Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Tacoos schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:02:
Sinds gisteren heb ik TomTom6 draaien icm een bluetooth GPS muis (Holux).
Wat ik me afvraag: is het mogelijk om de gesproekn instructies te laten weergeven via mijn BT headsetje?
Nu heb ik mijn earpiece in voor het telefoneren en loop tomtom vanuit m'n borstzak tegen me te schreeuwen vanuit de telefoon. Lijkt me niet helemaal logisch?
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk, of je moet misschien gebruik maken van A2DP? Aangezien je daarmee ook via Bluetooth muziek kan luisteren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

BioHazard schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:19:
[...]

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk, of je moet misschien gebruik maken van A2DP? Aangezien je daarmee ook via Bluetooth muziek kan luisteren bijvoorbeeld.
Nee, vlgs mij heeft m'n oortje geen A2DP.
Vreemd, maar jammer dan.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Het kan wel!

ik had ooit een soortgelijk probleem, want ik heb een speakerphone voor in de auto zonder A2DP en wou alle geluiden ook via die speaker laten verlopen.

op het forum van xda-developers staat de oplossing:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307220&highlight=BTAUDIO

het is een programmatje wat al het geluid forceert via de BT verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Mad_Cow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:39:
Het kan wel!

ik had ooit een soortgelijk probleem, want ik heb een speakerphone voor in de auto zonder A2DP en wou alle geluiden ook via die speaker laten verlopen.

op het forum van xda-developers staat de oplossing:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307220&highlight=BTAUDIO

het is een programmatje wat al het geluid forceert via de BT verbinding.
Deze krijg ik niet aan de gang op m'n herald, daarom deze gebruikt:
BTio

Die laat zich wel installeren en draait ook, maar nu werkt m'n BT verbinding niet meer lekker.
Later meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

heeft er iemand meer ervaring met de pda. ik heb namelijk de rom gedownload van deze link
Linken naar roms staan we niet toe, zie de faq!
nu ik heb al de informatie stap voor stap gevolgd en correct uitgevoerd.
nu achteraf na de installatie van deze nieuwe rom wil mijn htc niet meer opstarten. ik krijg momenteel enkel maar het HTC logo op mijn apparaat. ik heb namelijk ook de orginele rom bij gehouden in geval van nood maar ik geraak zelfs niet meer gelinkt met mijn computer. |:( |:(
kan er iemand mij helpen? :(

greetz,
Mctwan

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 23-05-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hey mensen ik heb nu al een tijdje de P4350. En ik ben er zeer tevreden over.
Maar Gister avond kreeg ik plotseling de schrik van me leven. Het touch screen scherm werkt niet meer :(

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en kan dit gerepareerd worden ?

Bij voorbaat dank.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
/\/\
S2801 in "HTC P4350 (Herald)"

Als ik dit kan vinden,..................? ;)

Zelf even veder kijken is toch niet zo moeilijk?

[ Voor 46% gewijzigd door Oxellaar op 25-05-2008 12:10 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Tacoos schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:22:
[...]

BTio

Die laat zich wel installeren en draait ook, maar nu werkt m'n BT verbinding niet meer lekker.
Later meer......
bij mij was het gewoon kopieren naar de telefoon en direct draaien vanaf daar. dus niet installeren.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:56:
beste mensen,

heeft er iemand meer ervaring met de pda. ik heb namelijk de rom gedownload van deze link
[mbr]Linken naar roms staan we niet toe, zie de faq![/]
nu ik heb al de informatie stap voor stap gevolgd en correct uitgevoerd.
nu achteraf na de installatie van deze nieuwe rom wil mijn htc niet meer opstarten. ik krijg momenteel enkel maar het HTC logo op mijn apparaat. ik heb namelijk ook de orginele rom bij gehouden in geval van nood maar ik geraak zelfs niet meer gelinkt met mijn computer. |:( |:(
kan er iemand mij helpen? :(

greetz,
Mctwan
Probeer dit eens:
haal je telfoon los van je computer.

opstarten in de bootlader mode: (houdt de camera knop en de comm-manager knop tegelijk ingerdukt, druk dan de reset knop in en houd de camera&comm manager ingedrukt tot dat je de bootloader ziet.

zodra je die ziet, je telefoon verbinden met je computer en het originele rom update programma starten.

volgens mij heb ik ooit zo mijn telefoon 'gered'
ricjuh schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:53:
Hey mensen ik heb nu al een tijdje de P4350. En ik ben er zeer tevreden over.
Maar Gister avond kreeg ik plotseling de schrik van me leven. Het touch screen scherm werkt niet meer :(

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en kan dit gerepareerd worden ?

Bij voorbaat dank.
en een reset (dan wel harde reset)?

[ Voor 52% gewijzigd door Mad_Cow op 25-05-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb nu al voor de 2e keer iets erg vervelends. al mijn data op m'n SD kaart is onbruikbaar.
Nu ben ik er na wat zoeken achtergekomen dat dit waarschijnlijk aan de SD kaart ligt....

Ook wat gelezen over een patch, maar die zou niet echt werken.
(Kon hem ook niet vinden)

Nu ben ik van plan om een andere SD kaart te gaan kopen, maja welke?
Heb zelf een Kingston 4GB microSD HC.

Zijn er nog meer onder jullie die hier last van hebben, of juist niet?
En met welke geheugenkaart werken jullie?

Wil hier graag vanaf, tis zo irritant

Btw: heb al gekeken of er updates waren via HTC, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ik heb sinds de rom-update daar nooit meer last van.
Welke Rom versie heb jij?

er is een officiele rom update naar wm6, maar ik draai een custom ROM. Deze heet 'Aserg' en ik heb m gevonden op xda-developers. helaas mogen we daar niet over praten op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb gewoon de enige update die op de site van HTC staat voor de P4350
Gewoon WM6 dus....

