Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nog maar even afwachten tot aanstaande dinsdag en dan ga ik er maar eens achteraan bellen.
Yamaha MT-09
Lees het topic en concludeer dat het nog tot anderhalve week kan duren voordat alles verwerkt is, en je een mailtje gehad hebt.
Heb dat geduld dan ook.
Geef die mensen de tijd om het te regelen.
Dank.
Abort, Retry, Quake ???
geduld heb ik ook best wel. Maar als mij aan de telefoon verteld wordt dat ik vanwege de drukte pas de volgende dag een bevestigingsmailtje kan verwachten en ik na een week nog niets gehoord heb raak ik toch benieuwd naar de status van mijn aanvraagaZuL2001 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:52:
Wat zijn de mensen toch ongeduldig.
Lees het topic en concludeer dat het nog tot anderhalve week kan duren voordat alles verwerkt is, en je een mailtje gehad hebt.
Heb dat geduld dan ook.
Geef die mensen de tijd om het te regelen.
Dank.
Yamaha MT-09
Verwijderd
39
For your info..
Waarom zouden ze over zoiets liegen?
Emos
Ik ook vorige week dinsdag gebeld:SyS_ErroR schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:56:
Afgelopen dinsdag gemeld & nog niets van demon gehoord en ook nog geen nieuwe snelheid
For your info..
DeMoN in "Tip voor Demon gebruikers! (Actie afgelo..."
En nog helemaal niks te zien op de stats-page van Demon of aan mijn snelheid.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Onze excuses voor dit ongemak. Door een enorme plotselinge toeloop van aanvragen voor een prijsverlaging is er enige vertraging ontstaan in het verwerken van deze aanvragen. Wij zullen er alles aan doen om dit alsnog zo spoedig mogelijk voor u in orde te maken. Uw vverzoek is namelijk wel netjes ingediend en staat klaar om in behandeling genomen te worden. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Als u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.
Verwijderd
het is erg druk daar

... en sinds gisteren haal ik daadwerkelijk 4Mb (400KB)/sec downloadsnelheid. Zomaar spontaan, zonder de helpdesk te bellen. Technisch is het nu helemaal geregeld, nou nog even afwachten of het maandbedrag ook correct gecorrigeerd wordt...vanaalten schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:33:
[...]
Opgeleverd volgens het statusoverzicht (van 1.5 naar 3Mb), die 1.5 was eigenlijk 2Mb dus ik haalde altijd zo'n 200KB/s downloadsnelheid. Nu echter nog steeds. Modem is ingetraind op 4Mb. Zou ik eigenlijk het dubbele verwachten, maar de snelheid is totaal niet gewijzigd.
Verwijderd
Daarin staat dat ze het verzoek tot upgrade hebben vervangen en daarna de specificaties oude en nieuwe situatie.
MAAR: bij de nieuwe situatie staat de normale prijs! En niet de afgesproken lagere prijs.
Dit lijkt dus op een upgrade zoals altijd al mogelijk was en dat wil ik niet
Verwijderd
ik heb zo te zien 6mbit.freak1982 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:13:
[...]
Heb je dit sinds vrijdag bij de statuspagina van je aanvraag staan?
en ik had die status al dinsdag erbij staan.
bij mij op de pagina staat er ook geen prijs. dus moet het maar goed in de gaten houden.
Heb je ook een bevestigingsmail gehad met prijzen?DarkChylde schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:05:
ik heb zo te zien 6mbit.
en ik had die status al dinsdag erbij staan.
bij mij op de pagina staat er ook geen prijs. dus moet het maar goed in de gaten houden.
Wat stond daar dan in?
