Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:06:

Oftewel, kan ik zo maar een harde reset doen zonder dat ik naar de vodafone winkel terug moet voor instellingen ofzo ?
Captain, wat ik heb begrepen van een hard reset is dat je de fabrieksinstellingen zoals jij hem hebt gekregen terug instelt. Of terwijl als er geen TomTom bij de fabrieksinstellingen erop zat, dan zal deze verwijderd zijn en moet die opnieuw worden geïnstalleerd.

Volgens mij kan je gewoon een hard reset doen zonder dat je terug moet naar de winkel.

Als iemand hier anders over denkt, dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
lees ik net dat Telfort Edge begin Juni eruit gaat gooien.
Had dit toestel genomen om zn formaat en ondersteuning voor edge :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

struik978 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:50:
lees ik net dat Telfort Edge begin Juni eruit gaat gooien.
Had dit toestel genomen om zn formaat en ondersteuning voor edge :(
Wat komt er dan voor in de plaats bij telfort? Ze gaan toch over op KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw hebben hier ook mensen de HTC P4350 i.c.m. T-Mobile, hoe is de bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Ik heb ondertussen al de harde reset geprobeerd, en het gaf geen problemen. Ben nu programma's aan het herinstalleren.

Na harde reset vond het apparaat ook een deel weer van wat ik op de microSD kaart gezet had, maar een ander deel ook weer niet. k heb de kaart maar geformateerd, want hij gaf nog aan dat hij vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain, wat voor kaartje zit erin dan? Is het niet zo dat het kaartje niet goed functioneert en dat een kaartje van een ander merk het wel prima doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:36:
Captain, wat voor kaartje zit erin dan? Is het niet zo dat het kaartje niet goed functioneert en dat een kaartje van een ander merk het wel prima doet?
Sandisk 1 gb microSD/transflash. Als er iets goed moet werken dan is het sandisk. Het probleem is een fout van de firmware, kan waarschijnlijk met iedereen gebeuren. Ik hoop dat de update snel uitkomt.

EDIT:

Oh, en ik heb ook mijn internetprobleem opgelost, dat van dat hij 1 pagina laadt en daarna moet ik opnieuw verbinding maken. Ik heb beveiliging er op gezet, maar inplaats van shared - WEP, nu op Open - WEP, en nu werkt internet perfect. Vaag, maar ik ben blij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Captain_Duck op 06-03-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik nu mijn P4350 een paar weken en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben :)

Ik heb wel de volgende dingen aangepast naar mijn eigen smaak:

* Overgeclocked naar 274 Mhz met OmapClock en gekoppeld aan Smartskey.
- Ik geef geen link naar OmapClock (*kuch* ...google... *kuch*) want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor enige schade die door deze util kan worden veroorzaakt. 274 is ook niet de meest veilige config!!!
* Registry Tweaks om o.a. de performance nog meer te verbeteren (ik ben nou eenmaal een tweaker ;) )
- Zo heb ik ook beide Softkeys aangepast naar een ander programma/titel, links is nu "Messaging" (Sms, etc) en rechts is "Media" (Coreplayer)

* Xtra Software:
- Profiles for Windows Mobile (bel-profielen)
Hiermee heb ik bv een profiel aangemaakt die s'avonds om 20:00 uur automatisch start, mijn ringtonevolume aanpast, mijn wifi aanzet EN ook nog eens salling clicker start :9~
- WM5torage
Maakt je MicroSD in je PDA toegankelijk als een USB-Stick
- Coreplayer
Muziek/Video speler (Iemand toevallig TCPMP goed aan de praat in samenwerking met het switchen van het scherm???, want dan switch ik weer!)
- PHM Registry Editor
Registry editor
- Sunnysoft Backup Manager
Backup Software
- Salling Clicker
Hiermee kan je met je PDA (BT of WiFi) je iTunes op afstand bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Oh ja, weet iemand of je je PDA zo kan instellen, dat als je IE start, automatisch ook WiFi start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:48:
Oh ja, weet iemand of je je PDA zo kan instellen, dat als je IE start, automatisch ook WiFi start?
Skillz, volgens mij niet. Heb in een aantal forums gelezen dat mensen hier naarstig naar opzoek zijn, maar nog niemand heeft echt de oplossing. Althans nog nergens kunnen lezen.

Zodra ik iets heb gevonden zal ik het posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:39:
Ik gebruik nu mijn P4350 een paar weken en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben :)

- Ik geef geen link naar OmapClock (*kuch* ...google... *kuch*) want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor enige schade die door deze util kan worden veroorzaakt. 274 is ook niet de meest veilige config!!!
* Registry Tweaks om o.a. de performance nog meer te verbeteren (ik ben nou eenmaal een tweaker ;) )
- Zo heb ik ook beide Softkeys aangepast naar een ander programma/titel, links is nu "Messaging" (Sms, etc) en rechts is "Media" (Coreplayer)

* Xtra Software:
Hiermee heb ik bv een profiel aangemaakt die s'avonds om 20:00 uur automatisch start, mijn ringtonevolume aanpast, mijn wifi aanzet EN ook nog eens salling clicker start :9~
- WM5torage
- Coreplayer
Muziek/Video speler (Iemand toevallig TCPMP goed aan de praat in samenwerking met het switchen van het scherm???, want dan switch ik weer!)
- PHM Registry Editor
Registry editor
Backup Software
- Salling Clicker
Thanks for sharing, 260Mhz is toch de meest gangbare overclock snelheid voor de 200Mhz Omap processor.

P.S. Heb jij ook last van het probleem van Captain Duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:36:
[...]
Skillz, volgens mij niet. Heb in een aantal forums gelezen dat mensen hier naarstig naar opzoek zijn, maar nog niemand heeft echt de oplossing. Althans nog nergens kunnen lezen.

Zodra ik iets heb gevonden zal ik het posten
Hmm, ok, ik hou mijn ogen ook open
P.S. Heb jij ook last van het probleem van Captain Duck
- Internet via WiFi heeft het altijd goed gedaan, maar gebruik ook de Open - Web instelling.
- En wat het kaartje betreft, ik gebruik zelf een Sandisk MicroSD Ultra II 2GB, geen problemen.

Heb je het kaartje misschien als FAT32 geformatteerd? Ik in ieder geval als FAT16.

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 06-03-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier die TomTom 6 goed werkend hebben op de P4350 (welke BT adapter gebruiken jullie daarbij)

p.s. Ook iemand een programma om mp3's af te laten spelen en dat de P4350 toch op standby of gelocked staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Hmm, ok, ik hou mijn ogen ook open

[...]

- Internet via WiFi heeft het altijd goed gedaan, maar gebruik ook de Open - Web instelling.
- En wat het kaartje betreft, ik gebruik zelf een Sandisk MicroSD Ultra II 2GB, geen problemen.

Heb je het kaartje misschien als FAT32 geformatteerd? Ik in ieder geval als FAT16.
Skillz, zomaar even een vraagje, heb jullie conversatie meegelezen, heb zelf ook een Sandisk MicroSD Ultra II 2GB gekocht, voor de HTC P4350 die ik begin volgende week ga halen. Maar, is het dus raadzaam om eerst de kaart te formatteren? En zo ja, FAT32 of FAT16? Komen die kaartjes niet al geformatteerd van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:12:
[...]

Skillz, zomaar even een vraagje, heb jullie conversatie meegelezen, heb zelf ook een Sandisk MicroSD Ultra II 2GB gekocht, voor de HTC P4350 die ik begin volgende week ga halen. Maar, is het dus raadzaam om eerst de kaart te formatteren? En zo ja, FAT32 of FAT16? Komen die kaartjes niet al geformatteerd van de fabrikant?
FAT/FAT16 naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, doe ik dat ff voor ik 'm gebruik. Iemand hier trouwens last van het (in reviews) veelgenoemde probleem van het klepje wat niet helemaal lekker sluit als je de stylus eruit haalt? Die zou dan meebuigen oid. Zie deze review, ongeveer 7 PageDowns: http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-herald-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spadge, je bedoelt dit stukje?

Perhaps, it is the very first time when we have a serious complaint about the build quality of HTC’s product – specifically, this regard the battery cover, occupying the entire rear of the P4350. The problem is that the cover rests on four points with only one located at the bottom, so if you hook it on with your nail somewhere close to the stylus’s slot, lifting the cover up by 5-6 mm is easy. Such solution can be barely called reliable – going for 5-point fastening would make more sense – at that, considerable horizontal gap of the back cover is evident, which is also a major flaw.

incl. plaatje dan.

