Een simpel uit- en weer aanzetten werkt niet? Dan zou ik een reset proberen. Bedenk wel dat je dat alle gegevens kwijt bent zoals in de telefoon opgeslagen contacten en sms.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:49:
Ik heb de telefoon nu een paar dagen in mijn bezit, maar ik krijg de camera niet meer gestart... Iemand bekend met dit probleem.
Zou het kunnen zijn dat hij niet gestart wodt omdat het geheugen van phone vol is?? Of zit er even iets fout in het toestel en zal ik moeten resetten?
Hopelijk weet iemand meer.
Verwijderd
Tsja soms zijn de oplossingen zo simpelGodDamage schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:33:
[...]
Een simpel uit- en weer aanzetten werkt niet? Dan zou ik een reset proberen. Bedenk wel dat je dat alle gegevens kwijt bent zoals in de telefoon opgeslagen contacten en sms.

Heb het toestel even volledig uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld en de camera werkt weer!
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen

Bedankt GodDamage!
Soms zijn dingen idd zooo simpelVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:47:
[...]
Je kunt toch via START - INSTELLINGEN - GELUIDEN EN MELDINGEN - MELDINGEN het type geluid instellen dat je voor een bepaalde actie/gebeurtenis wil hebben. Volgens mij kun je hier ook ene geluid voor nieuwe mailberichten instellen!
Succes

niets moet......behalve adem halen
Wie oh wie loopt er met zijn telefoon in zijn broekzak en wie draagt hem aan zijn riem ?
Ik begin steeds meer te wennen aan deze telefoon, alleen mis ik het wel dat je hem (tot nu toe) niet zo makkelijk in je broekzak stopt als alle andere telefoons. Kan het erg veel kwaad als je hem gewoon in je broekzak stopt als het scherm voorzien is van een protector ? (er van uitgaande dat je de huissleutels in je andere zak steekt)
Ik begin steeds meer te wennen aan deze telefoon, alleen mis ik het wel dat je hem (tot nu toe) niet zo makkelijk in je broekzak stopt als alle andere telefoons. Kan het erg veel kwaad als je hem gewoon in je broekzak stopt als het scherm voorzien is van een protector ? (er van uitgaande dat je de huissleutels in je andere zak steekt)
Verwijderd
ik heb die telefoon altijd in m'n broekzak (heeft een protector). sleutels en de geldhouder zitten in andere zakken. hij heeft wel eens bezoek van m'n mp3 speler. maar voor alsnog gaat het goedNiwla schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:40:
Wie oh wie loopt er met zijn telefoon in zijn broekzak en wie draagt hem aan zijn riem ?
ik stop hem gewoon in mijn broekzak zonder hoesjeNiwla schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:40:
ik heb altijd al gehad dat ik sleutels etc aan de ene kant stop en telefoons aan de andere kant.
Ik heb nu trouwens de Touch-IT v4.4 custom wm6 rom erop geknald en damn dat is gaaf zeg.
Alles met menu's van de kaiser (als ik het goed heb) en ook mooie touchmenus zoals een iphone bijv..
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=358332
[ Voor 4% gewijzigd door IRCfreAk op 15-02-2008 10:47 ]
Beste IRCfreak,
Ik kan de verleiding ook bijna niet weerstaan, maar durf de stap nog niet te wagen. Wellicht kan je mij kort uitleggen hoe je dat gedaan hebt. Ik heb alle topics op XDA daarover al gelezen, maar een goed beeld heb ik er nog niet van hoe dit echt in mijn werk gaat. En kan je makkelijk terug naar de originele rom desnoods ? Ik lees veel over een grotere snelheid. Hoe ervaar jij dat ?
Er was hier ooit eens een topic over je today-screen, maar deze zit inmiddels dicht. Vandaar spam ik hier even mijn today-scherm voor inspiratie
Ik kan de verleiding ook bijna niet weerstaan, maar durf de stap nog niet te wagen. Wellicht kan je mij kort uitleggen hoe je dat gedaan hebt. Ik heb alle topics op XDA daarover al gelezen, maar een goed beeld heb ik er nog niet van hoe dit echt in mijn werk gaat. En kan je makkelijk terug naar de originele rom desnoods ? Ik lees veel over een grotere snelheid. Hoe ervaar jij dat ?
Er was hier ooit eens een topic over je today-screen, maar deze zit inmiddels dicht. Vandaar spam ik hier even mijn today-scherm voor inspiratie

jouw today screen lijkt behoorlijk op de mijne, ik heb alleen de agenda er niet onder.
Ik heb de USPL boot rom flash unit ding gedownload
die run je en dan kun je eenmalig een non supported (volgens je telco dan)
rom erop knallen.
het was achteraf niet eens zo moelijk maar toch wel een gok
volgens mij kun je wm6 er ook op die manier weer op krijgen.
Ik heb de USPL boot rom flash unit ding gedownload
die run je en dan kun je eenmalig een non supported (volgens je telco dan)
rom erop knallen.
het was achteraf niet eens zo moelijk maar toch wel een gok
volgens mij kun je wm6 er ook op die manier weer op krijgen.
toen ik vanochtend wakker werd stond mijn telefoon vast op het groene windows mobile scherm
en hij komt hier niet meer uit, ik heb hem al gereset (met en zonder SIM en SD) en ook al hard boot maar helaas...
op het inet kan ik niet zo heel veel vinden hierover,
heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is ?
ik heb versie 1.10.0001
en hij komt hier niet meer uit, ik heb hem al gereset (met en zonder SIM en SD) en ook al hard boot maar helaas...
ik heb versie 1.10.0001
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Heb er zo niet een andere oplossing voor.... denk dat je de batterij er even uit moet halen en weer in moet doen), dan zal hij weer de opstartprocedure doorlopen (en hopelijk dan ook door het groen windows scherm heen)Barracuda schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:15:
toen ik vanochtend wakker werd stond mijn telefoon vast op het groene windows mobile scherm
ik heb versie 1.10.0001
Verwijderd
Sinds kort heb ik ook de HTC p4350 en nu wil ik een micro SD card in mijn HTC p4350. Nu kan ik een 2.0 GB kaart krijgen of een 4.0 GB. Van de eerste kaart weet ik dat hij zonder problemen in het apparaat, maar of die 4.0 GB er ook zonder problemen ik kan - ik heb geen idee-.
Iemand dus ervaring (positief of negatief) met een 4.0 GB kaart?
Hier is iemand die een 6gb werkend heeft en hier tipt iemand een goedkope 4gb kaart in het Herald topic op XDA, dus aan de hand van deze topics kan je er redelijk veilig vanuit gaan dat een 4gb kaart werkt in een Herald.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:46:
Sinds kort heb ik ook de HTC p4350 en nu wil ik een micro SD card in mijn HTC p4350. Nu kan ik een 2.0 GB kaart krijgen of een 4.0 GB. Van de eerste kaart weet ik dat hij zonder problemen in het apparaat, maar of die 4.0 GB er ook zonder problemen ik kan - ik heb geen idee-.
Edit; hier zegt iemand dat een 4gb werkt. Hier nog een.
[ Voor 21% gewijzigd door Peedy op 16-02-2008 22:02 ]
De p4350 ondersteund SDHC dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik heb positieve ervaringen gelezen over 4, 6 en 8 gig kaartjes dus...Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:46:
Verwijderd
Oh Wauw, wat een snelle reacties....
Dan maar eens kijken wanneer ik het 4 GB kaartje in huis kan hebben..... (gaat met een bestelling bij mijn werk mee - hopelijk hebben ze snel weer spulletjes nodig en hoef ik niet zo lang te wachten)
Dan maar eens kijken wanneer ik het 4 GB kaartje in huis kan hebben..... (gaat met een bestelling bij mijn werk mee - hopelijk hebben ze snel weer spulletjes nodig en hoef ik niet zo lang te wachten)
helaas, dat was ook mijn idee... de accu heb ik er 12 uur uit gehad maar het probleem blijft...Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:41:
[...]
Heb er zo niet een andere oplossing voor.... denk dat je de batterij er even uit moet halen en weer in moet doen), dan zal hij weer de opstartprocedure doorlopen (en hopelijk dan ook door het groen windows scherm heen)
het enige waar hij nog op reageert is reset + camera buttom
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Ik heb een vraag, mensen op het werk zitten in de bommelerwaard, en hebben zodra ze binnenshuis zijn, weinig tot geen bereik meer met het netwerk van kpn telecom. Nu was mijn vraag eigenlijk of jullie iets weten waar dit aan zou kunnen liggen, en of dat er een mogelijkheid bestaat tot het versterken van eht bereikv an het netwerk. Aangezien deze mensen dit nodig hebben voor het ophalen van gegevens wat via de provider gaat, zou dit waarschijnlijk een oplossing kunnen zijn.