Als ik op m'n DSL-express pagina ingelogd ben heb ik de keuze 'Up- of Downgraden van uw aansluiting.'. Op die pagina zie ik de beschrijving van m'n huidige abonnement, inclusief de maandelijkse kosten. Wat staat daar bij jou dan?DarkChylde schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:05:
[...]
zie dit allemaal op de "Status Demon DSL Orders'' onder mijn gegevens, als je inlogt bij demon.
maar zal allemaal wel goed komen. ga ervan uit dat ze het gewoon administratief op orde moeten krijgen. en anders ga ik toch wel (was dat al van plan door hoge prijsverschil)
edit:
staat op die pagina bij mij dus ook fout:
Specificatie huidig abonnement
Abonnement: DSL Express 6Mb
Maandelijkse kosten: EUR 36,50
[ Voor 20% gewijzigd door DarkChylde op 28-11-2006 13:25 ]
En volgende de meneer aan de telefoon heb ik een 'standaardmailtje' ontvangen.
Zodra de nieuwe snelheid is opgeleverd komt er nog een bevestiging waarin ook de juiste prijs staat.
DeMoN schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:43:
[...]
Same here
offtopic:
the drop dead dork was het toch?
Yup, the one and only.
Ik heb helemaal niet opgezegd, maar goed. Dit is natuurlijk gewoon een standaardmailtje en de actie was eigenlijk bedoeld voor mensen die wel wilden opzeggenGeachte klant,
Hierbij bevestigen wij de korting die wij u hebben aangeboden in het
telefoongesprek. Wij zijn de volgende prijsstelling overeengekomen.
Demon DSL Express 6Mb
Maandbedrag: € 25. –
Bovenstaande prijs geldt in ieder geval totdat uw verbinding overgezet
wordt naar XS4ALL. Tegen die tijd zal u een nieuwe aanbieding gedaan
worden door XS4ALL.
De opzegging die wij hebben ontvangen, zullen wij als niet verzonden beschouwen.
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Specificatie huidig abonnement
Abonnement: : DSL Express 6Mb
Maandelijkse kosten: : EUR 36,50
Specificatie nieuw abonnement
Abonnement : DSL Express 12Mb
Maandelijkse kosten : EUR 35,00
Eenmalige kosten : EUR 0,00
Maar mij hoor je voorlopig niet klagen, nu nog even wachten op mijn nieuwe modem
[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 29-11-2006 14:18 ]
Verwijderd
Ik ga van 6/1 naar 12/1 Mbit, ik krijg ook een nieuwe modem toegestuurd. Iemand enig idee hoelang dit gaat duren? Heb nog geen verzendcode meegekregen @ status pagina. Dus vandaar deze vraag.
Bij mij was het in een paar dagen gebeurd, maar met die vertraging kan het natuurlijk best even duren. Die verzendcode kwam bij mij er later pas bij trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:21:
Ik heb vandaag ook een mailtje binnen gehad. In mijn mailtje kloppen de prijzen wel.
Ik ga van 6/1 naar 12/1 Mbit, ik krijg ook een nieuwe modem toegestuurd. Iemand enig idee hoelang dit gaat duren? Heb nog geen verzendcode meegekregen @ status pagina. Dus vandaar deze vraag.
Geen e-mail, niets te vinden op mijn status pagina, geen verhoogde snelheid..
Zijn er nog meer mensen hier die nog helemaal niets hebben gehoord? T is haast alsof ik niet gebeld heb! (Al kan ik me het gesprek nog verdomd goed herinneren
Bij was tot vandaag ook niets te vinden op de status pagina. Ik heb gelukkig een mail gekregen maar ik zou als je gebeld hebt even geduld hebben.SyS_ErroR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:45:
Geen e-mail, niets te vinden op mijn status pagina, geen verhoogde snelheid..
Zijn er nog meer mensen hier die nog helemaal niets hebben gehoord? T is haast alsof ik niet gebeld heb! (Al kan ik me het gesprek nog verdomd goed herinneren)
Toen ik heb gebeld hebben ze gezegd dat het ongeveer 2 weken kon gaan duren. Ik weet niet of de hoeveelheid mensen die hebben gebeld nog implicaties heeft gehad op eventueel verzend data, maar opzich maakt het niet uit. Je hebt al internet tochVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:21:
Ik heb vandaag ook een mailtje binnen gehad. In mijn mailtje kloppen de prijzen wel.
[ Voor 38% gewijzigd door Cardinal op 29-11-2006 15:10 ]
Wanneer had jij gebeld? Ik dus vorige week dinsdag, rond een uur of 15.00cardinal808 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:08:
[...]