Maare ik heb een richting om te gaan zoeken ;) thnx

Neem aan dat het een Engelse versie is van WM6 waar jij het over heb?
Heb liever een NL versie

[ Voor 25% gewijzigd door Oxellaar op 29-05-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Hallo,

Ik zit er aan te denken om tweedehands deze telefoon te kopen. Kom van een N80, maar vind deze net wat te traag en internetten wil alleen met kleinere sites. Kan je met deze telefoon qua geheugen prima gewoon op GoT surfen e.d? En is het wifi bereik wel een beetje ok? Ik heb het hele topic doorgelezen, maar als het gewoon ok werkt hoor je dat niet zo vaak in een topic uiteraard. Of raden julle me inmiddels een andere HTC aan? Zit een beetje te kijken zelf. Ik zie ook de HTC P3600 op marktplaats staan, alleen deze heeft weer geen toetsenbord, maar wel weer GPS, hoewel ik helemaal geen auto heb, dus het meer een gimmick is, of voor op de fiets.

Voldoet deze telefoon nog redelijk als ik hem nu nog zou kopen? Ik zie ze namelijk voor onder de 200,- staan en ik wou zelf graag een smartphone met max 200, welke beter functioneert dan mijn N80. Ook heb ik Symbian nu wel een beetje gezien, dus leek iets van HTC me wel wat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ja helaas zijn alle roms in het engels.

@MsG: ik weet niet hoe duur het gaat worden, maar kijk eens naar de tmobile mda vario IV, die ziet er in iedergeval erg mooi uit vindt ik, die is sneller beter en gps.
ik weet niet hoe symbian is in vergelijking met WM6, maar ik denk dat je wel meer kunt in wm6. wifi bereik is wel goed denk ik, ik kan het nergens mee vergelijken maar mn verbinding thuis is wel goed overal. surfen gaat..... wel, maar niet zo snel. een andere browser biedt uitkomst (opera 9.5 beta) maar neemt ook weer veel extra geheugen.
o wat wel een nadeel is (ik weet niet hoe dat bij symbian is) geheugen lekken. Ik moet denk ik wel minstens 1 keer per 2 weken mijn device resetten om alle geheugen weer vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij bedoel je de HTC Tytn II tja die vind ik net ff te duur. De P3600 is ook wel leuk met ingebouwde GPS, maar heeft geen keyboard en dat vind ik juist wel vet, dus denk dat ik gewoon voor deze ga. Die hard user ben ik niet, loop technisch altijd achter de feiten aan :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de week 1 minpunt voor mijn Herald gevonden....

wanneer ik een sms verzend en het keyboard weer inschuif, gaat ie totaal uit.

plus punt:

je wordt goed, snel en vriendelijk geholpen door HTC en woensdag wordt de telefoon opgehaald :)

dan maar eens kijken hoe die terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb de telefoon net binnen. Weet iemand een goede screenprotector? Of maakt het allemaal geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb deze: Brando Screenprotector MDA IV / XDA Mini / Qtek 9100.

Zit prima en is zelfs afwasbaar. Lees ook even de reviews over tips voor het aanbrengen.

weer zo'n CS:MV'er met een HTC, het lijken wel kakkerlakken :+

[ Voor 25% gewijzigd door Peedy op 05-06-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is Microsoft nog van plan om een officiele WM 6.1 te doen voor de toch al oude Herald? Zou wel mooi wezen namelijk. Ik heb het niet zo op al die samengestelde rommetjes. Of zijn die wel degelijk beter?

@hierboven: :) doe je ook al CSMV? Is ook echt zo'n standaard opleiding hier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
MsG schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:26:
Is Microsoft nog van plan om een officiele WM 6.1 te doen voor de toch al oude Herald? Zou wel mooi wezen namelijk. Ik heb het niet zo op al die samengestelde rommetjes. Of zijn die wel degelijk beter?

@hierboven: :) doe je ook al CSMV? Is ook echt zo'n standaard opleiding hier :P.
Nee, ik zelf niet, maar ik ken er té veel :+ Het zal het wereldje wel zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 06-06-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat HTC niet van plan is een 6.1 voor de herald uit te brengen. (helaas).

aan de andere kant best raar, gezien de upgrade gratis zou zijn (microsoft vraagt aan htc er geen geld voor) en dat je het OS best snel zo hebt dat 6.1 goed zou werken (denk aan de drivers etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Die roms zijn echt wel goed hoor, htc zal zoals gezegd waarschijnlijk geen update meer uitbrengen. als je kijkt naar die andere roms, die hebben en meer opslag en meer geheugen zodat je telefoon echt een stuk meer kan en soepeler draait. er zijn vele verschillende van roms die zo compleet mogelijk zijn, tot minimale installaties. je moet eens kijken naar aserg of touch-it dat zijn hele complete roms die perfect werken er wordt ook goed uitgelegd hoe je alles moet installeren. natuurlijk kan ik daar hier niks over zeggen maar bij xda-developers kunnen ze je goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zal eens kijken naar een NL 6.1 hopen dat ie bestaat. Waarom eigenlijk per telefoon weer een andere rom-editie? Is dit nou zo erg anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:27:
Ik zal eens kijken naar een NL 6.1 hopen dat ie bestaat. Waarom eigenlijk per telefoon weer een andere rom-editie? Is dit nou zo erg anders?
mja, zo erg anders weet ik niet... maar meestal zit je ook met bootloader meen ik, en de drivers die de telefoon moet hebben om alles te kunnen. en dat kan per telefoon redelijk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook een bug in WM 6.0 dat hij met msn wel online is maar steevast 0 online heeft? Het heeft hier wel een keer gewerkt, maar daarna niet meer. Uiteindelijk moet ik hem weer resetten om msn uit te krijgen. Is er ook default een taakbeheer aanwezig? Taskmanager doet heel wat anders namelijk :P. Mijn ervaringen zijn nu best goed, op grotere sites merk je die 200mhz processor toch wel een beetje, maar ja GoT surfen gaat toch niet op zo'n klein schermpje, ook al heb je een 400mhz ppc.

Wlan werkt prima. Snapte het moeilijke gedoe eerst niet, bij symbian kan je gewoon connecten in elk programma, maar snap het nu allemaal al wat beter. Soms nog een beetje zoeken waar een programma staat, de ene keer bij instellingen, de andere keer bij programma's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb ook last van die msn bug. Op de site van HTC staat een hotfix voor dit probleem.
Je moet dan wel een Engelse ROM hebben :|

Programma's echt afsluiten doe je zo: Start> Instellingen> Systeem> Geheugen> 3e tab actieve progs.

Moet ook eerlijk zeggen dat Symbian mij veel beter beviel dan WM.
Ik ga na een paar maanden ook zsm weer terug naar Symbian.