Nu heb ik verder geen ervaring met raam antennes, of iets dergelijks, of een auto antenne die geprepareerd is( heb hier ook geen ervaring mee) . Heeft iemand hier ook ervaring mee? en zo ja, zou ej die ervaring met mij willen delen.
Gegroet,
Nu heb ik verder geen ervaring met raam antennes, of iets dergelijks, of een auto antenne die geprepareerd is( heb hier ook geen ervaring mee) . Heeft iemand hier ook ervaring mee? en zo ja, zou ej die ervaring met mij willen delen.
Gegroet,
wat meestal het geval is, is dat je geheugen langzaamaan volloopt (zelfs als je alle programmas netjes afsluit). Dan helpt een soft-reset (met het reset knopje) om het geheugen weer vrij te maken of wat vaak ook help is een programmatje om je geheugen vrij te maken (bijv. Oxios Memory) Jammergenoeg zul je na een tijdje toch een soft-reset moeten doen. In de praktijk komt het erop neer dat ik elke 1 of 2 weken een soft-reset doe. en tussendoor draai ik af en toe oxios memory om mn geheugen vrij te makenVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:49:
Ik heb de telefoon nu een paar dagen in mijn bezit, maar ik krijg de camera niet meer gestart... Iemand bekend met dit probleem.
Zou het kunnen zijn dat hij niet gestart wodt omdat het geheugen van phone vol is?? Of zit er even iets fout in het toestel en zal ik moeten resetten?
Hopelijk weet iemand meer.
Verwijderd
M'n pa heeft sinds kort een HTC P4350. Nu heeft hij op z'n laptop in Outlook een aantal verschillende mappen onder zijn contactpersonen map hangen. Bij het synchroniseren van de contacten met de HTC wordt schijnbaar alleen de hoofdmap 'contactpersonen' en niet de submappen die eronder hangen meegenomen.
Ik heb al geprobeerd om de submappen ergens op de HTC proberen terug te vinden, maar nog zonder resultaat. Het probleem bestaat volgens mij uit twee delen:
1. worden de submappen eigenlijk wel gekopieerd vanuit Outlook naar de HTC?
2. zo ja, hoe krijg ik ze dan zichtbaar? zo nee, is er dan een manier om dit alsnog te bereiken of is de enige manier door alle contacten uit de submappen in de hoofdmappen te kopieren?
Ik heb al geprobeerd om de submappen ergens op de HTC proberen terug te vinden, maar nog zonder resultaat. Het probleem bestaat volgens mij uit twee delen:
2. zo ja, hoe krijg ik ze dan zichtbaar? zo nee, is er dan een manier om dit alsnog te bereiken of is de enige manier door alle contacten uit de submappen in de hoofdmappen te kopieren?
Verwijderd
Is dit hetzelfde als wat een paar blz geleden werd gepost? Namelijk dat je je scherm met je vingers kan verplaatsen net als de nieuwe ipod?Niwla schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:15:
Beste IRCfreak,
Er was hier ooit eens een topic over je today-screen, maar deze zit inmiddels dicht. Vandaar spam ik hier even mijn today-scherm voor inspiratie![]()
[afbeelding]
mh, ik heb een MAC (leopard) en denk aan deze phone aan te kopen.
Enkel het syncen lijkt me een groot probleem!
Werkt deze phone nu met syncmate ?
Alternatief (waar ik wel zin in heb) : een exchange / opensource exchange machine neerzetten ?
Enkel het syncen lijkt me een groot probleem!
Werkt deze phone nu met syncmate ?
Alternatief (waar ik wel zin in heb) : een exchange / opensource exchange machine neerzetten ?
[ Voor 44% gewijzigd door Dieter op 10-03-2008 19:43 ]
Verwijderd
Hoihoi!
Ik heb sindskort ook een Herald. Heerlijk ding!
Zijn er nog leuke (freeware) programmaatjes die jullie aan kunnen raden?
Zelf heb ik er nu de volgende freeware op:
- PointUI; een vet mooie touch achtige interface. Wel nog beta, maar werkt duizenden malen fijner dan WM, vind ik.
(Check bijvoorbeeld dit filmpje op YouTube om Pointui in actie te zien)
- Mort Player; een muziekspelertje die ik vooral gebruik om de alarm functie, omdat deze heel makkelijke te customizen is en mooie grote SNOOZE knop heeft (met mijn brakke hoofd 's ochtends is snooze een must
)
- HTC Album ; vet mooi programmaatje om door je foto's te browsen zonder stylus. Soort van iPhone gevoel. Veeg over het scherm voor de volgende foto, maak een rondje om in te zoomen, draai een kwart om je foto om te zetten naar landscape. Echt, ideaal!
- Pocket CM; touchbased Contact Manager. Gewoon lekker met je vinger over het scherm slepen om door je contacts te scrollen
EN: threaded sms view!
Ik heb sindskort ook een Herald. Heerlijk ding!
Zijn er nog leuke (freeware) programmaatjes die jullie aan kunnen raden?
Zelf heb ik er nu de volgende freeware op:
- PointUI; een vet mooie touch achtige interface. Wel nog beta, maar werkt duizenden malen fijner dan WM, vind ik.
(Check bijvoorbeeld dit filmpje op YouTube om Pointui in actie te zien)
- Mort Player; een muziekspelertje die ik vooral gebruik om de alarm functie, omdat deze heel makkelijke te customizen is en mooie grote SNOOZE knop heeft (met mijn brakke hoofd 's ochtends is snooze een must
- HTC Album ; vet mooi programmaatje om door je foto's te browsen zonder stylus. Soort van iPhone gevoel. Veeg over het scherm voor de volgende foto, maak een rondje om in te zoomen, draai een kwart om je foto om te zetten naar landscape. Echt, ideaal!
- Pocket CM; touchbased Contact Manager. Gewoon lekker met je vinger over het scherm slepen om door je contacts te scrollen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 16:33 ]
Dat ziet er al aardit uit Eems! Maar heeft er iemand een site met goede (gratis) interfaces ? Want de standaard wm6 is nogal lelijk.
Ik heb de HTC nu een aantal weken in mijn bezit. Op zich ben ik er wel erg tevreden over. Het enige waar ik steeds meer van begin te balen is de levensduur van de batterij. Ik mag blij zijn als ik de 2 dagen red.
Ook springt mijn telefoon regelmatig spontaan over op trilfunctie
Een custom rom heb ik me nog niet aan durven wagen....de meeste custom roms schijnen ook het energieverbruik terug te dringen
Ook springt mijn telefoon regelmatig spontaan over op trilfunctie
Een custom rom heb ik me nog niet aan durven wagen....de meeste custom roms schijnen ook het energieverbruik terug te dringen

Ik heb hem al ruim een half jaar maar de accu gaat echt langer mee dan een week hoor.Niwla schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:58:
Ik heb de HTC nu een aantal weken in mijn bezit. Op zich ben ik er wel erg tevreden over. Het enige waar ik steeds meer van begin te balen is de levensduur van de batterij. Ik mag blij zijn als ik de 2 dagen red.
Gewoon met je energie en beeld instellingen spellen.
Eerrst met wm5 en nu met wm6.
Suc6 Cyberco
Beste Cybero,
Dank je voor je reactie. Kennelijk zit er bij de mijne dan iets niet goed. Hij heeft afgelopen nacht de hele nacht aan de lading gelegen, ik heb vandaag niet gebeld, 2 sms verstuurd en nog geen 10 minuten wifi aangehad en ik zit nu op 66%, blacklight staat op 1 na laagste stand, scherm gaat uit na 30 sec en het systeem gaat uit na 1 minuut. Ik gebruik geen vergrendeling. Ik neem aan dat het geen verschil maakt als het systeem vergrendeld/ontgrendeld is ?
Groeten, Niwla
Dank je voor je reactie. Kennelijk zit er bij de mijne dan iets niet goed. Hij heeft afgelopen nacht de hele nacht aan de lading gelegen, ik heb vandaag niet gebeld, 2 sms verstuurd en nog geen 10 minuten wifi aangehad en ik zit nu op 66%, blacklight staat op 1 na laagste stand, scherm gaat uit na 30 sec en het systeem gaat uit na 1 minuut. Ik gebruik geen vergrendeling. Ik neem aan dat het geen verschil maakt als het systeem vergrendeld/ontgrendeld is ?
Groeten, Niwla
Cyberco, haal jij serieus een week? Bij normaal gebruik (~15 minuten per dag bellen, mail checken en 5 smsjes) zit ik na een hele dag (16 uur) nog rond de 20% meestal.... gebruik je hem gewoon niet of heb je een überbatterij?