Bij was tot vandaag ook niets te vinden op de status pagina. Ik heb gelukkig een mail gekregen maar ik zou als je gebeld hebt even geduld hebben.
Verwijderd
Ik had namelijk gelezen dat iemand hier ook gemailt had... werkt dus echt... gewoon mailen... binnen 24 uur krijg je dan een mailtje terug (zeer waarschijnlijk)
Verwijderd
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Verwijderd
Geachte klant,
Demon DSL Express 16Mb
Maandbedrag: € 45. –
worden door XS4ALL.
De opzegging die wij hebben ontvangen, zullen wij als niet verzonden beschouwen.
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Ach, tegen die tijd kan je natuurlijk alsnog opzeggenVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:30:
Dus straks kunnen we hogere prijzen verwachten via XS4ALL?
25 minuten!!!!! Nadat ik het mailtje krijg van Demon dat ze mijn aanvraag doorgestuurd hebben naar BabyXL (Die vervolgens gaat uitzoeken of de nieuwe snelheid uberhaupt mogelijk is), heb ik al de nieuwe snelheid!
Blij isch! \0/
edit:
hmmz.. bij mn Draytek 2600 staat nu SNR margin 10Db, volgens mij was dat eerst veel hoger.. ben ik nu echt t uiterste uit mn lijn aan het persen?
[ Voor 25% gewijzigd door SyS_ErroR op 29-11-2006 17:37 ]
Verwijderd
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Bij mij is de upgrade uitgevoerd, maar ik zie de normale prijs staan en heb ook geen bevestiging gehad per email van een lagere prijs.
Ik heb net op de stus pagina gekeken en.........
"De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren".!!!!!!!
Bellen of mailen helpt.
Sucses allemaal
Had m'n mail nog niet geopend maar ook daar een bevestiging en met het juiste bedrag.Delph1900 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:32:
Ik had 22/11 gebeld en tot vanmorgen niets gehoord. Heb vanmiddag een mailtje naar Demon gestuurd en als antwoord gekregen dat het erg druk is en dat het nog twee weken kan duren.
Bellen of mailen helpt.
Sucses allemaal
Bellen of mailen helpt niet, ik had de 21/11 gebeld, en tot vanmiddag nog niets gehoord..Delph1900 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:32:
Ik had 22/11 gebeld en tot vanmorgen niets gehoord. Heb vanmiddag een mailtje naar Demon gestuurd en als antwoord gekregen dat het erg druk is en dat het nog twee weken kan duren.
Ik heb net op de stus pagina gekeken en.........
"De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren".!!!!!!!
Bellen of mailen helpt.
Sucses allemaal
15.30 mailtje van demon -> jup ontvangen
17.10 mailtje van demon -> onderzoek
17.40 -> nieuwe snelheid!!!
Oftewel, ze handelen ze gewoon van oud naar nieuw af, logisch ook!
Verwijderd
Ik heb 3Mbit down/1Mbit up besteld... Down = 4Mbit... dik tevreden daarover dus... alleen mijn upload is nog steeds 768kbit
btw... net ff getest... en ik download nog steeds niet sneller dan 220KB/s (zelfs niet van de demon servers)... Iin mijn modem staat dat mijn "downstream speed" 4096kbps is....dus ik hoop dat dit ook snel gefixt wordt!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:01 ]
Zie de mailtjes die sommigen ontvangen hebben:
worden door XS4ALL.
Verwijderd
Ze kunnen niet zomaar de prijzen omhoog gooien, je hebt hiervoor ook ingestemd met Demon. Het gaat om de aanbiedingen die XS4LL aan bied als we straks éénmaal daarbij zitten...wberkel schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:09:
ik begin meer en meer te denken dat dit gewoon een actie was om mensen te pushen te upgraden. Door de leuke aanbieding nemen veel mensen een hogere snelheid en straks bij xs4all gaat iedereen gewoon weer de volle mep betalen.
Zie de mailtjes die sommigen ontvangen hebben:
[...]