Edit: waarom niet op GoT met je Herald? Gaat toch prima....

[ Voor 28% gewijzigd door Oxellaar op 07-06-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gaat dat qua breedte bij jou prima? Tja de nieuwe Symbian beviel mij weer niet, althans mijn N80 was lomp traag met menu's echt enorm. N95 ken ik weer niet. Maar bijv vroeger kon je bij Symbian gewoon op rood drukken en dan minimizde het progje, nu wordt dat allemaal afgesloten. Ik vraag me af of ik symbian wel beter vind dan WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ja de breedte is bij mij goed, kun je wel verstellen in IE> menu> beeld> één kolom.
Dan krijg je gewoon de tekst verspreid over je hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ik zit nu met de htc dit te typen in ie.vind het echter wel lang duren met laden van zo'n 100 posts.gelukkig werkt het iig wel min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:22:
[...]

BTio

Later meer......
t Is wel veel later geworden, maar dan nu het antwoord:
Ja! met dit proggie schreeuwt TomTom gewoon via m'n BT headsetje in m'n oor ipv vanuit m'n borstzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mijn P4350 is zojuist helemaal overleden, hij doet echt helemaal niks meer, geen kick geeft ie meer. :'(

edit: TyTN2 aangeschaft. :)

[ Voor 13% gewijzigd door BioHazard op 16-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
Ik heb ook een overstap gemaakt naar de tytn2. Voor de rest was de herald een prima toestelletje als hij net iets meer mhz en een gps chip had. Moet nog maar afwachten hoe mijn tytn2 het uit blijft houden :-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit er aan te denken m'n HTC P4350 te verkopen en een Tytn 1 te kopen. Deze heeft wél 3G en infrarood. Geen idee hoe sterk deze is, maar ik vind het altijd wel vet tv's enzo te kunnen bedienen. Bovendien heeft de Tytn 1 400mhz itt 200mhz van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
voor infrarood alleen zou ik het niet doen. het bereik van IR is erg beperkt. om bv je tv te bedienen moet je m praktisch tegen de tv aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de afgelopen paar dagen heb ik last van dat m'n telefoon spotaan uitvalt.
en als ik hem daarna weer aanzet start ie wel op maar dan reboot ie hem weer,

Heb toen wm6 eropgezet (vodafone brand) en toen werkte het een paar dagen goed.
maar sinds vandaag begon hij weer kuren te krijgen.

is dit probleem vaker voorgekomen en wat is hier tegen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mad_Cow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:49:
voor infrarood alleen zou ik het niet doen. het bereik van IR is erg beperkt. om bv je tv te bedienen moet je m praktisch tegen de tv aanhouden.
Dat hoor ik idd vaker over infrarood in telefoons. Echter is 400Mhz tegen 200 Mhz ook nog wel een verschil. Maar heb nog niet echt uitgebreid gespeeld met de HTC P4350, dus pas als ik me aan deze ga ergeren ga ik rond kijken naar HTC Tytn, welke vaak nog goedkoper is, heb dus iets te snel de P4350 gekocht maar ja. Ik vind het voornamelijk jammer dat als ik het tweakers forum laad hij eventjes totaal vast slaat. Ik hoop dat dit niet zo is met de Tytn al ben ik bang dat er nog geen 1 normale telefoon is die normaal een zeer groot forum kan laden. Scrollen nadat hij eenmaal is geladen valt me niet tegen bij de P4350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:32:
de afgelopen paar dagen heb ik last van dat m'n telefoon spotaan uitvalt.
en als ik hem daarna weer aanzet start ie wel op maar dan reboot ie hem weer,

Heb toen wm6 eropgezet (vodafone brand) en toen werkte het een paar dagen goed.
maar sinds vandaag begon hij weer kuren te krijgen.

is dit probleem vaker voorgekomen en wat is hier tegen te doen
ik zou zeggen, kijken of je nog garantie hebt :)

ging bij mij redelijk goed en snel (de reparatie) wel omslachtig, je belt HTC die je call opneemt, daar vertel je wat er loos is, vervolgens gooien ze je door naar een reparatie bedrijf, die dan paar dagen later weer je telefoon laat opsturen naar een ander bedrijf :P

maargoed,

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ik vond de dikte van de tytn het grootste nadeel. bij mij woog het op tegen de snelheid, maar das een persoonlijke keuze.
voor internet: probeer opera mobile 9.5 beta, of de opera mini 4.1 (gratis). Ik gebruik de laatste tijd opera mini en ik ben er erg tevvreden mee. heel snel. pagina worden goed weergegeven. (en ondersteuning voor opera link (sync'ed favorieten met de desktop versie van opera))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jij hebt beide? Dan kan ik met jou praten :P.

Merk je de 400Mhz verschil wel echt? Ik las namelijk ook weer dat je niet 1 op 1 kan vergelijken met telefoonproc's. Ik krijg morgen mn 4GB Micro SD binnen, dan ga ik even met tooltjes pielen, aangezien ik nu met bijna alles meteen vol zit.

Ik heb trouwens ook nog een HTC P4350 UK editie. Kan ik hier ook de NL versie op zetten? Toen ik de NL versie er op wilde zetten die ik met t account van mn NL editie had gedownload, gaf hij die vendor_id fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
nee, helaas heb ik niet zoveel geld dat ik ieder device koop wat ik wil hebben :D. maar je kunt wel een beetj emet die dingenin winkels spelen. kijken hoe het is (bijv. de vodafone shop en de hi shop geloof ik)

die vendor_id is een beetje richting het no-go gebied van dit forum. het heeft te maken met de simlock/regio. Je kan dus niet zomaar de NL op de UK versie zetten. ik heb een custom rom draaien, die allemaal in het engels zijn. je kunt ook de UK versie van de rom update zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik koop altijd tweedehands, en dit mobieltje is tegenwoordig al aardig uitgefaseerd. De HTC Tytn (1 wel ter verstaan, niet 2) en de P4350 zie je niet meer in de winkels. Misschien dat ik het ooit nog eens probeer met een goedkope Tytn. Want voor de rest zie ik qua specs niet iets wat de Tytn minder heeft, behalve dan idd de afmetingen en het design wat ik ietsje minder vind.