Ik haak ook niet veel meer dan 2 dagen. Maar ik zit veel te internetten tussendoor.
Als je trouwens je batterij snel leeg wil hebben moet je de "Falling sand game" eens proberen (google het maar, is freeware). Schitterend om mee te pielen maar met binnen 3 uur is men batterij leeg.
En trouwens, weer last gehad van het "SD kaart veranderd in bagger" probleem tijdens mij vakantie, zeer irritant. Meestal werkt een reset wel maar natuurlijk tijdens mijn vakantie met geen kans om op te laden niet
.
Tijd om eens te upgraden, was die WM6 upgrade voor NL Vodafone nou uit of niet?
Als je trouwens je batterij snel leeg wil hebben moet je de "Falling sand game" eens proberen (google het maar, is freeware). Schitterend om mee te pielen maar met binnen 3 uur is men batterij leeg.
En trouwens, weer last gehad van het "SD kaart veranderd in bagger" probleem tijdens mij vakantie, zeer irritant. Meestal werkt een reset wel maar natuurlijk tijdens mijn vakantie met geen kans om op te laden niet
Tijd om eens te upgraden, was die WM6 upgrade voor NL Vodafone nou uit of niet?
Ik heb mijn Herald nu bijna 5 weken in mijn bezit en gisteravond was mijn 5de harde reset een feit. Wilde iets doorsturen via BT waarna het systeem zo vast zat als een huis.
Nu maar via Sprite meteen een backup gemaakt na al mijn software opnieuw geinstalleerd te hebben
Nu maar via Sprite meteen een backup gemaakt na al mijn software opnieuw geinstalleerd te hebben

Ow jah, mijn messenger heeft nog het probleem van dat hij mijn online contacten niet laat zien. Hiervoor heeft HTC een update maar die is engelstalig, waardoor ik daardoor niet mee kan updaten. Ook kan ik messenger niet deinstalleren omdat deze meegebakken zit in de standaard rom. Iemand een idee hoe ik alsnog WLM kan upgraden ?
Verwijderd
Voor iedereen die van logica puzzeltjes zoals sudoku houdt, kan ik deze puzzeltjes aanraden:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/puzzles/
Voor Windows Mobile moet je de zip even via deze link downloaden.
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/puzzles/
Voor Windows Mobile moet je de zip even via deze link downloaden.
Verwijderd
van messenger en je contact personen
ik ben vandaag even langs winkel geweest en er schijnt een storing te zijn bij microsoft
en ze schijnen er mee bezig te zijn om het probleem te verhelpen
ik ben vandaag even langs winkel geweest en er schijnt een storing te zijn bij microsoft
en ze schijnen er mee bezig te zijn om het probleem te verhelpen
Ah de nederlandse vodafone windows mobile 5 > 6 upgrade is uit!
http://member.htc.com/ruu...one/VodafoneWM6Step1.aspx
Ik heb hem gedaan en heb nu WM6 op mijn herald
. Hopelijk is dit het einde aan die fucking "flashkaart veranderd in bagger" kut bug. Qua snelheid lijkt de telefoon hetzelfde, mischien een tikkeltje sneller, en alles ziet er wat flitsender uit. De kaarten in patience zijn wel wat lelijker though.
Anyway ik ben blij
Ik heb hem gedaan en heb nu WM6 op mijn herald
Anyway ik ben blij
Captain_Duck schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:57:
Ah de nederlandse vodafone windows mobile 5 > 6 upgrade is uit!
Ik heb hem gedaan en heb nu WM6 op mijn herald. Hopelijk is dit het einde aan die fucking "flashkaart veranderd in bagger" kut bug. Qua snelheid lijkt de telefoon hetzelfde, mischien een tikkeltje sneller, en alles ziet er wat flitsender uit. De kaarten in patience zijn wel wat lelijker though.
Anyway ik ben blij
Is het overigens mogelijk om deze als homescreen in te stellen zonder al te veel moeite ?
http://www.phonemag.ch/mk...images/htc_homescreen.jpg
Of moet dat met een ROM ofzo ? Of is dit gewoon WM6 ?
Ik krijg deze telefoon komende week binnen, ik ben benieuwd. Heb nu 'n Nokia N73 en ben toe aan iets nieuws. Wat deze telefoon kan lijkt precies aan te sluiten op wat ik wil en hij ziet er gelikt uit 
Nu wil ik nog 'n geheugenkaartje aanschaffen, 2gb is in principe genoeg om TomTom mee te draaien (met Benelux en West-Europa), maar kan ik beter voor meer geheugen gaan? Toevallig ergens 'n aanbieding (eventueel met (mini)SD-adapter)?
Ik heb 't hele topic doorgelezen, dus zal de weetjes eruit filteren die voor mij handig zijn. Verder nog handige sites waar ik eens 'n kijkje moet nemen om m'n "Herald" op te pimpen?
Nu wil ik nog 'n geheugenkaartje aanschaffen, 2gb is in principe genoeg om TomTom mee te draaien (met Benelux en West-Europa), maar kan ik beter voor meer geheugen gaan? Toevallig ergens 'n aanbieding (eventueel met (mini)SD-adapter)?
Ik heb 't hele topic doorgelezen, dus zal de weetjes eruit filteren die voor mij handig zijn. Verder nog handige sites waar ik eens 'n kijkje moet nemen om m'n "Herald" op te pimpen?
Dit is gewoon een plugin voor je vandaag-scherm. Volgens mij wordt ie ook wel eerder genoemd in dit topic. Iets met JUVS's 5Tab Home Plugin ofzowDieter schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:23:
Is het overigens mogelijk om deze als homescreen in te stellen zonder al te veel moeite ?
Hebben jullie trouwens ook dat het speakervolume van de Herald echt heel hard staat? Soms zelfs zo hard dat het gewoon pijn aan m'n oren doet. En met het schuifje aan de linkerkant kan ik het dus niet/nauwelijks zachter zetten
je kunt de extra mappen downloaden door in het menu van je email app. te zoeken naar beheer mappen (manage folders in het engels) daar kun je vinkjes zetten bij de mappen die je wilt downloaden.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:14:
M'n pa heeft sinds kort een HTC P4350. Nu heeft hij op z'n laptop in Outlook een aantal verschillende mappen onder zijn contactpersonen map hangen. Bij het synchroniseren van de contacten met de HTC wordt schijnbaar alleen de hoofdmap 'contactpersonen' en niet de submappen die eronder hangen meegenomen.
Ik heb 't apparaat vandaag binnen gekregen maar ik ben er niet kapot van. Geweldig uiterlijk, maar functioneel ..
Ik krijg niets fatsoenlijk geïnstalleerd, heb ik 't voor elkaar dan gaat 't even verderop weer fout. Nu ben ik zover dat alles supertraag is en zelfs vastloopt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Fijn dat Windows Mobile, als 't zo doorgaat stap ik weer terug naar Symbian.
Ik krijg niets fatsoenlijk geïnstalleerd, heb ik 't voor elkaar dan gaat 't even verderop weer fout. Nu ben ik zover dat alles supertraag is en zelfs vastloopt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Zoveel moeite heb ik er nooit mee gehad en ik kom van Symbian af (E50). Draaien niet alle programmas nog op de achtergrond?
Dat kan ik dus niet zien, aangezien hij vastloopt als ik verder dan "vandaag" wil kijken. TomTom kreeg ik geïnstalleerd, maar zodra ik de kaarten erbij wil zetten, begint ie te flippen en sindsdien kom ik er niet meer in.
Ben nu bezig om e.e.a. er weer vers te installeren. Poging 4 of zo.
Je installeert TomTom toch wel op de geheugenkaart, iig de maps?Eric_Cantona schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:19:
Dat kan ik dus niet zien, aangezien hij vastloopt als ik verder dan "vandaag" wil kijken. TomTom kreeg ik geïnstalleerd, maar zodra ik de kaarten erbij wil zetten, begint ie te flippen en sindsdien kom ik er niet meer in.
Yup, heb 'm ook aan de praat gekregen. Alleen nu krijgt ie Benelux niet gevonden, wel de "standaard" Guam map.
Heeft iemand de juiste Benelux-map (en eventueel nog meer maps) voor me? Mail staat in m'n profiel
Ik zit te twijfelen of ik deze of de HTC S710 ga bestellen.
Hoe zit het met bellen is dit een beetje makkelijk omdat je natuurlijk geen numeriek toetsenbord heb op de voorkant?
Hoe zit het met bellen is dit een beetje makkelijk omdat je natuurlijk geen numeriek toetsenbord heb op de voorkant?
