Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:12:
let alleen wel op , dat je bij alle hardware zoveel mogelijk de drivers installeert van de vendors en niet de ingebakken drivers van vista gebruikt.
Dan zou ik zeggen go go 64Bit. Helemaal top!!
Ik wil niets liever meer!!!
Ik ben het helemaal met je eens. Voor mij betreft het dan Windows X64, maar Windows Vista 64-bit heeft natuurlijk het voordeel dat het DirectX10 ondersteund en dat doet Windows X64 niet.
Echter zal ik voorlopig nog zitten met een DX9 kaart, een EAX1950pro.
Is Windows Vista 64-bit niet een enorm zwaar OS? Op een toekomstig systeem wil ik het wel proberen, maar met mijn 2048 MB niet graag.
Waarom nu Windows X64 en niet Windows XP op mijn systeem als ik maar 2048 MB heb?
Ik haal enorm veel voordeel uit 64-bit applicaties en ik heb er een paar. Dat verschil merk ik dus echt. Daarvoor hoef ik geen benchmarks te draaien, dat zie je meteen.
Ik moest van mijn baas naar Windows Vista om het te supporten aan het GGZ. Ik heb er werk van gemaakt bij de hoofddirectie en kenbaar gemaakt dat ik niet met Windows Vista wens te werken om de vele kleine problemen die het geeft. De vereiste software werkt ook onder Windows X64.
In games is het verschil tussen Vista en X64 intens groot. Games, dus ook 32-bits games presteren onder Windows X64 minimaal 100% beter dan in Vista. En desondanks verbruiken ze 115% minder geheugen.
Dus wil ik hetzelfde gaan doen in Vista als ik met Windows X64 kan heb ik al minimaal 4 Gig nodig. Dus Windows Vista heeft wel degelijk een zware load op je systeem en bij een nieuw systeem zal dat minder merkbaar zijn, maar hij is er nog steeds.
Dan vraag ik me heel serieus het volgende af, gebaseerd op ervaringen
1. Windows X64 op een Intel C2D 6750 met 4 GB DDR2 en mijn huidige EAX1950pro (goedkoop)
Of voor dezelfde prestaties, maar alleen dat leuke DirectX10
2. Windows Vista 64-bit op een Intel C2Q met 8 GB DDR2 op een 8800Ultra (erg duur)
Wat is wijsheid mensen?