Zonder op details te hoeven in gaan, die custom roms schijnen toch enorme aanraders te zijn doordat het de speed van alles veel meer verhoogt en benut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ja, serieus echt niks dan lof voor al die mensen die hun tijd hierin hebben gestoken. je hebt veel meer ruimte over (zowel ram als rom) en er worden hele nuttige programmas bijgeleverd. het lijkt een hele klus om je rom te updaten maar het is eigenlijk heel makkelijk. stuur me maar een DM als je meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P moet je DM wel aanzetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:47:
Ja maar ik koop altijd tweedehands, en dit mobieltje is tegenwoordig al aardig uitgefaseerd. De HTC Tytn (1 wel ter verstaan, niet 2) en de P4350 zie je niet meer in de winkels.
Jawel hoor hier, kijk maar NL/UK

Wat is de meest interessante custom rom om erop te zetten? Er zijn er nogal wat. Zijn er ook ned?
En met welke ROM heb ik het meeste geheugen vrij?
Ik gebruik nu de off. WM6 HTC/Vodefone upgrade. Maar het geheugen is nogal laag te noemen. Opslag:27.34 (26.90) van de 33.45 totaal, en programma 18.25 (18:49) van de 43.87 totaal. M'n device is leeg.Ook geen extrom meuk laten installeren.Tussen () met meuk installed. Maakt niet zoveel uit.

Is dat corruperen van die geheugenkaart al opgelost. Die Artemis fix schijnt niet te werken. Niet dat ik er last van heb, maar toch. Voorkomen is beter dan genezen!

Voordat ik het ding ga gebruiken wil ik hem eerst even customizen. Ik heb uiteraard al hier en daar lopen rondkijken. Is is echter een grote hoeveelheid aan custom rom's te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:15:
[...]

Jawel hoor hier, kijk maar NL/UK

Wat is de meest interessante custom rom om erop te zetten? Er zijn er nogal wat. Zijn er ook ned?
En met welke ROM heb ik het meeste geheugen vrij?
Ik gebruik nu de off. WM6 HTC/Vodefone upgrade. Maar het geheugen is nogal laag te noemen. Opslag:27.34 (26.90) van de 33.45 totaal, en programma 18.25 (18:49) van de 43.87 totaal. M'n device is leeg.Ook geen extrom meuk laten installeren.Tussen () met meuk installed. Maakt niet zoveel uit.

Is dat corruperen van die geheugenkaart al opgelost. Die Artemis fix schijnt niet te werken. Niet dat ik er last van heb, maar toch. Voorkomen is beter dan genezen!

Voordat ik het ding ga gebruiken wil ik hem eerst even customizen. Ik heb uiteraard al hier en daar lopen rondkijken. Is is echter een grote hoeveelheid aan custom rom's te verkrijgen.
Ik reageerde op Mad_Cow slimbo ;), welke mij aanraadde eens in winkels hem te proberen :). Als jij mij kan vertellen hoe ik de telefoon kan uitproberen via PDAshop website krijg je een euro :). Veel vragen zijn in het topic ook behandeld. Corrupte SD is geloof ik over sinds WM6. Roms hangt puur af van wat je wilt. Zooveel staan er ook weer niet op XDA, valt best uit te kiezen. Ik draai zelf Aserg, omdat ik nog moest wachten op een P4350 editie van de Open Touch reeks. Bevalt me prima, al wil ik mss zelf nog aan het rommen slaan, om languagestuff uit andere officiele WM 6.1 roms te halen en deze te embedden in een HTC P4350 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:42:
[...]

Ik reageerde op Mad_Cow slimbo ;),
Je bedoeld toch zeker iemand anders heh?:)
welke mij aanraadde eens in winkels hem te proberen :). Als jij mij kan vertellen hoe ik de telefoon kan uitproberen via PDAshop website krijg je een euro :).
Simpel. Er naartoe gaan :+ Overigens. Ik woon er op 5min.. loopafstand vandaan;)
Veel vragen zijn in het topic ook behandeld. Corrupte SD is geloof ik over sinds WM6. Roms hangt puur af van wat je wilt. Zooveel staan er ook weer niet op XDA, valt best uit te kiezen. Ik draai zelf Aserg, omdat ik nog moest wachten op een P4350 editie van de Open Touch reeks. Bevalt me prima, al wil ik mss zelf nog aan het rommen slaan, om languagestuff uit andere officiele WM 6.1 roms te halen en deze te embedden in een HTC P4350 rom.
hier heb je ze en dat zijn ze nog niet allemaal. Uitsluitend 6/6.1 ROM's.
Ik heb ooit een ASERG rom gebruikt op de S200. Liep op zich goed wel wat bugs. De ASERG voor de Herald heb ik alleen in het RUS gezien.Nou, het is allang gelden dat ik RUS sprak :+

Vooorlopig heb ik eerst m'n pagepool aangepast (op 6MB) of een goede balans te vinden tussen snelheid en geheugen. Dat is gelukt, zoals je hieronder ziet. Goed. Gan we op ons gemakt een rommetje uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/6izl9e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:16:

Simpel. Er naartoe gaan :+ Overigens. Ik woon er op 5min.. loopafstand vandaan;)
bij PDAshop kun je devices zelf niet bekijken

De ASERG roms worden nu in RUS en ENG geleverd. ik spreek ook geen russisch namelijk. voor zoveel mogelijk RAM/ROM vrij, probeer eens de Just2Clean Rom. die haalt alle onnodige dingen eruit en zorgt er zelfs voor de je Ext.Rom word leeggemaakt en de ruimte daarvan wordt teruggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:16:
[...]

Je bedoeld toch zeker iemand anders heh?:)

[...]
Nee, kijk maar:
Mad_Cow schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:28:
nee, helaas heb ik niet zoveel geld dat ik ieder device koop wat ik wil hebben :D. maar je kunt wel een beetj emet die dingenin winkels spelen. kijken hoe het is (bijv. de vodafone shop en de hi shop geloof ik)

die vendor_id is een beetje richting het no-go gebied van dit forum. het heeft te maken met de simlock/regio. Je kan dus niet zomaar de NL op de UK versie zetten. ik heb een custom rom draaien, die allemaal in het engels zijn. je kunt ook de UK versie van de rom update zoeken
Daar reageerde ik op.