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Je hebt 'n touchpad, op zich ook niet verkeerd. Met niet te grote vingers toets je daar 't nummer in 
Inmiddels de telefoon helemaal werkend gekregen, duurde even maar dan heb je ook wat
Inmiddels de telefoon helemaal werkend gekregen, duurde even maar dan heb je ook wat
Ik gebruik opera mini om internetsites te bekijken, nu moet ik elke keer als ik internet op ga net access allowen. Is er 'n mogelijkheid om dit over te slaan? Dus gewoon direct 't net op, zonder dat accepteer-stukje?
Ook de handsfree speaker klinkt niet best, is daar 'n fix voor gemaakt dat iemand weet?
Ook de handsfree speaker klinkt niet best, is daar 'n fix voor gemaakt dat iemand weet?
Ik hoop de p4350 over enkele dagen te kunnen bestellen, enkel ben ik totaal niet bekend met nog smartphone nog PDA phones dus vroeg ik me af, als je er tomtom oid op wilt zetten (liefst met stem begeleiding) moet je er dan een aparte gps ontvanger voor kopen? Zoja welke raden jullie mij aan? En wat voor een tomtom of route66 software moet ik kiezen/kopen?
één is geen, twee is één
Je hebt inderdaad 'n externe (bluetooth) gps-ontvanger nodig. Bij TomTom zelf kun je er ééntje bestellen, maar ze zijn tegenwoordig overal te krijgen.
Ik heb 'n paar jaar terug deze ontvanger gehaald. Werkt voor mij heel goed, snelle fix en lekker nauwkeurig
Welke TomTom versie je moet hebben? Eentje voor pocketpc/pda, ook wel de TomTom Navigator genoemd
Ik heb 'n paar jaar terug deze ontvanger gehaald. Werkt voor mij heel goed, snelle fix en lekker nauwkeurig
Welke TomTom versie je moet hebben? Eentje voor pocketpc/pda, ook wel de TomTom Navigator genoemd
Verwijderd
om maar even met de frontpage van tweakers te linken:
nieuws: Microsoft introduceert nieuwe Windows Mobile
is er al iemand die dat op zijn herald gemikt heeft?
ik zit te twijfelen om een touch-it rom erop te zetten ofniet... (ik heb liever gewoon standaard rom van HTC, maar zou me verbazen als die uitkomt).
en heb je wm6.1 erop... zo ja, welke Rom? en merk je echt verschil met 6.0?
nieuws: Microsoft introduceert nieuwe Windows Mobile
is er al iemand die dat op zijn herald gemikt heeft?
ik zit te twijfelen om een touch-it rom erop te zetten ofniet... (ik heb liever gewoon standaard rom van HTC, maar zou me verbazen als die uitkomt).
en heb je wm6.1 erop... zo ja, welke Rom? en merk je echt verschil met 6.0?
Aan je volgende berichten te zien ben je al wat bij gedraaid maar de p4350 is stukken sneller dan een N73. Het grote verschil is dat de Windows mobile pda's niet zo foolproof zijn als een N73. Dit werkt twee kanten op; veel meer mogelijkheden, veel meer moeilijkheden. Juist voor tweakers is een pda erg interessant omdat Windows weinig geheimen kent.Eric_Cantona schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:04:
Ik heb 't apparaat vandaag binnen gekregen maar ik ben er niet kapot van. Geweldig uiterlijk, maar functioneel ..
Mijn vriendin heeft een N73 en elke keer als ik deze gebruik ben ik weer heel erg blij met mijn p4350!
Ik ben inderdaad helemaal bijgedraaid. Fijn toestel maar ik kan ook niet zeggen waarom 't toestel nu wel werkt en in 't begin niet. Ik denk dat 't ligt aan 'n softreset die ik af en toe heb toegepast, hierdoor vielen enkele puzzlestukjes op hun plaats denk ik.
In ieder geval heb ik nu ongeveer alles werkend zoals ik wil
Ik vraag me alleen af of de afleverrapporten voor mijn sms-jes ook standaard in 'n andere map binnen kunnen komen dan in m'n inbox. Weet iemand of dit mogelijk is?
In ieder geval heb ik nu ongeveer alles werkend zoals ik wil
Ik vraag me alleen af of de afleverrapporten voor mijn sms-jes ook standaard in 'n andere map binnen kunnen komen dan in m'n inbox. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik ben inmiddels ook een maand verder in het gebruik van mijn Herald. In het begin ook erg aan moeten wennen. Hard-resets om de haverklap (inderdaad veel meer mogelijkheden, veel meer moeilijkheden). Inmiddels heb ik dingen wat beter door en is SPB Backup mijn beste vriend. Ook ben ik nu safemode aan het testen om het aantal harde resets te voorkomen.
Een ander vaag iets:
voorheen was 2 dagen niet haalbaar op 1 lading; na het installeren van S2U2 is 2 dagen geen probleem meer, beter nog: met een beetje mazzel haal ik de 4 dagen
Een custom rom lonkt nog wel (vooral omdat WM6.1 waarschijnlijk niet beschikbaar komt voor de Herald) maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd
Mijn telefoon krijg ik nog steeds niet via BT gekoppeld aan mijn autoradio.
En mocht ik dat voor elkaar krijgen schijnt de Herald zijn "pairs" kwijt te raken na het in- en uitschakelen van BT
Een ander vaag iets:
voorheen was 2 dagen niet haalbaar op 1 lading; na het installeren van S2U2 is 2 dagen geen probleem meer, beter nog: met een beetje mazzel haal ik de 4 dagen
Een custom rom lonkt nog wel (vooral omdat WM6.1 waarschijnlijk niet beschikbaar komt voor de Herald) maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd
Mijn telefoon krijg ik nog steeds niet via BT gekoppeld aan mijn autoradio.
En mocht ik dat voor elkaar krijgen schijnt de Herald zijn "pairs" kwijt te raken na het in- en uitschakelen van BT
Verwijderd
Ik heb mijn toestel nu precies een jaar en eigenlijk al lange tijd problemen met dit ding.
Laatste keer terug gekregen en nieuw binnenwerk gekregen. Maar helaas blijf ik dezelfde problemen houden.
Het toestel wilt geen verbinding meer maken met de computer dmv activesync. Ik gebruik as 4.5.
En krijg dus niks voor elkaar zo. Erg vervelend. Iemand een idee of dit een instellingsfout in de software van telefoon/as op de pc zou kunnen zijn?
Laatste keer terug gekregen en nieuw binnenwerk gekregen. Maar helaas blijf ik dezelfde problemen houden.
Het toestel wilt geen verbinding meer maken met de computer dmv activesync. Ik gebruik as 4.5.
En krijg dus niks voor elkaar zo. Erg vervelend. Iemand een idee of dit een instellingsfout in de software van telefoon/as op de pc zou kunnen zijn?
Als het aan de pc ligt dan kun je daar heel simpel achter komen door het te testen op en andere pc. Ikzelf heb nooit problemen gehad met verbinden met mijn pc's/laptop. Zowel met XP als Vista. Omdat je binnenwerk ook al een keer is vervangen, denk ik dat het aan je pc ligt.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:38:
Ik heb mijn toestel nu precies een jaar en eigenlijk al lange tijd problemen met dit ding.
Bij het flashen naar een custom rom laat active sync het ook vaak afweten lees ik overal. De oplossing daarbij is dat het deinstalleren van activesync op je pc en daarna opnieuw installeren....wie weet
Verwijderd
GodDamage en Niwla, bedankt voor t meedenken.
Helaas werken beide opties niet. Op geen enkele pc (lees 6 pc's) geprobeerd. Zelfs met een clean install.
Op mn werklaptop is het inmiddels zelfs zo ver dat wanneer ik mn telefoon aansluit op de USB ik mn werkinternetverbinding kwijt raak. Dit was voorheen eerst ook niet.
Ik snap er niks van.
Ik heb er in t begin nooit instellingen voor hoeven te doen maar snap gewoonweg niet waar t probleem zich bevindt
misschien maar gewoon de Tytn 2 halen
Helaas werken beide opties niet. Op geen enkele pc (lees 6 pc's) geprobeerd. Zelfs met een clean install.
Op mn werklaptop is het inmiddels zelfs zo ver dat wanneer ik mn telefoon aansluit op de USB ik mn werkinternetverbinding kwijt raak. Dit was voorheen eerst ook niet.
Ik snap er niks van.