Jij moet even die drie extra threads aktiveren (via XS4all). Dat scheelt wel denk ik.. Meer info over die threads vind je in dit topic of het standaard Demon topic.Goozer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:23:
Vandaag kreeg ik ook alle berichten van demon (ingediend, verzonden, bevestigd & opgeleverd van 3 Mb naar 6 Mb). Mijn modem traint echter nog steeds in op 4096 Kbps; de snelheid die ik ook al ongeveer had bij het 3 Mb abo. Daarop heb ik even de firmware van mijn modem (zyxel prestige 650r-31) geupdate en andere kabels geprobeerd maar de snelheid bleeft hangen op die 4 Mb. Nu vraag ik me af of dat het maximum is wat ik hier kan halen (flat op 1000-1050 meter van de centrale volgens de postcodechecks) of dat er iets is misgegaan bij demon/bbned.
Emos
Yamaha MT-09
Tenzij ik je verkeerd begrijp heb je het over nieuwsgroepen. Daar ligt niet mijn probleem. Mijn modem traint in op 4 Mb (dus mijn daadwerkelijke verbinding met demon). Maar in ieder geval wel bedankt voor het meedenken.Emos schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:41:
[...]
Jij moet even die drie extra threads aktiveren (via XS4all). Dat scheelt wel denk ik.. Meer info over die threads vind je in dit topic of het standaard Demon topic.
Heb hetzelfde probleem, lijn (BBNed) is opgeleverd maar snelheid nog steeds bij het oude, heb niets gedaan aan de Zyxel prestige 650r-31 alleen even uit en aan gezet.Goozer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:23:
Vandaag kreeg ik ook alle berichten van demon (ingediend, verzonden, bevestigd & opgeleverd van 3 Mb naar 6 Mb). Mijn modem traint echter nog steeds in op 4096 Kbps; de snelheid die ik ook al ongeveer had bij het 3 Mb abo. Daarop heb ik even de firmware van mijn modem (zyxel prestige 650r-31) geupdate en andere kabels geprobeerd maar de snelheid bleeft hangen op die 4 Mb. Nu vraag ik me af of dat het maximum is wat ik hier kan halen (flat op 1000-1050 meter van de centrale volgens de postcodechecks) of dat er iets is misgegaan bij demon/bbned.
Wat gaat er hier mis of wat doe ik niet goed??
Verwijderd
bedankt TS
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
niet verkeerd dacht ik zo. Alleen een minpuntje is dat ik een nieuw IP adres heb gekregen.
Maar ik ben wel blij nu

account gjr van mijn tante is vandaag aangepast! Ze hebben netjes woord gehouden.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:39:
ik belde woensdag (achteraf net voor closing time vd actie...) en mij werd verteld dat het minimaal afgelopen vrijdag zou worden. Dus ik wacht nog effe af. Ik werd overigens zeer keurig te woord gestaan.
Nu even weer geduldig wachten tot mijn eigen account fam-roelofs ook aangepast wordt.
Staan wel belangrijke dingen in.
Nieuwsbrief december 2006
1. Welkom bij XS4ALL
2. Overzetten van diensten naar XS4ALL
3. VoIP van XS4ALL vervangt Demon Digital Voice
4. Beëindiging Demon fax-service (DFax)
5. Mailproblemen
6. Storingen voor klanten op het BBned netwerk
7. Storingen voor klanten op het Tiscali netwerk
1. Welkom bij XS4ALL
In deze eerste nieuwsbrief willen we alle Demon klanten nog eens van harte welkom heten. XS4ALL is opgericht in 1993 en staat bekend als kwaliteitsprovider. Regelmatig zijn we als beste getest. Onze deskundige helpdesk is 7 dagen per week bereikbaar. Daarnaast is XS4ALL sterk betrokken bij maatschappelijke vraagstukken over veiligheid, privacy en vrijheid van meningsuiting op internet.