Back ontopic:

Hoe kan je zien wat voor Pagepool je nu hebt? Ik heb Aserg ook engels. Met 1 klik op het betreffende topic bij XDA zie je meteen dat het ook engels is. Ik vind de full edition wel wat bloated, maar ja dat is het idee van full :). Ik kan nooit echt balans vinden tussen op het kaartje opslaan en tussen op het ROM geheugen opslaan. Programma's die ik op de SD heb staan lopen niet sloom of iets dergelijks. Waarvoor gebruiken jullie het ROM-geheugen vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ik heb geen idee waar je kunt zien wat je pagepool is. volgens mij is dat ook niet zo makkelijk te zien, want dat wordt in de ROM bepaalt. je kunt het hooguit zien aan je hoeveelheid RAM denk ik.

op mn ROM: alles wat ik vaak gebruik; agenda, tomtom, today plugins
op de SD: alles wat ik minder vaak gebruik of hele grote programmas; woordenboeken, spelletjes, IEcache,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Merk jij echt snelheidsverschil in programma's op ROM ten opzichte van SD? Of zit het verschil puur in de opstarttijd van het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
nee ik merk geen verschil, voor mij is het puur de programmagrootte die beslist en bijv dat ik programmas zoals mijn today plugins altijd wil kunnen gebruiken, met of zonder SD.

eerlijk gezegd kan tomtom ook beter op de SD, die is toch nutteloos zonder kaarten. scheelt ook weer een hoop ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:48:
ik heb geen idee waar je kunt zien wat je pagepool is. volgens mij is dat ook niet zo makkelijk te zien, want dat wordt in de ROM bepaalt. je kunt het hooguit zien aan je hoeveelheid RAM denk ik.
Om hem aan te poassen moet je hem ook kunnen uitlezen.
Dat kan wel met een setje tools (o.a pdocread/pdocwrite)van "it'sme" (ook bekend op TW)
Op zowel XDA alsook op Modaco staan faq's "hoe of wat"
Standaard staat ie op 8 of 12mb
hier vnd je het hele verhaal incl. een link naar het verhaal op Modaco.

Als je het niet allemaal met de hand wilt doen kun je hier die toolbox downloaden.Wel ff softwaresetten na deze ingreep. Zoals je ziet het werkt.Ik had totaal standaard 43,90MB geheugen over. Nu 6MB meer! 8)

Er is natuurlijk wel verschil merkbaar in snelheid als data je uitleest, of een programma start vanuit "main" het interne geheugen of een mechanische SD kaart.

In principe zet ik het meeste uiteraard ook op een SD kaart. Hangt ook een beetje af van de grootte. Met TT erop is je interne geheugen zo vol.
Plugin's bijna altijd in "main" omdat de meest niet werken vanaf en SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang nadenken en lezen heb ik maar besloten om die ENG Aserg (4.17.Aserg.12E.WWE) ROM erop te fietsen. Uiteraard na eerst even hard-gespl'd (YANG 4.70) te hebben 8)
Zie er goed uit en loopt lekker.wel weinig geheugen over.Zal wel komen doordat ik alles uit die extROM heb laten installeren.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2a94c2p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Hallo een collega van mij heeft dit toestel net gekocht en vraag zich af hoe het gelijktijdig kan bellen en trillen

alvast bedankt

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe bedoel je bellen en trillen? Kan je iets duidelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
die optie zit verstopt in de instellingen van de telefoon of via instellingen-->geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Ik heb nu Opera 9.5 beta draaien op men naar WM6 - vodafone 4350. Wat een prachtig programma, maar wat enorm zwaar ook. Als ik de standaard tweakers homepage draai dan raakt het geheugen snel vol en op een gegeven moment crasht het. Ik heb ook maar 1mb opslag en 12.17mb voor programma's vrij.

Ik lees dat jullie al bezig zijn met geheugen, nog wat tips om dit stabieler te maken en geheugen vrij te maken. Ik heb de meeste nutteloze programma's al van de rom gehaald, enige wat er nog opstaat is TCPMP en wat nodige codecs.

(en ja tweakers.mobi geeft geen problemen natuurlijk, maar het zou leuk zijn om volledige pagina's te bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij gaat het bij internetten puur om de hoeveelheid RAM. De ROM is gewoon interne opslag. Of je dat nou vol of leeg hebt, daar krijg je niet meer ram oid van :).

(correct me if I'm wrong)

Overigens duurt zo'n tabellenlijst op wat oudere PC's ook best lang, dus vind het niet gek dat een telefoon dat ook niet trekt, viel me al mee dat ik praktisch nooit een geheugenvol-fout kreeg met deze telefoon, iets wat je super snel had op de N80. Maar idd ik zie ook graag een mobiele variant van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
kweetniet hoor, misschien met internet cache enzo heb je toch echt wel opslag ruimte op je device nodig. misschien kan opera de cache op de microSD opslaan?

misschien heb je hier wat aan, dit zou ook moeten werken voor Opera Mobile 9.5 beta:
http://www.rewiz.de/operamobile/Opera-Mobile.html#cache

[ Voor 41% gewijzigd door Mad_Cow op 18-07-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Die mobiele versie van tweakers is er wel, dat is www.tweakers.mobi , was vroeger pda.tweakers.net
EDIT: nvm je bedoelde de forums.

En ik kan geen opties vinden in opera mobile 9.5 om de microSD kaart als cache te gebruiken :( . Er is wel een optie voor cache, die staat standaard op 4.000kb maar staat niet bij op welke locatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Captain_Duck op 18-07-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sinds vandaag ook een HTC p4350 Pro. Jeuh. Meteen naar WM 6.1 Touch-IT + x-button fix gegaan, via SPL. Roms zijn nog te vinden, maar de meeste obvious locaties zijn weggehaald omdat de custom roms te koop werden aangeboden op Ebay.

Opera mini moet nog geinstalleerd. Live Messenger ook. En nog wat zut. Ook nog een fix omdat de telefoon niet meer reageert op de powerbutton wanneer het gestart is.

Dynamische overclock tussen de 120 en 220. Onder de 120 gaat het beeld trillen en reageert de telefoon niet meer? Op 120 gaat het net, er trilt één lijn in Touch Home. Ik las in dit onderwerp dat iemand een onderclock tot 80 mogelijk had?

