Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 13] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 139.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Xtuv schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:37:
[...]

Ik heb de provision speler van de blokker nu een paar weekjes.
Speelt tot nog toe al mijn xvid/dvix prima af. Dat zijn met name tv series (heroes, lost, the 4400, kyle XY, etc. die ik download via usenet) en films. Erg kieskeurig is ie dus niet denk ik.
.srt ondertiteling doet ie ook. .sub helaas niet.

Weinig features verder, op de achterkant zit enkel een scart aansluiting en 3 basic audio aansluitingen. Maargoed, voor xvid/divx kijken op TV is het wel een goeie deal lijkt me :)
Ik had zo'n provision van de blokker, maar bij mij speelde hij geen enkel dvixje goed af. Des te verder hij in de film was des te meer hij begon te stotteren. Hij is nu na 13 maanden overleden en ik wou die van de lidl proberen, de silvercrest hk6510/11, gister aangesloten, maar helaas roept die bij alles (zelfs originele dvd's r2) "bad disk".

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14
Die is gewoon defect. Omruilen dus. Deze dvd speler is al vaker bij de lidl aangeboden. Het nadeel ervan dat je hem nu koopt is dat je vaak te maken hebt met gerepareerde modellen die al eerder aangeboden zijn maar die toen door mensen terug zijn gebracht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik zag vanochtend toen ik de openingstijden op de deur nakeek dat hij alweer uit de schappen is. Zal wel geld terug worden dus, wel jammer, want hij zag er goed uit en wat ik zo lees is het een net apparaat voor niet veel geld.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vanaf 30 juli is bij Lidl weer de voip/dect telefoon in de aanbieding:
TARGA DIP Phone 450
Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/targadip450small.jpg

€ 49.99

Het is in feite een eenvoudige OEM van de veel duurdere Siemens C450IP
Werkt bij mij prima met Voipbuster, zie:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 23-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227845

wat met de dvd writer met hd van 160 GB dat nu in het kruidvat van belgië voor 149euro te koop is. Het merk is Lenco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 14:21
Bij kaufland in duitsland is een laptop (Lerncomputer) te koop voor 30 euro: edit: Is dus niks!

Afbeeldingslocatie: http://www.kaufland.de/Site/Sortiment/Vorwerbung/04_Bilder_gross/KW31/01_Bild.jpg

kan er alleen niet veel specificaties over vinden. Dit staat er bij:

* 60 Aktivitäten, je 30 in Deutsch und Englisch
* pädagogisch getestete Inhalte aus den
Bereichen Rechtschreibung, Wortschatz,
Mathematik, Logik, Gedächtnis und Musik
* verschiedene Spiele
* inklusive Maus
* mit LCD-Anzeige
* ca. 3 cm dünnes, superflaches Design
* Zahlencode zur Programmauswahl

[ Voor 10% gewijzigd door lapzwans op 28-07-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat lijkt me gewoon zo'n frutding. Of draait er Linux op? Als je er geen software op kunt installeren heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Daar zit dus iets van een 160x100 monochrome LCD display in, met een joekel plastic eromheen om het op een laptop te laten lijken. Rommel dus.
Vergelijk: Barbie™ B-Smart™ Desktop

Edit: gevonden, de A 18
A18 manual (pdf, Duits)
Ach, 30 euro, dat is ook geen kapitaal eigenlijk.

[ Voor 77% gewijzigd door Henk007 op 28-07-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152017

Ik zag vandaag in het blokker-krantje een Xiron van 1GB staan voor 35 euro. Ik heb mijn searchskills flink op de proef gesteld maar ik kan over deze player totaal geen informatie vinden. [Alleen over een aantal overige Xiron players, wat meestal klachten betrof :P]

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/6193/xironzq9.jpg

Dus als iemand verdere info heeft zou ik het graag horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een creative MP3-speler van 2GB kost 50 euro bij BCC en Block, lijkt me een beter merk en heeft dubbel zoveel geheugen. Echter kan zo'n creative geen video en foto's tonen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Je laatste zin maakte eigelijks ook je hele post overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 144581 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
Je laatste zin maakte eigelijks ook je hele post overbodig.
Hoezo?
Nog iets vervelend als die mp3speler bij de Blokker die video's/foto's kan tonen, is dat er een kleinere dan standaard mini-jack plug gebruikt word. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152017

heracles schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:17:
[...]

Hoezo?
Nog iets vervelend als die mp3speler bij de Blokker die video's/foto's kan tonen, is dat er een kleinere dan standaard mini-jack plug gebruikt word. :/
Okee aangezien ik mijn eigen MX400 Sennheiser oordopjes erbij wil gebruiken is dat uberhaupt al een dealbreaker. bedankt

@Danski die player (nouja die of de 1 GB variant en voor 40 euro) had ik voorlopig ook als alternatief op staan aangezien ik de overige functies niet zocht. Ik zag een aanbieding met meer functionaliteti dan ik wilde voor een lagere prijs dus wilde ik even kijken of het aantrekkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Dhr Drikus schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:45:
Bij kaufland in duitsland is een laptop (Lerncomputer) te koop voor 30 euro: edit: Is dus niks!

[afbeelding]

kan er alleen niet veel specificaties over vinden. Dit staat er bij:

* 60 Aktivitäten, je 30 in Deutsch und Englisch
* pädagogisch getestete Inhalte aus den
Bereichen Rechtschreibung, Wortschatz,
Mathematik, Logik, Gedächtnis und Musik
* verschiedene Spiele
* inklusive Maus
* mit LCD-Anzeige
* ca. 3 cm dünnes, superflaches Design
* Zahlencode zur Programmauswahl
Is dat "Oregon Scientific" niet gewoon het V-Tech van vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Oregon Scientific is volgens mij wel een duurder merk, ze hebben altijd originele en nieuwe produkten (het lijkt alsof ze die dus zelf ontwikkelen en geen labelaar zijn); http://www.gadgetgarden.n...ludeBlogs=1&search=oregon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13529

Op ioffer.nl staat nu een 5.1 setje actief, 80watt rms, voor 30 euro. Ik weet nu al dat het geluid niet super zal zijn, maar is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Henk007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:19:
Vanaf 30 juli is bij Lidl weer de voip/dect telefoon in de aanbieding:
TARGA DIP Phone 450
[afbeelding]

€ 49.99

Het is in feite een eenvoudige OEM van de veel duurdere Siemens C450IP
Werkt bij mij prima met Voipbuster, zie:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
Leuk ding, heb 'em aangeschaft en bellen met een VOIPbuster account werkt het prima. Moet alleen de nummerweergave (van mij) nog aan de praat krijgen. Verder moet je er op letten dat je niet naar mobiel belt, want kost 0,25ct/min. Beetje prijzig ivg mobiel bellen of belbudget. Naar het buitenland bel je echter veelal voor 1ct/min.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

Ik wil af en toe eens (onafhankelijk van mn laptop) tv kijken op mn TFT scherm. Momenteel heb ik een USB tv-box.
Ik ben van plan om een DVD recorder aan te schaffen (met tuner) zodat ik ook DVD's kan bekijken zonder mn laptop.
Is dit de gemakkelijkste manier? Zijn er momenteel (of binnenkort) leuke aanbiedingen?
Mss wat off topic, maar waar moet ik (niet) op letten?

