RM-rf schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:41:
ik stijg naar een VIII die niet eens zo sterk zou moeten zijn, nu 1381 van de 2048 staat..
maar dat was met een bot-team...
het volgend seizoen krijgen ze, behalve mij, gewoon twee imho sterke nieuwe teams erbij...
voor mij wordt het vechten tegen de degradatie en om eerlijk te zijn geef ik mn team nauwelijks een kans..
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, betekent dat spelen op de counter en ook verdediging trainen; of is dan pressie spelen een betere optie?
Je training moet je niet veranderen voor een team. Ik denk dat het in VIII nog wel mee valt, er zit vast wel een manager bij die zijn team laat verslappen, vergeet opstellingen te maken of verkeerde opvattingen heeft over zijn beste opstelling.
Ik speel pressie als ik net iets slechter ben als mijn tegenstander (in middenveld en scoren) of als ik verwacht dat de teams ongeveer gelijk zijn en beiden veel kansen gaan krijgen. Soms zie je wel eens teams opeens gaan counteren omdat ze een zware tegenstander krijgen, maar als je nooit countert (en dus geen ervaring en geschikte spelers hebt) dan is dat vrij kansloos. Ik denk dat counteren alleen werkt voor verdedigingstrainers (als je dat traint dan is het dus wel een optie).
Ik speel zelf altijd 3-5-2. Het enige dat ik verder aanpas aan de tegenstander is een vleugelverdediger die soms een gewone verdediger wordt en een vleugelspeler die naar het midden speelt om het middenveld te boosten (als dit niet nodig is staan beide vleugelspelers aanvallend). Als je een aanvallende middenvelder hebt (en vier goede middenvelders in totaal) is het ook wel eens leuk als verassing je aanvallende middenvelder op te stellen als aanvallende verdediger (daar heb ik vorig seizoen een aantal wedstrijden mee gewonnen, maar ik heb nu geen middenvelder meer "over").
Als je coach een beetje leiderschap heeft kun je ook nog wat met pic en mots doen (piccen tegen makkelijke en onhaalbare tegenstanders en normaal of motsen tegen gelijkwaardige / iets sterkere tegenstanders. Ik zit te denken om volgend seizoen alles te piccen (met een goed/goed coach moet je teamspirit vooral zolang je in de beker zit snel omhoog gaan)
[
Voor 8% gewijzigd door
Marzman op 20-11-2006 17:25
]