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 23-07-2008 11:06 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem tot iets van 90 ofzo met Aserg, lager wil het programma zelf niet instellen geloof ik. Werkt perfect, gaat ie heel erg langer mee door. Alleen vind ik de overclock ook weer niet zooo slim, als ik bijv bejeweled doe :p kan dat ook wel op 120Mhz, echter denkt het overclock programma " Oh hij start een programma, floemp nu moet hij weer op 201Mhz". Nou ja kwestie van zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:29:
die optie zit verstopt in de instellingen van de telefoon of via instellingen-->geluid.
Settings, sounds and notifications, tab "notificattiions" Pulldown "ringtype" Select "ring and vibrate" or the other way around.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/14d3cr4.jpg

Overigens is die Aserg ROM slecht in het vebinding maken via BT!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay, stomme vraag, maar ik kom er niet uit. Alles werkt nu, behalve twee dingen:

Ik gebruik geen data abbo en maak dus geen gebruik van gprs etc. Nu synct WM via de kabel met mijn laptop. Maar thuis wil ik dat hij synct via de Exchange server via Wifi. Als ik een tweede profiel invoer, ziet het er naar uit dat hij de ander weer weggooit?

Ik ben benieuwd of internet via de telefoon mogelijk is via mijn laptop wanneer het aan de kabel ligt, maar ook dat lijkt niet echt in te stellen te zijn. Enige hints?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik gebruik geen data abbo en maak dus geen gebruik van gprs etc. Nu synct WM via de kabel met mijn laptop. Maar thuis wil ik dat hij synct via de Exchange server via Wifi. Als ik een tweede profiel invoer, ziet het er naar uit dat hij de ander weer weggooit?
sync je WM met je laptop? het gaat alleen werken als je hebt ingesteld dat je daar ook met exchange synced, en niet met de lokale outlook die op je laptop staat geinstalleerd.
* verwijder je partnership in activesync
* stel exchange in op WM
- dan moet je nu al via wifi kunnen syncen
* sluit m daarna weer op je laptop aan en stel de optie in om met exchange te syncen 9is dan geloof ik de default optie)
Ik ben benieuwd of internet via de telefoon mogelijk is via mijn laptop wanneer het aan de kabel ligt, maar ook dat lijkt niet echt in te stellen te zijn. Enige hints?
Als het goed is is er een standaard programmatje dat "Internet Sharing" heet dan kan je je telefoon als gprs/edge modem gebruiken via USB of Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aha. Ik denk dat ik al vat. De custom rom mist Internet Sharing. Omdat Wifi uitstaat, gprs uitstaat en ActiveSync over de kabel loopt, kan de telefoon geen verbinding krijgen naar de Exchange Server. Ik had het namelijk geprobeerd, maar kon niet verbinden naar de Exchange Server. Ik heb toen lokaal met de laptop gesynchroniseerd, maar dat combineert niet goed als ik daarna wel via Wifi het internet op ga.

Hartelijk dank :)

En jammer dat de Touch Home tijd weergave op 12 uur notatie blijft staan, daar moet ik nog even naar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 23-07-2008 14:50 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mijn oude P4350 zit geen sim kaart meer in. Sinds een tijdje valt die uit wanneer ik hem te hard dichtklap of bij een flinke tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen garantie meer bij HTC? Zit er speling bij de batterij? Niet dat ik een expert ben met één dag dat ik het apparaat heb :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:33:
[...]

bij PDAshop kun je devices zelf niet bekijken

De ASERG roms worden nu in RUS en ENG geleverd. ik spreek ook geen russisch namelijk. voor zoveel mogelijk RAM/ROM vrij, probeer eens de Just2Clean Rom. die haalt alle onnodige dingen eruit en zorgt er zelfs voor de je Ext.Rom word leeggemaakt en

De ruimte daarvan wordt teruggegeven.
Ik wil graag toch wat extras in die ROM zoals NetCF. Die BT van Aserg is kl**** :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Motrax schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:35:
Geen garantie meer bij HTC? Zit er speling bij de batterij? Niet dat ik een expert ben met één dag dat ik het apparaat heb :+
Geen garantie meer door omstandigheden, maar het komt 100% zeker niet door die omstandigheden. :>

Ik heb inmiddels een TYTN2, maar ik wil deze toch houden om mee te hobbyen.

[ Voor 10% gewijzigd door BioHazard op 23-07-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Ik wil graag toch wat extras in die ROM zoals NetCF. Die BT van Aserg is kl**** :(
Voor allen die de ASerg rom gebruiken, die trouwens erg goed is, en problemen hebben met bereik en bluetooth. Download de onderstaande files en flash de radio rom.

Dit heeft geen invloed op de geinstalleerde apps, maar wel oa op het bereik en het bleutooth.

Ik gebruik zelf de ASerg lite WWE rom en dit heeft bij mij en een vriend van mij wonderen verricht.

Uiteraard op eigen risico en met dank aan XDA natuurlijk 8)

http://rapidshare.com/files/131954805/radio.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
mijn telefoon crashte laatst (ik was programmatjes aan t testen) en heb andere roms uitgeprobeert. Ik heb nu 'ginolin' een hele basic rom. helaas geen touchflo, maar ik waar ik verrast over ben is dat het geheugen niet (of in ieder geval veeel minder) langzaam 'volloopt'. dus ik hoef veel minder te herstarten. ik weet dat ik bij Aserg wel zo om de 3 a 4 dagen moest herstarten om het geheugen weer vrij te maken (zelfs met taskmanagers en gehuegen programmaatjes zoals oxios)

o ja en nog een tip: er bestaan 'safe mode' opties die verhinderen dat je today programmatje geladen worden waardoor je (hopelijk) nog je device kunt opstarten. die HAD ik moeten hebben. (spb pocket plus, safe mode 2)

[ Voor 26% gewijzigd door Mad_Cow op 24-07-2008 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat doe je er dan op? Ik heb Aserg maar hij is dag 1 nog net zo snel als dag 10 bij wijze van. En wat is touch flo precies? Dat je in het midden kan scrollen bij een pagina? En dan precies omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Voor allen die de ASerg rom gebruiken, die trouwens erg goed is, en problemen hebben met bereik en bluetooth. Download de onderstaande files en flash de radio rom.