Edit: 5.1 Is een must (liefst optisch).

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 06-08-2007 20:14 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

timow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:12:
Ik wil af en toe eens (onafhankelijk van mn laptop) tv kijken op mn TFT scherm. Momenteel heb ik een USB tv-box.
Ik ben van plan om een DVD recorder aan te schaffen (met tuner) zodat ik ook DVD's kan bekijken zonder mn laptop.
Is dit de gemakkelijkste manier? Zijn er momenteel (of binnenkort) leuke aanbiedingen?

Ja, en ga dan meteen voor een model met ingebouwde harde schijf, en voor de prijs hoef je het niet meer te laten, zo'n 150€ voor een B-merk, reken er min.100€ bij voor een A*merk (Panasonic, Philips, Sony....etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

In deel 10 staat een recorder (met HDD) van Xirion (HE). Blokker heeft deze nu weer. Iemand ervaring?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Bij de praxis nu een MIrai 19"tft scherm voor 159,--

2ms response verder niet veel over gevonden nog, ga zo even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132718

En ook een beamer voor 400.

1200 ansi lumen
4:3 beeldverhouding
Contrast 300:1
Max res: 1024 x 768
Vga, video en s-videoaansluitingen
Tft/ Lcd display techniek

Volgens het foldertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37
Anoniem: 13529 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:55:
Op ioffer.nl staat nu een 5.1 setje actief, 80watt rms, voor 30 euro. Ik weet nu al dat het geluid niet super zal zijn, maar is het wat?
Voor €30 kan je bij je lokale PC boer ook een Logitech set halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 132718 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:37:
En ook een beamer voor 400.

1200 ansi lumen
4:3 beeldverhouding
Contrast 300:1
Max res: 1024 x 768
Vga, video en s-videoaansluitingen
Tft/ Lcd display techniek

Volgens het foldertje
Met ingebouwde tv-tuner... Lachen! Das voor het eerst dat ik dat tegenkom. Iemand meer info over dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

SeatRider

Hips don't lie

maniacshouse schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:53:
[...]

Met ingebouwde tv-tuner... Lachen! Das voor het eerst dat ik dat tegenkom. Iemand meer info over dat ding?
Volgens mij zijn dit die apparaten die vorig jaar ook overal voor rond de 500 euro werden aangeboden, weliswaar met ingebouwde tuner, maar de TFT heeft geen 1024x768, maar een veel lagere resolutie. Hij accepteert wel VGA tot 1024x768, maar schaalt dat naar beneden.

Hier wordt gesproken over Marquant, en 320x240 of 640x480 resoluties. Lekker laten liggen dus:
http://www.dity.nl/forum/...pe-beamer-ervaringen.html

[ Voor 20% gewijzigd door SeatRider op 07-08-2007 19:10 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
timow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:12:

DVDtjes zal je wel kunnen kijken op een TFT (scart => composite of SVHS), maar tv kijken gaat waarschijnlijk niet lukken. Het tunersignaal wordt doorgestuurd via de coax kabel naar een tv, normaalgesproken naar het 0-net. Aangezien een tv een tuner heeft, is dit geen probleem. Een TFT heeft echter geen tuner. Sommige dvd-recorders kunnen het tv-signaal ook via de coax doorsturen. Deze ben ik echter nog niet tegengekomen. Ik zat met hetzelfde "probleem". Ik heb nu maar een dure tv-box gekocht, voor hetzelfde geld als waarvoor ik een DVD recorder kan kopen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Klopt niks van. Je kunt gewoon zappen via je videorecorder of je dvd-recorder. Je moet toch gewoon kunnen opnemen als je TV uit staat? Het signaal wordt dan gewoon naar elke uitgang gestuurd.
Ik heb overigens een coax/composiet aansluiting op mn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
timow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:05:
Klopt niks van. Je kunt gewoon zappen via je videorecorder of je dvd-recorder. Je moet toch gewoon kunnen opnemen als je TV uit staat? Het signaal wordt dan gewoon naar elke uitgang gestuurd.
Ik heb overigens een coax/composiet aansluiting op mn scherm.
Klopt helaas wel wat van :). Uiteraard kan je gewoon opnemen als de tv uit staat. Dit heeft er dan ook niets mee te maken. Het gaat erom welk signaal op welke manier wordt doorgestuurd. Bij het afspelen van een video/dvd wordt het signaal over de scart gestuurd. Met een scart => composiet/svhs kabel kan je het afspelen op een monitor die dit ondersteunt. Het zappen op een videorecorder/dvd recorder gaat uiteraard intern. Dit kan ook wanneer de tv uit staat. Echter, het signaal dat door wordt gestuurd naar de tv gaat niet via de scart aansluiting (bij vrijwel alle videorecorders/dvd recorders), maar over de normale coax-kabel. De recorder voegt een extra net toe aan het coax-signaal: het video-net, wat meestal op 0 staat. Als je tv op 0 staat kan je via de recorder zappen. Wanneer je de coax-kabel uit de tv haalt, zal je niet meer kunnen zappen via de recorder (en uiteraard ook niet via de tv). Je kan dan nog wel een dvd bekijken, aangezien dat signaal over de scart-aansluiting gaat. Het is dus niet zo dat het signaal naar elke uitgang wordt gestuurd. Mocht je er een tegenkomen die dit wel doet, laat het me dan weten. Ze bestaan namelijk wel, maar het zijn er niet veel.

Verder zeg je dat je een coax/composiet aansluiting op je monitor hebt. Ik hoop dat je bedoelt dat je zowel een coax als een composiet aansluiting hebt. Een gedeelde coax/composiet aansluiting bestaat namelijk niet. Voor een coax aansluiting heb je namelijk een tuner nodig, een composiet signaal kan echter gewoon weergegeven worden zonder een tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

^coax --> cinch^

Vandaag was ik bij MM in Utrecht. Daar stond een Provision met 80GB voor €139,- en optische uitgang. Aansluiten was een fluitje van een cent. Nu kijk ik heerlijk (via PiP) naar het journaal.