U vindt bij XS4ALL het meest uitgebreide ADSL-abonnement van Nederland met een all-in prijs. Bovendien breiden we de XS4ALL abonnementen telkens uit met innovaties, zonder extra kosten. Dus u krijgt steeds beter internet voor een vaste prijs. Inbegrepen is onder meer veiligheidssoftware van McAfee, VoIP (bellen over internet), spam- en virusfilters, meerdere e-mailadressen, extra grote mailboxen en elke week 1 uur gratis wireless internetten bij KPN Hotspots.
Meer weten? Bezoek onze website op: http://www.xs4all.nl/ Een overzicht van inbegrepen extra’s: http://www.xs4all.nl/allediensten/extra/
2. Overzetten van diensten naar XS4ALL
De voorbereiding om uw DSL dienst van Demon over te zetten naar XS4ALL is inmiddels in volle gang. Zoals we u eerder lieten weten ontwikkelt XS4ALL een speciaal ADSL-portfolio. De snelheid en prijs van dit portfolio zijn nog niet definitief vastgesteld. Wel kunnen wij u vertellen dat u tijdens het overzetten geen instellingen hoeft aan te passen. Ook uw Demon e-mailadres, IP-adres en systeemnaam blijven ongewijzigd. XS4ALL verwacht in januari 2007 de eerste diensten over te zetten en de laatste eind juni.
Minimaal een maand voordat uw dienst aan de beurt is ontvangt u van XS4ALL een brief met meer informatie.
3. VoIP van XS4ALL vervangt Demon Digital Voice Een aantal Demon klanten maakt op dit moment gebruik van Demon Digital Voice (ook wel VoIP genoemd). In verband met de overname door XS4ALL heeft Demon besloten om het VoIP platform van XS4ALL te gaan gebruiken. Met VoIP van XS4ALL kunt u bellen over internet tegen voordelige tarieven. VoIP zit bij het ADSL abonnement inbegrepen, er is geen starttarief en bellen naar ander XS4ALL VoIP nummers is geheel gratis.
Op het moment dat uw DSL abonnement wordt overgezet naar XS4ALL kunt u gebruik maken van XS4ALL VoIP. U hoeft hiervoor dus niet extra te betalen.
Wanneer u nu al gebruik wilt maken van XS4ALL VoIP dan kunt u Pack bestellen bij XS4ALL. (N.B. U sluit daar dan een jaarcontract voor af.) Demon beëindigt per 1 december 2006 de dienst Demon Digital Voice.
Meer over VoIP van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/
Pack van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/
4. Beëindiging Demon fax-service (DFax)
Een beperkt aantal Demon klanten maakt op dit moment gebruik van Dfax, een mogelijkheid om faxen per e-mail te ontvangen. In verband met de voorgenomen vernieuwing van de Demon inbelapparatuur heeft Demon besloten deze dienst per 1 januari 2007 te beëindigen. Demon klanten die gebruik maken van DFax zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Als alternatief kunt u in het vervolg gebruikmaken van de - eveneens kosteloze dienst - FaxMail in e-mail van KPN.
Meer informatie vindt u op http://zoek.kpn.com/9288000/zolzoek/portal?q=faxmail
.
5. Mailproblemen
Sinds de zomer van 2006 is het mailverkeer dat door de mailservers van Demon wordt afgehandeld verdubbeld. Een belangrijke oorzaak hiervan is de wereldwijde toename van spam. Deze toename van mailverkeer was groter dan door Demon voorzien. Hierdoor zijn de afgelopen weken problemen opgetreden in het tijdig verzenden en ontvangen van mail via de Demon mailservers.
Inmiddels is de storage capaciteit van de Demon mailservers dusdanig vergroot dat de mailservice weer naar behoren functioneert. Tevens heeft Demon besloten om tot nader order mail te weigeren van diverse 'spammailservers'. Deze servers worden bepaald aan de hand van de zogenaamde sbl-xbl.spamhaus.org RBL (realtime blackhole list). Deze RBL zorgt ervoor dat 60 tot 70% van de totale hoeveelheid spammail wordt geweerd. De praktijk wijst uit dat op basis van deze RBL als spam geweerde mail ook inderdaad spam blijkt.