Dit heeft geen invloed op de geinstalleerde apps, maar wel oa op het bereik en het bleutooth.

Ik gebruik zelf de ASerg lite WWE rom en dit heeft bij mij en een vriend van mij wonderen verricht.

Uiteraard op eigen risico en met dank aan XDA natuurlijk 8)

http://rapidshare.com/files/131954805/radio.rar.html
Thanks
Nou ik zal dat eens gaan proberen. Overigens of het het bereik is vraag ik me af. Ik zie nl. helemaal geen icoontje vesrchijnen, van de headset.

M'n geheugen loopt niet vol en ik hoef ook niet om de "zoveel"dagen te resetten om geheugen vrij te maken.
Welke versie van die GINOLIN ROM draai je dan?Waar flash ik hem mee? Oke al gevonden

vwb die radio, no luck nog steeds geen icoontje.

Doe GINOLIN heft waarschijlijk als basis de Aserg ROM want die heft hetzelfde BT probleem. Nu. Connected met een andere device gaat wel en ik krijg dan ook de vraag voor die passcode "0000" Die vraag krijg ik niet als ik coonect met een headsetj :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn HTC p4350 thuis gekregen, en zeer mooi toestelletje, dat moet ik toegeven. Zeer veel mogelijkheden voor een vrij beperkte prijs. Alleen gps mist, maar ik haal me wel een muis ooit.

Ik steek gewoon de telefoon in het leren hoesje en zo in mn broekzak. Beltclip ziet nerdy uit maar ik wil geen kapot scherm aangezien je daar moeilijk garantie op krijgt. Is vrij groot, vooral door de beltclip. Denk dat ik daar de stikking es van lospeuter en heel die prul eraf haal, dan heb ik gewoon een hardleren tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik liep ook met dat tasje rond waardoor het lijkt alsof je bakstenen vervoert :). Heb echter op eBay voor 1 euro een Brando screenprotector gekocht. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:31:
Ik heb vandaag mijn HTC p4350 thuis gekregen, en zeer mooi toestelletje, dat moet ik toegeven. Zeer veel mogelijkheden voor een vrij beperkte prijs. Alleen gps mist, maar ik haal me wel een muis ooit.

Ik steek gewoon de telefoon in het leren hoesje en zo in mn broekzak. Beltclip ziet nerdy uit maar ik wil geen kapot scherm aangezien je daar moeilijk garantie op krijgt. Is vrij groot, vooral door de beltclip. Denk dat ik daar de stikking es van lospeuter en heel die prul eraf haal, dan heb ik gewoon een hardleren tasje.
Hoe je zo'n tasje modificeert vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja hoor. Verkeerde versie Windows Live Messenger geinstalleerd. Dus even gedeinstalleerd, aangezien het op de rom stond ipv het kaartje.

Na deinstallatie vraagt Windows Mobile om een herstart, vooruit, dat doen we dan. Blijft de telefoon telkens herstarten :X

Ik zou hier een gigantische flame van kunnen maken, maar eerst maar eens uitzoeken wat er mis gaat :/

Ik had namelijk ook nog Mobi reader geinstalleerd daar voor. Maar toch wel opvallend :X

Edit: softreset hielp niet. Uiteindelijk aan vaste stroom gelegd, kaartje + SIM kaart er uit en toen startte hij door. Ben wel wat instellingen kwijt, maar niet de later geinstalleerde programma's. Vreemde zaak.

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 28-07-2008 00:18 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Resest hier boven gevonden: opstarten met de geheugenkaart er in werkt niet goed. Geen idee waarom.

Iemand problemen met de verbinding die wegvalt? Goede ontvangst, je neemt een gesprek aan en na twee minuten valt verbinding weg en moet de telefoon weer overnieuw verbinding maken met het netwerk. Niet zo handig.

Ben bang dat ik terug ga naar de oringele ROM met dit soort geintjes.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb nu reeds 3/4 jaar een HTC p4350 met Hi abo en internet.
nu heb ik er enkele probleempjes mee en vraag me af of anderen hier ook last van hebben.
1. als ik eens een dagje of zo niet zelf bel (ja, dat komt wel eens voor ), ben ik ineens niet bereikbaar. m.a.w. de beller krijgt direct de voicemail zonder dat de telefoon bij mij overgaat. Ook de melding gemiste oproep krijg ik dan pas als ik zelf weer het toestel gebruik.

2. als ik wijzigingen in de instellingen van bijvoorbeeld het doorschakelen wil doorvoeren, krijg ik de melding dat dat nu niet kan, probeer later. maar zelfs na tig dagen proberen, niks. Soms lijkt het alsof de wijziging doorgevoerd is maar als je dan instellingen ophalen kiest, staat daar nog steeds de oude instelling.
Ditzelfde gebeurt ook als je de tijdsduur voordat doorgeschakeld word, wilt wijzigen.

3. van de een op de andere dag doet de camera het niet meer. Melding; kan camera niet starten.

Iemand dit ook al eens aan de hand gehad? Zo ja is het zelf op te lossen? Opsturen naar HTC duurt nogal lang en je krijgt ook geen vervangtoestel intussen.

Susette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb sinds vandaag een erg vervelend hardware probleem met de 4350... het scherm reageerd niet meer op touch bediending :( alles bedienen met de knopjes werkt magoed dat is soms erg omslachtig... kheb dan ook een pda-foon gekocht om de touchscreen bediening.

Nu is de telefoon nog net geen 1,5 dus ik vind dit wel erg snel... uiteraard buiten de garantie periode.

maargoed kheb de telefoon al gereset. zlefs batterij eruit, weer opgestart en via instellingen de beeld calibratie gestart, maar hij reageert nerges op las ik op de kruisjes druk. Gister werkte het touchscreen nog gewoon... en sinds deze morgen niet meer.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

susette86: heb je wel al een soft reset uitgevoerd?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

BioHazard schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Geen garantie meer door omstandigheden, maar het komt 100% zeker niet door die omstandigheden. :>

Ik heb inmiddels een TYTN2, maar ik wil deze toch houden om mee te hobbyen.
Nou, bleek dat de batterij de boosdoener was van het uitvallen. Deze heb ik nu met wat tape strak tegen de aansluiting getaped, en nu doet ie het weer volledig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

is er een progje om mijn contacts vanaf de 4350 te saven (via usb)? want dan kan ik nog een hard-reset doen om te kijken of dat mijn touchscreen weer tot leven brengt (zal wel niet magoed)

edit: backup progje gevonden, Kheb eenharde reset gedaan en zowaar het touchscreen werkt weer! snap er niets van magoed. eerst even backups terug lezen en TomTom installeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 05-08-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hoe heet dat back-up programma? Wellicht handig voor in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
er zijn meedere manieren om contacten op te slaan:
activesync - synct met exchange of met outlook, waarna je een backup hebt
spb backup
spritebackup
ppcpimbackup (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:23:
susette86: heb je wel al een soft reset uitgevoerd?
Ja, hoor en een harde reset en een update van mobile office 5 naar 6 omdat we dachten dat er misschien een conflict was.
g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Draaid WM 6 een beetje op de 4350?