Ik heb er in t begin nooit instellingen voor hoeven te doen maar snap gewoonweg niet waar t probleem zich bevindt
misschien maar gewoon de Tytn 2 halen
Vanavond is mijn stylus gebroken, de top ervan kwam los. Gelukkig is de stylus vrij makkelijk uit de telefoon te halen door de achterkant er af te halen
. Anyway het gebeurde na ongeveer een jaar, en ik gebruik de telefoon vrij intensief, ik zit op het werk er wel elke dag wat mee te surfen. Maar daar is gelukkig de 2e stylus voor. Ik hoop alleen niet dat die ook na een jaar breekt want dan wordt het extra kopen die wel moeilijk te vinden zullen zijn 
Wat ook irritant is trouwens, is het windows live gebeuren van WM6. Ik heb mijn Hotmail/MSN er in gezet, maar nu heeft hij al mijn MSN en hotmail contacten in het adressenboek gepleurt, die je ziet als je wilt bellen. Wat natuurlijk complete onzin is, zoon beetje iedereen waarnaar ik ooit een email heb gestuurd staat er in, heel irritant. Ik heb eens al die onzin contacten verwijderd, maar door eens MSN opnieuw aan te zetten ging hij weer alle contacten opnieuw downloaden en ik kon dat niet stoppen
. Gelukkig is dankzij filters wel makkelijk te zien wie mijn normale belcontacten maarja nu moet ik elke keer een filter over de contacten gooien als ik wil bellen. Iemand enig idee hoe deze onzin contacten uit mijn telefoonboek te houden?
Wat ook irritant is trouwens, is het windows live gebeuren van WM6. Ik heb mijn Hotmail/MSN er in gezet, maar nu heeft hij al mijn MSN en hotmail contacten in het adressenboek gepleurt, die je ziet als je wilt bellen. Wat natuurlijk complete onzin is, zoon beetje iedereen waarnaar ik ooit een email heb gestuurd staat er in, heel irritant. Ik heb eens al die onzin contacten verwijderd, maar door eens MSN opnieuw aan te zetten ging hij weer alle contacten opnieuw downloaden en ik kon dat niet stoppen
Ik zit nog op een oude versie van MSN waardoor mijn online contacten niet zichtbaar zijn. Hoe heb jij dit opgelost ? (HTC geeft een fix, maar dat is voor de engelstalige WLM dus deze krijg ik niet geinstalleerd)Captain_Duck schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:01:
Wat ook irritant is trouwens, is het windows live gebeuren van WM6. Ik heb mijn Hotmail/MSN er in gezet, maar nu heeft hij al mijn MSN en hotmail contacten in het adressenboek gepleurt, die je ziet als je wilt bellen.
Ik gebruik voor mijn contacten PocketCM (erg vingervriendelijk). Deze app heeft de mogelijkheid om standaard al je contacten die geen tel.nummer hebben te verbergen. Misschien heb je hier wat aan.
Verwijderd
ik mag woensdag een andere telefoon halen en ben al een tijdje aan het kijken naar een HTC .
nu wordt dit mijn eerste PDA foon dus heb hier totaal geen ervaring mee . twijfel nog steeds tussen de P4350 en de tytn2 . ik ben wel van plan om functies als msn , outlook en internet te gaan gebruiken dus heb nog totaal geen idee welke keuze ik moet maken .
nu wordt dit mijn eerste PDA foon dus heb hier totaal geen ervaring mee . twijfel nog steeds tussen de P4350 en de tytn2 . ik ben wel van plan om functies als msn , outlook en internet te gaan gebruiken dus heb nog totaal geen idee welke keuze ik moet maken .
Als je het geld hebt, ga dan voor de TYTN2. PDA's zijn net als computers en specs zijn heel belangrijk. De TYTN2 heeft een 400mhz processor terwijl de Herald maar 200mhz heeft. De TYTN2 heeft ook GPS, en een 2e camera voor videoconferencing (niet dat ik die ooit zal gebruiken), kan HSDPA aan en de camera heeft een megapixeltje meer (3 ipv 2). Dankzij dit alles kost hij wel zo'n 130e duurder als ik zo de pricewatch bekijk. ( € 574,- voor de TYTN2 en € 359,95 voor de 4350 ) Zit je wat krap in het geld dan is de 4350 een perfect alternatief.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:48:
ik mag woensdag een andere telefoon halen en ben al een tijdje aan het kijken naar een HTC .
Niet dat de 4350 een slecht toestel is, toen ik hem kocht een jaar geleden was hij fantastisch, maar nu is er echt een beter apparaat uit
Verwijderd
het grote punt voor mij is als ik de TYTN2 aanschaf ik vanwege de prijs een 2jarig abbo neem en bij de P4350 een 1 jarig abbo kan nemen .
Je moet de nieuwe Windows Live versie installeren.Captain_Duck schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:01:
...
Iemand enig idee hoe deze onzin contacten uit mijn telefoonboek te houden?
Features:
- Contant sync isn't compulsory any more!!! although the contact sync is more intelligent now, and it's much simpler an faster to sort out the initial sync.
- LARGE speed boost.
Windows Live 10.6.0034.0800
Ja dit kan zeker, ik zal het betreffende artikel eens opzoeken. Ik heb nu een RAID crash hier thuis, dit tis ff een crisis. Zal daarna wel even kijken voor je. Anders herriner me maar via een DM over een tijdje.Eric_Cantona schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:14:
Ik gebruik opera mini om internetsites te bekijken, nu moet ik elke keer als ik internet op ga net access allowen. Is er 'n mogelijkheid om dit over te slaan? Dus gewoon direct 't net op, zonder dat accepteer-stukje?
Hier de oplossing:
En hier fix.zip: CliqueInstructions for Suppressing Connection Popup:
1. Copy selector.utf from \Windows\Appdb on the Q to a folder, the same folder where Fix.exe is (Fix.exe is inside Fix.zip, thanks Rudeboy for hosting this file) on your computer.
2. Run Fix.exe, it will create a new selector.utf and a backup of the original, selector.bak.utf.
3. Copy the new selector.utf and overwrite the original on the Q.
To make this manually with a Hex editor, just change "untrusted" to "tckmax " with 3 trailing spaces.
[ Voor 32% gewijzigd door BioHazard op 05-04-2008 17:36 ]
Dat werkt hier niet, nu kom ik ook helemaal niet meer via opera op internet omdat ik per ongeluk ergens heb aangevinkt dat ie nooit meer moet vragen dat ik geen toestemming verleen. Dat wordt dus opnieuw installeren en hopen dat 't lukt.
Voor de handsfree speaker is er geen fix?
Voor de handsfree speaker is er geen fix?
Inmiddels is 't gelukt, opera mini 4.1 geïnstalleerd en daarin zit 'n functie waardoor je de vraag niet meer krijgt 
Nu die handsfree speaker nog
Nu die handsfree speaker nog
Dan heb je zeker de nederlandse Java/Opera? Ik heb een engelse Esmertec Jbed/Java en een engelse opera 4.0 en daar werkte deze fix direct op.
Het grootste nadeel aan de TYTN2 vond ik de dikte. als je daarmee kunt leven (en natuurlijk de prijs) is het apparaat technisch beter en sneller dan de P4350. Zelf vindt ik mijn P4350 super werken. ik mis geen snelheid, alleen die ingebouwde GPS had me super geleken. Ik ben nu een beetje aan t kijken naar de iPaq614cVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:03:
het grote punt voor mij is als ik de TYTN2 aanschaf ik vanwege de prijs een 2jarig abbo neem en bij de P4350 een 1 jarig abbo kan nemen .
Verwijderd
ik denk dat ik de P4350 maar laat voor wat het is i.v.m de leeftijd van het toestel . nu twijfel ik tussen de tytn2 en de touch cruise . de cruise omdat ie wat compacter is en wat nieuwer maar het keyboard van de tytn2 lijkt me ook heel erg handig .Mad_Cow schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:13:
[...]
Het grootste nadeel aan de TYTN2 vond ik de dikte. als je daarmee kunt leven (en natuurlijk de prijs) is het apparaat technisch beter en sneller dan de P4350. Zelf vindt ik mijn P4350 super werken. ik mis geen snelheid, alleen die ingebouwde GPS had me super geleken. Ik ben nu een beetje aan t kijken naar de iPaq614c
grappig, de mijne is een maand geleden gebroken, en de 2e brak vorige week. ze zijn erg makkelijk te fixen (en daarna een stuk sterker): haal een tubetje secondelijm, een druppel in de stylus laten lopen, topje erop drukken en met tisue ff de overvloed weghalen. kopje rechtmikken en half uurtje laten drogenCaptain_Duck schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:01:
Vanavond is mijn stylus gebroken, de top ervan kwam los. Gelukkig is de stylus vrij makkelijk uit de telefoon te halen door de achterkant er af te halen. Anyway het gebeurde na ongeveer een jaar, en ik gebruik de telefoon vrij intensief, ik zit op het werk er wel elke dag wat mee te surfen. Maar daar is gelukkig de 2e stylus voor. Ik hoop alleen niet dat die ook na een jaar breekt want dan wordt het extra kopen die wel moeilijk te vinden zullen zijn
De p4350 is idd ook alweer een tijd oud. En als ik nu zou moeten kiezen zou het toch ook een TYTN2 worden, en dan vooral omdat ik addicted ben aan het toetsenbord. Ik wil voortaan iig altijd telefoons met ingebouwd Qwerty toetsenbord. Een goede vriend van me heeft de Touch Cruise, is ook een zeer mooi toestel, alleen er mist wat voor mij.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:07:
[...]
ik denk dat ik de P4350 maar laat voor wat het is i.v.m de leeftijd van het toestel . nu twijfel ik tussen de tytn2 en de touch cruise . de cruise omdat ie wat compacter is en wat nieuwer maar het keyboard van de tytn2 lijkt me ook heel erg handig .