Ik heb hier nog niemand over horen klagen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx DJelgrande, dat stukje bedoelde ik inderdaad. Lijkt me nou typisch zo'n irritant iets aan 't toestel. Maar je hebt gelijk hoor, heb alles doorgelezen, zie er idd niemand over klagen. Verwaarloosbaar dus! Jij vroeg in een eerdere post iets over mp3's afspelen en 'm tóch locken. Heb daar iets over gelezen ergens in dit topic, geloof ik. Wie weet kun je het vinden....?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spadge, ja ik heb zoiets gelezen in het topic over de HTC TyTN. D.m.v. een bepaalde instelling kon je op de spatiebalk drukken en dan bleef de muziek draaien, maar de MDA was gewoon gelocked. Ik kan dit echter niet meer terug vinden en vind dit erg jammer.

p.s. Zijn er mensen met de HTC P4350 i.c.m. T-Mobile? Zijn er problemen met de bereikbaarheid? Ik hoor namelijk niets anders i.v.m. de P3300 van HTC (T-Mobile MDA Compact III variant) dat die geen bereik heeft en iedereen is het zat. Mensen met een HTC TyTN hebben hier geen last van ben alleen benieuwd of mensen met een P4350 er ook last van hebben. Dan hoef ik dat abonnement in ieder geval niet af te sluiten. Of zitten de meeste hier met een abonnement bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:39:

* Xtra Software:
- WM5torage
- Coreplayer
- PHM Registry Editor
Registry editor
Backup Software
- Salling Clicker
Heb je uberhaupt ook iets van SPB? Nogmaals top, dat je het shared. Kunnen meerdere mensen er gebruikt van maken. Komt er uberhaupt nog een mooie TS voor dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:52:
p.s. Zijn er mensen met de HTC P4350 i.c.m. T-Mobile? Zijn er problemen met de bereikbaarheid? Ik hoor namelijk niets anders i.v.m. de P3300 van HTC (T-Mobile MDA Compact III variant) dat die geen bereik heeft en iedereen is het zat. Mensen met een HTC TyTN hebben hier geen last van ben alleen benieuwd of mensen met een P4350 er ook last van hebben.
Ik heb T-Mobile en dit werkt naar behoren. Ik heb zelfs betere ervaring met de P4350 dan met de SDA die ik hiervoor had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:33:
Mensen hier die TomTom 6 goed werkend hebben op de P4350 (welke BT adapter gebruiken jullie daarbij)
Ik gebruik TT6 met een Adapt BT muis. No problems. Het enige gekke is dat TT soms zichzelf opstart als ik de P4350 uit standby haal. Mijn vermoeden is dat dat te maken heeft met automatisch inschakelen van de bluetooth-service als TT opstart. Ben er nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Ik gebruik TT6 met een Adapt BT muis. No problems. Het enige gekke is dat TT soms zichzelf opstart als ik de P4350 uit standby haal. Mijn vermoeden is dat dat te maken heeft met automatisch inschakelen van de bluetooth-service als TT opstart. Ben er nog niet achter.
Heb dit probleem ook elders gelezen. Ik ga even de link zoeken en dan kun je kijken of dat helpt.

p.s. Heb gevonden hoe je evt. de P4350 toch als mp3 speler kan gebruiken. Interesse? laat maar weten.

EDIT: Dit zou er moeten zijn dat TomTom automatisch opstart.

/windows/autorun/storagecard/autorun.exe

Dit heb ik van het P3300 topic. Bij die persoon start ook TomTom op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:00:
[...]
Heb je uberhaupt ook iets van SPB? Nogmaals top, dat je het shared. Kunnen meerdere mensen er gebruikt van maken. Komt er uberhaupt nog een mooie TS voor dit topic?
Ik gebruik momenteel helemaal niets van SPB, heb wel even die Shell gehad/gestest, maar zolang het geen today-screen vervanger is, laat ik het links liggen.

Verder ook nog Wisbar Lite/Advance/Desktop gehad/getest, maar ben nu weer terug op de default blauwe MS Theme, oogt goed en alle skinners vertragen de boel.

@Spadge: FAT16 heeft een limiet van 2048mb en is het snelste filesystem.
Van de fabriek uit is de kaart al geformatteerd, volgens mij ook FAT16.

En als ik weer eens wat nuttigs vindt, zal ik het hier uiteraard ook weer met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik momenteel helemaal niets van SPB, heb wel even die Shell gehad/gestest, maar zolang het geen today-screen vervanger is, laat ik het links liggen.

Verder ook nog Wisbar Lite/Advance/Desktop gehad/getest, maar ben nu weer terug op de default blauwe MS Theme, oogt goed en alle skinners vertragen de boel.

@Spadge: FAT16 heeft een limiet van 2048mb en is het snelste filesystem.
Van de fabriek uit is de kaart al geformatteerd, volgens mij ook FAT16.

En als ik weer eens wat nuttigs vindt, zal ik het hier uiteraard ook weer met jullie delen :)
Skillz, heb je weleens batterystatus gebruikt. Wat ik heb gelezen geven mensen toch meer de voorkeur aan batterystatus dan aan omapclock. Wat zijn jou bevindingen.

Heb nu wat leuke programma's ik zal die binnenkort eens testen. Ook nog leuke spellen. Zodra ik meer weet zal ik dit ook laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om IE + WiFi te starten, echter met gebruik van de "Profiles for Windows Mobile" apllicatie. (die jammer genoeg niet gratis is...)

Mocht iemand ook "Profiles for Windows Mobile" gebruiken, hier de oplossing:

- Maak met Profiles for Windows een nieuw profiel "Internet"
- Vink aan dat de WiFi gestart moet worden
- Bij Run type je het volgende: \windows\iexplore.exe

- Maak nu via de explorer van de pocketpc een shortcut van "pwmswitch.exe"
(pwmswitch.exe staat in \Windows als je Profiles for Windows hebt geinstalleerd)
(shortcut maak je met optie "copy" en dan "paste shortcut")

- sleep nu die shortcut naar je pc via ActiveSync.
- open de shortcut in notepad en pas het als volgt aan:

24#"\Windows\pwmswitch.exe" 6 /F

Waarbij "6" het nummer van het "internet" profiel is in je lijst van profielen.
het eerste profiel is "0", tweede is "1" etc..

"/F" betekend dat het profiel altijd wordt geladen, ook al is het reeds actief.

- sla de wijzigingen op en kopieer de shortcut naar het "Start Menu" van je pocketpc.

Als je nu die shortcut start, zal WiFi en IE worden geladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:21:
[...]

Skillz, heb je weleens batterystatus gebruikt. Wat ik heb gelezen geven mensen toch meer de voorkeur aan batterystatus dan aan omapclock. Wat zijn jou bevindingen.

Heb nu wat leuke programma's ik zal die binnenkort eens testen. Ook nog leuke spellen. Zodra ik meer weet zal ik dit ook laten weten.
Heb net even die applicatie bekeken, kon het eerlijk gezegd nog niet, maar het ziet er te "bloated" uit naar mijn smaak. Verder vind ik de combinatie van Smartskey met OmapClock super.
Ik kan namelijk via Smartskey als ik in Start Menu\Programs ben, met de slider-knop pageup en pagedown uitvoeren (een soort van hardwarematig scrollen dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik vindt Battery Status (extended) wel heel fijn werken.

OK, de batterijmeter is een beetje nutteloos op mijn today scherm, want ik gebruik ook spb pocket plus, maar meteen de CPUScalar (over/onderklokken op basis van CPUload) is wel erg leuk. Mijn P4350 draaid altijd tussen de 175 en de 260MHz, afhankelijk v/d belasting.
Verder kun je ook bij specifieke programmas de specifieke clocksnelheid zetten.

Verder gebruik ik ook de call log timer.

Als laatste kun je ook nog je scherm uitschakelen, makkelijk voor het luisteren naar muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:31:

Als laatste kun je ook nog je scherm uitschakelen, makkelijk voor het luisteren naar muziek
Standaard functie of d.m.v. een programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:56:
[...]
EDIT: Dit zou er moeten zijn dat TomTom automatisch opstart.

/windows/autorun/storagecard/autorun.exe

Dit heb ik van het P3300 topic. Bij die persoon start ook TomTom op.
Okee, thx, dat heb ik inderdaad ook staan. Nu verwijderd en afwachten of het probleem opgelost is...

In ieder geval _/-\o_ voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:45:
[...]

Okee, thx, dat heb ik inderdaad ook staan. Nu verwijderd en afwachten of het probleem opgelost is...

In ieder geval _/-\o_ voor de moeite
No Problem, ben benieuwd naar het resultaat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:37:
Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om IE + WiFi te starten, echter met gebruik van de "Profiles for Windows Mobile" apllicatie. (die jammer genoeg niet gratis is...)

Mocht iemand ook "Profiles for Windows Mobile" gebruiken, hier de oplossing:

- Maak met Profiles for Windows een nieuw profiel "Internet"
- Vink aan dat de WiFi gestart moet worden
- Bij Run type je het volgende: \windows\iexplore.exe

- Maak nu via de explorer van de pocketpc een shortcut van "pwmswitch.exe"
(pwmswitch.exe staat in \Windows als je Profiles for Windows hebt geinstalleerd)
(shortcut maak je met optie "copy" en dan "paste shortcut")

- sleep nu die shortcut naar je pc via ActiveSync.
- open de shortcut in notepad en pas het als volgt aan:

24#"\Windows\pwmswitch.exe" 6 /F

Waarbij "6" het nummer van het "internet" profiel is in je lijst van profielen.
het eerste profiel is "0", tweede is "1" etc..

"/F" betekend dat het profiel altijd wordt geladen, ook al is het reeds actief.

- sla de wijzigingen op en kopieer de shortcut naar het "Start Menu" van je pocketpc.

Als je nu die shortcut start, zal WiFi en IE worden geladen :)
15 day trial geprobeerd zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:57:
[...]
15 day trial geprobeerd zeker
Natuurlijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier de HTC P4350 i.c.m. T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gebruik gemaakt van de GPRS functie voor bijv. internet / email? Of gebruik je alleen maar WiFi? Zoja, gaat dat nog een beetje snel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:27:
[...]

Al gebruik gemaakt van de GPRS functie voor bijv. internet / email? Of gebruik je alleen maar WiFi? Zoja, gaat dat nog een beetje snel of niet.
Alleen nog maar WiFi, ik heb (nog) geen Data abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:26:
Mensen hier de HTC P4350 i.c.m. T-Mobile?
Yep, werkt wat mij betreft okee. Betere ontvangst dan bij mijn SDA voorganger (die op zich ook voldoende presteerde). Met name in gebouwen lijkt het signaal sterker. Maar T-Mobile heeft natuurlijk geen KPN bereik, waardoor je soms voor verrassingen komt te staan (geen bereik op een groot deel van Terschelling bijvoorbeeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Alleen nog maar WiFi, ik heb (nog) geen Data abbo
Hey skillz, weet jij of het ook mogelijk is om bij de ene provider je GSM abonnement te hebben en bij een ander een data abonnement. Weet namelijk niet of je dat los aan moet schaffen, of dat je dan 2 simmetjes hebt. Hoe was jij het van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:26:
[...]

Yep, werkt wat mij betreft okee. Betere ontvangst dan bij mijn SDA voorganger (die op zich ook voldoende presteerde). Met name in gebouwen lijkt het signaal sterker. Maar T-Mobile heeft natuurlijk geen KPN bereik, waardoor je soms voor verrassingen komt te staan (geen bereik op een groot deel van Terschelling bijvoorbeeld)...
Hoe is het vodafone netwerk eigenlijk? Ik ga volgend weekend naar terschelling, en ik vraag me af wat het bereik zal zijn. KPN netwerk was altijd perfect, en T-Mobile heeft idd amper bereik daar. Nouja, ik zal het volgend weekend wel zien.

BTW, verder geen problemen nog gehad met zelfwissende SD kaartjes. *klopt af op hout* Maar hoe vroeger die nieuwe firmware komt, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Hoe is het vodafone netwerk eigenlijk? Ik ga volgend weekend naar terschelling, en ik vraag me af wat het bereik zal zijn. KPN netwerk was altijd perfect, en T-Mobile heeft idd amper bereik daar. Nouja, ik zal het volgend weekend wel zien.

BTW, verder geen problemen nog gehad met zelfwissende SD kaartjes. *klopt af op hout* Maar hoe vroeger die nieuwe firmware komt, hoe beter.
Captain, jij hebt een abonnement bij Vodafone? Nog van plan om ook Mobiel Internet bij Vodafone aan te schaffen? Wat is jou mening m.b.t. het T-mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey DJElgrande, zomaar een vraagje, jij neigt duidelijk naar T-Mobile.(Of zit daar al bij) Ik ben van plan om dit toestel met Vodafone te nemen....Volgens mij een betere deal....of heb jij een speciale aanbieding van T-Mobile op het oog? BTW, je kunt geloof ik niet twee producten op één SIM van verschillende providers afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Ik weet uit ervaring met vrienden dat t-mobile in uithoeken vreselijk slecht bereik heeft. Vorig jaar was ik met een aantal vrienden bij oerol (op terschelling dus), en diegene die T-mobile hebben waren amper bereikbaar, zelfs in west (het grootste dorp dat normaal overal goed bereikbaar is.)

Zelf had ik een hi prepaid toen, en ik had overal perfect bereik. Dat is het KPN netwerk voor je. Ik kreeg zelfs een keer Telia DK (een deense provider ???) op het strand bij midsland aan zee, dat was vaag, maar ook nooit meer gehad.

En over het vodafone netwerk, ik heb geen idee. Hier in groningen werkt het prima, maarja dat is een stad. Volgend weekend zal ik kijken hoe het vodafone netwerk op terschelling is.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain_Duck op 08-03-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment Vodafone in mijn SE W900i met UMTS. Ik was de enige bij mijn ouders thuis die kon bellen met Oud & Nieuw, vond ik wel heel grappig :9 (geen bandje dat het te druk was)

Ik heb met Vodafone in huis één klein min puntje. Als ik in mijn slaapkamer zit en ik bel mobiel geen enkel probleem. Zodra ik van uit mijn slaapkamer naar een andere kamer loop dan verbreekt de verbinding plotseling. Pas als ik 2 minuten of langer ofzo aan het bellen ben dan valt die niet meer uit. Echt heel vreemd, voor de rest geen commentaar over vodafone. Overal bereik ook nog in Duitsland en dergelijke.

Waarom ik naar T-Mobile neig is omdat zij als enige provider onbeperkt internet aanbieden. Ik vind het toch wel lekker als je met het openbaar vervoer reist dat je dan iets te doen hebt. Dan vind ik die 9.50 euro per maand te verwaarlozen. Echter hoor ik ook verhalen dat T-Mobile niet goed te bereiken is en dergelijke dus ik vind het lastig. Ik hoor ook dat de 10MB van Vodafone ook zo op is en dergelijke. Dus ik weet nog niet waar ik mijn abonnement ga afsluiten voor mijn MDA... Iemand tips...

EDIT: Plus het feit dat Vodafone alles apart aanbied. Een mobiel internet & push email pakket aanschaffen is al leuk 30 euro. En dan nog gek gezegd 35 euro abonnement. Is 65 euro per maand. Dat is toch iets te veel van het goede. Maar ik twijfel tussen Vodafone en T-Mobile, kan iemand mij het verlossende woord geven dat ik eindelijk kan kiezen hehe... :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:10:
Ik weet uit ervaring met vrienden dat t-mobile in uithoeken vreselijk slecht bereik heeft. Vorig jaar was ik met een aantal vrienden bij oerol (op terschelling dus), en diegene die T-mobile hebben waren amper bereikbaar, zelfs in west (het grootste dorp dat normaal overal goed bereikbaar is.)
Nou, op Terschelling had ik met mijn sda in West en Midsland wel bereik. Het was alleen op het moment dat je de rimboe in ging snel bekeken... Verder heb ik tot nu toe in Nederland buiten nergens problemen gehad. Binnen wel eens. Overigens hebben ze op de site wel een aardige dekkingskaart (alleen werkt ie alleen met alleen met die K-Browser)...

Verder vind ik het Flex-account waar echt alles uit betaald wordt en eeuwig opgebouwd wordt, super. Binnenkort maar es aan de Pocket Internet Totaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:56:
[...]

No Problem, ben benieuwd naar het resultaat. :9
Even een TT6-autostart-na-uit-standby-halen-update: na het weghalen van de autorun link die verwees naar de opslagkaart ging het nog niet goed, maar dat kwam omdat dat linkje telkens automatisch weer toegevoegd werd. Door daadwerkelijk autorun.exe bestand te hernoemen, ging het wel goed. En tot nu toe geen probleem meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:43:
[...]

Even een TT6-autostart-na-uit-standby-halen-update: na het weghalen van de autorun link die verwees naar de opslagkaart ging het nog niet goed, maar dat kwam omdat dat linkje telkens automatisch weer toegevoegd werd. Door daadwerkelijk autorun.exe bestand te hernoemen, ging het wel goed. En tot nu toe geen probleem meer...
Naar wat heb je het bestand hernoemt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:55:
[...]

Naar wat heb je het bestand hernoemt dan?
O, gewoon naar iets willekeurigs anders, omdat ik niet zeker wist of ik het wel kon weggooien. Die autorun.exe stond trouwens in een submap. Die submap stond niet in de verwijzing. Dat vond ik wel vaag, want het bestand werd toch gevonden. Anyway, het lijkt nu goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:38:
[...]

Nou, op Terschelling had ik met mijn sda in West en Midsland wel bereik. Het was alleen op het moment dat je de rimboe in ging snel bekeken... Verder heb ik tot nu toe in Nederland buiten nergens problemen gehad. Binnen wel eens. Overigens hebben ze op de site wel een aardige dekkingskaart (alleen werkt ie alleen met alleen met die K-Browser)...

Verder vind ik het Flex-account waar echt alles uit betaald wordt en eeuwig opgebouwd wordt, super. Binnenkort maar es aan de Pocket Internet Totaal :9
Dus jij bent tevreden met T-Mobile. Ik kom zelf uit de randstad neem aan dat daar de verbinding gewoon goed is voor T-Mobile? In de rimboe op Terschelling kom ik toch niet..lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

godver, mijn internetprobleem is terug. Ik ben weer terug op het punt dat als je wifi connectie maakt, dan laadt hij 1 internetpagina, en daarna valt het stil, tot je naar standby en terug gaat zodat de wifi connectie opnieuw inlogt. Ik heb met allerlei instellingen van mijn soft AP gespeeld, zelfs mijn comp en de htc gereboot, maar geen geluk.

Eerst had ik een oplossing door open-WEP te kiezen ipv shared-WEP of geen beveiliging, maar dat werkt dus niet meer.

EDIT: En ik denk het weer opgelost te hebben, het werkt nu tenminste *klopt af op hout*. Ik heb de energiebesparing van wireless lan op "beste prestaties" gezet. Om daar te komen:

start>instellingen>verbindingen>wireless lan>energiemodus>Slider naar "beste prestaties"

[ Voor 22% gewijzigd door Captain_Duck op 09-03-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:28:
godver, mijn internetprobleem is terug. Ik ben weer terug op het punt dat als je wifi connectie maakt, dan laadt hij 1 internetpagina, en daarna valt het stil, tot je naar standby en terug gaat zodat de wifi connectie opnieuw inlogt. Ik heb met allerlei instellingen van mijn soft AP gespeeld, zelfs mijn comp en de htc gereboot, maar geen geluk.