Niet dat ik er iets aan heb want een Vodafone HTC heeft 1 nadeel je kunt via de HTC site niet upgraden naar WM6... hij pakt het serie nummer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:33:
Draaid WM 6 een beetje op de 4350?

Niet dat ik er iets aan heb want een Vodafone HTC heeft 1 nadeel je kunt via de HTC site niet upgraden naar WM6... hij pakt het serie nummer niet :(
Voor zover ik ermee gewerkt heb, loopt wm 6 prima.
word, excel, emails, internet nergens nog problemen tegengekomen. maar ik heb de meesten ook niet iedere dag nodig. maar ik heb menig boek als wordbestand opgeslagen en zo gelezen. zelfs bij grote bestanden (zoals een heel boek als worddoc) gaat alles prima. was zeer ideaal in de trein en in het ziekenhuis, niets verder hoeven meeslepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

weet iemand of ik eventueel ook via Vodafone een WM6 upgrade kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
als je gewoon ff door het topic had gezocht had je de volgende post gevonden, met link en al
Captain_Duck schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:57:
Ah de nederlandse vodafone windows mobile 5 > 6 upgrade is uit!

http://member.htc.com/ruu...one/VodafoneWM6Step1.aspx

Ik heb hem gedaan en heb nu WM6 op mijn herald :). Hopelijk is dit het einde aan die fucking "flashkaart veranderd in bagger" kut bug. Qua snelheid lijkt de telefoon hetzelfde, mischien een tikkeltje sneller, en alles ziet er wat flitsender uit. De kaarten in patience zijn wel wat lelijker though.

Anyway ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah over het hoofd gezien, hij draaid inmiddels op WM6.

2 vraagjes: in de onderste balk staan 2 knoppen die je bediend met de - toetsen, in WM6 staat daar "agenda" en "contacten" tewijl dit in WM5 "telefoon" en "contacten" is dit aan te passen? kom liever via die toets in de telefoon applicatie dan in de agenda.

ten tweede is er een echt goeie Touch theme beschikbaar? zit wat te googlen naar een touch theme kan niet echt wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
ja dat kan, maar als je een directe link naar de telefoon wilt, dan kun je net zo goed de groene knop in drukken. die brengt je altijd naar de dialer?
en een touch theme? zoek anders een naar spb mobile shell die hebben veel mooie themes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Doh... nooit gemerkt dat het ook met de groene knop gaat :P deed het in WM5 echt altijd via die andere toets :P

voor de rest is WM6 wel aardig gelijk aan WM5, het ziet er ietsje "smoother" uit allemaal, en ik merk tot nu toe niet veel verschil kwa snelheid.

Het enige wat ik nog niet gevonden heb is terminal services, stond in WM5 gewoon onder software..

[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 06-08-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
klopt, die is er uit gehaald, maar als je een beetje googled is dat programmatje gewoon te vinden op internet. http://forum.xda-developers.com daar kun je m waarschijnlijk wel ergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Hah mijn oude post.

BTW, WM6 lost idd de "kaart-veranderd-in-bagger" bug op. Heb sinds de upgrade geen last meer gehad van dat probleem gelukkig.

Wat ik nu wel heb trouwens is dat het USB poortje van de 4350 niet meer zo goed aansluit op mijn min-usb kabels. Opladen wil normaal totaal niet. Ik laad hem nu op door een elastiekje om de kabel en telefoon te binden. Het is waarschijnlijk gekomen door fietsen met de telefoon in men broekzak. Ging meer dan een jaar goed though.

Ook mijn koptelefoon heeft het begeven trouwens. Heb nu een andere van iemand geleend waarvan het 1 oortje het maar doet. Waar krijg ik nieuwe? Media markt & Saturn hebben slappe kloon koptelefoons die geen volumeslidertje hebben en die is toch wel erg handig als ik met muziek richting werk fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Captain_Duck schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:42:
Ook mijn koptelefoon heeft het begeven trouwens. Heb nu een andere van iemand geleend waarvan het 1 oortje het maar doet. Waar krijg ik nieuwe? Media markt & Saturn hebben slappe kloon koptelefoons die geen volumeslidertje hebben en die is toch wel erg handig als ik met muziek richting werk fiets.
koop een mooie bluetooth koptelefoon :)
ik heb zelf de logitech freepulse een tijd gebruikt (eerst met mn iriver mp3speler, later direct bluetooth aan de telefoon) en gebruik nu de sony DR-BT21G, werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Maar dan heb je alsnog maar 1 oortje en heb je weer extra batterijen om op te laden :/ Of zijn er bluetooth apparaten met 2 oortjes?

EDIT: oh idd, dubbele oortjes, das een goed idee idd. Ik zal eens rondkijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Captain_Duck op 08-08-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook dat de lak vrij makkelijk loslaat? Ik had toen ik hem tweedehands al wat lak er af, en ik heb nu al nog meer beschadigingen er af waardoor je witte plekken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bij mij vooral op de randen aan de voorkant en dan vooral bovenop... opzich jammer zeker omdattie nog maar 1 jaar oud is,

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar de SMSjes worden opgeslagen op de P4350? Ik kan alleen zowel de Verzonden als de Ingekomen SMSjes verwijderen maar ik wil alleen de Verzonden SMSjes wissen. Dus moet ik het kennelijk doen door een map via de Verkenner leeg te maken maar ik weet niet waar ik die kan vinden. Weet iemand van jullie dat?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste