Overgeef Dave schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:39:
[...]
Bon eerste post van mij in een poging om te helpen.
Wat gebeurd er als je de HD switch niet omzet ? heb je dan hetzelfde probleem ?
Indien je hem niet via component zet maar via het bij geleverde scart verloop stuk, wat zie je dan ? (Of bedoel je dat als je zegt 'Als ik hem op tv zet doet hij het ook'.
Lijken mij niet echt artifacts maar eerder slechte syncronisatie.
Die switch mag je pas omschakelen als de xbox uit staat, niet dat er dan iets stuk gaat of zo, maar volgens mij ziet hij het pas na het starten van de console.
Wat zijn de specs van je plasma, of kan het het type nummer geven.
Mischien eens bij iemand langs gaan en kijken wat het daar geeft, mag ook een gewone tv zijn, als het probleem zich daar ook voordoet is de kans groot dat het je console is.
Nee, wat jij bedoelt met HD switch niet omzetten, bedoel ik met 'Als ik hem op tv zet doet hij het ook'. Dus ja dan heb ik hetzelfde probleem... Ik heb hem zojuist op scart aangesloten op een oudere tv en hier deed de xbox het perfect (zowel filmpjes die bij component wel stotteren als games).
Als je trouwens de switch omschakeld terwijl de xbox aanstaat, dan reboot hij vanzelf naar de geselecteerde keuze (HD of TV dus).
Het gaat om
deze plasma. Specs ervan zijn dus:
Schermtype : HD-plasmascherm
Schermresolutie : 1024 x 1080i
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Video afspelen : NTSC, PAL, SECAM
Ext. 3 : YPbPr, VGA (5x cinch RGB+H/V), Audio L/R in
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat hij zo deed omdat ik alle electronische opties van de TV aan had staan (pixel plus, DNM, nog meer van dat soort grappen) en dat hij dat gewoon allemaal niet tegelijk kon verbeteren waardoor ik dit beeld kreeg. Echter nadat ik dat allemaal uit had gezet was het wel iets beter (toeval?) maar kwam het nog steeds voor
Bedankt voor je meedenken in ieder geval!!