Nog niemand WM 6.1?
Ik heb WM 6.1 draaien met de Touch-IT rom. Ik vind het wel aardig, merk geen grote verschillen, wel fijn dat ze het touch homescreen hebben gejat en er standaard wat meer apps draaien (had hiervoor de reguliere WWE 6 van HTC). Alleen lijkt de X knop vreemd te doen. In zowel landscape als portrait registreert ie mn taps niet op het scherm als ik daar klik. Verander ik van landscape naar portrait en druk op de positie waar de X eerst zat reageert ie wel, heel vaag. Had het niet bij de normale 6.0, ga eens een andere 6.1 proberen. Heb telefoon ongeveer een jaar inmiddels, draait op 260 mhz.
Ik heb WM 6.1 draaien met de Touch-IT rom. Ik vind het wel aardig, merk geen grote verschillen, wel fijn dat ze het touch homescreen hebben gejat en er standaard wat meer apps draaien (had hiervoor de reguliere WWE 6 van HTC). Alleen lijkt de X knop vreemd te doen. In zowel landscape als portrait registreert ie mn taps niet op het scherm als ik daar klik. Verander ik van landscape naar portrait en druk op de positie waar de X eerst zat reageert ie wel, heel vaag. Had het niet bij de normale 6.0, ga eens een andere 6.1 proberen. Heb telefoon ongeveer een jaar inmiddels, draait op 260 mhz.
Verwijderd
mja ik heb er ook 6.1 op staan van sarge... moet zeggen dat het wel bevalt, en ik heb geen last van wat jij zegt, het is dan ook wel een extreem clean rom..... verders lijkt de telefoon iets sneller te booten, en vind ik de sms view gelikter (lees gejat van de iphone oid).creator1988 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:36:
Nog niemand WM 6.1?
weet trouwens iemand hoe het zit met de officiele rom terug flashen van htc wanneer je een custom rom erop heb gemikt dmv uspl?
Ik heb zojuist TouchIT 7 geflashed. Zeer mooie theme. Ik had de vorige TouchIT ook al WM6.1, maar heb het idee dat deze iets stabieler is.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 07:20:
[...]
mja ik heb er ook 6.1 op staan van sarge... moet zeggen dat het wel bevalt, en ik heb geen last van wat jij zegt, het is dan ook wel een extreem clean rom..... verders lijkt de telefoon iets sneller te booten, en vind ik de sms view gelikter (lees gejat van de iphone oid).
weet trouwens iemand hoe het zit met de officiele rom terug flashen van htc wanneer je een custom rom erop heb gemikt dmv uspl?
Ik lees me helemaal suf bij xda, maar kan me de vinger er nog niet goed achter krijgen hoe ik mijn Herald kan flashen naar een custom rom (en weer terug). Kan 1 van de ervaringsdeskundigen hier misschien kort opsommen hoe je makkelijk naar een custom rom komt ? en wat de beste methode us ? (hard-spl / uspl enz.)
Ik heb zelf HARD-SPL geflashed, en werkt naar behoren. Dit zorgt ervoor dat ALLE roms naar je toestel geflashed kunnen worden, dus OOK roms die er niet op thuishoren. Ik raadt je voor de Herald Touch-IT aan, deze is gemaakt voor de Herald. Open Touch is ook leuk, maar deze is gemaakt voor de Wing en vereist een fix voor het toetsenbord.
Dus eerst je toestel HARD-SPL'en, dan een rom erop ( TouchIT oid ). De laatste TouchIT versies komen met een automatische flashtool, afgeleid van de originele WM6 upgrade tool.
Dus eerst je toestel HARD-SPL'en, dan een rom erop ( TouchIT oid ). De laatste TouchIT versies komen met een automatische flashtool, afgeleid van de originele WM6 upgrade tool.
[ Voor 87% gewijzigd door BioHazard op 08-04-2008 20:25 ]
Ik heb er ook TouchIT opstaan, zeer tevreden over. Wel enkele aanpassingen gedaan en m'n startscherm wat minder druk 
Vandaag ook 'n screenprotector binnengekregen via DealExtreme, supergoedkoop maar blijkbaar erg degelijk. Alleen jammer dat ze eigenlijk nét te klein zijn voor 't scherm (rondom bijna 'n mm ruimte).
Vandaag ook 'n screenprotector binnengekregen via DealExtreme, supergoedkoop maar blijkbaar erg degelijk. Alleen jammer dat ze eigenlijk nét te klein zijn voor 't scherm (rondom bijna 'n mm ruimte).
ik ben wel iemand die veel verbouwt. Zo heb ik er nu wel Mobile shell 2.0 draaien (die erg begint te wennen), todayagenda, phoneweaver (ook erg stoer :-) ), ultimatelaunch, batterystatus e.d. draaien. Ik zou een custom rom willen gebruiken als een "clean" basis. Heeft het veel zin om een clean rom te proberen of voegt dat dan niet veel (snelheid) toe ?
Kijk, dat geeft de burger moed! zo lijkt het al een stuk makkelijkerDe laatste TouchIT versies komen met een automatische flashtool, afgeleid van de originele WM6 upgrade tool.
Verwijderd
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik heb net vandaag een dure blauwtand uitbreiding gekocht voor mijn pioneer radio en mijn p4350 kan geen verbinding leggen met dit ding wel werkt de audio maar de handsfree optie niet en dat vindt ik juist belangrijkNiwla schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:11:
Ik ben inmiddels ook een maand verder in het gebruik van mijn Herald. In het begin ook erg aan moeten wennen. Hard-resets om de haverklap (inderdaad veel meer mogelijkheden, veel meer moeilijkheden). Inmiddels heb ik dingen wat beter door en is SPB Backup mijn beste vriend. Ook ben ik nu safemode aan het testen om het aantal harde resets te voorkomen.
Een ander vaag iets:
voorheen was 2 dagen niet haalbaar op 1 lading; na het installeren van S2U2 is 2 dagen geen probleem meer, beter nog: met een beetje mazzel haal ik de 4 dagen![]()
Een custom rom lonkt nog wel (vooral omdat WM6.1 waarschijnlijk niet beschikbaar komt voor de Herald) maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd![]()
Mijn telefoon krijg ik nog steeds niet via BT gekoppeld aan mijn autoradio.![]()
iemand hier een idee? ik heb htc er al een mail over gestuurd
Misschien toch een custom rom proberen? Ik heb mijn herald met een Pioneer Bluetooth autoradio gekoppeld, en ben nooit de pair kwijt, ook niet na een softreset of wat dan ook.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:46:
[...]
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik heb net vandaag een dure blauwtand uitbreiding gekocht voor mijn pioneer radio en mijn p4350 kan geen verbinding leggen met dit ding wel werkt de audio maar de handsfree optie niet en dat vindt ik juist belangrijk![]()
Mocht jij tips hebben dan jou ik me van harte aanbevolenVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:46:
[...]
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik heb net vandaag een dure blauwtand uitbreiding gekocht voor mijn pioneer radio en mijn p4350 kan geen verbinding leggen met dit ding wel werkt de audio maar de handsfree optie niet en dat vindt ik juist belangrijk![]()
Ik heb vanmiddag voor het eerst mijn herald gepaired met mijn autoradio. de fout die ik eerder maakte is dat in mijn BT-instellingen niet aangevinkt stond dat mijn telefoon vindbaar was. dat heb ik aangepast en de standaard pair-procedure op de autoradio doorlopen en toen werkte het!! ook geeft de radio aan muziek te kunnen streamen via bt vanaf mijn telefoon, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. wel weet ik dat de herald de pair-instelling wel vasthoudt (ondanks andere berichten die ik hier over gelezen heb).Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:46:
[...]
hopelijk heb je hier wat aan!