6. Storingen voor klanten op het BBned netwerk In de maanden juli en oktober is tweemaal een forse storing opgetreden in het BBned netwerk. Deze storingen hadden tot gevolg dat veel klanten hun DSL verbinding verloren. Vanzelfsprekend probeerden deze klanten hun DSL verbinding te herstellen. Doordat dit massaal plaatsvond leidde dit tot een ‘overload’ van enkele systemen in het Demon netwerk. Dit had tot gevolg dat klanten soms tot 1 dag geen of beperkte toegang hadden tot internet.
Inmiddels zijn adequate maatregelen genomen om deze 'overloads' in de toekomst te voorkomen.
7. Storingen voor klanten op het Tiscali netwerk Vanaf midden september tot begin november heeft Tiscali haar centrales voorzien van nieuwe software die nodig is om ADSL2+ te leveren aan klanten met een ISDN-aansluiting. Deze software-upgrades van Tiscali hebben, onaangekondigd voor Demon, voor veel verstoring gezorgd van alle DSL aansluitingen (dus ook voor klanten met een reguliere, niet ISDN telefoonaansluiting). Demon heeft getracht door intensief overleg met Tiscali haar klanten zo goed mogelijk te informeren over de tijdstippen van deze upgrades van de centrales en de wijze waarop opgetreden storingen zo snel mogelijk konden worden verholpen.
Ik heb in mijn "Up- of Downgrade-menuutje" in m'n "Mijn Demon" ook staan:
[h3]Specificatie huidig abonnement[/] Abonnement: DSL Express 6Mb Maandelijkse kosten: EUR 25,00
Maar ik heb helemaal nooit een mail gekregen op m'n postmaster-adres? Zou dit kunnen door 't feit dat in de "Mijn Gegevens"-pagina een eeuwen-oud @Home-email-adres staat?
Verwijderd
Mijn modem is dus al onderweg.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:21:
Voor de ongeduldige mensen...eventjes wachten nog...Demon komt de belofte na!
Bij mij staat er echter in het mailtje en op de up/downgrade pagina de normale prijs
Ben bang dat het dus niet goed gaat.
Verwijderd
Ik gebruik namelijk al jaren demon internet en zoals de TS aangeeft betaal ik simpelweg te veel voor een trage verbinding (3 down 1 up).
Maar het is dus rond, met dank aan Demon. Nu nog weer terug naar de oude kwaliteit. zie onder.
In het goedkopere segment met wat mindere kwalititeit zijn nog een paar goedkopere... waar ik nu nog niet heel wil...
uit de nieuwsbrief:pecificatie huidig abonnement
Abonnement: DSL Express 6Mb
Maandelijkse kosten: EUR 25,00
[quote]6. Storingen voor klanten op het BBned netwerk In de maanden juli en oktober is tweemaal een forse storing opgetreden in het BBned netwerk. Deze storingen hadden tot gevolg dat veel klanten hun DSL verbinding verloren. Vanzelfsprekend probeerden deze klanten hun DSL verbinding te herstellen. Doordat dit massaal plaatsvond leidde dit tot een ‘overload’ van enkele systemen in het Demon netwerk. Dit had tot gevolg dat klanten soms tot 1 dag geen of beperkte toegang hadden tot internet.
Inmiddels zijn adequate maatregelen genomen om deze 'overloads' in de toekomst te voorkomen.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:08 ]
Verwijderd
Zie OP en topic titel...Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:52:
Ik wil nu ook gebruik maken van 4) 12Mbit / 1Mbit voor €35 was €59 actie maar weet dus niet of ik daarvoor te laat ben. Zijn er nog gelukkigen die zich vandaag hebben aangemeld en dit voor elkaar hebben gekregen?
Ik gebruik namelijk al jaren demon internet en zoals de TS aangeeft betaal ik simpelweg te veel voor een trage verbinding (3 down 1 up).
Terwijl ik voor de 12Mb ben gegaanGeachte klant,
Demon DSL Express 6Mb
Maandbedrag: € 25. –
Volgens Demon wel nieuwe snelheid gekregen maar daadwerkelijk is er tot op vandaag nog niets gewijzigdDelph1900 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:02:
[...]
Heb hetzelfde probleem, lijn (BBNed) is opgeleverd maar snelheid nog steeds bij het oude, heb niets gedaan aan de Zyxel prestige 650r-31 alleen even uit en aan gezet.
Wat gaat er hier mis of wat doe ik niet goed??
(test gedaan dmv wget ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M)
Zou willen weten wanneer jij het mailtje heb gekregen dat de lijn is opgeleverd?terabyte schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:37:
Om 12.03 had ik nog de oude snelheid (1.5 Mb) en nu test ik opnieuw en heb ik de nieuwe snelheid (6 Mb)! Echter, de snelheid fluctueert enorm, het is niet strak v_max, maar gemiddeld kom ik uit op 376 kB/s.
Ik ben ook van 1,5 naar 6 gegaan maar mijn gemiddelde ligt toch stukken hoger, zelfde file met wget binnengehaald met een gemiddelde van 838 kb/s!terabyte schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:37:
Om 12.03 had ik nog de oude snelheid (1.5 Mb) en nu test ik opnieuw en heb ik de nieuwe snelheid (6 Mb)! Echter, de snelheid fluctueert enorm, het is niet strak v_max, maar gemiddeld kom ik uit op 376 kB/s.
Leeg
Net maar even naar Demon gebeld. Het was inderdaad niet helemaal goed doorgevoerd, het bedrag gaat gecorrigeerd worden naar 20 euro.vanaalten schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:42:
[...]
... en sinds gisteren haal ik daadwerkelijk 4Mb (400KB)/sec downloadsnelheid. Zomaar spontaan, zonder de helpdesk te bellen. Technisch is het nu helemaal geregeld, nou nog even afwachten of het maandbedrag ook correct gecorrigeerd wordt...
Erg correcte afhandeling wat mij betreft!
6MB is nu beschikbaar, alleen de up is nog geen 1MBDelph1900 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:32:
[...]
Volgens Demon wel nieuwe snelheid gekregen maar daadwerkelijk is er tot op vandaag nog niets gewijzigd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb nu demon 1,5 (als het goed is) en haalde het met gem. 196kb/s binnen. Ik ben benieuwd hoe snel dit zal gaan wanneer ik de Tiscali dienst heb op mijn BBned lijn.reskobon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:56:
[...]
Ik ben ook van 1,5 naar 6 gegaan maar mijn gemiddelde ligt toch stukken hoger, zelfde file met wget binnengehaald met een gemiddelde van 838 kb/s!
download zit zo net boven de 6000 Kb
upload zit achter in de 700 Kb.
Upload lijkt idd niet helemaal 1Mb te zijn, maar ik ben uiterst tevreden met de nieuwe snelheden !
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Verwijderd
hoe getest? je hebt ook nog overhead. Bij Chello was in goede... tijden de upload altijd hoger (=kabel, andere overhead)Ejorne schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:57:
Upgrade van 3 naar 6 is binnen...
download zit zo net boven de 6000 Kb
upload zit achter in de 700 Kb.
Upload lijkt idd niet helemaal 1Mb te zijn, maar ik ben uiterst tevreden met de nieuwe snelheden !
Oeps... overhead? Wat wordt daarmee bedoeld?Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:13:
[...]
hoe getest? je hebt ook nog overhead. Bij Chello was in goede... tijden de upload altijd hoger (=kabel, andere overhead)
Ik heb alleen op speedtest de up en download getest...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Verwijderd
De getallen op zich zijn overigens niet gek hoor... zou alleen nog beter kunnen via de ftp meting.
FTP tool demon: ik weet niet meer waar die staat anders even een mail naar de helpdesk heb je heb ook...
Verwijderd
Modem: ZYXEL P-2602R
Router: OvisLink MU-9000VPN
Heb van beide apparaten al DHCP uit en aangezet, IP adressen veranderd, in dezelfde range gezet, maar geen succes. Deze router heeft ook achter mijn oude modem gehangen en nooit problemen gehad.
Ik heb hier exact hetzelfde probleemVerwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:48:
Ik heb mijn nieuwe modem al binnen en aangesloten (de lijn is ook al opgeleverd, al verwacht ik de correcte snelheid pas over een paar dagen). Ben BTW van 6/1 naar 12/1 gegaan. Maar nu zit ik met een ander probleem. Nu ik voor mijn router de nieuwe modem heb geplaatst, kan ik via de router niet meer het internet op. Nu heb ik even snel een simpele switch er tussen gezet ipv de router en nu werkt het internet wel.
Modem: ZYXEL P-2602R
Router: OvisLink MU-9000VPN
Heb van beide apparaten al DHCP uit en aangezet, IP adressen veranderd, in dezelfde range gezet, maar geen succes. Deze router heeft ook achter mijn oude modem gehangen en nooit problemen gehad.
En als ik het modem in bridge mode zet volgens de bijgeleverde handleiding, dan krijgt dat ding geen WAN adres, dus geen internet.
Heb geen switch, dus zit nu even op een laptop direct aan het modem...
Toch maar even verder zoeken, want dit is natuurlijk niet de bedoeling...
Update:
Heb het nu via een omweg werkende:
1. Heb ZyXEL een andere locale IP range gegeven (10.10 ipv 192.168) omdat mijn LinkSys ook in de 192.168 range zit. Op zich hielp dit niet tav internet, maar ja...
2. Heb elke PC handmatig de DNS ingevuld. Elke PC kreeg nl als DNS 10.10.1.1 (het adres van de ZyXEL)
En met de laatste wijziging werkte het, maar hier moet toch wel een betere oplossing voor zijn toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Mars Warrior op 03-12-2006 21:59 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Mocht je het ADSL2+ modem in bridge zetten, vergeet dan niet de interne firewall van het modem uit te schakelen.Mars Warrior schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:59:
[...]
Ik heb hier exact hetzelfde probleem![]()
En als ik het modem in bridge mode zet volgens de bijgeleverde handleiding, dan krijgt dat ding geen WAN adres, dus geen internet.
Heb geen switch, dus zit nu even op een laptop direct aan het modem...
Toch maar even verder zoeken, want dit is natuurlijk niet de bedoeling...
Update:
Heb het nu via een omweg werkende:
1. Heb ZyXEL een andere locale IP range gegeven (10.10 ipv 192.168) omdat mijn LinkSys ook in de 192.168 range zit. Op zich hielp dit niet tav internet, maar ja...
2. Heb elke PC handmatig de DNS ingevuld. Elke PC kreeg nl als DNS 10.10.1.1 (het adres van de ZyXEL)
En met de laatste wijziging werkte het, maar hier moet toch wel een betere oplossing voor zijn toch?

Mijn verbinding is trouwens op geleverd en ik haal 1400-1450 KB/sec en 100KB/s up met het 12MB/1MB abonnement
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik heb de firewall ook uitstaan, maar in bridge mode krijg ik dat ding icm een Linksys router echt niet aan de gang...freak1982 schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:23:
[...]
Mocht je het ADSL2+ modem in bridge zetten, vergeet dan niet de interne firewall van het modem uit te schakelen.![]()
Mijn verbinding is trouwens op geleverd en ik haal 1400-1450 KB/sec en 100KB/s up met het 12MB/1MB abonnement
Maar, het vreemde is nu dat de DNS plotseling werkt, dus ik heb enkel de lokale IP adressen moeten aanpassen vanwege het feit dat de ZyXEL en de Linksys op dezelfde range zaten...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
Het was mooi voor even en voor degene die er gebruik van konden maken.
maar een slotje is op zijn plaats nu.
Aanvraag voor slotje is weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 10:29 ]
Maar wat ik als tip wil geven:
download de nieuwste firmware eerst!! had nogal last van een bug in NAT en DHCP, kreeg het niet op de manier hoe ik wilde aan de praat. Hier de url: ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602R-61/firmware/ check ff die data, want pak wel de nieuwste versie
Na deze firmware werkte alles een stuk beter
Ervaringen Demon DSL-Express # 21
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten.
Zie ook de poll in de Topicstart :)