Edit: Ik heb een Dell 24" TFT (zie sig).

[ Voor 9% gewijzigd door timovd op 08-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
timow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:57:
^coax --> cinch^

Vandaag was ik bij MM in Utrecht. Daar stond een Provision met 80GB voor €139,- en optische uitgang. Aansluiten was een fluitje van een cent. Nu kijk ik heerlijk (via PiP) naar het journaal.

Edit: Ik heb een Dell 24" TFT (zie sig).
Meen je dat? En dat werkt? Dus jij stopt een coax kabel in je recorder, en via een convertor gaat dat naar de composite aansluiting in je Dell 2407? Super!! Kijken of ik mijn bestelling met die mediabox nog kan annuleren. Ik kan niet contacten via email(niet in je profiel). Kan je mij een email sturen, zodat ik je wat vragen hierover kan stellen? Hoe zit het dan met breedbeeld op fullscreen? Wordt het beeld dan niet uitgerekt weergegeven? Daar had ik namelijk met mijn videorecorder last van bij het afspelen van een video. Er is wel een instelling dat hij het 4:3 doet in het monitor-menu, maar die instelling wordt niet bewaard.

Edit: ik heb me echt suf gezocht op internet. Ik lees overal dat het niet mogelijk is zomaar een coax signaal over te zetten naar een tulp/svhs/cinch kabel. Je hebt hiervoor een speciale converter nodig, of een tuner. Heb je niet toevallig digitale tv?

[ Voor 11% gewijzigd door wcduck op 08-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb geen digitale TV, maar rechtstreeks uit de muur een kabel in mn recorder.
Ik heb nog niet gelet op het breedbeeldformaat.
Ik ben overigens eerst bij Blokker geweest, omdat ze daar ook een recorder hadden staan van de leverancier uit Boxmeer, maar die was een tientje duurder en had geen optische uitgang en geen s-video.

Edit: Bij de MM is het een HE DVRHD1059P
Edit2: download op http://service.shop.nl/ de handleiding, mss vind je daar je antwoord terug.

[ Voor 17% gewijzigd door timovd op 08-08-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de gehele handleiding doorgelezen, maar het is me niet echt duidelijk.
Zou je me nog één keer uit willen leggen hoe je het nu aan hebt gesloten? Gewone tv kabel in de dvd recorder. Op welke uitgang van de dvd recorder heb je de monitor aangesloten, en met welke kabel? Werkt het bijvoorbeeld ook met s-vhs? En dan nog de laatste vraag: hoe zit het nu met breedbeeld. Je zegt dat je in pip hebt gekeken, opzich hoef je op je monitor maar op één knop te drukken en je hebt het volledig scherm. Nog even voor de duidelijkheid: we hebben het nu toch echt over live tv, en niet over een dvd film of iets dergelijks? Alvast bedankt voor het beantwoorden.

edit: ik heb de fabrikant een mailtje gestuurd. Volgens hun is het onmogelijk de tunerfunctie te gebruiken via een andere uitgang dan de coax-uitgang. Nu vat ik er helemaal niets meer van. Zij zeggen dat het niet kan, en toch heb jij het werkend weten te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door wcduck op 09-08-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bij mn ouders staat een LG recorder. Hier Ik heb hier ook even de coax uit de TV gehaald en het werkt gewoon.
Je moet je wel realiseren dat het opstarten van de TV niet heel snel is, maar ik kijk ook niet dagelijks TV.

muur --coax--> DVD-recorder --s-video--> TFT
s-video kan ook composiet zijn.
voor het geluid heb ik een optische kabel op mn receiver, maar dit kan ook met 2x cinch.
Heb je al een andere fabrikant gemaild? Wat voor aansluitingen heb je op je scherm?

Edit: mn ouders hebben ook nog een "ouderwetse" VHS-recorder staan. Hier wordt het tv-signaal ook doorgestuurd naar de scart.
Het zappen zelf gaat niet heel traag, maar voordat je een tv-signaal hebt, ben je wel even verder.

[ Voor 19% gewijzigd door timovd op 09-08-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt. Er zijn dus toch meer spelers dan ik dacht die dit hebben. Mijn kennis was misschien ook een beetje verwaterd: vooral videorecorders konden dit niet. Wellicht zijn ze bij de overgang naar dvd-recorders overgestapt op de mogelijkheid van het aansluiten van andere uitgangen.

Wat bedoel je met dat de tv niet heel snel is? Bedoel je dat het zappen traag gaat? Hoe zit dat met je eigen HE DVRHD1059P, is daar het zappen sneller? Deze HE DVRHD1059P heb je ook via de s-vhs aangesloten op je Dell 2407? Ik heb ook een Dell 2407, dus ik wel eigenlijk exact dezelfde combinatie als jij gaan gebruiken, vandaar dat ik ook graag wil weten hoe het met het breedbeeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corethron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01-2024
Die praxis beamer is een andere dan op de vorige pagina in de link werd gegeooid...ik heb gezocht maar kon um niet vinden (staat geen merk op de folder) ...iemand al in de praxis geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Smarron

The bend

In het goede topic gezet...

[ Voor 90% gewijzigd door Smarron op 11-08-2007 23:10 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229828

Volgende week (22 augustus) hebben ze bij de aldi een "DVD maker".
- Zet eenvoudig analoge videobestanden om in digitale bestanden.
- Maakt van uw film op videoband eeen DVD-film
- incl. software ArcSoft Showbiz DVD2, s-video/AV-kabel en AV-/scart converter.

Per stuk:
27.99

Hij staat nog niet op hun website.
Maar ik ben wel benieuwd wat het voor apparaatje is voor dat geld.
Ik heb namelijk zelf nog een analoog pctv-rave kaartje waarmee mijn oude vhs tapes omzetten niet te doen is (slechte kwaliteit).

Merk is overigens Zolid.

Ik heb nog geen afbeeldingen, maar voor de geintereseerde:

Het is zoiets als dit maar dan met de usb aansluiting direct op het kastje zelf.
Afbeeldingslocatie: http://www.biosmagazine.co.uk/images/content/prodpics/200603/DVD-EZ-Maker-USB-Plus_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/d-vision_large.jpg
klik op het plaatje ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Gutteguttegut op 15-08-2007 14:31 . Reden: +op het ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die lijkt er idd veel meer op.
Ik denk dat het hier om het zelfde product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Das op zich wel een interessant dingetje. Helemaal als hij gaat werken op mijn Mac.... ben benieuwd... even googlen of zoiets ook aan de praat te krijgen is op mijn mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het leek mij ook interessant.
Weet iemand of ik daarmee betere kwaliteit krijg dan het omzetten van vhs/hi8 via mijn pinnacle pc-tv/rave?
aangezien dit (volgensmij) digitaal gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 229828 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:40:
Weet iemand of ik daarmee betere kwaliteit krijg dan het omzetten van vhs/hi8 via mijn pinnacle pc-tv/rave?
Zal dezelfde kwaliteit geven, beide zijn analoog naar digitaal.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 229828 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:40:
Nee, lijkt mij niet. En digitaal gaat het natuurlijk ook niet. Je stopt er toch een analoog signaal in (van je vhs/hi8)?
Het is juist een analoog_naar_digitaal (beeld & geluid) converter.
De chip hiervoor zit ergens in dat ding en die zijn vergelijkbaar met de chips op pci capture kaarten, dus de analoge tv tuner kaarten die hierboven al genoemd worden.
Het verschil zit hem in de aansluiting op je pc; de ene generatie gaat via de PCI bus en deze via de USB. Ik zou het liever via de PCI doen dan via USB........ (theoretisch: bandbreedte PCI; 130 MBytes/sec, bandbreedte USB2: 60 MBytes/sec, is allebei voldoende, maar toch)

Dat je mindere kwaliteit hebt met je huidige PCI capture kaart ligt waarschijnlijk puur en alleen aan welke software en welke codecs je gebruikt .......
Beste is om eerst lossless te capturen en daarna pas (offline, mulit pass) een compressor (bijv. MPEG2 of divx/xvid) er over heen te halen.....

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 15-08-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heeft iemand die aldi muis al gekocht en geprobeerd? hij lijkt nogal op een bepaald logitech model. (vx revolution)

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_33/BILD07.JPG

hij kost ietsje minder als de logitech, 16,99,-

heb nu een mx620, maar een extra muis op vooraad is nooit weg

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MUSTIS schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:33:
heeft iemand die aldi muis al gekocht en geprobeerd? hij lijkt nogal op een bepaald logitech model. (vx revolution)

Ik ben even langsgeweest.
Het lijkt een leuk muisje, maar aangezien deze zonder oplaadstation is is hij niet geschikt voor mijn gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 16:21

Pinjataaa

Hit me!

Vandaag staat er in de Aldi folder een TV kaart.
25 euro met Afstandbediening en nog een heleboel functies.
Heb de folder helaas niet thuis, dus weet niet welk merk :(

Merk is Zolid., type nr staart er niet bij, is wel vista certified.

[ Voor 18% gewijzigd door Pinjataaa op 15-08-2007 23:38 ]

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 16:20

ManTra

mooh?

MUSTIS schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:33:

[afbeelding]

Vraag mij ook af of het dezelfde is in een "ander jasje" hij lijkt er wel HEEL veel op.
Vriend van me gaat even kijken, hij heeft zelf een VX revolution, maar wilde nog wel 1tje. Dit kan misschien een goedkoop alternatief zijn. Ben heel benieuwd! Iemand anders al gekeken?

blaat!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_33/BILD07.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.lojadoipod.com.br/images/58281680.jpg

Precies... Welk met is die v/d Aldi?

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 16:20

ManTra

mooh?

Staat er niet bij vermeld :(

blaat!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ach, als jullie graag een muis willen die op een goede/echte muis lijkt, dan kun je natuurlijk ook bij Trust terecht:

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/500/15344-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/500/15206-1.jpg

etc. etc.

Niet dat dit soort muizen superslecht zijn, maar in mijn ervaring merk je toch dat de knopjes minder goed zitten en de muizen minder goed muizen dan de A-merken (MS en Logitech). Helaas maakt vooral Logitech van de vervelende drivers...

Ik merkte bijvoorbeeld bij een Silvercrest (Lidl) muis al direct dat het muiswijzertje soms versprong, heb die toen ook gelijk weer terug gebracht. Maar ik ben natuurlijk zeer benieuwd naar ervaringen met deze Lasermuis!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Die Trust muis ziet er wel heel erg slap uit... Die overleefd geen potje CS

[ Voor 22% gewijzigd door Pinjataaa op 16-08-2007 10:36 ]

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Anoniem: 229828 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:40:
- Zet eenvoudig analoge videobestanden om in digitale bestanden.
- Maakt van uw film op videoband eeen DVD-film
- incl. software ArcSoft Showbiz DVD2, s-video/AV-kabel en AV-/scart converter.

Per stuk:
27.99

Ik heb namelijk zelf nog een analoog pctv-rave kaartje waarmee mijn oude vhs tapes omzetten niet te doen is (slechte kwaliteit).

Merk is overigens Zolid.

Ik heb nog geen afbeeldingen, maar voor de geintereseerde:

Het is zoiets als dit maar dan met de usb aansluiting direct op het kastje zelf.
[afbeelding]
De handleiding van dit ding (de :zolid) kun je hier vinden:
http://www.gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5
Computers -> Toebehoren -> links in het rijtje

ik heb overigens het oprolbaar toetsenbord gekocht. Leek me leuk en handig om mee naar school te nemen enzo ipv een groot vast toesenbord. Het typt alleen erg verrot.. Je moet je letters echt aan PERSEN!! Dus als dit verhaal vol typefouten zit, dan komt het door dit toetsenbord :) hopelijk wordt dit beter naarmate ik hem meer gebruik
heb overigens de zwarte.. ik weet niet welke kleuren er allemaal waren, toen ik kwam alleen de zwarte en een witte.
Ik wou ook de card reader maar die was helaas op al
(iemand toevallig ervaring met deze http://www.trust.nl/products/default.aspx?item=15092 of deze http://www.trust.nl/products/default.aspx?item=15093 O-) :9 )

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Het is dus de PCTV 7134 waar ik het eerder over had, de PC TV-Kaart.
22 Augustus beschikbaar voor maar 25 euro incl. Afstandbediening!
Leuke aanbieding, toch??

Afbeeldingslocatie: http://www.hwp.ru/Tvtuners/Tv-tuners.9/Kworld-2sm.jpg
Het is deze kaart, maar dan van :Zolid :)

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Kan die kaart hardware enocoden? Ik denk het niet. Als ik het goed heb zit daar de 713x chip op van Philips. Je kunt beter een euro of 40 uitgeven aan een Hauppage. Dan heb je een kaart die veel betere qualiteit levert en ook nog een gebruikt kan owrden in WIndows MCE of b.v. MediaPortal.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Bram77 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:21:
Kan die kaart hardware enocoden? Ik denk het niet. Als ik het goed heb zit daar de 713x chip op van Philips. Je kunt beter een euro of 40 uitgeven aan een Hauppage. Dan heb je een kaart die veel betere qualiteit levert en ook nog een gebruikt kan owrden in WIndows MCE of b.v. MediaPortal.
Dus deze zal niet werken in Vista MCE? Zit idd een phillips 7134 op

Anoniem: 35451

Pinjataaa schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:05:
Leuke aanbieding, toch??

[afbeelding]
Komen ze nu pas mee, ik had het 3 weken eerder moeten hebben heb er nu 1 voor 40 euro gekocht (een E-tech dat wel....)

Maar goed...

Anoniem: 216360

Bij Aldi België gooien ze de Medion MD 81888 HDD recorder vanaf 22 augustus in de aanbieding; EUR 299 voor 320Gb met HDMI aansluiting. 50 Euro goedkoper dan normale Medionshop prijs.
Kans is groot dat 'ie met een week vertraging ook in Nederland komt?

Het lijkt me een goede aanbieding; HDMI is fijn, je kan op de HDD ook MP3's gooien - iets wat alleen Pioneer ook kan, geloof ik. Wel zie ik de twee bekende nadelen van Medion (Lite-on??) HDD's; geen gelijktijdig opnemen en afspelen - afgezien van Timeshift functie, en 't zou niet mogelijk zijn om titels te koppelen aan opgenomen videobestanden. Klopt dat nog steeds?

edit: gebruiksaanwijzing besnuffeld; gelijktijdig opnemen en iets anders afspelen kan inderdaad niet; titels zijn wel in te voeren. Geen EPG support. Is toch niet zo mooi als ik dacht.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 216360 op 16-08-2007 16:44 ]

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 01-06 13:21
Ik zag eergisteren in het Karwei krantje een Satelliet ontvanger met schotel 60cm, Montagebeugel, LNB en kabel dit alles met Canal Digitaal Smartcard (+3 maand basispakket)
Boven de advertentie staat het logo van Elro, op het plaatje staat een Strong :? DVB-S ontvanger

En dit alles voor €249,- Wat vinden de tweakers ervan ? wie kan wat over de "Strong" ontvanger zeggen (type is moeilijk te lezen, het lijkt op een Strong SRT 6825)
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=235
Handleiding Strong SRT 6825: http://www.canaldigitaal.nl/downloadbrochures.asp?id=48

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/660fhvl.png

My favorite programming language is solder.

Ziet er niet verkeerd uit.
Kennis heeft een strong decoder, ietswat aan de trage kant, maar dat kan aan het model liggen.

Free to air lijst.

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 229828 op 16-08-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

TARGA_ULTRA_PC_5000 in belgie.
Hoe is de prijs/kwaliteitverhouding denken jullie?

http://www.lidl.be/be/hom...820.p.TARGA_ULTRA_PC_5000

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:02
Pinjataaa schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:05:
Leuke aanbieding, toch??

[afbeelding]
Die kaart wil ik woensdag ook gaan halen, maar ik koop dat soort spullen nooit bij de Aldi, ik vroeg me af, zijn dat soort dingen snel uitverkocht? Wil woensdagmiddag niet met lege handen naar huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--
Die kaart wil ik woensdag ook gaan halen, maar ik koop dat soort spullen nooit bij de Aldi, ik vroeg me af, zijn dat soort dingen snel uitverkocht? Wil woensdagmiddag niet met lege handen naar huis
--

Mwa valt meestal wel mee, bij ons loopt 't meestal storm voor de grotere artiekelen (pc's,tv's enz.).
Maar als je 't zeker wilt weten zul je 's morgens vroeg voor de deur moeten gaan staan :P

Ik heb nu een pinnacle PCTV-Rave.
Is deze zolid kaart beter dan die ik al heb?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 229828 op 18-08-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Puch-Maxi schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:55:
Ik zag eergisteren in het Karwei krantje een Satelliet ontvanger met schotel 60cm, Montagebeugel, LNB en kabel dit alles met Canal Digitaal Smartcard (+3 maand basispakket)
Boven de advertentie staat het logo van Elro, op het plaatje staat een Strong :? DVB-S ontvanger

En dit alles voor €249,- Wat vinden de tweakers ervan ? wie kan wat over de "Strong" ontvanger zeggen (type is moeilijk te lezen, het lijkt op een Strong SRT 6825)
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=235
Handleiding Strong SRT 6825: http://www.canaldigitaal.nl/downloadbrochures.asp?id=48

[afbeelding]
Ziet er opzich wel leuk uit, maar prijs is niet heel bijzonder iig als je kijkt naar de campingset van CanalDigitaal zelf: http://webshop.canaldigitaal.nl/article.asp?articleid=15429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 229828 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:53:
..............

Ik heb nu een pinnacle PCTV-Rave.
Is deze zolid kaart beter dan die ik al heb?
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 21:34
Pinaccle kaart is niet Vista comptible deze wel en als deze het ook doet met MCE dan is het een leuk kaartje. Wie weet of het kaartje werkt met Vista MCE?

Anders kun je beter een Haupage mce 150 kopen voor iets meer

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Wie heeft de laatste type Dect telefoon bij aldi gekocht (MD 81400)?
Zo ja, hoe bevalt deze twee telefoons?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:30
Over die satteliet ontvanger zooi... Ik hoorde laatst iets over dat er binnenkort standaard een dubbele lnb voor nodig is om nederlandse commerciele zenders te ontvangen...? Weet iemand hier er meer van, en zo ja klopt dit? (het lijkt me dat je dan weinig aan deze decoders hebt, vooral als ze niet eens een dubbele lnb aan zouden kunnen.)

Grote kans dat ik er naast zit, dus hopelijk alarmeer ik niet onnodig mensen met deze post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230238

Anoniem: 229828 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:40:
Per stuk:
27.99
Ik heb even gezocht, het ding is waarschijnlijk gebaseerd op een Empiatech EM28xx chip, net als veel USB devices van oa. Hauppage en Pinnacle. Zie http://mcentral.de/wiki/index.php/Em2880 voor een lijstje. De kwaliteit zal dus wel ongeveer vergelijkbaar zijn.

Ook leuk is dat het ding wellicht zelfs onder Linux aan de praat te krijgen is met de em28xx V4L driver. (Waarschijnlijk moeten de VID en de PID wel eerst ergens in de driver-source toegevoegd worden, en geen idee welke firmware-versie ervoor nodig is). Iemand zin om het te proberen? :)

-L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Red schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:44:
Das op zich wel een interessant dingetje. Helemaal als hij gaat werken op mijn Mac.... ben benieuwd... even googlen of zoiets ook aan de praat te krijgen is op mijn mac...
Waarschijnlijk wel, maar dan heb je wel een driver nodig die net zo duur is als het apparaat zelf :-/
http://echofx.com/videoglide.html

Je kunt 't testen in de demo-mode...

-L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:37
Die DVD maker is toch geen TV tuner? Alleen maar video input vanaf een apparaat toch? Dus hiermee kan je een videorecorder, of PS2 bijv. aansluiten op TV.

Als je er ook TV mee kunt kijken (zonder extra hardware, dus alleen antenne kabel erin) dan koop ik hem misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230238 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:30:
[...]

Ik heb even gezocht, het ding is waarschijnlijk gebaseerd op een Empiatech EM28xx chip, net als veel USB devices van oa. Hauppage en Pinnacle.
De :zolid DVD maker lijkt inderdaad vrijwel identiek aan de Yakumo MovieMixer, zoals Yarvitech al opmerkte. http://www.yakumo.com/pro...nt_sonstige&artnr=1041248

Het is dus vrijwel zeker een EM2861.
En voor Linux-gebruikers: het ding zou best eens out-of-the-box kunnen werken met Ubuntu, aangezien de em28xx driver standaard aanwezig is (tenminste op mijn Feisty laptop)... Ben benieuwd!

-L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:30:
Die DVD maker is toch geen TV tuner? Alleen maar video input vanaf een apparaat toch? Dus hiermee kan je een videorecorder, of PS2 bijv. aansluiten op TV.

Als je er ook TV mee kunt kijken (zonder extra hardware, dus alleen antenne kabel erin) dan koop ik hem misschien ook wel.
Nee het ding heeft inderdaad geen TV-tuner aan boord, dus je kunt er geen TV mee kijken/opnemen tenzij je 'm aansluit op een videorecorder of een Digitenne-kastje. Hij heeft audio, composiet-video en S-video inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
warcow schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:23:
Over die satteliet ontvanger zooi... Ik hoorde laatst iets over dat er binnenkort standaard een dubbele lnb voor nodig is om nederlandse commerciele zenders te ontvangen...? Weet iemand hier er meer van, en zo ja klopt dit? (het lijkt me dat je dan weinig aan deze decoders hebt, vooral als ze niet eens een dubbele lnb aan zouden kunnen.)

Grote kans dat ik er naast zit, dus hopelijk alarmeer ik niet onnodig mensen met deze post..
Niet de commerciële. Wel de regionalen. Die zenden momenteel nog zowel uit op 19,2E als 23,5E. Straks gaan ze van de Astra1 af en zijn alleen nog te ontvangen via de Astra3 (23,5E). Ik vermoed dat de ontvanger uit de advertentie er wel mee overweg kan, maar je hebt inderdaad een andere kop nodig. Voor de 60cm-schotel is dat dan de DUO LNB60 die ook weer een kleine 40 euro kost. Overigens zelf deze LNB vorige week aangeschaft omdat vaders hem ook nodig heeft. Heb hem nu zelf even geïnstalleerd op een 80cm-schotel. Daar gaat het ook 'gewoon' goed.

Vwb. de commerciële. Het zou best kunnen dat in de toekomst alles aan NL-zenders richting de 23,5E gaat.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230429

Heb eergisteren de nieuwe webcam bij de ALDI gehaald. Maar wat schetst mijn verbazing: de drivers en de software wil niet geinstalleerd worden!! :'( Balen, dus drivers opgezocht bij vimicro (de maker van het zooitje). Werkt ook niet!! Ik draai windows XP SP2 op een medion PC.Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 13:32
terugbrengen?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172642

Sir_Hendro schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:40:
[...]

Jammer genoeg was het weer vandaag niet zo mooi dus heb ik het even gehouden bij een filmpje in het donker.

Badkamer in het donker
In deze video zie je de badkamer die verlicht wordt met slechts 2 zwakke ledlampjes die op batterijen werken.
ik zou allesszinds een pioneer of een sony kopen. goedkope merken kunne goed werken, maar er zitten verscholen zaken die het toestel goedkoper maken. soms gebruikt men mismaakte componenten, goedkoper versies, software die niet op punt staat, slecht berekende omgevingsfactoren en noem maar op. merken zoals pioneer en sony kunnen hun niet permitteren van fouten te maken dus die weten wel wat ze maken. ik heb de beste ervaring ermee en koop ook zeker geen kenwood want dat is pas rommel, ookal beweert iedereen dat het goed is. de vraag is, waarom is het goedkoper? einde serie, akkoord, maar bij een nieuw model...

ik heb in de makro een kenwood radio gekocht voor 80 euro, en die scheen wel goed te werken, maar de bediening ervan is nogal onhandig, zeker met die joystick. minder goed nieuws was dat hij na 6 maand al blijft haperen op cd's, nog niet eens mp3. ik ben er dus niet tevreden van...

het enige waar kenwood goed voor is, is voor mixers en huishoudgerief. maar van audio-video hebben ze zeker geen kaas gegeten, want mijn dolby sourround versterker van kenwood werkt ook maar voor de helft, EN ik heb al een kapotte auto-eindversterker van kenwood binnengekregen.

kortom, koop een sony of pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 172642 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:58:
[...]

ik zou allesszinds :X een pioneer of een sony kopen. goedkope merken kunne :X goed werken, maar er zitten verscholen zaken die het toestel goedkoper maken. soms gebruikt men mismaakte componenten :X, goedkoper :X versies, software die niet op punt staat :X, slecht berekende omgevingsfactoren en noem maar op. merken zoals pioneer en sony kunnen hun :X niet permitteren van :X fouten te maken dus die weten wel wat ze maken. ik heb de beste ervaring ermee en koop ook zeker geen kenwood want dat is pas rommel, ookal :X beweert iedereen dat het goed is. de vraag is, waarom is het goedkoper? einde serie, akkoord, maar bij een nieuw model...

ik heb in :X de makro een kenwood radio gekocht voor 80 euro, en die scheen wel goed te werken, maar de bediening ervan is nogal onhandig, zeker met die joystick. minder goed nieuws was dat hij na 6 maand :X al blijft haperen op cd's, nog niet eens mp3. ik ben er dus niet tevreden van :X ...

het enige waar kenwood goed voor is, is voor mixers en huishoudgerief. maar van audio-video hebben ze zeker geen kaas gegeten, want mijn dolby sourround :X versterker van kenwood werkt ook maar voor de helft, EN ik heb al een kapotte auto-eindversterker van kenwood binnengekregen.

kortom, koop een sony of pioneer.
Waarom quote je een bericht van 4 maanden oud voor een rant over je Kenwood autoradio, die nog gewoon onder garantie valt en dus gratis vervangen of gerepareerd kan worden.

En leer Nederlands!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Klaas van der Heide schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

Pinaccle kaart is niet Vista comptible deze wel en als deze het ook doet met MCE dan is het een leuk kaartje. Wie weet of het kaartje werkt met Vista MCE?

Anders kun je beter een Haupage mce 150 kopen voor iets meer
Ik heb een voorloper van dit kaartje, ook met 7134 chipset.
Vista 64 bits ondersteunt die kaart gewoon out-of-the box (nou ja, moest na detectie even online wat drivers van de MS-site plukken, maar wel volautomatisch)
Dit is dan wel Vista Bussiness, dus of de MCE-software er ook mee werkt weet ik niet.
Maar ik heb met die kaart vanuit Pinnacle Studio gewoon op zitten nemen naar DV (softwarematige compressie dus) en dat ging vlekkeloos. Sterker nog, het beeld zag er beter uit dan met de Pinnacle DC10+ en de driver heeft ook nog een optie om aan te geven of de bron VHS is. Waarschijnlijk om dan wat soepeler met de timings om te gaan, zodat je geen frames verliest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

DikkieDick schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:13:
[...]

Niet de commerciële. Wel de regionalen. Die zenden momenteel nog zowel uit op 19,2E als 23,5E. Straks gaan ze van de Astra1 af en zijn alleen nog te ontvangen via de Astra3 (23,5E). Ik vermoed dat de ontvanger uit de advertentie er wel mee overweg kan, maar je hebt inderdaad een andere kop nodig. Voor de 60cm-schotel is dat dan de DUO LNB60 die ook weer een kleine 40 euro kost. Overigens zelf deze LNB vorige week aangeschaft omdat vaders hem ook nodig heeft. Heb hem nu zelf even geïnstalleerd op een 80cm-schotel. Daar gaat het ook 'gewoon' goed.

Vwb. de commerciële. Het zou best kunnen dat in de toekomst alles aan NL-zenders richting de 23,5E gaat.
De Duo LNB 60 is ontworpen voor een 60cm schotel, het werkt wel op een 80cm schotel, maar is zeker niet optimaal. Je zult dus ook een slechter ontvangst hebben van Astra 3 dan een 60cm schotel. Je had beter de Maximum/WNC DUO LNB kunnen kopen, speciaal geschikt voor 80cm :)

De commerciele zenders zullen gewoon op Astra1 blijven. Canal Digitaal gaat eind dit jaar thema pakketten en hdtv zenders op Astra 3 zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Xof schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

De Duo LNB 60 is ontworpen voor een 60cm schotel, het werkt wel op een 80cm schotel, maar is zeker niet optimaal. Je zult dus ook een slechter ontvangst hebben van Astra 3 dan een 60cm schotel. Je had beter de Maximum/WNC DUO LNB kunnen kopen, speciaal geschikt voor 80cm :)

De commerciele zenders zullen gewoon op Astra1 blijven. Canal Digitaal gaat eind dit jaar thema pakketten en hdtv zenders op Astra 3 zetten :)
Puur oprechte interesse: zou je mij kunnen uitleggen waarom een grotere schotel niet altijd beter is?
Ik ben in de veronderstelling dat de LNB gewoon een sterker signaal krijgt en dat je wat meer slecht-weer-reserve hebt, maar dat is dus blijkbaar niet zo?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Crusader schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Puur oprechte interesse: zou je mij kunnen uitleggen waarom een grotere schotel niet altijd beter is?
Ik ben in de veronderstelling dat de LNB gewoon een sterker signaal krijgt en dat je wat meer slecht-weer-reserve hebt, maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Dat klopt, je hebt idd een betere slecht weer reserve en je komt ook verder qua ontvangst. (waardoor je meer satellieten kan ontvangen). Groter is zeker wel beter dan een kleinere schotel (als de kwaliteit ervan natuurlijk hetzelfde is).
Alleen is het zo omdat de Duo LNB 60 voor de 60cm schotels is gemaakt je niet meer een perfect ontvangst hebt met een 80cm schotel. De Duo LNB 60 staat precies in het brandpunt van een 60cm schotel. Het brandpunt van een 80cm schotel zit iets verder van de schotel af waardoor de Duo LNB 60 iets buiten het brandpunt komt. Je hebt nog wel ontvangst, maar niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Morgen komt die tv-tuner he. Lijkt me best wel leuk!
Ik gebruik tegenwoordig echt alleen nog maar m'n laptop,
maar misschien juist daarom is het leuk om m'n pc even
naar m'n kamer te brengen en op de kabel aan te sluiten.

Is dit kaartje nog wat denken jullie, of kan ik beter voor wat
tientjes meer voor een merkje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Thanks Xof, tis duidelijk :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:08:
Morgen komt die tv-tuner he. Lijkt me best wel leuk!
Ik gebruik tegenwoordig echt alleen nog maar m'n laptop,
maar misschien juist daarom is het leuk om m'n pc even
naar m'n kamer te brengen en op de kabel aan te sluiten.

Is dit kaartje nog wat denken jullie, of kan ik beter voor wat
tientjes meer voor een merkje gaan?
Ik heb me ooit een simpel (analoog-mono) pctv-rave kaartje gekocht.
Deze voldoet prima voor incidenteel tv gebruik.
Aangezien deze stereo is en met een afstandsbediening is hij prima voor je.
Als je aan videobewerking wilt gaan beginnen moet je een duurdere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zojuist een DVD Maker gekocht.

Even stoeien of ik nu TV kan kijken met een Digitenne ontvanger op de DVD Maker...

Edit:

Ja werkt! *O*

Alleen nog even het geluid aan de praat zien te krijgen. Ik werk nu met DScaler.

[ Voor 32% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-08-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Nog twee vragen over de tvkaart bij de Aldi: hoe diep is de kaart en is de afstandsbediening programmeerbaar voor andere programma's zoals bijvoorbeeld Foobar? Ik kon de antwoorden hier niet echt van vinden. Misschien weet een van jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Laatst online: 28-05 22:27
Ik heb zojuist even de tv kaart gehaald bij de Aldi en kwam in de handleiding de naam van de producent tegen: KWorld. Heb gelijk even het kaartje opgezocht op hun website: hierbij de link voor geïnteresseerden: Website van KWorld

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de link!! Zou je misschien de afmetingen van de kaart op willen meten? Het gaat mij vooral om hoe diep hij is, dus de afstand van de achterkant (waar de tv-kabel ingaat) tot het deel dat zo diep mogelijk in de kast verdwijnt. Mijn oude tv-kaart past namelijk niet meer sinds ik een barebone kast heb. Opzich niet zo erg dat ik geen tv meer kan kijken, maar het gaat me vooral om de afstandsbediening waarmee ik al mijn programma's bestuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

wcduck schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:00:
Bedankt voor de link!! Zou je misschien de afmetingen van de kaart op willen meten? Het gaat mij vooral om hoe diep hij is, dus de afstand van de achterkant (waar de tv-kabel ingaat) tot het deel dat zo diep mogelijk in de kast verdwijnt. Mijn oude tv-kaart past namelijk niet meer sinds ik een barebone kast heb. Opzich niet zo erg dat ik geen tv meer kan kijken, maar het gaat me vooral om de afstandsbediening waarmee ik al mijn programma's bestuurde.
Is goed te zien op de afbeeldingen van die kaart, als je dan ook nog op google afbeeldingen gaat zoeken (op de site van Kworld staat er een afstandsbediening voor) zie je dat de kaart eindigd aan het eind van de PCI slot Afbeeldingslocatie: http://www.brrax.hr/DesktopModules/Brrax/images/Brrax/Repository/images/kwr_pvr-tv713x.jpg

En de hoogte is gewoon gelijk aan een standaard pci slot hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Op de cdrom bij de DVD Maker staat alleen ArcSoft Showbiz DVD2, in de online handleiding wordt ook gesproken over PVR Plus, maar deze ontbreekt helaas...

Ik krijg het geluid niet aan de praat in ChrisTV of DScaler, dus wilde de TV funtie gebruiken van PVR Plus...

Edit:

Ik ben al wat verder, via de website http://www.kworld.com.tw op de productpagina van de DVD Maker gekomen, alwaar ik geen link naar PVR Plus zag, maar wel een PDF document. In het PDF document staat een link naar PVR Plus op een FTP server. Ik ben PVR Plus nu aan het binnenhalen.

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-08-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor geinteresseerden: die :Zolid DVD Maker bij de Aldi is inderdaad een Empiatech EM2861. Ik heb 'm inmiddels ook aan de praat onder Ubuntu Linux. Moest alleen wel een nieuwere em28xx driver compilen en installeren, maar dat was een fluitje van een cent:

apt-get install linux-source linux-headers-generic mercurial
hg clone http://mcentral.de/hg/~mrec/v4l-dvb-experimental
cd v4l-dvb-kernel
make
sudo make install
sudo modprobe em28xx

Waarschijnlijk werkt het ook wel met de stable driver (v4l-dvb-kernel ipv. v4l-dvb-experimental)

dmesg output:

[ 23.556000] Linux video capture interface: v2.00
[ 23.560000] usbcore: registered new interface driver snd-usb-audio
[ 23.592000] usbcore: registered new interface driver hiddev
[ 23.684000] em28xx v4l2 driver version 0.0.1 loaded
[ 23.684000] em28xx new video device (eb1a:2861): interface 0, class 255
[ 23.684000] em28xx: device is attached to a USB 2.0 bus
[ 23.684000] em28xx: you're using the experimental/unstable tree from mcentral.de
[ 23.684000] em28xx: there's also a stable tree available but which is limited to
[ 23.684000] em28xx: linux <=2.6.19.2
[ 23.684000] em28xx: it's fine to use this driver but keep in mind that it will move
[ 23.684000] em28xx: to http://mcentral.de/hg/~mrec/v4l-dvb-kernel as soon as it's
[ 23.684000] em28xx: proved to be stable
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate settings: 8
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 0, max size= 0
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 1, max size= 0
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 2, max size= 1448
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 3, max size= 2048
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 4, max size= 2304
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 5, max size= 2580
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 6, max size= 2892
[ 23.684000] em28xx #0: Alternate setting 7, max size= 3072
[ 23.724000] usbcore: registered new interface driver usbhid
[ 23.724000] drivers/usb/input/hid-core.c: v2.6:USB HID core driver
[ 23.752000] attach_inform: tvp5150 detected.
[ 23.816000] tvp5150 1-005c: tvp5150am1 detected.
[ 23.912000] em28xx #0: V4L2 device registered as /dev/video0
[ 23.912000] em28xx #0: Found Yakumo MovieMixer
[ 23.912000] usbcore: registered new interface driver em28xx

Voor meer info: http://mcentral.de/wiki/index.php/Em2880

-L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 07:51
De Sonneman schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:40:
Ik heb zojuist even de tv kaart gehaald bij de Aldi en kwam in de handleiding de naam van de producent tegen: KWorld. Heb gelijk even het kaartje opgezocht op hun website: hierbij de link voor geïnteresseerden: Website van KWorld
En werkt die met XP MCE? (dus niet de Vista versie)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Spotmatic

Ken sent me

PASware schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:59:
[...]

Achterop de doos staat van wel: Windows XP Media Center Edition 2005.

Edit: overigens had ik de laatste bij mijn Aldi vestiging. Ik zag echter anderen lopen met meerdere exemplaren, vandaar dat ze zo snel weg zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door Spotmatic op 22-08-2007 13:06 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Laatst online: 28-05 22:27
PASware schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:59:
[...]

Ik draai zelf Vista... Moet hem nog in mijn pc duwen ook en dat doe ik pas vanavond...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
En zojuist schakelde mijn PC zich automatisch uit na een programmafout van de DVD Maker... (zonder afsluiten, maar gewoon klik uit)

Apparaat gaat morgen retour..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

F4T4L_3RR0R
We ( 10 man bij ons op het kantoor) hebben desalniettemin genoten van je bevindingen !!
Wat ga je nu verder ondernemen ?
Want ook in Zwolle en omgeving gingen ze met meerdere aantallen de deur uit.
Komt dit nu door de PVR + die je elders hebt gedownload ?
We zullen het vervolg missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
ben bij 3 filialen geweest voor de dvd maker, alles uitverkocht.
is ie ergens anders op het net te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Anoniem: 222504 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:34:
F4T4L_3RR0R
We ( 10 man bij ons op het kantoor) hebben desalniettemin genoten van je bevindingen !!
Wat ga je nu verder ondernemen ?
Want ook in Zwolle en omgeving gingen ze met meerdere aantallen de deur uit.
Komt dit nu door de PVR + die je elders hebt gedownload ?
We zullen het vervolg missen.
Uhm? :? 8)7

Wat is dit nou weer voor reactie? Hoe moet ik dit opvatten?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.