Eerst had ik een oplossing door open-WEP te kiezen ipv shared-WEP of geen beveiliging, maar dat werkt dus niet meer.

EDIT: En ik denk het weer opgelost te hebben, het werkt nu tenminste *klopt af op hout*. Ik heb de energiebesparing van wireless lan op "beste prestaties" gezet. Om daar te komen:

start>instellingen>verbindingen>wireless lan>energiemodus>Slider naar "beste prestaties"
Ja, dat klopt :) Heb ik zojuist ook gelezen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds opzoek naar een goed abonnement voor mijn MDA. Wie kan mij helpen.

Dit wil ik ermee kunnen doen:

1. Bellen (doh..)
2. Internetten (voor als ik onderweg ben)
3. Emails ophalen/versturen (voor het werk)

Wie weet de beste provider voor mij voor deze eisen? Wie O Wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:55:
[...]

Ja, dat klopt :) Heb ik zojuist ook gelezen.
Hoezo dit klopt? Waar heb je dit gelezen dan? Ik heb van alles geprobeerd voordat ik dit eindelijk aan de praat kreeg, is er een site / forum ergens met meer info ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:58:
Ik ben nog steeds opzoek naar een goed abonnement voor mijn MDA. Wie kan mij helpen.

Dit wil ik ermee kunnen doen:

1. Bellen (doh..)
2. Internetten (voor als ik onderweg ben)
3. Emails ophalen/versturen (voor het werk)

Wie weet de beste provider voor mij voor deze eisen? Wie O Wie.
Je moet je (denk ik) de volgende dingen afvragen:
1: Bellen, boeit niet, bieden ze allemaal aan, maarrrr....dekking....simpel verhaal: KPN/Vodafone zijn het beste, dan T-Mobile, dan Orange, dan Telfort. Simpel! En je wil natuurlijk je huidige nummer porteren, doen ze allemaal.

2: Internetten:wat voor eisen stel je aan je internet op je device? Supersnel? Beste dekking? Dan UMTS/HSDPA van KPN/Vodafone....Betalen maar! Iets minder snel, wel goeie dekking? Dan GPRS, bieden alle providers aan, maar ja, dat kun je nauwelijks internetten noemen.

3: Email ophalen/versturen.....de grote vraag, wil je je mail gepusht krijgen op je device? Dan moet je een push-mail abo afsluiten en krijg je je mail 'afgeleverd' op je device. Kost wat, heb je ook wat. Je kunt er ook voor kiezen om géén push-mail abo af te sluiten, maar gewoon een internet abo'tje (met bijv. GPRS). Je kunt dan je Outlook op je HTC gewoon instellen op je werk mail, maar moet wel steeds zelf ff je 'mail ophalen.' (Kun je ook automatisch instellen, bijvoorbeeld iedere 3 minuten ofzo.) Dit is goedkoper, maar ja, niet 'realtime' mail. Maar goed, de grote vraag die je je bij dit soort speelgoed moet stellen is eigenlijk: Ben ik echt zo 'belangrijk' dat ik continue overal moet kunnen internetten en mailen? Tuurlijk is 't een leuke feature, maar is 't écht nodig? Indien ja, sluit dan lekker een push-mail abo af (20 euro p/mnd ongeveer).....Indien niet echt, configureer je Outlook gewoon op GPRS en haal zelf je mailtjes op.....Succes! En check www.bellen.com voor diepgang mbt abo's.....! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een kleine toevoeging aan puntje 1: het netwerk van Telfort gaat over/wordt geïntegreerd in dat van KPN. Als we het dan toch over dekking hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-08 23:34
Net m'n P4350 binnen, wat een heerlijk toestel! >:)

Over de snelheid twijfelde ik even maar uiteindelijk toch voor deze gekozen. Was een superkeus!
Moet nog een paar goeie prog'jes zoeken maar dan is ie perfect.

In enkele reviews wordt er gesproken over de bevestiging van de batterijklep (hele achterkant), namelijk met 4 punten in plaats van 5. Dat zou zorgen voor problemen met het inschuiven van de stylus. Daar heb ik op mijn toestel nog geen enkel probleem mee gehad.

Dan nog iets, weet iemand of ik deze tezijnertijd kan updaten naar WM 6.0?

Aanrader! :P :*) 8)

Edit: Hij is heel slank, gewoon de dikte van een normale telefoon, hij is enkel iets breder en van langer

2de Edit: Hoe installeer ik Skype Mobile? Ik het al versie 2.1 en 2.2 beta geprobeerd maar steeds zegt hij dat het geen applicatie is voor een Pocket PC hoewel het dat toch echt wel is.

Letterlijk zegt hij:
'SkypeForPocketPC' is not a valid Pocket PC application.
Kent iemand dit probleem?

(Ik heb de Engelse versie vanwege enkele functies die de Nederlandse versie niet had.)

[ Voor 30% gewijzigd door Evil.bean op 10-03-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Hoezo dit klopt? Waar heb je dit gelezen dan? Ik heb van alles geprobeerd voordat ik dit eindelijk aan de praat kreeg, is er een site / forum ergens met meer info ofzo?
Ja, heb het gelezen op een forum van de MDA Vario. Iemand had daar problemen met het connecten van WiFi. Ik wilde dit even replayen naar je maar ik las dat je het al had gevonden. Daar kwamen ze ook tot de conclusie om "beste prestatie" in te voeren en toen functioneerde het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:49:
[...]

Je moet je (denk ik) de volgende dingen afvragen:
1: Bellen, boeit niet, bieden ze allemaal aan, maarrrr....dekking....simpel verhaal: KPN/Vodafone zijn het beste, dan T-Mobile, dan Orange, dan Telfort. Simpel! En je wil natuurlijk je huidige nummer porteren, doen ze allemaal.

2: Internetten:wat voor eisen stel je aan je internet op je device? Supersnel? Beste dekking? Dan UMTS/HSDPA van KPN/Vodafone....Betalen maar! Iets minder snel, wel goeie dekking? Dan GPRS, bieden alle providers aan, maar ja, dat kun je nauwelijks internetten noemen.

3: Email ophalen/versturen.....de grote vraag, wil je je mail gepusht krijgen op je device? Dan moet je een push-mail abo afsluiten en krijg je je mail 'afgeleverd' op je device. Kost wat, heb je ook wat. Je kunt er ook voor kiezen om géén push-mail abo af te sluiten, maar gewoon een internet abo'tje (met bijv. GPRS). Je kunt dan je Outlook op je HTC gewoon instellen op je werk mail, maar moet wel steeds zelf ff je 'mail ophalen.' (Kun je ook automatisch instellen, bijvoorbeeld iedere 3 minuten ofzo.) Dit is goedkoper, maar ja, niet 'realtime' mail. Maar goed, de grote vraag die je je bij dit soort speelgoed moet stellen is eigenlijk: Ben ik echt zo 'belangrijk' dat ik continue overal moet kunnen internetten en mailen? Tuurlijk is 't een leuke feature, maar is 't écht nodig? Indien ja, sluit dan lekker een push-mail abo af (20 euro p/mnd ongeveer).....Indien niet echt, configureer je Outlook gewoon op GPRS en haal zelf je mailtjes op.....Succes! En check www.bellen.com voor diepgang mbt abo's.....! ;)
Thanks voor het beantwoorden. Ben even in de Vodafone shop geweest. Ze bieden nu iets aan voor 20 euro per maand dan kan je onbeperkt internetten (ja onbeperkt, dat zei die verkoper) en je kan voor 10MB mailen. Stond bij Vodafone Pocket Connect. Ik weet niet of dit echt zo is..maar zou evt. een optie kunnen zijn en dan het abonnement van mijn tel over naar de MDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:49:
[...]

Thanks voor het beantwoorden. Ben even in de Vodafone shop geweest. Ze bieden nu iets aan voor 20 euro per maand dan kan je onbeperkt internetten (ja onbeperkt, dat zei die verkoper) en je kan voor 10MB mailen. Stond bij Vodafone Pocket Connect. Ik weet niet of dit echt zo is..maar zou evt. een optie kunnen zijn en dan het abonnement van mijn tel over naar de MDA.
DJElgrande, laat je alsjeblieft goed voorlichten voordat je iets afsluit! Je bent namelijk onvolledig voorgelicht door die noobs van de Vodafone City Point. Wat hij bedoelde maar dus niet kon overbrengen: Je hebt 2 soorten surfen op je device. On-net en offnet......

On-net is: alleen op de portals van Vodafone Live....dus alleen beetje rondkijken op de paginaatje van Vodafone, beetje ringtone's, fotootjes en spelletjes downloaden van Vodafone. (Tegen extra bijbetaling.)
Offnet: het 'normale' internetten zoals jij dat bedoelt! Dus gewoon naar normale sites, die je dan op je device binnenhaalt, en geschaald kunt bekijken op je HTC.

Die sites van Vodafone, het bekijken daarvan, dát kan onbeperkt, dát is waar die verkoper het over had tegen je. Maar zodra jij content daarvan binnenhaalt, óf offnet (dus naar bijvoorbeeld www.nu.nl) gaat surfen, betaal je gewoon doodleuk! En dan is 10 MB zó op! Daar kun je niets mee.....Je zit daar dan zó overheen en gaat bijbetalen per MB....en dat tikt aan!

Dusss.....laat je volledig voorlichten, zorg dat je de manager treft in zo'n shop, want die gemiddelde verkopers hebben (met alle respect naar mob. tel. verkopers in het algemeen) géén idee waar ze over praten! O, BTW, verder niks mis met Vodafone hoor, ik sluit mijn abo + HTC P4350 daar óók af eerdaags!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:08:
[...]

DJElgrande, laat je alsjeblieft goed voorlichten voordat je iets afsluit! Je bent namelijk onvolledig voorgelicht door die noobs van de Vodafone City Point. Wat hij bedoelde maar dus niet kon overbrengen: Je hebt 2 soorten surfen op je device. On-net en offnet......

On-net is: alleen op de portals van Vodafone Live....dus alleen beetje rondkijken op de paginaatje van Vodafone, beetje ringtone's, fotootjes en spelletjes downloaden van Vodafone. (Tegen extra bijbetaling.)
Offnet: het 'normale' internetten zoals jij dat bedoelt! Dus gewoon naar normale sites, die je dan op je device binnenhaalt, en geschaald kunt bekijken op je HTC.

Die sites van Vodafone, het bekijken daarvan, dát kan onbeperkt, dát is waar die verkoper het over had tegen je. Maar zodra jij content daarvan binnenhaalt, óf offnet (dus naar bijvoorbeeld www.nu.nl) gaat surfen, betaal je gewoon doodleuk! En dan is 10 MB zó op! Daar kun je niets mee.....Je zit daar dan zó overheen en gaat bijbetalen per MB....en dat tikt aan!

Dusss.....laat je volledig voorlichten, zorg dat je de manager treft in zo'n shop, want die gemiddelde verkopers hebben (met alle respect naar mob. tel. verkopers in het algemeen) géén idee waar ze over praten! O, BTW, verder niks mis met Vodafone hoor, ik sluit mijn abo + HTC P4350 daar óók af eerdaags!
Spadge, wederom bedankt voor reactie. Ik zit nu zelf ook bij vodafone en ben bekend met het vodafone Live gebeuren. Ik vroeg ook specifiek of ik dan echt onbeperkt kon surfen zoals bij T-mobile. En hij zei ja ja ja, ik vond het al vreemd, want andere filialen begonnen hier dus al niet over. Stond bij ondernemers dat Vodafone PocketConnect, maar hij kon het ook afsluiten bij mijn abonnement. 20 euro in de maand zou mij dit kosten. (P4350 ondersteunt alleen GPRS en vodafone hanteert UMTS, weet niet hoe ze dat willen doen, maar dan zou je dus internetten op GPRS snelheid...)(Staat overigens wel in de folder dat de P4350 UMTS ondersteunt :? )

Het verhaal van die 10 uur/10mb internetten is dus niet waar? Ik vind 10 uur internetten wel lang genoeg voor mijzelf. Veel meer zou ik er niet gebruik van maken, maar als je zegt dat het nog sneller op is of iets dergelijks dan is dat ook zo raar.

Ik vind het heel lastig omdat ik toch goed bereikbaar wil blijven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Spadge, wederom bedankt voor reactie. Ik zit nu zelf ook bij vodafone en ben bekend met het vodafone Live gebeuren. Ik vroeg ook specifiek of ik dan echt onbeperkt kon surfen zoals bij T-mobile. En hij zei ja ja ja, ik vond het al vreemd, want andere filialen begonnen hier dus al niet over. Stond bij ondernemers dat Vodafone PocketConnect, maar hij kon het ook afsluiten bij mijn abonnement. 20 euro in de maand zou mij dit kosten. (P4350 ondersteunt alleen GPRS en vodafone hanteert UMTS, weet niet hoe ze dat willen doen, maar dan zou je dus internetten op GPRS snelheid...)(Staat overigens wel in de folder dat de P4350 UMTS ondersteunt :? )

Het verhaal van die 10 uur/10mb internetten is dus niet waar? Ik vind 10 uur internetten wel lang genoeg voor mijzelf. Veel meer zou ik er niet gebruik van maken, maar als je zegt dat het nog sneller op is of iets dergelijks dan is dat ook zo raar.

Ik vind het heel lastig omdat ik toch goed bereikbaar wil blijven. 8)7
In antwoord: wat hij zegt klopt gewoon niet. |:( Met Vodafone PocketConnect heb je indd ook gewoon normaal internet op je device, maar absoluut niet op UMTS snelheid, want de HTC P4350 heeft geen UMTS! Die kan écht alleen GPRS of hooguit EDGE, een iets versnelde variant van GPRS....dus die folder liegt ook nog 's...! :(

Over die 10 uur/10MB....Ik twijfel nu even of dat voor on-net, of off-net is....Dus op die stomme Vodafone Portals.....10 uur normaal internetten op 'gewone' sites is best redelijk, maar als het geldt voor die Vodafone sites, is het waardeloos....Bereikbaar ben je sowieso wel denk ik.....Lastig hé? Veel succes maar iig! Mijn besluit mbt Vodafone, ik neem gewoon eerst een maandje of twee m'n normale abonnement af...Kijk hoe e.e.a bevalt, en kan altijd nog Blox of een Pocket Connect erbij afsluiten..... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
Hum, weet niemand antwoord op mijn vragen ;) :?

Maar over een internetbundel, als ik via WiFi ff op internet zit te surfen dan is 10MB in mijn opzicht helemaal niks... Ik heb laatst Google Maps op de P4350 gezet maar alleen met een beetje rondkijken ben je die bundel al kwijt.
Miss. is zo'n bundel goed om ff de treintijden oid op te zoeken, maar meer moet je er niet van verwachten |:( . Dan kun je beter een HotSpot in de buurt zoeken >:) 8)

Edit: Dat is nog gratis ook :P

[ Voor 3% gewijzigd door Evil.bean op 12-03-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Evil.bean schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:12:
Over de snelheid twijfelde ik even maar uiteindelijk toch voor deze gekozen. Was een superkeus!
De snelheid is idd prima, met overclocking werkt de p4350 helemaal lekker snel. Ben er wel achter gekomen dat sommige programma's je ppc flink kunnen vertragen, let daar dus op i.p.v te denken damn wat is mijn ppc traag.
In enkele reviews wordt er gesproken over de bevestiging van de batterijklep (hele achterkant), namelijk met 4 punten in plaats van 5. Dat zou zorgen voor problemen met het inschuiven van de stylus. Daar heb ik op mijn toestel nog geen enkel probleem mee gehad.
Waar ze het over hebben is als je de stylus uit de ppc hebt gehaald, je dat open gedeelte (waar de stylus dus zou zitten) een aantal mm uit elkaar kunt trekken. Normaal gesproken heb je er geen last van, maar erg solide is het niet.
Dan nog iets, weet iemand of ik deze tezijnertijd kan updaten naar WM 6.0?
Dit is een kwestie van domweg afwachten en bidden dat er een WM6 Rom update voor komt.
2de Edit: Hoe installeer ik Skype Mobile? Ik het al versie 2.1 en 2.2 beta geprobeerd maar steeds zegt hij dat het geen applicatie is voor een Pocket PC hoewel het dat toch echt wel is.
Hier heb ik nog niet mee gespeeld, enkel ooit eens op mijn MS Smartphone geinstalleerd, dat ging prima.

* bitpixl hoopt niet dat dit weer een welk abbo heb jij topic gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Skype Mobile is waarsch een .exe installer die via Active Sync werkt. Je moet die .exe dus uitvoeren op je desktop terwijl je device verbonden is met je desktop, dan installeert ie de pocket pc app op je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
OK, zo zit het dus, zal ik 's ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

godverdomme vandaag is mijn microSD kaart weer gewist. Is die firmware update al uit?. Ik kan niet echt zeggen wanneer het gebeurt, maar hetgebeurt. Gelukkig heb ik een backup gemaakt van de hele kaart.

Alleen nu staat de schijf vol met troep, en mijn kaartlezer heeft het moeilijk met de microsd > SD adapter, wil hem niet pakken. Is er een manier om via de htc de sd kaart te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Captain_Duck schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:09:
godverdomme vandaag is mijn microSD kaart weer gewist. Is die firmware update al uit?. Ik kan niet echt zeggen wanneer het gebeurt, maar hetgebeurt. Gelukkig heb ik een backup gemaakt van de hele kaart.
Megairritante bug inderdaad. Voor zover ik weet is er nog geen patch beschikbaar. Wat bij mij tot dusver helpt de bug te voorkomen was het 'slot' ervanaf halen (de automatische vergrendeling als je die hebt ingeschakeld). Het simlock heb ik er ook afgehaald. Niet heel safe als ie gejat wordt maarja, daar gaan we dan maar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:09:

Alleen nu staat de schijf vol met troep, en mijn kaartlezer heeft het moeilijk met de microsd > SD adapter, wil hem niet pakken. Is er een manier om via de htc de sd kaart te formateren?
Vraagje Captain Duck, exact welk type MicroSD kaart heb jij? Normale, of ultra? Of ander merk dan SanDisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

normale sandisk 1gb microSD. Maar denk niet dat het aan het type kaart ligt, het is gewoon een bug ergens in de firmware. En het wordt hoog tijd dat die uitkomt :(.

Maar anyway, nogmaals de vraag, is er een manier om via de microSD kaart via de HTC zelf te formatteren?. Die microSD naar SD adapter die je erbij krijgt werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:29:
Maar anyway, nogmaals de vraag, is er een manier om via de microSD kaart via de HTC zelf te formatteren?. Die microSD naar SD adapter die je erbij krijgt werkt voor geen meter.
Dit is wat ik even snel via google vond: http://www.cnetx.com/format/

Klinkt precies als wat je nodig hebt, maar kost wel $ 12,95...

Van de site:

Welcome to Flash Format, the full featured storage card management utility for all Windows Mobile powered Smartphone and Pocket PC devices, as well as Handheld PC devices running Windows CE 3.0 or greater.

Of course, you can also use Flash Format to perform integrity checks, repair allocation errors, and re-format compact flash cards, secure digital cards, mini sd, mmc cards and MicroDrives to original conditions, directly on your handheld device: whenever and wherever you need it.

Flash Format supports all SD compliant and ATA compliant storage devices, including:

* Secure Digital cards (SD cards)
* Mini SD and Micro SD cards
* Multimedia Cards (MMC cards)
* ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erg te twijfelen tussen 2 totaal verschillende toestellen. Ik twijfel tussen de p4350 en de N73 van Nokia. De p4350 ziet er gewoon goed uit en is erg handig voor het internet (HTML sites) . De N73 is wat minder handig in het internet omdat het geen touchscreen is. En ik vind de N73 ook erg mooi, zit veel op behalve dan windows mobile, hierdoor zitten er natuurlijk veel meer programma`s op. een pluspunt aan de N73 is de 3.2 megapixel camera . Dit zijn mijn eisen voor een nieuw toestel: bellen,sms`en, internet(html), redelijk tot goede camera en makkelijk bedienbaar. Hebben jullie een voorkeur? Of is er iemand die mij de N73 uit mijn gedachte kan praten, of juist de p4350. Of een alternatief? Mijn abbonement verloopt over 2 maanden, dus ik heb nog wel even maar ik ben een beetje uitgekeken op mijn D500, vooral omdat het een beetje een 'normaal' toestel is.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:15:
Ik zit erg te twijfelen tussen 2 totaal verschillende toestellen. Ik twijfel tussen de p4350 en de N73 van Nokia. De p4350 ziet er gewoon goed uit en is erg handig voor het internet (HTML sites) . De N73 is wat minder handig in het internet omdat het geen touchscreen is. En ik vind de N73 ook erg mooi, zit veel op behalve dan windows mobile, hierdoor zitten er natuurlijk veel meer programma`s op. een pluspunt aan de N73 is de 3.2 megapixel camera . Dit zijn mijn eisen voor een nieuw toestel: bellen,sms`en, internet(html), redelijk tot goede camera en makkelijk bedienbaar. Hebben jullie een voorkeur? Of is er iemand die mij de N73 uit mijn gedachte kan praten, of juist de p4350. Of een alternatief? Mijn abbonement verloopt over 2 maanden, dus ik heb nog wel even maar ik ben een beetje uitgekeken op mijn D500, vooral omdat het een beetje een 'normaal' toestel is.
Alvast bedankt!!
Het ligt er ook helemaal aan wat je er precies mee gaat doen. Je geeft zelf al aan dat je ermee wilt bellen, smsen, internetten en mee kunnen fotograferen.

Ik heb zelf nog een SE W900i met UMTS ondersteuning. Ik vind internetten op deze telefoon niet zo fijn gaan als op mijn MDA. Daarintegen is mijn 2.0Mp Camera wel een stuk scherper dan die van de MDA. Bellen en smsen gaat op beide toestellen wel goed. Bij de W900i d.m.v. de toetsen. En bij de MDA d.m.v. het toetsenbord of door bijv. een Phonepad als je liever t9 wilt gebruiken en gewoon op toetsen wilt drukken.

Het enige verschil is dat je bij het aanschaffen van een MDA wel goed in de gaten moet houden dat je ook diverse updates en ROM's etc kunt gaan installeren. Sta je hiervoor open en vind je dat leuk/niet erg dan zou ik een MDA aanraden. Ook kun je er meerdere dingen mee doen, en tweaken en dergelijke. Als je dit allemaal niets vind en gewoon wilt kunnen: Bellen, smsen, internetten (op een redelijke manier) en goede foto's wilt maken dan zou ik voor een 'normaal' toestel gaan.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. En misschien kunnen andere mij nog aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:29:
normale sandisk 1gb microSD. Maar denk niet dat het aan het type kaart ligt, het is gewoon een bug ergens in de firmware. En het wordt hoog tijd dat die uitkomt :(.

Wat voor kaartjes gebruiken diegene die geen last ervan hebben... De P4350 is niet de enige met die probleem. Andere HTC modellen hebben dit probleem ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Windows mobile is reden genoeg om voor de HTC te kiezen volgens mij. Ik zat net tijdens mijn werk lekker super mario bros 1, dankzij een nes emulator te spelen. Heb je die ook voor de OS van de nokia? Dat is toch symbian OS ofzo? (zit nog steeds op werk dus geen google/wikipedia :( )

Maar er is natuurlijk wel kans op de problemen die ik heb dat de bestanden op de SD kaart soms troep kunnen worden, maar hier komt een firmware update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain_Duck schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:15:
Windows mobile is reden genoeg om voor de HTC te kiezen volgens mij. Ik zat net tijdens mijn werk lekker super mario bros 1, dankzij een nes emulator te spelen. Heb je die ook voor de OS van de nokia? Dat is toch symbian OS ofzo? (zit nog steeds op werk dus geen google/wikipedia :( )

Maar er is natuurlijk wel kans op de problemen die ik heb dat de bestanden op de SD kaart soms troep kunnen worden, maar hier komt een firmware update voor.
Haha :P Das waar!!! Heb ook een aantal spellen hier, voornamelijk wat 'nieuwere' spellen zoals bijv. street dual underground racing, madden NFL '06 etc etc

Ik weet niet of dit soort spellen er zijn voor Symbian toestellen.

Spadge, welk kaartje heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:06:
[...]

Het ligt er ook helemaal aan wat je er precies mee gaat doen. Je geeft zelf al aan dat je ermee wilt bellen, smsen, internetten en mee kunnen fotograferen.

Ik heb zelf nog een SE W900i met UMTS ondersteuning. Ik vind internetten op deze telefoon niet zo fijn gaan als op mijn MDA. Daarintegen is mijn 2.0Mp Camera wel een stuk scherper dan die van de MDA. Bellen en smsen gaat op beide toestellen wel goed. Bij de W900i d.m.v. de toetsen. En bij de MDA d.m.v. het toetsenbord of door bijv. een Phonepad als je liever t9 wilt gebruiken en gewoon op toetsen wilt drukken.

Het enige verschil is dat je bij het aanschaffen van een MDA wel goed in de gaten moet houden dat je ook diverse updates en ROM's etc kunt gaan installeren. Sta je hiervoor open en vind je dat leuk/niet erg dan zou ik een MDA aanraden. Ook kun je er meerdere dingen mee doen, en tweaken en dergelijke. Als je dit allemaal niets vind en gewoon wilt kunnen: Bellen, smsen, internetten (op een redelijke manier) en goede foto's wilt maken dan zou ik voor een 'normaal' toestel gaan.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. En misschien kunnen andere mij nog aanvullen.
bedankt voor je reactie, ik heb er zelf nog totaal geen verstand van maar ik ga me hierin verdiepen. ( installeren van updates etc.) zal dit topic nog een aantal keer door moeten lezen denk ik. maar ik heb nog 2 maanden om een beslissing te maken. nog anderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Haha :P Das waar!!! Heb ook een aantal spellen hier, voornamelijk wat 'nieuwere' spellen zoals bijv. street dual underground racing, madden NFL '06 etc etc

Ik weet niet of dit soort spellen er zijn voor Symbian toestellen.

Spadge, welk kaartje heb jij?
Ik heb een Sandisk MicroSD 2 GB, gewone versie mét adapter naar SD....Werkt (tot nu toe, ff afkloppen) prima...geen last van de bug die iedereen tot nu toe omschrijft. Heb het idee (weet niet zeker) dat dit probleem alleen bij de ultra versie voorkomt. En zo ver ik weet, is het enige voordeel van een ultra kaartje de snellere schrijfsnelheid....Maar, die schijn je in de praktijk amper te merken, die extra snelheid. Duss...mijn advies tot nu toe mbt die MicroSD kaartjes: koop de gewone versie, niét de ultra II.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:19:
[...]

Ik heb een Sandisk MicroSD 2 GB, gewone versie mét adapter naar SD....Werkt (tot nu toe, ff afkloppen) prima...geen last van de bug die iedereen tot nu toe omschrijft. Heb het idee (weet niet zeker) dat dit probleem alleen bij de ultra versie voorkomt. En zo ver ik weet, is het enige voordeel van een ultra kaartje de snellere schrijfsnelheid....Maar, die schijn je in de praktijk amper te merken, die extra snelheid. Duss...mijn advies tot nu toe mbt die MicroSD kaartjes: koop de gewone versie, niét de ultra II.......
Noop. Ik heb de gewone 1gb, geen ultra en ik heb de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
En ik heb juist wel een Ultra II en ook nergens last van. Ik zet overigens ook nooit mijn PDA op "slot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:46:
[...]

In antwoord: wat hij zegt klopt gewoon niet. |:( Met Vodafone PocketConnect heb je indd ook gewoon normaal internet op je device, maar absoluut niet op UMTS snelheid, want de HTC P4350 heeft geen UMTS! Die kan écht alleen GPRS of hooguit EDGE, een iets versnelde variant van GPRS....dus die folder liegt ook nog 's...! :(

Over die 10 uur/10MB....Ik twijfel nu even of dat voor on-net, of off-net is....Dus op die stomme Vodafone Portals.....10 uur normaal internetten op 'gewone' sites is best redelijk, maar als het geldt voor die Vodafone sites, is het waardeloos....Bereikbaar ben je sowieso wel denk ik.....Lastig hé? Veel succes maar iig! Mijn besluit mbt Vodafone, ik neem gewoon eerst een maandje of twee m'n normale abonnement af...Kijk hoe e.e.a bevalt, en kan altijd nog Blox of een Pocket Connect erbij afsluiten..... d:)b
Hoe zit het nou echt? :+

=================================
Vodafone Pocket Connect
Wat? Onbeperkt verzenden en ontvangen van email op je device / 10 Mb bundel tbv email (dit is ruim voldoende aangezien de data gecomprimeerd wordt; dez platte tekst email, excl. attachments

Kosten? € 20,- (p/mnd excl. BTW)

Extra kosten? € 0,50 per Mb voor dataverkeer buiten het verzenden en ontvangen van email om

Hoe lang? Gelijk aan contractsperiode, dwz 1 of 2 jr

Snelheid? Toestelafhankelijk, Vodafone "knijpt" I-net verbinding niet af zoals T-mobile
Mobiel Internet Plus Blox
Wat? Onbeperkt browsen op VF Live! (excl. kosten voor downloads/payperview) en off-net tot een maximum van 10 Mb.

Kosten? € 10,- (p/mnd incl. BTW)

Extra kosten? Na verbuik bundel van 10 Mb gelden kosten van € 2,-/Mb

Hoe lang? Per maand opzegbaar en aansluitbaar

Snelheid? Toestelafhankelijk, Vodafone "knijpt" I-net verbinding niet af zoals T-mobile

Als je over zaken twijfelt, kijk dan gerust eens op de website van providers:

Pocket Connect
&
Vodafone BloX

:P

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:10:
[...]

Hoe zit het nou echt? :+

Vodafone Pocket Connect
Wat? Onbeperkt verzenden en ontvangen van email op je device / 10 Mb bundel tbv email (dit is ruim voldoende aangezien de data gecomprimeerd wordt; dez platte tekst email, excl. attachments

Kosten? € 20,- (p/mnd excl. BTW)

Extra kosten? € 0,50 per Mb voor dataverkeer buiten het verzenden en ontvangen van email om

Hoe lang? Gelijk aan contractsperiode, dwz 1 of 2 jr

Mobiel Internet Plus Blox
Wat? Onbeperkt browsen op VF Live! (excl. kosten voor downloads/payperview) en off-net tot een maximum van 10 Mb.

Kosten? € 10,- (p/mnd incl. BTW)

Extra kosten? Na verbuik bundel van 10 Mb gelden kosten van € 2,-/Mb

Hoe lang? Per maand opzegbaar en aansluitbaar

Als je over zaken twijfelt, kijk dan gerust eens op de website van providers:

Pocket Connect
&
Vodafone BloX

:P
Buzz, in de shop hoef je ook niets te vragen, want er word je toch van alles wijs gemaakt. Er staat ook in zo'n folder dat je 10mb/10 uur kan internetten. Ik zou dit prima vinden, maar wat ik begrijp van andere die dat hebben geprobeerd is je 10mb bundel zo op. Ik weet niet of jij kan bevestigen dat je 10 uur OFFNET voor 10 euro per maand kan internetten? Dan is het wel interessant voor mij. Overigens heeft Vodafone ook in een folder vermeld dat de HTC P4350 UMTS Quadband ondersteunt. Voor zover ik weet ondersteunt de P4350 alleen maar GPRS dus dit vond ik ook wel heeeel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 07:54:
En ik heb juist wel een Ultra II en ook nergens last van. Ik zet overigens ook nooit mijn PDA op "slot"
Kortom, bij zowel de gewone MicroSD kaartjes als bij de Ultra versie kan de bug voorkomen....Of niet....Collectiefje vormen en SanDisk doodspammen om de firmware-update? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Er is net een Duitse variant van de P4350 gereleased (02's Xda terra) die standaard al Windows Mobile 6 heeft geinstalleerd! Ik zie het opeens een stuk zonniger in voor een mogelijke Rom Upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:59:
Er is net een Duitse variant van de P4350 gereleased (02's Xda terra) die standaard al Windows Mobile 6 heeft geinstalleerd! Ik zie het opeens een stuk zonniger in voor een mogelijke Rom Upgrade :)
Skillz, wanneer heb jij uberhaupt een rom upgrade gezien voor een HTC. Ik heb even gekeken en ik vond net wel een ROM upgrade voor de HTC TyTN, wat puur alleen een verandering in de ext. rom had. Als ik kijk naar andere fora dan zie ik dat iedereen hoopt op rom upgrades. En dan heb ik het over officiele van HTC (Smart Mobility).

De enige echte upgrades komen van XDA. Vind het wel jammer, ze zouden het eigenlijk moeten combineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een oplossing voor het corrupte SD kaart probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:15:
Alvast bedankt!!
Toeval of niet, ik zat tussen precies dezelfde toestellen te twijfelen. (op het laatst ook nog tussen de TyTn en da Nokia N95 :9~ , maar die waren toch iets te duur voor mij ;) )

Uiteindelijk gekozen voor de P4350 omdat ik een keer iets heel anders wilde(had hiervoor SE D750i(t-mobile versie van K750i)) Maar met mijn aankoop ben ik heel tevreden. Toen ik hem uit het doosje haalde viel mij meteen op hoe klein hij was. Ik zat te denken aan een veel groter toestel maar hij had gewoon het formaat van een wat forse mobiele telefoon. Vooral de dikte is perfect _/-\o_ .
Je zult wel merken dat hij een stukje zwaarder is dan een gewone telefoon maar daar wel je in een paar dagen aan
Het is ook erg leuk om gewoon op je telefoon (PDA) even op het 'normale' Internet te kijken. Ook MSN behoord tot de mogelijkheden, gewoon lekker typen op een normaal toetsenbord. (Ik heb de P4350 met een Engels OS omdat hij dan ook handschiftherkenning heeft wat erg makkelijk is als je het toetsenbord niet wil wil/kan uitklappen(: snel SMS'je schijven?))

De camera is redelijk maar ivm mijn vorige mobiel ben ik er wel op achteruit gegaan.

Wat ik er verder over moet zeggen weet ik niet precies maar als je nog vragen hebt moet je die gewoon stellen ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden aangezien ik ook enkele weken heb zitten twijfelen en alle reviews af heb lopen lezen... :P
Er is ergens, weet niet precies waar op Internet een in het Engels vertaald Russisch review te lezen, dat is redelijk uitgebreid: zul je veel aan hebben. Probeer er ook zo een voor de N73 te vinden en dan kun je pas echt goed vergelijken.

Dan nog iets, ik heb de Engelse versie van Skype gedownload en die doet het wel gewoon(de .cab versie voor gevorderden... 8)7 (geen idee waarom?)
Het probleem dat hij het niet deed was waarschijnlijk dat ik een Engels OS heb en dat de Nederlandse Skype daarop niet werkt... |:( vrij logisch achteraf... 8)7

Wat een gigantisch bericht, dat heb ik hier nog nooit gehad... >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Evil.bean op 19-03-2007 21:09 . Reden: Ik drukte per ongeluk op Enter toen mijn bericht nog niet af was (laptop he... :/) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Hoe zijn jullie te spreken over het toetsenbord? Ik heb nu een HTC P3300, maar overweeg hem om te ruilen voor een P4350. De reden is dat ik in augustus 4 maanden naar Tanzania ga om daar als arts in opleiding te werken.

Tijdens mijn verblijf moet ik een aantal verslagen uittypen, en mijn aanvankelijke idee was om hiervoor een (hele) oude laptop mee te nemen. Makkelijker zou natuurlijk zijn als ik dit gewoon op een gsm zou kunnen doen, met het oog op (met name) draagbaarheid, diefstal en accuduur. Ik begrijp dat het toetsenbord nooit zo goed zal zijn als een fatsoenlijke laptop, maar wat voor snelheden haal je met het tobo van de P4350? Zouden jullie het redelijk doenbaar vinden om (relatief korte) verslagen mee uit te typen in 'acceptabele' tijd? Denk een pagina of 40.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil.bean schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Toeval of niet, ik zat tussen precies dezelfde toestellen te twijfelen. (op het laatst ook nog tussen de TyTn en da Nokia N95 :9~ , maar die waren toch iets te duur voor mij ;) )

Uiteindelijk gekozen voor de P4350 omdat ik een keer iets heel anders wilde(had hiervoor SE D750i(t-mobile versie van K750i)) Maar met mijn aankoop ben ik heel tevreden. Toen ik hem uit het doosje haalde viel mij meteen op hoe klein hij was. Ik zat te denken aan een veel groter toestel maar hij had gewoon het formaat van een wat forse mobiele telefoon. Vooral de dikte is perfect _/-\o_ .
Je zult wel merken dat hij een stukje zwaarder is dan een gewone telefoon maar daar wel je in een paar dagen aan
Het is ook erg leuk om gewoon op je telefoon (PDA) even op het 'normale' Internet te kijken. Ook MSN behoord tot de mogelijkheden, gewoon lekker typen op een normaal toetsenbord. (Ik heb de P4350 met een Engels OS omdat hij dan ook handschiftherkenning heeft wat erg makkelijk is als je het toetsenbord niet wil wil/kan uitklappen(: snel SMS'je schijven?))

