat ik bedoelde. Als moderator heb je soms de neiging om te snel door topics heen te browsen en over dingen heen te lezen. Dan krijg je soms vreemde misverstanden en dat weet ik uit ervaring :)
Ik heb wel degelijk alles gelezen. Ik jou eindconclusie echt uit uit je posts opmaken. Dat kaajee dat wel kan: d:)b . Met name uitspraken als:
HDMI bevat DVI en DVI bevat VGA
Gooit mensen op het verkeerde pad!
Je weet dat er veel protectionisme heerst in de verschillende takken van de industrie. In m'n werk heb ik veel te maken met standaarden, technologie en politiek. En laat politiek nou vaak veel zwaarder wegen dan technologie (denk aan de DRM ellende). Iets wat technologisch simpel te bereiken is, levert vaak politiek gezien onoverkomelijke hindernissen op voor bedrijven. Resultaat: er worden kromme technische dingen verzonnen uit politieke (economische) overwegingen.
Tja, "politiek"... Ik noem dat liever, lobby, omkoperij en vriendjespolitiek -O- . Blijkt echter vreemd dat zelfs merken zelf het blijkbaar niet een zijn. Onze eigen philips LCD doet het namelijk prima op native resolutie, ik weet echter dat enkele boven- en onderliggende modellen dat niet kunnen. Ik vermoed dus dat er wel meer dan politiek bij betrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:06:
[...]

Onze eigen philips LCD doet het namelijk prima op native resolutie, ik weet echter dat enkele boven- en onderliggende modellen dat niet kunnen. Ik vermoed dus dat er wel meer dan politiek bij betrokken is.
Oke, terug naar t onderwerp van dit topic :). Begrijp ik goed dat deze philips lcd tv op native resolutie werkt met een hdmi-dvi of hdmi-hdmi verbinding? Zo ja, wil je de specs van je tv en videokaart dan es vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:06:
Onze eigen philips LCD doet het namelijk prima op native resolutie, ik weet echter dat enkele boven- en onderliggende modellen dat niet kunnen. Ik vermoed dus dat er wel meer dan politiek bij betrokken is.
Bij Philips klopt dat ja. Mijn eigen 32" doet nog net 1280x768 maar kapt dan af door beperkingen aan de maximale scanrate van het platform dat erin zit (Philips Semiconductors platform). De 20 inch in de slaapkamer redt ook de volle resolutie niet. Ik vermoed dat ze inmiddels de beperkingen hebben opgelost of dat ze bij een ander (Chinees?) bedrijf inkopen ipv bij Philips Semiconductors. Helemaal nu Philips Semi sinds kort los is van Philips en NXP heet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 04-12-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb eerder op GoT gelezen dat wanneer je momenteel het beste 1-to-1 pixel mapping scherm wilt, je een LG moet nemen. Ik ga nog even proberen dat gedeelte te zoeken......

Hiero

[ Voor 29% gewijzigd door kaajee op 04-12-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nu we over HDMI en DVI uit zijn, nu nog even fijntjes door over VGA. :P
Exirion en anderen, hebben jullie wel eens meegemaakt over een VGA ingang van de tv dat de native resolutie ervan niet wordt ondersteund ? Want daar ging het mij persoonlijk even om. Mocht iemand dit al ergens bevestigd hebben, scheld me gerust uit want dan heb ik er stom overheen gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:38:
Exirion en anderen, hebben jullie wel eens meegemaakt over een VGA ingang van de tv dat de native resolutie ervan niet wordt ondersteund ? Want daar ging het mij persoonlijk even om.
Dit geldt voor mijn beide TV's en een aantal TV's die een keer in de c't zijn getest hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag hoor. minpuntje voor Philips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:18:
vaag hoor. minpuntje voor Philips in ieder geval.
Sony, Samsung en Panasonic deden het bij dezelfde generatie niet veel beter. Al hadden Samsung en Sharp wel al vroeger modellen die 1:1 DVI konden weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:07:
Grootste nadeel is de resolutie. Op een dergelijk scherm wil je minimaal native 1080p kunnen weergeven om het een beetje op je PC te gebruiken. Daarnaast moet je natuurlijk een scherm nemen dat je ook daadwerkelijk op zijn native resolutie kunt aansluiten op de PC. Niet alle schermen kunnen dat.

Ik zou zeggen: doe het niet. Koop dan liever een echte 24" LCD monitor. Dan weet je in ieder geval dat het goed zit :)
Op een 32 inch LCD tv wil je geen 1080p resolutie voor pc doeleinden. Je gaat er minimaal een hele meter vanaf zitten anders kan je niet het hele scherm overzien. Dan wordt alles wel erg klein. Er is een punt waarop een LCD scherm zo groot wordt dat je de resolutie weer omlaag moet gooien om toch een duidelijk leesbaar scherm te krijgen. Ik scroll liever met mn muis dan met mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Seth_Chaos schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:21:Op een 32 inch LCD tv wil je geen 1080p resolutie voor pc doeleinden. Je gaat er minimaal een hele meter vanaf zitten anders kan je niet het hele scherm overzien. Dan wordt alles wel erg klein. Er is een punt waarop een LCD scherm zo groot wordt dat je de resolutie weer omlaag moet gooien om toch een duidelijk leesbaar scherm te krijgen. Ik scroll liever met mn muis dan met mn hoofd.
Ongeacht de resolutie is een 32" scherm te groot om er een halve meter vandaan te zitten als je het mij vraagt. Het is gewoon heel simpel: zo'n scherm is niet geschikt al PC monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Nou, dat vind ik toch wat te kort door de bocht. Het is misschien niet de meest logische keus maar zo gek is het nou ook weer niet om het als pc monitor te gebruiken. Zeker niet als je het op een goede manier kan combineren met een functie als tv/monitor van je htpc.

Ik heb een jaar geleden een htpc van iemand een beetje geconfigureerd met als monitor een 32" Samsung LCD. Via hdmi lukte het niet om native panel resolutie te krijgen, maar via VGA was geen probleem. En ik moet zeggen: dat ziet er behoorlijk goed uit! En je zit er wat verder vanaf waardoor het niet idioot groot is allemaal en je continu met je nek aan het draaien bent. En als je dan een HD film start ziet het er echt geweldig uit!

Thuis gebruik ik mijn beamer nog wel eens "als monitor". En dat werkt heel fijn eigenlijk. Ik zou er geen verslag achter moeten typen (dat werkt toch wat minder zittend op de bank), maar verder is het eigenlijk ongeveer net zo goed als een pc monitor (qua leesbaarheid bijv). En je zit tenminste lekker relaxed op je bank :).

Wat betreft LCD tv's: ze moeten er echt eens voor zorgen dat je zo'n ding fatsoenlijk van signaal kan voorzien. Als je om je heen kijkt zie je zoveel 16:9 displays (plasma's en lcd's) die niet het juiste signaal krijgen en lelijk beeld geven. Vaak worden er gewoon 4:3 resoluties naartoe gestuurd. Eigenlijk zou in het HDMI protocol opgenomen moeten worden dat de display zijn voorkeursresolutie doorgeeft aan de zender. En dat de zender dan automatisch de juiste resolutie instelt indien hij deze ondersteunt. Voor pc monitoren hetzelfde.

Edit: ik vond het overigens opmerkelijk dat niemand Exirion geloofde toen hij vertelde dat veel LCDs de native panel reso niet accepteren. En dat het probleem waarschijnlijk in de videokaart zou zitten. Ten eerste is Exirion volgens mij behoorlijk ervaren met dit onderwerp. En ten tweede ligt het probleem (bijna) nooit in de videokaart. Ik denk zelfs dat mijn ISA videokaart uit 1993 nog wel custom resoluties als 1280x720 had gekund, het is niet alsof alleen GeForce kaarten van €500+ dat kunnen :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Jag op 05-12-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Als je een wat slechtere TV neemt krijg je vrijwel zeker last van ghosting. Dus je moet meer geld uitgeven voor een TV, of gewoon een normale grote monitor kopen. Ik zou voor het laatste gaan, gezien je dan ook geen 'gekke' resoluties gaat krijgen (gek voor de PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:21:Ik heb een jaar geleden een htpc van iemand een beetje geconfigureerd met als monitor een 32" Samsung LCD. Via hdmi lukte het niet om native panel resolutie te krijgen, maar via VGA was geen probleem. En ik moet zeggen: dat ziet er behoorlijk goed uit! En je zit er wat verder vanaf waardoor het niet idioot groot is allemaal en je continu met je nek aan het draaien bent. En als je dan een HD film start ziet het er echt geweldig uit!
Nogal logisch dat het er mooi uit ziet met HD films. Games zijn vast ook nog te pruimen. Maar serieus scherm om uren achter te werken, met veel overzicht en efficientie :? Imho totaal niet.
En dat de zender dan automatisch de juiste resolutie instelt indien hij deze ondersteunt. Voor pc monitoren hetzelfde.
En PC monitor doet dat doorgaans ook, echter zijn ten eerste veel schermen er blijkbaar te brak voor, en ten tweede lijkt windows zich er geen drol van aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Is er inmiddels een databank ofzo waar je wijs uit wordt?
Dus: 1 op1 oftewel native DVI LCD-TV?

Het is gewoon verschrikkelijk frustreerend, want via de specs van de "makers" kom je er niet uit ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Joepi schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:04:

Het is gewoon verschrikkelijk frustreerend, want via de specs van de "makers" kom je er niet uit ... 8)7
Probeer deze site eens: http://pixelmapping.wikispaces.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:04:

Wat is er toch mis met VGA, dan zijn er genoeg opties open
Pagina: 1 2 Laatste