Oh dat had ik ook kunnen weten, ik zet die optie altijd extra aan, anders paired die niet. Ik dacht dat de vork anders in de steel zat. In ieder geval, ik hoop dat dit de problemen voor mensen oplost.Niwla schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:23:
[...]
Ik heb vanmiddag voor het eerst mijn herald gepaired met mijn autoradio. de fout die ik eerder maakte is dat in mijn BT-instellingen niet aangevinkt stond dat mijn telefoon vindbaar was. dat heb ik aangepast en de standaard pair-procedure op de autoradio doorlopen en toen werkte het!! ook geeft de radio aan muziek te kunnen streamen via bt vanaf mijn telefoon, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. wel weet ik dat de herald de pair-instelling wel vasthoudt (ondanks andere berichten die ik hier over gelezen heb).
hopelijk heb je hier wat aan!

Heeft iemand het ook voor elkaar gekregen om SNES games fatsoenlijk te kunnen draaien @dit apparaatje? Ik heb dat ding van mij nu overgeclocked @ 286 mhz en nog is het niet speelbaar.
NES games daarintegen zijn geen probleem, maar de leuke daarvan heb ik ondertussen al te vaak uitgespeelt, en wil graag Kirby van de SNES erop spelen.
Ik gebruik nu pocketSNES maar het draait echt allesbehalfe soepel, ook niet met frameskippen. Geluid wordt ook niet meege-emulated....
NES games daarintegen zijn geen probleem, maar de leuke daarvan heb ik ondertussen al te vaak uitgespeelt, en wil graag Kirby van de SNES erop spelen.
Ik gebruik nu pocketSNES maar het draait echt allesbehalfe soepel, ook niet met frameskippen. Geluid wordt ook niet meege-emulated....
[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 15-04-2008 11:01 ]
SNES is de Herald echt niet snel genoeg voor, en ja, ik spreek uit ervaring.ZpAz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:47:
Heeft iemand het ook voor elkaar gekregen om SNES games fatsoenlijk te kunnen draaien @dit apparaatje? Ik heb dat ding van mij nu overgeclocked @ 286 mhz en nog is het niet speelbaar.
Idd pocketsnes is te zwaar voor de herald, ik heb het zelf ook geprobeerd. Snes emulators draaiden vroeger ook al moeilijk op een 200mhz computer met zsnes. Het is gewoon wachtten op nieuwe telefoons met meer mhz, zoals de TYTN2 of de sony experiaone of wat dan ook.
Snes games kon ik op mijn vorige toestel wel prima draaien (Ipaq rw6815) maar ik speel toch liever games die specifiek voor de ppc gemaakt zijn. Toetscombinaties zijn niet mogelijk en de layout van de knoppen laat ook te wensen over.
Is er ook een manier om, als je bluetooth aanzet, automatisch je telefoon te laten zien voor andere apparaten? Vind het irritant dat ik elke keer opnieuw deze optie moet aanvinken. Overigens heb ik bij mijn autoradio nooit problemen gehad met pairen en de belkwaliteit is prima met het gebruik van mijn JVC KD-BT1 autoradio. Met m'n Ipaq had ik een echo die het telefoneren voor de ander onmogelijk maakte.
Is er ook een manier om, als je bluetooth aanzet, automatisch je telefoon te laten zien voor andere apparaten? Vind het irritant dat ik elke keer opnieuw deze optie moet aanvinken. Overigens heb ik bij mijn autoradio nooit problemen gehad met pairen en de belkwaliteit is prima met het gebruik van mijn JVC KD-BT1 autoradio. Met m'n Ipaq had ik een echo die het telefoneren voor de ander onmogelijk maakte.
Hey,
Ik zou me binnenkort een WM6-professional telefoon willen aanschaffen. Tot voor kort ging mijn voorkeur volledig naar de HTC Touch Cruise; maar een vriend van me heeft deze week de HTS s710 gekocht, en zo'n uitschuivend toetsenbordje lijkt me toch enorm handig.
Daardoor ben ik dus beginnen twijfelen, met tot gevolg dat ik nu niet meer weet welke HTC ik wil kopen. Voor mij gaat het nu tussen 2 modellen, de Touch Cruise en de P4350 (Herald).
Ik zou de telefoon voornamelijk willen gebruiken om mijn e-mails te kunnen controleren, voor de agendafunctie en om af en toe op het internet op te gaan. Een GPS-functie is voor mij een mooie extra, maar heb ik (nog) niet per se nodig.
Het enige waar ik eigenlijk schrik voor heb is dat de snelheid van de Herald me enorm tegen zal vallen aangezien deze maar een 200MHz processor heeft en veel minder geheugen... Al heb ik wel gelezen dat de OMAP-processor bij een lagere kloksnelheid toch sneller werkt dan andere processoren bij een hogere kloksnelheid...
Is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen en me kan zeggen hoe dit verschil in CPU nu in de werkelijkheid meevalt? En ga ik het me beklagen als ik later een Bluetooth GPS-muis moet gaan gebruiken i.p.v. een ingebouwde chip?
Voorlopig neig ik meer naar de P4350, en dan vooral omwille van het verschil in prijs (meer dan €100 bij smartphoneshop.be). Ik woon in België dus een goedkope aanbieding i.c.m. abonnement zit er voor mij niet in (koppelverkoop is hier verboden).
* Touch Cruise
+ GPS
+ FM-radio
+ snellere CPU
+ 40g lichter en iets dunner dan de P4350
+ Ziet er beter uit dan de P4350 (is natuurlijk subjectief)
+ UMTS, HSDPA (maar dat gebruik ik waarschijnlijk toch niet)
* P4350
+ QWERTY-toetsenbord
+ meer dan €100 goedkoper dan de cruise
- geen GPS, radio
- tragere CPU
* Tytn II
+ Combineert de voordelen van de P4350 en de Cruise, maar...
- Veel te duur
Ik zou me binnenkort een WM6-professional telefoon willen aanschaffen. Tot voor kort ging mijn voorkeur volledig naar de HTC Touch Cruise; maar een vriend van me heeft deze week de HTS s710 gekocht, en zo'n uitschuivend toetsenbordje lijkt me toch enorm handig.
Daardoor ben ik dus beginnen twijfelen, met tot gevolg dat ik nu niet meer weet welke HTC ik wil kopen. Voor mij gaat het nu tussen 2 modellen, de Touch Cruise en de P4350 (Herald).
Ik zou de telefoon voornamelijk willen gebruiken om mijn e-mails te kunnen controleren, voor de agendafunctie en om af en toe op het internet op te gaan. Een GPS-functie is voor mij een mooie extra, maar heb ik (nog) niet per se nodig.
Het enige waar ik eigenlijk schrik voor heb is dat de snelheid van de Herald me enorm tegen zal vallen aangezien deze maar een 200MHz processor heeft en veel minder geheugen... Al heb ik wel gelezen dat de OMAP-processor bij een lagere kloksnelheid toch sneller werkt dan andere processoren bij een hogere kloksnelheid...
Is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen en me kan zeggen hoe dit verschil in CPU nu in de werkelijkheid meevalt? En ga ik het me beklagen als ik later een Bluetooth GPS-muis moet gaan gebruiken i.p.v. een ingebouwde chip?
Voorlopig neig ik meer naar de P4350, en dan vooral omwille van het verschil in prijs (meer dan €100 bij smartphoneshop.be). Ik woon in België dus een goedkope aanbieding i.c.m. abonnement zit er voor mij niet in (koppelverkoop is hier verboden).
* Touch Cruise
+ GPS
+ FM-radio
+ snellere CPU
+ 40g lichter en iets dunner dan de P4350
+ Ziet er beter uit dan de P4350 (is natuurlijk subjectief)
+ UMTS, HSDPA (maar dat gebruik ik waarschijnlijk toch niet)
* P4350
+ QWERTY-toetsenbord
+ meer dan €100 goedkoper dan de cruise
- geen GPS, radio
- tragere CPU
* Tytn II
+ Combineert de voordelen van de P4350 en de Cruise, maar...
- Veel te duur
Ik ben helaas al verslaafd aan het toetsenbord en kan denk ik ook niet meer zonder. Als je hier nog geen ervaring mee hebt is de Touch Cruise misschien wel de betere. Betere specificaties (vooral gps & fm) en dunner.
Het nadeel van het toetsenbord is dat als je het wil gebruiker, dan draait je scherm (wel automatisch) maar dit neemt tijd in beslag en dat wordt in de loop der tijd steeds vervelender (voor mij). misschien is de TYTNII al sneller, maar bij mijn p4350 moet ik vaak 2 seconden wachten nadat ik het toetsenbord heb uitgeschoven. toch zou ik ondanks dit nadeel volgende keer toch weer een toensenbord nemen, het is toch wel echt fijn voor mij. Maar ik heb ook jaren met een stylus gewerkt en dat is bijna net zo snel.
Het nadeel van het toetsenbord is dat als je het wil gebruiker, dan draait je scherm (wel automatisch) maar dit neemt tijd in beslag en dat wordt in de loop der tijd steeds vervelender (voor mij). misschien is de TYTNII al sneller, maar bij mijn p4350 moet ik vaak 2 seconden wachten nadat ik het toetsenbord heb uitgeschoven. toch zou ik ondanks dit nadeel volgende keer toch weer een toensenbord nemen, het is toch wel echt fijn voor mij. Maar ik heb ook jaren met een stylus gewerkt en dat is bijna net zo snel.
Ik draai nu BatteryStatus met autoscaling op mijn P4350. Het duurt nu nog geen seconde om het scherm te draaien als ik het toetsenbord uitschuif..
Heeft er iemand al een manier gevonden om extra geluiden te gebruiken voor het alarm? Nu kan ik alleen de ingebakken geluidjes gebruiken (in de /Windows-map). Maar ik wil graag gewekt worden met iets heftigers
Zelf geluiden converteren naar .wav en deze in de /Windows map plaatsen helpt niet. Ook na een soft-reboot komen deze geluiden niet naar voren in het trekveld..
Heeft er iemand al een manier gevonden om extra geluiden te gebruiken voor het alarm? Nu kan ik alleen de ingebakken geluidjes gebruiken (in de /Windows-map). Maar ik wil graag gewekt worden met iets heftigers
Zelf geluiden converteren naar .wav en deze in de /Windows map plaatsen helpt niet. Ook na een soft-reboot komen deze geluiden niet naar voren in het trekveld..
geen idee, misschien kan je ze in /windows/rings zetten of /my documentens/my ringtones. dat draaien is idd vooral by mijn today scherm en ik denk dat het vanwege het programma spb diary is, maar ik kan er wel mee leven
ik heb me vorig jaar wat verdiept in dit toestel toen had ik wat gelezen over het "spontane" dataverlies waar zo'n toestel last van had. Hoe is dat tegenwoordig ?
zie HTC P4350 (Herald)
zie HTC P4350 (Herald)
[ Voor 26% gewijzigd door wd200 op 03-05-2008 11:07 ]
Ik heb de telefoon een jaar in gebruik maar nooit last van gehad. Misschien dat dit ook met de romupdate al geheel is verdwenen.wd200 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:05:
ik heb me vorig jaar wat verdiept in dit toestel toen had ik wat gelezen over het "spontane" dataverlies waar zo'n toestel last van had. Hoe is dat tegenwoordig ?
zie HTC P4350 (Herald)
Dat heb ik ook al geprobeerd. Het lijkt alsof die geluiden al vantevoren zijn vastgelegd, en er niets kan worden toegevoegd of verwijderd. Feit is wel dat ik nu al een half jaar 's ochtends wakker word met een ochtendhumeur door Alarm5Mad_Cow schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:45:
geen idee, misschien kan je ze in /windows/rings zetten of /my documentens/my ringtones. dat draaien is idd vooral by mijn today scherm en ik denk dat het vanwege het programma spb diary is, maar ik kan er wel mee leven

Dat heeft (imho) niets te maken gehad met de P4350 an sich. Toendertijd draaide WM5 op het apparaat, en sindsdien zijn er vrij veel updates en upgrades geweest, naar oa WM6.wd200 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:05:
zie HTC P4350 (Herald)
Ik gebruik het toestel dagelijks en laat emailbijlagen opslaan op de SD-kaart. Ik heb nog nergens last van gehad!
Ik heb gelukkig nooit meer last van lege/corrupte SD kaarten sinds WM6.
over dat alarm: probeer anders een ander wekker programmatje. Ik gebruik bijv. spb time
over dat alarm: probeer anders een ander wekker programmatje. Ik gebruik bijv. spb time
Dat ik daar zelf niet aan gedacht hebMad_Cow schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:21:
Ik heb gelukkig nooit meer last van lege/corrupte SD kaarten sinds WM6.

Ik was wel wat huiverig met betrekking tot de data-encryptie (via start->instellingen->systeem) maar ook met dat aangevinkt heb ik nooit last gehad van brakke SD kaarten.
Wel ben ik al 2x al mn data kwijt geraakt door een andere stomme reden:
Ik dacht leuk TouchIT te flashen, omdat het er zo hip uitzag. Jammer dat ik encryptie aan had staan waardoor ik alle files kwijt was (geen backup gemaakt).
Na 2 dagen was ik dat TouchIT weer zat en wilde ik terug naar WM6NL.
Lukte niet.
Via xda-developers een WWE-rom bemachtigd en die kon wel geïnstalleerd worden.
Aangezien het Engelse woordenboek + auto aanvullen niet echt heel handig is tijdens het versturen van Nederlandse smsjes, wilde ik toch terug naar NL. Wilde maar niet lukken omdat steeds vast liep. Uiteindelijk na lang goochelen en uitproberen is het toch gelukt, met de officiele HTC-rom! Nadeel was wel dat ik wéér de inhoud van de SD kaart richting /dev/null kon faxen..
Waarschijnlijk mag ik de (eigenlijk heel simpele en legale) methode hier niet opschrijven, Aangezien ik van TouchIT via via ben teruggegaan naar WM6. Mocht het wel mogen; laat het weten

Kun je mij wat meer info geven over 't uitschakelen van auto-aanvullen? Ik krijg af en toe rare suggesties of hij vult automatisch we'll in voor wel bijvoorbeeld. Terwijl ik toch met 't tb alle letter intik, dus is dat overbodigkevinvddraai schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:55:
[...]
Dat ik daar zelf niet aan gedacht hebThird-party software..
Ik was wel wat huiverig met betrekking tot de data-encryptie (via start->instellingen->systeem) maar ook met dat aangevinkt heb ik nooit last gehad van brakke SD kaarten.
Wel ben ik al 2x al mn data kwijt geraakt door een andere stomme reden:
Ik dacht leuk TouchIT te flashen, omdat het er zo hip uitzag. Jammer dat ik encryptie aan had staan waardoor ik alle files kwijt was (geen backup gemaakt).
Na 2 dagen was ik dat TouchIT weer zat en wilde ik terug naar WM6NL.
Lukte niet.
Via xda-developers een WWE-rom bemachtigd en die kon wel geïnstalleerd worden.
Aangezien het Engelse woordenboek + auto aanvullen niet echt heel handig is tijdens het versturen van Nederlandse smsjes, wilde ik toch terug naar NL. Wilde maar niet lukken omdat steeds vast liep. Uiteindelijk na lang goochelen en uitproberen is het toch gelukt, met de officiele HTC-rom! Nadeel was wel dat ik wéér de inhoud van de SD kaart richting /dev/null kon faxen..
Waarschijnlijk mag ik de (eigenlijk heel simpele en legale) methode hier niet opschrijven, Aangezien ik van TouchIT via via ben teruggegaan naar WM6. Mocht het wel mogen; laat het wetenof als je geïnteresseerd bent, DM even!
Bedankt!
[is inmiddels gelukt, sorry voor mijn vraag]
Verder zeer tevreden over de f00n i.t.t. mijn ervaring in de eerste dagen. Ik heb wel 'n "probleempje" met dat m'n comm. manager vaak pop-upt als ik 'n ander programma (bijv. sms) afsluit. Heb daar nog geen oplossing voor gevonden.
Foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Oxellaar op 07-05-2008 19:28 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Verwijderd
Dat langzaam meedraaien vond ik inderdaad ook irritant. Vooral als je snel even een sms wil typen. Daarom heb ik er simpelweg voor gekozen mn scherm altijd gedraaid in te stellen. Dan is het gewoon een kwestie van uitschuiven en gaan typen
Sinds gisteren heb ik TomTom6 draaien icm een bluetooth GPS muis (Holux).
Wat ik me afvraag: is het mogelijk om de gesproekn instructies te laten weergeven via mijn BT headsetje?
Nu heb ik mijn earpiece in voor het telefoneren en loop tomtom vanuit m'n borstzak tegen me te schreeuwen vanuit de telefoon. Lijkt me niet helemaal logisch?
Wat ik me afvraag: is het mogelijk om de gesproekn instructies te laten weergeven via mijn BT headsetje?
Nu heb ik mijn earpiece in voor het telefoneren en loop tomtom vanuit m'n borstzak tegen me te schreeuwen vanuit de telefoon. Lijkt me niet helemaal logisch?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...