De camera is redelijk maar ivm mijn vorige mobiel ben ik er wel op achteruit gegaan.

Wat ik er verder over moet zeggen weet ik niet precies maar als je nog vragen hebt moet je die gewoon stellen ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden aangezien ik ook enkele weken heb zitten twijfelen en alle reviews af heb lopen lezen... :P
Er is ergens, weet niet precies waar op Internet een in het Engels vertaald Russisch review te lezen, dat is redelijk uitgebreid: zul je veel aan hebben. Probeer er ook zo een voor de N73 te vinden en dan kun je pas echt goed vergelijken.

Dan nog iets, ik heb de Engelse versie van Skype gedownload en die doet het wel gewoon(de .cab versie voor gevorderden... 8)7 (geen idee waarom?)
Het probleem dat hij het niet deed was waarschijnlijk dat ik een Engels OS heb en dat de Nederlandse Skype daarop niet werkt... |:( vrij logisch achteraf... 8)7

Wat een gigantisch bericht, dat heb ik hier nog nooit gehad... >:)
Evil, even 2 vraagjes

1. Heb je al problemen metj e SD kaartje gehad i.v.m. corrupt zijn. Zodat je hem opnieuw kan formateren en indelen?

2. Al iets gemerkt van het loslaten van de cover bij de stylus? Ben bij mediamarkt geweest en daar zag je het nog eens goed. (2 delen van cover die bij elkaar komen aan de kant van de stylus laten dan los van elkaar)????

IK heb ook nog een antwoord voor je.

Letterrecognizer is er wel voor op je P4350, ook is er een Phonepad beschikbaar. Dus je zou inprincipe geen engelse hoeven nemen.

Voor de rest geen problemen met de tel, maar is jou iets opgevallen van de door mij aangegeven problemen in de periode dat je de P4350 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:37:
Hoe zijn jullie te spreken over het toetsenbord? Ik heb nu een HTC P3300, maar overweeg hem om te ruilen voor een P4350. De reden is dat ik in augustus 4 maanden naar Tanzania ga om daar als arts in opleiding te werken.

Tijdens mijn verblijf moet ik een aantal verslagen uittypen, en mijn aanvankelijke idee was om hiervoor een (hele) oude laptop mee te nemen. Makkelijker zou natuurlijk zijn als ik dit gewoon op een gsm zou kunnen doen, met het oog op (met name) draagbaarheid, diefstal en accuduur. Ik begrijp dat het toetsenbord nooit zo goed zal zijn als een fatsoenlijke laptop, maar wat voor snelheden haal je met het tobo van de P4350? Zouden jullie het redelijk doenbaar vinden om (relatief korte) verslagen mee uit te typen in 'acceptabele' tijd? Denk een pagina of 40.
Arthur, ik zou er niet aan beginnen al ik jou was! Ik begrijp je redenering, maar je vergeet één belangrijk iets; opmaak en redigeren.....Platte tekst, beetje simpele opmaak (Bold, Italic, etc) is allemaal wel te doen op zo'n device. Maar als jij aangeeft dat je verslagen moet gaan schrijven van 40 pagina's lang, wil je dat efficient en vlot doen. Bijv. door gebruik van templates, sjablonen etc in Word. Dit is op een P4350 wél te doen, maar ontzettend gepriegel! Op den duur wordt je redelijk snel met de toetsenbordjes op je HTC, maar de snelheid achter je laptop/PC zul je nooit halen, om nog maar te zwijgen over usability. Waar je wél voor zou kunnen kiezen, je verslagen typen op je device, ze opslaan in je interne geheugen (ivm corrupte SDcards, lees hierboven) en het later redigeren op een normale computer. Dat zou kunnen werken, maar is een beetje dubbel werk. Denk zoiets goed door, je kunt in Tanzania niet even een MyCom binnen lopen voor hardware, lijkt me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spadge, hoe heb je het tijdelijk opgelost (met corrupte SD kaartje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:47:
Spadge, hoe heb je het tijdelijk opgelost (met corrupte SD kaartje)?
DJ, ik heb (goddank, afkloppen, dit gaat ongeluk brengen) nog helemaal geen last van de bug....Mijn kaartje werkt prima....Gaf ik al aan in eerder bericht.....Hoop dat dit zo blijft....! Jij al een stap verder ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:50:
[...]

DJ, ik heb (goddank, afkloppen, dit gaat ongeluk brengen) nog helemaal geen last van de bug....Mijn kaartje werkt prima....Gaf ik al aan in eerder bericht.....Hoop dat dit zo blijft....! Jij al een stap verder ermee?
Op de zaak nog geen last van gehad. Overweeg ook om voor mij particulier zon PDA aan te schaffen. Alleen als ik het dan wel heb.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil.bean schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Je bedoelt: http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-herald-en.shtml

Succes ermee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spadge, al bij je vodafone abbo een mobiel inter blox afgesloten of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nog niet. Heb besloten om eerst eens even goed uit te zoeken wat ik nou precies nodig heb, voordat ik aan een Blox vastzit waar ik niets aan heb. En sja, nog niet de tijd gehad om dat eens goed uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:50:
[...]
Even ter geruststelling: ook ik heb (nog) geen problemen met mijn 2Gb Trancend MicroSD kaartje. Sinds januari in gebruik. Volgekwakt met TT, muziek, foto's, films (eentje dan, zeer acceptabel trouwens) en software.

Ik gebruik geen device-lock (zie daar ook het nut niet van in).

De forums her-en-der in gaten houdend, heeft het merendeel volgens mij geen problemen. Uiteraard wel *heel* vervelend voor diegene die er wel last van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:30:
[...]

Even ter geruststelling: ook ik heb (nog) geen problemen met mijn 2Gb Trancend MicroSD kaartje. Sinds januari in gebruik. Volgekwakt met TT, muziek, foto's, films (eentje dan, zeer acceptabel trouwens) en software.

Ik gebruik geen device-lock (zie daar ook het nut niet van in).

De forums her-en-der in gaten houdend, heeft het merendeel volgens mij geen problemen. Uiteraard wel *heel* vervelend voor diegene die er wel last van hebben!
Thanx Mr. Maestro, dat is op zich wel een geruststelling! De mijne staat vol met dezelfde content als de jouwe, dus daar hoeft het niet aan te liggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

En het is weer gebeurt, deel van de SD kaart is bagger geworden. Deze keer was het apparaat wel zo vriendelijk om mijn music dir te bewaren, zodat ik tenmenste met muziek op naar huis kan fietsen. Waar blijft die fucking firmware update? Misschien moet ik maar eens naar de vodafone helpdesk bellen om te zien als hun iets meer weten... Zal ook wel niet.

Ik heb nu trouwens ook een programma om de SD kaart te formateren, dat is pocket mechanic, werkt best.

EDIT: ok ik heb eens de complete bad sector check met read/write check gedaan van pocket mechanic, en al mijn bestanden zijn terug. Duurde wel 3~4 uur, en mijn kaart is halfvol. Anyway, voor diegene die waardevolle data is kwijtgeraakt, het is een oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Captain_Duck op 23-03-2007 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu weer te twijfelen tussen een p4350 en een n95..... de Nokia N95 komt pas over 3-4 weken in Nederland. Eind mei verloopt mijn contract, ik verleng hem niet. Wie o wie kan mij vertellen of ik beter de p4350 kan nemen of de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:45:
Zit nu weer te twijfelen tussen een p4350 en een n95..... de Nokia N95 komt pas over 3-4 weken in Nederland. Eind mei verloopt mijn contract, ik verleng hem niet. Wie o wie kan mij vertellen of ik beter de p4350 kan nemen of de N95?
Hallo Yanick,

Wij hebben hier al eens eerder antwoord op gegeven. Het gaat puur om het geen wat je ermee wilt doen en welke telefoon er het best geschikt voor is. Of gaat het er inprincipe om dat je abonnement straks verloopt en dat je dan een andere telefoon wilt? Maar het liefst wil je de N95, maar die is er nog niet dus dan wil je toch liever de P4350 omdat die er wel al is en je dus direct een telefoon kan aanschaffen? Zo kom je een beetje over namelijk. Als je liever voor de N95 wilt, neem dan een oude telefoon en een prepaid kaart voor de resterende 4 weken en koop daarna de N95 i.c.m. een abonnement. En voor meer technische verschillen kun je nog lezen naar onze replay's of even op google kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck

Captain_Duck

domme eend

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:45:
Lees even omhoog in de thread. Het voornaamste verschil is de OS. De htc 4350 werkt met windows mobile 5, dat betekent dat je tonnen met windows mobile software kan downloaden en draaien. De nokia n95 zal waarschijnlijk ook wel werken met symbian OS, en daar zal wel veel minder software voor zijn.

De HTC heeft wel dit vervloekte firmware probleem dat hij af en toe de microSD kaart compleet onbruikbaar maakt. Maar hier komt een firmware update voor, en met pocket mechanic kan je verloren data terughalen.

Anyway, nogmaals, waar blijft die fucking firmware upgrade???
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste