Een kopie van een topic van mij omdat het volgens de mod hier beter paste:
Volgende overweging waard.
Windows Vista 64-bit heb ik mogen aanschouwen en het eerste wat mij opviel is dat Windows Vista zélf al ruim 800MB behoeft en daar zit geen megabyte aan superfetcher nog bij, dus dit is het laagste geheugenverbruik wat ik kan bereiken. Drivers gaan allemaal prima, maar het voeld me veel te log. Mijn AMD64 3800+ heeft hier toch moeite mee. Sommige dingen gaan echt heel vlug, maar gamen is bud.
De 64-bits versie staat op mijn DVD en deze kon ik testen zonder activatie mét mijn eigen gekochte licentie.
Windows Vista Home Premium 32-bit is de versie die ik geactiveerd heb en dit is mijn main OS, maar ik sta te denken om ook te experimenteren met een 64-bits OS en dat zal dan zijn Windows XP 64-bit en deze is welliswaar zwaarder als de normale XP, maar verregaand lichter als Vista 64-bit en dat merk je übergoed.
Nu mijn kernvraag van deze topic welke ik in de search niet duidelijk genoeg bevestigd kan krijgen:
64-bit games en applicaties die voor de 64-bitter voor Vista gemaakt worden; draaien deze dan ook op Windows X64? Ik weet dat ik dan met DX9 zit, maar ik heb een DX9 kaart dus dat is geen issue.
Is het dus zo dat ook moderne 64-bit software standaard zal werken onder Windows XP64? Het is toch ook een 64-bit OS en wel een die op mijn videokaart na alles uit de doos herkent en helemaal bij is met Nlite.
Onder Windows X64 kan ik ook grotere woordboeken aan in 7-zip want ik pak altijd in op de hoogst mogelijke settings en het gaat ook sneller (xp32=739 KB/s -> xp64=1433 KB/s) met de 64-bit versie van 7-zip en dat scheeld!
Ik heb de lag in UT2004 wat kunnen verminderen, maar als ik zie hoe het spel op de hoogste settings volmaakt vloeiend loopt en onder Vista niet. Ik heb de 64-bits patch van UT2004 al geïnstalleerd.
Een beetje klooien met de services en met Nlite en ik heb een strakke install met alles inclusief met een load van 200 MB en dat is een 'kwart' van wat Vista 64-bit al nodig heeft om louter op te starten. Ik vind de 32-bits versie van Vista al veel vreten en laat staan de 64-bitter
Ik heb slechts 2 Gig denk ik dan.
Klinkt allemaal wat negatief, maar zo is het niet in eerste instantie bedoeld, laat ik je weten. Ik heb gewoon een vraag en leg deze uitvoerig uit, that's all
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 02-07-2007 14:54
]